Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:20
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/9997/naamloos1l.png

Feitjes op een rij

PC Next-Gen
FIFA 11 wordt dit jaar zéér interessant voor de PC gebruikers. De PC-versie wordt dit jaar so called ''next-gen'' en dit betekent: next-gen gameplay en graphics.

Personality+
Voor de console gebruikers onder ons: die krijgen te maken met Personality+ en Pro Passing. Personality + zorgt voor nog meer realisme in het spel en deze video legt het keurig uit:

Pro Passing
Wat betreft Pro Passing: dit zorgt ervoor dat het genaamde ''ping-pong'' voetbal, wat bij FIFA10 kon, niet meer mogelijk is bij FIFA 11. Gary Peterson weet er alles over te vertellen:

Goalkeepers
De goalkeepers zijn dit jaar ook aan de tand gevoelt. In FIFA 10 was het nogal gemakkelijk om met een lobje te scoren, maar nu word dat een stukje moeilijker.
Hoe hebben ze het moeillijker gemaakt om met een lobje te scoren?
- Als je onder druk staat
- Als je uit balans raakt door je tegenstander.
- Als je een lobje wilt geven met je zwakkere voet.

Dit gaat dus nog niet zozeer over de keeper, maar over de spelers. De keepers zijn in dit opzicht verbeterd:
-''Goalkeepers will react better too loose balls.''
-''Goalkeepers deal with crosses better.''

Verbeterde AI
Als je in FIFA 10 met bijvoorbeeld tegen Arsenal speelde, had je dan ook echt het gevoel dat je tegen Arsenal speelde? Nee, zeg ik.
En de makers van FIFA zijn het met mij eens. Speel je in FIFA 11 tegen Arsenal, dan zul je merken dat ze, net zoals in het echt, op balbezit spelen. Dit geef een nog realistischer gevoel en tegenstanders zullen nu ook meer meedogenloos zijn als ze voor je doel komen. Het is zelfs zo dat een speler, zoals Cristiano Ronaldo je voorbij zal proberen te dribbelen.
YouTube: ‪FIFA 11 Enhanced AI - www.fifabenelux.com‬‎

Ook de verdediging is op een aantal punten aangepast. Zo zullen verdedigers samenwerken als een eenheid en zullen ze aanvallers van de tegenstander niet meer ''onside'' zetten.
YouTube: ‪FIFA 11 Defensive AI - www.fifabenelux.com‬‎

Screens van de PC-versie:

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0149/fifa11_pc_new1.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0455/fifa11_pc_new2.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0765/fifa11_pc_new3.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0655/fifa11_pc_new4.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0394/fifa11_pc_new5.jpgAfbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0246/fifa11_pc4.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0048/fifa11_pc6.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0347/fifa11_pc7.jpg

Wallpapers

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/t/0873/201008051428062.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0680/naamlooseq.jpg

Posters

Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0736/Poster_Benzema.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0070/Poster_Chellini.jpgAfbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0183/Poster_ROONEY.jpg

Systeem specificaties
* CPU met Dual Core processor (Core Duo 2 of beter)
* Intel Core2Duo @ 2.4Ghz op Windows XP/Vista/7
* RAM Geheugen: 1 Gigabyte (2 GB verplicht voor Vista/7)
* DirectX® 9.0c Compatibele 3D geaccelereerde 256 MB videokaart of hier gelijk aan (moet Shader Model 3.0 aankunnen), hieronder 2 voorbeelden
* ATI RADEON HD 3870
* NVIDIA GEFORCE 8800 GT
* Harde schijf ruimte: 4.5 Gigabyte

Het FIFA 11 clubtopic!
FIFA 11 Tweakers Club!

[ Voor 114% gewijzigd door vinom op 30-09-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333108

Het is wel de bedoeling het nuttig te houden, net als in elk ander topic.

[ Voor 69% gewijzigd door psychoclown op 08-08-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Anoniem: 333108 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 16:49:
Het is wel de bedoeling het nuttig te houden, net als in elk ander topic.
Dat komt uiteraard wel goed.

Ik ben volgende week vrijdag bij de GamesCom in Keulen en zal dan namens FIFA Benelux de presentatie van FIFA 11 bijwonen. Ik hoop uiterraard de game ook te morgen spelen op zowel de consoles als de PC. Ik kijk vooral uit naar de PC-versie, omdat deze dus dit jaar next-gen is. Ook Joost1991 zal namens FIFA Benelux bij de presentatie zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door vinom op 09-08-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik vroeg het al in het Fifa 10 topic en zal het nu ook maar hier vragen. Weet iemand of er al duidelijkheid is over de virtual pro. Kan de virtual pro van fifa10 worden omgezet naar fifa11, of moet je weer vanaf 0 starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 14:15
Ik vrees dat je weer vanaf 0 moet gaan beginnen, aangezien er waarschijnlijk veel veranderingen zijn doorgevoerd in deze spelmodus.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

vinom schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:35:
[...]

Ik ben volgende week vrijdag bij de GamesCom in Keulen en zal dan namens FIFA Benelux de presentatie van FIFA 11 bijwonen. Ik hoop uiterraard de game ook te morgen spelen op zowel de consoles als de PC. Ik kijk vooral uit naar de PC-versie, omdat deze dus dit jaar next-gen is.
Ik ben benieuwd naar FIFA11, ik heb vroeger veel PES6 gespeeld en FIFA99 (oid) daarna lange poos geen voetbal sim geraakt. Poos geleden FIFA10 goedkoop kunnen scoren en toch behoorlijk wat matches gespeeld, game zat vrij goed in elkaar maar er waren nog genoeg dingen die toch mateloos frustrerend waren. Ik ben benieuwd in hoeverre de AI beter wordt (ik had bv vaak een links/rechts-back die buitenspel ophefte terwijl er bij hun geen verdediger in de buurt staat).

FIFA11 voor de pc met de term "next-gen" vind ik een behoorlijke marketing stunt. Maar goed van EA dat ze proberen de PC gebruikers tevreden te stellen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
MrVegeta schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 00:59:
[...]

Ik ben benieuwd in hoeverre de AI beter wordt (ik had bv vaak een links/rechts-back die buitenspel ophefte terwijl er bij hun geen verdediger in de buurt staat).
De (defensieve) AI is ook sterk verbeterd. Dit zal ik later vandaag ik mijn startpost behandelen.

[ Voor 18% gewijzigd door vinom op 09-08-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Hoop inderdaad dat er een aantal irriratie puntjes weg gehaald zijn. Verdediger selecteren bij een counter of een hoge bal over de verdediging resulteert (bijna altijd) in een verdediger die eerst een stukje terugloopt en vervolgens weer met de aanvaller meeloopt. Helaas is de aanvaller dan vaak al uit range waardoor je alleen maar achter hem aan kan blijven lopen...

Daarnaast nog meer schiet vrijheid zou mooi zijn :) Inmiddels alle type goals wel weer een keer gezien. Ook lobjes mogen weer moeilijker gemaakt worden.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Startpost aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik had stiekem gehoopt dat dat personality+ meer een mentale factor zou zijn.
Zo zouden er dan b.v. spelers zijn die wat makkelijker hun hoofd laten hangen bij een achterstand of sommige spelers juist weer uitermate agressief als in harde tackles e.d.
Nu is het niets meer dan een naam voor iets wat al bestond en stats heette.
En poppetje met slechte stats schiet nu ook al minder gericht op het doel dan een speler met goede stats.
Volgens mij is een variatie en meer gebruik maken van mentaliteit bij spelers een manier om van de zogenaamde "cheatende AI" af te komen.
Als voorbeeldje maar even de derby, in zo'n wedstrijd zouden spelers volle bak moeten gaan en een wat agressievere instelling.
Verder zou een degradatie kandidaat juist moeten consolideren ook al staan ze met 1-0 achter.
Ook wel een leuk voorbeeld is dat Robben de helft van de tijd gewoon blijft staan, liefst met zijn armen omhoog, als hij een bal verliest ook al bestuur je hem zelf. :P
Lijkt me allemaal veel leuker dan een tegenstander die uit het niets scoort, jij geen bal in het doel krijgt, puur omdat het volgens het spel weer eens tijd wordt dat je verliest of er iig heel veel moeite voor moet doen om te winnen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Dit wordt dit jaar bijna een blinde aanschaf.

Speel de demo zeker nog wel eerst, maar het clubs gebeuren is zo verslavend en verlengt de gameplay dusdanig dat ik hem zeker wil spelen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik hoop dat de tegenstanders in Fifa iets gevarieerder worden. 9 van de 10 doelpunten die ik nu tegenkrijg is vanuit een aanval over de flanken met een voorzet die wordt ingekopt. Ze beloven meer variatie bij tegenstanders en ik hoop ook echt dat dat er komt. Bij Fifa heb ik toch nog steeds het idee dat ik elke keer hetzelfde potje speel, met dezelfde spelsituaties, enz. Iets waar PES gewoon een stuk beter in is. We zullen het zien, ik wacht gewoon de reviews af van beiden, al voel ik op dit moment nog steeds iets meer voor Fifa.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Als je vrijheid en variatie wil in FIFA moet je met manual controls gaan spelen.
De AI van de tegenstander blijft natuurlijk wel hetzelfde, maar je eigen spel kan je veel meer variëren.
Online is natuurlijk het mooist en levert het echt leuke potjes op. Via custom match en dan controls op manual. 's Avonds lukt het vaak wel om iemand te vinden.

In FIFA11 krijgt 'manual' ook zijn eigen online leaderbords , dus het is hopen dat meer mensen gaan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

SR8 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:52:
Als je vrijheid en variatie wil in FIFA moet je met manual controls gaan spelen.
De AI van de tegenstander blijft natuurlijk wel hetzelfde, maar je eigen spel kan je veel meer variëren.
Online is natuurlijk het mooist en levert het echt leuke potjes op. Via custom match en dan controls op manual. 's Avonds lukt het vaak wel om iemand te vinden.

In FIFA11 krijgt 'manual' ook zijn eigen online leaderbords , dus het is hopen dat meer mensen gaan overstappen.
Manual controls klopt wel, hier moet ik met FIfa 11 maar eens mee beginnen. Nu kon ik er nog niet echt aan wennen. Stond een keer perongeluk aan en raakte geen bal meer goed ;D

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

En dan pas besef je eigenlijk hoeveel de 'computer' voor jou doet. En dat is naar mijn mening bij 'assisted' controls iets te veel. Zo ontstaat ook makkelijk de kritiek dat je altijd maar weer dezelfde spelsituaties krijgt en op dezelfde manier scoort.

[ Voor 32% gewijzigd door SR8 op 10-08-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FIFA11 Career Mode Video:

FIFA11 PC Interview:

[ Voor 33% gewijzigd door vinom op 11-08-2010 20:25 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 08:22
Totaal eens met @Wii4all. Ook bij mij een blinde aanschaf, hoewel de demo ook wel een testrun krijgt natuurlijk. Hoop dat de ergste frustratie weggewerkt is, dat bij het schakelen van een speler diezelfde speler even 'hapert'. Wat vaak resulteert in een goal, vooral bij de (naar mijn mening) te sterke sterspelers (ik noem een Rooney, een Ronaldo, een Torres).
Natuurlijk zijn die spelers in het echt ook erg goed, maar zeer zeker niet op alle vlakken. In Fifa 10 winnen ze zowat alles, zeker als ze met een verdediger 1-op-1 staan.

"It's about time you showed up Fox!"

• NickThissen
  • Laatst online: 08-05 10:45
SR8 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:25:
En dan pas besef je eigenlijk hoeveel de 'computer' voor jou doet. En dat is naar mijn mening bij 'assisted' controls iets te veel. Zo ontstaat ook makkelijk de kritiek dat je altijd maar weer dezelfde spelsituaties krijgt en op dezelfde manier scoort.
Ik wil ook al een hele tijd op manual controls overstappen, maar het komt er maar niet van...:
1. Online kom ik alleen mensen tegen die dat al goed kunnen, en dan kom ik amper aan de bal, daar leer ik dus ook niets van. En nee, offline speel ik niet dat vind ik te sip voor woorden.
2. Ik speel elke week wel een paar keer tegen vrienden (offline) en ze willen niet op manual spelen. Als ik dus om de wedstrijd zoiets moet gaan omschakelen dan gaat het ook niet werken :/

Misschien in FIFA11 maar eens meteen manual aanzetten en niet meer uitzetten. Misschien dat ik m'n vrienden dan ook omgepraat krijg.

Mijn iRacing profiel

vinom schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 23:35:
[...]

Ik ben volgende week vrijdag bij de GamesCom in Keulen en zal dan namens FIFA Benelux de presentatie van FIFA 11 bijwonen. Ik hoop uiterraard de game ook te morgen spelen op zowel de consoles als de PC. Ik kijk vooral uit naar de PC-versie, omdat deze dus dit jaar next-gen is. Ook Joost1991 zal namens FIFA Benelux bij de presentatie zijn.
dikke bullshit dat mn post werd aangepast :P Ik verwacht wel wat van de next gen, fifa 10 ziet er eigelijk niet uit maar je moet toch wat he dus je speelt het toch, denk dat de pro/non pro spelers verdeling wel het spel beter maakt want nu heb je eigelijk amper onderscheidt, we horen nog wel van je als je bij de GamesCom bent geweest ;) hve fun

• jasper_online
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-01 22:38
Ik vraag me nog steeds af wat die Next-Gen nu precies inhoud, EA laat die natuurlijk lijken alsof het een major change zal worden maar betekend dit simpel weg dat de gameplay, graphics en menus op de pc nu (eindelijk) precies hetzelfde gaan worden als op de console versies? Of wordt het meer een apparte storming binnen de uitgaves die vanaf Fifa 10 Console versie is doorgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334325

SR8 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 17:25:
Precies en ping pong voetbal valt ook weg :) One touch kan nog zeker wel, maar dan moet je wel skills hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Ik heb dat ze een soort van tutorial mode maken netzoals in PES ipv die demo filmpjes zoals in fifa 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:41
Ik ben erg benieuwd naar FIFA 11. Ik hoop dat het Personality+ de eerlijkheids factor in wedstrijden die ik onderling tegen vrienden speel niet weghaalt. Je moet gewoon aan het aantal sterren en de cijfers kunnen zien hoe goed een team is, hierin moet Personality+ in mee genomen zijn. Zometeen ga je met een vier steren team spelen, blijkt het team vol te zitten met afwachtende spelers.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:28

BM

Moderator Spielerij
n0elite schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:27:
Ik heb dat ze een soort van tutorial mode maken netzoals in PES ipv die demo filmpjes zoals in fifa 10.
Precies, je kunt nu in Fifa wel wat basale dingen oefenen, maar een echt fatsoenlijke trainingsmode ontbreekt. Vond het in Pes altijd wel leuk om op schietschijven in het doel te schieten om je richt'skills' te verbeteren. Dat soort dingen mogen er bij Fifa ook wel in van mij.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
jasper_online schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:50:
Ik vraag me nog steeds af wat die Next-Gen nu precies inhoud, EA laat die natuurlijk lijken alsof het een major change zal worden maar betekend dit simpel weg dat de gameplay, graphics en menus op de pc nu (eindelijk) precies hetzelfde gaan worden als op de console versies? Of wordt het meer een apparte storming binnen de uitgaves die vanaf Fifa 10 Console versie is doorgebouwd?
FIFA 11 voor de PC gaat eruit zien als FIFA10/FIFA WC op de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Anoniem: 334325 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:21:
[...]

Precies en ping pong voetbal valt ook weg :) One touch kan nog zeker wel, maar dan moet je wel skills hebben ;)
Hehe, gister even met twee vrienden (2 v.s. 1) alles op manual gezet. Dat is even wennen ;) Wedstrijden die normaal eindigen in 5-4 etc werd nu 1-0 :D Vanavond weer verder oefenen. Mislukte passes etc geeft toch een extra spelelement.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YouTube: FIFA 10 online manual goals compilation vol. 8
Manual is af en toe wel frustrerend ja.
Voor wat motivatie om verder te blijven kloten op manual kijk ik dan maar ff naar deze filmpjes :)

Edit: beetje offtopic dit. Maar wel zin in Fifa 11 *O*

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 334325 op 13-08-2010 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
BM schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:41:
[...]

Precies, je kunt nu in Fifa wel wat basale dingen oefenen, maar een echt fatsoenlijke trainingsmode ontbreekt. Vond het in Pes altijd wel leuk om op schietschijven in het doel te schieten om je richt'skills' te verbeteren. Dat soort dingen mogen er bij Fifa ook wel in van mij.
In de arena kun je gewoon op select drukken en trainingen selecteren.
Het is niet zoals in PES dat je bepaalde dingen moet raken of iets doen binnen een bepaalde tijd maar verder kun je alles gewoon trainen/oefenen met het aantal spelers dat je zelf wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
De eerste officiele gameplay trailer van FIFA11 !

[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 17-08-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

De demo komt dus 16 september. (zie einde trailer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
be a goalkeeper, ben benieuwd.....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Persconferentie over FIFA 11 op de Gamescom:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Zo, zag ik daar een kampioensviering zoals in PES en niet meer die anti-climax van geen viering na het behalen van een beker of kampioenschap? :P
Ik blijf het frappant vinden dat een spel wat zo compleet is zo iets simpels altijd mistte.
Verder is lokaal opslaan van herhalingen ook erg welkom, er handig ook als je niet online bent en je zo'n moment meemaakt dat je graag wilt bewaren.
Dat zijn toch wel 2 basis dingen die er eigenlijk altijd al in hadden horen zitten imo.

Het zelf creëren van logo's en kits, zou leuk zijn mocht dat ook voor het online clubs gebeuren van toepassing zijn.

Als ik het goed begrijp is de AI nu ook diverser wat goed is voor de "durability".
Personality+ is dus iets meer dan bepaalde stats alleen om een bepaalde speler te typeren, een speler gaat zich dus ook zo gedragen als ik het goed begrijp.
Benieuwd of je daar ook wat mee kunt wbt je VP zodat een volgroeide VP niet een alleskunner is maar juist een bikkel met een ijzeren tackle of juist een sierlijke duikelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dat zou de bedoeling moeten zijn ja wat je zegt in het laatste stukje.

Ondertussen heeft David Rutter na zijn Gamescom presentatie wat vragen beantwoord van de community:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:46
vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:45:
[video]
Heb je wat aan deze trailer.....wie speelt nu zo 3d? :S Zie liever een gameplay trailer zoals ik het spel zelf speel. Ach ja dit ziet er natuurlijk spectaculair uit, maar het zegt mij niets over het spel.

Zit te twijfelen tussen PES en FIFA steeds.
Voordelen FIFA : weinig frustratie, solide game, goede keepers
Nadelen FIFA : steeds dezelfde herhaaldelijke gameplay en mogelijkheden, te klein veld

Voordelen PES: groot veld, spel is zeer gevarieerd
Nadelen PES: hoog frustratiegehalte (veel dingen lukken niet of worden voor je gedaan), mannetjes reageren niet meteen op knoppen

Hoop dat een van de 2 spellen mij nu echt weet te overtuigen. Gezien de previews van PES, wordt het toch FIFA komend jaar denk ik.

[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 18-08-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Harribo, ik zelf kies voornamelijk voor fifa vanwege de mogelijkheden.

- Online werkt in principe altijd goed
- Met zn allen een club starten en online tegen andere clubs spelen

Daarna kun je natuurlijk allerlij offline modes doen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

vinom schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:45:
[video]
Dat kan ik niet echt een 'gameplay' trailer noemen... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, zo overtuigend vind ik die video's niet... Kan nou niet zeggen dat het er beter uit ziet dan PES. Bij de presentatie zag je die beker, dat is toch lachwekkend? :+

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2wd3t5u.jpg
_O-

Verder vind ik het niet echt vernieuwend, zijn weinig dingen anders dan aan World Cup. Alleen dat het lopen in WC er wat beter uit zag, nu glijden ze half over het veld. :N Oh, en natuurlijk Personality+, maar daar zal ik het maar niet over hebbe... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
ik denk dat je bij fifa hetzelfde probleem hebt als bij madden, je moet elk jaar met wat nieuws komen.

Burp

• Harribo
Anoniem: 156876 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:24:
Hmm, zo overtuigend vind ik die video's niet... Kan nou niet zeggen dat het er beter uit ziet dan PES. Bij de presentatie zag je die beker, dat is toch lachwekkend? :+
Die video's zien er wel ok uit. Gameplay is, naar wat ik nu zo zie, weinig vernieuwend. Het is de hele tijd dat weinig afwisselende tikkie-tikkie voetbal. PES is daar toch beter in vind ik. Alleen bij PES heb je, vrees ik, weer die vervelende frustraties.

De vorige versies van FIFA speelde ik vaak terwijl ik belde met iemand. Totaal concentratieloos, het spel is continu hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 19-08-2010 00:11 ]

Harribo schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:09:
[...]

Die video's zien er wel ok uit. Gameplay is, naar wat ik nu zo zie, weinig vernieuwend. Het is de hele tijd dat weinig afwisselende tikkie-tikkie voetbal. PES is daar toch beter in vind ik. Alleen bij PES heb je, vrees ik, weer die vervelende frustraties.

De vorige versies van FIFA speelde ik vaak terwijl ik belde met iemand. Totaal concentratieloos, het spel is continu hetzelfde.
Bij PES moet ik je zeker gelijk geven wat betreft de frustraties in 2010. Maar vergeet niet dat PES de vrijwel de hele engine weggegooid heeft en een nieuwe neer zet. Daar bij hebben ze natuurlijk ook nog naar de fans geluisterd, ik durf er dus wel van uit te gaan dat de ergernissen en frustraties (grotendeels) weg zijn in PES 2011.

Daar tegenover staat uiteraard FIFA 11, volgens mij is dit altijd het meest verkochte voetbalspel geweest en dit zal waarschijnlijk ook nooit veranderen. Dat PES nooit de grootste zal worden is ook goed voor de PES-spelers, die hebben namelijk een hele andere doelgroep, minder de 'casual gamers' en meer de serieuzere 'soccer gamers'.

Het zegt toch wel veel over een voetbalspel als de grootste verbetering "Personality+" is.. :+ Maar ook dit jaar wordt gewoon FIFA het meest verkochte voetbalspel. :Y

• SR8
  • Niet online

SR8

Die filmpjes vallen mij ook behoorlijk tegen. Ik zie nog steeds pingpong passing (terwijl dat juist verleden tijd moest zijn) en het lijkt er op dat aan de stamina ook weinig veranderd is, oftewel de hele wedstrijd sprinten en druk zetten.

• LoneRanger
  • Niet online
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:30:
[...]

Bij PES moet ik je zeker gelijk geven wat betreft de frustraties in 2010. Maar vergeet niet dat PES de vrijwel de hele engine weggegooid heeft en een nieuwe neer zet. Daar bij hebben ze natuurlijk ook nog naar de fans geluisterd, ik durf er dus wel van uit te gaan dat de ergernissen en frustraties (grotendeels) weg zijn in PES 2011.

Daar tegenover staat uiteraard FIFA 11, volgens mij is dit altijd het meest verkochte voetbalspel geweest en dit zal waarschijnlijk ook nooit veranderen. Dat PES nooit de grootste zal worden is ook goed voor de PES-spelers, die hebben namelijk een hele andere doelgroep, minder de 'casual gamers' en meer de serieuzere 'soccer gamers'.
Die 2 dingen komen echt elk jaar weer voorbij.
Konami zegt al sinds 2008 dat ze naar de fans hebben geluisterd en uiteindelijk werd de game er niet beter op en volgens mij is dat andere stukje allang achterhaald maar dat is maar hoe je naar beide spellen kijkt.
Neemt niet weg dat ik elk jaar weer hoop dat het waar is.
Het zegt toch wel veel over een voetbalspel als de grootste verbetering "Personality+" is.. :+ Maar ook dit jaar wordt gewoon FIFA het meest verkochte voetbalspel. :Y
Tja, ik wacht even af wat het precies voor een invloed heeft op het spel alvorens ik me er over uit ga laten of het een verbetering is of niet.
In theorie zou het moeten betekenen dat de AI diverser wordt en dat is iets wat beide footy's hard nodig hebben zodat de AI niet meer hoeft te "cheaten".
Nog steeds denk ik dat het niet veel meer is dan een bepaalde combinaties van stats een naam geven, niks nieuws dus, maar hoe het in de praktijk is uitgewerkt is nog moeilijk een antwoord op te geven.
Ik hoop iig dat de keus dit jaar moeilijker wordt dan vorig jaar omdat beide games sterk verbeterd zijn en dan maak ik m'n keus wel of liever nog, koop ik ze beide. :)

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 00:30:
[...]

Onder welke steen heb jij geleefd? Het is ondertussen al dat fifa de meest realistische van de 2 is en Pes de aracade versie. Laatste 2 versies ging Pes steeds meer naar fifa toe. Het is geen 2004 meer. En je casual/serieuze gamers slaat al helemaal nergens op. Heb je niet nog meer onderbuik redenen waarom pes oh zo veel beter is?(want de laatste 2 a 3 jaar legt pes het af tegen fifa, en nee niet op verkoop cijfers alleen bedoel ik). Daarvoor was het meer nek aan nek en daarvoor was Pes gewoon beter. Nu niet meer. Ga met je tijd mee.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 10:54
Ik zie weinig tot geen vernieuwing in de gameplay bij fifa 11... En het ergste is dat Messi wel heel erg overpowered is. Ok hij mag beter zijn in dribbelen etc maar hij hield zelfs stand tegen de meeste verdedigers op kracht... WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Postius schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Onder welke steen heb jij geleefd? Het is ondertussen al dat fifa de meest realistische van de 2 is en Pes de aracade versie. Laatste 2 versies ging Pes steeds meer naar fifa toe. Het is geen 2004 meer. En je casual/serieuze gamers slaat al helemaal nergens op. Heb je niet nog meer onderbuik redenen waarom pes oh zo veel beter is?(want de laatste 2 a 3 jaar legt pes het af tegen fifa, en nee niet op verkoop cijfers alleen bedoel ik). Daarvoor was het meer nek aan nek en daarvoor was Pes gewoon beter. Nu niet meer. Ga met je tijd mee.
Na je reactie een paar keer gelezen te hebben, waag ik toch maar een poging om erop te reageren. Onder welke steen ik geleefd heb? Onder geen enkele steen, want onder een steen is nou niet echt de ideale positie om de spellen uit te proberen.

Maar goed, de afgelopen versie van PES is inderdaad niet super geweest, niet zoals het zou moeten. Toch heb ik ervaren dat deze (voor mij) langer leuk bleef dan FIFA. Vooral omdat er wat meer afwisseling in zit, bij FIFA is het toch vaak hetzelfde. Wil niet zeggen dat PES 2010 geniaal was, hier zaten ook erg grote nadelen aan.

Verder heb ik het helemaal niet over "onderbuik redenen" (wat een 'uitspraak' is dat trouwens), maar bij vorige versies over m'n eigen ervaringen ermee en bij de nieuwe versies wat ik er al van gezien en gelezen heb. En om nou te zeggen dat FIFA nu beter is dan PES... Daar ben ik het met 2010 niet helemaal mee eens, bij 2011 tot nu toe helemaal niet...

Aan FIFA 11 zie ik tot nu toe weinig echte toevoegingen.. Ja, "Personality+", maar dat is een 'mooi woord' voor het feit dat slechte spelers minder goed passen, slechter aannemen en minder trucjes. Dat is niet echt iets wat nou erg innovatief is. En dat noemen ze dan de grootste aankondiging, die niet eens beschikbaar wordt voor PC gamers.

Dan hebben we ook nog "Pro Passing", volgens EA "one of the biggest features"... Wat ik aan de uitleg opmaak, is dat de nauwkeurigheid van de passes afhankelijk is van hoe je de bal aangespeeld krijgt en hoe goed de speler in kwestie is. Ik kan verblind zijn door PES dat ik de genialiteit van deze nieuwe feature niet inzie, maar ik kan daar niet echt van onder de indruk zijn.

Verder is de gameplay wat opgepoetst zo te zien, keepers wat beter, lobben wat moeilijker (zoals bij World Cup?)... Ben trouwens stiekem wel een beetje benieuwd naar de "Be a Goalkeeper", het concept klinkt leuk. Betwijfel wel of het leuk blijft, omdat je grotendeels je eigen wedstrijden zit te bekijken.

Al met al ben ik niet overtuigd door FIFA.

@aaaido: Da's Personality+ toch? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Of Fifa of PES beter is, is eigenlijk niet te vergelijken. Heb van beiden een aantal versies ooit gespeeld (zeker niet allemaal), maar ik vind ze allebei leuk.. op een andere manier. PES is vaker wat arcade-achtig, waar FIFA realistischer is. Het is net waar je van houd he, ik mag beiden wel.

Qua verbeteringen in Fifa 11 ben ik het deels wel GuidoH eens. Aan de andere kant zie ik niet wat er veel verbeterd zou kunnen worden. Behalve wat aaido nog aangeeft.. overpowerde spelers. Messi, Ronaldo, Rooney, Torres.. Ze dansen zo door je verdediging. Ik besef dat zo'n speler in het echt ook beter is dan de meeste andere spelers, maar bijna foutloos spelen doen ze in real-life ook nooit ;)

Anyhoe, beiden vermakelijke games in different ways.. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen.. da's logisch (Cruijff-mode :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Ach het beste voetbal spel ooit gemaakt is nog steeds PES 6. Echter wil je toch met de tijd meegaan en daarom speel ik nu fifa 10 en zal ik ook fifa 11 spelen want PES zal waarschijnlijk nooit meer het niveau halen van pes6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Speek schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:55:
Of Fifa of PES beter is, is eigenlijk niet te vergelijken. Heb van beiden een aantal versies ooit gespeeld (zeker niet allemaal), maar ik vind ze allebei leuk.. op een andere manier. PES is vaker wat arcade-achtig, waar FIFA realistischer is. Het is net waar je van houd he, ik mag beiden wel.

Qua verbeteringen in Fifa 11 ben ik het deels wel GuidoH eens. Aan de andere kant zie ik niet wat er veel verbeterd zou kunnen worden. Behalve wat aaido nog aangeeft.. overpowerde spelers. Messi, Ronaldo, Rooney, Torres.. Ze dansen zo door je verdediging. Ik besef dat zo'n speler in het echt ook beter is dan de meeste andere spelers, maar bijna foutloos spelen doen ze in real-life ook nooit ;)

Anyhoe, beiden vermakelijke games in different ways.. Ze hebben beiden hun voor- en nadelen.. da's logisch (Cruijff-mode :+ )
Vind Fifa maar vreemd.
De laatste versie zeker.
De keeper heeft een doeltrap en doet altijd het zelfde {lange haal naar voren richting middellijn], maakt niet uit tegen wie je speelt, belachelijk.
En dan de voorzetten, de baan welke de bal maakt slaat echt nergens op.
Met binnenkant voet effect de andere kant op laten gaan.

Dit zijn dingen wat niet echt kan vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En zo is het. Maak dit draadje nou niet tot een FIFA/PES (doorhal;en wat niet van toepassing is ^^) afzeik topic. Die zijn er op joetoeb al genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Of Fifa of PES beter is, is eigenlijk niet te vergelijken. Heb van beiden een aantal versies ooit gespeeld (zeker niet allemaal), maar ik vind ze allebei leuk.. op een andere manier. PES is vaker wat arcade-achtig, waar FIFA realistischer is.
"PES is vaker wat arcade-achtig, waar FIFA realistischer is. " ??
Volgens mij is dat al jaren andersom, niet dat het een beter behoeft te zijn dan het andere overigens.
aaaido schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:29:
Ik zie weinig tot geen vernieuwing in de gameplay bij fifa 11...
Dat was mijn idee ook nadat ik een tijdje heb zitten kijken naar die filmpjes.
En het ergste is dat Messi wel heel erg overpowered is. Ok hij mag beter zijn in dribbelen etc maar hij hield zelfs stand tegen de meeste verdedigers op kracht... WTF
Irritant dat soort dingen (hadden ze ook bij PES), zit je online weer opgescheept met types die maar rennen en rennen...de bekende Ronaldo-runners.....dat is geen voetbal naar mijn mening. Dat komt op meer dingen aan dan er simpel doorheen rennen.

Vervolgend op dit algemeen bekend probleem (?)......als verdediger moet je dan ook snel kunnen switchen van mannetje (cursor) met dat soort runners tegenover je....dat is nog steeds soms een drama in FIFA (ook in PES). Dat was vroeger zowel bij FIFA als PES altijd prima in orde. Waarom dat opeens veranderd is, snap ik niet. Iets wat goed werkt, moet je toch niet gaan veranderen denk ik dan?

[ Voor 51% gewijzigd door Harribo op 21-08-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
"PES is vaker wat arcade-achtig, waar FIFA realistischer is. " ??
Volgens mij is dat al jaren andersom, niet dat het een beter behoeft te zijn dan het andere overigens.
Mwah, voor mijn gevoel dus niet. Ik vind de physics van Fifa veel realistischer, alsook de balcontrole. De hele feeling is voor mij wat 'echter' dan PES. Wat ik overigens zeker geen nadeel vind van PES. Net als jou vind ik dat ze allebei wat hebben (ten minste, dat maak ik op uit je reactie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286846

Ik heb niet zoveel verstand van videokaarten en dergelijke. Zal deze game ook goed gaan draaien op een iMac met 2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 processor, 4gb ram en een ATI Radeon HD 5750 met 1 GB onder Bootcamp? Ook omdat er staat dat de videokaart Shader Model 3.0 aan moet kunnen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Anoniem: 286846 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:28:
Ik heb niet zoveel verstand van videokaarten en dergelijke. Zal deze game ook goed gaan draaien op een iMac met 2.93GHz Quad-Core Intel Core i7 processor, 4gb ram en een ATI Radeon HD 5750 met 1 GB onder Bootcamp? Ook omdat er staat dat de videokaart Shader Model 3.0 aan moet kunnen..?
Denk het wel maar die HD 5750 lijkt mij een vrij nieuwe videokaart, zal wel goed komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Speek schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:55:
[...]

Mwah, voor mijn gevoel dus niet. Ik vind de physics van Fifa veel realistischer, alsook de balcontrole. De hele feeling is voor mij wat 'echter' dan PES. Wat ik overigens zeker geen nadeel vind van PES. Net als jou vind ik dat ze allebei wat hebben (ten minste, dat maak ik op uit je reactie).
Lees mijn vorige reply is, ik weet niet wat daar realistisch aan is.
De baan die de bal volgt in Fifa is sowieso niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Weet iemand al wanneer die demo uitkomt? (PC)

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 23-08-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er!k
  • Laatst online: 22:25
16 september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
De demo van FIFA 11 zal verschijnen op 15 september voor de PS3 en op 16 september voor de Xbox 360 en PC. Dit leuke nieuwtje werd aansluitend op een trailer getoond en bijgestaan door een tweet van EA Duitsland. Er kan gespeeld worden met FC Barcelona, Real Madrid, Bayer 04 Leverkusen, Olympique Lyon, Chelsea FC en Juventus.

Bron

Tevens een nieuw interview met Ian Jarvis over de PC-versie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-05 06:04
ratsja schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:07:
[...]

Vind Fifa maar vreemd.
De laatste versie zeker.
De keeper heeft een doeltrap en doet altijd het zelfde {lange haal naar voren richting middellijn], maakt niet uit tegen wie je speelt, belachelijk.
En dan de voorzetten, de baan welke de bal maakt slaat echt nergens op.
Met binnenkant voet effect de andere kant op laten gaan.

Dit zijn dingen wat niet echt kan vind ik.
Ach, ik vind PES maar vreemd. Ben tot en met PES6 overtuigd PES-speler geweest. Toen PES3 uitkwam ging er een wereld voor me open (aangezien FIFA toen steeds belabberder werd).

Vorig jaar ben ik over gestapt. Ik heb eerst PES 2009 aangeschaft (logisch vervolg) toen ik een Xbox kocht. Binnen een aantal weken was ik echter zo gefrustreerd met PES dat ik Fifa ook maar gekocht heb. Die was zoo veel beter dat het lachwekkend was.

Mijn grootste irritatie bij PES (wat ik nog af en toe bij een vriend speel)? Het idee dat je helemaal geen controle hebt. Altijd het idee dat er maar wat gebeurt, met zowel de bal als de speler die je bestuurt. Een aanval goed opbouwen lukt haast niet. De simpelste passjes gaan om de haverklap fout, verdedigen van echt goede spelers is haast onmogelijk, en misschien nog wel het ergste: de AI luistert vaak niet (op wegschieten in je eigen doelgebied drukken waarbij je verdediger in plaats van de bal een enorme ros te geven hem eerst nog gaat controleren, aannemen, en al weer vergeten is dat je een knopje had ingedrukt; slidings door de AI die keer op keer penalty's weggeven terwijl je niets eens iets indrukt).

Voor de nieuwe Fifa hoop ik dat het NOG langzamer is, NOG meer zoeken naar de juiste man, NOG realistischer is en nog meer gaat om skill. Als Personality+ goed uitgewerkt is, is het een goede feature: het betekent namelijk dat het spel weer moeilijker en dus realistischer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 13-03 14:26
YouTube: FIFA 11 Gameplay - First GamesCom PS3/Xbox360 Footage [HD] * NEW *

Zat eens te kijken naar echte gameplay.
Maar dit ziet er raar uit zeg.

Het lopen is anders als in fifa 10. Is dit een tele camera?

Raar

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Dit is gewoon zoals het is, maar de camera ingame staat een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

Houdt er rekening mee dat degene die Chelsea speelt in dat filmpje er zo te zien niet zo veel van kan (de ander lijkt ook niet bijster goed overigens). Om nou meteen het spel op allerlei punten af te gaan kraken is dan wellicht een beetje voorbarig, als je twee chimpansees een controller zou geven zou het er ook niet goed of leuk uitzien :p

Ik zal het toch eerst moeten spelen voor ik kan zeggen of het een verbetering is ten opzichte van 10. Maar als alle vervelende bugs verholpen zijn en de manager mode een upgrade heeft gekregen ben ik al tevreden, want in mijn ogen is FIFA 10 gewoon een top-footie. Ik heb er flink wat uren inzitten en kom (voornamelijk met 2 spelers in 1 team) nog steeds nieuwe situaties tegen. Sure, tegen de computer begin je uiteindelijk wel een patroon te herkennen, maar wat wil je - dat het spel oneindig lang constant blijft variëren? Dat kan gewoon niet.

En ik kan het toch niet laten om ook even op te merken dat PES het toch echt al een aantal jaar aflegt tegenover FIFA op het gebied van realisme. Met PES (10) kon je werkelijk waar op de meest domme manieren voor de goal komen en scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Anoniem: 104511 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:28:
Houdt er rekening mee dat degene die Chelsea speelt in dat filmpje er zo te zien niet zo veel van kan (de ander lijkt ook niet bijster goed overigens). Om nou meteen het spel op allerlei punten af te gaan kraken is dan wellicht een beetje voorbarig, als je twee chimpansees een controller zou geven zou het er ook niet goed of leuk uitzien :p

Ik zal het toch eerst moeten spelen voor ik kan zeggen of het een verbetering is ten opzichte van 10. Maar als alle vervelende bugs verholpen zijn en de manager mode een upgrade heeft gekregen ben ik al tevreden, want in mijn ogen is FIFA 10 gewoon een top-footie. Ik heb er flink wat uren inzitten en kom (voornamelijk met 2 spelers in 1 team) nog steeds nieuwe situaties tegen. Sure, tegen de computer begin je uiteindelijk wel een patroon te herkennen, maar wat wil je - dat het spel oneindig lang constant blijft variëren? Dat kan gewoon niet.

En ik kan het toch niet laten om ook even op te merken dat PES het toch echt al een aantal jaar aflegt tegenover FIFA op het gebied van realisme. Met PES (10) kon je werkelijk waar op de meest domme manieren voor de goal komen en scoren.
Ik ben zeker een super fifa fan. Speel ook vaak 2 tegen 1 online.
Maar het lopen ziet er zo anders uit als in fifa 10. Maar zag in een ander filmpje waar het ook wel weer meeviel.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mars18 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:36:

Raar
Het lopen ziet er inderdaad niet echt normaal uit, lijkt wel combinatie tussen FIFA en Holliday on Ice. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:03:
[...]

Na je reactie een paar keer gelezen te hebben, waag ik toch maar een poging om erop te reageren. Onder welke steen ik geleefd heb? Onder geen enkele steen, want onder een steen is nou niet echt de ideale positie om de spellen uit te proberen.

Maar goed, de afgelopen versie van PES is inderdaad niet super geweest, niet zoals het zou moeten. Toch heb ik ervaren dat deze (voor mij) langer leuk bleef dan FIFA. Vooral omdat er wat meer afwisseling in zit, bij FIFA is het toch vaak hetzelfde. Wil niet zeggen dat PES 2010 geniaal was, hier zaten ook erg grote nadelen aan.

Verder heb ik het helemaal niet over "onderbuik redenen" (wat een 'uitspraak' is dat trouwens), maar bij vorige versies over m'n eigen ervaringen ermee en bij de nieuwe versies wat ik er al van gezien en gelezen heb. En om nou te zeggen dat FIFA nu beter is dan PES... Daar ben ik het met 2010 niet helemaal mee eens, bij 2011 tot nu toe helemaal niet...

Aan FIFA 11 zie ik tot nu toe weinig echte toevoegingen.. Ja, "Personality+", maar dat is een 'mooi woord' voor het feit dat slechte spelers minder goed passen, slechter aannemen en minder trucjes. Dat is niet echt iets wat nou erg innovatief is. En dat noemen ze dan de grootste aankondiging, die niet eens beschikbaar wordt voor PC gamers.

Dan hebben we ook nog "Pro Passing", volgens EA "one of the biggest features"... Wat ik aan de uitleg opmaak, is dat de nauwkeurigheid van de passes afhankelijk is van hoe je de bal aangespeeld krijgt en hoe goed de speler in kwestie is. Ik kan verblind zijn door PES dat ik de genialiteit van deze nieuwe feature niet inzie, maar ik kan daar niet echt van onder de indruk zijn.

Verder is de gameplay wat opgepoetst zo te zien, keepers wat beter, lobben wat moeilijker (zoals bij World Cup?)... Ben trouwens stiekem wel een beetje benieuwd naar de "Be a Goalkeeper", het concept klinkt leuk. Betwijfel wel of het leuk blijft, omdat je grotendeels je eigen wedstrijden zit te bekijken.

Al met al ben ik niet overtuigd door FIFA.

@aaaido: Da's Personality+ toch? :+
Ik erken zo dat fifa weinig vernieuwend ieder jaar is, maar het gaat vooruit. Ik weet echter ook dat fifa de reeks waar ze het ene jaar features instoppen, die het volgende jaar eruit slopen om het jaar daarna ze weer toe te voegen en ze als nieuw te presenteren. Of ze bedenken voor iets bestaands een leuke term zoals personality plus. Wat totaal niks zeggend niks toevoegend is maar het bekt lekker en het klinkt alsof het een enorme toevoeging is(de marketing boys zijn beter in hun vak dan de programmeurs :+ ) maar het slaat uiteindelijk niet echt ergens op en zal ook niet revolutionair.

Maar ik moet wel zeggen dat ik zowel PES als FIFA sinds 2009 simultaan speel(daarvoor was het 1 van de 2, eigelijk was het daarvoor pes en heeel lang daarvoor fifa). En het is zo vermoeiend om van die valse argumenten te lezen van Fifa is meer casual. Ja en nee. Fifa trekt een veel en veel groter publiek van gamers aan, ze bereiken er meer. De overgrote meerderheid van gamers is "casual" er is maar een klein percentage dat een game die hard speelt, Dus ja je zult waarschijnlijk veel en veel meer casual fifa'ers hebben dan bij PES simpelweg omdat het spel veel meer verkoopt en veel meer mensen het spelen. Er zitten bij Fifa denk ik dit kan ik niet staven, net zoveel "cracks" als bij PES als je naar de percentages kijkt.

Voorts is mijn eigen conclusie dat de laatste jaren Fifa kwalitatief gewoon een veel en veel beter pakket heeft gepresenteerd over de jaren. Alleen het feit dat je bij PES eigelijk sinds de laatste 2 edities online kan spelen(daarvoor was het onmogelijk met die brakke servers, en ik heb dan voor particulieren het snelste internet van nederland praktisch wat je kan hebben dankzij de universiteit), weegt bij mij nog mee in het achterhoofd. Je zou bij willekeurig ander spel is moeten proberen om een niet werkende multiplayer mee te geven. Maar het gaat niet alleen daarom, ik vindt dat fifa zich kwalitatief als totaal pakket boven PES uitkomt. Het gaat omdetails als afwerking van de graphics licenties en 100den dat soort kleine dingetjes.

Het spel technisch aspect van welke van de 2 beter is is naar mijn ervaring niet echt leuk om over te discussieren want je kan eindeloos doorgaan. En vaak komen de beschuldigingen aan het adress van beide games op hetzelfde neer en lopen mensen dingen af te kraken die niet slecht zijn maar hun smaak niet is, daarvoor is het ook zo vervelend erover een zinnig discussie te hebben imo. Iemand zegt dat fifa potjes vaak hetzelfde zijn, kan je weer tegen zeggen dat dat wel vaker het geval is met voetbal ja. Of dan is het het argument van scripted tot unscripted. Je kan hier heel lang over doorpraten zonder er echt veel zinnigs over te zeggen. Persoonlijk moet ik zeggen dat sinds 09 van Fifa ik de bal dynamiek een stuk beter vindt. En dat im mijn ogen sinds 09 Fifa het voordeel heeft op allround als speltechnisch gebied. Echter kan ik je zo ook 10 enorme fouten van Fifa opnoemen die echt heel slecht zijn en beter moeten aan de andere kant heb ik bij pes ook genoeg ergenissen.Het beste zou eens een derde echt voetball game zijn denk ik want de markt stagneert gewoon.

Zelf blijf ik ervan overtuigd op dit moment dat Fifa kwalitatief boven PES uitsteekt. Al kan ik aan beide games even veel lol beleven als ik eerlijk ben en naar mijn mening objectief probeer te kijken(jaja kan nooit ik weet het maar zo kan je eindeloos doorgaan) dan moet ik voor mezelf concluderen dat als iemand aan mij vraagt Fifa of Pes te kopen, ik heb op dit moment altijd fifa zou aanraden(ik spreek over console versies want de pc versie doet al een tijdje niet meer mee).

Verder is het een hele lap tekst maar bedankt voor je antwoord, het was een stuk genuanceerder dan ik had verwacht :9 waardoor ik me weer geroepen voelde ook een lap tekst te tikken ;)

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Be a Goalkeeper video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hm, op zich niet onaardig toch dat Be a Goalkeeper. Alleen dat orders geven aan teammates vind ik een beetje cheesy.. In het echt geeft een keeper ook niet aanwijzingen aan spelers over het hele veld. Maar men heeft het vast gemaakt om het spelen als keeper wat aantrekkelijker te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Ik heb toch liever dat de keeper door de CPU bestuurd wordt, heb het nog nooit als een voordeel gezien dat je de keeper kan besturen. Het gaat vaker fout met uitlopen dan je lief is.

[ Voor 20% gewijzigd door Pacino op 26-08-2010 14:58 ]

• aaaido
Zie ik nou goed dat de bal een soort lijn achter laat waar hij geweest is op het veld? Ik hoop niet dat dit ook in normale potjes is. Anders wordt het wel heel erg arcade...

• LoneRanger
  • Niet online
aaaido schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:31:
Zie ik nou goed dat de bal een soort lijn achter laat waar hij geweest is op het veld? Ik hoop niet dat dit ook in normale potjes is. Anders wordt het wel heel erg arcade...
Volgens het filmpje kun je het uitzetten. ;)

• NickThissen
Dat is natuurlijk alleen als je Be A Goalkeeper speelt. Lijkt me trouwens wel leuk voor een of twee keer, maar verder ook niet. Erg saai om de hele wedstrijd in de goal te staan en de cpu de rest te laten doen. Wel leuk dat dit ook in de Arena kan tijdens het laden, als je tegen een vriend speelt (of online neem ik aan) kan een iemand schieten en de andere keepen :)

Mijn iRacing profiel

• vinom
FIFA 11 Stamina & Fatigue Explained

Bij elkaar word het toch allemaal steeds realistischer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290056

Mars18 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:36:

Raar
dat is broadcast camera. zat ook al in fifa 10 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
vinom schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:16:

Is het dan zo anders dan het nu is dan, ik vraag het me af?
Net zo als die personality+ video's dat iemand met slechte shooting stats minder vaak, of moeilijker, de bal in de kruising krijgt, dat is nu toch ook al zo?
Wellicht dat er kleine nuances aangebracht zijn maar echt nieuw is het in mijn ogen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
vinom schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 16:16:
[video]
Inderdaad, ze doen er veel aan om het allemaal zo realistisch mogelijk te maken en daar houd ik wel van zeker bij FIFA. Ik heb echt heel veel zin in FIFA 11. Zeker omdat ze zoveel beloven voor de op de PC en het lijkt dat ze het (eindelijk weer) waar gaan maken.
Pacino schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:04:
Ik heb toch liever dat de keeper door de CPU bestuurd wordt, heb het nog nooit als een voordeel gezien dat je de keeper kan besturen. Het gaat vaker fout met uitlopen dan je lief is.
Ik heb ook liever dat de CPU de keeper bestuurd maar het feit dat het allemaal kan en het zo goed is uitgewerkt is al mooi. Alleen al om het af en toe te doen als iets anders bijvoorbeeld begint te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

P-aul schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:01:
[...]

Inderdaad, ze doen er veel aan om het allemaal zo realistisch mogelijk te maken en daar houd ik wel van zeker bij FIFA. Ik heb echt heel veel zin in FIFA 11. Zeker omdat ze zoveel beloven voor de op de PC en het lijkt dat ze het (eindelijk weer) waar gaan maken.
Niet echt, alle 'grote nieuwe features' komen niet in de PC versie. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en krijg je al prijzengeld voor het behalen van de uefa / champions league?
als ze dit nog altijd niet gefixt hebheb vind ik het bij deze al een verloren game. Voetbal draait om geld. Geld om spelers te kopen, geld om meer geld mee te verdienen etc. Als het in het spel nog altijd niet zo werkt is het een voetbal game uit de jaren 0.

Hoe wil je goede spelers kopen met een normale club als je nooit wat bijverdiend behalve inkomsten uit je stadion. Net als ajax nu, met het behalen van de groepsfase CL, hebben ze ~10miljoen verdient en zo moet dit ook zijn in de voetbalgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
FIFA 11 Basic Defending Tutorial:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik moet zeggen dat het er tot nu toe niet heel verschillend (van FIFA10) uit ziet, maar wel goed. Er zijn een paar kleine dingetjes die opvallen waardoor je toch ziet dat het geen FIFA10 is, zoals die sliding (terwijl [X] op beeld staat) waarbij hij toch net niet gaat liggen. Daar erger ik me bij FIFA10 vaak op, dat hij altijd languit gaat liggen (en dus nooit optijd omhoog komt) ook al is ff half gestrekt gaan vaak ook genoeg. Zo'n kleine dingetjes zorgen er toch voor dat het wat leuker en realistischer wordt.

Ik vind de nieuwere FIFA spellen toch altijd weer indrukwekkend kwa realisme. Ik kan me echt niet voorstellen hoe ingewikkeld zo'n spel in elkaar steekt voor de developers. Als je dit vergelijkt met een standaard shooter, zeg MW2, dan denk ik toch dat MW2 kinderspel is vergeleken met dit. Een poppetje dat over een speelveld loopt en kogeltjes schiet is al zo oud daar zullen ze geen problemen mee moeten hebben. Maar een voetbal spel is toch een klasse moeilijker denk ik. Je moet de speler maar zo laten bewegen dat hij ook daadwerkelijk de bal raakt en niet eroverheen trapt of een of andere onrealistische beweging maakt, en dat doen ze bij fifa uitstekend moet ik zeggen. Daarbij zit het spel gewoon goed in elkaar, in tegenstelling tot MW2 waar de bugs je om de oren vliegen en de multiplayer connectie ook maar half lijkt te werken. Zoiets vind ik dan raar omdat je zou verwachten dat men voor een spel als MW2 veel meer tijd kan steken in het perfectioneren van dat soort dingen aangezien het lopen en schieten als sinds CoD2 ofzo amper veranderd is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
vinom schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:13:
FIFA 11 Basic Defending Tutorial:
[video]
Niets nieuws wat dat betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik hoop in ieder geval dat ze het nederlandse commentaar verbeteren, Youri Mulder is echt tenenkrommend slecht als verslaggever! :(
En anders zet ik 'm gewoon op engels, is een stuk prettiger om naar te luisteren!

Verder ben ik erg benieuwd naar de supportersgeluiden, als je deze geluiden kunt importeren op een of andere manier dan komt dat de sfeer erg ten goede!

Hoe dan ook, fifa 11 wordt het voor mij. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bazza nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:09:
Ik hoop in ieder geval dat ze het nederlandse commentaar verbeteren, Youri Mulder is echt tenenkrommend slecht als verslaggever! :(
En anders zet ik 'm gewoon op engels, is een stuk prettiger om naar te luisteren!

Verder ben ik erg benieuwd naar de supportersgeluiden, als je deze geluiden kunt importeren op een of andere manier dan komt dat de sfeer erg ten goede!

Hoe dan ook, fifa 11 wordt het voor mij. :*)
Dat maakt het natuurlijk wel weer realistischer, Nederlands commentaar is bijna altijd vet slecht, kijk bijvoorbeeld bij het afgelopen WK, daar was 't Engelse een stuk fijner om naar te luisteren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Hebben jullie ook al zo zin in het online gedeelte.
Die enorme spanning om je 1e 10 ranked wedstrijden allemaal te winnen online :D

Gaan heftige potjes worden

Ik zelf ga proberen nog beter te worden met verdedigen zoals dat achteruit rennen met je mannetje, die speciale knop ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Mars18 op 31-08-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Online word zeker spannend, want praktisch iedereen moet de game even opnieuw leren, echt waar. Het gaat niet meer zo makkelijk als bij FIFA10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
Mars18 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:07:

Ik zelf ga proberen nog beter te worden met verdedigen zoals dat achteruit rennen met je mannetje, die speciale knop ;)
Ik kijk hier zeker ook naar uit, echter zal ik me ook in moeten stellen op een aantal potjes waarin ik flink op mijn kl*ten krijg, en natuurlijk de irritaties zoals een tegenstander die voortijdig vertrekt (als je met 3-0 voor staat).
Verder hoop ik dat ik ook andere teams tref dan alleen maar Barcelona, Inter, Man united etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-aul
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 10:37
Mars18 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:07:

Ik kijk vooral uit naar het 10 vs 10 gedeelte hoewel ik hier wel een aantal vragen bij heb vooral hoe dit fatsoenlijk zal gaan werken. Bij 2010 was het meestal zo dat iedereen met zn alle naar voren rende waardoor je totaal geen fatsoenlijke verdediging middenveld en aanval hebt ben wel benieuwd of hier iets aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Bazza nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:11:
[...]

Ik kijk hier zeker ook naar uit, echter zal ik me ook in moeten stellen op een aantal potjes waarin ik flink op mijn kl*ten krijg, en natuurlijk de irritaties zoals een tegenstander die voortijdig vertrekt (als je met 3-0 voor staat).
Verder hoop ik dat ik ook andere teams tref dan alleen maar Barcelona, Inter, Man united etc. etc.
Ik speel al jaren met Inter, ook voordat online de toon ging zetten. Ik zie daar echt het probleem niet van in. Of ik nu tegen Real, Chelsea of wie dan ook speel, altijd zijn er momenten dat ik denk: "Nee dat kan niet, klote team", maar eigenlijk is die gast 9 vd 10 keer dan gewoon beter en heeft het niets met het team te maken. Net zoals ik met Inter dus ook wel eens klop krijg. Dat ik supervaak Real tegen me krijg is wellicht minder gevarieerd, maar iemand 6-0 afzeiken terwijl ie Real neemt is ook leuk. Als je zelf goed bent en gewoon met 2 topteams speelt gaan die teams het verschil imo niet maken, iig niet op het online niveau waar ik op speel (zo rond de 4000 punten in Fifa10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
vinom schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:10:
Online word zeker spannend, want praktisch iedereen moet de game even opnieuw leren, echt waar. Het gaat niet meer zo makkelijk als bij FIFA10.
Ik ben benieuwd,

kan je de demo tegen een andere vriend spelen bij je thuis op de bank?

1 tegen 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Anoniem: 224360 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:02:
[...]

Als je zelf goed bent en gewoon met 2 topteams speelt gaan die teams het verschil imo niet maken, iig niet op het online niveau waar ik op speel (zo rond de 4000 punten in Fifa10)
Wie het beste kan tafeltennissen maakt dan het verschil. >:)
Ik speelde zo net weer ff een ranked match met assisted controls. Eigenlijk wel erg saai op die manier.

Ik hoop dat Pro Passing nog wat foutgevoeliger wordt. Je zag op de gamescom filmpjes dat, ook al was de pass duidelijk under- of overpowered(kijkend naar het balkje onderin), dat de bal nog steeds goed aankwam.
Dit werd ook opgemerkt door mensen op het EA forum die het spel in het Emirates Stadium en op Gamersbase hebben gespeeld. De impact van Pro Passing was minimaal en het zou erg jammer zijn als dat in de final version van het spel ook zo is, want ze brengen het bij EA wel als een van de grote features uit FIFA11.

[ Voor 5% gewijzigd door SR8 op 31-08-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
P-aul schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:19:
[...]

Ik kijk vooral uit naar het 10 vs 10 gedeelte hoewel ik hier wel een aantal vragen bij heb vooral hoe dit fatsoenlijk zal gaan werken. Bij 2010 was het meestal zo dat iedereen met zn alle naar voren rende waardoor je totaal geen fatsoenlijke verdediging middenveld en aanval hebt ben wel benieuwd of hier iets aan gedaan is.
Dit vond ik ook irritant. Iedereen wilde altijd de bal hebben, waardoor het echt schoolpleinvoetbal werd. Ik koos persoonlijk voor een plek in het middenveld, kon ik zowel verdedigen als aanvallen, en toch op mijn plek blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
SR8 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 21:17:
[...]

Ik hoop dat Pro Passing nog wat foutgevoeliger wordt. Je zag op de gamescom filmpjes dat, ook al was de pass duidelijk under- of overpowered(kijkend naar het balkje onderin), dat de bal nog steeds goed aankwam.
Dit werd ook opgemerkt door mensen op het EA forum die het spel in het Emirates Stadium en op Gamersbase hebben gespeeld. De impact van Pro Passing was minimaal en het zou erg jammer zijn als dat in de final version van het spel ook zo is, want ze brengen het bij EA wel als een van de grote features uit FIFA11.
Geen idee of daar met manual-controls werd gespeeld maar daar zou het effect groter moeten zijn dan bij assisted.
Stel dat het in assisted erg merkbaar wordt, veel foute passes, dan is het toch niet meer assisted. :P
Bij manual gaat het dadelijk dubbel op volgens mij want als jij perfecte snelheid/richting aan een pass geeft met een slechte passer dan komt de bal alsnog niet aan.
Je moet dan straks alle stats van spelers uit je hoofd gaan leren om manual te gaan spelen omdat je dan zelf naast de manual controls ook nog moet gaan compenseren.
Als assisted dadelijk ook een fouten-festival gaat worden gaat dat ten koste van de zaterdagavond voetballer.

Kan ook zijn natuurlijk dat ik dat pro-passing misinterpreteer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
Ik ben trouwens benieuwd of de Topklasse er ook in zit! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:27

Player1S

Probably out in the dark

Bazza nl schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:59:
Ik ben trouwens benieuwd of de Topklasse er ook in zit! :+
niet om te happen maar zit dit jaar de Nederlandse Jupiler League er wel in dan?? Zou ik wel top vinden...Fortuna of Telstar naar de CL loodsen 8)7

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

LoneRanger schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:33:
[...]

Kan ook zijn natuurlijk dat ik dat pro-passing misinterpreteer. ;)
Pro Passing is in het leven geroepen om pingpong-passing bij assisted controls tegen te gaan. Je moet zelf de juiste kracht aan de bal geven en dat doen we bij manual controls al. Pro Passing is offline gewoon uit te zetten, dus voor de zaterdagavond voetballer geen probleem.
Het zou er juist voor moeten zorgen dat het online op een hoger niveau wat afwisselender wordt, met wat meer voetbal er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik interpreteer dat Personality+ (ivm passen dan) eigenlijk alleen als volgt: een slechte speler zal meer moeite hebben om de bal goed te passen, vooral als die uit een moeilijke hoek komt of iets dergelijks. Dit zit echt niet zo sterk in FIFA10 hoor, zelfs als je met de slechtste teams speelt gaan pingpong passes meestal gewoon goed (op assisted uiteraard).

Voor zover ik weet worden de passes met assisted controls dus nog steeds "in theorie" 100% goed gespeeld, of je de knop nou heel ff indrukt of veel te lang inhoudt, maar bij een slechtere speler zal de bal soms toch fout gaan. Op manual controls is dit effect dus dubbel: als jij zelf een slechte pass geeft zal de bal nog slechter gaan bij een slechte speler. Als jij een perfecte pass geeft met een slechte speler dan heb je nog steeds kans dat hij mis gaat. Op assisted geef je eigenlijk altijd een perfecte pass, maar ook die kan nu dus misgaan.

Ik hoop alleen dat het effect niet te groot wordt. Als ik gewoon een potje voetbal tegen vrienden (op assisted controls) dan wil ik niet dat mijn paasjes steeds mis gaan omdat ik toevallig een slechte speler in m'n team heb. Daar heb ik zelf namelijk dan geen controle over, en het is jammer als je door zoiets tegendoelpunten krijgt... Je zou kunnen zeggen dat het realistischer is, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. In het echt is de speler natuurlijk zelf de schuld als hij een slechte pass geeft, maar op de console bepaalt het spel willekeurig dat ik ff een slechte pass ga geven, ook al druk ik perfect...

Het wordt natuurlijk realistisch als je op manual speelt, want dan heb je wel zelf de controle over de pass. Gaat de pass mis, dan is het toch echt je eigen schuld. Daarom hoop ik dus dat dit effect niet te groot wordt: als ik slechte passes wil zien dan speel ik wel op manual.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

NickThissen schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:18:
Voor zover ik weet worden de passes met assisted controls dus nog steeds "in theorie" 100% goed gespeeld, of je de knop nou heel ff indrukt of veel te lang inhoudt, maar bij een slechtere speler zal de bal soms toch fout gaan.
Jij heb het nu over P+ en de juiste richting van de pass.
Bij PP gaat het juist wel uitmaken of je de knop voor een pass te lang of te kort indrukt voor de kracht van een pass. Dit geldt juist voor assisted controls, want bij manual doen we dit allang zelf.

YouTube: FIFA 11: Gameplay Video (Arsenal-Real Madrid) Exclusive

Je moet het balkje nu vol laten lopen tot een bepaald punt voor de juiste vaart. Druk je de knop te kort in, gaat de bal te zacht en andersom.
En dit zei ik ook in mijn vorige post: Pro Passing is offline uit te zetten, dus je kan gewoon rustig met je vrienden en een potje bier op de bank zitten en spelen.
Maar het effect van Pro Passing is zo minimaal, dat ze het net zo goed konden weglaten.
Over 2 weken als de demo komt, dan moet je even een paar potjes wennen, maar dan speel je FIFA 11 net zo weg als FIFA10. En als het spel uit is, dan ben je online binnen de kortste keren weer aan het tafeltennissen, constant sprinten en druk zetten en dan kom je er achter dat er eigenlijk weinig veranderd is.

Deze post op het EA forum vond ik wel erg treffend en ging ook over bovenstaand Youtube filmpje:
Originally Posted by Xaor
Pretty much this video sums up what it's like to play. Slower, less pressure, bit more passing error, and harder to one touch pass (even with probably the second best team at doing it), and more affect with stamina - but not enough in any single regard.

This should all be tweakable - it should be simple - just ramp up these new affects. Ramp up passing inaccuracy due to contextual error for all passes - especially long passes or difficulty angled passes. Ramp up difficulty due to user weighted pro passing. Ramp up the speed that fatigue sets in and the affect of low stamina. Not by a bit, in any of these cases, by rather a lot - maybe even double the current effect. Increase defenders (who aren't pressuring) ability to intercept.

That's what FIFA 11 needs for these things to be noticeable enough. It's fairly obvious - I just can't see why EA don't see this. Is it really that they are too scared to upset the casual who wants the game to feel teh same each year? Can they really be so scared to make stamina, and passing accuracy mean something that they'll ruin FIFA 11 when they've got most of the important elements there and they just can't be bothered to tweak them to being as prominent?

[ Voor 55% gewijzigd door SR8 op 01-09-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

Hum aan dat bovenstaande gameplay filmpje is zeer weinig verandering te zien ten opzichte van deeltje 10. Beetje jammer dat er alwéér precies hetzelfde commentaar gerecycled is en ik zie nu ook inderdaad dat het rennen er wat vaag uitziet (beetje alsof erop ijs gelopen wordt inderdaad).

Maargoed. Wachten op de demo.... bah, ik háát wachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zeg alleen check deze onderstaande video en tel het aantal spelers van het gele team @ 0:28
YouTube: FIFA 11 Exclusive Gameplay Video (PS3 or X360)

Lol

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdb1982
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 21:51
Striptease schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:55:
Ik zeg alleen check deze onderstaande video en tel het aantal spelers van het gele team @ 0:28
YouTube: FIFA 11 Exclusive Gameplay Video (PS3 or X360)

Lol
Inderdaad. Inclusief doelman 10 spelers. 8)7
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.