"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Sorry, ik had niet goed gelezen dat je weer ICS wilde.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:35:
Volgens mij is er nog geen CM voor de DHD (kan hem ten minste zelf niet vinden). Draai zelf sinds 2 dagen IceColdSandwich 8.1.1. Daarvoor 8.0 en inderdaad met problemen (onder ander regelmatig bij gmail openen een crash van de hele telefoon). Deze versie tot nu toe nog geen problemen gehad
Ik dacht dat iemand hier op GoT 9 juli zei.anandus schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:08:
Nou, het is juli. Waar blijft de update van HTC?
Zal wel nog wat weekjes duren, de datum was 'juli-augustus', maar nog, komt dichterbij.
Bron: MaartenPol in "[HTC Desire HD] - Deel 4"
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
8.2 is inmiddels ook al weer uit.Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:35:
Volgens mij is er nog geen CM voor de DHD (kan hem ten minste zelf niet vinden). Draai zelf sinds 2 dagen IceColdSandwich 8.1.1. Daarvoor 8.0 en inderdaad met problemen (onder ander regelmatig bij gmail openen een crash van de hele telefoon). Deze versie tot nu toe nog geen problemen gehad
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Verwijderd
Klopt, maar wacht nog maar even met de update. Ben tevreden met 8.1.1. dus zie nog geen reden om te updaten naar 8.2 (die misschien weer problemen heeft bij mij).
Nu IceColdSandwich 8.2 draaien en erg tevreden!
Gisteren ging het vrij hard met de batterij nadat ik hem in de avond had geflasht,
vandaag is dit echter totaal anders. Na een kleine 12 uur over nog 69 procent batterij!
telefoon loopt regelmatig vast (eigenlijk alleen bij Exchange client). Soms wel, soms niet... Battery life is goed overigens. Het duurt inderdaad een paar dagen totdat de batterij optimaal werkt
you had me at EHLO
Verwijderd
Wel onoffficieel nog, maar begint er op te lijken. Van de week maar eens gaan uitproberen. Ook de jelly bean rom :-)
Ik vond 8.1.1 erg slecht draaien traag en vaak vastlopen maar 8.2 draait prima.
Alleen de accu raakt snel leeg vooral het 2e gedeelte als hij onder de 50% komt gaat hij veel sneller leeg.
Wat ik ook wel raar vind de standaard agenda widget laat maar 3 afspraken zien.
Kan dat nog ergens ingesteld worden?
[ Voor 20% gewijzigd door ComTech op 10-07-2012 21:41 ]
De aangehaalde bron:
http://www.telusmobility....ade_Schedule_July12th.pdf
HTC has cancelled the HTC Desire HD ICS upgrade due to poor device performance during testing
[ Voor 10% gewijzigd door Trygve op 13-07-2012 18:34 ]
Hoort dit niet in het gewone DHD-topic?
Dit topic gaat over custom roms, niet over officiële roms
Edit:
Het bericht schijnt niet helemaal te kloppen
Tom - volunteer helper:
HTC are not cancelling their upgrade to ICS for the Desire HD as far as we know. If Telus have done this, it's unilateral on their part.
I asked to HTC ITALY and they told me that there is no official communication from HTC that says that the update has been cancelled. It's probably a TELUS or HTC CANADA decision!
Uit dit topic op XDAThank you for contacting HTC
HTC Desire HD will aktualiovat according to the planned during the month of August-October.
I hope this answer your question. In case of further questions do not hesitate to contact us again.
Het staat er hier nog gewoon tussen in ieder geval.
Al valt het me wel op dat HTC het heeft over august-oktober?
[ Voor 172% gewijzigd door anandus op 13-07-2012 20:44 ]
Dat klopt, ik doelde eigenlijk op een ICS versie van ARHD. Die met ROM-cleaner is waar ik met smart op zit te wachtenanandus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:23:
offtopic:
Hoort dit niet in het gewone DHD-topic?
Dit topic gaat over custom roms, niet over officiële roms
Het verkrijgen van Root is vrij simpel dankzij de inspanningen van Paul O'Brien van MoDaCo. Met de Visionary+ tool van Paul is het mogelijk om temproot te krijgen, dit is een root-status die bestaat zolang je je Desire HD niet reboot. Via deze temproot is het mogelijk permroot te krijgen, waarna alles mogelijk is! Een korte maar simpele tutorial om root te krijgen:
Download de Visionary+ tool van Paul O'Brien en installeer deze APK op je toestel (http://android.modaco.com...visionary-one-click-root/)
Start de tool op
Zet een vinkje bij Set system r/w after root
Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren
Als de vorige stap duidelijk klaar is, selecteer dan op Attempt Permroot Now!, een reboot zou nu plaats moeten vinden
Gefeliciteerd, je toestel is na de reboot geroot! Om dit zeker te testen kun je de Android Terminal Emulator downloaden van de Market en daarin su tikken, als het goed gaat zul je daarna Super User zijn op je DHD.
Bedankt, ga me zelf daar even op inlezen.ik222 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:54:
Nee die methode werkt niet meer met de laatste stock software versies. Het makkelijkste nu is gebruik maken van de Ace Hack Kit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821
Woohoo!

broken:
audio
sensors
bluetooth
working:
wifi
egl
the interface
buttons
lights - switch from auto brightness
lots more
Ziet er nice uit!anandus schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:51:
Een eerste alpha voor een Jelly Bean ROM!
Woohoo!
[...]
zijn van jelly bean wel alle drivers (icl camera?) vrijgegeven? Of wordt het weer behelpen... ICS gaat goed hier, maar JB incl camera zou wel heel nice zijn
Waarom is jouw post nog niet opgenomen in de startpost? Ik heb het van de week weer even gedaan voor m'n vriendin (na het bericht van TELUS dat ICS niet naar de Desire HD zou komen, dus die wilde het toch wel graag hebben), en heb jou post gewoon weer gevolgd.ik222 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 09:54:
Nee die methode werkt niet meer met de laatste stock software versies. Het makkelijkste nu is gebruik maken van de Ace Hack Kit. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821
Het is nu alleen zo dat huidige "nieuwe" Rooters hem nu eerst moeten downgraden, maar dat doet de AAHK ook zelfs automatisch voor je; hij download een oude rom en als je gewoon de stappen volgt heb je hem alsnog binnen een half uur geroot
ANDER NIEUWS:
Bron: AndroidCentral.comHTC: ‘Desire HD krijgt wel update naar Ice Cream Sandwich’
Last week some troubling news seemed to be emerging from Canadian carrier TELUS, which put out an update schedule suggesting that the Android 4.0 upgrade for the Desire HD had been canceled. The schedule indicated that the ICS update had been canned due to "poor device performance in testing," which didn't make a whole lot of sense given that we've seen ICS running on even less powerful phones like the Desire C in recent months.
As such, we reached out to HTC for comment, and an the manufacturer has informed us that ICS updates for the Desire HD, and the similarly-spec'd Desire S, are still on.
An HTC spokesperson told Android Central --
"We remain committed to providing customers with the latest software updates when possible. As such, we are pleased to confirm we are still on schedule to deliver an Ice Cream Sandwich upgrade for both the HTC Desire HD and Desire S."
So there you go. The Desire HD may be approaching its second birthday, but at least it should see one more OS update before it's put out to pasture.
Het ga jullie allen goed
"Find what you love and let it kill you"
-volume up werkt niet meer
-wifi werkt eenmalig na een reboot, switchen van AP (of even uit huis gaan en weer in) betekent dat je op 3G/HSDPA zit.
M'n DHD ligt nu doorgeschakeld in de la, ik had toevallig een Samsung Galaxy S Advance van m'n werk gekregen dus die gebruik ik nu. Helaas, het is niet anders.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb een tijdje terug de mobiel van m'n vriendin geroot en er IceColdSandwich op gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar opeens kreeg ze Force Closed's, witte schermen en reboots. Zelfs de letters in het menu waren niet meer te lezen
Op mijn HD (die mijn zus overigens nu gebruikt) staat Virtuous Affinity, dat was destijds de meest stabiele Gingerbread rom. Wat is nu de meest stabiele? Ik durf het niet meer aan om er weer een ICS rom op te zetten, ze heeft nu al een week vrij weinig aan haar telefoon gehad.
Laat maarBooth schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:47:
Jammer jongens, bedankt voor de inbreng!
Ik heb een tijdje terug de mobiel van m'n vriendin geroot en er IceColdSandwich op gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar opeens kreeg ze Force Closed's, witte schermen en reboots. Zelfs de letters in het menu waren niet meer te lezenDaarom maar via CWM Recovery een restore gedaan (blij dat ik hem had geback-upped) gisteravond. Toen m'n vriendin hem vanmorgen even gebruikte sloot hij zichzelf ineens af, en rebootte hij en kregen we een error scherm (Android poppetje met een blauw logootje ernaast en een uitroepteken ofzo? was nog niet helemaal wakker, weet iemand wat dit is?). Even de accu eruit en er in, aangedaan en toen startte hij weer normaal op. Maar dit voelt niet lekker.. Destijds met m'n eigen HD heb ik nooit problemen gehad, en nu ineens wel.
Op mijn HD (die mijn zus overigens nu gebruikt) staat Virtuous Affinity, dat was destijds de meest stabiele Gingerbread rom. Wat is nu de meest stabiele? Ik durf het niet meer aan om er weer een ICS rom op te zetten, ze heeft nu al een week vrij weinig aan haar telefoon gehad.
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre op 20-07-2012 12:57 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
"After extensive testing, HTC has determined that the current version of HTC Sense with Android provides customers with the best experience on the HTC Desire HD. When we consider new versions of software, we weigh a number of factors, but ultimately the customer experience on the product is the deciding factor. We apologize for any confusion this change may have caused our customers."
Teleurstellend...kan toch echt zeggen dat de custom roms van ICS een betere ervaring bieden dan gingerbeard met sense 3...
arieba schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 08:53:
Er is een petitie gestart voor vrijgeven ics op dhd door htc.
Check:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1786479
Petitie voor ICS op de DHD!
Verwijderd
Weer terug on-topic. Draai sinds vrijdag de onofficiële CM9 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1754382) en ben onder de indruk! Heb de 2.4 test versie (uit de 2e post).
Gebruik zelf bijna geen tweaks van AOKP (IceCold) dus die mis ik totaal niet en vind de energiewidget in de notificatiebalk bij CM9 mooier dan de "toggles". Verder draait de rom veel stabieler bij mij dan IceCold. Daar gebeurde het regelmatig dat de telefoon opnieuw opstartte bij het openen van mail, Facebook of de NU applicatie. Tot nu toe nog geen enkele reboot gehad met deze rom.
Ook lijkt de batterij langer mee te gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2012 11:26 ]
Tot nu toe (2dagen) erg stabiel. Geen FC of reboots. lekker soepel. Camera werkt, video werkt. Alleen alle apps installeren is altijd zo'n gedoe
dingen die ik (tot nu toe) fijn vindt aan CM9 t.o.v. andere roms:
* Toggles in de notification drawer
* Profiles (eindelijk... net als bij mn oude nokia's, gewoon onder de power knop)
Verwijderd
Ze hebben blijkbaar eindelijk een eigen Linux 3.0 kernel volledig werkend kunnen compileren, zodus ICS staat aan de deur te kloppen voor vele devices!
https://twitter.com/VirtuousTeam/status/227320935563284480
http://www.youtube.com/watch?v=FLJy6IW0XV4
Ik heb begrepen dat video recording er nog steeds niet in zit. Dan zou de Desire HD een gemankeerd toestel op ICS - gebied blijven.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 16:08:
Virtuous Infinity is ook zeker het wachten waard!
Ze hebben blijkbaar eindelijk een eigen Linux 3.0 kernel volledig werkend kunnen compileren, zodus ICS staat aan de deur te kloppen voor vele devices!
https://twitter.com/VirtuousTeam/status/227320935563284480
http://www.youtube.com/watch?v=FLJy6IW0XV4
Video-opname werkt bij mij onder IceColdSandwich 8.2.Wekkel schreef op maandag 23 juli 2012 @ 17:31:
[...]
Ik heb begrepen dat video recording er nog steeds niet in zit. Dan zou de Desire HD een gemankeerd toestel op ICS - gebied blijven.
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
bij mij nietArrogant schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:24:
[...]
Video-opname werkt bij mij onder IceColdSandwich 8.2.
Vreemd. Start ie niet op? Kan je wel foto's maken?Mooneater schreef op maandag 23 juli 2012 @ 21:13:
[...]
bij mij niet(IceColdSandwich 8.2 AOKP, dus zelfde rom)
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Zodra ik in de foto-app op het camera-icoontje klik, sluit de hele app af... "Camera is gestopt"Arrogant schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:08:
[...]
Vreemd. Start ie niet op? Kan je wel foto's maken?
Op YouTube zag ik ook dat de panoramafunctie niet zou werken, echter doet deze het bij mij ook.Mooneater schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:00:
[...]
Zodra ik in de foto-app op het camera-icoontje klik, sluit de hele app af... "Camera is gestopt"
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik misschien toch iets gerestored heb met Titanium Backup vanuit mijn vorige ROM (virtuous_affinity-v1.48.0).
De panorama functie werkt dan weer wel bij mijArrogant schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 01:12:
[...]
Op YouTube zag ik ook dat de panoramafunctie niet zou werken, echter doet deze het bij mij ook.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat ik misschien toch iets gerestored heb met Titanium Backup vanuit mijn vorige ROM (virtuous_affinity-v1.48.0).
Hiervoor heb ik IceColdSandwich 7.x gedraaid en MIUI...
Meen me te herineren dat er een "officiele" HTC versie rom was met root. Dus voor de rest geen aanpassingen. Geen idee of dat ook de laatste zou zijn.
Straks nog maar even XDA afstruinen.
Edit: Moet ik de originele RUU weer terugzetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Sentienel op 24-07-2012 18:37 ]
https://twitter.com/markmoons/status/227359047463096320
Zie ook https://twitter.com/search/%23dhd2onex
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Wat je wel kan proberen, is bij HTCDev je bootloader weer te locken, en daarna de AAHK te gebruiken. Ik dacht dat het bij iemand wel gelukt was. Ik ben er natuurlijk niet aansprakelijk voor als je toestel brickt!
Veel succes!
Zal wel leuk zijn. Ik ben benieuwd! (Ook naar de bijdrage...)Widow schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 19:04:
Misschien komt er een omruilactie voor de DHD op touw, om hem om te ruilen naar de One X nu er geen ICS uitkomt voor de DHD:
https://twitter.com/markmoons/status/227359047463096320
Zie ook https://twitter.com/search/%23dhd2onex
In het begin van zo'n abonnementsperiode vind ik het niet zo erg om elke keer ervoor te betalen, maar aan het eind van die 2 jaar denk je bij jezelf, hmm, 30eu elke maand voor een toestel dat eigenlijk verouderd is X:
Bedankt voor je advies, maar ik las een reactie dat er dan foutmeldingen optreden.
M.b.v. het volgende XDA topic heb ik ICS geinstalleerd (het topic gebruikt wel de CyanogenMod), met voor de duidelijkheid dus de HTC unlock: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1528925
Voor diegene die hetzelfde probleem heeft, vergeet niet ook de boot.img te flashen (zie post #10).
Edit: Gebruikte ICS; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962
[ Voor 9% gewijzigd door Sentienel op 24-07-2012 23:50 ]
Ik heb destijds mijn DHD geroot door gebruik te maken van de downgrade methode. Is het nu ook mogelijk mijn DHD te unrooten door gebruiken te maken van de AAHK of is dit niet mogelijk? Of voldoet het draaien van een stock RUU gewoon? Zo ja, welke RUU van http://shipped-roms.com/i...ategory=android&model=Ace zou ik moeten gebruiken?
Als je een niet branded versie hebt, is het:
RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_225512_signed.exe
Is de 5e van onderen in die lijst.
[ Voor 30% gewijzigd door Arunia op 25-07-2012 10:38 ]
Wie heeft er nog tips voor me?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1792074
Virtuous Infinity v1.30.0 Alpha1

Ik moet zeggen voor een alpha build is hij erg stabiel.
In het begin denk je help die is traag eraf ermee, maar even geduld hebben hij draait nog verrassend soepel.
Camera werkt gewoon zelfs filmen!!
Is het met of zonder geluid filmen?ComTech schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:35:
Not Working
Rosie: Folder isn't perfectly resized in landscape
Weather: Weather animation in landscape mode broken
Weather :Full screen weather animation broken
Camera: Not all effects are working
Please have a look in the special device section
You tell us
Desire HD (ace), Desire Z (vision), Inspire 4G
When phone goes into sleep you need to make a long press of the power button to wake it up
Mic doesn't work in some apps like Voice Search, Soundhound, ...
Camera isn't working on some phones
Camcorder only works with disabling sound in the video settings
Inspire 4G: Touch screen inverted
Ik ben benieuwd naar je bevindingen trouwens, als er een versie uitkomt waar bovenstaande bugs uit zijn ga ik hem er ook op zetten
1080p, 720p of 480p?ComTech schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:35:
Bij mij helaas alleen het laatste.
(Wel met geluid overigens.)
Het leek of hij gewoon filmde maar kan het bestand niet vinden.
En krijg de camera nu helemaal niet meer gestart maar dat kan misschien ook komen omdat de accu 14% is.
En nog een bug ontdekt het geluid hapert elke paar seconden hoor je een hik.
Met tunein getest en met de gewone muziek speler ook.
HTC: Desire HD krijgt geen Android 4.0 wegens partitiesysteem
HTC heeft aan zijn gebruikers uitgelegd waarom de beloofde Android 4.0-update voor de Desire HD is geschrapt. Volgens de Taiwanese fabrikant is de partitie waarop het besturingssysteem is geplaatst niet groot genoeg voor een update van het OS.
Op zijn blog laat HTC weten dat een eventuele update naar Android 4.0 Ice Cream Sandwich ervoor zou zorgen dat de partities op het interne geheugen van de Desire HD opnieuw ingedeeld moeten worden. Dat resulteert erin dat gebruikers al hun data kwijtraken, iets dat de fabrikant onwenselijk acht. Door het opnieuw indelen kan de OS-partitie eventueel groot genoeg gemaakt worden om er Android 4.0 op te plaatsen.
Volgens HTC is een te kleine partitie voor het besturingssysteem niet de enige reden om geen Android 4.0-update uit te brengen. Er zouden nog meer technische beperkingen zijn die ervoor zorgen dat de gebruikerservaring niet op peil blijft. Het Taiwanese bedrijf geeft echter geen uitleg over wat deze beperkingen zijn.
Het is niet de eerste keer dat een te klein geheugen op de partitie waar het OS staat voor problemen zorgt bij een update. Eerder was dit het geval bij de eerste Desire-telefoon. Het ging toen om een update naar Android 2.3. Overigens bracht HTC later alsnog een update uit waarbij enkele delen van het besturingssysteem, zoals de ingebouwde Facebook-app, zijn geschrapt. Ook de partities moesten opnieuw worden ingedeeld, waardoor de software-update volgens HTC alleen geschikt is voor ontwikkelaars.
HTC komt naar eigen zeggen met de uitleg omdat veel gebruikers hebben geklaagd over het schrappen van de update. Het is mogelijk dat er later alsnog een uitgeklede Android 4.0-update komt voor de Desire HD, vergelijkbaar met de manier waarop Android 2.3 naar de Desire werd gebracht. Dit blijft echter speculeren. Makers van custom roms zijn er echter al wel in geslaagd om Ice Cream Sandwich inclusief de HTC-skin Sense op de Desire HD te zetten.
Ik gebruik hem nu een paar dagen en ben er best tevreden over. Stabiel en ik ben positief verrast over de accuduur.ComTech schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 21:35:
Iemand deze rom al geflashed ??
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1792074
Virtuous Infinity v1.30.0 Alpha1
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moet zeggen voor een alpha build is hij erg stabiel.
In het begin denk je help die is traag eraf ermee, maar even geduld hebben hij draait nog verrassend soepel.
Als ze nu de laatste kleine bugs nog fixen is het helemaal geweldig
Dus nog steeds geen 720p?ik222 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:29:
Ik draai nu ook Virtuous Infinity 1.30 Alpha 1 (Android 4.03 / Sense 4.0 full). Ik moet zeggen dat ik zeer positief verast ben over deze rom, dit is de eerste ICS rom die echt goed werkt. Zelfs de camera werkt voor foto's prima, alleen de filmfunctie werkt nog enigzins bepekrt.
Als ze nu de laatste kleine bugs nog fixen is het helemaal geweldig
Ik zou graag weer 720p filmen, maar dan moet ik van ICS af....
Na 2 uur was de accu nog 37% en de telefoon bleef gewoon warm.
Ik denk dat het aan callrecorder lag die ik geinstalleerd had.
Heb de rom weer opnieuw geflashed na een full wipe.
Heb wat truckjes gevonden om hem nog sneller te laten draaien van iemand op het XDA forum
Loopt nu als een trein onlangs dat ik het supercharger script nog niet heb uitgevoerd, dat gaan we nu doen.Reducing lag and boosting UI response
-Smooth launcher: Menu->Settings->Virtuous Tweaks->Sense, select "Ultra Smooth". (Disables 3D-effects)
-Folder speed boost: Menu->Settings->Virtuous Tweaks->Sense, set "Folder Animation Duration" to 0ms (Disables folder animations)
-Improve UI response: Menu->Settings->Developer Options, tick "Force GPU rendering" and disable "Animation". (Disables menu animations)
-Download SetCPU for free here: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419 and O/C to 1.3GHz (Overclocks the CPU)
-Download Script Manager and follow this and this guide to apply V6 SuperCharger and KickAssKernelizer. (Various memory and kernel tweaks)
I would say this multiples usage speed by 1.5 or 2 depending on your SuperCharger settings.
These steps are more or less common-sense but hopefully someone finds them useful.
moet ik nog langer wachten of dingen uitschakelen of?
http://www.xda-developers...o-root-the-htc-desire-hd/
Heb ik ook gebruikt 5 minuten en hij was geroot.
Probleem is het video bestand. Rebooten en geluid is weer smooth.ComTech schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:05:
Hmmm iets te vroeg gejuicht
Het leek of hij gewoon filmde maar kan het bestand niet vinden.
En krijg de camera nu helemaal niet meer gestart maar dat kan misschien ook komen omdat de accu 14% is.
En nog een bug ontdekt het geluid hapert elke paar seconden hoor je een hik.
Met tunein getest en met de gewone muziek speler ook.
stuck in bootloops, kom ook niet meer in recovery (alleen manual hard reset, maar dan kan ik op de een of andere manier geen keuzes maken, en gaat hij meteen naar "update"
tips?
Een van die combo's moet er volgens mij voor zorgen dat je in de 'bios' of recovery komt.
Uitschakelen lukt vaak niet, gewoon je batterij er uit halen en inderdaad "advanced ace hack kit" er op zetten. Visionary is outdated en wordt niet meer verder ontwikkeld.wuppie007 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:22:
ben momenteel aan het proberen om mijn telefoon te rooten, maar het lukt niet. de visionary tool doet wel even iets maar na een poosje is het scherm zwart en staat alleen de notificatiebalk er nog....
moet ik nog langer wachten of dingen uitschakelen of?
advanced ace hack kit is niet meer via xda te downen de ontwikkelaar heeft zich teruggetrokken door probs met xda.ComTech schreef op maandag 30 juli 2012 @ 20:59:
Je kunt beter de AAHK (advanced ace hack kit) gebruiken om te rooten.
http://www.xda-developers...o-root-the-htc-desire-hd/
Heb ik ook gebruikt 5 minuten en hij was geroot.
Googlen naar advanced ace hack kit is de enige manier.
Ondertussen heb ik JellyBean (JELLYTIME for DHD/Inspire4g - Beta 7) gechekt, draaid al lekker smooth, is al heel bruikbaar maar nog niet voor dagelijks gebruik. Althans niet voor mij, bijvoorbeeld Playstore zit er nog niet in, moet je los downen maar krijg ik niet werkend. Zo zijn er nog wat dingen maar ik verwacht dat JellyBean over een maand of zo compleet is.
Ik heb ICS versie: IceColdSandwich-8.4.AOKP er weer op gezet. Dat is de laatste versie (22-juli) en 1 die niet meer verder wordt ontwikkeld. Ik denk dat de ontwikkelaars zich op een gegeven moment op JellyBean gaan storten.
Deze ICS versie is wat mij betreft de beste die ik heb geprobeerd (en dat zijn alle beschikbare rom's) maar ik blijf JellyBean op de voet volgen.
Ja, daar ben ik - dan kom je in het hboot menu.anandus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:34:
Wat was het, vanuit uit-stand power en home ingedrukt houden? Of was het power en volume?
Een van die combo's moet er volgens mij voor zorgen dat je in de 'bios' of recovery komt.
Daar zou je met de volumeknop "recovery" moeten kunnen selecteren - maar hier selecteert hij meteen "update"... (heb al een keer of 5 opnieuw dit menu benaderd, maar iedere keer weer krijg ik niet de mogelijkheid mijn selectie te veranderen)
[ Voor 12% gewijzigd door Mooneater op 30-07-2012 22:36 ]
Batterij er uit, er weer in en opnieuw booten waarna je weer in recovery komt, had ik met JellyBean ook.Mooneater schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:30:
Hier ook de Virtuous Infinity v1.30.0 Alpha1 geprobeerd (geen full wipe), en dat is niet echt een succes,
stuck in bootloops, kom ook niet meer in recovery (alleen manual hard reset, maar dan kan ik op de een of andere manier geen keuzes maken, en gaat hij meteen naar "update")
tips?
Volume down + Power.anandus schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:34:
Wat was het, vanuit uit-stand power en home ingedrukt houden? Of was het power en volume?
Opnieuw rootenMooneater schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:35:
[...]
Ja, daar ben ik - dan kom je in het hboot menu.
Daar zou je met de volumeknop "recovery" moeten kunnen selecteren - maar hier selecteert hij meteen "update"... (heb al een keer of 5 opnieuw dit menu benaderd, maar iedere keer weer krijg ik niet de mogelijkheid mijn selectie te veranderen)
Dat gaan we maar doen idd
gelukkig staat "PD98IMG.zip" (uit mn hoofd) er nog op, dus dat scheelt weer...
Voorlopig even geen alpha's testen meer iig (of beter opletten op full wipe...)
edit: PD98IMG.zip geupdate - dat brengt alles terug naar android 2.2, software 1.32, vervolgens via de OP met Visionary+ en terminal emulator alles geroot (S-OFF), vervolgens clockworkmod geinstalleerd... booten naar recovery: dan krijg ik een plaatje met een telefoontje, rode driehoek en uitroepteken, kortom, geen recovery
hoe nu verder?
edit: vergeten in clockworkmod recovery te flashen (helemaal niet aan gedacht dat ik dat nog expliciet zou moeten doen), en alles werkt weer
[ Voor 46% gewijzigd door Mooneater op 31-07-2012 09:22 ]
Eerlijk gezegd is 't alweer bijna een jaar geleden dat ik die Visionary+,TE,clockworkmod methode heb gebruikt en weet dus niet hoe die reageert op huidige roms.Mooneater schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:43:
[...]
Dat gaan we maar doen idd
gelukkig staat "PD98IMG.zip" (uit mn hoofd) er nog op, dus dat scheelt weer...
Voorlopig even geen alpha's testen meer iig (of beter opletten op full wipe...)
edit: PD98IMG.zip geupdate - dat brengt alles terug naar android 2.2, software 1.32, vervolgens via de OP met Visionary+ en terminal emulator alles geroot (S-OFF), vervolgens clockworkmod geinstalleerd... booten naar recovery: dan krijg ik een plaatje met een telefoontje, rode driehoek en uitroepteken, kortom, geen recovery
hoe nu verder?
edit: vergeten in clockworkmod recovery te flashen (helemaal niet aan gedacht dat ik dat nog expliciet zou moeten doen), en alles werkt weer
Al die tijd gebruik ik advanced ace hack kit (aahk), een alles in 1 tool die ook uitgebreider en veiliger is dan de "oude" methode en de laatste paar rom's heb ik geflashed onder windows.
Als je gewend bent de linux methode te gebruiken, doe dat vooral. Onder windows zijn er wel een paar haken en ogen tenzij je een verse installatie hebt.
aahk is echter niet meer via xda te downen maar moet je even naar googlen.
Rooten + flashen is 10 minuten werk, je kunt dus bijna zeggen "switchen" tussen roms.
[ Voor 3% gewijzigd door mowa op 31-07-2012 10:07 ]
hij gaat dan automatisch deMooneater schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:35:
[...]
Ja, daar ben ik - dan kom je in het hboot menu.
PDG98img.zip gebruiken. Als je die van je SD even af haalt, dan kun je wel kiezen.
Dit zou handig kunnen zijn voor o.a. ICS roms op de Desire HD. Ben benieuwd of we hiermee dan toch weer in 720p kunnen filmen en die workarounds zo geschrapt kunnen worden.
Camera finally fixed now. It should work on all devices (even with ov8810 sensor chip). Big thanks for dh.harald for pointing out.
Download it here and flash it in recovery:
http://bit.ly/PirsQr
Vergeet niet te vermelden dat deze patch voor Virtuous Infinity is.
[ Voor 17% gewijzigd door contrast op 31-07-2012 16:18 ]
Deze rom is echt aan te raden! Heb na het cancelen van ICS door HTC direct een zoektoch gestart naar een goede ICS rom. Er waren al andere mensen die deze rom hadden geprobeerd en ik moet zeggen hij draait er goed, aanrader!Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:26:
Getekend.
Weer terug on-topic. Draai sinds vrijdag de onofficiële CM9 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1754382) en ben onder de indruk! Heb de 2.4 test versie (uit de 2e post).
Gebruik zelf bijna geen tweaks van AOKP (IceCold) dus die mis ik totaal niet en vind de energiewidget in de notificatiebalk bij CM9 mooier dan de "toggles". Verder draait de rom veel stabieler bij mij dan IceCold. Daar gebeurde het regelmatig dat de telefoon opnieuw opstartte bij het openen van mail, Facebook of de NU applicatie. Tot nu toe nog geen enkele reboot gehad met deze rom.
Ook lijkt de batterij langer mee te gaan!
- Filmen in 720p met geluid werkt nu prima.
- De microfoon werkt nu in alle apps.
Het zijn nu enkel nog wat schoonheidsfoutjes die erin zitten zoals bijvoorbeeld het feit dat nog niet alles optimaal resized is en dat je in de camera instellingen ook 1080p video kan kiezen terwijl de camera van de DHD dat helmaal niet aan kan.
Maar al met al is dit nu mijn dagelijkse rom
[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 31-07-2012 19:54 ]
Ja, daar kwam ik dus pas achter toen ik die fix uitvoerde. Dat was erg dom want ik keek niet verder dan m'n neus lang was. De foon kon alleen nog maar opstarten en reageerde verder nergens meer op. Dat was dus ook nog 's 'n keer vanmiddag op me werk.contrast schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 16:17:
[...]
Vergeet niet te vermelden dat deze patch voor Virtuous Infinity is.

Ik had de rom niet meer en geen backup, wat ook dom is (laat mij lekker met vuur spelen..!!) maar wel de JellyBean op me sd staan, dus JellyBean maar geflashed na een full whipe. En wonder boven wonder draait ie veel soepeler dan de eerste keer en ik krijg zaken aan de praat wat eerst weigerachtig waren. Ondertussen heb ik het helemaal opgetuigd met m'n favo apps/widgets, de processor 'n tikkeltje underclocked ten gunste van de batterij en ik moet zeggen dat 't gevoelsmatig nog soepeler/vloeiender/sneller draait dan vrijwel alle vorige rom's die ik heb geprobeerd. Die camera fix zal van de week wel komen.
Voorlopig (lees de komende dagen) ga ik JellyBean draaien en de stabiliteit checken bij/voor dagelijks gebruik.
[ Voor 5% gewijzigd door mowa op 31-07-2012 21:07 ]
Momenteel zijn de Virtuous Infinity 1.31 Alpha 2 en Virtuous Primadonna v1.21.0 Alpha 3 Sense 4A - 4.0.3 wel 't meest compleet maar daar zit wel weer sense op. Dat vond ik zo'n logge schil en had ik destijds op de stockrom draaien.Virtuous team beloofd echter dat hun rom's met sense 4 zijn geoptimaliseerd en dat er allerlei onnodige zaken zijn verwijderd.ik222 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 19:53:
Ik heb zojuist de nieuwe versie van Virtuous Infinity (1.31 Alpha 2) + Camera Fix (nieuwe kernel) geinstalleerd. En ik moet zeggen dat het fantastisch is, de twee belangrijkste bugs die er nog waren zijn verholpen, namelijk:
- Filmen in 720p met geluid werkt nu prima.
- De microfoon werkt nu in alle apps.
Het zijn nu enkel nog wat schoonheidsfoutjes die erin zitten zoals bijvoorbeeld het feit dat nog niet alles optimaal resized is en dat je in de camera instellingen ook 1080p video kan kiezen terwijl de camera van de DHD dat helmaal niet aan kan.
Maar al met al is dit nu mijn dagelijkse rom
Hoe vind jij sense draaien..??
Zelf kan ik ook uberhaupt niet wennen aan een rom zonder Sense, ik mis dan direct de perfecte intergratie van alle diensten op de telefoon. Voor mij voegt Sense dus gewoon erg veel toe.
Overigens is Sense 4.0 niet te vergelijken met Sense 3.5 / 3.0 en al helmaal niet meer met Sense 2.x
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 31-07-2012 21:38 ]
Ik was er al bang voor dat mensen het zonder te lezen zouden installeren, nét iets te laat gewaarschuwd dusmowa schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Ja, daar kwam ik dus pas achter toen ik die fix uitvoerde. Dat was erg dom want ik keek niet verder dan m'n neus lang was. De foon kon alleen nog maar opstarten en reageerde verder nergens meer op. Dat was dus ook nog 's 'n keer vanmiddag op me werk.![]()
![]()
![]()
Ik had de rom niet meer en geen backup, wat ook dom is (laat mij lekker met vuur spelen..!!) maar wel de JellyBean op me sd staan, dus JellyBean maar geflashed na een full whipe. En wonder boven wonder draait ie veel soepeler dan de eerste keer en ik krijg zaken aan de praat wat eerst weigerachtig waren. Ondertussen heb ik het helemaal opgetuigd met m'n favo apps/widgets, de processor 'n tikkeltje underclocked ten gunste van de batterij en ik moet zeggen dat 't gevoelsmatig nog soepeler/vloeiender/sneller draait dan vrijwel alle vorige rom's die ik heb geprobeerd. Die camera fix zal van de week wel komen.
Voorlopig (lees de komende dagen) ga ik JellyBean draaien en de stabiliteit checken bij/voor dagelijks gebruik.
Is deze correct voor de mensen met ervaring?
Download the Advanced Ace Hack Kit
2. Extract the files
3. Install Desire HD drivers in /tools/windrivers/
4. Connect the device via USB and turn on USB Debugging in Settings-Applications-Development
5. Run the hack-ace.cmd as Administrator and start the process by typing “1″ and “Enter”
6. The process will run and will take about 5-6 minutes to complete
7. Download your ROM of choice, do not extract it, and copy the .zip to the device SD card
8. Rename the file to “update.zip”
9. Power off your device
10. To boot in the bootloader, perform a battery pull, reinstate the battery, and hold the volume down and power buttons
11. Using the volume buttons to navigate, and power button to make selections, boot into Recovery, clear the cache, and select ‘install update from sdcard’.
12. When the flashing process has completed, reboot your device and wait about 3-4 minutes for it to boot fully
13. You device is now rooted and has a custom ROM installed
Ik draai momenteel nog de originele 2.3.5 met sence 3.0
thanks
[ Voor 67% gewijzigd door drbootygrabber op 01-08-2012 11:25 ]
ff wat belangrijke puntjes op de i.drbootygrabber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:24:
Aangezien HTC het laat afweten zou ik graag mij desire HD rooten via advanced ace hack kit (aahk) en IceColdSandwich-8.4.AOKP installeren, weet iemand waar er een deftige tutorial te vinden is?
Is deze correct voor de mensen met ervaring?
Download the Advanced Ace Hack Kit
2. Extract the files
3. Install Desire HD drivers in /tools/windrivers/
4. Connect the device via USB and turn on USB Debugging in Settings-Applications-Development
5. Run the hack-ace.cmd as Administrator and start the process by typing “1″ and “Enter”
6. The process will run and will take about 5-6 minutes to complete
7. Download your ROM of choice, do not extract it, and copy the .zip to the device SD card
8. Rename the file to “update.zip”
9. Power off your device
10. To boot in the bootloader, perform a battery pull, reinstate the battery, and hold the volume down and power buttons
11. Using the volume buttons to navigate, and power button to make selections, boot into Recovery, clear the cache, and select ‘install update from sdcard’.
12. When the flashing process has completed, reboot your device and wait about 3-4 minutes for it to boot fully
13. You device is now rooted and has a custom ROM installed
Ik draai momenteel nog de originele 2.3.5 met sence 3.0
thanks
Zorg er voor dat je foon is opgeladen (min. 50%)
Als punt 1 zou ik noemen dat je eerst een backup moet maken van je contacten,sms, muziek,foto's, opgeslagen bestanden, etc.
VOOR punt 2: Aangezien je 't in Windows wilt doen. Deinstalleer ALLE htc software plus drivers, zet je antivirus uit en zonodig allerlei onnodige services.
Bij punt 4: naast genoemde zorgen dat je foon op alleen opladen staat.
Bij punt 11: EERST een backup, nadat je in Recovery boot, maken bij "backup and restore" van je huidige systeem zodat je terug kunt mocht er iets mis gaan.
Ook kan je dan meteen een full wipe doen. (wipe datea/factory reset, wipe cache, wipe dalvik cache, wipe battery stats) zodat je naderhand geen eventuele conflicten krijgt. Bij sommige rom's is dit sowieso aan te raden.
Voor de rest ziet 't er goed uit.
[ Voor 7% gewijzigd door mowa op 01-08-2012 12:00 ]
als er nog iemand tips heeft.. laat maar weten ^c^
Hierdrbootygrabber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 19:33:
weet iemand waar kan ik de Advanced Ace Hack Kit kan vinden? Op xda is hij weg door ambras met de dev
[ Voor 6% gewijzigd door contrast op 01-08-2012 19:57 ]
ik heb een versie gevonden van 12062012, die ook goed? :-)
Waarschijnlijk wel, voor mij is het al lang geleden dat ik deze gebruikt heb. Dus de keuze is aan joudrbootygrabber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:04:
[...]
Die is nog beter zelfs, vooral als je een telefoon met de laatste OTA updates hebt.drbootygrabber schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:04:
[...]
yea, want die versie heeft nu zelf een downgrade uitgevoerd en is nu allemaal gekke dingen aan het doen... hopelijk werkt het :-pik222 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:15:
[...]
Die is nog beter zelfs, vooral als je een telefoon met de laatste OTA updates hebt.
er staan 11 stappen in:
1. Boot
2. Recovery
3. System
4. Splash 1
5. Splash 2
6. Userdata
7. TP
8. TP
9. TP
10. TP
11. Radio_Cust
[ Voor 17% gewijzigd door drbootygrabber op 01-08-2012 20:32 ]
bron voor aahk-12062012 hierTommieW schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:41:
Kan je het linkje delen? Niet dat ik het nodig heb, mij HTC is al geroot, maar het is misschien handig voor andere mensen die hier nieuw zijn.
alles werkt en zelf een noob als ik kan ermee aan de slag :-)