Jep helemaal mee eens. Vooral het shirtje trekken vind ik irritant en het feit dat de keeper nooit rood krijgt is gewoon belachelijk (ik neem ook nooit een reservekeeper mee).Kluutmaran schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:45:
Lol enige minpunt de sfeer noemenVeel frustraties zijn vaak een kwestie van oefenen ja maar de foutenlijst is nog altijd aanzienlijk.
- Wat te denken van dingen als duel om een diepe bal dat de spits er ineens een meter voor ligt,
- Automatische pogingen om de bal aan te nemen bij diepe ballen waardoor je uit balans bent de bal mist en de tegenstander zo door kan lopen,
- Slecht meelopende spitsen bij 2 vs 1 uitbraak,
- Spitsen die de hoek in willen lopen waar jij zelf net naar op weg bent om hem voor te willen geven op die spits die dus aan de zijkant is in plaats van voor de goal,
- Altijd dezelfde posities innemen in plaats van een dynamisch veldspel (4-3-3 is altijd 4-3-3 na elk stilstaand moment)
- Trage spelhervattingen,
- Standaard goals (op 16 naar binnen komen en zo geplaatst in de verre hoek schieten, zit 9 van de 10 keer terwijl het in het echt een hele moeilijke bal zou zijn)
- Verdedigers die niet reageren op een 1-2tje van de tegenstander, ergo altijd te laat zijn tenzij je zelf de lopende man volgt
- Nog steeds rare kaarten, zoals keeper zelden rood voor doorgebroken spelers
- Custom match waarbij de max. 4 sterren is ofzo loopt de lobby altijd vast als de tegenstander standaard een 5 sterren team heeft
- Altijd shirtjetrekken terwijl je in het echt geel of zelfs rood bij een doorgebroken speler vasthouden krijgt, is dit bij FIFA gewoon onderdeel van het spel
Waar ik me trouwens ook rot aan erger is wanneer je een speler diep achter de verdediging hebt gestuurd met een steekbal en er loopt een 2e spits mee naar de goal dan stopt de hele verdediging plots met rennen. Die andere spits staat dan vrij, balletje breed en de goal is leeg. Hier erger ik me heel vaak aan.
Ik heb trouwens nogal eens problemen met het overstappen. Dan druk ik op RB maar dan doet de speler het gewoon niet. Hebben jullie dit ook wel eens?
Ik gebruik zelf vrijwel altijd 4-2-3-1. Zorg dat een van de CDMs mee opkomt in de aanval en dat de andere terugzakt in de verdediging. Fullbacks op laten komen. Vleugels naar binnen laten snijden.Tr4nnel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:50:
Ik heb altijd best goed FIFA gespeeld, maar de laatste tijd gaat het minder.(wordt gepowned, vooral door vrienden). Vooral verdedigen lukt me niet meer. Ik gebruik tegenwoordig de linkertrigger enzo, maar ze lopen me allemaal voorbij, ik stap niet in, dat soort dingen. Iemand wat handige tips:) Ik zit nu te experimenteren en alles gaat mis.
Verder heb ik een formatie bedacht 4-2-3-1 met een van de DMF op CM. Eerst speelde dit super, maar nu krijg ik er ook niets meer uit. Veel tegengoals ook. Iemand nog tips met betrekking tot formatie?
En als laatste, wat moet je met die uitgebreide instellingen bij team-management. snelheid van het passen enzo.
Deze formatie kan met heel erg veel teams goed gespeeld worden, alleen teams die meer dan 1 goede creatieve middenvelder hebben zijn wat minder bruikbaar, dan kun je beter 4-3-3 spelen (Barca, Arsenal etc.)
In Fifa 11 vind ik het spelen met 1 spits trouwens sowieso veel beter gaan dan met 2 spitsen, wat in Fifa 10 juist lekker ging. Ik vind het positioneren bij een 2 spitsen systeem niet echt lekker.
[ Voor 22% gewijzigd door Mr Ton op 25-01-2011 19:54 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55