Fanatec Race stuurtjes

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasonia
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Thomas heeft de prijzen voor de CSW bekend gemaakt:
As we are getting the final manufacturing cost I can confirm the final pricing of the ClubSport Wheel series.

Prices are as usual in Euro with VAT included and in USD without sales tax.

ClubSport Wheel Base: 449,95

BMW GT2 rim: 249,95

Formula rim: 179,95

This is just the beginning so there will be much more rims coming up at a lower and higher price. Pricing for Japan, Australia and Canada will be announced at a later date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

TNJ schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:10:
[...]

Hallo, na die uitleg hierboven niet doorgaan, hè? Badge = embleem, batch = serie, patch = een reparatie plek of een ooglapje. ;)
De klank op het einde is ook heel anders. Het stukje "tch" klinkt namelijk net als het ontluchten van de remmen van een bus, als "tsj" dus. Terwijl "dge" in badge meer klinkt als "dùhje" waarbij de toon omlaag gaat en de d een korte klank heeft. :P

Anyway... ik dacht dat hier ook een community managre was voor de CSW tests? Heb ik me zeker vergist.

[ Voor 5% gewijzigd door LogiForce op 23-05-2012 00:29 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren toch maar een PWC besteld, kreeg vanochtend mailtje dat het verzonden was, en nu hier de status:

Geplande aflevering:
Maandag, 16/04/2012, Voor het einde van de dag
Laatste locatie:
Vertrokken - Hamburg, Germany, Vrijdag, 13/04/2012

Lijkt me sterk dat ze maandag aan m'n deur staan, maar ben benieuwd :D

Dan over een maand of twee CSR Elite/ Clubsport pedals halen, die tijd hou ik denk ik wel uit met de Porsche pedals.

Voor de twijfelaars, er zijn nog ~130 stuks daarvan over (had vorige week gemaild over beschikbaarheid), en dit is blijkbaar de laatste batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
http://www.911wheel.de/
Production of ClubSport wheel has started

Submitted by Thomas on Sat, 05/05/2012 - 04:49.
We finally started the production of the ClubSport base and rims.

The production preparation took longer than expected as we decided to make a lot of customized fixtures for each step in order to get maximum quality.

You can see the production line in a short video I made with my mobile phone and posted on our Facebook page.

www.Facebook.com/Fanatec

We will start shipping in May so the first wheels will arrive in our warehouses in June. We will not airship units this time. The pre-orders will start soon but I want the wheels on the boat so we know when they arrive.
Eindelijk!

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik kan niet wachten :+

De pre-orders gaan dus beginnen zodra de eerste shipment op de boot zit, en aankomst wordt in Juni verwacht. Hopelijk ben ik in staat om er 1 te bemachtigen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Ik heb in de VA een advertentie staan voor mijn Fanatec GT3RS mocht er interesse zijn. Zelf ga ik binnenkort voor de Forza CSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Heeft 1 van jullie ervaring met de RennSport Wheel Stand V2? Heb sinds kort m'n PS3 in de woonkamer dus nu moet er nog wel steeds kunnen worden geraced :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 00:46

JAM

Ik heb zelf de eerste versie. Die is erg stevig en bevalt zeer goed (met recht 'Duitse degelijkheid'). Ik verwacht dat dat ook gewoon geldt voor de 2de versie die - voor zover ik weet - alleen wat meer verstelmogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
JAM schreef op zondag 13 mei 2012 @ 04:04:
Ik heb zelf de eerste versie. Die is erg stevig en bevalt zeer goed (met recht 'Duitse degelijkheid'). Ik verwacht dat dat ook gewoon geldt voor de 2de versie die - voor zover ik weet - alleen wat meer verstelmogelijkheden heeft.
Thnx, heb hem inmiddels besteld
Hopelijk kan ik hem nog gebruiken voor de GT5 challenge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Iemand hier die een Fanatec G25/G27 pedal adapter voor me heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:54
Volgens mij hb ik er nog wel eentje liggen. Zal van het weekend even door de kasten gaan om te zoeken. Dat is toch dat driehoekige blokje met ps2 ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook nog wel 1 liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
en hij staat! Alleen is het snoer een beetje kort dus daar ga ik een verlengsnoer voor kopen. Nu moet de PS3 uit de kast worden gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/fka7ir.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Ik heb inmiddels al de derde load cell in m'n Clubsport pedaalset zitten (gekocht sept. 2010) en ook deze geeft na ongeveer een jaar gebruik dezelfde problemen als de eerste 2. Het enige verschil is dat ik nu een soort van (witte) corrosie zie op de plaats waar de draden aan de load cell bevestigd zijn.

Heeft iemand toevallig hetzelfde (steeds terugkerende) probleem?

Alsof dat nog niet voldoende is is er ook nog iets afgebroken in het stuurwiel (GT3 RS v2) wat lijkt op een onderdeel van een scharnier. Omdat de linker schakelflipper steeds losser ging zitten en er uiteindelijk iet los door het stuur rammelde ga ik ervan uit dat het daar vandaan komt.

Ik begin zo onderhand een beetje teleurgesteld te raken in de (gebrekkige) kwaliteit van dit setje van stuur en pedalen, waar ik toch ook een hoop plezier van heb gehad in de perioden dat alles wel goed werkte.
De eerste 2 keren ben ik netjes en snel geholpen, maar m'n laatste mailtje is verstuurd op 20 mei en ik heb tot nu toe nog geen reactie ontvangen. ;(

Dit alles komt overigens niet doordat ik het spul mishandel tijdens het racen. Ik ben altijd erg zuinig op m'n spullen (zéker als ze niet goedkoop zijn). ;)

Update: inmiddels een reactie ontvangen. Ik had nog een mailtje gestuurd met foto en daar kreeg ik vrij snel reactie op. Waarschijnlijk hebben ze m'n eerdere mailtje over het hoofd gezien.
Ze sturen in ieder geval een nieuwe load cell op. :*)

Update 2: de beloofde load cell is nog steeds niet binnen en ze reageren ook niet meer op m'n mailtjes. Het laatste mailtje van Fanatec was een vraag wat m'n adresgegevens waren. Die heb ik in m'n antwoord meegestuurd, maar vervolgens hoor ik niets meer. Iemand tips misschien? :?

[ Voor 18% gewijzigd door JAM op 19-06-2012 03:08 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een GT2 stuur van fanatec maar er is iets mis mee de kabel tussen pedaal en stuur ik heb enkel contact als ik de kabel in het stuur stevig opzij duw dan pas kan ik gas geven enzo
heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad
zou het aan het contactje liggen of aan de kabel en weet iemand waar ik een dit zou kunnen laten repareren
MVG max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wat zou een Porsche H-shifter nieuw waard zijn?

Bij Fanatec 30 EUR ex verzenden, dus 15 EUR ofzo? Zitten ook nog de stangen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad tussen mijn CSR Wheel en CSR Elite Pedals. Contact opgenomen met Fanatec en alles werd keurig opgelost middels de garantie. Heb nu helemaal geen problemen meer sinds ik nieuwe pedalen heb gekregen.
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 16:35:
ik heb een GT2 stuur van fanatec maar er is iets mis mee de kabel tussen pedaal en stuur ik heb enkel contact als ik de kabel in het stuur stevig opzij duw dan pas kan ik gas geven enzo
heeft er iemand al een gelijkaardig probleem gehad
zou het aan het contactje liggen of aan de kabel en weet iemand waar ik een dit zou kunnen laten repareren
MVG max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New beta firmware 742 and driver 125 with big changes for almost all Fanatec wheels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Een linkje is in zo'n geval wel handig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf vrijdag kun je het nieuwe stuur en pedalen bestellen op de fanatec site.
Site word aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

De nieuwe website 'draait' momenteel. Hij is nog zwaar onbereikbaar, maar de nieuwe producten zijn als het goed is te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heb gisteravond, na een hoop gepriegel op de nieuwe site, een setje Clubsport v2 pedalen en een extra load cell kunnen bestellen. Ben vooral heel erg benieuwd naar de nieuwe clutch feel.

Zie dat de site inmiddels alweer plat ligt. Het is natuurlijk ook een beetje de goden verzoeken om een week van tevoren aan te kondigen wanneer de site live gaat. Je kan dan al wel aanvoelen wat er gaat gebeuren op moment suprême :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo die reviews te lezen en de bestellings te zien begin ik ook wel zin in een fanatec stuurtje te krijgen, terwijl ik net een nieuwe G27 heb hahahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Shiverzz schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 11:16:
Heb gisteravond, na een hoop gepriegel op de nieuwe site, een setje Clubsport v2 pedalen en een extra load cell kunnen bestellen. Ben vooral heel erg benieuwd naar de nieuwe clutch feel.

Zie dat de site inmiddels alweer plat ligt. Het is natuurlijk ook een beetje de goden verzoeken om een week van tevoren aan te kondigen wanneer de site live gaat. Je kan dan al wel aanvoelen wat er gaat gebeuren op moment suprême :X .
Het ding is dat ze wel getest hebben op bugs, maar volgens mij niet op stress. Ze hadden een 100-tal testers volgens mij. Lang niet genoeg volgens mij, gezien de promo die ze rond de CSW hebben gevoerd.

Ik kreeg constant database errors (could not connect to database with ...@localhost), wat er op wees dat er gewoon teveel verbindingen tegelijk naar de database werden gemaakt.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, ik heb gisteren een CSW met Formula Rim en Tableclamp kunnen bestellen. Als het goed is krijg ik dan maandag een bevestiging van die order, althans Thomas zegt dat door alle storingen / foutmeldingen door ze alle Paypal betalingen gaan nakijken om alle orders te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Nog steeds aan het wachten op een vervangende load cell (de 4de inmiddels). 4 juni voor het laatst een mailtje gehad van Fanatec support. Dezelfde dag een reactie gestuurd. Op 13 juni nog een mailtje gestuurd en gisteren het derde mailtje. Even afwachten of er een antwoord komt op het mailtje van gisteren (3x is scheepsrecht, right?), maar het is wel raar dat ik al meer dan een maand niks gehoord heb. :?

Update: Eindelijk een teken van leven gehad van Fanatec support. Er komt een load cell mijn kant op, maar ik vind het wel raar dat ik een mailtje krijg met een bedankje voor mijn 'bestelling', die ik niet gedaan heb (load cell wordt gratis opgestuurd onder garantie). Geen excuses voor de vertraging en geen woord over het probleem met m'n GT3 RS v2 stuurtje (afgebroken onderdeel van 1 van de schakelflippers). 8)7

Ik hoop dat ik niet nog meer problemen ga krijgen met dit setje, want hier heb ik niet iedere keer zin in. ;(
Ik ben zeer geduldig van aard, maar het geduld/de goodwill raakt een beetje op nu (keeping me fingers crossed).

[ Voor 44% gewijzigd door JAM op 11-07-2012 02:24 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zojuist een verzendmail gehad van mijn Clubsport Wheel, Formula rim en Tableclamp V2.

Ben benieuwd wanneer het er allemaal is. Overigens heeft de eerste versie Formula Rim een potentieel issue met veren in de schakelflippers. Dit issue is bekend, en ze hebben iedereen die dat ding had gemail of ze wilden wachten op een goed stuur (6 tot 10 weken), of in geval dat het stukgaat het zelf wilt vervangen / stuurtje opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Heb het wachten op een CSW voorlopig maar even opgegeven en ondertussen een T500 F1 Integral op de kop getikt. Daarmee houd ik het wel uit tot de CSW geen (te erge) mankementen meer vertoond en iets beter beschikbaar is :D. Nu hebben Thomas en Co het toch te druk met ervoor te zorgen dat alles in goede banen terecht komt, mails uitsturen, klachten behandelen, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

De Clubsport V2 pedalen zijn zojuist binnen gekomen!! Een welkome verassing was dat ze geleverd werden met 2 flesjes siliconen olie voor het rempedaal, de ene wat meer- de ander wat minder visceus dan de olie die standaard in het rempedaal zit. Stond destijds niet op de site dat die erbij zouden zitten, dus mij hoor je niet klagen.
Waar je echter tijdens het rijden het meest van zal merken is toch wel de veranderde clutch. Mooie constructie hebben ze ervan gemaakt! Alhoewel je nog niet echt het idee hebt tegen een drukgroep in te trappen is dit toch al een hele verbetering t.o.v. alle andere pedalen die ik gehad heb.
Nu nog wat tijd zien te vinden om er eens rustig voor te gaan zitten voor een uitgebreidere proefrit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Ik zit te twijfelen of ik nu al een bestelling zal plaatsen of nog even wachten, want ik ben bang dat er nog wel wat problemen zullen optreden.

Ben van plan een CSW met BMW M3 GT2, CSP v2 en een CS Table Clamp v2 te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Even snel de eerste foto's van de CSW met Formula Rim
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-28Yr079bv1E/UAZsBWkJnsI/AAAAAAAAAdI/N-IkhviFBrs/w415-h311-n-k/IMG_20120717_155003.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5XOQxfXVoCY/UAZsBSlPrLI/AAAAAAAAAdE/azEAUTS3xt4/w416-h311-n-k/IMG_20120717_155013.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oCalBGbj0ig/UAZsCCDi2nI/AAAAAAAAAdY/ZKkRdFgwTZI/w396-h297-n-k/IMG_20120717_161241.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-BMW M3 GT2 rim for ClubSport Wheel € 249,95

-Formula rim for ClubSport Wheel € 179,95

-ClubSport Wheel Base € 449,95

-ClubSport Pedal V2 € 249,95

-ClubSport Table Clamp V2 € 49,95

-Totaal € 1179.75

Dus de extra kosten zitten hem ook nog in de table clamp voor € 49,95.
Of kun je hem ook prima aan het buro vast maken zonder de table clamp?

Begin steeds meer zin en intersesse in zo'n stuurtje te krijgen.
Maar ik heb net een G27 gekocht anders zou ik die weer moeten verkopen.
En daarna voor het fanatec stuurtje moeten gaan.

Alleen wat ik me afvraag en waar je niet zo snel achter komt is of het verschil tussen het fanatec stuurtje en de G27 echt heel groot is en de moeite waard is om de upgrade te wagen van een G27 naar een profesioneel fanatec stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:16:

-Totaal € 1179.75

Alleen wat ik me afvraag en waar je niet zo snel achter komt is of het verschil tussen het fanatec stuurtje en de G27 echt heel groot is en de moeite waard is om de upgrade te wagen van een G27 naar een profesioneel fanatec stuur.
Er zitten inderdaad extra kosten aan de tableclamp. De sturen zijn eigenlijk bedoeld om in te bouwen in een race-cockpit ofzo, en de Clubsport Base heeft 3 gaten. Aangezien je waarschijnlijk niet dat ding wilt hardmounten op je bureau (en dus geen gaten in je bureau wilt hebben) heb je die tableclamp wel nodig.

De stap van G27 naar CSW is weer een stap, maar of het verschil echt heel groot is betwijfel ik. Misschien moet je eens wat reviews zoeken die specifiek die 2 sturen vergelijken, of anders een ergens een CSW proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 20:16:

-Totaal € 1179.75

Het is inderdaad een vrij dure aankoop, zeker als je net een G27 hebt gekocht. Maar even ter vergelijking, ik heb me net een Thrustmaster T500 F1 Integral aangeschaft (die heeft ook riemen ipv tandwielen voor de FFB), en ik moet zeggen... God, wat een verschil met een stuur met tandwielen. In de G27 zitten 2 helische tandwielen die voor stillere en betere overbrenging zorgen dan pakweg een Logitech MoMo, dus het verschil tussen een G27 en een CSW zal niet zo groot zijn als tussen (pakweg) een Microsoft Sidewinder en een CSW.

Maar het mooie aan die fanatec-setjes is dat je de onderdelen ook apart kan kopen. Heb zelf de CSP V2 gekocht om te gebruiken icm m'n T500, en de "officiele" Thrustmaster pedalen blijven gewoon aan de kant staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tokkes schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:37:
[...]

Het is inderdaad een vrij dure aankoop, zeker als je net een G27 hebt gekocht. Maar even ter vergelijking, ik heb me net een Thrustmaster T500 F1 Integral aangeschaft (die heeft ook riemen ipv tandwielen voor de FFB), en ik moet zeggen... God, wat een verschil met een stuur met tandwielen. In de G27 zitten 2 helische tandwielen die voor stillere en betere overbrenging zorgen dan pakweg een Logitech MoMo, dus het verschil tussen een G27 en een CSW zal niet zo groot zijn als tussen (pakweg) een Microsoft Sidewinder en een CSW.

Maar het mooie aan die fanatec-setjes is dat je de onderdelen ook apart kan kopen. Heb zelf de CSP V2 gekocht om te gebruiken icm m'n T500, en de "officiele" Thrustmaster pedalen blijven gewoon aan de kant staan.
Dus een race stuur met een riem is stukken beter dan de G27?? omdat de G27 tandwielen heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34

TNJ

Frugalite

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 20:06:
[...]
Dus een race stuur met een riem is stukken beter dan de G27?? omdat de G27 tandwielen heeft??
Een tandwiel overbrenging met rechte vertanding maakt veel geluid door de tanden die elkaar raken, en de trilling van dat contact voel je ook. Helische tandwielen hebben een kleiner raakvlak op het moment van eerste contact. Bij het (eerste) contact raken de tanden elkaar onder een hoek, waardoor een deel van de energie in de axiale richting via de kogellagers wordt doorgegeven aan de behuizing (etc.). Hierdoor is de overdracht van energie (trilling) in de radiale richting (stuur) al vele malen minder. Deze nadelen heeft een riem niet. Slijtage en vloeistoffen waren (als ik het me nog goed herinner) de nadelen die een riem overbrenging heeft, maar er komen geen vloeistoffen in de buurt en qua slijtage zal het zeker wel snor zitten. (Over-engineering en kwaliteit van de riem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 12:28

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Wat gebruiken jullie voor smeermiddel voor het rem pedaal van de CSP V1? Het pedaal is niet erg "vloeiend" meer.

Ik lees over dry lube, maar geen idee wat dat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Dry Lube, gewoon een universeel smeermiddel voor fiets onderdelen zo te zien.

Ik heb de V1's destijds 1x uit elkaar gehaald en de draaiende delen schoongemaakt, ontvet en zeer licht met een beetje Kroon olie gesmeerd. Komt op hetzelfde neer als dat spul hierboven, alleen een stuk goedkoper en in elke fietswinkel verkrijgbaar. Nooit meer last gehad van stroef bewegende pedalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Shiverzz op 06-08-2012 17:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Thomas heeft op zijn blog geschreven dat er een nieuwe driver uit is:
We finally came up with a new firmware version for almost all wheels. It is still declared as BETA but we solved all known bugs.

We are releasing it now as open beta so you can report if we still missed some issues.

Important:

After updating the firmware you must

calibrate the h-pattern shifter calibrate the center of the wheel

ACL is "Autoclutch". If you have it turned to "on" you send out two different button presses so you can shift and activate the clutch at the same time. This only works with Forza Motorsport and other games where you can assign a button to the clutch axis.

In case you have any issues you should first reset the Tuning settings to default by pressing the tuning button for 10 seconds.

Changelog:

Optimized digital pedal input in Xbox mode Fixed issue with ABS not working at 100 Optimized ABS rumble on lower ABS values Improved USB input dataflow Optimized cooling (fan) Optimized force feedback effects Optimized performance with telemetry output on Tuning display

750B will harmonize perfectly with the new driver 1.40 on PC.

Please do not update if you are not confident to do so and if you are happy with your wheel as it is.
http://www.911wheel.de/?q=node/8947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:>

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dmv een kabeltje kun je G25 pedalen erop aansluiten, die kun je vinden in de webshop. De 'beste' pedalen ga je niet voor 50 euro krijgen, maar het begint geloof ik al vanaf 30 euro voor een heel simpel setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-09 20:57
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:33:
oke, waar kan ik dat kabeltje vinden, en hoe duur is die? en voel je in die goedkope pedalen wel een beetje kracht, en zijn ze ook analoog, dus niet gewoon aan en uit??
bedankt voor je antwoord! :)
ik heb jou een pm gestuurd met info ect

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:48
Hoogie2004 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:58:
Even snel de eerste foto's van de CSW met Formula Rim
[afbeelding]
Wat zijn je verdere ervaringen met dit wiel?

Van de week 750b update erop gegooit, was alle instellingen erna kwijt (bij iedereen zo), had alleen verwacht dat het wiel naar de default settings ging waarop ik hem binnenkreeg maar dit was dus niet zo. Alles op 0 of 100. Uurtje tweaken en alles was weer in orde. :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Streskip schreef op woensdag 19 september 2012 @ 09:36:
[...]

Wat zijn je verdere ervaringen met dit wiel?

Van de week 750b update erop gegooit, was alle instellingen erna kwijt (bij iedereen zo), had alleen verwacht dat het wiel naar de default settings ging waarop ik hem binnenkreeg maar dit was dus niet zo. Alles op 0 of 100. Uurtje tweaken en alles was weer in orde. :)
Ervaringen zijn zeer positief. Erg stevig gebouwd, super force-feedback :)

Ik speel voornamelijk iRacing en daar komt dit stuur echt 100% tot zijn recht (zeker met enkele config-tweaks). In andere games voelt het ook echt helemaal goed aan, het stuurt lekker, enz. Soms is het wat zoeken naar de juiste settings, maar als je die hebt is het ongeëvenaard. Ik durf de vergelijking met mijn oude Logitech DFGT niet eens te maken, zo groot is het verschil.

Ik had wel een (bekend) probleem met mijn Formula Rim, de eerste batch had namelijk slechte veertjes bij de paddle-shifters, en 1 daarvan is dan ook gebroken.Vervangen was kwartiertje werk (en 2 dagen wachten tot ik nieuwe had van Fanatec). Maar prima opgelost :)

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:48
Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:09:
[...]

Ervaringen zijn zeer positief. Erg stevig gebouwd, super force-feedback :)

Ik speel voornamelijk iRacing en daar komt dit stuur echt 100% tot zijn recht (zeker met enkele config-tweaks). In andere games voelt het ook echt helemaal goed aan, het stuurt lekker, enz. Soms is het wat zoeken naar de juiste settings, maar als je die hebt is het ongeëvenaard. Ik durf de vergelijking met mijn oude Logitech DFGT niet eens te maken, zo groot is het verschil.

Ik had wel een (bekend) probleem met mijn Formula Rim, de eerste batch had namelijk slechte veertjes bij de paddle-shifters, en 1 daarvan is dan ook gebroken.Vervangen was kwartiertje werk (en 2 dagen wachten tot ik nieuwe had van Fanatec). Maar prima opgelost :)
Over het veertje van de shifter had ik inderdaad over gelezen, maar goed dat het zo makkelijk op te lossen is. Lees ook veel positieve dingen over de service van Fanatec. Had mijn spullen in 2 dagen binnen. O+ Ben binnen een half jaar echt toe aan een nieuwe dus zal dan ook zeker voor de ClubSport gaan. Ik heb de CSW nu 2 maanden, enige wat me irriteerd is dat het stuur een beetje raar aan voelt in het midden. Als ik naar rechts aan het sturen ben, en ik stuur naar links en het wiel passeert het midden dan voel ik ook echt dat ik daar ben. Als ik het wiel in het midden laat hangen en ik ben aan het rijden (F1 2011) voelt het ook een beetje lomp aan. Het is geen deadzone, stuur reageert wel direct, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. :/

iRacing ben ik niet zo bekend mee maar wel van plan, lees het overal waar ik kom. Hoe moet ik deze game zien? Je moet er elke maand voor betalen, is het het waard? Kwaliteit is niet zo hoog maar ik neem aan dat de gameplay echt fantastisch moet zijn?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Streskip schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:39:
[...]

Over het veertje van de shifter had ik inderdaad over gelezen, maar goed dat het zo makkelijk op te lossen is. Lees ook veel positieve dingen over de service van Fanatec. Had mijn spullen in 2 dagen binnen. O+ Ben binnen een half jaar echt toe aan een nieuwe dus zal dan ook zeker voor de ClubSport gaan. Ik heb de CSW nu 2 maanden, enige wat me irriteerd is dat het stuur een beetje raar aan voelt in het midden. Als ik naar rechts aan het sturen ben, en ik stuur naar links en het wiel passeert het midden dan voel ik ook echt dat ik daar ben. Als ik het wiel in het midden laat hangen en ik ben aan het rijden (F1 2011) voelt het ook een beetje lomp aan. Het is geen deadzone, stuur reageert wel direct, weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. :/

iRacing ben ik niet zo bekend mee maar wel van plan, lees het overal waar ik kom. Hoe moet ik deze game zien? Je moet er elke maand voor betalen, is het het waard? Kwaliteit is niet zo hoog maar ik neem aan dat de gameplay echt fantastisch moet zijn?
Voor iRacing vragen en weetjes verwijs ik je graag door naar ons topic:
iRacing: Seizoen 3 - 2012

Lees de topic-start even door, en stel eventuele vragen gewoon in het topic. De kwaliteit van iRacing is echt ongekend, laser-scanned circuits, super force-feedback. Graphics liggen misschien een fractie achter, maar qua physics is er bijna niets beters. Maar ik zie je in het iRacing topic :+ Voor mij is het elke cent waard.

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:14

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hoogie2004 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:47:
[...]

Voor iRacing vragen en weetjes verwijs ik je graag door naar ons topic:
iRacing: Seizoen 3 - 2012

Lees de topic-start even door, en stel eventuele vragen gewoon in het topic. De kwaliteit van iRacing is echt ongekend, laser-scanned circuits, super force-feedback. Graphics liggen misschien een fractie achter, maar qua physics is er bijna niets beters. Maar ik zie je in het iRacing topic :+ Voor mij is het elke cent waard.
+1 ;)

En het mooie is dat in iRacing er een setting is in een ini-file dat het 'losse gevoel' rond het midden ook oplost.
(btw, ik ben in het bezit van een CSW met F1-rim en BMW-rim en CSP V1)

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 20-09-2012 12:28 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Laatst online: 13:00
Ik ben ondertussen bijna een jaar in het bezit van een Fanatec GT3 RS v2, ClubSport pedalen en een CSR Shifter Set.

Helaas moet mijn Fanatec GT3 RS v2 al voor de tweede keer terug voor reparatie. In eerste instantie de ventilatoren die vervangen moesten worden, deze begonnen na 2 maanden normaal gebruik een gigantische herrie te maken.

Nu heeft de FFB motor het begeven. Stuur calibreerd niet meer na het 1 keer te gebruiken voor 5 minuten en de FFB in zijn geheel voelt zwak en "soppig". Ook valt de FFB volledig weg na een tijdje het stuur te gebruiken.....

Ondertussen een RMA aangemaakt bij Fanatec, had nog gevraagd om een vervanging van het product maar dat zit er schijnbaar niet in.

Ook met de ClubSport pedalen meerdere keren problemen gehad. Kapotte switch board en een kapotte load cell, hier hebben ze toen vervangende onderdelen voor opgestuurd.

Persoonlijk had ik voor het bedrag dat ik voor het setje betaald heb (400+ euro) toch wel wat meer service verwacht en zeker een veel betere bouwkwaliteit van de producten..... Het hele "Made in China" gevoel zegt mij dat ze hier gewoon niet genoeg aandacht aan hebben besteed in de ontwerpfase van de producten.

In principe als alles werkt zijn het super producten en is het ook niet te vergelijken met de concurentie kwa prijs/prestatie verhouding. Dit weerhoud mij er eigenlijk ook van om het stuur in de vuilnisbak te gooien en een G27 te halen bijv.

Helaas zorgt het bij mij ondertussen meer voor ergenissen dan dat ik er echt plezier van heb.

Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. de bouwkwaliteit van de verschillende producten en de service die Fanatec levert?

Persoonlijk ben ik van mening dat ze hier echt nog een slag kunnen maken kwa professionaliteit (ook bijvoorbeeld met het aanbieden van drivers / firmware welke altijd internal beta's zijn, waarvan de werking dus niet 100% verzekerd is en die je nota bene van Sendspace moet downloaden.....).

Dat, samen met een verbetering in bouwkwaliteit van de geleverde producten en ze kunnen zo de hele sim markt veroveren....

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tja, zoals je al schrijft. Als het werkt is het super. Mijn overstap van de G27 naar de GT3 RS V2 en CSP V1 was echt een reuzestap. Veel realistischer.
Maar eerst had ik de CSP te ongevoelig afgesteld en trapte ik tot 2x toe de loadcel stuk. Kreeg wel snel een nieuwe opgestuurd. Verder heb ik toen meteen de CSP zelf geheel uit elkaar gehaald en alles met goede smering en passing in elkaar geschroefd. En daarna de loadcel een stuk gevoeliger gezet. Vanaf dat moment (ruim een jaar geleden nu) nooit meer problemen gehad met de CSP.
Met de GT3 had ik het probleem dat hij na een tijdje niet meer centreerde. Dit kwam door stof in het tandwieltje voor de positionering. Schoongemaakt en opgelost. Na een FW update deed mijn stuur het geregeld niet meer. Na direct telefonisch contact met Fanatec leverde zij een nieuw stuur en hoefde ik het oude stuur pas op te sturen als het nieuwe er was. Super service!
Sinds kort heb ik nu een CSW ipv de GT3. Dat is weer een stap beter en stabieler. Ik rijdt nu enkele maanden met de CSW zonder problemen.
De CSW is wel een stuk duurder, maar een plastic- china-gevoel ontbreekt geheel ;)
Je moet je overigens wel realiseren dat Fanatec een kleine firma is die in een hele kleine markt probeert een mooi product te leveren. Logitech is natuurlijk een stuk groter en verkoopt veel meer stuurtjes en pedalen.
Als je echt super spullen wilt hebben kosten stuur en pedalen vele duizenden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:23
Heb ook sinds vorige week een CSW met formula rim. Geheel komt zeer degelijk over. De bouwkwaliteit is/lijkt tot in de details perfect.

Ik ben alleen nog op zoek naar geschikte instellingen, vooral over F1 2012 ben ik nog niet tevreden.

CSW is wel een flinke upgrade t.o.v. mijn Porsche 911 Turbo S, waar ik ook al zeer tevreden mee was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

F1 2012 :(
Ik zou het niet weten. Heel ff geprobeerd en meteen weer weg gedaan.
Doe enkel iRacing ;)

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 05-10-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:12:
F1 2012 :(
Ik zou het niet weten. Heel ff geprobeerd en meteen weer weg gedaan.
Doe enkel iRacing ;)
Tja, je kijkt er teveel met sim-ogen heen. De game is, mits je bereid bent met een arcade-insteek te gamen, zeer vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Net een reactie gehad op de RMA aanvraag.

Vanaf maandag sturen ze een nieuwe GT3 RS V2 op! De huidige hoef ik pas op te sturen wanneer ik de nieuwe in ontvangst heb genomen, tevens vergoeden ze de verzendkosten naar Duitsland toe.

Positief verrast hierdoor. Kan ik de komende maanden weer vooruit. :)

Wellicht dat ik in de toekomst ook over ga stappen op een CSW. Vind de aankkoopprijs alleen nog best heftig. 450 euro voor de base en 250 voor de BMW rim. Daarnaast zal ik ook een andere H-shifter moeten kopen, alhoewel dat sowieso geen overbodige luxe is aangezien de CSR Shifter Set niet bijster spectaculair is.

Heeft iemand hier ervaring met een Thrustmaster TH8-RS? Deze zag er netjes uit voor een H-shifter maar ook hier weer een aardig prijskaartje (150 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Bij mij is een tijdje terug een scharnierpunt van de linker schakelflipper afgebroken, maar de schakelflipper bleef gelukkig wel vastzitten in het stuur. Is dus nog gewoon te gebruiken.
Nu is helaas een nieuw probleem ontstaan. Bij het aanzetten en tijdens snelle stuurbewegingen maakt het stuur ineens veel meer lawaai (draait met een rauw geluid). Ik heb de kap er even afgeschroefd en toen zag ik dat het kleine tandwieltje aan de FFB-motor gescheurd was (gelukkig blijft ie op z'n plaats zitten).

Toch maar een RMA gaan aanmaken denk ik, voordat het stuur het helemaal begeeft. Ik heb m'n GT3 RS v2 alleen wel meer dan 2 jaar inmiddels, dus ik ben bang dat er dit keer wel kosten aan verbonden zijn.

In het verleden al meerdere malen problemen met de load cell gehad (heb het 4de exemplaar al in m'n CSP zitten). Allemaal netjes onder garantie en gratis verstuurd. De service op zich ben ik dus wel tevreden over, maar niet de frequentie waarmee ik gebruik moet maken van diezelfde service. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
Alleen vandaag: CSW Black Friday Editon met gratis Formula Rim :9~

http://www.911wheel.de/?q=node/9259

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Nieuwe Firmware en Driver voor CSW en CSR Elite: http://911wheel.de/?q=node/9303

Driver (in download link CSW Firmware): 144
CSR Elite (link door Armin in comments) firmware: 750B
CSW Firmware: 37

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 18:40

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Die CSR Elite firmware 750B is niet echt nieuw, draai hem al een paar maanden geloof ik. Wel een aanrader overigens, stuk vloeiendere FFB naar mijn mening. Bovendien heb je bij sommige (PC) spellen nu je snelheid op het display. Niet dat dat zo nuttig is, maar toch. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Ondertussen net een maand een vervangende GT3 RS v2 binnen. En je raad het al, weer problemen net als met het model dat ik heb teruggestuurd. Signaal valt random binnen 1-10 minuten uit. FFB wordt nog wel doorgestuurd naar het stuur, alleen ingame en in de driver reageert helemaal niks meer. (FW 750B, zal wel weer terug flashen naar 742, wellicht dat die beter is)

Wordt er een beetje ***** ziek van ondertussen. Je mag toch verwachten dat je voor een product waar je 450 euro voor neerteld een degelijk iets krijgt.... in plaats van een beta product vol met kinderziektes dat na 2 maanden gewoon de geest geeft.

Dit wordt mailtje 3297 naar hun support afdeling. Kans dat ik na een jaar nog een refund kan krijgen acht ik erg klein, wie weet sturen ze nog een model op. Hopelijk eentje die wel werkt!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik mijn stuurtje niet heel erg veel en ben er verder dik tevreden over maar het stof op het stuur is een heel klein beetje aan het loslaten vanaf het plastic. En dat vind ik erg jammer, hoewel ik denk dat het nog steeds niet erg genoeg is om er over te klagen.

Het zit niet echt los, maar je voelt een "ribbel" als je er met je vinger overheen gaat. Het stuurt er niet minder om maar irritant is het wel omdat ik weet dat het er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Daar heb ik zelf dan geen last van gehad.... Bij mij is het voornamelijk ratelende ventilatoren (design fout dat je alleen kan maken door zelf een andere ventilator er in te zetten....).

Wil zelf niet het risico nemen om het stuur uit elkaar te halen en het e.e.a. te wijzigen aan de binnenkant en daarbij iets te slopen.

Daarnaast merk ik dat de belt voor de force feedback lijkt te slijten (of de FFB motoren) die de krachten simpelweg niet aan kunnen, dit gecombineerd met de gebrekkige koeling valt het stuur soms gewoon uit na 10-20 minuten, ook met lagere FFB settings.

De producten hebben opzich een hele grote potentie. Wanneer het werkt is het super spul en is het ook zeker het geld waard. Alleen zitten er op dit moment simpelweg teveel (design?) fouten in. De hele manier van werken en communiceren naar hun klanten komt erg onprofessioneel over (releases van firmware/drivers bijv.).

Support is in het afgelopen jaar gelukkig wel een hoop verbeterd (van 3 weken geen reactie, naar reactie binnen 2-3 dagen). Ik heb er alleen iets te vaak gebruik van moeten maken

Het is jammer dat er in de prijscategorie van de Fanatecs eigenlijk geen concurentie is. Behalve de G27 die al behoorlijk oud begint te worden. De T500RS zit met zijn prijs (zeker wanneer je losse ClubSport pedalen erbij neemt, wat echt een meerwaarde is) al gauw meer tegen het high-end spul aan van een FREX en soortgelijken.

Dat is voor deze hobby, voor mij, iets teveel van het goede. Ik gebuik het spul ook niet zo vaak meer als voorheen. Dus zou het dan wel fijn vinden dat als ik het gebruik, het dan ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Fanatec hardware heeft sowieso veel kuren volgens mij. Ik heb toevallig net vandaag mn CSR Elite wheel RMA gestuurd. Na drie maanden gebruik al kapot.

Eerder heb ik al eens een shifter en twee (verschillende) pedalen moeten opsturen ter reparatie. Eigenlijk heeft elk product dat ik heb van Fanatec wel ergens een mankementje.

Erg jammer, want als het werkt is het echt ongeevenaarde hardware. Voor de prijzen die ze vragen zou je qua kwaliteit echter beter mogen verwachten. Van Duitse degelijkheid is niet echt sprake... Maarja, op de doos staat ook: made in China.

Weet nog niet of wanneer mn CSR Elite versleten is mijn volgende stuur weer een Fanatec zal zijn. Op zich is hun service best goed, maar het is altijd zo'n gedoe als er weer eens iets kapot gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Voxalizer op 21-12-2012 22:41 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voxalizer schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 22:37:
Fanatec hardware heeft sowieso veel kuren volgens mij. Ik heb toevallig net vandaag mn CSR Elite wheel RMA gestuurd. Na drie maanden gebruik al kapot.

Eerder heb ik al eens een shifter en twee (verschillende) pedalen moeten opsturen ter reparatie. Eigenlijk heeft elk product dat ik heb van Fanatec wel ergens een mankementje.

Erg jammer, want als het werkt is het echt ongeevenaarde hardware. Voor de prijzen die ze vragen zou je qua kwaliteit echter beter mogen verwachten. Van Duitse degelijkheid is niet echt sprake... Maarja, op de doos staat ook: made in China.
Ik ben het echt met je eens. Het stuurt heerlijk maar dat loslaten van het stof viel mij ook echt wel tegen. Ik heb misschien in een jaar tijd maximaal 100 uur gebruik gemaakt van het stuur. Dat is nog geen 10 uur per maand. Het zou toch langer mee moeten gaan. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo1771991
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 15:16
Misschien een rare vraag, maar weet iemand hoe je een Fanatec GT2 met firmware 750B op een Playstation 2 werkend krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Neo1771991 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 16:48:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand hoe je een Fanatec GT2 met firmware 750B op een Playstation 2 werkend krijgt?
Volgens mij zijn Fanatec stuurtjes alleen compatible met de ps3, en niet met de ps2.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo1771991
Volgende probleem, deze is echter wat groter.

Sinds kort kan ik mijn Fanatec GT2 niet meer op mijn PC gebruiken.
De driver herkent het stuur en ziet input en stuur vibratie en FFB terug. De spellen zien het stuur ook, alleen reageren ze NIET op input en sturen GEEN vibratie en FFB terug.

Ik heb dit probleem met Windows 7 x64 en 8 x64. Ik gebruik momenteel de laatste driver (144) en de laatste firmware (756).

Weet iemand iets wat ik kan proberen voordat ik contact ga opnemen met Fanatec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

Die laatste driver/firmware-combinatie werkte bij mij ook niet.
Ik ben teruggegaan naar de vorige versie en toen werkte alles weer zoals je mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo1771991
JAM schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 01:31:
Die laatste driver/firmware-combinatie werkte bij mij ook niet.
Ik ben teruggegaan naar de vorige versie en toen werkte alles weer zoals je mag verwachten.
Teruggegaan op de vorige firmware of driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAM

JAM

De driver heb ik teruggedraaid, maar ik zie dat ik nu mijn GT3 RS v2 aan 't vergelijken ben met de GT2 dat maakt nog een hoop verschil. Mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Ik had al maanden last dat m'n stuur (911GT3 RS V2) niet precies in het midden calibreerde. Al van alles geprobeerd maar niets hielp. Gisteravond besloten om de nieuwste firmware te flashen (wist niet dat er een nieuwere was), en hey presto, hij doet het weer perfect! Moest wel even de instellingen weer goed zetten (DRI op 0 etc.) maar hij calibreert weer netjes. Vanavond maar eens uittesten tijdens een race of ik verschil merk in de FFB.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

Niellie41

[object Object]

BM plaatste deze video eerder in het iRacing topic:

Het filmpje gaat over de ClubSport Shifter.
Wat je ook ziet is een nieuwe rim met een Porsche embleem voor de CSW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Eindelijk wat beweging in de CSW rims :)

Ik hoop dat de F1 ook beetje schot in zit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mijn CSP (V1) pedalen piepen, met name als ik gas geef. Heb er al regelmatig WD40 opgespoten, maar dat helpt niet. Iemand een idee wat voor spul ik het beste kan gebruiken? Kruipolie? Vet?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Misschien een beetje laat.
Ik gebruikte teflon spray, maar sinds kort dry lubricant. Dat geeft wat minder troep en vuil blijft er minder makkelijk aanhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

beste mensen, ik twijfel bij de aankoop tussen een G27 en een fanatec CSW, weet iemand nog een adres in nederland voor het kopen van een CSW :/

ik lees veel mankementen met de fanatecs, is dit nog steeds het geval? :|

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

@JoepW: ik heb het uiteindelijk opgelost met een flesje olie van de automarkt, is doorzichtig en sinds ik dat gedaan heb is het piepen weg :)

@Bruzski: volgens mij is Fanatec alleen via het web te koop. G27 en een CSW is wel een enorm verschil, zowel qua bouwkwaliteit als prijs. Welke sims speel je en hoe lang al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Arfman schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:11:
@JoepW: ik heb het uiteindelijk opgelost met een flesje olie van de automarkt, is doorzichtig en sinds ik dat gedaan heb is het piepen weg :) .....
Mooi zo....
....@Bruzski: volgens mij is Fanatec alleen via het web te koop. G27 en een CSW is wel een enorm verschil, zowel qua bouwkwaliteit als prijs. Welke sims speel je en hoe lang al?
Ik heb beide gebruikt en Fanatec is mijn favoriet. Veel directer gevoel, meer knoppen op het stuur.
Maar je hebt het ook over een ander budget.
En omdat Fanatec tov Logitech echt een klein bedrijf met kleine series is zijn er wel eens problemen met ontwerp / uitvoeringsdetails. Maar sinds ca. een half jaar is de service enorm verbeterd en worden probleempje heel snel opgelost.
Arfman stelt de juiste vraag door te willen weten welke sims en daarbij hoort ook hoe veel je rijdt en of je dat lang wilt blijven doen. Ik rij nu ca. 3 jaar iRacing waarvan bijna 2 met de CSW en CSP en ben zeer tevreden. Ondanks allerlei kleine ongemakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik heb een Fanatec CSR Elite en over het algemeen ben ik er zeer tevreden mee. Zoals in dit topic te lezen is heb ik hier en daar wel wat problemen gehad. Zolang je echter duidelijk kan aantonen wat er mis is (Fanatec vraagt meestal om een video opname van het probleem) is de service van Fanatec uitstekend en erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Hoi Arfman en JoepW :)

ben er een tijdje tussenuit geweest, ooit begonnen bij MicroProse (Geoff Crammond) - Grand Prix 2, later 3 en 4 met veeel mods o.a mooiere banden, sturen en zeer goede race setups >:) >:) en ook Grand Prix Legends, ik rijd nu RaceRoom Racing Experience, gaat mij echt om de beleving dan het winnen zelf :*)

edit: vergeet helemaal mijn xbox, haha! ;) daar rijd ik momenteel Forza 4 / Horizon op.

[ Voor 27% gewijzigd door Bruzski op 14-09-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Ha Bruszki,

Ikzelf ben in het bezit van de Fanatec GT3rs V2 en de ClubSport V1 pedalen. Ik kwam hiervoor van een budget Logitech stuur af dus de vergelijking met de G25 / G27 kan ik niet echt voor je maken.

Mijn oordeel over de spulletjes van Fanatec:

Als het geheel naar behoren werkt is er, zeker voor de prijs, geen betere hardware te vinden zonder gelijk ~1500+ dollar uit te moeten geven. De FFB is zeer gedetailleerd, er zijn diverse configuraties in te stellen direct op het stuur. De pedalen voelen mede dankzij de load-cell techniek op de rem erg robust aan.

Maar niet alles is helaas even positief zoals je zelf ook al hebt gelezen.
De bouwkwaliteit laat in ieder geval voor de GT3 rs wat te wensen over. Er zijn diverse (storende) productie fouten die er voor kunnen zorgen dat je in een periode van 3 maanden - 1 jaar aan een replacement toe bent. Ikzelf zit inmiddels aan mijn 2e stuur die eigenlijk precies dezelfde problemen heeft als de vorige.

Hoe dit met het nieuwe spul van Fanatec is gesteld durf ik niet te zeggen. Mochten er problemen ontstaan ben je in ieder geval wel wat uurtjes zoet met het flashen van diverse firmwares, uittesten van diverse instellingen en het reproduceren van problemen. Daarnaast komt er bij dat de pedalen van Fanatec vrij regelmatig onderhouden moeten worden (stofvrij maken, af en toe invetten met olie zoals boven mij ook wordt genoemd).

Mocht je hier niet bang voor zijn kan ik je de producten zeker aanbevelen.

ps. Kijk naast RaceRoom Racing Expierence (R3E) ook eens naar andere (nieuwe) titels zoals rFactor (1 en 2), de Race07 serie , de GTR serie etc. Daar zijn ook 100en uren plezier aan te beleven met diverse mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hey Jeroen, weet jij of bv. de CSR elite ook te gebruiken is met G27 pedalen? :)
rfactor1 heb ik al eens geprobeerd, ik zal eens naar Race07 en GTR kijken 8)

[ Voor 49% gewijzigd door Bruzski op 27-08-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij heb je voor die pedalen dan een zgn. Leo Bodnar kabel nodig. http://www.leobodnar.com/...duct_info&products_id=187

Niet echt goedkoop, ik hoor ook veel goede verhalen over de Fanatec CSR Elite pedalen: http://us.fanatec.com/ind...ct/product&product_id=176
Iets duurder maar een wereld van verschil met G27 pedalen.

Daarnaast is een Fanatec CSR ook nog een compatible met de Xbox 360, dus zou je Forza Horizon kunnen spelen met 1 en hetzelfde stuur: http://eu.fanatec.com/Forza%20Motorsport%20CSR%20Wheel%20EU

Daarnaast vind ik Race07 en GTR2 eigenlijk helemaal niks meer. Ik zou persoonlijk voor een wat nieuwere sim gaan zoals rFactor 2, iRacing of over een tijdje Assetto Corsa. Probeer ze eens uit zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hoi Arfman,

wat is het verschil tussen de Leo Bodnar kabel en onderstaande?

http://eu.fanatec.com/Ped...r%20Fanatec%20Wheels%20EU

ook een stuk goedkoper, lol 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met een Leo Bodnar kabel maak je er echt een apart inputdevice van. Als je hem aan je stuur koppelt ziet hij hem volgens mij als 1 device met meerdere axis. Daarnaast is de "resolutie" via het stuur minder precies, maar dat geldt volgens mij alleen bij Fanatec CSP pedalen. Ik denk dat voor jouw doeleinden dit kabeltje ook prima is.

Persoonlijk zou ik eerder voor goede pedalen gaan dan voor een heel duur stuur, daar merk je namelijk relatief gezien niet zo veel van t.o.v. pedalen. Ik zou CSR pedalen aanschaffen met een (tweedehands) G27. Heb je voor relatief weinig geld een prima set, er zijn zelfs mensen die in de allerhoogste regionen van iRacnig meedoen met een G27 dus dat is zeker niet de limiterende factor.

Dan kun je later altijd nog gek doen en een Fanatec CSW met CSP v2 pedalen halen ;)

• Bruzski

Bruzski

watte ??

zojuist een CSR elite stuurtje via marktplaats binnen gekregen (cadeautje van de vrouw :> ), blij als een kind, nu op zoek naar setje pedalen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Bruzski op 29-08-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi! :)

Nu je een fatsoenlijk stuur hebt even hier melden: iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Ik heb nu verschillende nieuwe firmwares geprobeerd maar in pc mode merk ik dat als ik de stuur teveel naar links of rechts draai de stuur blokkeerd en soort van grens raakt en dan vervolgens trilt? is dit ergens in te stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
Dat is de steering lock die op je stuur ingesteld staat. Als deze bijv. op 270 graden staat dan zal het stuur bij die uitslag links/rechts gaan trillen als je de maximale stuuruitslag hebt bereikt.

Je kan de SEN instelling op je stuur op "Off" zetten voor 900 graden draaihoek of om de games het zelf te laten bepalen (mits ondersteund).

Echt uitschakelen is volgens mij niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

Ik zit nu een weekje op kreta, als ik thuis ben zal ik eens die instellingen proberen en een rondje met iRacing maken, is iRacing een beetje te doen op een i5 laptop met 8 gb ?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Bruzski schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:57:
Ik zit nu een weekje op kreta, als ik thuis ben zal ik eens die instellingen proberen en een rondje met iRacing maken, is iRacing een beetje te doen op een i5 laptop met 8 gb ?? :/
Ligt aan de grafische kaart, en hoe hoog je de instellingen wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

ik heb wat youtube filmpjes bekeken en iRacing ziet er zeer gelikt uit alleen het betalingssysteem staat me een beetje tegen, ik ga eerst maar eens rFactor 2 of Assetto Corsa proberen, fanaLEDs draait inmiddels ook prima in ETS2 en rFactor1, ook firmware 757 erop gezet waardoor het stuurtje nog net wat lekkerder aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:51

Niellie41

[object Object]

Bruzski schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:39:
ik heb wat youtube filmpjes bekeken en iRacing ziet er zeer gelikt uit alleen het betalingssysteem staat me een beetje tegen, ik ga eerst maar eens rFactor 2 of Assetto Corsa proberen, fanaLEDs draait inmiddels ook prima in ETS2 en rFactor1, ook firmware 757 erop gezet waardoor het stuurtje nog net wat lekkerder aanvoelt.
Je kan het altijd 3 maanden proberen voor de prijs van 1. :)
Je hoeft niet gelijk alle content te kopen.

Misschien werkt deze actie nog steeds. 3 maanden gratis + 3 banen: http://cadillaccupracing.com

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 09-09-2013 12:26 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

nu een tijdje met de CSR elite gereden, mijn indruk? :/ wat een heerlijk stuurtje!! >:) 8) en wat levert dat ding enorme kracht zeg (de 100% FF is iets te heftigs voor mij ;) ) de instellingen zijn behoorlijk uitgebreid en dat is ook vaak nodig, pffff

@Niellie41
de actie werkt inderdaad nog en ben inmiddels voor 3 maanden lid, menu is wel wennen hoor 8) ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Bruzski op 11-09-2013 11:06 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hoi Bruzski, Ik neem aan dat je onze TS hebt gevonden. Daarin staat het meeste wel uitgelegd. En anders kan je gewoon in ons topic jouw vragen kwijt:
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts_2013_s1/header.png

• Bruzski

Bruzski

watte ??

hey Joep :) , ik zit net jullie TS het videotje te bekijken met de uitleg enz..

[ Voor 19% gewijzigd door Bruzski op 11-09-2013 11:38 ]

• Bruzski

Bruzski

watte ??

zoals in veel reviews wordt aangegeven, het joystickje op de csr/csr elite wheel die nogal bewegelijk is.. :/
http://f-wheel.com/forums...1077.msg7042.html#msg7042
YouTube: Fanatec CSR Elite wheel review (4.27min)
YouTube: FANATEC CSR ELITE Wheel Review Part-1 (6.40min)

hier dus een kleine aanpassing aan de control stick, voelt nu wat stijver aan ;)
nu nog een leuk pedaalsetje, op de flippers gas geven verveelt nogal :|

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2zhp6cw.jpg

[ Voor 245% gewijzigd door Bruzski op 23-09-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski

Bruzski

watte ??

trouwens heeft er iemand nog een tweedehands setje fanatec elite of club sport pedaaltjes liggen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

• Bruzski

Bruzski

watte ??

ik had hem al gemaild maar geen reactie, waarschijnlijk zijn ze al verkocht, ga maar eens op zoek naar een setje elite of clubsport pedaaltjes, weet iemand de levertijden bij Fanatec :?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hmmmm, jammer.
Als de spullen bij Fanatec op vrd zijn is het een kwestie van enkele werkdagen.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste