Yup er is een (welliswaar beperkert) werkende build nu. Momenteel wel nog een erg experimentele build dus nog een paar dagen wachten op een stabiele en volledig werkende camera denk ik.
Ik reken eigenlijk wel snel op een nieuwe virtuous bèta
Non taken
Ik ook, draai nu Virtuous Quatro beta 9 maar zou uiteraard graag upgraden naar een versie met werkende cameraBornin schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:44:
Ik reken eigenlijk wel snel op een nieuwe virtuous bèta
Ik heb wel de indruk dat de ontwikkeling bij Virtuous allemaal iets professioneler en gecontroleerder gaat. Ik bedoel in dat Beatmod topic heb je allemaal verschillende builds door elkaar lopen. Bijvoorbeeld de build met werkende camera is even snel erop gegooid wat geweldig is maar ik lees dan een paar posts verder ook weer dat hij zelf ook niet weet of andere essentiele functies nog werken. Leuk voor ontwikkeling maar als je een rom dagelijks wilt gebruiken niet handig...
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 16-01-2012 21:58 ]
Klopt wel, virtuous heeft over het algemeen minder bugs maar lord clockan, twisted umbrella en de rest zijn wel steeds eerder met alles. Ik vind het wel goed wat ze doen, vooral LC is lekker bezig en hij brengt deze betas uit juist om bugs te vinden en fixen. Virtuous hoeft dit zijnde een groot team niet te doen dus het is niet helemaal een eerlijke vergelijking. Maar uiteindelijk hebben ze baat van elkaars werk en zijn wij de lachende derde :-)
Non taken
Inderdaad. Maar ik verwacht later deze week ook wel een nieuwe versie van Virtuous waarin de camera dan hopenlijk dan ook in een keer helemaal werkt.
Ik ben overgestapt op de Galaxy Nexus maar heb nog een DHD met root & Cyanogenmod7.1 Deze wil ik aan mn zoon geven
Kan ik gewoon al "mijn" apps uninstallen op de foon (niet via market want dan ben ik ze ook kwijt), mn Google account verwijderen - die van hem toevoegen en klaar?
(en hoe gaat dat dan met apps die ik via mijn account op de DHD heb gezet, zoals themes, als hij zich aanmeldt met zijn account?)
Of kan ik beter opnieuw de CM7.01 ROM flashen (zonder backup) en opnieuw de theming apps etc erop zetten?
Thx - Ti2
Kan ik gewoon al "mijn" apps uninstallen op de foon (niet via market want dan ben ik ze ook kwijt), mn Google account verwijderen - die van hem toevoegen en klaar?
(en hoe gaat dat dan met apps die ik via mijn account op de DHD heb gezet, zoals themes, als hij zich aanmeldt met zijn account?)
Of kan ik beter opnieuw de CM7.01 ROM flashen (zonder backup) en opnieuw de theming apps etc erop zetten?
Thx - Ti2
Je kunt toch gewoon een factory reset uitvoeren? Dat is wat ik altijd doe als ik een telefoon verkoop / aan iemand anders geef. SD Kaart formatteren en een factory reset uitvoeren.
...
Ik zou voor het tweede gaan. Dan weet je zeker dat alles ervanaf is (behalve van de sd-kaart) en heb je weer een snel toestel.
Virtuous Infinity Quatro RC1 is uit! 
Dus Android 4 met camera!
Kga nu testen
Kga nu testen
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ben 'm net aan het downloaden, straks in de trein ff flashen... kan niet wachtenSuperVeloce schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:06:
Virtuous Infinity Quatro RC1 is uit!
Kga nu testen
"Find what you love and let it kill you"
installing
ben benieuwd 
had al 1 van de eerste beta's geprobeerd, nu de rc1... we'll see..
heb toch eerst backup gemaakt, kan altijd terug
standaard camera werkt, maar met glitches.. en 1ste keer had ik zwart scherm, maak ik foto, werkt, en daarna heb je wel gewoon beeld
maar dus niet vlekkenloos
maar met andere foto applicaties schijnt het wel goed te gaan, zoals ZoomFX, LG camera etc..
had al 1 van de eerste beta's geprobeerd, nu de rc1... we'll see..
heb toch eerst backup gemaakt, kan altijd terug
standaard camera werkt, maar met glitches.. en 1ste keer had ik zwart scherm, maak ik foto, werkt, en daarna heb je wel gewoon beeld
maar met andere foto applicaties schijnt het wel goed te gaan, zoals ZoomFX, LG camera etc..
[ Voor 47% gewijzigd door SuperVeloce op 17-01-2012 16:03 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
De maker schijnt een nieuwe versie van de native camera app voor test gepost te hebben. Dadelijk even daarmee testen. Ben net pas thuis dus eerst maar eens wipen en RC1 flashen.
ja zal et eens proberen, camera.apk pushen
moet dan die camera.apk op root van SD zetten?
heb idee dat het allemaal wel soepeler loopt dan die eerste beta die ik had
Nee in de map op je pc waar je ook adb heb staan. Trouwens adb kun je makkelijk vinden door een radio flash kit te downloaden, daat zit altijd adb in.SuperVeloce schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:51:
ja zal et eens proberen, camera.apk pushen
/edit: Die nieuwe camera app versie installeren maakt geen verschil helaas. Voorlopig blijft een andere app dus nodig om de camera helemaal te laten werken.
[ Voor 15% gewijzigd door ik222 op 17-01-2012 17:15 ]
HDR Camera+ werkt goed bij mij
Camera ZoomFX ook, na reboot
Camera ZoomFX ook, na reboot
Heb zelf ook ff Virtous Infinity Quattro beta 7 ff gehad.
Draaide goed en alles, maar toch weer terug naar CM7.
btw Is er al wat meer bekend over CM9?
Draaide goed en alles, maar toch weer terug naar CM7.
btw Is er al wat meer bekend over CM9?
Maar nu werkt VIQ RC1 wel fijn
Camera is wel echt nog heel erg brak, zowel de stock camera als camera360 geven regelmatig strepen in de foto's.
HD Camera+ en Camera ZoomFX heb ik niet geprobeerd omdat dat betaalde apps zijn.
HD Camera+ en Camera ZoomFX heb ik niet geprobeerd omdat dat betaalde apps zijn.
Zit te kijken naar de VIQ RC1. (ik volg ICS al twee maanden en nu eindelijk is de camera er en zijn we uit Beta!!
)
Maar ik draai nu Revolution HD met stock radio.
Ze zeggen allemaal doe eerst een full wipe.. (oke)
Maar wat doen jullie? de kernel 8.87b (uit mijn hoofd) uit het beatmod tread erbij pakken?
En wat about de radio? kan ik gewoon de stock blijven gebruiken?
Nou ja.. denk vraag dit hier ff voordat ik thuis ga zitten kloten.
Voor de persoon die dit weet, als je je kernel ook moet flashen, gewoon met clockworkmod?
Nou ja hoop dat jullie dit weten. Zie nog niet echt een flash naar ICS manual staan. (is ook nog RC.. I know)
Maar ik draai nu Revolution HD met stock radio.
Ze zeggen allemaal doe eerst een full wipe.. (oke)
Maar wat doen jullie? de kernel 8.87b (uit mijn hoofd) uit het beatmod tread erbij pakken?
En wat about de radio? kan ik gewoon de stock blijven gebruiken?
Nou ja.. denk vraag dit hier ff voordat ik thuis ga zitten kloten.
Voor de persoon die dit weet, als je je kernel ook moet flashen, gewoon met clockworkmod?
Nou ja hoop dat jullie dit weten. Zie nog niet echt een flash naar ICS manual staan. (is ook nog RC.. I know)
Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"
Ik gebruik gewoon de kernel die in de rom zit van Virtuous Infinity Quatro RC1 
En RIL niet aangepast
hier een foto, die ik gemaakt heb via HDR Camera+

klik voor groter
En RIL niet aangepast
hier een foto, die ik gemaakt heb via HDR Camera+

klik voor groter
Vind kwaliteit dus wel goed, daarbij het is en blijft een foto via een telefoon 
btw vervelend dat XDA tijdelijk down is, vanwege een protest ivm iets in de US..
btw vervelend dat XDA tijdelijk down is, vanwege een protest ivm iets in de US..
[ Voor 34% gewijzigd door SuperVeloce op 18-01-2012 15:02 ]
wat een kleine foto! hmmm heb dus nog mijn twijfels...hahaha
Maar dus gewoon een wipe, rom erop en gaan!!!???!
Vet! ga het dan thuis meteen doen!
Maar dus gewoon een wipe, rom erop en gaan!!!???!
Vet! ga het dan thuis meteen doen!
@SuperVeloce is die Fanta ook in Nederland te krijgen?
OT: Er stond dat er aangeraden werd om LG Camera te gebruiken, oftewel deze
OT: Er stond dat er aangeraden werd om LG Camera te gebruiken, oftewel deze
Ik heb de VQ RC1 geprobeerd,
de LC beta1+2, beide heb ik eerst vooraf laten gaan door een full wipe.
Hierna blijf ik glitches houden met de camera, maakt niet uit welke app ik hiervoor gebruik, van stock tot LG/HDR/360 etc...
Nu zit ik weer terug op de NL Miui 2.1.13, voor een heerlijke ROM waar alles werkt.
O ja, de amerikanen zuigen,
Along with Reddit and many other sites, we have decided to go dark (beginning at 8AM ET) for a period of time today in protest of pending Internet-related legislation in the US. Our goal is not to raise awareness of this legislation. We assume most of you know all about it. Our goal is encourage users like you to get involved.
Once 50,000 US visitors have signed our pledge below, XDA will return. The current pledge count is: 11907
This pledge is only for US visitors of the site, though you can help the cause by getting your family or friends in the US to contact their local Senator or Representative. We are tremendously sorry for the inconvenience and hope to return online soon.
To find the contact info for your local member of Congress, visit the Electronic Frontier Foundation and enter your zip code.
Today is a monumental day in the short history of the Web. Wikipedia and many others have joined the protest. We hope you will do you part to maintain the free Internet (and bring XDA back online)!
Note: If you see the pledge count decline, it is because we are actively removing duplicate IP addresses from the pledge list. This is the best way to get a real pledge count and ensure no abuse.
Edit: het gaat hard, de teller schiet omhoog, dus vanavond kunnen we weer Rommen
de LC beta1+2, beide heb ik eerst vooraf laten gaan door een full wipe.
Hierna blijf ik glitches houden met de camera, maakt niet uit welke app ik hiervoor gebruik, van stock tot LG/HDR/360 etc...
Nu zit ik weer terug op de NL Miui 2.1.13, voor een heerlijke ROM waar alles werkt.
O ja, de amerikanen zuigen,
Along with Reddit and many other sites, we have decided to go dark (beginning at 8AM ET) for a period of time today in protest of pending Internet-related legislation in the US. Our goal is not to raise awareness of this legislation. We assume most of you know all about it. Our goal is encourage users like you to get involved.
Once 50,000 US visitors have signed our pledge below, XDA will return. The current pledge count is: 11907
This pledge is only for US visitors of the site, though you can help the cause by getting your family or friends in the US to contact their local Senator or Representative. We are tremendously sorry for the inconvenience and hope to return online soon.
To find the contact info for your local member of Congress, visit the Electronic Frontier Foundation and enter your zip code.
Today is a monumental day in the short history of the Web. Wikipedia and many others have joined the protest. We hope you will do you part to maintain the free Internet (and bring XDA back online)!
Note: If you see the pledge count decline, it is because we are actively removing duplicate IP addresses from the pledge list. This is the best way to get a real pledge count and ensure no abuse.
Edit: het gaat hard, de teller schiet omhoog, dus vanavond kunnen we weer Rommen
[ Voor 2% gewijzigd door hdpaddy op 18-01-2012 15:36 . Reden: aanvulling ]
Just frame, wheels and engine
Dat "iets in de US" is SOPA en het bedreigt het vrije internet op een manier waarop het internet voor een groot gedeelte onbruikbaar zal worden of gewoonweg verdwijnt. Vergeleken met SOPA is Brein die TPB blokkeert in Nederland echt helemaal niets. Het kan geen kwaad om eens buiten de landsgrenzen te kijken wat er allemaal gaande is ...SuperVeloce schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:01:
Vind kwaliteit dus wel goed, daarbij het is en blijft een foto via een telefoon
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Volgens mij werkt het als je Javascript uit zet, Wikipedia zou dan wel moeten werken in ieder geval..
Inderdaad!!!!Arfman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:38:
[...]
Dat "iets in de US" is SOPA en het bedreigt het vrije internet op een manier waarop het internet voor een groot gedeelte onbruikbaar zal worden of gewoonweg verdwijnt. Vergeleken met SOPA is Brein die TPB blokkeert in Nederland echt helemaal niets. Het kan geen kwaad om eens buiten de landsgrenzen te kijken wat er allemaal gaande is ...
En hier kan je je daad stellen, teken de petitie bij het state department, want het is net een olievlek.
Helaas is mn postcode onjuist, meer mensen met dat probleem? Daarnaast heeft Google ook een pagina: https://www.google.com/landing/takeaction/
OT: Ik ga volgende week naar Engeland dus heb Android Revolution geflasht omdat deze een goede batterijduur zou hebben. Scheelt het veel of ik Sense of No-Sense heb qua batterij? Sense vind ik mooier namelijk.
OT: Ik ga volgende week naar Engeland dus heb Android Revolution geflasht omdat deze een goede batterijduur zou hebben. Scheelt het veel of ik Sense of No-Sense heb qua batterij? Sense vind ik mooier namelijk.
Dat je postcode onjuist is kan kloppen, er staat in de XDA beschrijving namelijk:
This pledge is only for US visitors of the site, though you can help the cause by getting your family or friends in the US to contact their local Senator or Representative.
Gerjannn,
stukje naar beneden scrollen, dan kan je de petitie tekenen met je/een mailadres.
Not in the us? Petition the state department
The US state department constantly speaks out against internet censorship in other countries. Pressure them to speak out against America’s new domestic censorship system.
heeft er niemand een mailbot toevallig
Cyanogen komt 8pm est weer online, is 02:00 vannacht
stukje naar beneden scrollen, dan kan je de petitie tekenen met je/een mailadres.
Not in the us? Petition the state department
The US state department constantly speaks out against internet censorship in other countries. Pressure them to speak out against America’s new domestic censorship system.
heeft er niemand een mailbot toevallig
Cyanogen komt 8pm est weer online, is 02:00 vannacht
[ Voor 15% gewijzigd door hdpaddy op 18-01-2012 15:49 ]
Foto is niet klein, je moet er wel even op klikken, gewoon 8MP 
die Fanta Beach komt uit Belgie, een vriendin had die meegenomen voor me
Enne diegene die naar Engeland gaat, probeer Fanta Fruit Twist
Die wil ik eigenlijk hebben
wel mooi kut van die SOPA
die Fanta Beach komt uit Belgie, een vriendin had die meegenomen voor me
Enne diegene die naar Engeland gaat, probeer Fanta Fruit Twist
Die wil ik eigenlijk hebben
wel mooi kut van die SOPA
Als ik em zie, ga ik em kopen
Misschien dat ik er eentje voor je mee kan nemen, maar dat weet ik niet, aangezien we met de hele klas gaan hebben we weinig vrije tijd waarschijnlijk.. maar als ik em tegenkom zal ik proberen deze NL binnen te smokkelen
hehe would be nice! zo'n 1,5 of 2L fles
Dit is Fanta piraterij! Foute import! schending van interlectueel eigendom!!
En dat allemaal door internet!!
Sorry... het is de SOPA
En dat allemaal door internet!!
Sorry... het is de SOPA
Oooh we mogen bijna weer op XDA : 45684
Spannend !!
Spannend !!
haha idd, gaat best hard
Verwijderd
Welke camera app ik ook probeer, op de Virtuous RC1 krijg ik geen fatsoenlijke foto. Altijd bovenaan de foto een verstoord beeld (alsof je 2 opnames door elkaar ziet). Maar misschien staat er wel een nieuwe release te wachten achter de zwarte schermen van XDA ;-)
Aargh geen tijd om te flashen wil ICS namelijk proberen .. School school school 
De 50.000 zijn ze trouwens nu voorbij..
De 50.000 zijn ze trouwens nu voorbij..
[ Voor 20% gewijzigd door Kleissen88 op 18-01-2012 18:42 ]
vind HDR Camera+ wel goede maken, zeker bij een beta camera @ ICSVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:39:
Welke camera app ik ook probeer, op de Virtuous RC1 krijg ik geen fatsoenlijke foto. Altijd bovenaan de foto een verstoord beeld (alsof je 2 opnames door elkaar ziet). Maar misschien staat er wel een nieuwe release te wachten achter de zwarte schermen van XDA ;-)
maar komt ook omdat HDR camera+ 3 foto's maakt en daar weer 1 van maakt
Idem hier. En ik heb HDR Camera geprobeerd (zonder de +), maar daar zelfde probleem, net als met Camera360. Verder wel te spreken voor een RC1, alhoewel niet alles even soepel werkt en ik vanmiddag mijn SIM de hele tijd mocht unlocken. Sinds reboot geen last meer van.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:39:
Oh ja, Mortplayer muziek spelen op BT headset + eBooks importeren in Aldiko gaat ten koste van de muziek... verder prima om de dag mee door te komen. Nog niet echt de batterijduur kunnen testen.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Hier ook VIQ RC1 draaien. Kan je alleen die camera en unlock uit je lockscreen halen?
Ik vind het namelijk fijner om gewoon je slotje buiten je cirkel te slepen om te unlocken ipv naar rechts...
Ik vind het namelijk fijner om gewoon je slotje buiten je cirkel te slepen om te unlocken ipv naar rechts...
Niet dat ik weet,
zelf vind ik het wel fijn om als er gebeld word even naar links te schuiven om op te nemen of naar rechts om af te slaan. Was wel even wennen.
Toch maar weer even gespeeld met ICS, camera is nog steeds ruk. Staan er enkele rom's op XDA met in de titel (Camera fixed), NOT. Bluetooth werkt ook nog niet optimaal met telefoongesprekken en laat ik die nu net nodig hebben voor mijn gehoorapp.
Voor nu weer terug naar MIUI.nl
zelf vind ik het wel fijn om als er gebeld word even naar links te schuiven om op te nemen of naar rechts om af te slaan. Was wel even wennen.
Toch maar weer even gespeeld met ICS, camera is nog steeds ruk. Staan er enkele rom's op XDA met in de titel (Camera fixed), NOT. Bluetooth werkt ook nog niet optimaal met telefoongesprekken en laat ik die nu net nodig hebben voor mijn gehoorapp.
Voor nu weer terug naar MIUI.nl
[ Voor 47% gewijzigd door hdpaddy op 19-01-2012 08:17 . Reden: aanvulling ]
Oke, thanks. Zoek ik nog even verder.
Hier ook nog veel last met camera.. Verschillende thirt party app's geven ook problemen.
HDR Camera, Camrea360 geven beide errors. LG Camera doet het wel maar daar vind ik de prestaties van tegenvallen..
Gebruik nu maar Fxcamera op het moment.. Baal vooral dat HDR Camera het niet doet.
Hier ook nog veel last met camera.. Verschillende thirt party app's geven ook problemen.
HDR Camera, Camrea360 geven beide errors. LG Camera doet het wel maar daar vind ik de prestaties van tegenvallen..
Gebruik nu maar Fxcamera op het moment.. Baal vooral dat HDR Camera het niet doet.
gelukkig werkt camera bij mij wel best goed, HDR Camera+ dan 
en bij ZoomFX moet je instellen dat die op Burst staat, dus 3 foto's maakt, dat die daar weer 1 van maakt
en bij ZoomFX moet je instellen dat die op Burst staat, dus 3 foto's maakt, dat die daar weer 1 van maakt
Hier nog 1!Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:39:
Welke camera app ik ook probeer, op de Virtuous RC1 krijg ik geen fatsoenlijke foto. Altijd bovenaan de foto een verstoord beeld (alsof je 2 opnames door elkaar ziet).
Default camera app geeft alleen zwart beeld, HDR werkt wel goed
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Camera werkt inderdaad nog niet goed zoals zoveel dingen nog niet 100% zijn. Maar het is dan ook nog een RC versie van een compleet nieuwe Android versie, voor echte stabiliteit moet je gewoon nog even op 2.3.5 / Sense 3.5 blijven.
Dingen die niet helemaal 100% werken werken:
- Bluetooth valt uit tijdens het bellen. Lastig voor in de auto.
- Mail applicatie werkt regelmatig niet goed.
- Camera werkt niet
- Sommige spellen werken niet goed.
moet je eerst op foto maken drukken, maakt die een foto, wel met glitchesAppie Heijn schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:06:
Default camera app geeft alleen zwart beeld, HDR werkt wel goed
daarna heb je wel beeld
Ik heb inmiddels besloten voorlopig weer terug te gaan naar Virtouous Affinity 1.48 (Android 2.3.5 / Sense 3.5). Met name het slecht werken van bluetooth en het regelmatig van crashen van de email applicatie beginnen we te irriteren. Daarnaast is de accuduur met datverbinding aan een stuk lager met ICS.
Neemt niet weg dat ik ICS nog steeds op veel fronten een verbetering vind, het heeft enkel nog wat tijd nodig om verder ontwikkeld te worden
Neemt niet weg dat ik ICS nog steeds op veel fronten een verbetering vind, het heeft enkel nog wat tijd nodig om verder ontwikkeld te worden
[ Voor 19% gewijzigd door ik222 op 19-01-2012 19:40 ]
Okay ben nu ICS Virtuous RC1aan het flashen..
Maar wanneer dit niet bevalt kan ik dus zo terug naar oude staat door middel van Nandroid ?
Maar wanneer dit niet bevalt kan ik dus zo terug naar oude staat door middel van Nandroid ?
Als je eerst een nandroid backup gemaakt hebt wel. Dan ga je om terug te zetten gewoor naar recovery --> backup | restore --> restore en dan kies je de juiste backup.
Bedankt wou het toch nog ff snel zeker weten..ik222 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:19:
Als je eerst een nandroid backup gemaakt hebt wel. Dan ga je om terug te zetten gewoor naar recovery --> backup | restore --> restore en dan kies je de juiste backup.
Net vanavond RC1 van de ICS Virtuous rom geinstalleerd. Komen ze vandaag met RC2
. Gelijk maar de nieuwste ROM geflashed
update
Wifi lijkt het niet te doen
update
Wifi lijkt het niet te doen
[ Voor 16% gewijzigd door Master FX op 20-01-2012 00:02 ]
Stay safe
ja las het, dus ik wacht nog ff
met deze kernel maakt de standaard camera app wel goede foto's
http://dev-host.org/k8rsg...dmodUEv8.8-ICS-BFS-b7.zip
je hebt nog eerst een zwart beeld, maak je foto, die is wel slecht
maar erna heb je wel beeld en goede foto's
http://dev-host.org/k8rsg...dmodUEv8.8-ICS-BFS-b7.zip
je hebt nog eerst een zwart beeld, maak je foto, die is wel slecht
maar erna heb je wel beeld en goede foto's
Quote XDA
En nu werkt het wel!Virtuous Quattro RC2: Please flash this Wifi fix after flashing the ROM: http://hulkshare.com/n31hvvj0s0he
Hulkshare
MD5: 6fbae1aa579caaa76b6b9ff913894ad7
Stay safe
het rotte is wel, dat je eerst een full wipe moet doen..
dus vraag me af, is RC2 merkbaar beter dan RC1??
Ik wacht nog. Het is vet om met ICS te spelen. Maar doordat het een RC is..te buggy voor mij. Maar snel, gelikt, ja echt een aanrader.
Maar nu ik heb gezien hoe lang het duurt om iets moois te maken voor de DHD, snap ik HTC wel een beetje. Een telefoon is gewoon geen pc. je kan niet zomaar een OS updaten. Die hele handel moet samenwerken met de hardware.. (driver probleempjes
)
Maar nu ik heb gezien hoe lang het duurt om iets moois te maken voor de DHD, snap ik HTC wel een beetje. Een telefoon is gewoon geen pc. je kan niet zomaar een OS updaten. Die hele handel moet samenwerken met de hardware.. (driver probleempjes
Ik vind snel eigenlijk nog wel meevallen. Heb ook al twee apps die het niet meer doen: Uitzendinggemist en Traffic Panic 3D.
Stay safe
Wat maakt dat nou uit man. Je maakt gewoon de juiste backups en flashen/restoren maar. Bevalt het niet dan ga je weer terug. Toch??SuperVeloce schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:14:
het rotte is wel, dat je eerst een full wipe moet doen..
Ik heb zelf trouwens betere ervaringen met LC's releases dan die van Virtuous. Virtuous maakt nog steeds gebruik van de beruchte Cyanogen Libs waardoor bijv, Gnav zware artifacts vertoont. En laat ik nou Gnav nou net dagelijks gebruiken voor 8 uur per dag
[ Voor 5% gewijzigd door Bornin op 20-01-2012 14:54 ]
Non taken
ja heb wel titanium backup pro en een recente nandroid van me RC1, dus mss toch maar ff doen zo 
ik gebruik ook LC kernel
ik gebruik ook LC kernel
Echt een "must-have"als je regelmatig flashed.SuperVeloce schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:56:
titanium backup pro
Heb m zelf meer dan een jaar geleden gekocht en er nog dagelijks profijt van
Wel een beetje opletten wat je precies restored natuurlijk LOL.
Goodluck!!
Non taken
is inderdaad een must-have 
heb RC2 over RC1 geflashed, wel eerst dalvik en cache gewiped..
LM kernel
WiFi werkt ook gewoon.. en 2de foto met standaard camera app, is ook goed
kan alleen geen 8MP selecteren, omdat het pijltje daar van niet in beeld zit..
mja, gebruik gewoon andere camera app's
heb RC2 over RC1 geflashed, wel eerst dalvik en cache gewiped..
LM kernel
WiFi werkt ook gewoon.. en 2de foto met standaard camera app, is ook goed
kan alleen geen 8MP selecteren, omdat het pijltje daar van niet in beeld zit..
mja, gebruik gewoon andere camera app's
Ik zit eigenlijk al sinds een paar maanden met een probleem met mijn HTC Desire HD (gekocht december 2010). Als ik bel of gebeld wordt, hoor ik niet de persoon met wie ik bel, alleen als ik de telefoon op de 'luidspreker' zet. Ik los dit probleem dus altijd op door de telefoon op de luidspreker te zetten en dan op het laagste volume, zodat ik 'normaal' kan bellen. Ik bel eigenlijk nooit (social media, SMS, WhatsApp, MSN etc. etc. hebben mijn voorkeur), maar toch is het redelijk storend en vroeg ik mij af of iemand hier toevallig weet hoe ik dit probleem het beste kan oplossen.
Welke software heb je draaien op je telefoon? En heb je dingen als een herinstallatie / hard reset al geprobeerd?
Oeps, verkeerde topic. Ik had dit topic aangezien als het algemene topic over de DHD, niet de Custom ROM's.ik222 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 22:16:
Welke software heb je draaien op je telefoon? En heb je dingen als een herinstallatie / hard reset al geprobeerd?
Verwijderd
HTC bellen, ik had een vergelijkbaar probleem en ze hebben dat op gelost zonder kosten voor mij. Ik was wel mijn telefoon een paar dagen kwijt..Stan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 21:38:
Ik zit eigenlijk al sinds een paar maanden met een probleem met mijn HTC Desire HD (gekocht december 2010). Als ik bel of gebeld wordt, hoor ik niet de persoon met wie ik bel, alleen als ik de telefoon op de 'luidspreker' zet. Ik los dit probleem dus altijd op door de telefoon op de luidspreker te zetten en dan op het laagste volume, zodat ik 'normaal' kan bellen. Ik bel eigenlijk nooit (social media, SMS, WhatsApp, MSN etc. etc. hebben mijn voorkeur), maar toch is het redelijk storend en vroeg ik mij af of iemand hier toevallig weet hoe ik dit probleem het beste kan oplossen.
ik heb ook eens htc gebeld, me telefoon laten ophalen en repareren, had em echt snel terug
woensdag werd telefoon opgehaald
vrijdag had ik telefoon alweer terug
woensdag werd telefoon opgehaald
vrijdag had ik telefoon alweer terug
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1438120
Nu ook een eerste versie van ICS met Sense dus
Deze is wel heel erg Alpha...ik222 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:16:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1438120
Working:
Light sensor
Audio (not beats yet)
Phone calls/Sms/Mms
Mic
GPU acceleration (3D)
Video playback
Keys/Key lights
Touchscreen
Screenshot function (cannot save to SD card)
Not Working:
SD Card
GPU Acceleration (2D rendering UI)
Wifi
Wifi Teathering
Bluetooth
Mobile Network/3g
Accelerometer
Compass
Camera
GPS
More things...
Ja inderdaad dus ook niet bruikbaar. Maar toch goed dat er wel aan wordt gewerkt.
Verwijderd
Iemand een idee hoe ik mn email account gegevens kan backupen? zodat ik niet hele tijd als ik van een rom switch al m'n gegevens opnieuw hoef in te vullen (dit duurt nogal lang met 3 mail accounts) met al die porten en servers?
Zoals je alles zou moeten backuppen, met TitaniumBackup. WereldtoolVerwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:39:
Iemand een idee hoe ik mn email account gegevens kan backupen? zodat ik niet hele tijd als ik van een rom switch al m'n gegevens opnieuw hoef in te vullen (dit duurt nogal lang met 3 mail accounts) met al die porten en servers?
Het is even uitzoeken hoe je het makkelijkst filters maakt en deze dan scheduled, maar dan werkt het wel zorgeloos.
Verwijderd
Ja die gebruik ik ook maar wist niet dat je daarmee ook je email instellingen kon laden, thxM-Opensource schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:57:
[...]
Zoals je alles zou moeten backuppen, met TitaniumBackup. Wereldtool
Het is even uitzoeken hoe je het makkelijkst filters maakt en deze dan scheduled, maar dan werkt het wel zorgeloos.
Nu heb ik Virtuous Quattro RC3 over RC1 heen geflashed (dus zonder full wipe). Geen problemen so far, maar ik krijg wel de indruk dat deze ROM echt verduveld snel is ten opzichte van de ROMs die ik er de afgelopen tijd op hem gehad (Quatro RC1 dus, en daarvoor Affinity 1.47)
Meer mensen die dit als zodanig ervaren?
Als ze dat er in weten te houden, is die Quattro in ieder geval een blijvertje...
Meer mensen die dit als zodanig ervaren?
Als ze dat er in weten te houden, is die Quattro in ieder geval een blijvertje...
Ik vond RC2 in elk geval niet echt snel, eerder zelfs nogal traag op bepaalde momenten. RC3 heb ik niet geprobeerd aangezien ik voolopig terug ben bij Affinity 1.48.
Ik vond beide ICS roms (Quatro en Lord Clockan's) eigenlijk vrij traag. Ik heb nu MIUI 2.3.7 draaien en die voelt zo snappy aan vergeleken met die ICS roms. In de XDA forums wordt telkens gezegd dat ze zo snel zijn, maar ik vind ze af en toe echt stroperig aanvoelen...
Die stutter als je de app drawer opent stoor ik mij wel aan, het loopt gewoon niet zo soepel. Misschien moet ik ook even proberen te overclocken.
Ik zal vanmiddag die RC3 nog maar eens een kans geven.
@DFKT: heb jij de meegeleverde kernel gebruikt of heb je die van Lord Clockan erover geflashed? Ik las op XDA dat die wat voordelen gaf op grafisch gebied.
Die stutter als je de app drawer opent stoor ik mij wel aan, het loopt gewoon niet zo soepel. Misschien moet ik ook even proberen te overclocken.
@DFKT: heb jij de meegeleverde kernel gebruikt of heb je die van Lord Clockan erover geflashed? Ik las op XDA dat die wat voordelen gaf op grafisch gebied.
Verwijderd
Heb nu ook Virtuous Quattro RC3, tis allemaal beetje mwah mwah vind ik. Iemand trouwen een idee of je met de launcher die erbij komt (trebuchet) je icons kan aanpassen? vind die ics icons zo lelijk.
Nee, ik heb echt eerste na een full wipe RC1 geflashed, verder geen kernel of radio of zo. Vervolgens RC3 er overheen geflashed, en wederom geen aanvullende acties uitgevoerd.M-Opensource schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 10:07:
Ik vond beide ICS roms (Quatro en Lord Clockan's) eigenlijk vrij traag. Ik heb nu MIUI 2.3.7 draaien en die voelt zo snappy aan vergeleken met die ICS roms. In de XDA forums wordt telkens gezegd dat ze zo snel zijn, maar ik vind ze af en toe echt stroperig aanvoelen...
Misschien een "freak of nature", die telefoon van mij
Verwijderd
Ze zitten natuurlijk wel op de goeie weg, maar het is niet zomaar een RC. Ik zit overigens gewoon op stock sense 3.0.
ik ben tevreden met quatro rc2.. straks maar eens full wipe en rc3 erop
Vanochtend ook overgestapt van RC2 naar RC3, mijn ervaring is dat hij wat vlotter werkt. Apps crashen ook wat minder frequent en de browser is niet meer zo langzaam als vantevoren. Ik ben content. 
*edit: Native camera app werkt nog steeds niet, maar met Camera Zoom FX kan ik prima plaatjes schieten.
*edit: Native camera app werkt nog steeds niet, maar met Camera Zoom FX kan ik prima plaatjes schieten.
[ Voor 21% gewijzigd door Sagaris op 26-01-2012 18:18 ]
De ontwikkeling lijkt redelijk vast te zitten op dit moment als ik naar de release notes kijk. Of laat ik het zo zeggen, tussen RC2 en RC3 zijn alleen maar wat kleine onbelangrijke dingen aangepast. Dit terwijl aan grote problemen zoal battery drain, bluetooth dat half werkt en de camera die half werkt niets gedaan is.
Ik heb geen problemen met bluetooth en battery drain? Misschien kunnen ze er niet aan werken, omdat ze het niet gereproduceerd krijgen o.i.d.?
Het probleem met bluetooth is dat je bluetooth wegvalt op het moment dat je gaat bellen, voor de rest werkt het wel gewoon. Maar goed in een bluetooth carkit is dat dus wel erg onhandig 
Overigens had ik de battery drain ook niet in standby of bij gebruik via wifi. Enkel tijdens het gebruik van mobiel internet was de lijn in de accu grafiek bij Quatro RC1 veel stijler dan bij affinity 1.48 en zag ik mijn accu echt teruglopen.
Overigens had ik de battery drain ook niet in standby of bij gebruik via wifi. Enkel tijdens het gebruik van mobiel internet was de lijn in de accu grafiek bij Quatro RC1 veel stijler dan bij affinity 1.48 en zag ik mijn accu echt teruglopen.
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 26-01-2012 21:25 ]
Dat is het niet, op Virtuous Affinity 1.48 (Android 2.3.5 / Sense 3.5) waar ik nu weer op terug ben is de accuduur nog steeds gewoon prima namelijkVerwijderd schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 21:55:
battery drain kan ook zijn omdat onze DHD's niet meer de jongste zijn.
Probleem lag dus echt in de Quatro ICS rom en dan specifiek tijdens gebruik van 3G. Dat is trouwens vaker door verschillende mensen gemeld op XDA.
[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 26-01-2012 22:06 ]
Ik wil eigenlijk wel eens een MIUI rom uitproberen, gisteravond al ff gekeken maar welke moet ik in godsnaam nemen, wil niet iedere week flashen, soort van stable release, maar dan ook echt stable, 2.1.20 heeft vertaal problemen (wil wel een NL rom)
Dan moet je 2.1.6 hebben, overigens ben ik weinig problemen tegen gekomen in 2.1.20 en ondertussen is 2.1.26 ook al beschikbaar waar hoogstwaarschijnlijk alle fouten wel uit zijn.
Ik heb voor ARHD 6.3.1 een 5x5 app drawer gevonden, dus hiermee heb je 5 rijen en 5 kolommen voor alle icoontjes/applicaties. Maar bestaat dit ook voor de homescreen(s)? Want hier heb je standaard 4 rijen en 4 kolommen voor de icoontjes/applicaties en zou hier graag ook 5 rijen en 5 kolommen willen hebben.
Is zoiets mogelijk? Weet iemand dit zo?
Is zoiets mogelijk? Weet iemand dit zo?
"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"
Heb een DHD en zou die graag willen voorzien van een custom rom, echter er staat deze Android versie 2.3.5 op, met softwarenummer 3.12.405.1.
Is het überhaupt nog mogelijk om mijn toestel voorzien van een custom rom, en als mogelijk is welke ruu zou ik moeten downloaden.
Graag jullie advies
Is het überhaupt nog mogelijk om mijn toestel voorzien van een custom rom, en als mogelijk is welke ruu zou ik moeten downloaden.
Graag jullie advies
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Had ik gevonden idd, maar welke ruu moet ik nu gebruiken.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Je moet helemaal geen RUU gebruiken, je moet gewoon die Ace Hack Kit zijn werk laten doen en dan backuppen, wipen en een nieuwe rom flashen.
Volledige beschrijving stap voor stap staat hier: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
Volledige beschrijving stap voor stap staat hier: ik222 in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"
[ Voor 36% gewijzigd door ik222 op 29-01-2012 14:40 ]
Ik heb nu een Miui rom erop gezet alleen blijft het scherm nu aan en uit gaan met het logo van miui, verder gebeurt er nietsPierre61 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 13:50:
[...]
Had ik gevonden idd, maar welke ruu moet ik nu gebruiken.
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre op 29-01-2012 16:04 ]
Accu eruit en terug erin en dan booten in recovery via volume + en de powerknop. Dan kun je daar opnieuw wipen en flashen. Vergeet vooral niet eerst te wipen.
Gisteren van ARHD 6.3.1 naar Virtuous Quattro RC3 overgestapt.
Geen problemen met BT. Alleen video recording werkt niet. Leuke, snelle ROM.
Kijk toch uit naar een goeie ICS ROM met Sense. ARHD 7.0?
Geen problemen met BT. Alleen video recording werkt niet. Leuke, snelle ROM.
Kijk toch uit naar een goeie ICS ROM met Sense. ARHD 7.0?
Ik wil de mobiel van mijn vriendin rooten, maar die heeft geupdate naar de nieuwste versie.
Dus moet ik hem eerst nog downgraden. Alleen dan staat er:
Dus moet ik hem eerst nog downgraden. Alleen dan staat er:
Dus dan is hij direct gewiped, alleen ik wil nog wel het een en ander gebackupped hebben, maar dat kan nu dus niet met Titanium, omdat hij niet geroot is. Is er nog een ander alternatief?Sense 3, including those with RELOCKED HTC BOOTLOADERS (NOTE: NOT UNLOCKED - MUST BE LOCKED OR RELOCKED) is auto-detected in hack step. Option is given to download a GB RUU and downgrade or abort. This WILL wipe data.
Wat wil je precies back-uppen?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro