Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
och ja, ik zat scheef te kijken! Nu zie ik het

edit: ik krijg de melding dat deze versie (3.12.405.1) niet door de hackkit aangepast kan worden en of ik wil downgraden. Dat wil ik ? Hoe kan ik dan mijn huidige ROM backuppen als die gedowngrade is?

[ Voor 109% gewijzigd door Stefke op 18-08-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat helaas simpelweg niet bij die versies. Daarom staat ook in de howto: "Let wel op dat bij de laatste OTA versies 3.06.405.1 / 3.12.405.1 / 3.13.161.3 al tijdens het rooten met de ace hack kit ALLE data gewist wordt. Dit zal de hack kit detecteren en vooraf hier een melding over geven. "

Backuppen van de compleet lege telefoon daarna kun je wel doen maar heeft weinig zin. Dus de backup stap zou je over kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oke, ik moet beter lezen

Ik had de telefoon al leeggegooid dus ik heb niks nodig (hooguit eventueel een originele ROM om "ooit" terug te gaan naar stock)

(als ik een backup maak van de downgraded ROM en die weer teurg zou zetten, dan krijg ik weer via OTA de laatste ROM? Ook goed natuurlijk)

edit: misschien wel goed om deze stap op te nemen in de beschrijving, aangezien iedereen tegenwoordig een versie heeft die gedowngrade moet worden (?)

Ik heb dus de Ace Hack Kit een downgradeversie laten downloaden (15min), daarna koos ik Yes om deze te installeren. Daarna kwam een reboot en nu zit ik te kijken naar de installatie van die versie.
Daarbij krijg na een paar minuten de vraag "Do you want to start update?", ik kies Yes (volup) en nu is ie weer een paar minuten bezig

[ Voor 84% gewijzigd door Stefke op 18-08-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwa die backup is niet heel zinvol, de stock roms (alle versies) kun je altijd wel ergens vandaan halen namelijk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik222 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:12:
Mwa die backup is niet heel zinvol, de stock roms (alle versies) kun je altijd wel ergens vandaan halen namelijk,
Ben ik het mee eens, ik heb het ook via die AAHK gedaan en gewoon downgrade gedaan, root/s-off en Vituous Infinity erop. Zou ik terug willen gewoon AAHK weer draaien, stock 2.3? erop en via OTA updaten zodat ik de eventuele officiele HTC ICS rom nog kan gebruiken. Maar ik wacht eerst wel even de gebruikers ervaringen af.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat de AAHK werkt als er een ICS rom op de DHD staat. Bovendien doet de AAHK ook heel veel dingen die helmaal niet opnieuw moeten gebeuren.

Overigens is het wel een goede vraag hoe je het beste helemaal terug naar stock kan indien gewenst.... Met helemaal terug bedoel ik dan niet alleen de stock rom maar ook je bootloader weer gelockt.

[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 18-08-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Kan ik de Super Wipe die ik downlaod van het Android Revolution topic ook gebruiken om Blackout ICS te installeren?

of moet ik voor BlackOut ICS (full wipe required) de Wipe Cache Partition doen in Recovery Mode?

edit: sorry, ik lees er weer overheen. Komt door de onzekerheid van de eerste keer een android foon rooten!

edit2: Blackout ICS staat er op :)

[ Voor 55% gewijzigd door Stefke op 18-08-2012 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Even een kort lijstje van de Roms die allemaal volledig werken.Allemaal hebben ze wel zo hun nukken want voor "volledig" moet je wel in het achterhoofd houden dat ze nog wat buggy zijn, zoals ik hier al schreef, ze zijn desondanks wel geschikt voor dagelijks gebruik.
Echter verwacht ik gezien de ontwikkelingen deze maand nog bugvrije ICS roms en mogelijk zelfs ook volledig werkende JB roms.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:10

Trygve

Redacteur
mowa schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 15:20:
Even een kort lijstje van de Roms die allemaal volledig werken.Allemaal hebben ze wel zo hun nukken want voor "volledig" moet je wel in het achterhoofd houden dat ze nog wat buggy zijn, zoals ik hier al schreef, ze zijn desondanks wel geschikt voor dagelijks gebruik.
Echter verwacht ik gezien de ontwikkelingen deze maand nog bugvrije ICS roms en mogelijk zelfs ook volledig werkende JB roms.
Ah top, bedankt! Ik zit nu nog op ARHD 6.3.3. (Android 2.3.5.) die vervolgens kaalgeplukt is door RomCleaner. Grootste boosdoener daarna was nog de Facebook app, dus die heb ik ook verwijderd (nu via Opera). Dit alles zorgt voor een stabiele rom die lekker snel is.
Maar het kan beter. Ik wacht nog rustig op een bugvrije JB rom, Sense of niet maakt mij niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Vraagje over BlackOut ICS: ik had tijdens het rooten en bij het installeren van BO ICS nog steeds al mijn ouwe zooi op de SDcard staan.

Toen ik BlackOut ICS opstartte had ik oa ES File Explorer, Facebook en bijv. een overclocktool in mijn apps staan.

Nu heb ik straks de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" met SD-card wipe gedaan om mijn SDcard iig eens goed leeg te maken en nog eens opnieuw te starten, maar nu is BO ICS echt leeg: geen enkele app die ik kan verwijderen (wel apps, maar niet in de normale installed-applijst), geen ES fileeplorer, geen facebook (nou ja dat is niet zo'n ramp, maar na de eerste install van BO ICS had ik m wel?) en ook geen overclocktool. Ook bij het opstarten zie ik geen BO-logo, maar gewoon "ANDROID".
Wel heb ik nog Blackout Tweaks.
En zo had ik bijv ook Google Navigatie, nu heb ik niet eens Google Maps

Op zich mooi: een erg lege telefoon nu, klaar om te gebruiken :) maar wat is er nou precies aan de hand. Maak ik nu wel gebruik van bijv. de over-/underclockfunctionaliteit? Heb ik nu een halve BO ICS in gebruik? Of waar kwamen die apps de eerste keer vandaan? (SDCard?)
Ik heb nog wel de optie om bijv. te rebooten naar recovery

edit: ik heb de zip nog maar eens geinstalleerd vanuit recovery, maar nu blijft t scherm al een tijdje zwart :/

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 18-08-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel custom roms installeren zoveel mogelijk op de SD kaart, dus als je die helemaal formateert na het installeren van de rom krijg je inderdaad dat soort dingen. Beter is het dus om eerst je SD kaart te formatteren (dat kan eventueel vanuit recovery ook) en vervolgens de rom te installeren.

Wat je nu het beste kunt doen is even opnieuw het superwipe script draaien, dan je SD kaart formatteren en als laatste de rom opnieuw flashen.

Overigens zal bijvoorbeel je overclock nog wel werken omdat dat in de kernel zit. Alleen als de rom maker bijvoorbeeld een app meeleverd om de overclock in te stellen dan kun je die wel kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:36
stefijn schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:47:
Vraagje over BlackOut ICS: ik had tijdens het rooten en bij het installeren van BO ICS nog steeds al mijn ouwe zooi op de SDcard staan.

Toen ik BlackOut ICS opstartte had ik oa ES File Explorer, Facebook en bijv. een overclocktool in mijn apps staan.

...
Geen idee hoe het met die rom zit, maar zitten die apps er niet gewoon standaard bij?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel maar die apps worden tijdens de eerste keer opstarten van de rom geinstalleerd op de SD kaart. Dus als je daarna de SD kaart formatteert ben je ze kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja t klopt. Ik heb nog een keer een wipe gedaan vanuit recovery, en daarna nog eens een full install en nu heb ik wel weer de volledige rom incl een serie apps. Vermoedelijk bleef ie hangen omdat ik die wipe niet had gedaan

Dus, tip voor iemand die BlackOut ICS helemaal leeg wil hebben: zet terug naar fabrieksinstellingen met SDcard wissen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Stefke op 19-08-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raak je daardoor je roottoegang e.d. Niet kwijt? Of heeft wissen van je sd card geen gevolgen hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:00:
Raak je daardoor je roottoegang e.d. Niet kwijt? Of heeft wissen van je sd card geen gevolgen hiervoor?
Nee dat heeft daar geen gevolgen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nou, 1,5 dagje BlackOut ICS en t valt me wat tegen. De telefoon an sich loopt soepel en lijkt het goed aan te kunnen, maar diverse applicaties werken een stuk slechter: Facebook is nog trager dan hij al was :r , echt niet te doen. Soms blijft het scherm een seconde of 30 zwart voor ik eindelijk FB te zien krijg, en dan moet ie nog alles gaan laden (minimaal net zo traag als eerst). Het duurt gewoon een minuut voor ik op FB zit. Als je van landscape naar portait draait en terug is de layout fucked up en reageert de telefoon erg slecht.

De browser opstarten duurt erg lang, een webpagina laden (al is het maar google) duurt lang. Als ik via het menu de bookmarks open duurt ook zeker een sec of 10 voor ik eindelijk kan selecteren. Een simpel appje als MyWorkClock reageert ook erg slecht (toen straks leek de boel wel vast te lopen).

In Sense loopt het allemaal vrij goed, maar qua programma's... ik weet t niet. Of ligt het aan dat ie op de verkeerde momenten onetzettende underclocked is? ...

Edit: misschien een oorzaak gevonden; ik heb ProfileScheduler verwijderd en nu lijkt ie het een stuk beter te doen. Misschien dat PS op de een of andere manier het toestel in een lage OC vasthield (PS controleert natuurlijk continue bepaalde parameters). Daarnaast zag ik net in Daemon Controller dat alle max frequencies op de laagste waarden stonden, terwijl ik ze daar niet op heb gezet (max wake had ik op 1,4 en max sleep op 0,8 staan). Ik wil echter niet zeggen dat de telefoon op 0,2Ghz liep want zó slecht was het nou ook weer niet.
Nog eens wat testen, want PS is wel een erg fijn progrje

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 20-08-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:06
Mss een domme vraag, maar kan ik na het rooten met de AAHK gewoon terug de laatste stock ROM erop zetten terwijl m'n device geroot blijft? Ik zit nu op versie 3.12.405.1, dus m'n vraag is eigenlijk kan ik die er weer opzetten en root behouden zodat ik makkelijk tussen custom ROM 's en de laatste stock ROM kan switchen?

Gebruikt er verder iemand deze ROM als dagelijkse ROM en hoe bevalt ie?

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

in hoeverre is de startpost nog actueel mbt tot rooten en roms instaleren?

Ik ga eindelijk de stap wagen :P

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Tusk schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:18:
in hoeverre is de startpost nog actueel mbt tot rooten en roms instaleren?

Ik ga eindelijk de stap wagen :P
Niet meer actueel ...

Ik gebruik onderstaande link:
http://www.androidauthori...anced-ace-hack-kit-65380/

In de AAHK die gebruikt wordt zit ook een handleiding, alles gaat zo goed als automatisch. Heb zelf alle voorbereiding gedaan, na de middag start ik de kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik heb de kit laten lopen en ben nu succesvol gedowngrade, maar in HBOOT zie ik nog steeds S-ON staan i.p.v. S-OFF. Als ik het commando adb reboot recovery (this should start Clockworkmod recovery. If you see it, good so far.) uitvoer, dan herstart m'n DHD wel, maar kom ik niet in Clockworkmod recovery. In plaats daarvan krijg ik een rode driehoek met een uitroepteken. Het ziet er dus naar uit de Clockworkmod niet goed geïnstalleerd is.

Helaas staat er in de gids niet wat je dan moet doen. Iemand hetzelfde voorgehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:43

TommieW

Numa numa.

Waarschijnlijk is de S-OFF mislukt. (Zonder S-OFF kan je volgensmij geen andere recovery installeren.) Je kan proberen de AAHK opnieuw te draaien.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
TommieW schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:27:
Waarschijnlijk is de S-OFF mislukt. (Zonder S-OFF kan je volgensmij geen andere recovery installeren.) Je kan proberen de AAHK opnieuw te draaien.
Dacht ergens gelezen te hebben dat ik de kit niet zomaar een 2e keer mocht runnen als het mislukte. Ik heb echter nergens iets fout zien gaan en heb nu volgende stukje gevonden via Google:
I tried it a few weeks back on the latest version of the stock UK rom and worked. I downloaded the program from XDA.
I had to run the program twice as the first time was to downgrade the firmware and the 2nd was to do the root.
It's pretty easy, just read the instructions.
Nu dus een 2e keer gestart en hij lijkt verder te doen. Hadden ze wel eens duidelijk mogen maken in de manual :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Volgens mij moet je vanaf een bepaalde originele firmware 2 keer die AAHK draaien. Daar staat me iets van bij namelijk. Had exact hetzelfde, maar na de 2e keer draaien was hij wel S-OFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Arunia schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 15:45:
Volgens mij moet je vanaf een bepaalde originele firmware 2 keer die AAHK draaien. Daar staat me iets van bij namelijk. Had exact hetzelfde, maar na de 2e keer draaien was hij wel S-OFF.
Idd, je moet 'm gewoon een 2e keer draaien, 1ste keer is enkel voor te downgraden. Nu is alles in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:34
Largamelion schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 16:17:
[...]
Idd, je moet 'm gewoon een 2e keer draaien, 1ste keer is enkel voor te downgraden. Nu is alles in orde.
Overigens, dit staat wel in de handleiding, maar ook ik had er toen overheen gelezen. Dus echt duidelijk is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33
Ik gebruik sinds 3 dagen Blackout ICS, maar alleen de 1ste dag werkte het naar behoren. Ik kom vanaf Revolution HD 7.04, waar zowel wi-fi als de videocamera niet meer werkte. Ik was dus ontzettend blij dat dit weer werkte, want ik dacht al aan een hardware probleem.

Echter, gisteren zag ik dat m'n telefoon was uitgevallen en na een herstart begonnen de problemen. Ik heb constant last van spontane reboots, soms wel 10x achter elkaar en wi-fi schijnt maar heel willekeurig aan te willen en als dit lukt kan hij maar de helft van de pogingen daadwerkelijk verbinding maken met het netwerk. 8)7

Ik heb een volledige wipe gedaan van m'n DHD en precies de stappen gevolgd, maar ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben... :(

Vanavond maar even Jelly Time proberen, misschien dat die wat stabieler werkt.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:27
Sinds zondag ook op Blackout ICS. Tot zo'n twee uur geleden helemaal happy er mee, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n mobiele internet verbinding meer aan.... :( Of zijn er problemen bij Vodafone??
Reeds een paar keer gereboot, maar helaas nog steeds zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

aan de 2 heren hierboven: is de radio image de goede (nieuwste) versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:52

Emilio_TT

Never fear...I is here!

ThatGuy2303 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:49:
Sinds zondag ook op Blackout ICS. Tot zo'n twee uur geleden helemaal happy er mee, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid m'n mobiele internet verbinding meer aan.... :( Of zijn er problemen bij Vodafone??
Reeds een paar keer gereboot, maar helaas nog steeds zonder resultaat.
Zie Tweakers-frontpage. Voda is inderdaad aan het stoeien met (een deel van) hun data-netwerk. Hier in Oldenzaal zit ik in ieder geval nog zonder... :F
-36- schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:52:
aan de 2 heren hierboven: is de radio image de goede (nieuwste) versie
Daar had ik ook nog wel een vraag over: Aangezien de optimale radio-versie nogal regioafhankelijk is, welke radio gebruiken de dames en heren tweakers hier? Ik heb namelijk het idee dat vooral mijn dataverbinding op de dagen dat Voda WEL meewerkt trager is dan zou moeten..

[ Voor 29% gewijzigd door Emilio_TT op 21-08-2012 13:56 ]

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatGuy2303
  • Laatst online: 12:27
Bedankt.... dus nog steeds happy met Blackout ICS, wat minder met Vodafone... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

De beste radio voor het netwerk is altijd een beetje uitproberen, de meeste roms werken echter meestal het beste met de nieuwste radio of de versie die erbij staat. Bij connectiviteit problemen kan je echter ook proberen de radio image te pakken die bij de officiele EU rom geleverd word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Wat is trouwens de beste governor voor de CPU speeds? Ik heb het device inmiddels op 1.7Ghz draaien, zonder problemen. sleep tussen de 245 en 368mhz, wake tussen de 245mhz en 1.7ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

had eerst cyanogen 7.2 geinstalleerd, maar daar kon ik geen play store en geen google sync meer in terug vinden. Vind het idee van een andere GUI wel leuk, maar ik wil wel gewoon alles via google kunnen doen.

Nu ook op de Blackout ICS. Gaat soms niet allemaal even soepel, maar dat zal de nieuwigheid zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:51
Tusk schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:56:
had eerst cyanogen 7.2 geinstalleerd, maar daar kon ik geen play store en geen google sync meer in terug vinden. Vind het idee van een andere GUI wel leuk, maar ik wil wel gewoon alles via google kunnen doen.

Nu ook op de Blackout ICS. Gaat soms niet allemaal even soepel, maar dat zal de nieuwigheid zijn :)
Heb je bij de CM 7.2 dan wel de Google Apps apart geflashed?
(bij sommige ROMS moet je deze apart flashen)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
De boel draait nu behoorlijk goed, alleen de voicekwaliteit is vrij nu slecht (beetje robotachtig). ik heb de radio nog niet geflashed maar dat wilde ik vandaag maar eens doen (hopende dat dat de kwalitiet verbetert)

ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

De stukje instructie voor radio is wel outdated, want het tooltje in deze link bestaat niet meer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403 en daar is het hele radio flashen op gebaseerd

Is hier ook een uptodate instructie voor?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 21-08-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

stefijn schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:19:
[...]

De boel draait nu behoorlijk goed, alleen de voicekwaliteit is vrij nu slecht (beetje robotachtig). ik heb de radio nog niet geflashed maar dat wilde ik vandaag maar eens doen (hopende dat dat de kwalitiet verbetert)

ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

De instructie voor radio is wel outdated, want het tooltje in deze link bestaat niet meer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=855403

Is hier ook een uptodate instructie voor?
Dat 'praten door een conservenblikje'-geluid heb ik ook. Het is volgens mij niet een probleem met de radio, want tijdens skype-gesprekken heb ik het ook. Het ligt naar mijn idee toch echt aan de ROM zelf.. Hopen dat ze het bij de beloofde update gefixed hebben! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik draai nu ASOPX BR6 ICS 4.0.4 en voorlopig ziet alles er goed uit. Het is wel serieus wennen als je Sense gewoon bent om zonder te werken. Een heleboel widgets die niet meer beschikbaar zijn en vervangen moeten worden door iets anders. Ik geef het een weekje ofzo en dan zie ik wel, anders wordt het ook Blackout ICS denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Emilio_TT schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:29:
[...]

Dat 'praten door een conservenblikje'-geluid heb ik ook. Het is volgens mij niet een probleem met de radio, want tijdens skype-gesprekken heb ik het ook. Het ligt naar mijn idee toch echt aan de ROM zelf.. Hopen dat ze het bij de beloofde update gefixed hebben! 8)
Oke, ik heb ook in het BO ICS topic gemeld, misschien komt daar nog een antwoord op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ikmattie schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:30:

Heb je bij de CM 7.2 dan wel de Google Apps apart geflashed?
(bij sommige ROMS moet je deze apart flashen)
Ik had de wiki al doorgezocht, maar ik moest dus zoeken op google apps. Thx :)

enigsinds beschaamd lui vraag ik: zijn er nog meer stabiele ROMs waarbij de GUI anders is als de standaard sense/android GUI? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Laatst online: 20-07 11:39
Largamelion schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:30:
Ik draai nu ASOPX BR6 ICS 4.0.4 en voorlopig ziet alles er goed uit. Het is wel serieus wennen als je Sense gewoon bent om zonder te werken. Een heleboel widgets die niet meer beschikbaar zijn en vervangen moeten worden door iets anders. Ik geef het een weekje ofzo en dan zie ik wel, anders wordt het ook Blackout ICS denk ik.
grappig, ik heb het altijd andersom... weet nooit zo goed wat ik met de widgets van Sense aanmoet... (welke widgets daarvan mis je dan? ben wel benieuwd!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-36- schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:17:
De beste radio voor het netwerk is altijd een beetje uitproberen, de meeste roms werken echter meestal het beste met de nieuwste radio of de versie die erbij staat. Bij connectiviteit problemen kan je echter ook proberen de radio image te pakken die bij de officiele EU rom geleverd word
Voor op Sense gebaseerde roms is het volgens mij ook van belang de juiste RIL te gebruiken: deze moet geschikt zijn voor de Radio die je gebruikt. Je kan dus best je huidige radio versie houden, zoek alleen even de juiste RIL op, effe zoeken op xda, is een aparte thread voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wat is een RIL? (ook al weer?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Gebruikt iemand al een stabiele en betrouwbare JB rom?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Tsurany schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:06:
Gebruikt iemand al een stabiele en betrouwbare JB rom?
Jelly Time schijnt aardig stabiel te zijn, die ga ik zelf ook nog even proberen.

Ik heb heb net opnieuw alles ge-wiped en nogmaals Blackout ICS erop gezet. Nu alle apps weer installeren en kijken hoe hij loopt... Werkt het weer niet dan probeer ik Jelly Time.

*edit, nog even vraag:

Ik heb een backup van m'n apps en settings gemaakt met Titanium Backup toen ik Revolution HD gebruikte. Deze heb ik nu gerestored op Blackout ICS, kan dat wellicht alle problemen veroorzaken? Ik gebruik uiteraard Sense icm BICS.

[ Voor 58% gewijzigd door JunkO op 21-08-2012 20:18 ]

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat het veel beter beschreven dan ik kan uitleggen :) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1040986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:14:
[...]

Jelly Time schijnt aardig stabiel te zijn, die ga ik zelf ook nog even proberen.

Ik heb heb net opnieuw alles ge-wiped en nogmaals Blackout ICS erop gezet. Nu alle apps weer installeren en kijken hoe hij loopt... Werkt het weer niet dan probeer ik Jelly Time.

*edit, nog even vraag:

Ik heb een backup van m'n apps en settings gemaakt met Titanium Backup toen ik Revolution HD gebruikte. Deze heb ik nu gerestored op Blackout ICS, kan dat wellicht alle problemen veroorzaken? Ik gebruik uiteraard Sense icm BICS.
Zolang je alleen je eigen gebruikersapps op deze manier terugzet kan dat geen problemen geven. Heb dat al ontelbaar keer gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:23:
[...]

Zolang je alleen je eigen gebruikersapps op deze manier terugzet kan dat geen problemen geven. Heb dat al ontelbaar keer gedaan
Bedankt, maar helaas is de eerste spontane reboot alweer een feit. Blackout ICS is voor mij dus een absolute no-go. Jammer... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkO schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:37:
[...]

Bedankt, maar helaas is de eerste spontane reboot alweer een feit. Blackout ICS is voor mij dus een absolute no-go. Jammer... :(
In jouw post noem je ook settings. Wat bedoel je daarmee? Als dat nl systeemsettings zijn die je probeert terug te zetten krijg je problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Zal binnenkort eens verdiepen in de versienummers en zo op mijn foon, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

In jouw post noem je ook settings. Wat bedoel je daarmee? Als dat nl systeemsettings zijn die je probeert terug te zetten krijg je problemen..
Ik kies in Titanium Back voor de optie: "Herstellen van alle apps met gegevens"

Dit is de meest uitgebreide zoals ik het lees (staat het hoogste getal achter). Hiermee krijg ik ook mijn systeemsettings terug, widgets, alles bijna eigenlijk. Dan zou het daar wel fout gaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, hier gaat het mis! Je gaat hiermee systeemsettings van een oude rom terugzetten naar bv ICS of jb rom. Ik kies altijd de optie badkuip/terugzetten (2e tab) en dan kies alleen apps die ik zelf heb geïnstalleerd.

Edit: stomme autocorrectie op die iPad....niet badkuip maar backup natuurlijk :+

Edit 2: nog eens goed naar TB op mijn telefoon gekeken. De optie die jij noemt zou ook moeten kunnen, bij mij staan er nl. Alleen gebruikersapps.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Draai nu Jellytime beta 14. Volgens mij wel wat power drain. 3 uur standby van 100 naar 82%

en de camera en youtube is nog een beetje buggy. De rest ziet er erg netjes uit icm met cm10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mooneater schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

grappig, ik heb het altijd andersom... weet nooit zo goed wat ik met de widgets van Sense aanmoet... (welke widgets daarvan mis je dan? ben wel benieuwd!)
De Sense email app + widget. Hier had ik 3 email accounts inzitten en deze deed het altijd goed en vond ik er ook mooi uit zien (transparante widget altijd leuk). Heb deze nu vervangen door de standaard email app, lijkt ook goed te werken, maar de widget ondersteunt helaas geen transparantie. De klok met weer en de weer widget gebruikte ik ook veel. Deze heb ik nu vervangen door Fancy Widgets en het ziet er bijna hetzelfde uit, enkel de animaties ontbreken, maar die mis ik niet echt.

Ik vond het verder ook handig dat je al je contacts simpel kon linken aan elkaar (o.a. Facebook, G+, Google ...). Dit gaat nu ook nog, maar is een pak minder overzichtelijk en moet volledig manueel gebeuren.

Sense maakte van je toestel wel één mooi geheel, dat is nu ff wennen, maar ik ben het al bijna gewoon denk ik. De haperingen en regelmatige restarts (lees: dagelijks) van Sense wegen niet op tegen de stabiliteit van deze ROM.

Gisteren heb ik de ROM zowat volledig naar m'n zin gezet en ik moet zeggen, het draait lekker vlot en het voelt allemaal veel vloeiender aan. Heb nu ook de animaties van de menus aangezet en nu lijkt alles nog mooier in elkaar over te gaan.

Alles wat ik tot zover getest heb, werkt ook perfect (BT, WIFI, camera, bellen, ...). Voorlopig zeer tevreden, NO THANKS TO HTC :P.

[ Voor 7% gewijzigd door Largamelion op 22-08-2012 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:10:
[...]

Voor op Sense gebaseerde roms is het volgens mij ook van belang de juiste RIL te gebruiken: deze moet geschikt zijn voor de Radio die je gebruikt. Je kan dus best je huidige radio versie houden, zoek alleen even de juiste RIL op, effe zoeken op xda, is een aparte thread voor
(Uit eigen ervaring :F ) Het flashen van een RIL is bij een ICS-ROM niet nodig. Sterker: als je een RIL flashed gaat het over het algemeen niet goed en verlies je je mobiele netwerk.
Bij mij deed de normale telefoonverbinding het nog (en gelukkig bluetooth ook, bij gebrek aan een kabeltje essentieel...), maar mijn datanetwerk wilde niet meer opstarten.

Ergo: FLASH GEEN RIL ALS JE EEN ICS-BASED ROM (zoals BlackOut) GEBRUIKT!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Wifi hotspot werkt niet bij mij onder BlackOut ICS: niet alleen blijft het netwerk "open" ondanks het ingestelde wachtwoord (WPA2) maar ik krijg ook geen goede verbinding. daarnast heb ik ook al 2x gehad dat als ik Wifi uitschakel hij bij het inschakelen vast blijft hangen. Zojuist moest ik rebooten, was ik ook mijn wallpapiertje kwijt

[ Voor 32% gewijzigd door Stefke op 22-08-2012 21:04 ]

• JunkO
stefijn schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:03:
Wifi hotspot werkt niet bij mij onder BlackOut ICS: niet alleen blijft het netwerk "open" ondanks het ingestelde wachtwoord (WPA2) maar ik krijg ook geen goede verbinding. daarnast heb ik ook al 2x gehad dat als ik Wifi uitschakel hij bij het inschakelen vast blijft hangen. Zojuist moest ik rebooten, was ik ook mijn wallpapiertje kwijt
Ik ondervind hetzelfde probleem, wifi wil maar niet connecten of blijft hangen bij het aanzetten. Heel vervelend, want voor de rest werkt hij ontzettend snel en soepel.

• Largamelion
Heeft iemand al van XROM Sense 4.0 ICS 4.0.3 gehoord? Ik vind er niets van terug op XDA of kijk ik erover?

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22
Largamelion schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 16:29:
Heeft iemand al van XROM Sense 4.0 ICS 4.0.3 gehoord? Ik vind er niets van terug op XDA of kijk ik erover?
je kijkt erover heen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1843300

• Stefke
Bij voorbaat excuus voor het offtopic, maar bnij een nieuwe Rom (en dan nog wel ICS!) hoort een krasvrij scherm, dus even een nieuwe protector aangebracht :) Hij loopt nu nog soepeler ;) Telefoon kan weer een tijdje mee (zonder dank aan HTC :) )

[ Voor 26% gewijzigd door Stefke op 23-08-2012 21:46 ]

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
stefijn schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:31:
Bij voorbaat excuus voor het offtopic, maar bnij een nieuwe Rom (en dan nog wel ICS!) hoort een krasvrij scherm, dus even een nieuwe protector aangebracht :) Hij loopt nu nog soepeler ;) Telefoon kan weer een tijdje mee (zonder dank aan HTC :) )
Pics or it didn't happen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ah thx, had gezocht op XROM, maar officieel is het blijkbaar Project X :).

Heb 'm net op m'n DHD gezet, zal m'n bevindingen hier posten.

AOSPX heeft trouwens net BR7 beschikbaar gemaakt, weer een aantal fixen waaronder filmen op 720p. Daarnet nog ff getest en het leek te werken, FPS leek wel niet geweldig (15fps) dus het haperde wel nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Nieuwe video van Jelly Time beta 16 (nog aan het uploaden)

Ik weet het, geen full wipe :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Laatst online: 17-09 17:55

Reneger

Wie? IK?

Ik heb ruzie met Blackout en bluetooth... Na elke telefoon reboot moet ik opnieuw gaan pairen met mijn auto.. Erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Is beta 16 stabiel voor dagelijks gebruik? Dan ga ik ook maar eens binnenkort updaten. Voor mij voelt 4.0.4 wel erg oud aan nu 4.1 al zo lang uit is. Werkt Google Now ook goed?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zie weinig terug van Google Now. Veel meer dan af en toe de (incorrecte) weerkaart krijg ik niet en zelfs dat sporadisch. Speech naar tekst werkt bij mij om een of andere reden niet. Jelly Time beta 16 is op zich redelijk stabiel, maar niet alles werkt. Youtube geeft een reboot, filmpjes spelen niet goed, video recording werkt bij mij niet (ook niet met 3rd party app) en die nare backlight bug is er nog steeds.

Voldoende voor mijn dagelijkse bezigheden, maar veel meer dan heel veel lezen doe ik er dan ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Even een vraagje.

Ik heb de AAHK succesvol laten lopen en kan perfect roms installeren, maar blijkbaar is er toch iets onvolledig aan de root. In HBOOT staat S-OFF RL, maar ik slaag er niet in om wijzigingen te maken in de root van m'n toestel (nieuwe folder aanmaken bijvoorbeeld). Ik ontdekte het bij het installeren van AdAway, welke de 'hosts' file tracht te wijzigen, maar er blijkbaar niet in slaagt. Wanneer ik het probeer, krijg ik de vraag van Superuser om admin rechten te geven aan de app, dit doe ik, maar toch blijft het mislukken.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Nog wat dingen die niet lekker lopen op Blackout ICS:
- af en toe loopt ie erg slecht. Volgens mij blijft ie dat in een "underclock" (sleep) hangen. Ik heb nu SmartAssV2 geselecteerd en de Daemon uitgeschakeld om te kijken of dat beter werkt
- het lijkt alsof ik geen ringtones kan instellen. Ik hoor voor telefoon en mail een ringtone die ik nergens kan vinden (beetje ouderwetse digitale telefoonrinkel) terwijl in de geluiden het standaard HTCpakket staat geselecteerd
- Wifi die af en toe niet meer aan wil

Ik heb nu ook deze geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1252011
om te kijken of de GPS beter kan. Ik word af en toe niet goed van de GPS van mijn foon (heel lang geen fix bij opstarten GPS, of tijdens het navigeren ineens de fix totaal kwijt en dan gewoon minimaal een half uur niet meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Ik draai nu Nik Project X en ben voorlopig nog niets tegengekomen dat niet werkt. ICS met Sense 4.0. Voor de mensen die Dropbox hebben best interessant want ik kreeg dankzij deze rom 23GB bij voor een periode van 2 jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Laatst online: 17-09 19:04
stefijn schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:42:
Nog wat dingen die niet lekker lopen op Blackout ICS:
- af en toe loopt ie erg slecht. Volgens mij blijft ie dat in een "underclock" (sleep) hangen. Ik heb nu SmartAssV2 geselecteerd en de Daemon uitgeschakeld om te kijken of dat beter werkt
- het lijkt alsof ik geen ringtones kan instellen. Ik hoor voor telefoon en mail een ringtone die ik nergens kan vinden (beetje ouderwetse digitale telefoonrinkel) terwijl in de geluiden het standaard HTCpakket staat geselecteerd
- Wifi die af en toe niet meer aan wil

Ik heb nu ook deze geinstalleerd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1252011
om te kijken of de GPS beter kan. Ik word af en toe niet goed van de GPS van mijn foon (heel lang geen fix bij opstarten GPS, of tijdens het navigeren ineens de fix totaal kwijt en dan gewoon minimaal een half uur niet meer vinden)
Deze problemen ondervind ik gelukkig niet. Ik heb eigenlijk maar 1 opmerking en dat is onderstaande:

- Kan geen sms sturen met meet dan 160 tekens ( is bekend )

Verder moet ik bekken dat dit de beste ROM is die ik ooit heb gebruikt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
nu wederom niet vooruit te branden, al 3x gereboot vandaag (maar zelfs dat lijkt niet altijd resultaat te hebben). Zelfs het lockscreen verschijnt met een vertraging van 2 sec.
En even later is het weer oke

Welke OC-settings gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-09 14:03
Ik heb vandaag Virtuous Infinity geflashed en die loopt lekker! Ik had eerst Blackout geprobeerd maar die liep vast op de Aroma installer. Mijn touch screen deed het niet goed en daarom kon ik niet de juiste opties aankiezen in de installer.

Ik draai nu dus Virtuous Infinity v1.33.0 Alpha3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Largamelion schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:17:
Even een vraagje.

Ik heb de AAHK succesvol laten lopen en kan perfect roms installeren, maar blijkbaar is er toch iets onvolledig aan de root. In HBOOT staat S-OFF RL, maar ik slaag er niet in om wijzigingen te maken in de root van m'n toestel (nieuwe folder aanmaken bijvoorbeeld). Ik ontdekte het bij het installeren van AdAway, welke de 'hosts' file tracht te wijzigen, maar er blijkbaar niet in slaagt. Wanneer ik het probeer, krijg ik de vraag van Superuser om admin rechten te geven aan de app, dit doe ik, maar toch blijft het mislukken.

Iemand een idee?
Ondertussen zelf al opgelost. Blijkbaar moet je na het flashen van de ROM een backup maken en deze restoren om R/W access te herstellen. Stond in de 2e post van de ROM zelf ...

Ik snap niet dat iedereen op Blackout springt. Nik Project X is ook ICS en heeft versie 4.0 van Sense terwijl Blackout nog op 3.6 zit. De ROM werkt overigens perfect bij mij, zeker geschikt voor dagelijks gebruik. In de thread van Blackout lees ik dat er toch nog heel wat problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:36
ramahoel schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:46:
Ik heb vandaag Virtuous Infinity geflashed en die loopt lekker! Ik had eerst Blackout geprobeerd maar die liep vast op de Aroma installer. Mijn touch screen deed het niet goed en daarom kon ik niet de juiste opties aankiezen in de installer.

Ik draai nu dus Virtuous Infinity v1.33.0 Alpha3.
Dan vraag ik me af wat ik dan verkeerd gedaan hebt. Het werkt allemaal wel, maar ik erger me toch redelijk aan de traagheid. Na een reboot zit ik gewoon 1 volle minuut op het starten van Sense te wachten.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 20:56
Voor degenen onder ons die de spraakbesturing onder Google Now niet werkend krijgen; dit klopt.

De spraakbesturing van Google Now zit in een beta-fase en is alleen beschikbaar voor de US. Je kunt spraakbesturing wel gebruiken, maar je dient dan wel je telefoon op English (US) te zetten, waardoor alles Engels wordt (inclusief toetsenbord).
Wekkel schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:25:
Ik zie weinig terug van Google Now. Veel meer dan af en toe de (incorrecte) weerkaart krijg ik niet en zelfs dat sporadisch. Speech naar tekst werkt bij mij om een of andere reden niet. Jelly Time beta 16 is op zich redelijk stabiel, maar niet alles werkt. Youtube geeft een reboot, filmpjes spelen niet goed, video recording werkt bij mij niet (ook niet met 3rd party app) en die nare backlight bug is er nog steeds.

Voldoende voor mijn dagelijkse bezigheden, maar veel meer dan heel veel lezen doe ik er dan ook niet mee.
Bij mij werkt Google Now op het spraakbesturingsgedeelte na (zie hierboven) prima. Krijg de weerkaart van mijn actuele locatie (GPS disabled) en 's ochtends presenteert hij mij de file informatie naar mijn werk. Voor die file informatie heb ik wel in Latitude de Thuis & Werk locatie ingeschakeld, zodat hij dit niet hoeft te 'leren', maar dit direct beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Largamelion schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 09:48:
Ik draai nu Nik Project X en ben voorlopig nog niets tegengekomen dat niet werkt. ICS met Sense 4.0. Voor de mensen die Dropbox hebben best interessant want ik kreeg dankzij deze rom 23GB bij voor een periode van 2 jaar :).
ik draai deze ook al een week. Ik heb echter het idee dat het batterij verbruik niet optimaal is. Zat vanmiddag om 3 uur al op 50% en nu op 24%. Normaal gebruik. whatsapp en facebooken

alles werkt verder en ziet er goed uit. Alle animaties zijn vloeiend.
Alleen moet ik vervolgens wel wachten totdat m'n beeld verschijnt. Ga ik naar een andere app dan krijg ik de mooie animatie, maar vervolgens moet ie hem nog wel laden en zit ik dus telkens even naar een leeg scherm te kijken.

Denk toch maar weer terug naar blackice dit weekend

• Largamelion
Tusk schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:27:
[...]

ik draai deze ook al een week. Ik heb echter het idee dat het batterij verbruik niet optimaal is. Zat vanmiddag om 3 uur al op 50% en nu op 24%. Normaal gebruik. whatsapp en facebooken

alles werkt verder en ziet er goed uit. Alle animaties zijn vloeiend.
Alleen moet ik vervolgens wel wachten totdat m'n beeld verschijnt. Ga ik naar een andere app dan krijg ik de mooie animatie, maar vervolgens moet ie hem nog wel laden en zit ik dus telkens even naar een leeg scherm te kijken.

Denk toch maar weer terug naar blackice dit weekend
Je kan de animaties ook uitschakelen via settings als je dit wenst, maar ik heb nog niet getest of het dan veel sneller gaat. Als je van een niet-Sense rom komt is het idd wel een hele vertraging. Ik had eerst AOSPX geïnstalleerd en die rom is echt snel, ben zelf ook aan het denken om deze er terug op te zetten. Vind dat Sense nog maar weinig meerwaarde biedt, alleen de camera app vind ik heel wat beter en mooier dan de stock app.

Ik wacht nog even tot AOSPX de camera op punt krijgt, zodat ik vloeiend kan filmen in 720p (voorlopig schokt het nog wat in die rom).

Over de batterij heb ik geen klachten, die lijkt te werken zoals voorheen. Het is wel moeilijk te vergelijken omdat ik nu veel meer met het toestel zit te spelen :).

[ Voor 6% gewijzigd door Largamelion op 30-08-2012 08:13 ]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:09

vliegnerd

Nintendo fan.

Ook ik heb project X vandaag geïnstalleerd. In principe om in aanmerking te komen voor de dropbox<>sense 4 promotie (23 Gb extra voor 2 jaar) promotie. Dat is gelukt :)

Verder was ik zo onder de indruk, dat ik hem voorlopig hou en de moeite heb genomen mijn app instellingen terug te zetten (TiBU) enzo. Voorlopig draait het allemaal redelijk vlot. De camera app doet het prima, ook video in 720p werkt. Voor mij is dat een breekpunt, dus so far so good.

Ik kwam van ARHD 7.0.4 (Gingerbread, Sense 3.5) en de ROM is niet langzamer. Hoewel ARHD wellicht op lagere CPU frequenties draait.

Batterij gebruik kan ik nog weinig over zeggen, want ik heb na al het geinstalleer en gespeel net even opnieuw opgeladen.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:29
BounceCloud schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:26:
Voor degenen onder ons die de spraakbesturing onder Google Now niet werkend krijgen; dit klopt.

De spraakbesturing van Google Now zit in een beta-fase en is alleen beschikbaar voor de US. Je kunt spraakbesturing wel gebruiken, maar je dient dan wel je telefoon op English (US) te zetten, waardoor alles Engels wordt (inclusief toetsenbord).

[...]

Bij mij werkt Google Now op het spraakbesturingsgedeelte na (zie hierboven) prima. Krijg de weerkaart van mijn actuele locatie (GPS disabled) en 's ochtends presenteert hij mij de file informatie naar mijn werk. Voor die file informatie heb ik wel in Latitude de Thuis & Werk locatie ingeschakeld, zodat hij dit niet hoeft te 'leren', maar dit direct beschikbaar is.
Mag ik vragen welke APK je hebt gebruikt? Heb er nu met 3 geprobeerd, alle 3 geven de netwerk error. :'(

--- edit ---
Inmiddels werkend middels: http://forum.xda-develope...p?p=28253429#post28253429

[ Voor 5% gewijzigd door new_guy op 31-08-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:31
ik wil wel 'ns een andere rom proberen en heb dan ook een backup van de rom die naar mijn zin draait. maar is het mogelijk om al je apps bij het flashen direct te installeren? want toen ik een keer een rom installeerde moest ik direct de google apps installeren. nu vraag ik me af of de apps die ik nu heb in kan pakken in een zip bestand zodat ik ze in één keer kan installeren? liefst ook dat google play ze herkent ivm updates.

of is dit heel vreemd gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:43

TommieW

Numa numa.

Titanium Backup kan een update.zip maken. Geen idee of het werkt, hoe het werkt, en hoe het moet.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Goed nieuws!
Camcorder lijkt gefixt te zijn voor de ICS/JB roms!
Icecoldsandwich en JellyTime hebben dit al in nieuwe rom versies verwerkt :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Camcorder in Jelly Time werkt inderdaad. Helaas slechts 480p en het eindigt met langer filmen dan 30s geregeld in een FC (=video verknald). Daar moet dus nog aan gewerkt worden. Youtube geeft nu geen reboot meer. Alleen de overlays van controls op het scherm geeft nog artifacts. Zodra de controls uit beeld gaan, loopt Youtube prima zonder artifacts.

Het project gaat dus langzamerhand vooruit :)

Video (let niet op kindergeluiden, dat haal ik nog weg :X )

Test video (opname 480p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 00:05
Is het al de moeite waard om vanaf IceColdSandwhich naar JellyTime te gaan?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

dhhdante schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:50:
Is het al de moeite waard om vanaf IceColdSandwhich naar JellyTime te gaan?
Jelly Bean biedt in mijn ogen niet veel extra boven ICS. Google Now heeft mij niet kunnen imponeren. Andere verschillen met ICS schieten mij eigenlijk niet te binnen. De reden waarom ik JB draai is domweg graag het laatste van het laatste willen hebben :9

JellyTime gaat wel goed vooruit. 720p recording is sinds vandaag beschikbaar. Youtube crashed niet meer (alleen wat artifacts zolang controls met overlay op het scherm staan). Backlight bug is helaas nog niet helemaal weg, en ik meende de font bug nog te ontwaren. Cam recording is ook nog niet stabiel bij mij.

Geen spelbrekers voor mij, maar het is nog niet 100%

Video van JellyTime R5.1:

720p sample recording:

• anandus
  • Niet online
Wekkel schreef op donderdag 06 september 2012 @ 08:55:
[...]
Jelly Bean biedt in mijn ogen niet veel extra boven ICS.
Is het niet merkbaar vlotter? Dat was toch een van de pluspunten van JB?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik vond ICS ook al soepel. Wetenschappelijk kan ik het niet testen/vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Laatst online: 11:30
Wat is de beste ics of jb rom met sense? (3.6 of 4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Anton.net schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 15:07:
Wat is de beste ics of jb rom met sense? (3.6 of 4.0?
Dat is aan jou om te bepalen. We gaan je hier niet aan het handje houden, want op GoT wordt eigen inzet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
Ik draai op dit moment TrickDroid v1.0 van torxx. Dit is een ROM met Sense 4.0 die mij wel goed bevalt. Hij is snel en er zitten wel enkele kleine bugs in maar is goed te gebruiken als daily ROM

ROM is terug te vinden op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:30
Is die sneller als Virtuous Infinity?
Ik heb deze maar weer verwijderd want hij werd steeds trager en trager gewoon niet leuk meer.
Heb nu icecoldsandwich maar geflasht en in vergelijking met Virtuous Infinity lijkt deze nu gewoon ultra snel ;)
Heb je trouwens een link naar het topic op XDA van trickdroid?
Ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtuous Infinity wordt na een week aan te hebben gestaan inderdaad wel traag. Een keer opnieuw opstarten helpt wel enigzins maar nog steeds heb ik het idee dat de rom duidelijk trager is dan toen ik hem net geflasht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:09

vliegnerd

Nintendo fan.

In aanvulling op mijn accu gebruik post van 16 juni nog wat aanvullingen

Mijn probleem was dat bij gemiddeld gebruik ik rond 20u 's avonds met een lege accu zat. Currentwidget geeft 25mA a 30mA gebruik in standby terwijl er op XDA gesproken wordt over 5mA.

Inmiddels draai ik "Project X" (ICS, sense 4) en haal ik met normaal gebruik net een dag. Ok, voor een 4,3" scherm met 1,5jr oude accu, denk ik. Als ik de telefoon met wifi uit wegleg dan gebruik ik ongeveer 5% accu per uur. Met WiFi aan niet veel meer overigens.

Dmv "betterbatterystats" (Stich15 dank!) uitgezocht dat de telefoon netjes in deepsleep zit en geen apps de telefoon onnodig wakker houden.

Enfin, 30mA (=30mAh elk uur, dus 30-40 uur standby met een nieuwe 1200mAh accu) lijkt te kloppen met mijn standbytijd.

Al met al lijkt het wel normaal te zijn?

Haalt iemand veel langere standby tijd?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramahoel
ComTech schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:40:
Is die sneller als Virtuous Infinity?
Ik heb deze maar weer verwijderd want hij werd steeds trager en trager gewoon niet leuk meer.
Heb nu icecoldsandwich maar geflasht en in vergelijking met Virtuous Infinity lijkt deze nu gewoon ultra snel ;)
Heb je trouwens een link naar het topic op XDA van trickdroid?
Ik kan hem nergens vinden.
De thread is tijdelijk verwijder maar komt weer terug zeggen ze. Let op TrickDroid v1.0 van troxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zit inmiddels op JellyTime R6. 's-Ochtends wist ik (voor het eerst) een langere recording te maken op 720p. Dat beloofde veel goeds voor deze versie. Echter, bij het maken van de ROM-video gaf cam recording weer issues. Er blijft dus nog werk over voor de Devs ;)

ROM video: YouTube: HTC Desire HD - JellyTime R6

720p recording sample: YouTube: HTC Desire HD JellyTime R6 - Sample 720p video
720p sample no. 2: http://www.youtube.com/watch?v=sBhGAiracfs

edit:

update: JellyTime R7. Vooralsnog geen merkbare verbeteringen.

[ Voor 18% gewijzigd door Wekkel op 13-09-2012 00:16 . Reden: extra video ]

• ramahoel
Ik heb nu Sabsa Prime v5.0 geïnstalleerd. Lijkt erg veel op TrickDroid, is Sense 4.

• Kleissen88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:15
IK heb momenteel Jellytime R6 draaien. Fijne rom alleen gaat de batterij redelijk snel leeg wanneer het scherm aan staat. Verder merk ik dat het telefoon Signaal niet echt super is. Heb 26.14.04.28 _M als radio momenteel.
Gebruiken jullie andere radio's waarbij het signaal verbeterd is ? Heb trouwens Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muchachooo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 12:16
Sinds een paar dagen draai ik AOSPX. Fijne ROM, maar hij heeft geen Nederlands woordenboek heb ik gemerkt. Weet iemand of deze op de een of andere manier toe te voegen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilio_TT

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Muchachooo schreef op maandag 17 september 2012 @ 11:09:
Sinds een paar dagen draai ik AOSPX. Fijne ROM, maar hij heeft geen Nederlands woordenboek heb ik gemerkt. Weet iemand of deze op de een of andere manier toe te voegen is?
Een toetsenbord installeren die wel nederlands ondersteunt. Er is al zat te vinden via Play en op XDA staan ook een aantal versies van de originele HTC-sense toetsenbordjes met allerhande mods erop.
Nu alleen even geen tijd om een link op te graven.. ;)
Maar als je weet wat je zoekt (zie bovenstaande.... :z ) is het niet moeilijk iets te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 22:34
Kleissen88 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:37:
IK heb momenteel Jellytime R6 draaien. Fijne rom alleen gaat de batterij redelijk snel leeg wanneer het scherm aan staat. Verder merk ik dat het telefoon Signaal niet echt super is. Heb 26.14.04.28 _M als radio momenteel.
Gebruiken jullie andere radio's waarbij het signaal verbeterd is ? Heb trouwens Hi
Sinds R7 schijnt de backlight bug weg te zijn. Iemand al ervaringen met R7.x?
Ik draai zelf nog op R6.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Pagina: 1 ... 40 ... 48 Laatste