Fanatec Race stuurtjes

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Danfoss schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:20:
[...]

Pedalen kunnen maar op 1 manier. RJ stekkertje in adapter en vanuit adapter kabel in groene aansluiting op het stuur.
Als na overleg met fanatec blijkt dat het niet gaat werken koop ik meteen een goede set pedalen. Dat is het probleem ook niet, maar dan moet fanatec wel communiceren. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Voor hetzelfde geld is het namelijk wel een defect in het stuur zelf.
Wat ik begrepen heb via andere fora zijn er wat kapotte adapter kabels in omloop, waardoor de xbox pedalen niet werken. Een nieuwe adapter verhelpt het euvel.
Raar dat ze niet reageren. Misschien kom je steeds in hun spam filter terecht? Kan natuurlijk gebeuren, maar is wel lullig. Misschien even vanaf een ander adres mailen of gewoon even de telefoon pakken.

Tech. Support
Hotline:
+49 (871) 9221 299 (Mo-Fr 14.00-16.00) (UTC+01:00)

Trouwens +49 is voor Duitsland, dus ver over de grens hoef je niet te bellen. Met andere woorden, veel extra kosten.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:35
Danfoss schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:20:
[...]

Pedalen kunnen maar op 1 manier. RJ stekkertje in adapter en vanuit adapter kabel in groene aansluiting op het stuur.
Als na overleg met fanatec blijkt dat het niet gaat werken koop ik meteen een goede set pedalen. Dat is het probleem ook niet, maar dan moet fanatec wel communiceren. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Voor hetzelfde geld is het namelijk wel een defect in het stuur zelf.
90% kans dat je stuur niet kapot is. 2 jaar geleden lukte het bij mij ook niet om logitech / Ms wheel pedalen werkend te krijgen met mijn toen nieuwe PWTS.

Ik heb toen 2 keer een adapter toegezonden gekregen van fanatec (duurde toen meer als 2 weken)en nog werkte het niet.

Uiteindelijk heb 50 euro korting gekregen op de clubsports en als ik zou moeten kiezen zijn de pedalen misschien nog wel beter dan het stuurtje.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:56
Hier nu ook een goede ervaring met de service van Fanatec.

mijn standard pedals hadden een probleem met het gaspedaal. Als ik deze indrukte remde hij ook meteen.

Gister avond mailtje gestuurd met een video erbij, net een reactie gehad. Als ik het formulier invul dan krijg ik of nieuwe standard pedals opgestuurd (zonder de oude eerst kwijt te zijn) of krijg ik de koste van de standaard pedals als korting op de CSP.

Ik was toch van plan morgen de CSP te bestellen dus korting mooi meegenomen :)

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Shikaka schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:31:
Hier nu ook een goede ervaring met de service van Fanatec.

mijn standard pedals hadden een probleem met het gaspedaal. Als ik deze indrukte remde hij ook meteen.

Gister avond mailtje gestuurd met een video erbij, net een reactie gehad. Als ik het formulier invul dan krijg ik of nieuwe standard pedals opgestuurd (zonder de oude eerst kwijt te zijn) of krijg ik de koste van de standaard pedals als korting op de CSP.

Ik was toch van plan morgen de CSP te bestellen dus korting mooi meegenomen :)
CSP, daar krijg je geen spijt van!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sporedd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:21
Is er al bekent wanneer de Gewone CSR pedalen op de markt komen?
Ik wilde namelijk een CSR wheel bestellen maar vind 150 euro voor pedalen nogal veel.

Don't trust an atom, they make up everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 06:56
Nu toch iets minder te spreken over de service :P

Omdat ik die 50 euro korting krijg, krijg ik er geen Tuning Kit bij. Terwijl dit nu dus een actie is in hun webshop.
Hierdoor is effectief mijn korting dus maar 4 euro :/

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Hier een hele mooie review van de CSR: een 10

http://www.dualshockers.c...dals-and-csr-shifter-set/

Zodra de pre-order mogelijk is van de CSR Elite, gaat mijn hagelnieuwe CSR in de verkoop.

Als je intresse hebt PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan die hoge pieptoon die je hoort word aan gewerkt middels een firmware update heb ik gelezen.
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:55:
Net even een rondje gereden, bevalt op zich goed. Maar omdat ie nog niet vastzit zoals het hoort redelijk voorzichtig aan het sturen geweest. ;)
Stuur is erg glad, is gewoon plastic. Vaak schoonmaken dus, dat leer van de G25 vond ik dan zelf wel weer beter. Wel heerlijk zijn de knoppen op het stuur zelf waar je makkelijk mee door menu's kunt scrollen.

Edit:// nou even een aantal rondjes in Forza 4 kunnen rijden. Stuurt erg lekker, stuk stiller dan de G25 en ik heb het idee dat hij ook makkelijker beweegt. Bij de G25 had ik het idee dat je echt voelde dat er tandwielen langs elkaar heengingen, dat is bij dit stuur niet het geval. Wel hoor je een hoge pieptoon uit het stuurtje komen, maar met het geluid van je games aan hoor je dat niet. :)
Ben heel benieuwd hoe het rijdt als het stuurtje goed vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
weet iemand toevallig of de fanatec csr en csr elite ook past op een playseat evolution zonder noemenswaardige aanpassingen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:48

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Na meerdere mailtjes, bijna 3 weken en interventie van iemand met betere ingangen bij Fanatec heb ik gister een nieuwe adapter gekregen van Fanatec. Ze hadden deze al van te voren getest en hij werkte meteen zonder problemen. Nu kan ik eindelijk lekker racen met mijn CSR :)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Roughrock schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 22:00:
weet iemand toevallig of de fanatec csr en csr elite ook past op een playseat evolution zonder noemenswaardige aanpassingen?
De CSR zou moeten passen (deze heeft dezelfde bevestigingspunten als de porsche wheels van fanatec)

Over de CSR Elite is (helaas) nog helemaal niets bekend over de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Vanavond gewoon even als vergelijking weer even mijn oude Turbo S gemonteerd en een paar races in Forza 4 gereden.

De CSR is toch echt wel een verbetering tov de PWTS in:

-Sterkte van de FFB
-Snelheid van het stuur
-Weergave van verschillende soorten FFB
-Grip (lekker racy)
-D-pad (erg belangrijk in de menu's)
-De shifters (zijn geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 08:14:
Aan die hoge pieptoon die je hoort word aan gewerkt middels een firmware update heb ik gelezen.

[...]
Firmware 704 is the laatste beta die getest word op dit moment inderdaad. Nog even volhouden iedereen, duurt niet lang meer denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand toevallig een pedalen set over van de logitech g25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:28:
Heeft er iemand toevallig een pedalen set over van de logitech g25?
Hoeft niet meer ik heb de club sport pedals besteld bij fanatic ;)

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:23:
[...]

Hoeft niet meer ik heb de club sport pedals besteld bij fanatic ;)
Die zijn ook veel beter dan een G25 set. Sturen ze nog die gratis tuning kit mee? Ik vond het namelijk wel nodig om het gas pedaal een zwaardere veer te geven. Dus als dat niet zo is dan zou ik dat ook zeker nog overwegen. ;)

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een set Clubsport pedalen alleen heb ik hier de ene keer een deadzone inzitten en soms ook niet, maar dan komt deze na een tijdje rijden vanzelf erin.

Iemand een idee... tijd voor een nieuwe loadcell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooo, mezelf het CSR Wheel aangeschaft. Henkus bedankt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:20:
Zooo, mezelf het CSR Wheel aangeschaft. Henkus bedankt :) .
Veel plezier er mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Dutch3men schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:43:
Ik heb een set Clubsport pedalen alleen heb ik hier de ene keer een deadzone inzitten en soms ook niet, maar dan komt deze na een tijdje rijden vanzelf erin.

Iemand een idee... tijd voor een nieuwe loadcell?
Ligt eraan of het alleen de rem betreft natuurlijk, maar zo ja dan is het hoogstwaarschijnlijk een gare loadcell inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
De dag waarop we allemaal hebben gewacht:

De CSR Elite is beschikbaar voor preorder:

http://www.911wheel.de/?q=node/7219

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn CSR, dus die Elite heeft mijn interesse niet (en is me ook veel te duur!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:07:
Nou moet zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn CSR, dus die Elite heeft mijn interesse niet (en is me ook veel te duur!)
De CSR is ook een geweldig stuur. Ik heb er zelf ook 2 weken mee gereden.

Ik was ook ZEER tevreden met mijn Porsche Wheel Turbo S, totdat ik met de CSR gestuurd had.

Ik ga er dan ook van uit dat de sprong naar de CSR Elite zeker weer een stukje beter zal zijn.

Het is wel veel geld, maar ja ik heb het er voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:15
Is de CSR dan zoveel beter dan de PWTS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Henkus schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:32:
De dag waarop we allemaal hebben gewacht:

De CSR Elite is beschikbaar voor preorder:

http://www.911wheel.de/?q=node/7219
Als ik 'm nu meteen met die BMW rim had kunnen krijgen had ik m direct besteld, maar volgens mij is er voor de Elite nog niet veel bekend over de uitwisselbaarheid van de sturen. Op de een of andere manier lijkt dat Forza stuur bij lange na niet zo fijn als dat alcantara stuur van de GT2 waar ik nu mee rij.

• Henkus
Waffle schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:52:
Is de CSR dan zoveel beter dan de PWTS?
In 1 woord Ja

In 2 woorden Ja zeker !

• Nasonia
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05-2023
Shiverzz schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:01:
[...]

Als ik 'm nu meteen met die BMW rim had kunnen krijgen had ik m direct besteld, maar volgens mij is er voor de Elite nog niet veel bekend over de uitwisselbaarheid van de sturen. Op de een of andere manier lijkt dat Forza stuur bij lange na niet zo fijn als dat alcantara stuur van de GT2 waar ik nu mee rij.
De Elite kent geen uitwisselbare stuurtjes, dat is alleen bij het clubsport wheel.
540 euro is wel veel geld, en ik heb niks te klagen over mijn GT3RS, maar wie weet komt hij er nog wel eens. :)

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Wel verwisselbaar, alleen niet hot-swappable. Maar dat vind ik niet zo interessant.

• Nasonia
Shiverzz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:49:
Wel verwisselbaar, alleen niet hot-swappable. Maar dat vind ik niet zo interessant.
Oke wist ik nog niet. :) Geen quick release is inderdaad jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het CSR Wheel in mn bezit wou ik eerst even w8 met het bestellen van pedalen omdat ik in januari op vakantie ga. Maarrrrrr kon het toch niet laten dus heb nu maar de CSR Elite Pedals besteld. Afleverdatum 21 november UPS :-). Dit alles in combinatie met mn playseat :*) . Zo blij als een hond met ........

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2011 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 07:43:
Met het CSR Wheel in mn bezit wou ik eerst even w8 met het bestellen van pedalen omdat ik in januari op vakantie ga. Maarrrrrr kon het toch niet laten dus heb nu maar de CSR Elite Pedals besteld. Afleverdatum 21 november UPS :-). Dit alles in combinatie met mn playseat :*) . Zo blij als een hond met ........
Goede zet Marijn, dat stuurtje dat bleef je natuurlijk heel de tijd aan kijken.
Dan heeft het geen zin om te wachten en moet je gewoon de knoop door hakken.
Ik heb de CSR Elite inmiddels besteld en zelfs 40 euro extra aan shipping kosten betaald. Hopelijk word ie binnen een maand geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Kon t uiteindelijk ook niet laten om toch de Elite te bestellen. Ben heel erg benieuwd hoe dit stuur zich verhoudt tot de GT2. Het lange wachten kan (weer) beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vraag ten overvloede maar toch bij deze. Als mn Csr stuur uit is geweest zijn de settings ook weg. Nu heb ik gehoord dat hier een firmware update voor is alleen dat het nog een beta versie is?? Draai mn laptop op windows 7. Bestaat er al een mogelijkheid om aan deze firmware update te komen of moet ik nog wachtten op de goede zodat ik hem via windows 7 kan installeren???

groeten Marijn.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34

TNJ

Frugalite

CSR-E pre-orders stop gezet. Deze worden weer geaccepteerd, zodra de productie weer bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 22:21:
Misschien een vraag ten overvloede maar toch bij deze. Als mn Csr stuur uit is geweest zijn de settings ook weg. Nu heb ik gehoord dat hier een firmware update voor is alleen dat het nog een beta versie is?? Draai mn laptop op windows 7. Bestaat er al een mogelijkheid om aan deze firmware update te komen of moet ik nog wachtten op de goede zodat ik hem via windows 7 kan installeren???

groeten Marijn.
Hoi Marijn,

Hier nog een stukje aftersales support ;)

De firmware is nog steeds beta en is alleen verkrijgbaar via Fanatec support.

Je zou dus kunnen proberen om daar een mailje naar toe te sturen en anders nog even wachten.

Hoe bevalt je stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Henkus,

Stuurtje en pedalen zijn uit de kunst. Weer een hele vooruitgang vergeleken met de set (g25) die ik hiervoor had. Las dat de preorders zijn stop gezet voor het Elite stuur dus hoop dat jij geluk hebt met het vroeger preorderen ;) . Thnx voor de aftersalessupport.
Henkus schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:26:
[...]

Hoi Marijn,

Hier nog een stukje aftersales support ;)

De firmware is nog steeds beta en is alleen verkrijgbaar via Fanatec support.

Je zou dus kunnen proberen om daar een mailje naar toe te sturen en anders nog even wachten.

Hoe bevalt je stuurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 00:44
Zit ook al een tijdje te kijken naar een set sturen, en ondertussen ben ik aan het sparen. Nou heb ik 2 vragen, 1. Gaan de Porsche stuurtjes er binnen kort uit? 2. Wat zijn de betaal opties bij de Fanatec site( al eens door gebladerd meende dat je gelijk via de bank kon overmaken maar kon ik later niet terug vinden?)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan via Paypal account betalen.
Psyonara schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:25:
Zit ook al een tijdje te kijken naar een set sturen, en ondertussen ben ik aan het sparen. Nou heb ik 2 vragen, 1. Gaan de Porsche stuurtjes er binnen kort uit? 2. Wat zijn de betaal opties bij de Fanatec site( al eens door gebladerd meende dat je gelijk via de bank kon overmaken maar kon ik later niet terug vinden?)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey alle fanatec fanaten !!! Hier een vraag, weet iemand of de fantatec clubsport met f1 wheel al te koop is?? en waar je die kunt kopen in NL?? Heb Fanatec al gemaild maar daar kreeg ik een vaag mailtje van terug....
IEMAND ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:03:
Hey alle fanatec fanaten !!! Hier een vraag, weet iemand of de fantatec clubsport met f1 wheel al te koop is?? en waar je die kunt kopen in NL?? Heb Fanatec al gemaild maar daar kreeg ik een vaag mailtje van terug....
IEMAND ???
Nee, hij nog niet te koop.

Als het mee zit eind januari, als het tegen zit eind januari 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Henkus schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 21:30:
[...]

Nee, hij nog niet te koop.

Als het mee zit eind januari, als het tegen zit eind januari 2012
Niet volgens Thomas:
As we are now in control of the CSR E production in terms of quantity and quality we can now focus on the ClubSport Wheel (CSW) and both rims. Production for CSW is now planned to start in January but we just added more features and a new PCBA design which should improve quality. This new design is not fully tested yet so I cannot confirm any date yet. Due to our good UPS freight rates we will offer direct import from China by UPS so shortly after production we should be able to ship wheels.
Best case: January
Worst case: April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 21:03:
IEMAND ???
Hou even GTplanet.net (waar Thomas zelf vaak actief is) en zijn blog op http://www.911wheel.de/ in de gaten. Als je een account aanmaakt op z'n blog zie je meer artikelen die anders verborgen zijn voor niet geregistreerden.

Ik ben community tester voor de CSW en moet helaas ook nog wachten, en dat duurt lang als je iets graag wil. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LogiForce op 06-12-2011 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
LogiForce schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:29:
Ik ben community tester voor de CSW en moet helaas ook nog wachten, en dat duurt lang als je iets graag wil. ;)
Zal ook nog wel heel even duren, ik heb ook nog niks gehoord over een test versie, alleen stephane heeft er eentje in bezit en daarnaast volgens mij alleen Darin. De community testers krijgen overigens gewoon een retail stuurtje. En ik gok dus dat uitgave daarvan ongeveer gelijk is aan de data die Thomas post. Ikzelf heb nog geen beta stuurtje van de CSW, maar wel al 2 maanden een CSR E, waar ik een hoop fouten uit gehaald heb, kan dus niet wachten op de retail versie van de CSR E (en in zekere mate dus ook de feel van de CSW). Ik kan nu namelijk niet een normale review schrijven over de nieuwe Fanatec basis, de beta versie verschilt namelijk als het goed is enorm :)
Henkus schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:22:
[...]

De CSR zou moeten passen (deze heeft dezelfde bevestigingspunten als de porsche wheels van fanatec)

Over de CSR Elite is (helaas) nog helemaal niets bekend over de bevestiging.
De elite komt standaard met een adapter waardoor hij op de hardmount gaten van een CSR/Porsche Wheel past. Stuurtje komt wel ietsjes dichterbij en hoger als een porsche stuurtje, maar dit is cm werk en in principe niet direct storend.

Als je hem plat wilt monteren zonder adapter heb je wel andere boorgaten nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door OneSixthRoy op 06-12-2011 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Roy Visser schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:44:
[...]

Zal ook nog wel heel even duren, ik heb ook nog niks gehoord over een test versie, alleen stephane heeft er eentje in bezit en daarnaast volgens mij alleen Darin. De community testers krijgen overigens gewoon een retail stuurtje. En ik gok dus dat uitgave daarvan ongeveer gelijk is aan de data die Thomas post. Ikzelf heb nog geen beta stuurtje van de CSW, maar wel al 2 maanden een CSR E, waar ik een hoop fouten uit gehaald heb, kan dus niet wachten op de retail versie van de CSR E (en in zekere mate dus ook de feel van de CSW). Ik kan nu namelijk niet een normale review schrijven over de nieuwe Fanatec basis, de beta versie verschilt namelijk als het goed is enorm :)

[...]

De elite komt standaard met een adapter waardoor hij op de hardmount gaten van een CSR/Porsche Wheel past. Stuurtje komt wel ietsjes dichterbij en hoger als een porsche stuurtje, maar dit is cm werk en in principe niet direct storend.

Als je hem plat wilt monteren zonder adapter heb je wel andere boorgaten nodig.
Simracer92 (van GTplanet.net) heeft ook een Beta stuurtje (is verzonden op het moment dat de community test samples ook verstuurd zijn. Een 14 dagen terug).
Bedankt voor het eruit slopen van de foutjes en dergelijke, ook al is de Elite een ander stuurtje de basis is redelijk hetzelfde. Dus het zal vast wel invloed op elkaar hebben.
Jammer dat je geen gewone review kan schrijven. Had graag morgen (zaterdag 10 december 2011) de input van een landgenoot gehoord over de Elite ook al krijg ik een CSW. Zat te denken om de Elite er naast te nemen misschien voor de xbox.
Misschien kan je wel uit de doeken doen hoe hij zich ongeveer zal verhouden tot de T500 RS (precisie, snelheid, kracht en accurate FFB... etc)? Oftewel hoe positioneerd het stuur zich grofweg (aangezien het een beta stuur is dat je hebt) ten opzichte van de rest. Dat het het beste stuur is voor de xbox kan je immers zowiezo al moeilijk onderuit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneSixthRoy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-06 20:17
LogiForce schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:16:
[...]

Simracer92 (van GTplanet.net) heeft ook een Beta stuurtje (is verzonden op het moment dat de community test samples ook verstuurd zijn. Een 14 dagen terug).
Bedankt voor het eruit slopen van de foutjes en dergelijke, ook al is de Elite een ander stuurtje de basis is redelijk hetzelfde. Dus het zal vast wel invloed op elkaar hebben.
Jammer dat je geen gewone review kan schrijven. Had graag morgen (zaterdag 10 december 2011) de input van een landgenoot gehoord over de Elite ook al krijg ik een CSW. Zat te denken om de Elite er naast te nemen misschien voor de xbox.
Misschien kan je wel uit de doeken doen hoe hij zich ongeveer zal verhouden tot de T500 RS (precisie, snelheid, kracht en accurate FFB... etc)? Oftewel hoe positioneerd het stuur zich grofweg (aangezien het een beta stuur is dat je hebt) ten opzichte van de rest. Dat het het beste stuur is voor de xbox kan je immers zowiezo al moeilijk onderuit. ;)
Er zitten toch absoluut nog wel een aantal grote verschillen tussen mijn Beta stuurtje en de Community Test Samples. Daarom is het ook moeilijk om te zeggen hoe hij vergelijkt met de T500RS. Ik heb er ervaring mee en kan dus zeggen dat kwa snelheid en kracht de CSR absoluut niet onderdoet en vooral nog een extra stuk "smoother" aanvoelt. De accurate FFB is 1 van de dingen waar ik me mee heb bezig gehouden, aangezien het stuurtje daar op de PC toch een gigantisch gat liet vallen. Op de Xbox360 voelde het stuurtje super, maar op de PC miste er een hoop effecten en werden er ook een hoop verkeerd weergegeven. Ik moet dit alleen nog even testen met nieuwe drivers/firmware die er aan zitten te komen, en hoop dat dan ook die fouten er uit zijn gehaald. iRacing was bijvoorbeeld niet te doen met de CSR E, sommige wagens voelde briljant, waar andere echt waardeloos waren.

PS, ook grappig dat ik met mijn simpele schema'tje en youtube filmpjes de Frex Shift+ veel terugzie als combinatie met de fanatec stuurtjes. I started that! :D

[ Voor 4% gewijzigd door OneSixthRoy op 11-12-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Als het goed is komt morgen eindelijk mijn CSR Elite binnen. :P :9~ _/-\o_

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Ik ga in ieder geval nooit meer een Fanatec kopen, hoe veelbelovend die stuurtjes ook zijn, of beter gezegd lijken. Allemaal bla bla en hoog van de toren geblaas, maar uiteindelijk blijk je een premium prijs te betalen voor een cheap ass chinees slecht gefabriceerd stuurtje dat als je geluk hebt 2 jaar meegaat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Heb 'm binnen! Damn wat een heerlijk stukje Germaneering en van een totaal ander kaliber dan de PWTS of de GT2. Kan m alleen van t weekend pas gaan testen..

• Henkus
Afbeeldingslocatie: http://img249.imageshack.us/img249/4199/img8470g.jpg

Ik heb em ook binnen, zit alleen te wachten op de laaste firmware die elk moment gereleased kan worden.

Zeker een mooi stukje "germaneering" alleen het stuur zelf had wat steviger kunnen zijn.

Ga ik weer verder met " testen " ;)

De force feedback is van die sterkte, dat je zo een paar spierballen kweekt tijdens het simracing :9

• Henkus
Net nieuwe firmware beschikbaar op 911wheel.de

http://www.911wheel.de/?q=node/7467#attachments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

@Henkus:
Gaat lekker Henkus, of moet ik zeggen HoiHman? ;)
Geniet van dat ding... je hebt het verdient. Nu ik nog... maar ik zal wel op de vroege paashaas moeten wachten. :+

@Roy:
Ik snap wat je bedoelt met die issues. Had er al meerdere over gehoord. FW 707 was ook nog buggy die Henkus er ook nog op had, gelukkig heeft Thomas nu 715 naar buiten gegooid met een nieuwe FW updater. Scheelt mij weer een XP bakje bouwen voor veilig updaten. Zal jammer zijn als ik een beste baksteen maak van de CSW. lol

Frex shifter+ was jouw idee? Hmmm... heb alleen geen Frex centjes op moment. Plus moet nog een rSeat hebben. ;)

Overigens als de benchmark van Sonac gezien? http://f-wheel.com/reviews/csr-elite-wheel-benchmarked

[ Voor 7% gewijzigd door LogiForce op 16-12-2011 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is zo'n rSeat niet erg krap, als je wat breder bent dan gemiddeld? Omdat die stang zo net naast je benen zit lijkt me dat vrij irritant.. Ben ook nog op zoek naar een betaalbare seat en deze ziet er wel goed uit.
Ultieme droom is natuurlijk de Fanatec Rennsport Cockpit, maar goed, kaching.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel plezier ermee Henkus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik helaas pech met mijn CSR Elite:

De pads met alcantara zitten los en maken een krakend geluid.

Mailtje gestuurd naar fanatec (met video) en hij moet RMA.

Als je algehele kwaliteit van de CSR Elite bekijkt, dan is het stuur zelf ook wel het zwakste plek.

Ik baal natuurlijk als een stekker, nog even een mailje gestuurd naar fanatec of dat niet over een week of twee kan, zodat ik er in iedergeval tijdens de kerstdagen nog gebruik van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Jammer om te horen van je stuur, das pech hebben.

Ik heb mijn Elite afgelopen weekend eens flink aan de tand gevoeld met FM4 en GT5.
Kan niet anders zeggen dan dat ik zeer onder de indruk ben van dit stuur.
Interne wrijving is minimaal voelbaar, maar als de FFB erin komt worden er toch behoorlijke krachten op het stuur losgelaten.
Ook de precisie van de FFB is een grote vooruitgang tov de GT2 en PWTS, die ik hiervoor had. Je voelt echt beter aankomen wanneer je banden tractie verliezen, dan wel terugwinnen.

Enige nadeel wat ik op dit moment kan bedenken is de kwaliteit van het stuurwiel. Dit voelt gewoon niet heel erg degelijk aan (zoals bij Henkus al is gebleken) en staat niet in verhouding tot de super solide bouw van de metalen base waar het stuur aan vast zit. Van mij mogen die alternatieve rims zsm gereleased worden, al zal dat Fanatec kennende nog wel even gaan duren.

Iemand nog interesse in een GT2? O-) DM maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Inderdaad, het stuurwiel zelf beweegt/buigt, maar de as en het huis is super stevig, zonder ENIGE ruimte.

Een ander (metalen) stuur zou inderdaad een enorme upgrade zijn voor de CSR Elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Henkus schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:31:
Inderdaad, het stuurwiel zelf beweegt/buigt, maar de as en het huis is super stevig, zonder ENIGE ruimte.

Een ander (metalen) stuur zou inderdaad een enorme upgrade zijn voor de CSR Elite.
Ik snap zowiezo niet de keuze voor een plastic stuur op de Elite. Een apparaat van 500 euro. Maar ja... mag je weer niks van zeggen op GTP... beetje Fanatec fanboys daar. lol
Ik vind voor een apparaat van dergelijke prijs klasse mag je toch wel een degelijk stuur verwachten, zeker als je naar de concurrenten van heden en verleden bekijkt en zelfs uit lagere prijs klasse.

Fijne kerst hier allemaal trouwens :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik moet wel zeggen dat ik tijdens het racen zelf geen last heb van het "flexen" van het stuur.

Het voelt nog steeds solide aan (op de knisperende alcantara pads na)

Nu alleen een geschikt moment om mijn stuur RMA te sturen proberen te vinden, wat erg moeilijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Fanatec heeft het netjes opgelost:

Morgen krijg ik een nieuwe CSR Elite en na ontvangst kan ik mijn huidige retour sturen.

Dat is goed geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Netjes geregeld dus. Nu ik nog een Elite... ooit. lol

Ik wil eerst mijn rig bouwen met mijn Recaro stoel. Het ding is electrisch verstelbaar. Iemand ervaring met dit aansluiten op 230v? Or misschien een sigarette aansteker voor de auto inbouwen in de PC en dat ding aan de 12v lijn van de voeding hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
ik zou dan gewoon een (zware? zie specs van stoel) 12v voeding pakken die je op 230 kan aansluiten.

je moet dan opletten op de stroom die de stoel maximaal nodig heeft voor het verstellen, dit staat in Ampéres (A) aangegeven op de stoel, of ergens in de handleiding oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Vandaag mailtje ontvangen van fanatec:

Ik moet zelf de CSR Elite retour zenden, kopietje van de bon mailen en de verzendkosten worden vergoed.

Dat is toch netjes, Ik heb dus sinds vandaag maar weer 1 CSR Elite, maar dat is meer dan genoeg

De laatste firmware update maakt dit echt het beste (multi platform) stuur wat er te koop is.

Ik weet gewoon niet wat ik op het moment eerst moet spelen: f1 2011, Dirt 2 of Dirt 3 (monte carlo vandaag gekocht), Forza 4 of GT5. Het voelt allemaal even goed aan met de CSR Elite.

Dan is er nog rFactor, Race Injection, RSRBR 2012, Grid, Ferrari academy

Ik kom gewoon tijd te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de porsche 911 gt2 wheel clubsport edition kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Henkus schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 21:14:
Dan is er nog rFactor, Race Injection, RSRBR 2012, Grid, Ferrari academy

Ik kom gewoon tijd te kort.
Misschien heb je hem nog niet, maar je kunt rFactor2 eraan toevoegen, althans de beta. Deze is sinds enkele dagen uit. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

TNJ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:51:
[...]

Misschien heb je hem nog niet, maar je kunt rFactor2 eraan toevoegen, althans de beta. Deze is sinds enkele dagen uit. O-)
Ik vind het zelf maar niks, RF2. Ze hebben een andere idee van een sim als ik denk ik. En ja, ik bezit zo goed als elk sim spel dat er is. Dus ik heb wel degelijk vergelijkings materiaal. ;)
Ik vind het grafisch verouderd al, en de crash physics kloppen niet. Daarnaast vind ik de krachten die ik door krijg via het stuur niet de realiteit benaderen en heb ik daardoor weinig tot geen contact met de auto.

De CSR Elite is uit de webshop verdwenen. Of geen voorraad meer of misschien omdat er meerdere Elites de geest geven op moment. Door verbrande electra en/of motoren. Of andere dingen als speling in het stuurkolom (naar voren en achteren te bewegen).

[ Voor 16% gewijzigd door LogiForce op 22-01-2012 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

LogiForce schreef op zondag 22 januari 2012 @ 05:02:
[...]

Ik vind het zelf maar nog niks, RF2. Ze hebben een andere idee van een sim als ik denk ik. En ja, ik bezit zo goed als elk sim spel dat er is. Dus ik heb wel degelijk vergelijkings materiaal. ;)
Ik vind het grafisch verouderd al, en de crash physics kloppen nog niet. Daarnaast vind ik de krachten die ik door krijg via het stuur nog niet de realiteit benaderen en heb ik daardoor weinig tot geen contact met de auto.
Ik heb het ff voor jou verbeterd, want het blijft toch een beta, he? :) Heb je gekeken naar settings voor de FF die andere gebruikers van jouw stuur ingesteld hebben? Op SimHQ zijn ze namelijk heel erg positief over de FF.

Misschien is de CSR-E uit de shop, omdat de CSW eraan komt? Deze gebruikt toch ook voornamelijk dezelfde onderdelen, AFAIK.

[EDIT]Thomas schrijft op zijn blog:
The huge demand for this wheel does not stop so we are still importing wheels with UPS to keep us with the demand.

But in China, all factories are closed now due to Chinese New Year holidays so that the shipments come to an end for a little while.

So the next shipments of this wheel arrive in late February. Several people asked me when we expect to get more units in by sea freight and lower the price. It seems that this won't happen before summer as the upcoming production of the CSW will use up the extra production capacity we are building up now.

The electronics of the CSW is still under revision and we need to do more testing so we are now looking at a late Q1 production start.

[ Voor 29% gewijzigd door TNJ op 22-01-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
LogiForce schreef op zondag 22 januari 2012 @ 05:02:
[...]

Ik vind het zelf maar niks, RF2. Ze hebben een andere idee van een sim als ik denk ik. En ja, ik bezit zo goed als elk sim spel dat er is. Dus ik heb wel degelijk vergelijkings materiaal. ;)
Ik vind het grafisch verouderd al, en de crash physics kloppen niet. Daarnaast vind ik de krachten die ik door krijg via het stuur niet de realiteit benaderen en heb ik daardoor weinig tot geen contact met de auto.

De CSR Elite is uit de webshop verdwenen. Of geen voorraad meer of misschien omdat er meerdere Elites de geest geven op moment. Door verbrande electra en/of motoren. Of andere dingen als speling in het stuurkolom (naar voren en achteren te bewegen).
Ik heb Rfactor 2 van morgen gekocht en niet meer dan 10 minuten gespeeld.

Tot NU toe echt zonde van mijn 35 euro.

De game is inderdaad grafisch verouderd en daarbij loopt de game voor meter in eyeinfinity op mijn HD6970.

Ik heb ook speling op de as van mijn CSR Elite, nu een week geleden een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord gekregen.

Ik vermoed sterk dat er wat productie veranderingen doorgevoerd worden en dat het stuur daarom voorlopig even uit de webshop is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:33

Niellie41

[object Object]

En iRacing dan?
Dat is imho op dit moment een van de beste sims. Het leukste er aan is, dat je ALTIJD tegen andere mensen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Niellie41 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:46:
En iRacing dan?
Dat is imho op dit moment een van de beste sims. Het leukste er aan is, dat je ALTIJD tegen andere mensen speelt.
Ik ben nog niet aan iracing begonnen. Ik race meestal off line, dus geen multi player.

Ik heb vaak te weinig tijd of moet de games regelmatig op pauze zetten voor : telefoon, kids de vrouw ect ect. Bij multiplayer gaat dit niet, vandaar.

Ik wel C.A.R.S. gekocht vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Iemand een idee waar het in hemelsnaam aan kan liggen waarom ik regelmatig last heb van het feit dat mn csr elite pedalen in combinatie met het csr wheel niet altijd goed samenwerken. Het stuur werkt wel altijd maar als ik bv online wil gaan rijden lijkt het net of de pedalen op blokkeerstand staan. Kan dan soms maar een beetje gas geven. Vaak stop ik een keer het stekkertje eruit en in het stuurwiel en dan doen de pedalen het weer. Heb de pedalen en het stuur sinds november. Heeft dit met de loadcel te maken?
Voor de rest een prima stuur na de update 706. Pedalen als ze gelijk werken ook prima.

Groeten Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Wauw, ik ben al een tijdje aan het sparen voor een stuur van Fanatec (meer bepaald de CSW, alleen nog wachten tot die uitkomt ^^ ALS die ooit uitkomt ;)), maar als ik het hier zo lees ga ik toch opnieuw voor een G27. Dan moet ik het wel doen met tandwieltjes ipv een riem, maar als dat betekent dat ik kan blijven rijden en niet na 2000 virtuele km al een RMA moet doen, neem ik het er graag bij.

edit: Tenzij er natuurlijk alleen geklaagd wordt over de faulty modellen en verder niks gezegd wordt over de exemplaren die wel goed blijven werken, en dat Fanatec over het algemeen betrouwbare producten aflevert?

[ Voor 21% gewijzigd door Tokkes op 06-02-2012 23:00 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Blijkbaar is de prijs van der CSR gedaald. Het complete XL pakket is 100€ goedkoper:
http://www.911wheel.de/?q=node/7945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Tokkes schreef op zondag 05 februari 2012 @ 13:51:
Wauw, ik ben al een tijdje aan het sparen voor een stuur van Fanatec (meer bepaald de CSW, alleen nog wachten tot die uitkomt ^^ ALS die ooit uitkomt ;)), maar als ik het hier zo lees ga ik toch opnieuw voor een G27. Dan moet ik het wel doen met tandwieltjes ipv een riem, maar als dat betekent dat ik kan blijven rijden en niet na 2000 virtuele km al een RMA moet doen, neem ik het er graag bij.

edit: Tenzij er natuurlijk alleen geklaagd wordt over de faulty modellen en verder niks gezegd wordt over de exemplaren die wel goed blijven werken, en dat Fanatec over het algemeen betrouwbare producten aflevert?
De eerste badge van Fanatec hebben meestal nog een paar fouten. Je kan beter wachten tot de 2e/3e badge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Niellie41 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:08:
[...]

De eerste badge van Fanatec hebben meestal nog een paar fouten. Je kan beter wachten tot de 2e/3e badge.
*batch ;)

hmm, dan ga ik de CSW aan mij laten voorbijgaan en de volgende batches CSR E afwachten. Zit al 3 maand zonder stuurtje (playseat is leeg :o). Had vroeger een G27 maar wegens geldnood verkocht. En ondertussen zit de goesting om te racen zo in m'n vingers en voeten dat ik ASAP terug een (kwaliteits)stuurtje wil. Heb hier nog wel een MoMo staan, maar komende van een G27... :p

[ Voor 30% gewijzigd door Tokkes op 06-02-2012 23:30 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vond het woord er al raar uit zien, maar dacht dat het wel zo goed was. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Niellie41 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:01:
Ik vond het woord er al raar uit zien, maar dacht dat het wel zo goed was. :p
Een badge is het logo op je stuur of motorkap van je auto van de fabrikant.

Zo'n geval...

Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01737/bmw_1737418c.jpg

Ik zit te twijvelen of ik uberhaubt wel een CSR Elite alleen om Forza zal nemen. Beetje prijzig voor een spel. Voor de rest heb ik straks de CSW wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
LogiForce schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:26:
[...]

Een badge is het logo op je stuur of motorkap van je auto van de fabrikant.

Zo'n geval...

[afbeelding]

Ik zit te twijvelen of ik uberhaubt wel een CSR Elite alleen om Forza zal nemen. Beetje prijzig voor een spel. Voor de rest heb ik straks de CSW wel. :/
Mag ik dan vragen waarom je voor de CSW gaat in plaats van de CSR E? Aangezien de csr xbox-compatibiliteit heeft en je toch ook Forza speelt? De quick-release biedt.toch ook niet zoveel meerwaarde?

edit: stond net bij m'n vaste hardwareboer, en zag daar een stapel G27's staan. Kwam eigenlijk voor een Z906, heb even afgewogen (moest kiezen, geen optie om beiden mee te nemen), en heb dan maar beslist de Z906 te kopen en nog wat te wachten eer ik een CSR E kan bestellen. Alleen zo bummer dat je voor 600 euro enkel nog maar een stuur hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Tokkes op 11-02-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Ze hebben blijkbaar ook nog web programmers nodig op vBulletin en OpenCart. Toch leuk om zo bij een bedrijf me te kunnen doen. (blog post)

• Phusebox
Is er hier nog iemand die de adapter heeft voor de Porsche stuurtjes in combinatie met de Microsoft pedalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce

LogiForce

The Black Whole

Tokkes schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 10:43:
[...]

Mag ik dan vragen waarom je voor de CSW gaat in plaats van de CSR E? Aangezien de csr xbox-compatibiliteit heeft en je toch ook Forza speelt? De quick-release biedt.toch ook niet zoveel meerwaarde?

edit: stond net bij m'n vaste hardwareboer, en zag daar een stapel G27's staan. Kwam eigenlijk voor een Z906, heb even afgewogen (moest kiezen, geen optie om beiden mee te nemen), en heb dan maar beslist de Z906 te kopen en nog wat te wachten eer ik een CSR E kan bestellen. Alleen zo bummer dat je voor 600 euro enkel nog maar een stuur hebt.
Omdat ik community tester ben voor de CSW (Dus CSW basis + Formula Stuur + BMW GT Stuur). En dus kan ik die krijgen voor 50% van de volle prijs. Die aanbieding laat ik niet liggen. Daarnaast stap ik gauw eens van een auto met formula stuur in een auto met een gewoon stuur, dus een Quick Release is handig voor mij. Zeker met het testen in CARS bijvoorbeeld. ;)

Dus zit gewoon nog te denken aan wat te nemen voor de xbox voor de fun. Een CSR Elite wat het verschil in FFB minder groot maakt, of een gewone CSR. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik vroeg me af of iemand met het Forza Motorsport CSR Wheel Value Pack XL tijd en zin heeft om even de onderdelen afzonderlijk te wegen.

Ik ben namelijk bezig met het ontwerp/de bouw van een 2DOF wipermotor motion sim en wil deze later (lees: als het budget er is) voorzien van deze set.

Voor het bepalen van het optimale balance point van het geheel heb ik alleen wel nu al de afzonderlijke gewichten nodig van het stuur, de pedalen en de shifter.

Heb hierover Fanatec al gemaild, maar zij weten helaas alleen het bruto (pakket)gewicht:

• CSR Wheel: 5,6kg
• CSR Elite pedals: 7kg
• CSR Shifter set: 5,6kg

Thx!

• Henkus
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:10:
Hallo

Iemand een idee waar het in hemelsnaam aan kan liggen waarom ik regelmatig last heb van het feit dat mn csr elite pedalen in combinatie met het csr wheel niet altijd goed samenwerken. Het stuur werkt wel altijd maar als ik bv online wil gaan rijden lijkt het net of de pedalen op blokkeerstand staan. Kan dan soms maar een beetje gas geven. Vaak stop ik een keer het stekkertje eruit en in het stuurwiel en dan doen de pedalen het weer. Heb de pedalen en het stuur sinds november. Heeft dit met de loadcel te maken?
Voor de rest een prima stuur na de update 706. Pedalen als ze gelijk werken ook prima.

Groeten Marijn
Hallo Marijn,

Wel een erg late reactie, maar toch doe ik nog een poging:

-Als je het probleem al voor de update van de firmware had, dan ligt het daar niet aan.
-Ik heb met mijn Clubsport pedalen geen enkel probleem gehad, dus misschien dat het dan toch in de CSR Elite pedalen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie Henkus. Probleem is opgelost. Lag toch aan de pedalen. Heb een filmpje naar Johannes Kirsch gestuurd en die stelde vast dat er iets mis was met de pedalen. Heb netjes een nieuwe set Elite pedalen thuisgestuurd gekregen en de oude heb ik teruggestuurd. Heb ook netjes de kosten van het terugsturen van Fanatec teruggehad. Alles netjes afgewerkt dus en heb nu geen problemen meer.

groeten Marijn.
Henkus schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:46:
[...]

Hallo Marijn,

Wel een erg late reactie, maar toch doe ik nog een poging:

-Als je het probleem al voor de update van de firmware had, dan ligt het daar niet aan.
-Ik heb met mijn Clubsport pedalen geen enkel probleem gehad, dus misschien dat het dan toch in de CSR Elite pedalen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb tot nu toe mijn G25 pedalen altijd gebruikt maar wil een nieuw setje aanschaffen.

Welke set zouden jullie aanraden? Ik gebruik mijn CSR puur voor de fun, ik rij geen competities of zoiets.
Daarom heb ik destijds bijvoorbeeld ook geen CSR Elite gekocht.

Zit te kijken voor de CSR en de CSR Elite, maar passen die gewoon op een playseat? Of is het weer gaten boren?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53
Afbeeldingslocatie: http://www.911wheel.de/files/faq_pics/tj4/CSS_prototype.jpg

De ClubSport Shifter, zie 911wheel.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 00:44
Had gehoopt dat er nog een handrem bij in zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Psyonara schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:28:
Had gehoopt dat er nog een handrem bij in zou zitten.
Tja, als je alles in één keer te zien krijgt, is het wel erg lang wachten tot ze in de shop liggen. Heb nu al moeite rustig te blijven m.b.t. de CSW.

*F5 F5 F5 F5*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pedalen zijn binnen, jammer dat ze niet direct passen op mijn Playseat. Heb nu een stuk mdf gepakt en op maat gemaakt. Zo eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

TNJ schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:29:
[...]

Tja, als je alles in één keer te zien krijgt, is het wel erg lang wachten tot ze in de shop liggen. Heb nu al moeite rustig te blijven m.b.t. de CSW.

*F5 F5 F5 F5*
Ik zit ook te wachten op de CSW. Ben erg benieuwd of het 'worst case' scenario / datum die ze in december noemden, gehaald gaat worden. (ze zeiden toen April)....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Hoogie2004 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:45:
[...]

Ik zit ook te wachten op de CSW. Ben erg benieuwd of het 'worst case' scenario / datum die ze in december noemden, gehaald gaat worden. (ze zeiden toen April)....
Ik ben ook erg benieuwd. Heb zo stilletjesaan het kleine fortuin bij elkaar kunnen schrapen, nu hopen dat mijn verwachtingen ingelost zullen worden (en dat het stuur niet te veel of te erge productiefouten bevat).

Uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch voor de CSW gaan en niet voor de CSR E (die zou ik normaal overwegen wegens Xbox compatibility), aangezien m'n Xbox FUBAR is en ik eigenlijk geen zin meer heb in die halvegare sim-arcader genaamd Forza 4. Als pCARS iets degelijk wordt, kan ik Forza en GT al links laten liggen (als je het voor de graphics doet :)). Anders blijf ik lekker bij iRacing. Maar eerst wachten op die CSW... Al sinds ik m'n G27 verkocht heb (4 maand geleden)

BTW, hoe gaan Playseat Evolution-stoeltjes samen met Fanatec stuurtje, meer bepaald de CSR E (+ pedalen en evt. shifter set)? Ik vermoed dat de CSR (E) wel op dezelfde manier moet worden vastgemaakt als de CSW? En de pedalen (CSP Elite dus :)), passen die zonder problemen?

Anders gaat het misschien toch opnieuw een G27 worden, geen zin om die playseat te koop te zetten en dan een stand te moeten kopen die wel past. Ben ik nog meer geld kwijt...

[ Voor 18% gewijzigd door Tokkes op 23-03-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gisteren door Thomas over de CSW (en de andere rims voor CSR-e):
We are now making prototypes of more CSR E rims but I have not tested anything yet. April is still possible for the CSW if we fly in some wheels and nothing goes wrong with the tests af the latest samples.

As soon as we find significant problems we need to make another round of prototypes and this takes time. So far we only have a few assembly and firmware issues which can be fixed with the current series of wheels so it looks not too bad.

We developed the wheels for over 2 years so a 4 months delay is relatively short in relation to that but I am aware that we need to get it done now.
bron: http://www.911wheel.de/?q=node/8191#comment-21323

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 27-03-2012 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Nee, Thomas, you need to get it done when it's done. Geen overhaast product, daarvoor kost dat ding teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tokkes schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:21:
Nee, Thomas, you need to get it done when it's done. Geen overhaast product, daarvoor kost dat ding teveel :)
In essentie zegt hij dat ook. Het is mogelijk dat April te halen is, hij zegt niet waarvoor (begin community tests, begin levering consumenten?) en hij houd een complete boom achter de deur door te zeggen dat als er issues uit de tests komen, de levering uitgesteld word.

Ik heb persoonlijk ook liever over 2-3 maanden een fantastisch, probleemloos product, dan binnen nu en een maand een product dat maar half werkt. Neemt niet weg dat wachten moeilijk is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het 911 Carrera stuurtje een beetje een goede aankoop voor zijn prijsrange? zoek namelijk een stuurtje tot ~125 euro, en deze is net wat goedkoper dan een tweedehands afgeragde G25 namelijk.

Wat ik na verloop van tijd eventueel zou willen upgraden: pedals(csr elite) en shifter (clubsport)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:34:
Is het 911 Carrera stuurtje een beetje een goede aankoop voor zijn prijsrange? zoek namelijk een stuurtje tot ~125 euro, en deze is net wat goedkoper dan een tweedehands afgeragde G25 namelijk.

Wat ik na verloop van tijd eventueel zou willen upgraden: pedals(csr elite) en shifter (clubsport)
Geen persoonlijke ervaring, maar even gegoogled:
http://www.virtualr.net/f...-911-carrera-wheel-review
Overall, the Carrera Wheel is great value and a cheap entry into the world of Fanatec’s Porsche wheels, lacking some of the more exotic features of its bigger brothers but still featuring the same well-engineered design at heart.
Klinkt dus prima. Enige downside is schijnbaar de pedalen, maar die vergelijken ze met de G27 pedalen, wat niet helemaal eerlijk is.

[ Voor 6% gewijzigd door Hoogie2004 op 29-03-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat van de pedals had ik inderdaad ook gevonden.

Denk wel dat het een veel betere keuze zal zijn dan een tweeedehandse g25.
Zal na verloop van tijd toch andere pedals halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasonia
Niellie41 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:08:
[...]

Ook de latere batches hoor. Ik heb een GT3RS V2 die na een paar maanden begon te ratelen. Ze hebben me toen een nieuwe fan gestuurd. Nu na 10 maanden sinds aanschaf krijg ik bij het opstarten 888 te zien in het display en het stuur staat geheel linksom geblokkeerd. Ik heb al gelezen dat ik nu een sensor kan vervangen (ook weer een bekend probleem). De service van Fanatec is prima, maar de duurzaamheid niet (zit nu op 100-150 race uren)
Maar wanneer alles goed werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Nasonia schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:13:
[...]
Ook de latere badges hoor.
Hallo, na die uitleg hierboven niet doorgaan, hè? Badge = embleem, batch = serie, patch = een reparatie plek of een ooglapje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasonia
TNJ schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:10:
[...]

Hallo, na die uitleg hierboven niet doorgaan, hè? Badge = embleem, batch = serie, patch = een reparatie plek of een ooglapje. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasonia
Nou ze sturen me dit keer geen nieuw onderdeel, maar meteen een nieuw stuur. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste