Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 15:53
Megamind schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:52:
[...]
Ik heb liever een rom waar de radio goed werkt, maar dat is er bijna geen een.
"radio" als in FM-radio, of de Wifi/3G/etc chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:52
Ik vond het wel leuk om met google now te spelen. Hij luisterde goed naar mijn commando's en deed vaak wat ik vroeg. Er stond dat je het een tijdje moest gebruiken zodat het kon leren wat voor informatie jij wenst. Zo zou hij vertragingen in het verkeer e.d. moeten kunnen aangeven als hij weet waar jij vaak rijd (begreep ik). Of dit hier in Nederland nu werkt weet ik niet, hier heb ik me nog niet in verdiept. Het is in ieder geval grappig om eens mee te spelen, maar of ik het echt ga gebruiken?

Het is overigens wel handig voor het instellen van een wekker. Dat is wel iets makkelijker. Ik miste nog wel het opstarten van een app, dat zou handig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Erwin537 op 17-10-2012 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:06
Megamind schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:52:
[...]

Ik heb liever een rom waar de radio goed werkt, maar dat is er bijna geen een.
Als je FM-radio bedoelt moet je Spirit Light maar eens proberen

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Ik zit nu al een paar maanden op ICS, en vind de mogelijkheden tot instellen heerlijk,

maar nu zat ik laatst mijn sd op te schonen, en kwam wat oudere filmpjes die ik heb gemaakt voordat ik ICS had... allejezus wat een kwaliteitsverschil! Ondanks de vermeende mogelijkheid tot 720p, zijn de drivers voor filmpjes nog niet helemaal wat ze eerst waren (is het soms geupscalede 420p?).

Weet er iemand een ROM die wel 720p recording goed ondersteunt? (ik weet nml niet meer met welke rom ik die filmpjes heb gemaakt). Vrijwel alle "oude" roms (blackice, miui etc) hebben nu ook ICS of JT integratie en de bijbehorende slechte video...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
Mooneater schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:00:
Ik zit nu al een paar maanden op ICS, en vind de mogelijkheden tot instellen heerlijk,

maar nu zat ik laatst mijn sd op te schonen, en kwam wat oudere filmpjes die ik heb gemaakt voordat ik ICS had... allejezus wat een kwaliteitsverschil! Ondanks de vermeende mogelijkheid tot 720p, zijn de drivers voor filmpjes nog niet helemaal wat ze eerst waren (is het soms geupscalede 420p?).

Weet er iemand een ROM die wel 720p recording goed ondersteunt? (ik weet nml niet meer met welke rom ik die filmpjes heb gemaakt). Vrijwel alle "oude" roms (blackice, miui etc) hebben nu ook ICS of JT integratie en de bijbehorende slechte video...
Project X speelt al mijn HD filmpjes perfect af. Filmen in 720p ook geen probleem.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Largamelion schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:40:
[...]
Project X speelt al mijn HD filmpjes perfect af. Filmen in 720p ook geen probleem.
Ok, ga ik die eens proberen, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
ikmattie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:41:
[...]

Als je FM-radio bedoelt moet je Spirit Light maar eens proberen
Vorige keer werkte deze niet goed met JT omdat na het afsluiten je batterij leeggezogen werd. Zit nu op ICS wat iets beter is, maar als ik bv een whatsapp krijg dan zorgt dat geluidje ervoor dat de FM helemaal stilvalt, ook niet echt geweldig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Megamind schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:23:
[...]

Vorige keer werkte deze niet goed met JT omdat na het afsluiten je batterij leeggezogen werd. Zit nu op ICS wat iets beter is, maar als ik bv een whatsapp krijg dan zorgt dat geluidje ervoor dat de FM helemaal stilvalt, ook niet echt geweldig dus.
Ik draai nu al een tijdje IceColdSandwich en heb nog nooit zo'n goede battery life gehad. Tot ik Spirit installeerde.. :/
Ook gemerkt dat de drain doorgaat als ik Spirit alweer heb afgesloten, dus ik reboot mijn telefoon nu iedere keer (2x per dag, dus is goed mee te leven) als ik klaar ben met luisteren. Werkt prima, maar het blijft natuurlijk sub-optimaal. :O

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Tsurany schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:47:
Wat moet je met Google Now? Snap nog steeds niet wat voor nut het heeft. Doet af en toe en voorspelling die 80% van de tijd niet relevant is.
Super handige functie wat voor 80% van de tijd wel relevant is ;)
Je moet 't wel 'n kans geven en niet bij voorbaat roepen dat 't niets is. 't moet "leren" en doet dat niet in 10 minuten maar dan geeft 't echt goede aanvullende info. 't spraakgedeelte is al redelijk, automatisch herinneren aan afspraken in je agenda, navigeren en OV-info is al heel redelijk.
Siri voor de iPhone werkt ook nog niet perfect....!!! maar heeft net als Google Now potentie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
mowa schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:42:
[...]

Super handige functie wat voor 80% van de tijd wel relevant is ;)
Je moet 't wel 'n kans geven en niet bij voorbaat roepen dat 't niets is. 't moet "leren" en doet dat niet in 10 minuten maar dan geeft 't echt goede aanvullende info. 't spraakgedeelte is al redelijk, automatisch herinneren aan afspraken in je agenda, navigeren en OV-info is al heel redelijk.
Siri voor de iPhone werkt ook nog niet perfect....!!! maar heeft net als Google Now potentie.
Hoelang doe je normaal op een batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Ik heb het al vrij lang in gebruik, geen 10 minuten. Ik krijg herinneringen omdat die via mijn agenda gestuurt worden. Navigatie heb ik Google Maps voor. En t weer zie ik al per widget. Waarom daar apart een app voor starten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Megamind schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:43:
[...]

Hoelang doe je normaal op een batterij?
Een volle dag maar "stock" draint ie wel hard en moet je naar 't stopcontact rennen. Je moet dus wat tweaken.
Tsurany schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:45:
Ik heb het al vrij lang in gebruik, geen 10 minuten. Ik krijg herinneringen omdat die via mijn agenda gestuurt worden. Navigatie heb ik Google Maps voor. En t weer zie ik al per widget. Waarom daar apart een app voor starten?
Precies.....Google Now is 'n alles in 1 app en heb je niet 10 verschillende apps nodig ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
haling schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:02:
[...]
Lang leve Nandroid en Titanium Backup! _/-\o_
Lange leve Titanium Backup inderdaad, maar het is wel verrekte irritant dat je niet al je apps met 1 klik terug kan zetten. Je moet ze 1 voor 1 akkoord geven...

Kan dit niet anders?? :?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
JunkO schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

Lange leve Titanium Backup inderdaad, maar het is wel verrekte irritant dat je niet al je apps met 1 klik terug kan zetten. Je moet ze 1 voor 1 akkoord geven...

Kan dit niet anders?? :?
Met de betaalde versie kan dat in 1x ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieba
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Rom toolbox lite heeft backup functie, root browser en diverse tweak mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
mowa schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:48:
[...]

Precies.....Google Now is 'n alles in 1 app en heb je niet 10 verschillende apps nodig ;)
Volgens mij (kan het niet testen omdat mij DHD gerepareert word) gebruikt hij alsnog gewoon de apps die daarvoor bedoelt zijn, dus het is een spraakportal er naartoe :)

Of het nuttig is weet ik nog niet, het is sowieso nog een beetje awkward om tegen je telefoon te praten. Een snelle manier om een commando in te spreken zou ook helpen. Nu moet je voor zover ik weet eerst Google Now openen en dan 'Google' zeggen of op het microfoontje drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:05
Iemand in dit topic had TrickDroid ROM getipt, deze heb ik gister een kans gegeven omdat IceColdSandwhich steeds vaker kuren gaf. Kreeg steeds uit het niets reboots en hij werd ook wat slomer.

TrickDroid heeft Sense 4.0 en draait op Android 4.0.3. De TweakPackage die er bij zit is ook leuk en ik ben er echt tevreden over. Het werkt lekker vloeiend en ik heb 25gb Dropbox ruimte er bij gekregen voor 2 jaar.

off-topic: Weet iemand hoe je op deze nieuwe site binnen een topic kan zoeken? Ik ben er nog niet echt blij mee, het is er niet overzichtelijker op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:57

Arfman

Drome!

Je kunt nog niet in een topic zoeken. Bookmark knop naast elke post is ook weg. Kleurtjes in fora (categorieen) ook verdwenen.

Top update, dat tweakers v7.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
dhhdante schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:25:
Iemand in dit topic had TrickDroid ROM getipt, deze heb ik gister een kans gegeven omdat IceColdSandwhich steeds vaker kuren gaf. Kreeg steeds uit het niets reboots en hij werd ook wat slomer.

TrickDroid heeft Sense 4.0 en draait op Android 4.0.3. De TweakPackage die er bij zit is ook leuk en ik ben er echt tevreden over. Het werkt lekker vloeiend en ik heb 25gb Dropbox ruimte er bij gekregen voor 2 jaar.

off-topic: Weet iemand hoe je op deze nieuwe site binnen een topic kan zoeken? Ik ben er nog niet echt blij mee, het is er niet overzichtelijker op geworden.
Ik heb deze erop gezet en was blij met Sense4, zeker de FM radio die zonder gedoe werkt.

Alleen deze rom heeft weer geen SRS audio, alleen beats dat niet uitmaakt 8)7 SndUI heeft helaas niet de SRS optie erbij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Zonet Icecoldsandwich nog eens geïnstalleerd, maar hij synct weer niet automatisch mijn apps met Google Play, ookal heb ik tijdens de setup gezegd dat ie dit wel moet doen. Weet iemand toevallig of ik nog iets extra moet aanzetten?

Met Titanium Backup begin ik er niet aan want dan moet ik bij elke app bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Largamelion schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:27:
Zonet Icecoldsandwich nog eens geïnstalleerd, maar hij synct weer niet automatisch mijn apps met Google Play, ookal heb ik tijdens de setup gezegd dat ie dit wel moet doen. Weet iemand toevallig of ik nog iets extra moet aanzetten?

Met Titanium Backup begin ik er niet aan want dan moet ik bij elke app bevestigen.
Daar heb ik ook telkens last van bij het proberen van nieuwe ROMS. Op zich valt het nog mee met het werk. Ik had laatst via de market online op m'n desktop even snel alle apps aangeklikt. Dan installeert de boel automatisch en kun je op je gemakje wachten tot hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Erwin537 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 15:41:
[...]

Daar heb ik ook telkens last van bij het proberen van nieuwe ROMS. Op zich valt het nog mee met het werk. Ik had laatst via de market online op m'n desktop even snel alle apps aangeklikt. Dan installeert de boel automatisch en kun je op je gemakje wachten tot hij klaar is.
Heb het nu ook zo gedaan, op die manier valt het nog mee. Ben nu de data van de apps aan het restoren met Titanium Backup, maar ook daar heb ik in het verleden maar gedeeltelijk succes mee gehad. Benieuwd hoe het nu afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Je kan ook 5 euro uitgeven aan Titanium, dat met de playstore stopt er bij mij ook altijd mee, ik zie online mijn telefoon niet eens meer staan.

Met Titanium kan ik het een stuk makkelijker doen, hij neemt ook gelijk userdata mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

IceColdSandwich 8.8 is toch weer met een update gekomen: 8.8 – OMG IT'S ALIVE EDITION :) met oa wat functies geport uit JB..

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Megamind schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:26:
Je kan ook 5 euro uitgeven aan Titanium, dat met de playstore stopt er bij mij ook altijd mee, ik zie online mijn telefoon niet eens meer staan.

Met Titanium kan ik het een stuk makkelijker doen, hij neemt ook gelijk userdata mee.
Ik heb met TB maar gedeeltelijk succes, daarom wil ik er geen geld aan uitgeven. Moest het 100% werken, had ik het al gekocht. Helaas loopt het geregeld vast tijdens het restoren van apps en zet ie bij de helft van m'n apps de settings niet terug.

Zit nu sinds vorige week op Icecoldsandwich en voorlopig zeer tevreden van. Loopt een pak vlotter dan die Sense roms en de batterij gaat ook heel wat langer mee. Het enige wat ik echt mis van de Sense roms is de camera, die werkt toch een pak leuker op Sense 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Largamelion schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:55:
[...]
Ik heb met TB maar gedeeltelijk succes, daarom wil ik er geen geld aan uitgeven. Moest het 100% werken, had ik het al gekocht. Helaas loopt het geregeld vast tijdens het restoren van apps en zet ie bij de helft van m'n apps de settings niet terug.
Bij mij werkt hij perfect op al meer dan 10 verschillende ROMS op 2 toestellen.

Zelfs het overzetten van apps+settings vanmijn Desire met GB naar m'n Desire HD met ICS werkte perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
(jarig!)
Mooneater schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 20:16:
[...]

Met de betaalde versie kan dat in 1x ;)
Aangeschaft, dit werkt echt 10x beter! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:40

vliegnerd

Nintendo fan.

+1 voor Titanium Backup.

Ik zit al een tijdje op de CodefireX CM10 (Jellybean) rom, flash ong elke week een nightly. Helaas heb ik steeds meer last van de vertical lines bug. Verticale lijnen, vooral aan de rechterkant van het scherm als ik de telefoon 's ochtends van de lader haal en scherm aanzet.

Enfin, daarom weer terug naar aospX gegaan. Prima ROM -toch wat stabieler dan CM10- en nu ook OTA updates. Enfin, werkt prima. Alleen GPS locks gingen beter in codefirex/CM10.

Ik mis echter de Sense Camera. Daarom vandaag eens TrickDroid (v4) geprobeerd. Helaas miste ik de dialer en SLOOOOOOOOM. Lelijk ook als je AOSP/CM10 gewent bent geraakt.

Maar nu mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een sense rom en dan "de-sense-d" dus de AOSP launcher, AOSP lockscreen, AOSP statubbar, notifications enzo.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
TrickDroid wordt wel sneller na 3 volledige cycles oid meen ik gelezen te hebben.

Bij mij loopt ie nu niet veel slomer dan IceColdSandwhich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds dit weekend weer terug naar Android 2.3.5 en Sense 3.5, ik heb nu Android Revolution HD geinstalleerd.

Ik begon me toch steeds meer te ergeren aan de traagheid van Android 4.0 / Sense 4.0 op de DHD. Volgens mij is het ook niet puurt een driver problemen maar is de DHD gewoont te traag hiervoor. Nu draait mijn telefoon als ik eerlijk ben toch echt weer een stuk soepeler / beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

aospX is op mijn telefoon toch echt veel sneller dan Trickdroid, maar ik heb trickdroid natuurlijk nog geen 3 cycles gegeven. aospX is vloeiend en snel, alleen de stockbrowser vind ik traag, maar Dolphin HD is prima. De camera is behoorlijk stabiel, maar ik mis de sense camera.

Ik ben overigens ook even teruggegaan naar GB een paar weken terug. Helaas miste ik de Gmail app van ICS teveel. De look and feel van ICS (en JB) AOSP wen je ook snel aan. Sense is dan groot en lelijk.

Enfin, elke rom heeft zo zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Als JB met de Android 4.2 update komt wil ik ook wel weer overstappen, Trickdroid adverteerd met snelheid, maar dan hebben ze zelf zeker nooit JB gebruikt :P Met de 4.2 update is eindelijk die bug gefixt dat je keyboard niet elke keer naar default gaat als je reboot.

En aangezien de radio niet goed werkt, reboot ik vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb geen last van "keyboard gaat naar default na reboot". Kan me wel herinneren dat dat zowas, maar op de huidige aospX (MR1, ICS 4.0.4) is dat zeker niet zo en ik had er in de codefireX CM10 (JB 4.1.2) ook geen last van. Na reboot gewoon nog mijn Swiftkey keyboard.

JB is inderdaad snel, maar AOSP ICS ook. Het is blijkbaar Sense dat gewoon te zwaar is voor onze "oude" Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik zit voorlopig weer op 2.3.5. De camera (vooral recording) werkt niet stabiel genoeg onder ICS/JB om de family-momenten betrouwbaar op te nemen. Maar ik blijf kijken naar de ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Wekkel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:31:
Ik zit voorlopig weer op 2.3.5. De camera (vooral recording) werkt niet stabiel genoeg onder ICS/JB om de family-momenten betrouwbaar op te nemen. Maar ik blijf kijken naar de ontwikkelingen.
Hoe ben je teruggegaan naar stock? Ik heb nu een aantal roms geprobeerd maar ik ben niet echt onder de indruk, zie niet echt veel voordelen van ICS of JB nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terug naar stock is niet nodig, je kunt gewoon iets als Virtuous Affinity of ARHD 7.04 flashen. Die zijn zelfs beter dan de stock roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Wekkel schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 00:31:
Ik heb een maand Project X van Nik gedraaid (ICS met Sense 4.0) en nooit problemen gehad met de camera, werkt zo goed als perfect. Het enige wat niet lukte was 'continuous shooting', dan crashte de camera app na de 2e foto. Filmen in HD en foto 's nemen nooit problemen mee gehad en ik gebruik dit dagelijks zowel thuis als op het werk. Het enige probleem dat ik met die rom had, was dat m'n batterij geregeld leeg liep zonder dat ik er echt een oorzaak aan kon binden. Daarom ben ik overgeschakeld op Icecoldsandwich en het is echt een droom. Batterij gaat bijna 2x zolang mee en de mogelijkheden tot customizen zijn oneindig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik nu al een tijd de JB rom met grote tevredenheid. Weinig problemen. Loop wel 10 versies ondertussen achter volgens mij, maar te lui om te updaten aangezien eigenlijk alles wel werkt. Al zal de rom alleen nog maar beter zijn geworden.

Voor de mensen die klagen over het batterijgebruik van Google Now: Google Now is gewoon uit te zetten, dus dan heb je daar ook geen last meer van :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Ik draai nu al weer 2 hele dagen IceColdSandwich en hij loopt heerlijk! Maar een paar keer wat artefacts gehad aan de zijkant van het scherm, maar dat was ook geen probleem.

1 (algemene) vraag: het enige wat echt traag is, is het 'recente apps' scherm (home ingedrukt houden). Valt dat uit te schakelen, of terug te zetten naar de oude variant: alleen maar iconen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Largamelion schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:19:
[...]
Ik heb een maand Project X van Nik gedraaid (ICS met Sense 4.0) en nooit problemen gehad met de camera, werkt zo goed als perfect. Het enige wat niet lukte was 'continuous shooting', dan crashte de camera app na de 2e foto. Filmen in HD en foto 's nemen nooit problemen mee gehad en ik gebruik dit dagelijks zowel thuis als op het werk. Het enige probleem dat ik met die rom had, was dat m'n batterij geregeld leeg liep zonder dat ik er echt een oorzaak aan kon binden. Daarom ben ik overgeschakeld op Icecoldsandwich en het is echt een droom. Batterij gaat bijna 2x zolang mee en de mogelijkheden tot customizen zijn oneindig.
Draai ProjextX nu een maand, kan niet zeggen dat bij mij de batterij snel leeg raakt. Gewoon een dag, zoals alle andere ROMS bij mij deden (geen maatstaf, mar voor mij een teken dat het niet méér verbruikt dan andere ROMS).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Roeligan schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:16:
[...]

Draai ProjextX nu een maand, kan niet zeggen dat bij mij de batterij snel leeg raakt. Gewoon een dag, zoals alle andere ROMS bij mij deden (geen maatstaf, mar voor mij een teken dat het niet méér verbruikt dan andere ROMS).
Bij mij ging hij ook 90% van de tijd gewoon een dag mee, maar geregeld (ongeveer 1x per week) was dit niet het geval en haalde ik zelfs geen halve dag. Als ik dan keek bij battery use, dan verwees hij meestal naar Android Base System als 2e grootste verbruiker naast het scherm. Dat proces hield voor één of andere reden mijn DHD 'awake'. Een reboot loste het probleem dan wel op, maar de laatste tijd had ik de indruk dat het meer en meer voorkwam. Soms was ik 30% van m'n lading kwijt na een rit van 30 min naar m'n werk. Zonder dat ik het toestel echt gebruikte.

Weet er iemand hoe je bij Icecoldsandwich (zou ICS willen typen maar lijkt me verwarrend ;)) notificaties kan inschakelen op de lock screen, als dit uberhaupt mogelijk is? Ik krijg bijvoorbeeld bij een nieuw bericht enkel een icoontje in m'n balk bovenaan. Bij Sense roms kreeg ik een preview van het bericht op de lock screen en verscheen er ook een 1 'tje op de shortcut van 'berichten'. Idem voor agenda notificaties en gemiste gesprekken. Is dit een extra feature van Sense of kan dit ook in stock android en Icecoldsandwich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
Largamelion schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:41:
[...]
Bij mij ging hij ook 90% van de tijd gewoon een dag mee, maar geregeld (ongeveer 1x per week) was dit niet het geval en haalde ik zelfs geen halve dag. Als ik dan keek bij battery use, dan verwees hij meestal naar Android Base System als 2e grootste verbruiker naast het scherm. Dat proces hield voor één of andere reden mijn DHD 'awake'. Een reboot loste het probleem dan wel op, maar de laatste tijd had ik de indruk dat het meer en meer voorkwam. Soms was ik 30% van m'n lading kwijt na een rit van 30 min naar m'n werk. Zonder dat ik het toestel echt gebruikte.
Ik heb sinds het mij hier een paar posts geleden werd aangeraden ook ProjectX en had in het begin dit ook inderdaad. Ik had het gevoel dat de brightness op "auto" niet goed werkte (hij stond eigenlijk altijd op 100% leek het), en sinds ik die op de laagste waarde heb gezet heb ik verder nergens last van.

Wel mis ik de toggles in het drop down menu zoals bij ICS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:42
Er is veel te doen over hoelang de batterij het volhoudt bij verschillende roms. Maar iedereeen weet dat een batterij niet altijd perfect blijft. Ik heb daarom sinds het weekend 'ns een andere accu gekocht. Kijken of daar meer winst mee te boeken is.

Natuurlijk, als je een drain in je besturing zit red je het net zo goed niet. Ik begrijp ook wel dat een nieuwe batterij maar beperkte winst heeft. Maar het is zekere dat wanneer je accu zeg 800 ladingen heeft gehad, de capaciteit toch is afgenomen.

Voor mensen met interesse: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

[ Voor 10% gewijzigd door wuppie007 op 24-10-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Wat mij opvalt is dat ROMS na verloop van tijd toch minder worden. Met name met Blackout had ik dit erg. De eerste paar dagen was de ROM heel goed, maar na een paar weken werd hij erg traag en kreeg vastlopers. Rebooten helpt eigenlijk niet etc.

Ik wil graag JellyTime nog voor langere tijd uitproberen, maar helaas moet ik nog steeds wachten tot mijn telefoon terug is van reparatie.

Mocht JellyTime niet bevallen ga ik nog IceColdSandwich, Project X en misschien nog een ROM waar geen Sense in zit. Ik ben in het verleden vooral bij Sense ROMs gebleven, dus wil eens (goed) kijken hoe niet Sense ROMs presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Mooneater schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Ik heb sinds het mij hier een paar posts geleden werd aangeraden ook ProjectX en had in het begin dit ook inderdaad. Ik had het gevoel dat de brightness op "auto" niet goed werkte (hij stond eigenlijk altijd op 100% leek het), en sinds ik die op de laagste waarde heb gezet heb ik verder nergens last van.

Wel mis ik de toggles in het drop down menu zoals bij ICS...
Toegegeven geïntegreerd in het OS is mooier, maar de app Notification Toggle werkt goed als plaatsvervanger. :)

[ Voor 7% gewijzigd door TommieW op 24-10-2012 09:32 . Reden: rotlinkjes ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:18
Ok, nadat ik mijn eigen telefoon gesloopt heb door het display en het frame te vervangen heb ik afgelopen week via Marktplaats maar eens een vervangend toestel aangeschaft.
Nu kom ik er alleen achter dat de volumeknop niet helemaal goed werkt; volume up gaat goed naar volume down niet. De knop "voelt" wel gewoon goed (d.w.z. je voelt hem wel klikken wanneer je hem indrukt).
Heb ergens gelezen dat dit meestal een hardware-probleem is maar ook aan de software kan liggen.
Is zoiets bij jullie bekend?

Er draait nu Virtuous Affinity op, maar ik wil graag weer IceColdSandwich gaan flashen; ben er alleen een beetje huiverig voor met een volumeknop die niet 100% is aangezien je deze wel nodig bent met CWM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
DesireHD schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Er draait nu Virtuous Affinity op, maar ik wil graag weer IceColdSandwich gaan flashen; ben er alleen een beetje huiverig voor met een volumeknop die niet 100% is aangezien je deze wel nodig bent met CWM...
Dat kun je toch makkelijk testen bij een reboot naar recovery? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Laatst online: 09:46

Emilio_TT

Never fear...I is here!

DesireHD schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:09:
Ok, nadat ik mijn eigen telefoon gesloopt heb door het display en het frame te vervangen heb ik afgelopen week via Marktplaats maar eens een vervangend toestel aangeschaft.
Nu kom ik er alleen achter dat de volumeknop niet helemaal goed werkt; volume up gaat goed naar volume down niet. De knop "voelt" wel gewoon goed (d.w.z. je voelt hem wel klikken wanneer je hem indrukt).
Heb ergens gelezen dat dit meestal een hardware-probleem is maar ook aan de software kan liggen.
Is zoiets bij jullie bekend?

Verder is dit natuurlijk een uitstekend moment om 4EXT te installeren. Ik ben een tijdje geleden overgestapt van CWM naar 4EXT, en de volledige touch-omgeving bevalt prima! :9

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
haling schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Dat kun je toch makkelijk testen bij een reboot naar recovery? :?
Mja, dat werkt wel... Toch maar proberen dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
Emilio_TT schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:27:
[...]

Verder is dit natuurlijk een uitstekend moment om 4EXT te installeren. Ik ben een tijdje geleden overgestapt van CWM naar 4EXT, en de volledige touch-omgeving bevalt prima! :9
Hmm, dat ken ik nog niet; ff googlen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 21:19

Elwood Blues

87167191

Bevalt hier ook prima inderdaad, geen issues mee gehad so far: http://www.4ext.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mooneater schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:18:Wel mis ik de toggles in het drop down menu zoals bij ICS...
Bij Project X heb je ook toggles dacht ik, gewoon in het drop down menu op je provider drukken en dan komen ze tevoorschijn.

Zit nu ongeveer een week op Icecoldsandwich en bevalt me goed, maar er zijn toch een aantal zaken die ik mis van Sense. Heb zonet de Sense 4.0 geluiden gedownload omdat ik die toch verkies boven stock Android (notificaties, ringtones, ...). Nu mis ik nog een Nederlands woordenboek, volgende stap is dus het Sense keyboard flashen want de pijltjes vond ik toch ook echt wel handig. Hopelijk loopt dat goed op een niet Sense rom.

Edit: Sense keyboard flashen op een niet-Sense rom lukt dus niet. Verder vind ik ook nergens een optie om woord suggesties aan te zetten, dat vond ik toch best handig aan Sense.

[ Voor 11% gewijzigd door Largamelion op 24-10-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Largamelion schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:55:
[...]
Bij Project X heb je ook toggles dacht ik, gewoon in het drop down menu op je provider drukken en dan komen ze tevoorschijn.

Zit nu ongeveer een week op Icecoldsandwich en bevalt me goed, maar er zijn toch een aantal zaken die ik mis van Sense. Heb zonet de Sense 4.0 geluiden gedownload omdat ik die toch verkies boven stock Android (notificaties, ringtones, ...). Nu mis ik nog een Nederlands woordenboek, volgende stap is dus het Sense keyboard flashen want de pijltjes vond ik toch ook echt wel handig. Hopelijk loopt dat goed op een niet Sense rom.

Edit: Sense keyboard flashen op een niet-Sense rom lukt dus niet. Verder vind ik ook nergens een optie om woord suggesties aan te zetten, dat vond ik toch best handig aan Sense.
Is het niet interessant om naar Swiftkey te kijken? Het is (na de trial) wel betalen, maar het is echt een gave app. Ik moet wel zeggen dat met v3 de ./?/! wat onhandiger zijn, maar dat zal een kwestie van wennen zijn. Verder maak ik zelf enorm veel gebruik van het slide-back-to-clear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik gebruik ook Swiftkey. Was tijdens de sale een paar weken geleden 99cent. Maar die 4euro (toch?) is het 100% waard. En als je dat eenmaal gewend bent wil je ook geen Sense toetsenbord meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Heb die SwiftKey zelfs 2x gekocht, zowel voor de foon als de tablet... ideaal!

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

...of je gebruikt 'm gratis buiten de market om. :X

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...of je betaald gewoon 4 euro om de ontwikkelaar te bedanken voor de geweldige app.

Voor zo'n bedrag illegaal gaan downloaden vind ik wat zielig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:59
TommieW schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:20:
...of je gebruikt 'm gratis buiten de market om. :X

:+
Triest. Dit soort gedrag zorgt er dus voor dat ontwikkelaars Android minder interessant vinden dan iOS. Geef gewoon 4 euro uit, apps zijn het vaak wel waard. Niet alleen SwiftKey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik zou 'm wel willen kopen, maar ik heb simpelweg geen credit card, en Amazon appstore werkt alleen in de US. 't Wordt tijd dat Google eens PayPal gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
DFKT schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:18:
Heb die SwiftKey zelfs 2x gekocht, zowel voor de foon als de tablet... ideaal!
Kan je niet die app met dezelfde account op meerdere devices gebruiken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:10

Pierre

Van nature lui!

Tsurany schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:08:
[...]

Ja dat vraag ik me dus ook af, die paar euro boeit me niets, maar gebruik hem nu op mijn DHD en ga binnenkort ook nog een tablet kopen.
En wil hem daar ook op draaien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
[...]

Pierre61 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:11:
[...]

Ja dat vraag ik me dus ook af, die paar euro boeit me niets, maar gebruik hem nu op mijn DHD en ga binnenkort ook nog een tablet kopen.
En wil hem daar ook op draaien.
Ja, normaal gesproken wel. Weet alleen zo uit mijn hoofd niet of Swiftkey een aparte tabletversie aanbiedt. Volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
DwightKSchrute schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:17:
Weet alleen zo uit mijn hoofd niet of Swiftkey een aparte tabletversie aanbiedt. Volgens mij niet.
Phone
Google Play: SwiftKey 3 Keyboard

Tablet
Google Play: SwiftKey 3 Tablet Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
DesireHD schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 12:31:
[...]

Hmm, dat ken ik nog niet; ff googlen....
De touch keys onder het scherm kun je ook gebruiken om in de recovery te navigeren.
home = omhoog
menu = naar beneden
back = 1 menu terug
search = select

en swiftkey is de beste app die ik ooit voor android heb gekocht. De overige toetsenborden beginnen nu ook dit soort predictive text toe te voegen, wat wel aangeeft dat dit echt een zeer gewaardeerde toegevoegde waarde is (swype, JB-toetsenbord).

[ Voor 39% gewijzigd door Mad_Cow op 25-10-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ha, ik was Swiftkey aan het verwarren met Swype, dacht dat jullie daarover bezig waren :). Swype vind ik namelijk echt niet handig, er zit zoiets soortgelijks in Sense 4.0, maar ik kan er echt niet goed mee werken. Wat ik vooral mis in Icecold is de woord voorspellingen die ik in Sense wel had en het lijkt erop dat Swiftkey dit wel heeft. Ik zie dat er een gratis versie is (1 month trial), morgen direct eens testen.

Edit: ondertussen al geïnstalleerd en het ziet er echt goed uit, bij de eerste zin die ik wou typen wist hij gewoon al wat ik wou zeggen lol.

[ Voor 14% gewijzigd door Largamelion op 25-10-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Als je swiftkey versie 3 gebruikt, kan je een ! / ? doen door op de punt link/rechts te swypen. In oudere versies stonden die tekens los van de punt, dus waren het aparte knoppen.

Daarnaast raad ik aan de longpress duur naar +- 250ms te verlagen. Een andere mooie feature (die ik eerder noemde) is het van rechts naar links swypen over het toetsenbord om een compleet woord weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
[...]

Tablet en phone versie. Tablet versie is niet compatibel met telefoon en andersom. Tablet versie is ook beduidend anders van opzet, op zich goed afgestemd met grotere tablets (heb een ASUS 300T)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Ik vind Swype wel heerlijk, maar ik geef Swiftkey nu eens een keer een kans. Ik hoop dat het uiteindelijk wat sneller gaat, want met swype kan ik toch sneller 'typen' nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik zie net dat SwiftKey ook een swype-achtige input gaat ondersteunen. Das echt geweldig
http://www.androidworld.n...al-vegend-tekst-invoeren/

terug naar DHD custom roms.

Ik heb een tijdje geleden JellyTime R8 uitgeprobeert en kreeg toen last van de bug die gerelateerd is aan encryptie van de Play Store link. Hebben meer mensen daar last van gehad bij de nieuwe versies van JellyTime?

Het gaat om betaalde apps die in een verkeerde folder terecht komen, zoals Swiftkey. Als je dan restart dan worden alle instellingen van de app gereset (dus widgets verdwijnen, instellingen gaan verloren etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Daar had ik het een paar dagen geleden over, volgens swiftkey:
The 4.1.2 update has resolved this for the majority of users. If you had 4.1.1 pushed to your device, it’s only a matter of time until you receive the 4.1.2 bugfix update as well.
Dus even wachten tot JT ook 4.1.2 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
O, dat is mooi. Ik zie in de changelog dat JT sinds R17.1 al 4.1.2 is, dan maar uitproberen van t weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Pfff, met TrickDroid heb ik vandaag ineens ook al 5 reboots gehad, totaal willekeurig.. Heeft iemand een idee waarom dat gebeurt? Het lijkt er bij mij op dat het telkens na een poosje gebeurt wanneer ik een nieuwe ROM er op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hoe zijn hier de ervaringen met ViperDHD?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Nu alweer een paar dagen geen last meer gehad trouwens. Zou kunnen komen doordat de batterij opnieuw gekalibreerd is, hierna is deze trouwens totaal niet nauwkeurig meer. Het schommelt echt alle kanten op na de kalibratie.

Ook kan het aan de batterij zelf liggen, deze heb ik na de reboots even er uit gehaald en er weer opnieuw ingezet. Misschien zat ie wat losjes of zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:02:
Gisteravond erop gezet. Bevalt tot nu toe goed, in ieder geval nog geen reboots gehad. Werkt soepel, alles lijkt te werken. Voor de batterijduur is het nog te vroeg uiteraard, maar zit nu na 11 uur op ca. 60% resterend.daarbij tel. Zeer Weinig gebruikt, alleen voor mail ophalen en Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 22:33
anandus schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:02:
Ik ga hem nu op mijn DHD zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik wil mijn DHD weer terugflashen naar stock en un-rooten moet ik dan deze guide gebruiken en deze ROM (de laatste versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Na 10 dagen IceColdSandwich 8.8 gebruikt te hebben kan ik het volgende er over melden:
  • Stabiel!
  • Heel weinig artefacts/display corruption
  • "Slechtste" app is GMail: hangt regelmatig (gemiddeld 1x per dag), is traag, soms artefacts, etc
  • Batterij kan met weinig/gemiddeld gebruik 48uur mee gaan op Wifi/3G/alles syncen/etc. Zit nu na 4 uur nog op 91%.
  • Chrome en het "laatste apps"-overzicht zijn niet vooruit te branden ;) Dat zal overigens door de hardware van de DHD zelf komen ...
Ik heb alle animaties uitgezet en ben voor smartassV2 gegaan met 1 stapje overgeklokt. Over een paar weken wil ik een keer JellyTime gaan proberen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
En hoe is de camera haling?

Ik zit nu op ProjectX, prima ROM met goede camera, maar wel met een paar eigenaardigheden.
Het kan kennelijk om met een swipe command op het lockscreen om de zaklamp aan te zetten - alleen heb ik geen idee hoe ik die dan weer uitkrijg behalve door een reboot...
Ook lijkt de proximity sensor niet helemaal goed ingesteld te staan, waardoor ik al een paar keer bij bellen ineens in de airplane mode stond of ophing, vrij irritant.

Klinkt dit bekend voor andere ProjectX gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
De foto's die ik ermee maak zien er goed uit. Video heb ik niet geprobeerd.

Proximity werkt volgens mij ook goed: nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbivoor
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-07 11:51
** The phone will now reboot into HBOOT.
** It will then check the file just sent.
** If everything is okay, the phone will
** prompt you to continue by pressing
** VOLUME UP. It will reboot, flashing twice.

**** PUSH POWER WHEN THIS STEP COMPLETES ****

If downgrade is successful, you may set up the phone and try to hack it again.

Once the downgrade is successful, press a key to return to the menu......
Otherwise, cut and paste the output to the screen into a text file for evaluatio
n.... then press a key.
Druk op een toets om door te gaan. .
Na het gebruiken van AAHK geeft mijn telefoon de volgende error: "Main version is older!"

Wat kan ik hieraan doen? Heb GB 2.3.5.

[EDIT] Een nieuwe versie van AAHK gevonden, aahk-11092012. Deze werkt wel! Nu rom installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Warbivoor op 03-11-2012 22:52 ]

Warbivoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
Heb sabsa prime 8.5 geïnstalleerd fijne snelle sense rom sense 4.1 zelfs.
Loop alleen tegen één probleem aan.
Als ik bepaalde apps wil updaten via de playstore zoals bijvoorbeeld
Street view of super user app krijg ik een fout pakket niet juist ondertekend.
Wie kent dit probleem? Of liever gezegd heeft de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik doe iets stoms, maar kan er niet achter komen wat.

Ik had een Black rom, vond ik te traag worden. Wilde JellyTime er opzetten.
- zip gedownload en op sd geplaatst
- clockwork de rom laten installeren, alleen zo stom geweest om niet een fullwipe te doen, dat werkt niet lekker
- ik probeer de rom nog eens te installeren maar dan met full wipe, hier is iets raars gebeurd, ik zit namelijk weer met een HTC android 2.2 rom welke ook nog op SD stond :?

Met pijn en moeite weer kunnen rooten, nu krijg ik echter geen enkele rom meer geïnstalleerd. Constant een DHD met rood uitroep teken? Vanuit daar kun je een update.zip laten uitvoeren, welke ik niet heb...?

En inmiddels gefixed. :)

Edit2: hmm, inital boot is al 45 minuten bezig...? 8)7
Edit3: anders doe je eerst even een hard reset... werkt een stuk beter

[ Voor 10% gewijzigd door new_guy op 04-11-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Van het weekend de telefoon van een vriend van me geroot. Was toch even lastig, omdat de root methode die ik voor mijn toestel had gebruikt niet werkte (veel tijd aan verspild). Maar zag dat er werd verwezen naar AAHK. Dat topic op XDA was echter geleegd omdat de maker zo te zien ruzie had met een moderator.

Vervolgens ergens dat ding alsnog gedownload en is het me uiteindelijk gelukt. Jellytime even geprobeerd, maar omdat hij zelf niet echt ervaren is er maar Android Revolution HD op geinstalleerd omdat die lekker stabiel is en niet meer in ontwikkeling. Zijn er nog andere ROMS die ik eventueel voor hem kan overwegen?

EDIT:
oh, ik heb natuurlijk ook nog faster gps en 4ext touch recovery geflashed :)

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin537 op 05-11-2012 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Erwin537 schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:07:
oh, ik heb natuurlijk ook nog faster gps en 4ext touch recovery geflashed :)
Ik heb op mijn DHD Miui gezet al een poosje geleden, doet wat het moet doen. Andere vraag hoe flash je "faster gps" in je toestel :? of snap ik iets niet

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 05-11-2012 10:20 . Reden: Typo ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
Pierre61 schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:20:
[...]

Ik heb op mijn DHD Miui gezet al een poosje geleden, doet wat het moet doen. Andere vraag hoe flash je "faster gps" in je toestel :? of snap ik iets niet
Ik denk zo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574504

Over GPS gesproken: ik heb mijn IColdS DHD al een paar keer opnieuw op moeten starten omdat Google Navigation blijft hangen op het startscherm (om vervolgens af te sluiten) en dat mijn weer-widget niet kan zien waar ik ben.

Zou die "faster gps" dat ook fixen? Of is dat alleen maar a-gps data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Faster gps fix zorgt volgens mij puur voor het sneller krijgen van je locatie. Je kan het uiteraard gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis. Voor zover ik weet doet het niets negatiefs. Verder helpt het ook om die twee vinkjes van google aan te vinken in locatie bepaling. Tenzij je die niet wilt i.v.m. privacy oid natuurlijk.

Faster gps is inderdaad waar haling naar verwijst*. Je flasht het net als een rom door de zip te kiezen via recovery. Lees het topic voor meer informatie over wat het precies doet.

EDIT:
* = ik zie dat haling verwijst naar faster gps in het ONE X forum. Er zit er ook eentje in het desire HD forum als ik het goed heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Erwin537 op 05-11-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Of ik zet dit bestandje "gps.conf" in de juist directory met rootexplorer, dat moet ook werken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Erwin537 schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:07:
Van het weekend de telefoon van een vriend van me geroot. Was toch even lastig, omdat de root methode die ik voor mijn toestel had gebruikt niet werkte (veel tijd aan verspild). Maar zag dat er werd verwezen naar AAHK. Dat topic op XDA was echter geleegd omdat de maker zo te zien ruzie had met een moderator.

Vervolgens ergens dat ding alsnog gedownload en is het me uiteindelijk gelukt.
Kan jij mij die link DMén? Bij mij werkte mijn AAHK versie niet, stock rom staat er nu op, maar is niet geroot :(

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
Hoe bevalt de ViperDHD tot nu toe voor degene die hem nog hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haling
JerX schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:07:
[...]

Kan jij mij die link DMén? Bij mij werkte mijn AAHK versie niet, stock rom staat er nu op, maar is niet geroot :(
Dit topic toevallig gelezen? ;)

haling in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
JerX schreef op maandag 05 november 2012 @ 11:07:
[...]

Wat heb je tot nu toe precies gedaan? Je moet eerst downgraden en dan rooten. Bij de telefoon die ik van het weekend heb gedaan moest ook 2 keer de AAHK uitgevoerd worden. Lees goed de handleiding door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Erwin537 schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:56:
[...]

Wat heb je tot nu toe precies gedaan? Je moet eerst downgraden en dan rooten. Bij de telefoon die ik van het weekend heb gedaan moest ook 2 keer de AAHK uitgevoerd worden. Lees goed de handleiding door!
aha, ik heb het de 2de keer niet gedaan... ik zal dat is proberen.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
JerX schreef op maandag 05 november 2012 @ 13:39:
[...]

aha, ik heb het de 2de keer niet gedaan... ik zal dat is proberen.
Klopt, ik had hetzelfde probleem. Eerste is idd enkel downgrade, bij de 2e doet ie de root. Staat niet heel duidelijk in de handleiding vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Het staat er niet heel duidelijk nee. Er staat een sectie waarin staat dat als je op een versie zit die in de bijgevoegde lijst zit, je eerst naar een tussen versie gaat. Ik vermoede het al toen ik het las, maar vond het een beetje vaag verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik ben van 2.3.5 weer naar JellyTime gegaan (R26.2 op dit moment). 720p recording loopt prima en stabiel. De preview is wat schokkerig, maar de opname zelf ok. Ook binnen gaat het goed, opnamens zijn ook met minder licht nog vrij behoorlijk.

Voor de rest valt mij weer op hoeveel ICS/JB vooruitgang bieden ten opzichte van Gingerbread. Er zijn toch een aantal handige zaken die ik bij Gingerbread miste. Nu de camera stabiel is, blijf ik voorlopig aan JellyTime hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Heb je toevallig NL spellingscontrole werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

new_guy schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:03:
Heb je toevallig NL spellingscontrole werkend gekregen?
Ik heb vanochtend Gapps 4.2 geflashed en kan twee talen instellen op het Android keyboard. Met swypen in het Nederlands krijg ik Nederlandse suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

haling schreef op maandag 05 november 2012 @ 10:32:
[...]

Ik denk zo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1574504

Over GPS gesproken: ik heb mijn IColdS DHD al een paar keer opnieuw op moeten starten omdat Google Navigation blijft hangen op het startscherm (om vervolgens af te sluiten) en dat mijn weer-widget niet kan zien waar ik ben.

Zou die "faster gps" dat ook fixen? Of is dat alleen maar a-gps data?
AGPS is er (ook) voor de DHD waardoor je binnen 15 tellen een stabiele fix hebt, gewoon vanuit recovery flashen.
Wekkel schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:00:
Ik ben van 2.3.5 weer naar JellyTime gegaan (R26.2 op dit moment). 720p recording loopt prima en stabiel. De preview is wat schokkerig, maar de opname zelf ok. Ook binnen gaat het goed, opnamens zijn ook met minder licht nog vrij behoorlijk.

Voor de rest valt mij weer op hoeveel ICS/JB vooruitgang bieden ten opzichte van Gingerbread. Er zijn toch een aantal handige zaken die ik bij Gingerbread miste. Nu de camera stabiel is, blijf ik voorlopig aan JellyTime hangen.
Versie 7 heb ik een hele tijd gebruikt en vanaf 19 elke build geflashed. Camera werkt voor mij, ondanks wat buggy, al die tijd naar behoren.
Je moet wel hier even shoppen want elke build draind nogal hard maar kan na wat tweaken tot laat in de avond mee, afhankelijk wat je er mee doet.
s'avonds kijk ik er tv op (dvblink) als me vrouw bijv zonodig boulevard of zo moet kijken en heb de helderheid op 90%.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Wekkel schreef op maandag 05 november 2012 @ 17:42:
[...]

Ik heb vanochtend Gapps 4.2 geflashed en kan twee talen instellen op het Android keyboard. Met swypen in het Nederlands krijg ik Nederlandse suggesties.
Hmmm, heb een andere versie geflashed, zal die is proberen. Kijken of dat dat wel wil werken. :)
Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste