Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016

Feitjes op een rij

PC Next-Gen
FIFA 11 wordt dit jaar zéér interessant voor de PC gebruikers. De PC-versie wordt dit jaar so called ''next-gen'' en dit betekent: next-gen gameplay en graphics.

Personality+
Voor de console gebruikers onder ons: die krijgen te maken met Personality+ en Pro Passing. Personality + zorgt voor nog meer realisme in het spel en deze video legt het keurig uit:

Pro Passing
Wat betreft Pro Passing: dit zorgt ervoor dat het genaamde ''ping-pong'' voetbal, wat bij FIFA10 kon, niet meer mogelijk is bij FIFA 11. Gary Peterson weet er alles over te vertellen:

Goalkeepers
De goalkeepers zijn dit jaar ook aan de tand gevoelt. In FIFA 10 was het nogal gemakkelijk om met een lobje te scoren, maar nu word dat een stukje moeilijker.
Hoe hebben ze het moeillijker gemaakt om met een lobje te scoren?
- Als je onder druk staat
- Als je uit balans raakt door je tegenstander.
- Als je een lobje wilt geven met je zwakkere voet.

Dit gaat dus nog niet zozeer over de keeper, maar over de spelers. De keepers zijn in dit opzicht verbeterd:
-''Goalkeepers will react better too loose balls.''
-''Goalkeepers deal with crosses better.''

Verbeterde AI
Als je in FIFA 10 met bijvoorbeeld tegen Arsenal speelde, had je dan ook echt het gevoel dat je tegen Arsenal speelde? Nee, zeg ik.
En de makers van FIFA zijn het met mij eens. Speel je in FIFA 11 tegen Arsenal, dan zul je merken dat ze, net zoals in het echt, op balbezit spelen. Dit geef een nog realistischer gevoel en tegenstanders zullen nu ook meer meedogenloos zijn als ze voor je doel komen. Het is zelfs zo dat een speler, zoals Cristiano Ronaldo je voorbij zal proberen te dribbelen.
YouTube: ‪FIFA 11 Enhanced AI - www.fifabenelux.com‬‎

Ook de verdediging is op een aantal punten aangepast. Zo zullen verdedigers samenwerken als een eenheid en zullen ze aanvallers van de tegenstander niet meer ''onside'' zetten.
YouTube: ‪FIFA 11 Defensive AI - www.fifabenelux.com‬‎

Screens van de PC-versie:

http://h.imagehost.org/t/0149/fifa11_pc_new1.jpghttp://h.imagehost.org/t/0455/fifa11_pc_new2.jpghttp://h.imagehost.org/t/0765/fifa11_pc_new3.jpghttp://h.imagehost.org/t/0655/fifa11_pc_new4.jpghttp://h.imagehost.org/t/0394/fifa11_pc_new5.jpghttp://j.imagehost.org/t/0246/fifa11_pc4.jpghttp://i.imagehost.org/t/0048/fifa11_pc6.jpghttp://i.imagehost.org/t/0347/fifa11_pc7.jpg

Wallpapers

http://a.imagehost.org/t/0873/201008051428062.jpghttp://h.imagehost.org/t/0680/naamlooseq.jpg

Posters

Systeem specificaties
* CPU met Dual Core processor (Core Duo 2 of beter)
* Intel Core2Duo @ 2.4Ghz op Windows XP/Vista/7
* RAM Geheugen: 1 Gigabyte (2 GB verplicht voor Vista/7)
* DirectX® 9.0c Compatibele 3D geaccelereerde 256 MB videokaart of hier gelijk aan (moet Shader Model 3.0 aankunnen), hieronder 2 voorbeelden
* ATI RADEON HD 3870
* NVIDIA GEFORCE 8800 GT
* Harde schijf ruimte: 4.5 Gigabyte

Het FIFA 11 clubtopic!
FIFA 11 Tweakers Club!

• Mars18
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:39
Uit eindelijk heb ik gisteren 5 wedstrijden gespeeld en 5 keer gewonnen.
Real Madrid heeft nu wel mooie stats met Live Season. Maar toch zijn ze niet belachelijk hoog.

Met Real Madrid kan je gewoon snellere combinaties maken voorin dan met Chelsea.
Ook heb ik gisteren wat meer geprobeerd om van afstand te schieten. Scoorde 2x met Di Maria en Alonso :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• __REMCO__
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
ik speel het op de PC en met VP seizoen vind ik het verschil tussen semi-pro en pro best wel groot. Met semi-pro schoot ik (als RM maar gepositioneerd als LM) regelmatig de bal in het net maar nou op pro krijg ik amper kansen. Ook lijkt het wel of de rest van t team ineens niet meer kan passen. Niet alleen naar mij maar ook naar andere spelers bestuurd door de CPU komen de passes niet meer aan of gaan ze compleet de verkeerde kant op...

Iemand anders die dit ook vind?

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-07 15:54
Hoe zit het met FIFA 10. Wordt daar het online-gedeelte nog steeds ondersteund?

• ThePrutser
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14:23

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

quote:
graag gedaan
wat voor toetsencombi gebruik je dan voor de 1-2, ik zit op mijn werk, maar als ik me het goed kan herinneren gebruik ik L1 of L2 + pass toets. Ik moet zeggen dat ik met goede 1-2tjes wel veel beter kan combineren omdat spelers diep blijven gaan.

de CPU van de bal krijgen, doe ik echt door zelf in de buurt te lopen en er een 2e verdediger bij te roepen (ken de toetsencombi zo niet, maar snap je wat ik bedoel?
wat anders ook eens een hele goede tip is: als fifa opstart, helemaal niks doen , geen knop aanraken, dan krijg je instructie filmpjes, over aanvallen, verdedigen, rennen, schieten.. erg handig

met welk team speel je eigenlijk
Ik ga het allemaal proberen dit weekend, thanx voor de tips!
hoewel, het is ook Double Cash weekend voor Uncharted 2, misschien na het weekend dan....

Op dit moment speel ik met Ajax... en gezien hoe ze in echt spelen dit jaar, is Fifa 11 best realistisch....(behalve dat ik wel alle wedstrijden win, maar qua speelwijze :'( )

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• Mars18
quote:
LuPo schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:10:
Hoe zit het met FIFA 10. Wordt daar het online-gedeelte nog steeds ondersteund?
Ja

Achilias heb jij nog problemen met de ea server?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:14

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb de laatste 2 weken zo enorm veel disconnects, ik kan me bij het opstarten van het spel aanmelden maar kan er ook donder op zeggen dat het na 2 minuten weer raak is. Vervolgens kan ik wel weer aanmelden maar dan gaat de verbinding er na een paar minuten weer uit. Heb het echt alleen met fifa11, psn connectie blijft wel bestaan.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geen last van op de 360, maar de Live servers zijn in mijn ogen ook beter dan het PSN principe.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

quote:
Exorcist schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:33:
Geen last van op de 360, maar de Live servers zijn in mijn ogen ook beter dan het PSN principe.
Het gaat hier om de EA servers, niet die van psn.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16:05
Tegenwoordig ligt het toch ook aan je eigen connectie heb ik het gevoel. Sinds ik draadloos speel (gedwongen doordat geen lege loze leiding naar boven meer ligt) had ik er eerst een wireless N bridge maar daar had ik erg veel disco's bij dus gewoon de draadloze verbinding van de PS3 zelf gebruikt en na aanvankelijk redelijk wat disco's gehad te hebben is de verbinding nu gewoon stabiel. Toen ik nog met draad speelde had ik maar 1 disconnect in 50 potjes ofzo.

Dus voor je teveel op EA zeurt check je eigen verbinding!

Xbox Live: Spuit11

• Aslanboy1905
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ligt toch niet aan mijn verbinding. Sinds GT5 uit is heb ik dus over 2 dagen maar 1 disconnection gehad en ik speelde beide in de avond wanneer meestal de disconnections voorkomen.

• SR8
  • Niet online
Het zal wel een combinatie van modem/router&PS3 en de EA servers zijn. Ik heb nergens last van. :P

SR8 wijzigde deze reactie 26-11-2010 13:30 (10%)

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
quote:
SR8 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:29:
Het zal wel een combinatie van modem/router&PS3 en de EA servers zijn. Ik speel draadloos en heb nergens last van.
Xbox 360?

• SR8
  • Niet online
Nee, PS3. Router: Linksys WRT54GL met Tomato firmware. Modem van Arris, weet niet precies welk type. Provider: UPC.

SR8 wijzigde deze reactie 26-11-2010 13:37 (11%)

• Mars18
quote:
Kluutmaran schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:09:
Tegenwoordig ligt het toch ook aan je eigen connectie heb ik het gevoel. Sinds ik draadloos speel (gedwongen doordat geen lege loze leiding naar boven meer ligt) had ik er eerst een wireless N bridge maar daar had ik erg veel disco's bij dus gewoon de draadloze verbinding van de PS3 zelf gebruikt en na aanvankelijk redelijk wat disco's gehad te hebben is de verbinding nu gewoon stabiel. Toen ik nog met draad speelde had ik maar 1 disconnect in 50 potjes ofzo.

Dus voor je teveel op EA zeurt check je eigen verbinding!
Mjah, ben benieuwd. Op de xbox 360 gister nergens last van gehad.
Krijg volgende week, upc internet, betrouwbaarder dan telfort :)

• Dersan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:00
Ik heb hier (studentenhuis) een modempje van ziggo en daar achter een netgear router. Probleem is dat ik de router prima kan openzetten maar in de modem zijn welgeteld 0 instellingen...beetje jammer. Mja, in principe zou het gewoon moeten werken, bij andere games heb ik nooit last.

PSN: Stensie

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Dersan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:23:
Ik heb hier (studentenhuis) een modempje van ziggo en daar achter een netgear router. Probleem is dat ik de router prima kan openzetten maar in de modem zijn welgeteld 0 instellingen...beetje jammer. Mja, in principe zou het gewoon moeten werken, bij andere games heb ik nooit last.
Je hoeft met die modems niets te doen, dat zijn doorgeefluikjes.

• Dersan
quote:
Exorcist schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:23:
[...]

Je hoeft met die modems niets te doen, dat zijn doorgeefluikjes.
Whut? Sorry klinkt misschien heel stom en vooral hier, maar heb van huis uit alleen ervaring met ADSL.

Maargoed, PS3 heeft in ieder geval een vast IP adres, op dat IP adres staat DMZ ook aan. Verder heb ik UPNP ingeschakeld....toch gaf hij nog steeds als status middelzwaar/medium aan in fifa.

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Ik heb geen last meer van disconnects... Maar wel 9/10 wedstrijden een freeze. Altijd in de verlenging begint het te laggen, af en toe seconden lang stil hangen, en in de tweede helft verlenging gaat het gewoon bam op slot, kan ik niets meer doen. Top!

Mijn iRacing profiel

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe kop je eigenlijk laag met de Xbox 360 controller? Mijn kopballen vanaf een corner gaan vaak flink over. Ook het schieten vanaf een vrije trap in de buurt van het doel vind ik echt heel moeilijk bij FIFA 11. Echt heel even inhouden is al heel erg over. Hoe doen jullie dit?

Speel op PC + 360 controller

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mork_Van_Ork
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
quote:
MsG schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:52:
Hoe kop je eigenlijk laag met de Xbox 360 controller? Mijn kopballen vanaf een corner gaan vaak flink over. Ook het schieten vanaf een vrije trap in de buurt van het doel vind ik echt heel moeilijk bij FIFA 11. Echt heel even inhouden is al heel erg over. Hoe doen jullie dit?

Speel op PC + 360 controller
Korter de schietknop inhouden. Je kunt schoten of kopballen niet laag of hoog mikken, alleen meer of minder kracht meegeven,

Nu lijkt het net alsof ik het weet en dus altijd goed doe, maar het is altijd weer gewoon wat doen en hopen dat het goed gaat.

Dus...

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Dersan schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:32:
[...]

Whut? Sorry klinkt misschien heel stom en vooral hier, maar heb van huis uit alleen ervaring met ADSL.

Maargoed, PS3 heeft in ieder geval een vast IP adres, op dat IP adres staat DMZ ook aan. Verder heb ik UPNP ingeschakeld....toch gaf hij nog steeds als status middelzwaar/medium aan in fifa.
Het modem van Ziggo is "dom", doet niets op netwerkniveau behalve als doorgeefluik fungeren naar je router. Ergo, je hoeft/kunt er niets op in te stellen.

• Dersan
quote:
Exorcist schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:32:
[...]

Het modem van Ziggo is "dom", doet niets op netwerkniveau behalve als doorgeefluik fungeren naar je router. Ergo, je hoeft/kunt er niets op in te stellen.
Ik heb de router nu zo ingesteld:

En nog steeds disconnects. Doe ik nog iets verkeerds. Het hele internet staat vol met mogelijke oplossingen maar volgens mij moet het nu wel sowieso werken...als het probleem bij mij ligt!

• fANAT1C
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 02-07 02:09
quote:
Ja idd, maar Preud'homme daargelaten; waar zijn bijv. cruijff, maradona en de échte pelé? Zal vast met licensies oid te maken hebben...

Oja, voor de liefhebbers een heerlijke goal van good old Ronaldinho. Heerlijk als je je maat naast je zo'n goal tegen geeft!

http://www.ea.com/uk/football/videos/ugc/50699468

Fifa kan soms best leuk zijn haha ;)
Ronaldinho, na al die jaren nog steeds het beste wat ik ooit op een voetbalveld zag. Hij had (heeft maar nu in mindere mate) de perfecte dribbel, enorme snelheid, goeie traptechniek om de bal in een curve om de doelman heen in de hoek te schieten met eender zijn linker- of rechterbeen. Fantastische speler gewoon... deze week in de Champions League viel hij in voor AC Milan, nog 6 minuten op de klok, hij krijgt de bal in de penalty box en hij zat erin!

• P-aul
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-06 10:11
quote:
fANAT1C schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:57:
[...]
Ronaldinho, na al die jaren nog steeds het beste wat ik ooit op een voetbalveld zag. Hij had (heeft maar nu in mindere mate) de perfecte dribbel, enorme snelheid, goeie traptechniek om de bal in een curve om de doelman heen in de hoek te schieten met eender zijn linker- of rechterbeen. Fantastische speler gewoon... deze week in de Champions League viel hij in voor AC Milan, nog 6 minuten op de klok, hij krijgt de bal in de penalty box en hij zat erin!
helemaal mee eens denk dat wij later blij mogen zijn dat we ronaldinho hebben mogen voetballen. Denk dat dat onderschat word maar kijk eens naar filmpjes in zijn beste tijd bij Barcelona. Wat een voetballer zoiets heeft nog nooit iemand laten zien zelfs pele cruijf of maradonna niet. Terecht ook dat ronaldinho is uitgeroepen tot beste voetballer van het decennium. Dus hij is niet alleen in fifa geweldig :D

• fANAT1C
  • Laatst online: 02-07 02:09
quote:
P-aul schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:41:
[...]

helemaal mee eens denk dat wij later blij mogen zijn dat we ronaldinho hebben mogen voetballen. Denk dat dat onderschat word maar kijk eens naar filmpjes in zijn beste tijd bij Barcelona. Wat een voetballer zoiets heeft nog nooit iemand laten zien zelfs pele cruijf of maradonna niet. Terecht ook dat ronaldinho is uitgeroepen tot beste voetballer van het decennium. Dus hij is niet alleen in fifa geweldig :D
voetballer van het decennium wordt je niet zomaar!

ik haat AC Milan (ik was erg teleurgesteld toen ik hoorde dat Ronnie naar ACM ging), maarja hij kan nog altijd voetballen.

anyway back on-topic :o

• NickThissen
  • Nu online
Is er uberhaupt nog wel iemand die dit spel online speelt hier? Ik snap er niets van, bij 9 van de 10 wedstrijden blijft het spel midden in de tweede helft gewoon hangen, 5 minuten ofzo en dan 'connection lost'... Het spel is gewoon onspeelbaar, 50 euro weggegooid gewoon! Zijn ze uberhaupt nog aan een patch aan het werken of hebben ze de support inmiddels maar gewoon opgegeven? :(

En dan heb je eindelijk een wedstrijd die niet blijft hangen, kom je tegen een of andere idioot die weet ik veel wat aan het doen is. Elke bal die hij krijgt meteen op B drukken en wegschoppen de eerste 5 minuten. Daarna laat hij de controller gewoon liggen en doet hij niets meer (ik scoor 3 keer), maar hij gaat wel nog even 3 keer achter elkaar een speler wisselen 8)7 Na de eerste wissel dacht ik "ah hij is er eindelijk weer", maar na de wissel deed hij weer meteen niets... WTF?!

Mijn iRacing profiel

• DennZo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-01-2012
Hmm, toch raar, want ik heb serieus nergenes last van :P Enige wanneer ik de connectie verlies, is wanneer de tegenstander disconnect als je een keer met 3-0 voorstaat, maar dat staat natuurlijk los van de verbinding. ^ ^ Geen last van dus...

• wannab33
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 28-11-2010
ik speel nu op t gemakkelijkste niveau dat je je eigen speler bent, is het ook mogelijk om te switchen in je career naar een moeilijkere optie?

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

quote:
wannab33 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:48:
ik speel nu op t gemakkelijkste niveau dat je je eigen speler bent, is het ook mogelijk om te switchen in je career naar een moeilijkere optie?
Ja gewoon naar spelinstellingen gaan en moeilijkheidsgraad aanpassen.

• Mr Ton
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:59
Ik zal ook maar even aangeven dat ik echt nergens last van heb bij online gamen.. Soms blijft hij wel heel even hangen bij het wisselen ofzo (staat er doorspoelen 2 vd 2 maar wacht hij nog 5 sec) maar dat is echt het enige.. Nooit last van freezes of disconnects ingame (X360)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Mars18
quote:
Mr Ton schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:57:
Ik zal ook maar even aangeven dat ik echt nergens last van heb bij online gamen.. Soms blijft hij wel heel even hangen bij het wisselen ofzo (staat er doorspoelen 2 vd 2 maar wacht hij nog 5 sec) maar dat is echt het enige.. Nooit last van freezes of disconnects ingame (X360)
Op de xbox is het probleem er ook niet.

Moet zeggen sinds dit weekend heb ik UPC internet, en heb ik eindelijk een open nat, en heb geen disconnect meer gehad.

• NickThissen
  • Nu online
quote:
Mars18 schreef op maandag 29 november 2010 @ 07:45:
[...]

Op de xbox is het probleem er ook niet.
Wel.

Mijn iRacing profiel

• EnzymeNL
  • Laatst online: 20-05 14:47

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

quote:
NickThissen schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:53:

En dan heb je eindelijk een wedstrijd die niet blijft hangen, kom je tegen een of andere idioot die weet ik veel wat aan het doen is. Elke bal die hij krijgt meteen op B drukken en wegschoppen de eerste 5 minuten. Daarna laat hij de controller gewoon liggen en doet hij niets meer (ik scoor 3 keer), maar hij gaat wel nog even 3 keer achter elkaar een speler wisselen 8)7 Na de eerste wissel dacht ik "ah hij is er eindelijk weer", maar na de wissel deed hij weer meteen niets... WTF?!
Sorry zal het niet meer doen :D

PSN ID: Enzyme-NL

• Harribo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:41
Is er ook een FIFA 11 scheidsrechter patch waarmee je de strengheid van de scheidsrechter oid kan aanpassen? (PC)
Die geitenbreier fluit mij namelijk te vaak en te partijdig.

• Skull_One
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:43
Uhm.. tja, ik geef eigenlijk helemaal niets om voetbal, laat staan FIFA 11 maar mijn neefje van bijna 8 wil het heel graag voor kerst krijgen. Mijn eigen 'fout', want ik had hem en z'n broer mijn oude Xbox 360 Elite gegeven. :+

Anyway, mijn vraag is eigenlijk bij welke betrouwbare webwinkels van de pricewatch (pricewatch: FIFA 11, Xbox 360) ze de Nederlandse versie verkopen?

Er is toch een NL-versie? Of is er geen verschil met de Engelse versie, behalve de verpakking?

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• HenkS
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 21-03 16:22

HenkS

Da_king alias HenkS

quote:
Skull_One schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:47:
Uhm.. tja, ik geef eigenlijk helemaal niets om voetbal, laat staan FIFA 11 maar mijn neefje van bijna 8 wil het heel graag voor kerst krijgen. Mijn eigen 'fout', want ik had hem en z'n broer mijn oude Xbox 360 Elite gegeven. :+

Anyway, mijn vraag is eigenlijk bij welke betrouwbare webwinkels van de pricewatch (pricewatch: FIFA 11, Xbox 360) ze de Nederlandse versie verkopen?

Er is toch een NL-versie? Of is er geen verschil met de Engelse versie, behalve de verpakking?
er is geen verschil, bij t opstarten kun je steeds kiezen. engels, nederlands, enz.

• bennieboyy
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06-12-2011
Ik had iets gelezen over dat je maar 1 online code hebt en dus als je het spel 2e hands koopt je een grote kans hebt dat die al gebruikt is en je dus niet online kan?
Kan je dan niet ook zijn account overnemen? Of staat zijn naam etc. allemaal daarop vast?

Wilde em graag voor 20 eurotjes op de kop tikke namelijk!

• Kluutmaran
Nee account gaat niet want dit is heel je EA account die volgens mij zelfs gekoppeld is aan je PSN account. Die doe je toch niet graag mee geven, lijkt me.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verbinding gaat weer lekker vanavond. Ook iets geks, wonnen met pro clubs met 6-4, kregen 32 punten in de min. Die vatte ik even niet.

• Skull_One
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:43
quote:
HenkS schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:25:
[...]

er is geen verschil, bij t opstarten kun je steeds kiezen. engels, nederlands, enz.
Ah bedankt, dat is dan weer leuk. Scheelt een beetje in de prijs. :)

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

• beyazz06
  • Laatst online: 18:29
Ik had gisteren idd ook erg veel last van de verbroken verbinding.

Al dagen weken lang zonder problemen, was het gisteren weer raak.. Speel lekker een potje FUT, wederom sta ik voor en klapt mijn verbinding met de EA servers eruit.

Weg winst, weg DNF.. great!

• NickThissen
  • Nu online
Godver TERING wat een KUT spel is het ook :( Waarom probeer ik het uberhaupt nog... ELKE WEDSTRIJD is gewoon een disconnect. Sta ik verdomme 3-0 voor, disconnect. Sta ik de hele wedstrijd 1-0 achter, en in de 85e minuut loop ik vrij op doel af, 100% goal, DISCONNECT :(

Het is dat het spel ook met vrienden leuk is, anders was het al lang in de prullenbak verdwenen. Hoe kan EA hier in godsnaam mee wegkomen? Het spel WERKT GEWOON NIET! :( En het is nou al bijna 2 maanden zo, ze doen er gewoon niks aan :?

NickThissen wijzigde deze reactie 30-11-2010 14:34 (7%)

Mijn iRacing profiel

• DennZo
Weten jullie zeker dat de tegenstander de verbinding niet gewoon verbreekt? Ik wordt er ook wel is uitgegooid, maar als ik dan kijk bij mijn stats, staat er gewoon 3-0 winst? Want anders dan dat heb ik echt nergens last van?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
NickThissen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:33:
Godver TERING wat een KUT spel is het ook :( Waarom probeer ik het uberhaupt nog... ELKE WEDSTRIJD is gewoon een disconnect. Sta ik verdomme 3-0 voor, disconnect. Sta ik de hele wedstrijd 1-0 achter, en in de 85e minuut loop ik vrij op doel af, 100% goal, DISCONNECT :(

Het is dat het spel ook met vrienden leuk is, anders was het al lang in de prullenbak verdwenen. Hoe kan EA hier in godsnaam mee wegkomen? Het spel WERKT GEWOON NIET! :( En het is nou al bijna 2 maanden zo, ze doen er gewoon niks aan :?
PS3 zeker? Op de 360 heb ik tot toe maar 2x een avond disconnects gehad en lag, voor de rest (bijna 50 uur er al in) nooit last. Ja, disconnect van de tegenstander maar zoals gezegd staat er dan een 3-0 winst.

• NickThissen
  • Nu online
Nee, xbox, en als ik terug in het menu ben staat er dat ik uitgelogd ben op de EA servers. Ook 0-3 verloren. Nee, het ligt niet aan m'n internet of whatever, ik hou gewoon verbinding met het netwerk, internet, en alles, behalve met de EA server, die gooit me er gewoon uit. Kan ook meteen weer reconnecten...

NickThissen wijzigde deze reactie 30-11-2010 15:30 (48%)

Mijn iRacing profiel

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
NickThissen schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:29:
Nee, xbox, en als ik terug in het menu ben staat er dat ik uitgelogd ben op de EA servers. Ook 0-3 verloren.
Ik heb dat probleem vrijwel nooit hoor; je speelt toch niet draadloos? Met andere spellen gaat het online wel goed?

• P-aul
Waarom zitten nu al jaren veel legendes niet in het Legend XL team? Waar zijn onder andere Cruijf, Maradona of Cantona? Erg jammer dat zijn toch echt de legends waar je mee wilt spelen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
P-aul schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:01:
Waarom zitten nu al jaren veel legendes niet in het Legend XL team? Waar zijn onder andere Cruijf, Maradona of Cantona? Erg jammer dat zijn toch echt de legends waar je mee wilt spelen.
Licenties?

• DennZo
quote:
P-aul schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:01:
Cantona zit er wel bij :). Maar je hebt gelijk, ik zou ook graag o.a. een Johan, een Diego en de échte Péle (niet de Afrikaan die er nu in zit) zien. ;)

• NickThissen
  • Nu online
quote:
Exorcist schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:30:
[...]

Ik heb dat probleem vrijwel nooit hoor; je speelt toch niet draadloos? Met andere spellen gaat het online wel goed?
Niet wireless, en andere spellen geen problemen (onder andere MW2, FIFA10, etc). Het ligt echt aan het spel, ik heb al alles geprobeerd, en ik ben ook lang niet de enige met problemen.

Mijn iRacing profiel

• DennZo
Hmm, weer een bugje ontdekt volgens mij;

Wanneer een club in carriere een speler van je wil kopen, maar dat niet doorgaat door 'financiele omstandigheden' krijg je het transferbedrag alsnog! Niet helemaal eerlijk, maar heb nu +/- bij elkaar zo'n 30 mln hierdoor vergaard! Niet eens bewust, omdat ik m'n speler gewoon wilde verkopen, maar op het moment van accepteren het bericht kreeg dat het niet door kon gaan. Je kunt dan, als je dat al zou willen, niet meer terug, het bedrag staat al bijgeschreven. Handige bug, maar voelt toch beetje als cheaten =P

• Mars18
Heb nu 15 wedstrijden op rij geen disconnect meer gehad. Sinds die 15 wedstrijden staat mijn nat op Open en heb ik een andere Internet provider (UPC)

Ik ben erg blij voor als nog :) In die 15 wedstrijden ook maar 4x verloren.
Morgen avond starten met de FIWC, Heb er veel zin in.

1 vraag,

Hoe doe je dat juichen met dat hartje laten zien met de handen?

• Dersan
quote:
Mars18 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 22:19:
Heb nu 15 wedstrijden op rij geen disconnect meer gehad. Sinds die 15 wedstrijden staat mijn nat op Open en heb ik een andere Internet provider (UPC)

Ik ben erg blij voor als nog :) In die 15 wedstrijden ook maar 4x verloren.
Morgen avond starten met de FIWC, Heb er veel zin in.

1 vraag,

Hoe doe je dat juichen met dat hartje laten zien met de handen?
Pato doet dat met X, andere spelers weet ik niet.

• DennZo
quote:
Dersan schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:00:
[...]

Pato doet dat met X, andere spelers weet ik niet.
Staat wel een overzicht van vreugdedansen bij 'mijn fifa'. Denk dat je daar de juiste knoppencombinatie wel kunt vinden ..

• Mars18
quote:
DennZo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:19:
[...]

Staat wel een overzicht van vreugdedansen bij 'mijn fifa'. Denk dat je daar de juiste knoppencombinatie wel kunt vinden ..
Daar ga ik vanavond eens kijken ja.

Wie gaan er ook allemaal starten met FIWC?

• DennZo
quote:
Mars18 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:36:
[...]

Hmm, heb het proberen op te zoeken, maar wordt er niet wijzer op. Kun je misschien toelichten wat dat inhoud, FIWC?

• Mars18
quote:
DennZo schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:40:
[...]

Hmm, heb het proberen op te zoeken, maar wordt er niet wijzer op. Kun je misschien toelichten wat dat inhoud, FIWC?
FIWC = fifa interactive world cup 2011. Het is alleen op de PS 3.
Er zit ook het FIWC stadion in FIFA 11 ;)

info te vinden op: http://www.fifa.com/interactiveworldcup/index.html Het is vanochtend gestart.
En ieder team heeft als het goed is rating 85. :)

• Kluutmaran
quote:
Mars18 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:31:
[...]

FIWC = fifa interactive world cup 2011. Het is alleen op de PS 3.
Er zit ook het FIWC stadion in FIFA 11 ;)

info te vinden op: http://www.fifa.com/interactiveworldcup/index.html Het is vanochtend gestart.
En ieder team heeft als het goed is rating 85. :)
Geweldig! Klassementswedstrijden spelen met Borussia Dortmund met gebooste spelers O+

• Reckoner
  • Laatst online: 24-03 16:56
quote:
Mars18 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:36:
[...]

Ik ben net even gestart met FIWC. Ik had er nog nooit van gehoord, maar is leuk! Iedereen gewoon met even goede teams.

Ik ga het zeker vaker spelen.

• DennZo
Kutzooi, serieus alleen voor de PS3?! Waar slaat dat op, ik heb een Xbox haha :P

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 01-07 15:28
Ik ben opnieuw begonnen met speltype Coach en dan Barcelona. Had hiervoor Tottenham maar daar ben ik nu zo overpowerd mee dat ik clubs als Liverpool en Arsenal met 6-0 weg speel op wereldklasse/legendarisch. Lukaku in het eerste jaar gekocht, dat word echt een beest 3/4 seizoenen later. Die krijgt kracht/balans/versnelling en sprintsnelheid boven de 90 waardoor hij misschien wel de beste spits word van FIFA. Ik speel nu zo en heb bijna alle spelers rond de 90.

-------------Gomes (gescout keeper, begint op 90)----
-Wiel(88)Douglas(89)Ranocchia(88)Sissokho(90)
--------Cabral(scout87)Modric(94)Bale(90)
------Lennon(90)----Lukaku(88)---Neymar(88)---

Toch jammer dat je op de PC niet goed kan zien hoe goed spelers uiteindelijk worden. Als je de scout op level 10 hebt kun je soms enorm goede spelers van 17/20 jaar scouten die al beginnen op 87, maar dan nooit weet waar ze op uit komen. Soms scout je dan een speler van 80 maar die kan uiteindelijk misschien wel veel beter worden. Bij Ajax met scout op level4 heb ik in het eerste jaar een keeper gescout die uiteindelijk 94 of iets dergelijks krijgt. Het scout systeem van de "groei" vond ik beter in FIFA10.

Nu heb ik in het 2e jaar van Barcelona een verdediger gescout van 1.95 waar je werkelijk niet meer langs komt. Met een beetje geluk kun je dus van Heracles een topclub maken in Coach door goed te scouten en vervolgens voor 20/25 miljoen verkopen.

Metalbuster wijzigde deze reactie 02-12-2010 13:29 (18%)

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:26
Ik speel Fifa best wel veel, er is echter één ding waar ik me enorm aan stoor. De enige spelvariant die ik speel is Carriére, maar het duurt zo lang voordat alles geladen is :( . Een overzicht:
  • Spel opstarten
  • 12 seconden wachten
  • Taal kiezen
  • 20 seconden wachten
  • Op start drukken
  • OK selecteren
  • 12 seconden wachten > Voetballer op veld
  • Op start drukken
  • Speltype Carriére kiezen (2x omlaag > OK > OK)
  • Carriére laden kiezen (1x omlaag > OK) Waarom is ‘nieuwe carrière’ default??? Doe je toch maar zelden?
  • 5 seconden wachter
  • Carrière selecteren
  • Wil je doorgaan (Waarom?!?) > 1x omhoog >OK
  • 2 seconden wachter
  • KLAAR!!
Dat duurt dus minimaal een minuut! Is het nou zo ingewikkeld om een default startup te maken? Wie zit er nu op te wachten om na de 100e keer opstarten nogmaals de beginvideo's te zien?

iRacing Profiel

• Kluutmaran
FIWC is weer uitgewerkt zoals het EA betaamt, slecht. Indien je een rematch doet krijg je de gewone teams weer in plaats van elk team 85 en iedereen bovenaan heeft een enorm laag niveau zodat ze mindere tegenstanders tegen komen.

• DennZo
quote:
alexbl69 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:50:
Ik speel Fifa best wel veel, er is echter één ding waar ik me enorm aan stoor. De enige spelvariant die ik speel is Carriére, maar het duurt zo lang voordat alles geladen is :( . Een overzicht:
  • Spel opstarten
  • 12 seconden wachten
  • Taal kiezen
  • 20 seconden wachten
  • Op start drukken
  • OK selecteren
  • Op start drukken
  • Carriére laden kiezen (1x omlaag > OK) Waarom is ‘nieuwe carrière’ default??? Doe je toch maar zelden?
  • 5 seconden wachter
  • Carrière selecteren
  • 2 seconden wachter
  • KLAAR!!
Dat duurt dus minimaal een minuut! Is het nou zo ingewikkeld om een default startup te maken? Wie zit er nu op te wachten om na de 100e keer opstarten nogmaals de beginvideo's te zien?
Sorry hoor, maar wat is nou 1 minuut? Wat had je dan verwacht? Xbox aanzetten en met één druk op de knop in carriere? Niet zo ongeduldig, 1 minuut wachten en je kunt uren aan één stuk door carriere spelen toch?

• __REMCO__
  • Laatst online: 14:11
quote:
alexbl69 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:50:
  • Spel opstarten
  • 12 seconden wachten
  • Taal kiezen
  • 20 seconden wachten
  • Op start drukken
  • OK selecteren
  • Op start drukken
  • 5 seconden wachter
  • Carrière selecteren
  • 2 seconden wachter
  • KLAAR!!
ben ik toch wel blij dat het op mijn pc met een SSD wel iets sneller gaat maar ook ik vind t raar dat nieuwe carriere boven aanstaat! FIFA10 kon je vanaf je hoofdmenu gewoon verschillende save game's laden, ging een stuk makkelijker!

• Reckoner
  • Laatst online: 24-03 16:56
quote:
Kluutmaran schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:06:
FIWC is weer uitgewerkt zoals het EA betaamt, slecht. Indien je een rematch doet krijg je de gewone teams weer in plaats van elk team 85 en iedereen bovenaan heeft een enorm laag niveau zodat ze mindere tegenstanders tegen komen.
Dat van de rematch kwam ik vandaag ook achter. Behoorlijk slecht. Vooral ook doordat iedereen nog steeds lekker met Real Madrid speelt, en ik gewoon met een team dat normaal gesproken 'slecht' is.

• speek1984
  • Laatst online: 04-07 21:51
quote:
beyazz06 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:58:
Ik had gisteren idd ook erg veel last van de verbroken verbinding.

Al dagen weken lang zonder problemen, was het gisteren weer raak.. Speel lekker een potje FUT, wederom sta ik voor en klapt mijn verbinding met de EA servers eruit.

Weg winst, weg DNF.. great!
Same here gisteren. Ik ben toevallig pas voor het eerst met een Ultimate Team begonnen. Nu al 3/4 disconnects hierdoor :S Het lullige is dat het ook voor minder coins zorgt.. :(

• Kluutmaran
Fifa 11 is trouwens nog veel eentoniger dan 10. Het enige dat mijn tegenstanders altijd doen in de aanval is op de middellijn de spits inspelen en deze met een 1-2 diep proberen te sturen. In de afgelopen 10 wedstrijden 1x iemand tegengekomen die ook gewoon van rondspelen en het gaatje zoeken voornamelijk via de zijkanten hield.

• Dersan
quote:
Kluutmaran schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 13:30:
Fifa 11 is trouwens nog veel eentoniger dan 10. Het enige dat mijn tegenstanders altijd doen in de aanval is op de middellijn de spits inspelen en deze met een 1-2 diep proberen te sturen. In de afgelopen 10 wedstrijden 1x iemand tegengekomen die ook gewoon van rondspelen en het gaatje zoeken voornamelijk via de zijkanten hield.
Sja, dat is tenminste nog makkelijk te verdedigen. Wat ik zelf veel irritanter vind als mensen 100x langs de zij lijn rennen met supersnelle spelers en er vervolgens 100x blind een voorzet ingooien.

• Mars18
quote:
Kluutmaran schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:06:
Dat is juist prima, om het cheaten tegen te gaan :)

Heb nu 30 gewonnen 2 gelijk 10 verloren.
Helaas vanochtend 2 verloren 1 gewonnen 2 verloren.

Maar nu 12 achter elkaar gewonnen.

• Kluutmaran
quote:
Mars18 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 19:46:
[...]

Dat is juist prima, om het cheaten tegen te gaan :)
Leg uit? De rematchen tellen gewoon mee volgens mij hoor want bij de gewone telling tellen ze anders ook niet mee.

• erriezeekanmgn
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-10-2012
Als ik naar FUT wil gaan krijg ik dit te zien:"The EA Servers are currently unavailable. Please try again later." Meer mensen die hier last van hebben?

Ik kan wel gewoon online ranked match doen. en kan ook via eagames.com mijn FUT managen.

• Dersan
quote:
erriezeekanmgn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:43:
Als ik naar FUT wil gaan krijg ik dit te zien:"The EA Servers are currently unavailable. Please try again later." Meer mensen die hier last van hebben?

Ik kan wel gewoon online ranked match doen. en kan ook via eagames.com mijn FUT managen.
En nog een keer proberen werkt ook niet? Heb ook wel eens last van dat hij dat de eerste keer zegt.

Valt me nog steeds op hoe weinig animo er hier op got is voor FUT, ik vind het echt geweldig, beter gezegd verslavend.

• erriezeekanmgn
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 13-10-2012
ik zou straks nog een keer proberen maar een tweede en derde keer lukte niet. heb tussen die paar keren ook steeds de xbox uit- en aangezet.

en over FUT: ja echt een heerlijke game mode. prachtig bedacht en uitgevoerd. en inderdaad. erg verslavend. heb al heel wat euro's uitgeven aan microsoft points om jumbo packs te kopen:P

misschien hebben ze me afgesloten van FUT omdat ik steeds met mijn amerikaanse account spelers naar mijn europese account bracht. kocht namelijk op mijn amerikaans account microsoft points omdat het met de euro dollar koers een stuk voordeliger was. laten we het niet hopen:(

EDIT: heb net een heel nieuw account aangemaakt en daar heb ik hetzelfde probleem. denk dus niet dat ze me eraf hebben gegooid. tenzij ze mijn ip ofzo hebben geblokt. wel raar dit.

EDIT2:zo te zien hebben meer mensen er last van. gelukkig maar.

erriezeekanmgn wijzigde deze reactie 04-12-2010 00:40 (20%)

• Mars18
quote:
Kluutmaran schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 20:02:
[...]

Leg uit? De rematchen tellen gewoon mee volgens mij hoor want bij de gewone telling tellen ze anders ook niet mee.
Dan kan je je vriend telkens een win geven met fiwc, dat zou gaar zijn

• VeldKoe
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
altijd scoren met een lob zoals mogelijk was in fifa 10 vond jij prima? ik vind fifa11 bij verre de betere game

VeldKoe wijzigde deze reactie 04-12-2010 15:51 (3%)

• Mars18
Altijd leuk online spelen

• Kluutmaran
quote:
Mars18 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:28:
[...]

Dan kan je je vriend telkens een win geven met fiwc, dat zou gaar zijn
Dan moeten ze de rematch er gewoon helemaal uitgooien zoals bij UT het geval is. Nu kun je wel rematch doen maar telt het niet dan blijkbaar. Ook een beetje jammer dat de prestaties niet gewoon bij je normale klassementspunten worden geteld.

(je plaatje werkt hier niet)
quote:
VeldKoe schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:51:
[...]

altijd scoren met een lob zoals mogelijk was in fifa 10 vond jij prima? ik vind fifa11 bij verre de betere game
Altijd scoren met ............ (wat dan ook) vind ik niet prima want dat is in het echte voetbal ook niet. Geen aanval die hetzelfde is maar bij FIFA is het andersom, geen aanval die anders is. Dit komt m.i. vooral doordat de verdedigers veel dommer zijn dan de aanvallers wat betreft loopacties (niet meelopen als er iemand diepgaat maar wel meelopen als er iemand diep gaat staan als lincksback zijnde), dit heeft EA proberen te corrigeren met uitschuifbenen waardoor de bal afpakken een stuk makkelijker is. Dit zorgt voor een disbalans waardoor er weer standaard aanvallen zijn of je nu tegen 4-3-3 of 3-4-3 speelt het maakt niet uit.

Ook positionering is veel te onbelangrijk. Als je tussen de bal en de tegenstander instaat moet het uitermate moeilijk zijn om de bal af te pakken maar dit is niet het geval. Ook bij kopduels wil ervoor staan niet alles zeggen want ze kunnen je zo 3 meter naar voren duwen zonder overtreding.

• Dersan
quote:
Kluutmaran schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:39:
[...]

Altijd scoren met ............ (wat dan ook) vind ik niet prima want dat is in het echte voetbal ook niet. Geen aanval die hetzelfde is maar bij FIFA is het andersom, geen aanval die anders is. Dit komt m.i. vooral doordat de verdedigers veel dommer zijn dan de aanvallers wat betreft loopacties (niet meelopen als er iemand diepgaat maar wel meelopen als er iemand diep gaat staan als lincksback zijnde), dit heeft EA proberen te corrigeren met uitschuifbenen waardoor de bal afpakken een stuk makkelijker is. Dit zorgt voor een disbalans waardoor er weer standaard aanvallen zijn of je nu tegen 4-3-3 of 3-4-3 speelt het maakt niet uit.

Ook positionering is veel te onbelangrijk. Als je tussen de bal en de tegenstander instaat moet het uitermate moeilijk zijn om de bal af te pakken maar dit is niet het geval. Ook bij kopduels wil ervoor staan niet alles zeggen want ze kunnen je zo 3 meter naar voren duwen zonder overtreding.
1. Gewoon altijd zelf meelopen met een lange bal. Door de ervaring heb ik al snel door wat er gaat gebeuren. Als ik een speler van mijn tegenstander zie passen en er meteen als een malle vandoor gaan, ben ik er al achteraan met een verdediger. Krijg ook vrij weinig van dit soort doelpunten tegen, alleen af en toe wanneer ik even niet goed oplet.

Owja, als je met een minder team tegen een team met snelle aanvallers speelt die de lange bal hanteert > ultra defensive. Maakt aanvallend altijd weinig verschil imo, gewoon goed rondspelen en dan komen de kansen vanzelf wel. Enige (probleem) is dat je bij corners maar 2 man in de 16 heb staan, maar scheelt wel dat je dan minder makkelijk een snelle tegencounter krijgt.

2. Als jij denkt dat je als spits het fysiek niet kunt winnen met goede positionering....speel eens een match tegen erg goede spelers die een Drogba, Ibrahimovic, Milito enz gebruiken. Dat vind ik het meest verschrikkelijke. 10x erger dan al die long ball noobs.

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

quote:
__REMCO__ schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:45:
[...]

ben ik toch wel blij dat het op mijn pc met een SSD wel iets sneller gaat maar ook ik vind t raar dat nieuwe carriere boven aanstaat! FIFA10 kon je vanaf je hoofdmenu gewoon verschillende save game's laden, ging een stuk makkelijker!
Ik vind het alleen zo raar dat je elke keer die taalkiezer krijgt. Alsof je elke keer een andere taal wil. Ze kunnen toch gewoon iets writen op het memorycard/schijf met de gekozen taal en dat die kiezer in het vervolg alleen komt als je geen savemodule hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• P-aul
quote:
MsG schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:25:
[...]

Ik vind het alleen zo raar dat je elke keer die taalkiezer krijgt. Alsof je elke keer een andere taal wil. Ze kunnen toch gewoon iets writen op het memorycard/schijf met de gekozen taal en dat die kiezer in het vervolg alleen komt als je geen savemodule hebt.
inderdaad dit viel me ook al op bij eerdere fifa spellen. Snap ook niet dat ze hier niets aan doen overigens ben ik ook eens met de bovenstaande reacties dat het spel eentoniger is dan fifa 10. Had véél meer verwacht van FIFA11 misschien wel te veel. :(

• Alwin_24
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02-11-2011
Sinds een paar dagen speel ik nu ook FIFA11 op Prof niveau. Ik stoor me ook aan een aantal dingen:

1) Het aantal meldingen, voordat je carriere hebt opgestart. Iedere keer de taal selecteren is ook onzinnig.

2) Het NL commentaar is nagenoeg hetzelfde als in FIFA10 en het erge is dat ze een aantal bugs er niet uitgehaald hebben. Bij een 1-0 stand zegt de commentator: "de wedstrijd dreigt te eindigen in een bloedeloos gelijkspel".... Ook herhalen ze heel vaak: "Hij zet een tackle in" (iets wat je heel vaak gebruikt om de bal af te pakken). Ook de zijlijn of achterlijn halen ze nog al eens door elkaar.

3) Bij een ultra aanvallende speelstijl (4-3-3) lopen de middenvelders niet goed mee naar voren. Bijv. als de rechter aanvaller een voorzet geeft die weggekopt wordt, er is nooit 1 speler van mij te bekennen bij de afvallende bal. Ook de verdedigers blijven ter ver op eigen helft staan.
Ik weet wel dat je de spelers zelf kunt verzetten in een eigen profiel, maar dit is niet wat je mag verwachten bij ultra aanvallende speelstijl. Het lijkt erop dat dit toch behoudender is geworden.

4) Als de CPU in je eigen team achter een bal aanrent, en je selecteert vervolgens de speler om hem te kunnen bedienen, dan gaat ie even stilstaan.... IRRI, waardoor de tegenpartij eerder bij de bal is.

Verder vind ik het spel een grote uitdaging om kansen te creeeren en om kansen af te maken. Maar de uitdaging is wel leuk!

• MsG
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het schijnt dat FIFA 11 op de PC eigenlijk FIFA 10 van de consoles is. Want dat "hij zet een tackle in" werd je mee doodgegooid op de PS3, maar op de PC wordt dat niet afgespeeld. Wel vaak lelijke bugs over zijlijn/achterlijn in de samples.

Voor de rest vind ik het enorme verbetering op FIFA 09

• DennZo
quote:
Alwin_24 schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:15:
2) Het NL commentaar is nagenoeg hetzelfde als in FIFA10 en het erge is dat ze een aantal bugs er niet uitgehaald hebben. Bij een 1-0 stand zegt de commentator: "de wedstrijd dreigt te eindigen in een bloedeloos gelijkspel".... Ook herhalen ze heel vaak: "Hij zet een tackle in" (iets wat je heel vaak gebruikt om de bal af te pakken). Ook de zijlijn of achterlijn halen ze nog al eens door elkaar.

4) Als de CPU in je eigen team achter een bal aanrent, en je selecteert vervolgens de speler om hem te kunnen bedienen, dan gaat ie even stilstaan.... IRRI, waardoor de tegenpartij eerder bij de bal is.
2) Gewoon Engels commentaar instellen, stukken beter. NL commentaar is nog nooit goed geweest.

4) Dit heb ik toch echt alleen als ik het pookje niet in de looprichting druk? Als je 'm gewoon selecteert zonder het pookje de juiste richting in te duwen, is het logisch dat hij stil blijft staan; je geeft 'm in principe 'opdracht' om stil te gaan staan.

Voor de rest ben ik het vrijwel helemaal eens, alhoewel ik me niet echt stoor aan het feit dat je telkens je taal moet kiezen.

DennZo wijzigde deze reactie 06-12-2010 14:27 (5%)

• speek1984
  • Laatst online: 04-07 21:51
Hm, dat een speler soms even stopt heb ik toch ook hoor. Of ik nou de goede looprichting druk of niet. Erg jammer, haalt vaak de snelheid uit de aanval.

• Alwin_24
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 02-11-2011
Ik zal er eens op letten om het pookje de juiste richting te houden. Vooral met verdedigen kan het "dodelijk" zijn wanneer je speler even stopt.

• Steven Seagal
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-07-2011
quote:
Dit weekend maar eens online geprobeerd na behoorlijke break van FIFA. M'n stats zijn wat minder rampzalig dan in 10. 6-1-10 op dit moment. 11 is wel beter maar online heeft het toch ook weinig met voetbal te maken. Ik ga er nog wel ff verder mee, maar alleen op Slow en die top teams ben ik ook al klaar mee.

Gaat allemaal zo snel heeft niks met voetballen te maken en bijna allemaal maar pressen als een debiel en proberen dat die bal bij de overpowerde spits komt, liefst willen ze bijna allemaal rennen en counteren. Had een potje waarbij ik uit ellende maar Barca had genomen (tigste match up met Chelsea) en kreeg de bal amper voorbij het middenveld omdat er van alle kanten spelertjes tegen je op knallen.

EA had al lang paal en perk moeten stellen aan aantal dingen, in de basis is het een mooi spel maar het kan zo enorm verkracht worden. Echt zonde.

Aantal vreemde dingen. 'Toevalligerwijze' als ik lekker speel en voorkom, vreemde freezes en altijd bij balbezit van de tegenstander (aftrap, doeltrap). Freezes die ook weer 'op te lossen' zijn door te pauzeren, alleen kost dit je pauzes.

Meest idiote: Speel tegen echt een idioot die in het veld al loopt te gallen. Kon er ook weinig van en nam het me zelf al kwalijk dat ik hem nog niet afgestraft had. Kort voor rust leid ik stompzinnig balverlies en dat weekdiertje komt op 0-1. :( maar denk komt wel goed want ik ben toch veel beter.

Nee meneer disconnect en de 0-1 blijft staan als een verlies???? What the hell???

• Pacino
  • Laatst online: 04-05 10:50
@hierboven
Ik herken me er helemaal niet in, ik vind het online juist lekker spelen. Die gasten die alles op drogba (of andere topspits) spelen zijn zelfs met een jupiler league speler nog te verdedigen. Leer het spelletje eens wat beter spelen voordat je online gaat, dan kun je ook een beter oordeel vellen over het spel.

• Mars18
Het is wel waar, 9 van de 10 aanvallen zijn 1-2tjes door het midden en een bal er over heen

• Steven Seagal
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 09-07-2011
quote:
Pacino schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:15:
@hierboven
Ik herken me er helemaal niet in, ik vind het online juist lekker spelen. Die gasten die alles op drogba (of andere topspits) spelen zijn zelfs met een jupiler league speler nog te verdedigen. Leer het spelletje eens wat beter spelen voordat je online gaat, dan kun je ook een beter oordeel vellen over het spel.
_O- prima voor jou. De afhankelijkheid van custom tactics gaat nergens over. Opbouwen en middenveld spel zijn vrijwel non-existent. Gedwongen worden om te ping pongen omdat iedereen op je afvliegt. Noem het maar voetbal.

• EnzymeNL
  • Laatst online: 20-05 14:47

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

Noem het maar voetbal? Ga eens een wedstrijd van Barca kijken.
Als je op dat soort dingen afknapt ( dat je moet ping pongen, wat helemaal niet het geval is) kun je misschien beter wat anders gaan spelen (of tegen AI spelen).

Als spelers meteen op je afvliegen word het alleen maar makkelijker imo. Met een paar korte kap bewegingen ben je er dan vaak simpel langs :P 8)7
waarom ga ik er eigenlijk ook op in. oefening baart kunst

PSN ID: Enzyme-NL

• Pacino
  • Laatst online: 04-05 10:50
quote:
Steven Seagal schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:11:
[...]
_O- prima voor jou. De afhankelijkheid van custom tactics gaat nergens over. Opbouwen en middenveld spel zijn vrijwel non-existent. Gedwongen worden om te ping pongen omdat iedereen op je afvliegt. Noem het maar voetbal.
Als dat je stats zijn van alle potjes die je in FIFA 11 online hebt gespeeld (6-1-11) dan betekent dat gewoon dat jij van de slechtste tegenstanders verliest (begin niveau) en zo dus ook al die simpele goals om je oren krijgt. Het is toch niet raar dat ik je dan duidelijk maak dat die dingen gewoon simpel te verdedigen zijn als je defensief wat beter bent.
Om een spel af te schrijven omdat jij er niks van bakt is gewoon kinderachtig :>

• Dersan
quote:
Pacino schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:25:
[...]

Als dat je stats zijn van alle potjes die je in FIFA 11 online hebt gespeeld (6-1-11) dan betekent dat gewoon dat jij van de slechtste tegenstanders verliest (begin niveau) en zo dus ook al die simpele goals om je oren krijgt. Het is toch niet raar dat ik je dan duidelijk maak dat die dingen gewoon simpel te verdedigen zijn als je defensief wat beter bent.
Om een spel af te schrijven omdat jij er niks van bakt is gewoon kinderachtig :>
Amen. En 1-2tjes niet kunnen verdedigen is ook gewoon onkunde. Ok, bij mij komen ze er uiteraard ook wel eens doorheen maar so what.

• DennZo
Heb soms ook het idee dat mensen de game afkraken omdat ze telkens keihard verliezen, vervolgens een excuus zoeken om zo hun onkunde te camoufleren... Kan het mis hebben, maar zo komt het vaak wel over ;)

• SR8
  • Niet online
Maar FIFA assisted is en blijft vaak eentonig. Ik speelde paar dagen geleden 5 FIWC wedstrijden en 1 Ranked Manual match. Ik heb in die laatste wedstrijd meer creativiteit gezien dan in die 5 FIWC bij elkaar.

• DennZo
quote:
SR8 schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:53:
Maar FIFA assisted is en blijft vaak eentonig. Ik speelde paar dagen geleden 5 FIWC wedstrijden en 1 Ranked Manual match. Ik heb in die laatste wedstrijd meer creativiteit gezien dan in die 5 FIWC bij elkaar.
Ja, maar dat is je eigen keuze. Als je 'assisted' speelt krijg je vaak dezelfde ballen omdat je eenmaal minder zelf hoeft te doen. Als je bijv. de 'schiet-knop' nou 1 of 2 seconden inhoud, maakt dat veel minder verschil in 'assisted' dan wanneer je dat in 'manual' zou doen. Of je moet dat in FIWC niet in kunnen stellen, heb geen PS3 dus daar kan ik niet over oordelen.

• Kluutmaran
Manual is een fail omdat je knoppen langer in moet houden, hierdoor duurt het langer om een harde pass of hard schot te doen waardoor dit een enorm nadeel is. Snel handelen is nou juist 1 van de dingen die voetbal zo leuk en mooi maken en dit is niet mogelijk op manual. Hierdoor kun je fifa alleen beoordelen op assisted NIET omdat je dat kiest want het alternatief is ook niks. En het grote probleem met assisted is de willekeur die erin lijkt te zitten. Hiermee bedoel ik dat je speler soms wel automatisch doorloopt op een bal en een andere keer niet. Soms pakt hij bij een pass de persoon die dichtbij staat, een andere keer slaat hij deze over en pakt de speler die erachter staat.

• SR8
  • Niet online
Als je manual onder de knie hebt, is snel handelen ook mogelijk. Zoveel langer hoef je die knoppen niet in te houden. Zeker niet als je Barcelona-voetbal speelt, want dat zijn toch veel korte driehoekjes. En in het echt duurt de handeling van een pass over 30 meter ook wel iets langer dan een pass over 3 meter.
quote:
DennZo schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:03:
[...]

Ja, maar dat is je eigen keuze. Als je 'assisted' speelt krijg je vaak dezelfde ballen omdat je eenmaal minder zelf hoeft te doen. Als je bijv. de 'schiet-knop' nou 1 of 2 seconden inhoud, maakt dat veel minder verschil in 'assisted' dan wanneer je dat in 'manual' zou doen. Of je moet dat in FIWC niet in kunnen stellen, heb geen PS3 dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar het gros van de FIFA gamers speelt met de standaard (assisted) controls , dus dan is het spel van de tegenstander heel vaak eentonig. En dat vind ik juist als voetballiefhebber zo jammer, dus daarom speel ik ook het liefst manual vs manual. Ook aangezien je altijd wel een klein nadeel blijft houden als je manual tegen assisted speelt. Shots on target is op asssisted vaak 100% en dat lukt op manual zo goed als niet.

SR8 wijzigde deze reactie 06-12-2010 21:00 (62%)

• Dex[H4L]
  • Laatst online: 22-03-2015
quote:
Kluutmaran schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:23:
Manual is een fail omdat je knoppen langer in moet houden, hierdoor duurt het langer om een harde pass of hard schot te doen waardoor dit een enorm nadeel is. Snel handelen is nou juist 1 van de dingen die voetbal zo leuk en mooi maken en dit is niet mogelijk op manual. Hierdoor kun je fifa alleen beoordelen op assisted NIET omdat je dat kiest want het alternatief is ook niks. En het grote probleem met assisted is de willekeur die erin lijkt te zitten. Hiermee bedoel ik dat je speler soms wel automatisch doorloopt op een bal en een andere keer niet. Soms pakt hij bij een pass de persoon die dichtbij staat, een andere keer slaat hij deze over en pakt de speler die erachter staat.
Manual is een fail? Haha fail. Veel realistischer en creatiever(is afhankelijk van je eigen spel, manual kan uiteraard ook eentonig gespeeld worden) dan asssisted. Wel eerst even tijd erin steken voordat je het afkraakt, maar dat hadden anderen je al duidelijk gemaakt ;)

Hier heb je een voorbeeld van hoe mooi FIFA 11 op manual kan zijn:

YouTube: FIFA 11 - Online manual goals week #3 (Oct. 11 - Oct. 17)

Niet eentonig, en zelden top team. Erg verslavend naar mijn mening en duurt lang voordat je het onder de knie hebt :P

Dex[H4L] wijzigde deze reactie 06-12-2010 22:00 (3%)

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Groot-Brittanie

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True