• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:39
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:21:
Hallo,

Als allereerste, zeer mooie en duidelijke topic, alleen 1 ding.

Ik ben zelf niet zo thuis in dit soort dingen maar leer heel snel ;)

Ik heb het Visionary+ tool van Paul O'Brien gedownload in APK formaat, me DHD netjes aangesloten op me laptopje via USB en als HDD gebruikt.

Maar waar plaats ik het Visionary+ tool van Paul O'Brien op mijn telefoon? Ik heb hem gewoon ergens in gezet (hoofdmap) maar zie niets geen verschil of het bestandje er tussen staan.

Er staat wel dat ik hem moet installeren? Ik neem aan dat dit op de telefoon bedoelt word, maar hoe?

Alvast bedankt voor de reactie en de moeite, ben namelijk erg nieuw en voorzichtig met mijn DHD omdat deze prepaid is :)

Groeten Joey
Via een file explorer kun je het installeren door het te openen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Verwijderd

Oke gelukt, maar hij is hem nu aan het rooten.

Hoeveel tijd neemt dit in beslag hij is nu al 10min bezig?

Bedankt :)

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 14:34 ]

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:54

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:23:
Oke gelukt, maar hij is hem nu aan het rooten.

Hoeveel tijd neemt dit in beslag hij is nu al 10min bezig?

Bedankt :)
Het complete rootproces, inclusief het flashen van Clockwork en de custom rom was bij mij binnen een half uur klaar als leek zijnde en iemand die alles eerst 5x opnieuw leest ter verificatie. :p

Verwijderd

Ja ik krijg dan een geel icoontje wat na ong 10 a 15 sec weg is. Daarna alleen maar een zwart schermm wel zie ik nog steeds de tijd en me verbinding.

Hoe nu?

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Welke software versie heb je? Met 1.72 werkt Visionary niet. Dan moet je eerst downgraden, zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003

Verwijderd

Zojuist mijn Desire HD geroot daarna custom rom ( Android Revolution 2.0.11 ) erop gezet
met de behulp van de info die op de first page word weer gegeven.

Kleine aanvulling liep hier zelf tegen aan.. bij installeren/unzippen van je DHD-v0.6-tempfix dat je dan wel even je map moet renamen zoals ook netjes in de readme staat welke is bijgevoegd in het zip documentje.
STEP 3: Rename the DHD-smart folder in the root of your SD to DHD. <=-- deze dus

Alleen in de how to in deze thread ( first page ) word dit niet genoemd.

Moet zeggen dat Android Revolution wel erg snel en stable aanvoelt tegen over de standaard HTC software.

Verwijderd

Ja ik heb Android 2.2.1 maar me softwarenummer is 1.72.405.3

@ BooGieM:

Kan je misschien iets preciezer zijn? bedankt alvast :)

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:11:
Ja ik heb Android 2.2.1 maar me softwarenummer is 1.72.405.3

@ BooGieM:

Kan je misschien iets preciezer zijn? bedankt alvast :)
Ik quote even van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003
The problems started when HTC released their 1.72.405.3 OTA update. That update could not be rooted, and many people got stuck in stock roms. Now a downgrade method has arrived! After this process, you can use any root (+ S-OFF) method you want. Basically your device will be just like any other Desire HD with older build version.

Verwijderd

@ JackPoint:

Heel erg bedankt :D ik hoop dat het nu gaat lukken, althans morgen dan :) heb ik me eigen laptop terug.

Maar erg bedankt voor de snelle reactie's en zal het morgen of vanavond laten weten, nogmaals bedankt :)

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Ik heb een vraag waar ik nog geen oplossing voor heb: met het programma Visionary heb ik geprobeerd mijn telefoon te rooten.

Nu krijg ik vaak een klein pop-uptje met ietsdergelijks: 'has been granted Superuser Permissions'

Ik wil eigenlijk alles m.b.t. het rooten ongedaan maken. Is dit mogelijk zonder een harde-reset?

Verwijderd

En weer zit ik vast, ik moet ''Ensure you have unzipped the SDK, then open a command prompt to the extract location. Change to the 'tools directory.'' Heb google translate gebruikt maar ken er geen wijs uit.

Ik moet me SD kaart booten? En dat houd in?

Graag even een NOOB uitleg :P

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MaStar schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:11:
Ik heb een vraag waar ik nog geen oplossing voor heb: met het programma Visionary heb ik geprobeerd mijn telefoon te rooten.

Nu krijg ik vaak een klein pop-uptje met ietsdergelijks: 'has been granted Superuser Permissions'

Ik wil eigenlijk alles m.b.t. het rooten ongedaan maken. Is dit mogelijk zonder een harde-reset?
Waarom zou je het willen terugdraaien?

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Thombias schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:30:
[...]

Waarom zou je het willen terugdraaien?
Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Voor de garantie hoef je het niet te doen.

Heb DHD van een maat van me geroot en ARHD Rom er op, inclusief SID 111111 niet stock Radio/Kernel opgezet.

Toen ging later de speaker kapot,, geen enkel probleem, gewoon onder garantie vervangen.
Dus alle fabeltjes die zeggen dat je je garantie verliest is onzin.
Stond een overclockte kernel op Apache14 Buzz OC/UV ,weet nie meer welke versie er toen op stond.

Dus HTC doet niet moeilijk of checkt het niet.
Dit was in elk geval mij mij zo. In het verleden bla bla geen garantie voor de toekomst blabla!!! :)

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Stappenplan:

* Download het HBOOT & S-OFF script via volgende link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835746
* Unzip dit script naar de root van je SDCARD

Na het unzippen renamen van je folder
STEP 3: Rename the DHD-smart folder in the root of your SD to DHD. <=-- als je dit niet doet werkt je command
sh /sdcard/DHD/check niet :D aangezien de map niet bestaat omdat die nog DHD-Smart heet.

Klein detail maar weer hield me toch er van om in 1x met behulp van de how-to mijn desire te rooten en custom rom te draaien.

Verwijderd

Hallo,

SD kaartje (2gb) geformatteerd op FAT32 zoals aangegeven op de pagina: http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/

En uiteraard alle drivers gedownload, meerdere malen dezelfde en andere versie's.

(Telefoon is gekoppeld totdat ik aangeef wanneer dit niet meer het geval is)

Ik moet mijn firmware downgraden, ik zit nu met de map AndroidSDK op mijn C:/ schijf.

Hierbij heb ik de meeste geupdate bestanden in de map ''Tools'' gedaan van bovenstaande map.

Nu ga ik naar opdrachtenprompt, typ in:

cd\
cd\AndroidSDK\tools\
adb devices

En krijgt dit als laatste tekst te zien:

C:\AndroidSDK\tools>adb devices
List of devices attached
HT0BGRX11513 offline

En hier zou ik dus een serienummer moeten zien wat veel getallen/letters bevat.

Nu heb ik PDAnet op mijn DHD gedownload via de market, de juiste drivers geïnstalleerd. En uiteraard ook op de laptop.

USBDeview gedownload en zou hierbij de HTC drivers mee moeten verwijderen, uitvoeren als administrator en de bestanden verwijder, dit lukt niet, alles al gedaan. Als het zou werken moet je je DHD weer loskoppelen en dan weer aankoppelen. Vervolgens zouden de juiste bestanden zichzelf dan installeren.

Maarja ook bij dit GEEN resultaat.

Ik heb deze website als bron gebruikt: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

Ook heb ik deze site gebruikt: http://theunlockr.com/2010/03/10/how-to-create-a-goldcard/

Ik zou graag hulp willen, hopen dat ik het morgen af kan maken.

Bedankt mensen voor alle reacties en moeite alvast.

Groeten Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:29
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:26:
En weer zit ik vast, ik moet ''Ensure you have unzipped the SDK, then open a command prompt to the extract location. Change to the 'tools directory.'' Heb google translate gebruikt maar ken er geen wijs uit.

Ik moet me SD kaart booten? En dat houd in?

Graag even een NOOB uitleg :P
No offence hoor, maar als je dat soort dingen niet begrijpt, is het dan wel verstandig om dit te gaan doen?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:55:
Hallo,

SD kaartje (2gb) geformatteerd op FAT32 zoals aangegeven op de pagina: http://android.modaco.com...5672/creating-a-goldcard/

En uiteraard alle drivers gedownload, meerdere malen dezelfde en andere versie's.

(Telefoon is gekoppeld totdat ik aangeef wanneer dit niet meer het geval is)

Ik moet mijn firmware downgraden, ik zit nu met de map AndroidSDK op mijn C:/ schijf.

Hierbij heb ik de meeste geupdate bestanden in de map ''Tools'' gedaan van bovenstaande map.

Nu ga ik naar opdrachtenprompt, typ in:

cd\
cd\AndroidSDK\tools\
adb devices

En krijgt dit als laatste tekst te zien:

List of devices attached
HT0BGRX11513 offline

En hier zou ik dus een serienummer moeten zien wat veel getallen/letters bevat.

Nu heb ik PDAnet op mijn DHD gedownload via de market, de juiste drivers geïnstalleerd. En uiteraard ook op de laptop.

USBDeview gedownload en zou hierbij de HTC drivers mee moeten verwijderen, uitvoeren als administrator en de bestanden verwijder, dit lukt niet, alles al gedaan. Als het zou werken moet je je DHD weer loskoppelen en dan weer aankoppelen. Vervolgens zouden de juiste bestanden zichzelf dan installeren.

Maarja ook bij dit GEEN resultaat.

Ik heb deze website als bron gebruikt: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

Ook heb ik deze site gebruikt: http://theunlockr.com/2010/03/10/how-to-create-a-goldcard/

Ik zou graag hulp willen, hopen dat ik het morgen af kan maken.

Bedankt mensen voor alle reacties en moeite alvast.

Groeten Joey
Als je HTC gewoon connect met usb kabel naar je computer en je selecteert disk drive en je computer ziet hem ook als een schijf dan hoef je die drivers niet te installeren want dan is de connectie gewoon aanwezig.
Had vanmiddag ook de stap van adb drivers geprobeerd maar bij updaten van me driver gaf deze al aan de nieuwste te hebben ( welke windows (vista 64bit )gewoon zelf had gevonden toen ik mijn DHD voor het eerst connecten met usb kabel )

Ik zou gewoon verder gaan met de volgende stappen. Wanneer deze errors aan geeft zou ik het pas weer bij de drivers gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

MaStar schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:11:

Lol, root hebben en dan toestemming geven bij alle apps die toegang vragen (zonder te kijken zeker...), anders krijg je de melding 'XXXX has been granted Superuser Permissions' niet.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myth384
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 06:32
Dit is een vraag aan HTC sense-ROM gebruikers.

Ik heb sinds kort Cyanogenmod 6.1.3 geïnstalleerd op mijn DHD. Ik ben er tot nu toe erg te spreken over. Ik heb echter een klein software probleem waarvan ik niet kan vaststellen of dit nu door de mod komt of door de apps zelf.
Als ik Winamp gebruik in combinatie met Waze dan hapert de muziek. Dit vindt vooral plaats tijdens het navigeren. Zou iemand met een HTC-ROM mij veder kunnen helpen door beide applicaties tegelijk te gebruiken en zijn bevindingen hier te posten?

[ Voor 6% gewijzigd door Myth384 op 11-02-2011 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook ervaringen met kAmMa's Lightweight Kernel for Enthusiasts v1.9 en HD revolution 2.0.11? Ik heb een behoorlijke stijging van idle stroomverbruik ca. 44mA/min polling

Probeer nu Buzz kernel. phone tweaken is leeeuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Laatst online: 15-09 09:21
W.Bakker schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:11:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Voor de garantie hoef je het niet te doen.

Heb DHD van een maat van me geroot en ARHD Rom er op, inclusief SID 111111 niet stock Radio/Kernel opgezet.

Toen ging later de speaker kapot,, geen enkel probleem, gewoon onder garantie vervangen.
Dus alle fabeltjes die zeggen dat je je garantie verliest is onzin.
Stond een overclockte kernel op Apache14 Buzz OC/UV ,weet nie meer welke versie er toen op stond.

Dus HTC doet niet moeilijk of checkt het niet.
Dit was in elk geval mij mij zo. In het verleden bla bla geen garantie voor de toekomst blabla!!! :)
Of die gast heeft gewoon mazzel gehad. Of zijn er meer van dit soort verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Laatst online: 03:29
In het HTC WM tijdperk las ik het vaker dat mensen telefoons met custom roms terugstuurde voor reparatie (hardwarematig) en dat allemaal gewoon onder de garantie. Of dat momenteel ook nog is zou ik niet weten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattihafler
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11-2024
Vanavond ook maar eens poging wagen...

Als ik even snel hier doorheen lees moet ik dus mijn DHD eerst downgraden als ik alle laatste updates er gewoon op heb staan?

Weet nog van de vorige keer dat ik bij Visionary heel lang een zwart scherm te zien kreeg.

[ Voor 21% gewijzigd door mattihafler op 11-02-2011 13:09 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denniskrol schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 00:01:
[...]

No offence hoor, maar als je dat soort dingen niet begrijpt, is het dan wel verstandig om dit te gaan doen?
Alles moet eens de eerste keer worden ;) maar ben er al lang aan uit :) heb het via een andere site gevonden, maar zie het niet als een ''offence'' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu echt vast!!

Ik heb alles gedaan met USBDeview tot SDK.

Ik ga naar commandprompt en typ het volgende allemaal in:

cd/
cd/AndroidSDK/tools/
adb devices/

Vervolgens krijg ik de volgende code weer te zien:

List of devices attached
HT0BGRX1151 device

Vervolgens ga ik verder met:

C:\AndroidSDK\tools>adb shell

En krijg te zien een ''$'' teken en ga vervolgens verder:

$ cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid

Dan krijg ik de volgende melding te zien:

cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
/sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid: No such file or directory
$

Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:03:
Ik zit nu echt vast!!

Ik heb alles gedaan met USBDeview tot SDK.

Ik ga naar commandprompt en typ het volgende allemaal in:

cd/
cd/AndroidSDK/tools/
adb devices/

Vervolgens krijg ik de volgende code weer te zien:

List of devices attached
HT0BGRX1151 device

Vervolgens ga ik verder met:

C:\AndroidSDK\tools>adb shell

En krijg te zien een ''$'' teken en ga vervolgens verder:

$ cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid

Dan krijg ik de volgende melding te zien:

cat /sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid
/sys/class/mmc_host/mmc1/mmc1:*/cid: No such file or directory
$

Hoe nu verder?
Klinkt alsof je het pad foutief hebt getyped. Weet je 100% zeker dat het pad klopt en ook daadwerkelijk aanwezig is op het doelsysteem? Het klinkt mij persoonlijk niet als een pad op een Android telefoon in de oren. Daar was het altijd root, su en /sdcard, /mnt etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Misschien heb je nog een andere multimedia card in je PC/Laptop zitten? dan zou mmc1 bijv. mmc2 moeten zijn.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zeer zeker goed getypt, ik gebruik ook deze link: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

mmc = MultiMediaCard en de 1 of 2 staat voor de usb poort of zie ik dat nou helemaal verkeerd?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:16:
Ik heb het zeer zeker goed getypt, ik gebruik ook deze link: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/

mmc = MultiMediaCard en de 1 of 2 staat voor de usb poort of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
Hier heb je een linkje naar de drivers die ik met succes gebruik, wel even handmatig installeren. Ik moest in Device Manager "My HTC" verwijderen (Inclusief drivers via dat vinkje) en vervolgens bij de herinstallatie van de telefoon naar dat mapje gaan en de .inf selecteren. Dan gewoon de eerste keus nemen uit de selectie lijst en het moet werken.

De drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je link, maar ik zie bij mij in de map ''Apparaatbeheer'' geen ''My HTC'' staan?

Dus krijg ook geen melding dat hij de software opnieuw wil installeren?

Wel zie ik het bestandje ''Android ADB Interface'' onder het kopje ''Android Phone''

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:36:
Bedankt voor je link, maar ik zie bij mij in de map ''Apparaatbeheer'' geen ''My HTC'' staan?

Dus krijg ook geen melding dat hij de software opnieuw wil installeren?

Wel zie ik het bestandje ''Android ADB Interface'' onder het kopje ''Android Phone''
Dan zijn de drivers dus al geïnstalleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke maar dan zit ik alsnog vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik ga toch weer terug naar Revolution HD (inmiddels 2.0.11), kan het niet helpen dat ik Sense en de HTC widgets te veel mis, met een ROM van CM7.
Het voelt gewoon kaal aan, en ik mis de handigheidjes van sense teveel. (automatisch webpagina aanpassen aan scherm, omdraaien voor speaker noem maar op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:45:
Iemand ook ervaringen met kAmMa's Lightweight Kernel for Enthusiasts v1.9 en HD revolution 2.0.11? Ik heb een behoorlijke stijging van idle stroomverbruik ca. 44mA/min polling

Probeer nu Buzz kernel. phone tweaken is leeeuk :)
De buzz 123r2 kernel is de beste voor je accu. (bij mij dan) icm de "nieuwste" Radio

kAmMa's kernels gebruiken wel meer stroom en ik vindt ze ook niet zo stabiel.
Bij buzzz kernels loopt het allemaal net iets soepeler

http://forum.xda-develope...=11287632&postcount=11866
effe opgezocht wat Mike1986 er over vertelde huh

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey103 op 11-02-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg raar nu, want ik heb net iemand gebeld, deze persoon zijn dat hij bij ''VISIONary'' alle 3 de bovenste vakjes had aangevinkt en nu zijn telefoon geroot was, het is ook een Desire HD.

Maar ik durf het niet aan, want hij had ook software 1.72 op zijn DHD en gewoon VISIONary gebruikt en was klaar, hij draait ook andere ROMs op zijn DHD?

Erg raar en wat nu, wie heeft er gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:31:
Erg raar nu, want ik heb net iemand gebeld, deze persoon zijn dat hij bij ''VISIONary'' alle 3 de bovenste vakjes had aangevinkt en nu zijn telefoon geroot was, het is ook een Desire HD.

Maar ik durf het niet aan, want hij had ook software 1.72 op zijn DHD en gewoon VISIONary gebruikt en was klaar, hij draait ook andere ROMs op zijn DHD?

Erg raar en wat nu, wie heeft er gelijk?
Je kan het proberen, ondanks 1.72.
Als het goed is gebeurt er gewoon niks en mislukt het rooten mocht hij het blocken, bricken doet hij afaik niet.

Maar goed, ben er niet 100% zeker van, als iemand anders het even kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Draai Android revolution HD v2.0.11 en zojuist ff terug gegaan naar 2.0.9, maar viel me ineens op, als ik een nummer bel, contactpersoon, of gewoon een ingetikt nummer, duurt het tussen de 5 en 30 sec voordat ik ook maar iets hoor, soms is dit dus kort, maar 30 sec voordat je kiestoon hoort is wel heel erg lang, hebben meer mensen hier last van? Dus ff terug gegaan naar 2.0.9, maar daar is het precies hetzelfde. Heeft dit iets met radio te maken, ik heb nu 12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Zulake schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Je kan het proberen, ondanks 1.72.
Als het goed is gebeurt er gewoon niks en mislukt het rooten mocht hij het blocken, bricken doet hij afaik niet.

Maar goed, ben er niet 100% zeker van, als iemand anders het even kan bevestigen?
Laat ik dat dan maar bevestigen.

Zonder root kun je je telefoon niet bricken. Dat is juist ook een rede dat je stock geen root heb.

Met het rooten zou je eventueel miscchien je telefoon kunnen bricken. Als bijvoorbeeld je telefoon het toevallig begeeft tijden de rewrite van je recovery/hboot oid.
Maar goed de kans dat je je telefoon bricked is echt heeeeel minimaal.
Ik doe alle Flash acties op de telefoon zelf. Dus niet via cmd omdat dan je computer(windows) uit zou kunnen vallen en daardoor de flash niet af zou kunnen maken.

Alleen Radio moet helaas nog via cmd, dit doe ik dus op een laptop, zodat als de stroom uitvalt, dat geen probleem is. Just to be safe.

Mijn advies, gewoon rooten en Revolution rom er op, je weet niet wat je meemaakt.
Pas nog effe bij iemand gedaan die nog op stock draaide.
Dan merk je pas weer wat het verschil is.
Zelf merkte ik het al niet meer zo omdat ik van 2.0.3 naar 2.04 enz. naar 2.0.11 gegaan ben.
Maar van stock naar 2.0.11, das wel SUPER hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:24:
[...]

De buzz 123r2 kernel is de beste voor je accu. (bij mij dan) icm de "nieuwste" Radio

kAmMa's kernels gebruiken wel meer stroom en ik vindt ze ook niet zo stabiel.
Bij buzzz kernels loopt het allemaal net iets soepeler

http://forum.xda-develope...=11287632&postcount=11866
effe opgezocht wat Mike1986 er over vertelde huh
klopt de 123r2 heb ik erop zitten en de 12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_SF radio Current widget log geeft 4-7 mA/min aan bij inactiviteit. :P Heb nog geen quadrant test gedaan, zal zo eens kijken.Maar nog geen problemen na 12 uur.

_/-\o_ android _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 20:22:
[...]
Maar van stock naar 2.0.11, das wel SUPER hoor
dat heb ik dus gedaan, herken mijn telefoon niet meer, zo snel >:)

Edit: quadrant score 2064
Weet alleen niet wat stock Rom score is, zal wel lager zijn >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

hmmm bij mij met 2.0.11 1739

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:54:
[...]

klopt de 123r2 heb ik erop zitten en de 12.28e.60.140f_26.04.02.17_M2_SF radio Current widget log geeft 4-7 mA/min aan bij inactiviteit. :P Heb nog geen quadrant test gedaan, zal zo eens kijken.Maar nog geen problemen na 12 uur.

_/-\o_ android _/-\o_
Als ik jou was zou ik Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M eens proberen.
Voor mij in NL de beste radio. Op XDA zie ik wel wisselende ervaringen.

Maar overall kun je zeggen.: goede netwerkdekking dan 12.28e, slechte/minder netwerkdekking 12.39.
De 12.39 Radio geeft bij mij icm GSM Auto PRL verreweg de beste accu/signal prestatie,s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O
W.Bakker schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:33:
[...]

Als ik jou was zou ik Radio_12.39.60.19_26.06.04.06_M eens proberen.
Voor mij in NL de beste radio. Op XDA zie ik wel wisselende ervaringen.

Maar overall kun je zeggen.: goede netwerkdekking dan 12.28e, slechte/minder netwerkdekking 12.39.
De 12.39 Radio geeft bij mij icm GSM Auto PRL verreweg de beste accu/signal prestatie,s
Kun je een radio flashen met kernel > 1.32? Oftewel, moet ik eerst terug naar stock, vervolgens radio en dan weer AR 2.0.11 en dan buzz kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Pierre61 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:12:
Zo sinds gisteren ook een DHD (gehad op kantoor), het is ff wennen vind ik maar wel een mooi ding. Kijken of ik in het weekend een custom rom er op kan duwen. Dus ;w iPhone :z
Een aanrader is de Revolution HD 2.0.11 van Mike1986

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Supersnel(veel sneller dan die je nu hebt) en veeel langere batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24
Thombias schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:54:
[...]

Wat bedoel je met die snelheid? Zorgt die ROM ervoor dat je telefoon veel sneller wordt en de batterij langer meegaat :? Kan je daarna ook zoiets als LauncherPRO erop zetten, of heeft dat geen zin?

[ Voor 9% gewijzigd door MaStar op 12-02-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:42:
[...]

Wat bedoel je met die snelheid? Zorgt die ROM ervoor dat je telefoon veel sneller wordt en de batterij langer meegaat :? Kan je daarna ook zoiets als LauncherPRO erop zetten, of heeft dat geen zin?
Ja, ja en heeft zin, maar dan kan je geen HTC-widgets gebruiken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:42:
[...]

Het ziet er uit als je huidige ROM alleen alles loopt veel prettiger.
Meer vrijheid meer accuduur.
zie link in vorige post.

[ Voor 5% gewijzigd door Thombias op 12-02-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 01:18:
O
[...]

Kun je een radio flashen met kernel > 1.32? Oftewel, moet ik eerst terug naar stock, vervolgens radio en dan weer AR 2.0.11 en dan buzz kernel?
Eerst terug naar 1.32
Dan Rooten met S-Off en Eng-Off
Dan nieuwe ROM

Mike deed weer een hint naar nieuwe versie 2.0.12(of althans daar leek het op)....
He's alive and he's doing pretty fine Today is .12th, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thombias schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:11:
[...]

Eerst terug naar 1.32
Dan nieuwe ROM

Mike deed weer een hint naar nieuwe versie 2.0.12(of althans daar leek het op)....

[...]
>:) And now we wait 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
[...]

Eerst terug naar 1.32
Dan nieuwe ROM

[...]
Als je nu al een custom rom draai heb je dus al root en eng/s off

Dus je hoef dan niet terug.
Je kan gewoon elke Radio/Kernel flashen op elke ROM.

Maar je moet even zoeken welke ROM/Radio/Kernel voor jou de beste combi is.
Je kan gaan voor snel en accu dus snel leeg. Of je gaat voor minder snel(merk je nauwelijks) en accu gaat twee dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
[...]

Eerst terug naar 1.32
Dan nieuwe ROM

[...]
Nope. Hij zei dat het vandaag de 12de is lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:34

Nox

Noxiuz

Ik krijg binnenkort een Stock DHD, wat is eigenlijk het beste? Even de kat uit de boom kijken of gelijk rooten? Ik weet niet wat de kans is als bijvoorbeeld de flash mislukt (kan dat?) ik heb in ieder geval een schone laptop zonder viruszooi die stabiel draait. De PC wil wel eens een bsod krijgen als ik hem flink zit te op te fokken met multitasken. Heb een Touch HD van iemand anders ook nog eens geflasht maar dan met de officiele tool.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
W.Bakker schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:25:
[...]
Maar je moet even zoeken welke ROM/Radio/Kernel voor jou de beste combi is.
Je kan gaan voor snel en accu dus snel leeg. Of je gaat voor minder snel(merk je nauwelijks) en accu gaat twee dagen mee.
Daar heb ik een specifieke vraag over :)

Sinds donderdag heb ik ook een HTC Desire HD waar vrijwel direct een custom ROM op komen te staan is.
Wat ik echter niet -zeker- weet is wat nou de snellere en betere opties zijn, zo geeft iedere ROM maker aan dat die van hem/haar supersnel en zuinig is.

Zo draai ik momenteel Revolution HD 2.0.11 met de 2.6.32_Buzz_1.2.3r2_SENSE_OVUV kernel en de (bij mij standaard meegeleverde) baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M.
M'n build is 1.72.405.3 wat betekend dat ik (volgens dit topic) eerst moet downgraden wil ik RADIO-S OFF krijgen.
Vrij logisch dat ik dan al ROOT, HBOOT en S-OFF heb dus.

En toen? Nou, net zoals met m'n vorige telefoon (iPhone) heb ik geen zin iedere week/dag een andere firmware te moeten testen want dat betekend dat ik alles opnieuw moet instellen etc :P Het grote voor- en nadeel aan Android is: het bos is groter, maar t is moeilijker uit te kiezen tegen welke boom je daadwerkelijk gaat staan zeiken ;)

Veel eisen heb ik eigenlijk niet:
- Clean OS, geen zin in die nutteloze meuk, al wordt alles er over het algemeen al uitgehaald. Ik ben sowieso van plan een ROM zonder de HTC Sense progsels te testen om te kijken of ik dat kan missen. Ik (denk) dat de enige widget van HTC Sense die ik gebruik die van 't weer is waar waarschijnlijk genoeg alternatieven voor zijn)
- Batterij moet lang(er) mee gaan, ik gebruik nu al SetCPU. (ik moet overigens nog het 8u laden en 2x 1 uur bijladen trucje nog doen)

Ik ga vanavond wat verder kijken, maar wat ik tot nu toe dus heb terug weten te vinden is dat ik qua ROM wel al goed zit, maar ik zou graag wat advies van jullie winnen inwinnen aangezien ik 100% noob ben op Android gebied ;)

edit:
Hoe meer ik lees over ENG S-OFF en RADIO S-OFF hoe minder ik snap welke nu precies waar voor nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
eXSs schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:50:
[...]

Daar heb ik een specifieke vraag over :)

Sinds donderdag heb ik ook een HTC Desire HD waar vrijwel direct een custom ROM op komen te staan is.
Wat ik echter niet -zeker- weet is wat nou de snellere en betere opties zijn, zo geeft iedere ROM maker aan dat die van hem/haar supersnel en zuinig is.

Zo draai ik momenteel Revolution HD 2.0.11 met de 2.6.32_Buzz_1.2.3r2_SENSE_OVUV kernel en de (bij mij standaard meegeleverde) baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M.
M'n build is 1.72.405.3 wat betekend dat ik (volgens dit topic) eerst moet downgraden wil ik RADIO-S OFF krijgen.
Vrij logisch dat ik dan al ROOT, HBOOT en S-OFF heb dus.

En toen? Nou, net zoals met m'n vorige telefoon (iPhone) heb ik geen zin iedere week/dag een andere firmware te moeten testen want dat betekend dat ik alles opnieuw moet instellen etc :P Het grote voor- en nadeel aan Android is: het bos is groter, maar t is moeilijker uit te kiezen tegen welke boom je daadwerkelijk gaat staan zeiken ;)

Veel eisen heb ik eigenlijk niet:
- Clean OS, geen zin in die nutteloze meuk, al wordt alles er over het algemeen al uitgehaald. Ik ben sowieso van plan een ROM zonder de HTC Sense progsels te testen om te kijken of ik dat kan missen. Ik (denk) dat de enige widget van HTC Sense die ik gebruik die van 't weer is waar waarschijnlijk genoeg alternatieven voor zijn)
- Batterij moet lang(er) mee gaan, ik gebruik nu al SetCPU. (ik moet overigens nog het 8u laden en 2x 1 uur bijladen trucje nog doen)

Ik ga vanavond wat verder kijken, maar wat ik tot nu toe dus heb terug weten te vinden is dat ik qua ROM wel al goed zit, maar ik zou graag wat advies van jullie winnen inwinnen aangezien ik 100% noob ben op Android gebied ;)

edit:
Hoe meer ik lees over ENG S-OFF en RADIO S-OFF hoe minder ik snap welke nu precies waar voor nodig is :P
Eng S- Off is voor het flashen van de ROM/Kernel ed
Radio S Off voor flashen van de Radio

Zorg dat je CID 111111 heb en je ben echt de baas over je telefoon.
Hiermee kun je zelfs ook non WWE Roms flashen. Niet dat je dat nodig heb,maar goed.

Met CID 111111 weet je zeker dat echt alles klopt, je ben dan zogenaamd system engineer van HTC.
Soort Technische Dienst mode die HTC gebruikt om je telefoon te fixen/checken.

En aangaande de no Sense. Er is een NO-Sense script te downloaden voor de Revolution ROM.
Alleen zou ik niet weten waarom. Sense is prima, je hoef de widgets ed niet te gebruiken.

Non Sense Roms kun je gebruiken om andere Launchers te gebruiken.

Verder zou ik je aanraden om Radio_12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 te gebruiken.
Daarna Fasterfix om nl pool in te stellen.
Dan heb je naar mijn idee de beste combi met een gps fix in minder dan 10 seconden(meestal binnen 2).
Ook je gesprekken zijn luider en dit alles met een accu die bij mij twee dagen meegaat.

Dat truukje met die 8 uur 1 uur ed.
Daar geloof ik niet zo in.
Waar ik wel in geloof is opladen tot currentwidget zegt dat er bijgeladen wordt met 0mA
Dan is het ledje dus al een half uur groen huh !!!!
Dan Wipe Battery stats in recovery en twee dagen de tijd geven om te leren.

[ Voor 14% gewijzigd door Whiskey103 op 12-02-2011 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net fasterfix gedownload alleen geeft aan dat ik busybox ook moet installeren. Gaat dit in combinatie met Android Revolution 2.0.11 ??? De beschrijving van busybox in android market verteld me niet echt veel.

Wat voor programma is busybox eigenlijk en waarom heeft fasterfix dat nodig ?

edit: na fasterfix su rights te geven kon deze wel busybox vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Bedankt voor 't indelen van m'n avond ;)

edit1:

Hmz, dat RADIO S-OFF en ENG S-OFF wat anders zijn is ondertussen duidelijk, wat niet duidelijk is of ik nu per-se moet downgraden aangezien ik wel al perm root heb op m'n telefoon. Nog maar ff door googlen dan, als ik geen Windows op hoef te starten vertik ik t ook fijn :P

edit2:
Radio S-OFF gelukt, morgen maar een VMmetje bouwen om de baseband te updaten, nu geen zin meer in :P

[ Voor 57% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 13-02-2011 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:33:
[...]

Verder zou ik je aanraden om Radio_12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 te gebruiken.
huh? mij raad je de 12_39 aan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:48:
[...]

huh? mij raad je de 12_39 aan? :S
Ja ik zie het nu. Moet echt 12.35d zijn.
Typo vrees ik. Al die nummers ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan de 12.35d dan maar. Komt ARHD 2.0.12 ook binnenkort uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:18:
Ok, dan de 12.35d dan maar. Komt ARHD 2.0.12 ook binnenkort uit? :)
Yup, Nieuwe kernel wordt getest sinds gister

BTW: Sorry voor mijn knip/plak foutje aangaande je Radio

[ Voor 11% gewijzigd door Whiskey103 op 13-02-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:47:
[...]

Yup, Nieuwe kernel wordt getest sinds gister

BTW: Sorry voor mijn knip/plak foutje aangaande je Radio
nou ja, hij is iig niet eraan doodgegeaan :) 2.0.12 zal nog eventjes op zich laten wachten denk ik.

Sowieso een vraag, waar vind ik de kernel van de revolution rom als ik deze wil flashen? Bijvoorbeeld als ik na Buzz kernel de revolution kernel er weer terug op wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Vraagje/knelpunt

Wat gedaan?
Gisteren DHD gedowngrade naar 1.32 (http://hypervortex.com/?p=50) Alles goed gegaan.
Toen met Visionary via temproot, permroot gekregen. Alles goed.
Daarna Eng S-off en Radio S-off geregeld. Alles goed: geen foutmeldingen.
Toen nog Clockmodrecovery gedraaid (ook goed gegaan) en vervolgens Android Revolution 2.011 geflashd.

So far so good, maar toen wilde ik de radio rom flashen (12.35d) die volgens mike1986 hoort bij zijn rom. Toen ik via Clockmodrecovery deze radio wilde flashen gaf Clockmod aan dat hij de rom heeft gevonden (zip-bestand op sd), heeft geopend, maar zeer snel daarna "Operation aborted"

Wat doe ik fout? eerst radio flashen en daarna rom of moet dat niet uitmaken zoals bij mijn oude touch hd?
Wie weet raad.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmb schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:40:
Vraagje/knelpunt

Wat doe ik fout? eerst radio flashen en daarna rom of moet dat niet uitmaken zoals bij mijn oude touch hd?
Wie weet raad.
thx
ja dat is een probleem ja, je moet eerst terug naar stock 1.32. daarvandaan radio S-off en ENG-S-off wil je een radio flashen. Bijzonder onhandig imho :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Vraagje/knelpunt

Wat gedaan?
Gisteren DHD gedowngrade naar 1.32 (http://hypervortex.com/?p=50) Alles goed gegaan.
Toen nog Clockmodrecovery gedraaid (ook goed gegaan) en vervolgens Android Revolution 2.011 geflashd.

So far so good, maar toen wilde ik de radio rom flashen (12.35d) die volgens mike1986 hoort bij zijn rom. Toen ik via Clockmodrecovery deze radio wilde flashen gaf Clockmod aan dat hij de rom heeft gevonden (zip-bestand op sd), heeft geopend, maar zeer snel daarna "Operation aborted"

Wie weet raad.
thx
Je kan de radio ook flashen via je PC. Zo doe ik het tenminste altijd.

Een vriend van me heeft ook een HD gekocht, direct uit de doos opgeladen en geflashed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:30:
[...]

nou ja, hij is iig niet eraan doodgegeaan :) 2.0.12 zal nog eventjes op zich laten wachten denk ik.

Sowieso een vraag, waar vind ik de kernel van de revolution rom als ik deze wil flashen? Bijvoorbeeld als ik na Buzz kernel de revolution kernel er weer terug op wil hebben?
Dat is simpel. Dat is namelijk dezelfde.
Revolution HD gebruikt Buzz kernel.

En anders kun je de buzz/Apache14 Kernels vinden in zijn Topic
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:25:
[...]

Dat is simpel. Dat is namelijk dezelfde.
Revolution HD gebruikt Buzz kernel.

En anders kun je de buzz/Apache14 Kernels vinden in zijn Topic
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=835608
:S ow ok :) dus hoef ik het stapje Buzz 123r2 niet te doen na RHD rom flashen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Vraagje/knelpunt

Wat gedaan?

Wie weet raad.
thx
Probeer radio te flashen via cmd. Volgens mij lukt het niet via CWM
Of via easy radio tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:29:
[...]

:S ow ok :) dus hoef ik het stapje Buzz 123r2 niet te doen na RHD rom flashen :z
Nope als je op 2.0. 11 zit heb je 1.2. 3.r2 kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004

vmb

W.Bakker schreef op zondag 13 februari 2011 @ 15:32:
[...]

Probeer radio te flashen via cmd. Volgens mij lukt het niet via CWM
Of via easy radio tool.
Thnx ga ik dat nog eens proberen. Tips blijven welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Ik heb m'n radio kunnen flashen zonder eerst een downgrade te hoeven doen? Of heb ik nu iets gedaan waar extra risico aan vast kleefte?

edit:
Flashen is gedaan in een Windows XP virtuele machine, HTC Sync, Android SDK en Java geinstalleerd.
Om te flashen heb ik Radio Flash gebruikt wat eigenlijk niet meer dan een paar exe's, dll's en een bat file is die uit de SDK komen als ik t zo bekijk.
Een paar posts terug staat welke versies alles was volgens mij :) Ik zat in ieder geval op build 1.72.405.3 welke eigenlijk gedowngrade moet worden voor RADIO S-OFF.

[ Voor 61% gewijzigd door Mosaics.Ruled op 13-02-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
eXSs schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:00:
Ik heb m'n radio kunnen flashen zonder eerst een downgrade te hoeven doen? Of heb ik nu iets gedaan waar extra risico aan vast kleefte?

edit:
Flashen is gedaan in een Windows XP virtuele machine, HTC Sync, Android SDK en Java geinstalleerd.
Om te flashen heb ik Radio Flash gebruikt wat eigenlijk niet meer dan een paar exe's, dll's en een bat file is die uit de SDK komen als ik t zo bekijk.
Een paar posts terug staat welke versies alles was volgens mij :) Ik zat in ieder geval op build 1.72.405.3 welke eigenlijk gedowngrade moet worden voor RADIO S-OFF.
Precies zo moet het inderdaad. Of met easy radio tool.
Of met cmd via fastboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Misschien handig van mezelf om ook te vermelden dat ik om RADIO S-OFF te krijgen Easy Radio Tool gebruikt heb waarna ik de flash dus uitgevoerd heb d.m.v. cmd i.c.m. fastboot (die losse bestandjes 'Radio Flash' dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:18:
[...]

Precies zo moet het inderdaad. Of met easy radio tool.
Of met cmd via fastboot.
he, en ik dacht dat radio flashen met 1.32 rom moest :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35
Ik wil binnenkort mijn DHD binnenkort ook flashen met de Revolution ROM. Wat ik me alleen afvraag: kan je al je settings, gelinkte contacten etc backuppen en later weer importeren? Dan bedoel ik niet mijn contacten syncen.

Of moet alles weer opnieuw ingesteld worden, aangezien er vaak een nieuwe versie uit komt?

Wat is op dit moment een ideale combinatie van ROM en radio? (revolution ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:30:
[...]

he, en ik dacht dat radio flashen met 1.32 rom moest :? |:(
Dat is ook zo als je in 1.72.405.3 geen root had.
Dan moest je terug naar 1.32 om te rooten ed.

Dit ivm een fix van HTC.
Maar als je al root had vanaf release dan hoef je niet terug te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W.Bakker schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:21:
[...]

Dat is ook zo als je in 1.72.405.3 geen root had.
Dan moest je terug naar 1.32 om te rooten ed.

Dit ivm een fix van HTC.
Maar als je al root had vanaf release dan hoef je niet terug te flashen.
Dus met custom roms kan je dus radio flashen? (RHD 2.0.11)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Thombias schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 09:54:
[...]

Die ga ik eens proberen. De eerste maand ging het goed met de Desire HD, maar inmiddels ben ik het ding goed zat. Hij is af en toe rete langzaam en de accuduur is net een roulette spel, je weet nooit wat de dag je brengt. Gisteren was hij na 6 uur leeg, soms haalt hij 24 uur makkelijk.

Ik ga die ROM eens downloaden en bekijken :)

EDIT:

Pff, da's nog een beste pagina die je door moet nemen, en tools die je nodig hebt.

Klopt het dat je dit moet doen om root te krijgen? http://wiki.cyanogenmod.c...ire_HD:_Full_Update_Guide

EDIT2: Oeps, zie dat er een apart topic voor is

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 13-02-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Dus met custom roms kan je dus radio flashen? (RHD 2.0.11)
Ja, als je volledig geroot bent. (Dus ook Radio S-OFF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahma01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10-2011
fijn dat je het zelf ook inziet, voor dit soort vragen is er een aparte topic: HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's. hopelijk dringt dit ook tot anderen door, deze topic staat helaas vol met dit soort berichten over rooten/custom. Het zou fijn zijn als de moderatoren actiever controleren en schrappen. Ik heb geen verstand van customs roms en rooten, geen behoefte en wil dit graag zo houden. :(
PWM schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:48:
[...]

Klopt het dat je dit moet doen om root te krijgen? http://wiki.cyanogenmod.c...ire_HD:_Full_Update_Guide

EDIT2: Oeps, zie dat er een apart topic voor is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb Visionary+ op mijn HD geinstalleerd. Na de reboot is het systeem echter totaal niet responsive en Visionary+ is al helemaal niet op te starten. Na een tijdje klikken is het me geulukt Visionary+ te de-installeren, en na een nieuwe reboot was ik weer terug bij af.

Zijn er nog andere tools dan Visionary+?

Misschien snap ik er niks van, maar waarom is er niet een alles in 1 programma wat je kan gebruiken, in plaats van al die losse tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op het moment Cyanogenmod 6.1.3 aan het flashen. Via Rom Manager de boel gestart, backup gemaakt en gewiped. Na de backup startte m'n telefoon op met een wit scherm met alleen "HTC" erop. Hij staat daar nu al ruim een kwartier op. Als ik adb logcat doe krijg ik dit als output, continu hetzelfde. Alleen het nummer 4340 wat je in de screenshot ziet staan wordt elke keer iets hoger. Is het normaal dat het zo lang duurt? Zegt deze output jullie iets over het al dan niet goed gaan van het flashen?

http://img145.imageshack.us/f/logcat.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Je hebt een full wipe gedaan, maar nog niet een andere rom geflashed? En je hebt dus gereboot meteen na het wipen?

Het is niet de bedoeling dat het zo lang duurt. Meteen na het wipen moet je een andere rom er op flashen. Je kan de batterij er even uithalen en hem dan aan de oplader hangen zodat hij reboot in de recovery. Dan kan je even opnieuw wipen en een rom er op flashen, dan zou hij het in principe moeten doen.

[ Voor 57% gewijzigd door vinnieminnie op 13-02-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieminnie schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:28:
Je hebt een full wipe gedaan, maar nog niet een andere rom geflashed? En je hebt dus gereboot meteen na het wipen?

Het is niet de bedoeling dat het zo lang duurt. Meteen na het wipen moet je een andere rom er op flashen. Je kan de batterij er even uithalen en hem dan aan de oplader hangen zodat hij reboot in de recovery. Dan kan je even opnieuw wipen en een rom er op flashen, dan zou hij het in principe moeten doen.
Sorry, ik was niet echt duidelijk. Ik heb vanuit Rom Manager het gehele proces gestart. Dus de ROM gedownload, toen aangevinkt dat hij een backup moest maken van de stock rom die ik er toen op had staan en een full wipe moest doen, en toen startte hij op in clockwork en begon hij met het installeren. Toen rebootte m'n telefoon in het hierboven beschreven witte scherm met de gegeven log output. Ik ga het nu nog een keer proberen maar dan met een CM7 build.

EDIT: Dit werkt wel! Er komt nu iets hoopvollere logcat output voorbij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiKoiN
owjee,

wifi kapot, niet zo erg heb de RUU gebruikt om terug te gaan de R en de R2 maar als ik de wizzard door loop heb ik geen mogelijkheid op een NL taal te selecteren heeft iemand een idee welke richting ik moet gaan zoeken om hem weer standaard te krijgen.

heb nu alleen de opties, 2x engels 2x frans 2x italiaans 2x spaans..

edit
de tweede engelse keuze is nederlands blijkbaar..... (solved) weet alleen niet of het goed is...

[ Voor 13% gewijzigd door AiKoiN op 14-02-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:03

Ch3cker

Testlab Teamlead
Vanavond op de Revolution HD ROM gestuit, en wil die graag uitproberen.

Nou had ik natuurlijk keurig netjes alle FOTA updates van HTC geïnstalleerd.. Dus na een tijdje zoeken erachter gekomen dat ik moest downgraden. Via de manual in de OP is dit uiteindelijk gelukt. Na daarnet dus de stock rom erop gegooid te hebben (1.32), als eerste vissionary plus geïnstalleerd. stappenplan zoals in de OP staat gevolgd, maar hij is nu al zo'n 15 minuten bezig met t temprooten.. Aangezien ik nergens een gemiddelde tijd kan vinden, en ik zelf 15 minuten érg lang vind, vraag ik het hier maar even. Hij is overigens niet vast gelopen. Ik zie gewoon in beeld staan "rooting device, please wait created by @paulobrien", en rechtsbovenin draait het cirkeltje ook nog continu rondjes, wat zou impliceren dat hij nog bezig is..

USB debugging staat aan, ik heb de 1.32 ROM, wat is er nog niet goed..?

Ik begrijp dat hele gebeuren over die RADIO niet.. Hebben jullie het over de FM Radio app..? Want ik bedoel, wie gebruikt dat überhaupt..? Ah, gaat dus gewoon over de netwerkontvangst. Correct me if I'm wrong, please..

edit : Opgelost. Lees hieronder voor oplossing

Nadat ik de 1.32 ROM had geïnstaleerd heb ik direct Visionary plus geïnstalleerd en geprobeerd te temp rooten. Dit lukte niet. Ik bedenk me net, terwijl ik eigenlijk de moed al had opgegeven dat het vannacht nog zou lukken, laat ik een restart proberen. Na de reboot visionary gedraait en die zei dat USB foutopsporing niet aanstond (Terwijl dit dus voor de reboot wel degelijk aanstond, en ik daar ook geen foutmelding over kreeg). USB debugging aangezet, en voila, opgelost. (Temproot duurde daarna zo'n minuut, trouwens)

edit2 :

Draai nu de Revolutionary HD ROM, en die bevalt me zéér goed. Gewoon nog mn oude DHD, alleen dan net wat sneller, en makkelijker te tweaken. Kan iemand me vertellen of het veel verschil maakt als ik een andere Radio flash..?

[ Voor 37% gewijzigd door Ch3cker op 14-02-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

Edit: ik denk dat het beter is dat ik mijn vragen in het MIUI topic kan plaatsen.. sorry voor het vervuilen

[ Voor 100% gewijzigd door 6Pac op 14-02-2011 18:55 ]

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Ik heb net m'n DHD ge-permroot, en vervolgens het script van xda gedraaid om S-OFF te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te verifiëren. Ik heb geprobeerd om mijn telefoon uit te zetten, en vervolgens de vol- knop inhouden en aanzetten, maar dit doet niks, de telefoon start gewoon normaal op.

Vervolgens heb ik geprobeerd om via Rom Manager te booten in Recovery, maar dit resulteerde in een zwart scherm met een icoontje van een telefoon met een rood uitroepteken, en nogal zweterige handen. Batterij eruit, erin en booten, en godzijdank bootte de telefoon gewoon.

Wat doe ik fout? Hoe kan ik in HBOOT komen?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
Korben schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:51:
...

Heb je wel "snel opstarten" uit staan? (Instellingen>Applicaties>Snel Opstarten)
Zo niet dan gaat je tel in standby/hibernate en kan je niet in je Hboot menutje komen

Anders heb je nog 2 tools van xda om het zogenaamd makkelijker te maken:
One click tool ENG S-OFF
One click tool RADIO S-OFF
Heb de radio tool gebruikt en kan bevestigen dat hij prima werkt, de ENG S-Off heb ik via het script in de TS gedaan dus heb ik geen verdere info over.

[ Voor 50% gewijzigd door Klaphekje op 14-02-2011 17:26 . Reden: Toevoeging XDA link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Korben schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:51:
Ik heb net m'n DHD ge-permroot, en vervolgens het script van xda gedraaid om S-OFF te krijgen, maar ik krijg het niet voor elkaar om dit te verifiëren. Ik heb geprobeerd om mijn telefoon uit te zetten, en vervolgens de vol- knop inhouden en aanzetten, maar dit doet niks, de telefoon start gewoon normaal op.

Vervolgens heb ik geprobeerd om via Rom Manager te booten in Recovery, maar dit resulteerde in een zwart scherm met een icoontje van een telefoon met een rood uitroepteken, en nogal zweterige handen. Batterij eruit, erin en booten, en godzijdank bootte de telefoon gewoon.

Heb je via Rom Manager de Recovery 2.5.1.3 geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
ik ben een totale noob in het rooten maar ben wel geïnteresseerd in the revolution omdat deze langer met je batterij kan doen.

Ik heb een aantal vragen.
- Hoe krijg ik mijn vodafone NL stock rom er weer op als ik het zat ben of hij moet terug naar de winkel? Heb wel wat linsk gevonden op de eerste pagina van die forum maar ik twijfel of dat de VF stock rom is.

- en moet ik perse root hebben op mijn mobiel om de rom te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:28

6Pac

"Roma Victor"

bas_vdl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:23:
ik ben een totale noob in het rooten maar ben wel geïnteresseerd in the revolution omdat deze langer met je batterij kan doen.

- Hoe krijg ik mijn vodafone NL stock rom er weer op als ik het zat ben of hij moet terug naar de winkel? Heb wel wat linsk gevonden op de eerste pagina van die forum maar ik twijfel of dat de VF stock rom is.

Ik ben ook een noob, maar heb net een dag geleden mijn vodafone DHD geroot en de Vodafone "stock" ROM geback-upt

Ja je moet perse ROOT hebben om (in ieder geval een custom) ROM te kunnen installeren, en voor zover ik weet heeft Vodafone geen eigen ROM (executable) vrijgegeven voor 't publiek, dus om de backup (image) terug te flashen zal je toch root moeten hebben

Met ROM manager (Clockwork mod recovery) heb ik een backup van mijn vodafone ROM gemaakt..

Zolang je DHD geroot is, en RADIO S-OFF en ENG S-OFF, kan je via dezelfde Clockwork mod je originele (Vodafone) ROM weer terug flashen

(Als ik uit m'n nek loop te kletsen moeten de experts me maar corrigeren :X )

succes !

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 23:08
bas_vdl schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:23:

Je moet eerst rooten inderdaad.(staat in de TS mooi beschreven)
Verder moet je een VF RUU hebben om te reverten naar stock, al is het volgens mij ook gewoon mogelijk om na het rooten een backup te maken van de huidige ROM, en deze later te restoren, S-on terug te zetten en tenslotte te unrooten

Edit:
6Pac heeft het sneller/beter verwoord en is volgens mij helemaal correct ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Klaphekje op 14-02-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsLager
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-06-2024
eXSs schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:23:
Misschien handig van mezelf om ook te vermelden dat ik om RADIO S-OFF te krijgen Easy Radio Tool gebruikt heb waarna ik de flash dus uitgevoerd heb d.m.v. cmd i.c.m. fastboot (die losse bestandjes 'Radio Flash' dus)
kan jij mij uitleggen hoe je precies een radio flasht op een macbook wil heel graag een nieuwe radio flashen omdat ik gelezen heb dat het ook het een en ander met je batterij doet ;-)

Bootloader informatie systeem desire HD:

ENG S-OFF
H-BOOT-0.85.2007
MICROP-0438
RADIO-26.03.02.26-M (die is aan vervanging toe)
eMMC-boot

ik draai momenteel de eerste RC 0.0 (via xda van cyanogemod7)
en vergelijken met de sense rom van htc is dit echt briljant!

ik hoop dat jij of iemand me kan helpen :-)

Met vriendelijke groet,

Maurits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
MauritsLager schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:46:
[...]

kan jij mij uitleggen hoe je precies een radio flasht op een macbook wil heel graag een nieuwe radio flashen omdat ik gelezen heb dat het ook het een en ander met je batterij doet ;-)

ENG S-OFF
H-BOOT-0.85.2007
MICROP-0438
eMMC-boot
Hier wordt het haarfijn uitgelegd....

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

mno

Ik denk dat je deze bedoelt: [GUIDE] How to flash a radio.IMG Tried and tested
Deze procedure gaat trouwens uit van een Windows machine, maar verderop in de thread las ik dat het voor de Mac op dezelfde manier werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door mno op 15-02-2011 09:43 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
MauritsLager schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:46:
[...]

ENG S-OFF
H-BOOT-0.85.2007
MICROP-0438
eMMC-boot

ik draai momenteel de eerste RC 0.0 (via xda van cyanogemod7)
en vergelijken met de sense rom van htc is dit echt briljant!

ik hoop dat jij of iemand me kan helpen :-)

Met vriendelijke groet,

Maurits
Ik heb het vanuit een Virtuele* Windows omgeving gedaan op m'n MAC, normaal doe ik allemaal liever via OS X maar dat zou me in dit geval teveel zoekwerk zijn waar de Windows guides voor het oprapen liggen :)

*ik heb Parrales Desktop (5) gebruikt, maar VMWare Fusion of VirtualBox zou ook zeker voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
als je bolgens de OP downgrade moet je op divice in boot-loader screen dan kiezen voor update of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ik heb al een hele tijd mijn telefoon geroot, radio s-off, ENG s-off en heb al zo'n 20x een rom geflashed, dus ik neem aan dat het wel goed zit. Ik heb echter nooit de moeite genomen om te checken of ik wel SuperCid had, dus dacht dat vandaag even te proberen. Maar in de bootloader zie ik dat nergens staan, als ik vervolgens HBOOT in wil, dan probeert hij PDsomething en nog een PDsomething te openen, wat mislukt. Vervolgens begint hij aan PD981IMG, waarna hij een update wilt uitvoeren. Dit lijkt me niet de bedoeling, dus die cancel ik, maar vervolgens weet ik natuurlijk nog steeds niet of ik SuperCid heb. Iemand die een iets gedetailleerdere uitleg kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
vinnieminnie schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:06:
Ik heb al een hele tijd mijn telefoon geroot, radio s-off, ENG s-off en heb al zo'n 20x een rom geflashed, dus ik neem aan dat het wel goed zit. Ik heb echter nooit de moeite genomen om te checken of ik wel SuperCid had, dus dacht dat vandaag even te proberen. Maar in de bootloader zie ik dat nergens staan, als ik vervolgens HBOOT in wil, dan probeert hij PDsomething en nog een PDsomething te openen, wat mislukt. Vervolgens begint hij aan PD981IMG, waarna hij een update wilt uitvoeren. Dit lijkt me niet de bedoeling, dus die cancel ik, maar vervolgens weet ik natuurlijk nog steeds niet of ik SuperCid heb. Iemand die een iets gedetailleerdere uitleg kan geven?
Met alleen WWE ROM flashen heb je geen SuperCID nodig.
Voor Flashen van Radio, s die niet WWE zijn en niet WWE ROM's wel.

Checken kan in HBOOT. Power off. Power on vollume down.
System Info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berry eggens
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik heb gedowngrade en probeer nu probeer ik VISIONary erop te krijgen. Maar hij wil niet instaleren. Astro manager herkend de file niet als . apk file. Iemand?
Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste