Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26

Arrogant

S.F.W.

MaStar schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:12:
[...]

Jep, ga ik dat proberen.
Andere optie: ROM installeren via ROM manager (premium) of is dat niet handig?
Als je volumeknop er niet meer op zit kan je ook een paperclip gebruiken.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Jellytime R30 build is inmiddels uit:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778202

Er wordt dus toch nog aan gewerkt.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Eens zien of ik makkelijk van R29 naar R30 kan upgraden...

Okay... opeens al mijn contacten weg :/

[ Voor 27% gewijzigd door MrVegeta op 23-12-2012 19:05 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Raar iets...
Ik heb een paar weken geleden een update gedaan van Virtuous Infinity Alpha 1 naar 3, en alles werkte in het begin, camera b.v. werkte perfect want ik heb nog foto's verstuurd maar ineens werkt de camera niet meer. Elke keer 'camera is not responding'.

Maar wachten op volgende update.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
[b][message=39487396,noline]Okay... opeens al mijn contacten weg :/
Ook op GMail > contacts? (op je PC)

[ Voor 4% gewijzigd door haling op 24-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:14
wat me wel opviel toen ik poosje geleden van R25 naar R29 ging (met full wipe), dat ik veel meer restarts had. Of dat ik hem niet meer uit standby kon halen, dan moest ik eerst de batterij eruit halen. Het leek wel of dat alleen gebeurde wanneer whatsapp geopend was. Ook werkte plots m'n acceleratiemeter niet meer. Zal nu 'ns kijken of R30 dit alles oplost...

EDIT: nee dat helpt ook niet.... ben nu sabsa prime aan het proberen. vooralsnog werkt het goed!

EDIT: Werd gek van wifi verbinding :? , nu maar overgestapt op viperDHD...

[ Voor 19% gewijzigd door wuppie007 op 28-12-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Kan iemand bevestigen dat de headset buttons in Jellytime R30 werken? Ik twijfel of het aan de ROM ligt of dat mijn (meegeleverde, standaard DHD) headset gaar is. Ik heb overigens niet gewiped, maargoed...

@wuppie
Ik weet niet wat je probleem precies is, maar als het iets is in de trant van "ik verbind een keer met een netwerk en daarna doet ie het niet meer bij andere netwerken zonder reboot", dan moet je even Wifix draaien. Gewoon uit de Play Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
MaStar schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:12:
[...]

Jep, ga ik dat proberen.
Andere optie: ROM installeren via ROM manager (premium) of is dat niet handig?
Heb je al een goede oplossing gevonden?
Bij de mijne werkt de volume up ook niet meer
Ik zou de mijne ook zeer graag rooten, maar ik heb nog geen manier gevonden hoe ik het kan doen zonder de volume up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Anton.net schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:54:
[...]

Heb je al een goede oplossing gevonden?
Bij de mijne werkt de volume up ook niet meer
Ik zou de mijne ook zeer graag rooten, maar ik heb nog geen manier gevonden hoe ik het kan doen zonder de volume up...
Cwm is ook via de softbuttons te besturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Gisteren voor de eerste keer mijn htc desire hd geroot en onmiddellijk ook JellyTime R30 erop gezet. (via 4ext) Voorlopig zeer tevreden vooral dankzij de features in ICS & jellybean.
Uiteraard had ik ook de bijhorende gapps erop geflasht maar youtube is niet te vinden in de play store en is ook niet geinstalleerd. Heeft iemand hiervoor een oplossing.
Voor youtube specifiek heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn tf101 maar daar had het te maken met een turkeyBelgium firmware wat hier niet de oorzaak kan zijn.
Als ik zelf via de play store op mn pc browse, vind ik youtube ook niet. Foute gapps geinstalleerd? (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1778202)

EDIT: heb via google een direct link gebruikt voor youtube te vinden en dan te installeren op men desire hd. Dit lukt wel. Weet iemand waarom youtube dan niet normaal te vinden is in de playstore in belgie? Zijn het de smeerlappen van sabam weer?

[ Voor 28% gewijzigd door tboheeren op 31-12-2012 10:32 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
tboheeren schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:13:Uiteraard had ik ook de bijhorende gapps erop geflasht maar youtube is niet te vinden in de play store en is ook niet geinstalleerd. Heeft iemand hiervoor een oplossing.
Youtube vind je inderdaad niet als je gewoon in Google Play zoekt. Als je echter 'Youtube Google Play' in Google typt, brengt de eerste link je er wel en dan kan je 'm gewoon via daar aanvinken om te installeren op je toestel. Zo heb ik het zelf ook gedaan ... beetje vaag.

JT R30 werkt voor mij ook stabiel, alles werkt zowat alleen is de camera nog steeds brak in vergelijking met de ICS roms. Batterij lijkt iets langer mee te gaan dan R29 hoewel ik enkel nog maar op WIFI heb kunnen testen en meestal is 3G bij mij de grote boosdoener. Sinds vandaag terug aan het werk dus over enkele dagen kan ik dit pas echt bevestigen.

Ik volg het CodefireX topic ook, maar daar zijn er bij SR1 meer problemen dan voordien bij R11. GPS werkt blijkbaar niet langer in de laatste versie. BT werkt ook nog steeds niet dus die ROM is voor mij niet bruikbaar als daily driver.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik heb hetzelfde probleem met de gps in JT r30. Heb zonet die hack geflasht en ben het aan het testen. Ik zal hier posten als het gelukt is.
Ik had begrepen dat BT in JT R30 ook niet werkt of ben ik mis?

Extra vraagje: enig idee waar je de setting vind om incoming call alert te muten wanneer je de phone flipt? Deze setting stond bij de stock rom onder sound maar dit vind ik nergens terug.

[ Voor 31% gewijzigd door tboheeren op 03-01-2013 20:08 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:16
tboheeren schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:07:
Ik heb hetzelfde probleem met de gps in JT r30. Heb zonet die hack geflasht en ben het aan het testen. Ik zal hier posten als het gelukt is.

Extra vraagje: enig idee waar je de setting vind om incoming call alert te muten wanneer je de phone flipt? Deze setting stond bij de stock rom onder sound maar dit vind ik nergens terug.
Dat is een Sense feature en vind je denk ik dus niet zo snel terug in een custom rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tboheeren schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 20:07:

BT en GPS werken bij mij perfect in JT R30. Heb even problemen gehad met GPS, maar na een backup/restore van de rom en het wissen van de Dalvik cache was het weer ok.

Dat flippen om te muten is idd een Sense instelling, vond ik ook wel handig.

In de laatste test build van CodefireX (JB 4.2.1) hebben ze BT ook aan de praat gekregen, alleen is de GPS nu om zeep. Volgende officiële release zal dus waarschijnlijk beide werkend hebben. Als dat zo is, ga ik hem zeker eens flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door Largamelion op 04-01-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ok thanks voor info ivm die 'flip to silent'. Ik heb enkele apps gevonden die hetzelfde zouden doen.
Ook een vreemde eigenschap bij JT r30. Als ik de telefoon afzet (shutdown) dan start hij gewoon terug op :-).

Wat betreft die gps foutjes, ik heb de file geflashed die hier te vinden is (http://forum.xda-develope...=34493725&postcount=14080). Maar dit helpt ook niet

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 17:35
Iemand hier ervaringen mee?

Klik

[ Voor 72% gewijzigd door dannbla op 07-01-2013 02:34 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik verwacht er niet veel van. De antenne van de DHD is eigenlijk veel te klein. Op mijn tablet (Samsung Note 10.1) heb ik heel veel sneller een fix (5 seconden) en zie daarbij een stuk of 17 satelieten tegelijk. Iets wat bij de DHD nog nooit gebeurd is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
Tijd om voor mijn stock DHD een nieuwe rom te flashen. Wie heeft er ervaring met goede niet-stock roms, en kan bepaalde roms aanraden? De sabsa rom op xda ziet er supervet uit in ieder geval, maar ik heb geen zin in niet werkende hardware. Wat is een goede stabiele snelle rom? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Baal er enorm van dat GPS niet werkt (HTCDHD, Jellytime R30)
Verder werkt alles perfect...

[ Voor 3% gewijzigd door dannbla op 07-01-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Largamelion schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:44:
[...]
Net ook even deze fix getest voor de GPS, maar dat lijkt niet veel te veranderen. Hij denkt nog steeds dat ik een paar 100m verder zit. Op vorige roms nooit problemen gehad met de GPS.

Morgen mss maar eens een full wipe proberen en ook eens de 'system' partitie formatteren zodat echt alles weg is van vorige roms. Dan Jellytime er opnieuw opzetten en testen of er verschil is.
Heeft dit nog geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb m'n GPS wel werkende gekregen, hoe het juist gelukt is weet ik niet precies maar probeer het volgende eens.

Maak eerst een backup van je huidige rom (via Nandroid). Wis vervolgens je cache en Dalvik cache en flash JT R30 gewoon over je huidige install. Wis vervolgens nogmaals de Dalvik cache en reboot dan je phone. Je zal niets van instellingen/apps kwijt zijn, maar hopelijk wel het probleem met de GPS verholpen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Restoren doe ik wel via gapps. Heb zojuist alles gewist en opnieuw geflashed op jouw methode.

Eens kijken wat hij doet..

Doet nogsteeds niets, installeer jij ook Kernel source r6+ ?

[ Voor 22% gewijzigd door dannbla op 07-01-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
donowitz schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:21:
Baal er enorm van dat GPS niet werkt (HTCDHD, Jellytime R30)
Verder werkt alles perfect...
Ik draai nog R29, maar wil binnenkort gaan updaten omdat deze ROM nu een beetje instabiel lijkt te worden. Zit nu te denken om CodefireX te nemen in plaats van JellyTime. Dan eens kijken hoe lekker die loopt als ik hem goed configureer.

EDIT:
Hebben jullie trouwens ook heel aparte benchmarks? Als ik er een uitvoer scoor ik op sommige gebieden veel minder dan de desireHD die in de statistieken van de app staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Erwin537 op 07-01-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:30

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik draai CodefireX (AOSP 4.2.1) versie BR11 (want SR1 heeft geen werkende GPS). Ik gebruik de stable kernel en overclock mijn CPU niet. (Hoewel 1.5Ghz wel gewoon werkt).

AnTuTu: 4085
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/33771315/Screenshot_2013-01-07-15-25-40.png
De standaard ROM DHD geeft 2741 volgens AnTuTu.com. EDIT: Misschien gebaseerd op AnTuTu 2? Ik zie dat een Samsung galaxy S en Gio ook ongeveer 4000 scoren.

Wat is de score onder Jellytime?

Ik denk dat veel AnTuTu scores gebaseerd zijn op CPUs die op 2.0Ghz e.d. lopen. Leuk voor een benchmark maar niet stabiel. Dit is een standaard rom met standaard settings. Toch niet slecht lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door vliegnerd op 07-01-2013 15:42 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Laatst online: 20-04-2022
Heb er nu sabsa op draaien. Goede sense rom. Goede snelheid en batterijduur lijkt tot op heden ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TommieW schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:00:
[...]

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik verwacht er niet veel van. De antenne van de DHD is eigenlijk veel te klein. Op mijn tablet (Samsung Note 10.1) heb ik heel veel sneller een fix (5 seconden) en zie daarbij een stuk of 17 satelieten tegelijk. Iets wat bij de DHD nog nooit gebeurd is.
Ik heb toch een andere ervaring, ik gebruik mijn DHD inmiddels al twee jaar vrij regelmatig als navigatie en heb altijd bijna direct na het opstarten van de navigatiesoftware (binnen 5 seconden) een fix en die valt tijdens het rijden ook bijna nooit weg. GPS werkt op mijn DHD dus gewoon uitstekend.

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 07-01-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Hier nu ook op Jellytime R30, na deze fix: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik denk eraan om binnenkort ook eens een nieuwe radio te flashen op m'n DHD. Vooral omdat m'n batterijverbruik op 3G veeeeel hoger is dan op wifi en ook omdat m'n data connectie niet actief wordt als ik een wifi netwerk verlaat.

Moet juist nagaan hoe ik m'n huidige radio backup en welke ik dan juist moet flashen.

Heb je ook een andere RIL geflasht donowitz? of enkel radio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Enkel radio http://d-h.st/T1X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
En heb je je GPS hiermee aan de praat gekregen?

Heb eens een kijkje genomen in de radio thread en het ziet er weer zeer ingewikkeld uit, maar waarschijnlijk is het dit helemaal niet (had ik ook eerst bij het rooten, klinkt allemaal veel ingewikkelder dan het is). Ik vind daar een heleboel verschillende methodes, maar ik veronderstel dat ik gewoon deze kan gebruiken? Er wordt bij sommige gesproken over ENG S-OFF, maar bij mijn weten heb ik enkel S-OFF verkregen door het uitvoeren van de AAHK.

M'n huidige radio is 12.56.60.25U_26.10.04.03_M. Is er een manier om deze eerst te backup 'en? In die thread vind ik een radio die op één letter na dezelfde is, maar ik ga er vanuit dat dit dezelfde is of klopt dit niet? De radio die ik vind is 12.56.60.25_26.10.04.03_M - Telus DHD 2.43.661.1. Enkel de 'U' ontbreekt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Je kunt inderdaad die PD98IMG.zip methode gebruiken waar je naar linkt. Werkt gewoon met PVT S-OFF in ieder geval op mijn DHD.

Ik heb overigens die 12.56.60.25U_26.10.04.03_M enige tijd geleden in mijn DHD geflashed, die moet dus op XDA te vinden zijn. Daar komt ie in ieder geval vandaan.

Ik heb met die radio overigens niet de problemen die jij beschrijft. Batterijverbruik is sowieso een drama bij mij, dus kan ik niet veel zeggen en wifi aan/uit werkt zoals het zou moeten. Lijkt me geen radio ding, maar eerder rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

vliegnerd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:24:
Ik draai CodefireX (AOSP 4.2.1) versie BR11 (want SR1 heeft geen werkende GPS). Ik gebruik de stable kernel en overclock mijn CPU niet. (Hoewel 1.5Ghz wel gewoon werkt).

AnTuTu: 4085
[afbeelding]
De standaard ROM DHD geeft 2741 volgens AnTuTu.com. EDIT: Misschien gebaseerd op AnTuTu 2? Ik zie dat een Samsung galaxy S en Gio ook ongeveer 4000 scoren.

Wat is de score onder Jellytime?

Ik denk dat veel AnTuTu scores gebaseerd zijn op CPUs die op 2.0Ghz e.d. lopen. Leuk voor een benchmark maar niet stabiel. Dit is een standaard rom met standaard settings. Toch niet slecht lijkt me.
Hmm ik haal op dit moment 5180 met Antutu.. Virtuous Rom Alpha 3. Android 4.03 geloof ik.

Maar wat dat nou zegt? Ik bedoel er zijn er bij die 20000-28000 scoren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Largamelion schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 13:34:
[...]
En heb je je GPS hiermee aan de praat gekregen?

Heb eens een kijkje genomen in de radio thread en het ziet er weer zeer ingewikkeld uit, maar waarschijnlijk is het dit helemaal niet (had ik ook eerst bij het rooten, klinkt allemaal veel ingewikkelder dan het is). Ik vind daar een heleboel verschillende methodes, maar ik veronderstel dat ik gewoon deze kan gebruiken? Er wordt bij sommige gesproken over ENG S-OFF, maar bij mijn weten heb ik enkel S-OFF verkregen door het uitvoeren van de AAHK.

M'n huidige radio is 12.56.60.25U_26.10.04.03_M. Is er een manier om deze eerst te backup 'en? In die thread vind ik een radio die op één letter na dezelfde is, maar ik ga er vanuit dat dit dezelfde is of klopt dit niet? De radio die ik vind is 12.56.60.25_26.10.04.03_M - Telus DHD 2.43.661.1. Enkel de 'U' ontbreekt dus.
GPS werkte voorheen niet op JTR30, na de radio update wel. Batterij verbruik valt bij mij mee, al heb ik GPS en BT alleen in de auto aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
In geval van gps foutjes: check men laatste bevinding in de JT30 thread (zelfde gebruikersnaam als hier).
Heb de agps patch gerunt en dan backup & restore uitgevoerd.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

prutser001 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 20:12:
[...]
Hmm ik haal op dit moment 5180 met Antutu.. Virtuous Rom Alpha 3. Android 4.03 geloof ik.
Welke versie Antutu en welke clocksnelheid? (Voor een 1.0Ghz DHD is het echt indrukwekkend). Ik haal 4600 op 1.5Ghz onder codefireX 4.2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb de stap ook gezet en geupdate naar de laatste radio. Benieuwd of ik verschil merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

vliegnerd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:29:
[...]

Welke versie Antutu en welke clocksnelheid? (Voor een 1.0Ghz DHD is het echt indrukwekkend). Ik haal 4600 op 1.5Ghz onder codefireX 4.2.1.
Getest met Antutu 3.0.3, 1.5GHZ (on demand) als ik de kans zie zal ik een screenshot maken.

Maarja krijg net mijn HTC One X binnen.. denk niet dat ik nog veel ga doen met mijn Desire HD :P
De HTC One X haalt 17k punten, dik 3 x zoveel als mijn oude DHD.

[ Voor 19% gewijzigd door prutser001 op 11-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Largamelion schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:52:
Ik heb de stap ook gezet en geupdate naar de laatste radio. Benieuwd of ik verschil merk.
Kun je misschien kort uitleggen hoe je dat heb gedaan en wat je er voor nodig heb. ik heb ook op het punt gestaan maar vond nergens een eenduidig stappenplan. daar hoor ik het liever van iemand die het succesvol heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Als het er van het weekend van komt wil ik vanaf JT29 naar CodefireX SR2. Dan ga ik die eens een paar weken uit proberen om te kijken hoe die werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Stappenplan:
Download een goede radio (bv http://d-h.st/T1X)
Valideer md5
Rename het bestand naar PD98IMG.zip
Zet dit bestand op de rootfolder van je smartphone.
Valideer nogmaals md5
Reboot in bootloader (zet je telefoon uit. Reboot hem met volume down + power)
De telefoon gaat het img bestand detecteren en je kan de on screen instructies volgen.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tboheeren schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:32:
Stappenplan:
Valideer md5
Valideer nogmaals md5
De telefoon gaat het img bestand detecteren en je kan de on screen instructies volgen.
Zo heb ik het ook gedaan (zie hier). Het is dus eigenlijk heel simpel, het enige wat vereist is, is dat je S-OFF hebt. Als je al roms geflasht hebt, dan heb je dit normaal.

Enkele zaken reeds kunnen testen:

- GPS werkt goed (lock binnen enkele seconden)
- Data connectie ok, nog niet kunnen testen of hij nu automatisch connecteert bij het verlaten van een wifi netwerk

Wat wel direct opvalt, is dat de download/upload snelheid van de data connectie een pak lager ligt. Normaal zit ik hier op m'n werk rond de 3Mb down/1,5Mb up en nu is dit slechts 0,5Mb down/0,1Mb up. Dit staat wel vermeld bij de radio, maar ik wist niet dat het zo erg ging zijn. Er staat een link naar een programma in Google Play om dit te fixen dus ik hoop het hiermee goed te krijgen en anders hoop ik dat ik nog kan downgraden naar de originele radio, want dit is toch een serieuze achteruitgang.

Edit: Via het programma alles op max gezet en nog haal ik niet de down/up speeds die ik ervoor had, het is wel verbeterd. Poging gedaan om te downgraden naar mijn originele radio, maar dat lukt dus niet ;w.

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 11-01-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Largamelion schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:41:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan (zie hier). Het is dus eigenlijk heel simpel, het enige wat vereist is, is dat je S-OFF hebt. Als je al roms geflasht hebt, dan heb je dit normaal.

Enkele zaken reeds kunnen testen:

- GPS werkt goed (lock binnen enkele seconden)
- Data connectie ok, nog niet kunnen testen of hij nu automatisch connecteert bij het verlaten van een wifi netwerk

Wat wel direct opvalt, is dat de download/upload snelheid van de data connectie een pak lager ligt. Normaal zit ik hier op m'n werk rond de 3Mb down/1,5Mb up en nu is dit slechts 0,5Mb down/0,1Mb up. Dit staat wel vermeld bij de radio, maar ik wist niet dat het zo erg ging zijn. Er staat een link naar een programma in Google Play om dit te fixen dus ik hoop het hiermee goed te krijgen en anders hoop ik dat ik nog kan downgraden naar de originele radio, want dit is toch een serieuze achteruitgang.

Edit: Via het programma alles op max gezet en nog haal ik niet de down/up speeds die ik ervoor had, het is wel verbeterd. Poging gedaan om te downgraden naar mijn originele radio, maar dat lukt dus niet ;w.
Misschien een dom ideetje, maar heb je toevallig 2G/3G ingeschakeld zodat je op 2G zit ipv 3G?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
tboheeren schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:21:
[...]

Misschien een dom ideetje, maar heb je toevallig 2G/3G ingeschakeld zodat je op 2G zit ipv 3G?
Nope, 2G mode staat uit en er staat wel degelijk een 'H' bovenaan ;).

Edit: Heb ondertussen de originele radio gevonden in het formaat dat hij geflasht kan worden zonder ENG S-OFF (meer info hier).

Zal deze eens terugzetten en nog eens een snelheidtest doen.

Edit2: Met m'n originele radio haal ik nu blijkbaar dezelfde snelheden, dus daar ligt het niet aan. Ofwel is m'n provider (Proximus) er dus serieus op achteruit gegaan, ofwel ligt het aan JT R30. Dan maar terug de nieuwste radio erop zetten :).

[ Voor 50% gewijzigd door Largamelion op 11-01-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
Het is bij mij nu ook gelukt, dankjewel! Had wel een andere manier gevonden maar die vond ik nogal omslachtig om je telefoon mogelijk kapot te maken... ;)

Heb eigenlijk nog nooit echt de werking begrepen van de radio. Wie kan dit in jip-en-janneke taal uitleggen? :+ Kan je telefoon sneller worden of stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Het valt me ineens op dat internet vele malen sneller is op m'n One X dan op de DHD, speedtest app gaf aan max 2,4mbit/0,5mbit en nu 7,7/2,5 aan mijn abbo is niets verandert. Of ik heb de verkeerde radio geflashed maar hij ging wel bijna 2 keer zo lang mee op 1 lading. Ook viel me op dat alleen bij b.v. internet gebruik er een 'H' kwam te staan, gebruikte ik een andere app die internet gebruikte kreeg ik alleen een 'G'.

Ik merkte hier voor de rest weinig van omdat ik bijna overal wifi mogelijkheden had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ik heb nu codefireX op mijn DHD gezet. Op zich merk ik vrij weinig verschil met JT, behalve dat je bij codefirex accounts hebt. Echter heb ik nu een knipperende balk aan de onderkant van mijn scherm. Deze balk draait niet mee als de oirientatie van scherm veranderd, wat dus wel vreemd is (lijkt mij).
Ik kan me ook niet herinneren dat het vanaf het begin is, dus hoop niet dat het een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik gebruik ook CodefireX (SR2) en geen balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:53

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zit met het volgende. Ik heb een Desire HD, en daar de (nieuwste) Clockwordmod op gezet. Nu doe ik het volgende.

- Booten, vol-down, en daarna kies ik voor Recovery. De CWM start op.
- Op de sdcard staat de Cyanogen mod. (onder andere). Ik kies in CWM voor zip van sdcard installeren
- De mod installeert.
- Reboot.

Ik krijg nu het HTC scherm (wit, groene HTC logo) en that's it. Zo blijft ie staan tot de accu leeg is.
Ook een andere mod flashen levert hetzelfde resultaat op. Voor mij is er iemand anders mee bezig geweest (op de afdeling hier) dus geen idee wat er nog allemaal is gebeurd, maar het lijkt erop dat er geen enkele mod meer te flashen is. Hoe kan ik dit oplossen....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
[b][message=39591077,noline]Ik krijg nu het HTC scherm (wit, groene HTC logo) en that's it. Zo blijft ie staan tot de accu leeg is.
Heb je /system geformatteerd? (wil ik nog wel eens vergeten)

Ook wil de mijne niet booten als hij aan de PC hangt, maar aan het "tot de accu leeg is" te zien is dat niet zo in jouw geval ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
probeer anders eerst een fullwipe voordat je de nieuwe ROM installeert.
Ik gebruik meestal het superwipe script
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=19711389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zal beide tips nog eens gaan proberen. Ik haal de HD van de kabel los, voordat ik em boot inderdaad. Vervolg zal ik posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Zal inderdaad hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met het niet formateren/wipen van tevoren. Ik doe dit eigenlijk altijd, better safe then sorry! ;)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Erwin537 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:25:
Echter heb ik nu een knipperende balk aan de onderkant van mijn scherm. Deze balk draait niet mee als de oirientatie van scherm veranderd, wat dus wel vreemd is (lijkt mij).
Ik kan me ook niet herinneren dat het vanaf het begin is, dus hoop niet dat het een hardwarematig probleem is.
De balk knippert nu niet meer, maar geeft een wit-grijze kleur en is trager dan de rest van het scherm.
Maar ik ben terug gegaan naar back-up, systeem herstel gedaan... maar helaas: de balk blijft staan. Ik heb contact opgenomen met de verzekering die ik reeds heb opgezegd omdat de laatste reparatie minder dan drie maanden geleden is geweest (wat het garantietermijn op de reparatie is).

Ik kan hem nu weer aanmelden voor reparatie, dus dat ga ik binnenkort maar weer eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Van het weekeinde heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt en de Galaxy Note 2 besteld.
Voor de verkoop heb ik op de DHD Sabsa Prime v12.0 Final gezet en dat valt me alleszins mee moet ik zeggen.
Het loopt vrijwel even smooth als ICS zonder Sense zodat je kunt zeggen dat de ICS/Sense roms de laatste tijd een aanzienlijke ontwikkeling hebben gemaakt. Het draait net niet zo flitsend als de laatste JB roms maar het scheelt echt heel weinig.

En laten we wel zijn, voor de tweaker/hobbyist is JB erg leuk maar niet voor de argeloze niet tweaker bij wie alles het zonder gedoe moet doen.

Ik kijk erg uit naar me Note 2 (die vandaag binnen had moeten komen maar kennelijk was de sneeuwlaag hier in Den Haag een te grote horde voor de bezorger) maar op de 1 of andere manier heb ik me DHD de laatste dagen extra gekoesterd en het glas nog 's extra "gestreeld" met een doekje om het schoon te maken alsof ik met pijn in 't hart voorgoed afscheid ga nemen van een onafscheidelijk kameraadje . *; ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mad_Cow schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:04:
probeer anders eerst een fullwipe voordat je de nieuwe ROM installeert.
Ik gebruik meestal het superwipe script
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=19711389
Heb em erop gezet. Eerst /system geformatteerd. Bij installatie van Superwipe krijg ik de waarschuwing, daarna gaat ie installeren, en krijg ik

1 Erasing & formattien EXT4 *CACHE* partition
E: Error in /sdcard/Android_Revolution_HD_Super_Wipe.zip
(Status 1)
Installation aborted.

Zal een andere zoeken, maar deze superwipe komt van xda dus kan me niet voorstellen dat daar iets mee aan de hand zou zijn..

Edit: nog een keer, nu ging ie goed. Installatie van de Cyanogen mod gedaan. Resulataat blijft hetzelfde: wit scherm met groene HTC letters, en daar blijft ie op staan tot in lengte der dagen.... :'(

[ Voor 12% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-01-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
CodefireX SR3 is uit. Deze rom begint stilaan volmaakt te worden voor zover ik kan zien. Heb 'm zelf nog niet geflasht, maar nu GPS en BT beiden goed lijken te werken, begin ik er wel aan te denken.

Voorlopig blijf ik nog bij JT R30, maar dat zal niet lang meer duren denk ik. JT krijgt nog amper updates (de laatste - R31 - heeft wifi zelfs 'gebroken'), terwijl CodefireX volop in ontwikkeling is en zeer veel support krijgt.
mowa schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:24:
... maar op de 1 of andere manier heb ik me DHD de laatste dagen extra gekoesterd en het glas nog 's extra "gestreeld" met een doekje om het schoon te maken alsof ik met pijn in 't hart voorgoed afscheid ga nemen van een onafscheidelijk kameraadje . *; ;w
Lol :*)

[ Voor 27% gewijzigd door Largamelion op 16-01-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
gyedema schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:07:
[...]

Heb em erop gezet. Eerst /system geformatteerd. Bij installatie van Superwipe krijg ik de waarschuwing, daarna gaat ie installeren, en krijg ik

1 Erasing & formattien EXT4 *CACHE* partition
E: Error in /sdcard/Android_Revolution_HD_Super_Wipe.zip
(Status 1)
Installation aborted.

Zal een andere zoeken, maar deze superwipe komt van xda dus kan me niet voorstellen dat daar iets mee aan de hand zou zijn..

Edit: nog een keer, nu ging ie goed. Installatie van de Cyanogen mod gedaan. Resulataat blijft hetzelfde: wit scherm met groene HTC letters, en daar blijft ie op staan tot in lengte der dagen.... :'(
Sommige ROMS vereisen volgens mij dat je 4EXT (touch) recovery gebruikt, is dat toevallig het geval? En heb je al een andere ROM geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Erwin537 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 12:52:
[...]

Sommige ROMS vereisen volgens mij dat je 4EXT (touch) recovery gebruikt, is dat toevallig het geval? En heb je al een andere ROM geprobeerd?
Ik heb de 5.x touch clockworkmod erop staan. En diverse roms geprobeerd te flashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Clockworkmod en 4EXT recovery zijn verschillende 'recoveries'. Maar dat je geen enkele ROM geflashed krijgt is vreemd.
Als de fullwipe goed is uitgevoerd zou het toch moeten werken om een rom te flashen voor zover ik weet. Tenzij je telefoon nog niet goed geroot is, maar dan zou de fullwipe volgens mij ook niet kunnen slagen.
Flash je niets anders behalve de ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:26
CodeFire SR3 zojuist geflashed. Kom van JellyTime R30. Ik vind 'm zo op 't ook erg snel en responsief.
Ziet er weer net wat gelikter uit dan 4.1. Het nut van de widgets voordat je unlocked ontgaat me nog een beetje, maar ach.
Rom werkt tot nu toe perfect, geen bugs die ik hier en daar in JellyTime wel had. Natuurlijk nog niet veel mee gedaan, maar het belooft veel goeds. Toch maar even wachten met de Nexus 4 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ondertussen is SR4 er al :), changelog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
- CFXSettings: navbar FC fixed for non-TabletUI
- Forgot to mention that since SR3, multi-user support is working on all devices for up to 8 users
- Ace: kernel updated to v2.3
- Ace: generic qcom PowerHAL now used. Please stick with interactive gov, and enjoy the insane battery life :)
- Ace: kgsl header brought inline with kernel (all headers now fully up to date)
- Ace: add NAM support
- More translations from the incredible crowdin community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Largamelion schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:42:
Ondertussen is SR4 er al :), changelog:

code:
1
2
3
4
5
6
7
- CFXSettings: navbar FC fixed for non-TabletUI
- Forgot to mention that since SR3, multi-user support is working on all devices for up to 8 users
- Ace: kernel updated to v2.3
- Ace: generic qcom PowerHAL now used. Please stick with interactive gov, and enjoy the insane battery life :)
- Ace: kgsl header brought inline with kernel (all headers now fully up to date)
- Ace: add NAM support
- More translations from the incredible crowdin community
Heb ik gisteravond net geflashed :P Lijkt wel dat de batterij iets minder lang meegaat, maar kan komen omdat deze nog niet gecalibreerd is. Vergeleken met JT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Luapper schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:30:
CodeFire SR3 zojuist geflashed. Kom van JellyTime R30. Ik vind 'm zo op 't ook erg snel en responsief.
Ziet er weer net wat gelikter uit dan 4.1. Het nut van de widgets voordat je unlocked ontgaat me nog een beetje, maar ach.
Rom werkt tot nu toe perfect, geen bugs die ik hier en daar in JellyTime wel had. Natuurlijk nog niet veel mee gedaan, maar het belooft veel goeds. Toch maar even wachten met de Nexus 4 dan?
Ha!, ik dacht dat ik de enige was die al die heisa om lockscreen widgets onzin vondt.
LOCKscreen > om je telefoon te locken zodat je
1) je data beschermd blijft
2) niet per ongeluk interacteerd met je telefoon.
Widgets zijn voor op het HOMEscreen.
Als je graag meer functionaliteit wil zodra je je telefoon aanzet moet je mijns inziens gewoon je lockscreen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Erwin537 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:31:
Clockworkmod en 4EXT recovery zijn verschillende 'recoveries'. Maar dat je geen enkele ROM geflashed krijgt is vreemd.
Als de fullwipe goed is uitgevoerd zou het toch moeten werken om een rom te flashen voor zover ik weet. Tenzij je telefoon nog niet goed geroot is, maar dan zou de fullwipe volgens mij ook niet kunnen slagen.
Flash je niets anders behalve de ROM?
Ik zal de 4EXT nog eens proberen. Vraag me alleen af hoe ik die erop krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Megamind schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 08:50:
[...]

Heb ik gisteravond net geflashed :P Lijkt wel dat de batterij iets minder lang meegaat, maar kan komen omdat deze nog niet gecalibreerd is. Vergeleken met JT.
Toevallig wel eens geëxperimenteerd met radio's? Draai nu zelf CodefireX van 9 jan 2013, heb vervolgens de radio 12.65.60.29U op geinstalleerd, wat volgens mij al iets scheelt t.o.v. de standaard radio bij die ROM, maar ik mis nog een beetje de batterijduur van bijvoorbeeld een Sabsa Prime (v10), die bijna anderhalf keer langer meeging in het dagelijks gebruik bij mij.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Net CodefireX SR4.1 geïnstalleerd, ik houd jullie op de hoogte.

Edit: Nog iemand problemen om Swiftkey te installeren op SR4.1? Opgelost! Super Backup had de installatie corrupt gemaakt. Eerste en laatste keer dat ik deze app gebruikt heb, geef mij maar TB.

[ Voor 68% gewijzigd door Largamelion op 18-01-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
Zit hier nu op JT R31, alles werkt. Ik wil alleen van de default Nova Launcher af, maar krijg nova launcher prime niet geinstalleerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Net CodefireX SR4.1 geïnstalleerd. Hiervoor draaide ik op SR3, na één dag 3 gedraaid te hebben was ineens mijn SD kaartje getoast. Werd loeiheet en deed daarna niks meer. Vond het wel een beetje verdacht, maar nu nieuw kaartje erin met 4.1.
Ik ben benieuwd of de batterij duur al een beetje verbeterd is t.o.v. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimage.org/ky871wd9b/Screenshot_2013_01_19_20_11_33.png
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/5xuntmn9b/Screenshot_2013_01_19_20_05_43.png

Batterijduur is nu in orde, Codefire X 4.1.
Zie zojuist dat 5 uit is. Die maar even flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe flash jij "even"? Doe je backup met Titanium, fullwipe en dan weer restoren? Zo doe ik het altijd alleen moet ik dan weer m'n hele homescreen instellen, is daar niet iets voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luapper
Ik probeer eerst de rom eroverheen te laden en enkel je cache te clearen (alleen bij updates v/d zelfde rom). Dan blijft alles gewoon staan. Krijg ik veel foutmeldingen of crashes dan doe ik inderdaad wat jij zojuist omschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16
Daarstraks JT 4.2 R2 geflashed.
Werkt perfect en heel vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Megamind schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:06:
Hoe flash jij "even"? Doe je backup met Titanium, fullwipe en dan weer restoren? Zo doe ik het altijd alleen moet ik dan weer m'n hele homescreen instellen, is daar niet iets voor?
Bij kleine updates kan je gewoon dirty flashen, geeft bijna nooit problemen. Cache en Dalvik cache wissen en dan gewoon de nieuwe versie erover flashen, daarna ook nog eens GAPPS opnieuw flashen.

Heb nu zelf een volledige clean install gedaan van SR5 omdat ik allemaal rariteiten tegenkwam na mijn apps te restoren met Super Backup (een programma dat ik dus nooit meer zal gebruiken, volgende keer terug Titanium Backup ... werkt altijd).

Om je home screens te restoren kan je Nova Launcher gebruiken. Ik vind dit persoonlijk een zeer goede launcher en dankzij de backup/restore optie staan al je widgets/shortcuts in een oogomslag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Zijn er al enkelen onder jullie die op JR 4.2 R2 zitten? Ik zie problemen met GAPPS installatie? Jullie deze problemen ook ondervonden?
Voorlopig blijf ik even op r30

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:51
Gisteren JT 4.2 R2 geflashed zonder clean install. GAPPS en aGPS daarna. Geen problemen tot nu toe.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Welke gapps had je juist geflasht? Heb je evt een download link?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -seagull-
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik gebruik nu al een tijdje deze app
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1987032

Mijn dhd op jellytime r29 is er echt een stuk vloeiender van geworden. Heeft iemand anders dit ook uitgeprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
tboheeren schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:54:
Welke gapps had je juist geflasht? Heb je evt een download link?
Die uit het Jellytime topic op XDA.

Ik moet nu een paar dagen verder wel zeggen dat ik 4.2R2 toch wat moeilijk vindt draaien. Veel FC's, en toch wat laggy. Nu heb ik geen full wipe gedaan, dus misschien dat het daarmee toch anders is. Een dezer dagen maar eens proberen.

Tevens heb ik problemen met de Gmail app van 4.2. Vaak zie ik in mijn maillijst wel een nieuw bericht in een conversatie, maar als deze open zie ik maar een paar van de conversaties en mist hij de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
CodefireX 4.2 SR6 is uit, hier de changelog (mijn persoonlijke favorieten in 't vet :)):

SR6:
- Welcoming a new developer, michyprima, to our team :)
- "Login" issue fixed
- Back button now closes notification shade
- Switched to CM telephony, so now have national data roaming, etc.
- Mms auto retrieval
- PowerWidget available in CFXSettings -> Interface -> Status Bar -> Quick Settings
- Expandable volume panel, quiet hours, and increasing ring vol in Settings -> Sound
- CFXSettings -> Interface -> General: Vibration Multiplier
- CFXSettings -> Interface -> Buttons: Volume suspend
- CFXSettings -> Display: Separate sleep while plugged in
- CFXSettings -> Interface -> Status Bar: Circle and percentage battery styles
- Email: fix zip downloads, add CRAM-MD5 support for SMTP
- webkit: webgl implemented w/ fixes & updates
- More translations by the awesome crowdin community
- tons of misc updates and fixes
- Ace: Kernel updated to v2.5 (should fix reboots)

Jellytime is ook overgegaan van Android 4.1 naar 4.2, maar volgens wat er te lezen valt in het topic, staat het nog niet volledig op punt. Voorlopig blijf ik bij CFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
tboheeren schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:32:
Stappenplan:
Valideer md5
Valideer nogmaals md5
Ik krijg het bestand maar niet gevalideerd, erg frustrerend en ik snap niet wat ik fout doe. Ik volg deze stappen:

http://forum.xda-develope...php?p=9891581&postcount=3

Ik download de MD5 Checksum Checker
Vervolgens de radio via de gegeven link
Rename het bestand naar PD98IMG
Browse in de Checksum Checker naar dit bestand, en vervolgens zegt hij: "The Codes Do Not Match!"

Wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:08

Emilio_TT

Never fear...I is here!

JunkO schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:38:
[...]

Ik krijg het bestand maar niet gevalideerd, erg frustrerend en ik snap niet wat ik fout doe. Ik volg deze stappen:

http://forum.xda-develope...php?p=9891581&postcount=3

Ik download de MD5 Checksum Checker
Vervolgens de radio via de gegeven link
Rename het bestand naar PD98IMG
Browse in de Checksum Checker naar dit bestand, en vervolgens zegt hij: "The Codes Do Not Match!"

Wat doe ik fout? :?
Waarschijnlijk is de download een .ZIP met daarin een .IMG of iets dergelijks. Pak het bestand eens uit en draai een MD5 van het uitgepakte bestand. Dikke kans dat je checksum opeens klopt ;)

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Emilio_TT schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 14:03:
[...]

Waarschijnlijk is de download een .ZIP met daarin een .IMG of iets dergelijks. Pak het bestand eens uit en draai een MD5 van het uitgepakte bestand. Dikke kans dat je checksum opeens klopt ;)
Ik heb het bestand uitgepakt (inderdaad een .img) en deze gecheckt, zelfde resultaat. Ik heb de naam aangepast naar PD98IMG (met en zonder .zip erachter) en ook dit werkt niet.

Ik draai de checker vanaf m'n D: partitie, het bestand staat op m'n phone, connected via een kabel. Dit is toch juist??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
^^ Klopt, er zijn 2 types radio, check ook ff deze post. Bij de ene moet je de checksum van de .zip checken, bij de andere die van de radio.img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Het image bestand die je uitpakt heet radio.img, moet je deze ook renamen naar PD98IMG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Als je de naam van het bestand aanpast dat klopt de checksum toch niet meer? Of heeft de naam van het bestand hier geen invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Ik heb de moed opgegeven, ik houd het wel bij m'n oude radio.. :F

Ik heb nog wel een andere vraag; zijn er hier mensen die de AGPS patch hebben geflasht die hier staat:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1252011

Ik heb dit geprobeerd, maar sindsdien wil GPS helemaal niet meer aan. Er staan iets van 30 verschillende bestanden die je kan downloaden, maar ik vermoed dat ik de verkeerde heb gekozen. De bovenste (Download the Google Specific No-SSL v3.1 build) heb ik nu geflashed, maar die geeft bij mij problemen.

Iemand die hier een antwoord op weet? Ik heb inmiddels al 3x een nieuwe ROM geflashed, maar het probleem blijft bestaan. Ik zit nu op Jellytime 4.2 R2. Het vreemde is dat AGPS patch teniet wordt gedaan als je een nieuwe ROM flashed, maar ik vind het maar heel toevallig allemaal... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 08:37
@ JunkO

Misschien een grote open deur, maar copy-paste je de checksum die bij de radio staat wel in Checksum Checker voordat je probeert te valideren?

Ik heb inmiddels twee DesireHD's via de bescheven methode voorzien van een nieuwe radio, zonder problemen (gelukkig...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
everb schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 12:49:
@ JunkO

Misschien een grote open deur, maar copy-paste je de checksum die bij de radio staat wel in Checksum Checker voordat je probeert te valideren?

Ik heb inmiddels twee DesireHD's via de bescheven methode voorzien van een nieuwe radio, zonder problemen (gelukkig...).
Wat voel ik mij nou een NOOB zeg! |:( Thanx, hij werkt! :+

ik gebruikte PD98IMG als naam in de checker, doh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• everb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-08 08:37
Mooi zo! :)

Over GPS en de AGPS fix: de reden dat ik naar een nieuwere radio wilde was dat GPS niet werkte onder JellyBean. Nu werkt deze naar behoren, zonder de fix. Ik zou dus eerst eens proberen of GPS werkt zonder gelijk de fix er overheen te gooien.

[ Voor 3% gewijzigd door everb op 26-01-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
GPS werkt weer na het flashen van de radio, top!

Om Churandy Martina te quoten; "ik ben blij" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 18:20

Nox

Noxiuz

Ik heb CFX SR6 geinstalleerd en toen miste ik de google apps, even die voor 4.2.1 gedownload, zipje geflasht en telefoon boot niet meer. Meer mensen last van?

Ik flash nu CFX opnieuw en gelijk er achteraan gapps.

Overigens maak ik gebruik van 4EXT recovery 2.2.5.6 en geen speciaal script. Ik kies altijd wipe data/factory. Dan doet hij meerdere dingen maar moet ik ook format /system en anderen kiezen?

E:

Nu werkt het wel :) Mounten van de sdcard ging ook niet soepel, was weer een reboot voor nodig. Enfin, hij werkt. Nu even alle apps terug knallen. Misschien dat het hangen ook wel oorzaak was omdat ik wilde booten in bootloader om te flashen. Maar ik bootte normaal en heb dus even halverwege de accu eruit getrokken </lui>

[ Voor 28% gewijzigd door Nox op 26-01-2013 23:45 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
Gisteren JT 4.2 R4 geflashed met clean install. R3 heeft maar kort geleefd. Geen problemen tot nog toe. Lijkt allemaal heel stabiel. Zit op Radio 26.14.04.28_M, maar er is ook een nieuwere 26.17.14.11_M, iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik moet binnenkort aan een nieuwe radio denk ik. GPS is echt verrot met stock radio. Die zit er al een jaar op, hoewel hij het op icecoldsandwich redelijk deed kreeg ik later steeds meer last dat ik na een minuut geen signaal meer had. Hij deed het in het begin goed, na 10-20s een fix en die was soms na 10 of anders na een minuut of twee wel weer weg. Maar deze radio werd geleverd bij mijn boardswap en sindsdien te lui. Voor de boardswap had ik wel redelijke GPS maar ook een andere radio. Moet even kijken welke radio er goed met 4.2.1 omgaat.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
HenkC50 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 10:41:
Gisteren JT 4.2 R4 geflashed met clean install. R3 heeft maar kort geleefd. Geen problemen tot nog toe. Lijkt allemaal heel stabiel. Zit op Radio 26.14.04.28_M, maar er is ook een nieuwere 26.17.14.11_M, iemand daar ervaring mee?
Ik heb deze radio sinds dit weekend en daarmee heb ik eindelijk weer m'n GPS werkend gekregen. Ik heb 'm nog niet uitgebreid getest (met Runkeeper o.a.) maar de eerste bevindingen zijn goed!

Ik zit op Jellytime 4.2.1 R2 overigens.

[ Voor 3% gewijzigd door JunkO op 28-01-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Bovenbuurman, heb jij met JT 4.2.1 ook de mogelijkheid om een hoop energie-tweaks toe te passen? Bij icecoldsandwich had ik de mogelijkheid om bij screen-off een minuut later wifi en 3g uit te zetten en over te gaan op 2g+data. En nog wat andere tweaks, die vond ik erg fijn maar die heeft CrossfireX SR6 helaas niet. Ik kan ze wel met scripts erin zetten maar het opnieuw flashen van een ROM is handiger :P

Oh en ik ga die radio even flashen. Moet wel weer opzoeken hoe dat moet, vorige keer met fastboot op de laptop wezen flashen in geval van stroomuitval :+ Maar ik las laatst iets over pd98img flashen oid dus dat even opzoeken :)

[ Voor 22% gewijzigd door Nox op 28-01-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkC50
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:04
Methode 1 is het makkelijkst om een Radio te flashen, maar werkte bij mij niet. Methode 2 heb ik zelf uitgevogeld, "werkt altijd", maar is wat technischer.

Ik ben ook wel geinteresseerd in energy-tweaks, heb er nog niet veel naar kunnen kijken. Wel Juice Defender geprobeerd, maar die geeft installatie fouten en werkt volgens mij dus niet.
Heb je hier al gekeken: On 4.2 ROMs tap build number 7 times to access performance and developer settings they are hidden. Ik lees ook ergens over "controlled automatically by built it O/C Daemon". Geen idee of dat in deze Rom ook kan.

HOW TO FLASH
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=877295

METHOD 1 (using recovery):
Device must be S-OFF
1) Download the radio file
2) Rename it to PD98IMG.zip (this is important!)
3) Move the file to your SD-card root (not in any folder)
4) Download MD5 Checksum Checker: http://download.cnet.com/MD5-Checker...-10410639.html
5) Make sure that the MD5 provided with the download link matches with your downloaded file!
^ If not performed, you might risk bricking your device!
6) If they match, you are ready to go! Power off your device.
7) Hold the volume-down and powerbutton simultaneously
^ This will boot you into Fastboot/Bootloader
8) You should see a screen with options
9) Navigate to Bootloader (if not already in it) and press the powerbutton
10) Wait for the flashing process to begin (it does automatically).
11) Reboot your phone and enjoy your new radio!
12) Optionally you might want to update your RIL to match the radio.
13) Don't forget to rename or delete the PD98IMG.zip file after flashing (If you don't then you may not be able to get into recovery using the power and volume buttons).

Methode 2 (using ABD /fastboot /Ubuntu)
Copieer aahk-11092012.zip (bron: http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-11092012.zip) en PD98IMG.zip naar een direcory op de C-drive (windows pc).
Zorg dat de telefoon staat in:
USB Debugging ON (settings/Applications/development)
USB Charge only (settings/USB)
Uncheck Fast Boot (settings/Power Options)
1. Start PC op met Ubuntu (12.04.1) CD
2. Copieer aahk-11092012.zip en PD98IMG.zip naar Home
3. Start Terminal en sluit HTC aan je pc
4. Type: unzip aahk-11092012.zip && sudo ./hack-ace.sh (NIETS DOEN VERDER is alleen om ADB op te starten)
5. Start 2e Terminal
6. Type: cd tools
7. Type unzip ../PD98IMG.zip
8. Type: sudo adb reboot bootloader (The adb reboot bootloader will take the device directly to fastboot And I can confirm that this method works also with non Sense roms.)
9. Once your phone has rebooted in to bootloader screen Type: sudo fastboot flash radio radio.img
10. Once its done type: sudo fastboot reboot
All done
More: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597

[ Voor 0% gewijzigd door HenkC50 op 29-01-2013 09:31 . Reden: Betere link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Sinds vandaag toch behoorlijk wat FC's met CFX. Gezien de beperking in energieinstellingen nogal beperkt is en hij toch wat trager wordt ga ik JT R4 proberen. @Boven; bedankt voor de guide :) Vanmiddag even doen.

Zijn er trouwens mensen die last hebben van een brakke headphone-jack? Bij mij gaat hij automagisch nummers skippen, play, pauze, harder, zachter en soms mensen bellen als de muziek-app uit staat. Gisteren een vierpolige headphonejack erin gedaan: Nul problemen (met CFX, dus dunno of het aan de ROM of aan de kabel ligt). Ik ga iig even een 4>3 adaptertje scoren denk ik :) Vooral omdat ik geen zin heb om mijn telefoon met een mooie roze stikker op de accu ter garantie te sturen (die over een of twee maanden verloopt).

Wel bekend probleem, maar zoveel luister ik niet en na een boardswap moet ik alles weer opnieuw rooten :+

[ Voor 17% gewijzigd door Nox op 29-01-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Ik had vrij veel problemen met JT4.2R2. Erg traag en veel FC's
Gisteren R4 geflashed (gewoon over R2) en hij loopt weer als een zonnetje! Snel, en tot nu toe geen FC's gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Wat gebruiken jullie om energy-tweaks uit te voeren? Ik mis de instellingen van icecoldsandwich enorm met JT :(

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste