xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee van Fanatec vind ik de kwaliteit veel minder..Phusebox schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:27:
[...]
Kwaliteit van Logitech is minder bedoel je?
1. Als je goed kijkt naar de afwerking van de gespoten kap, dan zie je op de randjes dat sommige plekken heel slecht gespoten zijn en ook niet eens mooi aansluiten op de rest van de behuizing (net achter de shifterpads)
2. De standaard mountingsystem is van slechte kwaliteit en garandeert ook geen stabiliteit.
3. De scherpe stiksels van het alcantara zijn slecht afgewerkt.
4. De stekkers die in de behuizing moeten (stroom, pedalen, etc) steken aan beide kanten uit, bij de Logitech is dit mooi weg gewerkt onder de behuizing)
Sorry dat ik aan het mieren**ken ben, maar voor een 500 euro stuurtje doe ik dat nou eenmaal snel
Ach ja ik heb gewoon geen keus aangezien Xbox mijn main platform is.HENNEP schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:35:
[...]
Nee van Fanatec vind ik de kwaliteit veel minder..
1. Als je goed kijkt naar de afwerking van de gespoten kap, dan zie je op de randjes dat sommige plekken heel slecht gespoten zijn en ook niet eens mooi aansluiten op de rest van de behuizing (net achter de shifterpads)
2. De standaard mountingsystem is van slechte kwaliteit en garandeert ook geen stabiliteit.
4. De stekkers die in de behuizing moeten (stroom, pedalen, etc) steken aan beide kanten uit, bij de Logitech is dit mooi weg gewerkt onder de behuizing)
Sorry dat ik aan het mieren**ken ben, maar voor een 500 euro stuurtje doe ik dat nou eenmaal snel
ik herken je punten wel maar kom zelf van g25 af en moet zeggen, qua stuur is de fanatec echt wel fijner.HENNEP schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:35:
[...]
Nee van Fanatec vind ik de kwaliteit veel minder..
Ligt lekkerder in de hand, ffb is veel subtieler, buttons op het stuur (en verlicht), xbox compatible, mooie grijze lak. Mogelijkheid tot firmware updaten met nieuwe features, instellingen op het stuur los van de game.
Dan heb ik het nog niet eens over de CSP's. Die maken de G25 pedalen speelgoed.
Tuurlijk zijn er hele minor flaws maar total package is echt veel beter (en zeker zn geld waard) van fanatec.
[ Voor 7% gewijzigd door grimmi3 op 02-03-2011 17:46 ]
Zoals ik al zei vind ik het totale pakket van Fanatec het geld zeker niet waard als upgrade van een G27.grimmi3 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:21:
[...]
ik herken je punten wel maar kom zelf van g25 af en moet zeggen, qua stuur is de fanatec echt wel fijner.
Ligt lekkerder in de hand, ffb is veel subtieler, buttons op het stuur (en verlicht), xbox compatible, mooie grijze lak. Mogelijkheid tot firmware updaten met nieuwe features, instellingen op het stuur los van de game.
Dan heb ik het nog niet eens over de CSP's. Die maken de G25 pedalen speelgoed.
Tuurlijk zijn er hele minor flaws maar total package is echt veel beter (en zeker zn geld waard) van fanatec.
Mocht je een stuur hebben die niet eens kan tippen aan de G27 dan is het zeker een goede koop.
Helaas voor mij vond ik de kwaliteit van de Fanatec zodanig tegenvallen dat ik toch heb besloten om deze terug te sturen.
Ik wil de Thrustmaster T500rs wellicht nog testen, maar anders wacht ik nog tot een ander merk iets moois maakt! Blijkbaar is hier toch een gat in de markt te vinden!
De thrstmaster ondersteunt maar een zeer beperkt aantal spellen, als iets overpriced plastic is, is dat het wel.HENNEP schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:23:
[...]
Zoals ik al zei vind ik het totale pakket van Fanatec het geld zeker niet waard als upgrade van een G27.
Mocht je een stuur hebben die niet eens kan tippen aan de G27 dan is het zeker een goede koop.
Helaas voor mij vond ik de kwaliteit van de Fanatec zodanig tegenvallen dat ik toch heb besloten om deze terug te sturen.
Ik wil de Thrustmaster T500rs wellicht nog testen, maar anders wacht ik nog tot een ander merk iets moois maakt! Blijkbaar is hier toch een gat in de markt te vinden!
Vast inmiddels wel mee; hier zijn ze er erg enthousiast over:Phusebox schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:35:
[...]
De thrstmaster ondersteunt maar een zeer beperkt aantal spellen, als iets overpriced plastic is, is dat het wel.
Alle PC games werken; op de PS3 blijft het helaas beperkt tot GT5. Als de Thrustmaster de Xbox ook zou ondersteunen, zou ik niet twijfelen in ieder geval.
En over rs500 dat ding is echt teduur geen 360 mogelijkheden!!! Een slechte investering 500 euro
Wat vinden de GT3 eigenaren van hun stuurtje? Goed slecht??? Ik zou graag een filmpje willen zien van dat stuur met alle FF krachten voluit. Want ik ben echt benieuwd. Staat nog wel in de planning om dat stuur tekopen maar de G27 is ook altijd een opties. 249 euro vind ik dat een goeie prijs voor dat hele pakket. Heb mijn Turbo S verkocht mis hem wel nu een beetje
[ Voor 52% gewijzigd door goosche op 06-03-2011 12:31 ]
Het grote voordeel van de GT2/GT3 (stuk beter dan logitech momenteel) is dat de FFB belt driven is en niet met tandwielen. Daardoor is de FFB een stuk verfijnder maar nog steeds erg sterk. (ook in te stellen op het stuur).goosche schreef op zondag 06 maart 2011 @ 11:53:
Settings voor jullie stuurtjes toegevoegd in de begin topic later meer.Kijk maar of jullie deze settings fijn vinden racen met jullie stuurtje. Ben stuurloos![]()
En over rs500 dat ding is echt teduur geen 360 mogelijkheden!!! Een slechte investering 500 euroschande!!! Helemaal gestoord geen shifter waar is de koppelingspedaal goed voor? Lachwekkend gewoon ahhahaha. Er moet eens een nieuwe fabrikant komen die racestuurtjes gaan maken. Met normale prijzen. In de gulden
tijd zal dat ding echt geen 1000 gulden hebben opgebracht!!!
Wat vinden de GT3 eigenaren van hun stuurtje? Goed slecht??? Ik zou graag een filmpje willen zien van dat stuur met alle FF krachten voluit. Want ik ben echt benieuwd. Staat nog wel in de planning om dat stuur tekopen maar de G27 is ook altijd een opties. 249 euro vind ik dat een goeie prijs voor dat hele pakket. Heb mijn Turbo S verkocht mis hem wel nu een beetjemaar kon niet aan die standaard pedalen kon ik niet goed racen en kon geen G27 pedalen vinden dus dat ding is in de verkoop gegaan en verkocht voor een goeie prijs
Als je kan kiezen (ik rijd nu zelf 2 weken bijna fulltime) met mn GT2 CSP edition en is mijn beste investering geweest sinds lange tijd. De ervaring (zeker als je er ook nog een buttkicker bij hebt) is echt super!
Merk ook dat ik geen GT5 meer speel, ben alleen maar Forza 3 aan het doen. Wellicht qua physics iets minder dan GT5 maar de fun factor is zoveel groter. Na maanden Forza sta ik nog steeds onder de 50% completed waar ik in GT5 niets meer te doen heb op de Vettel Challenge op gold na.
DE T500 is imo echt way-overpriced. Leuk stuur (beter volgens ISR dan de gt2) maar de pedalen zijn weer minder. Daarbij geen shifter (nog niet eens aangekondigd) en het is inderdaad op ps3 alleen full compatible (dus met FFB) voor Gt5 en up-coming titles. Overige titels werken wel maar zonder FFB
Ik zou het dus wel weten......
De games worden beter en de controllers ook! ;-)
flickr - WOT Profile - Game PC
heb op forza 2 echt dikke force feedback hoor! heb je t ingame ook aangezet en verhoogd? lang geleden dat ik heb geraced hoor,maar dit moest je toch ingame instellen?grimmi3 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:00:
Forza en Race Pro (beide lichte vibratie maar niet echt FFB)
het stuur moet wel op netstroom voor ff, maar dat wist je wel denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 10-03-2011 10:34 ]
Met firmware downgrade is FFB een heel stuk beter geworden. Racepro heeft eenmaal weinig ffb maar FM3 is een heel stuk beter geworden.Ferry34 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:33:
[...]
heb op forza 2 echt dikke force feedback hoor! heb je t ingame ook aangezet en verhoogd? lang geleden dat ik heb geraced hoor,maar dit moest je toch ingame instellen?
het stuur moet wel op netstroom voor ff, maar dat wist je wel denk ik.
Bedankt voor de suggesties!
Zou het graag proberen, maar je kunt blijkbaar geen firmware flashen als je win7x64 gebruiktgrimmi3 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:36:
[...]
Met firmware downgrade is FFB een heel stuk beter geworden. Racepro heeft eenmaal weinig ffb maar FM3 is een heel stuk beter geworden.
Bedankt voor de suggesties!
Kan prima, heb ik ook al meerdere keren gedaan.Phusebox schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:47:
[...]
Zou het graag proberen, maar je kunt blijkbaar geen firmware flashen als je win7x64 gebruikt
http://www.911wheel.de/?q=node/4349
Je kan wel de zip downloaden en de manual bekijken die er bij zit, dan weet je in ieder geval hoe het proces gaat.
De gt2 en gt3 zijn exact dezelfde wheels. Alleen heeft GT2 xbox support. Firmwares zijn dus uitwisselbaar zonder risico.bassio schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:33:
Hier staat een zip met nieuwe firmware, ik weet alleen niet zeker of die ook voor het nieuwe gt2 stuurtje is:
http://www.911wheel.de/?q=node/4349
Je kan wel de zip downloaden en de manual bekijken die er bij zit, dan weet je in ieder geval hoe het proces gaat.
Dat zou wel ideaal zijn want dat scheelt me weer een aankoop van een Rennsport wheelstand.
Misschien heb je hier wat aan?stook024 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:49:
Ik lees dat er mensen zijn die een GT2 hebben en deze gebruiken met een Wheelstand Pro. Aangezien ik dit stuur wil kopen en een wheelstand pro G27 bezit vraag ik me af of het stuur zich makkelijk laat hard mounten op de wheelstand pro?
Dat zou wel ideaal zijn want dat scheelt me weer een aankoop van een Rennsport wheelstand.
Het mounten is nagenoeg universeel. Gewoon een plaat waar je het stuur op klemt. De enige variaties die er zijn, zijn die voor de shifter voor bv de G27. Ik heb het weer net andersom, de rennsport wheelstand met daarop G27. Er zijn er volgens mij genoeg die rijden met een GT2 op een Wheelstand pro.
Kortom; gaat allemaal prima!
Behoorlijk snel itt hetgeen ik op diverse fora las!
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=195148
Ja, het stuur werkt inderdaad, de knoppen doen het en je kan sturen/gas/remmen. Maar daar heb je het dan wel mee gezegd. Er zit geen weerstand in het stuur, en het speelt dus voor geen meter.bassio schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:58:
Iets genuanceerder mag ook wel. Wat ik begrijp heeft EA aangegeven officieel geen support te bieden voor Shift 2 bij de PS3 versie. Fanatec geeft echter aan dat het gewoon werkt. Geen idee of dit ook voor de xbox360 geldt. Check ook dit topic op GTplanet:
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=195148
Op zich is het volgens mij meer iets van de console bouwer dan de stuur bouwer. Op de xbox werkt shift namelijk wel goed.Phusebox schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 07:00:
[...]
Ja, het stuur werkt inderdaad, de knoppen doen het en je kan sturen/gas/remmen. Maar daar heb je het dan wel mee gezegd. Er zit geen weerstand in het stuur, en het speelt dus voor geen meter.
Volg je niet helemaal. Ik heb het juist over de xbox versie van Shift (2). Shift 1 werkt redelijk goed met de Fanatec GT2, maar Shift 2 absoluut niet.bassio schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:07:
[...]
Op zich is het volgens mij meer iets van de console bouwer dan de stuur bouwer. Op de xbox werkt shift namelijk wel goed.
Maar goed, ligt inderdaad aan de ontwikkelaar van het spel en niet aan Fanatec. Enige wat ik dan raar vind is dat Shift 2 laatst op een beurs stond met Fanatec stuurtjes. Waarom die stuurtjes als je ze niet fatsoenlijk ondersteunt?
Hij gaat helemaal naar rechts, weer terug naar het midden & dan stopt die.
Vervolgens staan er 3 rode horizontale streepjes op het stuur
Weet iemand hoe hier uit te komen?
Base + select om in PS3 modus te komen werkt niet
nm
[ Voor 11% gewijzigd door Tweak15KW op 07-04-2011 18:48 ]
Maar wat is nou de grootste reden om te upgraden? De rem is erg goed en over de rest word vrijweinig gesproken eigenlijk. Daarnaast vermaak ik me prima met de standaard pedals en vind ik enkel het gaspedal wat te soepel gaan.
Iemand hier die beide heeft gehad?
edit:
hmm... denk laat ik GRID maar weer eens opstarten, krijg ik voor geen mogelijkheid het stuur aan de gang
[ Voor 14% gewijzigd door Shikaka op 12-04-2011 00:09 ]
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Ik heb de GT3 RS (v2) Clubsport en heb Shift 2 net gekocht.goosche schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:46:
Wie heeft er een GT3 v2 en speelt shift 2 op de pc? Ik ben benieuwd naar ervaringen hiervan. Ik speelde zelf op een g27 werkt goed goeie ffb maar de kwaliteit van het stuur is slecht. Het word de 2de keer in 2 weken dat ik mijn stuur moet terug moet sturenwil misschien overgaan op een fanatec gt3.
Ik heb de eerste 2 races gespeeld op de PC en ik moet zeggen. Behoorlijk goede/sterke ffb en rumble effects. Ook de curbstones voel je bijzonder duidelijk.
Al met al een vééél betere ervaring dan met Shift (1), maar ook dat spel racet behoorlijk goed met deze Fanatec combo (ik gebruik ook de Rennsport Wheelstand btw.)
Ik heb geen standaard pedals gehad, maar de CSP zijn veel beter te customizen. Je kan met behulp van de veren de druk aanpassen die nodig hebt om het pedal in te drukken, waardoor je het probleem van een soepel gaspedaal al kan oplossen. Daarnaast is de remdruk echt erg goed om mee te spelen. Daar kan je echt veel mee winnen door het in iedere game precies zo in te stellen dat je tegen de abs aanremt.Shikaka schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:09:
Na alweer een tijdje de GT2 met standard pedals te gebruiken. Zit ik toch te twijfelen om te upgraden naar de Clubsport pedals.
Maar wat is nou de grootste reden om te upgraden? De rem is erg goed en over de rest word vrijweinig gesproken eigenlijk. Daarnaast vermaak ik me prima met de standaard pedals en vind ik enkel het gaspedal wat te soepel gaan.
Daarnaast kan je de platen van de pedalen verschuiven zodat je de, voor jou ideale positie kunt bepalen..
Kortom, als je het geld ervoor over hebt zou ik het gelijk doen.
Houd er wel rekening mee dat je ook meteen een setje erbij moet kopen met andere veren, want de standaard veer van het gaspedaal is zelfs op de strakste instelling nog te slap. Daarnaast is de potmeter voor het rempedaal ook niet echt geweldig want zelfs op de laagste stand moet ik nog te hard het gaspedaal indrukken. Compleet nutteloos dus.bassio schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:30:
[...]
Ik heb geen standaard pedals gehad, maar de CSP zijn veel beter te customizen. Je kan met behulp van de veren de druk aanpassen die nodig hebt om het pedal in te drukken, waardoor je het probleem van een soepel gaspedaal al kan oplossen. Daarnaast is de remdruk echt erg goed om mee te spelen. Daar kan je echt veel mee winnen door het in iedere game precies zo in te stellen dat je tegen de abs aanremt.
Daarnaast kan je de platen van de pedalen verschuiven zodat je de, voor jou ideale positie kunt bepalen..
Kortom, als je het geld ervoor over hebt zou ik het gelijk doen.
Op zich best aardige pedalen, maar zeker geen 250 euro waard.
Als ik jou was zou ik je CSP maar aanbieden ter reparatie of de tuning set aanschaffen. Ik heb gisteren tijdens de FM3 competitie flink zitten spelen met mijn potmeter. Eerst ingesteld dat ik maximale druk moet zetten om tegen ABS aan te zitten. Met als gevolg dat ik zo hard moest trappen dat het dubbelzijdig tape los kwam en mijn pedalen los op de playseat lagen. Daarna aangepast en bij de minste of geringste aanraking ging ik full lock rechtdoor.Phusebox schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:35:
[...]
Houd er wel rekening mee dat je ook meteen een setje erbij moet kopen met andere veren, want de standaard veer van het gaspedaal is zelfs op de strakste instelling nog te slap. Daarnaast is de potmeter voor het rempedaal ook niet echt geweldig want zelfs op de laagste stand moet ik nog te hard het gaspedaal indrukken. Compleet nutteloos dus.
Op zich best aardige pedalen, maar zeker geen 250 euro waard.
En wat voor jou te slap is, is voor een ander misschien te hard. Als jij voor 250 euro ergens een soortgelijke set kan vinden met dezelfde kwaliteit en mogelijkheden...
Ik ben echt een flink aantal uren bezig geweest met alles aan te passen. ik heb het nu zo staan:

Ik gebruik de koppeling nooit dus die heb ik plat gelegd. De stand van de pedalen heb ik naar buiten gezet omdat het frame van de playseat anders in de weg zit.
Nu ga ik erachter komen hoe goed of slecht de service van Fanatec is. Lees vrijwel alleen slechte verhalen.
[ Voor 65% gewijzigd door Phusebox op 13-04-2011 08:13 ]
http://www.elotrolado.net...o-s-varios-juegos_1502217
http://www.fanatecwheel.com/settings
Enige wat erg jammer is dat hij nu niet op voorraad is en pas eind mei de nieuwe levering komt
@Waffle
Clubsport Shifter Paddles zaten standaard bij de GT2, dus zou niet weten hoe het zonder is. Ik vind ze iniedergeval erg soepel en makkelijk werken.
Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka
Ok dan aanschaffen die handel. Want logitech is echt bagger 4 stuurtjes stuk achter elkaar dus vier keer opsturen 40 euro naar niks uit gegeven naar terug verzenden.JAM schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 03:36:
[...]
Ik heb de GT3 RS (v2) Clubsport en heb Shift 2 net gekocht.
Ik heb de eerste 2 races gespeeld op de PC en ik moet zeggen. Behoorlijk goede/sterke ffb en rumble effects. Ook de curbstones voel je bijzonder duidelijk.![]()
Al met al een vééél betere ervaring dan met Shift (1), maar ook dat spel racet behoorlijk goed met deze Fanatec combo (ik gebruik ook de Rennsport Wheelstand btw.)
Volgens mij zijn de Fanatec stuurtjes nou niet bepaald duurzamer. Logitech reageert tenminste binnen een dag bij problemen.goosche schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:42:
[...]
Ok dan aanschaffen die handel. Want logitech is echt bagger 4 stuurtjes stuk achter elkaar dus vier keer opsturen 40 euro naar niks uit gegeven naar terug verzenden.
Ik zal vanavond even mijn settings voor Shift 2 posten. We zijn gisterenavond flink bezig geweest met alle settigns, en hebben nu eindelijk instellingen gevonden waarbij je wel het gevoel hebt dat jij de auto bestuurd, ipv andersom.
Nee ik zeg niet dat ze duurzamer zijn, alleen dat de support beter is. De huidige Logitech's kan ik weinig over zeggen. Heb nog een Momo Force (de oude rode) die is nu 8 jaar oud ofzo? En werkt nog perfect, nog nergens slijtage of wat dan ook te zien, alle knoppen doen het nog als nieuw.bassio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:51:
Het feit dat logitech binnen een dag reageert wil toch niet zeggen dat de spullen dan duurzamer zijn? Ik heb eerst een PWTS gehad en nu een GT2. Allebei werken perfect. Vriend van me heeft ook een PWTS en werkt ook nog steeds perfect. Reken maar dat de sturen al 100-en uren gebruikt zijn zonder problemen...
Ik zal vanavond even mijn settings voor Shift 2 posten. We zijn gisterenavond flink bezig geweest met alle settigns, en hebben nu eindelijk instellingen gevonden waarbij je wel het gevoel hebt dat jij de auto bestuurd, ipv andersom.
Daarentegen, mijn 1,5 maand oude GT2 is al kapot, evenals de CSP blijkbaar.
[ Voor 33% gewijzigd door bassio op 15-04-2011 09:44 ]
Als je wil graag. Want wachten op Fanatec kan nog wel even duren.bassio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:43:
En jij hebt waarschijnlijk pech (zoals altijd volgens mij) dat je een slecht werkend exemplaar gekregen hebt. Er zit overigens ook een support persoon in Nederland, misschien kan je daar even contact mee leggen. Ik kan je zijn gegevens wel even PM-en.
Ik heb inmiddels een reactie van die persoon in Nederland; het was een probleem dat hij nog niet eerder had gezien. Maar voordat ik hem ga opsturen wacht ik toch nog even op reactie van Fanatec.bassio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:13:
Je hebt een PM. Waarschijnlijk zal je hem wel altijd bij Fanatec moeten aanmelden voor NL wat mag doen, maar misschien gaat het zo sneller... :-0
update: Reactie van Fanatec. Geen producten meer op voorraad dus ik moet wachten tot eind mei. Eigenlijk best wel belachelijk dit. (Ja ik kan hem ook opsturen, maar dan zit ik een week of twee zonder stuurtje, en hoe gaan ze het dan repareren als ze niks op voorraad hebben?)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=CX6jCQcnTt0]
[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 15-04-2011 13:47 ]
in game in volgorde
100
0
100
0
100
0
100
0
100
0
0
900
900
Normal
Normal
Stuurtje...
450 sen
100 ffb
100 sho
Off drift
080 abs
000 lin
000 dea
-3 spr
3 dpr
Deze settings werken voor ons goed. Is echt 1000x beter dan default.
Zou je die ms ook even naar mij willen PM'en?bassio schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:43:
Er zit overigens ook een support persoon in Nederland, misschien kan je daar even contact mee leggen. Ik kan je zijn gegevens wel even PM-en.
Denk dat de fans van mijn GT2 niet meer juist functioneren. Ik hoor nu nl geen verschil als ik de fans aan of uit zet, terwijl ik dat voorheen duidelijk kon horen. Ook wordt de behuizing rechtsvoor nu echt loeiheet.
Check PMShiverzz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 14:20:
[...]
Zou je die ms ook even naar mij willen PM'en?
Denk dat de fans van mijn GT2 niet meer juist functioneren. Ik hoor nu nl geen verschil als ik de fans aan of uit zet, terwijl ik dat voorheen duidelijk kon horen. Ook wordt de behuizing rechtsvoor nu echt loeiheet.
Sterker nog ik heb in maart besteld (gt2, pedalen, stopper en wheelstand). Alles had ik binnen een week binnen en de wheelstand zou een eind maart komen, toen werd het midden april, maar kreeg net bericht dat het eind mei wordt... Denk dat ik toch maar (weer) een wheelstand pro koop en daar mij GT op monteer. Als dat moois staat nu al meer dan een maand in de doos op me te wachten.Enige wat erg jammer is dat hij nu niet op voorraad is en pas eind mei de nieuwe levering komt
Komt er da een nieuwe firmware voor uit of laten ze je gewoon vallen?
Ik heb nog maar eens een mail gestuurd met de vraag wanneer de PWGT 2 CS Editie weer verkrijgbaar is. Begin dit jaar zeiden ze met een paar weken, maar we zijn een paar maanden verder en er is nog niks.
Nu krijg ik de volgende erg korte reactie:
Als je van plan bent om meer dan € 650,- te besteden lijkt mij dat ze toch wel iets beter voor hun klanten mogen zijn.Hello,
thanks for your inquiry.
Unfortunately we don´t have any news here.
Mit freundlichen Grüßen
Best regards
Fanatec_Gameshop
Claudia Faltermeier
Ik heb gisteren een usb<>gameport adaptertje ontvangen dat ik via Ebay had besteld. Zo kon ik mijn Fanatec LeMans die al jaren ligt te verstoffen ook aansluiten op computers zonder gameport. Immers, die gameport zat vroeger altijd op de geluidskaart; al jaren heb ik pc's met onboard geluid maar zonder gameport.
En direct gisteren veel plezier gehad met Trackmania. Het stuur werkt nog steeds prima. Wel moet ik bij iedere keer opnieuw insteken het stuurtje even calibreren. Maar ach, dat is best te overzien.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Als ze geen nieuws heeft betekend dat dat het bedrijf een half jaar stil heeft gezeten. Lijkt me niet toch?
Daarbij komt nog hoe moeilijk kan het zijn het is slechts een pakket van producten die los allemaal verkrijgbaar zijn. Willen ze dat pakket niet meer aanbieden zeg dat dan gewoon. Dan weet ik waar ik aan toe ben.
Om te beginnen moet ik mijn rempedaal te hard indrukken, 100% remmen lukt me vrijwel nooit want dan duw ik zo ongeveer de pedalen door de vloer (ja ik heb geprobeerd aan dat ding te draaien maar dan wordt het alleen maar erger).
Van ellende heb ik niet mijn Microsoft Wireless Wheel maar weer aangesloten inclusief pedalen, dat speelt toch een stuk lekkerder, en dat voor de 25 euro die ik ervoor betaald heb...
Zodra ik mijn repair unit van Fanatec heb gaat dit ding de verkoop in... bah wat een deceptie.
Heb je de gevoeligheid (brake sensitivity) in het spel wel op z'n hoogst ingesteld? Dat verandert ook een hoop aan het remgedrag.
M.a.w.: Ik kan F1 2010 met veel feedback/gevoel spelen
Price of shifter set permanently reduced to 29,95
It was time to reduce the price of the shifter set which includes the H-pattern shifter and the sequential shifter to 29,95 €/$
The ClubSport shifter will be announced soon at a price of 99,95 so we want to keep enough distance between the two products.
UPDATE: GTR3 V2 besteld en binnen 2 dagen binnen. Goede verpakking en heerlijk apparaat!
[ Voor 14% gewijzigd door buffbuffbuff op 28-05-2011 09:11 ]
Ik heb sinds de ps1 geen stuur meer gehad (en dat was geen beste) dus nu icm een playseat en een 100inch projectiescherm moet t wel een machtige ervaring worden.
How should a new high-end wheel look like?
Ook hebben ze al een prototype klaar, geen Porsche maar het stuur uit een Audi A1 ClubSport Quattro:Thomas schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:18:
It looks like Thrustmaster made a decent product with the T500RS and I congratulate Thrustmaster for beeing back in the market for serious wheels.
My first steering wheel was the legendary T2 wheel so it brought me into this business somehow.
Although our current line of products can keep up very well with the new competition I think that the T500RS also deserves an adequate response from Fanatec.
So I would like to ask you what should such a wheel look like if we would start to develop it.
I am interested in things likePlease consider that all features cost something and you usually get what you pay for. But of course we want to keep up with our policy of outstanding price performance due to direct distribution.
- Compatibility to what platforms?
- Shape and style of wheel rim
- Steady or moving shifters?
- Materials used on rim and base
- Colours
- Name
- Adjustability
- Licensed or not?
- Dimensions, weight
- Strength and speed of the FF motors
- Ho wmany buttons, switches, joysticks etc?
- New Tuning functions?
- Compatibility to peripherals like CSP, Shifter etc.
- Backwards compatibility to older games on PS3 or Xbox
- Price range
- Specials?
This project might take a long time for us but we need to get started somewhere so please let me know what you like and we will do our best to deliver it.
Our new High-End wheel spotted in Austria
Thomas schreef op zondag 05 juni 2011 @ 05:48:
Virtual.net is showing a picture of a prototype of our new high-end wheel.
http://www.virtualr.net/brand-new-fanatec-wheel-spotted/
I was there and of course I took pictures but I was wondering how long it will take if somebody else noticed that we are actually showing our new wheel there.
The Audi rim is a replica of the A1 ClubSport Quattro (nice name btw) show car which was created for the show.
Audi asked us if we can develop a very special wheel and cockpit for this event and of course we need to support a bavarian car company.
We have no plans to produce the rim in mass production but we might do other projects with Audi in the future.
Now bring it on. Who can find more pictures of our Audi cockpit and our new wheel base?
[ Voor 3% gewijzigd door Gait op 06-06-2011 17:21 ]
Ziet er leuk uit (misschien een beetje dun)Gait schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:09:
Fanatec heeft aangekondigd dat er een nieuw stuur aankomt:
How should a new high-end wheel look like?
[...]
Ook hebben ze al een prototype klaar, geen Porsche maar het stuur uit een Audi A1 ClubSport Quattro:
Our new High-End wheel spotted in Austria
[...]
[afbeelding]
Had dan trouwens liever een aston martin of bugatti stuur gehad

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
En dan in de deal met playseats zorgen dat jouw Dirt3-stuur met de dirt3 stoel wordt verkocht.
Jouw Forza stuur met de Forza stoel etc..
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 19:31 ]
Jammer genoeg zal het natuurlijk nog wel even zal duren voordat het zo ver is.
Het lijkt er ook niet echt op dat deze ook voor de PS3 is, maar het lijkt me dat ze hem uiteindelijk wel weer compatibel maken voor de PC, Xbox 360 en Playstation 3.
En persoonlijk geef ik de voorkeur aan een stuur waar geen merk als Porsche of wat dan ook op staat.
[ Voor 14% gewijzigd door Gait op 07-06-2011 20:59 ]
Check dit dan
[ Voor 32% gewijzigd door goosche op 08-06-2011 17:05 ]
Dit was terwijl jij jou post aan het wijzigen was denk ik
Ook zuur dat ik nu eindelijk pas mijn stuurtje kan gebruiken nadat ik het in December besteld heb, en er nu dus inmiddels betere stuurtjes aangekondigd zijn.
Hebben meer hier last van en is er wat aan te doen?
Gewoon die twee games laten liggen. Ze zijn imo nooit bedoeld om met stuur te rijden. Grid zwenkt werkelijk alle kanten op zonder enige reden en F1 CE is gewoon een arcade f1 racer.Nasonia schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 00:00:
Ik heb bij een aantal spellen met mijn GT3 veel last van force feedback in de uitgangspositie van het stuur (rechtuit rijden met snelheid). Wanneer ik met dezelfde snelheid een bocht maak, verdwijnt dit meteen dus het lijkt me niet te horen maar meer op een artefact? F1 CE op de ps3 is er bijna onspeelbaar door, zelfs met FF op 10. Ook met Grid heb ik er problemen mee.
Hebben meer hier last van en is er wat aan te doen?
F1 CE is wel bedoeld voor stuur maar de FF is later met een update erin verwerkt en het is absoluut geen arcade racer. Ik had al met de deadzone gespeeld zonder effect, maar zal het icm de drift settings nog wel eens proberen. Ondertussen is F1 2010 al onderweg.GAIAjohan schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 10:14:
[...]
Gewoon die twee games laten liggen. Ze zijn imo nooit bedoeld om met stuur te rijden. Grid zwenkt werkelijk alle kanten op zonder enige reden en F1 CE is gewoon een arcade f1 racer.
F1 CE is echt enorm arcade hoor...Nasonia schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:22:
[...]
F1 CE is wel bedoeld voor stuur maar de FF is later met een update erin verwerkt en het is absoluut geen arcade racer. Ik had al met de deadzone gespeeld zonder effect, maar zal het icm de drift settings nog wel eens proberen. Ondertussen is F1 2010 al onderweg.
Heb er al mee gereden op de GamesCom, fijn ding, maar 600 euro zonder pedalen. Kaching! En dan geen xbox ondersteuning... maarrr er komt nog wel iets nieuws voor xbox360.
Dat weet ik niet; maar wel een Formula stuurtje volgens mij.GAIAjohan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:36:
Iets goedkopers dan ze tot nu toe hebben laten zien?
Ik had bij de eerste keer binnen 4 dagen na het benaderen van de support-afdeling (via mail) een nieuwe load cell in huis. Die bleek helaas ook niet goed, wat ze zelf ook al aangaven.
Ze hebben me direct een vervangende load cell opgestuurd + een vervangend printplaatje (bij de rempotmeter) voor de remfunctie voor de zekerheid.
Dit alles heeft me verder niets gekost en het probleem is hierdoor gelukkig opgelost.
Heb dus de dongle + pwgt2 op de ps3 en om de zoveel minuten is de verbinding even een tel weg.
Op beide staat de laatste firmware, iemand een idee ?
Verwijderd
Beetje jammer dat Fanatec nu alleen de CSR stuur + CSR Elite pedals te koop heeft, maar niet de CSR pedals die er eigenlijk bij horen... En dat kan dus nog een paar weken duren voor die in productie gaan volgens de blog van Thomas.
ik moest zelf gaatjes boren met de drilltemplate.Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:40:
Weet iemand hoe het zit met de combinatie Fanatec stuur + wheel stand pro (waar ik nu een Xbox plaat bij heb)? ...
ik laat de CSR E vallen (xbox race games vallen wat tegen, zie pc haalt xbox veel in) en gaan de CSW nemen met f1-stuur en GT-stuur ;p