Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
De devs weten het wel, alleen zijn de benodigde drivers en kernelaanpassingen simpelweg niet beschikbaar.SuperVeloce schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:08:
zodra camera werkt, wil ik de rom mss wel proberen
snap alleen niet, dat die dev's nog niet weten hoe ze die aan de gang krijge
Ik draai die build als dagelijkse ROM, draait prima. ICS is een hele grote vooruitgang t.o.v. Android 2 (Gingerbread), mis alleen nog een FriendStream-achtige applicatie. Heb ik nog geen goed alternatief voor kunnen vinden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Virtuous Infinitiy Quatro
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1428047
maar ook bij hun werkt de camera nog niet helaas
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
ik denk dat dat ook wel klopt
fabrikanten geven 18maanden updates, dus nog halfjaar ongeveer voor DHD
Alles werkt, behalve de camera zoals bekend. Voor het eerst na lange tijd MIUI dat ik eens wat anders probeer, als de batterij het morgen fatsoenlijk volhoudt, is het een blijvertje
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
ik test nu ook ff ICS, heb wel eerst backup gemaakt van me rom
//edit
en backup weer terug haha
als die ICS bugfree zou zijn, alles werkt.. dan is het echt top!
maar beta's zijn gewoon nog te buggy..
ik wacht wel
[ Voor 40% gewijzigd door SuperVeloce op 05-01-2012 02:23 ]
Met 6.3.1 en radio 12.65.60.29_26.14.04.28_M (geflashed vanaf de stock-rom na een super-wipe) lijkt het iets minder, maar is er nog steeds. Het lijkt wel of achtergrond app/cpu activiteit hoorbaar is.
Ga binnenkort maar kijken of de beats-audio update helpt, anders zit er niks anders op om terug te gaan naar Stock..
Of is het gewoon een kwestie van de huidige kaart dismounten, swappen en nieuwe naar EXT4 formatteren?
Draai nu op MIUI, maar wil de ICS beta proberen en gelijk daar gebruik van maken om mijn SD kaart te upgraden naar een grotere
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
ik heb vandaag ook andere SD kaartje erin, van 8GB naar 16GB... heb toch geen 32GB nodig en me volgende telefoon van volgend jaar, heeft waarschijnlijk al 16 of 32GB van zichzelf.
ik heb alle bestanden van ene kaartje, gekopieerd naar andere kaartje.. en werkt gewoon

alleen write speed is traag? morgen bel/mail ik sandisk
[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 05-01-2012 21:53 ]
Zag net dat versie 9 uit was wil toch wel eens een andere rom proberen vind ARHD 6.20 die ik nu heb niet zo heel lekker draaien.
Wat ik wel raar vind is dat op het xda topic bij instructions staat:
-Recovery ClockworkMod (only official 2.5.1.3 version!)
Als ik het goed lees dus alleen CWM 2.5.1.3?
OK dus gewoon fat32 formatteren - thxSuperVeloce schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:51:
SD kaart moet je niet ext4 formatteren.. dan leest je pc em niet
ik heb vandaag ook andere SD kaartje erin, van 8GB naar 16GB... heb toch geen 32GB nodig en me volgende telefoon van volgend jaar, heeft waarschijnlijk al 16 of 32GB van zichzelf.
ik heb alle bestanden van ene kaartje, gekopieerd naar andere kaartje.. en werkt gewoon
[afbeelding]
[afbeelding]
alleen write speed is traag? morgen bel/mail ik sandisk
En files kopiëren wil ik eigenlijk niet want op mijn huidige staat veel te veel rommel van verschillende roms en applicaties die ik afgelopen jaar allemaal geprobeerd en verwijderd heb, dus ik zou niet eens weten welke files ik moet bewaren - heb met Titanium wel een image van mijn huidige applicaties gemaakt en naar drop-box geüpload - Wil gewoon dus met en schone kaart beginnen.
Waar het mij om gaat is welke (systeem) files er minimaal op een SD moeten - naast een ICS rom zip - om daarmee mijn DHD te kunnen flashen.
I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass
Ik heb die rom zelf nooit gedraaid maar het lijkt mij sterk dat een rom niet draait als je een andere recovery hebt. Waarschijnlijk bedoelen ze er vooral mee dat ze een andere recovert niet ondersteunen.ComTech schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:43:
Iemand ervaring met coredroidroms? zie http://www.coredroidroms.com/site/
Zag net dat versie 9 uit was wil toch wel eens een andere rom proberen vind ARHD 6.20 die ik nu heb niet zo heel lekker draaien.
Wat ik wel raar vind is dat op het xda topic bij instructions staat:
-Recovery ClockworkMod (only official 2.5.1.3 version!)
Als ik het goed lees dus alleen CWM 2.5.1.3?
Mocht je je dus vervelen en een nieuwe rom willen proberen, ik raad hem zeker aan!
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
bij mij erg goed! beter dan met ARHD iig.NoxiuZ schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:31:
Ik ga eens kijken. Hoe is de battery drain met oxygen?
Ook niet als je je telefoon met usb verbind als mass storage? Sinds ik custom roms draai is het mij niet meer gelukt om m'n phone als usb mass storage te verbinden en dat is best onhandig... Ik dacht echter dat het aan de rom zelf lag ipv aan de manier van formatteren van sd card...SuperVeloce schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 21:51:
SD kaart moet je niet ext4 formatteren.. dan leest je pc em niet
[ Voor 10% gewijzigd door JaY- op 06-01-2012 12:59 ]
Ik heb dit probleem ook! Het stomme is, dat probleem is een tijd weggeweest en ik was het vergeten, maar sinds een week of twee is het weer terug (geswitched naar MIUI).JaY- schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:58:
[...]
Sinds ik custom roms draai is het mij niet meer gelukt om m'n phone als usb mass storage te verbinden en dat is best onhandig... Ik dacht echter dat het aan de rom zelf lag ipv aan de manier van formatteren van sd card...
Krijg jij een melding in je notificatiebalk als je usb aansluit? zelfs dat doet ie niet bij mij...
[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 06-01-2012 13:26 ]
"Find what you love and let it kill you"
Ik ga dit weekend uitgebreid verschillende roms proberen, eens kijken of het daar aan kan liggen. Had er al een paar getest toen, maar gaf het al snel op toen ik geen resultaat kreeg.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat m'n USB aansluiting kapot was.
Nee als hij als ext4 geformateerd is kan Windows de kaart gewoon niet lezen. Met linux kan het wel maar als je de kaart moet kunnen benaderen via Windows moet je hem als fat32 formatteren.JaY- schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:58:
[...]
Ook niet als je je telefoon met usb verbind als mass storage? Sinds ik custom roms draai is het mij niet meer gelukt om m'n phone als usb mass storage te verbinden en dat is best onhandig... Ik dacht echter dat het aan de rom zelf lag ipv aan de manier van formatteren van sd card...
Ik heb dit probleem ook gehad. Opgelost door een andere kernel te flashen en daarna EVT de officiele kernel terug flashenM-Opensource schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:02:
Ja inderdaad, dat heb ik dus ook precies. Vreemd gedoe... ik ben wel blij een lotgenoot te treffen haha, zat hier lang mee en niemand kon me helpen of had hetzelfde probleem.
Ik ga dit weekend uitgebreid verschillende roms proberen, eens kijken of het daar aan kan liggen. Had er al een paar getest toen, maar gaf het al snel op toen ik geen resultaat kreeg.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat m'n USB aansluiting kapot was.
Mooihosnor101 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 11:03:
[...]
bij mij erg goed! beter dan met ARHD iig.
Ik schrok wel van de ROM-grote: 64MB. En ik voorheen mijn SD-kaart volproppen met ROMs van >200MB.
Aankleden doe ik toch wel met andere launchers en widgets dus daar is niks extra's voor nodig.
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
@NoxiuZ: Welke radio en ril gebruikte je dan?
EDIT
Die oxygen is inderdaad snappy! Helaas is de automatische helderheid zo goed als nihil. En geen sense is toch echt wel een gemis. Ik wist dat het er niet bij zat maar toch mis ik het enorm
Andere ROM uitzoeken. Blijft erg leuk
Ohja, oxygen haalt niet de backup van apps terug uit de market en dat is irritant
Ik ga nu erebus denk ik proberen. Of misschien ARHD of...
[ Voor 67% gewijzigd door Nox op 08-01-2012 01:56 ]
Daarnaast zou ik voor Virtuous Affinity nu de laatste radio + ril gebruiken.
Dat ga ik zeker even proberen, thanks!Henkske schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 15:00:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad. Opgelost door een andere kernel te flashen en daarna EVT de officiele kernel terug flashen
De DHD was toch een stuk simpeler dan het rooten van mijn oude Dream
Heb vandaag ook nog even de Virtuous Quattro beta geflashed (ICS eens proberen
Er is een nog meer gestripte versie van Oxygen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1413129 die heb ik nog niet geprobeerd, want ik ben erg tevreden met mn huidige setup. En idd hij haalt idd niet automagisch apps terug uit de market, maar dat doe ik met Titanium.NoxiuZ schreef op zondag 08 januari 2012 @ 01:53:
Die oxygen is inderdaad snappy! Helaas is de automatische helderheid zo goed als nihil. En geen sense is toch echt wel een gemis. Ik wist dat het er niet bij zat maar toch mis ik het enorm
Andere ROM uitzoeken. Blijft erg leuk
Ohja, oxygen haalt niet de backup van apps terug uit de market en dat is irritantAlle apps met de hand weer downloaden.
Ik heb eerst ook veel Sense-roms geprobeerd, maar het brengt toch een soort lag en traagheid met zich mee en nu ik eenmaal deze snelheid gewend ben, wil ik niets anders
Toch begrijp ik het nog niet helemaal. Voordat ik een custom ROM draaide kon ik mijn telefoon gewoon verbinden met mijn Windows PC als USB mass storage. Nadat ik geroot + custom ROM (ARHD 6.2 geloof ik + super wipe script) gedaan heb kon het ineens niet meer. En ik weet zeker dat mijn SD-card onaangetast is, aangezien alle bestanden er nog gewoon op staan...ik222 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 15:47:
[...]
Nee als hij als ext4 geformateerd is kan Windows de kaart gewoon niet lezen. Met linux kan het wel maar als je de kaart moet kunnen benaderen via Windows moet je hem als fat32 formatteren.
En dan kan je altijd nog kijken wat je hebt. Eenmaal root zou je nog prima kunnen formatteren naar fat32.
Ik heb mn DHD met succes geroot middels de AAHK. De Rom Manager geïnstalleerd en ik draai nu op CM7.1 met een ICS theme. Helemaal super!
Alleen lees ik in de OP dat het eerste wat je moet doen mer de Rom Manager is "De eerste optie Flash ClockworkMod Recovery installeert een nieuwe recovery, selecteer deze"
Ik weet ongeveer wat dat doet (een recovery image maken). Ik heb dat alleen nooit gedaan volgens mij...
In de Effen-Manual staat dat de AAHK een "Install Clockworkmod Recovery" doet.
Nu mijn domme vraag: moet ik nu alsnog via de Rom Manager de optie "Flash ClockworkMod Recovery" uitvoeren, of heeft de AAHK dit al voor me gedaan?
Thx!!
Ik lees hier en daar op xda 'flash lordmod kernel' or 'this .. kernel'.
Zijn nou de kernels heel belangrijk voor een ROM?
Wat zijn nou de voordelen van custom kernels?
En raden Jullie het aan om custom kernels te flashen? En hoe doe je dat?
Alvast bedankt!
[ Voor 15% gewijzigd door Sniperc op 09-01-2012 23:47 ]
@Sniperc: De kernel is inderdaad een zeer belangrijk deel van de rom. Kernels bepalen bijvoorbeeld het werken van alle functies (wifi, bluetooth, camera, gps, sensors etc.) en ook of je gesprekken kan opnemen (2wcr) e.d.
Heb nog twee additionele vraagjes:
1- Kan het kwaad om een nieuwe (versie) ClockWorkMod Recovery te doen via ROM manager - of is het beter om het gewoon zo te laten?
2 -Is het beter om te back-uppen en flashen van nieuwe ROMs via de recovery? Ik gebruik daar nu ROM Manager voor en dat werkt eigenlijk prima voor me.
-Ti2
Zolang je geen echte problemen hebt met een recovery kun je het gewoon zo laten. De basis functionaliteiten die je nodig hebt werken eigenlijk altijd wel prima. Sommige roms installeren overigens zelf een bepaalde recovery. Android Revolution HD installeert bijvoorbeeld automatisch ext4 recovery.Ti2 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 11:17:
@ ik222: Dankjeweleen hele geruststelling haha.
Heb nog twee additionele vraagjes:
1- Kan het kwaad om een nieuwe (versie) ClockWorkMod Recovery te doen via ROM manager - of is het beter om het gewoon zo te laten?
Over het algemeen wel, veel roms raden dat ook aan. Eigenlijk is het ook net zo makkelijk vooral als je om te wipen gewoon een script gebruikt zoals superwipe. Dan is het een kwestie van eerst de zip met het wipe script flashen met daarna de rom en dan ben je klaar.2 -Is het beter om te back-uppen en flashen van nieuwe ROMs via de recovery? Ik gebruik daar nu ROM Manager voor en dat werkt eigenlijk prima voor me.
-Ti2
Moet je de kernels dan ook apart gaan flashen of wordt die meegeflashed met de ROMS?ik222 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 09:48:
@Ti2: AAHK heeft al clockworkmod recovery geinstalleerd, dat hoeft je dus inderdaad niet meer via rom manager te doen. Je kunt in die recovery komen door de telefoon uit te zetten en dan op volume - en de powerknop te drukken, vanuit recovery kun je bijvoorbeeld backups maken en roms flashen.
@Sniperc: De kernel is inderdaad een zeer belangrijk deel van de rom. Kernels bepalen bijvoorbeeld het werken van alle functies (wifi, bluetooth, camera, gps, sensors etc.) en ook of je gesprekken kan opnemen (2wcr) e.d.
Elke rom bevat uiteraard een kernel aangezien de kernel echt de basis van het Android OS en dus de rom is. Maar bij veel roms kun je inderdaad achteraf de kernel vervangen door een custom kernel. Bijvoorbeeld bij ARHD moet je dat doen als je 2wcr (opnemen van telefoongesprekken) wilt gebruiken. Dit zit standaard niet in de kernel omdat het in sommige situaties battery drain veroorzaakt maar er is een aangepast kernel voor die je dus optioneel achteraf kunt flashen.Sniperc schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 20:47:
[...]
Moet je de kernels dan ook apart gaan flashen of wordt die meegeflashed met de ROMS?
Let wel even op dat je alleen kernels flashtn die werken met de rest van de rom. Je kunt namelijk niet zomaar elke kernel op elke rom flashen
[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 10-01-2012 23:04 ]
Ik heb via de website van htc een firmware update gedownload die het volgens mij toestaat custom roms te draaien...
Wat moet ik nu doen om een custom rom geinstalleerd te krijgen? Ik heb al een boel apps geprobeerd maar geen ervan werk.
Wat ik geprobeerd heb om mijn foon te rooten en of rommen :
visionairy plus + rom manager + clockworkmod.
visionairy hangt, krijgt het denk ik niet voor elkaar root te gaan. Rom manager krijgt clockwork er niet op vanwege rechtenproblemen (vanwege non-root)
heb ook AAHK geprobeerd. Advanced ace hack kit. Doet wat meer, krijgt zelfs een soort van bootloader voor elkaar, geeft dan echter een error over het huidige file nieuwer is dan een andere file en reboot dan.. Tot nu toe nog de meest succesvolle..
Ik wil gewoon een custom rom, that's all.
Htc Desire HD, android 2.3.5.
Edit : Met deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905003 kom ik tot aan hier :
cd /data/local/tmp
./misc_version -s 1.31.405.6
maar dan krijg ik :
/misc_version -s 1.31.405.6
-set_version set. VERSION will be changed to: 1.31.405.6
atching and backing up partition 17...
error opening input file.
[ Voor 16% gewijzigd door HeepH op 12-01-2012 19:11 ]
Ik draai al sinds halverwege december ongeveer ICS, zou niet meer terugwillenik222 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:51:
Het gaat nu erg hard met ICS. Virtuous Quatro zit inmiddels al op beta 7 en is in principe nu zelfs bruikbaar voor dagelijks gebruik. Alleen de camera werkt helaas nog steeds niet, zou die wel werken dan zou ik waarschijnlijk overstappen. Zeker ook omdat er een uitstekende launcher en widgets worden meegeleverd als vervanger voor HTC Sense.
Er is nu iemand bezig met de camera (twistedumbrella @ xda) en hij boekt wel wat vooruitgang, maar nog niet veel.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja dat vindt ik dus ook, gebruik de camera toch nog te vaak om dit te missen.ik222 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:07:
Had het gelezen ja. Het niet werken van de camera is voor mij een struikelblok aangezien ik toch regelmatig even de camera gebruik. Echt jammer aangezien het er verder gewoon geweldig uit begint te zien met ICS
maar zitten er verder nog grote verschillen tussen Virtuous Quatro en BeatMod Ice Cream Sandwich ?
- Browser rendering gaat minder soepel
- Sygic Navigator werkt niet op ICS
- Grafische performance in het algemeen is minder, bijvoorbeeld in maps te merken.
- Google account restore werkt niet, achtergrond en apps worden niet teruggezet.
- Camera werkt niet (dat was vooraf al bekend natuurlijk).
Voor de rest is de gebruikte launcher in Virtuous Quatro beta 7 nog niet af. Ik vind hem wel veelbelovend maar bijvoorbeeld dock instellingen zijn nog niet geimplementeerd nu. En ook overall moet ik ook zeggen dat ik de eyecandy en handige functies van Sense gewoon enorm mis.
Voor nu heb ik dus gewoon mijn vooraf gemaakte image van Virtuous Affinity 1.48 weer restored.
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 14:59 ]
Wat betreft browser rendering was het misschien niet eens echt trager maar wat ik persoonlijk niet zo fijn vind is dat het eerst vaag is en daarna scherp wordt. Op 2.3.5 is het gewoon meteen scherp. Daarnaast ging het renderen regelmatig niet helemaal goed, met niet helemaal goed bedoel ik dat tijden in en uitzoomen of scrollen af en toe (delen van) het scherm wit worden en na even scrollen weer goed worden.Arfman schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:39:
Ik heb juist andere ervaringen, maar ik draai dan ook de BeatMod. Browser rendering is sneller, Sygic werkt ook (nieuwste versie, die heeft ICS support), grafische performance is beter. Account restore werkt inderdaad niet, net zoals de camera.
Maar goed ik weet inderdaad niet in hoeverre BeatMod anders of beter is dan Quatro, van BeatMod heb ik alleen voor een keer een hele vroege versie getest die toen nog totaal niet bruikbaar was.
wat ik echt helemaal het einde vind is de mogelijkheid van die kekke folders te maken..
Eindelijk een opgeruimd maar toch functioneel homescreen.

En dat de browser je bookmarks synced met Google Chrome (inclusief mappen
[ Voor 11% gewijzigd door Bornin op 13-01-2012 17:49 ]
Non taken
[ Voor 47% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 17:47 ]
Zo dan?ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:47:
Je plaatje doet het niet. Trouwens, hoe maak je die folders eigenlijk?
gewoon snelkoppeling over een andere heen slepen
Edit: en loslaten natuurlijk
[ Voor 6% gewijzigd door Bornin op 13-01-2012 17:53 ]
Non taken
Klopt, ik spam de hele wereld vol hahah, dit is virtuous quatro beta 7ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:57:
Nice, volgens mij had ik die trouwens ook al op XDA gezienMaar welke rom is dat, Quatro of Beatmod?
Non taken
[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 18:03 ]
Smaken verschillenik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:02:
Wel een erg mooie homescreen zonder Sense (al zou ik een andere achtergrond kiezen), misschien toch eens wat tijd gaan steken in het zoeken van non Sense widgets.
Mijn weather widget is van HD widgets, Android Pro Widgets heeft wel aardige op sense lijkende widgets.
Ow en absoluut Nova Launcher installeren ipv stock. Hiermee kun je op de conventionele manier widgets en apps toevoegen aan homescreen en homescreen draait naar landscape
Edit: en scrollable dock etc etc etc. Is een veel betere launcher imo
@hieronder: Absoluut!
Als ze die camera nou nog eens aan de gang zouden krijgen, het is altijd hetzelfde met die camera maar het duurt nu wel heel lang.
[ Voor 16% gewijzigd door Bornin op 13-01-2012 18:57 ]
Non taken
Ziet er inderdaad heel gelikt uit! Beter dan de huidige No-Sense roms.ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:02:
Wel een erg mooie homescreen zonder Sense (al zou ik een andere achtergrond kiezen), misschien toch eens wat tijd gaan steken in het zoeken van non Sense widgets.
Verwijderd
Ik heb een groot probleem, mijn HTC DHD wil niet meer opstarten. Hij blijft op het HTC logo staan... Ik heb eerst de officiele Bootloader Unlock uitgevoerd en daarna met de Ace Hack Kit CWM erop gezet. Ik heb toen Cache ge-wiped etc. En daarna heb ik een Custom ROM erop gezet. Ik heb deze ge-flashed maar sindsdien wil hij niet meer opstarten... Ik heb toen de SD-kaart leeggemaakt en val alles geprobeerd, maar hij doet het helemaal niet meer...
Ik kan wel wat hulp gebruiken
Even de accu eruit, dan volume - inhouden en op de powerknop drukken. Als het goed is boot je dan in de bootloader. Als dat lukt kun je van daaruit naar recovery.Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 21:28:
Hallo,
Ik heb een groot probleem, mijn HTC DHD wil niet meer opstarten. Hij blijft op het HTC logo staan... Ik heb eerst de officiele Bootloader Unlock uitgevoerd en daarna met de Ace Hack Kit CWM erop gezet. Ik heb toen Cache ge-wiped etc. En daarna heb ik een Custom ROM erop gezet. Ik heb deze ge-flashed maar sindsdien wil hij niet meer opstarten... Ik heb toen de SD-kaart leeggemaakt en val alles geprobeerd, maar hij doet het helemaal niet meer...
Ik kan wel wat hulp gebruiken
Maar waarom in godsnaam eerst die officiele bootloader unlock en daarna nog de Ace hack kit??? Gewoon de Ace hack kit was voldoende geweest en dan wisten we ook precies in welke staat je telefoon nu was...
[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 21:50 ]
Verwijderd
Ik heb de hele dag al bijna elk mogelijk RUU geprobeerd, elke update.zip geprobeerd via recovery en elke IMGxxxxx.zip geprobeerd. Niks doet het...
Ik ben bang dat ik hem moet opsturen, maar dan verdomd hoge kosten ga krijgen..
- Wat is de bovenste regel wanneer je boot in de bootloader? Maak eventueel even een foto van dat scherm.
- Wat zie je precies wanneer je boot in CWM? Ook hier misschien even een foto van maken.
Dat je verschillende dingen door elkaar hebt gehaald weet ik wel zeker. Maar aangezien je telefoon nog steeds gewoon te booten is in recovery is het zeker nog niet hopeloos.
[ Voor 20% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 22:08 ]
Khad eerst de Android Rev. 6.3.1 geinstalleerd, tot nu toe wel een super verandering
Verwijderd
http://tinypic.com/r/52yr1l/5
Alle 2 de afbeelding die ik even snel moest uploaden
Heb je een backup gemaakt met CWM voordat je ging wipen? Als dat het geval is kun je nog proberen die terug te zetten aangezien er dan in principe niets veranderd meer moet zijn en je rom gewoon zou moeten booten. Vanaf een draaiende rom kun je dan gewoon de Ace hack kit procedure volgen.
Als je geen backup hebt zou je kunnen proberen of je gewoon de eerste optie "hack ace" van de Ace hack kit kan uitvoeren terwijl je telefoon in de bootloader staat. Op die manier zou je telefoon geroot worden en klaar gemaakt worden om een andere rom te installeren normaal gesproken. Alleen ik weet niet zeker of dat goed gaat nu je geen rom meer hebt draaien en hem alleen vanuit de bootloader kan starten.
Anders kun je misschien beter even een topic op XDA aanmaken, of dit even vragen via de irc chat van de AAHK.
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 22:43 ]
Verwijderd
Heel erg bedankt voor de hulp en de snelle reacties!
Beta 8 alweer nu inderdaad. Zo te zien in de changelog zijn dit geen hele spectaculaire veranderingen of verbeteringen. Wel het lockscreen aangepast met een camera shortcut, zou dat een voorbode zijn van een werkende camera?etienne001 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:23:
Net de Virtuous quattro beta8 geinstalleerd ga nu ff zien of het wat is.
Khad eerst de Android Rev. 6.3.1 geinstalleerd, tot nu toe wel een super verandering
Wie weet, ik zou het wel top vinden als ze dat eerdaags aan het werk zouden krijgen.ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:00:
[...]
Beta 8 alweer nu inderdaad. Zo te zien in de changelog zijn dit geen hele spectaculaire veranderingen of verbeteringen. Wel het lockscreen aangepast met een camera shortcut, zou dat een voorbode zijn van een werkende camera?
Als ik die camera start dan reboot de foon.
Verwijderd
AAHK uitvoeren is wel of niet gelukt? En welke stock rom heb je hoe geflasht?Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:09:
Ik heb de stock ROM geflashed, hij wil alleen niet rebooten... Hij blijft op het HTC logo zitten
Verwijderd
Als ik de totale hack doe, dan stopt de hack. Ik ben toen naar options gegaan en daar Return to S-On and Flash Stock RUU. Ik heb alleen Flash Stock RUU gedaan, want S-ON was al op ON...ik222 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:10:
[...]
AAHK uitvoeren is wel of niet gelukt? En welke stock rom heb je hoe geflasht?
[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 13-01-2012 23:21 ]
Had het al gelezen ja, ben benieuwd wanneer er daadwerkelijk een build komt met werkende camera. Ik denk dat zodra de camera echt af is ik toch serieus ga overwegen om over te stappen naar ICS. Beatmod heeft sinds een paar dagen ook een nieuwe kernel die de grafische prestaties verbeterd.
[ Voor 10% gewijzigd door ik222 op 14-01-2012 14:49 ]
Verwijderd
Tuurlijk:Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:23:
Op xda was ook een thread over ICS icm Sense, van Shaky of zoiets. Die thread zie ik nu niet meer, iemand enig idee wat er gebeurd is?
http://forum.xda-develope...?p=21396877&postcount=223
Shaky krijgt het wel eens op zijn heupen af en toe. Komt wel goed
[ Voor 9% gewijzigd door Bornin op 14-01-2012 19:27 ]
Non taken
Geloof dat het al aardig lukt me de Camera : http://forum.xda-develope...p=21404801&postcount=7617ik222 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:46:
[...]
Had het al gelezen ja, ben benieuwd wanneer er daadwerkelijk een build komt met werkende camera. Ik denk dat zodra de camera echt af is ik toch serieus ga overwegen om over te stappen naar ICS. Beatmod heeft sinds een paar dagen ook een nieuwe kernel die de grafische prestaties verbeterd.
In de Beatmod ICS Thread
Ja die volg ik op de voetKleissen88 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:28:
[...]
Geloof dat het al aardig lukt me de Camera : http://forum.xda-develope...p=21404801&postcount=7617
In de Beatmod ICS Thread
Verwijderd
Ah, ok. Dat had ik gemist.Bornin schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:26:
[...]
Tuurlijk:
Verwijderd
Dat is volgens mij nogal een praatjes maker. Want heb nog nieti echt vrijgegeven werk van hem.gezien.Bornin schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:26:
[...]
Tuurlijk:
Hij had toch een bootende ICS met sense staan hoor. weliswaar zwaar alpha maar toch. Er is tot op heden niemand zover gekomen als hij.Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:30:
[...]
Dat is volgens mij nogal een praatjes maker. Want heb nog nieti echt vrijgegeven werk van hem.gezien.
Emotioneel lijkt hij alleen niet al te stabiel
Non taken
Ik draai overigens inmiddels op Virtuous Quatro beta 9. Eigenlijk alles werkt nu gewoon goed, browsen gaat goed, Sygic werkt etc. Het enige is dus nog de camera die niet werkt maar ik heb besloten dat maar even voor lief te nemen aangezien men ook erg dicht bij een oplossing is daarvoor.
[ Voor 40% gewijzigd door ik222 op 15-01-2012 17:32 ]
[ Voor 85% gewijzigd door HeepH op 16-01-2012 02:19 ]
Als je een andere rom wilde flashen was het unlocken van de bootloader juist niet handig. Alle bekende methodes gaan namelijk uit van een gelockte bootloader. Bijvoorbeeld de Ace Hack Kit werkt niet. Ik zou dus eerst met een RUU proberen alles weer in originele staat te brengen en dan de Ace Hack Kit te draaien.Heephstan schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:24:
Ik heb een htc unlocked bootloader. Hoe flash ik een nieuwe rom?
Met alleen een door HTC geunlockte bootloader kun je volgens mij niet zomaar custom roms flashen omdat er dan nog steeds bepaalde beveiligingen aanstaan.
Nog even afwachten of er ook echt bruikbare source komt en dan natuurlijk wachten totdat dit in de bekende roms geïmplementeerd is.stijnos1991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:34:
Het is gelukt.. de camera werkt! Die chinezen hebben het weer eens voor elkaar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1448303
dat word binnenkort ICS draaien
Ja het leek mij de meest logische stap, maar achteraf bleek dit dus niet het geval inderdaad. Ach, ik ruil de telefoon binnenkort toch in, dus dan laat ik het wel even gaan...ik222 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:14:
[...]
Als je een andere rom wilde flashen was het unlocken van de bootloader juist niet handig. Alle bekende methodes gaan namelijk uit van een gelockte bootloader. Bijvoorbeeld de Ace Hack Kit werkt niet. Ik zou dus eerst met een RUU proberen alles weer in originele staat te brengen en dan de Ace Hack Kit te draaien.
Met alleen een door HTC geunlockte bootloader kun je volgens mij niet zomaar custom roms flashen omdat er dan nog steeds bepaalde beveiligingen aanstaan.
Ligt het aan mij of was dit proces op mijn Galaxy S en op mijn WiMo telefoons een stuk makkelijker?
Eerst zien, dan geloven.stijnos1991 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:34:
Het is gelukt.. de camera werkt! Die chinezen hebben het weer eens voor elkaar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1448303
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Het proces is heel makkelijk voor de DHD. Een andere rom flashen kun je al doen na het draaien van een one click tool (Ace hack kit). Alleen moet je dan wel enkel dat proces volgen en niet eerst je bootloader gaan unlocken.Heephstan schreef op maandag 16 januari 2012 @ 13:40:
[...]
Ja het leek mij de meest logische stap, maar achteraf bleek dit dus niet het geval inderdaad. Ach, ik ruil de telefoon binnenkort toch in, dus dan laat ik het wel even gaan...
Ligt het aan mij of was dit proces op mijn Galaxy S en op mijn WiMo telefoons een stuk makkelijker?
Maar goed ik denk dat als je gewoon de laatste RUU flashed je telefoon helemaal terug is in originele staat en dan dus te rooten / unlocken via de AAHK.
@DFKT: Inderdaad, de developer die tot nu toe het meeste bereikt had met de camera is in elk geval erg sceptisch over de uitleg. Ook de screenshot vind ik er wel enigzins gefotosoept uitzien. Maar goed hopenlijk is het wel echt...
[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-01-2012 23:29 ]
er is nog een leuke rom, gebaseerd op de HTC Flyer, landscape rosie

mss straks eens proberen
//edit
er is zojuist meer bewijs dat het real is, meer foto's en source is te downloaden
dus deze week vast ICS met camera @ beatmod en Vitruous Infinity Quatro
[ Voor 28% gewijzigd door SuperVeloce op 16-01-2012 16:16 ]
Heb je misschien een linkje naar een Ruu waarvan jij denkt dat hij werkt? Ik download nu deze, maar ik doe maar (RUU_Ace_HTC_WWE_1.32.405.6_Radio_12.28b.60.140e_26 .03.02.26_M_release_155891_signed )ik222 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:12:
[...]
Het proces is heel makkelijk voor de DHD. Een andere rom flashen kun je al doen na het draaien van een one click toen (Ace hack kit). Alleen moet je dan wel enkel dat proces volgen en niet eerst je bootloader gaan unlocken.
Maar goed ik denk dat als je gewoon de laatste RUU flashed je telefoon helemaal terug is in originele staat en dan dus te rooten / unlocken via de AAHK.
@DFKT: Inderdaad, de developer die tot nu toe het meeste bereikt had met de camera is in elk geval erg sceptisch over de uitleg. Ook de screenshot vind ik er wel enigzins gefotosoept uitzien. Maar goed hopenlijk is het wel echt...
Heb inmiddels dit gevonden en ben nu de unbranded aan het downloaden..
http://driphter.com/index.php?topic=3872.0
[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 16-01-2012 17:13 ]
Dus neem deze: http://www.filefactory.co...release_233505_signed.exe
[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 16-01-2012 17:18 ]
heeft het in ieder geval niet gedaan. Krijg een fout over dat hij de rom niet kan updaten... Die van jou duurt nog 40 minuten om te downloaden... ik wacht in spanning
[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 16-01-2012 17:40 ]
Verwijderd
Vroeger had ik met stock rom htc sense dat ik van sochtensvroeg tot ongeveer het 6 uur savonds kon doen met een batterij, ARHD deed dit ook hetzelfde maar dan tot echt savondslaat met dan meestal nog 10-20% over.
Bij beide ging het batterij verbruik ongeveer 50% op aan weergave, 20% wifi ofzo, en de rest aan allemaal apps/android systeem e.d.
Nu heb ik dus bij cyanogenmod ongeveer dezelfde batterijduur als met ARHD, ietsje langer denk ik. Maar het gekke is dat als je kijkt bij batterijverbruik, dat het op gaat aan 40% Mobiel stand-by, 25% telefoon inactief en 20% wifi, en maar 11%(!) aan weergave. Vraag me toch echt af hoe dit kan, dat het scherm ineens zoveel verbruikt.
Maar heb ik nu de verkeerde radio? heb de aanbevolen radio van ARHD erop gezet, maar kan nergens aanbevolen radios van cyanogenmod vinden, iemand een idee?
ik222 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:40:
Hopen dat het werkt, ik moet zeggen dat ik ook niet 100% zeker ben hoor of dit werkt i.c.m. een unlocked bootloader. Maar goed het voordeel van een RUU is dat je het gewoon kan proberen omdat je er toch niks mee kapot kan maken, hooguit krijg je een foutmelding zoals je gezien hebt en werkt het niet. In dat geval is het wachten totdat iemand een methode ontdekt die werkt met een unlocked bootloader.

Bootloader geeft : Ruu update fail.