Gisteren begonnen met rally... Man man... wat een zooi....
Ongeïnspireerde tracks, inconsistente goals, makke handling. Echt saai saai saai om te rijden. Wat een verschil tov de normale races.... Geef mij maar Dirt & Dirt 2 (en alle cmr's daarvoor). Die mogen dan van codemasters zijn en "arcade games" zijn, ze voélen tenminste wel realistisch aan... En ze zijn 1000x leuker om te spelen... Technische, oneffen, tracks, dichte begroeiing en veel andere details langs de baan, banen die géén 5km breed zijn, etc etc. In GT5 is het gewoon saai, en eigenlijk meer een arcade driftcontest lijkt me.....
-laat me ff verder ranten :p-
En welke idioot bij PD is op het BRILJANTE idee gekomen om voor elke start 2 of 3 auto's te laten vertrekken voor je zelf aan de beurt bent? Was één of zelfs géén niet genoeg? Wat stond er op die dev zijn todo-list? "voeg 20 frustrerende seconden toe aan de reeds doodsaaie rally events?"
Het beginner event kon ik eerst niet eens spelen. Had geen auto van 250pk. Dacht dan die "motul" te nemen die nog in men garage stond. Konden geen terreinbanden onder.... Dan men alfa uit de Italië events gedowntuned naar 250pk. Konden óók gene terreinbanden onder.... Dan die FT-86 geprobeerd uit men garage, wat omhoog getrokken richting 250, maar daar sta ik constant mee achterstevoren.
In afwachting van een degelijke FF of 4WD van 250pk, ben ik dan maar met de intermediates begonnen.
Had een skyline R32 staan, gedowntuned naar 350pk, en dat leek gelukkig toch te werken...
Sommige events, zoals de sneeuw events, win je dan met 2 vingers in de neus, haal je 2 voorliggers in zonder problemen, maar op tarmac eindig je dan met 10 seconden achterstand....

To be continued...
Klote "overtreding (schampen)" ook altijd ...
En what _the hell_ doet die minimap PAL in het midden van uw scherm?! Echt knal waar je op de baan wil letten zodat je de afstand tot de volgende bocht kan inschatten...
Man man.... Sorry, moest er toch ff uit.....
Wat vinden jullie ervan? Is rally in GT5 dan toch echt "realistisch"? Iemand?
Over de geluidsdiscussie.... Is het geluid goed of niet? Ja en nee... Behind car: ja. Roof: ja. Bumper & cockpit: nee..., tenzij je achteruit kijkt... (tenzij bij 3th persion view, om een of andere reden is achteruit kijken daar gelijk aan *mute*

)
Ja bij bumper zit je vóór de geluidsbron (zelfde bij 3th persion rear view) en bij cockpit zit je afgeschermd van het geluid, allemaal waar, maar het is wat overdreven gedempd..
I mean:
YouTube: RoC 2010 Porsche Practice - onboard with Heikki Kovalainen
DAT wil ik horen in men cockpit... Het ruige, mechanische gehuil van een motor en een gearbox die op de limieten van het fysisch mogelijke worden open gereten!
True, die auto is volledig stripped down, geen geluids isolatie dus, en ik bezit zelf nog geen racing modification op een van men GT5 auto's, maar ik betwijfel zeer sterk of het geluid dan ook maar in de buurt zal komen van wat in (o.a.) dat filmpje te horen is....
Verstekbakker schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:41:
Ik heb godverdomme 2 ton uitgegeven aan een Maserati Gran Turismo om hem op 670+ PK te krijgen, zelfs tyfuslelijke vleugels erop, maar krijg het niet voormekaar om dat Gran Turismo kampioenschap te winnen. Die AI is gewoon echt belachelijk kut. Het lijkt wel alsof ik de enige ben die hinder ondervindt van duwen en trekken...
Het gif spoot aan alle kanten uit mijn lichaam, zo kwaad ben ik geworden. Die schijt-maserati is geen goed idee om op te voeren!
Aj, pijnlijk

Ik heb gewoon men Ferrari 458 die ik voor het Ferrari-only event had gekocht, verder getuned en gebruikt voor die race. Wat aero-parts, wat extra pk's (+-680 atm), en andere suspension. Wat onderstuur en op La Sarthe naderen de anderen je wel op de rechte stukken, maar verder zou je alles relatief vlot moeten winnen. De Maserati tunen tot datzelfde niveau, zou me teveel gekost hebben (as you know

), vandaar men keuze om de Ferrari verder te laten renderen...