[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 33.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
iBasch schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 22:22:
[...]

Dus jij zegt, "gooi er een 750 watt in"? Voor nu is het overkill, maar ik wil later niet een nieuwe voeding hoeven kopen als ik er een extra videokaartje in gooi.
Dat lijkt mij idd beter, vooral als omdat je ook betere voedingen haalt voor minder.

pricewatch: Antec TruePower TP-750
pricewatch: Silverstone Strider PSU 750W (SST-ST75F-P)
pricewatch: Seasonic X-750
pricewatch: Corsair AX750
De Corsair en Seasonic zijn zo goed als hetzelfde, hier kun je dus gewoon de goedkoopste (bij jouw webshop/winkel) halen. De Antec is ook gemaakt door Seasonic en is ook erg goed alleen iets minder efficient dan de Seasonic en Corsair. De Silverstone is gemaakt door Enhance en zit qua rendement tussen de anderen in. Kwaliteit en prestaties zijn ook prima.
Vraagje: hoe zit het met het stroomverbruik? Verbruikt een 750 watt meer stroom dan een 650 watt, of gaat het om hoeveel watt de computer op dat moment verbruikt en niet hoeveel de voeding kan leveren?
Wat nodig is verbruikt een PC, hoeveel vermogen wat een voeding kan leveren heeft hier niks mee nodig. Wel het rendement van de voeding en bij welke belasting.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-07 17:01
De Corsair heeft voor een paar euro extra 7 jaar garantie tegenover 5 jaar bij de Seasonic, dus dat gaat hem dan worden. Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

-The_Mask- schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:17:
Welke RAID controller gebruik je? Eén met staggered spin-up ondersteunding is sowieso niet verkeerd met een PicoPSU met 8 HD's. En welke HD's neem je?

Overigens waarom geen Fusion APU, ION + Atom zou ik niet meer nemen.
Hmm Fusion had ik niet eens door dat die al rond deze tijd uit zou komen :D thanks

het gaat om een Highpoint Rocketraid 2320 deze heeft dus staggered spin-up en HD's zijn Samsung F4's.

Kijk de optie om een 300 watt psu in te zetten is er altijd maar de boel staat uiteindelijk grotendeels een beetje uit zijn neus te eten. de raid controller is feitelijk alleen in gebruik tijdens film kijken aangezien daar de films staan.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 11:49
Ik ben absoluut geen idee waar ik op moet letten bij een voeding. Wat weet ik wel:
  • Modulair
  • Voldoende wattage voor een SSD en 2e grafische kaart in de toekomst
  • Budget tot max 90 euro
Wat wordt het systeem zoals nu:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,-€ 32,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 89,-€ 89,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 74,53€ 74,53
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 167,90€ 167,90
1Asrock 870 Extreme3€ 74,90€ 74,90
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 180,20€ 180,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,53

Hiernaast heb ik nog 2 dvd spelers (1 writer) en eventueel 2 sata harddisk's welke ik erop aan wil sluiten.
Hij wordt geplaatst in een CM Stacker 810.

Heeft er iemand suggesties?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Hakker schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:13:
[...]
Hmm Fusion had ik niet eens door dat die al rond deze tijd uit zou komen :D thanks
Verkrijgbaarheid houd nog steeds niet echt over maar het is het absoluut waard. :)
het gaat om een Highpoint Rocketraid 2320 deze heeft dus staggered spin-up
Mooi, aangezien de één HD 2A per HD op de 12V kan nemen tijdens spin-up. De 8 HD's samen zouden dan dus 16A op de 12V nemen tijdens spin-up. Dan kun je een PicoPSU dus direct uit je hoofd halen, maar nu gelukkig nog niet. ;)

De F4 2TB neemt zo'n 6,3W tijdens normaal gebruik, alle 8 zitten dus op zo'n 50W.
Moederbord, CPU combi zal niet over de 30W gaan komen.
Rest van de onderdelen zal op zo'n 15W uitkomen.
Nu zit je samen op dus 95W, nu wordt de spin-up overigens niet meegerekend. Dus nog 20W ruimte is niet verkeerd, dan zit je op 115W.

Nu kan de 150W PicoPSU van Mini-Box alleen 8A of 96W leveren op de 12V (en een piek van 10A of 120W) je maakt het dus wel erg krap voor zo'n PicoPSU vooral als je een Kit neemt met de 102W adapter. (In de pricewatch staat zelf één met 84W adapter en dat is toch echt te weinig) Nu betaal je voor zo'n kit met 102W adapter en 150W PicoPSU $69,50 dollar op Mini-Box.com exclusief eventuele verzendkosten.

Een goede vervanger zou de Seasonic S12II Bronze 330W kunnen zijn deze vind je al voor zo'n 45 euro. Bij een verbruik van 33W van de PC (lijkt mij ongeveer het idle verbruik) heeft deze voeding een rendement van zo'n 75%, een PicoPSU zit dan hooguit op een rendement van 85%. Dat is dus een verschil van zo'n 10% of 3,3W, in principe is dit dus een heel klein verschil, verwacht het verschil zelf nog iets kleiner dan dit.

Dus tenzij je die 3 Watt verschil echt belangrijk vind zou ik gewoon een Seasonic S12II Bronze 330W.
Je weet dan zeker dat het met gemak gaat.
Je hebt meer dan genoeg ruimte voor eventuele uitbreidingen.
Kwaliteit is wat beter.
En het is gewoon stuk goedkoper in aanschaf, terug verdienen zal er ook niet in zitten met een PicoPSU in jouw geval, daar is het verschil gewoon veel te klein voor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 11:55
Hoe verhouden de Be quiet Pure Power L7 en de Corsair builderCX430 zich tot elkaar?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/267236;246586

Zelf ben ik meer fan van Be quiet maar ik zag de Corsair in de BBG van maart staan is de Corsair beter? Hij is namelijk wel goedkoper.

Waarom is de Pure power lijn van Be quiet goedkoper weet iemand dat toevallig?

En als er nog een voeding is tussen de 400 en 500W die in dezelfde prijsklasse als de 2 genoemde zit en echt beter is dan hoor ik dat graag.
De Corsair en Seasonic zijn zo goed als hetzelfde, hier kun je dus gewoon de goedkoopste (bij jouw webshop/winkel) halen. De Antec is ook gemaakt door Seasonic en is ook erg goed alleen iets minder efficient dan de Seasonic en Corsair. De Silverstone is gemaakt door Enhance en zit qua rendement tussen de anderen in. Kwaliteit en prestaties zijn ook prima.
Dit soort info heb in het algemeen wat aan! zou wat mij betreft meer van mogen worden opgenomen in de topicstart. Zoals bijvoorbeeld ook de 5 beste merken binnen een bepaald vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Mcdeath schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:47:
Ik ben absoluut geen idee waar ik op moet letten bij een voeding. Wat weet ik wel:
  • Modulair
  • Voldoende wattage voor een SSD en 2e grafische kaart in de toekomst
  • Budget tot max 90 euro
Je moet erop letten dat de voeding vier 6 pins PCI-e aansluitingen heeft, want met het gebruik van verloopjes is het voordeel van modulair ook wel aardig weg.
Heeft er iemand suggesties?
pricewatch: Chieftec Super CFT-750-14CS zou een goede optie kunnen zijn. Is een CWT PSH intern, zelfde als waar de eerste Corsair TX750 gebaseerd is.
pricewatch: Scythe Gouriki 3 Plug-in 700W zou ook een goede optie zijn. Rendement is ook hoger, deze voeding heeft 80 PLUS Silver certificaat. Voeding is gemaakt door Enhance en gebaseerd op hetzelfde design als de Silverstone Stider Plus.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

V&A aangeboden: Huntkey X7 900W

Zou je dit aanraden voor een high-end systeem als het mijne? Fully modular is wel relaxed gezien ik van plan ben te gaan sleeven, en 80-plus Silver is niet verkeerd... Maar het merk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

De Huntkey is - ondanks de merknaam :P - een prima voeding, die jouw systeem wel aan moet kunnen. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Ghost Dog op 04-03-2011 15:49 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is idd een erg goede voeding, zelfs de beste 900W of meer wat je kunt krijgen voor zijn prijs.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen60
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-01 17:15
Ok jongens omdat mijn topic gesloten was en ik hier naar toe werd verwezen stel ik hier de vraag
Kan een 400 watt psu met 16 ampere op de 12 volt rail een hd 5750 aan als het kan misschien hd 5770.
Ik heb gekeken wat er nog meer op de PSU staat MODEL:LPK2-23
Mijn systeem:
AMD Athlon II X3 445 @ 3.1 ghz @ 1.24 volt
Asrock N68-GS
500 gb WD Blue
DVD Brander
2 GB DDR2 (Komt nog een reepje van 2 GB bij)
Verder zit eigenlijk alles onboard.
Hier wil ik dus een hd 5750 bij prikken of een hd 5770.
Ik weet alleen dus niet of PSU er moeite mee gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jeroen60 schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:16:
Ik heb gekeken wat er nog meer op de PSU staat MODEL:LPK2-23
Linkworld :')
Is alleen maar veilig te gebruiken als die uit staat. Dus nee zelfs zonder videokaart is het niet eens veilig te gebruiken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen60
Oow dat is best wel klote
ik heb wel een keer 12 volt rail gemeten met multimeter en die gaf onder idle 12.32 volt en 12.20 volt onder load
Dus dat zit opzich wel goed.
Ook werkt het systeem al een ongeveer een half jaar zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met een multimeter kun je niet controleren of de voeding het goed doet of niet helaas.

Ook vraag ik mij af of de voeding het nu wel zo goed doet, zo namelijk heel goed kunnen dat de al zijn uiterste best doet om de rest van de PC te slopen. ;)

Hier is bijvoorbeeld een review van een Linkworld voeding.

Even een interessant stukje quoten:
...we get to see new records for suck being established with 12V ripple hitting 3V. Seriously! Three volts! That's twenty five times higher than the ATX spec!!! And look, 5V isn't much better at 1.3V by test four. Do you have any idea what that would do to attached hardware? Bye-bye hard drive. Bye-bye CPU. Bye-bye, motherboard. Nice knowing you. Only the 3.3V stays clean at all loads, but that's small consolation for that 12V based video card this thing just smoked. Heck, I could see this kind of ripple taking out a fan or two.

The only time we get ripple fully in spec, in fact, is test one. You get fifty watts clean on this thing, people. Good luck staying under that.
Dus om nu te zeggen dat de PC het nu ook prima doet met de huidige voeding, valt erg te betwijfelen. :/

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen60
Ok na dat ff te lezen weet ik zeker dat ik er pas een nieuwe videokaart bij doe als me boeding goed is.
een 16 amprere rail die maar goed is tot 6 ampere is gewoon niet normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door jeroen60 op 04-03-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-06 14:49

Singular1ty

EV Evangelist

Ghost Dog schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:47:
De Huntkey is - ondanks de merknaam :P - een prima voeding, die jouw systeem wel aan moet kunnen. :)
Goh, bedankt voor de link, en dat valt me inderdaad mee van Huntkey, het is zowaar een deftig gebouwd product met goeie prestaties. Als Sweex zoiets zou doen weet je zeker dat het einde der tijden nabij is :') Ik zie er helaas toch vanaf, heb niet goed naar de foto's gekeken en kom er nu achter dat deze voeding toch niet fully modular is, waardoor ik nog steeds m'n warranty void als ik ga sleeven. Zijn er eigenlijk nog wel fully modular voedingen op de markt met capaciteiten van 1000W+ behalve de Corsair AX1200 en de Silverstone varianten? Ik bedoel met fully modular dat dus ook de ATX en CPU power kabels los kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Singular1ty op 04-03-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ the Mask

zou je misschien kunnen kijken of je iets met mijn vraag kunt ergens bovenaan pagina 29. Gezien je inzet hier hoop ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 23:27
Dag mensen,

Onlangs heb ik een game systeem samengesteld, hier op tweakers.net met behulp van tweakers en deze heb ik nu dus ook aangeschaft. Het gaat om het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SH-S223L€ 24,50€ 24,50
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 79,14€ 79,14
1Seasonic S12II 520W€ 63,50€ 63,50
1Corsair CMX4GX3M2A1600C7€ 59,-€ 59,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 169,50€ 169,50
1Asrock 890GX Extreme3€ 92,65€ 92,65
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 179,-€ 179,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,29

Het systeem loopt perfect.Ik zou echter graag in de toekomst 2x Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 in crossfire opstelling willen draaien. Alleen vraag ik me nu dus af of deze huidige voeding wel voldoet of dat ik misschien een voeding moet nemen met wat meer vermogen.

Als iemand me een voorstel kan doen dan graag!

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je niet gaat overklokken moet het wel gaan, maar je hebt wel verloopjes nodig van molex naar 6 pins PCI-e aangezien de voeding niet genoeg aansluitingen heeft.

Heb je dit liever niet dan zou de pricewatch: XFX PRO650W een goede verbetering zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Oke... en 650 watt is dus meer dan voldoende? In een reactie hierboven heb je ook eens deze voorgesteld:

pricewatch: Scythe Gouriki 3 Plug-in 700W

wat zeg je daarvan?Of deze:

pricewatch: Antec TruePower TP-750

Op die Sapphire 6870 zitten namelijk 2 x 6 pins aansluitingen ik neem aan dat beiden aangesloten moeten zijn?

Ik ben trouwens wel erg fan van modulaire voedingen... De Seasonic die ik momenteel heb is dat welliswaar niet waardoor ik nu eigenlijk onderin de kast met een stapel samengebundelde kabels zit. Is op zich niet erg omdat ik verder onderin geen koeling heb en de rest van de kabels achter het moedebord heb lopen wat dus de airflow niet belemmert, maar met modulair hoef ik dus de kast niet onnodig vol te proppen met kabels.

EDIT 16:36:

Echter ik heb net wat uitgezocht over die XFX voeding. Ik wist namelijk niet dat Seasonic deze voeding gefabriceerd heeft voor XFX en dat de voeding met 5 jaar garantie komt. De scythe heeft echter daarintegen maar 2 jaar garantie.

[ Voor 143% gewijzigd door Fjerpje op 06-03-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
piethoogland schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:29:
Zelf ben ik meer fan van Be quiet maar ik zag de Corsair in de BBG van maart staan is de Corsair beter? Hij is namelijk wel goedkoper.
Ik zou liever Corsair hebben, voor hetzelfde geld krijg je bij Corsair bijna altijd de betere voeding.
Hoe verhouden de Be quiet Pure Power L7 en de Corsair builderCX430 zich tot elkaar?

http://tweakers.net/pricewatch/compare/664/267236;246586
De Corsair is kwalitatief en qua prestaties de betere, de Be Quiet is alleen iets efficiënter.
Hoe bedoel je goedkoper? Goedkoper dan wat?
En als er nog een voeding is tussen de 400 en 500W die in dezelfde prijsklasse als de 2 genoemde zit en echt beter is dan hoor ik dat graag.
Wat zijn de eisen en wat moet erop draaien?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Welke zou je me zo nu dan ongeveer adviseren als het jou systeem was Mask? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Fjerpje op 06-03-2011 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fjerpje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 16:09:
Oke... en 650 watt is dus meer dan voldoende?
De XFX Pro 650W is idd meer dan genoeg.
In een reactie hierboven heb je ook eens deze voorgesteld:

pricewatch: Scythe Gouriki 3 Plug-in 700W
Klopt maar de XFX is al een betere voeding, deze deed alleen meer aan zijn eisen.
wat zeg je daarvan?Of deze:

Ik ben trouwens wel erg fan van modulaire voedingen...
Wat heb je nog meer voor eisen?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
piethoogland schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:29:
Goedkoper dan de andere lijnen van hun zelf? Omdat er goedkopere componenten inzitten. Daarom komen ze ook niet verder dan 80 Plus Bronze waarschijnlijk.
En wat onder andere mede oorzaak is van: Saturnus in "[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 26". Stilheid zit verder wel goed bij de L7's naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Saturnus schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:35:
[...]
Omdat er goedkopere componenten inzitten. Daarom komen ze ook niet verder dan 80 Plus Bronze waarschijnlijk.
Kwaliteit en efficiëntie hebben niet veel met elkaar te doen in principe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Goedkoper als in minder efficiënte componenten. Verder hebben de L7's geen sleeves en zijn niet modulair, scheelt ook weer een euro of 5-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 14:15
Geachte tweakers,

Ik zit met een twijfel geval voor de aanschaf van een nieuwe voeding!
De bedoeling is om ze te gebruiken in een silverstone grandia 5 case.

Wat hier in komt is een ssd disk een amd trippel core en een blue-ray speler!
Eventueel later nog een passieve gpu.(gts 450 of 5770)

Budget max 70 euro!
Belangrijkste eigenschap is dat ze stil is!

Persoonlijk twijfel ik tussen volgende voedingen!

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W

pricewatch: Enermax ECO80+ 350W

pricewatch: Nexus NX-5000 R3 530W

Welke is de stilste en zijn er eventueel beter alternatieven binnen het budget?
Zou leuk zijn mocht ze ook modulair zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
427 SOHC schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:38:
Geachte tweakers,

Budget max 70 euro!
Modulair:
pricewatch: Seasonic M12II 520W

Niet modulair:
pricewatch: Corsair VX450W
pricewatch: Seasonic S12II 380W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2021
beste tweakers ik zit te twijfelen tussen 2 voedingen
maar ik weer niet welke goed genoeg is voor mijn systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic X-760 80+ Gold Hybrid silent fan control€ 154,50€ 154,50
1Seasonic X-850 80+ Gold Hybrid silent fan control€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 334,45

Mijn systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,90€ 16,90
1Noctua NH-D14€ 67,90€ 67,90
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 266,91€ 266,91
1OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB€ 172,90€ 172,90
1OCZ Gold DDR3 PC3-10666€ 77,50€ 77,50
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 307,31€ 307,31
1MSI P67A-GD65€ 145,50€ 145,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.180,06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
427 SOHC schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:38:
Geachte tweakers,

Budget max 70 euro!
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 330W lijkt mij de beste keuze.
Zou leuk zijn mocht ze ook modulair zijn!
pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R400M zou ook kunnen, maar is wel een stukje minder en geen idee of die net zo stil is, verwacht het iig niet.

Maar ik zou gewoon de Seasonic nemen zo heel veel kabels zitten er toch niet aan 400 watt of minder voedingen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rekon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:52:
beste tweakers ik zit te twijfelen tussen 2 voedingen
maar ik weer niet welke goed genoeg is voor mijn systeem
Er komt nog een tweede videokaart en je bent ook van plan over te klokken?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rekon
  • Laatst online: 25-03-2021
-The_Mask- schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:54:
[...]

Er komt nog een tweede videokaart en je bent ook van plan over te klokken?
Er komt misschien later nog een tweede videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Laatst online: 03-07 00:22

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Hallo allemaal,

Zeer binnenkort krijg een ietwat geupgrade systeem. Momenteel heb ik:

AMD Phenom II X2 555 BE
MSI 770-G45
Ati Radeon HD5770 1gb ddr5
4 gb dual channel werkgeheugen
2 interne harde schijven
1 externe harde schijf
OCZ StealthXstream 500 Watt voeding

Ik ga naar:

AMD Phenom II X4 965 BE
MSI 770-G45
Ati Radeon 5870
4 gb dual channel werkgehuegen
2 interne harde schijven
1 extere harde schijf
OCZ StealthXstream 500 watt voeding.

Volgens de manual van de grafische kaart moet je minimaal 550 watt voeding hebben, maar ik heb dus 500. Is dit een probleem denken jullie? Ik speel wel veel spellen. Bad company 2 online, Black ops online, GTA IV, Crysis, Assassins Creed en ga zo maar door.

Groeten

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
-The_Mask- schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:33:
[...]
De XFX Pro 650W is idd meer dan genoeg.

[...]
Klopt maar de XFX is al een betere voeding, deze deed alleen meer aan zijn eisen.

[...]

Wat heb je nog meer voor eisen?
Met het huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic S12II 520W€ 63,50€ 63,50
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 169,50€ 169,50
1Asrock 890GX Extreme3€ 92,65€ 92,65
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 179,-€ 179,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 745,29

Wil ik graag in de toekomst graag dus 2 6870's in kwijt en nog wat overclocken en misschien nog wat extra geheugen voor de rest eigenlijk niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
Fjerpje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:41:
Wil ik graag in de toekomst graag dus 2 6870's in kwijt en nog wat overclocken en misschien nog wat extra geheugen voor de rest eigenlijk niet zo veel.
Op zich moet het wel lukken, maar misschien is het slim om hem toch nog ietsjes ruimer te nemen (pricewatch: Seasonic M12II 620W). Dan heb je ook nog wat ruimte om te gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
iBasch schreef op zondag 06 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Op zich moet het wel lukken, maar misschien is het slim om hem toch nog ietsjes ruimer te nemen (pricewatch: Seasonic M12II 620W). Dan heb je ook nog wat ruimte om te gaan overclocken.
Nee dan is de XFX Pro 650W een betere keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rekon schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:19:
[...]

Er komt misschien later nog een tweede videokaart.
Als je niet gaat overklokken voldoet een pricewatch: Seasonic X-660 ook prima, ga je wel overklokken dan de X-760.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Dag Mask,

Oke, bedankt voor je hulp!

Ik heb nu dus het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 78,95€ 78,95
1Seasonic X-750€ 135,-€ 135,-
1AMD Phenom II X6 1090T Black Edition€ 168,90€ 168,90
1Asrock 890GX Extreme3€ 97,-€ 97,-
2Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 179,-€ 358,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.078,49

En er zit nog een OCZ SSD bij. Maar dit systeem met de voeding die erbij zit dan moet het wel lukken toch?

Groet,
Fjerpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 03:37
Ik heb onlangs een nieuw systeem samengesteld. Met onderstaande producten. Het systeem draait nu nog tijdelijk met een Nvidia 8600gts. De cpu is overclocked naar 4,8ghz bij 1,35v en draait met de huidige voeding (had ik nog) prima stabiel.

Mijn vraag is nu of er nog ruimte is voor bijvoorbeeld een:
1Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5€ 305,-€ 305,-

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F4 HD322GJ, 320GB€ 32,89€ 32,89
1Thermalright Venomous X Retail Incl. Fan and Fan holder€ 53,45€ 53,45
3Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,75€ 17,25
1Noiseblocker BlackSilentPro PK 1, 140mm€ 15,47€ 15,47
1Noiseblocker PL-2 120MM, 120mm€ 12,50€ 12,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 177,91€ 177,91
1be quiet! Straight Power E7 580W€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 87,-€ 87,-
1Asus P8P67€ 128,50€ 128,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,87

Mocht dit alles niet toereikend zijn welke voeding raden jullie dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
Op mijn vraag hoe verhouden de Be quiet Pure Power L7 en de Corsair builderCX430 zich tot elkaar?
Ik heb van saturnus en the mask begrepen dat Corsair het betere merk is.

nu ben ik op zoek gegaan naar een review heb ik deze kunnen vinden gaat niet om exacht dezelfde types voeding maar Be quiet (straight power lijn) scoort hierbij eigenlijk altijd boven Corsair http://nl.hardware.info/r...-basis-pc-300-tm-400-watt

Kan iemand dat verklaren of heeft iemand misschien een link waaruit blijkt dat corsair wel of niet de betere is?

Meestal komt de vraag voor welk systeem de voeding is dit verschilt echter ik bouw en verkoop namelijk verschillende systemen dit is één van de meest verkochte en hij met goed genoeg zijn voor de toekomst en uit te rusten zijn met een redelijke gamerskaart de (Asus EAH5770 (cuCore/2DI/1GD5) )

Processor AMD Athlon II X4 640
Harde schijf 1 TB SATAII 32MB cache Geheugen 4GB DDR3
DVD brander 22x SATA
Videochip Onboard ATI HD4250
Moederbord Asrock 880GMH/USB3 R2.0

In het algemeen sta ik open voor sugesties van 400+ wat voedingen als beter zijn dan de bovengenoemde 2 en in dezelfde prijsklasse.

[ Voor 6% gewijzigd door piethoogland op 08-03-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fjerpje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:51:
En er zit nog een OCZ SSD bij. Maar dit systeem met de voeding die erbij zit dan moet het wel lukken toch?
Met gemak, beetje overdreven zelfs. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[b]Black_Adder schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:28:
Mocht dit alles niet toereikend zijn welke voeding raden jullie dan aan?
De voeding kan maar 456W leveren op de 12V rails leveren, wat erg weinig is voor een voeding van bijna 600W tegenwoordig.

Een HD6970 kan max 250W verbruiken door PowerTune, dan blijft er maar 200W over en met zo'n overklok verwacht ik wel dat je daar overheen gaat. Dus een betere voeding zou ik wel doen ja, misschien gaat het wel werken maar veilig gaat het niet zijn want je gaat waarschijnlijk over de 456W heen max.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 03:37
-The_Mask- schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:43:
[...]

De voeding kan maar 456W leveren op de 12V rails leveren, wat erg weinig is voor een voeding van bijna 600W tegenwoordig.

Een HD6970 kan max 250W verbruiken door PowerTune, dan blijft er maar 200W over en met zo'n overklok verwacht ik wel dat je daar overheen gaat. Dus een betere voeding zou ik wel doen ja, misschien gaat het wel werken maar veilig gaat het niet zijn want je gaat waarschijnlijk over de 456W heen max.
Als ik de pc nu aan een wattmeter hang en de cpu stress kom ik op een totaal van 220W uit. met 250W erbij word het inderdaad te krap.

Dan word het denk ik een Seasonic X-660. Deze levert bijna 200w meer op de 12v dan de bequiet nu doet en dat moet ruim voldoende zijn. Bedankt voor de assistentie!

[ Voor 39% gewijzigd door Black_Adder op 09-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ben opzoek naar voeding voor een systeem voor mijn vader.

Ik zat aan de volgende hardware te denken:
- MSI P67A-GD65
- Core i5 2500k (wordt licht overclocked)
- 4GB DDR3 1600MHz
- GT430/GT440 videokaartje
- 1x 120GB SSD
- 2x Samsung F3 1TB
- Paar fannetjes en DVDdrive/cardreader

Ik heb een beetje gekeken met in het achterhoofd houdend wat ik het liefst zie bij een voeding:
- Single 12v rail
- Modulair
- Stil

Budget: +- 80 euro, maar minder mag natuurlijk ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:40
-The_Mask- schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 17:07:
Met een multimeter kun je niet controleren of de voeding het goed doet of niet helaas.

Ook vraag ik mij af of de voeding het nu wel zo goed doet, zo namelijk heel goed kunnen dat de al zijn uiterste best doet om de rest van de PC te slopen. ;)

Hier is bijvoorbeeld een review van een Linkworld voeding.

Even een interessant stukje quoten:

Dus om nu te zeggen dat de PC het nu ook prima doet met de huidige voeding, valt erg te betwijfelen. :/
Die review even gelezen, leuk geschreven, en heb ik het nu goed gelezen? Een ripple op de 12volt lijn die zakt tot 3 volt?! OMG

@ iBasch: jouw avatar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
piethoogland schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:29:
nu ben ik op zoek gegaan naar een review heb ik deze kunnen vinden gaat niet om exacht dezelfde types voeding maar Be quiet (straight power lijn) scoort hierbij eigenlijk altijd boven Corsair http://nl.hardware.info/r...-basis-pc-300-tm-400-watt
Naar HWI kijken heeft geen zin, ze snappen niet hoe een voeding werkt en hebben al helemaal geen idee hoe ze een voeding moeten testen en wat belangrijk is en wat niet. Wat daar dus staat kun je ook net zo goed niet lezen de helft is onzin en de andere helft is niet van belang of niet het meest belangrijke. ;)

Zijn sowieso vier dingen welke belangrijk zijn en welke dus in een review moeten zitten.
Als eerste is voltage stabiliteit natuurlijk erg belangrijk, 13V op de 12V lijn is natuurlijk niet leuk. ;)
Daarnaast rimple/noise dit is vervuiling op de spanningen, is alleen te meten met een oscilloscoop. Maar is erg belangrijk je multimeter kan dan wel netjes 12,00V zeggen de rimple/noise kan dan prima 1V of meer zijn wat funest is voor de rest van de PC.
Dan heb je natuurlijk ook nog kwaliteit. Je wil natuurlijk niet dat een onderdeel binnen een jaar al stuk gaat/ontploft en dan als nog je PC kan slopen. :p
Als laatste efficiëntie, niet het meest belangrijke maar je wil natuurlijk ook niet dat de voeding de helft van de energie verloren laat gaan aan warmte.
Kan iemand dat verklaren of heeft iemand misschien een link waaruit blijkt dat corsair wel of niet de betere is?
De dingen hierboven dus en HWI neemt dingen als rimple/noise en kwaliteit niet mee. Daarnaast valt er ook nog wel het één en ander op de andere dingen aan te merken die ze wel doen. Ze testen de spanning stabiliteit gewoon op kamertemperatuur volgens mij, maar in een behuizing is het vaak toch veel warmer, rest van de testen trouwens ook. Ook testen ze per 100W en een voeding van 680W wordt dan ook maar tot 600W getest. Nu vergeet ik nog wel een paar dingen die hun verkeerd doen, maar nu heb je iig een idee. ;)
In het algemeen sta ik open voor sugesties van 400+ wat voedingen als beter zijn dan de bovengenoemde 2 en in dezelfde prijsklasse.
Tot 40 euro is de Corsair waarschijnlijk de beste voeding die je nieuw kunt kopen.
Corsair CX430 review @ JonnyGuru

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vraaag schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:11:
Ik zat aan de volgende hardware te denken:
400W voeding welke minimaal 25A kan leveren op de 12V moet meer dan genoeg zijn.
Ik heb een beetje gekeken met in het achterhoofd houdend wat ik het liefst zie bij een voeding:
- Single 12v rail
- Modulair
- Stil
Modulair en stil begrijp ik, maar single rail niet echt, multi rail is immers een stukje veiliger. Fabrikanten doen het immers niet voor niks, kost ook meer.
Budget: +- 80 euro, maar minder mag natuurlijk ook. ;)
pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R400M weet alleen niet als die stil is.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is een veel betere voeding en sowieso erg stil, maar daar moet je ook voor betalen dus. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:51:
[...]

Die review even gelezen, leuk geschreven, en heb ik het nu goed gelezen? Een ripple op de 12volt lijn die zakt tot 3 volt?! OMG
Snap je wat rimple is? Want zakken tot 3V was het niet echt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Laatst online: 19:40
Hoi mensen,

Ik wil een nieuw systeem aanschaffen, en had een vraagje over de voeding. Het gaat om het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic C300Ri€ 16,28€ 16,28
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,-€ 44,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 175,91€ 175,91
1Seasonic M12II 520W€ 69,90€ 69,90
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 139,55€ 139,55
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 73,51€ 73,51
1XFX AMD Radeon HD 6970€ 299,20€ 299,20
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 146,37€ 146,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.060,85

Voldoet die voeding? Ik ben niet van plan te overclocken. Ik had eerst een 650 watt in gedachten, maar toen zag ik de BBG. Daarin gebruiken ze de voeding die in mijn lijstje staat met een GTX570, die als ik het goed begrepen heb minder zuinig is dan de HD 6970. Ik heb echter wel een andere processor.

Bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De HD6970 is idd iets zuiniger, maar scheelt niet veel. Voeding is prima, rest van de PC ook (misschien wel wat overdreven moederbord). :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Laatst online: 19:40
-The_Mask- schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:50:
De HD6970 is idd iets zuiniger, maar scheelt niet veel. Voeding is prima, rest van de PC ook (misschien wel wat overdreven moederbord). :)
Mja, als ik merk dat het systeem niet meer zo goed mee kan stop ik er wellicht nog een HD6970 erbij (en vervang ik de voeding natuurlijk). Ik neem nu dan wel een 2500k ipv een 2500 voor 5 euro extra ofzo, zodat ik op dat moment dan eventueel ook kan overclocken mocht ik daar zin in krijgen.

Maar dat is offtopic, bedankt voor je reactie, ik ga dit systeem snel bestellen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 17:19

Ravefiend

Carpe diem!

Ik heb hier een Seasonic S12II-380 die geen 8-pins EPS12V aansluiting heeft. Toch wens ik deze aan te sluiten op een Supermicro server board die dit vereist. Nou ben ik op zoek naar soort verlengkabel zoals bv. deze die van 2 molex stekkers de tweede helft maakt, oftewel een soortgelijke combinatie die gebruikt maakt van de 6-pin PCI-e stekker. Tot dusver nog geen shop gevonden die dit verkoopt dus iemand die weet waar ze deze wel verkopen ? If not, dan zal ik de soldeerbout maar moeten boven halen ... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 16:28

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Mu.siQ schreef op zondag 06 maart 2011 @ 20:28:
Volgens de manual van de grafische kaart moet je minimaal 550 watt voeding hebben, maar ik heb dus 500. Is dit een probleem denken jullie? Ik speel wel veel spellen. Bad company 2 online, Black ops online, GTA IV, Crysis, Assassins Creed en ga zo maar door.

Groeten
Ik heb dat ooit eens geprobeerd, een 500W voeding in combinatie met een GTX275 (ook met een advies voeding van 550W). Je kunt het proberen maar die van mij hield het slechts 2 uur vol :+

Heb toen een 750W Antec gekocht...

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 16:28

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

Ravefiend schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:47:
Ik heb hier een Seasonic S12II-380 die geen 8-pins EPS12V aansluiting heeft. Toch wens ik deze aan te sluiten op een Supermicro server board die dit vereist. Nou ben ik op zoek naar soort verlengkabel zoals bv. deze die van 2 molex stekkers de tweede helft maakt, oftewel een soortgelijke combinatie die gebruikt maakt van de 6-pin PCI-e stekker. Tot dusver nog geen shop gevonden die dit verkoopt dus iemand die weet waar ze deze wel verkopen ? If not, dan zal ik de soldeerbout maar moeten boven halen ... :9
Heb je al bij Conrad gekeken?

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Je weet dat dat helemaal niets zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ravefiend schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:47:
Tot dusver nog geen shop gevonden die dit verkoopt dus iemand die weet waar ze deze wel verkopen ?
Beste is ook dat je een 4 pins CPU naar 8 pins EPS stekker gebruikt, meeste PC winkels hebben ook wel zo'n kabel.
mad_mavrick schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:50:
[...]

Ik heb dat ooit eens geprobeerd, een 500W voeding in combinatie met een GTX275 (ook met een advies voeding van 550W). Je kunt het proberen maar die van mij hield het slechts 2 uur vol :+
Daarom moet je ook nooit een bagger voeding kopen, kan ook nog eens de PC slopen. Voor de rest had een echt goede 400W voeding zelf wel gekund. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320340

Na even gezocht te hebben heb ik de keuze uit deze twee voedingen:

pricewatch: Corsair AX750

pricewatch: Seasonic X-750

Nu is er 1 maar aan, ik ben voor een project opzoek naar een voeding die korter is dan 180mm lengte dit ivm een radiator waar minimaal 3cm tussen moet zitten.
De setup:

i7 2600k
MSI P67a-GD65
2x 6950 in CFX.

Trekken deze voeding dat met Overclocking van de CPU en GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Laatst online: 08-07 15:55
Ik ga mn pc een upgrade geven, de vraag is of mijn huidige voeding (OCZ StealthXStream 400 Watt) dit gaat trekken (ik denk het wel) en of een videokaart upgrade naar een middenklassegmentkaart ook evt op een later tijdstip kan lukken. De specs van mijn pc gaan worden:

pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
pricewatch: Asrock 870 Extreme3
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
NVIDIA 9600gt (@700MHz, 521MB geheugen)
1x160gb harde schijf
1x512gb harde schijf
dvd brander
Een extra ventilator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zelfs met een videokaart zoals de HD6850 mag de voeding nog geen enkel probleem hebben. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 10:52
Mijn computer (specs staan in mijn inv. als dat nodig is) verbruikt idle zo'n 200W en tijdens games piekt het verbruik op 650-700W. Dit is gemeten aan het stopcontact dus daar moet nog ~10% vanaf om het echte verbruik te hebben.

Op dit moment heb ik een Corsair HX750w maar ik vraag me of dit niet te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als je aan het stopcontact maximaal 700W (dus DC eigenlijk zo'n 620W) verbruikt, kan een voeding die DC 750W kan leveren dat dus makkelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zonder overkloks kom je in theorie ook maar op max zo'n 750W, dus het moet gewoon kunnen.
GTX580 neemt max zo'n 300W tijdens Furmark, twee dus 600W, CPU zo'n 100W en de rest misschien zo'n 50W.

De HX750W kan alle zijn vermogen ook leveren op de 12V dus in principe mag het geen probleem zijn ook omdat dit de theoretische max is normaal ga je dat ook niet halen.

Maar overklokken en/of de OCP van de GTX580 uitschakelen met GPU-z is iig niet aan te raden aangezien de twee GTX580's dan al 100W meer kunnen verbruiken. Als je gaat overklokken kom je zo over de 750W heen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399452

Hallo allen,

Ik heb een vraag over de voeding die ik bij mijn systeem heb gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Iiyama ProLite E2210HDS-B1€ 135,-€ 135,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Thermaltake V3 Black Edition€ 34,80€ 34,80
1Logitech Deluxe 250 Keyboard€ 6,99€ 6,99
1Logitech RX250 Optical Mouse€ 4,95€ 4,95
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 174,91€ 174,91
1Seasonic S12II 520W€ 63,40€ 63,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,50€ 37,50
1MSI R6850-PM2D1GD5/OC€ 145,10€ 145,10
1Asus P8H67 (3.0)€ 110,50€ 110,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,14

Wat ga ik niet doen:
-Overklokken
-2 videokaarten gebruiken

Wat ga ik in de toekomst doen:
-SSD
-Extra HDD
-Extra RAM

Zelf vind ik dat ik de voeding erg ruim heb genomen, maar heb er toch vragen of er misschien een ander "lichtere/goedkopere'' voeding in kan.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41
Samsung Spinpoint F3 1TB
Intel® Core™ i5-2500
Corsair 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Samsung DVD-brander SH-S223C
ASUS P8P67 -=Rev.3.0=-
MSI R6950-2PM2D2GD5

De 6950 zou eventueel nog wel een 6970 kunnen worden en later dit jaar kan er nog een SSD bijgeplaatst worden

Hiervoor had ik in gedachten de: Seasonic M12II-620Bronze (SS-620GM)

Nou moet ik heerlijk zijn, ik heb er 0,0 verstand van als het gaat om de kwaliteit van voedingen. De enige reden waarom ik die Seasonic neerzet is omdat ik heel veel mensen de 520 versie zie suggereren. Voor een tientje meer heb je dan de 620 wat in mijn ogen dan nooit een verkeerde keuze kan zijn.

Is dat een goede keus en wat zouden eventuele andere suggesties zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenNietDoen op 17-03-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 399452 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:14:
Zelf vind ik dat ik de voeding erg ruim heb genomen, maar heb er toch vragen of er misschien een ander "lichtere/goedkopere'' voeding in kan.
Vind ik ook pricewatch: Antec HCG-400 is ook een prima keuze.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399452

Kan ik dan ook voor deze gaan? Is een stuk goedkoper en hij staat in de BBG van een aantal maanden terug.

http://tweakers.net/price...r-l7-430w.html#tab:prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 12:17
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 56,-€ 56,-
1Corsair Graphite 600T€ 116,11€ 116,11
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,88€ 180,88
1XFX PRO750W€ 79,63€ 79,63
1G.Skill Ripjaws F3-10666CL7D-4GBRH€ 40,96€ 40,96
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 233,39€ 233,39
1MSI P67A-GD65 (B3)€ 145,18€ 145,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 852,15

Dit heb ik nu bij elkaar gezocht, enige waar ik nog over twijfel is de voeding. De bedoeling is dat ik binnen 6 maanden er nog een 2e HD 6950 en SSD in prik. Nu had ik zelf al gelezen dat 2x HD 6950 ongeveer 506 watt verbruikt in full load (Furmark), maar verder weet ik niet hoeveel de rest bij elkaar verbruikt. Heb ik dan genoeg aan deze voeding? Volgens de reviews die ik heb gelezen presteert 'ie prima, heb alleen niks kunnen vinden over hoe stil 'ie is.

Mijn eisen:
Enigszins stil, 2x HD6950 aan kunnen, ruimte om te kunnen overclocken (ga dit niet heel extreem doen). Modulair? Van wat ik er van heb begrepen is dat je kabels die je niet nodig hebt, niet in de voeding hoeft te steken, met als gevolg dat je geen onnodige kabels in je kast hebt hangen? Als dat het geval is, dan hoeft dat niet perse. Kan redelijk wat kabels kwijt achter het moederbord. Ongeveer €100,-.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 399452 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 05:57:
[...]

Kan ik dan ook voor deze gaan? Is een stuk goedkoper en hij staat in de BBG van een aantal maanden terug.
Ik zou gaan voor een wat betere voeding, pricewatch: XFX Pro 450W zou nog wel prima kunnen, iets goedkoper.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kaap schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:36:

Is dat een goede keus en wat zouden eventuele andere suggesties zijn?
Met de 520W versie zit je ook best wel ruim, als je niet gaat overklokken. Is modulair trouwens een vereiste?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-07 12:39
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:07:
[...]

Met de 520W versie zit je ook best wel ruim, als je niet gaat overklokken. Is modulair trouwens een vereiste?
Mask, ik heb nu een Seasonic M12II 520W in mijn wenslijstje maar ik wil gaan overclocken en over een tijdje een 2e 6950 erbij zetten. Daarom heb ik de Corsair AX750 nu geselecteerd, ook omdat ik een zo efficient en zuinig mogelijke voeding wil. Is dat een goede keuze? Je kunt mijn wenslijstje bekijken mocht je meef info willen over de overige hardware voor mijn nieuwd systeem. Ik zit op mn iPad dus copy pasten van de RML is lastig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dekay schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:48:
Dit heb ik nu bij elkaar gezocht, enige waar ik nog over twijfel is de voeding. De bedoeling is dat ik binnen 6 maanden er nog een 2e HD 6950 en SSD in prik. Nu had ik zelf al gelezen dat 2x HD 6950 ongeveer 506 watt verbruikt in full load (Furmark), maar verder weet ik niet hoeveel de rest bij elkaar verbruikt.
Waarschijnlijk was dat al het verbruik van een hele PC. Een HD6950 neemt max namelijk niet meer dan 200W.
Mijn eisen:
Enigszins stil, 2x HD6950 aan kunnen, ruimte om te kunnen overclocken (ga dit niet heel extreem doen). Modulair? Van wat ik er van heb begrepen is dat je kabels die je niet nodig hebt, niet in de voeding hoeft te steken, met als gevolg dat je geen onnodige kabels in je kast hebt hangen? Als dat het geval is, dan hoeft dat niet perse. Kan redelijk wat kabels kwijt achter het moederbord. Ongeveer €100,-.
De XFX van 750W is een prima keuze pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou nog een goede modulaire voeding kunnen zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:07:
[...]

Modulair is geen vereiste, de Coolermaster 690 II advanced heeft goede kabelmanagement dus die bos kan ik best wegwerken. Ik vind modulair wel prettig overigens maar dus geen must.

Mijn keuzes lopen voorlopig tussen met de prijzen van Alternate waar ik zal bestellen:

Corsair CMPSU-650TX V2 (79,-)
Seasonic S12II-520Bronze (SS-520GB) (87,-)
Seasonic S12II-620Bronze (SS-620GB) (103,-)
Seasonic M12II-520Bronze (SS-520GM) (modulair) (99,-)
Seasonic M12II-620Bronze (SS-620GM) (modulair) (108,-)

Prijsverschil tussen de modulaire uitvoeringen streep ik de 520 weg. Care om iets uit dit rijtje te elimineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
Kaap schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:10:
[...]

Modulair is geen vereiste, de Coolermaster 690 II advanced heeft goede kabelmanagement dus die bos kan ik best wegwerken. Ik vind modulair wel prettig overigens maar dus geen must.

Mijn keuzes lopen voorlopig tussen met de prijzen van Alternate waar ik zal bestellen:

Corsair CMPSU-650TX V2 (79,-)
Seasonic S12II-520Bronze (SS-520GB) (87,-)
Seasonic S12II-620Bronze (SS-620GB) (103,-)
Seasonic M12II-520Bronze (SS-520GM) (modulair) (99,-)
Seasonic M12II-620Bronze (SS-620GM) (modulair) (108,-)

Prijsverschil tussen de modulaire uitvoeringen streep ik de 520 weg. Care om iets uit dit rijtje te elimineren?
De modulaire 520 is echt geen 99 euro hoor. De goedkoopste in de pricewatch is dacht ik 68 euro ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
rickjehh schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:49:
[...]

De modulaire 520 is echt geen 99 euro hoor. De goedkoopste in de pricewatch is dacht ik 68 euro ofzo!
Ja, maar ik bestel alles bij 1 winkel dus het kan dat ik niet de goedkoopste heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Antec High Current Gamer HCG-520 is de mooiste koop bij Alternate is gewoon een Seasonic S12II Bronze 520W in een andere verpakking. Overigens verbruikt jouw PC nog geen eens 250W denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 19-03-2011 20:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 12:17
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:44:
[...]
Waarschijnlijk was dat al het verbruik van een hele PC. Een HD6950 neemt max namelijk niet meer dan 200W.

[...]

De XFX van 750W is een prima keuze pricewatch: Antec TruePower TP-650 zou nog een goede modulaire voeding kunnen zijn.
Volgens http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=299 is 1 kaart ±300 watt, en in CrossFire ±500 watt. De bedoeling is om er later nog een 2e kaart bij te prikken. Je hebt overigens gelijk, het complete systeem ±500 watt.

Bedankt voor je antwoord!

[ Voor 8% gewijzigd door Dekay op 20-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piethoogland
@ The Mask

Ik heb je ooit de volgende vraag gesteld: welke voeding is "beter" de Be quiet Pure Power L7 of Corsair builder CX 430

Voor de duidelijkheid de vraag is voldoende beantwoord. Je zei toen o.a dat corsair de beteren is vanwege ripple en noise waardes. En dat hierdoor vergelijkingstests van hardware.info een verkeerd beeld geven.

Ik heb inmiddels van hardware.info (David van Dantzig) begrepen dat ripple en noise in de volgende voedingstest zullen worden meegenomen. Ik dacht misschien leuk om deze info te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
piethoogland schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:45:

Ik heb inmiddels van hardware.info (David van Dantzig) begrepen dat ripple en noise in de volgende voedingstest zullen worden meegenomen. Ik dacht misschien leuk om deze info te delen.
Oké, helaas is de kans dat ze goede reviews nu kunnen maken nihil, aangezien ze er zelfs niks van snappen en gewoon aflezen wat de apparatuur zegt. Rimple/noise goed meten is vrij moeilijk en je hoeft er ook niet vanuit te gaan dat ze de juiste manier weten.

Maar in principe is dit zo met bijna alle reviews bij hun, ze weten en snappen het niet en vaak staat de review dan ook nergens op. Meeste mensen valt het alleen niet op en mensen met kritiek worden genegeerd en krijgen uiteindelijk een ban. :')

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 16:32
@ mensen met kennis over voedingen..

Vraag: is deze voeding [ANTEC HCG-400] voldoende of moet ik toch voor de seasonic M1 2II 520W gaan?

Nee:
- Overklokken

Ja:
- op langere termijn 2de sapphire op crossfire
- eventueel extra HDD

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,99€ 14,99
1Aerocool Vx-9 Pro€ 50,85€ 50,85
1Intel Core i5 2400€ 154,45€ 154,45
1Antec HCG-400€ 54,20€ 54,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,96€ 37,96
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 105,84€ 105,84
1Asus P8P67-M€ 108,90€ 108,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 572,19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:41:
[...]
Voor een tweede HD5770 zou ik de pricewatch: XFX Pro 450W nemen die heeft een extra 6 pins PCI-e connector. Maar het moederbord is hier niet echt geschikt voor het tweede PCI-e slot is namelijk een PCI-e 2.0 x4 slot. Je moet een moederbord zoeken met twee x8 sloten.
;)

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 21-03-2011 13:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks
Jaaa, die had ik gelezen maar dan moet ik helemaal een nieuw moederbord uitzoeken waarmee alles compatible mee is..

en te zien aan het antwoord trekken zowel de antec en de seasonic 2 mijn hardware niet?

ps. Is mijn huidige moederbord echt zo suckie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sanderhoeks schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Jaaa, die had ik gelezen maar dan moet ik helemaal een nieuw moederbord uitzoeken waarmee alles compatible mee is..
pricewatch: Asus P8P67-M PRO (3.0)
pricewatch: MSI P67A-GD55 (B3)
pricewatch: Asrock P67 Extreme4
pricewatch: MSI P67A-GD65 (B3)
pricewatch: Asus P8P67 PRO
en te zien aan het antwoord trekken zowel de antec en de seasonic 2 mijn hardware niet?
De XFX is een betere keuze, door zijn twee 6 pins PCI-e aansluiting.
ps. Is mijn huidige moederbord echt zo suckie dan?
Moederbord is prima, alleen niet geschikt voor een tweede videokaart.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks
Ah ik zie het.. ik neem dan aan dat mijn videokaart zijn stroom via het moederbord krijgt..

Ik kijk nog wel ff naar de moederborden bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sanderhoeks schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:08:
Ah ik zie het.. ik neem dan aan dat mijn videokaart zijn stroom via het moederbord krijgt..
Niet alleen, daarom noemde ik de XFX ook de betere keuze

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat mobo is wel een mATX mobo, waardoor er minder ruimte is tussen de videokaarten en ze dus wat warmer worden en minder stil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks
-The_Mask- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:14:
Dat mobo is wel een mATX mobo, waardoor er minder ruimte is tussen de videokaarten en ze dus wat warmer worden en minder stil.
Poehe, je maakt het me niet echt makkelijk.. Maar ik denk dat ik niet ultra ga gamen en dat die exra videokaart nog wel ff op zich laat wachten..

volgens mij heb nu een aardig game-systeem voor < 600eu :D

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,99€ 14,99
1Aerocool Vx-9 Pro€ 50,85€ 50,85
1Intel Core i5 2400€ 154,45€ 154,45
1XFX Pro 450W€ 48,80€ 48,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,96€ 37,96
1Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE€ 105,84€ 105,84
1Asus P8P67-M PRO (3.0)€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 578,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

Ik heb eventjes een vraag namens een kameraad.

Zijn huidige config is een C2D E6600 (op stock) en een HD4350. De laatste wil hij vervangen voor een pricewatch: Sapphire HD5670 1GB GDDR5 PCI-E. En zijn E6600 wil hij graag (flink) overklokken, hiervoor koopt hij een Scythe Mugen II en AS5. Zijn huidige voeding is er een van 200w*. Wat mij persoonlijk niet voldoende lijkt om zowel een E6600 als een HD5670 over te klokken en ook stabiel te blijven draaien. Dus eigenlijk word er ook gezocht naar een nieuwe voeding. Zelf had ik in de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W in gedachten.

Een of andere B merk voeding van 250w peak met 200w constant load... De E6600, HD5670 en andere onderdelen gebruiken samen zo'n 150w op 100% load. Met OC's lijkt mij dit al snel richting de 180 a 190w te gaan, wat dan waarschijnlijk niet stabiel gaat werken op zo'n matige voeding.

Zijn huidige config:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint T166 HD321KJ, 320GB€ 29,75€ 29,75
1Cooler Master Elite 310 Oranje, Zwart€ 29,60€ 29,60
1Asrock 4CORE1333-FULLHD€ 32,44€ 32,44
1Cooler Master Hyper TX3€ 12,90€ 12,90
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 47,60€ 47,60
1Intel Pentium Dual-Core E6600 Boxed€ 66,05€ 66,05
1MSI R4350-MD512H€ 32,-€ 32,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,34

+ 2 Random 80mm fans & een fancontroller. (naast de standaard 120mm fan in de kast)

Edit: Semi-offtopic. Of zal een HD5750 beter presteren ICM een (overgeklokte) E6600? Hij wil de Bottleneck van onderdelen zo klein mogelijk houden.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2011 14:39 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderhoeks
Thnx, dat wou ik horen.. BESTELLEN MET DIE HAP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:23:

Edit: Semi-offtopic. Of zal een HD5750 beter presteren ICM een (overgeklokte) E6600? Hij wil de Bottleneck van onderdelen zo klein mogelijk houden.
Natuurlijk is een HD5750 sneller, een HD5770 is nog sneller en een HD6850 is ook prima i.s.m een E6600. Overklokken met dat mobo zal waarschijnlijk niet een groot succes worden btw.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 14:19

D4NG3R

kiwi

:)

-The_Mask- schreef op maandag 21 maart 2011 @ 15:23:
[...]

Natuurlijk is een HD5750 sneller, een HD5770 is nog sneller en een HD6850 is ook prima i.s.m een E6600. Overklokken met dat mobo zal waarschijnlijk niet een groot succes worden btw.
Begrijp ik, ik doelde meer op de GPU <> CPU verhouding. Dat de GPU niet genekt gaat worden door het CPU.

RAM zal geen probleem mogen zijn, hij heeft momenteel 4GB. En heeft zelfs nog 4GB RAM liggen (momenteel draait er op zijn PC een 32b besturingsysteem. Dus die 4GB extra ram is nogal overbodig momenteel). Er komt dus straks 8GB RAM (DDR2 - 800Mhz) onder Windows 7 Professional x64 draaiend.

offtopic:
Heb je eventueel een ander Mobo als advies dan? <55 euro. Het maximum bedrag voor de totale upgrade is zo'n 150 170 euro. Hierin moet sowieso een GPU en PSU zitten. Met de bovenstaande Videokaart & PSU zit hij nu ongeveer aan de 90 - 100 euro. Dus er blijft nog wat over.

Hoe zal de voeding zijn die ik aangaf? Ik neem aan dat 1 van de redenen dat jij overklokken slecht inschat op dat mobo, de afwezigheid van een 8 pin CPU aansluiting is? Als dit een van je doelen is, zal er ook een andere voeding moeten komen.. De pricewatch: Corsair Builder CX430 bied netjes een 8 pin CPU aansluiting aan. Nu nog een Bijpassend mobo :) .

Edit: Of misschien de pricewatch: Cougar A 350? Deze lijkt betere (japanese) caps te gebruiken, maar ik heb geen specifieke ervaring met Cougar. Deze voeding van Cougar heeft ook 2, 12v lijnen IPV 1.

Edit #2: heb zojuist gehoord dat het niet 150, maar 170 euro was wat er te besteden was. Dit staat een HD5770 toe :) .

[ Voor 44% gewijzigd door D4NG3R op 21-03-2011 16:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391488

Hoi, ik ga een nieuwe pc kopen en ben benieuwd wat voor voeding ik het best kan kopen.

Ik wil wel overclocken maar ga geen crossfire draaien.

Heb nu de X-560 erin zitten vanwege de stilte.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2311H€ 213,-€ 213,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 15,-€ 15,-
1Lancool PC-K60€ 69,02€ 69,02
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 180,88€ 180,88
1Seasonic X-560€ 118,-€ 118,-
1Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2K5 80GB€ 140,-€ 140,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 89,-€ 89,-
1MSI R6950-2PM2D2GD5€ 179,90€ 179,90
1MSI P67A-C45€ 107,55€ 107,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.191,35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
D4NG3R schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Begrijp ik, ik doelde meer op de GPU <> CPU verhouding. Dat de GPU niet genekt gaat worden door het CPU.
Dat zei ik toch?
en een HD6850 is ook prima i.s.m een E6600.
offtopic:
Heb je eventueel een ander Mobo als advies dan? <55 euro. Het maximum bedrag voor de totale upgrade is zo'n 150 euro. Hierin moet sowieso een GPU en PSU zitten. Met de bovenstaande Videokaart & PSU zit hij nu ongeveer aan de 90 - 100 euro. Dus er blijft nog wat over.
Ik zou sowieso gaan voor tweedehands nieuw is er niks interessants of het is veel te duur, anders kun je eerst beter met dit mobo proberen zien wat die kan.
Ik neem aan dat 1 van de redenen dat jij overklokken slecht inschat op dat mobo, de afwezigheid van een 8 pin CPU aansluiting is?
Nee 4/8 pins zal helemaal niks uitmaken. Als ik een afbeelding van het mobo bekijk dan zie ik een heel goedkoop mobo zonder goede koeling met matige/slechte condensators van OST en een AMD chipset.
Als dit een van je doelen is, zal er ook een andere voeding moeten komen.. De pricewatch: Corsair Builder CX430 bied netjes een 8 pin CPU aansluiting aan. Nu nog een Bijpassend mobo :) .
De Corsair is idd prima voor een HD5750 of HD5770 en een CPU overklok.
Edit: Of misschien de pricewatch: Cougar A 350? Deze lijkt betere (japanese) caps te gebruiken, maar ik heb geen specifieke ervaring met Cougar. Deze voeding van Cougar heeft ook 2, 12v lijnen IPV 1.
Cougar is te duur.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickjehh
gaap verkeerde topic....

[ Voor 86% gewijzigd door rickjehh op 22-03-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 391488 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:16:
Heb nu de X-560 erin zitten vanwege de stilte.
De X-560 is een erg goede en stille voeding, maar vergeet niet dat heel veel voedingen stiller gaan zijn als de rest van de PC.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technofreak1
  • Niet online
Ik heb hier momenteel een pc staan met een athlon 2 x3 425, Ati 4830, simpel moederbordje en 2x 1 TB harde schijven. Er zit nu een voeding in van 600 watt die ik ooit gekocht heb voor 2 tientjes geloof ik(nieuw). Deze voeding wil ik nu graag vervangen omdat deze nogal ratelt en ik de voeding ervan verdenk het hele systeem nogal instabiel te maken.

Mijn oog is gevallen op de volgende drie voedingen:
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! BN081€ 29,-€ 29,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1Corsair Builder CX430€ 36,-€ 36,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,90

Zit ik dan in de goede richting te kijken? Welke van deze 3 lijkt jullie het beste?
Of zijn er nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Corsair is de beste voeding en heeft de juiste aansluitingen, die zou ik dus nemen.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.