Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 15:11
Hehe, eindelijk weer een rom van Phunkycow
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=905530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

hmmm geen google account in de RC3 van CM7, ook in de laatste full nightly niet. Zit Gapps hier niet meer standaard in? Heb een full wipe gedaan voor ik ze flashte.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Roeligan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:46:
hmmm geen google account in de RC3 van CM7, ook in de laatste full nightly niet. Zit Gapps hier niet meer standaard in? Heb een full wipe gedaan voor ik ze flashte.
die zit er al een minsten paar maanden niet meer in. Die moet je apart flashen.

ohja en Handcent werkt nu wel met de density van 190 :) ze hebben het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 23:50:
[...]

Als ik naar een andere Rom overga wis ik alles: data en cache
Is er een handige manier om alle apps weer snel te installeren? Ben ik soms nogal al lang mee bezig 8)7
martjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:06:
[...]

Nice :)

[ Voor 34% gewijzigd door Tweak15KW op 29-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

martjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:06:
[...]

Net al even gezocht, maar waar kan ik die vinden :? (volgens mij wordt ik echt blind)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Ja die site ken ik, maar waar haal ik daar een apk of ander installable iets vandaan? Ik kan alleen iets kopen daar?

[edit]
Wel al wat gevonden: http://android.modaco.com...re-google-apps-to-system/

[ Voor 39% gewijzigd door Roeligan op 29-03-2011 17:06 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Roeligan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:00:
Ja die site ken ik, maar waar haal ik daar een apk of ander installable iets vandaan? Ik kan alleen iets kopen daar?

[edit]
Wel al wat gevonden: http://android.modaco.com...re-google-apps-to-system/
bij die wiki(cyanogenmod, 2e link van google) staan onderaan toch niet te missen download links

[ Voor 3% gewijzigd door martjah op 29-03-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:41
Tweak15KW schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 16:27:
[...]

Is er een handige manier om alle apps weer snel te installeren? Ben ik soms nogal al lang mee bezig 8)7
Google doet dat als het goed is ook zelf. Anders kan je ook nog Titanium Backup gebruiken. Let wel op dat: eerst full wipen en dan alles terug zetten met Titanium Backup inclusief data, je full wipe nutteloos maakt (voor met system applicaties). De Pro editie is aan te raden als je in 1 keer heel veel apps wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

martjah schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:33:
[...]

bij die wiki(cyanogenmod, 2e link van google) staan onderaan toch niet te missen download links
Bij mij is de 2e link www.google.com/apps/ denk dat daar de schoen wringt ;)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 17:33:
[...]

Google doet dat als het goed is ook zelf. Anders kan je ook nog Titanium Backup gebruiken. Let wel op dat: eerst full wipen en dan alles terug zetten met Titanium Backup inclusief data, je full wipe nutteloos maakt (voor met system applicaties). De Pro editie is aan te raden als je in 1 keer heel veel apps wilt installeren.
Google zet alleen contacten en agena dterug, niet de apps. Daarvoor kan je idd Titanium gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Bij mij werd net anders toch flink wat terug gezet... heb titanium nog niet eens opnieuw installed.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Roeligan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:50:
Bij mij werd net anders toch flink wat terug gezet... heb titanium nog niet eens opnieuw installed.
Bij mij werden er ook inderdaad dingen terug gezet als ik gelijk mijn account invoerde. Maar niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeligan schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:50:
Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
De data van apps wordt helaas niet gerestored bij het invullen van je google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

fasterfix
folder organiser
imdb
phone usage
rom manager
super deals
terminal emulator
tic tac toe
watch Feyenoord
Y5 Battery saver

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn volgens mij apps die in de ROM zitten gebakken. Apps die je zelf nog hebt toegevoegd en zoals Vinnieminnie ook aangeeft de data zal je nog zelf toe moeten voegen.
Gelukkig neemt Titanium je dan al veel werk uit handen en blijft het soms 2x per dag flashen nog een beetje leuk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

De apps die via de echte market waren geïnstalleerd, worden automatisch allemaal teruggezet op je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je gelijk in....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanavond van Desire S DHD weer naar de nieuwe CleanDHD gegaan
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=998187

Dit vind ik toch persoonlijk de fijnste ROM.

[ Voor 30% gewijzigd door Thombias op 29-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist dezelfde switch gemaakt, kan het toch niet laten. Overigens aangevuld met deze theme: Cyanogen MOD7 theme

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:06
Ik heb zojuist ook mijn device gedowngrade, geroot en ge-soffd! Aangezien mijn sdkaart aardig vol zat met onnodige dingen, heb ik deze daarna gewist. Nu vraag ik mij af of dat wel zo handig is geweest, aangezien er tijdens het s-off proces een backup was gemaakt. Kan ik nu niet meer terug naar s-on, of is dit nog wel mogelijk met een officiele htc update of een factory reset vanuit het instellingen menu?

[ Voor 22% gewijzigd door patshad op 30-03-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 01:27
Is het nog steeds noodzakelijk om te downgraden wil je root-toegang verkrijgen? En daarna custom roms te flashen? Sinds ik mijn DHD terug heb van reparatie zit ik op versie 1.72. Dat downgraden zie ik op één of andere manier niet zo zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Ja :) Downgraden moet je even voor zitten maar zeker de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is het rooten eindelijk gelukt en ik draai nu cyanogenmod en ik ben erg onder de indruk van de snelheid!

Er zijn echter een paar dingen die ik mis of niet werken:

- Laatst geopende apps in notificatie bar, gebruikte ik met sense erg veel en kon zo lekker snel multitasken.
- Degelijk woordenboek voor het toetsenbord. Invoertaal staat op Nederlands en auto-aanvullen staat aan, maar er lijken geen woorden in het woordenboek te zitten.
- Contactkoppeling. Wat ik zo geniaal vond bij sense was dat al mijn contacten in mijn telefoonboek gekoppeld werden met mijn contacten van facebook en twitter. Nu is het alleen zo dat er van facebook nieuwe contacten bij zijn gekomen die hun mobiele nummer in hun profiel hebben staan en ik nog niet in mijn telefoonboek. Ook worden er geen foto's van bestaande contacten meer binnengehaald.

Verder heb ik nog een probleempje met dubbele verjaardagen in m'n agenda.

Is dit te verbeteren of zijn er andere rom's die dit wel allemaal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:01:
- Laatst geopende apps in notificatie bar, gebruikte ik met sense erg veel en kon zo lekker snel multitasken.
Ja, dat zit nu verstopt onder een longpress van de home-key.

Maar je kan door, met root explorer, notification.txt in /system/customize (ofzo) aan te passen de laatst geopende apps weer terugkrijgen in de notification bar. Geloof ik :) Ik weet het niet zeker, draai geen Cyanogenmod.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 30-03-2011 13:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:04:
[...]
Ja, dat zit nu verstopt onder een longpress van de home-key.

Maar je kan door, met root explorer, notification.txt in /system/customize (ofzo) aan te passen de laatst geopende apps weer terugkrijgen in de notification bar. Geloof ik :) Ik weet het niet zeker, draai geen Cyanogenmod.
Heb je daar meer info of een exacte beschrijving over? Zou ik erg fijn vinden als ik dat kon aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Heb je daar meer info of een exacte beschrijving over? Zou ik er fijn vinden als ik dat kon aanpassen :)
Nouja, probleem is dat ik het niet zeker weet voor Cyanogenmod, dus ik hoop dat er in dit topic iemand anders voorbijkomt die het wat beter weet :)
(Ook weet ik niet of het bij CM7 kan, want dat is gebaseerd op Gingerbread, toch? En dat heeft z'n settings in een apart tabje in de notificationbar? Of niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:09:
[...]
Nouja, probleem is dat ik het niet zeker weet voor Cyanogenmod, dus ik hoop dat er in dit topic iemand anders voorbijkomt die het wat beter weet :)
(Ook weet ik niet of het bij CM7 kan, want dat is gebaseerd op Gingerbread, toch? En dat heeft z'n settings in een apart tabje in de notificationbar? Of niet?)
Het is idd gebaseerd op GIngerbread. De notificationbar heeft echter geen tabs. Alleen meldingen en worden weergegeven met daarboven de mogelijkheid om bijv. wifi te toggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:02:
[...]

Heb je daar meer info of een exacte beschrijving over? Zou ik erg fijn vinden als ik dat kon aanpassen :)
Áls het kan dan kan het via system/customize. Daar staat een .txt met de naam notification_config daar in moet je even enableRecentApps zetten. Je kan ook enableRecentApps|enablePowerControl doen en dan krijg je ze allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Weet iemand hoe ik de Latitude widget transparant kan maken? Ik heb inmiddels al verschillende dingen geprobeerd, maar het wil niet lukken.

Ik weet alleen niet welk plaatje ik moet hebben, want dan maak ik het zelf wel transparant. (in de stijl van LauncherPro).

[ Voor 6% gewijzigd door Cybergamer op 30-03-2011 15:15 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Áls het kan dan kan het via system/customize. Daar staat een .txt met de naam notification_config daar in moet je even enableRecentApps zetten. Je kan ook enableRecentApps|enablePowerControl doen en dan krijg je ze allebei.
Hoe moet ik die system map dan benaderen? Via windows of via een app op m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:20:
[...]

Hoe moet ik die system map dan benaderen? Via windows of via een app op m'n telefoon?
Via RootExplorer of een andere app waarmee je je root kan benaderen. (ES File Manager kan het ook geloof ik)

Edit: Een app op je telefoon dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ThijsWTF op 30-03-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTom1990
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 01:27
Patrick V. schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:51:
Ja :) Downgraden moet je even voor zitten maar zeker de moeite waard
Oké thanx. Ik heb zojuist eindelijk via ADB verbinding gekregen, en nu is het gewoon het stappenplan precies volgen en dan moet het goed zijn?

Balen dat er geen tooltje voor is, anderzijds mss ook wel leerzaam... Ben blij als ik at least weer van apps kan draaien die root toegang nodig hebben, maar zit er ook serieus aan te denken om nu ook maar meteen door te gaan en een custom rom(s) te gaan installeren.

Is het aan te raden/noodzakelijk om S-off te zetten? Of kan je ook custom roms draaien zonder, ik dacht dat ik een keer gelezen had dat S-off niet noodzakelijk was om custom roms te draaien. Wat zijn dan de voordelen van S-off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:20

Nox

Noxiuz

Ik draai nu ARHD ß2 maar die ben ik nu spuugzat. Zoveel features, zoveel bugs. Ik ben op zoek naar een Sense-ROM die ik langer dan 2 weken kan gebruiken. Dat begin ik nu toch echt zat te worden dat ROMs zo sloom en buggy worden, dan had ik net zo goed bij stock kunnen blijven. Die was wel stabiel :)

Ik zit te denken aan ARHD op FroYo gebasseerd of een gingerbread geport vanaf de Desire S maar die is net nieuw en lees ik zat bugs over. Het is echt een complete chaos en om nou 20 ROM's uit te proberen voor een week, dat zie ik niet zitten.

Iemand een echte aanrader?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
NoxiuZ schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:00:
Ik draai nu ARHD ß2 maar die ben ik nu spuugzat
[...]
ARHD 3.3? (idd gebaseerd op Froyo).
ARHD 4 is niet voor niets nog beta.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 30-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik zou dan 3.3 pakken inderdaad, draaide bij mij altijd stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Patrick V. schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:05:
Ik zou dan 3.3 pakken inderdaad, draaide bij mij altijd stabiel.
Ga ik die proberen, ik had al 2.0.14 maar aan de versienummers te zien is er nu aardig wat veranderd.

Ik heb overigens nu radio: 12.35d.60.140fP_26.06.03.24.M2 (whats in a name) maar zijn hier ook nog updates te behalen? Ik heb af en toe wel wat bereik-issues die vaag zijn, zoals het wegvallen van de verbinding en het niet meer in kunnen schakelen. Dat zou aan ARHD 4 of aan de radio kunnen liggen. Maar ook problemen met bereik vaak en af en toe een flinke drain, ik zat laatst 2 dagen in het theater en daar had ik slecht bereik. Batterij vloog er echt zo doorheen. Ik weet dat radio's persoonlijk zijn maar zou graag nog een ander willen proberen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met deze radio. Bereik is heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Heb hem erop gezet, echter is het wel een aparte versie, het bereik varieert bij mij van 0 tot 100% afgaande op de streepjes. Hoewel, de laatste tijd heeft hij wel vol bereik.

De ultieme test is volgende week zaterdag. De kroeg. De grootste dead-spot in de buurt en zeer weinig mensen hebben daar bereik. Die zijn wel altijd de sjaak, iedereen vraagt of je zijn/haar jas mee wilt nemen net na sluitingstijd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik draai nu ARHD ß2 maar die ben ik nu spuugzat. Zoveel features, zoveel bugs. Ik ben op zoek naar een Sense-ROM die ik langer dan 2 weken kan gebruiken. Dat begin ik nu toch echt zat te worden dat ROMs zo sloom en buggy worden, dan had ik net zo goed bij stock kunnen blijven. Die was wel stabiel :)

Ik zit te denken aan ARHD op FroYo gebasseerd of een gingerbread geport vanaf de Desire S maar die is net nieuw en lees ik zat bugs over. Het is echt een complete chaos en om nou 20 ROM's uit te proberen voor een week, dat zie ik niet zitten.

Inderdaad ARHD 3.3 id echt stabiel nu. Froyo 1.84 based.
Aanrader. (Misschien ben ik beetje partijdig :))
Op mijn mirrors kun je vinden wat nodig is.
www.wbakkercomputers.nl

En ik zou zeker voor recommend radio gaan. Aangezien de rom is aangepast op die versie

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb een HTC Desire HD met 2.2.1. Als ik deze wil rooten wordt m'n telefoon instabiel en loopt het vast waardoor ik moet rebooten.

"Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren" Hier loopt het niet goed bij mij. Ik zie alleen zwart scherm, en de telefoon wordt instabiel. Weet iemand wat ik kan doen?

En wat is de meeste kale rom. Ik heb hiervoor een Nexus One gehad, kaal, 2.3, geroot, en geen onzin erop.

[ Voor 18% gewijzigd door Cabo op 30-03-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online

ARHD is inderdaad wat stroperig enzo.

Een echte aanrader is CleanDHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik cleandhd .8 draai in plaats van .6 gaat mijn batterij opeens veel sneller leeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:29:
Nu ik cleandhd .8 draai in plaats van .6 gaat mijn batterij opeens veel sneller leeg :(
Heb ik geen last van. Misschien heb je een app draaien op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:31

mno

Ik gebruik nu een kleine week de nightlies van CyanogenMod 7en ben hier erg tevreden mee. Het belangrijkste nadeel dat ik ondervind is dat er geen Nederlandse woordenlijst bij zit. Dit maakt het typen van berichten een stuk minder snel, omdat ik tikfouten nu handmatig moet corrigeren.

Weet iemand een manier om een Nederlandstalige woordenlijst alsnog toe te voegen?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Thombias schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 20:11:
[...]
ARHD is inderdaad wat stroperig enzo.

Een echte aanrader is CleanDHD
Heb je ARHD 3.3 al eens geprobeerd? De 3.x serie is een hele andere tak dan de 4.x. Vier is dan ook nog beta en 3.3 zou je als 'final' kunnen bestempelen en is niet stroperig vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door stijnos1991 op 30-03-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:03:
Ik gebruik nu een kleine week de nightlies van CyanogenMod 7en ben hier erg tevreden mee. Het belangrijkste nadeel dat ik ondervind is dat er geen Nederlandse woordenlijst bij zit. Dit maakt het typen van berichten een stuk minder snel, omdat ik tikfouten nu handmatig moet corrigeren.

Weet iemand een manier om een Nederlandstalige woordenlijst alsnog toe te voegen?
Ga naar menu-> taal en toetsenbord-> taal selecteren (staat als het goed is al op NL) ->android toetsenbord->Invoertalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Cabo schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:56:
Ik heb een HTC Desire HD met 2.2.1. Als ik deze wil rooten wordt m'n telefoon instabiel en loopt het vast waardoor ik moet rebooten.

"Selecteer Temproot Now! en wacht rustig tot deze klaar is, dit kan even duren" Hier loopt het niet goed bij mij. Ik zie alleen zwart scherm, en de telefoon wordt instabiel. Weet iemand wat ik kan doen?

En wat is de meeste kale rom. Ik heb hiervoor een Nexus One gehad, kaal, 2.3, geroot, en geen onzin erop.
Zit je wel op de goede firmware (1.32, en dus niet hoger)? Zo niet, dan moet je eerst even downgraden. Cyanogenmod en CleanHD zijn volgens mij de meeste kale rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik wil nu ook wel een keer CM7 proberen, maar ik vind meerdere topics op xda. Welke moet ik hebben?
Bomen en bos enzo.

Topics die ik bijv zie is:
[NIGHTLY][ROM][GRI40] CyanogenMod 7 for vendor Ace (HTC Desire HD & Inspire)
[ROM] CyanogenMod-7 for Desire HD & Inspire: V7.0.0-RC3 (28/03/2011)
[ROM]Spike CM7-Gingerbread Edition (Based on CM7 Build 31)(Persian/Arabic Support)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:23:
[...]
Ga naar menu-> taal en toetsenbord-> taal selecteren (staat als het goed is al op NL) ->android toetsenbord->Invoertalen
Dat kan ik wel doen, maar in de kleine lettertjes onder de taal staat bij het Nederlands dat er geen woordenboek aanwezig is. Je kan hem dus wel kiezen, maar bij het invoeren van teksten heb je er niets aan.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
stijnos1991 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:11:
[...]

Heb je ARHD 3.3 al eens geprobeerd? De 3.x serie is een hele andere tak dan de 4.x. Vier is dan ook nog beta en 3.3 zou je als 'final' kunnen bestempelen en is niet stroperig vind ik.
Final ? lol

WWE 1.84 .405 base, dat word de final :9 :+

nee maar ik begrijp wat je bedoel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mno schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:52:
[...]

Dat kan ik wel doen, maar in de kleine lettertjes onder de taal staat bij het Nederlands dat er geen woordenboek aanwezig is. Je kan hem dus wel kiezen, maar bij het invoeren van teksten heb je er niets aan.
Oeps, niet goed gelezen, zie nu wat je bedoelt. Dat werkt idd niet. Even googelen levert ook niks op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

mno schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:52:
[...]

martjah in "[HTC Desire HD] Rooten en Custom ROM's"

Uninstall het huidige keyboard, en dan deze installen. Daarna ff rebooten.

Graag gedaan! :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyXL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Top _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk precies het verschil tussen CM6 en CM7?

Ik gebruik nu namelijk CM7 met de stock radio en m'n batterijduur is echt extreem kudt. Op de CM site wordt een andere radio aangeraden wat de batterijduur zou verbeteren, maar aangezien ik geen zin heb om een andere radio te flashen (aangezien dit echt risky business is, toch?) overweeg ik toch maar over te stappen op een andere ROM.

Mocht ik van CM7 naar CM6 overstappen, welke stappen moet ik dan ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker niet downgraden naar cm6. Heb em zelf niet getest maar gingerbread werkt erg smooth en lekker.
Wat betreft de radio. Ik keek er ook tegen op maar neem er een keer de tijd voor. Je zal achteraf blij zijn dat je weer een volle dag met je accu kan en tevens de nieuwste Androidversie draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:07:
Ik zou zeker niet downgraden naar cm6. Heb em zelf niet getest maar gingerbread werkt erg smooth en lekker.
Wat betreft de radio. Ik keek er ook tegen op maar neem er een keer de tijd voor. Je zal achteraf blij zijn dat je weer een volle dag met je accu kan en tevens de nieuwste Androidversie draaien.
Hoe gevaarlijk is het flashen van een andere radio dan? Het downgraden is bij mij ook pas na veel puzzelen en zoeken op internet goed gegaan. Verder is mijn kennis op dit gebied vrijwel nihil en ik heb écht geen zin in een gebrickte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Tja, risky.. het hele custom ROM gebeuren opzich is risky..

Echter een radio flashen is zo gebeurd, aan de usb kabel hangen, sdk openen en flashen maar.. hooguit 1 minuut werk.

Ik doe nu 3 dagen met mn DHD (CleanDHD 1.06 cm7), dus zeker de moeite waard..

Daarbij heb ik zeker al 6/7 keer een andere radio geflashed door het gebruik van verschillende ROMS

[ Voor 16% gewijzigd door Patrick V. op 31-03-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Patrick V. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:22:
Tja, risky.. het hele custom ROM gebeuren opzich is risky..

Echter een radio flashen is zo gebeurd, aan de usb kabel hangen, sdk openen en flashen maar.. hooguit 1 minuut werk.

Ik doe nu 3 dagen met mn DHD (CleanDHD 1.06 cm7), dus zeker de moeite waard..

Daarbij heb ik zeker al 6/7 keer een andere radio geflashed door het gebruik van verschillende ROMS
Met alleen bellen & sms/whatsappen?
of ook andere activiteiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Bellen doe ik bijna niet, sms & whatsapp wel.

Daarnaast synchronisatie voor het weer & Twitter om het uur. Verder kijk ik af en toe op tweakers (en nu dan met de tweakers app), en lees soms wat nieuws. Verder staat alles standaard aan, op bluetooth na.

[ Voor 41% gewijzigd door Patrick V. op 31-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Patrick V. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:29:
Bellen doe ik bijna niet, sms & whatsapp wel.

Daarnaast synchronisatie voor het weer & Twitter om het uur. Verder kijk ik af en toe op tweakers (en nu dan met de tweakers app), en lees soms wat nieuws
oja, welke radio gebruik je?
ik heb nu voor CleanDHD v1.06: 12.35d.60.140fp_26.08.03.07_m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Die gebruik ik ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Een radio flashen is inderdaad risky business. En heel wat anders dan een rom flashen. Daar in tegen, ik ben nog niemand tegen gekomen die brickte door een radio, maar _als_ het gebeurd ben je de lul. Kwestie van goede voorbereiding dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:39:
Een radio flashen is inderdaad risky business. En heel wat anders dan een rom flashen. Daar in tegen, ik ben nog niemand tegen gekomen die brickte door een radio, maar _als_ het gebeurd ben je de lul. Kwestie van goede voorbereiding dus.
Heb er net het een en ander over gelezen maar ze doen het wel erg simpel voorkomen?!

Net even dit geprobeerd:

http://wiki.cyanogenmod.c...ry,_Radio_and_CyanogenMod

Alleen krijg ik: "Cannot stat "PD98IMG.zip": no such file or directory" na het eerste command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 15:43:
[...]

Heb er net het een en ander over gelezen maar ze doen het wel erg simpel voorkomen?!

Net even dit geprobeerd:

http://wiki.cyanogenmod.c...ry,_Radio_and_CyanogenMod

Alleen krijg ik: "Cannot stat "PD98IMG.zip": no such file or directory" na het eerste command.
Het is ook niet moeilijk om te doen. Je moet er alleen zeker van zijn dat wat je doet, juist is.
Ik heb het nooit gedaan op de manier die daar word beschreven maar het lijkt alsof je geen PD98IMG.zip op je SDCard hebt staan? Of niet in de juiste map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThijsWTF schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:34:
[...]

Het is ook niet moeilijk om te doen. Je moet er alleen zeker van zijn dat wat je doet, juist is.
Ik heb het nooit gedaan op de manier die daar word beschreven maar het lijkt alsof je geen PD98IMG.zip op je SDCard hebt staan? Of niet in de juiste map.
Welke manier heb jij dan gebruikt?

Heb het zip bestand gewoon in adroidSDK/platform-tools gezet. Heb het ook al geprobeerd om in adroidSDK/tools te zetten, maar dat mocht ook niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:45:
[...]

Heb het zip bestand gewoon in adroidSDK/platform-tools gezet. Heb het ook al geprobeerd om in adroidSDK/tools te zetten, maar dat mocht ook niet baten.
De zip moet wel op de SD kaart van je telefoon staan, niet op je PC ergens

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

ik heb deze guide gebruikt.

Alleen stond fastboot bij mij in een andere directory. Dus ik heb het volgende gedaan.

1. Radio downloaden en uitpakken.
2. Gekopieerd naar C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk-windows\tools.
3. adb reboot bootloader gedaan (nadat ik een cd gedaan had naar C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk-windows\platform-tools)
4. Toen een cd gedaan naar C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk-windows\tools.
5. fastboot flash radio radio.img gedaan.
6. En toen een fastboot reboot

Het is even spannend, maar het ging allemaal prima zo. Let er wel ff op dat je RADIO S-OFF en ENG S-OFF hebt voordat je dit gaat doen!

[ Voor 8% gewijzigd door Cybergamer op 31-03-2011 17:11 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 16:45:
[...]

http://www.wbakkercomputers.nl/Tools/Radio%20flash.zip
http://www.wbakkercompute...20Radio%20tool%20v2_2.zip
http://www.wbakkercomputers.nl/Tools/EasyS-OFF_05.zip

Je kan proberen deze tools te gebruiken.
Gewoon usb kabel inpluggen en niets selecteren.
Dan de tool openen die je nodig hebt.

RadioFlash is gewoon de adb/fastbootoptie.
Maar dan zonder de hele sdk te hoeven installeren.

Als het niet lukt kom je gewoon effe naar het irc kanaal.
Ik weet zeker dat je daar verder wordt geholpen. Als ik er zelf ben zeker.
http://webchat.freenode.n...=AndroidRevolution&uio=d4

edit: de meest gemaakte fout bij het flashen is dat men probeert de zip te flashen via CWM recovery,of dat men probeerd de zipp te pushen ipv de radio.img

succes

[ Voor 7% gewijzigd door Whiskey103 op 31-03-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Nou heb ik alle stappen gevolgd, en heb nu s-off
Maar kom ik nou uit dat menu weg met die 3 andriod poppetjes?
staan diverse opties, fastboot, redovery,factory reset, simlock,system info en image crc.

Geen idee hoe ik uit dit menu weg kan komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! het is gelukt! _O_

draai nu 26.04.02.17.

@hierboven

fastboot selecteren met je power knop en dan reboot (tenminste, als je je telefoon wilt opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:24:
Top! het is gelukt! _O_

draai nu 26.04.02.17.

@hierboven

fastboot selecteren met je power knop en dan reboot (tenminste, als je je telefoon wilt opstarten)
Thnx :) Ik was er al achter gekomen ja. Ben al sinds 2003 lid van tweakers. Ik voel me een complete noob :)
Fijn dat het is gelukt! Ik zit ook te peinzen over welke ROM ik er nu op zal zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

NomadTitan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:37:
[...]

Thnx :) Ik was er al achter gekomen ja. Ben al sinds 2003 lid van tweakers. Ik voel me een complete noob :)
Fijn dat het is gelukt! Ik zit ook te peinzen over welke ROM ik er nu op zal zetten :P
Als je een compleet nieuwe ervaring wil opdoen zou ik je CleanDHD aanraden. :)

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

BabyXL schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:40:
[...]
Thanks, die doet het goed :) Uninstallen van het standaard toetsenbord was niet nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door mno op 31-03-2011 20:21 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
BabyXL schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Als je een compleet nieuwe ervaring wil opdoen zou ik je CleanDHD aanraden. :)
Wat is daar anders aan? Kan je mij ander wat screenshotjes willen Pmen? Ik zie niet zoveel op XDA, behalve dat hij de standaard sense interface heeft (en ik vind sense persoonlijk om te kotsen :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
NomadTitan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Wat is daar anders aan? Kan je mij ander wat screenshotjes willen Pmen? Ik zie niet zoveel op XDA, behalve dat hij de standaard sense interface heeft (en ik vind sense persoonlijk om te kotsen :o )
http://upload.wikimedia.o...px-Android_screenshot.png

CleanDHD is een kale Android Gingerbread 2.3.3 die je uiteraard zelf helemaal kan aanpassen (zie het Post je homescreen topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Patrick V. schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 20:58:
[...]

http://upload.wikimedia.o...px-Android_screenshot.png

CleanDHD is een kale Android Gingerbread 2.3.3 die je uiteraard zelf helemaal kan aanpassen (zie het Post je homescreen topic)
Klinkt goed! Ga ik zeker doen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is dat trouwens handig voor in de OP bij elke (bekende) ROM een korte beschrijving van wat die ROM precies is en wat 'm onderscheid van de andere. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 21:49:
Misschien is dat trouwens handig voor in de OP bij elke (bekende) ROM een korte beschrijving van wat die ROM precies is en wat 'm onderscheid van de andere. :)
Inderdaad klinkt ook wel handig.
He nu probeer ik mijn radio te flashen, via cmd. Maar command prompt herkent die commando's helemaal niet "fastboot flash radio radio.img" e.d. apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

NomadTitan schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:05:
[...]

Inderdaad klinkt ook wel handig.
He nu probeer ik mijn radio te flashen, via cmd. Maar command prompt herkent die commando's helemaal niet "fastboot flash radio radio.img" e.d. apart.
cd ff naar de directory.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Van ARHD 2.0.11 overgestapt naar CleanDHD 1.08, vindt 'm mooi, is lekker snel, maar ook ff wennen. Iemand enig idee waar je je visitekaartje van jezelf aanmaakt? Bij HTC Sense zit dat gewoon bij contacts, heb 'm deze rom nog niet kunnen vinden, bij sms-en krijg ik dan bij ik een grijs plaatje voor 'ik' te zien, moet gewoon ff aangepast worden |:( .

Zelf opgelost:
Menu - Instellingen - Oproepinstellingen - Aanvullende instellingen - My phone number

Daar een telefoonnummer invoeren, dat nummer wordt gebruikt om contactpersoon uit contact te selecteren met bijbehorende foto :), bij sms-en zie ik nu naast IK ook een afbeelding

[ Voor 29% gewijzigd door Roland_Megens op 01-04-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:03
Gisteren mijn Desire HD geflasht met ARHD 4 vanwege 2.3, maar dat draaide niet helemaal lekker.
Daarna ARHD 3.3 erop, maar ook dat was niet boeiend genoeg. Niet echt een snelheids winst.
Daarna maar weer gewoon terug naar de originele ROM. Wil zeker graag Sense behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 07:53:
Gisteren mijn Desire HD geflasht met ARHD 4 vanwege 2.3, maar dat draaide niet helemaal lekker.
Daarna ARHD 3.3 erop, maar ook dat was niet boeiend genoeg. Niet echt een snelheids winst.
Daarna maar weer gewoon terug naar de originele ROM. Wil zeker graag Sense behouden.
Als je een echte goeie snelle 2.3.3 wilt draaien met sense dan zou je deze...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1006372

eens moeten proberen.
Ik heb deze op het moment ook draaien en een snellere sense(2.1) ROM ben ik nog niet tegen gekomen.

ARHD draai ik ook al een hele tijd niet meer. Het is het net allemaal niet.
Vaak traag en fc's op de momenten dat je het niet kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Ik heb nu de MIUI rom er op gezet (had hiervoor verschillende versies van CM7) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. De batterij duur is erg goed en vind de verbouwing van de interface ook goed, wat mij betreft beter opgebouwd dan de stock android. Ik heb wel een probleem met de camera nadat de phone een keer gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Draai nu mike 4.0 Beta 4, Maar mijn video camera en vooral met het afspelen werkt slecht, frame drops (dat het beeld even stil staat en opeens 2 sec verder springt). filmpje maak ik altijd in 720P.

is dit een bekend probleem, kan er zelf weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
clean DHD rom draait nu bij mij! Enige wat mij opvalt is dat hij ontzettend veel energie slurpt vanmorgen van 100% naar 91% in nog geen uur!!
Ook zijn de energiestatistieken nogal apart op mijn Desire HD
Als ik mijn tel in vliegtuig modus zet verbruikt hij zo goed als niets, maar die radio gebruikt wel enorm veel. Als ik deze statistieken mag geloven dan ligt het gebruik op 38% terwijl het scherm op 7% zit.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/zjxekx.png

Ik snap er werkelijk niets van 8)7 De batterij is nu op 53% en het enige wat ik vandaag heb gedaan is 6 berichtjes vestuurd via whatsapp :+

[ Voor 9% gewijzigd door NomadTitan op 01-04-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

NomadTitan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:15:
Ik snap er werkelijk niets van 8)7 De batterij is nu op 53% en het enige wat ik vandaag heb gedaan is 6 berichtjes vestuurd via whatsapp :+
Heb je de aanbevolen radio geflashed?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
BabyXL schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:30:
[...]

Heb je de aanbevolen radio geflashed?
Ja, die heb ik inderdaad geflashed daarom begrijp ik het ook niet. Iemand een tip oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NomadTitan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:34:
[...]
Ja, die heb ik inderdaad geflashed daarom begrijp ik het ook niet. Iemand een tip oid?
Tips zijn bij mij ook welkom, heb hetzelfde probleem. Ik zie vaak ook helemaal geen streepjes staan in het antennesymbool terwijl ik wel verbinding heb volgens mij. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey103
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:53:
[...]

Tips zijn bij mij ook welkom, heb hetzelfde probleem. Ik zie vaak ook helemaal geen streepjes staan in het antennesymbool terwijl ik wel verbinding heb volgens mij. Herkenbaar?
Probeer eens GSM auto PRL in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

NomadTitan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:34:
[...]

heb je ook een keer battery stats gewiperd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whiskey103 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:07:
[...]
Probeer eens GSM auto PRL in te stellen.
En waar vind ik dat? Heb onder menu-instellingen geloof ik alles wel gehad maar kom dit niet tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
martjah schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:08:
[...]

heb je ook een keer battery stats gewiperd....
Heb ik direct gedaan! Ik kijk het ff aan tot morgen. Bedankt, nu klopt iig de grootste energievreter weer. het Slcd scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roland_Megens
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 20:23:
[...]

En waar vind ik dat? Heb onder menu-instellingen geloof ik alles wel gehad maar kom dit niet tegen?
# Open je telefoonmodule en bel naar het volgende “nummer”: *#*#4636#*#*
# Vervolgens druk je op “Phone Info“
# Scroll naar beneden en zet je “Preferred Network Type” op “GSM auto (PRL)“
# Restart vervolgens je telefoon

Heb zelf ooit probs met tel. gehad na flashen rom, stukje tekst bewaard :)

[ Voor 9% gewijzigd door Roland_Megens op 01-04-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ben je aangemeld bij Latitude of PingChat? Zet die eens uit via het software menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
sk0o schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:51:
Draai nu mike 4.0 Beta 4, Maar mijn video camera en vooral met het afspelen werkt slecht, frame drops (dat het beeld even stil staat en opeens 2 sec verder springt). filmpje maak ik altijd in 720P.

is dit een bekend probleem, kan er zelf weinig over vinden.
Deze beta(ARHD 4) staat er om bekend nog al buggy te zijn.
Als je echt een goede Gingerbread wilt dan kan ik je Desire S Port 2.2 (met sense)aanbevelen.
Maar je kan ook wachten want in april komt er een officiële update voor de DHD uit van HTC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
NomadTitan schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 19:15:
clean DHD rom draait nu bij mij! Enige wat mij opvalt is dat hij ontzettend veel energie slurpt vanmorgen van 100% naar 91% in nog geen uur!!
Ook zijn de energiestatistieken nogal apart op mijn Desire HD
Als ik mijn tel in vliegtuig modus zet verbruikt hij zo goed als niets, maar die radio gebruikt wel enorm veel. Als ik deze statistieken mag geloven dan ligt het gebruik op 38% terwijl het scherm op 7% zit.

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ebwv2s.png

:)

Alles standaard, dus wifi etc allemaal gewoon aan.
Weer en twitter sync om het uur. Af en toe bellen, veel sms / whatsapp
Pagina: 1 ... 14 ... 48 Laatste