Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvdkiwi schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:05:
Vraag je over een Prof Event:
Waar hebben jullie het Gran Turismo World Championship mee gereden? Hebben jullie een LM Race car gekocht of niet, want die dingen zijn kneiterduur...
Ik heb mijn Lambo Countach 25th anniversary (een van de eerste wagens die ik kocht) tot een 648pk opgeschroefd, softe race banden eronder en een kleine 100 kilo van het gewicht af.
Na een "proefrace" op Circuit de la Sarthe bleek dat ie toch goed meekon, ik moest alleen de Mclaren F1 en de GT40 Race car voor mij laten (op 2 seconden door foutjes van mij).

Andere vraag: Welke Ferrari is het best voor het ferrari event? Ik heb geen geld voor een Enzo, en las hier en daar dat een 458 het ook prima doet (en nog beter rijdt ook).
Ben met dat kampioenschap gestopt, mijn LFA met 622 PK was niet sterk genoeg en de AI had veel te veel plezier met rammen. Continu zat er een tegen je aan te duwen en op het circuit in Madrid werd ik in derde positie dwars gezet en vervolgens tegen de vangrail aangedrukt. Dit duurde net zo lang totdat iedereen voorbij was. Was het beu en ben uit het kampioenschap gestapt. Doe het nog weleens een keertje met een sterkere auto die normaal ook op LM rondrijdt.
Op Nurnburgring had ik het idee dat de auto bij vrij rijden makkelijker in het gareel te houden is dan wanneer het ergens om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raak zwaar gefrustreerd!! 8)7 Die Nascar event bij de specials: niveau 21, laatste race (iedereen inhalen in 2 ronden)...loopt al 3 uur die race overnieuw te doen. Lukt me gewoon niet. Loop hier te vloeken als een malle :F Geen flauw idee hoe ik die nog kan halen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 08:45
Zo, vandaag ook maar eens mezelf GT5 cadeau gedaan. De kosten van aanschaf eerste auto zo laag mogelijk gehouden, wat special events gedaan en license gehaalt. Wat nu tot gevolg heeft: Lancer Evo IX GSR '05 met ong 450 pk. Nieuw gekocht. Ik is blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:06:
[...]

Ben met dat kampioenschap gestopt, mijn LFA met 622 PK was niet sterk genoeg en de AI had veel te veel plezier met rammen. Continu zat er een tegen je aan te duwen en op het circuit in Madrid werd ik in derde positie dwars gezet en vervolgens tegen de vangrail aangedrukt. Dit duurde net zo lang totdat iedereen voorbij was. Was het beu en ben uit het kampioenschap gestapt. Doe het nog weleens een keertje met een sterkere auto die normaal ook op LM rondrijdt.
Op Nurnburgring had ik het idee dat de auto bij vrij rijden makkelijker in het gareel te houden is dan wanneer het ergens om gaat.
Die challenge heb ik gehaald op de eerste dag dat ik het spel had, super makkelijk. Gewoon met een getunde SLS AMG doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:24:
Ik raak zwaar gefrustreerd!! 8)7 Die Nascar event bij de specials: niveau 21, laatste race (iedereen inhalen in 2 ronden)...loopt al 3 uur die race overnieuw te doen. Lukt me gewoon niet. Loop hier te vloeken als een malle :F Geen flauw idee hoe ik die nog kan halen :|
Gebruik eens de volgende settings:

ASM aan, TCS uit, ABS uit, Stuurhulp uit.

Zorg dat je constant in de slipstreams zit en stuur heel rustig. Bij de start meteen achter de blauwe auto aangaan, niet de rode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk mijn PS Eye werkend. heb er wel een lamp voor moeten kopen die op mn gezicht gericht staat, maar t werkt :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Heb me zojuist ook vergrepen aan mn eerste fatsoenlijke auto.
Zoals vanouds een Subaru Impreza gekocht (tweedehands) is altijd 1 van mn favoriete auto's geweest in GT.

Gelukkig rijd hij ook in GT5 weer als een malle en ligt zoals gewoon als een plakje kauwgom op de weg :P
Nog geen tuning niks, alleen ff de olie ververst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Crosspost van het PS3 forum:
Hey GT5'ers,

Ik snap er geen ***** van. Ik zit heerlijk te racen nu in A-SPEC, "World Compact Niv.1 ".
Op elke Race heb ik goud, en ik heb het kampioenschap ook gewonnen, toch win ik niks? Geen auto? Nergens melding dat ik dat event voltooid heb?

Mis ik iets...?

Thanks alvast :)
Iemand? Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben je al keer terug gegaan naar hoofdmenu, bij je auto delivery gekeken?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:16:
Ben je al keer terug gegaan naar hoofdmenu, bij je auto delivery gekeken?
Ja. Daar staat dus niks :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SL65 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:31:
[...]

Waar staat deze race onder in het A-spec menu?
staat bij extreme reeks. dan american championship en dan die oval. met een afgestelde chevrolet corvette zr1 uit 2009 en dan racing modified gemaakt. en een pktjes of 910 erin( begint met 895 en worden er steeds meer hoe meer je raced)en maximaal tunen. kost je even wat, maar na 3.4 minuut heb je 98000 als je goed rijdt. dus gemiddeld als je hem achter elkaar doet duurt het ong 5min per keer dus 12x98000 is 1176000 in uurtje tijd. is best netjes. aangezien ik net mn eerste endurance race heb gedaan van 2 uur en 15 min.
en kreeg wel een hele 136000 :( en win je nog eens een bagger auto ook.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amateur rally challenge waar je een FWD moet hebben is wel erg simpel. Gebruik een stock Focus ST en rij makkelijk de anderen eruit. Zeker de sneeuw challenges waren erg makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens in je garage, onder standaard auto's of je de Autobiance A112 al hebt?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Pff tis weer zover hoor, weer crashes vlak voor het einde van een race. Volgens mij ben ik nagenoeg hersendood ofzo.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

SL65 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:31:
[...]

Waar staat deze race onder in het A-spec menu?
Bij extreem. Er is wel level 23 voor nodig. Dus helaas kan ik met lvl20 nog niet ff flink cashen. Een andere snelle melkkoe heb ik nog niet gevonden. Misschien een kampioenschap.. er zijn er bij van 160/180 in een kwartier racen.

Wat vinden jullie van de Corvette ZR1 racing modified? Ik had er een voor de all stars cup gekocht, Maar ik vind hem niet fijn rijden. Onderstuur bij het aanremmen/insturen van de bocht.. dus ik moet hem of beter afstellen of voor iets anders sparen om de all stars cup mee te racen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat doet de Renault 5 Turbo rouwens in een FWD event? Dat ding is toch RWD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je die rally challenges doet, het begint nu echt irritant te worden. Welke settings zijn daarvoor het beste? En gebruik je op de rally parcour meer de handrem dan de gewone remmen of anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:15:
Iemand enig idee hoe je die rally challenges doet, het begint nu echt irritant te worden. Welke settings zijn daarvoor het beste? En gebruik je op de rally parcour meer de handrem dan de gewone remmen of anders?
Je bedoelt die onder special hè?
Zet gewoon alle hulpmiddelen uit, behalve ABS misschien. En dan gewoon gassen met die hap. Traction Control en stabiliteitsgedoe verneukt werkelijk alles bij rally

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die Buick Special 62 is een brute auto :D
Direct alles wat met USA-cars te rijden viel t/m expert gedaan....en alles gewonnen zonder een schroefje te tunen. Nou hoeft dat ook niet echt met een dikke 500pk

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:17:
[...]

Je bedoelt die onder special hè?
Zet gewoon alle hulpmiddelen uit, behalve ABS misschien. En dan gewoon gassen met die hap. Traction Control en stabiliteitsgedoe verneukt werkelijk alles bij rally
Ja klopt, special. Maar het probleem zit hem voornamelijk bij het insturen van de bochten, ik heb totaal geen grip op de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
@GAJAjohan Ik ben de FR beginner cup nu ook met de Isuzu aan het doen, eerste race ging goed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:18:
[...]

Ja klopt, special. Maar het probleem zit hem voornamelijk bij het insturen van de bochten, ik heb totaal geen grip op de auto.
Slow in, fast out ;). Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:27:
[...]

Slow in, fast out ;). Probeer dat eens.
Nee dat is het niet, dat is namelijk logisch, maar tijdens een rally lijk je echt veel minder grip te hebben dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:55:
[...]

Kijk eens in je garage, onder standaard auto's of je de Autobiance A112 al hebt?
De enige auto die daar staat is de "Eunos Roadster VR-Limited '95' :(
Hoe kan het nou dat dit niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:29:
[...]

Nee dat is het niet, dat is namelijk logisch, maar tijdens een rally lijk je echt veel minder grip te hebben dan normaal.
Heb je wel de juiste banden? En dat je minder grip hebt is vrijwel normaal. De normale wegen zijn stoffiger, en gravel en sneeuw is sowieso minder grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

Zamorano schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:09:
Die Loeb Challenge is trouwens wel bizar makkelijk. Ik haalde bij alledrie bij de eerste (volledige) poging goud, en niet met een paar tiende seconde verschil.
Ik werd juist compleet zoek gereden 8)7 Misschien nog maar wat op rally oefenen, bij de gewone rally stages lukte het verder prima.

Misschien ben ik ook helemaal niet zo goed in GT5 :+ , bij licenties heb ik vaak al moeite met zilver, laat staan alles goud halen (heb ze wel allemaal, ongeveer met de helft zilver, 20% goud, rest brons)

Misschien investeren in een stuurtje, kijken of dat helpt.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Ik word wel een beetje geiiriteerd door de manier waarop lichten werken.

Er zijn meerdere mogelijkheden om aan een knop toe te wijzen, wat de verschillen tussen de keuzes zijn is mij niet duidelijk. Daarnaast is het zo dat vaak overdag het grootlicht bij de start aan staat en bij veel schemerraces juist niet (heel vreemd dus).

Ook kun je alleen de lichten bedienen als die bij de start al aan staan, anders kun je drukken wat je wilt, maar er gaan geen lichten aan.

Kan iemand eens even uitlichten (:D) wat nu precies de bedoeling is om volledige controle over de lichten te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omg./. wat is die Eiger Nordwand time trial met de Alfa 8c lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:43
Update!

- Ik HAAT Nascar!
- Ik heb de FTO Super Touring car!

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 01:07

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jemig wat is dat B-spec gebeuren toch te triest voor woorden :')

Ik heb een veel snellere auto, ze kunnen makkelijk inhalen en doen dat ook netjes op mijn commando, maar die eikels verpesten het telkens door te spinnen in de meest onzinnige bochten 8)7 Tsukuba is helemaal een hel, elke haarspeldbocht resulteert daar in geglij en gespin :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BatmanHorizon schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 18:19:

Ik heb de Gran Turismo All Stars en de Historic Racing Car Cup gehaald met een Chaparral 2J race car. Dat ding is wel een beetje fugly (lijkt op een strijkijzer/mislukte JSF), maar hij rijdt ontzettend lekker. En een 787B is helemaal geweldig :P.
Hoe kom je eigelijk aan die Chap 2j?

Nu ook mijn B-spec racer op deze race terecht is gekomen, de LP400 en Cobra '66 het niet redden, toch op zoek naar wat anders :P
Angeloonie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:06:
Ik heb een veel snellere auto, ze kunnen makkelijk inhalen en doen dat ook netjes op mijn commando, maar die eikels verpesten het telkens door te spinnen in de meest onzinnige bochten 8)7 Tsukuba is helemaal een hel, elke haarspeldbocht resulteert daar in geglij en gespin :(
Heb ik nu gewoon perfect getunde auto's of een super B-spec racer? Amper spinnen, amper domme fouten, enkel als ik ze bizar ver push in die Historic met bijna 800k op een Shelby, dan wil hij nog wel eens de bocht uit schieten.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36

Of dat hij al naast de tegenstander zit, hij gaat er maar niet voorbij, je geeft t commando inhalen en wat doet hij?

Remmen, terugzakken en dan gaan bumperkleven 8)7 8)7 en dat in een snellere auto. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-07 20:26
Hulp nodig!

Ik heb een Mercury cougar ofoz gekocht 67 gekocht voor world classic race.
Probleem is het volgende:
De cougar heeft heel PK voor zn tijd (400pk, na tunen 700pk)
Hij trekt ook iedereen echt 8kant eruit!
maaar
Op lange banen is zijn max snelheid op 205 (voor tunen op 180) dus hoe goed ik ok race, op de lange stukken trekt iedereen mij weer voorbij..

De 2de en 3de event heb ik gold kunnen halen (goed bochtwerk) maar het 1ste event heeft een heeel groot stuk rechtdoor, en daar zit mijn probleem dus.

Iemand een idee hoe ik de Max kan verhogen? zodat ik het rechte stuk voor kan blijven (motor is in fase 2, turbo fase 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Volledig aanpasbare versnellingsbak...en dan de verhoudingen wijzigen :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

AlphaWierie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:23:
Hulp nodig!

Ik heb een Mercury cougar ofoz gekocht 67 gekocht voor world classic race.
Probleem is het volgende:
De cougar heeft heel PK voor zn tijd (400pk, na tunen 700pk)
Hij trekt ook iedereen echt 8kant eruit!
maaar
Op lange banen is zijn max snelheid op 205 (voor tunen op 180) dus hoe goed ik ok race, op de lange stukken trekt iedereen mij weer voorbij..

De 2de en 3de event heb ik gold kunnen halen (goed bochtwerk) maar het 1ste event heeft een heeel groot stuk rechtdoor, en daar zit mijn probleem dus.

Iemand een idee hoe ik de Max kan verhogen? zodat ik het rechte stuk voor kan blijven (motor is in fase 2, turbo fase 2)
Verstelbare versnellingsbak kopen (in het tuning gedeelte onder het menu overbrenging), De duurste optie 8)
Vervolgens kan je de topsnelheid gewoon instellen. Ga niet te ver want dat gaat natuurlijk ten koste van het snel optrekken.

Edit: Oogje is me net voor ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Laat maar, ben niet eens spuit 11 maar spuit 12 :)

[ Voor 94% gewijzigd door miekol op 04-12-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Zijn er ook goedkopere opties?? kep namelijk al 40k in de auto gegooid -_- :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, nette review van Gran Turismo op Tweakers. Eindelijk ook een cijfer dat realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:35:
Zo, nette review van Gran Turismo op Tweakers. Eindelijk ook een cijfer dat realistisch is.
Wat is dit voor getrol? 7(8)7
De review van tweakers is behoorlijk schraal. Een lachertje zelfs als je het mij vraagt.. Bekijk die van gametrailershd. Die hebben het spel tenminste gespeeld voor ze met een oordeel kwamen. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is je speler wss te verhit. Dan spint ie idd. Laat hem rustig worden door hem te zeggen langzamer te rijden. Dan spint ie niet. Op Tsukuba moet je eik niet boven het midden van het 'verhit'-balkje uitkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 04-12-2010 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De rijbewijzen zijn best te doen, ik heb het idee dat ze wat makkelijker zijn dan in GT4.
(of het komt dat ik het al een tijdje speel en nu een stuur heb).
De eerste 5 zijn binnen met 43x goud en 7x zilver (4e rijbewijs 5x zilver, 5e rijbewijs 2x zilver).
Die zilveren zet ik nog wel om naar goud, ik wilde eerst de Pick Up hebben.
Waar ik wel moeite mee ga hebben (zelfde als in GT4): de Pylonnen slalom met een achterwiel aangedreven wagen. Op een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om daar goed cq goud mee te rijden :'(
De F40 in de Karussel is ook geen makkelijke trouwens :F
*edit* net youtube gekeken, kijken of het me nu gaat lukken *edit*

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2010 19:06 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maciek schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:42:
[...]

Wat is dit voor getrol? 7(8)7
De review van tweakers is behoorlijk schraal. Een lachertje zelfs als je het mij vraagt.. Bekijk die van gametrailershd. Die hebben het spel tenminste gespeeld voor ze met een oordeel kwamen. :w
Huh? Wat is dat voor belachelijk antwoord? :/ Ben ik eerlijk gezegd niet van gediend.
Ik geef toch gewoon mijn mening? De game zit hier en daar prima inelkaar, maar heeft gezien de ontwikkeltijd nog gewoon teveel minpunten.
En dan kun je het wel belachelijk vinden dat Tweakers het niet met een stuur heeft gespeeld, maar het gros van de gamers heeft geen stuurtje in bezit door ruimte/budget gebrek. Dus het testen met een controller lijkt me niet meer dan normaal.

Kijk eens naar de kwaliteit van de regen races of nachtraces. Die zijn absoluut ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:02:
Kijk eens naar de kwaliteit van de regen races of nachtraces. Die zijn absoluut ondermaats.
Nog altijd hoger dan de kwaliteit van de 'review' :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:05:
[...]

Nog altijd hoger dan de kwaliteit van de 'review' :')
Ja, zeer passende vergelijking. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:24:
Alle hulpmiddelen uit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

GAIAjohan schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:49:
[...]

Dan is je speler wss te verhit. Dan spint ie idd. Laat hem rustig worden door hem te zeggen langzamer te rijden. Dan spint ie niet. Op Tsukuba moet je eik niet boven het midden van het 'verhit'-balkje uitkomen.
Dat zitten ze bij mij voor de eerste bocht al, helemaal naar rechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:31

Ethirty

Who...me?

Zamorano schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:54:
Als het goed is kan je met de DFP ook eea instellen via knoppen combinaties.

Select + R3 + Right Paddle Shift: 900° to 200° (and vice versa)
Select + R3 + Left Paddle Shift: FFB from 60% to 100% (and vice versa)
Goeie tip. Van die rotatie wist ik dat die bestond, wist alleen de combo niet meer, maar de FFB was nieuw voor mij. Gelijk op 60% gezet, voelt nu veel beter aan. Was echt tegen de tandwielen inwerken als je snel je stuur moest rond gooien als de achterkant begon uit te breken. Voelt nu veel lichter, meer als een G27.

In Dirt 2 was de FFB met dit stuur ook al zo zwaar in vergelijking met een G27, moest het in game helemaal terugdraaien om een beetje normaal te kunnen sturen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Geweldig; je vraagt je af waarom dat nu pas uitlekt. Jammer dat de drie extra banen niet opstarten.... :(

Dat had het wachten op GT5 toch wel iets aangenamer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Businessman007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:58:
Ik word wel een beetje geiiriteerd door de manier waarop lichten werken.

Er zijn meerdere mogelijkheden om aan een knop toe te wijzen, wat de verschillen tussen de keuzes zijn is mij niet duidelijk. Daarnaast is het zo dat vaak overdag het grootlicht bij de start aan staat en bij veel schemerraces juist niet (heel vreemd dus).

Ook kun je alleen de lichten bedienen als die bij de start al aan staan, anders kun je drukken wat je wilt, maar er gaan geen lichten aan.

Kan iemand eens even uitlichten (:D) wat nu precies de bedoeling is om volledige controle over de lichten te hebben?
Erg vervelend ja, maar ik weet slechts een paar dingen:
- Als je lampen standaard al uit staan en je drukt op R1, dan gaat ie aan, totdat je weer loslaat. Seinen met het grootlicht is het dus. :+
- Als je lampen standaard al aan staan, dan rij je dus meteen met grootlicht. Druk je em uit, dan gaat ie naar dimlicht.

Meer dan dit weet ik niet. :+ Ik dacht dat er in de handleiding zelfs iets over richting geven stond, maar hoe dat werkt is al helemaal een raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 04-12-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zojuist de laatste van extreme races gedaan. dream car ofzo.
was wel moeilijk omdat sommige in de regen waren. maar met mn minolta 1055 pktjes is dat wel te roggelen.
kreeg daarna 2e uitfilmpje :P hele lange. wel gaaf gedaan. btw 3 rondes met een minolta over nurburgring 24h circuit(dus gp track en nordschleife) is na een lange dag best zwaar. en mn auto ookal had je geen banden schade ging steeds meer slippen. zal wel chassis moeten laten verstevigen. kost maar ahum 500.000 ;)
en motor rebuilt zelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:00
SChief schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:25:
[...]

Erg vervelend ja, maar ik weet slechts een paar dingen:
- Als je lampen standaard al uit staan en je drukt op R1, dan gaat ie aan, totdat je weer loslaat. Seinen met het grootlicht is het dus. :+
- Als je lampen standaard al aan staan, dan rij je dus meteen met grootlicht. Druk je em uit, dan gaat ie naar dimlicht.

Meer dan dit weet ik niet. :+ Ik dacht dat er in de handleiding zelfs iets over richting geven stond, maar hoe dat werkt is al helemaal een raadsel.
Zou lachen zijn als je de zwaailichten aan zou kunnen zetten.
Heb namelijk net een Skyline Pace Car gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:09:
[...]

Dat zitten ze bij mij voor de eerste bocht al, helemaal naar rechts...
Juist, en je moet m naar links krijgen. Dus gewoon zeggen dat ie langzameraan moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iemand deze al langs zien komen? Zou er nooit in gereden hebben, maar was de enige auto die geschikt was voor een bepaald event. Keek toch even vreemd toen ik de bocht inging :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BBmUcl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi1r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2021

Obi1r

The Dub Conqueror

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 18:35:
Als je dit forum al wat langer mee leest kun je ook weten dat je de ENIGE bent die de review netjes vind. Als er dan tweakers reageren en jou laten weten dat je er naast zit... ben je hiervan meteen niet gediend?

Ik heb het review niet gelezen maar wel dit topic, uit de vele reacties op de review begrijp ik dat deze nogal ondermaats is (en niet het spel). Objectieve reviews maken is een kunst op zich... slecht weinigen die een goeie weten af te leveren.
Ik heb trouwens wel wat anders te doen dat dit soort reviews lezen... racen, en de wagens uit m'n garage tunen.

Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:02:
[...]
Huh? Wat is dat voor belachelijk antwoord? :/ Ben ik eerlijk gezegd niet van gediend.
Ik geef toch gewoon mijn mening?
In een topic met gt5 enthousiastelingen in 1 zin (lees ongefundeerd) vertellen dat het spel niets is vind ik al gewaagd.. Maar dan die review van got als "onderbouwing" :o Dat kon ik niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obi1r schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:54:
[...]

Als je dit forum al wat langer mee leest kun je ook weten dat je de ENIGE bent die de review netjes vind. Als er dan tweakers reageren en jou laten weten dat je er naast zit... ben je hiervan meteen niet gediend?

Ik heb het review niet gelezen maar wel dit topic, uit de vele reacties op de review begrijp ik dat deze nogal ondermaats is (en niet het spel). Objectieve reviews maken is een kunst op zich... slecht weinigen die een goeie weten af te leveren.
Ik heb trouwens wel wat anders te doen dat dit soort reviews lezen... racen, en de wagens uit m'n garage tunen.
Het gaat mij erom dat ik hier direct neergzet wordt al troll. Misschien dat zoiets normaal is op Fok.nl maar van Tweakers verwacht ik een iets hoger niveau.

Ik ben het wel eens met het gros van de punten die ze noemen in de review. De reviewer wordt hier vooral afgezeken omdat hij de game niet met een stuur zou hebben gespeeld. Terwijl het gros van de gamers gewoon met een controller speelt en je dat dus ook gewoon moet testen.
Ook het cijfer vind ik persoonlijk prima, voor een game die zo lang in ontwikkeling is geweest en waarbij de Ai nog stamt uit het GT4 tijdperk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:59:
Ik ben het wel eens met het gros van de punten die ze noemen in de review. De reviewer wordt hier vooral afgezeken omdat hij de game niet met een stuur zou hebben gespeeld. Terwijl het gros van de gamers gewoon met een controller speelt en je dat dus ook gewoon moet testen.
Ook het cijfer vind ik persoonlijk prima, voor een game die zo lang in ontwikkeling is geweest en waarbij de Ai nog stamt uit het GT4 tijdperk .
Vertel mij eens 'het gros' van die punten dan? Want 'het gros' wat hij verteld in zijn review, is gewoon onzin.

Eerst het een 'nette' review noemen, welke _zwaar_ onder degelijke kwaliteit ligt van een beetje review naast het feit dan zijn 'realistische' mening nu niet echt bepaald 'realistisch' is. Al verbaast het mij dan nog erger dat je niet gediend bent van zulke opmerkingen, maar wel een post hier maakt. Ik ga toch ook niet in een APL topic 'OMG APPLE IS RUK!' posten, waarvan ik 100% zeker ben ik soortgelijke reacties ga krijgen?

mooie reactie trouwens in de review v8 :P

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:25:
[...]

Vertel mij eens 'het gros' van die punten dan? Want 'het gros' wat hij verteld in zijn review, is gewoon onzin.

Eerst het een 'nette' review noemen, welke _zwaar_ onder degelijke kwaliteit ligt van een beetje review naast het feit dan zijn 'realistische' mening nu niet echt bepaald 'realistisch' is. Al verbaast het mij dan nog erger dat je niet gediend bent van zulke opmerkingen, maar wel een post hier maakt. Ik ga toch ook niet in een APL topic 'OMG APPLE IS RUK!' posten, waarvan ik 100% zeker ben ik soortgelijke reacties ga krijgen?

mooie reactie trouwens in de review v8 :P
Noem jij dan maar eens wat je onzin vindt. Ik heb al gezegd dat ik het met het gros van de punten eens ben, hoofdzakelijk het cijfer.
En volgens mij waren veel mensen hier erg negatief over de game toen ze hoorden dat ze nog geen velg van een standard auto konden wisselen. En dan mag ik, nadat ik de game uitvoerig gespeeld heb, niet kritisch zijn? Ik speel de game gewoon hoor, voornamelijk voor de 2e hands auto's, vind het erg leuk om daar een beetje tussen te zoeken.
Deze game is gewoon niet perfect en juist de features als regen en sneeuw effecten die zo werden aangeprezen komen totaal niet uit de verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Te makkelijk, vraag omdraaien als je zelf geen constructief antwoord hebt.

Anyway, nieuwe civic erbij.
Afbeeldingslocatie: http://konzole.syspro.cz/granturismo4/250/191.jpg
Net geen 49.000 :)

Nog 3 lvls en eindelijk de Toyota 7 race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt die review nu uit of er een 7 of een 9 voor wordt gegeven. Ik zelf kan leven met het cijfer gezien de lange ontwikkeltijd en een aantal mindere of slechte punten. Daarnaast speelt altijd de mening van een reviewer ook mee. Het gaat gewoon om wat je zelf wilt met GT5 en het ene onderdeel komt beter uit de verf dan het andere onderdeel.
Daarnaast zijn er nog andere reviews waar GT5 een 7 heeft gekregen. De cijfers varieren van 7 tot een 10 zover ik terug kan vinden, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Want een 10 is ook weer overdreven want dat zou betekenen dat er geen minpunten zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh het gaat mij absoluut niet om het cijfer, daar lig ik echt niet wakker van. Maar van de kwaliteit en 'kennis' met welke de review is geschreven.. dat is absoluut niet t.net waardig.

Kleine tip voor de mensen die een racemod willen uitvoeren op de beschikbare auto's, koop geen ophaning, gearset, aandrijfzut.. dat krijg je allemaal als hij een racemod krijgt :) Ook weightreduction, titanium uitlaat, dat zit dus allemaal in de prijs van een racemod.
* SinergyX is 300k armer omdat ik er nu pas achter kwam :/

[ Voor 50% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:48:
Oh het gaat mij absoluut niet om het cijfer, daar lig ik echt niet wakker van. Maar van de kwaliteit en 'kennis' met welke de review is geschreven.. dat is absoluut niet t.net waardig.
Ik vind alle game reviews van de tweakers redactie gewoon om te janken zo slecht.
Bij de meesten heb ik het gevoel dat het spel maar 10 minuten gespeeld en dat veel teksten overgenomen zijn van de uitgever.

Vraag me derhalve ook af waarom ze er nog mee doorgaan.

Begrijp me niet verkeerd er zijn genoeg sites die zogenaamd gespecialiseerd zijn op game reviews en de reviews daar zijn ook meestal absurd slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 17:14
Er is maar 1 review belangrijk: die van jezelf.

Vindt je t spel leuk? Prima, lekker racen!
Vindt je t spel niet leuk? Ook prima, Black Ops er weer in dan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ben het wel met de review van T.net eens, wil niet zeggen dat ik het geen leuk spel vind, maar het is absoluut geen perfectie. Ik heb een PS3 hier voor gekocht, daar heb ik nog geen spijt van, maar ik heb genoeg ervaring met Forza Motorsport 1/2/3 om een vergelijking te kunnen maken met dingen die daar wél mogelijk zijn, en dan schiet GT5 op sommige punten echt te kort.

De minpunten uit de review:
- Noemt zichzelf simulator, maar is dat niet echt
Eens. Forza Motorsport is een veel betere simulator in mijn ogen. Maar: dat vind ik absoluut niet erg, deze game vind ik leuker omdat het wat meer arcade speelt.
- Van de duizend auto's zijn er 'maar' tweehonderd tot in de puntjes verzorgd
Eens, vind dit een beetje een raar punt. Lijkt wel alsof ze nu gewoon 800 blokkendozen in het spel hebben gestopt. Waarom in godsnaam de modellen niet beter maken, alsof ze de tijd er niet voor gehad hebben? :? De 400+ auto's in Forza 3 zijn wél allemaal gedetailleerd.
- Online-modus sterk verouderd
Geen mening hier over, speel toch niet online.
- Onduidelijk welke auto's je wel en welke je niet kunt upgraden
Ik vind het upgradesysteem echt lachwekkend slecht. Alle upgrades kosten voor iedere auto exact evenveel, en het is gewoon irritant dat je niet in 1 overzicht alle mogelijke upgrades te zien krijgt die je kunt installeren, ipv alle upgrades te zien krijgen waarvan je er maar 1 kunt installeren.
- Gebrekkige AI
In mijn ogen niet hinderlijk, al is de AI in B-spec mode soms gewoon slecht.
- Waarom in hemelsnaam pas schadesimulatie op level 40?
Dit vind ik het grootste minpunt, waar slaat dit in hemelsnaam op, echt een onbegrijpelijke beslissing.

Ik vind vooral het customizen van de auto's echt zwaar teleurstellend. Ik wil upgrades in verhouding tot mijn auto. Ik betaal nu evenveel voor een Lambo upgrade als een Daihatsu upgrade, yeah right! :') Ik wil zien wat mijn flywheel en drivetrain upgrades voor mijn auto doen (in Forza 3 krijg je bijv "-0.30 sec shift delay" te zien.
Ik wil mijn auto in een kleur verven die ik zelf kies, en onbeperkt kunnen resprayen! Ik wil er decals op aanbrengen!

Ja dit is een leuke game, maar in verhouding tot de ontwikkeltijd, en de geboden mogelijkheden vind ik het niet meer dan een 8 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Forza zie je het effect van je tuning ten aanzien van bv de handelbaarheid en acceleratie, dat was makkelijk geweest. En de remmen tunen is ook handig, wat grotere stoppers bv. Ale verschillende, al dan niet zelf te maken of anders te kopen, skins is ook erg goed in Forza. Daarnaast heeft GT5 weer claxons en die mis ik in Forza :)
Alleen het rijden in GT5 is voor mij een 10 waard, er zijn echter wel minpunten. Maar zonder minpunten valt er niets meer te verbeteren voor GT6! En met patches valt ook nog wel wat te doen.
Samen met WoW en de nieuwe BF BC2 heb ik met GT5 genoeg vermaak voor in de kerstvakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:44:
Te makkelijk, vraag omdraaien als je zelf geen constructief antwoord hebt.

Anyway, nieuwe civic erbij.
[afbeelding]
Net geen 49.000 :)

Nog 3 lvls en eindelijk de Toyota 7 race :)
Heeft niks met makkelijk te maken. Ik heb je het antwoord al gegeven volgens mij. Lees de review nog eens door en kijk naar de plus en minpunten. De meeste daarvan ben ik het gewoon mee eens, net zoals het cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:11:
Heeft niks met makkelijk te maken. Ik heb je het antwoord al gegeven volgens mij. Lees de review nog eens door en kijk naar de plus en minpunten. De meeste daarvan ben ik het gewoon mee eens, net zoals het cijfer.
Ik lees dat meneer de reviewer lvl25 zou moeten zijn op het moment dat hij hem schreef. De hoogste pas afgelopen vrijdag was een lvl23, of meneer de reviewer moet echt 24/7 bezig zijn geweest (en dat met een controller). Daarnaast heeft hij 0,0 info meegenomen over de opkomende patch (die was al bekend voor de review, met name de schade), hij zegt helemaal niets over de online features, enkel wat gebash op het invite systeem (welke bijna bij elke PS3 game via XMB gaan). Het geluid heeft hij mogelijk een handje vol auto's gehad, ik heb over de 100 auto's en ja er zitten genoeg 'klinkt hetzelfde in', maar bijna elke auto heeft ook zijn eigen 'signature geluid'. Het niet 'simulator' zijn kan enkel worden onderbouwt door een 'jump' in 1 of andere race? :? Mag ik dan meteen iRacing en LFS de grond in trappen als arcade crap omdat die ook 'een of ander vaag ding hebben dat totaal niet realistisch' is?

B-spec was hij bij lvl4 afgehaakt, omdat het niet leuk vond. Een review geef je niet 'omdat je het niet leuk vind', je geeft ook informatie wat B-spec dan wel allemaal is. Mischien moet hij eens Historic race gaan doen, en kijken of B-spec dan nog zo saai is (als je doorhebt hoe de commando's werken heb je behoorlijk wat controle over hem).

Het boeit mij niet dat hij het spel niets vind, en ik wel, het boeit mij nog minder dat hij er zo'n cijfer voor geeft. Maar dat hij bepaalde informatie van een mede-tweaker moet halen omdat hij het zelf totaal niet weet, maar dit vreemd genoeg wel laat meewegen in 'zijn mening', is gewoon je werk niet doen.

Zoals die knakkers van GK het zeiden, dit is auto porno. En om het dan mooi symbolisch te zeggen: Als je vies bent van porno, moet je geen excuses bedenken waarom porno vies is, dat moet je iemand anders zoeken die geen probleem heeft met porno.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 04-12-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
Lol ik liep net op een NASCAR track een beetje te kloten. Met m'n Bugatti Veyron met 350 tegen het verkeer in rijden (niet online natuurlijk ;)). En op een gegeven moment rijd ik gewoon dwars DOOR een auto heen, alsof het een geest was. Meteen de replay opgeslagen :P Zal wel eens kijken of ik het op YouTube kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
HammerNL schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:51:
Iemand deze al langs zien komen? Zou er nooit in gereden hebben, maar was de enige auto die geschikt was voor een bepaald event. Keek toch even vreemd toen ik de bocht inging :P

[afbeelding]
Die zat inderdaad ook al in vorige Gran Turismo's, echt een freakshow die auto en ik vind hem niet prettig rijden. Wel leuk natuurlijk dat deze nog in de game zit.

spoiler:
Deze win je ergens met de eerste licenses, volgens mij moet je daarbij goud halen als ik het me goed herinner
Obi1r schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:54:
Niet de enige. Ik ben GT fanaticus en ik kan mij toch redelijk vinden in de review. Ik zou het cijfer wel hoger insteken en de review wat minder focussen op de verbeterpunten, want het speelt erg lekker weg en er zijn ook genoeg punten die erg goed zijn. Mooier dan in welke game ooit, maar wat ik mis is toch een stukje vernieuwing in de set-up van de game en gameplay. T/m level 20 heb ik heel sterk een deja vu gevoel, alsof ik GT4 weer opnieuw aan het spelen ben. Ik heb geen ervaring met Forza 3, dus die vergelijking kan ik niet maken.

Nog ff mijn visie op minpunten die mij opvielen:
- Auto's klinken niet zoals ze zouden moeten klinken. Als je in je garage in je Lamborghini stapt, hoor je het motorgeluid dat je van een Lambo mag verwachting. Als je eenmaal aan het racen bent hoor je weer dezelfde eenheidsworst.
- Levelsysteem: compleet klote. Als ik de 4 vorige Gran Turismo's kapot heb gespeeld wil ik niet op level 0 als beginner beginnen.
- Ports: Zowel veel tracks als auto's zijn letterlijke ports uit GT4. Die banen heb ik al kapot gespeeld, dus ik zou wel drastische aanpassingen verwachten om ze weer interessant te maken. Het enige verschil met GT4 is dat er nu licht/rook effecten zijn en dat de baan nu in HD is te aanschouwen. Dat van de auto's kan ik mee leven, maar qua banen had ik wel wat vernieuwing verwacht.
- AI: Nog idem aan GT4.
- Schadesysteem: Ik heb nu het spel al 40 uur gespeel, als het niet meer is. Toch heb ik nog geen schade aan mijn auto gezien behalve een deukje en een losse bumper nadat ik op een betonnen pijler ben gereden. En dat gebeurt pas zeer recent, niet van deze tijd. Als je beginners wilt matsen zorg dan dat de schade in het begin alleen visueel of optioneel is, helemaal weglaten is erg 1999.

[ Voor 68% gewijzigd door PHiXioN op 04-12-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihre
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-02 09:36
Zojuist heb ik met 2 verschilldende B-Spec Divers de Clubman Cup Challenge op Gold gehaald maar ik krijg de reward auto niet, en bij het Clubman Cup Logo staat ook geen gouden Cup. Als je dan door klikt staat wel bij iedere race een Gouden Cup. Race 1 en 2 heb ik met de 1e driver gedaan, race 3 met de 2e...

Moet ik ze allemaal met 1 driver halen ? Bij mijn 1e driver staat een oranje icoon, met een pijl naar rechts onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaWierie
Laat me raden je heb de game nooit gespeeld? je hebt een xbox en bent getrouwd met Forza 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:51
Nee hij is gewoon iemand met een mening.
En zo te lezen zijn er wel meer mensen die zich in veel punten van de review kunnen vinden.
(evenals ik)

[ Voor 11% gewijzigd door AntraXxX op 04-12-2010 22:22 ]

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Hmmm... Iemand tips hoe ik onderstuur kan corrigeren op men Ferrari 458?
Ik heb die ferrari vandaag grotendeels getuned (naar 680pk) en gebruikt voor het Gran Turismo World Championship event. Daar merkte ik dat ik sinds die extra paarden erop zitten veel last had van onderstuur in de bochten. Ik merk het goed op Cape Ring. Daar zie ik enorme rookwolken opstijgen vanaf men voorbanden, bij die 360° turn vooral.

Ik heb er al een splitter en een spoiler opgezet voor & achter, maar dat helpt niet (downforce voor kan trouwens niet gewijzigd worden).
De 2e suspension kit heb ik ook, maar wat ik daar ook wijzig, niets lijkt echt te helpen. Misschien heel miniem, maar dat kan ook placebo zijn.... (Neg. Camber: voor meer dan achter, height: voor lager dan achter, springs: voor soepeler dan achter, alles om minder onderstuur en meer overstuur te hebben.)
O ja, er liggen ook harde racing banden op.

Moet ik nu echt 15.000credits verspelen aan een full custom suspension, enkel en alleen om dat "toespoor" wat aan te passen? Of 30.000credits aan soft racing tires spenderen? (Die laatste geven denk ik maar weinig meerwaarde tegenover hard racing tires, zeker bij gewone events...)

Iemand enig idee? Ik ken er zelf niet zoveel van... Of rij ik gewoon te snel als die voorbanden beginnen te roken? :p

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Joepie!

Ik kreeg net de "1000 ticket", en met het verzilveren hiervan kreeg ik de Peugeot 908!!
Dat is een leuke verrassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
leech1984 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:55:
Joepie!

Ik kreeg net de "1000 ticket", en met het verzilveren hiervan kreeg ik de Peugeot 908!!
Dat is een leuke verrassing!
:( Ik kreeg er geloof ik een kleine daihatsu voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlphaWierie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:56:
[...]

Laat me raden je heb de game nooit gespeeld? je hebt een xbox en bent getrouwd met Forza 3?
Neen, ik bekijk de game gewoon op een realistische manier, daar hebben sommige mensen volgens mij moeite mee. :)
Ik heb talloze consoles staan waar ik met veel plezier op gespeeld heb. Ik heb in principe geen voorkeur voor een bepaalde console, al speel ik door het spelaanbod wel het meeste op mn Xbox 360.
Ik heb voor deze game destijds het Prologue pakket aangeschaft omdat ik toen verwachtte dat het een geweldige spelervaring zou worden.

Ja, GT heeft een aantal leuke opties, een paar schitterende tracks maar er zijn teveel minpunten waardoor de game bovengemiddeld scoort. Ik heb voor de release filmpjes gezien van regenraces, dat zag er echt schitterend uit. De regenraces die ik hier in de game zie zijn werkelijk om te huilen. De regendruppels zijn zo dik dat het wel modderkluitjes lijken.
Stap ik in een auto in GT dan klinkt het geluid zoals het hoort te zijn. Dat is prachtig gedaan. Groot is dan ook de teleurstelling als je zelf in de auto stapt. Weer die opgevoerde stofzuiger die je talloze rondjes lang hoort. Dat hadden ze na zoveel delen toch wel eens aan kunnen pakken? Of wat dacht je van een AI die nog steeds vasthoudt aan zijn geprogrammeerde lijn? Dat is toch sterk verouderd, en er zijn toch andere games die het op dat vlak stukken beter doen?

En ik vind het heerlijk om na elke race even tussen de 2e handsjes te snuffelen. Maar de kwaliteit is in veel gevallen toch in en in triest? Ze patsen voortdurend dat er 1000 auto's in de game zitten, waarom dan dat enorme verschil in kwaliteit? Precies hetzelfde voor de tracks. Een aantal die echt schitterend zijn, de rest is weer bedroevend.

8GB aan data die op mijn harde schijf staat en nog steeds heel veel korte laadmomenten. Het is maar goed dat ik een goeie tv heb staan, anders was dat GT logo allang ingebrand. Ook hier een dikke misser in mijn ogen.
En wat dacht je van de menustructuur? Die is toch gewoon totaal onoverzichtelijk? Veel te lang zoeken naar de geschikte auto (inclusief laadmomenten!) en veel te vaak van menu naar menu klikken.

Heb je wel eens in een M5 gereden? Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat de 1:1 versie totaal anders rijdt dan de versie in GT. Het rijgedrag komt niet eens in de buurt, evenals het geluid.
Oh, en net reed ik in de game in een McLaren over de Nordschleife, ik vloog fullspeed over een heuveltje en vloog tientallen meters door de lucht. Iemand die simulator riep?

Nee, de game heeft een aantal prima puntjes, maar de dingen die ik hier net noemde zijn gewoon niet next gen en een nieuwe GT totaal onwaardig.
AntraXxX schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:21:
Nee hij is gewoon iemand met een mening.
En zo te lezen zijn er wel meer mensen die zich in veel punten van de review kunnen vinden.
(evenals ik)
Precies, zo is het maar net! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:58:
[...]

Oh, en net reed ik in de game in een McLaren over de Nordschleife, ik vloog fullspeed over een heuveltje en vloog tientallen meters door de lucht. Iemand die simulator riep?
Le mans en de Porsche GT1 of de Mercedes CLK GTR in 1999. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:32:
Hmmm... Iemand tips hoe ik onderstuur kan corrigeren op men Ferrari 458?
Ik heb die ferrari vandaag grotendeels getuned (naar 680pk) en gebruikt voor het Gran Turismo World Championship event. Daar merkte ik dat ik sinds die extra paarden erop zitten veel last had van onderstuur in de bochten. Ik merk het goed op Cape Ring. Daar zie ik enorme rookwolken opstijgen vanaf men voorbanden, bij die 360° turn vooral.
De angle van je wielen iets naar buiten? Athans, als ik mijn apex boekje goed begreep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:35:
[...]

Zou lachen zijn als je de zwaailichten aan zou kunnen zetten.
Heb namelijk net een Skyline Pace Car gekocht.
In GT PSP deden die zwaailichten het altijd. :+
HammerNL schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:51:

[afbeelding]
Dat is een Mitsubishi HSR-II. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
om onderstuur tegen te gaan zul je overstuur moeten creeren.
dit doe je door. de voorvering zachter te maken dus dampers en spring rate, en de stabilisator stang voor lager te zetten.
dan heb je meer chassis roll, en dus meer grip op de voorwielen als je de bocht in gaat.
ook kun je voor meer downforce geven. mocht dit niet genoeg zijn. dan doe je precies het omgekeerde bij de achterkant. alles stijver zetten, en dus ook minder downforce. voordeel van onderstuur is weer wel dat je langzamer bocht ingaat maar er sneller uitkomt. ik maak ze altijd meer onderstuur dan overstuur.
want onderstuur is controleerbaarder dan overstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
leech1984 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:15:
[...]

En die 2 hadden geeneens een heuveltje nodig.

Ging even de filmpjes opzoeken en zag toen de Escudo Pikes Peak waardoor ik me afvroeg waarom de Ford Fiesta Pikes Peak er niet in zit :9~ Want die bak heeft ook iets van 800+PK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Skire schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:23:
Lol ik liep net op een NASCAR track een beetje te kloten. Met m'n Bugatti Veyron met 350 tegen het verkeer in rijden (niet online natuurlijk ;)). En op een gegeven moment rijd ik gewoon dwars DOOR een auto heen, alsof het een geest was. Meteen de replay opgeslagen :P Zal wel eens kijken of ik het op YouTube kan gooien.
Is geen bug, dat hebben ze met zin gedaan. Zo kun je niet vervelend zijn voor andere spelers. Is wel slim gedaan.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 13-09 20:43
leech1984 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:15:
[...]

Het was Mercedes CLR-GT1 met Mark Webber achter het stuur in de Warm-up.

Ik ben net op level 17 gekomen gelijk Loeb challenge gepakt dat is best nog pittig.

Nog een goede review van gametrailers http://www.gametrailers.c...ew-hd-gran-turismo/708090
Beter dan die van Tweakers daar krijg hij een 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Laatst online: 23:05
Evertt schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:45:
[...]

Het was Mercedes CLR-GT1 met Mark Webber achter het stuur in de Warm-up.

Ik ben net op level 17 gekomen gelijk Loeb challenge gepakt dat is best nog pittig.

Nog een goede review van gametrailers http://www.gametrailers.c...ew-hd-gran-turismo/708090
Beter dan die van Tweakers daar krijg hij een 9.
Ik vind die review ook iets beter dan die van tweakers zelf, maar persoonlijk geef ik gt5 een ~8.0 oid. De achterlijke AI, 800 slecht uitziende autos, het gevoel dat het spel nog lang niet af is.... Tja voor mij persoonlijk hakt het er wel in hoor. Die 8 is toch wel een beetje generous, maar ik geef het spel wel de benefit of the doubt aangezien er patches/updates belooft zijn :)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ruil je partner voor een Lamborghini Gallardo dankzij GT5! (Facebook vereist) :)
http://www.room299.com/gt5/_NL-nl/index.php?step=1

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Laatst online: 23:05
Bullus schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:00:
Ruil je partner voor een Lamborghini Gallardo dankzij GT5! (Facebook vereist) :)
http://www.room299.com/gt5/_NL-nl/index.php?step=1
Dat werkt ook zo leuk heh voor de geeks onder ons (iig ik :P)

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08 14:34
TheKillingBean schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:45:
[...]

Is geen bug, dat hebben ze met zin gedaan. Zo kun je niet vervelend zijn voor andere spelers. Is wel slim gedaan.
Ik speelde gewoon offline he.. De eerste 5 keer dat ik het probeerde raakte ik de tegemoetkomende auto's wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Skire schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:14:
[...]

Ik speelde gewoon offline he.. De eerste 5 keer dat ik het probeerde raakte ik de tegemoetkomende auto's wel vol.
Misschien dat hij registreert hoe vaak je het doet en als je het te vaak doet dan rij je er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Zo, net even de eerste 2 Top Gear Challenges op goud gehaald, die met die T1 busjes en de Elise. Damn, wat een irritante races, vooral door de pionnetjes en de slechte AI die zo hard afremt op sommige punten. De AI mag dan wel vol rammen en pionnetjes naar de knoppen rijden waardoor ze een paar meter de lucht in vliegen.. Een van de eerste keren dat ik de Elise race probeerde raakte er een AI uit balans die mij vervolgens vol ramde, weer opnieuw beginnen.. :|

Wat is een goeie wagen om aan te raden voor de Pro races? Iig een Italiaan, een Ferrari of Lamborghini, maar welke heeft een beetje fatsoenlijke wegligging?

En heeft iemand al eens racing modifications geprobeerd, wat is daar het effect van? Is de wagen dan meteen volledig getuned ofzo of zijn het alleen aero mods?

[ Voor 7% gewijzigd door Sp33dFr34k op 05-12-2010 00:52 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:58:
[...]

Neen, ik bekijk de game gewoon op een realistische manier, daar hebben sommige mensen volgens mij moeite mee. :)
Ik heb talloze consoles staan waar ik met veel plezier op gespeeld heb. Ik heb in principe geen voorkeur voor een bepaalde console, al speel ik door het spelaanbod wel het meeste op mn Xbox 360.
Ik heb voor deze game destijds het Prologue pakket aangeschaft omdat ik toen verwachtte dat het een geweldige spelervaring zou worden.

Ja, GT heeft een aantal leuke opties, een paar schitterende tracks maar er zijn teveel minpunten waardoor de game bovengemiddeld scoort. Ik heb voor de release filmpjes gezien van regenraces, dat zag er echt schitterend uit. De regenraces die ik hier in de game zie zijn werkelijk om te huilen. De regendruppels zijn zo dik dat het wel modderkluitjes lijken.
Stap ik in een auto in GT dan klinkt het geluid zoals het hoort te zijn. Dat is prachtig gedaan. Groot is dan ook de teleurstelling als je zelf in de auto stapt. Weer die opgevoerde stofzuiger die je talloze rondjes lang hoort. Dat hadden ze na zoveel delen toch wel eens aan kunnen pakken? Of wat dacht je van een AI die nog steeds vasthoudt aan zijn geprogrammeerde lijn? Dat is toch sterk verouderd, en er zijn toch andere games die het op dat vlak stukken beter doen?

En ik vind het heerlijk om na elke race even tussen de 2e handsjes te snuffelen. Maar de kwaliteit is in veel gevallen toch in en in triest? Ze patsen voortdurend dat er 1000 auto's in de game zitten, waarom dan dat enorme verschil in kwaliteit? Precies hetzelfde voor de tracks. Een aantal die echt schitterend zijn, de rest is weer bedroevend.

8GB aan data die op mijn harde schijf staat en nog steeds heel veel korte laadmomenten. Het is maar goed dat ik een goeie tv heb staan, anders was dat GT logo allang ingebrand. Ook hier een dikke misser in mijn ogen.
En wat dacht je van de menustructuur? Die is toch gewoon totaal onoverzichtelijk? Veel te lang zoeken naar de geschikte auto (inclusief laadmomenten!) en veel te vaak van menu naar menu klikken.

Heb je wel eens in een M5 gereden? Nou ik kan je uit ervaring vertellen dat de 1:1 versie totaal anders rijdt dan de versie in GT. Het rijgedrag komt niet eens in de buurt, evenals het geluid.

Nee, de game heeft een aantal prima puntjes, maar de dingen die ik hier net noemde zijn gewoon niet next gen en een nieuwe GT totaal onwaardig.

[...]

Precies, zo is het maar net! d:)b
Ohh, jij bent diegene die dat allemaal in het echt heeft geprobeerd.

Wat denk je dat er gebeurt als je in het echt fullspeed daarover heen gaat? Ooit wel eens Le Mans 1998 Mercedes incident gehoord? Zodra er lucht onder komt dan gaat het ook meteen de lucht in. Dan houdt GT zich nog in

Ik heb in het echt gereden op Zandvoort met de Gallardo en de DB9 en ik kan van die 2 auto's verklaren dat ze exact overeenkomen. En dan heb ik nog maar een controller.

PS: hoe werkt dat Facebook Lambo ding? Krijg je een code ofzo? Want ik heb het gedaan maar heb niks

[ Voor 4% gewijzigd door Pyrone89 op 05-12-2010 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Laatst online: 12-09 18:16
Deze conclusie is precies hoe ik over de game denk:
Gran Turismo 5 has a laundry list of puzzling inconsistencies. Logic suggests that should irritate my gaming sensibilities, but I can't help but feel it's like buying a Ferrari and then complaining the heater isn't the greatest heater to have ever warmed a car. You can either waste time poking fun at its mortality or get behind the wheel and drive the holy screaming crap out of it. Which one do you think is more fun? Gran Turismo 5 operates under an identical premise; the core experience provides a racing simulation of unmatched fidelity, one where every thread unravels in dozens of different directions and grants its own unique sense of satisfaction.
http://digitalchumps.com/.../6719-gran-turismo-5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Businessman007 schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:54:
[...]

Ohh, jij bent diegene die dat allemaal in het echt heeft geprobeerd.

Wat denk je dat er gebeurt als je in het echt fullspeed daarover heen gaat? Ooit wel eens Le Mans 1998 Mercedes incident gehoord? Zodra er lucht onder komt dan gaat het ook meteen de lucht in. Dan houdt GT zich nog in

Ik heb in het echt gereden op Zandvoort met de Gallardo en de DB9 en ik kan van die 2 auto's verklaren dat ze exact overeenkomen. En dan heb ik nog maar een controller.

PS: hoe werkt dat Facebook Lambo ding? Krijg je een code ofzo? Want ik heb het gedaan maar heb niks
Waar zeg ik dat ik alles in het echt heb geprobeerd?
Als die Gallardo net zulk geluid hadden als in de game reed je waarschijnlijk met een replica car ofzo denk ik. Ik heb nog nooit in een Gallardo gereden maar ze wel eens gehoord, en het enige geluid wat juist is is als je in de auto stapt in GT. Tijdens de races klinken ze totaal niet.

Ook als je rijdt met de ideale lijn geeft hij voor de heuvel niet aan dat je af moet remmen, als je er dus volgas doorheen gaat maak je dus een enorme jump. En dat heeft dus niks met lucht te maken, maar gewoon met een verhoging in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Bullus op 05-12-2010 01:14 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:06:
[...]

Als die Gallardo net zulk geluid hadden als in de game reed je waarschijnlijk met een replica car ofzo denk ik. Ik heb nog nooit in een Gallardo gereden maar ze wel eens gehoord, en het enige geluid wat juist is is als je in de auto stapt in GT. Tijdens de races klinken ze totaal niet.

Ook als je rijdt met de ideale lijn geeft hij voor de heuvel niet aan dat je af moet remmen, als je er dus volgas doorheen gaat maak je dus een enorme jump. En dat heeft dus niks met lucht te maken, maar gewoon met een verhoging in de weg.
Geluid in de auto wordt op verschillende wijze gedempt.

Je zult verbaasd zijn hoe anders het geluid klinkt in de auto zelf.

Het geluid an sich stoor ik me niet aan, dus misschien klinken ze inderdaad anders, Ik ben namelijk heel erg visueel ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:06:
[...]

Het heeft niets met lucht te maken? Dus wel.
De auto is dusdanig vorm gegeven dat hij door de lucht weerstand tegen het asfalt geduwd word bij hoge snelheden.
Als er dus een jump komt bij een zeer hoge snelheid zal er bij de jump teveel lucht onder de auto komen waardoor hij hoger kan gaan dan gedacht.

edit: Het is zelfs een groot deel achter het idee van aerodynamica. Ervoor zorgen dat de auto bestuurbaar blijft bij hoge snelheden en hij ook met alle 4 de banden contact blijft houden met het asfalt.

Dus waarover zit je nu te zeuren? Dat jij het onrealistisch vind? Want dat is het juist niet. Of zit je te zeuren dat je volgens de Ideale Lijn op die plek niet hoeft te remmen?

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 05-12-2010 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:22:
[...]

Het heeft niets met lucht te maken? Dus wel.
De auto is dusdanig vorm gegeven dat hij door de lucht weerstand tegen het asfalt geduwd word bij hoge snelheden.
Als er dus een jump komt bij een zeer hoge snelheid zal er bij de jump teveel lucht onder de auto komen waardoor hij hoger kan gaan dan gedacht.

edit: Het is zelfs een groot deel achter het idee van aerodynamica. Ervoor zorgen dat de auto bestuurbaar blijft bij hoge snelheden en hij ook met alle 4 de banden contact blijft houden met het asfalt.

Dus waarover zit je nu te zeuren? Dat jij het onrealistisch vind? Want dat is het juist niet. Of zit je te zeuren dat je volgens de Ideale Lijn op die plek niet hoeft te remmen?
Als je vindt dat ik zit te zeuren heb ik eigenlijk geen zin om verder een discussie aan te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 01:30:
[...]

Als je vindt dat ik zit te zeuren heb ik eigenlijk geen zin om verder een discussie aan te gaan. :)
Waarom noem ik je zeur? Omdat je over zo ongeveer alles blijft doorzeuren en je blijkbaar niets van mensen aanneemt en jouw mening een feit is.

Iemand hier die zegt in een Gallardo gereden te hebben zegt dat het geluid realistisch is en jij komt direct met de reactie dat het dan wel een replica geweest zal zijn.
Je zegt er dan zelf nog bij dat je er zelf nog nooit in gereden hebt.
Dus alhoewel je er nog nooit in gereden hebt weet je beter hoe ze klinken dan iemand die dit wel gedaan heeft?

Jij komt aan met jouw hoge jump en dat dit onrealistisch is.
Iemand zegt dat dit zeer realistisch is en verwijst zelf naar 2 zeer bekende momenten waar dit voorgekomen is en dat dit met lucht te maken heeft dat onder de auto komt.

Jouw reactie hierop is dat het niets met lucht te maken heeft maar met een verhoging in de weg 8)7

Zoals gezegd jij wilt blijkbaar niets van de mensen hier aannemen. En dan heb JIJ geen zin in een discussie? Een discussie is met jouw niet echt mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karpertjuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-06 15:15

psn: Arco1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
JoepW schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:41:
Ik heb een setje gemaakt met instructie en alle benodigde files.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. Indien het probleem aanhoudt heb ik het idee dat er iets mis is met je stuur.
Bedankt voor alle moeite, maar aangezien ik totaal niks van computer weet en al niet weet of mijn xp 32 0f 64 bit is. Laat ik het nog maar ff voor wat het is.
Pagina: 1 ... 11 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Foto Topic
Auto-uitleen Topic

Lees eerst voordat je een vraag post, vaak zijn ze al vaker gesteld!