Ik twijfel ook nog of ik voor de CRS E of de CSW ga. De CSW kan iets meer, maar dan is de vraag maak ik daar gebruik van? Ook vind ik het jammer dat ik dan FM 4 niet kan spelen. Het scheelt me wel een wheelstand aangezien hij dan gewoon aan mn bureau kan.
de vraag is ook gaan andere er gebruik van maken (ik geloof dat er een api voor komt dat dev's het stuur rechtreeks kunnen gaan aansturen, dit is alleen maar pos ivm rfactor2 en iracing community)Gait schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:32:
Ik twijfel ook nog of ik voor de CRS E of de CSW ga. De CSW kan iets meer, maar dan is de vraag maak ik daar gebruik van? Ook vind ik het jammer dat ik dan FM 4 niet kan spelen. Het scheelt me wel een wheelstand aangezien hij dan gewoon aan mn bureau kan.
Ik twijfel een beetje. Ik race vooral op xbox360 met het MS wheel op een wheelstand maar die toont kuren (ffb valt ineens weg soms). Ik ben ook begonnen met iracing met een thrustmaster ffb wheel die ik ook nog had liggen maar vanwege geen windows7 drivers is dat echt drama. Dus ik wil een set die pc en xbox compatible is. De CSR E vind ik een onwijs gaaf ding maar die is me iets te duur en is voorlopig nog niet beschikbaar.
Nu zat ik eens de features te vergelijken op http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm en valt op dat er tussen de gt2 en normale csr eigenlijk geen verschil is afgezien van de looks. De gt2 clubsport Edition (dus inclusief clubsport pedals en shifters) is nu weer direct uit voorraad leverbaar met lichte korting (totaalpakket voor 500 euro) en dat is eigenlijk nog best een goede set. Hmm lastig.
Nu zat ik eens de features te vergelijken op http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm en valt op dat er tussen de gt2 en normale csr eigenlijk geen verschil is afgezien van de looks. De gt2 clubsport Edition (dus inclusief clubsport pedals en shifters) is nu weer direct uit voorraad leverbaar met lichte korting (totaalpakket voor 500 euro) en dat is eigenlijk nog best een goede set. Hmm lastig.
Is idd een hele goede set, Als ik het geld had
Zou het zeker flink benutten, en gezien je al een stuur hebt wat nu al tegen werkt zonder slijtage.
Het komt er al op neer dat je een stuur een must voor je is. Misschien later ook nog een Ps3 erbij dan is het gewoon ideaal om er 1 te hebben. Logitech is dan alleen PC of zelfs ook de Ps3.
Het komt er al op neer dat je een stuur een must voor je is. Misschien later ook nog een Ps3 erbij dan is het gewoon ideaal om er 1 te hebben. Logitech is dan alleen PC of zelfs ook de Ps3.
Bah, was al gepost.
[ Voor 88% gewijzigd door TNJ op 24-09-2011 17:40 ]
Danfoss,
Als ik momenteel aan het zoeken zou zijn naar een stuur, zou ik het wel weten.
Volgens mij maakt deze review je keuze een stuk makkelijker:
productreview: Thrustmaster T500 RS Zwart, PC, PlayStation 3 review door xs4me
Ehm ja leuk, maar dat stuur werkt dus niet op een Xbox 360.Crazy Harry schreef op zondag 25 september 2011 @ 01:45:
Danfoss,
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ben nu toch weer aan het kijken om mijn standard pedals te gaan upgraden. Nu zie ik alleen naar de Clubsport versie ook de CSR Elite Pedals.
Zijn er nog grote verschillen die de 50euro extra, voor de CSP, echt waard zijn?
Kan zelf zo snel geen goede vergelijking vinden.
speel met een GT2 en het meest op de Xbox, af en toe op PC en PS3.
Edit:
Ah het grootste verschil gevonden:
"Like the Clubsports, there's still an adjustable load cell for the brake,
but accelerator and clutch have moved to simpler potentiometers."
Dat word dan waarschijnlijk toch maar de CSP
Zijn er nog grote verschillen die de 50euro extra, voor de CSP, echt waard zijn?
Kan zelf zo snel geen goede vergelijking vinden.
speel met een GT2 en het meest op de Xbox, af en toe op PC en PS3.
Edit:
Ah het grootste verschil gevonden:
"Like the Clubsports, there's still an adjustable load cell for the brake,
but accelerator and clutch have moved to simpler potentiometers."
Dat word dan waarschijnlijk toch maar de CSP
[ Voor 40% gewijzigd door Shikaka op 26-09-2011 17:56 ]
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Dat CSR Forza stuur @ 250euro is wel interessant..
XBOX360 stuur verkopen @ €50? En dan gewoon de G25 pedalen aansluiten..
Nice, erg nice..
Nice, erg nice..
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 26-09-2011 17:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Idd. Ik heb hem zojuist toch besteld. Nu nog zonder pedalen (de xbox wheel pedalen werken er ook op) omdat ik er nog niet uit ben of ik de CSR, CSR Elite of CSP pedalen wil.GAIAjohan schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:01:
Dat CSR Forza stuur @ 250euro is wel interessant..
Nice, erg nice..
Waarom heb je voor de CSR gekozen en niet de GT2?
Niet dat ik interesse heb in één van de twee, maar vroeg het me gewoon af. Ik rijd zelf met een PWTS. Ik wil hem eigenlijk alleen een nieuwe Firmware geven. Welke is de nieuwste en waar vind ik die?
Niet dat ik interesse heb in één van de twee, maar vroeg het me gewoon af. Ik rijd zelf met een PWTS. Ik wil hem eigenlijk alleen een nieuwe Firmware geven. Welke is de nieuwste en waar vind ik die?
Ik vind de GT2 eigenlijk iets mooier om te zien, maar gezien de CSR eigenlijk een verbeterde GT2 is en de knoppen layout beter lijkt heb ik toch de CSR gekozen. Fanatec belooft hem voor release forza4 te leveren dus dat komt dan mooi uitWaffle schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:23:
Waarom heb je voor de CSR gekozen en niet de GT2?
bron.The CSR wheel is what we currently have available for preorder (Not the Elite Wheel) It is based off of the GT2 wheel with a new rim, electronics, paddle shifters and is officially licensed for Forza. (PC and PS3 compatible too.
Staat de firmware niet op de fanatec site?
Ik weet dat dit topic meer op de wielen is gebaseerd, maar zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Rennsport Wheel Stand pro ?
Serve The Humanity , Be Server
Ja ik
En kun je er ook wat over vertellen ?
Serve The Humanity , Be Server
Voor mij persoonlijk zijn er 2 nadelen.
- Geen kabel management
- Geen mogelijkheid om je pedals vast te zetten (wel een balkje wat voorkomt dat de pedals naar voor schuiven)
Voor de rest blijft het erg goed staan, af en toe bij de heftige stukken dat het een klein beetje wiebelt (kan ook komen omdat ik FF bijna altijd op 100% heb staan).
Nu kun je zelf natuurlijk de kabels wel vast zetten met wat tie-raps en de pedals ook nog wel op een andere manier, maar had voor dat geld er wel al bij mogen zitten.
- Geen kabel management
- Geen mogelijkheid om je pedals vast te zetten (wel een balkje wat voorkomt dat de pedals naar voor schuiven)
Voor de rest blijft het erg goed staan, af en toe bij de heftige stukken dat het een klein beetje wiebelt (kan ook komen omdat ik FF bijna altijd op 100% heb staan).
Nu kun je zelf natuurlijk de kabels wel vast zetten met wat tie-raps en de pedals ook nog wel op een andere manier, maar had voor dat geld er wel al bij mogen zitten.
InsideSimRacing heeft het CSR stuur aan een review onderworpen:
YouTube: Forza Motorsport CSR Wheel by Fanatec - Review - YouTube
Thomas heeft op z'n blog gepost dat de stuurtjes op 4 oktober in Europa per schip aankomen.
Thomas heeft op z'n blog gepost dat de stuurtjes op 4 oktober in Europa per schip aankomen.
Directed by Darin (ook spelend te zien in de video).... Beetje link om dat zo te doen. Voor degenen die het gemist hadden; Darin was presentator van ditzelfde programma, en is nu werkzaam voor Fanatec. Beetje jammer voor de objectiviteit.TNJ schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:48:
InsideSimRacing heeft het CSR stuur aan een review onderworpen:
[video]
Mwah, het was breed aangekondigd, het zijn echt goeie stuurtjes en Daren zou niet bij de reviews betrokken worden, op het gebied van mening geven. Men mag ook wel verwachten dat potentiele klanten niet beslissen op basis van 1 enkele review.Roamor schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:17:
Directed by Darin (ook spelend te zien in de video).... Beetje link om dat zo te doen. Voor degenen die het gemist hadden; Darin was presentator van ditzelfde programma, en is nu werkzaam voor Fanatec. Beetje jammer voor de objectiviteit.
.
[ Voor 101% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:58 ]
Nieuw stuur aangekondigd voor de clubsport wheel:
YouTube: BMW M3 GT2 rim for Fanatec ClubSport wheel - YouTube
YouTube: BMW M3 GT2 rim for Fanatec ClubSport wheel - YouTube
Mooi spul! 350mm zal het ietsiepietsie makelijker maken die twee motoren op 100% in bedwang te houden.
Klopt het nou ook dat wanneer die nieuwe website klaar is het mogelijk is om je eigen pakket samen te stellen? Want op zich wil ik wel graag direct dat BMW stuur. Of moet ik dan direct al weer bij betalen? Ik dacht dat ik ergens gezien had dat je het samen kon stellen, maar ik weet niet meer waar.
Volgens de prijsstelling, koop je de basis unit voor 350(?) en een stuur voor vanaf 150. De keuze van stuur ligt dan altijd bij jouw, toch? Het is alleen de vraag of je wacht tot het aangekondigde stuur beschikbaar is, voordat je de base-unit koopt.
Als je de Clubsport pedalen bestelt, bestel dan altijd gelijk een loadcell (15€) mee.
De clubsport pedalen zijn geweldig (ik heb zelf ook een setje), maar naar verloop van tijd is de loadcell versleten en moet je een nieuwe bestellen.
Zijn je pedalen minder dan 2 jaar oud, krijg je de loadcell gewoon onder garantie.
Heb je een versleten loadcell na 2 jaar, kost je 15 euro plus 10 euro verzendkosten, vandaar het advies om er altijd 1 mee te bestellen in de shop. Het schijnt nl. gewoon een kwestie van tijd te zijn voordat je hem moet vervangen.
@Frugalite : Het CSW zal 599,- gaan kosten (incl stuurwiel ), de CSR elite (xbox360) kost 499,- met vast
stuurwiel
Hier een vergelijkings tabel van Fanatec
http://www.fanatec.de/html/pw_overview.htm
De clubsport pedalen zijn geweldig (ik heb zelf ook een setje), maar naar verloop van tijd is de loadcell versleten en moet je een nieuwe bestellen.
Zijn je pedalen minder dan 2 jaar oud, krijg je de loadcell gewoon onder garantie.
Heb je een versleten loadcell na 2 jaar, kost je 15 euro plus 10 euro verzendkosten, vandaar het advies om er altijd 1 mee te bestellen in de shop. Het schijnt nl. gewoon een kwestie van tijd te zijn voordat je hem moet vervangen.
@Frugalite : Het CSW zal 599,- gaan kosten (incl stuurwiel ), de CSR elite (xbox360) kost 499,- met vast
stuurwiel
[ Voor 24% gewijzigd door Henkus op 03-10-2011 12:29 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Alle sturen van Fanatec zullen modulair zijn: De basisunit zal waarschijnlijk 449,- gaan kosten en bij de lancering heb je keuze uit 2 stuurwielen : F1 fanatec en BMW GTGait schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:20:
Klopt het nou ook dat wanneer die nieuwe website klaar is het mogelijk is om je eigen pakket samen te stellen? Want op zich wil ik wel graag direct dat BMW stuur. Of moet ik dan direct al weer bij betalen? Ik dacht dat ik ergens gezien had dat je het samen kon stellen, maar ik weet niet meer waar.
Volgens die tabel is het stuur van de CSR Elite ook verwisselbaar. Alleen komen er minder verschillende sturen voor uit.Henkus schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:23:
Als je de Clubsport pedalen bestelt, bestel dan altijd gelijk een loadcell (15€) mee.
stuurwiel
Ik moet eerlijk zeggen dat nadat ik met een Logitech G27 heb gespeeld, zelf een Fanatec GT2 heb, en ook de CSR en CSW aan de tand heb mogen voelen ik de G27 eigenlijk nog het fijnste vond.
Ik mis bij Fanatec iets; vooral bij de GT2 is het "gevoel" ontzettend wazig en onbetrouwbaar in vergelijking tot een G27.
De CSR en CSW waren wel beter dan de GT2 maar nog steeds te weinig detail in de FFB, zeker gelet op de prijs naar mijn idee niet de aankoop waard.
Ik mis bij Fanatec iets; vooral bij de GT2 is het "gevoel" ontzettend wazig en onbetrouwbaar in vergelijking tot een G27.
De CSR en CSW waren wel beter dan de GT2 maar nog steeds te weinig detail in de FFB, zeker gelet op de prijs naar mijn idee niet de aankoop waard.
Weer een nieuwe update op Thomas z'n blog:
http://www.911wheel.de/?q=node/6872This post will show the status of the shipments of the whole CSR product line.
CSR wheel CSR Elite Pedals CSR Shifter Set
EU:
Ship to arrive on Oct 4th. Custom clearance in EU usually only takes a few days.
US:
Ship has arrrived and goods are in customs clearance. We expect the goods to be ready to ship in week 40.
CSR Elite Wheel
Production has not started yet. We expect production in November if final tests are succesful. We are still eliminating a few flaws.
CSR Pedals CSR IKIT
Production will start in late October and shipments to arrive in early December (estimate)
The CSW will be made shortly after the CSR E and we have some special plans how to launch this product.
UPDATE 1
We started to ship out the CSR orders from our US warehouse. The containers arrived in Europe as well so we will start shipping in Europe in week 41.
[ Voor 0% gewijzigd door TNJ op 06-10-2011 19:12 . Reden: Backslash->slash ]
Nou ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en een CSR wheel besteld. Geld was alleen op, dus helaas nu nog even met de Porsche Standard Pedals. Over een tijdje dan denk ik CSR Elite of Clubsport pedals bestellen. Ze waren nu in stock als ik het goed begreep, dus ben erg benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.
Heb nu een DFGT, eens kijken of de Fanatec zijn prijskaartje waarmaakt...
Heb nu een DFGT, eens kijken of de Fanatec zijn prijskaartje waarmaakt...
kun je mij als je hem binnen hebt vertellen hoe de kwaliteit van het plastic stuurwiel is. Want als dit een beetje cheap aanvoelt koop ik de CSR elite. Ik heb daarmee gespeeld echt epic.
BTC €94.837,08
Dit lijkt me toch een raar verhaal. iedereen die ik ken( incl mij) vind dat het gebrek aan FFB deadzone bij de CSR E en CSW toch een stuk beter is als de thrustmaster, logitech en oude FFB sturen. heb wel geen g27 gehad enkel g25Phusebox schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:39:
Ik moet eerlijk zeggen dat nadat ik met een Logitech G27 heb gespeeld, zelf een Fanatec GT2 heb, en ook de CSR en CSW aan de tand heb mogen voelen ik de G27 eigenlijk nog het fijnste vond.
Tja dan heb ik 2x een maandagochtend product gehad, want heb zelf een GT2 en een bij iemand anders gespeeld; beide zijn even slecht. Zo slecht zelfs dat ik er nu over denk om mijn goedkoop Xbox stuurtje maar weer aan te sluiten.dabelg schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:16:
[...]
Dit lijkt me toch een raar verhaal. iedereen die ik ken( incl mij) vind dat het gebrek aan FFB deadzone bij de CSR E en CSW toch een stuk beter is als de thrustmaster, logitech en oude FFB sturen. heb wel geen g27 gehad enkel g25
heb het ook niet over de GT2Phusebox schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:31:
[...]
Tja dan heb ik 2x een maandagochtend product gehad, want heb zelf een GT2 en een bij iemand anders gespeeld; beide zijn even slecht. Zo slecht zelfs dat ik er nu over denk om mijn goedkoop Xbox stuurtje maar weer aan te sluiten.
Ja leuk; maar ga niet 600 euro er tegenaan gooien na alle geweldige verhalen die ik eerst heb gehoord van de GT2... Voor mij dus geen Fanatec meer.dabelg schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:44:
[...]
heb het ook niet over de GT2deze hebben ook een grote FFB deadzone heb zelf een PWTS en geef toe dat die ook niet wow is maar wel fractie beter dan g25 heb het over de de axes feedback van de CSR E en de CSW (heb de CSR E al 15min kunnen gebruiken), wel al een FREX wheel langer (heeft ook axes FFB)
Dus die Fanatec van jouw zien we binnenkort op een 2e hands site staan?[b][message=36891696,noline]Phusebox schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ Voor mij dus geen Fanatec meer.
Nee die ellende gun ik niemandTNJ schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:35:
[...]
Dus die Fanatec van jouw zien we binnenkort op een 2e hands site staan?
Voor Forza4 is er een oplossing voor de 'glitch', waarbij de 900° terug springt op 270°
http://www.fanatecwheel.com/news/fix-forza-4-steering-glitch
.
[ Voor 99% gewijzigd door Ew0ut op 31-03-2012 23:56 ]
De CSP zijn wel ok, maar ik ervaar toch ook genoeg minpunten. Het rempedaal is bijna niet goed in te stellen. Op zijn meest gevoeligst moet ik het pedaal zo ongeveer door de vloer stampen om goed te kunnen remmen. Alle andere settings zijn compleet onbruikbaar.
Dan het gaspedaal, leuk dat er weerstand is, maar daardoor beweegt het pedaal heel onnatuurlijk in stapjes en niet vloeiend.
Dan het gaspedaal, leuk dat er weerstand is, maar daardoor beweegt het pedaal heel onnatuurlijk in stapjes en niet vloeiend.
Morgen komt mijn CSR wheel binnen. Ik ben benieuwd.
Ik heb gisteren ook een compatible plate besteld voor op mijn wheelstand pro. Die verwacht ik ook morgen of overmorgen binnen. Ik kreeg nog te horen van de makers van de wheelstand pro dat ze ook met pedal fasteners komen voor fanatec pedalen (normal, csr, csre, csp) en een speciale constructie voor de fanatec shifters.
Ik heb gisteren ook een compatible plate besteld voor op mijn wheelstand pro. Die verwacht ik ook morgen of overmorgen binnen. Ik kreeg nog te horen van de makers van de wheelstand pro dat ze ook met pedal fasteners komen voor fanatec pedalen (normal, csr, csre, csp) en een speciale constructie voor de fanatec shifters.
Morgen komt mijn pakket met mn gt2 binnen als het goed is. Veel goeds over gehoord en porsche fan dus het geld er tegenaan gegooid en we gaan het zien.
Best hoge verwachtingen. Morgen na school het ding grijs spele icm forza 3/ of misschien wel 4
Best hoge verwachtingen. Morgen na school het ding grijs spele icm forza 3/ of misschien wel 4
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Wheelstandpro is echt een onding voor de GT2; stuur lijkt te zwaar ofzo; hij kiept steeds naar voren. Miskoop van de eeuw.Danfoss schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:18:
Morgen komt mijn CSR wheel binnen. Ik ben benieuwd.
Dat kan ik binnenkort bevestigen of ontkrachten. Ik had de wheelstand namelijk al voor mijn xbox wheel dus dan is een nieuwe wheel bevestiging plaat een stuk goedkoper dan een ander merk stand. De CSR is volgens mij ook lichter dan de GT2 (iig het stuur zelf).Phusebox schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:52:
[...]
Wheelstandpro is echt een onding voor de GT2; stuur lijkt te zwaar ofzo; hij kiept steeds naar voren. Miskoop van de eeuw.
Ik heb de CSR binnen en hij ziet er mooi uit! Ik kan hem alleen nog niet testen omdat mijn buro geen dun blad heeft waardoor de tafelklem niet past. Ik moet dus nog even wachten op de nieuwe plate (zit al in de verzending, ik verwacht m vrijdag).
Tip van de week:Danfoss schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:06:
[...]
Dat kan ik binnenkort bevestigen of ontkrachten. Ik had de wheelstand namelijk al voor mijn xbox wheel dus dan is een nieuwe wheel bevestiging plaat een stuk goedkoper dan een ander merk stand. De CSR is volgens mij ook lichter dan de GT2 (iig het stuur zelf).
Ik heb de CSR binnen en hij ziet er mooi uit! Ik kan hem alleen nog niet testen omdat mijn buro geen dun blad heeft waardoor de tafelklem niet past. Ik moet dus nog even wachten op de nieuwe plate (zit al in de verzending, ik verwacht m vrijdag).
Pak twee lijmklemmen en een redelijk dun stuk hout.
Zet dat stuk hout vast met de lijmklemmen en schroef of verstel het stuur vast op het dunne plaatje/
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wanneer je nu CS pedalen besteld krijg je er de tuningkit gratis bij. Er komen volgens mij geen nieuwe pedalen meer toch? En Thomas zegt ook dat er geen speciale pakketten komen. Dus volgens mij een goed moment om deze vast te bestellen.
[ Voor 1% gewijzigd door Gait op 14-10-2011 01:37 . Reden: Typo ]
Nou ik heb mijn CSR vandaag binnen gekregen. Net even los gegaan op GT5. Ik had hiervoor een Logitech DFGT, maar dit spul is echt van een ander niveau.
Erg fijn ook dat ik nu zelf de stuuruitslag kan instellen, ipv die waardeloze 900 graden van de DFGT. Super onhandig in een race bak. Lukt me nu veel makkelijker een uitbrekende auto weer op de baan te krijgen.
Ben vooral ook de spreken over de flippers achter het stuur. Super grote metalen units. Fijn klik geluid ook bij het schakelen.
Vind wel jammer dat het stuurtje buiten het (alcantera)deel waar je het vasthoudt een beetje cheap aanvoelt. Het plastic daarboven voelt niet echt heel 'premium' aan zeg maar. Ook omdat je er nog een (lijm?)rand in voelt.
Force Feedback voelt ook goed, al was die van de DFGT volgens mij wel sterker. Die trillingen die je in je stuur voelt zijn leuk, maar voegt voor mij niet zo gek veel toe.
Al met al hier weer een tevreden Fanatec gebruiker erbij.
Erg fijn ook dat ik nu zelf de stuuruitslag kan instellen, ipv die waardeloze 900 graden van de DFGT. Super onhandig in een race bak. Lukt me nu veel makkelijker een uitbrekende auto weer op de baan te krijgen.
Ben vooral ook de spreken over de flippers achter het stuur. Super grote metalen units. Fijn klik geluid ook bij het schakelen.
Vind wel jammer dat het stuurtje buiten het (alcantera)deel waar je het vasthoudt een beetje cheap aanvoelt. Het plastic daarboven voelt niet echt heel 'premium' aan zeg maar. Ook omdat je er nog een (lijm?)rand in voelt.
Force Feedback voelt ook goed, al was die van de DFGT volgens mij wel sterker. Die trillingen die je in je stuur voelt zijn leuk, maar voegt voor mij niet zo gek veel toe.
Al met al hier weer een tevreden Fanatec gebruiker erbij.
Om terug te komen op de csr op een wheelstand pro: de werkt echt probleemloos! Totaal niet topzwaar zoals phusebox aangaf. De base zit ook precies in het midden van de buis op de plaat geschroeft en hij kan zelfs een behoorlijke overhel hoek aan.
Ik heb helaas de csr nog steeds niet echt kunnen testen omdat de xbox wheel pedals toch niet goed lijken te werken (ondanks dat fanatec zei dat ze compatible waren)
. De pedalen reageren precies verkeerd om. Vol intrappen is geen gas geven en niet intrappen is volgas. Ik wacht nog op antwoord van fanatec hierover.
Ik heb helaas de csr nog steeds niet echt kunnen testen omdat de xbox wheel pedals toch niet goed lijken te werken (ondanks dat fanatec zei dat ze compatible waren)
ben benieuwd naar de oplossing van Fanatec. Heb exact hetzelfde besteld als jij (CSR wheel + adapter en plate voor de wheelstand pro). Verwacht mijn spullen volgende week binnen te hebben. In eerste instantie wil ik dus ook gewoon de Xbox 360 wheel pedalen gebruiken.Danfoss schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 23:36:
Om terug te komen op de csr op een wheelstand pro: de werkt echt probleemloos! Totaal niet topzwaar zoals phusebox aangaf. De base zit ook precies in het midden van de buis op de plaat geschroeft en hij kan zelfs een behoorlijke overhel hoek aan.
Ik heb helaas de csr nog steeds niet echt kunnen testen omdat de xbox wheel pedals toch niet goed lijken te werken (ondanks dat fanatec zei dat ze compatible waren). De pedalen reageren precies verkeerd om. Vol intrappen is geen gas geven en niet intrappen is volgas. Ik wacht nog op antwoord van fanatec hierover.
Verwijderd
Hmm, ik heb een G25 waarvan ik de pedalen graag wil blijven gebruiken in combinatie met dit stuur. Zouden die wel goed werken?jcraane schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:21:
[...]
ben benieuwd naar de oplossing van Fanatec. Heb exact hetzelfde besteld als jij (CSR wheel + adapter en plate voor de wheelstand pro). Verwacht mijn spullen volgende week binnen te hebben. In eerste instantie wil ik dus ook gewoon de Xbox 360 wheel pedalen gebruiken.
Verwijderd
Knulligheid ten top dat er nou weer geen pedalen onder de 150 euro te krijgen zijn. Je zou zeggen van de CSR pedalen komen tegelijk uit met het CSR stuurtje maar neee dat zou te simpel zijn, het gewone CSR stuur komt tegelijk met de CSR Elite pedalen, en op het moment dat het CSR Elite stuur er is zullen de CSR Elite pedalen ook wel weer uitverkocht zijn (tegen die tijd wel weer een overschot aan CSR-gewoon pedalen waarschijnlijk).
Als die GT2 Clubsport bundel nou eens in de uitverkoop ging..
Als die GT2 Clubsport bundel nou eens in de uitverkoop ging..
Verwijderd
Weet iemand trouwens of die Fanatec stuurtjes gewoon op een Playseat gezet kunnen worden? Op de site van Playseat zie ik niets staan.
Als je hem echt goed wilt bevestigen moet je gaten in je plaat van je playseat boren. Heb ik ook gedaan. Zit een template bij voor de exacte locatie van de gaatjes. Zonder fixed montage gaat het niet veel worden vrees ik.
Verwijderd
Oh das wel balen, heb eigenlijk weinig zin om mn playseat vol gaten te boren. Hoe zit het stuur precies bevestigd?
Je kan het met de tafelklem doen maar dat pas nooit goed op de playseat. Gewoon 4 gaatjes boren en 4 (uit mijn hoofd m4) boutjes erin draaien. Is een kwartiertje werk (met het juiste gereedschap) maar je zult er geen spijt van krijgen.
Verwijderd
Tsjah ik twijfel nu dan toch tussen de GT2 en het CSR stuur. Ik heb nu een G25 die prima bevalt maar wil ook op de Xbox kunnen rijden met stuur en playseat.
Ze zijn beide even duur, iemand hier die een goede vergelijking kan maken tussen beide?
Ik heb de verhalen gezien van Phusebox en zijn GT2, maar dat neem ik over het algemeen maar met een korreltje zout
En waar kun je zien wat de levertijden zijn? Bij de complete GT2 set staat er duidelijk bij dat ze op voorraad zijn, maar ik heb gewoon weinig zin om maanden op een stuurtje te moeten wachten.
Ze zijn beide even duur, iemand hier die een goede vergelijking kan maken tussen beide?
Ik heb de verhalen gezien van Phusebox en zijn GT2, maar dat neem ik over het algemeen maar met een korreltje zout
En waar kun je zien wat de levertijden zijn? Bij de complete GT2 set staat er duidelijk bij dat ze op voorraad zijn, maar ik heb gewoon weinig zin om maanden op een stuurtje te moeten wachten.
Verwijderd
CSR is nu ook nog op voorraad als het goed is. Alleen de pedalenset nog niet...
In de review van ISR (zie vorige pagina) wordt de vergelijking gemaakt: de GT2 voelt meer aan als een autostuur en de CSR meer als een racestuur.
Dus net wat je wilt.
In de review van ISR (zie vorige pagina) wordt de vergelijking gemaakt: de GT2 voelt meer aan als een autostuur en de CSR meer als een racestuur.
Dus net wat je wilt.
Verwijderd
Ik heb denk ik niet echt een voorkeur, wil gewoon lekker kunnen racen met een stuurtje. Voordeel van de GT2 is dat er al een adapter voor de pedalen bijzit, die wil ik gewoon hergebruiken. Vind het zonde om 150 euro voor een setje pedalen uit te geven.Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:03:
CSR is nu ook nog op voorraad als het goed is. Alleen de pedalenset nog niet...
Dus net wat je wilt.
Het verschil tussen de csr en gt2 is dat de gt2 gewoon goed aanvoelt geen cheapo gebeuren maar echt alcantara.
Ik ben super blij met mn stuurtje heb er nu 12 uur op staan in een weekend dus.
Nu zal de interne hardware van de csr misschien wat beter zijn omdat die nu net uit is natuurlijk en de techniek zit ook niet stil. Maar ik vond het verschil minimaal.
Ik ben super blij met mn stuurtje heb er nu 12 uur op staan in een weekend dus.
Nu zal de interne hardware van de csr misschien wat beter zijn omdat die nu net uit is natuurlijk en de techniek zit ook niet stil. Maar ik vond het verschil minimaal.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Echt alcantara is ook zo mooi; dat is gewoon polyester
Ik wil ook eens een keer een echt setje aan gaan schaffen.
Wil uiteraard ook koppelen, dus pedalenset met clutch is een vereiste. En platform is 360.
Is de GT2 dan een goede aanrader?
Of komt er binnenkort nog iets van de Fanatec band rollen?
Wil uiteraard ook koppelen, dus pedalenset met clutch is een vereiste. En platform is 360.
CSR Elite van fanatec + CSP pedalenSemperFidelis schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:16:
Ik wil ook eens een keer een echt setje aan gaan schaffen.
of CSR +csp pedalen
Waarom zou ik gelijk voor de CSR Elite gaan? Sowieso ben ik wat meer aangetrokken tot dat lekkere alcantra...
Is de GT2 echt zo'n drama als sommigen hier beweren?
Ik hoef ook weer niet per se het duurste van het duurste he..
Zo'n GT3RS leek me ook wel erg strak.
Is de GT2 echt zo'n drama als sommigen hier beweren?
Ik hoef ook weer niet per se het duurste van het duurste he..
Zo'n GT3RS leek me ook wel erg strak.
Of komt er binnenkort nog iets van de Fanatec band rollen?...
sorry dat ik een antwoord geef
sorry dat ik een antwoord geef
Ik moet me wat meer gaan verdiepen in die CSR Elite ja.. Helaas ben ik niet ondersteboven van het design.
Zag wat foto's van concepts in dit topic, die zagen er toch beter uit.
Zag wat foto's van concepts in dit topic, die zagen er toch beter uit.
De CSR Elite is 2x zo duur als de GT2, bedoel je niet de normale CSR? De Elite scheelt toch niet zoveel van de concepts?
Verwijderd
Ik vraag me alleen af hoe makkelijk bijvoorbeeld Forza te bedienen is icm de GT2. Dat zou voor mij wel uitmaken, met bijvoorbeeld GT5 kun je je controller ook gewoon naastje stuur gebruiken.
Edit: de CSR + adapter besteld, hopen dat ze snel leveren.
Mocht iemand nog een los G25 stuur willen (dus zonder de pedalen) DM me maar
Edit: de CSR + adapter besteld, hopen dat ze snel leveren.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 17:54 ]
Ik heb mijn CSR wheel inclusief Xbox wheel pedals adapter inmiddels binnen.
De Wheelstand pro voldoet prima voor dit stuur. Het stuur zit met 4 schroeven gemonteerd op de G27 wheelplate. Erg stabiel allemaal.
Verder werken de Xbox pedals i.c.m. de adapter goed bij mij. Enig punt van kritiek is de fan noise welke hoorbaar is wanneer het wheel verbonden is met de 360. Dit probleem is echter op een aantal fora voorbijgekomen en ik heb gelezen dat Fanatec aan een firmware update werkt welke dit probleem oplost.
Verder is het CSR wheel een sterke verbetering t.o.v. het standaard 360 wheel. Het wheel is solide gebouwd en voelt een stuk steviger aan. De force feedback is erg krachtig en het stuur brengt alle variaties echt een stuk beter over dan het 360 wheel. Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.
De Wheelstand pro voldoet prima voor dit stuur. Het stuur zit met 4 schroeven gemonteerd op de G27 wheelplate. Erg stabiel allemaal.
Verder werken de Xbox pedals i.c.m. de adapter goed bij mij. Enig punt van kritiek is de fan noise welke hoorbaar is wanneer het wheel verbonden is met de 360. Dit probleem is echter op een aantal fora voorbijgekomen en ik heb gelezen dat Fanatec aan een firmware update werkt welke dit probleem oplost.
Verder is het CSR wheel een sterke verbetering t.o.v. het standaard 360 wheel. Het wheel is solide gebouwd en voelt een stuk steviger aan. De force feedback is erg krachtig en het stuur brengt alle variaties echt een stuk beter over dan het 360 wheel. Tot nu toe geen spijt van mijn aankoop.
Ik ga toch maar voor de Thrustmaster 458 wheel die in oktober/november uitkomt. Toch een tikkie goedkoper, goede instapper.
Ik toch even vermelden hoe zeer tevreden ik ben met de customer service van Fanatec.
Ik ben al bijna 2 jaar een Fanatiek Fanatec gebruiker ( grapje
)
Een paar weken geleden had ik een probleem met een load cell van mijn clubsport pedalen, mailtje gestuurd met duidelijk omschrijving en een video.
3 dagen later had ik een nieuwe load cell binnen.
Toen die ook nog problemen gaf, hebben ze voor de zekerheid opgestuurd:
-een nieuwe loadcell
-een printplaat (van de rem)
-het stukje speciale foam voor de rem
-het speciale smeer middel voor de rem
Nu werken mijn Clubsports weer perfect, maar deze week begon mijn bijna 2 jaar oude Porsche Wheel Turbo S rare kuren te vertonen. (waarschijnlijk door intensief Forza 4 gebruikt)
Gisteren een duidellijke video gemaakt van het probleem, samen met factuur en serienummer opgestuurd.
Vanmorgen kreeg ik bericht met dank voor de duidelijk omschrijving en video, maar dat helaas mijn PWTS niet te repareren is.
Ik hoef em NIET op te sturen en kreeg de vraag of ik akkoord ging met een nieuwe GT2.
NATUURLIJK ga ik daarmee akkoord, maar ik heb liever een CSR gaf ik als antwoord.
Morgen word de CSR verstuurd als gratis vervanging van mijn 1 jaar en 11 maanden oude PWTS
Met excuses van fanatec dat ik een probleem had met hun product.
Fanatec

De reden waarom ik voor de CSR gekozen: Ik vind de GT2 persoonlijk niet zo mooi.
Ik ga het wiel alleen maar voor Forza 4 gebruiken en koop straks een Clubsport Wheel voor op de PC.
Ik ben al bijna 2 jaar een Fanatiek Fanatec gebruiker ( grapje
Een paar weken geleden had ik een probleem met een load cell van mijn clubsport pedalen, mailtje gestuurd met duidelijk omschrijving en een video.
-een nieuwe loadcell
Nu werken mijn Clubsports weer perfect, maar deze week begon mijn bijna 2 jaar oude Porsche Wheel Turbo S rare kuren te vertonen. (waarschijnlijk door intensief Forza 4 gebruikt)
Gisteren een duidellijke video gemaakt van het probleem, samen met factuur en serienummer opgestuurd.
Vanmorgen kreeg ik bericht met dank voor de duidelijk omschrijving en video, maar dat helaas mijn PWTS niet te repareren is.
Ik hoef em NIET op te sturen en kreeg de vraag of ik akkoord ging met een nieuwe GT2.
NATUURLIJK ga ik daarmee akkoord, maar ik heb liever een CSR gaf ik als antwoord.
Morgen word de CSR verstuurd als gratis vervanging van mijn 1 jaar en 11 maanden oude PWTS
Fanatec
De reden waarom ik voor de CSR gekozen: Ik vind de GT2 persoonlijk niet zo mooi.
Ik ga het wiel alleen maar voor Forza 4 gebruiken en koop straks een Clubsport Wheel voor op de PC.
Lucky bastard... als er een aankoop is waar ik de afgelopen jaren spijt van heb gehad is het wel de GT2; zeker aangezien ik pas sinds juni een werkende versie heb en toen al bekend was dat er nieuwe stuurtjes gingen komen, dit terwijl ik begin december 2010 de hele zooi al betaald had.Henkus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:
Ik toch even vermelden hoe zeer tevreden ik ben met de customer service van Fanatec.
Ik ben al bijna 2 jaar een Fanatiek Fanatec gebruiker ( grapje)
-een nieuwe loadcell
Fanatec![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had natuurlijk liever 250 bij betaald en een CSR elite besteld, maar ja die is helaas niet nog niet leverbaar.
Al met al ben ik toch super blij, zeker omdat ik 2 jaar geleden maar 189 euro voor mijn Turbo S heb betaald.
Al met al ben ik toch super blij, zeker omdat ik 2 jaar geleden maar 189 euro voor mijn Turbo S heb betaald.
Verwijderd
Nou dat gaat lekker snel! Stuurtje is al onderweg en wordt waarschijnlijk morgen al gebracht!
Mooi verhaal hierboven, fijn om te lezen dat ze de zaken goed aanpakken.
Mooi verhaal hierboven, fijn om te lezen dat ze de zaken goed aanpakken.
Welke rare kuren ???? misschien ook mailtjes sturen mijn loadcell begint ook een deadzone nodig te hebbenHenkus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:
....
......
Wow wat een verhaal zeg. Geweldig.Henkus schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:35:
Ik ben al bijna 2 jaar een Fanatiek Fanatec gebruiker ( grapje)
-een nieuwe loadcell
Fanatec![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je zal dan inderdaad wel een positief imago hebben bij die gasten zelf (i.e. je koopt al jaren hun producten en cancelt niet bij het minste of geringste
Ik heb twee en half jaar geleden ook bijna 6 maanden gewacht op mijn PWTS (zonder klagen en met vooruitbetaling)SemperFidelis schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:17:
[...]
Wow wat een verhaal zeg. Geweldig.
Je zal dan inderdaad wel een positief imago hebben bij die gasten zelf (i.e. je koopt al jaren hun producten en cancelt niet bij het minste of geringste). Maar dan nog mooi dat ze je zo tegemoet komen haha. Had je ook niet verwacht toen je vroeg liever een CSR te krijgen
Ik heb er wel bij gezet in mail dat ik het stuur ALLEEN met forza 4 ga gebruiken en straks een Club Sport Wheel bij fanatec bestel, zodra die leverbaar is.
Zodra het CSW uit is, bestel ik em ook DIRECT met BMW GT rim en F1 rim.
Dat word wel een flinke rip uit mijn spreekwoordelijke lijf, maar ik denk dat het nieuwe clusport wheel net zo iets is als de clubsport pedalen ruim 2 jaar geleden:
De CSP waren toen de "best of the best" en nu 2 jaar later nog steeds. Ik denk dat dat straks ook geld voor het nieuwe CSW.
Fanatec heeft mij in iedergeval laten merken dat staan voor hun product met een zeer goede customer service.
Ik vond het dan ook, niet meer als normaal omdat ook eens keer te zeggen in een forum.
@dabelg
Zoals je kunt lezen iets verder terug in dit topic:
De loadcell verslijt na verloop van tijd: Als je loadcell versleten is springt je rem plotseling van 70% naar 100%
Wanneer ik in de toekomst een CSW bestel, bestel gelijk nog een reserve loadcell erbij.
Ik kan maar geen keuze maken tussen de CSW en de CSR Elite, gelukkig heb ik nog wel even de tijd.
Ik heb een PC, PS3 en Xbox 360 maar ik wil wel dolgraag dat BMW stuur.
De spellen die ik er mee zou willen spelen zijn: GT5, FM4, Dirt 3 (PC) en misschien wil ik me wagen aan iRacing2.0.
Verder zijn er dan een aantal dingen die de CSW wel heeft en de CSR Elite niet zoals:
Owja dan wil ik er ook CS Pedals bij en waarschijnlijk een wheelstand.
Ik heb een PC, PS3 en Xbox 360 maar ik wil wel dolgraag dat BMW stuur.
De spellen die ik er mee zou willen spelen zijn: GT5, FM4, Dirt 3 (PC) en misschien wil ik me wagen aan iRacing2.0.
Verder zijn er dan een aantal dingen die de CSW wel heeft en de CSR Elite niet zoals:
- Hot plug during gameplay - Voor mij geen meerwaarde
- Analog Joystick - Volgens mij niet heel veel meerwaarde
- 5 Way Encoder Switch - Wat houdt dit in?
- Advanced Functionality - Wat houdt dit in?
- Direct Data Output Plug - Wat houdt dit in?
- Shifters in Parallel 2 vs 1 - Houdt dit in dat je met een shifterset en de flippers tegelijk kunt of met 2 shiftersets en de flippers?
- Steady/Static Paddle - Volgens mij niet heel veel meerwaarde
- Buttons on wheel rim 110 vs 15 - Gebruik je ooit zoveel knopjes?
- Advanced Tuning Functions - Wat houdt dit in?
Owja dan wil ik er ook CS Pedals bij en waarschijnlijk een wheelstand.
Ik heb het zelfde probleem, maar ik heb al een tijdje geleden besloten dat ik ECHT voor het Clubsport wheel moet gaan.
Als ik de CSR Elite zou nemen mis ik de voor mij belangrijke zaken zoals:
- Quick release (even snel van Dirt naar F1 over stappen in enkele seconden)
- De mogelijkheid om FFB, Spring en Damper in het menu hoger te zetten als 100% (Advanced Tuning)
- F1 rim en BMW rim
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik de CSR Elite zou nemen ipv het CSW.
Nu ga ik weer verder met Forza 4, met mijn (gedeeltelijk) defecte PWTS en als UPS zich aan zijn geschatte leverdatum houd heb ik morgen mijn gloedje nieuwe CSR binnen.
- De mogelijkheid om FFB, Spring en Damper in het menu hoger te zetten als 100% (Advanced Tuning)
- F1 rim en BMW rim
Ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven als ik de CSR Elite zou nemen ipv het CSW.
Nu ga ik weer verder met Forza 4, met mijn (gedeeltelijk) defecte PWTS en als UPS zich aan zijn geschatte leverdatum houd heb ik morgen mijn gloedje nieuwe CSR binnen.
Ja dat snap ik, je krijgt een CSR ter vervanging van je oud. Ik heb hier een Logitech Wingman van meer dan 10 jaar geleden
. Waarschijnlijk moet ik maar niet te veel naar het FM4 topic gaan en dan de Xbox toch laten vallen.
De F1 rim vind ik wel heel mooi, maar echt een super F1 spel is er weer niet.
De F1 rim vind ik wel heel mooi, maar echt een super F1 spel is er weer niet.
Als ik jou was, zou ik voor de CSW met BMW GT stuur gaan. En dan beginnen met iRacing 
Qua racen is iRacing echt gaaf om te doen en je rijdt alleen tegen andere racers. Nooit tegen AI en dat maakt iRacing super gaaf.
iRacing heeft ook de Williams F1
Qua racen is iRacing echt gaaf om te doen en je rijdt alleen tegen andere racers. Nooit tegen AI en dat maakt iRacing super gaaf.
iRacing heeft ook de Williams F1
[ Voor 67% gewijzigd door Niellie41 op 20-10-2011 19:28 ]
Ahaa oké, ja ik hou wel erg van realisme dus daarom wil ik misschien iRacing gaan doen.
Plus misschien is het straks niet eens compatibel met de nextgen console en dan heb ik voor niks de Elite gekozen. Zelf neig ik echt naar het CSW, alleen de beelden van FM4 maken me aan het twijfelen.
Plus misschien is het straks niet eens compatibel met de nextgen console en dan heb ik voor niks de Elite gekozen. Zelf neig ik echt naar het CSW, alleen de beelden van FM4 maken me aan het twijfelen.
Verwijderd
Nou stuurtje is vandaag al bezorgd! Ik krijg hem alleen met geen mogelijkheid connected met mijn Xbox. Ik ben al bijna een uur bezig, zonder resultaat.
Stuur past niet op een playseat, je zult inderdaad zelf gaatjes moeten boren. De schroeven die bij de playseat zaten passen ook op het stuur trouwens.
Nou ja, nog niet kunnen rijden dus.
Edit:// nu dan toch gelukt!
Stuur past niet op een playseat, je zult inderdaad zelf gaatjes moeten boren. De schroeven die bij de playseat zaten passen ook op het stuur trouwens.
Nou ja, nog niet kunnen rijden dus.
Edit:// nu dan toch gelukt!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 20:27 ]
http://www.fanatec.de/dow...ingtemplate_printhome.zip
Template om de gaatjes te boren.
Heb je de handleiding goed gelezen!
Edit: En hoe bevalt ie?
[ Voor 8% gewijzigd door Henkus op 20-10-2011 20:37 ]
Verwijderd
Dank je!! Maar in de pdf staat dat het alleen voor het porsche wheel is, of maakt dat niet uit?Henkus schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 20:31:
http://www.fanatec.de/dow...ingtemplate_printhome.zip
Verwijderd
Net even een rondje gereden, bevalt op zich goed. Maar omdat ie nog niet vastzit zoals het hoort redelijk voorzichtig aan het sturen geweest.
Stuur is erg glad, is gewoon plastic. Vaak schoonmaken dus, dat leer van de G25 vond ik dan zelf wel weer beter. Wel heerlijk zijn de knoppen op het stuur zelf waar je makkelijk mee door menu's kunt scrollen.
Edit:// nou even een aantal rondjes in Forza 4 kunnen rijden. Stuurt erg lekker, stuk stiller dan de G25 en ik heb het idee dat hij ook makkelijker beweegt. Bij de G25 had ik het idee dat je echt voelde dat er tandwielen langs elkaar heengingen, dat is bij dit stuur niet het geval. Wel hoor je een hoge pieptoon uit het stuurtje komen, maar met het geluid van je games aan hoor je dat niet.
Ben heel benieuwd hoe het rijdt als het stuurtje goed vastzit.
Stuur is erg glad, is gewoon plastic. Vaak schoonmaken dus, dat leer van de G25 vond ik dan zelf wel weer beter. Wel heerlijk zijn de knoppen op het stuur zelf waar je makkelijk mee door menu's kunt scrollen.
Edit:// nou even een aantal rondjes in Forza 4 kunnen rijden. Stuurt erg lekker, stuk stiller dan de G25 en ik heb het idee dat hij ook makkelijker beweegt. Bij de G25 had ik het idee dat je echt voelde dat er tandwielen langs elkaar heengingen, dat is bij dit stuur niet het geval. Wel hoor je een hoge pieptoon uit het stuurtje komen, maar met het geluid van je games aan hoor je dat niet.
Ben heel benieuwd hoe het rijdt als het stuurtje goed vastzit.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 22:21 ]
Denk dat ik toch maar een wheel stand ga bestellen om mijn huidige xbox 360 wireless wheel op te zetten.
Toch ook nog wel prijzig (ik rij niet veel, heel af en toe),maar los op je schoot is 10x niks. Niemand die er toevallig een kwijt moet?
Kwaliteit van de wheelstand net zo goed als de stuurtjes? Zal vaak in en uitgeklapt worden, en ben bang dat uiteindelijk de boel gammel word.
Toch ook nog wel prijzig (ik rij niet veel, heel af en toe),maar los op je schoot is 10x niks. Niemand die er toevallig een kwijt moet?
Kwaliteit van de wheelstand net zo goed als de stuurtjes? Zal vaak in en uitgeklapt worden, en ben bang dat uiteindelijk de boel gammel word.
Verwijderd
Ik klap mijn wheelstand nooit in dus ik heb geen idee of dat problemen geeft als je 't vaak doet, maar het lijkt me niet eigenlijk. Voor de rest is 'ie super stevig, echt een essentieel stukje gear.
Verwijderd
Wat stuurt de CSR een stuk lichter zeg dan mijn 'oude' G25. Je voelt bijna geen weerstand, hij glijdt lekker van links naar rechts. Echt een enorme verbetering, en ik blijf het zeggen maar de menuknoppen zijn echt fantastisch!
Nu nog ff gaatjes boren en schroefjes halen en dan kan ik helemaal los.
Nu nog ff gaatjes boren en schroefjes halen en dan kan ik helemaal los.
Anders bouw je er zelf 1 van hout?UltraSub schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 11:12:
Denk dat ik toch maar een wheel stand ga bestellen om mijn huidige xbox 360 wireless wheel op te zetten.
Zat tutorials en YT filmpjes te vinden.
Ik kan een Fanatec GT2 kopen voor 150e, of zelfs een Turbo S voor 2 tientjes meer.
Dit is zonder pedalen.
Doen of?
[ Voor 9% gewijzigd door SemperFidelis op 21-10-2011 15:45 ]
Nice!!
Maandag om kwart voor zes de defect melding gedaan van mijn PWTS.
Ik hield er rekening dat ik wel een weekje of anderhalf zonder stuur zou zitten.
Nu 4 dagen later is mijn CSR binnen als vervanging
Ik vind het een top stuurtje, stukken beter dan mijn PWTS
Helaas maakt mijn CSR ook een irritant geluid als ie met de xbox is verbonden, de diverse settings onhoudt ie gelukkig wel. Maandag maar even een mailtje naar Johannes (van Fanatec) sturen.
Het navigeren door de menu's in Forza 4 is een genot met het linker joystickje, jammer alleen dat je niet in de cockpit rond kun kijken
Ik speel Forza 4 nu met andere instellingen (900gr ipv 320) en op manual shift ipv automaat.
Totaal andere ervaring, GEWELDIG !!!!
[ Voor 82% gewijzigd door Henkus op 21-10-2011 20:50 ]
Dat zijn inderdaad ook de redenen dat ik een CSW wil, en dan vooral de Quick Release is doorslag gevend.Henkus schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:14:
Ik heb het zelfde probleem, maar ik heb al een tijdje geleden besloten dat ik ECHT voor het Clubsport wheel moet gaan.
- F1 rim en BMW rim
Echter wonder boven wonder heeft Thomas van Fanatec my gisteren toe gezegd dat ik de CSW mag beta testen. Hopelijk mag ik hem dan ook houden tegen misschien een vergoeding.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.
LogiForce schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:24:
[...]
heeft Thomas van Fanatec my gisteren toe gezegd dat ik de CSW mag beta testen. Hopelijk mag ik hem dan ook houden tegen misschien een vergoeding.

[ Voor 31% gewijzigd door TNJ op 22-10-2011 19:55 ]
WOW!! Dat is het betere werk.LogiForce schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 18:24:
[...]
Dat zijn inderdaad ook de redenen dat ik een CSW wil, en dan vooral de Quick Release is doorslag gevend.
Echter wonder boven wonder heeft Thomas van Fanatec my gisteren toe gezegd dat ik de CSW mag beta testen. Hopelijk mag ik hem dan ook houden tegen misschien een vergoeding.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je als beta tester het wiel voor de helft van de prijs kunt kopen.
Je gaat ons toch wel voorzien van alle inside scoops?
Weet je al wanner je em binnen krijgt (kun je een weekje vakantie nemen)
Woon je toevalig bij mij in de buurt, dan wil ikem ook wel even komen testen.
Edit: De CSR bevalt inmiddels zo goed in Forza 4, dat ik straks alleen een clusport wheel koop voor de PC.
Als in 2013 blijkt dat de CSR elite ook werkt op de nieuwe Xbox, dan zal em dan waarschijnlijk er bij kopen voor Forza 5.
[ Voor 18% gewijzigd door Henkus op 22-10-2011 20:49 ]
Helaas, had al beloofd een reviewtje te posten op het GTplanet forum als het zover was. En wat betreft het komen testen, ik hou mijn deur gesloten aan gezien ik geen zin heb in een lange rij tweakers voor de deur.Henkus schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:36:
[...]
WOW!! Dat is het betere werk.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je als beta tester het wiel voor de helft van de prijs kunt kopen.
Je gaat ons toch wel voorzien van alle inside scoops?
Woon je toevalig bij mij in de buurt, dan wil ikem ook wel even komen testen.
Had je maar naar GamesCom moeten gaan dit jaar heb ik zoiets, of wacht even geduldig mijn review af in elk geval.
De reden dat ik hem mag beta testen was na het schrijven van een reviewtje over mijn nieuwe aanwinst, de ClubSport Pedals. Lees het hier maar: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=228495
[ Voor 6% gewijzigd door LogiForce op 22-10-2011 20:47 ]
Dat is een mooie review, ik em niet helemaal gelezen maar ik heb de clubsports al 2 jaar, dus begrijp de grote lijnen.LogiForce schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 20:46:
[...]
Helaas, had al beloofd een reviewtje te posten op het GTplanet forum als het zover was. En wat betreft het komen testen, ik hou mijn deur gesloten aan gezien ik geen zin heb in een lange rij tweakers voor de deur.
Had je maar naar GamesCom moeten gaan dit jaar heb ik zoiets, of wacht even geduldig mijn review af in elk geval.
De reden dat ik hem mag beta testen was na het schrijven van een reviewtje over mijn nieuwe aanwinst, de ClubSport Pedals. Lees het hier maar: http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=228495
Geweldig dat je daarop bent uitfekozen.
Dank je. Begrijpelijk overigens dat je hem niet helemaal gelezen hebt als je zelf al jaren met deze pedalen speelt.Henkus schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:01:
[...]
Dat is een mooie review, ik em niet helemaal gelezen maar ik heb de clubsports al 2 jaar, dus begrijp de grote lijnen.
Geweldig dat je daarop bent uitfekozen.
Dat ik uitgekozen ben is inderdaad geweldig, zeker nu ik na enig zoekwerk er achter ben gekomen dat er maar een gelimiteerd aantal beschikbaar komt voor het testen.
Op Thomas z'n blog staat namelijk het volgende bij de vraag naar beta testers voor de CSR Elite:
The beta test for the CSW will follow as well but quantities are very limited.
Echt bizar dat jij binnen 4 dagen een nieuw wheel in huis hebt en ik na 1,5 week nog niet eens een reactie terug heb op mijn mail aan fanatec support. Ik heb afgelopen donderdag er een 2e mail achteraan gestuurd. Tot op heden vind ik de support van fanatec echt beneden de maat. Ik heb al 2 weken een csr in huis en er nog geen meter mee kunnen rijdenHenkus schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:34:
Maandag om kwart voor zes de defect melding gedaan van mijn PWTS.
Ik hield er rekening dat ik wel een weekje of anderhalf zonder stuur zou zitten.
Nu 4 dagen later is mijn CSR binnen als vervanging!
Verwijderd
Heb je de pedalen wel goed aangesloten? Ik had het stekkertje van de pedalen verkeerd aangesloten en had toen ook problemen. Kun je anders niet een los setje pedalen ergens halen van een G25 die kapot is of 2e hands ergens?Danfoss schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 18:35:
[...]
Echt bizar dat jij binnen 4 dagen een nieuw wheel in huis hebt en ik na 1,5 week nog niet eens een reactie terug heb op mijn mail aan fanatec support. Ik heb afgelopen donderdag er een 2e mail achteraan gestuurd. Tot op heden vind ik de support van fanatec echt beneden de maat. Ik heb al 2 weken een csr in huis en er nog geen meter mee kunnen rijden
Ben het met je eens dat 1,5 week wel erg lang is. Ik moet zeggen dat ik mijn stuurtje ook snel in huis had, na 2 dagen al na ontvangst van mijn betaling.
Pedalen kunnen maar op 1 manier. RJ stekkertje in adapter en vanuit adapter kabel in groene aansluiting op het stuur.Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 19:12:
[...]
Heb je de pedalen wel goed aangesloten? Ik had het stekkertje van de pedalen verkeerd aangesloten en had toen ook problemen. Kun je anders niet een los setje pedalen ergens halen van een G25 die kapot is of 2e hands ergens?
Ben het met je eens dat 1,5 week wel erg lang is. Ik moet zeggen dat ik mijn stuurtje ook snel in huis had, na 2 dagen al na ontvangst van mijn betaling.
Als na overleg met fanatec blijkt dat het niet gaat werken koop ik meteen een goede set pedalen. Dat is het probleem ook niet, maar dan moet fanatec wel communiceren. Dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Voor hetzelfde geld is het namelijk wel een defect in het stuur zelf.