eXSs schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 16:50:
[...]
Daar heb ik een specifieke vraag over
Sinds donderdag heb ik ook een HTC Desire HD waar vrijwel direct een custom ROM op komen te staan is.
Wat ik echter niet -zeker- weet is wat nou de snellere en betere opties zijn, zo geeft iedere ROM maker aan dat die van hem/haar supersnel en zuinig is.
Zo draai ik momenteel Revolution HD 2.0.11 met de 2.6.32_Buzz_1.2.3r2_SENSE_OVUV kernel en de (bij mij standaard meegeleverde) baseband 12.28b.60.140eU_26.03.02.26_M.
M'n build is 1.72.405.3 wat betekend dat ik (volgens
dit topic) eerst moet downgraden wil ik RADIO-S OFF krijgen.
Vrij logisch dat ik dan al ROOT, HBOOT en S-OFF heb dus.
En toen? Nou, net zoals met m'n vorige telefoon (iPhone) heb ik geen zin iedere week/dag een andere firmware te moeten testen want dat betekend dat ik alles opnieuw moet instellen etc

Het grote voor- en nadeel aan Android is: het bos is groter, maar t is moeilijker uit te kiezen tegen welke boom je daadwerkelijk gaat staan zeiken
Veel eisen heb ik eigenlijk niet:
- Clean OS, geen zin in die nutteloze meuk, al wordt alles er over het algemeen al uitgehaald. Ik ben sowieso van plan een ROM zonder de HTC Sense progsels te testen om te kijken of ik dat kan missen. Ik (denk) dat de enige widget van HTC Sense die ik gebruik die van 't weer is waar waarschijnlijk genoeg alternatieven voor zijn)
- Batterij moet lang(er) mee gaan, ik gebruik nu al SetCPU. (ik moet overigens nog het 8u laden en 2x 1 uur bijladen trucje nog doen)
Ik ga vanavond wat verder kijken, maar wat ik tot nu toe dus heb terug weten te vinden is dat ik qua ROM wel al goed zit, maar ik zou graag wat advies van jullie winnen inwinnen aangezien ik 100% noob ben op Android gebied
edit:
Hoe meer ik lees over ENG S-OFF en RADIO S-OFF hoe minder ik snap welke nu precies waar voor nodig is
Eng S- Off is voor het flashen van de ROM/Kernel ed
Radio S Off voor flashen van de Radio
Zorg dat je CID 111111 heb en je ben echt de baas over je telefoon.
Hiermee kun je zelfs ook non WWE Roms flashen. Niet dat je dat nodig heb,maar goed.
Met CID 111111 weet je zeker dat echt alles klopt, je ben dan zogenaamd system engineer van HTC.
Soort Technische Dienst mode die HTC gebruikt om je telefoon te fixen/checken.
En aangaande de no Sense. Er is een NO-Sense script te downloaden voor de Revolution ROM.
Alleen zou ik niet weten waarom. Sense is prima, je hoef de widgets ed niet te gebruiken.
Non Sense Roms kun je gebruiken om andere Launchers te gebruiken.
Verder zou ik je aanraden om Radio_12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 te gebruiken.
Daarna Fasterfix om nl pool in te stellen.
Dan heb je naar mijn idee de beste combi met een gps fix in minder dan 10 seconden(meestal binnen 2).
Ook je gesprekken zijn luider en dit alles met een accu die bij mij twee dagen meegaat.
Dat truukje met die 8 uur 1 uur ed.
Daar geloof ik niet zo in.
Waar ik wel in geloof is opladen tot currentwidget zegt dat er bijgeladen wordt met 0mA
Dan is het ledje dus al een half uur groen huh !!!!
Dan Wipe Battery stats in recovery en twee dagen de tijd geven om te leren.
[
Voor 14% gewijzigd door
Whiskey103 op 12-02-2011 19:55
]