Insidesimracing is nog met de full review bezig, maar hun "unboxing" en preview was zeer positief
Hij werkt niet op de 360 idd
Hij werkt niet op de 360 idd
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Porsche GT2 Wheel Manual
Hoe de *peep* kom je nu aan een GT2? Ik moet nog 6 weken wachten... net zoals de rest van Europa.Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:50:
heb sinds vandaag GT2 wheel aangekregen, hoe stel je deze in met GT5(pS3) want
schakelen lukt alleen aan het stuur en niet met mijn shifter? en werkt de clutch echt of is het eigenlijk voor de
show( clubsport pedalen)
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Nee die levering was dus 6 weken uitgesteld, en daar moet ik dus op wachten. Dan zal ie wel van marktplaats komen.powah2k4 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:50:
Er was ook een levering vanaf 24 januari. Kan zijn dat hij daarbij zat? Omdat hij hem al heel vroeg besteld heeft. Of dat hij hem 2de hands gekocht heeft. Zag er laatst een op marktplaats staan voor 450euro.
Hmm vreemd annuleringen zouden ze toch gewoon moeten honoreren. Ze verkopen genoeg dus die raken ze ook wel kwijt.powah2k4 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:04:
Nope nog steeds niks. ik had ze ook een mail gestuurd dat ik hem wou annuleren, natuurlijk geen reactie op gekregen....
[ Voor 44% gewijzigd door goosche op 11-02-2011 19:48 ]
Kijk anders even op Gtomegaracing.com Mooie simrig voor weinig geld. en zeer degelijke kwaliteit! Heb hem zelf ook besteld. Wordt vanaf 28 feb uitgeleverd. De meest uitgebreide versie voor 430 euro incl shipment.powah2k4 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:01:
fack, dat meen je niet. Ik ben het stuur ook 2 weken terug besteld en betaald.( GT2 clubsport)
Ik had met ze gemailt afgelopen week en ik kreeg te horen dat het eind januari verstuurd zou worden.
Nu kom ik dus nog langer aan het wachten als ik het goed begrijp?
Misschien dat iemand hier ervaring heeft met SRstoel.nl? Ik wil die misschien bestellen maar vertrouw het niet zo daar.
Ja inderdaad, week 7 (of uiterlijk 8 ) zou het verstuurd worden. Fingers crossed dat er maandag niet weer een "delayed" melding komt.grimmi3 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:00:
Ik heb overigens ook nog steeds status "PAID" staan bij mn bestelling. Hoop komende week wel een mail te krijgen dat de CS edition GT2 verstuurd is.
Laatste status is dat ze in week 7 verzonden worden.
Dus je kunt gelijk aan de slag.Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:49:
Ja dan moeten ze volgende week toch wel in Nederland aankomen, vanuit Duitsland moet toch niet te lang duren... EINDELIJK.
Mijn custom plate voor de wheelstandpro is al klaar in ieder geval.
Baas boven baas hegrimmi3 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:08:
[...]
Dus je kunt gelijk aan de slag.
Ik moet helaas (heb wel een playseat dus daar kan ik het even op schroeven) wachten tot 28 feb. Dan is de nieuwe lading GT Omega rigs binnen en paar dagen later kan ik mijne verwachten.
Daarna is mn simrig eindelijk compleet (met butt-kicker and all).....
Ach, gaat niet om je setup maar de lol die je ermee beleefd denk ik altijd maar.
Ik ben ook bang dat deze hobby me steeds meer geld gaat kosten. Nu al zover dat ik de zolder extra heb verbouwd tot gameroom...grimmi3 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:20:
[...]
Ach, gaat niet om je setup maar de lol die je ermee beleefd denk ik altijd maar.
Ben benieuwd hoe de GT2 CSP je bevalt!
Ja, dat is de definitie bijna van "hobby". Steeds meer kosten maken voor steeds meer vermaak!Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:31:
[...]
Ik ben ook bang dat deze hobby me steeds meer geld gaat kosten. Nu al zover dat ik de zolder extra heb verbouwd tot gameroom...
Met een beamer krijg je nooit de FOV die je met 3 schermen haalt.goosche schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:04:
geen triplescreen koop een beamer heb je meer plezier aan maar je moet erwel de ruimte voor hebben. Ik heb er 1 tekoop staan 720p Panasonic ax100
lol wilde net een soortgelijke opmerking maken. Zit dadelijk 70 cm van 40"af dus beamer heeft niet echt meerwaarde. Kan daarnaast ook nog steeds niet naast mn auto kijken.Phusebox schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:18:
[...]
Met een beamer krijg je nooit de FOV die je met 3 schermen haalt.
Ps. Het is hier geen marktplaats
Ja, "will follow this week as well" betekend volgens mij dat het op zijn vroegst vrijdag verstuurd wordt. Jammer dat ze niet gewoon eerlijk zijn, scheelt een hoop irritatie met wachten.grimmi3 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:52:
nog steeds geen bericht dat er geleverd is.......week 7 is echt einde week 7 vrees ik.
Geen GT2 dit weekend.....
Volgens mij had jij jouw stuurtje toch geannuleerd?Phusebox schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:38:
[...]
Hmm vreemd annuleringen zouden ze toch gewoon moeten honoreren. Ze verkopen genoeg dus die raken ze ook wel kwijt.
Had ik, maar weer opnieuw besteld.theHoff schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:08:
[...]
Volgens mij had jij jouw stuurtje toch geannuleerd?
Die van mij een weekje eerder.grimmi3 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:04:
mijn bestelling staat uit sinds 1/3/2011
Misschien nog een dikke 5.1? Klinkt verder wel als een heerlijk setje!grimmi3 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:29:
[...]
Kan me nu even niet bedenken wat er nog meer moet komen.......
Heb zojuist een logitech z-5450 besteld. (vanwege beperkte aantal draden). De satellites passen mooi op de houders aan de achterzijde van de GT omega en ik wil geen grote hifi versterken hebben staan.Tjapie1 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 18:29:
[...]
Misschien nog een dikke 5.1? Klinkt verder wel als een heerlijk setje!En hoe bevalt zo'n 'buttkicker' nou? Geeft dat echt meerwaarde voor de prijs?
Dan begin maar alvast want het is weer uitgesteld.grimmi3 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:28:
[...]
Heb zojuist een logitech z-5450 besteld. (vanwege beperkte aantal draden). De satellites passen mooi op de houders aan de achterzijde van de GT omega en ik wil geen grote hifi versterken hebben staan.
Heb ook nog niets gehoord van fanatec. Als het morgen niet verzonden wordt ga ik echt vervelend worden. Wacht al zooooo lang.....intussen al bijna klaar met GT5
hoe weet je dat? Staat niets op de site....Phusebox schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:29:
[...]
Dan begin maar alvast want het is weer uitgesteld.
911wheel.de ; niks officieel bevestigd maar er wordt overgesproken en het moet waar zijn anders had allang iemand gepost dat het verzonden was.grimmi3 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:51:
[...]
hoe weet je dat? Staat niets op de site....
Nou in dusverre delay dat men had toegezegd in week 7 te shippen. Week 7 is voorbij en er is niks geshipped. Ik heb gisteren nog een mail gehad na een vraag gesteld te hebben over levering waarin men zegt : "We hope to have shipped all orders by the end of next week"...grimmi3 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:53:
ik lees op 911 niets over delay. In EU heeft nog niemand een delivered notification gehad maar delayed haal ik niet uit de comments. Afwachten maar.
Je bedoelt Jessica Lopez? Waar zou een opmerking over gemaakt moeten worden dan? ;-pVinnienerd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 22:40:
6 pagina's en niemand die ook maar één opmerking plaatst over de dame in het 1e Youtube-filmpje
[ Voor 10% gewijzigd door grimmi3 op 20-02-2011 10:54 ]
Thomas heeft nu toegezegd, ook aan mij per e-mail, dat alle orders eind komende week verstuurd zullen zijn. Dus maximaal nog 1,5 week wachten (neem aan dat het vanuit Duitsland in 2-3 dagen hier is).grimmi3 schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:53:
[...]
Je bedoelt Jessica Lopez? Waar zou een opmerking over gemaakt moeten worden dan? ;-p
Insidesimracing.tv daar zit ze in ieder filmpje if you want to see more of her..... Wij maken ons drukker om het niet geleverd worden van onze bestelling dan om een paar boobies(wat is wel wil opmerken is dat ze een verschrikkelijke stem heeft maar daar kan zijn ook weinig aan doen)
Laten we hopen dat dat dan klopt.....28e wordt mn gt omega verstuurd dus valt allemaal mooi samen. Maar Fanatec moet niet nog een keer gaan uitstellen.Phusebox schreef op zondag 20 februari 2011 @ 11:15:
[...]
Thomas heeft nu toegezegd, ook aan mij per e-mail, dat alle orders eind komende week verstuurd zullen zijn. Dus maximaal nog 1,5 week wachten (neem aan dat het vanuit Duitsland in 2-3 dagen hier is).
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 19:22 ]
Verwijderd
Ok, dan zou ik dus alleen een kabel nodig hebben zodat ik de pedalen kan gebruiken met een fanatec stuurtje.Gait schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:32:
Als je al een G25 hebt kun je alleen met een GT2 af, want die kan je gebruike i.c.m. je G25 pedalen.
Ook kan deze op de PC, Xbox 360 en PS3.
Er zit een adapter bij voor het aansluiten van G25/G27 pedalen op het stuur.Verwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:39:
[...]
Ok, dan zou ik dus alleen een kabel nodig hebben zodat ik de pedalen kan gebruiken met een fanatec stuurtje.
Hoe is de aansluiting tussen de verschillende consoles gedaan? Zijn de kabels daarvoor bijgeleverd en wat zijn de levertijden?
Verwijderd
Ok, duidelijk verhaal!Phusebox schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:07:
[...]
Er zit een adapter bij voor het aansluiten van G25/G27 pedalen op het stuur.
Aansluiten op PC/PS3 gaat middels USB kabel, voor de Xbox 360 is er een draadloze verbinding.
De levertijd is op dit moment vrij kort, als je snel bent en op tijd besteld zal ie binnen een week of 2 geleverd worden zoals het er nu naar uitziet. Als de voorraad weer op is moet je waarschijnlijk tot april/mei wachten.
Wij wachten nu al ruim 2 maanden en ze hebben net nieuwe voorraad binnen gekregen.
Volgens mij iets van 12 of 15 euro. Maar goed dan kun je zien als je ff wat in je mandje gooit op www.fanatec.deVerwijderd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:10:
[...]
Ok, duidelijk verhaal!![]()
Wat zijn de verzendkosten naar Nederland?
[ Voor 75% gewijzigd door Gait op 20-02-2011 20:53 ]
De shifter komt pas rond augustus / september.Gait schreef op zondag 20 februari 2011 @ 20:51:
Hopelijk komt de ClubSport editie ook weer terug, want hier wacht ik nog op.
Dit geldt ook voor de CS shifter, maar dit zal nog wel even duren.
Klopt inderdaad, wheel + csp + carbon flippers + shifter set.Gait schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:21:
Bij de ClubSport edite had je voor € 499,- toch het volgende:
GT2 Wheel
CS Pedals
CS Shifter Paddles Carbon
Shifter set for Porsche wheels with sequential shifter and 6+1 shifter
Ik zit nu te twijfelen of ik nu het stuur en de pedalen los zal kopen.
Het scheelt me € 49,- Dat is ook wat de shifterset kost. Dan krijg je de CS shifter paddles carbon erbij, maar volgens mij hebben die dingen niet echt heel veel meerwaarde.
Die € 49,- doe ik dan liever een keer bij een CS shifter.
Verwijderd
Haha Forza 4 ja, die komt rond de kerst ofzo?grimmi3 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:47:
woot woot woot, mijne is ook naar delivered gegaan!
Nu heb ik mijn stuur en csp zeker voor forza 4! :-)
Nu nog steeds hopen op een werkende set, maar........status has changed. Fase 1 completed (with some delay).....
En hoe bevalt ie? of wacht je op de rest alvorens hem te proberen?Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:38:
Net het stuur ontvangen... alleen geen pedalen en andere accesoires.
Zonder pedalen kan ik weinig he, dus hij zit nog in de doos.grimmi3 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:33:
[...]
En hoe bevalt ie? of wacht je op de rest alvorens hem te proberen?
Ik snap je vraag niet helemaal?giganielsie schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 18:14:
Ondersteunen de clubsport pedals al weerstand met remmen?
[ Voor 16% gewijzigd door Dirk149 op 24-02-2011 19:01 ]
Nou heb alleen f1 2010 getest, maar mijn Xbox stuurt rammelt zowat uit mijn handen, je voelt ook de gearshifts. Maar met de gt2 voel ik niet eens de curbstones. Alles staat op 100%, zowel ffb als shock of hoe ze het ook noemen.bassio schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:29:
Heb je alles wel goed ingesteld en een spel gepakt waar de effecten ook echt goed in verwerkt zijn. Je kan alles op de stuur aanpassen met de settings. Als je je xbox stuur lekker vindt sturen klopt er echt iets niet....
heb gehoord dat het een stuk beter werkt als je een oudere firmware op het stuurje zet. Dan schijnt te ffb een stuk sterker te zijn.Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:34:
[...]
Nou heb alleen f1 2010 getest, maar mijn Xbox stuurt rammelt zowat uit mijn handen, je voelt ook de gearshifts. Maar met de gt2 voel ik niet eens de curbstones. Alles staat op 100%, zowel ffb als shock of hoe ze het ook noemen.
Beetje een deceptie. Nog irritanter is dat het stiksel precies op de plaats waar je duim zit uitsteekt.
Hmm ik zal het wel missen want de csp kunnen me ook nog niet echt bekoren. Gisteren met gt5 ging het voor geen meter. Vind het gaspedaal veel te los, heb de schroef al op zijn strakst gedraait.grimmi3 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 00:41:
nee nu je het zegt, geen muis ontvangen.
Ik zal er eens een mail aan wijden.
verder wel erg tevreden over het geheel, alles tip top en stuur is weer stap voorwaarts na g25 (zeker de csp maar stuur is ook echt fijn)
[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 26-02-2011 13:38 ]
Cholericus?Phusebox schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:06:
En dan die cholericus, is het normaal dat je die met geweld erin moet krijgen? Durf eigenlijk niet door te drukken.
[ Voor 36% gewijzigd door Dirk149 op 26-02-2011 12:47 ]
Haha ja dat maakt de automatische spellingscorrectie van chopsticksDirk149 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:40:
[...]
Cholericus?
Bedoel je die twee pinnen die je in het stuur moet drukken om de shifter op te bevestigen?
Misschien heb je hier wat aan handleiding voor GT2
Edit: Ik zie net dat in deze handleiding die twee schroefjes op de voorkant van het stuurtje niet 'behandeld' worden.
In deze handleiding van de GT3 wel.
Wat ik bedoel is dat je een soort feedback voelt die je ook voelt op je stuur.Dirk149 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 19:00:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal?
Je kan de stugheid van het rempedaal instellen, als je dat bedoeld te vragen.
Nee dat doet ie niet. Stel je overigens niet teveel voor van het trillen, mijn gsm trilt harder. Ik had echt iets on de richting van abs verwacht. En dan speel ik ook nog zonder schoenen.giganielsie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:07:
[...]
Wat ik bedoel is dat je een soort feedback voelt die je ook voelt op je stuur.
Dus als je bijvoorbeeld over een curb gaat, voel je je stuur trillen maar trilt je pedaal dan ook?
Ja, als je over een eigen ingestelde druk heen gaat.giganielsie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:16:
Dus de pedalen trillen wel?
Waar vind ik die firmware? Las wel ergens dat het met een xp machine moet en ik heb alleen win 7 64bit....grimmi3 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:34:
Advies is zowieso downgraden naar firmware 669UE.
Daarmee wordt de FFB sterker op x360
Dat je rempedaal achter de stang vna de Wheelstand zit is inderdaad jammer (zelfde geldt momenteel nog bij mij voor mn playseat). Je kunt echter wel je rempedaal iets naar links verplaatsen op de CSP.
Gas is licht inderdaad, mocht je sterker willen dan kun je bij Fanatec een tuningsetje voor CSP kopen. Daar ztiten allerlei mods in om je pedalen strakker, stugger etc te maken.
Chopsticks zijn bagger, klopt, maar is al eeuwen bekend. Je zult ze echt in een simrig moeten hardmounten voor dat je de shifters goed kunt gebruiken. Ik gebruik daarom gewoon de shifter paddles. Wacht namelijk wel tot de CS shifter uitkomt in oktober.
Verder ben ik erg tevreden over het stuur, ligt lekker in de hand (gelukkig goede stiksels in mijn stuur), ffb is goed en instellingen op het stuur dragen veel bij aan het goed personaliseren van de instellingen (los van welke game/console je speelt).
De CSP's zijn ook echt een hele verbetering. Remmen voel je je abs wel degelijk (je moet geen verschuivende aardkorsten verwachten) maar de ABS voel je zeker wel (stel ABS ook op 100 in op je stuur!).
Daarbij werkt de loadcell echt heel veel beter dan de G25 pedalen.
[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 27-02-2011 22:10 ]
Dat de L3 en R3 niet werken komt doordat het stuur niet GT5 compatible is. Je kunt de buttons ook niet mappen. Zal wel een licentiekwestie zijn, zoals ook geldt voor de logitech stuurtjes (G25 en G27).Phusebox schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:04:
Wat ik jammer vind is dat je niet de rumble functie (shock) samen met abs vibratie kunt gebruiken. Ik had graag abs vibratie op mijn pedaal en rumble op het stuur, maar helaas.
Snap eigenlijk niet zo goed waarom niet?
Als ik nu ABS aan heb staan in de settings, dan voel je verder niks van trillingen, geen curbstones, of motorvibraties.
Ook L3 en R3 knoppen werken niet op de PS3 in GT5.
Welke game heb je op de xbox gedaan?grimmi3 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 10:04:
[...]
Dat de L3 en R3 niet werken komt doordat het stuur niet GT5 compatible is. Je kunt de buttons ook niet mappen. Zal wel een licentiekwestie zijn, zoals ook geldt voor de logitech stuurtjes (G25 en G27).
Ik hoop dat de rumble/ffb van de xbox wel beter wordt als ik een nieuwe heb gekocht (wellicht een update oid). Mijn huidige xbox geeft echt heel minimale rumble/ffb.
Forza 3 neem ik aan dan? Hmm ik zal morgen eens proberen.grimmi3 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:00:
Forza en Race Pro (beide lichte vibratie maar niet echt FFB)
Dit heb ik nou ook precies meegemaakt! Mijn oude G25 & G27 vibreren veel meer dan de GT2...Phusebox schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:34:
[...]
Nou heb alleen f1 2010 getest, maar mijn Xbox stuurt rammelt zowat uit mijn handen, je voelt ook de gearshifts. Maar met de gt2 voel ik niet eens de curbstones. Alles staat op 100%, zowel ffb als shock of hoe ze het ook noemen.
Beetje een deceptie. Nog irritanter is dat het stiksel precies op de plaats waar je duim zit uitsteekt.
Helaas heb ik een normaal buro van 25mm dik.. beetje zonde om hier gaten in te boren.. Ik gebruik het buro ook dagelijks voor normaal computer werkPhusebox schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:46:
Hmm ik ben nu na wat wennen aan het stuur eigenlijk wel dik tevreden. Ik heb het stuur gehardmount dus geen last van de klem.
Nadelen zijn inderdaad de rumble/shock/trilling hoe je het wil noemen. Echter de FFB maakt een hoop goed, zeker samen met de pedalen.
Ik heb die dop ook compleet eraf gedraaid om die mount te verwijderen. Moet kunnen dacht ik. Bij mij zit dat witte stuk er nog in.HENNEP schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 15:49:
[...]
Helaas heb ik een normaal buro van 25mm dik.. beetje zonde om hier gaten in te boren.. Ik gebruik het buro ook dagelijks voor normaal computer werk
Toch vind ik dat een stuurset van 500 euro op zn minst wel standaard een goede mounting system moet hebben.. Het grappige was toen ik het stuur los haalde, dat de klem niet wilde los laten en dat ik de dop er compleet af draaide omdat ik dacht het niet los genoeg zat.
Toen de dop los kwam, viel er een wit stukje plastik met kartel randjes uit.. Gelukkig kon ik dit nog terug plaatsen na wat gepiel
[ Voor 6% gewijzigd door HENNEP op 02-03-2011 16:24 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq