ThePrutser schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:40:
Ik heb er nu 1 seizoen/career opzitten en met de dubbel afgesloten (niveau professional). Nu heb ik de volgende irritaties bij het spel en ik vroeg mij af of deze herkenbaar zijn of dat ik gewoon iets gigantisch fout doe:
is inderdaad wel eens irritant, maar heeft ook te maken met hoe je custom tacktics zijn. of spelers hierin veel diep lopen etc etc en ook van de speler zijn eigen kwaliteiten. Ik heb bij Bayern Munchen bijvoorbeeld spelers die vooral diep gaan lopen als ik in het middenveld de bal heb, maar ook die goed naar de bal toekomen en wel altijd er snel bij zijn.
1) Als ik een bal naar een medespeler pass, probeer ik met de ontvangende speler altijd naar de bal toe te komen/lopen. Dit doet mij speler echter 9 v/d 10 keer met een snelheid alsof hij net in z'n broek gescheten heeft, gevolg dat de pass onderschept wordt.
2) Verdedigend staat de CPU positioneel altijd heel erg goed en ik heb moeite om me door de defensie te wurmen, hetzij door loop acties het zij door veelvuldig passen. Als ik moet verdedigen steekt de CPU met gemak het middenveld over en ik moet echt alles uit de kast halen om de bal te veroveren en mijn mede spelers staan apatisch mee te kijken. Ook bij "call 2nd defender" verdediging. Gelukkig weet ik ze 9 van de 10 keer voor het 16meter gebied net af te stoppen.
ik vind t wel erg goed dat de CPU goed staat, beter dan in fifa10 waar je zo met een steekbal ertussen door kon, ik gebruik nu veel vaker het 1-2tje om ertussendoor te komen, werkt vrij goed (zo uit mijn hoofd L2 inhouden als je een pass geeft, dan gaat de speler die een pass geeft zelf meteen diep, werkt erg goed, wel ff op oefenen. het zelf verdedigen, daarbij gebruik ik toch veel een 2e verdediger die ik erbij haal (weet toetsencombi zo niet ui mijn hoofd, maar met 2 verdediges werkt beter, en ook hier, een speler met hoge skills doet dit veel beter dan een gemiddelde verdediger. Dus skills zijn hier veel belangrijker dan in fifa10
3) Afstandschoten lukken vrijwel nooit zonder dat ik 10 meter ruimte om me heen heb. Als er ook maar 1 CPU speler tussen staat, lukt het deze ALTIJD om het schot te kraken (niet realistisch). Andersom? CPU schiet met gemak van afstand.
idem: toch echt speler skills, met robben, schweinsteiger (schrijf e dat zo) of andere spelers met een zeer goed schot ,kan ik zelfs vanuit een kleine ruimte knallen, met spelers met een minder schot is het dan drama. Ik vind het gewoon super dat je heel bewust moet bezig zijn met welke speler je bezig bent, welke skills hij heeft en of de bal goed voor de voet (en voor het sterkste been) ligt.
4) Het afpakken van de bal lukt pas bij de 300e tackle. Hoe ik ook tackle, de CPU lijkt wel letterlijk een touwtje aan z'n voet en bal te hebben. Zelfs als ik een correcte tackle uitvoer en de CPU valt hier bij op de grond, ben ik langer aan het herstellen van mijn eigen tackle (ik viel niet, slechts uit balans) dan dat de CPU op de grond ligt en alsnog heb ik dus de bal nog niet

. Vaak moet ik de bal dan ook 6k eer achter elkaar afpakken voordat ik de bal echt heb, of dezelfde CPU speler behoud balbezit of de afvallende bal is voor een CPU medespeler, zie 5.
zie mijn opmerking punt 2
5) Mijn spelers zijn altijd minder balvast dan de tegen partij (ja ik gebruik de balcontrole knop). Zelfs als ik tegen een hele slechte club speel, ben ik in no time de bal kwijt.
dat is ook speler afhankelijk en vooral HEEL veel oefenen, online speel ik wel s tegen spelers die waanzinnig goed kunnen kappen en de bal kort aan de voet hebben en houden, dus het kan wel, maar dat is zeker lastig, maar met robben (goede pingel skills) kom ikook een heel eind
6) Zelfs als ik een keer doorgebroken ben, lukt het de CPU verdediger om mij binnen no time bij/in te halen en met een anatomisch onmogelijk manier de bal af te pakken.
wel de rechter stik ook in die looprichting duwen, zodat je de bal verder voor je uit speelt, en je je van hem af 'trekt'
7) het nederlandse commentaar is echt maar dan ook echt dramatisch!
dit moet je ook niet gebruiken! gewoon Engels, dat is goed en leuk
Je zou je hierdoor gaan afvragen hoe ik dan toch kampioen ben geworden ben en de beker gewonnen heb. Gewoon door blijven bikkelen en de wedstrijd met minimaal verschil winnen. En gelukkig worden niet alle uitbraken afgestopt.
tja het is en blijft een lastig spel, ik speel op het hoogste niveau (legendary?) met fulham in de premier league, en het is echt hangen en wurgen, maar ik ben nu aan mijn 3e seizoen bezig en sta nu 7e, het leuke vind ik dat je heel bewust bezig moet zijn met de special skills van spelers. daar zoek ik ook gericht op bij transfers.
Voordat ik aan het wereldklasse niveau ga beginnen (ik durf er niet eens aan te denken hoe de A.I. dan is...) hebben jullie misschien nuttig tips voor mij (voordat ik zwaar gefrusteerd een frisbee maak van Fifa 11)?
Update:
Ik speel Fifa 11 op de PS3, mocht dat van belang zijn...