[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 13:38
X_lawl_X schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:50:
Hmm, volgens Alternate moet de voedingskabel voor het moederbord minstens 60cm lang zijn. (De voeding zit onderin de kast). Helaas is de kabellengte van de voeding die ik nu heb (Fortron FSP500-60APN) maar 40cm. Is het verstandig om met kroonstenen aan de slag te gaan, of kan ik beter een nieuwe voeding (500W) kopen?
Er zijn ook zat verlengkabeltjes te koop hoor, dan hoef je niet te solderen of te kroonsteentjedeleren :)
Voorbeeld: Afuture, hij is in totaal 20 centimeter lang, op het plaatje lijkt het iets van 5 cm ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door marcop23 op 14-02-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:30
marcop23 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:55:
[...]

Er zijn ook zat verlengkabeltjes te koop hoor, dan hoef je niet te solderen of te kroonsteentjedeleren :)
Voorbeeld: Afuture, hij is in totaal 20 centimeter lang, op het plaatje lijkt het iets van 5 cm ofzo.
Ah, bedankt! Dat zal een stuk makkelijker gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 377290 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:44:

De voeding die ik heb is een 350W beQuiet PurePower, de videokaart die ik wil gaan monteren is een HD6850. . Ik heb op internet al aardig wat gevonden, o.a. dat een systeem als de mijne niet snel meer dan 250 Watt trekt. Maar aangezien de fabrikant 450Watt als aanbevolen opgeeft, twijfel ik toch een beetje. Al twijfel ik ook over die 450Watt, omdat dit mij puur een verkoop praatje lijkt en waarschijnlijk is gericht op low-budget voedingen.
Ik verwacht dat wanneer ik geen overgeklokte versie van deze videokaart neem, de voeding dit wel moet trekken. Kan iemand mij dit bevestigen? Of kan ik ook wel een iets "opgevoerde" versie nemen?
Zo lang je niet gaat overklokken moet het wel gaan. Wat betreft een overgeklokte versie van een HD6850, de overklok op zo'n kaart stelt meestal niks voor dus het extra stroomverbruik stelt dat ook niet. ;)

Wat betreft het minimale wattage wat een fabrikant opgeeft. Het is totaal niet interessant. Ten eerste heeft die geen idee over de rest van de PC en wat je allemaal met de PC gaat doen (bijvoorbeeld zwaar overklokken)
Daarnaast is ook het totale vermogen van een voeding niet van belang, het draait om het totale vermogen van wat de 12V rail kan leveren, aangezien hier de CPU, videokaart, HD en DVD bijna al de stroom van nodig hebben. Dus een 450W voeding welke maar 200W kan leveren op de 12V, kan dus minder aan dan een 350W voeding welke 250W op de 12V kan leveren. Neem ik dingen als piekvermogen en continue vermogen en kwaliteit nog niet eens mee.
X_lawl_X schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:02:
[...]

Ah, bedankt! Dat zal een stuk makkelijker gaan. :)
Ik zou zelf maar even kijken wat je echt nodig hebt, Alternate zijn PC Builder zit er namelijk nogal vaak naast.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 14-02-2011 16:22 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
-The_Mask- schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:21:
[...]

Zo lang je niet gaat overklokken moet het wel gaan. Wat betreft een overgeklokte versie van een HD6850, de overklok op zo'n kaart stelt meestal niks voor dus het extra stroomverbruik stelt dat ook niet. ;)

Wat betreft het minimale wattage wat een fabrikant opgeeft. Het is totaal niet interessant. Ten eerste heeft die geen idee over de rest van de PC en wat je allemaal met de PC gaat doen (bijvoorbeeld zwaar overklokken)
Daarnaast is ook het totale vermogen van een voeding niet van belang, het draait om het totale vermogen van wat de 12V rail kan leveren, aangezien hier de CPU, videokaart, HD en DVD bijna al de stroom van nodig hebben. Dus een 450W voeding welke maar 200W kan leveren op de 12V, kan dus minder aan dan een 350W voeding welke 250W op de 12V kan leveren. Neem ik dingen als piekvermogen en continue vermogen en kwaliteit nog niet eens mee.

[...]

Ik zou zelf maar even kijken wat je echt nodig hebt, Alternate zijn PC Builder zit er namelijk nogal vaak naast.
Weet ik, daarom had ik al contact opgenomen met de klantenservice - die vertelde mij dit. Ik wacht toch even voordat ik de kast heb voordat ik andere dingen ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-07-2024

Chris_NL

Miauw

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1be quiet! Pure Power L7 530W€ 54,99€ 54,99
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 100,-€ 100,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 76,-€ 76,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 173,50€ 173,50
1Asrock 870 Extreme3€ 71,47€ 71,47
2MSI R6850-PM2D1GD5/OC€ 148,90€ 297,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 807,76

Is dit een goede set-up qua voeding? Ik ben er niet volkomen zeker van maar leek mij wel. Voor de zekerheid vraag ik het toch nog maar even na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Ja ik ga hem overklokken maar niet erg ver, ben geen ervaren overklokker (wil met mij huidige set-up niet). Maar ga het zeker proberen vooral omdat dit een Black Edition is.

Bedankt voor het SSD advies :D. Dat is inderdaad slimmer om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een AMD Phenom II X6 met een niet al te grote overklok zal waarschijnlijk niet over de 175W gaan.
Een HD, DVD brander en SSD nemen zo'n 25 Watt.
De MSI HD6850 OC neemt max zo'n 135W, twee dus zo'n 270W.
Samen dus 470Watt of 39 ampère wat geleverd moet worden door de 12V rail, de Be Quiet kan max 35A/420W leveren op de 12V. Nu zal je waarschijnlijk niet de 470W gaan halen, maar het is natuurlijk extreem krap en het is een budget voeding. Dus ik zou het niet doen.
Als je voor de rest geen bijzondere eisen hebt is de pricewatch: XFX PRO650W wel een hele mooie keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_NL

Chris_NL

Miauw

Bedankt voor het advies. Het was inderdaad een budget keuze. Maar ik denk niet dat het een slimme keuze was ;)

Ik zal deze voeding zeker verkiezen boven de Be Quiet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 19:01
Beste tweakers,

Mijn oom en tante hebben een nieuwe pc nodig. Nu heb ik een leuk systeempje in elkaar gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/119603.png

De watt Antec EarthWatts Green 380W die bij de kast geleverd wordt zou toch meer genoeg moeten zijn voor dit systeem?

Ik ga er van uit dat de onboard 880 vid kaart (ati HD4250?) niet zo veel Watts verbruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Annihilism op 14-02-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 21:13
@Hierboven, een enkele quadcore icm onboard GPU ? Zeker. Maar is een Quad-Core niet wat overdreven ? Vergelijkend met wat mijn oom en tante qua applicaties draaien, die zullen absoluut geen quadcores gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 384711

Hallo,
Ik ben van plan om een 2e gtx 460 in mijn systeem te stopppen, maar ik weet alleen niet of de voeding dat gaat trekken, het betreft een cooler master igreen power 600w.
Even mijn overige specs:
i5 750
2x2gb ram
1 harde schijf
2 fans
en dan dus de gigabyte gtx460oc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een goede 600W voeding zou genoeg moeten zijn, de iGreen is alleen meer een 500W voeding en is ook maar goed voor 456W op de 12V. Daarnaast is het verre van een goede voeding, dus aan te raden is het iig niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 19:01
BastiaanCM schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:51:
@Hierboven, een enkele quadcore icm onboard GPU ? Zeker. Maar is een Quad-Core niet wat overdreven ? Vergelijkend met wat mijn oom en tante qua applicaties draaien, die zullen absoluut geen quadcores gebruiken :P
Op grafisch gebied doen ze helemaal niks.

Eigenlijk is het enige wat ze doen internetten, af en toe wat bankieren.

Het is een upgrade van een AMD XP2800 uit 2003 :+ .

De Quad core is idd wel een beetje overdreven :P. Maar als ik hem nog goedkoper maak denk ik niet dat ze de pc nog serieus nemen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 20:03
Ik heb een nieuw moederbord gekocht voor een upgrade van mijn systemen. Echter, tot mijn grote verbazing zit er op dat bord een 8-pins 12V aansluiting, deze ben ik nog niet eerder tegen gekomen. Geen van mijn voedingen heeft zo'n aansluiting, allemaal hebben ze alleen een 4-pins 12V.

Het betreft een Gigabyte GA-880GMA-UD2H (880g). Er gaat een Athlon x3 435 op. Het wordt een systeem met 3 of 4 HDs, zonder discrete grafische kaart.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe ik dit nou aan moet gaan sluiten. De manual is er ook niet helemaal duidelijk over.

De opties:

1)
De 4-pin van mijn voeding erop zetten, dus 4 pins niet gebruiken. Hiermee boot het bord, maar ik heb gelezen dat dit niet optimaal is, en er zelfs voor kan zorgen dat de connectoren bij hoge load doorbranden/smelten.

2)
Een 4-naar-8-pin verloopkabeltje gebruiken. Hiervoor geldt hetzelfde als optie 1.
Informatie komt overigens van http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html.

3)
Een 2x molex naar 8-pin verloopje gebruiken, en dan molexen van verschillende lijnen uit de voeding gebruiken. Zo krijgt het bord netjes 2x 12v.
Dit verloopje:
Afbeeldingslocatie: http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/epsadapter.jpg

4)
Een nieuwe voeding kopen met een 8-pins of 4+4-pins aansluiting. De voeding die ik heb is qua vermogen sterk genoeg (kan kiezen uit Seasonic 380W of Antec EarthWatts 380W).

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik wil graag een nieuwe videokaart voor mn systeem aangezien ik nu de 7300 le heb, dan weet je hoe slecht games spelen :p denk dat ik waarschijnlijk een gts 250 wil, t hoeft dus niet erg zwaar te zijn.

De hamvraag is: welke voeding heb ik nu nodig? Ik ben leek op dit gebied en 27 topics over voedingen is best veel om door te lezen.

Hier mijn specs wat er nu inzit:
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmlxYp1ik22dnmI/view/

Waarschijnlijk krijg ik een cpu bottleneck als ik zie dat de gts 8500+ benchmarks heeft en de amd 6000x2 amper 2000 bm..

Daarover komt mijn 2e vraag: hebben deze upgrades zin gezien het cpu/gpu verschil?Of heeft het geen zin qua prestaties om hoger dan bv de 4670 te upgraden?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mirickle schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:10:
De 4-pin van mijn voeding erop zetten, dus 4 pins niet gebruiken. Hiermee boot het bord, maar ik heb gelezen dat dit niet optimaal is, en er zelfs voor kan zorgen dat de connectoren bij hoge load doorbranden/smelten.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Dit is de beste optie en nee je het gaat niet smelten of doorbranden. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb mijn voeding ontvangen (pricewatch: Corsair CMPSU-850AX), maar aangezien het mijn eerste build is, twijfel ik welke kabels ik allemaal moet aansluiten :9
Als ik het goed heb moet ik het volgende aansluiten:

2 maal 2x6pins voor mijn videokaarten (2x HD6950)
1 maal 24 pins voor mijn moederbord
1 maal 8 pins voor mijn cpu
2 maal SATA voor hdd/dvd drive
1 maal 4 pins voor fans

Klopt dit zo, of vergeet ik wat :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fan kan op verschillende manieren, maar voor de rest het klopt prima. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik heb dit systeem gekozen:

Antec Performance One P183 V3
Antec TruePower TP-650
Asus MB P8P67 EVO
Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9
Intel Core i5 2500K Boxed
Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Sapphire HD6950 1GB GDDR5 PCI-E
Scythe Mugen 2 Rev. B

Met als volgende generatie uit is SSD.

Ik wil een beetje overklokken.
De voeding is, slecht of helemaal niet leverbaar, ondanks levertijden in Pricewatch.
Zou de Antec TP550 zwaar genoeg zijn?
Of een alternatieve, en stille kwalitatief, goede voeding is welkom.

[ Voor 46% gewijzigd door tonber op 16-02-2011 11:23 . Reden: Wenslijst ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcator
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 15:33
Nieuw setje gebouwd met een Power Unit van Cooler Master, de real power M520. Verder een Asus MB P7P55D, I7-860 processor, 8GB geheugen, 4 sata schijven, 2 diskdrives, en een HD6870 videokaart.

Ik kocht de power unit op aanraden van de computershop en alles leek goed te gaan. Echter, tijdens het spelen van F1-2010 start de PC ineens opnieuw op. Verder getest met andere game: GTA4. Lijkt eerst goed maar ineens begint het beeld te vervagen en wordt langzaam zwart, in de menu's geen problemen. CPU wordt niet extreem heet (59C). Het ziet er toch naar uit dat de PU het niet helemaal trekt, of dat de videokaart niet helemaal lekker is. Maar hoe kom ik er nu achter waar de bottleneck zit? Is deze voeding te klein voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebedees
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07 07:20
@Tonber,

We kunnen je wenslijst niet zien. Misschien moet je die even openbaar maken.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/tu4ztt-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Sebedees schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:12:
@Tonber,

We kunnen je wenslijst niet zien. Misschien moet je die even openbaar maken.
Ik heb dit inmiddels aangepast. Bedankt voor de tip.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4d0wDr4g0n2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 14:00
Mag ik jullie mening vragen omtrent de nieuwe corsair TX voedingen? http://hardware.4gamers.b...digt-nieuwe-voedingen-aan

Ik wil in mijn volgend high-end systeem misschien wel zo een voeding steken.

[COLOR="Red"][SIZE="4"]Easily calculate your fuelcost: Download Split the Gas Bill [/SIZE][/COLOR]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
*zucht*

Ik kom er net achter dat mijn PSU geen 8-pin aansluiting heeft voor de CPU (i7 2600). Kan ik hier een 4-to-8 pin adapter voor kopen, of is het gewoon beter om gezien het feit dat de kabels sowieso te kort zijn (zie eerdere post), een nieuwe (modulaire) voeding te kopen?

edit: Toch besloten om voor een nieuwe modulaire voeding te gaan, zojuist besteld. (Seasonic M12II)

[ Voor 23% gewijzigd door X_lawl_X op 16-02-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tonber schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 10:02:
Ik wil een beetje overklokken.
De voeding is, slecht of helemaal niet leverbaar, ondanks levertijden in Pricewatch.
Zou de Antec TP550 zwaar genoeg zijn?
Of een alternatieve, en stille kwalitatief, goede voeding is welkom.
Voor de PC zoals die nu is met misschien nog kleine uitbreidingen zoals een HD/SSD is de:
pricewatch: Seasonic S12II 520W een leuk niet modulaire voeding.
Of in modulaire vorm: pricewatch: Seasonic M12II 520W
pricewatch: XFX PRO750W voor als je nog denkt aan een tweede HD6950 of modulair: pricewatch: Antec TruePower TP-750

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Marcator schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:07:
Ik kocht de power unit op aanraden van de computershop en alles leek goed te gaan.
Helaas had de computershop duidelijk geen verstand van voeding, maar in principe is dat vrij normaal... ;)
Het ziet er toch naar uit dat de PU het niet helemaal trekt, of dat de videokaart niet helemaal lekker is. Maar hoe kom ik er nu achter waar de bottleneck zit? Is deze voeding te klein voor dit systeem?
In principe zou die het aan moeten kunnen, maar een gare voeding zou natuurlijk kunnen. Heb je wel het vinkje weggehaald bij het automatisch opnieuw opstarten van de PC naar een BSOD?

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:10:
Daarover komt mijn 2e vraag: hebben deze upgrades zin gezien het cpu/gpu verschil?Of heeft het geen zin qua prestaties om hoger dan bv de 4670 te upgraden?
Een HD4850 lijkt mij wel een leuke kaart voor jouw, kost nog maar zo'n 40/50 euro tweedehands en een tweedehands voeding zoals bijvoorbeeld de V&A aangeboden: Zalman ZM360B-APS, V&A aangeboden: Antec Earthwatts EA 500 of V&A aangeboden: Corsair CX400W. En misschien nog 1GB/2GB extra werkgeheugen en de PC zal de moderne games minimaal redelijk draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
Sh4d0wDr4g0n2 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:28:
Mag ik jullie mening vragen omtrent de nieuwe corsair TX voedingen? http://hardware.4gamers.b...digt-nieuwe-voedingen-aan

Ik wil in mijn volgend high-end systeem misschien wel zo een voeding steken.
Bij Corsair weet je niet welke je krijgt of je moet de webshop vragen of ze het kunnen nakijken. Van zowel de 650, 750 en 850W versie zijn namelijk drie revisies geweest, dus het zou prima kunnen dat je niet de nieuwe versie krijgt.
Daarnaast zou ik de pricewatch: XFX PRO650W over de Corsair van 650W kiezen, de XFX heeft namelijk meer PCI-e aansluitingen, intern zijn de voedingen overigens aardig identiek.
Het 750W model is gewoon te duur de pricewatch: XFX PRO750W is een stuk goedkoper en de pricewatch: Antec TruePower TP-750 is een betere voeding en ook nog eens modulair voor minder geld.
De pricewatch: XFX PRO850W is ook weer een tientje goedkoper dan de Corsair en de pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 875W is voor een paar euro meer een betere keuze. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-07 13:38
@-The_Mask-
Je bent heel druk en ijverig mensen aan het helpen, maar het is misschien niet zo handig om 4 posts achter elkaar te posten :)

• ByteMe_
  • Niet online
@Mask

Bedankt, ik zie dat ze nagenoeg tzelfde ongeveer presteren, maar ik kan de 250 goedkoper krijgen van een bekende (ongebruikt) en de prijs ligt tzelfde dus dat verschil is er ook niet meer.

Die voedingen heb ik liefst met garantie, zie dat die 2ehandse dat niet hebben helaas maarja ik zoek wat in nieuwstaat 50-60 euro mag dus, zal eens zoeken op die 3 die jij gegeven hebt.

• -The_Mask-
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:22:
Bedankt, ik zie dat ze nagenoeg tzelfde ongeveer presteren, maar ik kan de 250 goedkoper krijgen van een bekende (ongebruikt) en de prijs ligt tzelfde dus dat verschil is er ook niet meer.
Meestal is de GTS250 duurder, maar als je de GTS250 voor 40/50 euro kan halen is dat natuurlijk ook prima.
Die voedingen heb ik liefst met garantie, zie dat die 2ehandse dat niet hebben helaas maarja ik zoek wat in nieuwstaat 50-60 euro mag dus, zal eens zoeken op die 3 die jij gegeven hebt.
pricewatch: Antec HCG-400 bijvoorbeeld.

AMD Nieuwsdiscussie

• ByteMe_
  • Niet online
Bedankt voor de reactie,

Jammerlijk dat die voeding niet in de buurt te halen is, maar heb nog 2 gevonden voor 55 euro, namelijk de corsair cx500 met 34a op de 12 en de OCZ Voeding StealthXStream 2 500WATT (83/85% rendement).

Zijn die ook aan te bevelen?En zoja, en aangezien de prijs gelijk is, welke maakt net dat stukje verschil dat ik die moet kopen?

En nog effe verder de leek uithangen:
Is er belangrijk verschil in voedingen waar ik op moet letten (verschillende aansluitingen, pins)?

[ Voor 16% gewijzigd door ByteMe_ op 17-02-2011 14:08 ]

Anoniem: 325840

Annihilism schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:58:
[...]
De Quad core is idd wel een beetje overdreven :P. Maar als ik hem nog goedkoper maak denk ik niet dat ze de pc nog serieus nemen :+ .
Doe er dan een ssd in, daar merk je tenminste wat van.

Maar wat ik wilde zeggen, tijdje geleden vroeg ik hier of de Seasonic S12II 330W (en zwaardere modellen) zoals die in de PW staat en bij de shops wordt aangeboden nou 80+ of 80+ Bronze gecertificeerd is (aangezien dit niet geheel duidelijk werd uit specs/plaatjes in PW en bij shops). Ik heb hem ondertussen binnen en kan bevestigen dat het om het 80+ Bronze model gaat. Volgens de shop levert de leverancier ook alleen nog maar dit nieuwere model.

• -The_Mask-
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:59:
Jammerlijk dat die voeding niet in de buurt te halen is, maar heb nog 2 gevonden voor 55 euro, namelijk de corsair cx500 met 34a op de 12 en de OCZ Voeding StealthXStream 2 500WATT (83/85% rendement).
Corsair CX500 is wel goed te doen.
En nog effe verder de leek uithangen:
Is er belangrijk verschil in voedingen waar ik op moet letten (verschillende aansluitingen, pins)?
Niet iets waar je je zorgen over moet maken iig.

AMD Nieuwsdiscussie

• Marcator
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 15:33
-The_Mask- schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 23:40:

Helaas had de computershop duidelijk geen verstand van voeding, maar in principe is dat vrij normaal... ;)
Ik ben er al achter dat ik niet het allerbeste merk voeding te pakken heb. Het gekke is dat de voeding tijdens het gamen loeiheet wordt, maar de fan van de voeding gaat niets harder draaien. Misschien een thermische beveiliging die ingrijpt? in het log kom ik de kritieke melding uitval van kernel power tegen.
Hoe dan ook, morgen gaat de voeding retour computershop en mogen ze me een andere 'aanraden'.
In principe zou die het aan moeten kunnen, maar een gare voeding zou natuurlijk kunnen. Heb je wel het vinkje weggehaald bij het automatisch opnieuw opstarten van de PC naar een BSOD?
Inmiddels wel :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Marcator schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:25:
Hoe dan ook, morgen gaat de voeding retour computershop en mogen ze me een andere 'aanraden'.
Ik weet niet of het wel zo slim is om een voeding te nemen welke hun gaan aanraden. :p
Inmiddels wel :)
Restart de PC nu nog steeds of krijg je een BSOD te zien?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ok mooi denk dat ik dan die combinatie neem, ben al blij als het een grote verbetering is tov huidige config, wordt shoppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Hoi,

Ik heb een picopsu can 120W, maar ik heb geen idee wat voor adapter ik hiervoor moet kopen. Zijn er goede "A-merk" adapters die zonder problemen 24/7 op kunnen staan? En hoeveel ampère moet zo een ding leveren?

Meer details:
(Ik stuur momenteel een µATX moederbord aan met een SU2300 processor en onboard ION2 grafische chip). Samen met een SSD en een DVD-ROM station en nog een kaartlezertje.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De pricewatch: Seasonic 60Watt Power Adapter moet een goede adapter voor jouw zijn, maar zou anders even in Nieuwe Zuinige Server (discussie) kijken daar zijn ze meer bezig met het kleine werk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zijn er mensen met een HD502HJ hier?

Ik ben zover dat ik mijn Be-Quiet! Pure Power L7 530W vanwege de pieptoon die door deze combinatie ontstaat de deur uit ga doen. Nu zoek ik vervanging. Be-Quiet! was ik te spreken over, maar wil ik dat merk behouden dan zit ik al snel in een dure prijscategorie...
Wat ik wil is een voeding die stiller of net zo stil is als de huidige, dat is een behoorlijk hoge eis heb ik het idee. Modulair hoeft niet.

In eerste instantie denk ik aan de Be Quiet! Straight Power 500W. Op een Duits forum staat dat deze reek waarschijnlijk niet het piep probleem heeft.

Rig: inventaris: R-E-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:35:
Zijn er mensen met een HD502HJ hier?
Ja, zit alleen nog wel in de verpakking (al voor een paar weken trouwens) :p
Be-Quiet! was ik te spreken over, maar wil ik dat merk behouden dan zit ik al snel in een dure prijscategorie...
Wat ik wil is een voeding die stiller of net zo stil is als de huidige, dat is een behoorlijk hoge eis heb ik het idee.
Niet echt kwaliteit was niet echt bijzonder en de stilte ook niet.
In eerste instantie denk ik aan de Be Quiet! Straight Power 500W. Op een Duits forum staat dat deze reek waarschijnlijk niet het piep probleem heeft.
Zou de pricewatch: Seasonic S12II 520W nemen of als je veel geeft om rendement de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-450P14XE heeft een geweldige prijs (vooral in Duitsland)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Je vindt de L7 530W niet heel erg stil? Hmm misschien is mijn rig dan nog luidruchtiger dan hoe ik het bedoelt had, je wilt dus zeggen dat die Seasonic en Super Flower erg stille PSU's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik zit een beetje met twijfelgeval.

Ik heb nu een Antec Neo 550W modulair. Nu heb ik net even de calculator gedaan van Antec en daar kom ik op een continue belasting van 517W.

Ik heb de calculator gedaan omdat ik sinds gisteren een 2e HD6850 in CF heb geplaatst, en problemen ondervind bij het stabiel draaien van bv. Crysis(schokken, freezes en crashes), terwijl dit bij 1x HD6850 geen probleem was.
De 2e kaart is natuurlijk wel een extra 127W belasting.

Mag ik aannemen dat de 550W PSU bij full load gewoon veel te kort komt?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:36:
Je vindt de L7 530W niet heel erg stil? Hmm misschien is mijn rig dan nog luidruchtiger dan hoe ik het bedoelt had, je wilt dus zeggen dat die Seasonic en Super Flower erg stille PSU's zijn?
Stil is vrij subjectief natuurlijk, maar de Seasonic en Super Flower verwacht ik idd stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
kendo schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 20:35:
Mag ik aannemen dat de 550W PSU bij full load gewoon veel te kort komt?
Nee inprincipe zou de voeding het gewoon aan moeten kunnen, ten zij je CPU zo zwaar is overgeklokt dat die meer dan 300W verbruikt, maar dat gaan niet zo snel met luchtkoeling.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:29:
[...]

Nee inprincipe zou de voeding het gewoon aan moeten kunnen, ten zij je CPU zo zwaar is overgeklokt dat die meer dan 300W verbruikt, maar dat gaan niet zo snel met luchtkoeling.
De CPU is niet overgeklokt. En ik zie ook net dat het 517W is bij 90% belasting, dus eigenlijk maxed out, waardoor er toch nog wel wat sap over is.

Het vreemde is dat de videokaarten los gemonteerd, goed werken en in crossfire pas problemen geven
Ik ga het eens in de videokaarten sectie proberen d:)b.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Weet niet welke CPU je hebt maar de meesten verbruiken niet veel meer dan 100W en als je niet veel HD's hebt blijft het verbruik ook wel onder de 400 Watt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:18:
Weet niet welke CPU je hebt maar de meesten verbruiken niet veel meer dan 100W en als je niet veel HD's hebt blijft het verbruik ook wel onder de 400 Watt.
Bij deze even de specs van de machine.

* Asrock 870 Extreme3
* AMD Phenom II X4 965BE C3 (125W)
* 4x 2GB DDR3 1333MHz
* Sapphire HD6850 1GB
* Sapphire HD6850 1GB
* OCZ Vertex 2 60GB
* Samsung spinpoint SATAII 500GB
* Optiarc 5260S DVD-RW
* Antec Neo 550W modulair
* 3x 120mm Nexus casefan (low noise)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Denk niet dat je het verbruik over de 400W gaat krijgen met deze PC, sowieso niet over de 425W zonder overklok. Dus voeding zou het eigenlijk niet mogen zijn, behalve als die natuurlijk niet helemaal honderd meer is, maar ik zou eerst naar andere onderdelen of software/drivers kijken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 11:36:
Denk niet dat je het verbruik over de 400W gaat krijgen met deze PC, sowieso niet over de 425W zonder overklok. Dus voeding zou het eigenlijk niet mogen zijn, behalve als die natuurlijk niet helemaal honderd meer is, maar ik zou eerst naar andere onderdelen of software/drivers kijken.
Thanks! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Beste hulpvaardige tweakers,

Ik wil een systeem ombouwen tot een Mini-ITX systeem en voor de behuizing wil ik de Silverstone Sugo SG05 gebruiken. Maar ik twijfel tussen de 300 en 450 watt versie. Zou 300W al voldoen of te krap zijn?

Het systeem:
Intel Core i5 750
Gigabyte GA-H55N-USB3
Kingston 2x2GB 10600 DDR3
Sapphire Vapor-X HD5770
Intel Postville X25-M G2 80GB
Samsung F2 EG 1.5TB

Nu ik een aantal reviews heb bekeken zou 300W voldoende moeten zijn, maar het klinkt zo weinig, 300W...

Review van de 300W PSU:
FSP300-60GHS performed well during our tests, presenting high efficiency up to 84.4% and really being able to deliver 300 W.

Tweakers HD5770 review: 263W max / Intel Core i7 920 @ 3,8GHz / EVGA X58 Classified / Corsair 850HX
TH HD5770 review: 207W max / Core i5 750 / Asus P7P55D Premium / Cooler Master UCP 1100 W

Zou het erop neerkomen dat de 300W voldoet, maar dat als ik eventueel ooit zou gaan overclocken dat de 300W te weinig is? En voor de warmteonwikkeling in de kast heeft de keuze tussen 300/450W geen invloed geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50

Rick-Jan

always connected

Voor een vriend van mij zoek ik een nieuwe voeding, zijn specs:
-i7 920 eventueel iets overklokken.
-msi gtx 460 hawk talon attack
-6gb geheugen
-Gigabyte EX58-UD3DR
-2harddisks
- 2fans.
het budget is 70 euro.

alvast bedankt!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Artjuh schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:53:
Zou het erop neerkomen dat de 300W voldoet, maar dat als ik eventueel ooit zou gaan overclocken dat de 300W te weinig is?
Een kleine overklok van de CPU naar bijvoorbeeld 3,6GHz mag geen probleem zijn als je het voltage van de CPU gewoon laag houd.
En voor de warmteonwikkeling in de kast heeft de keuze tussen 300/450W geen invloed geloof ik?
Nee niet echt.

Maar waarom geen Sandy Bridge mITX systeem? Door de SATA-300 poorten?

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 20-02-2011 15:10 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:50

Rick-Jan

always connected

erg bedankt weer mask!

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Laatst online: 08-07 20:12
Hallo allemaal,

Ik wil graag Sapphire Radeon 6950 1GB kopen maar ik weet niet of mijn voeding(FSP450-60EP 500 W) dit wel aan kan. Of moet ik een andere voeding kopen voor deze videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag ook de overige specificaties ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

Valkyre

Kitesurf FTW!

Systeem A:

Nu krijg ik vandaag deze onderdelen binnen:
Intel Core I5 2500 Boxed
Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
MSI P67A-GD65 | P67A-GD651
Sapphire Active DisplayPort Naar DVI Adapter
Sapphire Radeon HD6950

icm met
1x SSD 80gb intel
5x HDD Sata/IDE
Wellicht een Sata PCI kaartje

Als ik dit topic zo bekijk zou ik met deze voeding:
Cooler Master Powersupply Real Power M520 520W Modular
Het nog prima moeten redden of heb ik het mis?

Systeem B
Daarnaast heb ik mijn huidige system overgezet in een oude behuizing met daarin:
Intel Core2Duo E6600
Sapphire 5770 1gb
4gb memory
4x HDD
op een Aopen 450watt voeding staan (die voeding zat destijds bij deze kast)
Is dit nog enigezins acceptable?

Of zal ik die coolermaster in systeem B zetten en dan een nieuwe kopen voor Systeem A?
wat is wijsheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Valkyre op 21-02-2011 09:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mootjee schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:36:
Hallo allemaal,

Ik wil graag Sapphire Radeon 6950 1GB kopen maar ik weet niet of mijn voeding(FSP450-60EP 500 W) dit wel aan kan. Of moet ik een andere voeding kopen voor deze videokaart?
Als je niet gaat overklokken en dus ook niet programma's zoals Furmark en LinX gaat draaien moet het wel gaan. Is trouwens geen 500W voeding maar een 450W voeding welke maar 360W op de 12V kan leveren. FSP Epsilon design welke bekend staat als matig serie.

Maar waarom nu nog een oude Core i5 750? En 6GB geheugen betekend ook meestal drie reepjes geheugen en dus geen dual-channel maar single channel wat weer wat prestatie verlies geeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
Systeem die ik nu heb is een Acer M5810;
Processor Intel Core i5-750, 2,66 GHz
Moederbord LGA 1156 Socket
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Harde schijf 1TB HDD, 7200rpm, SATA II
Videokaart NVIDIA GeForce GT220, 1 GB
Geluidskaart High Definition 7.1 Audio
Optische schijf DVD +/- RW Dual Layer brander
Voeding FSP450-60EP 500 W
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080

Maar ik wil de systeem upgraden om te kunnen gamen zonder dat mijn videokaart heet wordt;
Behuizing Cooler Master CM 690 II(moet ik nog bestellen)
Processor Intel Core i5-750, 2,66 GHz
Processorkoeler Scythe Mugen 2 Rev. B(moet ik nog bestellen)
Moederbord LGA 1156 Socket
Geheugen 6 GB DDR3 SDRAM
Harde schijf 1TB HDD, 7200rpm, SATA II
Videokaart Sapphire Radeon HD 6950 1GB(moet ik nog bestellen)
Geluidskaart High Definition 7.1 Audio
Optische schijf DVD +/- RW Dual Layer brander
Voeding FSP450-60EP 500 W
OS Windows 7 Home - x64
Schermresolutie 1920x1080

Dus de rest die ik niet moet bestellen zal ik gewoon meenemen naar de nieuwe behuizing.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
-The_Mask- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Als je niet gaat overklokken en dus ook niet programma's zoals Furmark en LinX gaat draaien moet het wel gaan. Is trouwens geen 500W voeding maar een 450W voeding welke maar 360W op de 12V kan leveren. FSP Epsilon design welke bekend staat als matig serie.

Maar waarom nu nog een oude Core i5 750? En 6GB geheugen betekend ook meestal drie reepjes geheugen en dus geen dual-channel maar single channel wat weer wat prestatie verlies geeft.
Ik neem de core i5 750 mee omdat ik deze al heb liggen en hetzelfde geld voor de 6 GB geheugen. Wat moet ik volgens jou dan wel nemen?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je het al hebt is het natuurlijk prima, dacht dat je de CPU nieuw ging kopen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
-The_Mask- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 00:10:
[...]

Een HD4850 lijkt mij wel een leuke kaart voor jouw, kost nog maar zo'n 40/50 euro tweedehands en een tweedehands voeding zoals bijvoorbeeld de V&A aangeboden: Zalman ZM360B-APS, V&A aangeboden: Antec Earthwatts EA 500 of V&A aangeboden: Corsair CX400W. En misschien nog 1GB/2GB extra werkgeheugen en de PC zal de moderne games minimaal redelijk draaien.
Heb nu de corsair cx500 net 1,5 dag, maaaaar sinds vanmiddag komt er een vieze zure lucht uit die ik herken van de vorige keer dat ik de pc ter reparatie wegbracht, toen waren de voeding + mobo vervangen.. Kan toch niet zijn dat de voeding nu al naar zn gootje is? Voor ik de boel opstartte had ik alle kabels 3x gecheckt of het echt goed vastzat.. De pc start na een poos niet gebruikt te zijn ook pas na 2 a 3 keer op opeens(eerst zwart scherm en alleen ventilators aan), had ik hiervoor helemaal nooit.

En dan zit er nog niet eens de nieuwe videokaart in maar een videokaart die 10 watt trekt 8)7 dus snap er eigenlijk geen bal van hoe dat kan :/

Heb moederbord bekeken op rare elco en condensator dingetjes maar alles staat normaal, niets scheef of raar gevormd ofzo. Kan helaas in de bios alleen de 5v zien, 12v sensor zit er niet op 8)7 everest + pc wizard geven allebei uitleesfouten op 12v

Iemand idee hoe dit kan? Of toch slechte voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Laatst online: 14:42
Dag allen, hier ben ik weer :P

Ik heb dus een nieuw systeempje gekocht, of toch deels. En daarbij wil ik dus ook van mijn OCZ Fatal1ty af.
Nu zit ik dus met volgende setup:
i5 2500
Asrock P67 Extreme 4
HD5850
GTS450
3HD's 1 SSD
2x Corsair Vengeance DDR3 stickjes (2x 4GB)

Ikzelf zat te denken om max 70 euro uit te geven. Dus kwam deze voeding voorbij. Zou dat voldoen? Die GTS450 zal in de toekomst wel nog een GTX470 kunnen worden.

Vergat ik erbij te vertellen, ik zou de grafische kaarten liefst met een pci-e connector aansluiten, niet met een verloopstukje van molex naar pci-e connector.

Al neig ik wel meer naar deze van Sharkoon, al weet ik niet of deze voedingen van hoge kwaliteit maken?

[ Voor 23% gewijzigd door Spaiker op 23-02-2011 21:43 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 17:53:
[...]

Heb nu de corsair cx500 net 1,5 dag, maaaaar sinds vanmiddag komt er een vieze zure lucht uit die ik herken van de vorige keer dat ik de pc ter reparatie wegbracht, toen waren de voeding + mobo vervangen.. Kan toch niet zijn dat de voeding nu al naar zn gootje is?

Iemand idee hoe dit kan? Of toch slechte voeding?
Is een prima voeding dus lijkt mij sterk dat die er nu al mee op is gehouden. Als je de voeding eens uit de PC kan halen en dan ruikt aan de voeding. Is het dan de voeding welke stinkt of toch iets in de PC?

@spaiker
Twee highend videokaarten (HD5850 en GTX470)? Op een 520W voeding welke maar twee PCI-e aansluitingen heeft en je wil geen verloopjes gebruiken? :P

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 23-02-2011 23:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• ByteMe_
  • Niet online
@Mask

In het begin leek het daar wel sterk op toen ik ging ruiken maar ben ff de de spellen op het hoogst gaan spelen om toch alles effe wat meer te forceren maar nu/vanavond lijkt de lucht weg of erg weinig, had de pc al effe apart gezet en open om alles te checken maar nu lijkt er niets aan de hand :?

Ik ga morgenochtend of eigenlijk deze ochtend kijken of het aangaan v/d nog steeds een probleem is, kijken of een lange tijd nog uitmaakt. weet echt niet wat het kan zijn.

• Spaiker
Het is daarom dat ik wat verder gezocht heb. En ik kwam op deze Silverstone uit.
Lijkt me wel wat :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Spaiker schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:49:
Het is daarom dat ik wat verder gezocht heb. En ik kwam op deze Silverstone uit.
Lijkt me wel wat :)
Hmmm, een Core i5 2500 neemt zo'n 95W.
3 HD's een SSD en een DVD-RW nemen zo'n 50W.
Een HD5850 neemt max zo'n 150W.
Een GTX470 neemt max zo'n 225W.
Je hebt dus een voeding nodig welke minimaal zo'n 44 ampère kan leveren op de 12V en 4 PCI-e aansluitingen heeft zonder overklok. Als je ook nog van plan was een beste overklok te doen dan is een voeding welke zo'n 57 ampère op de 12V kan leveren wel minimaal.

De Silverstone zou ik niet doen, niet alleen is die wat duur ook is het nogal krap.
De pricewatch: XFX PRO650W zou ik minimaal nemen als je geen overklok gaat doen, de pricewatch: XFX PRO750W als je dat wel van plan was.

Maar waarom een GTX470 naast een HD5850? Voor die enkele PhysX game? Zoveel power is niet eens nodig. Of voor iets anders?

AMD Nieuwsdiscussie

• Spaiker
Folding :p
Maar het is verre van zeker dat ik dat zeer binnenkort ga kopen (GTX470).

[ Voor 84% gewijzigd door Spaiker op 24-02-2011 20:05 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
De GTX470 gebruikt je dan voor folding en de HD5850 voor gamen? Tegelijkertijd? :p
Maar het is verre van zeker dat ik dat zeer binnenkort ga kopen (GTX470).
Nee maar het is wel beter om met de voeding ermee rekening te houden?

AMD Nieuwsdiscussie

• Spaiker
Ik game en fold nu ook tegelijk ;)
Het is inderdaad goed om er meteen rekening mee te houden.
Als de prijzen snel zakken dan overweeg ik zelfs 2x GTX570's. Maar dat is te wishfull thinking :+

[ Voor 0% gewijzigd door Spaiker op 24-02-2011 20:33 . Reden: 10 te kort :P ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor twee GTX570's is de 750W XFX wel echt minimaal trouwens, maar je gaat de CPU of (videokaart(en)) niet overklokken dus?

AMD Nieuwsdiscussie

• Spaiker
Nee, ik heb wegens budget moeten kiezen voor een i5 2500. Valt niet echt te overclocken. Overclocken van videokaarten is ook maar minimaal.

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom? Een 2500K is maar een paar euro duurder, of heb je de 2500 tweedehands voor een prikkie gekregen?

AMD Nieuwsdiscussie

• Spaiker
Ik heb echt het uiterste uit mijn budget gehaald, normaal gezien had ik maar een i5 2300 op het oog. Maar daar gaat dit topic niet over ;)
Ik ga eens kijken voor die XFX, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 10:52
Ik heb een paar maand geleden een Corsair HX750w gekocht. Voor mijn systeem op dat moment en op de manier waarop ik normaal gesproken upgrade zou deze voeding ruim voldoende zijn voor de komende jaren. Echter heb ik sindsdien wat aanpassingen gemaakt.

Ik heb op dit moment:
- Corsair HX750w
- Asus Rampage 2 Extreme
- i7 950 @ 4,0 GHz (1,2375 vCore & QPI)
- 2 GTX 580's in SLI
- 1 8400 GS
- 1 Xonar DX
- 3 Green WD HDD's (1x 1Tb, 2x 2Tb)
- 1 Intel X25 SSD
- 6 Fans: 2x 120mm, 1x 140mm, 3x 230mm (1 met led)
- G15 toetsenbord / G5 muis

Ik vraag me af of mijn voeding hier nog wel goed genoeg voor is.

"Eigen" onderzoek:
Ik heb een aantal reviews van mijn voeding erbij gepakt, waaronder deze van overclock3d welke mij zeer professioneel lijkt te zijn uitgewerkt. Volgens deze review zou deze voeding makkelijk 850W kunnen leveren, zo niet iets meer.

Ik heb zelf ook een energie verbruik meter (Cresta nogwat, best getest ivm een professionele meter etc.). Met enige tweaks etc. heb ik mijn idle verbruik terug kunnen brengen tot ~200W*. Echter tijdens bijv. Crysis Warhead (op 6075x1080, 580's zitten op >95% load) zit het verbruik op ~600W met uitschieters naar ~700W.

700W is verbruik tussen voeding en de muur, de voeding heeft een efficiëntie van ongeveer ~91%, dus 700W wordt ~640W. Dat ligt ruim onder de 850W en 750W dus het lijkt me wel goed zitten met deze voeding, maar ik wou het toch even voor de zekerheid checken. Mijn piek verbruik, gemeten over de afgelopen 2 maand is ongeveer 800W, wat netto net iets minder is dan 750W.

* Dat heb ik vergeleken met mijn oude pc, een AMD 945 (niet OC'd) met een GTX 285 (plus geluidskaartje, 2 HD's en 3 koelers). Dat systeem verbruikt standaard 230W. Na wat tweaken / bios settings veranderen is dat terug gebracht tot ~90-140W (het schommelt nogal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 00:33:
@Mask

In het begin leek het daar wel sterk op toen ik ging ruiken maar ben ff de de spellen op het hoogst gaan spelen om toch alles effe wat meer te forceren maar nu/vanavond lijkt de lucht weg of erg weinig, had de pc al effe apart gezet en open om alles te checken maar nu lijkt er niets aan de hand :?

Ik ga morgenochtend of eigenlijk deze ochtend kijken of het aangaan v/d nog steeds een probleem is, kijken of een lange tijd nog uitmaakt. weet echt niet wat het kan zijn.
Heb de nieuwe vidkaart erin en werkt als een trein, had hwinfo en pcwizard ook effe erin gegooid en zag dat de cores richting 70-74 liepen :/ had dat gedeelte onder de ventilator eigenlijk nog nooit ontstoft (ja dan vraag je erom ik weet het :X ) en nu hebben de cores 50-55 gemiddeld met gaming / intensief gebruik wat al 15 graden scheelt :> 8)7 Vidkaart zelf draait op 35-40 graden dus is prima

Bedankt nog voor de hulp Mask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Geen idee wat voor voeding ik moet nemen.
Denk zelf rond de 400 - 500 watt.
Misschien kan The Mask mij helpen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335€ 34,90€ 34,90
1AMD Athlon II X4 645€ 87,30€ 87,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,-

Tot nu toe heb ik dit, maar het kan zo maar zijn dat er 3 extra harde schijven (denk 5400 rpm) + SSD aangesloten worden, of USB 3.0/eSATA apparaten. Dus ik moet daar ook wel ruimte voor hebben.

Thuis heb ik nog 2x 1TB harde schijven liggen.
1 Samsung SpinPoint F1 1TB
1 Samsung SpinPoint F4 1TB

Qua randapparatuur nog een 22 of 24" monitor (bestel ik later) en een muis- toetsenbordcombinatie.
En nog een paar kleine dingetjes.

Ook is er een kans dat er een kleine midrange videokaart inkomt. Niks bijzonders, een Radeon HD 5670 Silent 1GB o.i.d.
Dit weet ik niet zeker, dus graag een voeding noemen voor zonder en met de videokaart.

Ik hoor graag van jullie!
Het liefst eentje die te bestellen is bij 4Launch. (Daar ga ik mijn bestelling plaatsen)

[ Voor 5% gewijzigd door JPtjeeNL op 26-02-2011 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Laatst online: 11-06 23:27
Dag mensen,

Ik heb op dit moment een game systeem samengesteld wat niet al te veel mag kosten echter vraag ik me af of de voeding wel voldoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Samsung SH-S223L€ 24,50€ 24,50
1Cooler Master CM 690 II€ 60,48€ 60,48
1Seasonic S12II 520W€ 63,50€ 63,50
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 56,93€ 56,93
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 167,90€ 167,90
1Asrock 890GX Extreme3€ 92,75€ 92,75
1Club3D HD6870€ 166,90€ 166,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,96

Wat vinden jullie ervan?

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPtjee007 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:56:
Geen idee wat voor voeding ik moet nemen.
Denk zelf rond de 400 - 500 watt.
Misschien kan The Mask mij helpen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 335€ 34,90€ 34,90
1AMD Athlon II X4 645€ 87,30€ 87,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,90€ 36,90
1Asrock 890GM PRO3€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 239,-

Tot nu toe heb ik dit, maar het kan zo maar zijn dat er 3 extra harde schijven (denk 5400 rpm) + SSD aangesloten worden, of USB 3.0/eSATA apparaten. Dus ik moet daar ook wel ruimte voor hebben.

Thuis heb ik nog 2x 1TB harde schijven liggen.
1 Samsung SpinPoint F1 1TB
1 Samsung SpinPoint F4 1TB

Qua randapparatuur nog een 22 of 24" monitor (bestel ik later) en een muis- toetsenbordcombinatie.
En nog een paar kleine dingetjes.

Ook is er een kans dat er een kleine midrange videokaart inkomt. Niks bijzonders, een Radeon HD 5670 Silent 1GB o.i.d.
Dit weet ik niet zeker, dus graag een voeding noemen voor zonder en met de videokaart.

Ik hoor graag van jullie!
Het liefst eentje die te bestellen is bij 4Launch. (Daar ga ik mijn bestelling plaatsen)
Seasonic S12II 330W kan dit makkelijk aan, ook nog wel met de 5670 erbij. Evt. 380W versie voor iets meer ruimte. Harde schijven gebruiken niet zo veel en monitor zit apart in het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fjerpje schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:34:
Dag mensen,

Ik heb op dit moment een game systeem samengesteld wat niet al te veel mag kosten echter vraag ik me af of de voeding wel voldoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223L€ 24,50€ 24,50
1Cooler Master CM 690 II€ 60,48€ 60,48
1Seasonic S12II 520W€ 63,50€ 63,50
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 56,93€ 56,93
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 167,90€ 167,90
1Asrock 890GX Extreme3€ 92,75€ 92,75
1Club3D HD6870€ 166,90€ 166,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,96

Wat vinden jullie ervan?

Groet,
Fjerpje
Waarom zou die niet voldoen? Is een prima voeding en je komt nooit in de buurt van 500W met die setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Laatst online: 11-06 23:27
Anoniem: 325840 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:43:
[...]

Waarom zou die niet voldoen? Is een prima voeding en je komt nooit in de buurt van 500W met die setup.
Coffee,

Oke, bedankt voor de info!

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Anoniem: 325840 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:42:
[...]

Seasonic S12II 330W kan dit makkelijk aan, ook nog wel met de 5670 erbij. Evt. 380W versie voor iets meer ruimte. Harde schijven gebruiken niet zo veel en monitor zit apart in het stopcontact.
Oke bedankt voor je reactie.
Iedereen hier mee eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397902

hey mensen,
ik heb hier nog eens systeempje,
wat ouder dus niet laggen om de specs:):
AOpen AX4B-Pro
Pentium 4: 1,8GHz
nVidea GeForce: 6200
HDD: 2x40GB
RAM: 1x1GB
1x512MB
Optische stations: 2xDVD station
1x Floppy Station
Dit heb ik geupgrade met dit:
mobo: naar Asus P4v800-x (nood gedwongen door defect bios)
CPU: naar Pentium 4 2,4GHz (deze cpu is volgens mij zuiniger geworden)
RAM: 1 reepje extra van 1GB

Er zit een 300W voeding in, check de site
zou deze voeding nog volstaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 397902 op 28-02-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
@Johanede

Wat handig dat je de voeding er ook bij gezet hebt ! 8)7

Anyways ik denk het wel, kan me niet voor stellen dat er zo weinig ruimte in zit :P

[ Voor 51% gewijzigd door BastiaanCM op 28-02-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey

sorry das wel echt een stomme fout, hij staat er nu wel bij wat denkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukeh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 22:03

Dukeh

Press CTRL+ALT+DEL

Hallo,
Zou een Corsair HX850W voldoende zijn voor dit systeem?

Intel Core i7 2600K
8GB DDR3
2x HD6950 CrossfireX
2 1TB schijven
1 dvd drive

Alvast bedankt!

Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Makkelijk :)

Maar als je de voeding nog niet hebt zou je de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-700P14XE ook kunnen overwegen. Of een Corsair AX750 of Seasonic X-750 zitten rond de zelfde prijs als de Corsair HX850.

[ Voor 106% gewijzigd door -The_Mask- op 28-02-2011 16:34 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meros
  • Laatst online: 15-06 08:43
Graag aandacht van voeding ( nee, niet de eetbare variant <grin> ) deskundigen.

Dit is het system dat ik ga aanschaffen, ik draai waarschijnlijk zo'n vier of vijf chasis fans en ben van plan om redelijk te gaan overclocken.

Ook is er een g15 keyboard, een xbox controller en g500 muis aangesloten en ten slotte een LAN kabel.

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 92,-
1Hannspree Hanns.G HF287HJ€ 268,52€ 268,52
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,95€ 79,95
1Cooler Master Elite 430 (Zwart)€ 39,69€ 39,69
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 176,91€ 176,91
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 54,90€ 54,90
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB€ 146,-€ 146,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 90,-€ 90,-
2MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 220,-€ 440,-
1Asrock P67 Extreme4€ 129,44€ 129,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.552,31

Graag advies over de voeding die ik voor dit systeem kan aanschaffen.

Hierbij twee punten van aandacht 1 graag wil een modulaire voeding ( voor maximale airflow ) en 2 de voeding moet in de bodem van de behuizing ( de CM Elite 430 ) geplaatst worden.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Antec TruePower New 750W, Corsair AX750 of Seasonic X-750 bijvoorbeeld, maar een betere behuizing zal meer helpen voor een goede airflow dan een modulaire voeding volgens mij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meros
  • Laatst online: 15-06 08:43
-The_Mask- schreef op maandag 28 februari 2011 @ 23:41:
Antec TruePower New 750W, Corsair AX750 of Seasonic X-750 bijvoorbeeld, maar een betere behuizing zal meer helpen voor een goede airflow dan een modulaire voeding volgens mij. ;)
Dank je wel, ik zal ze meteen gaan bekijken, over die behuizing, tsja, die staat niet zo zeer vast maar wel de dimensies, het gaat hier namelijk om een inbouw en voor de ( gelimiteerde ) ruimte die ik heb leek deze CM een goede optie.

Grt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en over mijn vraag @ de P4?
denken jullie dat de voeding het houdt?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 397902 op 01-03-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zoals gezegd de PC zal misschien niet eens meer verbruiken en als die dat wel doet is het verschil zo klein dat het sowieso wel moet werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Zou ik het volgende redden met een 150 watt picopsu?

Asus AT5iont-i
4 GB geheugen (2 banken)
PCI-E 4x raid controller 8 poorts
8 Schijven
1 SSD

bedoel 8x 10 watt voor de HDD's
5 watt ssd
10 watt controller
5 watt mem
is 50 watt voor mobo en cpu en ik heb geen idee hoeveel die trekt

Het gaat ook echt om de max want kans is dat ik er geen 8 schijven in stop maar het gaat er mee om dat ik de boel niet ineens spontaan om zeep help mocht het gebeuren :P

[ Voor 22% gewijzigd door Hakker op 02-03-2011 17:44 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke RAID controller gebruik je? Eén met staggered spin-up ondersteunding is sowieso niet verkeerd met een PicoPSU met 8 HD's. En welke HD's neem je?

Overigens waarom geen Fusion APU, ION + Atom zou ik niet meer nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 17:01
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,90€ 34,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 266,91€ 266,91
1Corsair HX650W€ 103,26€ 103,26
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,-€ 99,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 105,50€ 105,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 307,31€ 307,31
1MSI P67A-GD65€ 147,50€ 147,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.206,51

Dit systeem gaat vooral gebruikt worden om te gamen en Photoshop / 3D renderen, en zal worden overclocked. Voor het systeem zoals het nu is lijkt mij de voeding ruim voldoende, maar mijn vraag is:

Hoe zit het met de voeding als ik over een jaar of twee een extra 6970 erin wil gooien. Is deze voeding dan nog steeds voldoende?

edit:
Ik heb wat met Corsair voedingen en hij moet modulair zijn, dus gelieve alleen aanpassingen in het aantal watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat wel krap worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 17:01
Dus jij zegt, "gooi er een 750 watt in"? Voor nu is het overkill, maar ik wil later niet een nieuwe voeding hoeven kopen als ik er een extra videokaartje in gooi.

Vraagje: hoe zit het met het stroomverbruik? Verbruikt een 750 watt meer stroom dan een 650 watt, of gaat het om hoeveel watt de computer op dat moment verbruikt en niet hoeveel de voeding kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Waarschijnlijk zal de voeding inefficienter worden in idle hoe hoger je max wattage is. Echt op te zoeken is het niet want er word maar weinig op laag verbruik getest door de hardware websites.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.