@CrystalViris: Je kunt niet backuppen zonder root. Die meldingen komen gewoon doordat je geen root hebt en geen custom recovery hebt geinstalleerd. Rooten kun je dan ook gewoon veilig doen, bijvoorbeeld op de manier zoals ik hem in dit topic eerder heb beschreven. Zie daarvoor ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:40
Ja sorry ik had dat stuk net niet gelezen.

Inmiddels is het toestel geroot.. Maar helaas... geen succes met het trilalarm het werkt gewoon nog steeds niet. Ik ga er dadelijk nog proberen een andere rom op te zetten maar ik denk dat het gewoon niet meer helpt... Of er is iets gigantisch corrupt geraakt op dat ding of er is iets hardwarematigs kapot. Al kan ik het me het laatste niet voorstellen... toestel is nog in nieuwstaat nooit gevallen of iets mee gebeurd word zelfs altijd in een tas meegenomen i.p.v. broekzak.

soms werkt het een paar "tikjes" wel en dan weer niet.

Het lijkt af en toe ook of er een een fysiek geluidje uit de telefoon (dus niet van de speaker). Alsof het trilmotertje een halve omwenteling maakt ofzo... zomaar uit het niets...

edit:

Begin nu helemaal aan mezelf te twijfelen...

Alle stappen waren doorlopen, toestel is opnieuw opgestart. Start met oudere firmware. Ik merk dat er verder geen verschil is. Behalve dat ik niet meer op de market kan, geen idee waarom maar als ik de market start sluit hij dit venster meteen weer. Ik kan dus zo niet even controleren of ik ook daadwerkelijk root access heb met de terminal emulator app.

Ik krijg meteen een melding over een systeemupdate. Ik reboot het toestel omdat ik nu Android revolution HD wou installeren als ROM. En ineens begint mijn toestel in het herstel menu vanalles te controleren en checken... Dit duurt nog best lang ook. Uiteindelijk is het klaar en wil ik naar de recovery gaan en merk ik dat ik er alsnog niet in kan...

Heb ik iets gemist? 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door CrystalViriS op 10-03-2012 19:48 ]

• Qubus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-11 09:32
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand een Custom Rom geinstalleerd (Virtous Quattro RC3, Android 4.0.3), maar het werkt niet zoals ik het graag zou willen. Een aantal voorbeelden;
- De MP3 speler kwaliteit is slechter dan die bij de Stock ROM 2.3.5
- Regelmatig geen beltoon als er wordt gebeld, sms't of gemailed
- Bij iedere mail die binnenkomt komt er 5 minuten laten nog een binnen, maar dat is een mail van een half jaar terug (ligt 100% niet aan mn mailbox)
- Batterij is extreem snel leeg (halve dag, terwijl met 2.3.5 een dag haalbaar was. Andere batterij geprobeerd; hetzelfde issue)
- Internet is een flink stuk trager geworden vergeleken met voorheen. Nu moet ik zeker 20 seconden wachten totdat een site is geladen ipv 3 seconden zoals voorheen

Deze problemen had ik voorheen niet, en de telefoon werkte beter dan welke andere telefoon die ik ooit heb gehad op de stock ROM.

Reden genoeg voor mij om weer de officiele ROM erop te zetten.
Nu heb ik het internet afgestruind voor een officiele ROM, maar ik kan deze niet vinden.
Op de beginpagina van dit topic staat een link voor de officiele ROM, maar die link werkt niet meer (Multiupload.com). Op vrijwel alle andere sites wordt ook gelinkt naar multiupload, dus dat werkt helaas niet.

Op de website van XDA developers staan er een heleboel, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik naar moet kijken en welke ik dus moet hebben.
De link: http://forum.xda-develope...24357&highlight=stock+rom

Alvast bedankt voor de reacties :)
Niet zo gek dat je niet tevreden bent, Virtuous Quattro RC3 is een zeer vroege ICS release die nooit afgemaakt is, RC (Release Candidate) zegt natuurlijk ook al dat het geen release versie is geschikt voor dagelijks gebruik. Sowieso is ICS op de Desire HD nog bepaald niet voltooid en zit het vol bugs. Als je perse wilt spelen met ICS is dit de best ontwikkelde rom op het moment: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962 Maar als je gewoon een goed werkende stabiele rom wilt hebben kun je beter uberhaupt nog geen ICS nemen.

Ik zou je adviseren Virtuous Affinity (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1346474) te gaan draaien. Dat is een sterk op stock lijkende rom met als toevoeging Sense 3.5 welke erg stabiel / uitontwikkeld is. Als je echt terug wilt naar Sense 3.0 (wat stock momenteel ook is) dan zou ik voor Android Revolution HD gaan (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040). Dat is een pure stock rom met enkel wat optimalisaties die hem soepeler laten draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 12-03-2012 13:59 ]

• Qubus
Bedankt voor je snelle reactie!
Ik ga dan even spelen met Virtuous Affinity.
Mocht die nog niet draaien zoals ik dat graag zou willen hebben, dan ga ik Android Revolution HD eens proberen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

Waarom zou je geen Miui rom proberen, draai ik ook sinds een paar weken, draait als een speer

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Qubus
Ik had Miui erop staan, maar de teksten sprongen steeds van Nederlands naar Japans...
Opzich was het wel grappig, maar niet echt functioneel :)

Ik heb er nu Virtuous Affinity erop staan en het werkt perfect!
Alle minpunten die ik in mn vorige post had opgesomd zijn nu opgelost :D

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-12 10:53
project-mr2 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:41:
Ik had Miui erop staan, maar de teksten sprongen steeds van Nederlands naar Japans...
Opzich was het wel grappig, maar niet echt functioneel :)

Ik heb er nu Virtuous Affinity erop staan en het werkt perfect!
Alle minpunten die ik in mn vorige post had opgesomd zijn nu opgelost :D
Betekent dit dat je met MIUI alles op Japans kan zetten? Die optie mis ik namelijk in stock Android en CM7.
Miui heb ik wel eens getest maar ik vind het vreselijk. Zal waarschijnlijk een kwestie van smaak zijn...

• Richard P
Het heeft wel iets typisch Chinees, voor zover ik Chinese telefoons gezien heb zoals die Huawei dingen. Maar ik kom er net achter dat CM7 ook gewoon op Japans kan, zocht ik al zo lang naar, blijkt 'ie t gewoon te hebben..
Ik heb net eens een ICS met Sense 4(Lite) rom geprobeerd. Ik moet zeggen dat Sense 4 echt geweldig is maar helaas nog niet uitontwikkeld. Dus voor nu weer terug naar Virtuous Affinity maar zodra er stabiele ICS / Sense 4 roms zijn ga ik dat zeker draaien.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Kan je wel al de Dropbox trick doen met die Sense 4 rom?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Ik had dat geprobeerd maar bij mij werkt het niet...

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04

TommieW

Numa numa.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-12 05:11
Ik heb er 23GB bij gekregen. Ik denk omdat ik al 2GB van de Sensation roms had gekregen.

There is no place like 127.0.0.1

• contrast
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik heb zojuist ook 23 GB erbij gekregen!
Congrats on becoming a Dropbox Guru! We've awarded you 23 GB of bonus space for the next 24 months! You now have 28.5 GB on Dropbox.
Voor de geïnteresseerden, heb deze ROM geïnstalleerd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1545595
Ik denk dat ik Dropbox een keer had moeten openen in de rom. Hoe dan ook ik wacht op het moment dat er een volledig werkende versie van met ICS en Sense 4 uitkomt. En dan het liefste een volledige versie van Sense 4 omdat de lite variant die nu overal gebruikt wordt toch wel een stuk minder features en eyecandy heeft.

Verwijderd

Ik heb nu al verschillende ICS roms met Sense4 geprobeerd, maar bij allemaal heb ik een probleem met mijn mail. Ik maak gebruik van IMAP en de inbox laat geen mail zien? Ik kan wel mail versturen, maar een reply komt ook niet binnen op de telefoon, wel op m'n pc. Op andere ICS roms, bv die van LorcClockan, werkt het prima.
Iemand enige idee wat dit kan zijn?

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien toch maar dit proberen: http://forum.xda-develope...p?p=23715249#post23715249
Daarmee is het hier gelukt gewoon op Virtuous Affinity, thanks :)

• SuperVeloce
  • Laatst online: 27-12 21:55
Ik draai nu die Primo 1.3 Android 4.0.3 met Sense 4... vind het een goede rom
alleen jammer dat het nog bugs bevat, camera niet werkt..

en het spelletje Draw Something werkt ook niet..
ik krijg wel het inlog scherm, kies ik voor Facebook, zodra ik me inlog gegeven wil invulle,
word halve scherm zwart en heb me toetsenbord nog, dan wil ik het snel aftypen en krijg ik
een zwart scherm..

waarschijnlijk dus iets te maken met gpu.. 2D/3D..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12 23:47
Ik heb nu al een tijdje de virtious rom, werkt prima alleen de camera geeft bij elke shot een gekartelde rand bij elke foto. Is er een ISC met een goede camera? Ik gebruik ISC camera uit de store.

• Tsurany
  • Niet online
Volgens mij werkt IceColdSandwich nu goed met de camera.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cabo
dank je, die maar proberen...

• ici lexie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-10 13:42
Ik heb nu nog de Android Revolution HD 6.1.3 ROM. Ik ben op zoek naar een andere ROM, maar zie, mede door de vele ROM's, door de bomen het bos niet meer.

Welke raden jullie aan?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ici lexie schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:15:
Ik heb nu nog de Android Revolution HD 6.1.3 ROM. Ik ben op zoek naar een andere ROM, maar zie, mede door de vele ROM's, door de bomen het bos niet meer.

Welke raden jullie aan?
Wat wil je?

Android 2.x of Android 4.x (ICS)?
Wat voor shell wil je? Geen shell, Sense of Miui?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Tsurany
  • Niet online
Zou ICS alleen aanraden als je wat bugs tegenkomen niet erg vind. Als je echt een stabiele rom wilt is 2.3 nog de beste keuze momenteel.

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:43
Ik heb veel positieve ervaring met BlackIce. Geen ICS rom, maar werkt heel erg soepel.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 17:37
Tsurany schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:32:
Zou ICS alleen aanraden als je wat bugs tegenkomen niet erg vind. Als je echt een stabiele rom wilt is 2.3 nog de beste keuze momenteel.
Mijn advies: de Virtuous Affinity 2.05 ROM... Sense 3.5 + erg soepel allemaal!
(Na vergelijking met diverse Android Revolution versies, Virtuous Quattro ICS en een paar CM7 based roms)

[ Voor 14% gewijzigd door DFKT op 22-03-2012 14:05 ]

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 10:13

Aid

ik ben vandaag even van blissdroid overgestapt naar virtuous affinity 2.0.5.. jammer genoeg krijg ik met virtuous affinity telkens een raar geluidje uit me speaker voordat ik een video/spelletje/liedje open.. Ik hoor eerst zo tik en dan begint het echte geluid van het filmpje of het liedje. Ik heb vervolgens de rom desire hd revolution 7.0.3 geinstalleerd en exact hetzelfde probleem. Tot slot blissdroid weer geinstalleerd en geen issues... Hebben jullie ook een vergelijkbaar probleem met de bovenstaande roms? Ik heb een beetje zitten googlen en heb iets gevonden over een 'Sound pop', maar jammer genoeg geen echte oplossing.

Het bovenstaande heb ik ook met de camera. Bij de ene rom hoor ik wat gekraak als ik de camera app open en bij de andere weer niet.

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-12 01:53
van wat ik me herinner kan dat een kernel issuse zijn. Kijke eens welke kernel in virtuous zit en welke in arhd.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Weet iemand wat de recommended radio en RIL zijn voor CyanogenMOD 7.1.0 voor de Desire HD?

Alvast bedankt!

• KevinSimons
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08-2022
Hoi, ik wil mijn Desire HD van een custom rom voorzien, maar ik ben nogal een noob hierin dus ik heb een paar vragen.
Als ik een custom rom erop zet, ben ik alles kwijt neem ik aan, maar mijn SD kaart wordt niet compleet verwijderd?
En met Titanium backup kan ik mijn huidige instellingen en apps gewoon backuppen zodat ik die later terug kan zetten?
En als ik een custom rom wil updaten, wordt dan weer alles er vanaf gegooid, tenzij ik een backup maak?

Verder wil ik het liefst een stabiele, snel werkende rom, welke kunnen jullie mij dan aanraden?
Alvast heel erg bedankt :)

• TommieW

TommieW

Numa numa.

KevinSimons schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:09:
Als ik een custom rom erop zet, ben ik alles kwijt neem ik aan, maar mijn SD kaart wordt niet compleet verwijderd?
Nee, de data op de SD kaart blijft behouden. Het wordt wel aangeraden om een back-up van je SD kaart te maken op de PC.
En met Titanium backup kan ik mijn huidige instellingen en apps gewoon backuppen zodat ik die later terug kan zetten?
Dan kan je nu nog niet doen, omdat je nog geen root hebt. Titanium Backup vereist roottoegang.
En als ik een custom rom wil updaten, wordt dan weer alles er vanaf gegooid, tenzij ik een backup maak?
Bij het updaten (bijvoorbeeld Cyanogenmod 7.0 naar 7.1) kan de data soms behouden blijven. Ik maak zelf altijd een back-up via Titanium Backup voor het updaten, en bij het updaten wis ik de syteem, data en cache partitie op de telefoon.
Verder wil ik het liefst een stabiele, snel werkende rom, welke kunnen jullie mij dan aanraden?
Een ROM kiezen is heel persoonlijk, maar voor een "beginner" zal ik Android Revolution HD aanraden.
Er zijn nog tientallen andere ROMs. Wil je sense? Wil je Cyanogenmod? Wil je MIUI?

Veel succes!

Weet iemand wat de recommended radio en RIL zijn voor CyanogenMOD 7.1.0 voor de Desire HD?

Alvast bedankt!

• SuperVeloce
recommended radio+ril staan meestal al in topic van rom zelf
anders in dat topic vragen :)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• KevinSimons
  • Laatst online: 21-08-2022
TommieW schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:15:
[...]

Nee, de data op de SD kaart blijft behouden. Het wordt wel aangeraden om een back-up van je SD kaart te maken op de PC.

[...]

Dan kan je nu nog niet doen, omdat je nog geen root hebt. Titanium Backup vereist roottoegang.

[...]

Bij het updaten (bijvoorbeeld Cyanogenmod 7.0 naar 7.1) kan de data soms behouden blijven. Ik maak zelf altijd een back-up via Titanium Backup voor het updaten, en bij het updaten wis ik de syteem, data en cache partitie op de telefoon.

[...]

Een ROM kiezen is heel persoonlijk, maar voor een "beginner" zal ik Android Revolution HD aanraden.
Er zijn nog tientallen andere ROMs. Wil je sense? Wil je Cyanogenmod? Wil je MIUI?

Veel succes!

Alvast bedankt!
Bedankt voor je uitgebreide reactie! :) ik vind Sense wel fijn dus het liefst zou ik dat wel behouden. Verder ben ik een noob, dus ik weet niet echt wat Cyanogenmod of MIUI is :P
Op de site van Visionary staat trouwens dat ie niet meer geüpdate wordt en dat je hem beter alleen voor froyo kan gebruiken. Ik heb nu 2.3 dus kan ik hem dan nog wel veilig gebruiken?

[ Voor 7% gewijzigd door KevinSimons op 26-03-2012 00:37 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

KevinSimons schreef op zondag 25 maart 2012 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! :) ik vind Sense wel fijn dus het liefst zou ik dat wel behouden. Verder ben ik een noob, dus ik weet niet echt wat Cyanogenmod of MIUI is :P
Op de site van Visionary staat trouwens dat ie niet meer geüpdate wordt en dat je hem beter alleen voor froyo kan gebruiken. Ik heb nu 2.3 dus kan ik hem dan nog wel veilig gebruiken?
Visionary werkt niet meer met de nieuwe firmwares. Ik222 had een goede handleiding voor rooten geschreven in dit topic. Kan ik even niet zo snel vinden. :)

Hier is de Ace hack kit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821
Hiermee zou het rooten moeten lukken.

[ Voor 8% gewijzigd door TommieW op 26-03-2012 08:08 ]

TommieW schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:59:
[...]

Visionary werkt niet meer met de nieuwe firmwares. Ik222 had een goede handleiding voor rooten geschreven in dit topic. Kan ik even niet zo snel vinden. :)

Hier is de Ace hack kit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1259821
Hiermee zou het rooten moeten lukken.
Die howto staat hier: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04

Nox

Noxiuz

Iemand ervaring met Ice Cold Sandwich?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962

Ziet er goed uit en de camera schijnt ook nog echt te werken. Het eerste gedeelte van de review had wel goed werkende GUI. Heb nu ARHD 6.3 maar die werkt gewoon crap, zo instabiel als de neten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Niks mis met IceCold. Soms wat bugs maar daar kan ik mee leven. Camera werkt idd, camcorder nog niet. Bevalt mij beter dan de sense4 roms die nu rondzwerven

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

NoxiuZ schreef op maandag 26 maart 2012 @ 23:30:
Iemand ervaring met Ice Cold Sandwich?

[video]

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1450962

Ziet er goed uit en de camera schijnt ook nog echt te werken. Het eerste gedeelte van de review had wel goed werkende GUI. Heb nu ARHD 6.3 maar die werkt gewoon crap, zo instabiel als de neten.
Mooi, ga ik die eens proberen. Las ergens dat de officiële ICS update pas eind Q2 komt, misschien zelfs Q3/Q4.. Heb ik eigenlijk geen zin in om op te wachten. Ik moet vanaf april ofzo ook weer m'n abonnement verlengen, maar ik weet niet of ik dan bij de DHD blijf (en hem dan eerst opstuur voor reparatie omdat een paar kleine schadedingetjes wel heel irritant zijn) of een andere mobiel neem (HTC One X, Huawei Ascend D Quad..).

Als die update er dan snel kwam was de keuze snel gemaakt; met die Android 4.0 update is het net een heel nieuw mobieltje!

Trouwens, die 23GB upgrade van Dropbox is niet permanent toch? Gewoon voor één jaar?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-12 05:11
2 jaar

There is no place like 127.0.0.1

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Booth schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:21:
Als die update er dan snel kwam was de keuze snel gemaakt; met die Android 4.0 update is het net een heel nieuw mobieltje!
Ik heb nu heel wat telefoons in mijn handen gehad, en mijn conclusie is dat de Desire HD erg fijn is vanwege het rigide ontwerp en het grote scherm. Van de plastic kapjes heb ik niet zoveel last, alleen het onderste kapje geeft wat minder gevoel van kwaliteit (je hoort het af en toe kraken als je er tegen afzet bij het bedienen van de aan/uit knop). Ook slaat de LCD iets wittiger uit naar mijn gevoel. De Desire HD is niet tergend langzaam in normaal gebruik vergeleken met dual-core toestellen van 1 jaar jonger.

Niets doet mij nu lonken naar een nieuwere mobiel: het is wachten op een nieuwe toepassing voor nieuwe telefoons voordat ik echt het idee krijg dat ik moet upgraden. Spelletjes speel ik nauwelijks, dus daar is dual/quad-core niet voor nodig (en mijn TV heeft toch geen HDMI-ingang). De hogere resoluties van schermen zijn leuk, maar voegen weinig toe (4.3 en zelfs 5.3 blijft te klein voor echte schermtoepassingen).

Brainstormend naar wat voor killer applicaties dat zouden kunnen zijn denk ik aan desktop-verlenging/vervanging. Inpluggen of koppelen met TV/tablet en dan volwaardig kunnen werken (toetsenbord/muist aansluiten e.d.). Ander idee is een multimedia center achtige toepassing en vergaande cloud integratie. Derde punt kan ook gaming zijn, waarbij je telefoon in een handomdraai een spelcomputer wordt, aangesloten op je TV (liefst draadloos).

Tot slot moet mobiel betalen nog een spurt nemen. Dat gaat onherroepelijk een keer gebeuren (hetzij officiële betaalsystemen, hetzij private initiatieven als Bitcoin) wat wellicht meer power behoeft of NFC.

Met de huidige informatie kan ik dus best tot half 2013 met de Desire HD uitzingen.

• SuperVeloce
ik zit nog sowieso een jaar vast aan me Desire HD vanwege contract..
maar zou best een nieuw toestel willen, zoals de One X.. al is het ook wel beetje voor de heb ;)

want zodra je dan een tijdje je nieuwe mobiel hebt.. dan doe je er hetzelfde mee, als met je huide telefoon
en die extra's vallen dan in het niets.. tenzij er iets leuks bij zit, wat de DHD niet heeft, dan gebruik je dat extra

zodra straks officieele ICS updates uitrollen.. dan kan je een goed werkende ICS rom op je DHD zetten

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04

Nox

Noxiuz

Enige reden waarom ik vanaf mijn DHD een nieuwe telefoon zou kopen is voor een ander scherm met betere kleuren maar vooral 720p. Of een veel betere accuduur zou nog een pluspunt zijn. CPU e.d. is met een goede ROM ook beter in te zetten. Radio kan je ook al aanpassen en zo kan je aardig lang door gaan.

Geef mijn geld liever uit aan een goed netwerk. Laatst toch weer een online radio geluisterd in de auto op de snelweg 's avonds laat. Dat is toch fijner dan de huidige crap in de ether en van betere kwaliteit. Helaas zijn de abo's met 2GB> amper te vinden of reteduur :P

Laat de trein voorlopig wel zitten, in de spits is het te druk dat de masten een voorbijrijdende VIRM niet aan kunnen van 12 bakken lang helemaal vol. Alleen spraak werkt dan nog, internet kan je vergeten. Dus dan wil ik minimaal LTE hebben dat zodra er een netwerk er is ik er gebruik van kan maken *O*

Gelukkig kan mijn DHD nog wel 2 jaar mee hoop ik. Is nu net een jaartje oud.

EDIT:

Net ICS (Ice Cold Sandwich) van een paar posts terug erop gezet. Bootloop. Even een andere ROM erop knallen. Kan ik gelijk de USB-storage in recovery eens proberen :9 (Als dat nog gaat werken, anders ben ik fucked)

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 27-03-2012 22:07 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Heb zelf nu 2 maanden ervaring met IceColdSandwich en ik moet zeggen dat het een blijvertje is! Camera is nu gefixt, videocamera nog niet (maar dat is in alle ICS roms zo). Het AOKP gedeelte van het instellingen menu heeft veel mooie extra tweaks zoals weerinformatie door de hele rom, boven carrier text en op lockscreen bijvoorbeeld. Agendaitems weergeven op lockscreen, aantal items en snelkoppelingen op lockscreen aanpassen. BLN (backlight notifications) - De 4 knoppen onderop gaan oplichten bij een notificatie wat erg handig is als je je telefoon op stil hebt staan, je ziet het toch eerder dan het kleine LEDje. En ga zo maar door.

Zou zeggen probeer deze ROM als je een ICS ROM zoekt met zo min mogelijk bugs en veel functies.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:40
Gisteren IceColdSandwich op mijn HD gezet.
Alles draait op zich lekker, maar ik blijf toch echt wel bepaalde Sense features missen.
Het uitzetten van bepaalde mappen in de galerij, het koppelen/ordenen van contacten. Dropbox uitbreiding etc.

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Verwijderd

Draai nu IceColdSandwich sinds versie 2 en om eerlijk te zijn vond ik de eerste versies vele malen beter. Sinds versie 5 (zit nu op 6.2) vaak reboots, gmail app loopt vast bij openen nieuwe mail en meer FC's. Hopelijk zijn de volgende versies weer net zo stabiel als versie 4 (geen enkel probleem mee gehad).

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Die ervaring heb ik ook Ricardo.. af en toe spontaan reboots en vooral met gmail inderdaad..
Hopelijk kan de dev hier wat mee..

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10 13:05
Ik draai nu al een paar weken MIUI, en heb het gevoel dat ik hiermee veel langer op de accu kan dan met andere ROMS (ik haal >24h makkelijk, >30h kan ook zonder veel problemen). Zelfs een kale CM7 kon dat niet bij mij...
hebben anderen dit ook? en hoe weet ICS zich hiermee te meten?

• Emilio_TT
  • Laatst online: 28-12 13:07

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Mooneater schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 13:30:
Ik draai nu al een paar weken MIUI, en heb het gevoel dat ik hiermee veel langer op de accu kan dan met andere ROMS (ik haal >24h makkelijk, >30h kan ook zonder veel problemen). Zelfs een kale CM7 kon dat niet bij mij...
hebben anderen dit ook? en hoe weet ICS zich hiermee te meten?
Ik heb net MIUI er ook weer op gezet (2.3.30), maar ben er meteen weer achter waarom ik het er de vorige keer na een week weer heb af gemikt: Het gebrek aan een instelbare Nederlandse T9.. |:(

Afgezien van het feit dat mijn toetsenbord input meestal (maar ook niet altijd!) in het Nederlands is, wil ik wel graag een Engelstalig systeem. Daarom is voor mij de Nederlandse port geen optie.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb het internet ondersteboven gehaald, maar kan zelf helaas niets vinden.. :'(

Verder vind ik MIUI een heel erg fijne ROM, dus ik zou het zonde vinden als dit echt niet is op te lossen..!

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Verwijderd

Emilio_TT schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:08:
[...]

Ik heb net MIUI er ook weer op gezet (2.3.30), maar ben er meteen weer achter waarom ik het er de vorige keer na een week weer heb af gemikt: Het gebrek aan een instelbare Nederlandse T9.. |:(

Afgezien van het feit dat mijn toetsenbord input meestal (maar ook niet altijd!) in het Nederlands is, wil ik wel graag een Engelstalig systeem. Daarom is voor mij de Nederlandse port geen optie.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb het internet ondersteboven gehaald, maar kan zelf helaas niets vinden.. :'(

Verder vind ik MIUI een heel erg fijne ROM, dus ik zou het zonde vinden als dit echt niet is op te lossen..!
Je bedoelt dat je gewoon een nederlandse t9 wilt? Ik heb swiftkey gedownload, heb je gelijk fijn toetsenbord met een nederlandse autocorrect

Verwijderd

Ik heb nu +-3 dagen ICS met Cyanogenmod er op staan, en is 1 probleem namelijk dat je met de Camera niet meer kan filmen. maar daar zal onderhand wel weer een fix voor zijn.

Batterij is met wifi aan toch net zo'n 7 uur te gebruiken (intensief)

toen ik me aanmelde zij hij, Gefeliciteerd met de aankoop van uw Samsung Galaxy Nexus, hahaha

• Cabo
Blackice is gewoon het beste of cynagonmod. Gewoon een basis rom waar de camera tenminste werkt.

• Mooneater
Cabo schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 23:39:
Blackice is gewoon het beste of cynagonmod. Gewoon een basis rom waar de camera tenminste werkt.
blackIce vond ik ook erg fijn inderdaad, maar had bij mij minder batterylife dan MIUI :)

als toetsenbord gebruik ik ook Swiftkey, dat werkt prima. Swiftkey "leert" welke woorden je veel gebruikt uit je smsberichten/facebook berichten/twitter berichten. Soms hoef ik inderdaad maar minimaal te typen 8)

• Emilio_TT
  • Laatst online: 28-12 13:07

Emilio_TT

Never fear...I is here!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:57:
[...]

Je bedoelt dat je gewoon een nederlandse t9 wilt? Ik heb swiftkey gedownload, heb je gelijk fijn toetsenbord met een nederlandse autocorrect
Suf. Dat had ik zelf ook kunnen bedenken.. :F

Maar, alles is gelukt, dank je wel! :>

Learning to fly is learning how to throw yourself at the ground and miss...

Ben benieuwd... Hopenlijk is het geen slechte 1 april grap :P

/Edit: Ik denk dat het wel een grap is helaas. Hij spreekt over een officiele update en de DHD krijgt helemaal geen officiele update naar Sense 4.0.

[ Voor 117% gewijzigd door ik222 op 01-04-2012 13:32 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

De DHD krijgt wel een officiële update naar Android 4.

TommieW schreef op zondag 01 april 2012 @ 14:23:
De DHD krijgt wel een officiële update naar Android 4.
Ja maar niet naar Sense 4.0, de officiele update zal Android 4.03 en Sense 3.6 zijn.

Het is dus inderdaad een slechte grap: https://twitter.com/#!/mike1986_/status/186425834268147712

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 01-04-2012 15:30 ]

Verwijderd

Ondertussen op Android 4.0.4 met IceColdSandwich 7.0. Na 2 dagen gebruik lijkt het er bij mij op dat de vele vastlopers van versie 5 en 6 verholpen zijn (onder andere bij het openen van nieuwe mail).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2012 09:28 ]

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

ik heb nu een aantal dagen IceColdSandwich - 7.0 - AOKP | ERROR404 EDITION en moet zeggen dat hij er geweldig uit ziet en enorm soepel werkt

wel heb ik het idee dat de batterij een stuk sneller leeg is.. hebben jullie die ervaring ook?

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12 11:04

Booth

¯¯¯¯¯¯

Na lang nadenken, wikken en wegen, ben ik er uit gekomen en voor de HTC One X gegaan. Erg fijn toestel, en opzich een logische opvolger van de Desire HD. Ben er zeer tevreden mee!

Betekent wel dat ik niet meer (of weinig) in dit topic zal posten. ( ;( )

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Draai nu MIUI_V4 van RD-MIUI (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1512565)
Ben er erg te vreden over, de laatste twee versies hebben een nieuwe base en deze zijn echt mega smooth. Het enige wat nog niet echt werkt is filmen.. maar dat gebruik ik toch niet. Er zijn wel enkele die kunnen filmen met een 3rd party tool maar dat is mij nog niet gelukt.

• SuperVeloce
had gister de rom van HTC_Phones helemaal geinstalleerd etc.. gewoon zoals altijd, full wipe, backup terug etc etc

51% voor ik ging slapen, 7u later, telefoon leeg :S hopelijk was dit 1 malig..

want met de primo roms van proxuser, waar die van HTC_Phones op gebaseerd is, had ik geen problemen kwa accu..

ik ga ook voor de One X :)

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 03-04-2012 13:11 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Heb je de accu al gekalibreerd?

• SuperVeloce
na full wipe, zijn je batt stats ook gereset volgens mij

gelukkig was het 1 malig, want na herlading, geen problemen ;)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12 10:10

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Na lang en wikken en wegen heb ik besloten om mijn DHD te voorzien van een custom ROM. Even naar de TS gekeken, Visionary+ gedownload. Leuk. Deed meteen niks. 'rooting phone. please wait.' tientallen seconde later, zwart scherm, en ontzettend trage telefoon. Attemp permroot gaf aan dat ie nog geen temproot had. Enfin, een paar keer opnieuw geprobeerd en wat herstarten, zelfs een systeemherstel gedaan. Nog steeds niet.

Toen kwam ik de Advanced ACE Hack Tool tegen. Precies gedaan zoals in de 'Effen manual' stond. Alles succesvol verlopen. Maar wanneer ik in HBOOT een ROM wil flashen zegt ie 'Main version is older' (volgens mij wordt daar PD98IMG.zip mee bedoelt). Ik heb daarna de .zip van de hacktool naar mijn SDCARD gekopieerd, maar nog steeds dezelfde melding. Ook beweert ClockWorkMod's ROM Manager dat ik geen root heb, maar ik kon wel via cmd.exe op de PC mijn telefoon herstarten etc ('adb reboot boatloader'). De Hack Tool wil nu niet meer meewerken, dus opnieuw rooten oid lukt niet via die tool. Iemand tips?
Download even de terminal emulator via de market. Typ daar vervolgens 'su' (zonder ' ') en indien je dan een # te zien krijgt heb je root. Als je iets krijgt als access denied of iets in die richting heb je geen root.

Los daarvan moet je de rom manager niet gebruiken om roms te installeren. Gewoon zorgen dat je een custom recovery flasht (daarvoor heb je root nodig) en dan vanuit recovery wipen en een custom rom flashen.

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11 10:00
DFKT schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:04:
[...]

Mijn advies: de Virtuous Affinity 2.05 ROM... Sense 3.5 + erg soepel allemaal!
(Na vergelijking met diverse Android Revolution versies, Virtuous Quattro ICS en een paar CM7 based roms)
nm :X
Ga hem proberen. Met de laatste Cyan pushed die niet meer m'n mail door. Moet het telkens zelf ophalen.

[ Voor 46% gewijzigd door Tweak15KW op 07-04-2012 00:36 ]

• Tukkerrandy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-11-2023
Kheb mn HTC Desire HD in de verkoop gegooid, als ik de fabrieksinstellingen erop gooi, is dan meteen de custom rom eraf of..?
Nee daar zul je echt meer voor moeten doen, het beste is op XDA zoeken. En voornamelijk als je nu aangepaste radio draait moet je uitkijken met terug gaan naar stock. Radio downgrades kunnen namelijk voor kapotte telefoons zorgen als je dan iets niet goed doet.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 07-04-2012 18:56 ]

• Muchachooo
  • Laatst online: 21-11 15:52
Het simpelste is volgens mij gewoon de juiste RUU downloaden en daarmee je telefoon compleet te resetten, dat is wat ik al 3x heb gebruikt om mijn root/custom rom te verwijderen.

• Tukkerrandy
Heb je toevallig een goede link? Ik ben dus totaal geen kenner haha, wil niet de verkeerde downloaden.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

http://shipped-roms.com/i...ategory=android&model=Ace staan alle stock roms, weet ook niet welke ik zou moeten nemen, mar in ieder geval een schop de goede richting op ;)

(laat even weten wanneer de juiste is gevonden, ben ook wel benieuwd)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Tukkerrandy
Poeh, word toch ff zoeken ;) Maar als ik nu gewoon Terugzetten op fabrieksinstellingen doe, kan dat wel gewoon? Want mn huidige koper vindt die rom niet erg. Ik wil gewoon al mijn persoonlijke gegevens er ff af hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Tukkerrandy op 12-04-2012 16:03 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Ik zal gewoon de ROM opnieuw flashen. (Eerst wipen natuurlijk)

Tukkerrandy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:02:
Poeh, word toch ff zoeken ;) Maar als ik nu gewoon Terugzetten op fabrieksinstellingen doe, kan dat wel gewoon? Want mn huidige koper vindt die rom niet erg. Ik wil gewoon al mijn persoonlijke gegevens er ff af hebben.
Dat kan maar gewoon volledig wipen vanuit recovery en dan de rom opnieuw flashen is wellicht nog beter. Als de koper geen problemen heeft met een geroot toestel zou ik hem sowieso niet proberen terug te krijgen naar stock vanwege de risico's die daaraan zitten.

Ik zou in dit geval denk ik de laatste rooted stock rom flashen, dat is gewoon de stock rom die enkel van root is voorzien en geschikt gemaakt is om te flashen via recovery. Deze is hier te vinden op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1382235

• Tukkerrandy
Ik heb het gewoon gewiped met dat EXT4 bestandje, verder niks, en hij doet het prima (gelukkig) :D

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Het is erg jammer dat Lord ClockaN een OneX heeft. Ik draai nu al maanden IceColdSandwich en eindelijk heeft verise 7.2. (De farewell edition omdat hij nu een nieuwe foon heeft) de gewenste stabiliteit. Ik kan echt iedereen die nog een paar maanden moet dit aanraden. Ik heb nog nooit zoveel met mijn telefoon gedaan sinds ik android 4.0 draai op een custom rom. Man wat je allemaal niet in kan stellen zeg. Ik verwacht dat ik een OneX ook direct weer zal rooten en custommen. Al was het maar gewoon omdat het kan!

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Verwijderd

Ik draai ook IceColdSandwich en gebruik de trebuchet launcher, bij het aanpassen van een instelling in die launcher heb ik echter de melding: "Trebuchet is gestopt" en ik krijg deze melding niet weg.

Ik kan ook niet meer in de instellingen om het terug te zetten zoals het was. Is er een mogelijkheid om die trebuchet instellingen in de settings aan te passen via pc?

Overigens wel zo dat ICS wel een godsgeschenk lijkt. Werkt prachtig.

• Mooneater
MorgothG schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 10:18:
Het is erg jammer dat Lord ClockaN een OneX heeft. Ik draai nu al maanden IceColdSandwich en eindelijk heeft verise 7.2. (De farewell edition omdat hij nu een nieuwe foon heeft) de gewenste stabiliteit. Ik kan echt iedereen die nog een paar maanden moet dit aanraden. Ik heb nog nooit zoveel met mijn telefoon gedaan sinds ik android 4.0 draai op een custom rom. Man wat je allemaal niet in kan stellen zeg. Ik verwacht dat ik een OneX ook direct weer zal rooten en custommen. Al was het maar gewoon omdat het kan!
Heeft deze nog steeds het video opname probleem? Of zijn daar apps voor (zoals met foto's nemen)?

• sjongenelen
  • Laatst online: 24-12 10:31
welke radio rom, rom en volgens mij moet je nog een matchend iets hebben draai je nu? heb het gevoel dat mijn MUIU niet de juiste radio rom gebruikt

edit: en wil graag ICS dus zit te kijken naar andere ROM

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 17-04-2012 16:11 ]

you had me at EHLO

• Richard P
atze schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:00:
Draai nu MIUI_V4 van RD-MIUI (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1512565)
Ben er erg te vreden over, de laatste twee versies hebben een nieuwe base en deze zijn echt mega smooth. Het enige wat nog niet echt werkt is filmen.. maar dat gebruik ik toch niet. Er zijn wel enkele die kunnen filmen met een 3rd party tool maar dat is mij nog niet gelukt.
Naar aanleiding hiervan ook maar eens geprobeerd. Ik kreeg de laatste weken continu force close errors in CM7, en het werkte intens traag. Nu MIUI v4 erop en tot nu toe werkt het echt intens rap.

Verwijderd

Ik ben ook al overgestapt naar een ander HTC toestel, namelijk de HTC Evo 3D. Je hebt ontwikkelaars die ontwikkelen voor meerdere toestellen en daar zie je dus ook vakere updates van.

Maar nu ik een HTC Evo 3D heb ben ik sowieso niet meer zo update geil, ik moet gewoon een goeie rom hebben waar alle functies van mijn toestel mee werken en als een custom rom al op dat punt is dan vind ik niet erg als er geen of weinig updates meer komen.

Bij HTC Evo 3D heb je genoeg custom roms, alleen de ontwikkeling ligt op zijn gat net zoals dat bij HTC Desire HD is, we wachten allemaal ja op die ICS update ( Ik ga ervanuit dat ook het geval is bij de HTC Desire HD ) en het is daarop wachten voordat bepalende dingen gefixed worden.

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 16:20
Stel dat ik een custom rom wil draaien om onder googles nieuwe licentievoorwaarden uit te komen, zijn er dan roms waar ik geen google account voor nodig heb en toch in een andere market apps kan downloaden?
En wat gebeurd er met de apps die ik al gedownload/betaald heb? Kan ik die blijven gebruiken?

Op dit moment klik ik die 38 app updates telkens weg, omdat ik principieel niet akkoord wil gaan met de nieuwe voorwaarden, maar dat is voor de veiligheid (security updates) van die apps ook niet goed.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-12 20:38
Een hele tijd geleden heb ik mijn desire hd geroot:
Android Revolution HD 6.1.0
Android 2.3.5
Sense 3.0

De voornaamste redenen waren
- GPS fix
- batterij verbeteren door beter gebruik van gpu en andere tweaks

Ondertussen wil ik graag overstappen naar android ics. De roms die ik tot nu toe bekeken heb zijn allemaal nog in beta (camera die niet werkt bv).

Mijn vragen:
- Zijn er ICS roms welke stabiel en volledig zijn voor de desire hd?
- Als ik terugkeer naar de stock rom vie de methode beschreven in de openingspost (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=808390), zal ik dan in de toekomst de ICS update van HTC automatisch krijgen?

• Tsurany
  • Niet online

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-12 20:38
Die heb ik bekeken, maar onder "What's broken" staat:
Video Camera en voor sommige gebruikers MMS?

Werkt dit bij jou?

Edit:
Ik ben ondertussen overgestapt naar de icecoldsandwich ROM. Ik ben er zeer tevreden van, maar de default camera app werkt niet (andere apps van de market wel). En contacten van sim importeren is onmogelijk (contacten van google ed lukt wel).

[ Voor 31% gewijzigd door Johan.B op 28-04-2012 16:10 ]

Verwijderd

hallo,

ik heb de eerste 4 stappen uitgevoerd en toen moest ik mijn htc desire hd downgraden dat gedaan toen ging die opnieuw opstarten en daarna bleef die hangen in het begin scherm van htc met witte achtergrond,
daarna opgestart met volumeknop down en aan en uit knop, in dat menu kan ik niet scrollen met mijn volumeknop of enteren met mijn aan en uit knop

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2012 19:25 ]

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:14:
hallo,

ik heb de eerste 4 stappen uitgevoerd en toen moest ik mijn htc desire hd downgraden dat gedaan toen ging die opnieuw opstarten en daarna bleef die hangen in het begin scherm van htc met witte achtergrond,
daarna opgestart met volumeknop down en aan en uit knop, in dat menu kan ik niet scrollen met mijn volumeknop of enteren met mijn aan en uit knop

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je al geprobeerd de accu eruit te halen, even wachten, accu er weer in?

Tip: Interpunctie.

Verwijderd

TommieW schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:31:
[ja heb al paar keer geprobeerd ook al opgestart en 20 min gewacht ]

Heb je al geprobeerd de accu eruit te halen, even wachten, accu er weer in?

Tip: Interpunctie.

• DyingAngel
  • Laatst online: 05-12 18:41
Ik wil graag mijn DHD rooten.
Aan het begin van dit forum staat dat het verstandig is om een installatiebestand van een originele ROM te hebben. Ik ben al een uur aan het zoeken geweest op dit forum maar ook via google naar een installatiebestand voor mijn huidige software versie 3.12.405.1 maar kan deze nergens vinden.
Moet ik persé een bestand van deze ROM gebruiken en zo ja, weet iemand waar ik die kan downloaden, of kan ik ook een oudere gebruiken mocht er iets mis gaan?

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Handleiding voor rooten: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" (Deze is anders dan in de topic startpost.)

Ja de handleiding in de startpost werkt sowieso niet meer voor recente software versies...

• DyingAngel
TommieW schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:50:
Handleiding voor rooten: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's" (Deze is anders dan in de topic startpost.)
Ik heb deze post aandachtig doorgelezen.
Wat ik overigens niet kan vinden is iets over een installatiebestand van de originele software. Ik wil absoluut geen risico lopen dat er iets verkeerd gaat en ik mijn telefoon niet meer kan herstellen. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

In die post staat ook dat alle data verloren gaat. Betekent dit dat alles wat op de telefoon en op de SD kaart terug worden gezet naar de fabrieks instellingen?
Kan ik hier vooraf ook een backup van maken zodat ik alle gegevens makkelijk weer terug kan zetten?
Installatiebestanden met originele software kun je op XDA wel vinden maar het is zinloos om die vooraf te gaan downloaden.

In mijn handleiding staat een gedeelte over je huidige rom volledig backuppen maar zoals er ook in staat kan dat alleen als je geen al te recente originele software nu op je telefoon hebt staan. Bij de meest recente versies wordt namelijk al tijdens het root proces automatisch de software gedowngrade en alles gewist. En zonder root kun je nog geen volledige backup maken, hier is niets aan te doen.

Data op je SD kaart blijft overigens sowieso gewoon behouden. Alle data op je telefoon (inclusief app data) raak je tijdens het rooten al kwijt bij een recente versie en zolang je geen root hebt is die lastig global te backuppen.

• TommieW

TommieW

Numa numa.

Informatie over back-uppen van unrooted devices: http://mobiletechpundit.b...-backups-on-unrooted.html

• sjongenelen
  • Laatst online: 24-12 10:31
ik heb zojuist van MIUI naar Android Revolution HD http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040 geswitched.

Ziet er goed uit! GPS werkt ook weer wat lekkerder, sense werkt ook wel wat sneller dan stock heb ik het idee

[ Voor 7% gewijzigd door sjongenelen op 01-05-2012 14:40 ]

you had me at EHLO

• DyingAngel
Ik heb gekozen om ADB te gebruiken voor een backup.
Ik heb alle installatie guides gevolgd, ik heb fout-opsporing aan staan ,ADB vind mijn telefoon, maar als ik dan een back-up wil gaan maken krijg ik de melding adb: unable to connect for backup. Ik vind met google wel een aantal personen die hetzelfde ervaren maar kan geen oplossing vinden
Pagina: 1 ... 36 ... 48 Laatste