Die methode werkt volgens mij enkel met ICS en niet met Android 2.3.5 zoals dat op de Desire HD staat. Die melding wijst daar ook op.
Ok, dan zal ik mybackup pro (de trial) morgen gaan proberenik222 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:36:
Die methode werkt volgens mij enkel met ICS en niet met Android 2.3.5 zoals dat op de Desire HD staat. Die melding wijst daar ook op.
Iemand een idee hoe ik de TabletUI mode op mijn Ice Cold Sandwich 7.4 AOKP rom kan krijgen? Zoals hieronder beschreven heb ik verschillende versies geprobeerd, maar schijnbaar doe ik iets fout.
Originele Tablet mode voor voornamelijk de Nexus: http://forum.xda-develope...p?t=1543892&highlight=600
TabletUI voor 'Legacy' modellen met 240 dpi: http://rootzwiki.com/topi...devices-aokp-b32b33b34m5/
Too bad!
Originele Tablet mode voor voornamelijk de Nexus: http://forum.xda-develope...p?t=1543892&highlight=600
TabletUI voor 'Legacy' modellen met 240 dpi: http://rootzwiki.com/topi...devices-aokp-b32b33b34m5/
*edit: Er is me verteld dat mijn ROM een mix van CM9 en de AOKP is, waar dat niet op werkt. Ik moet of de een of de ander hebben. Zover strekte mijn ROM kennis nou weer niet.So I've been trying to get this to work on my Desire HD, running Ice Cold Sandwich 7.4 AOKP and am failing horribly.
I've tried flashing the M5, B34 and B32 versions over my existing 7.4 AOKP ROM and everytime I boot up after I flashed the TabletUI .zip I get a notice that a lot of programs have stopped working (but not with their app names, just numbers 1 - 130'ish). I can then unlock my phone and then everytime I attempt to do something (like change my DPI to 128) I get constant popups with the following information:
Header: delete
Text: Text actions
Action: Complete action with
At this point I restore my backup, because I've concluded that it doesn't work properly.
Am I missing something, or doing something wrong?
Any help is appreciated!
[ Voor 20% gewijzigd door Sagaris op 04-05-2012 11:01 ]
Volgens mij ligt de ontwikkeling voor de Desire HD een beetje op z'n gat op dit moment. Vrees dat we nog weinig nieuws gaan zien. Veel ontwikkelaars zijn inmiddels overgestapt op de One X. Zelf zit ik nu op IceColdSandwich - 7.4 - AOKP, bevalt me prima. Op de video camera na, werkt alles naar behoren. Daarnaast heb ik een goede batterylife.
Het is gewoon wachten op het uitlekken van de officiele ICS update voor de DHD. Ontwikkelaars hebben op dit moment gewoon het maximaal mogelijke gehaald uit de beschikbare bronnen. Het blijkt simpelweg bijna onmogelijk om de (video)camera goed te laten werken zonder goede drivers.
Precies. En hoe langer die update op zich laat wachten, hoe minder interessant de (oude) DHD wordt voor ontwikkelaars. Dus ik verwacht er steeds minder van eerlijk gezegd. Tegen die tijd zijn er zoveel nieuwere toestellen dat je alleen maar kunt hopen dat iemand nog de moeite neemt om de DHD te blijven ondersteunen. Vanzelfsprekend is het niet meer.
Helemaal mee eens, er zijn al genoeg ontwikkelaars over gestapt op andere toestellen. Deze zullen niet gauw meer een nieuwe ROM uitbrengen voor de DHD vrees ik. Zelf weet ik ook nog niet hoelang ik de DHD nog blijf gebruiken. Er zijn genoeg andere interessante toestellen op dit moment.
Tja kom zelf niks te kort, enige wat ik mis is een goede accu maar dat is in nieuwere telefoons even zeldzaam. Ben zelf tevreden met mn huidige rom, doet alles wat ik nodig heb. Straks de officiele drivers er in en telefoon gaat nog prima een jaar mee.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Goed nieuws: er is een testversie van de officiële ICS-update voor de Desire S gelekt. Met werkende camera dus. Virtuous heeft al een ROM uitgebracht op basis hiervan (Saga), en het schijnt dat de Desire HD de eerstvolgende is waar ze de ROM werkend op gaan maken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1669497
Android 4.0.4, Sense 3.6
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1669497
Android 4.0.4, Sense 3.6
Zijn er meer mensen die deze ervaringen hebben met de camera op Virtuous quattro RC3?

Voorheen deed hij het wel maar het wordt steeds gekker. Terwijl ik ICS wel lekker vind werken...
Wel goed nieuws dat er binnenkort een ROM met Sense 4 op ICS voor de DHD komt

Voorheen deed hij het wel maar het wordt steeds gekker. Terwijl ik ICS wel lekker vind werken...
Wel goed nieuws dat er binnenkort een ROM met Sense 4 op ICS voor de DHD komt
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ja helaas is dit het grootste probleem de camera op de DHD werkt gewoon nog niet 100% op ICS.
Met de rom IceColdSandwich en de app angelcamera werkte hij bij mij het beste.
Ik hoop dat die desire s rom (Virtuous Saga) gauw voor de desire hd komt dan is er eindelijk een volledig werkende ICS rom voor de DHD.
Met de rom IceColdSandwich en de app angelcamera werkte hij bij mij het beste.
Ik hoop dat die desire s rom (Virtuous Saga) gauw voor de desire hd komt dan is er eindelijk een volledig werkende ICS rom voor de DHD.
[ Voor 28% gewijzigd door ComTech op 27-05-2012 21:41 ]
Hier ineens een heel ander vaag probleem. Een paar dagen geleden zat ik nog op CyanogenMod 7.2 RC1, wat op zich best prima beviel. Maar toch: soms wel wat laggy, en het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toch maar weer eens wat anders geprobeerd.
Dat werd Android Revolution HD 7.0.4. Daarvoor eerst 4EXT recovery geïnstalleerd. Met succes allebei, maar ARHD had moeite om verbinding te maken met telefoonnetwerk (Vodafone).
Vervolgens verschillende andere Roms geprobeerd (virtuous Affinity, cyanogenmod 7 laatste nightly) met full wipes tussendoor, maar ineens hadden ze allemaal problemen met GSM/WCDMA. Kon niet meer op UMTS, alleen GSM/GPRS.
Zit inmiddels weer op de (toen prima werkende) backup van een week geleden maar ook die weigert ook verbinding te maken met WCDMA, alleen GSM/GPRS werkt nog. Als ik hem dwing om voor WCDMA/UMTS te kiezen, krijgt hij geen verbinding. de radio heb ik niet geflasht.
Uiteraard heb ik al meerdere malen gereboot, accu er al uit gehad etc. En het probleem doet zich dus voor bij alle Roms die ik probeer, inclusief ooit prima werkende backups, zonder dat ik de radio geflasht heb. Het enige wat echt anders is, is dat ik nu 4EXT recovery draai in plaats van Clockwork?
Volgens Vodafone is er geen storing of onderhoud hier.
Iemand suggesties?
Huidige basebandversie is 12.28b.60.140eU_26.03.02.15_M3 en de ROM is CM 7.2 RC1
Edit: ik heb ClockworkMod Recovery weer terug gezet in plaats van 4EXT, en ben daarmee nu de ooit prima werkende backup opnieuw aan het terugzetten na een full wipe. Ben benieuwd...
Edit2: geen succes helaas... Anybody help?
Dat werd Android Revolution HD 7.0.4. Daarvoor eerst 4EXT recovery geïnstalleerd. Met succes allebei, maar ARHD had moeite om verbinding te maken met telefoonnetwerk (Vodafone).
Vervolgens verschillende andere Roms geprobeerd (virtuous Affinity, cyanogenmod 7 laatste nightly) met full wipes tussendoor, maar ineens hadden ze allemaal problemen met GSM/WCDMA. Kon niet meer op UMTS, alleen GSM/GPRS.
Zit inmiddels weer op de (toen prima werkende) backup van een week geleden maar ook die weigert ook verbinding te maken met WCDMA, alleen GSM/GPRS werkt nog. Als ik hem dwing om voor WCDMA/UMTS te kiezen, krijgt hij geen verbinding. de radio heb ik niet geflasht.
Uiteraard heb ik al meerdere malen gereboot, accu er al uit gehad etc. En het probleem doet zich dus voor bij alle Roms die ik probeer, inclusief ooit prima werkende backups, zonder dat ik de radio geflasht heb. Het enige wat echt anders is, is dat ik nu 4EXT recovery draai in plaats van Clockwork?
Iemand suggesties?
Huidige basebandversie is 12.28b.60.140eU_26.03.02.15_M3 en de ROM is CM 7.2 RC1
Edit: ik heb ClockworkMod Recovery weer terug gezet in plaats van 4EXT, en ben daarmee nu de ooit prima werkende backup opnieuw aan het terugzetten na een full wipe. Ben benieuwd...
[ Voor 21% gewijzigd door Elwood Blues op 28-05-2012 09:59 ]
CyanogenMod 7.2 RC1 is nog bèta, dus verwacht er niet te veel van qua stabiliteit. Heb je al eventuele bugreports gedaan? Bugreports kunnen er voor zorgen dat de ROM in de toekomst stabieler is.Elwood Blues schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:28:
Hier ineens een heel ander vaag probleem. Een paar dagen geleden zat ik nog op CyanogenMod 7.2 RC1, wat op zich best prima beviel. Maar toch: soms wel wat laggy, en het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toch maar weer eens wat anders geprobeerd.
Een andere radio flashen kan dit oplossen.Elwood Blues schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:28:
Een andere radio flashen is denk ik wel aan te raden...Elwood Blues schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:28:
Even zoeken welke radio recommended is, en deze flashen.Elwood Blues schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:28:
Iemand suggesties?
Veel succes!
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
In principe kan een rom ook zelf een andere radio flashen (dat zou je probleem kunnen verklaren dat is onstaan na het flashen van een andere rom), alleen voor de DHD ken ik geen enkele rom die dat ook doet.
Hoe dan ook zou ik in elk geval een proberen deze radio te flashen: http://uploaded.to/file/d44dw23k En vooral ook voor de zekerheid toch even testen op een andere locatie om een netwerkprobleem bij jou in de buurt echt uit te sluiten.
Hoe dan ook zou ik in elk geval een proberen deze radio te flashen: http://uploaded.to/file/d44dw23k En vooral ook voor de zekerheid toch even testen op een andere locatie om een netwerkprobleem bij jou in de buurt echt uit te sluiten.
Dank voor de snelle reacties! Heb de simkaart even in mijn werktelefoon (oude iPhone 3G) gestopt en dan heb ik ook geen 3G. Lijkt er dus op dat er inderdaad iets mis is met het netwerk of de simkaart :-| straks even op de fiets naar een andere wijk om te kijken welke van de twee gaar is.
Edit: KPN-simkaart in mijn DHD = wél 3G. Ligt dus echt niet aan het toestel. Lekke hoor, loop je daarvoor 4 verschillende roms te flashen :-) Blijft nog wel de vraag: kan een gare ROM mijn simkaart op deze manier slopen?
Edit: KPN-simkaart in mijn DHD = wél 3G. Ligt dus echt niet aan het toestel. Lekke hoor, loop je daarvoor 4 verschillende roms te flashen :-) Blijft nog wel de vraag: kan een gare ROM mijn simkaart op deze manier slopen?
[ Voor 28% gewijzigd door Elwood Blues op 28-05-2012 11:30 ]
Ik denk niet dat een ROM je simkaart kan slopen. En als de ROM je sim sloopt, zou ik verwachten dat je sim helemaal niet meer werkt.
Even met m'n zoontje naar een speeltuin verderop in de wijk: gewoon 3G daar! Conclusie: telefoon, ROM, radio en sim zijn gewoon prima. Lijkt toch een storing in de mast te zijn, al zegt Vodafone van niet...
Dan is de vraag alleen nog hoe overtuig je Vodafone van het feit dat op jou locatie een storing is
In feite is je radio een apart/gesloten systeem in je telefoon dat er voor zorgt dat niet alles om zeep wordt geholpen zodra je radio of kernel een memory-leak krijgen bijvoorbeeld. En volgens mij zit je sim alleen met je radio verbonden. (ik kan er uiteraard naast zitten). Maar wat kan je ROM doen? Volgens mij is het belangrijkste gedeelte read-only.
Ik zou VF op de webcare even laten weten wat je allemaal gedaan hebt. Verschillende toestellen, ROMS, radio's, en netwerken. En VF is een constante factor die problemen veroorzaakt. Lijkt me simpel... Anders is het gewoon einde oefening voor ze.
(of ze hebben uberhaupt geen dekking daar)
Oh, anders even SIM omwisselen. Dat kost niets als het goed is. En is in feite ook een constante factor.
Even wat anders, welke governor gebruiken jullie voor daemon? Ik gebruik nu InteractiveX wat mij wel bevalt. Mooie is dat de CPU met het scherm uit helemaal omlaag gaat en redelijk snel schaalt. Ik merkte dat behoorlijk, als de CPU heel langzaam schaalt duurt het imho te lang voordat ik uberhaupt kan swipen om op te nemen. (even gesimuleerd door hem op max 250mhz oid te laten draaien).
Overigens is het minimum 172mhz. Is dit een verstandige instelling of kan ik de laagste stand beter naar 250mhz oid zetten? Ik merkte wel aardig dat CPU omlaag klokken wel degelijk een boost in accu kan geven. Tijdens energy-save was alles wel laggy maar de procenten aftellen duurde dan ook aardig lang. Het loont dus om hier een goed profiel te kiezen voor je gebruik en/of behoeften. Zelf vind ik het belangrijk dat scherm uit ook CPU op een laag pitje betekent.
Overigens na 1 minuut gaat hij hier ook automatisch over naar 2G. Als mijn scherm uit is wil ik alleen notifications ontvangen, dat gaat prima met 2G. Twitter, Facebook, Whatsapp, spraak en SMS doen het daar prima mee.
Rom is IceColdSandwich. Ik ben er tevreden over. En met de Apex launcher kan je enorm veel instellen. Ik hoop dat als de camerafix er is deze ook in IceColdSandwich mee worden genomen, maar dat zal ongetwijfeld...
Ik zou VF op de webcare even laten weten wat je allemaal gedaan hebt. Verschillende toestellen, ROMS, radio's, en netwerken. En VF is een constante factor die problemen veroorzaakt. Lijkt me simpel... Anders is het gewoon einde oefening voor ze.
(of ze hebben uberhaupt geen dekking daar)
Oh, anders even SIM omwisselen. Dat kost niets als het goed is. En is in feite ook een constante factor.
Even wat anders, welke governor gebruiken jullie voor daemon? Ik gebruik nu InteractiveX wat mij wel bevalt. Mooie is dat de CPU met het scherm uit helemaal omlaag gaat en redelijk snel schaalt. Ik merkte dat behoorlijk, als de CPU heel langzaam schaalt duurt het imho te lang voordat ik uberhaupt kan swipen om op te nemen. (even gesimuleerd door hem op max 250mhz oid te laten draaien).
Overigens is het minimum 172mhz. Is dit een verstandige instelling of kan ik de laagste stand beter naar 250mhz oid zetten? Ik merkte wel aardig dat CPU omlaag klokken wel degelijk een boost in accu kan geven. Tijdens energy-save was alles wel laggy maar de procenten aftellen duurde dan ook aardig lang. Het loont dus om hier een goed profiel te kiezen voor je gebruik en/of behoeften. Zelf vind ik het belangrijk dat scherm uit ook CPU op een laag pitje betekent.
Overigens na 1 minuut gaat hij hier ook automatisch over naar 2G. Als mijn scherm uit is wil ik alleen notifications ontvangen, dat gaat prima met 2G. Twitter, Facebook, Whatsapp, spraak en SMS doen het daar prima mee.
Rom is IceColdSandwich. Ik ben er tevreden over. En met de Apex launcher kan je enorm veel instellen. Ik hoop dat als de camerafix er is deze ook in IceColdSandwich mee worden genomen, maar dat zal ongetwijfeld...
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Welke governor gebruik jij daarvoor? Klinkt heel interessant allemaal, en zou ik graag eens uitproberen op mijn IceColdSandwichEven wat anders, welke governor gebruiken jullie voor daemon? Ik gebruik nu InteractiveX wat mij wel bevalt. Mooie is dat de CPU met het scherm uit helemaal omlaag gaat en redelijk snel schaalt. Ik merkte dat behoorlijk, als de CPU heel langzaam schaalt duurt het imho te lang voordat ik uberhaupt kan swipen om op te nemen. (even gesimuleerd door hem op max 250mhz oid te laten draaien).
Hier staat een hele lijst. Als je wat meer performance wilt kan je een governor kiezen met agressievere ramping bijv.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663809
Ik ga er even vanuit dat iedereen hier een account op XDA heeft
Misschien even in de OP verwerken deze link? Lijkt me vrij cruciaal. Ik denk dat de meesten voor o.a. batterij-performance en algemene performance rooten. Maar als je dan geen governor kiest die bij je past dan heb je alsnog niet hetgene naar waar je op zoek bent
Ik heb mijn telefoon overigens ook al een jaar geroot ofzo. Maar heb hier pas een paar dagen geleden onderzoek naar gedaan
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1663809
Ik ga er even vanuit dat iedereen hier een account op XDA heeft
Misschien even in de OP verwerken deze link? Lijkt me vrij cruciaal. Ik denk dat de meesten voor o.a. batterij-performance en algemene performance rooten. Maar als je dan geen governor kiest die bij je past dan heb je alsnog niet hetgene naar waar je op zoek bent
Ik heb mijn telefoon overigens ook al een jaar geroot ofzo. Maar heb hier pas een paar dagen geleden onderzoek naar gedaan
Welke radio gebruik je icm ics?Mooneater schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:49:
[...]
Welke governor gebruik jij daarvoor? Klinkt heel interessant allemaal, en zou ik graag eens uitproberen op mijn IceColdSandwich(IceColdSandwich ben ik ook heel tevreden over, hoewel hij af en toe de simkaart lijkt kwijt te raken, maar dit kan ook een hardwarematig probleem zijn (te lui tot nu toe om naar te kijken))
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik heb de stock radio nog. Kan het helpen om er een andere op te zetten? Ik ben dan inderdaad benieuwd wat een verbetering er dan nog uit te persen valt. Ik heb nu al een geschatte batterijtijd van 2 dagen met de nieuwe governor. Dan gebruik ik hem wel vrij licht, geen games. Af en toe eens bellen (10min/dag) en af en toe een whatsapp berichtje maken, hier en daar een foto, tweet verzenden, status controleren en that's it.
Ik zal morgen eens kijken of GPS een beetje deftig werkt
(kan daar ook een verschil in zitten met een andere radio?)
Ik zal morgen eens kijken of GPS een beetje deftig werkt
Mijn toestel moet worden terug gestuurd, helaas, maar mijn 3G doet het niet meer. Op het moment heb ik hem geroot en draai android 4.03 met sense (verbouwde One X rom). Maar voor garantie geloof ik dat alles weer terug moet, dus stock rom, unroot, etc.
Helaas ben ik mijn backup kwijt van mijn stock rom, ik weet het, heel stom van me, maar het is niet anders.
Dus wie kan mij even duidelijk uitleggen wat voor stappen ik moet doorlopen om mijn toestel weer terug naar stock te krijgen?
Ik heb meerdere fora doorgelezen maar iedereen roept wat anders en het wordt er niet echt duidelijker op.
Helaas ben ik mijn backup kwijt van mijn stock rom, ik weet het, heel stom van me, maar het is niet anders.
Dus wie kan mij even duidelijk uitleggen wat voor stappen ik moet doorlopen om mijn toestel weer terug naar stock te krijgen?
Ik heb meerdere fora doorgelezen maar iedereen roept wat anders en het wordt er niet echt duidelijker op.
Probleem!
Een tijdje terug heb ik MIUI (v4) geïnstalleerd, en hoewel het in eerste instantie lekker werkte, kreeg ik meer en meer problemen. Het begon met het wegvallen van de verbinding, waardoor ik opnieuw m'n pincode moest invoeren, waarna ik de boodschap kreeg dat ik moest restarten. Daarna kreeg ik steeds meer force closes, en werden apps en internet enorm traag. Tenslotte werkte m'n contacts niet meer, waardoor ik dus geen smsjes kon ontvangen, versturen of contacten op kon zoeken. Daarom besloot ik om Android Revolution HD er maar weer op te zetten, lekker terug naar zo stock mogelijk.
Echter, nu ik m'n telefoon opstart, en m'n pin invoer, krijg ik direct een aantal force close notifications, waaronder People (process com.android.htccontacts) en android.proces.acore. Hiermee is m'n telefoon dus helemaal onbruikbaar geworden, en tot overmaat van ramp kom ik niet meer in de bootloader van clockwork. Volume down en power werkt niet, en ik kan geen gebruik meer maken zo van USB storage.
Kan ik via de PC weer iets terugflashen of resetten? Misschien helemaal alles opnieuw?
Een tijdje terug heb ik MIUI (v4) geïnstalleerd, en hoewel het in eerste instantie lekker werkte, kreeg ik meer en meer problemen. Het begon met het wegvallen van de verbinding, waardoor ik opnieuw m'n pincode moest invoeren, waarna ik de boodschap kreeg dat ik moest restarten. Daarna kreeg ik steeds meer force closes, en werden apps en internet enorm traag. Tenslotte werkte m'n contacts niet meer, waardoor ik dus geen smsjes kon ontvangen, versturen of contacten op kon zoeken. Daarom besloot ik om Android Revolution HD er maar weer op te zetten, lekker terug naar zo stock mogelijk.
Echter, nu ik m'n telefoon opstart, en m'n pin invoer, krijg ik direct een aantal force close notifications, waaronder People (process com.android.htccontacts) en android.proces.acore. Hiermee is m'n telefoon dus helemaal onbruikbaar geworden, en tot overmaat van ramp kom ik niet meer in de bootloader van clockwork. Volume down en power werkt niet, en ik kan geen gebruik meer maken zo van USB storage.
Kan ik via de PC weer iets terugflashen of resetten? Misschien helemaal alles opnieuw?
Kan je niet iets met adb doen?
Heb het op m'n PC staan, maar heb er nog nooit iets mee gedaan. Waar begin ik?TommieW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:28:
Kan je niet iets met adb doen?
Voor de DHD is er de MIUI-ICS te krijgen en RD-MIUI-ICS.
Wat is het verschil? Versienummers zien er hetzelfde uit.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Kan ik het via de Advance Ace Hack Kit?
EDIT: nee, werkt ook niet. Telefoon is helemaal niet meer te helpen gok ik. Zeer groot probleem..
EDIT: nee, werkt ook niet. Telefoon is helemaal niet meer te helpen gok ik. Zeer groot probleem..
[ Voor 56% gewijzigd door Richard P op 31-05-2012 22:51 ]
Zodra je niet meer in de bootloader kan komen is er weinig meer aan. Weet je zeker dat je ook echt vol- indrukt? Niet dat het knopje gaar is?
CWM werkt nog wel eens door te booten met een USB-kabel op de PC aangesloten vanaf uit naar aan. Op die manier kwam je ook bij recovery terecht. Zit er toevallig niet een reset-button op de DHD aan de achterkant?
CWM werkt nog wel eens door te booten met een USB-kabel op de PC aangesloten vanaf uit naar aan. Op die manier kwam je ook bij recovery terecht. Zit er toevallig niet een reset-button op de DHD aan de achterkant?
Staat usb foutopsporing aan? Zo ja, HTC aan pc, en via de command line adb reboot bootloader doen.
Probleem is dat ik het AAHK probeerde opnieuw te beginnen, maar die installatie eindigde maar niet. Command box liep vast, en nu zit m'n mobiel dus 'tussen' ROMs in heb ik het idee. Als ik het opnieuw probeer zegt AAHK dat of: Phone not plugged in (jawel), Driver not installed (jawel) or; USB debugging not enabled.
Dat laatste zal wel het geval zijn, want hoewel het bij de niet werkende Android Revolution HD ROM niet werkte, stond USB debugging nog wel aan. Maar na de mislukte flash is dat niet meer het geval. AAHK wordt het dus niet, en omdat USB debugging blijkbaar niet meer standaard aan staat, gaat het met adb ook niet lukken...
Helemaal hopeloos nu? Ik kan niet anders denken dan dat de ClockWork Mod er nog op staat en er gewoon nog een bootloader moet zijn, maar ik kan a) adb niet runnen, zodat ik eventueel een andere update.zip erop kan zetten, en b) volume down + power werkt ook niet.
Ik kan pas in oktober een nieuwe mobiel uitzoeken, en tot overmaat van ramp zijn m'n oude reserve telefoons (Xperia X1 en Samsung D500) ook met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Hoop dus echt dat er nog een mogelijkheid is..
EDIT: Ik heb het voor elkaar gekregen om in de bootloader te komen (ze konden m'n 'YES!' aan de overkant horen), maar zodra ik een keuze maak met de powerbutton krijg ik het witte scherm met het HTC logo. Hmm..
EDIT2: Ok, ben er dus achter dat de power button werkt wanneer ik FASTBOOT selecteer en verbonden ben via USB. Verder heb ik nog niets nuttigs kunnen doen daarmee. RECOVERY en FACTORY RESET kan ik echter niet selecteren, omdat ik dan naar het witte HTC scherm ga.
EDIT3: Ik ga nu deze optie proberen:
3) Updater file (PG88IMG.zip)
-Place PG88IMG.zip File on your SD card root, and boot into HBoot, and follow onscreen instructions
Heb ik uit deze instructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20575169 Waarvan ik denk dat het op dezelfde manier zal werken.
Dat laatste zal wel het geval zijn, want hoewel het bij de niet werkende Android Revolution HD ROM niet werkte, stond USB debugging nog wel aan. Maar na de mislukte flash is dat niet meer het geval. AAHK wordt het dus niet, en omdat USB debugging blijkbaar niet meer standaard aan staat, gaat het met adb ook niet lukken...
Helemaal hopeloos nu? Ik kan niet anders denken dan dat de ClockWork Mod er nog op staat en er gewoon nog een bootloader moet zijn, maar ik kan a) adb niet runnen, zodat ik eventueel een andere update.zip erop kan zetten, en b) volume down + power werkt ook niet.
Ik kan pas in oktober een nieuwe mobiel uitzoeken, en tot overmaat van ramp zijn m'n oude reserve telefoons (Xperia X1 en Samsung D500) ook met geen mogelijkheid meer aan te krijgen. Hoop dus echt dat er nog een mogelijkheid is..
EDIT: Ik heb het voor elkaar gekregen om in de bootloader te komen (ze konden m'n 'YES!' aan de overkant horen), maar zodra ik een keuze maak met de powerbutton krijg ik het witte scherm met het HTC logo. Hmm..
EDIT2: Ok, ben er dus achter dat de power button werkt wanneer ik FASTBOOT selecteer en verbonden ben via USB. Verder heb ik nog niets nuttigs kunnen doen daarmee. RECOVERY en FACTORY RESET kan ik echter niet selecteren, omdat ik dan naar het witte HTC scherm ga.
EDIT3: Ik ga nu deze optie proberen:
3) Updater file (PG88IMG.zip)
-Place PG88IMG.zip File on your SD card root, and boot into HBoot, and follow onscreen instructions
Heb ik uit deze instructies: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=20575169 Waarvan ik denk dat het op dezelfde manier zal werken.
[ Voor 25% gewijzigd door Richard P op 01-06-2012 11:18 ]
Met fastboot kan je ROM's flashen. Sorry voor de korte antwoorden van mijn antwoorden via mobiel werkt niet echt goed op Tweakers.net.
Tip: Fast boot commander is een goed programma voor dit soort dingen.
Geen idee! Ik draai nu RD-MIUI en die bevalt op zich prima.anandus schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:40:
Voor de DHD is er de MIUI-ICS te krijgen en RD-MIUI-ICS.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Geprobeerd, maar dan krijg ik: FAILED (remote: not allowed)TommieW schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:00:
Met fastboot kan je ROM's flashen. Sorry voor de korte antwoorden van mijn antwoorden via mobiel werkt niet echt goed op Tweakers.net.
Heeft waarschijnlijk te maken met USB debugging dat niet meer aan staat vanwege de mislukte flash..
Ik heb de laatste MIUI van miui.nl op mijn DHD staan.
Maar het valt me op dat sinds een paar weken mijn DHD best warm wordt als ik een spelletje op start of veel gebruik. Heel vaag.
Hij lijkt ook wel trager te zijn dan normaal. Toch maar eens wat processen bekijken.
Maar het valt me op dat sinds een paar weken mijn DHD best warm wordt als ik een spelletje op start of veel gebruik. Heel vaag.
Hij lijkt ook wel trager te zijn dan normaal. Toch maar eens wat processen bekijken.
Ik zou graag de Android Revolution ROM willen plaatsen op mijn Desire HD, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. De 'How To' waar in dit forum naar wordt verwezen staat helaas niet meer online, dus vandaar dat ik mij richt tot jullie.
Waar moet ik (allemaal) rekening mee houden?
Ik neem aan dat je DHD ook nog niet geroot is? Ik heb deze thread gebruikt, en als je alles letter voor letter volgt kan er weinig mis gaan. Ze gebruiken daar zelfs ook de Android Revolution ROM.Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:33:
Ik zou graag de Android Revolution ROM willen plaatsen op mijn Desire HD, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. De 'How To' waar in dit forum naar wordt verwezen staat helaas niet meer online, dus vandaar dat ik mij richt tot jullie.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377119
Hij is inderdaad nog niet geroot. Bedankt voor de link!Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:40:
[...]
Ik neem aan dat je DHD ook nog niet geroot is? Ik heb deze thread gebruikt, en als je alles letter voor letter volgt kan er weinig mis gaan. Ze gebruiken daar zelfs ook de Android Revolution ROM.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1377119
Dit is op deze manier inderdaad een eitjeYonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:11:
[...]
Hij is inderdaad nog niet geroot. Bedankt voor de link!
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
En ik zit al meteen met een probleem:
Ik heb 'Ace Advanced Hack' gebruikt om mijn Desire HD te rooten, echter ik moest hem downgraden. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de PD98IMG die bij de Hack inbegrepen zit. Het programma deed zijn werk en de telefoon werd geflashed. Maar nu sta ik vast in het Bootloader menu (drie android poppetjes op de achtergrond) en kan ik geen van de opties selecteren met de volume-/powerknop. Wat nu?
Ik heb 'Ace Advanced Hack' gebruikt om mijn Desire HD te rooten, echter ik moest hem downgraden. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van de PD98IMG die bij de Hack inbegrepen zit. Het programma deed zijn werk en de telefoon werd geflashed. Maar nu sta ik vast in het Bootloader menu (drie android poppetjes op de achtergrond) en kan ik geen van de opties selecteren met de volume-/powerknop. Wat nu?
Hallo,
Zojuist heb ik een *bliep simkaart binnen gekregen. Natuurlijk meteen in mijn HTC gestopt met Cyanogenmod 7.1. Helaas blijkt het internet niet te werken. Op mijn Sony Ericsson G700 werkt het internet wel gewoon. Als ik mijn HTC opstart lijkt hij het wel even gewoon te doen; ik krijg even Whatsapp berichten binnen. Ik zie dan het Android internet icoontje rechtsboven met een H. De pijltjes voor up- en download knipperen. Op een gegeven moment, lijkt het toestel om te schakelen naar 3G. Op dit moment valt de verbinding weg. Ik zie alleen af en toe het pijltje omlaag knipperen. Ik kan op dit moment geen internetpagina's openen, of WhatsApp berichten verzenden. Ook als ik Cyanogemod vertel om alleen 2G netwerken te gebruiken werkt het niet. De APN instellingen zijn hetzelfde op mijn Desire HD als op mijn G700. Nationale dataroaming staat aan.
Heeft iemand een idee hoe ik werkend mobiel internet op mijn Desire HD kan krijgen?
Alvast bedankt!
Zojuist heb ik een *bliep simkaart binnen gekregen. Natuurlijk meteen in mijn HTC gestopt met Cyanogenmod 7.1. Helaas blijkt het internet niet te werken. Op mijn Sony Ericsson G700 werkt het internet wel gewoon. Als ik mijn HTC opstart lijkt hij het wel even gewoon te doen; ik krijg even Whatsapp berichten binnen. Ik zie dan het Android internet icoontje rechtsboven met een H. De pijltjes voor up- en download knipperen. Op een gegeven moment, lijkt het toestel om te schakelen naar 3G. Op dit moment valt de verbinding weg. Ik zie alleen af en toe het pijltje omlaag knipperen. Ik kan op dit moment geen internetpagina's openen, of WhatsApp berichten verzenden. Ook als ik Cyanogemod vertel om alleen 2G netwerken te gebruiken werkt het niet. De APN instellingen zijn hetzelfde op mijn Desire HD als op mijn G700. Nationale dataroaming staat aan.
Heeft iemand een idee hoe ik werkend mobiel internet op mijn Desire HD kan krijgen?
Alvast bedankt!
Is je HTC niet bezig met iets te flashen? Zo nee, USB loskoppelen, accu er uit, 10 sec wachten, accu er weer in, volumeknop naar beneden ingedrukt houden, powerbutton voor een seconde indrukken. Je HTC start als het goed is, nu in de bootloader op.Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:52:
Kan je geen opties selecteren omdat je knoppen niet reageren, of omdat er geen opties zijn/niet klikbaar zijn?Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:52:
Als ik gewoon de powerknop indruk dan start de telefoon op, maar blijft hij hangen op het witte scherm (met het groene HTC logo). Als ik de volume knop naar beneden druk terwijl ik de powerknop ingedrukt houd, dan start hij de bootloader. Echter, ik kan dan geen optie selecteren met de volumeknoppen en de powerknop. De knoppen reageren niet.Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:38:
[...]
Kan je geen opties selecteren omdat je knoppen niet reageren, of omdat er geen opties zijn/niet klikbaar zijn?
De computer ziet de telefoon nog wel, maar niet als ADB.
Edit: SD-Kaart eruit gehaald en nu kan ik wel dingen selecteren in BootLoader. Gelukkig! Wat raden jullie mij nu aan om te doen?
[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 01-06-2012 17:54 ]
Nog even een vraag toevoegen:TommieW schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:26:
Hallo,
Alvast bedankt!
Wat is naar jullie mening de beste/stabielste Android 4 ROM voor de Desire HD?
hmmm, kan je in de command box 'fastboot devices' doen? En zie je dan je toestel? Dan zou je (net zoals ik de hele dag heb gedaanYonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:45:
[...]
Als ik gewoon de powerknop indruk dan start de telefoon op, maar blijft hij hangen op het witte scherm (met het groene HTC logo). Als ik de volume knop naar beneden druk terwijl ik de powerknop ingedrukt houd, dan start hij de bootloader. Echter, ik kan dan geen optie selecteren met de volumeknoppen en de powerknop. De knoppen reageren niet.
De computer ziet de telefoon nog wel, maar niet als ADB.
Edit: SD-kaart eruit gehaald en nu kan ik wel dingen selecteren in BootLoader. Gelukkig!Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:54:
[...]
hmmm, kan je in de command box 'fastboot devices' doen? En zie je dan je toestel? Dan zou je (net zoals ik de hele dag heb gedaan) via de command box wat commando's moeten kunnen geven.
Ah mooi man! Begrijp ik het goed dat je nu alleen je mobiel nog geroot hebt, en niet een ROM geflashed?Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:55:
[...]
Edit: SD-kaart eruit gehaald en nu kan ik wel dingen selecteren in BootLoader. Gelukkig!Wat raden jullie mij nu aan om te doen?
Precies. Volgens dat 'Ace Hack'-programma moest ik eerst de telefoon downgraden en dan later het hack programma nog eens draaien. Maar is hij nu downgraded? Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag! Ik vind het al supertof dat je helpt Richard!Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:56:
[...]
Ah mooi man! Begrijp ik het goed dat je nu alleen je mobiel nog geroot hebt, en niet een ROM geflashed?
Hehe, ik heb m'n eigen probleem ook opgelost nu, dus ik moet gebruik maken van dat gelukYonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:59:
[...]
Precies. Volgens dat 'Ace Hack'-programma moest ik eerst de telefoon downgraden en dan later het hack programma nog eens draaien. Maar is hij nu downgraded? Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik dat graag! Ik vind het al supertof dat je helpt Richard!
Ik zou 'm nog eens aan AAHK hangen, kijken wat 'ie dan zegt. Want volgens mij moest je na de downgrade eens opnieuw proberen. Ben overigens niet 100% zeker, maar het kan volgens mij geen kwaad om even AAHK te laten lopen zodat je kan kijken of het inderdaad gelukt is.
Zo nee, volg de stappen die je krijgt (hou de guide in die link er goed bij!).
Zo ja, ga dan verder en zet de Android Revolution zip op je SDcard waar je 'm terug kan vinden, en noem 'm update.zip voor het gemak en om strak de guide te volgen.
Helemaal goed! Ga ik dat proberen.Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:05:
[...]
Hehe, ik heb m'n eigen probleem ook opgelost nu, dus ik moet gebruik maken van dat geluk
Ik zou 'm nog eens aan AAHK hangen, kijken wat 'ie dan zegt. Want volgens mij moest je na de downgrade eens opnieuw proberen. Ben overigens niet 100% zeker, maar het kan volgens mij geen kwaad om even AAHK te laten lopen zodat je kan kijken of het inderdaad gelukt is.
Zo nee, volg de stappen die je krijgt (hou de guide in die link er goed bij!).
Zo ja, ga dan verder en zet de Android Revolution zip op je SDcard waar je 'm terug kan vinden, en noem 'm update.zip voor het gemak en om strak de guide te volgen.
De nodige (XDA) handleidingen staan hier al een ruime tijd open, dus daar zal ik vast wel het een-en-ander aan hebben. Mocht het toch niet lukken, dan zal ik wederom een beroep doen op je kennis!
Thanks!
Succes! Ben nu even koken dus ik check het pas over een uurtje weer ben ik bang, maar komt vast goed.Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:07:
[...]
Helemaal goed! Ga ik dat proberen.
De nodige (XDA) handleidingen staan hier al een ruime tijd open, dus daar zal ik vast wel het een-en-ander aan hebben. Mocht het toch niet lukken, dan zal ik wederom een beroep doen op je kennis!
Thanks!
Weinig vooruitgang tot nu toe. AAHK zegt nu dat de telefoon niet aan de computer hangt, de driver niet is geïnstalleerd of het toestel niet in de foutopsporingsmodus staat. Ik kan nu dus niets met AAHK ...Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:08:
[...]
Succes! Ben nu even koken dus ik check het pas over een uurtje weer ben ik bang, maar komt vast goed.
Edit: Bovenaan de BootLoader staat trouwens nog steeds S-ON.
Edit: Via cmd kan ik wel gewoon fastboot commands invoeren. Misschien dat ik op die manier iets kan doen?
[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 01-06-2012 19:56 ]
Dan zou ik even kijken of je bij je sdcard kan, en Dan de ROM erop zetten. In je bootloader kan je dan als hetgoed is de update via zip installeren.Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:16:
[...]
Weinig vooruitgang tot nu toe. AAHK zegt nu dat de telefoon niet aan de computer hangt, de driver niet is geïnstalleerd of het toestel niet in de foutopsporingsmodus staat. Ik kan nu dus niets met AAHK ...
Edit: Bovenaan de BootLoader staat trouwens nog steeds S-ON.
Edit: Via cmd kan ik wel gewoon fastboot commands invoeren. Misschien dat ik op die manier iets kan doen?
Dat ga ik nu proberen, maar maakt het uit dat er nog steeds staat: S-ON? En hoe heb jij jouw probleem opgelost?Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:02:
[...]
Dan zou ik even kijken of je bij je sdcard kan, en Dan de ROM erop zetten. In je bootloader kan je dan als hetgoed is de update via zip installeren.
Edit: Als ik via cmd fastboot update update.zip doe dan krijg ik 'failed to load update.zip' en dat terwijl het bestand toch echt op de sd kaart staat.
[ Voor 17% gewijzigd door Yonix op 01-06-2012 20:08 ]
Volgens mij doet fastboot installeren vanuit de directory waar de fastboot.exe staat. Dan moet je even die update in de fastboot directory zetten, misschien werkt dat.
Gedaan. Als ik dan het commando 'fastboot update update.zip' ingeef, dan zegt hij 'cannot load update.zip'. Vervolgens probeer ik een boot.img te laden. Deze download hij wel succesvol, maar vervolgens gaat het toch mis: 'remote: not allowed'.Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:24:
Volgens mij doet fastboot installeren vanuit de directory waar de fastboot.exe staat. Dan moet je even die update in de fastboot directory zetten, misschien werkt dat.
Ok, precies wat ik had
die update op je sdcard, noem die eens PD98IMG.zip en boot dan op je mobiel naar de bootloader. Na even wachten zal ie vragen of je de update wil installeren.
Hij vraagt niets ...Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:42:
Ok, precies wat ik haddie update op je sdcard, noem die eens PD98IMG.zip en boot dan op je mobiel naar de bootloader. Na even wachten zal ie vragen of je de update wil installeren.
Hmm, dat is gek. Ik ben nu niet thuis, maar ik zal vanavond even wat links plaatsen waar ik mn oplossing heb gevonden.Yonix schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:10:
[...]
Hij vraagt niets ...En met de sd kaart in de telefoon gaat de bootloader in een 'freeze'.
Dat zou super zijn! Thanks.Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:17:
[...]
Hmm, dat is gek. Ik ben nu niet thuis, maar ik zal vanavond even wat links plaatsen waar ik mn oplossing heb gevonden.
Sorry was wat later thuis dan gepland, hier een aantal links waar ik her en der dingen herkende die me uiteindelijk naar de oplossing voor mijn probleem leidden.
M'n eigen thread op XDA, staat misschien nog iets in dat ik hier niet heb gezegd maar wat je wellicht herkent: http://forum.xda-develope...p?p=26837524#post26837524
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1612969
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1541975
http://www.incredibleforu...-recovery-img%5D-sdk.html
http://forum.cyanogenmod....er-after-upgrade-attempt/
http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=754
(de posts van jneapan en de opening post) http://forum.xda-develope...read.php?t=1412398&page=3
http://forum.xda-develope...p?p=26844128#post26844128
Speur dat maar eens door, misschien kom je wat herkenbaars tegen en krijg je zo een idee of een ander inzicht. Het was bij mij ook toevallig dat ik de oplossing tegenkwam in een niet-gerelateerde post, dus stel je een beetje open.
Misschien had je dit al gezien, maar iemand met een vergelijkbaar probleem (sd card en bevriezende bootloader) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13099615
M'n eigen thread op XDA, staat misschien nog iets in dat ik hier niet heb gezegd maar wat je wellicht herkent: http://forum.xda-develope...p?p=26837524#post26837524
(de posts van jneapan en de opening post) http://forum.xda-develope...read.php?t=1412398&page=3
Speur dat maar eens door, misschien kom je wat herkenbaars tegen en krijg je zo een idee of een ander inzicht. Het was bij mij ook toevallig dat ik de oplossing tegenkwam in een niet-gerelateerde post, dus stel je een beetje open.
Misschien had je dit al gezien, maar iemand met een vergelijkbaar probleem (sd card en bevriezende bootloader) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13099615
IceColdSandwich. I.c.m. apex launcher echt een heerlijke rom. Lees ook even door welke governor er op hoort. Ondanks hoog gebruik gaat mijn accu lang mee. Mijn telefoon gaat zelden echt in 'sleep' maar omdat hij als het scherm uit is alleen 2G mag en max 240mhz draait kan het nooit veel zijn.TommieW schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:53:
[...]
Nog even een vraag toevoegen:
Wat is naar jullie mening de beste/stabielste Android 4 ROM voor de Desire HD?
Doe ik mijn scherm aan gaat hij kijken of er wifi is en klokt hij de CPU rustig omhoog. Ja je dataverbruik is hoger omdat hij veel switcht met wifi (ik weet niet of ik hem telkens aan/uit moet laten of dat er een timer tussen moet, het is wel even irritant met het wachten om wifi in te schakelen).
Iemand een idee wat zuiniger is? 2G data met een niet al te sterk signaal of wifi met een redelijk goed signaal?
[ Voor 44% gewijzigd door Nox op 02-06-2012 00:43 ]
Bedankt!NoxiuZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:38:
[...]
IceColdSandwich. I.c.m. apex launcher echt een heerlijke rom. Lees ook even door welke governor er op hoort. Ondanks hoog gebruik gaat mijn accu lang mee. Mijn telefoon gaat zelden echt in 'sleep' maar omdat hij als het scherm uit is alleen 2G mag en max 240mhz draait kan het nooit veel zijn.
Doe ik mijn scherm aan gaat hij kijken of er wifi is en klokt hij de CPU rustig omhoog. Ja je dataverbruik is hoger omdat hij veel switcht met wifi (ik weet niet of ik hem telkens aan/uit moet laten of dat er een timer tussen moet, het is wel even irritant met het wachten om wifi in te schakelen).
Iemand een idee wat zuiniger is? 2G data met een niet al te sterk signaal of wifi met een redelijk goed signaal?
Morgen zal ik maar eens IceColdSandwich flashen dan maar.
Ik denk dat de meeste up-to-date apps gewoon met titaniumbackup over te zetten zijn vanaf CyanogenMod 7?
Zover ik weet gebruikt wifi meer stroom dan 2G, maar dat weet ik niet zeker...
Het is mij gelukt om met een RUU (RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_R_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_233505_signed) de telefoon te flashen naar de 'fabrieksinstellingen' en man wat ben ik blij zeg. Ik was even bang dat ik mijn telefoon gedag kon zeggen.Richard P schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:30:
Sorry was wat later thuis dan gepland, hier een aantal links waar ik her en der dingen herkende die me uiteindelijk naar de oplossing voor mijn probleem leidden.
Het was me een avontuur en dit laat meteen maar zien hoe voorzichtig je moet zijn met het rooten van je telefoon en het installeren van costum ROM's. Oh, en dat je gewoon de handleidingen goed moet lezen.
Thanks voor je hulp Richard!
Ah pfeww, je gaat even goed zweten he als het zo mis gaat. Ach, zo hebben we allebei een wijze les geleerdYonix schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:02:
[...]
Het is mij gelukt om met een RUU (RUU_Ace_Sense30_S_HTC_WWE_3.12.405.1_R_Radio_12.65.60.29_26.14.04.28_M_release_233505_signed) de telefoon te flashen naar de 'fabrieksinstellingen' en man wat ben ik blij zeg. Ik was even bang dat ik mijn telefoon gedag kon zeggen.![]()
Het was me een avontuur en dit laat meteen maar zien hoe voorzichtig je moet zijn met het rooten van je telefoon en het installeren van costum ROM's. Oh, en dat je gewoon de handleidingen goed moet lezen.![]()
Thanks voor je hulp Richard!
8.0 is vandaag uitgekomen. Heb je mazzel meeTommieW schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 00:56:
[...]
Bedankt!
Morgen zal ik maar eens IceColdSandwich flashen dan maar.
Ik denk dat de meeste up-to-date apps gewoon met titaniumbackup over te zetten zijn vanaf CyanogenMod 7?
Zover ik weet gebruikt wifi meer stroom dan 2G, maar dat weet ik niet zeker...
Iemand een idee of je moet wipen voor je van 7.4 naar 8.0 gaat?
Ik kreeg ook een melding van een ROM update voor IceColdSandwich - iemand dit al gedaan?NoxiuZ schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:27:
[...]
8.0 is vandaag uitgekomen. Heb je mazzel mee
Iemand een idee of je moet wipen voor je van 7.4 naar 8.0 gaat?
Voorlopig vertrouw ik nog even op "If it ain't broke, don't fix it.."
Ik heb net IceColdSandwich 8 er op gezet. Ik vind het nu al een stuk beter en sneller aanvoelen dan Cyanogenmod 7.
Ze hebben er tot nu toe weer een tevreden gebruiker bij.
Ze hebben er tot nu toe weer een tevreden gebruiker bij.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom iedereen zo enthousiast is over CM. Ik heb 7.0 geflashed toen het uitkwam (als eerste custom ROM ever
) en ik was ... underwhelmed. Kaal, lelijke interface en nog een batterydrain van heb ik jou daar. Ondertussen ben ik 20 ROM's verder en heb ik laatst CM7.2RC2 op m'n DHD gezet. Eh .. tsja. Zelfde verhaal weer. Batterydrain iets beter maar godallejezusnogaantoe wat _lelijk_. Snel voelt het ook al niet echt aan.
Draai nu MIUI 2.5.25 (geloof ik) op basis van LC's 7.5 AOKP (volgt u het nog?) en dat ziet er soepel uit en alles (behalve de videocamera) lijkt goed te werken. Nu maar wachten tot HTC eindelijk de Android 4/Sense 3.6 update vrijgeeft voor de DHD, dan kunnen de modders eindelijk met kernel 3.0 aan de slag en kunnen we dus de One V ROM 100% werkend maken op de DHD en daarmee zing ik het dan wel uit tot einde contract.
Draai nu MIUI 2.5.25 (geloof ik) op basis van LC's 7.5 AOKP (volgt u het nog?) en dat ziet er soepel uit en alles (behalve de videocamera) lijkt goed te werken. Nu maar wachten tot HTC eindelijk de Android 4/Sense 3.6 update vrijgeeft voor de DHD, dan kunnen de modders eindelijk met kernel 3.0 aan de slag en kunnen we dus de One V ROM 100% werkend maken op de DHD en daarmee zing ik het dan wel uit tot einde contract.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb vandaag maar eens weer icecoldsandwich geflasht.
Heb eerdere versies (4.x 5.x) ook gebruikt maar het was me nog te buggie.
Nu er weer een nieuwe versie is maar eens geprobeerd.
Nou viel me toch zwaar tegen. Erg traag en toch best nog buggie.
Heb gauw mijn backup teruggezet.
Ben toch zeer tevreden met cyanogenmod 7.2 (ondangs dat ie beta is).
Over de looks ben ik het wel eens het is niet echt bijzonder mooi.
Maar gewoon even iets moois koken in deze kitchen http://uot.dakra.lt/kitchen/
Ik blijf voolopig lekker op cyanogenmod totdat er een icecreamsandwich rom echt goed en volledig werkt.
Heb eerdere versies (4.x 5.x) ook gebruikt maar het was me nog te buggie.
Nu er weer een nieuwe versie is maar eens geprobeerd.
Nou viel me toch zwaar tegen. Erg traag en toch best nog buggie.
Heb gauw mijn backup teruggezet.
Ben toch zeer tevreden met cyanogenmod 7.2 (ondangs dat ie beta is).
Over de looks ben ik het wel eens het is niet echt bijzonder mooi.
Maar gewoon even iets moois koken in deze kitchen http://uot.dakra.lt/kitchen/
Ik blijf voolopig lekker op cyanogenmod totdat er een icecreamsandwich rom echt goed en volledig werkt.
Hallo,
Ik gebruik nu al een tijdje IceCreanSandwich. Ik vind Android 4 echt geweldig, maar er zijn toch wel wat minpunten...
Het boot screen vind ik mooi, helaas zie ik veel vaker dan ik zou willen. Mijn Desire HD vind het blijkbaar erg leuk om zichzelf opnieuw op te starten, aangezien hij het behoorlijk vaak doet. In de laatste 2 dagen minstens 5 keer.
Verder krijg ik ook erg vaak de melding dat "system" of "system-ui" gestopt is.
Ook haal ik hoogstens 6 uur op een acculading.
Ik ben me er van bewust dat ICS nog in beta is voor de Desire HD. Ik heb maar van 3 apps een Titanium Backup terug gezet. Dit waren geen system apps.
Van het weekend even kijken of ik terug wil naar CyanogenMOD of een ROM met HTC Sense 3.5...
Ik gebruik nu al een tijdje IceCreanSandwich. Ik vind Android 4 echt geweldig, maar er zijn toch wel wat minpunten...
Het boot screen vind ik mooi, helaas zie ik veel vaker dan ik zou willen. Mijn Desire HD vind het blijkbaar erg leuk om zichzelf opnieuw op te starten, aangezien hij het behoorlijk vaak doet. In de laatste 2 dagen minstens 5 keer.
Verder krijg ik ook erg vaak de melding dat "system" of "system-ui" gestopt is.
Ook haal ik hoogstens 6 uur op een acculading.
Ik ben me er van bewust dat ICS nog in beta is voor de Desire HD. Ik heb maar van 3 apps een Titanium Backup terug gezet. Dit waren geen system apps.
Van het weekend even kijken of ik terug wil naar CyanogenMOD of een ROM met HTC Sense 3.5...
Vandaag maar even mijn telefoon terug zetten naar origineel. Begin me na een jaar toch te storen aan het scheef zitten van de achterkant wat gebeurd is na reparatie overigens.
Maar kan dan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Maar kan dan beter het zekere voor het onzekere nemen.
Draai nu sinds enkele dagen op Beta 5 van de IceSense V ROM (HTC One V ROM). Alles werkt prima (ook Bluetooth, yay!) behalve, uiteraard, de camera. 1 provider heeft inde UK laten vallen dat ze 25 juli de update zouden krijgen van HTC (ICS met Sense 3.6), dan kan de camera geport worden en heb je eigenlijk een One V
Hoe is de battery life?
Ik heb nu icecold sandwich 7.4 (of was het .2) en deze is ronduit traag, en de batterylife is om te huilen. Met redelijk gebruik is hij van een dag van 08:00 tot 18:00 ongeveer leeg..
Ik heb nu icecold sandwich 7.4 (of was het .2) en deze is ronduit traag, en de batterylife is om te huilen. Met redelijk gebruik is hij van een dag van 08:00 tot 18:00 ongeveer leeg..
Ik mag hopen dat de officiële ICS-update wel wat beter is dan een schamele 10 uurtjes.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bij mij scheelt het heel erg om de governor te veranderen, ik heb nu (zoals hierboven ergens al aangegeven) deze op "ondemand", en daarnaast nog dat hij overschakeld op 2g zodra er meer dan 1min inactiviteit is, en ik red makkelijk 24u... (tenzij ik intensief ga browsen / gamen / watsappen).Nivali schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:05:
Hoe is de battery life?
Die Icesense ROM heeft die Apps2SD ingebouwd?`
Hmm kijk niet goed. Heb een Desire en geen desire HD.
Hmm kijk niet goed. Heb een Desire en geen desire HD.
[ Voor 38% gewijzigd door DarkSide op 08-06-2012 12:18 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Hoe doe ik dit dan? Ik heb even naar boven gekeken maar snap er niet echt iets van..Mooneater schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:12:
[...]
Bij mij scheelt het heel erg om de governor te veranderen, ik heb nu (zoals hierboven ergens al aangegeven) deze op "ondemand", en daarnaast nog dat hij overschakeld op 2g zodra er meer dan 1min inactiviteit is, en ik red makkelijk 24u... (tenzij ik intensief ga browsen / gamen / watsappen).
Battery life gaat. Ik heb het vermoeden dat mijn accu ook niet meer helemaal top is (toestel is al anderhalf jaar oud) maar ik zit nu na 5 uur nog op 82%. Heb ook bijna niks met de telefoon gedaan, maar standbytijd is wel echt prima. Ga je er echter mee internetten/gamen e.d. dan gaat het wel hard, maar dat is natuurlijk logisch. Ik haal meestal net een dag.Nivali schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:05:
Hoe is de battery life?
Ik zit nu op 58%, sinds 8 uur vanmorgen van de lader gehaald.
Het enigste wat ik doe is eigenlijk whatsapp, een redelijk actief groeps gesprek. en wat losse gesprekken.
Ik denk dat ik 1x per 10-15 min een berichtje stuur.
Is dit dan normaal?
Het enigste wat ik doe is eigenlijk whatsapp, een redelijk actief groeps gesprek. en wat losse gesprekken.
Is dit dan normaal?
Tja, denk het wel. Scherm kost nu eenmaal het meeste, als die vaak aangaat vreet dat stroom (helemaal als je hem niet op automatisch hebt staan).
Misschien is het een goed idee om in de OP te linken naar deze post op XDA? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1610483
Daar staan alle ROMs netjes opgesomd. Ik weet dat in de OP ook een lijstje staat met ROMs, maar deze is een beetje outdated. Het lijkt mij handiger om gewoon naar deze post te linken, dan steeds het lijstje in de OP te moeten bijhouden.
Daar staan alle ROMs netjes opgesomd. Ik weet dat in de OP ook een lijstje staat met ROMs, maar deze is een beetje outdated. Het lijkt mij handiger om gewoon naar deze post te linken, dan steeds het lijstje in de OP te moeten bijhouden.
Verwijderd
Vind dat wel heel snel. Haal zelf mijn telefoon rond 7 uur uit de oplader. In de trein naar school luister ik muziek en internet ik wat. Op school stuur ik regelmatig berichtjes (whatsapp) en internet ik af en toe. Op de terugweg ook weer muziek en wat internetten. Bij thuiskomst rond 5/6 uur heb ik dan bijna altijd nog rond de 50% over...Nivali schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 13:17:
Ik zit nu op 58%, sinds 8 uur vanmorgen van de lader gehaald.
Is dit dan normaal?
Gebruik de IceCold rom.
Wat zijn jouw ervaringen met IceCold rom?
Hoor/lees wisselende berichten, wat mij weerhoud om deze te installeren.
Stabliteit is voor mij wel belangrijk.
Als stabiliteit belangrijk voor je is, zal ik je zeker geen IceColdSandwich aanraden (misschien zelfs helemaal geen ICS, tot nu toe). ICS voor de DHD is nog in bèta, en dat is erg goed te merken. Het start erg vaak opnieuw op, verder krijg ik ook erg vaak force close meldingen van "system" en "system-UI".Randy.W schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Als je iets stabiels wilt, raad ik je Cyanogenmod aan.
In de laatste 2 weken heb ik de volgende ROMs er op gehad:
CyanogenMOD > IceColdSandwich (reden: ik wilde ICS proberen) > Android Revolution (reden: Ik vond ICS te instabiel en wilde weer eens Sense proberen.) > CoreDroid (reden: Ik vond Revolution te stock, ik wou net iets anders dan de stock.) > CyanogenMOD (reden: Ik vond CoreDroid een beetje te bulky en ik besefte me dat ik eigenlijk Sense niet echt nodig had.)
Nu ik CyanogenMOD er op heb, zijn de partities eigenlijk verkeerd ingedeeld. Doordat CyanogenMOD veel kleiner is dan een ROM met Sense, (90MB tegenover 500MB) is mijn system partitie veel te groot.
Dit zijn mijn partities nu:
Naam | Grootte | Vrij
System | 575MB | 431MB
Data | 1.21GB | Nu 1.17GB, wordt dadelijk helemaal vol, als ik mijn Titanium Backup heb terug gezet.
Cache, boot en recovery zijn even onbekend (ik heb geen zin om in de recovery op te starten nu).
Is het mogelijk om wat geheugen van System aan Data te geven? Zo ja, is het verstandig?
Alvast erg bedankt.
@TommieW
Ik gebruik zelf IceColdSandwich 7.4 al een geruime tijd en deze draait super stabiel op mijn DHD. Heb nog geen enkele keer de problemen die je hierboven aangeeft meegemaakt. Het enige wat nog niet werkt is de videocamera, voor de rest zeer goede ervaringen met deze ROM.
Ik gebruik zelf IceColdSandwich 7.4 al een geruime tijd en deze draait super stabiel op mijn DHD. Heb nog geen enkele keer de problemen die je hierboven aangeeft meegemaakt. Het enige wat nog niet werkt is de videocamera, voor de rest zeer goede ervaringen met deze ROM.
Over IceColdSandwich hoor je veel verschillende ervaringen.
Ik heb zondag maar weer eens 8.0 geflashed maar heb maar weer gauw mijn cyanogenmod backup teruggezet.
Gewoon een nieuw gmail) mailtje openen vanaf de notificatiebalk en het hele spul crash compleet. (reboot).
Een appje openen (de ek2012 app) en zelfde verhaald hele spul crasht.
Iemand ervaring met de blackice rom ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1298283
Heb versie 1.60 geflash voelt erg soepel aan en ziet er ook nog een beetje mooi uit.
Maar heb één groot probleem.
De helft van de apps zijn niet compatibel. (geef google playstore aan).
Tapatalk esfileexplorer hd widgets.
Zo is deze rom dus niet echt bruikbaar
Ik heb zondag maar weer eens 8.0 geflashed maar heb maar weer gauw mijn cyanogenmod backup teruggezet.
Gewoon een nieuw gmail) mailtje openen vanaf de notificatiebalk en het hele spul crash compleet. (reboot).
Heb versie 1.60 geflash voelt erg soepel aan en ziet er ook nog een beetje mooi uit.
Verwijderd
Over blackice: ik vond het een geweldige rom. Om geen playstore problemen te hebben moet je de dpi op stock zetten (240). Via Icetool kan je een aangepaste playstore APK installeren, dan zou je dit probleem niet moeten hebben. Bij mij werkt dat echter niet.
Heb je wel een full wipe uitgevoerd voordat je de ROM hebt geïnstalleerd? Ik ben ook van plan om zo snel mogelijk 8.0 te installeren. (druk met studie op dit momentComTech schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:35:
Ik heb een full wipe gedaan voor het flashen van IceColdSandwich.
Ik heb in 1e instantie de cpu instellingen standaard gelaten maar daarna iets overgeclockt (op 1459Mhz).
En de governor op ondemandx (net zoals ik hem nu met cyanogenmod heb staan).
Maar bij allebei de instellingen had ik deze crashes.
Ben benieuwd hoe hij bij jouw draait.
Ik heb in 1e instantie de cpu instellingen standaard gelaten maar daarna iets overgeclockt (op 1459Mhz).
En de governor op ondemandx (net zoals ik hem nu met cyanogenmod heb staan).
Maar bij allebei de instellingen had ik deze crashes.
Ben benieuwd hoe hij bij jouw draait.
[ Voor 6% gewijzigd door ComTech op 13-06-2012 20:36 ]
Verwijderd
Draai momenteel 8.0 en vind hem zelf zeer stabiel (op de camera na). Als je onder stabiel verstaat totaal geen problemen, dan zou ik hem niet aanraden. Wil nog wel eens gebeuren dat een app vastloopt en dat dan de hele telefoon opnieuw opstart (2/3 keer per week), maar verder vind ik IceCold perfect werken.Randy.W schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:13:
[...]
Ik gebruik Android Revolution HD 7.0.4 (lordmodnct kernel). Geinstalleerd na superwipe.
De telefoon is 1,5 jaar oud, maar de accu is m.i. nog "in orde". Ik kan een uur of 4 met het scherm aan de telefoon gebruiken, dat komt neer op >1000mAh accu inhoud.
De standby tijd baart me echter zorgen. Als ik de telefoon om 7u 's morgens van de lader haal dan is het (met matig gebruik) rond 18u-20u wel over. Dwz, als ik niet rond die tijd bij een lader ben zit ik zonder werkende telefoon.
Ik heb het stroomgebruik met CurrentWidget gemeten. Met een schone Android Rev 7.0.4 gebruikt de telefoon zo rond de 30mA in slaap mode. (Scherm uit). Als ik vliegtuigmode aan zet daalt het gebruik naar 25mA.
Op diverse sites lees ik slaap verbruik van 4 tot 8 mA. Dat haal ik helemaal niet.
Mijn vraag is: Moet ik een andere ROM/kernel/radio flashen? Is die 4-8mA betrouwbaar of een meetfout en is 25mA niet een normaal standby verbruik?
Eigenlijk zou de telefoon met 30mA namelijk makkelijk 24h standby moeten kunnen. Misschien moet ik het ergens anders zoeken.
De telefoon is 1,5 jaar oud, maar de accu is m.i. nog "in orde". Ik kan een uur of 4 met het scherm aan de telefoon gebruiken, dat komt neer op >1000mAh accu inhoud.
De standby tijd baart me echter zorgen. Als ik de telefoon om 7u 's morgens van de lader haal dan is het (met matig gebruik) rond 18u-20u wel over. Dwz, als ik niet rond die tijd bij een lader ben zit ik zonder werkende telefoon.
Ik heb het stroomgebruik met CurrentWidget gemeten. Met een schone Android Rev 7.0.4 gebruikt de telefoon zo rond de 30mA in slaap mode. (Scherm uit). Als ik vliegtuigmode aan zet daalt het gebruik naar 25mA.
Op diverse sites lees ik slaap verbruik van 4 tot 8 mA. Dat haal ik helemaal niet.
Mijn vraag is: Moet ik een andere ROM/kernel/radio flashen? Is die 4-8mA betrouwbaar of een meetfout en is 25mA niet een normaal standby verbruik?
Eigenlijk zou de telefoon met 30mA namelijk makkelijk 24h standby moeten kunnen. Misschien moet ik het ergens anders zoeken.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Verwijderd
je zou de app better battery stats kunnen gebruiken. Dan zie je welke toepassing je batterij leeg trekt. Na volledig opladen en kalibreren de app instellen op "other", since unplugged. Dan zie je wat je telefoon wakker houdt (Awake). Als dit veel hoger ligt dan wat er bij screen on staat dan is dat in principe niet goed.
Verander je vervolgens "other" naar "partial wakelocks" dan zie je hopelijk wat/welke proces ervoor zorgt dat de tel. veel stroom verbruikt
Verander je vervolgens "other" naar "partial wakelocks" dan zie je hopelijk wat/welke proces ervoor zorgt dat de tel. veel stroom verbruikt
Verwijderd
Beste tweakers,
Ik heb de manualen doorgelezen en ben als de dood mijn desire hd te bricken (dat lukt dan weer erg goed ;-( maar voor de rest ben ik een beetje een digibeet). Is er misschien iemand in Amersfoort/omgeving met ervaring die voor mij een Aziatische rom kan/wil vervangen door een standaard Europese (zodat ik gewoon Nederlands kan instellen?). gr, Kazinsky.
Ik heb de manualen doorgelezen en ben als de dood mijn desire hd te bricken (dat lukt dan weer erg goed ;-( maar voor de rest ben ik een beetje een digibeet). Is er misschien iemand in Amersfoort/omgeving met ervaring die voor mij een Aziatische rom kan/wil vervangen door een standaard Europese (zodat ik gewoon Nederlands kan instellen?). gr, Kazinsky.
Het ging een tijdje goed met die van mij maar zoals je zegt, hij crasht echt veel te vaak.ComTech schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:35:
Kan iemand een cleane, stripped down, vloeiend lopende rom aanbevelen? Hoeft niet nieuw te zijn of er erg mooi uit zien. Ik wil gewoon een vloeiende snelle rom.
CyanogenMOD?
Verwijderd
Volgens mij is er nog geen CM voor de DHD (kan hem ten minste zelf niet vinden). Draai zelf sinds 2 dagen IceColdSandwich 8.1.1. Daarvoor 8.0 en inderdaad met problemen (onder ander regelmatig bij gmail openen een crash van de hele telefoon). Deze versie tot nu toe nog geen problemen gehad