Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik wilde die conclusie ook net posten. Voor mij ook de perfecte samenvatting voor GT5 :)

[ Voor 132% gewijzigd door SToRM666 op 05-12-2010 11:06 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het uit wat een review zegt, ik persoonlijk vind het een fantastisch spel, mooiste spel dat ik op de PS3 heb en ik persoonlijk vind het leuker spelen dan Forza 3. Als Bubbles het niet zo'n goed spel vind en het "aantal goede puntjes" niet vind opwegen tegen de tekortkomingen, dan vind ik dat jammer voor Bubbles, sneu dat zijn verwachtingen niet zijn waargemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:56:
[...]

Ik wilde die conclusie ook net posten. Voor mij ook de perfecte samenvatting voor GT5 :)
ik join me er ook bij.
was in het begin ook negatief maar nu na ruim 100 uur, en level 26 bereikt te hebben ben ik verslaafd.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ergens een timer vinden van hoelang je heb gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Zit GT5 nu ook al een tijdje te spelen (had hem ge-preordered) en hoewel er een aantal schoonheidsfoutjes in zitten is het toch weer heerlijk om te racen in GT. Ik noem de onvolkomenheden schoonheidsfoutjes, omdat ze naar mijn mening niet zo de boel verpesten in relatie tot het geheel (vb. gekartelde schaduwen). Het blijft een dijk van een racegame. Ook erg handig is dat als je een pre-order had geplaatst dat je een stealth car kreeg. Ik kreeg de Nissan GT-R GT500 Stealth race car, en wat is dat toch handig in de professional/expert series. Die championship waarbij je de veyron bijvoorbeeld wint, is piece of cake ermee (min. 10 sec voorsprong). De Clio V6 is ook een super auto voor de amateur series. Nu nog een R8 5.2 kopen voor Schwarzwald en een 458 Italia voor de Ferrari Race. Moet ook nog een British lightweight hebben, suggesties?

Ik zag in dit topic screens voorbijkomen waarop ik de VW W12 Nardo Concept vond. Weet iemand waar je die kunt winnen / kunt kopen? Is namelijk een geniale auto, kon nog herinneren dat ik in GT4 met een volledig getunede W12 411 km/u wist te halen op la Sarthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Deadsy schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:17:
[...]

Misschien dat hij registreert hoe vaak je het doet en als je het te vaak doet dan rij je er doorheen.
Inderdaad zo werkt het inderdaad, en het maakt niets uit of je offline bent.

Weet iemand ook wanneer de nieuwe update uitkomt?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Trishul schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:39:
. Moet ook nog een British lightweight hebben, suggesties?

Ik zag in dit topic screens voorbijkomen waarop ik de VW W12 Nardo Concept vond. Weet iemand waar je die kunt winnen / kunt kopen? Is namelijk een geniale auto, kon nog herinneren dat ik in GT4 met een volledig getunede W12 411 km/u wist te halen op la Sarthe.
Voor de British lightweight kocht ik een 2e hands Motorsport Elise. Echt tegenstand heb je dan niet, want die is veel sneller dan de gewone Elises die daar meedoen.

Ook de Nardo heb ik als 2e handsje voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woop! Mijn 680pk sterke Lambo Countach 25 anniversary was sterk genoeg voor het Gran Turismo World Kampioenschap, maar ik werd na 5 races op 15 punten 2e... balen :/
Ik dacht dat gebeurt me niet nog een keer. Dus de Sklyline Gran Turismo gekocht en naar 770pk geschroeft.
4 wiel, dus voor mij beter controleerbaar dan een MR/FR.
Gevolg: Minder sterke AI (bizar) en 2 vingers in de neus.

De wedstrijd op de Nurburgring was fantastisch, maar herinnerder mij ook weer gelijk eraan waarom ik het niet zo heb op de AI :(

Voorbeeld van de rariteiten mwb de AI:

Ik reed op het complete rechte stuk van Madrid tegen een AI wagen. Hij stond dus redelijk dwars (30-40 graden ongeveer) en ik drukte tegen zijn achterlicht aan en drukte 'm voorwaarts.
Hij bleef heel stabiel doorgelijden en reed bij de volgende bocht lekker verder.
Moeten ze bij mij eens doen 8)7
En het dan raar vinden dat mensen hun wagen ze hard opvoeren dat ze de AI ver voorblijven :+

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2010 12:08 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Heb gister eens flink zitten racen. Lupo cup was een eitje! Had gelijk de eerste keer al bijna 30s voorsprong en ik had die gewonnen auto alleen een beetje afgesteld, niks verder aan getuned.

Vervolgens de Schwarzwald gestart met mijn M5, moet ik tegen allemaal GTI'tjes :') Heb erg rustig moeten rijden om niet alsmaar uit te breken in al die bochten, maar beide races ook met dik 10s voorsprong gepakt. Heb dezelfde race nog een keer gedaan met mijn Golf GTI (alleen gewicht en onderstel), maar daarmee was het ook al een eitje en pakte ik zelfs nog meer voorsprong. Snap niet dat iedereen daar speciaal een R8 oid voor aanschaft, of is er nog een andere Schwarzwald?

Lambo cup was al pittiger. Had de auto motorisch alleen een luchtfilter en sport-cat upgrade gegeven. Heb 3 ronden lang moeten strijden op plaats 1 met een andere Gallardo. Voor de eerste keer in al mijn races reed de AI zowaar bijna realistisch ipv op ramkoers, wat ze de rest van de avond in de andere races weer meer dan goed probeerden te maken :X :X

Ben ik erg zwak als ik de race direct herstart als de AI mij in de eerste bocht al achterstevoren ramt? Ik moet van mezelf gewoon binnen 3-4 bochten op de 1e plek rijden. Ik heb gewoon geen zin meer om me weer ronden lang naar voren te vechten om vervolgens in de laatste bocht alsnog van de weg af gereden te worden.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ethirty schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:25:
Ben ik erg zwak als ik de race direct herstart als de AI mij in de eerste bocht al achterstevoren ramt? Ik moet van mezelf gewoon binnen 3-4 bochten op de 1e plek rijden. Ik heb gewoon geen zin meer om me weer ronden lang naar voren te vechten om vervolgens in de laatste bocht alsnog van de weg af gereden te worden.
Nee is niet zwak.
Ik doe precies hetzelfde...
Als ze de AI beter hadden gemaakt had ik best in het hele pack willen rijden hoor...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

dvdkiwi schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:29:
[...]

Nee is niet zwak.
Ik doe precies hetzelfde...
Als ze de AI beter hadden gemaakt had ik best in het hele pack willen rijden hoor...
+ jou dezelfde voordelen geven als de AI (niet achterstevoren getikt kunnen worden en geen ingraven-in-muur-effecten) of de AI dezelfde nadelen als jou :p

Licenties + AI = :'(

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 20:43
De AI stoor ik me soms ook weleens aan. Maar in sommige race daar zijn ze weer geweldig. Elke race game heeft wel wat met de AI. Ik vindt ze nog steeds beter dan f12010.

Als ik kijk naar GT5,Need for Speed Hot Pursuit en F1 2010 die afgelopen maanden zijn uitgekomen. Is GT5 toch de betere. F12010 heeft meer bugs in de gameplay en Need for Speed is Arcade.
Gt5 heeft alleen schoonheid foutjes maar daar let ik niet zo op als de gameplay oke is.

Ik snap ook niet waarom ze GT5 geen simulatie noemen. Als het Arcade is kon ik wel met 300 door de bocht. Natuurlijk zijn rFactor GTR beter maar GT5 is wel een echte race game.

Alleen vindt ik dit best wel jammer is gewoon de onderkant van een schaal wagen. Afbeeldingslocatie: http://i217.photobucket.com/albums/cc235/Nismo_Skyline_GTR/EifelCircuit.jpg

Dit kunnen we verwachten in de komende tijd van GT5. - Eind december krijgen we online leader boards.
- De GT mode krijgt updates in de toekomst.
- Hij wil de belabberde schaduwen aanpakken.
- In snow en dirt moet je het slipherstel uitzetten voor de meest realistische ervaring.
Dit stond op granturismo5.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
Zamorano schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:53:
[...]

Voor de British lightweight kocht ik een 2e hands Motorsport Elise. Echt tegenstand heb je dan niet, want die is veel sneller dan de gewone Elises die daar meedoen.

Ook de Nardo heb ik als 2e handsje voorbij zien komen.
Aha, bedankt! Ik zal de used car dealship nog beter in de gaten houden. Eigenlijk had ik liever dat ik GT5 niet gekocht had, heb nu grote problemen met deadlines voor school..... Het is ook zo verslavend.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

downing schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor alle moeite, maar aangezien ik totaal niks van computer weet en al niet weet of mijn xp 32 0f 64 bit is. Laat ik het nog maar ff voor wat het is.
Hmmm? Maar je kan toch niet rijden nu?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Laatst online: 13-08 19:13
Zo, gisteren de normale editie voor 45 euro gekocht via marktplaats, die gast vond het niks aan :) . Anyway, mijn bedoeling was de game op de releasedag te kopen of zo snel mogelijk, maar toen las ik dat er geen bonnet/hoodview zou zijn en was ik behoorlijk afgeknapt.

Maja dat wilt niet zeggen dat ik deze topic niet aan het volgen was, dagelijks keek wel even en de drang was toch best groot om het spel te kopen en dat heb ik toch maar gedaan.

Gisteren 3,5 uur achtermekaar gespeeld, eerste indruk? Ik heb me geen minuut verveeld, ok misschien een paar keer met een paar licenties om goud te halen, sommige zijn best pittig maar dat komt denk ik omdat ik met een controller speel, met de controller is best leuk dat vraagt om meer precisie en geduld.

Heb nog een oude Logitech momo liggen hier maar omdat de tv in de woonkamer staat word het moeilijk om het stuur te gebruiken, of ik moet een wheelstand pro kopen ofzo, misschien in de toekomst.

Voor de meeste gevallen rij ik nu de roofview wat bijna vergelijkbaar is met hood/bonnetview en dat rijd super. Ik denk dat ik veel plezier en soms wat ergernissen ( licenties en stuff :) ) ga hebben met deze game. Voor al die mensen die nog lopen te twijfelen om de game te kopen, ik zeg DOEN!!

Edit: na wat licenties en special events zit ik al op level 13, best netjes toch na 3,5 uurtjes spelen? >:)

[ Voor 4% gewijzigd door mhpwolf op 05-12-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Haha ben nu bezig met licence B-6...

poging 13: 14,725
poging 14: 14,724
poging 15: 14,723

Ik boek in ieder geval vooruitgang... goud is alleen 14,600 of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Unbreukable schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:25:
......
.....
Dat heb ik nou nooit ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43

Dat is met die Megane he?
Daar heb ik ook lang over gedaan. Helaas even gespiekt op Youtube naar de juiste lijn...

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Evertt schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:08:
Gt5 heeft alleen schoonheid foutjes maar daar let ik niet zo op als de gameplay oke is.
...
Ik snap ook niet waarom ze GT5 geen simulatie noemen. Als het Arcade is kon ik wel met 300 door de bocht. Natuurlijk zijn rFactor GTR beter maar GT5 is wel een echte race game.
De slechte AI is meer dan alleen een schoonheidsfoutje. En simulatie wil ik het ook niet helemaal noemen. Heb gister, gewoon om eens te proberen, mijn Gallardo vol gas over de ring gejaagd, zonder mijn stuur vast te houden en je komt nog eng ver met hoge snelheden. Met 200+ mbv de vanrail door de bocht was wel degelijk mogelijk. Eigenlijk het enige dat me afremde was de super-glue vangrail die me soms achterstevoren zette. Resultaat na 10 minuten gedragen als een 12-jarige: alleen een scheve voorbumper.
Alleen vindt ik dit best wel jammer is gewoon de onderkant van een schaal wagen. [afbeelding]
Da's anders de eerste onderkant waar detail in zit. Ik heb eens bewust een foto geprobeerd te maken van de onderkant tijdens die sprong op de Nordwand, maar die was uitsluitend zwart.

Die jaren '80 japanse wedstrijd is anders ook een eitje. Met die gewonnen Motul Civic hadden ze nooit een kans :D

Vind de balans tussen super-makkelijk en super-moeilijk soms een beetje te ver uit elkaar. Die rally-specials vind ik tot nu toe niet te doen, terwijl veel races op pro en extreme weer heel makkelijk zijn.En dan heb ik nog geeneens auto's tot aan het belachelijke getuned, gewoon tot wat je in het echt ook nog reëel zou noemen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
leech1984 schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:29:
[...]

Dat is met die Megane he?
Daar heb ik ook lang over gedaan. Helaas even gespiekt op Youtube naar de juiste lijn...
Ja, heb inmiddels al 15x in die 14,7xx gereden maar kom er maar niet onder.

EDIT: nu 14,642... ben er bijna.
EDIT2: 14,633... closer
EDIT3: 14,605 WHAAAAAAAAAAAA! en een 14,609 er achter aan...

[ Voor 14% gewijzigd door Unbreukable op 05-12-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Laatst online: 02-07 20:26
Oogje schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:27:
Volledig aanpasbare versnellingsbak...en dan de verhoudingen wijzigen :)
Super bedankt! gelukt(h)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het mee zit, vandaag eindelijk de Toyota 7 in de pocket :D

Serieus, All Stars op B-spec is nog erger dan A-spec :D 1 race tot echt de laatste 50 meter nipt mijn racer er met een lamp-lengte voor :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Zamorano schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:54:
[...]

Als het goed is kan je met de DFP ook eea instellen via knoppen combinaties.

Select + R3 + Right Paddle Shift: 900° to 200° (and vice versa)
Select + R3 + Left Paddle Shift: FFB from 60% to 100% (and vice versa)

Ik gebruik hem vooral op de PC, maar volgens mij heb ik dit eens geprobeerd met een oudere versie van GT (GT5P op PS3 of GT4 op PS2), en werkte dat prima.
Werkt dit alleen met de DFP of ook met de DFGT? Ik heb de laatste namelijk en wordt redelijk gestoord van die 900 graden. Weet iemand of dit evt via een nog uit te komen patch ooit aan te passen zal zijn? Of moet ik anders eens kijken naar een Fanatec stuur waar je het op het stuur zelf in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
14,569!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! en het gekke is, het voel niet eens netjes, meer gooi, glij en smijt werk.

[ Voor 50% gewijzigd door Unbreukable op 05-12-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
Met deze game heb ik helemaal geen last van inputlag, heb gewoon alle toeters en bellen aan. gamemode niet geactiveerd en het spel reageert supersnel. met andere games zoals nfs shift, en een paar andere racespellen moest ik gewoon gamemode aanzetten want het was echt niet te rijden.

Wat inputlag betreft is GT5 echt super!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-08 09:38
Unbreukable schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:32:
[...]

Ja, heb inmiddels al 15x in die 14,7xx gereden maar kom er maar niet onder.

EDIT: nu 14,642... ben er bijna.
EDIT2: 14,633... closer
EDIT3: 14,605 WHAAAAAAAAAAAA! en een 14,609 er achter aan...
hihi zo verschrikkelijk herkenbaar dit :)
ik heb die ook wel een keer of 100 gedaan geloof ik, maar hij is te doen (met controller)

ik zit me momenteel te ergeren aan het A licence, die stomme pionnenslalom en de Sbocht met de witte BMW (ik kom 0,04 seconden te laat binnen)
mhpwolf schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:50:
Met deze game heb ik helemaal geen last van inputlag, heb gewoon alle toeters en bellen aan. gamemode niet geactiveerd en het spel reageert supersnel. met andere games zoals nfs shift, en een paar andere racespellen moest ik gewoon gamemode aanzetten want het was echt niet te rijden.

Wat inputlag betreft is GT5 echt super!!
wat is gamemode? iets van de PS3? (heb em net nieuw, nog geen zin gehad in menutjes doorspitten)

[ Voor 31% gewijzigd door rlKoekie op 05-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
(delete)

[ Voor 97% gewijzigd door rlKoekie op 05-12-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-07-2022
Ik heb een vraagje over B-spec...

Ik heb met veel pijn en moeite Bob op level 14 gekregen.
Bob kan nog steeds niet rijden, ik moet hem elke keer in de gaten houden en elke minuut op 'go faster' drukken.
Bob rijdt namelijk rondjes van 1:30:000 als ik op die 'go faster' knop blijf drukken maar Bob krijgt het voor mekaar rondjes van 1:42:000 (!!!!) te rijden als ik effe 1 aflevering van Spongebob ga kijken.
Dat verschil in rondetijden is echt belachelijk groot.

Maar goed dat is de vraag niet.
De vraag is: als ik straks endurances ga rijden....
Heb ik dan 3-4 van die idioten nodig? Want Bob heeft een 'physical strength' meter die langzaam leeg gaat dus ik ben bang dat Bob af en toe gewisseld moet worden in bijvoorbeeld een 10.000 km race.
Dan zou ik namelijk nog 3-4 weken bezig zijn om van die Bob's te leren rijden, 3-4 weken niks doen dan op dat knopje 'go faster' duwen zie ik niet zitten.
En nog erger: Bob kan naar schatting een uurtje rijden en is dan moe. Dus als ik een 24-uur race moet gaan rijden op B spec heb ik eehh.. 8 Bobs nodig?
Dussss.... 2 maanden alleen maar Bob's maken zodat ik die race EEN keer in mijn leven kan rijden ?
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een race spel of wel?

Dus de uiteindelijke vraag is: hoeveel Bob's heb ik nodig voor een 24 uur race?
Als er dat 8 zijn kap ik nu gelijk met heel die onzin namelijk :|
Begin me steeds meer te ergeren aan bepaalde dingen in GT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bob's uithoudingsvermogen is race/rondje gerelateerd, race van 14 rondjes blijft hij ver over de helft, race van 7 rondjes en beide balkjes waren leeg. Daar hoef je je nog niet zo'n zorgen over te maken, plus dat bij endurance races je wisselt tijdens de pits, dan laat je Bob2 weer op :P

Bob rijd afhankelijk van zijn plaats, vooraan met enorme voorsprong gaat hij heel rustig rijden, zonder fouten en amper mentaal/fysieke stress (balkje loopt amper leeg). Hij weet zelf zijn ronde tijden niet of van zijn tegenstanders (dat zie jij wel), dus hij gaat zijn eigen rustige ritme rijden. Komt er dan een auto vlak achter hem, gaat hij automatisch weer harder rijden.

Ook moet je niet altijd go faster doen als hij achter iemand zit, hij gaat dan op zijn eigen manier harder rijden, wat vaak fouten gaat geven. Geef op bekende inhaalstukken juist het inhaalcommando, hiermee hoef je een stuk minder op hem te letten.

Ik ben bijna B-spec 21, slechts een paar races moet ik echt hem nonstop pushen (of juist rustiger laten rijden, als je stabiel even op plekje 2/3 zit), verder kan ik hem gewoon 10-20 minuten laten racen. Ben nu begonnen met ook mindere auto's, met de stealth cars heb je gewoon veel voordeel (of je pakt later de Minolta uit A-spec).

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2010 14:10 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
Eehhh ja.. maar.. hoeveel Bobs heb ik dan nodig om een Endurance te rijden?
Want ik ga dus echt geen 2 maanden Bob's maken die dan uiteindelijk ook weer slechter en slechter worden als je ze teveel gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ethirty schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:32:
Vind de balans tussen super-makkelijk en super-moeilijk soms een beetje te ver uit elkaar. Die rally-specials vind ik tot nu toe niet te doen, terwijl veel races op pro en extreme weer heel makkelijk zijn.En dan heb ik nog geeneens auto's tot aan het belachelijke getuned, gewoon tot wat je in het echt ook nog reëel zou noemen.
Ik vind het dan op zich wel jammer dat er bij pro en extreme niet wat meer restricties kwa pk's en dergelijke zijn. Een race met tientallen secondes voorsprong winnen doordat je een veelvoud aan pk's hebt van de rest is natuurlijk ook niet echt een uitdaging.
Op dat vlak vond ik GT5 Prologue wel goed uitgewerkt zeggen. Bij dat spel moest je erg goed kijken wat je wilde tunen, omdat je niet boven een maximum aantal performance punten mocht komen. Het racen zelf werd dan ook een grotere uitdaging omdat je (vooral in de S klasse) echt goed en bijna foutloos moest rijden om 1ste te kunnen worden.

[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 05-12-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
@GAIAjohan: heb je 117 Coupé teruggestuurd, gewassen en oil change gedaan. Als je die FR auto nog een keer voor me hebt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
SToRM666 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:12:
[...]

Ik vind het dan op zich wel jammer dat er bij pro en extreme niet wat meer restricties kwa pk's en dergelijke zijn. Een race met tientallen secondes voorsprong winnen doordat je een veelvoud aan pk's hebt van de rest is natuurlijk ook niet echt een uitdaging. Op dat vlak vond ik GT5 Prologue wel goed uitgewerkt zeggen.
Ja dat vind ik wel het fijne van Forza, je kan daar vaak (niet altijd) vaak maar upgraden binnen de klasse (toegegeven, daar zijn de verschillen soms ook groot) maar hier kun je een super car inzetten in een event waarbij de tegenstanders 100pk hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noin schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:11:
Eehhh ja.. maar.. hoeveel Bobs heb ik dan nodig om een Endurance te rijden?
Want ik ga dus echt geen 2 maanden Bob's maken die dan uiteindelijk ook weer slechter en slechter worden als je ze teveel gebruikt...
Zover ik weet worden Bob's niet slechter, enkel langzamere progressie. Maar ik moet nog 4 lvls, dan kan ik vertellen hoe de endurance races gaan met onze bobs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

SToRM666 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:12:
Ik vind het dan op zich wel jammer dat er bij pro en extreme niet wat meer restricties kwa pk's en dergelijke zijn. Een race met tientallen secondes voorsprong winnen doordat je een veelvoud aan pk's hebt van de rest is natuurlijk ook niet echt een uitdaging.
Ik zeg juist dat ik helemaal niet zo tune als sommigen hier en dan nog ruim win. Mijn Gallardo heeft 580pk, mijn M5 iets van 550pk, mijn GTI geloof ik iets van 245pk. Dat zijn normale wereld specificaties, ik ga toch geen dikke turbo op een M5 of Gallardo schroeven, da's heiligschennis :+.

Maar een limiet op sommige races zou geen kwaad kunnen, al heb je dan weer enorm veel last van die slechte AI.

Als ik dan zie dat sommigen hier al monsters hebben gecreëerd van 800-1100pk om te winnen :o Ben ik dan zo'n goeie coureur, want dan zouden de specials niet zo moeilijk hoeven zijn?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Het was niet direct op jou bedoeld hoor, maar gewoon een algemene opmerking :)
Ik vind het wel jammer dat ze het systeem van GT5P niet gewoon wat verder uitgewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noin
SinergyX schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:27:
[...]

Zover ik weet worden Bob's niet slechter, enkel langzamere progressie. Maar ik moet nog 4 lvls, dan kan ik vertellen hoe de endurance races gaan met onze bobs :D
Ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat Bob een 'hoogtepunt' heeft in zijn carriere en dat het daarna bergafwaards gaat tot je hem moet retiren...
Sterker nog.. dat staat bij de 'in game help'..

Maar laat maar weten hoeveel Bobs ik nodig heb. Zoals hete r nu voor staat kan ik me niet voorstellen dat ik ooit in mijn leven GT5 uit speel, erg jammer want GT1-2-3-4 heb ik wel allemaal op 100% gehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:24:
Ik raak zwaar gefrustreerd!! 8)7 Die Nascar event bij de specials: niveau 21, laatste race (iedereen inhalen in 2 ronden)...loopt al 3 uur die race overnieuw te doen. Lukt me gewoon niet. Loop hier te vloeken als een malle :F Geen flauw idee hoe ik die nog kan halen :|
Businessman007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:43:
[...]

Gebruik eens de volgende settings:

ASM aan, TCS uit, ABS uit, Stuurhulp uit.

Zorg dat je constant in de slipstreams zit en stuur heel rustig. Bij de start meteen achter de blauwe auto aangaan, niet de rode.
Thx, dat ga ik zo eens proberen!! Had nog niet aan de settings lopen knoeien...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noin schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:33:
Ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat Bob een 'hoogtepunt' heeft in zijn carriere en dat het daarna bergafwaards gaat tot je hem moet retiren...
Sterker nog.. dat staat bij de 'in game help'..

Maar laat maar weten hoeveel Bobs ik nodig heb. Zoals hete r nu voor staat kan ik me niet voorstellen dat ik ooit in mijn leven GT5 uit speel, erg jammer want GT1-2-3-4 heb ik wel allemaal op 100% gehad :(
Helpfunctie.. mischien moet ik die ook maar eens lezen :+ Vooralsnog gaat het netjes met mijn racer, ik heb bijna alles nu op gold gehaald tot Extreme en de Historic, maar lijkt er nog niet op dat het einde oefening is met mijn racer.

Maar zou er inderdaad niet aan moeten denken dat ik dus nog een 2de en 3rde racer moet aanmaken naar lvl20+, ik heb bizar veel uren al zitten in B-spec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Ik heb met die nascar challenge, dat je met zo'n 850pk krachtige stock-car door een bocht moet rossen op volle snelheid, problemen. Je moet (geloof ik) 16:0000 sec precies halen voor goud. Ik heb hem nu 42059x gedaan en ik kom niet lager dan 16:0008 @___@.

8 duizendste verschil.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
rickyy schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:40:
Ik heb met die nascar challenge, dat je met zo'n 850pk krachtige stock-car door een bocht moet rossen op volle snelheid, problemen. Je moet (geloof ik) 16:0000 sec precies halen voor goud. Ik heb hem nu 42059x gedaan en ik kom niet lager dan 16:0008 @___@.

8 duizendste verschil.
Staat ASM aan? Zo ja, uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
rickyy schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:40:

8 duizendste verschil.
00.008... is 8 duizendste ofwel 8/1000 en inderdaad, alle hulpjes uitzetten voor de NASCAR specials.

[ Voor 6% gewijzigd door Unbreukable op 05-12-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kon hier enkel goud halen door ABS uit te schakelen en dwars driftend door de bocht te knallen.
Dit was na poging 131 denk ik.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mooi...ik kwam er ook pas achter toen ik mn auto met 200pk had opgevoerd....en ik nog steeds niet harder ging :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ethirty schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:30:
[...]

Als ik dan zie dat sommigen hier al monsters hebben gecreëerd van 800-1100pk om te winnen :o Ben ik dan zo'n goeie coureur, want dan zouden de specials niet zo moeilijk hoeven zijn?
Auto's met zoveel pk's worden er over het algemeen niet beter bestuurbaar op. Dus of je nu echt veel sneller bent dan met een goed gebalanceerde wagen met 500-600 pk, is maar de vraag.

Ik ben nu lvl 20 en zit midden in de Expert klasse, begin met de Extreme races, en heb nog geen auto met meer dan 600 pk nodig. Mijn stock 458 Italia en 69' Camaro Z28 RM (565 pk) voldoen prima. De Schwarzwald races op Extreme kun je met een licht getunede 135i Coupe (448 pk geloof ik) ook prima af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Nu online
Nice net 9:22 gehaald met de 300 SL op Nurburgring volledige ronde, goud is 8:47, maar was nog op een auto geklapt :p

Binnenkort maar eens kijken of ik dat kan verbeteren, in iedergeval zilver nu _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door SL65 op 05-12-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 10:36
Noin schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:11:
Je 2e/3e/4e/tigste Bob levellen gaat wel een stuk sneller, want je kan hem gewoon als lvl0 in een Extreme-series event droppen, en dan pakt ie 6 levels ofzo in 1 race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rudi schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:58:
[...]

Je 2e/3e/4e/tigste Bob levellen gaat wel een stuk sneller, want je kan hem gewoon als lvl0 in een Extreme-series event droppen, en dan pakt ie 6 levels ofzo in 1 race.
En dat is ook meteen de 'truc' om sommige races beter te winnen op B-spec. Door andere Bob's (mijn 2de heet L.Leroy :P) in te zetten, met andere eigenschappen kan je op sommige circuits vele malen sneller zijn.

Mijn huidige racer komt niet voorbij plaats 6 in Like the Wind (dit gaat ziekelijk hard), maar mijn Leroy blijft tot ronde 8 zonder problemen plek 1 rijden. Nadeel dat zijn fysieke/mentale balk gewoon 0 zijn, dus gaat het later flink fout.

edit, poging 2 ging bizar beter. Pushen in de bochten zodat hij 300km/h door blijft gaan in de bochten, eerste plaats met 4 sec voorsprong :D Nu de Daytona met binnenstuk nog, die is echt moeilijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:24:
Ik raak zwaar gefrustreerd!! 8)7 Die Nascar event bij de specials: niveau 21, laatste race (iedereen inhalen in 2 ronden)...loopt al 3 uur die race overnieuw te doen. Lukt me gewoon niet. Loop hier te vloeken als een malle :F Geen flauw idee hoe ik die nog kan halen :|
Businessman007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:43:

Gebruik eens de volgende settings:

ASM aan, TCS uit, ABS uit, Stuurhulp uit.

Zorg dat je constant in de slipstreams zit en stuur heel rustig. Bij de start meteen achter de blauwe auto aangaan, niet de rode.
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:35:

Thx, dat ga ik zo eens proberen!! Had nog niet aan de settings lopen knoeien...
Helemaal top! De eerste keer meteen met 2.5 sec voorsprong 1e :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:50:
[...]

Ik kon hier enkel goud halen door ABS uit te schakelen en dwars driftend door de bocht te knallen.
Dit was na poging 131 denk ik.

Succes!
Ik had hem al... geloof binnen een half uur na die post (zie andere post).

Ik heb altijd al ABS op 0. En vaak is zoals jij het beschrijft de snelste manier.
Dat geeft in mijn ogen alleen wel aan dat de rijgedrag van GT5 toch niet helemaal ok is (en ook misschien op dit gebied uiteindelijk niet beter dan Forza). irl is glijden/driften over het algemeen niet sneller dan een strakke lijn rijden om het randje van de grip. Sommige licences zijn voor goud meer geluk dan wijsheid lijkt het wel. Eigenlijk ook in mijn geval op deze oefening, Ik rij 40x binnen 1 tiende van goud en 1x valt ie goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Die amateurs grand turismo rally in de sneeuw slaat ook helemaal nergens op :/

Heb alleen het vermogen van de evo naar 340pk geschroefd :X
Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/2688/imag0015wk.jpg

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
SinergyX schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:11:
[...]

En dat is ook meteen de 'truc' om sommige races beter te winnen op B-spec. Door andere Bob's (mijn 2de heet L.Leroy :P) in te zetten, met andere eigenschappen kan je op sommige circuits vele malen sneller zijn.
mijn B-spec Bob2 (O(uch) Hammond) crasht in de japanese 90s race op de 2e baan de hele tijd in de laatste hairpin, waardoor hij daarna vrolijk de baan de pitstraat in volgt (en dan zie je heel leuk de 11 andere wagentjes waar je em langs gepushed hebt) weer voorbij komen.
Mijn Bob-prime snapt die bocht wel, en rijd de race helemaal zelfstandig zonder input van mij (beiden in dezelfde 350 pk wagen).

Voor iedereen die bezig is met Bob-racing, maak asap een 2e driver aan die je laat racen als je eerste een gele pijl naast zn helm krijgt. volgens mij betekent dat dat ie moe/overbelast is oid en rust nodig heeft. (een paar races met de 2e bob rijden leverde weer een groene pijl op, en toen reed bob1 opeens weer heel veel netter en sneller)

overigens gebruik ik voor mn snelste bakken bob1, die een wat blauwere state of mind heeft, en voor de minder dan 300 pk bakjes is mn heethoofd-bob (ongeveer 2/3e richting rood op de personality balk) weer veel sneller

[ Voor 9% gewijzigd door rlKoekie op 05-12-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die pijl heb ik ook nog niet echt door, het lijkt eerder op een motivatie/progressie meter. Als ik met mijn stealths een championship helemaal zoek rij, gaat die pijl uiteindelijk naar beneden. Laat ik hem daarna 5x Historic doen (daar kom ik niet voorbij nr 4) gaat uiteindelijk zijn pijl weer omhoog.

edit, nu je het zegt, mijn Leroy ging rijden en na de race was de pijl van mijn hoofd Bob weer op neutral.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 05-12-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
downing schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:40:
[...]

Bedankt voor alle moeite, maar aangezien ik totaal niks van computer weet en al niet weet of mijn xp 32 0f 64 bit is. Laat ik het nog maar ff voor wat het is.
Je XP is 32-bit.

64-bit XP is nogal zeldzaam, en als je zegt niks van PC's te weten dan weet ik zeker dat je geen 64-bit XP hebt, want dat werd in die tijd nooit standaard geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het laatste Kart Event?
Ik krijg het maar niet voor elkaar, rij ik eindelijk een beetje vooraan (p5 oid) schiet ik de 4e of 5e ronde maar weer eens van de baan. Iemand tips?

(p.s. ik rijd met controller)

[ Voor 7% gewijzigd door MetZyZteM op 05-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik begin me te irriteren aan de superdomme AI. Echt bagger.
De auto's en het rijden zijn toppie.
En omdat ik niet online kan (k@t KPN Experiabox) zal ik voorlopig het met snelle rondjes plezier moeten dien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
MetZyZteM schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:50:
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het laatste Kart Event?
Ik krijg het maar niet voor elkaar, rij ik eindelijk een beetje vooraan (p5 oid) schiet ik de 4e of 5e ronde maar weer eens van de baan. Iemand tips?

(p.s. ik rijd met controller)
Heel rustig sturen, tikjes geven tegen de pook/stuur.

Ook proberen gas los te laten ipv remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zojuist mn 2e endurance race achter de rug. 4 uur tsukuba met een mazda mx5.
uiteindelijk wel gewonnen maar ben hellemaal kapot :P
4 uur naar een scherm kijken in volle concentratie. heb zelfs mn broertje nog een uur laten rijden want kreeg gewoon koppijn. maar heb hem wel. en kreeg 200000exp. maar kreeg maar 160000 credits :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
rlKoekie schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:51:
[...]

hihi zo verschrikkelijk herkenbaar dit :)
ik heb die ook wel een keer of 100 gedaan geloof ik, maar hij is te doen (met controller)

ik zit me momenteel te ergeren aan het A licence, die stomme pionnenslalom en de Sbocht met de witte BMW (ik kom 0,04 seconden te laat binnen)

[...]

wat is gamemode? iets van de PS3? (heb em net nieuw, nog geen zin gehad in menutjes doorspitten)
Gamemode kan je als het goed is activeren via je tv, dan zet hij wat spul uit waardoor je spel sneller reageert, tis eigenlijk een soort van lag, misschien iemand anders die het beter kan uitleggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:37
Heb meegedaan aan de gt world championship van lvl 14. Heb vervolgens deze gewonnen en een bugatti veyron 16.4. Dat ding is ronduit belachelijk snel! Na t tunen heeft het 1100 pk en blaast 400 over t rechte stuk. Erg fijne bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DiKaNsWvtKMVZ0WTZuaqUwOt/medium.jpg

Verse olie, turbo 3, met 927pk op een magere 620kg :D Nu eens kijken hoe hard deze jongen kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
mhpwolf schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:53:
[...]

Gamemode kan je als het goed is activeren via je tv, dan zet hij wat spul uit waardoor je spel sneller reageert, tis eigenlijk een soort van lag, misschien iemand anders die het beter kan uitleggen? :)
ooh ja dat ken ik wel, maar daar heb ik nog geen gebruik van hoeven maken op mn samsung tvtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:16

Aight!

'A toy robot...'

Die buck 62, wat een bak. Geniaal snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Unbreukable schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:48:
[...]

00.008... is 8 duizendste ofwel 8/1000 en inderdaad, alle hulpjes uitzetten voor de NASCAR specials.
Alles stond al uit :P.

Ik heb nu al een tijdje een Nissan Skyline met mooie oranje lak. Hij begon bij 280pk, na wat tuning is dit 756pk geworden (8> . Hij trekt echt ziek snel op, ik ga alle auto's voorbij en door wat afstelling en banden van 30.000 credits kan ik zelfs met 250kmh een bocht prima nemen. De top is 350km\h nu. Alleen jammer dat het geen premium car is.

Is er wel een Skyline premium car? Want er zijn veel verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
rickyy schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:34:
[...]

Alles stond al uit :P.

Ik heb nu al een tijdje een Nissan Skyline met mooie oranje lak. Hij begon bij 280pk, na wat tuning is dit 756pk geworden (8> . Hij trekt echt ziek snel op, ik ga alle auto's voorbij en door wat afstelling en banden van 30.000 credits kan ik zelfs met 250kmh een bocht prima nemen. De top is 350km\h nu. Alleen jammer dat het geen premium car is.

Is er wel een Skyline premium car? Want er zijn veel verschillende.
Meerdere, heb er zelf ook al 1, ik koop alleen premium cars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Unbreukable schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:36:
[...]

Meerdere, heb er zelf ook al 1, ik koop alleen premium cars...
Waar heb jij deze gekocht dan? Occasion of new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Deadsy schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:59:
[...]

Waarom noem ik je zeur? Omdat je over zo ongeveer alles blijft doorzeuren en je blijkbaar niets van mensen aanneemt en jouw mening een feit is.

Iemand hier die zegt in een Gallardo gereden te hebben zegt dat het geluid realistisch is en jij komt direct met de reactie dat het dan wel een replica geweest zal zijn.
Je zegt er dan zelf nog bij dat je er zelf nog nooit in gereden hebt.
Dus alhoewel je er nog nooit in gereden hebt weet je beter hoe ze klinken dan iemand die dit wel gedaan heeft?

Jij komt aan met jouw hoge jump en dat dit onrealistisch is.
Iemand zegt dat dit zeer realistisch is en verwijst zelf naar 2 zeer bekende momenten waar dit voorgekomen is en dat dit met lucht te maken heeft dat onder de auto komt.

Jouw reactie hierop is dat het niets met lucht te maken heeft maar met een verhoging in de weg 8)7

Zoals gezegd jij wilt blijkbaar niets van de mensen hier aannemen. En dan heb JIJ geen zin in een discussie? Een discussie is met jouw niet echt mogelijk.
Hij is idd redelijk eigenwijs.

Het wil er maar niet in dat een camera in de auto of een race op TV kijken, buiten de auto staan hele andere geluiden geeft dan wanneer je zelf in de auto zit MET HELM. In GT5 speel je immers een coureur, die oordoppen heeft en een helm op o.a.

Goed voorbeeld van hoe bedriegelijk iets kan zijn als je het niet zelf meemaakt:
Dit jaar in de Koreaanse GP werd het op den duur te donker om te racen (volgens de coureurs). Iedereen die onboard meekeek dacht: wat lullen ze nu. De commentator legde uit: camera's kunnen veel lichtgevoeliger worden ingesteld dan ons menselijk oog, waardoor het prima lijkt voor de kijker, maar voor de coureurs is het bizar donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Welke car hebben jullie voor de supercar challenge en lambo challenge? in A spec?

Ben aan het twijfelen of ik ferrari of lambo 640 koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb gister beide gekocht :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeaaaahhhhh Ik kreeg voor mijn 100races/1000km ticket een dikke vette f.cking Nissan Sylvia á bijna 9000 verkoopwaarde.
Wat een teleurstelling!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlKoekie
Aight! schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:03:
Welke car hebben jullie voor de supercar challenge en lambo challenge? in A spec?

een galardo heb je zowiezo nodig voor de galardo challenge. ik heb er ook een F430 Scudera bij, das toch wel mn favoriete auto atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:( :( :( :(

Die B-spec coureurs zijn echt dramatisch.. Ligt er een 6 ronden (ruim) voor, besluit hij blijkbaar om het laatste halve rondje op half gas te gaan rijden, gevolg: in de LAATSTE BOCHT laat hij zich voorbijrijden om op 0.0039 afstand te finishen. Ik was net te laat met reageren op de inhaalactie, omdat ik na 4 rondjes wel dacht dat hij het ging halen zonder hulp |:(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Ik merk idd bij b-spec dat je wel af en toe orders moet geven. Anders rijdt hij steeds langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Van die restricties bij races klopt ook weinig, of ligt dan aan mij? Voorbeeld, zwarte woud race (expert), staat in de tekst dat je een duitse auto moet hebben met max 300pk, klik je op de restrictie knop --> enigste restrictie Duitse auto.... Niet dat het mij wat uitmaakt, maar het wordt zo wel heel makkelijk. (Audi R8 800pk+...) Dit valt me bij meer races op, vorige delen werd je hier veel meer in beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
voor mensen die de nordschleife willen leren.
YouTube: Insane driving in Porsche/RUF "Yellowbird" - Nurburgring Hotlap
hier zie je hoe een ruf yellow bird even de nordschleife overgaat.
en die man kan rijden ;)

owh enne een crash op de ring :
YouTube: Porsche crash in Nurburgring @ 250 km/h
zo ben ik al vaak gegaan in gt5. dus realisme uhm dacht ut wel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door v8power67 op 05-12-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Businessman007 schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:47:
[...]

Hij is idd redelijk eigenwijs.

Het wil er maar niet in dat een camera in de auto of een race op TV kijken, buiten de auto staan hele andere geluiden geeft dan wanneer je zelf in de auto zit MET HELM. In GT5 speel je immers een coureur, die oordoppen heeft en een helm op o.a.

Goed voorbeeld van hoe bedriegelijk iets kan zijn als je het niet zelf meemaakt:
Dit jaar in de Koreaanse GP werd het op den duur te donker om te racen (volgens de coureurs). Iedereen die onboard meekeek dacht: wat lullen ze nu. De commentator legde uit: camera's kunnen veel lichtgevoeliger worden ingesteld dan ons menselijk oog, waardoor het prima lijkt voor de kijker, maar voor de coureurs is het bizar donker.
Nou ik zal dan wel eigenwijs zijn, maar de geluiden als ik de camera achter de auto hang overtuigen me ook bij lange na niet. Net zoals in een replay. Stap maar eens ingame in een auto (in de garage), dat is hoe een sportwagen hoort te klinken. En juist dat geluid vind je tijdens het racen gewoon niet terug, bij geen enkel camerastandpunt. Kies de enzo maar eens, dat is hoe een auto hoort te klinken. Rij er vervolgens een race mee en je vindt dat geluid gewoon niet meer terug.

En waarom ik dat van die replica zei was het volgende. Als jij werkelijk vindt dat de geluiden in de game precies lijken op de 1:1 versie dan heb je gewoon echt niet met een echte Gallardo gereden. Die doen je gewoon kippenvel bezorgen. Van veel geluiden in de game krijg ik geen kippenvel, enkel tranen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak geirriteerd van die Rally challenges, echt ongelooflijk lastig :(. Nu op gevorderd verplicht zonder lijnen rijden. Verdomme. Wat is aan te raden, voornamelijk handrem te gebruiken of gewoon remmen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M3rcury schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:32:
Die amateurs grand turismo rally in de sneeuw slaat ook helemaal nergens op :/

Heb alleen het vermogen van de evo naar 340pk geschroefd :X
[afbeelding]
Met welke settings rijd jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:56:
[...]

Met welke settings rijd jij?
Standaard, heb niks aangepast, behalve het vermogen :) Edit: wel traction control off, of ik slipherstel aan had staan of niet weet ik niet meer :X

[ Voor 18% gewijzigd door M3rcury op 05-12-2010 18:23 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
v8power67 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:43:
en die man kan rijden ;)

Of dit: YouTube: porsche gt3 roll over nurburgring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:44:
[...]

Nou ik zal dan wel eigenwijs zijn, maar de geluiden als ik de camera achter de auto hang overtuigen me ook bij lange na niet. Net zoals in een replay. Stap maar eens ingame in een auto (in de garage), dat is hoe een sportwagen hoort te klinken. En juist dat geluid vind je tijdens het racen gewoon niet terug, bij geen enkel camerastandpunt. Kies de enzo maar eens, dat is hoe een auto hoort te klinken. Rij er vervolgens een race mee en je vindt dat geluid gewoon niet meer terug.

En waarom ik dat van die replica zei was het volgende. Als jij werkelijk vindt dat de geluiden in de game precies lijken op de 1:1 versie dan heb je gewoon echt niet met een echte Gallardo gereden. Die doen je gewoon kippenvel bezorgen. Van veel geluiden in de game krijg ik geen kippenvel, enkel tranen in mijn ogen.
Als je in een Lamborghini Gallardo het circuit op gaat heb je een helm op en vaak ook oordoppen in. Daardoor wordt het geluid heel anders dan wanneer je buiten de auto staat zonder helm en oordoppen.

En wat ben je in GT5? een meegesmokkelde piraat op de achterbank of een coureur met een helm op en oordoppen? Juist...... Het geluid van de auto's zal hooguit ietsjes afwijken, maar niet zo dramatisch als jij beweert.

Wat ik wel minder realistisch vind is het piepen van de banden. Dat is in het echt ook zo, maar echt veel minder hard en zeker niet bij elke stuurbeweging zoals in GT5.

De handling van de DB9 en Gallardo komt exact overeen met het echte (dat is wat ik bedoelde met exact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:51:
Ik raak geirriteerd van die Rally challenges, echt ongelooflijk lastig :(. Nu op gevorderd verplicht zonder lijnen rijden. Verdomme. Wat is aan te raden, voornamelijk handrem te gebruiken of gewoon remmen.
Gewoon remmen en luisteren naar wat je co-rijder zegt. Hij noemt telkens de versnelling waarin je de bocht kunt nemen (dus een soort indicatie van snelheid) en de karakteristieken van de bocht (links/ rechts duurt lang of niet...)

En als je last hebt: zet slipherstel aan, dan rijdt je ze echt helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 16:27

scorpie

Supra Addict

Is er ook een manier om die B-spec races wat sneller te laten verlopen zoals in GT4? Soms duren ze echt zooooooo super lang

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

&^%$*&%^q*$&%^#q$ :( :(

KUT B-SPEC!

Die mongool presteert het echt om in iedere bocht te slippen met m'n '70 Challenger :( Hij kan best winnen, maar hij slipt constant en overcorrigeert ook vaak enorm (lees: dan staat ie weer eens 180o).

Hoe kan ik m'n auto zo tunen dat ik hij geen burnout meer kan doen met mijn auto (lees: traction control in B-spec)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
Angeloonie schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:23:

KUT B-SPEC!

Die mongool presteert het echt om in iedere bocht te slippen met m'n '70 Challenger :( Hij kan best winnen, maar hij slipt constant en overcorrigeert ook vaak enorm (lees: dan staat ie weer eens 180o).

Hoe kan ik m'n auto zo tunen dat ik geen burnout meer kan doen met mijn auto (lees: traction control in B-spec)?
Tractiecontroll aanzetten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

rickyy schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:24:
[...]

Tractiecontroll aanzetten :')
In B-spec :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

HammerNL schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:36:
Van die restricties bij races klopt ook weinig, of ligt dan aan mij? Voorbeeld, zwarte woud race (expert), staat in de tekst dat je een duitse auto moet hebben met max 300pk, klik je op de restrictie knop --> enigste restrictie Duitse auto.... Niet dat het mij wat uitmaakt, maar het wordt zo wel heel makkelijk. (Audi R8 800pk+...) Dit valt me bij meer races op, vorige delen werd je hier veel meer in beperkt.
Klopt. Is echt beetje jammer. Ik zet mijn BMW M3 CSL dan in met 700+ pk's en kies er meestal voor om wat slechtere banden (lees geen zacht race dus) om het toch nog een beetje spannend te maken en af en toe een powerslide om flink wat tijd te verliezen.
In GT5P was dat balanceren qua auto's beter voor elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Laatst online: 29-01 16:45
wat ik me eig afvraag:

zijn die pre-order codes nu echt uniek? Of zijn deze allemaal t zelfde?

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Hoe zit dat nou, moet je 1 Championship met 1 auto halen, win je anders niet ? Heb de GT World Champ. met 2 verschillende autos gereden, 5x een Golden Cup maar de Championship is niet gewonnen.. Moet het met 1 auto ?~?

[ Voor 23% gewijzigd door ihre op 05-12-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan ik m'n auto zo tunen dat ik hij geen burnout meer kan doen met mijn auto (lees: traction control in B-spec)?
Mijn D. Scott lenen? Zelfs mijn Challenger en Camaro's krijgt hij niet slippend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

SinergyX schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:37:
[...]

Mijn D. Scott lenen? Zelfs mijn Challenger en Camaro's krijgt hij niet slippend :P
Heb je nog iets speciaals met je auto gedaan? Mijn '70 Charger heeft alle mogelijke upgrades, bijna 2x zoveel vermogen als de rest van de auto's, maar toch slipt die eikel in elke bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:39:
Heb je nog iets speciaals met je auto gedaan? Mijn '70 Charger heeft alle mogelijke upgrades, bijna 2x zoveel vermogen als de rest van de auto's, maar toch slipt die eikel in elke bocht.
Ik heb geen charger, ik heb de Camaro en Challenger beide in Race-Mod, vleugel maximaal, rijhoogte minimaal. Natuurlijk maakt hij een paar leuke drift acties, maar bocht uit of spin is me tot nu toe enkel met die Dome One gelukt. Ok, en voor de finish van Cote, maar toen ramde hij een voorganger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
Businessman007 schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:17:
[...]

Als je in een Lamborghini Gallardo het circuit op gaat heb je een helm op en vaak ook oordoppen in. Daardoor wordt het geluid heel anders dan wanneer je buiten de auto staat zonder helm en oordoppen.

En wat ben je in GT5? een meegesmokkelde piraat op de achterbank of een coureur met een helm op en oordoppen? Juist...... Het geluid van de auto's zal hooguit ietsjes afwijken, maar niet zo dramatisch als jij beweert.

Wat ik wel minder realistisch vind is het piepen van de banden. Dat is in het echt ook zo, maar echt veel minder hard en zeker niet bij elke stuurbeweging zoals in GT5.

De handling van de DB9 en Gallardo komt exact overeen met het echte (dat is wat ik bedoelde met exact).
Probeer hem gewoon te ignoreren
Hij wil een discussie maar er valt gewoon niet te discussiëren met hem. Hij heeft een mening en die is voor hem een feit en wij hebben het allemaal maar bij het verkeerde eind.

Uiteraard is het een heel ander gevoel wanneer je naast een Gallardo of wat dan ook staat en hij laat zijn motor brullen dan wanneer je het op TV ziet.

Ik ben al eens bij een event geweest waar diverse GT en LMP auto's waren. Het geluid daar was een totaal ander gevoel dan het gevoel dat je krijgt bij de geluiden die je hoort als je naar Le Mans zit te kijken.

Dit verschil moet je accepteren want geen enkele game zal het uiteindelijk net zo krijgen als in het echt.

Ik heb al eens een stuk gezien over hoe het PD team de banen meet en hoe ze de motor geluiden meten etc. Aan hun methode ligt het echt niet. Het ligt eraan dat je sommige dingen niet kunt opnemen en op een Blu Ray schijfje kunt persen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemanf tip voor auto voor als de wind en gt all star

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

KUT B-SPEC!

Je kan de rem balans afstellen (werkt dus alleen voor remmen). voor beter bochten werk kan je je wielen afstellen. ook kan je je rij hoogte aanpassen (lager == meer grip). verder kan je ook je differentieel aanpassen en aangeven hoe de kracht op je wielen moet worden geplaatst.

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Grrr, stond een CSL in de 2e hands shop, maar ik had niet genoeg geld. Paar races gedaan en met volle portemonnee terug, is hij weg :'(

Hoop niet dat het net zo lang gaat duren als dat er een pickup langs komt, want dan kan ik nog wel een tijdje wachten :X
Aight! schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:03:

Gallardo kopen! Kan je voor Lambo, Gallardo en supercar challenge gebruiken.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:50:
[...]

Probeer hem gewoon te ignoreren
Hij wil een discussie maar er valt gewoon niet te discussiëren met hem. Hij heeft een mening en die is voor hem een feit en wij hebben het allemaal maar bij het verkeerde eind.

Uiteraard is het een heel ander gevoel wanneer je naast een Gallardo of wat dan ook staat en hij laat zijn motor brullen dan wanneer je het op TV ziet.

Ik ben al eens bij een event geweest waar diverse GT en LMP auto's waren. Het geluid daar was een totaal ander gevoel dan het gevoel dat je krijgt bij de geluiden die je hoort als je naar Le Mans zit te kijken.

Dit verschil moet je accepteren want geen enkele game zal het uiteindelijk net zo krijgen als in het echt.

Ik heb al eens een stuk gezien over hoe het PD team de banen meet en hoe ze de motor geluiden meten etc. Aan hun methode ligt het echt niet. Het ligt eraan dat je sommige dingen niet kunt opnemen en op een Blu Ray schijfje kunt persen.
Anders stop je even met je persoonlijke rant? Ik leg toch gewoon uit wat ik zo slecht vind en waarom?
Waarom kan het geluid wel perfect zijn als ik in de garage in GT in een auto stap maar op het circuit niet? Waarom kan bijvoorbeeld een M5 niet rijden als een M5?

Dat er een verschil is met een 1:1 auto geloof ik best hoor, maar de geluiden in GT zijn bij tijd en wijle tenenkrommend. Net zoals de besturing van een aantal modellen.

En dat het geluid weer anders is als je doppen in hebt en een helm op geloof ik ook best, maar als ik een replay bekijk van een Enzo dan wil ik graag een Ferrari geluid horen. Die hoor ik dus gewoon niet. Not even close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
JoepW schreef op zondag 05 december 2010 @ 13:20:
Hmmm? Maar je kan toch niet rijden nu?
Ik heb niet altijd dat probleem. Want bij de remtest licentie hou ik mijn stuur niet eens vast en dan heb ik nergens last van. Ik weet niet wat het is, maar er zijn meer mensen die dat probleem hebben. Ik heb geen zin om alles op te sturen als ik iets fout doe met de fw update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
v8power67 schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:43:
en die man kan rijden ;)

Gaaf, die bovenste vooral. Maar wel levensgevaarlijk, als je ziet hoe hij soms rakelings langs motorrijders heen schiet... poeh, daar zou ik mij niet aan wagen (vooral niet op een motor).
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Foto Topic
Auto-uitleen Topic

Lees eerst voordat je een vraag post, vaak zijn ze al vaker gesteld!