yea, die backup is zeker verstandig :-)mowa schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:53:
[...]
ff wat belangrijke puntjes op de i.
Zorg er voor dat je foon is opgeladen (min. 50%)
Als punt 1 zou ik noemen dat je eerst een backup moet maken van je contacten,sms, muziek,foto's, opgeslagen bestanden, etc.
VOOR punt 2: Aangezien je 't in Windows wilt doen. Deinstalleer ALLE htc software plus drivers, zet je antivirus uit en zonodig allerlei onnodige services.
Bij punt 4: naast genoemde zorgen dat je foon op alleen opladen staat.
Bij punt 11: EERST een backup, nadat je in Recovery boot, maken bij "backup and restore" van je huidige systeem zodat je terug kunt mocht er iets mis gaan.
Ook kan je dan meteen een full wipe doen. (wipe datea/factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache, wipe battery stats) zodat je naderhand geen eventuele conflicten krijgt. Bij sommige rom's is dit sowieso aan te raden.
Voor de rest ziet 't er goed uit.
Ligt het aan mij of is IceColdSandwich oorspronkelijk gemaakt voor tablets?
Ik heb het zelfde bereikt inclusief 2.3.3 en sense 2.1 echter kan ik niet NAVIGEREN (met volume knoppen) in root menu.... kan recovery niet openen.... echt rete irritant iemand enig idee wat ik kan doen?
drbootygrabber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:30:
[...]
yea, want die versie heeft nu zelf een downgrade uitgevoerd en is nu allemaal gekke dingen aan het doen... hopelijk werkt het :-p
er staan 11 stappen in:
1. Boot
2. Recovery
3. System
4. Splash 1
5. Splash 2
6. Userdata
7. TP
8. TP
9. TP
10. TP
11. Radio_Cust
geen idee eigenlijk, heb deze gevonden een paar pagina's terug als aanrader maar staat er sinds gisteren op en werkt toch vlotjesP-Nut schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:49:
Ligt het aan mij of is IceColdSandwich oorspronkelijk gemaakt voor tablets?
Wat is op het moment de meest stabiele en gebruiksvriendelijke rom out there?
Zelf overgestapt naar een Galaxy S3, me broer neemt nu me DHD in gebruik.
Echter is hij een beetje a-technisch dus bovenstaand is wel makkelijk dan.
Zweer zelf bij MIUI maar zoek eigenlijk een beetje stabiele rom alla AR oid.
Iemand tips of aanraders?
Zelf overgestapt naar een Galaxy S3, me broer neemt nu me DHD in gebruik.
Echter is hij een beetje a-technisch dus bovenstaand is wel makkelijk dan.
Zweer zelf bij MIUI maar zoek eigenlijk een beetje stabiele rom alla AR oid.
Iemand tips of aanraders?
[ Voor 4% gewijzigd door maikel_rox op 02-08-2012 10:24 ]
is cyanogenmod 7.2 goed dat iemand weet?
zoek iets meer stable want heb die icecoldsandwich 8.4 getest en iets te buggy naar mijn goesting (camera loopt vast, widgets stoppen met werken, letters worden wazig na slaapstand,...) voor een final release toch maar crap imo
zoek iets meer stable want heb die icecoldsandwich 8.4 getest en iets te buggy naar mijn goesting (camera loopt vast, widgets stoppen met werken, letters worden wazig na slaapstand,...) voor een final release toch maar crap imo
Cyanogenmod 7.2 draaide bij mij erg stabiel. ik ga CM 9 proberen aangezien de icecoldsandwich versie 8.3 bij mij het scherm af en toe door elkaar gooit. De tekst op het home screen en menu zijn dan door elkaar gerommelt.
inderdaad, heb ik ook vaak met de 8.4Subz schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:50:
Cyanogenmod 7.2 draaide bij mij erg stabiel. ik ga CM 9 proberen aangezien de icecoldsandwich versie 8.3 bij mij het scherm af en toe door elkaar gooit. De tekst op het home screen en menu zijn dan door elkaar gerommelt.
herstarten is de enige oplossing
heb je voor cyanogenmod 7.2 je radio moeten flashen?
voor android revolution HD raden ze het ook al aan van versie 12.56.60.25U_26.10.04.03_M naar 12.65.60.29_26.14.04.28_M
[ Voor 17% gewijzigd door drbootygrabber op 02-08-2012 13:58 ]
Of gewoon een andere rom, ik heb er nu de nieuwe CM op staan en die draait opzich wel redelijk goed. Ik heb volgens mij voor de CM7 wel een andere radio geflashed. Ik heb 7.1 echter meer dan een jaar gedraaid. Weet het dus niet zeker.drbootygrabber schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:54:
[...]
inderdaad, heb ik ook vaak met de 8.4
herstarten is de enige oplossing
heb je voor cyanogenmod 7.2 je radio moeten flashen?
voor android revolution HD raden ze het ook al aan van versie 12.56.60.25U_26.10.04.03_M naar 12.65.60.29_26.14.04.28_M
Volgens mij heb je geen full wipe gedaan, zo hou je met de volgende rom die je flashed ook problemen.drbootygrabber schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:17:
is cyanogenmod 7.2 goed dat iemand weet?
JellyBean-Jellytime heeft sinds gisteren een nieuwe beta 8 maar volgens mij hadden ze die beter alpha kunnen noemen omdat het eerder een achteruitgang is. Door de nieuwe kernel is deze versie minder stabiel dan beta 7 en doen meer zaken het niet.
Momenteel heb ik beta7 na een eerdere mindere poging 2 dagen succesvol draaien, dus voor algemeen gebruik.
JellyBean draait nog soepeler dan IceColdSandwich-8.4.AOKP en wel zo soepel dat ik het gevoel ervaar die ik had toen ik de DHD in 2010 voor 't eerst aanzette.
doe altijd een full wipe, kga Jelly ook eens proberenmowa schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:56:
[...]
Volgens mij heb je geen full wipe gedaan, zo hou je met de volgende rom die je flashed ook problemen.
JellyBean-Jellytime heeft sinds gisteren een nieuwe beta 8 maar volgens mij hadden ze die beter alpha kunnen noemen omdat het eerder een achteruitgang is. Door de nieuwe kernel is deze versie minder stabiel dan beta 7 en doen meer zaken het niet.
Momenteel heb ik beta7 na een eerdere mindere poging 2 dagen succesvol draaien, dus voor algemeen gebruik.
JellyBean draait nog soepeler dan IceColdSandwich-8.4.AOKP en wel zo soepel dat ik het gevoel ervaar die ik had toen ik de DHD in 2010 voor 't eerst aanzette.
welke smallband (radio) versie heb jij?
Verwijderd
Gisteren ook begonnen met rooten, dit ging goed maar nu een custom rom installeren gaat niet goed.. Ten eerste kon ik ook niet navigeren in het menu. Dit is opgelost , je moet je accu er een keer uit halen.
Nu heb ik de custom rom in een zip file zitten, en op de SD card staan geloof ik, maar als ik recovery doet krijg ik een telefoon met een rood uitroepteken te zien meer niet.
Dus hij leest hem niet of..?
Iemand een oplossing?
Nu heb ik de custom rom in een zip file zitten, en op de SD card staan geloof ik, maar als ik recovery doet krijg ik een telefoon met een rood uitroepteken te zien meer niet.
Dus hij leest hem niet of..?
Iemand een oplossing?
Klinkt alsof je nog geen Clockwork Mod (CWM) erop hebt staan. Dat moet je normale recovery vervangen nadat je je telefoon hebt geroot. Dan pas kan je ROMs installeren.Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:36:
als ik recovery doet krijg ik een telefoon met een rood uitroepteken te zien meer niet.
Verwijderd
Je had gelijkt, heb het opgezocht en het is nu gelukt. Bedankt!freakshock88 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:51:
[...]
Klinkt alsof je nog geen Clockwork Mod (CWM) erop hebt staan. Dat moet je normale recovery vervangen nadat je je telefoon hebt geroot. Dan pas kan je ROMs installeren.
Bij een full wipe start ie niet meer op als 't goed is, dwz dat je ook echt je besturingssysteem hebt gewist. (dit is je check)drbootygrabber schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:06:
[...]
doe altijd een full wipe, kga Jelly ook eens proberen![]()
welke smallband (radio) versie heb jij?
Radio: 12.56.60.25_26.10.04.03_M
Het is gelukt naar wat geklooi
http://forum.xda-develope...a80270156b5c203&t=1792074
Is de mijne geworden
erg fraai al zeg ik het zelf
en alles werkt zo'n beetje
Is de mijne geworden
Draait 't nog 'n beetje..?? 'k heb 't idee dat ie nogal traag is, zeker als ik de re: lees.P-Nut schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:27:
Het is gelukt naar wat geklooi![]()
Is de mijne gewordenerg fraai al zeg ik het zelf
en alles werkt zo'n beetje
die HD revolution 6.3.3 draait het meest stabiel, wel boring aangezien het opnieuw 2.3.5 en sence 3 is
iemand die daar leuke tweaks of apps voor heeft?
tnx
iemand die daar leuke tweaks of apps voor heeft?
tnx
Waarom niet ARHD 7.04? Is Sense 3.5. Toch een tikkie moderner en net zo vlot en stabiel.
Overigens gebruik ik altijd RC Tweaks om het een beetje te customizen (half-transparante notificatiebalk, klokje in het midden, 5x5 app drawer, etc.)
Overigens gebruik ik altijd RC Tweaks om het een beetje te customizen (half-transparante notificatiebalk, klokje in het midden, 5x5 app drawer, etc.)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
ik zou hem graag downloaden maar op de site van XDA verwijzen ze naar 6.3.3, weet jij misschien de juiste link? bron hieranandus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:25:
Waarom niet ARHD 7.04? Is Sense 3.5. Toch een tikkie moderner en net zo vlot en stabiel.
Kijk eens bovenaan in die postdrbootygrabber schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:30:
[...]
ik zou hem graag downloaden maar op de site van XDA verwijzen ze naar 6.3.3, weet jij misschien de juiste link? bron hier
Android 2.3.5 (Gingerbread) + Sense UI 3.5 (Ported from HTC Sensation XL) ---> here
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 03-08-2012 08:32 ]
lol, yea... ik staarde mij blind op die stable version, found it :-D
[ Voor 21% gewijzigd door drbootygrabber op 03-08-2012 08:34 ]
Ja, het lijkt identiek op de eerste post, maar is de derde post in het topic
yea, da XDA forum is echt ne nest (voor onze nederlandse vrienden: een warboel)anandus schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 08:35:
Ja, het lijkt identiek op de eerste post, maar is de derde post in het topic
deze rom is nog echt niet aan te raden. er zit een enorme battery drain in. ik had hem vanochtend ruim 5 uur in m'n zak zitten (met wifi aan) en toen ik keek was hij nog 12%, en na 5 minuten leeg....ik222 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:53:
Ik heb zojuist de nieuwe versie van Virtuous Infinity (1.31 Alpha 2) + Camera Fix (nieuwe kernel) geinstalleerd. En ik moet zeggen dat het fantastisch is, de twee belangrijkste bugs die er nog waren zijn verholpen, namelijk:
- Filmen in 720p met geluid werkt nu prima.
- De microfoon werkt nu in alle apps.
Nuu lang uitproberen van verschillende roms vanwege batterij duur en stabiliteit toch weer terug bij Revolution HD 7.04. Maar zijn er nu echt geen manieren om die verschikkelijke dock aan te passen? is eigelijk het enige wat me tegenstaat aan de oude sense
Ik was oorspronkelijk van plan om morgen de nieuwste Virtuous Infinity erop te zetten, maar na dat topic op XDA door te hebben gelezen lijkt het mij toch niet verstandig om dit als dagelijkse ROM te gebruiken. Morgen dan maar mijn ARHD 6.3.1 upgraden naar 7.0.4.
Kun je dan niet een andere launcher er op zetten ?-36- schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:46:
Nuu lang uitproberen van verschillende roms vanwege batterij duur en stabiliteit toch weer terug bij Revolution HD 7.04. Maar zijn er nu echt geen manieren om die verschikkelijke dock aan te passen? is eigelijk het enige wat me tegenstaat aan de oude sense
Ja, dat kan idd wel. Maar dan kunnen die widgets (die wel prima zijn) ook niet meer gebruikt worden. Heb wel een tijdje launcher pro gebruikt maar dat was ook niet optimaal. batterydrain crashes edKun je dan niet een andere launcher er op zetten ?
[ Voor 11% gewijzigd door -36- op 04-08-2012 19:12 ]
Go Launcher EX? De meeste widgets werken er wel mee.
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
Dat probleem heb ik dus totaal niet. Hier gaat de batterij net zo lang mee als met bijvoorbeeld ARHD.wuppie007 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:18:
[...]
deze rom is nog echt niet aan te raden. er zit een enorme battery drain in. ik had hem vanochtend ruim 5 uur in m'n zak zitten (met wifi aan) en toen ik keek was hij nog 12%, en na 5 minuten leeg....
Verwijderd
Er is een app Widgets pro heet die geloof ik, met Widgets die erg veel op die van Sense lijken. Misschien het proberen waard-36- schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:09:
[...]
Ja, dat kan idd wel. Maar dan kunnen die widgets (die wel prima zijn) ook niet meer gebruikt worden. Heb wel een tijdje launcher pro gebruikt maar dat was ook niet optimaal. batterydrain crashes ed
Beautiful Widgets i.c.m. GO Launcher EX werkt goed.
dank voor de tips.
ik ga is kijken
Ik draai Virtuous Infinity 1.31.0 alpha2 en met mobiel internet heb ik alleen maar een 3G icoontje.
Het internet gaat verder wel snel zat maar raar dat er geen H icoon komt.
Meer mensen last van toevallig?
Het internet gaat verder wel snel zat maar raar dat er geen H icoon komt.
Meer mensen last van toevallig?
Bij mij schakelt hij wel gewoon over naar H inclusief het bijbehorende incoontje.
[ Voor 29% gewijzigd door ik222 op 07-08-2012 21:22 ]
Welke radio gebruik jij?
Ik heb zelf radio 12.65.60.29P
Zie op het xda topic dat er meer mensen last van hebben na het flashen van radio 12.68.60.29U was net H icoon weer terug.
Ik heb zelf radio 12.65.60.29P
Zie op het xda topic dat er meer mensen last van hebben na het flashen van radio 12.68.60.29U was net H icoon weer terug.
Is er iemand die de nieuwe CM10 nightlies al geprobeerd heeft?
(Unofficial ROM staat op XDA,
Ik heb er nu 7.2 opstaan en ben wel erg benieuwd naar een ROM gebaseerd op Jellybean, maar 'durf' het nog niet aan...
(Unofficial ROM staat op XDA,
Ik heb er nu 7.2 opstaan en ben wel erg benieuwd naar een ROM gebaseerd op Jellybean, maar 'durf' het nog niet aan...
Mijn Flickr; Sony A7iii
Draai niet op CM10 nightlies, maar op JellyTime.
Hiervoor op Virtuous Infinity (1.31 Alpha 2). Ik was ook wat 'huiverig' over JellyBean, maar dat bleek volledig onterecht.
Zit nu 4 dagen op JellyBean en het is mij nog geen minuut tegengevallen. De ROM is veel resonsiver als Virtuous Infinity, nog totaal geen haperingen gehad.
Ik ben volledig verliefd op de lay-out van JellyBean. Vond dat ze met ICS al een hele stap voorwaarts hadden gedaan, maar JB maakt toch nog een aantal zaken net even mooier. De notificatiebar is prachtig (dat font
) en ben ook een zeer grote fan van Google Now, al werkt het spraakgedeelte nog niet in Nederland.
Nog geen FC's of crashes tegengekomen. Draait vloeiend en ik ben zeer tevreden.
Enige minpunt is dat de camera nog geen auto-focus heeft (je moet zelf even tikken op het gedeelte wat je scherp wilt stellen) en Bluetooth werkt in beta 10 & 11 nog niet. Ik gebruik bluetooth zelden, dus dat is voor mij nu even geen issue.
Hiervoor op Virtuous Infinity (1.31 Alpha 2). Ik was ook wat 'huiverig' over JellyBean, maar dat bleek volledig onterecht.
Zit nu 4 dagen op JellyBean en het is mij nog geen minuut tegengevallen. De ROM is veel resonsiver als Virtuous Infinity, nog totaal geen haperingen gehad.
Ik ben volledig verliefd op de lay-out van JellyBean. Vond dat ze met ICS al een hele stap voorwaarts hadden gedaan, maar JB maakt toch nog een aantal zaken net even mooier. De notificatiebar is prachtig (dat font
Enige minpunt is dat de camera nog geen auto-focus heeft (je moet zelf even tikken op het gedeelte wat je scherp wilt stellen) en Bluetooth werkt in beta 10 & 11 nog niet. Ik gebruik bluetooth zelden, dus dat is voor mij nu even geen issue.
Ik zal zo dadelijk ook eens JellyBean op mijn DHD zetten.
Gebruik nu al een tijd IcecoldSandwich en bevalt me ook zeer goed. Eens kijken of er veel verbeteringen zijn in jellybean
Gebruik nu al een tijd IcecoldSandwich en bevalt me ook zeer goed. Eens kijken of er veel verbeteringen zijn in jellybean
Wat zijn jullie ervaring qua stabiliteit met ICS en JB? Welke ICS/JB ROM is het stabielste?
Ik draai nu sinds zondag Virtuous Infinity A2, maar deze is erg traag bij mij. Hiervoor een aantal maand met IceColdSandwich (6.2 tot 8.4) gedraaid maar deze gaf toch op den duur te veel FC's en battery drains.
Is dat Jellytime al geschikt als dagelijks rom?
Is dat Jellytime al geschikt als dagelijks rom?
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Kan het niet direct terugvinden maar werkt bluetooth al in Jellytime? Zo gauw dat werkt ga ik ook maar weer eens flashen. Draai nu al tijden Virtuous Infinity v2.05.0 en wil wel weer eens wat nieuws.
DesireHD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:36:
Kan het niet direct terugvinden maar werkt bluetooth al in Jellytime? Zo gauw dat werkt ga ik ook maar weer eens flashen. Draai nu al tijden Virtuous Infinity v2.05.0 en wil wel weer eens wat nieuws.
BounceCloud schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:36:
Draai niet op CM10 nightlies, maar op JellyTime.
Ik ben volledig verliefd op de lay-out van JellyBean. Vond dat ze met ICS al een hele stap voorwaarts hadden gedaan, maar JB maakt toch nog een aantal zaken net even mooier. De notificatiebar is prachtig (dat font) en ben ook een zeer grote fan van Google Now, al werkt het spraakgedeelte nog niet in Nederland.
Gisteren toch maar Jellytime geflashed en er nu al blijer mee dan met Virtuous Infinity A2.
Hij draait heerlijk soepel! Dat project Butter is goed geslaagd!
Nu de battery stats nog even afwachten!
Hij draait heerlijk soepel! Dat project Butter is goed geslaagd!
Nu de battery stats nog even afwachten!
De ontwikkeling van IceColdSandwich is dacht ik gestopt na versie 8.4....DesireHD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:57:
Ah dank u :-)
Dan eerst maar eens naar IceColdSandwich 8.5....
edit: nvm, vind net de 8.5
(geen idee overigens wat het verschil met 8.4 is.. helaas)
[ Voor 22% gewijzigd door Mooneater op 10-08-2012 11:01 ]
8.5 is de laatste versie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962
Sorry, ik had de pagina nog niet refreshed, en zag dus je edit niet.
Sorry, ik had de pagina nog niet refreshed, en zag dus je edit niet.
[ Voor 31% gewijzigd door TommieW op 10-08-2012 11:04 ]
Ik heb gisteren ook Jellytime geflashed,
eerste keer zonder full wipe, dat werkte dus niet goed (meeste Google Apps en de browser vlogen er constant uit), daarna met full wipe, dat werkt een stuk beter! Heerlijk soepel, alles werkt totnutoe (gebruik geen bluetooth)
Wat ik totnutoe wel jammer vind is dat er weinig instelmogelijkheden zijn mbt de layout van je homescreens en de app drawer. Welke launcher zou ik het beste kunnen proberen om zo veel mogelijk de Jellybean ervaring te kunnen houden maar wel wat flexibeler ben met instelmogelijkheden? (en snelheid houden)
1 klein irritatiefactortje: haptic feedback bij het unlocken wat niet uitgezet kan worden...
eerste keer zonder full wipe, dat werkte dus niet goed (meeste Google Apps en de browser vlogen er constant uit), daarna met full wipe, dat werkt een stuk beter! Heerlijk soepel, alles werkt totnutoe (gebruik geen bluetooth)
Wat ik totnutoe wel jammer vind is dat er weinig instelmogelijkheden zijn mbt de layout van je homescreens en de app drawer. Welke launcher zou ik het beste kunnen proberen om zo veel mogelijk de Jellybean ervaring te kunnen houden maar wel wat flexibeler ben met instelmogelijkheden? (en snelheid houden)
1 klein irritatiefactortje: haptic feedback bij het unlocken wat niet uitgezet kan worden...
Mijn Flickr; Sony A7iii
8.5 heb ik net geflashed; eerste indruk is goed; alles loopt snel en vloeiend.
Batterijgebruik kan ik nog niets over zeggen aangezien hij nog aan de usb hangt
Batterijgebruik kan ik nog niets over zeggen aangezien hij nog aan de usb hangt
Ik gebruik al een tijdje Nova Launcher Prime. Erg fijn, met multiple touch gestures ed. En te backuppen, dus niet elke keer alles opnieuw instellen!ikmattie schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:07:
IceColdSandwich 8.4 t.o.v. 8.5 lijkt me niet zo te verschillen, zie changelog:
Lijkt me gewoon een afsluitende editie zonder inhoudelijke wijzigingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| What's New change log is unknown still the same issues with camera still the same issues with CFS no one works for new features for ICS... you tell me... :P BIG BIG thanks goes to TUN_SD for taking up with all my crap about ROM testing/debugging and always being on-line and ready to build/test!! |
Lijkt me gewoon een afsluitende editie zonder inhoudelijke wijzigingen.
Hmmm sinds HTC geen ICS rom vrij wil geven dacht ik zelf maar een poging te wagen nadat ik mijn Samsung Galaxy Tab 10.1 een succesvolle update naar 4.0 had gegeven.
Maar ik hang al bij stap 1.
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
Start de tool op
Zet een vinkje bij Set system r/w after root
Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden.
Ik heb dat tooltje geinstalleerd, stappen gevolgd en 'temproot now!' gedrukt.. in het begin zag ik een klein indicatoortje lopen maar nu lijkt m'n toestel te zijn vastgelopen en gaat niet uit al houd ik de power button 10 minuten in.
Ik zie zo niet wat ik fout doe, ik bedoel 1 vinkje en 1 knop drukken...
Maar ik hang al bij stap 1.
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
Start de tool op
Zet een vinkje bij Set system r/w after root
Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden.
Ik heb dat tooltje geinstalleerd, stappen gevolgd en 'temproot now!' gedrukt.. in het begin zag ik een klein indicatoortje lopen maar nu lijkt m'n toestel te zijn vastgelopen en gaat niet uit al houd ik de power button 10 minuten in.
Ik zie zo niet wat ik fout doe, ik bedoel 1 vinkje en 1 knop drukken...
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Volgens mij is die Visionary+ methode ook al achterhaald; ff een paar pagina's terugkijken in dit topic; daar staat ergens een werkende manier...
Oh ja, nog een tip voor mensen die IcoColdSandwich 8.5 willen gaan gebruiken; niet de Youtube-app gaan updaten want dan doet ie het niet meer
Oh ja, nog een tip voor mensen die IcoColdSandwich 8.5 willen gaan gebruiken; niet de Youtube-app gaan updaten want dan doet ie het niet meer
Nu met ace hack oid bezig, eerst downgraden.. dan rooten en zo, ik zie wel hoe het afloopt, wel ff anders dan odin draaien, bestandje selecteren en 'start' drukkenDesireHD schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 14:07:
Volgens mij is die Visionary+ methode ook al achterhaald; ff een paar pagina's terugkijken in dit topic; daar staat ergens een werkende manier...
Ik ga er Virtuous v1.31.0 Alpha2 op zetten.
[ Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 10-08-2012 14:28 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Bluetooth werkt wel degelijk op JellyTime op beta 7 die ik nog steeds draai
Met name omdat ik onder meer BT dagelijks nodig heb bovendien is JellyBean tot nu toe de grootste vooruitgang voor Android. Beta 7 is Uber Smooth..!!
Beta 8 is eigenlijk een alpha omdat ze met een nieuwe kernel gingen werken. Daarna borduurden ze verder voort op Beta 8 met steeds weer andere kernels, beta 10 en 11 hebben de laatste kernel.
Ondertussen heb ik ook Virtuous Infinity 1.31 Alpha 2 gechekt. Het is immers alweer ruim een jaar geleden dat ik Sense onder m'n vingers had.
En waar ik al bang voor was werd bewaarheid, deze rom is vreselijk traag. Zeker als je JB gewend bent maar ook ICS zonder Sense draaid vele malen beter. Het is wel zo traag dat er bijna niet mee te werken valt, dus de boel ff tweaken;
- Menu->Settings->Virtuous Tweaks->Sense, select "Ultra Smooth"
- Menu->Settings->Virtuous Tweaks->Sense, set "Folder Animation Duration" to 0ms (Disables folder animations)
- Menu->Settings->Developer Options, tick "Force GPU rendering" and disable "Animation". (Disables menu animations)
- Met SetCPU O/C naar 1.3Ghz
- ScriptManager flashen en vervolgens deze en deze guides volgen.
Een veel snellere rom waarmee je het het niet merkt of je wel of geen Sense gebruikt is ICeSense. Alleen doet de camera het niet maar zelfs ik vond deze rom lekker draaien en heb ben daardoor toch wel een andere mening toegedaan wb Sense.
De ontwikkeling van deze veelbelovende rom is echter op een wat lager pitje komen te staan nu Team IceSense onder de naam Team Impulse verder gaat. Binnenkort komen ze echter met een nieuwe rom waarbij alles het doet.
Ik heb JB JellyTime beta 7 weer draaien waarbij ik de ontwikkelingen van Jellytime, AOKP JellyBean Nightlies en Team Impulse op de voet volg.
Als ik het zo lees kan ik beter niet die v1.31.0 Alpha2 proberen? Dan begin ik wel met de Alpha1
In ieder geval is het leuk om te kijken naar die ace hack tool, er komen afentoe leuke opmerkingen voorbij
Zo Alpha1 geinstalleerd en na wat aanklooien werkt het uitstekend, 2 bugjes tot nu toe, mail toeveogen als widget laat sense crashen, htchub werkt niet. Gmail widget werkt wel.
Veel sneller/soepeler en mooier dan 2.3.5 (of wat het ook was dat de DHD had).
Ben zeer tevreden, dat HTC zegt dat 4.0 'geen betere gebruikers ervaring' geeft is gewoon BS.
Heb het even kunnen vergelijken met een One X en kwa snelheid is er practisch geen verschil.
Update.
Na een dagje aanklooien met Virtuous Infinity Alpha1 en ik moet zeggen dat ik erg verast ben.
Uiteraard zitten er hier en daar wat kleine bugs, zoals afentoe ineens een soort van 'letter corruptie' gebeurt in de menus, dit is tot nu toe maar 2 keer gebeurt ff home knop en weer terug.
Pluspunten :
- VEEL sneller dan 2.3.5 (dat was dacht ik de laatste update)
- Draait lekkerder, soepeler en geen vertragingen na het sluiten of openen tussen meerdere programmas.
- Batterij duur lijkt beter te zijn geworden, ondanks dat bijna de hele dag wifi aangestaan heeft en ik er mee heb zitten knoeien/udpaten/installeren nu nog op 81%.
- Wifi verbinding is ongeveer 10 keer sneller, waar het op m'n galaxy tab 10.1 luttele seconden duurde gaat het op m'n DHD sneller.
'Minpuntjes'
- Heel af en toe grafische corruptie in menus.
- HTC Hub werkt niet meer 'no content' melding.
- Het toevoegen van de 'Mail widget' zorgt er voor dat Sense crashed, gmail widget werkt wel.
In ieder geval is het leuk om te kijken naar die ace hack tool, er komen afentoe leuke opmerkingen voorbij
Zo Alpha1 geinstalleerd en na wat aanklooien werkt het uitstekend, 2 bugjes tot nu toe, mail toeveogen als widget laat sense crashen, htchub werkt niet. Gmail widget werkt wel.
Veel sneller/soepeler en mooier dan 2.3.5 (of wat het ook was dat de DHD had).
Ben zeer tevreden, dat HTC zegt dat 4.0 'geen betere gebruikers ervaring' geeft is gewoon BS.
Heb het even kunnen vergelijken met een One X en kwa snelheid is er practisch geen verschil.
Update.
Na een dagje aanklooien met Virtuous Infinity Alpha1 en ik moet zeggen dat ik erg verast ben.
Uiteraard zitten er hier en daar wat kleine bugs, zoals afentoe ineens een soort van 'letter corruptie' gebeurt in de menus, dit is tot nu toe maar 2 keer gebeurt ff home knop en weer terug.
Pluspunten :
- VEEL sneller dan 2.3.5 (dat was dacht ik de laatste update)
- Draait lekkerder, soepeler en geen vertragingen na het sluiten of openen tussen meerdere programmas.
- Batterij duur lijkt beter te zijn geworden, ondanks dat bijna de hele dag wifi aangestaan heeft en ik er mee heb zitten knoeien/udpaten/installeren nu nog op 81%.
- Wifi verbinding is ongeveer 10 keer sneller, waar het op m'n galaxy tab 10.1 luttele seconden duurde gaat het op m'n DHD sneller.
'Minpuntjes'
- Heel af en toe grafische corruptie in menus.
- HTC Hub werkt niet meer 'no content' melding.
- Het toevoegen van de 'Mail widget' zorgt er voor dat Sense crashed, gmail widget werkt wel.
[ Voor 96% gewijzigd door prutser001 op 11-08-2012 00:05 ]
Goed nieuws voor Sense gebruikers;
Icesense werkt met de virtuous kernel waardoor ALLES het doet.
Om te testen heb ik er Icesense weer ff opgezet met de virtuous kernel. En inderdaad alles werkt. Icesense wordt wel ietsje minder snel maar beduidend sneller en vloeiender dan de getweakde Virtuous Infinity en met RomCleaner komt ie toch verdacht dicht in de buurt van JB..!!
Wat ik vooral belangrijk vind is dat er standaard "beatsaudio" in zit want onderweg op naar me werk op de fiets luister ik muziek.. Die flash ik anders los met daarbij DSP manager.
De kernel werkt ook op Blackout ICS XL v2.1 ULTRA SMOOTH!!! [4.0.3][Sense 3.6]
Dit weekeinde worden meer updates verwacht.
Korte workaround;
Om te testen heb ik er Icesense weer ff opgezet met de virtuous kernel. En inderdaad alles werkt. Icesense wordt wel ietsje minder snel maar beduidend sneller en vloeiender dan de getweakde Virtuous Infinity en met RomCleaner komt ie toch verdacht dicht in de buurt van JB..!!
Wat ik vooral belangrijk vind is dat er standaard "beatsaudio" in zit want onderweg op naar me werk op de fiets luister ik muziek.. Die flash ik anders los met daarbij DSP manager.
Korte workaround;
- Eerst Icesense flashen, booten en instellen.
- In recovery de Virtuous Kernel flashen
[ Voor 14% gewijzigd door mowa op 11-08-2012 00:00 ]
hoe zit het met de accuduur, heb je daar al informatie over?mowa schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:48:
Korte workaround;Hieronder de downloads;
Zojuist even Jellytime geflashed, tot dusver is het even wennen. Het voelt wel allemaal soepel aan, nu maar hopen dat het met de accuduur goed zit.
wennen ten opzichte van? kom je van IceCold, of van Virtuous / ARHD ?rgras schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 22:46:
Zojuist even Jellytime geflashed, tot dusver is het even wennen. Het voelt wel allemaal soepel aan, nu maar hopen dat het met de accuduur goed zit.
Weet er iemand trouwens een goed full wipe script om te runnen bij het flashen? ik doe nu vaak alleen dalvik cache wipen, maar dat geeft toch vaak instabiele toestanden...
ARHD. Het is dus wennen om van 2.3.5 naar 4.1.1 te gaan.
Voor het wipen gebruik ik zelf Android_Revolution_HD_Super_Wipe_Desire_HD: http://goo.gl/hWSCt. Tot dusver is dit altijd goed gegaan.
Edit: Bijzonder, ik heb een absurde battery drain. Wanneer ik mijn scherm aan laat is hij binnen 64 minuten leeg.
Voor het wipen gebruik ik zelf Android_Revolution_HD_Super_Wipe_Desire_HD: http://goo.gl/hWSCt. Tot dusver is dit altijd goed gegaan.
Edit: Bijzonder, ik heb een absurde battery drain. Wanneer ik mijn scherm aan laat is hij binnen 64 minuten leeg.
[ Voor 32% gewijzigd door rgras op 12-08-2012 10:11 ]
Euh...nee...wuppie007 schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:16:
[...]
hoe zit het met de accuduur, heb je daar al informatie over?
'k heb 't alleen ff gechekt, meer niet.
Welke "Jellytime" heb je geflashed..??rgras schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 23:47:
ARHD. Het is dus wennen om van 2.3.5 naar 4.1.1 te gaan.
Soms weet je gewoon niet waar die battery drain vandaan komt; soms helpt het om 2x achter elkaar te super wipen (vraag me niet waarom). Wanneer je 2 DHD's flashed kunnen ze daarna compleet verschillend reageren (vraag me ook hier niet waarom) Zo zijn er nog wel 'n paar onverklaarbare zaken die mee kunnen spelen.
Klopt. Ik heb vanochtend nog een keer Jellytime beta 12 geflashed, maar ik had weer een gigantische drain. Ik ben dus nu weer bezig met ARHD 7.0.4. + ICE HD theme erop te zetten.
[ Voor 4% gewijzigd door rgras op 12-08-2012 13:05 ]
YEAH! Hier wachtte ik op!mowa schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:48:
Korte workaround;Hieronder de downloads;
Ik heb een probleempje en ik hoop dat er hier iemand is die kan helpen.
Ik heb gisteren mn telefoon geroot volgens de stappen in het volgende topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377119
Uiteindelijk is dat allemaal gelukt (duurde wat langer voor ik alles door had ivm het downgraden van mn telefoon).
Nu wilde ik de unofficial Cyanogenmod 9 er op zetten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1754382
Ik heb de volgende stappen gedaan om het te installeren:
In ClockworkMod recovery
- Wipe cache partition
- apply update from SD card
(dus de manier van het filmpje)
Hierna kwam ik in het installatiemenu van unofficial Cyanogenmod 9, dit menu heb ik doorlopen en de rom geinstalleerd.
Aan het einde krijg ik de vraag of ik wil rebooten en klik ik ja.
De telefoon reboot en ik blijf hierna vast zitten op een mooi gekleurde X die een wisselend gekleurde achtergrond geeft.
Er staat bij dat de eerste keer booten best een tijdje kan duren, maar meer dan een hele nacht lijkt me ook niet.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Ik heb gisteren mn telefoon geroot volgens de stappen in het volgende topic:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377119
Uiteindelijk is dat allemaal gelukt (duurde wat langer voor ik alles door had ivm het downgraden van mn telefoon).
Nu wilde ik de unofficial Cyanogenmod 9 er op zetten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1754382
Ik heb de volgende stappen gedaan om het te installeren:
In ClockworkMod recovery
- Wipe cache partition
- apply update from SD card
(dus de manier van het filmpje)
Hierna kwam ik in het installatiemenu van unofficial Cyanogenmod 9, dit menu heb ik doorlopen en de rom geinstalleerd.
Aan het einde krijg ik de vraag of ik wil rebooten en klik ik ja.
De telefoon reboot en ik blijf hierna vast zitten op een mooi gekleurde X die een wisselend gekleurde achtergrond geeft.
Er staat bij dat de eerste keer booten best een tijdje kan duren, maar meer dan een hele nacht lijkt me ook niet.
Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Je hebt blijkbaar alleen de cache gewiped, je moet o.a. /data en /system wipen. Het handigst om dat te doen is door het Android_Revolution_HD_Super_Wipe_Desire_HD: http://goo.gl/hWSCt te gebruiken.
(Die link was inderdaad gecopy&pasted uit de post van rgras.
)
Dus eerst het wipe script draaien, daarna CM9 installeren.
Succes!
(Die link was inderdaad gecopy&pasted uit de post van rgras.
Succes!
Ik heb dit gedaan, maar mijn camera doet het niet. De standaard HTC camera app laat alleen zwart beeld zien, en doet niets. Bijvoorbeeld Instagram zegt dat hij geen verbinding kan maken met de camera. Heeft iemand een idee?mowa schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:48:
*knip*
Korte workaround;*knip*
Mogelijk heb jij een camerasensor van bedrijf X (de niet-Samsung versie), daar is een aparte fix voor te vinden op XDA.
Waar kan ik vinden welke camerasensor ik heb?
Gevonden!
Gevonden!
Raar, het mapje android_camera staat er niet...Sys/android_camera/sensor(view as text)
[ Voor 61% gewijzigd door TommieW op 13-08-2012 12:03 ]
Moet je even een app gebruiken waarmee je je root kan benaderen. In het geval van ES File Explorer moet je even 'up to root' aanvinken in de settings.
[ Voor 191% gewijzigd door rgras op 13-08-2012 13:02 ]
Ik heb ES File Explorer, up to root staat aan. Ik kan wel in de root komen (dus met de mappen cache, config, data, etc, sys, system, maar als ik het mapje sys open, zie ik wel o.a. android_touch en android_camera_awb_cal maar geen android_camera. Als ik android_camera_awb_cal open, staat er een bestand awb_cal. Als ik deze open, krijg ik onleesbare tekst met chinese tekens...
Raar dat je camera 't niet doet maar mogelijk dat in de kernel alleen drivers voor de Samsung camera zitten en niet voor de Omni. Dan wordt die map ook niet aangemaakt.TommieW schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 18:40:
Ik heb ES File Explorer, up to root staat aan. Ik kan wel in de root komen (dus met de mappen cache, config, data, etc, sys, system, maar als ik het mapje sys open, zie ik wel o.a. android_touch en android_camera_awb_cal maar geen android_camera. Als ik android_camera_awb_cal open, staat er een bestand awb_cal. Als ik deze open, krijg ik onleesbare tekst met chinese tekens...
Moet je ff hier 'n fix downen en gewoon 1 proberen.
Allemaal heel erg bedankt!
Camera werkt nu. Blijkbaar heb ik een Omni chip. Bedankt!
Awesome, het werkt helemaal.TommieW schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 09:49:
Je hebt blijkbaar alleen de cache gewiped, je moet o.a. /data en /system wipen. Het handigst om dat te doen is door het Android_Revolution_HD_Super_Wipe_Desire_HD: http://goo.gl/hWSCt te gebruiken.
(Die link was inderdaad gecopy&pasted uit de post van rgras.)
Succes!
Dank je wel voor je hulp!
Ik kon zo snel niet de reden vinden dat BT nog niet werkt in de laatste versies, is dit een bug of ligt het dieper?
Hoe zit het met Flash in de Jellybean ROMs? Werkt dit nu volledig niet meer en ondervinden jullie hier veel hinder van?
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ
Gisteren is weer een update voor Virtuous Infinty verschenen. Moet zeggen dat de update weer een flinke stap voorwaarts is aangezien het wake lock issue gefixt is, de bugs uit de camera app gehaald zijn en vooral de overall performance een stuk verbeterd is.
De Virtuous Infinity v1.33.0 Alpha3 heeft toch nog wat issues als ik 't zo lees vergeleken bij de nieuwe Blackout ICS Incredible v3.0. Ik ga er van uit dat de nieuwe Virtuous Infinity nu wel soepel loopt.
Momenteel is Blackout ICS Incredible v3.0 de eerste ICS rom waarbij alles schijnt te werken zonder patches of alternatieve kernel te flashen;
ICS 4.0.4, Sense 3.6 met de laatste 3.0.40 kernel.
Het mooie van hun Aroma installer is dat je tijdens het installeren bepaalde opties kunt configureren zoals tweaks als cpu snelheid en meer. Daarna wordt de rom geflashed.
Vanmiddag ff checken.
Momenteel is Blackout ICS Incredible v3.0 de eerste ICS rom waarbij alles schijnt te werken zonder patches of alternatieve kernel te flashen;
Het mooie van hun Aroma installer is dat je tijdens het installeren bepaalde opties kunt configureren zoals tweaks als cpu snelheid en meer. Daarna wordt de rom geflashed.
Vanmiddag ff checken.
Alleen jammer dat er nogsteeds Sense opstaat...mowa schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:21:
De Virtuous Infinity v1.33.0 Alpha3 heeft toch nog wat issues als ik 't zo lees vergeleken bij de nieuwe Blackout ICS Incredible v3.0. Ik ga er van uit dat de nieuwe Virtuous Infinity nu wel soepel loopt.
Vanmiddag ff checken.
LOL...vind ik ook...maar veel mensen hechten daar toch waarde aan en hebben moeite met wennen aan "plain" android look. Volgens mij kan je bij de Aroma installer aangeven of je wel of geen Sense wil maar weet ik niet zeker.Megamind schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:30:
[...]
Alleen jammer dat er nogsteeds Sense opstaat...
Ik twijfel er niet aan dat er binnenkort sens-loze roms komen waarbij echt alles werkt want de devs ontwikkelen zich suf op de nog lang niet dooie DHD.
Ik kom helaas niet verder met de temproot.. ik heb AAHK gerunned en deze is ook volledig voltooid. Ik heb nu een oudere Android versie opstaan (van android version 2.3.6 naar 2.3.3).
Nu probeer ik Temproot te krijgen met Visionary+, ik zet Set system r/w after root aan en zeg temproot. Ik zie hem even loaden en daarna word Visionary+ zwart en de DHD traag. Ik kan wel in mijn homescreen etc. komen, maar visionary is niet meer te openen. Ik krijg dus met geen mogelijkheid perm root
Wat doe ik fout?
Edit: Heb de radio nu ook geflashed, rooten lukt nog steeds niet..
Nu probeer ik Temproot te krijgen met Visionary+, ik zet Set system r/w after root aan en zeg temproot. Ik zie hem even loaden en daarna word Visionary+ zwart en de DHD traag. Ik kan wel in mijn homescreen etc. komen, maar visionary is niet meer te openen. Ik krijg dus met geen mogelijkheid perm root
Wat doe ik fout?
[ Voor 6% gewijzigd door JerX op 15-08-2012 14:35 ]
Ik heb Jelly Time er op geknald (beta13). De camera werkt niet helemaal goed (beeld is gedraaid), maar ik ben allang blij dat ik én Jelly Bean heb én dat de camera tenminste weer teken van leven geeft na maanden ICS ROM's. Het is een kwestie van tijd dat de Devs de issues hebben opgelost.
Jelly Bean draait verder goed (niet beter/slechter dan ICS).
Niet beter? Ik draai nu 2 weken op Jelly Time en dat Project Butter doet echt goed zijn ding. Alles is veel smoother en sneller dan ICS.Wekkel schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 23:16:
Ook ik ben, na aanleiding van het nieuwsbericht op de FP, mijn DHD aan het custommen. Die Ace Hack Kit is wel handy, meegeleverde downgrade loopt nu.
Hier zo eentjemowa schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 11:38:
[...]
LOL...vind ik ook...maar veel mensen hechten daar toch waarde aan en hebben moeite met wennen aan "plain" android look. Volgens mij kan je bij de Aroma installer aangeven of je wel of geen Sense wil maar weet ik niet zeker.
Ik heb tientallen keren roms zonder Sense geprobeerd, maar het is het allemaal net niet, of net te kaal, etc.
Het mooie van Sense is dat je een mooi, volledige functioneel totaalpakket hebt met prachtige widgets, vooral dat laatste is een enorm pluspunt
Anyway, terug ontopic:
Die Blackout ICS, heeft dat een optie om accupercentage weer te geven in de notificatiebalk? Dat is namelijk een behoorlijke must voor mij
Weet iemand dat?
Ik zie dat er 'tweaks' inzitten, maar weet niet of dat instelbare tweaks zijn of gewoon optimalisatietweaks.
Nog een video van beta 14. Sommige dingen zijn iets beter (geen reboots meer met video afspelen), andere dingen slechter (video is distorted, gps werkt niet lekker etc). Veel bekende issues zijn nog steeds hetzelfde.
Als daily driver nog niet niet uitgefeild genoeg, en battery life is daarvoor nog ietsje te slecht.
Als daily driver nog niet niet uitgefeild genoeg, en battery life is daarvoor nog ietsje te slecht.
AAHK is een volledig pakket, hiermee heb ik permroot gekregen+S-OFF. Het moet in AAHK zitten want ik heb zelf niets anders geprobeerd dan dat.JerX schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:12:
Ik kom helaas niet verder met de temproot.. ik heb AAHK gerunned en deze is ook volledig voltooid. Ik heb nu een oudere Android versie opstaan (van android version 2.3.6 naar 2.3.3).
Wat doe ik fout?
Je kunt het even proberen op hun IRC channel ze zijn redelijk behulpzaam je moet alleen niet over roms etc beginnen (lees de welkom msg).
- Na ongeveer een week gebruik gemaakt te hebben van Virtuous Inifinty Alpha 1 moet ik zeggen dat ik zeer te spreken ben over deze rom, het blijft ook allemaal lekker soepel lopen ookal staat je telefoon constant aan, de batterij gaat langer mee de algehele feel is gewoon vele malen beter met ICS.
Dat HTC besloten heeft die ICS update terug te trekken omdat het de 'user experience' geen goed zou doen is dus complete BS. Ik zie ook geen meerwaarde als ik nu een nieuwe telefoon zou kopen een S3 of One-X buiten dat ze een groter scherm hebben. De reden waarom HTC de ICS update gecancelled zou hebben lijkt meer een truukje om de verkoop cijfers omhoog te krijgen.
Na dat mijn HD terug is gekomen van reparatie de moeite niet genomen om hem te rooten, nu met deze rom toch maar weer eens een poging wagen.. daar gaat mijn werk dag!
Bedoel je zoiets? Werkt perfect hier.anandus schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 22:25:
[...]
Hier zo eentje
Ik heb tientallen keren roms zonder Sense geprobeerd, maar het is het allemaal net niet, of net te kaal, etc.
Het mooie van Sense is dat je een mooi, volledige functioneel totaalpakket hebt met prachtige widgets, vooral dat laatste is een enorm pluspunt
Anyway, terug ontopic:
Die Blackout ICS, heeft dat een optie om accupercentage weer te geven in de notificatiebalk? Dat is namelijk een behoorlijke must voor mij
Weet iemand dat?
Ik zie dat er 'tweaks' inzitten, maar weet niet of dat instelbare tweaks zijn of gewoon optimalisatietweaks.
Kan iemand me op de juiste weg helpen naar een up-to-date guide hoe ik mijn toestel kan rooten en een custom rom erop kan plaatsen? Volgens mij wat in de TS staat is allemaal outdated.
Ik gebruik nu de stock rom 3.12.405.1
Nu een paar uur Blackout ICS draaien, geen enkel probleem!
Net ook maar even die blackout erop gezet, ziet er netjes uit. Accu verbruik lijkt wel iets verbeterd ten opzichte van de versie van Mike 1986.
Alles werkt inderdaad ook prima, top!
Alles werkt inderdaad ook prima, top!
Ja, ik ben nu ook benieuwd of er ergens een actuele methode staat. Wilde net gaan eens gaan rooten maar zie in de OP dat diverse zaken niet meer actueel zijn (link naar originele ROM werkt niet meer, de visionary+tool is eigenlijk voor Foroy bedoeld (HD is inmiddels 2.3.5, gingerbread) etc.Raven__NL schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:32:
Kan iemand me op de juiste weg helpen naar een up-to-date guide hoe ik mijn toestel kan rooten en een custom rom erop kan plaatsen? Volgens mij wat in de TS staat is allemaal outdated.
Aangezien ik nog nooit een custom Rom heb geinstalleerd wordt het dan net iets te spannend (wel voorheen op mijn touch HD andere Roms gezet maar dat ging natuurlijk anders)
ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Deze guide die ik heb geschreven is nog steeds actueel (werkt met de laatste OTA updates). Ik heb hem voor de volledigheid net even een update gegeven met een werkende download locatie van de benodigde Ace hack kit
Deze guide die ik heb geschreven is nog steeds actueel (werkt met de laatste OTA updates). Ik heb hem voor de volledigheid net even een update gegeven met een werkende download locatie van de benodigde Ace hack kit
[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 18-08-2012 11:41 ]
tnx!
Ik had deze ACE hack Kit gevonden (zelfs site) met ander nr, welke is de laatste/beste versie?
http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-13012012.zip
Ik had deze ACE hack Kit gevonden (zelfs site) met ander nr, welke is de laatste/beste versie?
http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-13012012.zip
Die jij hebt gevonden is van 13 januari 2012 en degene waar ik naar link in mijn guide is van 12 juni 2012. Ik zou vooral bij een recente OTA versie de meeste recente versie van de AAHK gebruiken, dus degene waar in de guide naar wordt gelinkt.