Wat ik gisteren ingesteld heb is Instellingen/Prestaties/Processor/Governor op smartassv2. Bij een rom voor de Desire (niet HD) werd dat geadviseerd. Ik denk dat er vanaf JB standaard al beter energiebeheer inzit.
Het is mij meer te doen om tijdens sleep met een vertraging wifi en 3g uit te zetten en dat soort foefjes
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik heb dezelfde ervaringen met R2, ik ga ook even R4 eroverheen flashen denk ik.Voronwë schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 16:45:
Ik had vrij veel problemen met JT4.2R2. Erg traag en veel FC's
Gisteren R4 geflashed (gewoon over R2) en hij loopt weer als een zonnetje! Snel, en tot nu toe geen FC's gezien!
Je blijft wel bezig zo zeg, wordt tijd voor die Nexus 4!
[ Voor 7% gewijzigd door JunkO op 29-01-2013 20:25 ]
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Ja gaat idd wel hard zo.JunkO schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:24:
[...]
Ik heb dezelfde ervaringen met R2, ik ga ook even R4 eroverheen flashen denk ik.
Je blijft wel bezig zo zeg, wordt tijd voor die Nexus 4!
Nexus 4 zit ik ook naar te kijken, maar die Sony Xperia ZL lijkt me ook wel wat. Waarom komen de leuke toestellen nooit naar NL??
Around here, something radiates. (Counting Crows)
R4 hier, vind m wel wat traag in verhouding met R30
There's no school like the old school and i'm the headmaster
Vanavond wat met de 4.2 R4 zitten stoeien, werkt prima, geen crash gehad. Is inderdaad niet zo vlot, maar ook niet echt hinderlijk.donowitz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:57:
R4 hier, vind m wel wat traag in verhouding met R30
Ik heb JT 4.2 R4 nu draaien. Werkt prima, geen crashes, wel vlot hier. (@Henk, welke vind je vlotter dan?)
Wel een best wel vervelende bug. Screen brightness. Die blijft soms op waarde X hangen. Ik kan hem met de slider niet aanpassen en ook met auto gebeurt er niks. Hij blijft even fel. Na een reboot werkt het weer maar vanavond twee keer moeten rebooten.
Wel een best wel vervelende bug. Screen brightness. Die blijft soms op waarde X hangen. Ik kan hem met de slider niet aanpassen en ook met auto gebeurt er niks. Hij blijft even fel. Na een reboot werkt het weer maar vanavond twee keer moeten rebooten.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Eerlijk gezegd is mijn vergelijking een gewone Desire met 4.1 en een HD2 met 2.3.7. Die reageren net wat beter lijkt me, maar je hoort me niet klagen. Ik heb de processor govenor op SmartassV2 gezet, zou kunnen dat het daardoor komt.NoxiuZ schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:50:
Ik heb JT 4.2 R4 nu draaien. Werkt prima, geen crashes, wel vlot hier. (@Henk, welke vind je vlotter dan?)
Wel een best wel vervelende bug. Screen brightness
Die Sceen brightness komt me niet bekend voor, bij mij staat ie op auto. Maar niet echt op gelet, zal eens kijken. Ook op XDA lees ik dat niet, wel dat TTS niet werkt, dat lijkt me niet zo erg.
Ik heb geen cpu govenor meer bij R4.2, klopt dit?
dan moet je 7x op je buildnummer klikken bij je tel instellingen en dan is dat weer terug!
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Top thanksVoronwë schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:17:
dan moet je 7x op je buildnummer klikken bij je tel instellingen en dan is dat weer terug!
Bedankt! Die zocht ik ook al een paar dagen...Voronwë schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:17:
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Vanmorgen buienalarm update op mijn 4.2 R4, nu doet ie het niet meer "Buienlarm is gestopt". Nog meer mensen last van? Voor de rest draait het nu al bijna een week tot tevredenheid met R4.
Edit: Vanmorgen weer een update, probleem weg.
Edit: Vanmorgen weer een update, probleem weg.
[ Voor 11% gewijzigd door HenkC50 op 03-02-2013 13:23 ]
Ik heb met mijn Desire HD al wat verschillende roms geprobeerd, voor mij is stabiliteit het belangrijkste. Heb dan ook lange tijd Revolution HD gebruikt, maar nu probeer ik even IceColdSandwich. Graag zou ik ook nieuwere roms (CodeFireX, Jellytime) testen, maar op Android 4.1 en hoger werkt LBE Privacy Guard niet meer, voor mij vrij essentieel.
Zijn er ook roms die zo'n permissie-systeem standaard hebben ingebouwd?
Ik weet dat er op XDA ook nieuwere versies van LBE gepost zijn, alleen die lijst met permissies is ronduit belachelijk naar mijn idee.
Ik weet dat er op XDA ook nieuwere versies van LBE gepost zijn, alleen die lijst met permissies is ronduit belachelijk naar mijn idee.
Ik draai momenteel standaard HTC Sense op mijn DHD, maar ik overweeg er een custom ROM op te zetten. Uit de poll in de TS blijkt dat Revolution HD en Cyanogenmod de populairste mods zijn. Momenteel neig ik meer naar Cyanogenmod, omdat die een duidelijk onderscheid maken tussen stable releases en nightly builds. Ik kan van Revolution HD maar één versie vinden en ik weet niet hoe stabiel die is.
Voor de duidelijkheid: ik heb er geen zin in om elke dag mijn telefoon te flashen naar de nieuwste versie, maar ik zoek wel iets dat nieuwer/beter is dan mijn huidige ROM, op het gebied van snelheid en met name accuduur.
Voor de duidelijkheid: ik heb er geen zin in om elke dag mijn telefoon te flashen naar de nieuwste versie, maar ik zoek wel iets dat nieuwer/beter is dan mijn huidige ROM, op het gebied van snelheid en met name accuduur.
Er zijn ook alternatieven voor LBE, ook al naar gekeken?r100 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:11:
Ik heb met mijn Desire HD al wat verschillende roms geprobeerd, voor mij is stabiliteit het belangrijkste. Heb dan ook lange tijd Revolution HD gebruikt, maar nu probeer ik even IceColdSandwich. Graag zou ik ook nieuwere roms (CodeFireX, Jellytime) testen, maar op Android 4.1 en hoger werkt LBE Privacy Guard niet meer, voor mij vrij essentieel.
De poll in dit topic is erg outdated. Je kan beter op XDA kijken om een goed beeld te krijgen van wat de betere ROMS zijn. Overigens is Android Revolution wel nog steeds een goede, maar wordt eigenlijk niet meer geupdatet. Laatst was er nog een kleine update, maar daarvoor is het heel lang stil geweest. ARHD is in ieder geval een stabiele ROM en geeft een echte Sense beleving en er zijn twee versies van te vinden.Neophyte808 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:04:
Ik draai momenteel standaard HTC Sense op mijn DHD, maar ik overweeg er een custom ROM op te zetten. Uit de poll in de TS blijkt dat Revolution HD en Cyanogenmod de populairste mods zijn. Momenteel neig ik meer naar Cyanogenmod, omdat die een duidelijk onderscheid maken tussen stable releases en nightly builds. Ik kan van Revolution HD maar één versie vinden en ik weet niet hoe stabiel die is.
Wil je wat moderners (android 4.x) dan zal je een andere rom moeten nemen.
[ Voor 59% gewijzigd door Erwin537 op 03-02-2013 02:57 ]
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met de verbinding en daarmee ook mijn data verbinding. Hij valt gewoon zo nu en dan weg, en vaak is een volledige reboot de enige oplossing. Momenteel draai ik Jellytime R29 maar ik heb ook Android Revolution gehad en nog een paar andere roms. Geen van deze loste het probleem op.
Nou lees ik in een ander topic op tweakers dat er een GSM antenne in de het klepje onder de SD en SIM kaart zit. De telefoon gaat al 2,5 jaar mee dus het klepje zit ook al redelijk los. Ik kan hem bewegen en ik heb niet al teveel kracht nodig om hem eraf te halen. Zou dit dan de problemen met verbinding kunnen veroorzaken?
Ik zat verder ook nog te kijken dat misschien de RADIO moet vervangen. Maar daar wilde ik zelf nog niet aan beginnen aangezien ik niet zou weten welke ik moet hebben. Momenteel heb ik 26.10.04.03.
Nou lees ik in een ander topic op tweakers dat er een GSM antenne in de het klepje onder de SD en SIM kaart zit. De telefoon gaat al 2,5 jaar mee dus het klepje zit ook al redelijk los. Ik kan hem bewegen en ik heb niet al teveel kracht nodig om hem eraf te halen. Zou dit dan de problemen met verbinding kunnen veroorzaken?
Ik zat verder ook nog te kijken dat misschien de RADIO moet vervangen. Maar daar wilde ik zelf nog niet aan beginnen aangezien ik niet zou weten welke ik moet hebben. Momenteel heb ik 26.10.04.03.
Wat je kunt proberen is de contactpunten van het klepje wat schoon te maken.
Ik weet niet of een andere radio helpt, maar je kunt het natuurlijk heel eenvoudig even proberen. Je hebt ook nog 26.14.04 en 26.17.14
Ik weet niet of een andere radio helpt, maar je kunt het natuurlijk heel eenvoudig even proberen. Je hebt ook nog 26.14.04 en 26.17.14
Ik ben mijn huidige standaard HTC Rom wel een beetje zat en wil graag iets nieuws. Nu heb ik altijd braaf de updates gedaan en draai ik android: 2.3.5 HTC sense: 3.0 en software 3.12.405.2.
Door het vele inlezen hier en op XDA zie ik even het overzicht niet meer. Heeft iemand een korte samenvatting waar te kijken om deze versie te downgraden, en een nieuwe rom te laden.
De post van Dynamix in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" is ook al weer wat outdated.
Door het vele inlezen hier en op XDA zie ik even het overzicht niet meer. Heeft iemand een korte samenvatting waar te kijken om deze versie te downgraden, en een nieuwe rom te laden.
De post van Dynamix in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" is ook al weer wat outdated.
Ik heb een half jaar naar redelijke tevredenheid IceColdSandwich gedraait. Versie 8 en later 8.7. Nu is 8.8 uit.r100 schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 17:11:
Nu draaide ik tot voor kort 2 dagen CrossfireX maar dat was waardeloos. Onstabiel, veel FC's en allerlei problemen die ik niet had met ICS. Het probleem dat ik overstapte was een GPS-verbinding die na een halve minuut zijn fix verloor. Bereik was goed, 10 satellieten ontvangst maar geen fix meer.
Dat werkte wel weer goed, even getest met runkeeper en die hield het in ieder geval 10 minuten vol
Nu draai ik JellyTime 4.2 R4 maar dat is voor je accu helemaal niks. Ik heb handmatig de Google-Apps moeten flashen, die zijn ook redelijk belastend voor mijn accu. Daarentegen duurt het een tot twee secondes voor mijn lockscreen naar voren komt als ik op de powerbutton druk. Het voelt daarom alleen al heel on-snappy. Wat overigens voor de rest van de interface niet geldt, dat voelt rap aan. Vooral het recente-appsoverzicht komt gelijk tevoorschijn of bijna zonder lag, wat met ICS niet was. Misschien is dat weer gefixt ondertussen.
Dit is wat JT R4 met mijn accu doet:

Helemaal waardeloos dus, eerst trekt hij continu >50mA gedurende 5/6 uur. De laatste minuten zijn niet representatief omdat ik toen alles op alles zette hem zo snel mogelijk leeg te krijgen omdat er een nieuwe accu in zat. Dus qua totale capaciteit is het niet echt boeiend maar dat hij continu meer dan 50mA trekt is gewoon crap dus. Vanmiddag gaat ICS 8.8 er bij mij weer op. Die had ook veel features om tijdens sleap heel zuinig te zijn met wifi uit en enkel 2G voor pushmessages aan. En tijdens sleap kon hij maximaal 246MHZ tikken. Oftewel, lekker tweakbaar.
Ik moet alleen nog een passende radio hebben voor ICS...
[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 04-02-2013 13:09 ]
Als batterijduur het belangrijkste is, dan kan ik idd ICS 8.8 aanraden, die deed het bij mij ook echt goed.
Zit nu al een dikke maand op CFX en bij mij geen problemen. Geen FC 's en perfect stabiel. Sinds SR6 had ik wel soms dat hij een beetje traag werd bij momenten (duurde nooit langer dan enkele minuten en kwam slechts zelden voor), maar sinds ik het maximum aantal background processen gelimiteerd heb tot 4, heb ik dat probleem niet langer. Batterijduur is een pak minder, maar de rom is nog volop in ontwikkeling dus het wordt alleen maar beter.
Zit nu al een dikke maand op CFX en bij mij geen problemen. Geen FC 's en perfect stabiel. Sinds SR6 had ik wel soms dat hij een beetje traag werd bij momenten (duurde nooit langer dan enkele minuten en kwam slechts zelden voor), maar sinds ik het maximum aantal background processen gelimiteerd heb tot 4, heb ik dat probleem niet langer. Batterijduur is een pak minder, maar de rom is nog volop in ontwikkeling dus het wordt alleen maar beter.
Google even op AAHK (Advanced Ace Hack Kit) en je vindt direct een paar tutorials. Het komt er eigenlijk op neer dat je deze 2x moet runnen (eerst doet ie downgrade, bij 2e keer doet ie het rooten en de installatie van CWM) en daarna kan je direct aan de slag met custom roms.Dogooder schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:45:
Ik ben mijn huidige standaard HTC Rom wel een beetje zat en wil graag iets nieuws. Nu heb ik altijd braaf de updates gedaan en draai ik android: 2.3.5 HTC sense: 3.0 en software 3.12.405.2.
[ Voor 44% gewijzigd door Largamelion op 04-02-2013 13:34 ]
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Moet je daar een speciale versie voor hebben? Ik overweeg ook om ICS eens te gaan proberen, ik vind het batterijverbruik ook wat aan de hoge kant en JuicheDefender draait er niet op.Ik moet alleen nog een passende radio hebben voor ICS...
Voor "handleiding" rooten en update radio: zie mijn post wat naar boven, methode 2 gebruiken.
Ik hoor het graag als JT of CFX beter worden qua stabiliteit en accuduur, tot die tijd ga ik lekker met ICS werken. Maar dat gebeurd pas na vanavond want ik verwacht een belangrijk telefoontje voor een sollicitatie
Gezien de problemen met GPS wil ik dat wel gaan doen. Soms werkt hij ook gewoon helemaal 'niet'. Dan heb ik in GPS Toolbox dus echt nul satellieten met nul ontvangstHenkC50 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:11:
[...]
Moet je daar een speciale versie voor hebben? Ik overweeg ook om ICS eens te gaan proberen, ik vind het batterijverbruik ook wat aan de hoge kant en JuicheDefender draait er niet op.
Voor "handleiding" rooten en update radio: zie mijn post wat naar boven, methode 2 gebruiken.

Blijft hij rustig een uurtje zo staan:

Ja dan werkt het niet... reboot werkt soms wel, maar daar heb ik dan geen zin in natuurlijk. Overigens, wat voor snelheden halen jullie met wifi? Ik kan me herinneren dat ik een keer met stock-rom 60mbit haalde naast de router. Dat vond ik achterlijk snel en nu haal ik 12-16mbit op N met een Dir-825 (niet de snelste meer, maar kan nog redelijk meekomen denk ik).
[ Voor 14% gewijzigd door Nox op 04-02-2013 14:16 ]
Ja Ik heb ook problemen met GPS, ik lees over 2 fixes, dat moet ik nog proberen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1563226
The Problem is, it wont work, there is no Icon in the upper corner, etc.
I can toogle it on/off, but nothing happens.
Solved it:
Flash Rom -> Boot -> THEN flash the GPS Fix (by MarcoHD)....
Secondly for the gps, all though allot of members do not have issues with gps working after flashing ROM, some do. Only get 2 sats, and the way i solve it is, by cleaning up my gps.conf file(use a root explorer, edit the file with a text editor and wipe everything that is in there). After doing that i reboot into recovery and flash the faster gps fix by MarcoHD(follow the build-in instructions and pick what part of the world You in), reboot Your device and it should be good. I get now between 9-12 sats and between 4-7 meters in accuracy outdoors, indoors 6-8 sats and 10-16 meters accuracy.
HW-Fix for GPS:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1101066
Solved it:
Secondly for the gps, all though allot of members do not have issues with gps working after flashing ROM, some do. Only get 2 sats, and the way i solve it is, by cleaning up my gps.conf file(use a root explorer, edit the file with a text editor and wipe everything that is in there). After doing that i reboot into recovery and flash the faster gps fix by MarcoHD(follow the build-in instructions and pick what part of the world You in), reboot Your device and it should be good. I get now between 9-12 sats and between 4-7 meters in accuracy outdoors, indoors 6-8 sats and 10-16 meters accuracy.
HW-Fix for GPS:
Ik zit er een beetje als een noob tussendoor, maar ik lees de AAHK en de EFFEN manuals het volgende:
Do not flash an older ENG hboot, unless your phone was shipped with Froyo
Do not downgrade with a Froyo RUU, unless your phone was shipped with Froyo
En eerlijk gezegt weet ik niet zo goed of dit bij mij van toepassing is, of hoe te controleren.
En eerlijk gezegt weet ik niet zo goed of dit bij mij van toepassing is, of hoe te controleren.
Hoe oud is je telefoon?
Overigens, iemand ervaring met deze GPS tweak/fix?
http://forum.xda-develope...ead.php?t=1266525&page=20
Laat even weten wat je ervaringen zijnHenkC50 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 14:43:
Ja Ik heb ook problemen met GPS, ik lees over 2 fixes, dat moet ik nog proberen:
Solved it:
HW-Fix for GPS:
Ik gok net 2 jaar.
Als ik de telefoon opstart met powerknop en volume down krijg ik de volgende info:
ACE PUT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.00.0027
Microp-0438
Radio-26.14.52.27
eMMC-boot
Sep 7 2011, 19:06:24
betekent dat dat ik geen ENG- HBOOT heb en dat de volgende 2 regels dus niet van toepassing zijn?
Als ik de telefoon opstart met powerknop en volume down krijg ik de volgende info:
ACE PUT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.00.0027
Microp-0438
Radio-26.14.52.27
eMMC-boot
betekent dat dat ik geen ENG- HBOOT heb en dat de volgende 2 regels dus niet van toepassing zijn?
[ Voor 92% gewijzigd door Dogooder op 04-02-2013 16:40 ]
Gebruik je AAHK? Die heb ik gebruikt een tijd terug en werkte perfect eigenlijk.
EDIT:
Battery performance op een zo goed als kale (enkel FB/twitter/dropbox) ICS:

Lijkt mij wel duidelijk. Wifi gaat vanzelf uit, als ik hem aanzet heeft hij voor ik de eerste app uit de drawer kan trekken alweer connectie.
Nee, geen JB/JT/CFX meer hier
EDIT:
Battery performance op een zo goed als kale (enkel FB/twitter/dropbox) ICS:

Lijkt mij wel duidelijk. Wifi gaat vanzelf uit, als ik hem aanzet heeft hij voor ik de eerste app uit de drawer kan trekken alweer connectie.
Nee, geen JB/JT/CFX meer hier

[ Voor 68% gewijzigd door Nox op 05-02-2013 02:58 ]
Voor als er meer n00bs op dit gebied zijn zoals ik, 2 keer AAHK runnen en het is gelukt. Draai nu IceColdSandwich-8.8.AOKP.Dogooder schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:20:
Ik gok net 2 jaar.
ACE PUT SHIP S-ON RL
HBOOT-2.00.0027
Microp-0438
Radio-26.14.52.27
eMMC-boot
Ik had nog wel een kleine schrik omdat hij bij de eerste boot van ICS8.8 ongeveer 45 min. in het splashscreen bleef hangen. Ik druk googlen om dat op te lossen en toen ineens deed hij het.
Ik gebruik al een tijdje Sabsa PRIME, maar ik heb veel problemen met WIFI: op een gegeven moment staat WIFI wel aan maar detecteert geen enkel WIFIpunt meer. Dat is bijna dagelijks wel een keer. Alleen resetten of handelingen als Vliegtuig aan en uit zetten helpt dan om de boel weer aan de praat te krijgen. Maar meestal is een reset nodig.
Nu heb ik ook al een tijdje last van slechte telefoonontvangst, waarbij het signaal weg is, ook soms als ik de telefoon uit slaapstand haal, dus of het nou aan die ROM ligt of aan het feit dat mijn toestel aan t doodgaan is?
Nu heb ik ook al een tijdje last van slechte telefoonontvangst, waarbij het signaal weg is, ook soms als ik de telefoon uit slaapstand haal, dus of het nou aan die ROM ligt of aan het feit dat mijn toestel aan t doodgaan is?
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 05-02-2013 09:17 ]
Ik draai al een poosje ViperDHD met Virtuous kernel en het is een goed tweakbare rom. Vooral het batterijgebruik is goed, of juist het gebrek daaraan. als het beeldscherm uit staat dan is de rest ook in rust. te proberen waard..
Ik gebruik al een tijdje JellyTime R29. Zover ik weet werkt alles en ik haal altijd een volledige dag met mijn telefoon. Als ik m weinig gebruik zelfs iets van 1,5 dag denk ik.
JellyTime heeft t.o.v. Sabsa Prime alleen geen Sense, maar is naar mijn mening wel ietsje vloeiender dan Sabsa Prime. (de laatste sabsa prime die ik heb getest was v11 denk ik. misschien toch weer eens proberen..)
JellyTime heeft t.o.v. Sabsa Prime alleen geen Sense, maar is naar mijn mening wel ietsje vloeiender dan Sabsa Prime. (de laatste sabsa prime die ik heb getest was v11 denk ik. misschien toch weer eens proberen..)
Sinds ik op JellyTime R30 zit heb ik het volgende probleem. Wanneer ik de telefoon opneem dan hoor ik de andere persoon wel, maar de eerste seconden (1 a 2) hoort de andere persoon me niet. Heel irritant want in dat tijdsinterval heb ik net hallo gezegd :-).
Heeft iemand hetzelfde probleem en evt een oplossing?
Heeft iemand hetzelfde probleem en evt een oplossing?
Over batterijduur gesproken:

Met JellyTime R30, best netjes volgens mij...

Met JellyTime R30, best netjes volgens mij...
Wat heb je aan een telefoon als het scherm niet aan kan? 
Wel netjes, dat sowieso. Heb je hem op de router gelegd 3 dagen lang?
Wel netjes, dat sowieso. Heb je hem op de router gelegd 3 dagen lang?
Als het scherm niet aan hoeft kan het uit blijven... Ik heb nog nooit een ROM gehad die het drie dagen vol hield in standby namelijk. En hij lag zeker niet op de de router
andere verdieping en een paar muren
Ik heb GPS inmiddels werkend en wel als volgt: ik ben na een volledige wipe van 4.2 R4 naar ICS 8.8 gegaan. Nog steeds geen GPS. Toen heb ik Radio 26.14.04.28 geflashed naar 26.17.14.11_M. Nu doet GPS het weer!! Binnen 10 seconden voldoende satelieten!NoxiuZ schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:01:
Hoe oud is je telefoon?
Laat even weten wat je ervaringen zijn
Ik heb met JT R29 steeds vaker problemen met mobiele data wat alleen te verhelpen valt met een reboot of te schakelen naar flight modus, dus net ook maar 26.17.14.11_M geflashed... (zat nog op 26.10.04.03_M uit juni 2011)
Het wordt ook eens tijd om een nieuwe ROM te flashen, maar eigenlijk doet deze het ook gewoon goed genoeg
Het wordt ook eens tijd om een nieuwe ROM te flashen, maar eigenlijk doet deze het ook gewoon goed genoeg
Welk app gebruiken jullie dat het het accu verbruik zó netjes meet?
[ Voor 15% gewijzigd door GentiLi op 05-02-2013 23:03 ]
Je bedoelt die van de screenshots? Dat zit standaard in android onder instellingen onder 'accu gebruik'.GentiLi schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 23:02:
Welk app gebruiken jullie dat het het accu verbruik zó netjes meet?
Verwijderd
Ik ben van plan een onlangs aangekochte Desire HD te gaan rooten, deze is nooit geroot
Ik gebruik hiervoor de handleiding van ik222 op ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Ik heb de handleiding gelezen en ben nu alle bestanden aan het downloaden, ik ben van plan de Android Revolution HD rom erop te gooien. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040
Het is mij echter niet duidelijk geworden welke ik moet downloaden, de 7.1 of de 6.4?
Ik gebruik hiervoor de handleiding van ik222 op ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Ik heb de handleiding gelezen en ben nu alle bestanden aan het downloaden, ik ben van plan de Android Revolution HD rom erop te gooien. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040
Het is mij echter niet duidelijk geworden welke ik moet downloaden, de 7.1 of de 6.4?
Het maakt niet uit welke je downloadt, het verschil zit hem in de Sense versie.
Als je Sense 3 wil, download je 7.1, als je Sense 2 wil, download je 6.4.
't Ligt er aan welke Sense je wil.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Kan je even kijken of je na, pakweg een kwartier, nog steeds GPS-behoudt? Hier heb ik de alom bekende bug gevonden dat je na een paar minuten geen GPS meer hebt. Het leek goed te gaan, alleen GPS aan/uit togglen en weer aanzetten werkt een beetjeHenkC50 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:52:
[...]
Ik heb GPS inmiddels werkend en wel als volgt: ik ben na een volledige wipe van 4.2 R4 naar ICS 8.8 gegaan. Nog steeds geen GPS. Toen heb ik Radio 26.14.04.28 geflashed naar 26.17.14.11_M. Nu doet GPS het weer!! Binnen 10 seconden voldoende satelieten!

En in ICS 8.8 zijn er weer bugs bij gekomen ipv dat ze verdwenen
Zostraks ook even mijn radio geupdate van 26.14.04 naar 26.17.14. uit deze threat XDA link omdat GPS niet meer werkte bij Jellytime R31.HenkC50 schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:52:
[...]
Ik heb GPS inmiddels werkend en wel als volgt: ik ben na een volledige wipe van 4.2 R4 naar ICS 8.8 gegaan. Nog steeds geen GPS. Toen heb ik Radio 26.14.04.28 geflashed naar 26.17.14.11_M. Nu doet GPS het weer!! Binnen 10 seconden voldoende satelieten!
Zojuist even getest en verhip hij werkt weer als een tierelier binnen twintig sec. een fix zie screenshot van GPS stat.

Ik heb veel problemen met Wifi en een slechte telefoonontvangst. Ik heb Sabsa prime maar buiten dat nog geen radio geflashed. Is het te overwegen deze radioflash uit te voeren? Of gaat dat om andere dingen.
Mijn smalbandversie is 26.10.04
Mijn smalbandversie is 26.10.04
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 06-02-2013 19:58 ]
De lockscreen-lag is opgelost met JT R6.1 
Als ik nu nog de google-services-battery-drain kan fixen word ik blij
Ik ga weer JT flashen vanavond. Heb ik weer een snel werkende telefoon. Want ICS is goed voor je accu maar nog steeds niet snappy.

Als ik nu nog de google-services-battery-drain kan fixen word ik blij
Ik draai nu de laatste codefirex, tevreden over, alles werkt. Wat zijn de verbeteringen van JT tov CFX?NoxiuZ schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:15:
De lockscreen-lag is opgelost met JT R6.1
Als ik nu nog de google-services-battery-drain kan fixen word ik blijIk ga weer JT flashen vanavond. Heb ik weer een snel werkende telefoon. Want ICS is goed voor je accu maar nog steeds niet snappy.
ICS 8.8 staat nu een dag aan, alleen wifi aan, verder alleen maar een paar keer de accu bekeken en is van 100% naar 90% gegaan, da's toch wel een stuk beter dan mijn ervaring met JB. Voor daily use toch wel belangrijk. Traag zijn merk ik niet echt. Overigens is inmiddels JB R6.1 uit. Ik ben 3min buiten geweest en de GPS is niet uitgevallen, kwartier was me wat lang.Kan je even kijken of je na, pakweg een kwartier, nog steeds GPS-behoudt? Hier heb ik de alom bekende bug gevonden dat je na een paar minuten geen GPS meer hebt. Het leek goed te gaan, alleen GPS aan/uit togglen en weer aanzetten werkt een beetje
En in ICS 8.8 zijn er weer bugs bij gekomen ipv dat ze verdwenenVoelt weer lomp en traag aan t.o.v. JB-ROMs. Misschien eens kijken of er een JB-ROM is die qua accuduur goed te krijgen valt.
Ik vond JT net zo snappy maar cfx had meer FC's. Verder weinig verschil wat ik zo snel merkte. Daar ging de accu ook enorm rap leeg, zelfde probleem. Maargoed, accu is nu een paar dagen oud en ik ga het opnieuw proberen met wat tips van XDA.donowitz schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 21:56:
[...]
Ik draai nu de laatste codefirex, tevreden over, alles werkt. Wat zijn de verbeteringen van JT tov CFX?
http://forum.xda-develope...=37673070&postcount=16004
Batt gaat op mijn dhd veel langer mee op CFX dan JT!
Dat kan, allicht had je dezelfde bug als ik heb. Maar bij mij ging de batterij op CFX zelfs nog iets sneller leeg dan op JT.
EDIT:
Ik heb deze handleiding even gevolgd; resultaat: Hij doorloopt het image-checken in de bootloader heel vlot en daarna doet hij geen flikker. Luie kuttelefoon
HOW TO UPGRADE - Bootloader Method - Considered the Easiest
Requirements: S-OFF
- Download the radio file
- Rename it to PD98IMG.zip (this is important!)
- Move the file to your SD-card root (not in any folder)
- Download MD5 Checksum Checker: http://download.cnet.com/MD5-Checker...-10410639.html
- Make sure that the MD5 provided with the download link matches with your downloaded file!
^ If not performed, you might risk bricking your device!
- If they match, you are ready to go! Power off your device.
- Hold the volume-down and powerbutton simultaneously
^ This will boot you into Fastboot/Bootloader
- You should see a screen with options
- Navigate to Bootloader (if not already in it) and press the powerbutton
- Wait for the flashing process to begin (it does automatically!).
- Reboot your phone and you are done!
Ik heb de downloadfile *(dus niet de radio.img)* hernoemt naar PD98IMG.zip. Het hele zipmapje dus incl. de texfile die erin zit.
Als ik enkel radio.img controleer met de hash heb ik ook een compleet andere hash, lijkt me ook niet de bedoeling.
Enfin, hij zegt: no image or wrong image! en dat met PD98DIAG.zip, PD98IMG.zip enz enz enz.
Iemand?
URL:
http://forum.xda-develope...php?p=9891581&postcount=3
EDIT:
Ander SD-kaartje gepakt.
Do you want to update? Vol+ = yes.

EDIT:
Geen bereik..
Zat al nooit op de gunstigste plek... even rebooten anders andere radio proberen.
EDIT:
Na de reboot en het klepje er weer op doet hij het weer, en vol bereik
ik denk dat het tweede de oplossing was
EDIT:
Ik heb deze handleiding even gevolgd; resultaat: Hij doorloopt het image-checken in de bootloader heel vlot en daarna doet hij geen flikker. Luie kuttelefoon
HOW TO UPGRADE - Bootloader Method - Considered the Easiest
Requirements: S-OFF
- Download the radio file
- Rename it to PD98IMG.zip (this is important!)
- Move the file to your SD-card root (not in any folder)
- Download MD5 Checksum Checker: http://download.cnet.com/MD5-Checker...-10410639.html
- Make sure that the MD5 provided with the download link matches with your downloaded file!
^ If not performed, you might risk bricking your device!
- If they match, you are ready to go! Power off your device.
- Hold the volume-down and powerbutton simultaneously
^ This will boot you into Fastboot/Bootloader
- You should see a screen with options
- Navigate to Bootloader (if not already in it) and press the powerbutton
- Wait for the flashing process to begin (it does automatically!).
- Reboot your phone and you are done!
Ik heb de downloadfile *(dus niet de radio.img)* hernoemt naar PD98IMG.zip. Het hele zipmapje dus incl. de texfile die erin zit.
Als ik enkel radio.img controleer met de hash heb ik ook een compleet andere hash, lijkt me ook niet de bedoeling.
Enfin, hij zegt: no image or wrong image! en dat met PD98DIAG.zip, PD98IMG.zip enz enz enz.
Iemand?
URL:
EDIT:
Ander SD-kaartje gepakt.
Do you want to update? Vol+ = yes.

EDIT:
Geen bereik..

EDIT:
Na de reboot en het klepje er weer op doet hij het weer, en vol bereik

[ Voor 94% gewijzigd door Nox op 06-02-2013 23:29 ]
Kijk even een een paar pagina's terug naar een post van mij hoe je de radio kunt flashen. Die methode van jou lukte mij ook niet, maar methode 2, via een Ubuntu-CD en flashboot werkt als een trein. Voordeel is dat je dan niets met het OS van de PC te maken hebt. Mbt die MD5 check, dat is wat verwarrend, de zip-file heeft een MD5, maar de radio.img dus ook. Dus je moet wel weten welke MD5 het is.
Ik ben benieuwd of je het battergebruik van JT onder controle kunt krijgen, ik blijf het wel een mooie versie vinden. Hou ons op de hoogte! Maar ik ben op dit moment blij met je tip om ICS te gebruiken. Gelukkig heb ik twee HD's, dus met eentje experimenteer ik wel verder.
Ik ben benieuwd of je het battergebruik van JT onder controle kunt krijgen, ik blijf het wel een mooie versie vinden. Hou ons op de hoogte! Maar ik ben op dit moment blij met je tip om ICS te gebruiken. Gelukkig heb ik twee HD's, dus met eentje experimenteer ik wel verder.
Bij mij ging het zonder problemen. De MD5check zit op het zipbestand en werkt iig met de orginele naam van de dowload (dus PD98IMGetcetcet.zip) (kwestie van uitproberen), en de bootloader vroeg automatisch om een bevestiging voor een update. Nu dus ook de laatste radio. Of t beter werkt moet ik nog merken, ik zit in een dip tussen 4 cellen en heb doorgaans zeer slecht bereik en de laatste tijd ook zeer veel problemen tijdens het bellen
Verwijderd
6.4 heeft sense 3.0 staat er bij de softwareTommieW schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:58:
Het maakt niet uit welke je downloadt, het verschil zit hem in de Sense versie.
ik heb de ARHD rom erop gegooid, merk al verbterering qua batterij en snelheid, vind echter de interface niet mooi, ik heb echter de radio niet geflashed, de ENG-s-off dus, ik lees her en der dat het niet echt nodig is?
Mijn vraag is dus of ik het wel dien te flashen, en als ik er een andere rom op zet, moet ik dan ook automatisch elke keer de radio flashen met de bij de rom horende flash img?
Dien ik ook een batterij kallibratie uit te voeren of is dit ook onnodig?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 15:06 ]
Is JT 4.1 het gedoe van een full-wipe waard als ik nu JT R30 draai? Heb niet zo'n zin om alles weer opnieuw in te stellen als blijkt dat 4.1 minder stabiel is dan R30...
Als je een custom ROM gebruikt is je telefoon al geroot en s-off neem ik aan? De radio en de ROM staan in principe los van elkaar. Maar, zie hierboven, wanneer GPS het niet meer doet blijkt een flash van de radio te helpen. Overal wordt het advies gegeven om na het laden van een andere ROM een wipe van de battery-status te doen. Ik laad 'm vervolgens dan helemaal op en laat 'm helemaal leeg lopen. Dat herhaal ik nog een keer. Of dat de beste procedure is????ik heb de ARHD rom erop gegooid, merk al verbterering qua batterij en snelheid, vind echter de interface niet mooi, ik heb echter de radio niet geflashed, de ENG-s-off dus, ik lees her en der dat het niet echt nodig is?
Mijn vraag is dus of ik het wel dien te flashen, en als ik er een andere rom op zet, moet ik dan ook automatisch elke keer de radio flashen met de bij de rom horende flash img?
Dien ik ook een batterij kallibratie uit te voeren of is dit ook onnodig?
Ik gebruik daar deze app voor:HenkC50 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 07:56:
[...]
Als je een custom ROM gebruikt is je telefoon al geroot en s-off neem ik aan? De radio en de ROM staan in principe los van elkaar. Maar, zie hierboven, wanneer GPS het niet meer doet blijkt een flash van de radio te helpen. Overal wordt het advies gegeven om na het laden van een andere ROM een wipe van de battery-status te doen. Ik laad 'm vervolgens dan helemaal op en laat 'm helemaal leeg lopen. Dat herhaal ik nog een keer. Of dat de beste procedure is????
Google Play: Battery Calibration
[ Voor 4% gewijzigd door Mooneater op 09-02-2013 10:14 . Reden: url opmaak ]
Waar haal je de bestanden vandaan? De link is dood namelijk...Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:41:
Ik ben van plan een onlangs aangekochte Desire HD te gaan rooten, deze is nooit geroot
Ik heb een CM10.1 port eropgezet (telefoon ligt hier toch maar). Pas na 3 dagen leeg, maar ik had er dan ook helemaal niks mee gedaan 
Lijkt verder wel snappy.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2073992
Lijkt verder wel snappy.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2073992
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik draai al een tijdje CodefireX en voor mij is dit waarschijnlijk de beste rom die ik al op m'n DHD heb gehad.anandus schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:52:
Iemand ervaringen met een 4.2.x-ROM?
Same here, heb er nog geen problemen mee gehad. Heel soms een spontane reboot maar dat komt denk ik omdat de simkaart dan geen goed contact maakt (hij vraagt na reboot weer om een reboot omdat de simkaart er opnieuw is ingezet blijkbaar)Largamelion schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:22:
[...]
Ik draai al een tijdje CodefireX en voor mij is dit waarschijnlijk de beste rom die ik al op m'n DHD heb gehad.
Dat heb ik inderdaad ook af en toe: bij een spontane reboot dat hij nog een keer wilt rebooten voor iets met de simkaart (weet even de exacte melding niet meer)Megamind schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 08:32:
[...]
Same here, heb er nog geen problemen mee gehad. Heel soms een spontane reboot maar dat komt denk ik omdat de simkaart dan geen goed contact maakt (hij vraagt na reboot weer om een reboot omdat de simkaart er opnieuw is ingezet blijkbaar)
Heb ik bij een andere rom ook enkele malen gehad, maar bij CodefireX nog nooit. Lag idd aan de SIM kaart, eens goed induwen zou het probleem moeten verhelpen.
CodefireX SR12 is net uit en direct geupdate naar de nieuwste versie van Android (4.2.2) ... heerlijk toch.
Ik kijk vooral uit naar het volgende:
Hoop dat het waar is ... downloading now.the Android BUG #2207 (no 3G internet connection after leaving wifi) should be fixed with 4.2.2
4.2.2 changelog :
Some network operators will detach after a timeout period, isDataAllowed()
will not allow a data connection because mAutoAttachOnCreation is false
and gprsState is not STATE_IN_SERVICE. This change toggles
mAutoAttachOnCreation based on attach/detach events and data will be
allowed if gprsState == STATE_IN_SERVICE or mAutoAttachOnCreation.
Verwijderd
Geroot en s-off ja, en inderdaad na voor het eerst de navigatie aangezet te hebben merk ik dat de GPS het niet doet dus zal de radio moeten flashen, zal ook gelijk dan de batterij kalibrerenHenkC50 schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 07:56:
[...]
Als je een custom ROM gebruikt is je telefoon al geroot en s-off neem ik aan? De radio en de ROM staan in principe los van elkaar. Maar, zie hierboven, wanneer GPS het niet meer doet blijkt een flash van de radio te helpen. Overal wordt het advies gegeven om na het laden van een andere ROM een wipe van de battery-status te doen. Ik laad 'm vervolgens dan helemaal op en laat 'm helemaal leeg lopen. Dat herhaal ik nog een keer. Of dat de beste procedure is????
hmm die heb ik gegoogled en nagecheckt op md5sumFreeextreme schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:13:
[...]
Waar haal je de bestanden vandaan? De link is dood namelijk...
Ik probeer nu de GPS werkend te krijgen, ik kan echter niet vinden hoe ik de radio kan flashen, ik heb de AAHK al gebruikt voor het flashen naar cyanogenmod 10.1 (versie van 12 feb)
mn radio is, 12.56.60.25U_26.10.04.03_M, dit is een oude, heb als nieuwe gevonden : 12.69.60.29_26.17.14.11_M
Flash ik de radio op de juiste manier dmv de ENG-s-off tool (krijg ik de error bootloader corrupt) of is dit verouderd en dien ik de radio op een andere manier te flashen? Ook weet ik niet zeker in hoeverre de nieuwe radio.img de juiste is, ik weet alleen dat met de nieuwe anderen hun gps ook werkend hebben gekregen. Ik ben nog een beetje een noob met dit alles, heb t rooten en custom rom erop zetten nog voor elkaar kunnen krijgen maar de radio flashen is wat lastig
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 15:59 ]
Ik doe het tegenwoordig zo, werkt altijd (12.69.60.29_26.17.14.11_M is trouwens goed):
Methode 2 (using ABD /fastboot /Ubuntu)
Copieer aahk-11092012.zip (bron: http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-11092012.zip) en PD98IMG.zip naar een direcory op de C-drive (windows pc).
Zorg dat de telefoon staat in:
USB Debugging ON (settings/Applications/development)
USB Charge only (settings/USB)
Uncheck Fast Boot (settings/Power Options)
1. Start PC op met Ubuntu (12.04.1) CD
2. Copieer aahk-11092012.zip en PD98IMG.zip naar Home
3. Start Terminal en sluit HTC aan je pc
4. Type: unzip aahk-11092012.zip && sudo ./hack-ace.sh (NIETS DOEN VERDER is alleen om ADB op te starten)
5. Start 2e Terminal
6. Type: cd tools
7. Type unzip ../PD98IMG.zip
8. Type: sudo adb reboot bootloader (The adb reboot bootloader will take the device directly to fastboot And I can confirm that this method works also with non Sense roms.)
9. Once your phone has rebooted in to bootloader screen Type: sudo fastboot flash radio radio.img
10. Once its done type: sudo fastboot reboot
All done
More: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597
Methode 2 (using ABD /fastboot /Ubuntu)
Copieer aahk-11092012.zip (bron: http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-11092012.zip) en PD98IMG.zip naar een direcory op de C-drive (windows pc).
Zorg dat de telefoon staat in:
USB Debugging ON (settings/Applications/development)
USB Charge only (settings/USB)
Uncheck Fast Boot (settings/Power Options)
1. Start PC op met Ubuntu (12.04.1) CD
2. Copieer aahk-11092012.zip en PD98IMG.zip naar Home
3. Start Terminal en sluit HTC aan je pc
4. Type: unzip aahk-11092012.zip && sudo ./hack-ace.sh (NIETS DOEN VERDER is alleen om ADB op te starten)
5. Start 2e Terminal
6. Type: cd tools
7. Type unzip ../PD98IMG.zip
8. Type: sudo adb reboot bootloader (The adb reboot bootloader will take the device directly to fastboot And I can confirm that this method works also with non Sense roms.)
9. Once your phone has rebooted in to bootloader screen Type: sudo fastboot flash radio radio.img
10. Once its done type: sudo fastboot reboot
All done
More: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=896597
Verwijderd
moet ik voordat ik dit allemaal doe niet nog ENG-s-off maken? of gebeurt dat op deze wijze ook al?
ik heb geen Ubuntu CD, en wat bedoel je met Home (stap 2)
welke terminal moet ik starten bij stap 3? (de terminal op mn DHD bij apps?, waarna ik dus ook de daarna in te voeren commands moet invoeren?
ik heb geen Ubuntu CD, en wat bedoel je met Home (stap 2)
welke terminal moet ik starten bij stap 3? (de terminal op mn DHD bij apps?, waarna ik dus ook de daarna in te voeren commands moet invoeren?
s-off heb je toch al? Anders moet dat eerst doen met AAHK. Lees dit: http://tau.shadowchild.nl/attn1/?cat=6 en lees het effen manual in de AAHK zip file. Daar wordt ook de ubuntu methode beschreven. Stap 1 t/m 10 doe je in Ubuntu. Ubuntu cd kun je zo downloaden (eventueel staat in een van de genoemde handleidingen een link) even googlen.
Ok, zit sinds gisteren op Android 4.2.2 en ja hoor, het probleem met de data connectie is opgelost.Largamelion schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:29:
CodefireX SR12 is net uit en direct geupdate naar de nieuwste versie van Android (4.2.2) ... heerlijk toch.
[...]
Hoop dat het waar is ... downloading now.
Voorlopig lijkt alles goed te werken.
Verwijderd
Ik heb toen ik mijn telefoon ging rooten inderdaad de AAHK zip uitgevoerd en dus ook de ace hack kit uitgevoerd, ik heb dus neem ik aan Radio S-off en ENG S-off (aangezien dit ook staat bovenaan bij de bootloader mode)HenkC50 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:26:
s-off heb je toch al? Anders moet dat eerst doen met AAHK. Lees dit: http://tau.shadowchild.nl/attn1/?cat=6 en lees het effen manual in de AAHK zip file. Daar wordt ook de ubuntu methode beschreven. Stap 1 t/m 10 doe je in Ubuntu. Ubuntu cd kun je zo downloaden (eventueel staat in een van de genoemde handleidingen een link) even googlen.
Mijn vraag is dus nu, hoe flash ik de radio (het liefst zonder Ubuntu CD, kan het niet via een CMD prompt via win 7?)
Ik heb Cyanogenmod 10.1 van 12 feb onder de android 4.2.1. , ik heb de nieuwe radio al gedownload en gecheckt op md5sum, het vervolg voor mij is nu een beetje onduidelijk, ik wil de radio flashen omdat ik geen GPS heb. Maar zoals ik overal lees kan het verkeerd flashen van de radio de telefoon opfucken
Edit: ben er uiteindelijk uit gekomen en heb de radio kunnen flashen
Jammer dat CM 10.1 nog steeds geen batterijpercentage aan geeft
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 15:06 ]
Ben al een tijdje niet meer in dit topic actief omdat ik een Samsung s3 heb tegenwoordig en mijn desire hd
heb ik aan mijn vrouw gegeven.
Die haalt nog betere accu tijd als ik

En dat op een 2 jaar oude telefoon.
Er draait sabsa prime 8.5 op.
Vond het wel leuk om hier even te laten zien.
heb ik aan mijn vrouw gegeven.
Die haalt nog betere accu tijd als ik

En dat op een 2 jaar oude telefoon.
Er draait sabsa prime 8.5 op.
Vond het wel leuk om hier even te laten zien.
De laatste paar weken IceColdSandwich - 8.8 - AOKP gebruikt. Batterij verbruik en stabiliteit vallen me toch tegen. Nu "terug" naar de originele CyanogenMod cm-7-20130201-NIGHTLY-ace. Eens kijken wat dat wordt. Ik gebruik CM7 al een paar maanden op mijn HD2 en dat bevalt voor dagelijks gebruik prima.
Verwijderd
Ik sta echt op het punt om mijn radio te flashen (voor de eerste keer), maar ik besef dat ik er niet te snel in moet rushen, zonder dat ik zeker ben van alles. Ik zit momenteel overigens op JT R29 met de radio 26.10.04.03_M en heb veel connectie problemen en hoop dat een nieuwe radio dit zal fixen.
Ik vraag me dus af welke radio ik moet hebben het liefst ga ik voor de 26.17.14.11_M, maar ik vraag me daarnaast af of dit mogelijk is want op een post van XDA staat:
"July 2012: Radio 12.69.60.29_26.17.14.11_M - AT&T Inspire 4G 3.20.502.52 (Latest)"
Hier spreekt het Inspire 4G gedeelde mij een beetje tegen, kan deze radio nou ook gewoon op een DHD worden flashed?
Daarnaast weet ik niet goed welke guide ik moet gebruiken. Het is natuurlijk niet de nieuwste telefoon meer dus bij de guides van 2 jaar geleden begin ik al gauw te twijfelen of deze nog wel viable zijn. De eerste methode van HenkC50 gaat ook niet lukken aangezien ik geen CD drive meer heb en mijn pc het vertikt om van usb te booten. Is er een bepaalde guide die iemand laatst nog heeft gebruikt en deze mij wel kan aanraden?
Alvast bedankt.
Ik vraag me dus af welke radio ik moet hebben het liefst ga ik voor de 26.17.14.11_M, maar ik vraag me daarnaast af of dit mogelijk is want op een post van XDA staat:
"July 2012: Radio 12.69.60.29_26.17.14.11_M - AT&T Inspire 4G 3.20.502.52 (Latest)"
Hier spreekt het Inspire 4G gedeelde mij een beetje tegen, kan deze radio nou ook gewoon op een DHD worden flashed?
Daarnaast weet ik niet goed welke guide ik moet gebruiken. Het is natuurlijk niet de nieuwste telefoon meer dus bij de guides van 2 jaar geleden begin ik al gauw te twijfelen of deze nog wel viable zijn. De eerste methode van HenkC50 gaat ook niet lukken aangezien ik geen CD drive meer heb en mijn pc het vertikt om van usb te booten. Is er een bepaalde guide die iemand laatst nog heeft gebruikt en deze mij wel kan aanraden?
Alvast bedankt.
@ xDecisionSx
Ik zit al een tijdje op 12.69.60.29_26.17.14.11_M, tot nu toe geen problemen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze radio het prima doet icm Icecoldsandwich 8.8 en CodeFireX SR12.
Ik heb de link in een eerdere post van Largamelion in dit topic gebruikt:
Ik neem aan dat je aahk hebt gedraaid?
succes!
Ik zit al een tijdje op 12.69.60.29_26.17.14.11_M, tot nu toe geen problemen. Mijn persoonlijke ervaring is dat deze radio het prima doet icm Icecoldsandwich 8.8 en CodeFireX SR12.
Ik heb de link in een eerdere post van Largamelion in dit topic gebruikt:
Ik neem aan dat je aahk hebt gedraaid?
succes!
Verwijderd
Ja ik heb aahk al een tijdje geleden succesvol gedraaid, dan zal ik vanaaf maar eens de stap wagen.
Bedankt voor je antwoord!
Edit: Ja het is gelukt nogmaals bedankt voor je antwoord. Nu hopen dat mn data problemen over de lange termijn gefixt is!
Bedankt voor je antwoord!
Edit: Ja het is gelukt nogmaals bedankt voor je antwoord. Nu hopen dat mn data problemen over de lange termijn gefixt is!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2013 17:34 ]
Vandaag Codefirex SR12 naar SR13 geupdate. Werkt prima.
Full wipe, of er gewoon overheen geflasht?donowitz schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:17:
Vandaag Codefirex SR12 naar SR13 geupdate. Werkt prima.
Dat werkte bij mij iig. niet,problemen met blijven hangen en de auto brigthness.
Ik lees dat er redelijk wat problemen zijn met SR13 ... ik wacht nog even af. Voorlopig op nightly van 18/02 en 2 reboots gehad in een week tijd (kan ik mee leven).
Heeft er iemand met Codefirex SR12 last van dat de camera-app soms heel erg traag start? Ik moet soms wel 15-20sec wachten tot de camera actief is.
Ja, heb ik ook heel af en toe. Best wel lastig als je snel een foto van iets wil nemen, dikwijls ben je dan te laathaling schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:43:
Heeft er iemand met Codefirex SR12 last van dat de camera-app soms heel erg traag start? Ik moet soms wel 15-20sec wachten tot de camera actief is.
Gewoon overheen, geen problemen behalve dat wanneer ik heel lang mijn tel niet gebruik (Dus bv snachts wanneer ik slaap) verlies ik mijn wifi verbinding. Die moet ik s'ochtends dan weer even aan doen.
Vorige week is de stekker uit de AAHK getrokken, de server waar het programma verbinding mee wil maken is ook offline. Met wat creatief editten van een CMD-bestand schijnt het mogelijk te zijn om de bestanden lokaal op te zoeken. Anders ben je aangewezen op HTCDev.
Edit: en nog een kleine update, Revolution HD 6.5&7.2 zijn uit:
Edit: en nog een kleine update, Revolution HD 6.5&7.2 zijn uit:
- Added PV tweaks to version 7.2
- Replaced Chainfire's SuperSu with SuperUser from Koush
- Fixed Camera FC
- Extended AROMA with possibility to choose more applications
- Added Seeder 2.0.0 in AROMA tweaks section (Thanks to lambgx02)
- Modified zipalign script to run minimum every 2 days (Thanks to mcbyte_it)
- Modified VACUUM/REINDEX script to run minimum every 2 days (Thanks to mcbyte_it)
- Fixed init.d support
- Zipaligned using latest SDK 21.0.1
- Other minor changes and fixes
- Included and updated components:
[ Voor 56% gewijzigd door Trygve op 06-03-2013 15:44 ]
... inmiddels is CodefireX SR15 al weer uit!
Maar weer eens een keer updaten, heb nu SR12 en da's 3 te weinig
Maar weer eens een keer updaten, heb nu SR12 en da's 3 te weinig
Gisteren een Desire HD gehad van een vriend, leuke upgrade vanaf m'n goede oude desire. 
Heeft me wel zeker een dag(!) gekost om hem goed te rooten/eng s-off te krijgen. Wilde allemaal even te snel en zat toen een hele tijd vast. Uiteindelijk met een goldcard en wat tweaks aan het AAHK script de boel kunnen redden.
Op het moment zeer tevreden met CodefireX SR15! De HD is toch wel behoorlijk sneller dan m'n Desire als ik het zo merk.
Heeft me wel zeker een dag(!) gekost om hem goed te rooten/eng s-off te krijgen. Wilde allemaal even te snel en zat toen een hele tijd vast. Uiteindelijk met een goldcard en wat tweaks aan het AAHK script de boel kunnen redden.
Op het moment zeer tevreden met CodefireX SR15! De HD is toch wel behoorlijk sneller dan m'n Desire als ik het zo merk.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Het enige wat ik jammer vind aan CFX is dat hij geregeld in de problemen geraakt met zijn RAM geheugen. Voor één of andere reden wordt dit niet snel genoeg vrij gemaakt en als ie onder de 100MB valt, dan reageert de DHD nog amper. Ik kuis meerdere malen per dag de 'recent apps' lijst, maar dit is blijkbaar niet voldoende. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog opgelost.
Same here. Ik heb het er een weekje mee uitgehouden..Largamelion schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:23:
Het enige wat ik jammer vind aan CFX is dat hij geregeld in de problemen geraakt met zijn RAM geheugen. Voor één of andere reden wordt dit niet snel genoeg vrij gemaakt en als ie onder de 100MB valt, dan reageert de DHD nog amper. Ik kuis meerdere malen per dag de 'recent apps' lijst, maar dit is blijkbaar niet voldoende. Hopelijk wordt dit in de toekomst nog opgelost.

In afwachting van een continu goed werkende 4.2 ROM heb ik nu JellyTime R30 weer in gebruik. Een uitstekende daily driver zolang er nog aan de 4.2-weg getimmerd wordt!
Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...
Ik ben na Jellytime 4.2 R4 ook teruggegaan naar R29 omdat de stabiliteit daar beter is.
Eigenlijk wacht ik toch eigenlijk op een JB-Sense rom. Wat ik mooi vond aan de Sense roms is de contacts, waar je gekoppeld aan je contacten de emails meteen kon zien.
Ook de camera in de Sense Roms is erg goed.
Grootste nadeel van de huidige ICS-Roms is dat ICS (in tegenstelling tot JB) niet overweg kan met high quality profile pictures. Dus alle contacten hebben zo ge-pixelde contact foto.
Eigenlijk wacht ik toch eigenlijk op een JB-Sense rom. Wat ik mooi vond aan de Sense roms is de contacts, waar je gekoppeld aan je contacten de emails meteen kon zien.
Ook de camera in de Sense Roms is erg goed.
Grootste nadeel van de huidige ICS-Roms is dat ICS (in tegenstelling tot JB) niet overweg kan met high quality profile pictures. Dus alle contacten hebben zo ge-pixelde contact foto.
Ik heb de afgelopen tijd Sabsa Prime geprobeerd (na de post van ComTech), maar daar deed Auto-brightness het niet goed, en de camera vond ik ook niet echt lekker...
Nu misschien terug naar BlackIce (wordt niet meer geupdate), of een andere ROM, het is een beetje onoverzichtelijk welke nog goede camera drivers hebben tegenwoordig.
Voorlopig ging er iets fout bij wipen/installeren van BlackIce en zit ik even op stock, vanavond weer opnieuw rooten ^^
Nu misschien terug naar BlackIce (wordt niet meer geupdate), of een andere ROM, het is een beetje onoverzichtelijk welke nog goede camera drivers hebben tegenwoordig.
Voorlopig ging er iets fout bij wipen/installeren van BlackIce en zit ik even op stock, vanavond weer opnieuw rooten ^^
Morgen ga ik terug naar CoolBlue, omdat mijn volumeknop er af is gevallen, en het 3.5mm jack constant denkt dat ik op knoppen druk.
Mijn DHD was geroot en is S-OFF. Nu wil ik hem weer helemaal stock maken, ik heb de RUU al geflashed. Nu zit ik met het probleem dat de bootloader en de radio nog steeds S-OFF zijn. Voordat ik hem voor garantie op kan sturen, moet deze eerst S-ON zijn.
Hoe kan ik de originele hboot installeren en downloaden, en de bootloader en de radio weer S-ON krijgen?
Toch maar besloten om de volumeknop zelf te fixen met wat secondenlijm. De bootloader geeft het volgende weer:
Hij heeft dus wel S-OFF maar ik kan niet een andere recovery flashen.
Hoe kan ik weer ClockworkMod flashen en weer custom ROMs draaien?
Ik weet het, stomme actie.
Mijn DHD was geroot en is S-OFF. Nu wil ik hem weer helemaal stock maken, ik heb de RUU al geflashed. Nu zit ik met het probleem dat de bootloader en de radio nog steeds S-OFF zijn. Voordat ik hem voor garantie op kan sturen, moet deze eerst S-ON zijn.
Hoe kan ik de originele hboot installeren en downloaden, en de bootloader en de radio weer S-ON krijgen?
Toch maar besloten om de volumeknop zelf te fixen met wat secondenlijm. De bootloader geeft het volgende weer:
code:
1
2
3
4
5
| ACE PVT SHIP S-OFF RL HBOOT-0.85.0024 MICROP-0435 RADIO-26.09.04.11_M2 eMMC-boot |
[ Voor 28% gewijzigd door TommieW op 15-03-2013 19:58 ]
Ik ben al een tijdje aan het inlezen hoe mijn dhd te gaan rooten, en ga daar voorlopig nog even mee door :-)KirovAir schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:48:
Gisteren een Desire HD gehad van een vriend, leuke upgrade vanaf m'n goede oude desire.
edit:
Ik heb je een pm gestuurd vwb de aanpassingen die je in het script hebt gedaan.
Ik heb je een pm gestuurd vwb de aanpassingen die je in het script hebt gedaan.
[ Voor 6% gewijzigd door dragunova op 17-03-2013 18:32 ]
does the pope shit in the woods? is a bear catholic?
Volgens mij heb ik gisteren nog gekeken en toen was CodefireX op SR15. Vandaag kijk ik weer en staat er opeens SR19!
En ik heb net dit weekend geupdatet van SR12 naar SR15 (zonder wipe). Vanavond nog eens even goed kijken naar de veranderingen en of het waard is om hem te flashen.
En ik heb net dit weekend geupdatet van SR12 naar SR15 (zonder wipe). Vanavond nog eens even goed kijken naar de veranderingen en of het waard is om hem te flashen.
Dankzij dit topic gefixed.TommieW schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:20:
Morgen ga ik terug naar CoolBlue, omdat mijn volumeknop er af is gevallen, en het 3.5mm jack constant denkt dat ik op knoppen druk.
code:
1 2 3 4 5 ACE PVT SHIP S-OFF RL HBOOT-0.85.0024 MICROP-0435 RADIO-26.09.04.11_M2 eMMC-boot
Wat ik persoonlijk prettig vind om te weten voordat ik een rom probeer, is hoe populair deze is onder haar gebruikers.. nu valt dat op xda wel te zien aan views/replies van de forum threads maar die staan nogal uit verhouding van elkaar als je kijkt naar de eerste release datum van de rom.
Ik heb in Excel even snel een sheet gemaakt die (Views + Replies) / (2 * ThreadStart in maanden) omrekend in een aantal punten, om zo een (naar mijn mening) net overzicht van de populariteit van de huidige roms te krijgen.
Dit zijn alleen roms die mij aanspreken, voel je vrij om de sheet aan te passen.
Ik heb in Excel even snel een sheet gemaakt die (Views + Replies) / (2 * ThreadStart in maanden) omrekend in een aantal punten, om zo een (naar mijn mening) net overzicht van de populariteit van de huidige roms te krijgen.
Dit zijn alleen roms die mij aanspreken, voel je vrij om de sheet aan te passen.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Sinds de overgang naar 4.2.2 ben ik niet geheel meer tevreden van CodefireX. Een paar keer per week toch een random reboot en het RAM geheugen moet ook geregeld manueel vrijgemaakt worden of het toestel reageert nog amper. Ik overweeg om Jellytime eens te testen, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit een stabiele rom geschikt voor dagelijks gebruik?
Hier eigenlijk het zelfde verhaal. Na paar dagen is alles zo traag dat ik wel moet rebooten, denk dat ik weer een andere rom ga zoeken.