Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
new_guy schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:10:
[...]

Hmmm, heb een andere versie geflashed, zal die is proberen. Kijken of dat dat wel wil werken. :)
Verder blijf ik swiftkey aanraden als toetsenbord, krijg je ook gewoon nederlandse spelling bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zit nu enige tijd op 2.3.5 maar ben aan het kijken welke rom op dit moment stabiel genoeg is als daily driver. XDA geeft 3 mogelijkheden.

jellytime
icoldsandwich
PAC man

Welke kan ik het beste nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:33
Nu een week Jellytime R27, nog geen problemen tegen gekomen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lockaholic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
werkt tot op heden top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
new_guy schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:52:
Nu een week Jellytime R27, nog geen problemen tegen gekomen eigenlijk.
Hier ook, alleen af en toe een spontane reboot - waarna ik mijn pincode moet intoetsen en nog een keer moet rebooten. Heel raar (had ik ook met ICS overigens).

Camera werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Mooneater schreef op zondag 11 november 2012 @ 09:18:
[...]

Hier ook, alleen af en toe een spontane reboot - waarna ik mijn pincode moet intoetsen en nog een keer moet rebooten. Heel raar (had ik ook met ICS overigens).

Camera werkt top!
Toevallig had ik dit ook van de week, tijdens het luisteren van muziek, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:05
new_guy schreef op maandag 05 november 2012 @ 22:10:
[...]

Hmmm, heb een andere versie geflashed, zal die is proberen. Kijken of dat dat wel wil werken. :)
Ik heb gisteren ook 4.2 geflashed, maar krijg het Swype gebeuren niet aan de praat. In de instellingen staat wel het vinkje bij 'tekenen'. Of zie ik nu iets over het hoofd?

En welke versie hebben jullie geflashed, ik vind er nl een stuk of 5 her en der.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik draai nu met KDH_NXT-GEN_GAPPS_4.2_FULL.zip en daar werkt swipen goed op JellyTime 26.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Ik ben nu van Blackout ICS naar Sabsa Prime v2.0 gegaan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839004

Blackout ICS loopt erg goed, maar een aantal problemen:
- geen hotspot en geen tethering (en die heb ik nodig)
- geen ringtones: alles heeft dezelfde "oldphone" ringtone: telefoon, messages, email. Voor mij niet instelbaar

Op Sabsa Prime lijkt tot nu toe alles te werken. Geen enkel probleem tegengekomen sinds een week, en hij is erg soepel. Alleen zit er een sneue "spiegel"-app in. Volgens mij is de bedoeling dat die app het scherm uitzet en dat je dan je phone als spiegel kunt gebruiken :? :? |:( Of ik begirjp het niet of het is echt de meest stompzinnige app die ik ken en zonde van de ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-11-2012 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Is zo'n spiegel app niet enkel voor telefoons die een front camera hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
stefijn schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 09:42:
Ik ben nu van Blackout ICS naar Sabsa Prime v2.0 gegaan.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1839004

Blackout ICS loopt erg goed, maar een aantal problemen:
- geen hotspot en geen tethering (en die heb ik nodig)
- geen ringtones: alles heeft dezelfde "oldphone" ringtone: telefoon, messages, email. Voor mij niet instelbaar
Had je geen problemen na enkele weken? Bij mij leek Blackout na verloop van tijd steeds slechter te gaan lopen... En je kan toch gewoon mp3s e.d. als ringtone instellen?
Op Sabsa Prime lijkt tot nu toe alles te werken. Geen enkel probleem tegengekomen sinds een week, en hij is erg soepel. Alleen zit er een sneue "spiegel"-app in. Volgens mij is de bedoeling dat die app het scherm uitzet en dat je dan je phone als spiegel kunt gebruiken :? :? |:( Of ik begirjp het niet of het is echt de meest stompzinnige app die ik ken en zonde van de ruimte.
Spiegel is voor het gebruiken van de front camera in bijvoorbeeld de Desire S. Deze app kan je er dus gewoon afgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
Ja dat kan ook natuurlijk... :)

Blackout ICS liep goed. Wel af en toe wat vertraging bij bepaalde acties, maar dat kan ook komen door dat ik Profile Scheduler gebruik. Ik heb het idee dat die af en toe best wel wat resources vreet.
Ik ben uiteindelijk overgestapt omdat ik geen Hotspot/tethering kon gebruiken.
Een Mp3 instellen heb ik niet geprobeerd, maar het instellen van de ingebouwde (HTC)-geluiden werkte in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Heeft hier iemand eigenlijk al ViperHD geprobeert? Het ziet er uit als een interessante ROM en is wellicht het proberen waard als ik eindelijk mijn telefoon weer terug heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Erwin537 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:24:
Heeft hier iemand eigenlijk al ViperHD geprobeert? Het ziet er uit als een interessante ROM en is wellicht het proberen waard als ik eindelijk mijn telefoon weer terug heb :(
Toevallig al in dit topic gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
haling schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:33:
[...]

Toevallig al in dit topic gekeken?
Ik had op "ViperHD" gezocht, maar zie dat ik met "Viper HD" wel resultaten krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44
Gisteren Jellietime R28 geinstalleerd. Gisteren wel een paar vage reboots gehad, maar vandaag draait het lekker. Alleen blijkbaar werkt de superuser app die er standaard in zit niet lekker aangezien Efilexporer niet in de root kan komen. Maar dat zoeken we nog wel eens uit.

Zie net dat ik meerdere mensen een reboot hadden de afgelopen week. Ik had het ook met de standaard software.

[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 14-11-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik heb de Viper HD rom op mijn DHD gekregen, voelt nog een tikkeltje traag aan. Moet alleen mijn batterij nog calibreren en even een week in gebruik nemen (dat zal de snelheid bevorderen). 1 ding wat bij mij nu niet werkt is Locations, nu werkt de weer app dus niet voldoende :(

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Lockaholic schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 17:49:
Ik zit nu enige tijd op 2.3.5 maar ben aan het kijken welke rom op dit moment stabiel genoeg is als daily driver. XDA geeft 3 mogelijkheden.

jellytime
icoldsandwich
PAC man

Welke kan ik het beste nemen
Het is een zeer goede vraag. Een die vaak met veel scepsis wordt beantwoord op forums. Er komt altijd het standaard antwoord: "je kunt niet zeggen dat de een beter is dan de ander, het is persoonlijke voorkeur .... blbalab". Maar het ontgaat mij ook vaak precies wat de verschillen zijn tussen verschillende Roms.

Ik heb JellyTime en IceColdSandwich geprobeert.
- JT = Jellybean (nu geloof ik 4.2.x), maar ik zit nog op R24 (4.1.x
- IceColdSandwich = IceCreamSandwich (4.0.x). En dus iets minder features t.o.v. JT.
- JT is voor mij sneller/vloeiender, maar heeft iets vaker last van bugs t.o.v. ICS. De bugs in JT worden wel heel snel verholpen, maar je bent dan wat vaker aan het flashen. Zo heb ik nu bijvoorbeeld last van een extreem lage speaker volume.
- Camera's werken in beide goed, batterij was voor mij ook bij beide Roms goed.

Ik hoop dat dit je helpt. Zelf probeer ik uit te zoeken wat de verschillen zijn tussen: Jellytime, CodefireX en PAC man. Ik heb het idee dat de verschillen puur terug te leiden zijn tot verschillende mogelijkheden tot customizations, maar ik kan nergens vinden welke wat precies toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Naast persoonlijke voorkeur heb ik ook het idee dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft bij elke ROM. Hoewel het nogal wat werk ik, adviseer ik eigenlijk om gewoon elke ROM te proberen voor tenminste 1 week, beter 2.

Met JellyTime is het ook nogal lastig omdat het bijna niet bij te houden valt zo snel wordt die geupdate. Sowieso zal het denk ik blijven dat ouder = stabieler (bij ROMS dan). Er is gewoon veel ontwikkelingstijd overheen gegaan en niet alles wordt constant geupdate.

Verder zijn er volgens mij nog wel meer ROMs beschikbaar voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 20:09

Trygve

Redacteur
Na lange tijd heeft ARHD ook weer een nieuwe versie gekregen. Voornamelijk updates van de apps, behalve deze punten:

-Added AROMA installer and re-organized folders structure
-Updated rcmix kernel to 12.2
-Zipaligned using latest SDK 21
-read_ahead_bdi changed to 256 for better I/O performance
-Other minor changes and fixes

Hiervan gebruik ik nog altijd een lite versie (rom cleaner er overheen), omdat ik volledige stabiliteit en functionaliteit wil en de ICS en JB roms voor zover ik weet nog altijd kleine problemen hebben.

Edit: ok vooruit, IceColdSandwich 8.8 ziet er wel erg goed uit, ga die eens proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Trygve op 19-11-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
JerX schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 14:20:
Ik heb de Viper HD rom op mijn DHD gekregen, voelt nog een tikkeltje traag aan. Moet alleen mijn batterij nog calibreren en even een week in gebruik nemen (dat zal de snelheid bevorderen). 1 ding wat bij mij nu niet werkt is Locations, nu werkt de weer app dus niet voldoende :(
Batterij is inmiddels gekalibreerd, hij gaat ook langer mee dan een 2.3.x stock rom. Ik zit elke werkdag op WIFI en vroeger moest ik hem hier door elke dag opladen. Ik hoef hem nu na 2 dagen pas op te laden :)

De snelheid is ondertussen ook prima. Alles reageert lekker soepel (note: ik heb altijd animaties uit staan).

Locations doet het inmiddels ook weer na een reboot, yay!

Heb wel eene bug gevonden, soms lukt het niet op snelkoppelingen te verwijderen.

Voor de rest ben ik zeer tevreden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
r100 schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:03:
Na lange tijd heeft ARHD ook weer een nieuwe versie gekregen. Voornamelijk updates van de apps, behalve deze punten:

...
Ik zag het gisterenavond inderdaad ook. Maar nu is het me een beetje vaag wat het verschil is tussen 6.x en 7.x. De veranderingen stonden onder één kopje, en in de startpost kon ik het niet terug vinden.. of kijk ik er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij is de ene Sense 3 en de ander Sense 3.5

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beastdjw
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-05 23:37
na veel gelezen te hebben op dit forum, kwam ik tot de conclusie dat veel mensen tevreden zijn over de project-X build (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1843300).
Ik heb deze er op gezet en draait nu een week supersuccesvol. Ik wou dat ik het eerder had gedaan.
Heel stabiel tot nu toe en alles wordt ondersteund (nog niks tegengekomen ieder geval).

wat ik me wel afvraag: hoe weet ik of een build veilig is en dat er op afstand door een ontwikkelaar niets gelezen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Is het veilig om toetsenbord talen te deinstalleren (met een custom rom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
JerX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:00:
Is het veilig om toetsenbord talen te deinstalleren (met een custom rom)?
Waarom zou zoiets "onveilig" zijn? :?

En als je het echt niet vertrouwd: gewoon ff een backup trekken van tevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
haling schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:48:
[...]

Waarom zou zoiets "onveilig" zijn? :?

En als je het echt niet vertrouwd: gewoon ff een backup trekken van tevoren?
Omdat sommige systeem elementen er misschien mee samenwerkt? Maar zal wel ff een backup trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Right... :( Vrijdagochtend de systeemupdate binnen gekregen. Netjes aan de voorwaarden voldaan maar toch een wit scherm met het htc logo. Na uren de telefoon meegenomen en in de auto aan de lader gehouden.
Vandaag tijdens een weekendje weg de t mobile winkel binnengelopen en eigenlijk meteen doorverwezen naar de phone house winkel. "De monteur die htc deed was er maandag weer. " dus. :X
Nu zit ik op de hotelkamer al langer dan me lief is en heb ik XDA al helemaal doorgeploegd. de DHD threads op Tweakers hield ik al bij dus dat scheelde. Probleem waar ik nu concreet mee zit: de computer ziet de telefoon niet. zodra de usb erin gaat krijg ik het verbindings geluid maar no show op Computer en htc Sync. Via het developer kanaal van htc ben ik bezig geweest maar strand dus steeds bij het herkennen van het toestel. Ik kom wel in het menu van de telefoon (waarbij s-on) maar kan deze niet benaderen en daar gaat 100% van de tutorials wel van uit... Herkent iemand het probleem (niet het probleem dat ik om half elf nog zit te tikken op een hotelkamer) en zo ja, wat was je oplossing? Vooralsnog ben ik benieuwd naar de PACman ROM maar als ik de standaard htc weer werkend krijg is dat ook goed voor nu.
cheers, _matt_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Als je je HTC opstart naar de bootloader (waar S-ON staat), wordt je HTC dan herkend door Fastboot (zit in de Android SDK)?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _matt_
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online

_matt_

Never forget T6

Ik pak het even op via dm, als ik concreet resultaat heb post ik dat weer hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ik maak nu gebruik van JellyTime R28, maar weet niet helemaal wat ik er van moet vinden. Met Cyanogenmod zitten er hele mooie features in (bv. long-press volume om naar het volgende nummer te skippen). Maar mis toch wel e.a. van Sense.

Het koppelen van contacten zoals dat in Sense zit, zit volgens mij niet in Android/cyanogenmod. Verder vond ik de muziek speler van Sense wel chill. Gebruik nu Apollo (komt standaard bij de ROM) maar daar moet ik nog eens een vervanger voor zoeken.

Als laatste weet ik nog niet wat ik van de accuduur moet zeggen. Ik heb hem nog niet intens gebruikt, maar super lang gaat hij dan niet mee. Maar nog eens één à twee weken gebruik zal dit wel uitwijzen.

EDIT:
Zie dat R29 uit is gebracht. Heerlijk duidelijke beschrijving weer _/-\o_
updated kernel to 3.0.52
new clear all apps function
synced with cyanogenmod
more I can't remember - alcohol is bad mmkay
Vanavond eens kijken of ik zin heb hier voor te updaten.

[ Voor 17% gewijzigd door Erwin537 op 26-11-2012 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Laatst online: 20:09

Trygve

Redacteur
Afgelopen dagen JellyTime, Ice Cold Sandwich, ViperDHD en Blackout geprobeerd. Ben erg onder de indruk van alle mogelijkheden, tweaks en hoe deftig de roms tegenwoordig geïnstalleerd kunnen worden (AROMA installer, opties voor bepaalde apps).

Maarrr.. uiteindelijk toch weer terug naar de vertrouwde door Rom Cleaner gestripte Revolution HD 6.3.3. met kale Sense. Op een één of andere manier blijft die toch het snelst (ja, echt waar), simpel en stabiel. Mochten er toch nog ooit officiële ICS-drivers voor de HD uitkomen dan ga ik het zeker weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
haling schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 12:06:
Na 10 dagen IceColdSandwich 8.8 gebruikt te hebben kan ik het volgende er over melden:
  • Stabiel!
  • Heel weinig artefacts/display corruption
  • "Slechtste" app is GMail: hangt regelmatig (gemiddeld 1x per dag), is traag, soms artefacts, etc
  • Batterij kan met weinig/gemiddeld gebruik 48uur mee gaan op Wifi/3G/alles syncen/etc. Zit nu na 4 uur nog op 91%.
  • Chrome en het "laatste apps"-overzicht zijn niet vooruit te branden ;) Dat zal overigens door de hardware van de DHD zelf komen ...
Ik heb alle animaties uitgezet en ben voor smartassV2 gegaan met 1 stapje overgeklokt. Over een paar weken wil ik een keer JellyTime gaan proberen ...
Inmiddels ben ik overstapt naar JellyTime. Eerste indrukken van JB zijn goed! Ik dacht dat ICS al lekker modern was, dit is toch duidelijk een stapje beter ;)

Ik heb trouwens gewoon JB over ICS heen geflashed, werkt perfect en is in een paar minuten gefixt! Niet vergeten de gapps te flashen trouwens, die zitten niet in JellyTime (en wel in IceColdSandwich).

Ergens volgende week zal ik mijn ervaringen hier wel weer neerpennen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:11
haling schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:56:
[...]

Inmiddels ben ik overstapt naar JellyTime. Eerste indrukken van JB zijn goed! Ik dacht dat ICS al lekker modern was, dit is toch duidelijk een stapje beter ;)

Ik heb trouwens gewoon JB over ICS heen geflashed, werkt perfect en is in een paar minuten gefixt! Niet vergeten de gapps te flashen trouwens, die zitten niet in JellyTime (en wel in IceColdSandwich).

Ik ben benieuwd, ben namelijk zelf ook van plan de overstap te maken. Zit al een tijdje op IceColdSandwich na meerdere roms geprobeerd te hebben en ben er voorlopig nog altijd heel tevreden mee.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33
Eergisteren overgestapt van icecoldsandwich 8.8 naar Jellytime R29

Werkt allemaal wel erg vloeiend alleen heb ik het probleem dat auto - rotate niet meer functioneert.
En er is meer battery drain dan bij Icecold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Largamelion schreef op maandag 26 november 2012 @ 16:25:
[...]
Ik ben benieuwd, ben namelijk zelf ook van plan de overstap te maken. Zit al een tijdje op IceColdSandwich na meerdere roms geprobeerd te hebben en ben er voorlopig nog altijd heel tevreden mee.
Backup maken, JellyTime en gapps flashen en testen maar! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

haling schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:56:
[...]

Als alles bij jou wel werkt heb je mazzel maar raadt 't 'n ander nooit aan. Doe altijd eerst full wipe (is ook maar 'n paar minuten werk ;) ) omdat JellyTime wat meer buggy is. Allerlei problemen kunnen zich dan voordoen zoals camera-freezes, gps die het ineens niet doet, battery-drain, etc.
Ik gebruik Jellytime al sinds versie 1 en kan 't weten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben al een poos niet meer bezig geweest met mods etc. draai nu nog Android 2.3.3 maar zal eens kijken of ik het weer kan updaten :).

Goed ik heb prima JellyBean r29 geïnstalleerd maar dat is versie 4.1.2 maar de nieuwste Android versie is 4.2 maar ik kan nergens vinden hoe ik die update nog maak.

[ Voor 38% gewijzigd door MrVegeta op 26-11-2012 22:43 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
mowa schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:52:
[...]

Als alles bij jou wel werkt heb je mazzel maar raadt 't 'n ander nooit aan. Doe altijd eerst full wipe (is ook maar 'n paar minuten werk ;) ) omdat JellyTime wat meer buggy is. Allerlei problemen kunnen zich dan voordoen zoals camera-freezes, gps die het ineens niet doet, battery-drain, etc.
Ik gebruik Jellytime al sinds versie 1 en kan 't weten.
Kun je altijd nog doen als het niet lekker werkt. En anders gewoon je backup van ICS restoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

haling schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:14:
[...]

Kun je altijd nog doen als het niet lekker werkt. En anders gewoon je backup van ICS restoren!
Je hebt helemaal gelijk, wat weten die rom-bakkers nou...full wipe is voor watjes :F |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
mowa schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 01:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, wat weten die rom-bakkers nou...full wipe is voor watjes :F |:(
Nee, voor doemdenkers en slaafse volgers ;)

Laten we deze wellus/nietus discussie maar stoppen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

haling schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 09:48:
[...]

Nee, voor doemdenkers en slaafse volgers ;)

Laten we deze wellus/nietus discussie maar stoppen? :O
Je hebt weer helemaal gelijk. Men is hier namelijk slim genoeg om geen slecht advies aan te nemen van iemand die pas enkele weken bezig is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
mowa schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:28:
[...]

... iemand die pas enkele weken bezig is.
Ik riskeer wel ff een mod-ingreep O-)

Waar haal je bovenstaande wijsheid vandaan?

[ Voor 13% gewijzigd door haling op 27-11-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Voor zo ver ik weet zitten er geen risico's aan geen full wipe uitvoeren. Je kan achteraf voor zo ver ik weet altijd nog in recovery. Het enige dat gevaarlijk is, is volgens mij het flashen van een radio of het root proces bij de Desire HD. (dus via de command prompt van de pc downgraden etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

haling schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:03:
[...]

Ik riskeer wel ff een mod-ingreep O-)

Waar haal je bovenstaande wijsheid vandaan?
Ik volg dit topic 'n beetje.
Wanneer jij precies bent begonnen met rooten van je DHD weet ik niet uit m'n hoofd maar is gewoon te tracken via je react ;)
Ik ben hier niet om ruzie te zoeken echter re re: ik wel op mensen die, al dan niet in bedekte termen, op de man proberen te spelen wanneer iemand hun op hun ongelijk wijst.

Wanneer devs aangeven
FULL WIPE FIRST - Don't complain if you don't
is dat niet voor niets.
Devs, volgens jou dus ook doemdenkers en slaafse volgers, geven dit niet zomaar aan bij een rom die zo zwaar in ontwikkeling is als JB voor de DHD. Wanneer je aandachtig de xda topics door had gelezen weet je wat er allemaal kan gebeuren. En bij mij reageren roms (sinds eind 2010) ook weleens onverwacht. Niet altijd meteen na het flashen maar altijd in de loop der tijd en altijd wanneer het niet uitkomt..!!

Er zijn momenteel echter voldoende roms waar full wipe niet zozeer nodig zijn; Sabsa Prime, Venom, Blackout, etc. omdat een full wipe tijdens de installatie gebeurd. Deze ICS roms zijn al behoorlijk doorontwikkeld. Meestal gaat het wel goed maar er is altijd een kans dat er iets mis gaat zodat ze toch adviseren om een full wipe te doen.
Zijn deze devs ook doemdenkers en slaafse volgers of gewoon verstandig?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 03:46
Bijna niemand in de JB thread doet elke keer een fullwipe, ik heb dat sinds R7 ook niet meer gedaan. Er staat alleen dat je niet mag zeiken als er iets niet goed werkt zonder fullwipe. Officiele updates van HTC gaan toch ook zonder wipe? Die gaan zelfs mayor versions omhoog (4.0 naar 4.1)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
mowa schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 16:07:
[...]

Wanneer devs aangeven
[...]
is dat niet voor niets.

[...]
Precies, ze zeggen: don't complain if you don't. Het kan zijn dat je vreemde dingen krijgt, maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Wat weerhoud je ervan om te flashen zonder full wipe? Als je stabiliteit wilt moet je eigenlijk uberhaupt geen ROM nemen die nog in ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

denniskrol schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:11:
Bijna niemand in de JB thread doet elke keer een fullwipe, ik heb dat sinds R7 ook niet meer gedaan. Er staat alleen dat je niet mag zeiken als er iets niet goed werkt zonder fullwipe. Officiele updates van HTC gaan toch ook zonder wipe? Die gaan zelfs mayor versions omhoog (4.0 naar 4.1)
Als je wilt dirty flashen.....gewoon doen, dat moet iedereen voor zichzelf weten.
En als je ervaringen daar goed mee zijn hebt is dat mooi, gewoon lekker doorgaan maar is gewoon niet in het algemeen te adviseren. Zeker niet omdat hier veel mensen voor het eerst flashen. Op XDA plaatst bijna niemand slechte ervaringen na het dirty flashen, het is voor een aantal ook gezichtsverlies als ze na een "waarschuwing" toch problemen krijgen. Op XDA posten met name bugtrackers.
Officiele updates zijn natuurlijk weer wat anders, die MOETEN volledig zijn getest voordat ze uberhaubt ota aangeboden worden.
Erwin537 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 18:50:
[...]

Precies, ze zeggen: don't complain if you don't. Het kan zijn dat je vreemde dingen krijgt, maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn.
Nee hoeft helemaal niet zo te zijn en hoef je ook niet te merken.
De JB ontwikkeling gaat dermate snel dat je na een dag of wat, soms na een week, alweer de nieuwste rom er op hebt.
Wat weerhoud je ervan om te flashen zonder full wipe?
Ervaring.
Wat ik al eerder aangaf is dat een bepaalde rom zich in de loop der tijd "vreemd" kan gaan gedragen. Dat risico verhoog je door dirty flashen.
Als je stabiliteit wilt moet je eigenlijk uberhaupt geen ROM nemen die nog in ontwikkeling is.
Dat is weer een ander verhaal en hier ook niet een issue.

[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 27-11-2012 21:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flashen van een nieuwe versie zonder volledige wipe is in principe niet aan te raden omdat het voor vreemde problemen KAN zorgen. Maar vaak genoeg gaat het ook goed, met name als het kleine updates zijn. Hoe dan ook kun je het altijd proberen, alleen als er problemen zijn moet je niet klagen over het feit dat de rom niet stabiel is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Ben na lange tijd JellyTime (JB) van RandomBlame weer terug op een ICS Sense ROM, te weten de Sabsa Prima v10 van Alirez. Moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de batterij duur! Ok, het draait allemaal net iets minder snappy dan JT, maar mijn batterij lijkt wel 2x zo lang mee te kunnen!

Meer mensen die daar ervaring mee hebben? Enig idee waar dat aan ligt?

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

DFKT schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:13:
Meer mensen die daar ervaring mee hebben? Enig idee waar dat aan ligt?
Ik merkte geen enkel verschil tussen een ICS ROM en JellyTime voor wat betreft de accutijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Ik ben nog maar een volledige leek in het rooten / flashen / rom gebeuren maar ik wil er zeker mee starten. Mede omdat ik meer en meer apps tegenkom die android 4.0 nodig hebben. Is de guide in de topicstart nog up to date of zijn er betere, nieuwere manieren voor de desire HD?
Op xda vind ik namelijk veel verschillende manieren en tools en weet ik niet zeker wat momenteel de meest veilige is.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
tboheeren schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:20:
Ik ben nog maar een volledige leek in het rooten / flashen / rom gebeuren maar ik wil er zeker mee starten. Mede omdat ik meer en meer apps tegenkom die android 4.0 nodig hebben. Is de guide in de topicstart nog up to date of zijn er betere, nieuwere manieren voor de desire HD?
Op xda vind ik namelijk veel verschillende manieren en tools en weet ik niet zeker wat momenteel de meest veilige is.
Enkele pagina's terug (2 met mijn posts-per-page-setting) ging het over 'AAHK' (Advanced Ace Hack Kit). Doe hier even onderzoek naar en je zal er wel uit komen. Het is wel wat lastiger omdat de maker weg is van xdaforum, maar er zijn nog downloads te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Erwin537 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:28:
[...]

Enkele pagina's terug (2 met mijn posts-per-page-setting) ging het over 'AAHK' (Advanced Ace Hack Kit). Doe hier even onderzoek naar en je zal er wel uit komen. Het is wel wat lastiger omdat de maker weg is van xdaforum, maar er zijn nog downloads te vinden.
Idd had 'parted ways from xda gevonden' :-)
zit nu hier http://tau.shadowchild.nl/attn1/?p=74.
Dit zal wel werken me dunkt. Weet alleen niet of ik met mijn firmware met AAHK zal werken. Android 2.3.5 met 3.12.405.2. Ook zie ik dat windows 8 beter niet gebruikt wordt

[ Voor 15% gewijzigd door tboheeren op 06-12-2012 12:05 ]

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
tboheeren schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:31:
[...]

Dit zal wel werken me dunkt. Weet alleen niet of ik met mijn firmware met AAHK zal werken. Android 2.3.5 met 3.12.405.2. Ook zie ik dat windows 8 beter niet gebruikt wordt
Ik heb het twee weken geleden gedaan met AAHK. Bij mij wilde het ook niet lekker vanuit Windows 7. Gedoe met drivers etc. Ik heb het vanuit een liveCD met Ubuntu gedaan. Ging perfect. Vanaf 2.3.5 werd de DHD gedowngrade en kon ik daarna na hartelust andere ROMS proberen.

Deze nederlandse korte handleiding heb ik gebruikt: http://www.androidworld.n...8-how-root-desire-hd.html

[ Voor 9% gewijzigd door MaartenPol op 06-12-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
Draai nu Android 4.2 (Codeplex 4.2). Werkt helemaal als de tierelier
Er chill dat de DHD nog steeds updates blijft krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

atze schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:58:
Draai nu Android 4.2 (Codeplex 4.2). Werkt helemaal als de tierelier
Er chill dat de DHD nog steeds updates blijft krijgen!
Heb je daar toevallig een link van ofzo? Kom namelijk niets nuttigs tegen.
CodefireX dus :P Ik zie alleen dat Bluetooth niet werkt.. helaas gebruik ik dat als headset.. proberen kan altijd :P
En datum klopt niet, terug naar 1970.. beetje jammer, kijk na het weekend wel weer.

WARNING: BR3 and BR4 have a bug with Date. It means that Calendar sync will not work, Emails will get a wrong date, etc.. If the rom is your daily, it's better to keep / flash BR2.
Issue in recovery (flash process)
"Warning: No file_contexts" you can safely ignore the. displayed in Recovery while flashing the rom. It is a part of SE_Linux and nothing to worry about.
Issues in system
BR3 and BR4: Date issue (we are back to 1970): Calendar sync doesn't work, Emails get wrong date, etc. etc. etc..
Issues with features
Text-to-Speech does not work properly - it means issues with Google Now and similar apps.
Voice recorder: the record is saved but can't be read or played in phone
No Camera widget in Lockscreen of TabletUI mode
Issues in Settings
Display - DayDream - Clock: Force close when pressing on Settings icon
Options for dev: missing - See below how to access/enable
CFXsettings - Interface - Status Bar: Show Notification Coun] does not stay checkedt
CFXsettings - Interface - Navigation bar - Buttons (& Ringbar Target action) - Custom App : Unable to read the name of apps in list ((white font on white background?)
CFXsettings - System - Propmod: FC could occur when changing settings: To avoid the issue: after each change, wait until screen refresh

Vandaag update gedaan van Virtuous infinity alpha 1 welke ik nu zo'n 3 tot 4 maanden gebruikt heb en goed beviel naar alpha 3 waar ook gelijk kernel 3.0 in zit, android 4.03.

Gaat allemaal weer lekker vlot, niets te klagen. 0.0 artefacts geen gehaper met apps/scrollen/browsen ookal was dat al minimaal met alpha 1.

Ik hoop dat die gasten van virtuous nog ff lekker door gaan met updaten, scheelt weer nieuwe telefoon kopen :)

[ Voor 51% gewijzigd door prutser001 op 06-12-2012 22:16 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
tboheeren schreef op donderdag 06 december 2012 @ 11:31:
[...]

In de handleiding staat gewoon welke versies ondersteund worden. Lees deze goed door en kijk ook naar de tussenstap die je moet maken. Dit staat niet heel duidelijk, maar er staat welke versies deze tussenstap nodig hebben.
MaartenPol schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:31:
[...]

Ik heb het twee weken geleden gedaan met AAHK. Bij mij wilde het ook niet lekker vanuit Windows 7. Gedoe met drivers etc. Ik heb het vanuit een liveCD met Ubuntu gedaan. Ging perfect. Vanaf 2.3.5 werd de DHD gedowngrade en kon ik daarna na hartelust andere ROMS proberen.

Deze nederlandse korte handleiding heb ik gebruikt: http://www.androidworld.n...8-how-root-desire-hd.html
Bij mij werkte Windows 7 perfect. Welke drivers had je geïnstalleerd? Ik had gewoon HTC sync gebruikt voor de drivers.

EDIT:
Ik ben ook erg benieuwd naar android 4.2 codefireX ROM. Er zitten mij echter nog teveel bugs in voor een dagelijkse ROM. Ik wacht even af tot de versie iets volwassener is.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin537 op 07-12-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

En om even op die AAHK discussie in te gaan, ik heb deze ook gewoon onder w7 gedraaid zonder problemen. Had helemaal geen problemen met de drivers of wat dan ook.

Gewoon de how-to volgen en klaar, had niet verwacht dat het eigenlijk zo 'makkelijk' was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
prutser001 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:29:
En om even op die AAHK discussie in te gaan, ik heb deze ook gewoon onder w7 gedraaid zonder problemen. Had helemaal geen problemen met de drivers of wat dan ook.

Gewoon de how-to volgen en klaar, had niet verwacht dat het eigenlijk zo 'makkelijk' was.
Inderdaad, bij mijn eigen DHD heb ik destijds nog zelf moeten klooien in de command line met adb commands. Uiteindelijk bleek dit ook niet moeilijk, maar AAHK was wel heel makkelijk. Vind alleen de handleiding wat complex opgesteld en dat de ontwikkelaar doet alsof de gebruiker een totale nitwit is. De handleiding had m.i. veel duidelijker kunnen zijn.

EDIT:
Zie dat er een nieuwe versie is van CodefireX, alle tijd issues zijn opgelost! Misschien dat ik hem van het weekend nog even probeer om te kijken of het het waard is.

[ Voor 10% gewijzigd door Erwin537 op 07-12-2012 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Deze middag heb ik wat tijd en ga ik Jellytime R29 erop zetten. Eerst even een backup nemen van m'n huidige setup (IceColdSandwich 8.8). Zal eind volgende week m'n bevindingen posten.

CodefireX 4.2 vind ik nog wat voorbarig aangezien de rom als daily driver moet dienen.

[ Voor 20% gewijzigd door Largamelion op 07-12-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Ik vraag me alleen even af of het een probleem kan zijn omdat ik nu V Infinity draai ivm partitie gedoe.
CodefireX lijkt me gewoon erg leuk (Mede door wat HTC gezegt had 'DHD kan geen ICS aan *kots*) Om nu gewoon JB te zien draaien.

Helaas ben ik niet echt op de hoogte over het 'backup' maken, kan dat gewoon via die CWM toch?

Maar ik wacht wel even de tests af, ik zit nou niet bepaalt te wachten op 40 jaar oude emailtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
prutser001 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 14:05:
Ik vraag me alleen even af of het een probleem kan zijn omdat ik nu V Infinity draai ivm partitie gedoe.
CodefireX lijkt me gewoon erg leuk (Mede door wat HTC gezegt had 'DHD kan geen ICS aan *kots*) Om nu gewoon JB te zien draaien.

Helaas ben ik niet echt op de hoogte over het 'backup' maken, kan dat gewoon via die CWM toch?

Maar ik wacht wel even de tests af, ik zit nou niet bepaalt te wachten op 40 jaar oude emailtjes :P
De reden dat HTC dit niet kon was dat ze dan het toestel zouden moeten wipen i.v.m. partities (als ik het goed heb). Het kwam er op neer dat er geen gegevens bewaard blijven. Dit voldoet niet aan de eisen die zij stellen voor hun gebruikers. Ik denk dat dit ook een goede instelling is voor 'de leek'.

Back-up kan je maken via recovery en ik geloof ook via CWM/EXT4 recovery ja.

EDIT:
Weer al een nieuwe versie van CodefireX. Misschien toch waard om nog even af te wachten als de updates zo snel op elkaar volgen... Hoewel het natuurlijk wel interessant is om te kijken of hij qua performance beter/net zo dan/als JellyTime presteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin537 op 07-12-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Laatst online: 09-03-2023
Largamelion schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 11:42:
Deze middag heb ik wat tijd en ga ik Jellytime R29 erop zetten. Eerst even een backup nemen van m'n huidige setup (IceColdSandwich 8.8). Zal eind volgende week m'n bevindingen posten.

CodefireX 4.2 vind ik nog wat voorbarig aangezien de rom als daily driver moet dienen.
Ik gebruik hem[4.2] ook als dd, maar gaat helemaal prima. Tenzij je natuurlijk afhankelijk bent van bepaalde dingen (bv bt). Ik heb verder nog geen problemen gehad die dailydriver dingen in de weg zouden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 23:23
Erwin537 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 08:09:
Bij mij werkte Windows 7 perfect. Welke drivers had je geïnstalleerd? Ik had gewoon HTC sync gebruikt voor de drivers.
Ik kreeg maar geen connectie onder Windows 7. Had HTC sync eraf gehaald en alleen die driver geïnstalleerd. Geen idee waar het aan lag. Had ook geen zin het precies uit te zoeken. Onder Ubuntu geen connectieprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zijn er nog mensen met volgend probleem:

Als ik thuis vertrek en m'n WIFI netwerk dus verlaat, schakelt mijn DHD niet automatisch over op 3G/H/E. Ik kan wel gewoon bellen, maar m'n data connecteert niet. Snelste oplossing is even airplane mode in/uitschakelen. Ik heb al zitten googlen en heel wat mensen hebben dit probleem, er bestaat zelfs een app voor in de market (3G Connection Fix Free). Het is ergens begonnen nadat ik IceColdSandwich geïnstalleerd had, maar ik merk nu dat het bij Jellytime R29 ook is dus het lijkt erop dat het niet rom gebonden is. Mijn eerste vermoeden gaat dan naar één of andere app. Op Google merk ik dat het gebeurt op verschillende toestellen bij verschillende providers.
atze schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 16:43:Ik gebruik hem[4.2] ook als dd, maar gaat helemaal prima. Tenzij je natuurlijk afhankelijk bent van bepaalde dingen (bv bt). Ik heb verder nog geen problemen gehad die dailydriver dingen in de weg zouden zitten.
Tot nu toe bevalt JT heel goed, snelste rom die ik al gehad heb. Batterijverbruik lijkt hoger dan ICS, maar dit wacht ik nog even af. Wat ik wel mis bij de camera app is de optie om foto 's te trekken in 6M. Al mijn foto 's zijn altijd in dit formaat getrokken en nu moet ik plots overschakelen op 8M of 5M, geen widescreen dus :|. Wat me dan weer zeer goed bevalt, is het feit dat de foto 's van mijn contactpersonen er eindelijk goed uitzien ... geen grote pixels meer, maar HD.

Edit: Wat ik ook best lastig vind is dat de led van de softkeys onderaan al na 5 seconden uit gaan. Je moet dan even het scherm aanraken om ze weer te doen oplichten. Dit heb ik bij andere roms nooit gemerkt dus ik vermoed dat ze daar pas uitgingen als het scherm uitging.

[ Voor 8% gewijzigd door Largamelion op 10-12-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik had AAHK getest met de ubuntu live cd, maar wanneer ik de aahk wil extracten krijg ik al een error en moet de archiver sluiten. Ik ga dus ubuntu ofwel linux mint installeren op een partitie en dan verder met het rooten

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
tboheeren schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:27:
Ik had AAHK getest met de ubuntu live cd, maar wanneer ik de aahk wil extracten krijg ik al een error en moet de archiver sluiten. Ik ga dus ubuntu ofwel linux mint installeren op een partitie en dan verder met het rooten
"een error" ;)

Windows dumpen is altijd een goed idee, maar misschien kunnen we je wel helpen met je "een error"?

(anders ff via PM?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Ik ga het vandaag en/of morgen nog een keer testen dan stuur ik je de details door! Alvast bedankt voor je hulp

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik heb een poosje geleden Jellytime op mijn DHD gezet maar ben niet echt tevreden. Af en toe behoorlijk battery drain, gedoe gehad met mensen die mij niet hoorden bij een gesprek en een aantal lui horen een echo van hunzelf als ze met mij bellen. En ik kan geen flash dingen bekijken, ook Silverdinges van microsoft werkt niet :/

[ Voor 14% gewijzigd door MrVegeta op 11-12-2012 13:49 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Ik heb het idee dat de rek er wel uit begint te raken bij de DHD nu. De ontwikkeling van Custom ROMs begint droog te vallen, Jellytime staat al een hele tijd op R29 en IceColdSandwich op 8.8. Is dit het begin van het einde, of weet iemand nog van spannende ontwikkelingen die in de pijplijn zitten?

• Largamelion
Elwood Blues schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:55:
Ik heb het idee dat de rek er wel uit begint te raken bij de DHD nu. De ontwikkeling van Custom ROMs begint droog te vallen, Jellytime staat al een hele tijd op R29 en IceColdSandwich op 8.8. Is dit het begin van het einde, of weet iemand nog van spannende ontwikkelingen die in de pijplijn zitten?
Er zijn inderdaad veel goede roms die niet verder ontwikkeld worden op dit moment. Bij IColdS is het officieel, bij een paar andere goede roms laat de ontwikkelaar nog amper iets van zich horen. CodefireX (JB 4.2) is op dit moment nog volop in ontwikkeling en krijgt geregeld updates. Ik hoop dat de ontwikkeling van Jellytime ook niet stilvalt want dit is momenteel de rom die ik gebruik.

• Erwin537
Het valt op zich wel mee heb ik het idee. Android Revolution HD heeft een hele tijd stil gelegen maar kreeg onlangs opeens weer een update. Dus een tijdje stilte betekent niet altijd iets. Blackout heeft ook niet heel lang geleden een update gehad, zelfde geld geloof ik voor Sabsa Prime.
JellyTime heeft geloof ik recenter een update gehad, maar de ontwikkelaar (randomblame) was geloof ik aan een nieuw project begonnen en had 2 nexus telefoons binnen gekregen. Hierdoor zal hij een beetje aan het slacken zijn. Ik hoop wel ook dat hij door gaat, want ik gebruik op dit moment ook die ROM.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Erwin537 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 15:57:
[...]

Het valt op zich wel mee heb ik het idee. Android Revolution HD heeft een hele tijd stil gelegen maar kreeg onlangs opeens weer een update. Dus een tijdje stilte betekent niet altijd iets. Blackout heeft ook niet heel lang geleden een update gehad, zelfde geld geloof ik voor Sabsa Prime.
JellyTime heeft geloof ik recenter een update gehad, maar de ontwikkelaar (randomblame) was geloof ik aan een nieuw project begonnen en had 2 nexus telefoons binnen gekregen. Hierdoor zal hij een beetje aan het slacken zijn. Ik hoop wel ook dat hij door gaat, want ik gebruik op dit moment ook die ROM.
En ik dacht te lezen (in het Virtuous Infinity topic) dat de makers daarvan wellicht ook weer aan een DHD Sense ROM gaan sleutelen? (Als opvolger van die Infinity Beta ROM die het nooit heeft gehaald tot stable release, voor zover ik weet)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• tboheeren
Ivm met mijn voorgaande post.
Ik heb dus Ubuntu live cd gestart (try out)
Vervolgens heb ik command wget http:///tau.shadowchild.nl/files/aahk-11092012.zip && unzip aahk-11092012.zip && sudo ./hack-ace.sh uitgevoerd. Daar krijg ik de error dat de URL http:///tau.shadowchild.nl/files/aahk-11092012.zip unknown host is. Terwijl in FF dit wel lukt. Ik heb de file dan manueel gedownload en extract (deze keer zonder error). Dan ben ik naar de directory genavigeerd in terminal en ./hack-ace.sh uitgevoerd. Hier zegt hij 'no permissions'. Dan heb ik alle permissions op de aahk folder op read write geplaatst en nog steeds krijg ik dezelfde error.
Iemand suggesties?

Inventaris

• haling
[b][message=39442693,noline]Dan ben ik naar de directory genavigeerd in terminal en ./hack-ace.sh uitgevoerd. Hier zegt hij 'no permissions'. Dan heb ik alle permissions op de aahk folder op read write geplaatst en nog steeds krijg ik dezelfde error.
Iemand suggesties?
sudo bash hack-ace.sh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:08

vliegnerd

Nintendo fan.

Draai nu al weer een week of twee Jellybean 4.2 (CodefireX) zonder al te veel problemen. Overigens werkt bluetooth niet, dus als je daar van afhankelijk bent... Maar volgens mij werkt BT helemaal niet onder 4.2 AOSP/CM en zelfs niet goed op de Nexus 4.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:47

Arfman

Drome!

De telefoon is dan ook meer dan 2 jaar geleden uitgekomen (oktober 2010 volgens mij). Veruit de meeste devs zijn overgegaan naar nieuwere toestellen. "We" hebben geluk dat de DHD voor 95% gelijk is aan de HD2, daardoor zijn ROMs volgens mij vrij makkelijk te porten.

Degenen die 3 (?) jaar geleden een HD2 hebben aangeschaft, en de ontwikkelingen zijn blijven volgen hebben echt de deal van de eeuw gemaakt. Dat zal waarschijnlijk met geen andere telefoon zo lang doorgaan. Gisteravond toevallig een Desire voorzien van een custom ROM in verband met de zeer beperkte app capaciteit, die ROM's liggen al sinds juli dit jaar zo'n beetje stil. Datzelfde gaat nu gebeuren met de DHD, time to move on :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 11:48
Ik heb nu ook jellybean 4.2 codefirex op mijn dhd. Krijg a.s woensdag mijn nexus 4 binnen, nooit spijt gehad van de dhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

De DHD is voor mij de beste aankoop ooit geweest. Betrouwbaar ding, nu 2 jaar in bezit, het enige schade dat ik heb is de volume knop (is weg :/ ) ik gebruik dat ding nog zoveel, muziek luisteren, google drive documenten beheren, film/serie kijken onderweg <3

Nu heb ik met die F&F vodafone een 1 jarig sim only afgesloten, wil nog een jaar de DHD gebruiken en dan weer overstappen naar een nieuwe telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
MrVegeta schreef op zondag 16 december 2012 @ 21:54:
De DHD is voor mij de beste aankoop ooit geweest. Betrouwbaar ding, nu 2 jaar in bezit, het enige schade dat ik heb is de volume knop (is weg :/ )
Ik heb de volumeknop via ebay besteld, had hem binnen een maand in huis. Kost je nog niet eens 3 dollar... even erin schuiven en je hebt weer een knopje (telefoon hoeft niet eens opengemaakt te worden). Het helpt sowieso om er een 4.0 rom op te zetten, dan kan je de soundbar makkelijk sliden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb het toch moeilijk met Jellytime R29. Camera werkt maar half zo goed als bij ICS, vandaag ook ondervonden dat de GPS onnauwkeurig is en moeite heeft om mijn locatie te bepalen. Verder geraak ik amper de dag door met één lading en dit maakt het wel zeer onaangenaam.

Zal nog eens een poging doen om Kangbang 1.9 Stable erover te flashen en anders is het terug naar IceColdSandwich :(. Zou jammer zijn want ik vind Jellybean echt veel aangenamer dan Ice Cream Sandwich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Camera bij JT werkt inderdaad niet geweldig, maar misschien moet ik nog eens een andere app proberen.

Batterij doet het bij mij gewoon goed volgens mij. Ik haal hem altijd om een uur of 6 's ochtends van de lader en kan makkelijk tot 12 uur door. Met scherm aan zuipt hij hem wel leeg moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Erwin537 schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:18:
Camera bij JT werkt inderdaad niet geweldig, maar misschien moet ik nog eens een andere app proberen.

Batterij doet het bij mij gewoon goed volgens mij. Ik haal hem altijd om een uur of 6 's ochtends van de lader en kan makkelijk tot 12 uur door. Met scherm aan zuipt hij hem wel leeg moet ik zeggen.
12u 's middags of bedoel je 24u? :)

Als ik thuis op de wifi zit haal ik ook redelijk makkelijk het einde van de dag (bij IceColdSandwich kon ik 2 dagen halen bij hetzelfde gebruik). Echter in de week op m'n werk beschik ik niet over wifi en zit ik dus op H/3G en dan trekt ie het amper van 6u30 tot16u.

Net ook even deze fix getest voor de GPS, maar dat lijkt niet veel te veranderen. Hij denkt nog steeds dat ik een paar 100m verder zit. Op vorige roms nooit problemen gehad met de GPS.

Morgen mss maar eens een full wipe proberen en ook eens de 'system' partitie formatteren zodat echt alles weg is van vorige roms. Dan Jellytime er opnieuw opzetten en testen of er verschil is.

[ Voor 24% gewijzigd door Largamelion op 17-12-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Largamelion schreef op maandag 17 december 2012 @ 15:44:
[...]
12u 's middags of bedoel je 24u? :)

Als ik thuis op de wifi zit haal ik ook redelijk makkelijk het einde van de dag (bij IceColdSandwich kon ik 2 dagen halen bij hetzelfde gebruik). Echter in de week op m'n werk beschik ik niet over wifi en zit ik dus op H/3G en dan trekt ie het amper van 6u30 tot16u.

Morgen mss maar eens een full wipe proberen en ook eens de 'system' partitie formatteren zodat echt alles weg is van vorige roms.
Tot 24:00 ja :+ Maar ik gebruik hem dan ook alleen om een beetje te whatsappen/twitter en tumblr tijdens werk (niet super veel dus) en wat muziek luisteren zo nu en dan. Overal wifi, behalve tijdens de in totaal 2 uur durende reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
Ik heb bij mijn DHD een WIFI probleem. Als ik wil verbindingen krijg ik de foutmelding 'fout' te zien in het scherm. Mijn telefoon is al teruggezet naar fabrieksinstellingen en inmiddels geroot

Zou een andere ROM nog kunnen helpen voor dit probleem? De GSM-repair-shop hier in de stad gaf aan dat het geen hardware probleem was. Hij kon het oplossen via software. Natuurlijk is het mogelijk dat hij het verkeerd heeft gezien, vandaar dat ik even benieuwd ben.

[ Voor 4% gewijzigd door MaStar op 18-12-2012 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

MaStar schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 06:06:
Ik heb bij mijn DHD een WIFI probleem. Als ik wil verbindingen krijg ik de foutmelding 'fout' te zien in het scherm. Mijn telefoon is al teruggezet naar fabrieksinstellingen en inmiddels geroot

Zou een andere ROM nog kunnen helpen voor dit probleem? De GSM-repair-shop hier in de stad gaf aan dat het geen hardware probleem was. Hij kon het oplossen via software. Natuurlijk is het mogelijk dat hij het verkeerd heeft gezien, vandaar dat ik even benieuwd ben.
Ik heb met de originele rom en met Virtuous Infinity geen problemen ondervonden met de Wifi. Wel met de camera op het moment, deze doet het gewoon in Whatsapp.. maar niet als ik de camera app start :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 18-09 21:08

Emilio_TT

Never fear...I is here!

De vraag is al eens langs gekomen, maar aangezien er sinds dien als het goed is weer het een en ander vernieuwd is stel ik hem gewoon nog een keer:

Welke radio gebruiken mensen hier?

Ik heb me een tijdje geleden laten verleiden om van mijn stock-radio (die schijnbaar wel ERG oud was :X ) over te stappen naar de nieuwste (26_17_14_11_M), maar sinds dien is mijn WIFI redelijk waardeloos. -O-
Het werkt wel, maar ik heb beduidend slechter ontvangst dan voorheen. Mijn HSDPA lijkt er wel qua snelheid op vooruit gegaan te zijn, maar de ingeleverde WIFI is dat niet helemaal waard.

Omdat radio's natuurlijk enigzins regio gebonden zijn ben ik erg benieuwd welke radio mijn mede-tweakers gebruiken en hoe die bevalt. :Y)

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Ik ben tevreden over mijn huidige radio. Ik heb er eigenlijk nooit echt mee gespeeld en ben te lui om echt uit te proberen wat het scheelt.
Ik gebruik (smalbandversie)
26.13.04.19_M

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin537 op 18-12-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Waarom is roms.miui.us al zo lang uit de lucht voor mij en downforeveryoneorjustme.com?

Ik wil mijn MIUI updaten, omdat de versie die ik nu heb (2.5.25) een crashende YouTube app en een niet-werkende camera heeft, maar roms.miui.us is al een week down ofzo... Op hun forums is niets te vinden, en op Twitter laten ze ook niets horen naar mensen die gevraagd hebben of miui.us down was...

Verder hier ook een tevreden DHD gebruiker, hij heeft de grond al vaak genoeg van dichtbij gezien, en inmiddeld doe ik er ook niet meer voorzichtig mee omdat hij bijna niet kapot kan :P (En ik krijg gegarandeerd een keer last van Karma). Mijn volumeknopje is alleen al wel een jaar weg.

Dafuu http://files.miuiandroid....droid_ace_ics-2.11.30.zip op http://miuiandroid.com/community/threads/2-11-30.18892/ is ook al down :( Weet iemand waar een recente MIUI te vinden is in het Engels? Ik zou bijna een MIUI-torrent site opzetten, als dat legaal is...

[ Voor 17% gewijzigd door marcop23 op 18-12-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Deze ROM zou ik graag willen hebben. Zie alleen nergens een download mogelijkheid voor de ROM en Superwipe script?

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 18-12-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Al geprobeerd om die pagina in Google Chrome te openen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30
op dit moment zijn er problemen met 1 van de hosts
plaatjes werken daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25

Pierre

Van nature lui!

marcop23 schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:50:
Waarom is roms.miui.us al zo lang uit de lucht voor mij en downforeveryoneorjustme.com?

Ik wil mijn MIUI updaten, omdat de versie die ik nu heb (2.5.25) een crashende YouTube app en een niet-werkende camera heeft, maar roms.miui.us is al een week down ofzo... Op hun forums is niets te vinden, en op Twitter laten ze ook niets horen naar mensen die gevraagd hebben of miui.us down was...

Verder hier ook een tevreden DHD gebruiker, hij heeft de grond al vaak genoeg van dichtbij gezien, en inmiddeld doe ik er ook niet meer voorzichtig mee omdat hij bijna niet kapot kan :P (En ik krijg gegarandeerd een keer last van Karma). Mijn volumeknopje is alleen al wel een jaar weg.

Dafuu http://files.miuiandroid....droid_ace_ics-2.11.30.zip op http://miuiandroid.com/community/threads/2-11-30.18892/ is ook al down :( Weet iemand waar een recente MIUI te vinden is in het Engels? Ik zou bijna een MIUI-torrent site opzetten, als dat legaal is...
Ik zou eventueel versie 2.13.16 voor de DHD via Dropbox kunnen delen, stuur maar een pm met je email dan share ik hem voor je.

Het is de Nederlandse versie, die wil je denk ik niet.

[ Voor 2% gewijzigd door Pierre op 19-12-2012 08:04 . Reden: Nog geen koffie op ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:29
Pierre61 schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:50:
[...]

Ik zou eventueel versie 2.13.16 voor de DHD via Dropbox kunnen delen, stuur maar een pm met je email dan share ik hem voor je.

Het is de Nederlandse versie, die wil je denk ik niet.
Dat maakt me verder niet zoveel uit, alleen dacht ik dat EN 10x zo simpel te vinden zou zijn dan NL..

Maar plotseling is roms.miui.us weer up, dus ik zal die maar eens gaan proberen. Bedankt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
-edit-

[ Voor 97% gewijzigd door MaStar op 22-12-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
-edit-

[ Voor 94% gewijzigd door MaStar op 22-12-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik wil navigeren in het Clockword recovery (i.v.m. installeren van een ROM) maar mijn volumetoetsen werken niet. Is er een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Een andere recovery installeren?
4EXT Recovery Touch werkt met het aanraakscherm :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
anandus schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 14:59:
Een andere recovery installeren?
4EXT Recovery Touch werkt met het aanraakscherm :)
Jep, ga ik dat proberen.
Andere optie: ROM installeren via ROM manager (premium) of is dat niet handig?

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 22-12-2012 15:14 ]

Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste