VGA, waar de Z er een van bezit en de dock nog een, zend namelijk geen digitaal signaal uit
Het blijft lastig... De keuze tussen de nieuwe Z en de SA....
Beiden hebben hun voor- en nadelen imo
Voordelen SA:
- Geintegreerde AMD videokaart
- Goedkoper dan de Z (en toch Core i7, SSD, 8Gb geheugen)
- 1600x900 scherm
Nadelen:
- Kwaliteit scherm (althans, als ik zo de reviews mag geloven)
Voordelen Z:
- Verkrijgbaar in 1600x900, en in Full HD scherm
- Kwaliteit van scherm
Nadelen:
- Standaard Intel HD3000
- Als je laptop helemaal uitklapt heeft het scherm zo'n raar voetje eronder, waardoor laptop op het scherm rust
- Duurder dan SA; is de meerprijs echt dat ene voordeel van beter scherm waard?
Is het betere scherm van Z in tegenstelling tot SA vergelijkbaar met een IPS en een TN paneel voor reguliere monitor?
Neem toch aan dat het scherm van SA in ieder geval beter is dan ieder scherm van een gemiddelde 600 euro kostende laptop?
Voordelen SA:
- 1600x900 scherm
Nadelen:
Voordelen Z:
- Kwaliteit van scherm
Nadelen:
- Standaard Intel HD3000
- Als je laptop helemaal uitklapt heeft het scherm zo'n raar voetje eronder, waardoor laptop op het scherm rust
Is het betere scherm van Z in tegenstelling tot SA vergelijkbaar met een IPS en een TN paneel voor reguliere monitor?
Neem toch aan dat het scherm van SA in ieder geval beter is dan ieder scherm van een gemiddelde 600 euro kostende laptop?
[ Voor 79% gewijzigd door Jasikevicius3 op 13-07-2011 09:13 ]
Verwijderd
Dat is het hele punt van kritiek: dat is niet het geval.Jasikevicius3 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:08:
En als je een goed scherm wilt koop je gewoon de macbook pro/air. Ben je voor €1200-1300 klaar
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 09:38 ]
Kan er niks aan doen, maar ik ben en blijf een Windows-man
Dus MacBook is voor mij geen optie
Verwijderd
Heb je al naar de X220 gekeken? Die heeft een IPS scherm en kost ongeveer €800 met i5 geïmporteerd uit de VS.
Zie net in de PW dat er een Thinkpad x-121e in is gekomen, de x120 kwam niet naar EU maar deze wel? Ga nog ff de verschillen checken, maar interessant mijn inziens.....
[ Voor 4% gewijzigd door Cybersijp op 13-07-2011 09:57 ]
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Maar dan zit je dus wel weer met die 1366 x 768 resolutie?Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:54:
Heb je al naar de X220 gekeken? Die heeft een IPS scherm en kost ongeveer €800 met i5 geïmporteerd uit de VS.
Verwijderd
Klopt. Maar wel een goed scherm. Zoals je in de topicstart van [Ervaringen] laptops met hoge resolutie schermen zo goed kunt zien is er weinig keus.
Je vergeet voor de Z als pluspunt dat die 1,18kg weegt met een accuduur van ongeveer 7 uur én SSD in raid configuratie. Mag je dus wel je portemonnee voor trekken.Jasikevicius3 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:08:
Het blijft lastig... De keuze tussen de nieuwe Z en de SA....
Voordelen SA:
- 1600x900 scherm
Nadelen:
Voordelen Z:
- Kwaliteit van scherm
Nadelen:
- Standaard Intel HD3000
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik ben ook een Windows man. Ik heb een Macbook Pro en draai 80% v.d. tijd Windows. Werkt prima.Jasikevicius3 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 09:44:
Kan er niks aan doen, maar ik ben en blijf een Windows-manDus MacBook is voor mij geen optie
Liever een Mac met Windows dan een notebook met een matig scherm imo.
Verwijderd
ik zit momenteel ook met een luxe probleem dat ik een mooie laptop kan gaan aanschaffen..
nu twijfel ik tussen de DELL Vostro V130 of een Lenovo Edge 11
Iemand ervaringen ?
Iemand ervaringen ?
De SA gaat ook 7 uur mee, maar weegt dan wel 1.7kg natuurlijkJT schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:34:
[...]
Je vergeet voor de Z als pluspunt dat die 1,18kg weegt met een accuduur van ongeveer 7 uur én SSD in raid configuratie. Mag je dus wel je portemonnee voor trekken.
Maar persoonlijk vind ik dat raid gebeuren met SSD een ramp, geen trim support enzo.
Voor zover ik weet gebruikt Sony Toshiba SSDs met dezelfde controller als Kingston V+ 100. Die hebben geen TRIM nodig, garbage collection werkt perfect, zie o.a. de Tweakers review.Sn0wblind schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:32:
[...]
Maar persoonlijk vind ik dat raid gebeuren met SSD een ramp, geen trim support enzo.
Wat ik wel minder vind is dat ze vaak niet makkelijk te vervangen zijn omdat ze proprietary aansluitingen hebben. Dacht ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 13-07-2011 12:41 ]
Naar wat ik er van begreep is dat ze dat nu wel ondersteunen (als je kiest voor de 3e generatie, kost amper extra) omdat er geen pci-expres interface meer tussen zit.Sn0wblind schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:32:
[...]
De SA gaat ook 7 uur mee, maar weegt dan wel 1.7kg natuurlijk
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Heeft iemand al positieve ervaringen met de Lenovo cashbacks? Dat ze het dus daadwerkelijk retour hebben gekregen het geld? Ik lees een hoop negatieve ervaringen op het Lenovo-forum van Britten en Duitsers. Ik zit namelijk te dubben over deze: http://www.obcs.nl/thinkpad-edgee520-ci5-2410m-500gb-4g.html
Op de lenovo-promotion site staat als ik de garantie upgrade naar 2-jaar dat ik dan 100€ retour krijg. Nou prima toch zal je denken, dan zou je deze voor een goede 630 wel hebben denk ik. Maar nu lees ik over de laatste cashback van Lenovo (die met de garantieuitbreiding dus) nog helemaal geen enkele ervaringen.
EDIT: Misschien een rare vraag, maar is de accu bij de Lenovo en bijbehoren een beetje makkelijk mee te sjouwen?
Op de lenovo-promotion site staat als ik de garantie upgrade naar 2-jaar dat ik dan 100€ retour krijg. Nou prima toch zal je denken, dan zou je deze voor een goede 630 wel hebben denk ik. Maar nu lees ik over de laatste cashback van Lenovo (die met de garantieuitbreiding dus) nog helemaal geen enkele ervaringen.
EDIT: Misschien een rare vraag, maar is de accu bij de Lenovo en bijbehoren een beetje makkelijk mee te sjouwen?
[ Voor 8% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 13:04 ]
Houdt er rekening mee dat de Vostro 130 een relatief zwakke, niet uitneembare accu heeft.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:27:
ik zit momenteel ook met een luxe probleem dat ik een mooie laptop kan gaan aanschaffen..
Iemand ervaringen ?
De Edge 11 gaat bij mij altijd wel een uurtje of 5 mee, met lichte toepassingen. Soms ook langer, wel 6u.
De V130 is natuurlijk wel een 13" laptop vs. de 11" van de Lenovo. Resolutie is gelijk.
Ik neem aan dat je insteek een zo mobiel mogelijke laptop is?
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Verwijderd
Inderdaad, ik ben niet echt een fan van de V130. Het is een heel mooi ding, maar op een van de kernpunten van een thin en light, de accuduur, schiet hij toch tekort.
Wat een irritant gedoe met dat Lenovo cashback allemaal. Contacteer je laptopshop verwijzen die je je naar Lenovo, en precies hetzelfde omgekeerd. Nu snap ik er echt helemaal niks meer van én neig ik toch gewoon naar de Asus, slim om zo met een potentiële klanten om te gaan..ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:52:
Heeft iemand al positieve ervaringen met de Lenovo cashbacks? Dat ze het dus daadwerkelijk retour hebben gekregen het geld? Ik lees een hoop negatieve ervaringen op het Lenovo-forum van Britten en Duitsers. Ik zit namelijk te dubben over deze: http://www.obcs.nl/thinkpad-edgee520-ci5-2410m-500gb-4g.html
Het lijkt ook net of Lenovo je afscheept met een standaard-reactie:
Eigenlijk zeggen ze gewoon precies hetzelfde als op die site staat. Terwijl ik vroeg naar hoe het in zijn werk ging. Bij welke webshops ik het kon kopen én dan de garantieuitbreiding selecteren.Geachte Lenovo-klant,
hartelijk dank voor uw mail.
De upgrade van de garantie kunt u meteen bij de aankoop van het juiste product erbij kopen. Hoofdzaak is, dat de aankoop van de garantie-upgrade samen met het gekochte Lenovo-product op dezelfde factuur staat.
Verder geldt:
Om in aanmerking te komen voor een promotie moeten klanten hun aankoop niet eerder dan dertig (30) dagen na en niet later dan zestig (60) dagen na de factuurdatum registreren en het claimformulier op de promotiewebsite invullen. Cashback-claims die buiten deze periode worden ingediend worden niet geaccepteerd.
U kunt dit nalezen in onze deelnamevoorwaarden onder punt 7.Deze vind u ook onder www.lenovo-promotions.com
De actieperiode is voor producten die zijn aangeschaft tussen 1 juli en 30 september, maar de website is van 1 augustus tot 29 november geopend voor aanmeldingen.
[ Voor 34% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 13:49 ]
Het klopt wel dat Lenovo je verwijst naar distributeurs. Heb zelf een tijdje terug telefonisch contact gezocht met Lenovo, waar ik zéér netjes en correct te woord werd gestaan.ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 13:46:
[...]
Contacteer je laptopshop verwijzen die je je naar Lenovo, en precies hetzelfde omgekeerd.
Er werd wel aangegeven dat voor particulieren het contact eigenlijk dient te verlopen via de shop. De grotere zaken als Laptopshop (Coolblue) en Alternate werden aangeprezen voor hun correcte afhandeling...
De Cashback loopt echter volgens mij via een andere organisatie, niet rechtstreeks via Lenovo.
Je kunt alleen mailen met een Duits adres...
Ik zou zeggen, bel eens met Lenovo? Niet geschoten is altijd mis.. en ze maken toch echt fijne producten...
Tech support: 020-513-3939
General enquiries: 020-487-4700
Producten lijken mij ook prima, maar er wordt mij gewoon niet duidelijk geïnformeerd hoe en wat. De mail-service werkt overigens gewoon, ook in het Nederlands staan ze je te woord.
Ik heb bij Azerty inmiddels ook de 2-year business on site upgrade gezien. Daarbij ben ik dus inclusief laptop 752 kwijt, min 100 = 652. Dat is nog te overzien, moet die cashback wel echt doorgaan. Ook hoop negatieve verhalen over gehoord.
Over Laptopshop, die contacteer ik dus juist, alleen die sturen mij door. Ik vond dat ook vaag, ik dacht dat zal wel bij hun erbij staan bij de extra's. Bij hun is de laptop 699, alleen staat daar al onderin scherm dat het 2-jaar garantie betreft. Als je ze vervolgens daarover aanspreekt zeggen ze dat je ook nog eens die 2-jaar bij Lenovo moet afsluiten, dat lijkt mij persoonlijk zeer sterk werk.
Ik zal wel eens bellen, misschien werkt dat wel.
EDIT: Danny the Dog, heb jij positieve ervaringen met de cashback?
EDIT: Via via kwam ik hier terecht: Als dit zou kunnen en dan nog de 100 euro cashback overheen zou magistraal zijn: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=110650 Er staat bij dat het inclusief die 2-jaar garantie is.
Ik heb bij Azerty inmiddels ook de 2-year business on site upgrade gezien. Daarbij ben ik dus inclusief laptop 752 kwijt, min 100 = 652. Dat is nog te overzien, moet die cashback wel echt doorgaan. Ook hoop negatieve verhalen over gehoord.
Over Laptopshop, die contacteer ik dus juist, alleen die sturen mij door. Ik vond dat ook vaag, ik dacht dat zal wel bij hun erbij staan bij de extra's. Bij hun is de laptop 699, alleen staat daar al onderin scherm dat het 2-jaar garantie betreft. Als je ze vervolgens daarover aanspreekt zeggen ze dat je ook nog eens die 2-jaar bij Lenovo moet afsluiten, dat lijkt mij persoonlijk zeer sterk werk.
Ik zal wel eens bellen, misschien werkt dat wel.
EDIT: Via via kwam ik hier terecht: Als dit zou kunnen en dan nog de 100 euro cashback overheen zou magistraal zijn: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=110650 Er staat bij dat het inclusief die 2-jaar garantie is.
[ Voor 13% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 14:12 ]
Het feit dat er, zo te zien, niets over de Cahback actie wordt vermeldt zou mij geen vertrouwen geven.ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:07:
Nóg niet... moet t tegen het eind van de maand gaan ervaren..ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:07:
(je moet nl. tussen de 30 en 60 dagen na aankoop de registratie doen)
Houdt je rekening met het Azerty toetsenbord? Plus dat je in NL woont en dus niet een aanvraag voor t buitenland kunt doen?EDIT: Via via kwam ik hier terecht: Als dit zou kunnen en dan nog de 100 euro cashback overheen zou magistraal zijn: http://www.tones.be/shop_product.php?idx=110650 Er staat bij dat het inclusief die 2-jaar garantie is.
Ik heb destijds nl ook geinformeerd naar de mogelijkheid aan de Cashback mee te doen als ik een Lenovo in Duitsland zou kopen, als Nederlander.. Dat was niet mogelijk. Misschien is dit anders, aangezien België de actie zelf ook voert...
Philflow schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:22:
[...]
Het feit dat er, zo te zien, niets over de Cahback actie wordt vermeldt zou mij geen vertrouwen geven.
Stond in de omschrijving. Over het toetsenbord, moet ik even kijken of ik dat kan vinden.LENOVO ThinkPad Edge E520 NZ33LMB, Intel i5 2410M, 4GB, 500GB, Onboard, DVDRW, Intel® Core™ i5 processor 2410M (2.3 ~ 2.9GHz, 3MB L3 cache), Microsoft® Windows® 7 Professional 64bits, 15.6" High Definition AntiGlare, 16:9 aspect ratio, 1366x768 pixel resolution, 4GB DDR3 RAM (1x4GB), 500GB HDD (5400rpm), Intel HD Graphics, DVD-RW Dual layer, 6-cell Li-ion, Gigabit LAN & Wireless Intel 1000 BGN, BT, 4-in-1 card reader, Black casing, 2 year warranty, Azerty
Deze laptop komt inculsief een 2 jaar warranty upgrade (2 jaar totaal)!
Lenovo ThinkPad Edge cashback 100 euro
Registreer de laptop NA 30 dagen en BINNEN de 60 dagen na aankoop op de website van Lenovo en ontvang €100 cachback!
https://www.lenovo-promotions.com/nl-BE/notebook#
Actie geldig tot en met 31/07/2011
@ Danny: Het moet toch juist een Qwerty toetsenbord zijn? Dat heb ik hier juist ook?
EDIT: Ik heb niks gezegd dit is een veel magere versie van de E50. Dit is met een Intel HD Graphics kaart, niet de AMD ATI 6630 M 1gb.
[ Voor 56% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 14:57 ]
Staat toch ook in de omschrijving?ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:39:
Stond in de omschrijving. Over het toetsenbord, moet ik even kijken of ik dat kan vinden.
@ Danny: Het moet toch juist een Qwerty toetsenbord zijn? Dat heb ik hier juist ook?
Btw... beetje inkorten van je quote maakt t wat leesbaarderLENOVO ThinkPad Edge E520 NZ33LMB, Intel i5 2410M, 4GB, 500GB, Onboard, DVDRW, Intel® Core™ i5 processor 2410M (2.3 ~ 2.9GHz, 3MB L3 cache), Microsoft® Windows® 7 Professional 64bits, 15.6" High Definition AntiGlare, 16:9 aspect ratio, 1366x768 pixel resolution, 4GB DDR3 RAM (1x4GB), 500GB HDD (5400rpm), Intel HD Graphics, DVD-RW Dual layer, 6-cell Li-ion, Gigabit LAN & Wireless Intel 1000 BGN, BT, 4-in-1 card reader, Black casing, 2 year warranty, Azerty
Nahja maar het heeft toch weinig zin aangezien het een magere videokaart versie is. Dit wordt toch wel een duur grapje zo. www.Azerty.nl heeft hem (klik) + de juiste garantie (klik) maar daar komt dan nog 11 euro verzendkosten bij. Dus dan betaal je er uiteindelijk alsnog 670 voor.
[ Voor 27% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 15:02 ]
Een Mercedes is nu eenmaal duurder dan een Opel....
(leuk ook dat jenu weer linkt naar Azerty voor een Qwerty versie
)
(leuk ook dat jenu weer linkt naar Azerty voor een Qwerty versie
Huh, heeft Azerty dan ook de verkeerde? Nu snap ik het helemaal niet meer hoor
.
Ik kreeg net wel een mailtje van Tones.be, keyboard is gewoon qwerty.
EDIT: Je bedoelt lekker verwarrend Azerty heeft Qwerty.
EDIT: Over je vergelijking je hebt helemaal gelijk, maar hoeveel slechter is deze Asus dan volgens jouw? Dat is namelijk mijn alternatief.
Ik kreeg net wel een mailtje van Tones.be, keyboard is gewoon qwerty.
EDIT: Je bedoelt lekker verwarrend Azerty heeft Qwerty.
EDIT: Over je vergelijking je hebt helemaal gelijk, maar hoeveel slechter is deze Asus dan volgens jouw? Dat is namelijk mijn alternatief.
[ Voor 41% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 15:07 ]
t Was idd een grapje mbt die toetsenborden 
Die Asus zal zeker niet slechter zijn dan die Lenovo. Verder heb ik totaal geen kijk op videokaarten meer de laatste jaren... maar de 540GT is dacht ik op t moment een vrij goeie...(anyone?)
Je kunt even kijken naar de accu capaciteit? Zie ik er ff niet bijstaan. Verder vrij identiek qua specs... De Lenovo is 200 gram lichter.. (kleinere accu?)
En btw, je hebt altijd 2 jaar garantie op je laptop in de EU, de extra garantie van Lenovo betreft extra service (next business day support) ofzo...
Die Asus zal zeker niet slechter zijn dan die Lenovo. Verder heb ik totaal geen kijk op videokaarten meer de laatste jaren... maar de 540GT is dacht ik op t moment een vrij goeie...(anyone?)
Je kunt even kijken naar de accu capaciteit? Zie ik er ff niet bijstaan. Verder vrij identiek qua specs... De Lenovo is 200 gram lichter.. (kleinere accu?)
En btw, je hebt altijd 2 jaar garantie op je laptop in de EU, de extra garantie van Lenovo betreft extra service (next business day support) ofzo...
[ Voor 4% gewijzigd door Danny the dog op 13-07-2011 15:14 ]
Maar daar zit ik dus mee, ik heb nu mijn zinnen gezet op een Lenovo, maar het is compleet achterlijk 100 euro meer te betalen aan een slechts iets betere laptop. De grafische kaart van Lenovo is beter volgens de notebookcheck.
(maar de index-cijfertjes die onder elke laptop staat scoort de Asus weer beter op gaming bijvoorbeeld en de rest gewoon gelijk aan de Lenovo) Dit had ik dus vorig jaar ook met mijn monitor voor de PC. Ik wilde op een gegeven moment persé BenQ (nu doet hij het gewoon prima daar niet van), maar ik had een betere kunnen hebben voor hetzelfde geld.
Over de garantie dat doe ik ook alleen door die 100 euro cashback, anders is die laptop mij sowieso te duur.
EDIT: En iets onbenulligs maar die Asus heeft dus wel een echt gigantisch lelijke bruine kleur.
EDIT: wat bedoelen ze nu hiermee:
Microsoft Office reeds geïnstalleerd
Inclusief een vooraf geladen afbeelding van geselecteerde Microsoft Office 2010 suites. Koop een Office 2010 Productsleutelkaart of schijf om de vooraf geladen software op deze PC te activeren.
Er staat Office op maar die moet je zelf activeren door Office nog een keer te kopen. Ja logisch.
(maar de index-cijfertjes die onder elke laptop staat scoort de Asus weer beter op gaming bijvoorbeeld en de rest gewoon gelijk aan de Lenovo) Dit had ik dus vorig jaar ook met mijn monitor voor de PC. Ik wilde op een gegeven moment persé BenQ (nu doet hij het gewoon prima daar niet van), maar ik had een betere kunnen hebben voor hetzelfde geld.
Over de garantie dat doe ik ook alleen door die 100 euro cashback, anders is die laptop mij sowieso te duur.
EDIT: En iets onbenulligs maar die Asus heeft dus wel een echt gigantisch lelijke bruine kleur.

EDIT: wat bedoelen ze nu hiermee:
Microsoft Office reeds geïnstalleerd
Inclusief een vooraf geladen afbeelding van geselecteerde Microsoft Office 2010 suites. Koop een Office 2010 Productsleutelkaart of schijf om de vooraf geladen software op deze PC te activeren.
Er staat Office op maar die moet je zelf activeren door Office nog een keer te kopen. Ja logisch.
[ Voor 49% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 15:23 ]
Een trial versie waarschijnlijk.
[ Voor 28% gewijzigd door Philflow op 13-07-2011 15:24 ]
Tja.. het is altijd een persoonlijke keus natuurlijk, het is jouw geld.
Lenovo maakt sowieso wel wat apartere producten, beetje retro design, de handige trackpoint en de zeer degelijk aanvoelende afwerking en toetsenborden... Asus daarentegen ziet wat meer "van deze tijd" uit en is qua kwaliteit zeker niet minder.
Niet gekeken bij Dell toevallig, bijv een Vostro 3350? Zeg.. we hebben het hier over 15" laptops zie ik opeens..
Anyways.. de Vostro 3550 is ook mss interessant voor je, wellicht met een couponcode ofzo.
Lenovo maakt sowieso wel wat apartere producten, beetje retro design, de handige trackpoint en de zeer degelijk aanvoelende afwerking en toetsenborden... Asus daarentegen ziet wat meer "van deze tijd" uit en is qua kwaliteit zeker niet minder.
Niet gekeken bij Dell toevallig, bijv een Vostro 3350? Zeg.. we hebben het hier over 15" laptops zie ik opeens..
Die kleur valt in t echt reuze mee. Apart, maar echt wel mooi.ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:16:
[ Voor 20% gewijzigd door Danny the dog op 13-07-2011 15:26 ]
@ Philflow dat zou goed kunnen inderdaad
@ Dtd
Klopt het is een persoonlijke, maar zeer moeilijke keuze, daarom vraag ik ook advies/hulp. Ik vind beide laptops er gewoon goed uit zien, en beiden kunnen ook wel even mee. Ook beide hebben ze een goede reputatie. Het enige waar ik over val bij Lenovo is de cashback, krijg je dat wel gegarandeerd, lullen ze zich er niet onderuit. Die Vostros heb ik wel eens naar gekeken, maar wil je daar een fatsoenlijke grafische kaart en processor in hebben zit je al over de 800 euro. Zie ook Basisnotebook Juni Guide topic.
Wat ik overigens wel echt heel raar vind is dat de Lenovo volgens de Notebookcheck een betere grafische kaart heeft en een i5 2410 processor. Nu heeft de Asus een mindere grafische kaart en dezelfde processor en toch scoort die op laptopindex gaming 68 en de lenovo 61.
@ Dtd
Klopt het is een persoonlijke, maar zeer moeilijke keuze, daarom vraag ik ook advies/hulp. Ik vind beide laptops er gewoon goed uit zien, en beiden kunnen ook wel even mee. Ook beide hebben ze een goede reputatie. Het enige waar ik over val bij Lenovo is de cashback, krijg je dat wel gegarandeerd, lullen ze zich er niet onderuit. Die Vostros heb ik wel eens naar gekeken, maar wil je daar een fatsoenlijke grafische kaart en processor in hebben zit je al over de 800 euro. Zie ook Basisnotebook Juni Guide topic.
Wat ik overigens wel echt heel raar vind is dat de Lenovo volgens de Notebookcheck een betere grafische kaart heeft en een i5 2410 processor. Nu heeft de Asus een mindere grafische kaart en dezelfde processor en toch scoort die op laptopindex gaming 68 en de lenovo 61.
Lenovo had die naam in het verleden. Tegenwoordig zijn ze meer normale consumenten kwaliteit, met positieve en negatieve uitschieters.Danny the dog schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:24:
Lenovo maakt sowieso wel wat apartere producten, beetje retro design, de handige trackpoint en de zeer degelijk aanvoelende afwerking en toetsenborden...
Voorbeeldje: Thinkpad Edge 15 "Keyboard and palmrest flex, Build quality not up to ThinkPad standards"
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5656
Verwijderd
De trial versie is volledig functioneel maar bevat reclame.ZoutePeper schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:28:
@ Philflow dat zou goed kunnen inderdaad
De gamingindex van azerty? is gebaseerd op het verouderde 3Dmark06.Wat ik overigens wel echt heel raar vind is dat de Lenovo volgens de Notebookcheck een betere grafische kaart heeft en een i5 2410 processor. Nu heeft de Asus een mindere grafische kaart en dezelfde processor en toch scoort die op laptopindex gaming 68 en de lenovo 61.
Dus even to the point, welke neem ik? Uit jullie perspectief?
ASUS K53SV-SX146V - Core i5-2410M / 2.3 GHz - 581 euro - 2 jaar garantie
Lenovo ThinkPad Edge E520 0301 - 750 euro - 100 = 650 euro - 2jaar garantie
@ Darkstone het is de gamingindex van:
De Hardware.Info Notebook Performance Index wordt dagelijks berekend op basis van de specificaties van de notebook. De scores zijn genormaliseerd waarbij de beste in z'n klasse 100 punten scoort.
ASUS K53SV-SX146V - Core i5-2410M / 2.3 GHz - 581 euro - 2 jaar garantie
Lenovo ThinkPad Edge E520 0301 - 750 euro - 100 = 650 euro - 2jaar garantie
@ Darkstone het is de gamingindex van:
De Hardware.Info Notebook Performance Index wordt dagelijks berekend op basis van de specificaties van de notebook. De scores zijn genormaliseerd waarbij de beste in z'n klasse 100 punten scoort.
[ Voor 36% gewijzigd door Crescendo op 13-07-2011 15:34 ]
Oké, heb de Lenovo besteld op 4-launch voor 735 euro. Inclusief dus die garantie, 100 eraf, heb ik voor 635 een heerlijke laptop
. Nu maar wachten!
Nog een kleine correctie, 2 schermen digitaal (hdmi op de laptop zelf, hdmi op de power media dock), 1 scherm analoog (vga op de power media dock) en het interne laptop scherm (ook digitaal uiteraard). Je kan maximaal 3 extra schermen aansturen, niet 4. Ook niet slecht natuurlijk aangezien de meeste laptops gewoon blijven steken op 1 scherm.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 00:01:
Kleine correctie: 2 schermen analoog, 2 schermen digitaal.
Verwijderd
Je kan wel 2 schermen aansluiten op de Z zelf, maar dan moet je het interne scherm uitzetten. Dat heeft te maken met het aantal beschikbare DAC's (klokgeneratoren).
Nope, het is echt maximaal 1 scherm op de Z en 2 op de dock.
Tja, die heeft dan weer geen light peak met de optie om extern 2 monitoren erbij aan te sluiten
Iemand enig idee voor een mooi simpel laptoptasje als deze: Voor dus een 15'6 inch laptop.
http://www.travelbags.nl/...ack/mag/4/sort/plh/page/1
25-jaar garantie lijkt mij absurd maar ach duur is hij niet.
Dit is dus degene waar ik even snel op uit komt, maar er zullen ongetwijfeld ook hier weer mensen zijn die daar verstand van hebben.
http://www.travelbags.nl/...ack/mag/4/sort/plh/page/1
25-jaar garantie lijkt mij absurd maar ach duur is hij niet.
Dit is dus degene waar ik even snel op uit komt, maar er zullen ongetwijfeld ook hier weer mensen zijn die daar verstand van hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Crescendo op 14-07-2011 22:42 ]
Volgens mij ben je een beetje verdwaald. Er is vast wel ergens een tassen topic...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit gaat een beetje teveel off-topic!
Graag een beetje meer nieuws over mogelijke aanbiedingen, ervaringen of nieuws over de mogelijke droom thin en light notebook
Graag een beetje meer nieuws over mogelijke aanbiedingen, ervaringen of nieuws over de mogelijke droom thin en light notebook

Nahja ik denk ik vraag dat hier ook maar meteen. Ik kon het namelijk niet vinden, wel aparte topics in de Macbooks deel van het forum, maarja het is geen Macbook een Lenovo.Fiber schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 00:58:
Volgens mij ben je een beetje verdwaald. Er is vast wel ergens een tassen topic...
Ik zou zeggen, kijk eens op www.dealextreme.com
Ecodan warmtepomp
Discussie over 15.6" laptops is al off topic, laat staan discussie over tassen voor 15.6" laptopsZoutePeper schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:20:
[...]
Nahja ik denk ik vraag dat hier ook maar meteen. Ik kon het namelijk niet vinden, wel aparte topics in de Macbooks deel van het forum, maarja het is geen Macbook een Lenovo.
Ik rot al op hoorPhilflow schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
[...]
Dicussie over 15.6" laptops is al off topic, laat staan discussie over tassen voor 15.6" laptops
Weet iemand of dit:
http://www.laptopshop.nl/...ntal-damage-garantie.html
Ook voor mijn 3830TG te koop is? Die van de link is namelijk niet meer te koop (status: niet meer leverbaar).
http://www.laptopshop.nl/...ntal-damage-garantie.html
Ook voor mijn 3830TG te koop is? Die van de link is namelijk niet meer te koop (status: niet meer leverbaar).
Tja, daar kunnen we nog veel op wachten. Ik ga deze zeker aanschaffen.
Een SB processor, 128GB SSD, 4GB, 1.7 kg, 1" dik, 7 uur aan batterij (alhoewel dat waarschijnlijk rond de 5 of 6 zal zijn), geen optische drive en matte scherm.
2 nadelen: resolutie en geen USB 3.0
Grootste voordeel: 600 euro !!!!!!!!!!!!
Een SB processor, 128GB SSD, 4GB, 1.7 kg, 1" dik, 7 uur aan batterij (alhoewel dat waarschijnlijk rond de 5 of 6 zal zijn), geen optische drive en matte scherm.
Ik denk dat we beter kunnen stellen er zal geen 1 product uit komen( of voor een belachelijk hoge prijs) dat alles combineerd wat we willen.
Deze komt wel heel erg in de buurt moet ik zeggen!
http://www.cyberport.de/n...-2310m-4gb-128gb-ssd.html
Voor die belachelijk lage prijs, dan vraag ik me af hoe kan dat?
Verder, gaat deze ook in NL uit komen, dat vraag ik me nog even af.
tevens zit er uberhaupt een OS op voor geinstalled? ah Dos.. naja die kan er direct af.
En over het scherm, er zijn maar bar weinig * goede schermen* en voor deze prijs wat kan je dan verwachten? geen top TN/IPS scherm;)
Resolutie idd jammer maar gezien de prijs niet zo vreemd.
Deze komt wel heel erg in de buurt moet ik zeggen!
http://www.cyberport.de/n...-2310m-4gb-128gb-ssd.html
Voor die belachelijk lage prijs, dan vraag ik me af hoe kan dat?
Verder, gaat deze ook in NL uit komen, dat vraag ik me nog even af.
tevens zit er uberhaupt een OS op voor geinstalled? ah Dos.. naja die kan er direct af.
En over het scherm, er zijn maar bar weinig * goede schermen* en voor deze prijs wat kan je dan verwachten? geen top TN/IPS scherm;)
Resolutie idd jammer maar gezien de prijs niet zo vreemd.
[ Voor 28% gewijzigd door pino85 op 17-07-2011 20:56 ]
Liefhebber van Tweakers
Ik weet niet of het een probleem is, maar er zit DOS als OS op, maar het lijkt me ook zeker geen slechte deal, mocht het kloppen. Alleen wel weer jammer van die lage resolutie.Mudi schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:29:
Tja, daar kunnen we nog veel op wachten. Ik ga deze zeker aanschaffen.
Nuja, Linux is gratis en anders heb ik nog genoeg windows licenties hier liggen.
De E320 en E325 zullen wel in andere landen komen, maar met een hoger startprijs omdat deze wel een OS zullen hebben.
Het is pas over 10 dagen leverbaar, dan zal het waarschijnlijk ook in andere winkels beschikbaar zijn. Ik ben alleen niet zo enthousiast over de Duitse toetsenbord.
Over het scherm, de schermen zijn tegenwoordig gemakkelijk vervangbaar (http://forum.notebookrevi...01x-screen-thread-12.html)
Maar vooraleer er een deftige 13,3" 900p scherm verkrijgbaar is in een systeem dat ongeveer 800 euro kost, mogen we nog vele jaren wachten.
De E320 en E325 zullen wel in andere landen komen, maar met een hoger startprijs omdat deze wel een OS zullen hebben.
Het is pas over 10 dagen leverbaar, dan zal het waarschijnlijk ook in andere winkels beschikbaar zijn. Ik ben alleen niet zo enthousiast over de Duitse toetsenbord.
Over het scherm, de schermen zijn tegenwoordig gemakkelijk vervangbaar (http://forum.notebookrevi...01x-screen-thread-12.html)
Maar vooraleer er een deftige 13,3" 900p scherm verkrijgbaar is in een systeem dat ongeveer 800 euro kost, mogen we nog vele jaren wachten.
Aha, de opvolger van de Edge 13!
Tja... grappig dat hij meteen goedkoper is dan zn voorganger, maar voor deze prijs zul je m in NL wel niet krijgen.
Wellicht komt hij nog in de Lenovo Shop van Duitsland, dan kun je hem direct bestellen met Qwerty toetsenbord.
Staat er nu wel op, maar is niet configureerbaar.
1366x768 is toch zeker een goede resolutie voor een 13" scherm trouwens? In mijn optiek hoeven de letters toch echt niet kleiner of het beeld scherper, maar goed, ieder zijn behoeftes natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Danny the dog op 17-07-2011 22:45 ]
De resolutie is prima. Het contrast en gamut zijn het probleem.
Ow.. ok.. Ik las alleen maar opmerkingen over de resolutie, vandaar.
Tja, dat de fabrikanten de betere schermen bewaren voor hun duurste modellen, dat is nu eenmaal zo helaas.
Recht van voor is t meestal toch wel prima te doen...
Totaal off topic, maar ik verbaas me over de kwaliteit van de schermpjes in moderne smartphones! Grote kijkhoek en behoud van contrast...zo duur zou een fatsoenlijk scherm in een laptop toch niet kunnen zijn, als het zelfs al zo "goed" in een telefoon kan zijn?
Tja, dat de fabrikanten de betere schermen bewaren voor hun duurste modellen, dat is nu eenmaal zo helaas.
Recht van voor is t meestal toch wel prima te doen...
Totaal off topic, maar ik verbaas me over de kwaliteit van de schermpjes in moderne smartphones! Grote kijkhoek en behoud van contrast...zo duur zou een fatsoenlijk scherm in een laptop toch niet kunnen zijn, als het zelfs al zo "goed" in een telefoon kan zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Danny the dog op 17-07-2011 23:28 ]
Verwijderd
In de asus transformer van $400 zit een scherm wat beter is dan elk ander notebookscherm met uitzondering van de dreamcolor, en die upgrade kost meer dan de tablet zelf kost...
Is de Dreamcolor niet een merknaam voor een scherm van HP?
Ik zie het verband met de Transformer even niet nl...
Maar je hebt wel gelijk, in tablets is er blijkbaar wel de financiële ruimte voor een fatsoenlijk scherm.
Ik zie het verband met de Transformer even niet nl...
Maar je hebt wel gelijk, in tablets is er blijkbaar wel de financiële ruimte voor een fatsoenlijk scherm.
Verwijderd
Dreamcolor is in de volksmond de naam voor het IPS RGBled scherm in de elitebooks, en tegenwoordig ook de precision workstations. Als je dat scherm wilt betaal je $550 als upgrade.
Ik bedoel, in een tablet van $400 is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat er een goed scherm in zit. 'upgraden' we naar een laptop van 3x zo duur krijg je ineens de slechtste schermen die er bestaan...
Ik bedoel, in een tablet van $400 is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld dat er een goed scherm in zit. 'upgraden' we naar een laptop van 3x zo duur krijg je ineens de slechtste schermen die er bestaan...
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 23:42 ]
Aaah, kijk, nu snap ik je 
Tja, volgens mij heet dat "marketing".. ofwel, hoe naai ik de consument, zonder dat ie t doorheeft...
Tja, volgens mij heet dat "marketing".. ofwel, hoe naai ik de consument, zonder dat ie t doorheeft...
Verwijderd
Nee, het heeft eerder te maken met een 'goedkope' consument.
Bijna niemand kijkt naar de kwaliteit van het beeldscherm bij het kopen van een laptop. Als je bij mediamarkt [...] gaat kijken maakt dat verder ook weinig uit, want het is allemaal 13-in-een-dozijn TN.
Men kijkt wel naar hoeveel GB Hardeschijf erin zit, hoeveel inch het scherm is (dus scoort een steeds breder scherm goed, want een gelijke hoeveelheid inches bij een bredere verhouding betekend een kleiner scherm qua oppervlakte, en zeker qua hoogte), en of de laptop "HD" (complete bs) is.
Net zoals dat men niet kijkt of de voeding toevallig een kilo weegt, hoe lang de accu meegaat, of wat de algemene bouwkwaliteit is.
En het grappige is dat diezelfde groep mensen vaak wel naar de kwaliteit van het scherm van een te kopen mobieltje kijkt.
Combineer dat met nog wat misleidende reclame (Widescreen: see more, do more) etc. en voila.
Bijna niemand kijkt naar de kwaliteit van het beeldscherm bij het kopen van een laptop. Als je bij mediamarkt [...] gaat kijken maakt dat verder ook weinig uit, want het is allemaal 13-in-een-dozijn TN.
Men kijkt wel naar hoeveel GB Hardeschijf erin zit, hoeveel inch het scherm is (dus scoort een steeds breder scherm goed, want een gelijke hoeveelheid inches bij een bredere verhouding betekend een kleiner scherm qua oppervlakte, en zeker qua hoogte), en of de laptop "HD" (complete bs) is.
Net zoals dat men niet kijkt of de voeding toevallig een kilo weegt, hoe lang de accu meegaat, of wat de algemene bouwkwaliteit is.
En het grappige is dat diezelfde groep mensen vaak wel naar de kwaliteit van het scherm van een te kopen mobieltje kijkt.
Combineer dat met nog wat misleidende reclame (Widescreen: see more, do more) etc. en voila.
Volledig mee eens. Een gewone consument die in de winkel zijn laptop gaat kopen zal nooit kijken wat voor scherm de laptop heeft. Maar marketing trucs zoals HD READY, 500 GB OPSLAG, WINDOWS 7, ... zorgen ervoor dat de consument ze wel koopt. Men is minder snel om 100 euro meer te betalen voor een hoger resolutie of beter scherm.
Zo had een vriend samen met mij een nieuw laptop gekocht (3 jaar geleden). Ik had een XPS M1530 voor 600 euro besteld met WXGA+ scherm (het was een LG en op dat moment het best mogelijk verkrijgbaar scherm) en hij had een sony voor 1000 euro gekocht in de winkel. Hij vond zijn laptop zo geweldig totdat onze laptops langs elkaar stonden. Toen werd hij ineens stil.
Ik ben wel van mening dat er binnen 2 jaar standaard hoger resolutie verkrijgbaar zal zijn. Ze hadden fijn een gat in de markt gevonden met widescreen (omwille van populaire TV's en beeldschermen), maar nu moeten ze met iets beters (Full HD mss?) komen om weer mensen aan te lokken alhoewel eerder SSD zal gestandaardiseerd zal worden.
Zo had een vriend samen met mij een nieuw laptop gekocht (3 jaar geleden). Ik had een XPS M1530 voor 600 euro besteld met WXGA+ scherm (het was een LG en op dat moment het best mogelijk verkrijgbaar scherm) en hij had een sony voor 1000 euro gekocht in de winkel. Hij vond zijn laptop zo geweldig totdat onze laptops langs elkaar stonden. Toen werd hij ineens stil.
Ik ben wel van mening dat er binnen 2 jaar standaard hoger resolutie verkrijgbaar zal zijn. Ze hadden fijn een gat in de markt gevonden met widescreen (omwille van populaire TV's en beeldschermen), maar nu moeten ze met iets beters (Full HD mss?) komen om weer mensen aan te lokken alhoewel eerder SSD zal gestandaardiseerd zal worden.
Ja 639 + 200 voor een SSD ofzo
Ecodan warmtepomp
Ehm.. nou eerder 639 * 1,19 = 760,41, aangezien er een mooie asterisk achter de prijs staat.
Is ook wel logisch als hij als "zakelijk" wordt neergezet.
We een flink prijsverschil met Duitsland zeg....
Staat onder unsorted in de pricewatch voor soortgelijke prijzen.
[ Voor 25% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 10:16 ]
Bizar...
Ecodan warmtepomp
Eerder 639*1,19+200 = 760 + 200 = 960 dus.. 60% bovenop de duitsland prijs.
[ Voor 27% gewijzigd door WVL_KsZeN op 18-07-2011 10:45 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Damn... had even niet gezien dat de Duitse al mét SSD is...
Wat een verschil zeg!!!! Belachelijk!
Edit:
Dan kun je nog beter het tobo zelf wisselen... Die van de Edge 13 moet toch wel passen zeker, het design van al die Thinkpad Edge modellen is compleet t zelfde... linkje, instructies en partnumber / zelf bestellen bij Lenovo...
En hier een linkje naar een aanbieder van een E320 keyboard..
Wat een verschil zeg!!!! Belachelijk!
Edit:
Dan kun je nog beter het tobo zelf wisselen... Die van de Edge 13 moet toch wel passen zeker, het design van al die Thinkpad Edge modellen is compleet t zelfde... linkje, instructies en partnumber / zelf bestellen bij Lenovo...
En hier een linkje naar een aanbieder van een E320 keyboard..
[ Voor 78% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 11:05 ]
Je komt zelfs nog goedkoper uit aangezien de Edge 15 en 14 net hetzelfde toetsenbord heeft als de Edge 13 oftewel E320. Op Ebay zijn deze al te verkrijgen voor 30 euro.
Toch eens die Duitse gaan bestellen en toetsenbord vervangen
Toch eens die Duitse gaan bestellen en toetsenbord vervangen
Tja, als je geen windows licentie nodig hebt, is t wel een echte winstpakker zo...
Je zou m bijna kopen omdat de prijs zo goed is, ook al heb je m niet nodig
Maar is t trouwens wel zo zeker dat het tobo exact hetzelde is?
Er staat nl dit bij de specs:
Je zou m bijna kopen omdat de prijs zo goed is, ook al heb je m niet nodig
Maar is t trouwens wel zo zeker dat het tobo exact hetzelde is?
Er staat nl dit bij de specs:
Ziet er niet anders uit, maar je weet maar nooit...Keyboard in neuem Design
[ Voor 42% gewijzigd door Danny the dog op 18-07-2011 14:16 ]
Wat voor 128GB SSD zit erin?
Hoe moeten wij dat weten? Het is pas leverbaar op 27 juli en er is nog geen enkel review
De toetsenborden zullen waarschijnlijk in de loop van het jaar wel beschikbaar zijn. Voor zo'n prijs kan je hem toch niet laten liggen.
De toetsenborden zullen waarschijnlijk in de loop van het jaar wel beschikbaar zijn. Voor zo'n prijs kan je hem toch niet laten liggen.
Hij stelt een vraag... wellicht dat iemand het antwoord weet...
Verwijderd
Volgens mij gebruiken verreweg de meeste OEM's samsung SSD's.Philflow schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:17:
Wat voor 128GB SSD zit erin?
Tja... Edge 11 kost hier ca 510 euro, +15 euro voor 2GB erbij, -100 euro cashback, +165 euro voor een 128GB SSD = 590 euroVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:10:
begin te twijfelen nu tussen Edge 11 of de nieuwe duitse 13 inch
E320 is 599 euro + ca 30 euro voor een toetsenbord + transport (Zeg 10 euro) = 640 euro
Het verschil is dus minimaal en ik denk dat je echt moet kijken welk formaat je wilt hebben.
Plus natuurlijk of je de knutselpraktijken aandurft met het tobo...
Verwijderd
cashback is al voorbij dacht ik ?Danny the dog schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:13:
[...]
Tja... Edge 11 kost hier ca 510 euro, +15 euro voor 2GB erbij, -100 euro cashback, +165 euro voor een 128GB SSD = 590 euro
E320 is 599 euro + ca 30 euro voor een toetsenbord + transport (Zeg 10 euro) = 640 euro
Het verschil is dus minimaal en ik denk dat je echt moet kijken welk formaat je wilt hebben.
Plus natuurlijk of je de knutselpraktijken aandurft met het tobo...
Nope... de constructie is wel iets anders nu.
Voor bepaalde modellen moet je nu een jaar on-site garantie bijkopen om aanspraak te maken op de Cash back. Netto verdien je er dan nog maar ca 50 euro mee... Waarmee je dus uitkomt op dezelfde prijs als de E320... (bij "vereffende" specs, sort of)
Voor bepaalde modellen moet je nu een jaar on-site garantie bijkopen om aanspraak te maken op de Cash back. Netto verdien je er dan nog maar ca 50 euro mee... Waarmee je dus uitkomt op dezelfde prijs als de E320... (bij "vereffende" specs, sort of)
Als je het niet weet hoef je niet te antwoordenMudi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:59:
Hoe moeten wij dat weten? Het is pas leverbaar op 27 juli en er is nog geen enkel review
Het kan ook een Toshiba zijn, zie link... (gezocht op Lenovo OEM SSD)Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:12:
[...]
Volgens mij gebruiken verreweg de meeste OEM's samsung SSD's.
Voor 100 euro minder (dus 499) heb je een AMD E-350 versie. Deze heeft een betere GPU dan de SB, maar nog belangrijker: het verbruikt minder energie (18W t.o.v. 45W).
Nu vraag ik me af, is die SB die 100 euro waard als je de casual things (zoals internet, film, muziek, office, ...), enkel Matlab programmeert en enkel Football manager als spel speelt?
Nu vraag ik me af, is die SB die 100 euro waard als je de casual things (zoals internet, film, muziek, office, ...), enkel Matlab programmeert en enkel Football manager als spel speelt?
Verwijderd
Alsjeblieft, en TDP zegt helemaal niets over het energieverbruik.
Pak anandtech of notebookcheck erbij voor de accuduur, je kan onmogelijk conclusies trekken adhv het TDP wat door beide fabrikanten bovendien anders word geïnterpreteerd.
Pak anandtech of notebookcheck erbij voor de accuduur, je kan onmogelijk conclusies trekken adhv het TDP wat door beide fabrikanten bovendien anders word geïnterpreteerd.
Ligt eraan, als je wat gaat multi tasken krijg je al gauw 100% CPU load op de E-350. De SB versie is veel beter opgewassen tegen dat soort loads.Mudi schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:51:
Ik heb zelf een weekje een E-350 geprobeerd. Er waren bepaalde web pagina's die al voor een 100% CPU load zorgden. Het houdt echt niet over imo.
Ik heb er ook even mee kunnen spelen en het viel me op dat de load inderdaad al snel naar de 70-100% liep.
het is verder wel een zeer degelijk en goed product, zou fijn zijn als er snellere modellen zouden komen die net iets meer extra;s in huis hebben :)!
het is verder wel een zeer degelijk en goed product, zou fijn zijn als er snellere modellen zouden komen die net iets meer extra;s in huis hebben :)!
Liefhebber van Tweakers
Net de Samsung SF311-S02NL besteld bij BCC voor €649,- incl. Voor 17.30 besteld is morgen in huis
Lijkt me wel een redelijke deal. Nu nog even wat geld bij elkaar rapen voor een SSD
Lijkt me wel een redelijke deal. Nu nog even wat geld bij elkaar rapen voor een SSD
[ Voor 3% gewijzigd door Lee245 op 18-07-2011 17:25 ]
Oke dan, toch maar voor de SB gaan. Als de 325 versie nu eens met een deftige apu voorzien was
Die SSD is wel heel compact... Jammer dat hij geen mini PCIe aansluiting heeft...
(zeer gewild nl vanwege de mogelijkheid in mn Thinkpad Edge 11
[ Voor 14% gewijzigd door Danny the dog op 19-07-2011 11:54 ]
Ziet er goed uit maar ik denk al direct +1300 euro waarschijnlijk..
En ik wilde niet meer dan 1000 euro uit geven aan een nieuwe notebook, wellicht kan ik ene uitzondering maken als hij het echt waard gaat zijn en kwalitatief op elk front goed is( ook het scherm bv)
En ik wilde niet meer dan 1000 euro uit geven aan een nieuwe notebook, wellicht kan ik ene uitzondering maken als hij het echt waard gaat zijn en kwalitatief op elk front goed is( ook het scherm bv)
[ Voor 59% gewijzigd door pino85 op 19-07-2011 12:09 ]
Liefhebber van Tweakers
mini SATA is toch ook goed?Danny the dog schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:53:
[...]
Die SSD is wel heel compact... Jammer dat hij geen mini PCIe aansluiting heeft...
Nu pas? Dat kon al een tijdje... Fiber in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."
Overigens komt dat ding pas tegen de kerst in de VS uit, dus voor we hem hier hebben... Asus kennende volgend jaar pasen ofzo vrees ik. Dan is de MBA ook al weer bijna 2 generaties verder denk ik. Prachtig ding verder, dat wel!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Duh ik heb al eerder info gepost over de UX21. Mijn laatste post heeft nieuwe info.Fiber schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:32:
[...]
Nu pas? Dat kon al een tijdje... Fiber in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook de..."
Past niet in het vrije slot dat de Edge 11 heeft, waardoor je de normale HDD kan laten zitten en toch een SSD in je laptop hebt voor OS enzo.... Vandaar dat ik t jammer vind van de niet mini PCIe aansluiting.
Tenminste, van horen zeggen zou t zo een aansluiting zijn, ik vind m erg lijken op de mini SATA aansluiting... Straks eens ff kijken, ik heb er foto's van gemaakt. Hoeft ie niet steeds open
Verwijderd
Minipci-e = mSATA.
Het verschil is dat er bij mSATA een aanpassing zit in het moederbord waardoor je hem als SATA poort kan gebruiken. Een minipci-e SSD moet ook nog een onboard pci-sata chip hebben. Dat vreet ruimte op zo'n klein chippie.
Het verschil is dat er bij mSATA een aanpassing zit in het moederbord waardoor je hem als SATA poort kan gebruiken. Een minipci-e SSD moet ook nog een onboard pci-sata chip hebben. Dat vreet ruimte op zo'n klein chippie.
Oooooww... dus........ je zou m er wel in kunnen stoppen, maar het moederbord herkent m dan niet als SATA drive, waardoor je er niks mee kunt... Nu snap ik ook wat je al eerder zei over dat ruimtegebrek op de mini PCIe kaartjes
Anyways, jammer dus voor mijn gewenste toepassing...
Anyways, jammer dus voor mijn gewenste toepassing...
Slechts 2,4 lb = 1,09 kg voor een 13", even ter vergelijking de Macbook Air 13" weegt 1,32 kg.Engadget reports that the demo model weighs 2.4lb, has a 13″ display
Deze zal ook naar mijn vermoeden niet goedkoop worden.
Engadget lijkt het over de UX21 te hebben (2.4lbs).
Lijkt me ook logischer. Zou erg mooi zijn als de 13" maar 1,09 weegt.
Lijkt me ook logischer. Zou erg mooi zijn als de 13" maar 1,09 weegt.
Er zouden toch 2 modellen komen? De 11.6 inch UX21 van 1.1 kg en een nog naamloze 13 inch versie van nog onbekend gewicht. Lijkt me dat de specs hier en daar een beetje door elkaar gehaald worden inderdaad.
Dit topic is gesloten.