Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DennZo
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 29-01-2012
quote:
_AN schreef op zondag 26 december 2010 @ 15:56:
[...]

Overigens was het probleem na de update van FIFA toch wel bijna opgelost. Enkele keren kwam een freeze nog voor. Na de laatste update van Sony is het weer erger geworden. Wellicht dat het daar iets mee te maken heeft..

Maargoed, het maakt allemaal niet meer uit. Zojuist PES2011 gekocht en FIFA het aan de kant gegooid. Goed bezig EA! :(
Veel plezier, heb PES ook even gespeeld, maar als iets (nog) troep is, is dat het wel. Enige
pluspunt zijn de gezichten van de spelers, die zijn beter. Alles wat er mist aan die game ga ik
niet opnoemen, dan ben ik morgen nog bezig.

Ben absoluut geen fifa-fanboy of wat dan ook, maar met fifa 11 ben je ondanks alle kritieken nog
steeds beter af dan met PES dit jaar.

• _AN
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-04 09:16
quote:
DennZo schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:50:
[...]

Veel plezier, heb PES ook even gespeeld, maar als iets (nog) troep is, is dat het wel. Enige
pluspunt zijn de gezichten van de spelers, die zijn beter. Alles wat er mist aan die game ga ik
niet opnoemen, dan ben ik morgen nog bezig.

Ben absoluut geen fifa-fanboy of wat dan ook, maar met fifa 11 ben je ondanks alle kritieken nog
steeds beter af dan met PES dit jaar.
Mwa, jij hebt vast niet zoveel last van de freezes als ik. ;(

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:14
Nou, weer wat "prachtigs" meegemaakt...

http://www.ea.com/nl/voetbal/filmpjes/ugc/57579346

Meneer schiet met de keeper een bal uit (gewoon uittrap), en m'n verdedigers blijven als aan de grond genageld staan terwijl messi lekker door huppelt en vrij op de keeper kan scoren 8)7 :X
Staat helaas niet helemaal op de replay, maar kijk eens hoe ver hij al voor ligt terwijl m'n verdedigers nog op gang moeten komen... Dit was dus uit een uittrap!!

Gelukkig nog 2 goals weten te maken maar dit sloeg echt nergens op. Hij vond het zelf ook nog een 'amazing over the top' actie... :X Beetje B inhouden en vrij op de keeper komen, prachtig joh!

Mijn iRacing profiel

• lasharor
  • Registratie: december 2004
  • Nu online
Na een dagje met Fifa11 ben ik gek geworden door dat commentaar, wtf waarom vinden ze het nodig om bij elke tackle die ik maak te zeggen dat ik die actie uitgevoerd heb?

Serieus, per minuut wordt dat echt zoooo vaak gezegd.

First Person View Drone racen!! - Ook meedoen? - Zelf proberen?

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Daarom heeft 99% van de FIFA spelers in NL het Engelse commentaar aan.

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-06 20:59
quote:
SR8 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:03:
Hoe zet ik dat aan op mijn PS3, als ik bij startup scherm engels kies krijg ik alsnog NL commentaar...

• EnzymeNL
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-05 14:47

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

moet je in het menu naar mijn fifa 11 gaan - instellingen - geluid ( dacht ik ) en dan taal commentaar kiezen :)

PSN ID: Enzyme-NL

• Brik
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-06 20:59
thanks,

Nog ff iets anders btw. Ik heb nu sinds een week dat als ik online probeer te spelen hij geen andere spelers vind waarna ik zelf een game kan uitkiezen en er alleen maar mensen zijn met een level 1 (terwijl ik zelf 14 ofzo ben). Is de rest gestopt met spelen? Zijn er bij veel mensen de scores gereset ofzo?

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13:47

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
SR8 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:03:
Ik heb het commentaar helemaal uit staan, zo hoor je de spreekkoren beter _/-\o_

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• lasharor
  • Nu online
Engelse commentaar is inderdaad wel beter. Vreemd eigenlijk het Nederlandse commentaar in fifa 10 was wel redelijk (op de pc), nu op de xbox slaat het echt nergens op.

Verder, die achievements op de xbox zijn wel beetje jammer, met een beetje geluk heb je alle simpele al na 1 potje. En de andere, waar je meer punten voor krijgt duren dan weer heel erg lang omdat je het dan zo veel moet gaan doen. Slecht verdeeld dus.

• NickEnzo94
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-04 13:59

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Raar hoe een online potje FIFA opeens AL mijn scheldwoorden uit de kast kan halen. Wat word ik boos van hoe het spel soms kan werken.

• Resonance
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-10-2015
quote:
NickEnzo94 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 04:00:
Raar hoe een online potje FIFA opeens AL mijn scheldwoorden uit de kast kan halen. Wat word ik boos van hoe het spel soms kan werken.
Troost je met de gedachte dat het offline (career mode) wellicht nog vele malen erger is :p

(Xbox live tag: Sjagga)

• CeesKees
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:11

CeesKees

I rest my Kees

quote:
lasharor schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:28:
Na een dagje met Fifa11 ben ik gek geworden door dat commentaar, wtf waarom vinden ze het nodig om bij elke tackle die ik maak te zeggen dat ik die actie uitgevoerd heb?

Serieus, per minuut wordt dat echt zoooo vaak gezegd.
Hehehehe!! "Hij zet een tacle in!!!!"

Doe ik wel eens bij poker, zet ik ook een teckel in... Niemand wil die hond....

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• slico
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17-06 18:46
Deze vakantie wat meer wedstrijden online gespeeld, sta nu op 3000 punten.
Jammer dat er een DC tussendoorkwam, anders had ik een winstreeks van 13 wedstrijden:)
Ik speel vooral met AS Roma en Real Madrid en dan de diepe bal hanteren. Met Cristiano Ronaldo heb je maar een paar meter nodig en die schiet ze er van 30 meter in:)
In de ranking ben ik voorlopig niet zichtbaar (cheaters denk ik), maar hoe kan je zien hoeveelste je bent van de wereld?

• Roshan
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11-09-2012
gare modems van kpn, alleen maar nat type 3 kan niet eens verbinden met een tegestander:S

• slico
quote:
FrankVDM schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:58:
[...]

Hmm, ik heb 3780 punten nu en sta 14000e van de wereld op de ps3.. klopt niet helemaal dus.

Verder heb ik ook niet echt last van disconnects o.i.d.
Soms wel een gehele freeze van het scherm die duurt totdat 1 van de spelers leaved.

En als iemand 1v1 wil hoor ik het graag via pm :p (ps3)
Wat is je psn?

• Achillias
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 27-02-2016
Ligt het aan mij, of voelt het spelen met een cisco modem via upc, net een tikje vertragend aan. Ik merk gewoon een onzichtbare buttonlag.

• slico
Hoe laat je trouwens je spelers na een harde pass de bal tussen de benen door lopen? Dus zonder de bal aan te nemen?

• DennZo
quote:
slico schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:35:
Hoe laat je trouwens je spelers na een harde pass de bal tussen de benen door lopen? Dus zonder de bal aan te nemen?
Op de Xbox met RB

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik word echt gek van die verbinding af en toe. Met 4 man pro clubs, we rouleren met lag. Button lag is dan nog het meest irritante, 2 seconde na mijn actie op de controller voert de pro het uit. :(

• monaldo
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:42
quote:
slico schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:28:
Deze vakantie wat meer wedstrijden online gespeeld, sta nu op 3000 punten.
Jammer dat er een DC tussendoorkwam, anders had ik een winstreeks van 13 wedstrijden:)
Ik speel vooral met AS Roma en Real Madrid en dan de diepe bal hanteren. Met Cristiano Ronaldo heb je maar een paar meter nodig en die schiet ze er van 30 meter in:)
In de ranking ben ik voorlopig niet zichtbaar (cheaters denk ik), maar hoe kan je zien hoeveelste je bent van de wereld?
Nee daar moet je trots op zijn. Typisch Real gamers, daar word ik sch*&^ ziek van. Elke keer inderdaad alleen maar de lange bal naar voren en rennen rennen rennen. Gelukkig win ik nog steeds 9 van de 10x maar het blijft vervelend aangezien ook nog eens 90% online speelt met Real :S

• slico
quote:
monaldo schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:36:
[...]

Nee daar moet je trots op zijn. Typisch Real gamers, daar word ik sch*&^ ziek van. Elke keer inderdaad alleen maar de lange bal naar voren en rennen rennen rennen. Gelukkig win ik nog steeds 9 van de 10x maar het blijft vervelend aangezien ook nog eens 90% online speelt met Real :S
Klopt, nu wordt de tegenstand bezig en schakel ik over naar andere soort aanvallen, via de buitenkant of combineren. Maar ik speel ook vaak zat tegen Real, met Arsenal of Chelsea en vaak zijn die wedstrijden makkelijk te winnen omdat de slechtere tegenstanders vaak voor alleen maar goede teams kiezen...

• GeenAngst
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:33
Ik speel vaak met Lazio Roma. Speel erg lekker.

Of internationaal met Nederland ook erg leuk.

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• FrankVDM
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-02-2011
quote:
Frank-VDM dus voeg maar toe

En sorry voor de late reactie trouwens :p

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb gisteren voor het eerst Fifa 11 gespeeld via xbox live. Ik moet toch bekennen dat het mij zeer aantrekt. Het enige nadeel zijn de leavers in de laatste minuten. Ik heb 7 potjes gespeeld en 1 kunnen afmaken....

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• @r!k
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 06:18

@r!k

It is I, Leclerq

quote:
Outerspace schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:39:
Ik heb gisteren voor het eerst Fifa 11 gespeeld via xbox live. Ik moet toch bekennen dat het mij zeer aantrekt. Het enige nadeel zijn de leavers in de laatste minuten. Ik heb 7 potjes gespeeld en 1 kunnen afmaken....
Dat is idd zo verschrikkelijk irritant, komt overigens alleen voor als je voorstaat merk ik. Gelukkig lijkt EA wel de punten alsnog toe te kennen aan je ook al zie je dat dan niet aan het eind van je potje.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• DennZo
Heb gister voor het eerst ook echt last gehad van slecht veld! :P Haha, klinkt raar, maar ik speelde met Milan thuis, en het veld was me toch beroerd! Rond de beide keepersgebieden na was alles gewoon geel met een groenig patroon. Had daarbij ook nog het witte tenue aan, dus zag nagenoeg niets. Realistisch wel, maar kwam het spel niet ten goede helaas.

DennZo wijzigde deze reactie 04-01-2011 18:49 (3%)

• Rotje333
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:53
quote:
@r!k schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:50:
[...]

Dat is idd zo verschrikkelijk irritant, komt overigens alleen voor als je voorstaat merk ik. Gelukkig lijkt EA wel de punten alsnog toe te kennen aan je ook al zie je dat dan niet aan het eind van je potje.
Precies, 9 van de 10 mensen leaven als je met 3-0 voor komt, tip, geen 3-0 maken :').

• Roshan
ineens me firewall status van beperkt naar middelzwaar nu :D

• psvjw
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 16-06 17:11
quote:
Rotje333 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Precies, 9 van de 10 mensen leaven als je met 3-0 voor komt, tip, geen 3-0 maken :').
Je kan er voor kiezen om in plaats van een snelle match, een aangepaste match te doen. Dan bij NV-percentage voor 10% kiezen. NV staat voor niet voltooid.

EA houdt bij hoeveel van de wedstrijden je afmaakt

• DennZo
Maakt mij op zich niet meer veel uit. Erger me er niet meer aan. Ik heb 3 doelpunten gemaakt, hij gooit de verbinding eruit, ik krijg de punten (ook al zie je ze niet meteen) en nog sneller ook ;)

• Aslanboy1905
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
DennZo schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 01:17:
Maakt mij op zich niet meer veel uit. Erger me er niet meer aan. Ik heb 3 doelpunten gemaakt, hij gooit de verbinding eruit, ik krijg de punten (ook al zie je ze niet meteen) en nog sneller ook ;)
Maar meestal ook minder.

• Roshan
quote:
ligt eraan wat zn niveau is en de jouwe

• EnzymeNL
  • Laatst online: 20-05 14:47

EnzymeNL

Dat ken in Utereg!

PSN ID: Enzyme-NL

• Mr Ton
  • Laatst online: 17-06 16:32
Ik begin me er nu een beetje aan te ergeren dat ik bij 'Hoogtepunten' na een wedstrijd maar 3 momenten kan terugzien, want ik kon in het begin geloof ik wel 10 herhalingen van goals, misses of reddingen terugzien. Weet iemand hoe dat kan en hoe ik dat op kan lossen? Soms toch zonde als Fifa je prachtige goal niet herkent..

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• slico
Wat kan ik toch scheitziek worden van het spel!
Van de laatste 10 wedstrijden 4 dc's, 5 gewonnen en 1 verloren.Zonder die dc's had ik dus al ongeveer 400 punten hoger gestaan...
Het gekke is dat ik niets verander aan mijn netwerk, het is ook een poos wel goed gegaan.
Maar dan opeens is het in de afgelopen drie avonden weer raak, om moedeloos van te worden :(

• Tharulerz
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 03-06 12:54
Misschien dat het op de foute plaats staat, maar bij vraag en aanbod ga ik het in ieder geval niet vinden:

Is er een xbox 360 fifa 11 bezitter die geen xbox live membership heeft (en dus niet online speelt) en ook niet van plan is om het aan te schaffen? Ik heb een CD key nodig om het spel online te spelen maar heb deze helaas niet.

Prijs overeen te komen, DM maar

• DennZo
quote:
Tharulerz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:34:
Misschien dat het op de foute plaats staat, maar bij vraag en aanbod ga ik het in ieder geval niet vinden:

Is er een xbox 360 fifa 11 bezitter die geen xbox live membership heeft (en dus niet online speelt) en ook niet van plan is om het aan te schaffen? Ik heb een CD key nodig om het spel online te spelen maar heb deze helaas niet.

Spel gedownload toevallig? :+ Want bij ieder origineel spel staat gewoon een key achter op het boekje :P

• lasharor
  • Nu online
quote:

Je kan het toch gewoon met punten aanschaffen uit de ingame winkel?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:

1) code zit bij je spel, controleer je doosje nogmaals
2) code is, als je 1) kwijt bent, te kopen vanuit de Fifa store

:)

• ettie1990
  • Laatst online: 17-06 15:01
t was nogal druk de laatste week online, veel time outs..als ik online tegen een maat van mij speelde. meerdere keren ineens de verbinding weg, omdat we gwn van de ea-servers zijn geknald...beetje jammer EA

• Resonance
Frustratie alom! Sinds een tijdje weer redelijk wat tegen de CPU gespeeld en het wordt keer op keer weer erg vervelend duidelijk hoe het spel in elkaar steekt in bepaalde game modi (career. tournament). De ene wedstrijd gaat alles op rolletjes, de wedstrijd erna is er beslist dat je wel weer even genoeg punten hebt gehaald en gaat werkelijk waar ALLES op uiterst merkwaardige wijze fout. Bah (worldclass)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
ettie1990 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:41:
t was nogal druk de laatste week online, veel time outs..als ik online tegen een maat van mij speelde. meerdere keren ineens de verbinding weg, omdat we gwn van de ea-servers zijn geknald...beetje jammer EA
Hier ook. Soms word ik er echt gek van...Pro Clubs, ben je lekker op dreef, heb je óf button lag óf normaa lag. Rest van m;n verbinding is dan prima in orde. Leuk dat EA vele servers afsluit van oude games, doe er een paar bij voor de huidige games. We betalen er immers dik voor.

• DennZo
quote:
Resonance schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:
Frustratie alom! Sinds een tijdje weer redelijk wat tegen de CPU gespeeld en het wordt keer op keer weer erg vervelend duidelijk hoe het spel in elkaar steekt in bepaalde game modi (career. tournament). De ene wedstrijd gaat alles op rolletjes, de wedstrijd erna is er beslist dat je wel weer even genoeg punten hebt gehaald en gaat werkelijk waar ALLES op uiterst merkwaardige wijze fout. Bah (worldclass)
Zou je dan niet is bij jezelf te rade gaan? ;)

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:15
quote:
Resonance schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:13:
Klopt. Ik speel nog FIFA 10 maar laatst merkte ik ook dat bij een wedstrijd alles misging. In andere wedstrijden werd er gewoon zeer makkelijk gescoord en die wedstrijd ging echt alles fout. Toen verloor ik die wedstrijd uiteindelijk zelfs nog! Elk Manager Mode seizoen heb ik dit wel een paar keer meegemaakt (ben nu bezig aan mijn 6e seizoen ofzo).

LuPo wijzigde deze reactie 12-01-2011 07:40 (6%)

• DennZo
quote:
LuPo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 07:39:
[...]

Klopt. Ik speel nog FIFA 10 maar laatst merkte ik ook dat bij een wedstrijd alles misging. In andere wedstrijden werd er gewoon zeer makkelijk gescoord en die wedstrijd ging echt alles fout. Toen verloor ik die wedstrijd uiteindelijk zelfs nog! Elk Manager Mode seizoen heb ik dit wel een paar keer meegemaakt (ben nu bezig aan mijn 6e seizoen ofzo).
Heb je wel eens een team een heel seizoen de sterren van de hemel zien voetballen? Zitten altijd mindere wedstrijden tussen ;). Gewoon maar op 'realistisch spel' houden? :)

• Rieju
  • Laatst online: 10-09-2013
Voor de fanatieke FIFA11'ers op XBOX360 mijn Gamertag is Hero102 voel je niet bezwaard om me toe te voegen als vriend :)

• Resonance
quote:
DennZo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 10:14:
[...]

Heb je wel eens een team een heel seizoen de sterren van de hemel zien voetballen? Zitten altijd mindere wedstrijden tussen ;). Gewoon maar op 'realistisch spel' houden? :)
Dat principe zou ik graag willen omhelzen, mits het niet zo tot in het extreme doorgevoerd lijkt. In het echt zie ik niet ineens het gros van de passes over 2 meter mislukken én teamgenoten ineens overal in de weg lopen én scheidsrechters die ineens tegen je fluiten én de snelheid van al je spelers gekelderd én bijna alle duels verloren én als die ene kans er dan is de bal op het houtwerk (en dan nog niet te spreken over het moment dat de computermannetjes het op de heupen krijgen - kun je nog zo hard proberen te verdedigen, als het moet dan krijg je er gewoon een om de oren, hoe raar 'ie ook is).

In career mode heb ik dit in ieder geval allemaal ondertussen al wel geaccepteerd, alleen tijdens een tournament, waar verder niet zo veel aan te pas komt en elke wedstrijd telt is het toch een stuk vervelender.

• DennZo
quote:
Resonance schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:24:
[...]

Dat principe zou ik graag willen omhelzen, mits het niet zo tot in het extreme doorgevoerd lijkt. In het echt zie ik niet ineens het gros van de passes over 2 meter mislukken én teamgenoten ineens overal in de weg lopen én scheidsrechters die ineens tegen je fluiten én de snelheid van al je spelers gekelderd én bijna alle duels verloren én als die ene kans er dan is de bal op het houtwerk (en dan nog niet te spreken over het moment dat de computermannetjes het op de heupen krijgen - kun je nog zo hard proberen te verdedigen, als het moet dan krijg je er gewoon een om de oren, hoe raar 'ie ook is).

In career mode heb ik dit in ieder geval allemaal ondertussen al wel geaccepteerd, alleen tijdens een tournament, waar verder niet zo veel aan te pas komt en elke wedstrijd telt is het toch een stuk vervelender.
Het verzaken van je team komt niet door vermoeidheid? Want ik ervaar zelf dat als ik 2 wedstrijden
met dezelfde 11 speel, hun vermoeidheids-balkjes in het rood staan, wat je echt gigantisch merkt
als je de 3e wedstrijd ook met dezelfde 11 speelt. Ik heb serieus gedacht dat mijn RT van de Xbox
controller kapot was omdat de spelers gewoon niet vooruit te branden waren. Alsof ze tot hun knieën
in de modder voetbalden. Probeer ook maar is een 1op1 kans met de keeper te scoren met bijv. een fitte
van Persie en een vermoeide van Persie; wereld van verschil.

DennZo wijzigde deze reactie 12-01-2011 18:02 (10%)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Stamina maakt een wereld van verschil in Fifa; net na de rust of na de eerste aftrap is de kans dat je scoort vele malen groter zoals ik gemerkt heb (nu 60 uur gameplay). Ook afstandsschoten zijn dan veel gerichter.

• Resonance
Zeker dat vermoeidheid verschil maakt, maar mijn ervaring leert me dat dat los staat van de momenten/wedstrijden wanneer de computer "de knop omdraait"; in career mode hou ik altijd de fitness netjes bij en in tournament mode is het geen issue.

• roycerolls
  • Laatst online: 16-06 13:50
Ik heb cker een hekel aan de 3-0 stoppers en alle ander stoppers ook losers.. alleen de dnf% maakt geen onderscheid tussen software stop of looser stop...mijne is redelijk hoog. Dit komt door fifa11 in den beginne moeilijk doe dus reinstall en is geen fifa probleem meer en vervolgens bsod met deffect geheugen (3x rma al)

roycerolls wijzigde deze reactie 13-01-2011 03:03 (10%)

• DennZo
quote:
roycerolls schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:02:
Ik heb cker een hekel aan de 3-0 stoppers en alle ander stoppers ook losers.. alleen de dnf% maakt geen onderscheid tussen software stop of looser stop...mijne is redelijk hoog. Dit komt door fifa11 in den beginne moeilijk doe dus reinstall en is geen fifa probleem meer en vervolgens bsod met deffect geheugen (3x rma al)
Sorry, maar kan hier geen kaas van maken? Dat het bericht om 03:02 gepost is kan misschien een boel verklaren? :P

DennZo wijzigde deze reactie 13-01-2011 10:57 (6%)

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
Resonance schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:24:
[...]

(en dan nog niet te spreken over het moment dat de computermannetjes het op de heupen krijgen - kun je nog zo hard proberen te verdedigen, als het moet dan krijg je er gewoon een om de oren, hoe raar 'ie ook is).
De AI mist vaak ook de meest simpele kansen als je alles mee hebt en inderdaad, als het tegen zit, dan krijg je soms onmogelijke goals tegen.
Ik begrijp wel dat ze 'vorm' proberen te simuleren, maar het is nu te veel uit balans.

• Roshan
Had een weekje terug me status firewall op Middelzwaar, en nu is het weer Beperkt.

Hebben meerdere mensen met een kpn-modem hier last van??

• P-aul
  • Laatst online: 01-05 08:59
Belachelijk dat 'hands' niet eens in het spel zit.. mijn tegenstander maakte duidelijk hands in het strafschopgebied maar de scheidsrechter deed niets. Is me al vaker opgevallen.

P-aul wijzigde deze reactie 16-01-2011 16:28 (10%)

• DennZo
quote:
P-aul schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:28:
Belachelijk dat 'hands' niet eens in het spel zit.. mijn tegenstander maakte duidelijk hands in het strafschopgebied maar de scheidsrechter deed niets. Is me al vaker opgevallen.
Belachelijk dat jij niet weet dat hands wél in het spel zit ;). Offline kun je hands gewoon aanzetten, waar je zelfs nog kunt kiezen of je hands in de 16 meter in of uit wil schakelen. Alleen in online wedstrijden is hands uitgeschakeld, wat vrij logisch is omdat fifa geen onderscheid maakt tussen aangeschoten- en echt hands, wat dan weer zou leiden tot nog meer frustatie. Je zou 'het geen onderscheid maken' belachelijk moeten vinden.

• Mr Ton
  • Laatst online: 17-06 16:32
quote:
DennZo schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Belachelijk dat jij niet weet dat hands wél in het spel zit ;). Offline kun je hands gewoon aanzetten, waar je zelfs nog kunt kiezen of je hands in de 16 meter in of uit wil schakelen. Alleen in online wedstrijden is hands uitgeschakeld, wat vrij logisch is omdat fifa geen onderscheid maakt tussen aangeschoten- en echt hands, wat dan weer zou leiden tot nog meer frustatie. Je zou 'het geen onderscheid maken' belachelijk moeten vinden.
Nou ik vind het wel prima dat het online uitgeschakeld is. Offline tegen een maat kan ik me er af en toe erg aan ergeren dat hij plotseling een penalty krijgt, je kunt er helemaal niks aan doen. Puur toeval. Laat maar dan.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Rieju
  • Laatst online: 10-09-2013
quote:
Roshan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:15:
Had een weekje terug me status firewall op Middelzwaar, en nu is het weer Beperkt.

Hebben meerdere mensen met een kpn-modem hier last van??
Heb zelf ook een "kpn-modem" (Thomson TG789VN) is inderdaad heel wisselend de UPnP aanzetten helpt ook niet echt heel veel. Portforwarding ook niet weet niet precies wat er aan de hand is maar het schommelt vaak van Beperkt naar open etc.

Rieju wijzigde deze reactie 17-01-2011 14:06 (45%)

• Roshan
quote:
Rieju schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:03:
[...]

Heb zelf ook een "kpn-modem" (Thomson TG789VN) is inderdaad heel wisselend de UPnP aanzetten helpt ook niet echt heel veel. Portforwarding ook niet weet niet precies wat er aan de hand is maar het schommelt vaak van Beperkt naar open etc.
Raar, de mijne van Bepertk naar Middelzwaar

• CyPh
  • Laatst online: 13:17
Kan het zijn dat de accomplishment statistieken van je virtual pro op de EA website niet helemaal kloppen? Ik zie ingame 28% status bij mijn VP en op de site van EA maar 8%
Sowieso toont hij geen wedstrijd stats bij mij :/ Iemand hier ook last van?

CyPh wijzigde deze reactie 20-01-2011 08:12 (7%)

Uw advertentie hier? | Xbox One X: CyPhjuh NL | WoW: CyPh - Human Prot Pally @Doomhammer

• erriezeekanmgn
  • Laatst online: 13-10-2012
wat is fifa 11 toch een schijt spel af en toe. hoe de computer soms loopt. geen touw aan vast te knopen. ga je met zn 2e alleen op de keeper af krijgt die computer het nog voor elkaar om steeds maar buitenspel te blijven lopen:S:@. en loop acties van verdedigers. WTF??!!!! penalty's die je tegen krijgt terwijl je geeneens een sliding maakt of druk zet. positionering bij corners en voorzetten, lui staan maar wat te gapen. springen soms zelfs niet eens. gaan niet naar de bal toe maar wachten af tot ze hem weg kunnen koppen. lopen totaal verkeerd. laten mannetje lopen. hoe kan het dat, ik noem een Rutger Worm, wint met een kop duel van een Piqué?

Auto-switching. ook al zo slecht. zet je het helemaal uit. werkt het vaak ook slecht want je spelers lopen dan net eventjes niet mee als je ze wordt. zet je het wel aan maar zo minimaal mogelijk werkt het vaak nog klote.

passen, wtf. speel je eerst een bal naar de 2e man (dus je houdt A of Y langer in) en je wilt dan een korte bal kaatsen, kan niet. dan knalt hij hem naar iemand die veel verder weg staat. bal breed hoog openen. kan ook vaak niet. de speler die hem moet passen. schiet hem niet netjes met een boogje, nee natuurlijk niet. nee een dikke vette streep dwars door het veld heen. kom op man.

keepers die uitkomen terwijl je dat niet wilt. keepers die blijven staan terwijl je wilt dat ze uitkomen. keepers die voor geen enkele reden de bal weg schieten. keepers die zo fucking slecht gepositioneerd staan dat keer op keer spelers ze er van te verre afstand erin kunnen schieten. gebeurt gewoon te vaak.

en dan nog alle lucky goals. op onmogelijke manieren komen goals tot stand. echt een heel erg frustrerend spel soms

• Pacino
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 04-05 10:50
Als je de volgende keer 20 maal achter elkaar verliest, maak dan even geen post meer met een merkwaardige interpunctie en een shift knop die blijkbaar alleen werkt bij @, ? en !. Dat leest nogal irritant ;-)
Voor de rest ligt het toch echt vooral aan jezelf, al heb je met het buitenspel lopen van de AI bij een 2 op 1 situatie wel gelijk.

• erriezeekanmgn
meeste dingen die ik hier voorleg zijn toch echt merendeels te wijten een het spel.

wil jij zeggen dat je nooit last van hebt al je eerst met Y de tweede man weg stuurt dat er een mannetje van jou team tussen loopt en hem tegen hem aan krijgt. hij springt er niet overheen, neemt hem zelf niet aan. nee loopt gewoon domweg rechtdoor en laat die bal tegen hem aan komen.

ook zoiets slechts is dat wanneer je iemand hard inpast (of het nou de 1e of de 2e man is), dus Y of A lang inhoudt, en dan kort wilt kaatsen of kort wilt diep spelen, dat die bal dan naar de speler gaat die het verst weg staat. dus gewoon zelfs als je die knop een halve miliseconden inhoudt. echt raar.

en is het dan ook mijn fout dat een opening van de ene kant naar de andere kant snoeihard 1meter boven de grond gaat en niet gewoon netjes met een boog?

dat zijn gewoon puur fouten van het spel.

en bij voorzetten dat de spelers niet goed staan en niet goed reageren heeft inderdaad grotendeels te maken met mij. maar dat ze dan toch zo passief reageren is niet mijn fout. als ik gewoon naar de bal toe wijs met mijn stick en dan met B of A probeer weg te koppen kan het niet mijn fout zijn dat de vent gewoon blijft staan wachten tot die bal op zijn hoofd valt.

• Reckoner
  • Laatst online: 24-03 16:56
Hehe, klinkt herkenbaar hoor, erriezeekanmgn :P

• Resonance
quote:
Reckoner schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:37:
Hehe, klinkt herkenbaar hoor, erriezeekanmgn :P
Jazeker. HEEL herkenbaar ;)

Ik heb naast alle frustrerende problematiek die je noemt de laatste tijd ineens bovengemiddeld veel gevalletjes medespeler-loopt-me-van-de-bal momentjes. Verder blijft voor mij het pass-naar-een-hele-andere-richting-dan-ik-duw-syndroom het allervervelendste. Passing op manual zetten heb ik niet zo'n trek in.

De reden dat dit spel bij tijd en wijle zo bovengemiddeld frustrerend is dat je gewoon regelmatig zelf geen invloed hebt op wat er gebeurt. Dat is in principe natuurlijk wel inherent aan voetbal, maar meestal is het meteen op zo veel mogelijk vage manieren in één wedstrijd.

Maargoed, de wedstrijden er tussenin zijn dan weer dermate leuk dat we toch terug blijven komen :p Ben zojuist met m'n npower league 2 team gepromoveerd naar de championship - ben benieuwd hoe frustrerend dat gaat worden :p

• Maus|IA2
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-11-2011

Maus|IA2

USA Sucks!

Sorry hoor, maar al die kritiek punten hierboven ligt toch echt aan je eigen 'kunnen'. Ik speel alleen maar fifa, en speel het vrij veel. Speel het op legendary, en heb nooit last van al die punten die hier worden aangehaalt. Beetje meer oefenen en minder klagen lijkt me een goede oplossing ;)

Het enige waar ik me soms aan stoor is dat, als je met 2 spitsen speelt, en je gaat met 1 spits diep, de andere spits niet altijd even geniaal positie kiest. (maar dit ligt vaak aan de positioning en tact, awareniss van een speler).
quote:
erriezeekanmgn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:54:
Auto-switching. ook al zo slecht. zet je het helemaal uit. werkt het vaak ook slecht want je spelers lopen dan net eventjes niet mee als je ze wordt. zet je het wel aan maar zo minimaal mogelijk werkt het vaak nog klote.
Ik heb auto-switching uit staan. Werkt perfect. Je moet altijd al sturen voordat je switched, en mannetjes de goede kant op laten lopen als je naar een andere switched. Anders krijg je idd dit soort problemen. Gewoon op te lossen dus.
quote:
erriezeekanmgn schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:54:
keepers die uitkomen terwijl je dat niet wilt. keepers die blijven staan terwijl je wilt dat ze uitkomen. keepers die voor geen enkele reden de bal weg schieten. keepers die zo fucking slecht gepositioneerd staan dat keer op keer spelers ze er van te verre afstand erin kunnen schieten. gebeurt gewoon te vaak.
Misschien keer in het boekje kijken (of in het menu), naar de knoppen lijst? Vind dit altijd zo ***. Je loopt te klagen op iets waarvoor gewoon in de knoppen lijst een oplossing staat (druk 2x op Y en je keeper blijft gewoon staan, druk 1 x op Y(inhouden) en je keeper komt uit).

Heb je weleens in het boekje gekeken?

Rest wat je zegt is op te lossen door te oefenen.

Maus|IA2 wijzigde deze reactie 22-01-2011 10:07 (57%)

• erriezeekanmgn
quote:
Maus schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:58:
Sorry hoor, maar al die kritiek punten hierboven ligt toch echt aan je eigen 'kunnen'. Ik speel alleen maar fifa, en speel het vrij veel. Speel het op legendary, en heb nooit last van al die punten die hier worden aangehaalt. Beetje meer oefenen en minder klagen lijkt me een goede oplossing ;)
ja right, hierboven heb ik toch ook al 2 lui die zeggen dat veel van die dingen die ik benoem gewoon waar zijn. of hebben zij het ook bij het verkeerde eind?
quote:
Ik heb auto-switching uit staan. Werkt perfect. Je moet altijd al sturen voordat je switched, en mannetjes de goede kant op laten lopen als je naar een andere switched. Anders krijg je idd dit soort problemen. Gewoon op te lossen dus.
ja klopt alleen ben ik niet zo'n held in het bepalen hoe ik moet lopen. dus dan maar mét auto-switching (en dan wel zo minimaal). toch werkt dat vaak niet naar behoren.
quote:
Misschien keer in het boekje kijken (of in het menu), naar de knoppen lijst? Vind dit altijd zo ***. Je loopt te klagen op iets waarvoor gewoon in de knoppen lijst een oplossing staat (druk 2x op Y en je keeper blijft gewoon staan, druk 1 x op Y(inhouden) en je keeper komt uit).
ook niet altijd het geval;) ik weet ook heus wel dat je met de keeper uitkomt als je Y inhoudt en dat die vent blijft staan als je 2x op Y drukt. maar toch is dat niet altijd het geval. en dat is echt zo. ga hier echt geen dingen verzinnen.
quote:
Heb je weleens in het boekje gekeken?
nee, jij?
quote:
ja natuurlijk, net zoals die 2 lui hierboven die het met me eens zijn. is echt op te lossen door te oefenen ja:P kom op man. zijn gewoon duidelijk fouten die grotendeels fouten van het spel zijn.

natuurlijk kun je ze zelf wel voorkomen. gewoon nooit meer een bal naar een 2e diepe man spelen als er een poppetje van jou tussen loopt (want dat 1e poppetje loopt er vaak domweg tegenaan). je kunt ook altijd de bal aannemen en nooit meer kaatsen. dan heb je dat andere probleem ook niet. ook nooit meer een bal hoog breed openen want je loopt natuurlijk het risico dat de speler hem naar de speler aan de overkant streept ipv met een boogje. you get my point?

allemaal inderdaad vrij makkelijk op te lossen maar dan kun je net zo goed stoppen met FIFA11 want dan is je (iig die van mij) hele manier van spelen naar de klote.

• MsG
  • Laatst online: 13:46

MsG

Forumzwerver

Hebben andere spelers die op de PC dit spel spelen wel eens een vrije trap gehad voor hands? Hier wordt echt _nooit_ gefloten, terwijl het bij FIFA 10 vaak raak was als ik mijn slidings te erg naast de bal maakte waardoor ik met m'n arm de baal raakte.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Koppensneller
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13:43

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
MsG schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:37:
Hebben andere spelers die op de PC dit spel spelen wel eens een vrije trap gehad voor hands? Hier wordt echt _nooit_ gefloten, terwijl het bij FIFA 10 vaak raak was als ik mijn slidings te erg naast de bal maakte waardoor ik met m'n arm de baal raakte.
Klopt, met de introductie van de nieuwe engine op de PC is hands gesneuveld. Misschien volgend jaar ;)

Ratelbak - Lapflop

• DennZo
quote:
KoppenSneller schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:42:
[...]

Klopt, met de introductie van de nieuwe engine op de PC is hands gesneuveld. Misschien volgend jaar ;)
Is dit net zoals op de console niet aan te zetten? Of zit het er gewoon helemaal niet in?

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
DennZo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:25:
[...]

Is dit net zoals op de console niet aan te zetten? Of zit het er gewoon helemaal niet in?
Het zit er helemaal niet in, i.t.t. vorig jaar...

Ratelbak - Lapflop

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 11:02
Heb vandaag het spel ook even gespeeld op mijn PC. Ben begonnen met 'Speel als Prof', niveau semi-pro, speler: Koevermans. Er is al weer veel frustratie, het lukt me gewoon niet om langs andere spelers heen te lopen richting het goal. Njah, ben ook geen goede Fifa speler, dus zal wel een kwestie van oefenen zijn.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

quote:
KaiseRRuby schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:34:
Heb vandaag het spel ook even gespeeld op mijn PC. Ben begonnen met 'Speel als Prof', niveau semi-pro, speler: Koevermans. Er is al weer veel frustratie, het lukt me gewoon niet om langs andere spelers heen te lopen richting het goal. Njah, ben ook geen goede Fifa speler, dus zal wel een kwestie van oefenen zijn.
Hoe vaak zie jij Koevermans om een andere speler heen dribbelen? ;)

Ratelbak - Lapflop

• KaiseRRuby
quote:
KoppenSneller schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:38:
[...]

Hoe vaak zie jij Koevermans om een andere speler heen dribbelen? ;)
Ghehe. Sterk! Ik ga maar eens beginnen met van Persie heb ik zojuist besloten. Kijken of ik er dan wat meer van bak.

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 12:25
quote:
KaiseRRuby schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:03:
[...]

Ghehe. Sterk! Ik ga maar eens beginnen met van Persie heb ik zojuist besloten. Kijken of ik er dan wat meer van bak.
Waarom niet met jezelf en je dan ontwikkelen? Vind ik veel leuker in ieder geval.

Xbox Live: Spuit11

• CyPh
  • Laatst online: 13:17
quote:
CyPh schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:03:
Kan het zijn dat de accomplishment statistieken van je virtual pro op de EA website niet helemaal kloppen? Ik zie ingame 28% status bij mijn VP en op de site van EA maar 8%
Sowieso toont hij geen wedstrijd stats bij mij :/ Iemand hier ook last van?
Niemand anders hier last van? :?

Uw advertentie hier? | Xbox One X: CyPhjuh NL | WoW: CyPh - Human Prot Pally @Doomhammer

• KaiseRRuby
quote:
Kluutmaran schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 20:18:
[...]

Waarom niet met jezelf en je dan ontwikkelen? Vind ik veel leuker in ieder geval.
Ben ik nog niet zo weg van. Die hele game mode staat me nog niet zo aan, ben maar gewoon als Coach begonnen. Daar zijn twee dingen waar ik me ontzettend aan erger:

Punt 1: Die auto select van spelers. Vroeger kon ik gewoon met 'S' een andere speler selecteren. Kan dat niet meer of doe ik iets verkeerd?

Punt 2: Ik wil niet constant dat filmpje moeten kijken als er spelers gewisseld worden. Duurt me veel te lang. Hoe zet ik dat uit?

• Pacino
quote:
erriezeekanmgn schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:26:
[...]

ja right, hierboven heb ik toch ook al 2 lui die zeggen dat veel van die dingen die ik benoem gewoon waar zijn. of hebben zij het ook bij het verkeerde eind?
Ja, 'toevallig' hebben zij het bij het verkeerde eind. Het zijn dus veel voorkomende problemen bij de minder begaafde spelers.
Ik hoop nog steeds dat jij ooit de hoofdletter gaat uitvinden trouwens.

• KaiseRRuby
Goed, ik word er achterlijk van. Slaag er niet in om te winnen. Zwaar klote.

• erriezeekanmgn
quote:
Pacino schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:26:
[...]

Ja, 'toevallig' hebben zij het bij het verkeerde eind. Het zijn dus veel voorkomende problemen bij de minder begaafde spelers.
ja erg toevallig dan ja. kunnen wel keertje potje spelen. zullen we zien wie er hier nou een begaafde speler is of niet. weet niet of je op xbox of ps zit?

en voor jou hoop ik dat je ooit nog een keer geen mierenneuker wordt. ben hier geen sollicitatiebrief aan het schrijven. ga een beetje op mijn hoofdletters letten. is wel het laatste waar ik me druk om ga maken bij een berichtje op tweakers:S

dan nog iets. hoe kan het zo zijn dat als ik aan het winnen ben bij UT. en iemand anders weggaat dat mijn spel vastloopt? en dan moet ik mijn xbox wel uitzetten en dan krijg ik gezeik met mijn DNF Modifier??? echt triest dit.

erriezeekanmgn wijzigde deze reactie 23-01-2011 02:37 (13%)

• DennZo
quote:
erriezeekanmgn schreef op zondag 23 januari 2011 @ 02:15:
[...]

ja erg toevallig dan ja. kunnen wel keertje potje spelen. zullen we zien wie er hier nou een begaafde speler is ...

blabla
blabla

blala

...kan het zo zijn dat als ik aan het winnen ben bij UT. en iemand anders weggaat dat mijn spel vastloopt? en dan moet ik mijn xbox wel uitzetten en dan krijg ik gezeik met mijn DNF Modifier??? echt triest dit.
Misschien is het verstandig om je fifa eventueel te verkopen, is namelijk niet goed voor je hart als je je telkens zo druk maakt om een game ;)

• Reckoner
  • Laatst online: 24-03 16:56
quote:
Pacino schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:26:
[...]

Hehe, Pacino. Ik weet dat jij nogal verliefd bent op jezelf, maar ik kan niet zeggen dat ik er zo onder de indruk van ben.

Het valt mij een beetje tegen dat EA de vele bugs in dit spel nog niet heeft aangepakt (muziek dat tijdens de wedstrijd begint te spelen, instabiele EA servers e.d.). Weet niet of ik nog zin heb om ze nog meer geld te gaan geven. Hopelijk is pro evo dan weer eens op de goede weg.

• LoneRanger
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Beetje flauw om op de man te gaan spelen waar b.v. maus die mening ook onderstreept dat het te maken heeft met een vorm van onkunde.
Voor een groot gedeelte hebben ze namelijk gelijk imo.
Ach en dat 100 kansen krijgen en alles gaat naast of over terwijl de AI op dat moment uit een onmogelijke positie de 1-0 maakt lees je ook regelmatig in de diverse Pes- en Fifa-topics.
Er zijn al zoveel discussies geweest over een "cheatende" AI wat dat betreft.
Die uitkomende keeper, ik had er in het begin ook wel eens last van en geen idee of het nou gewenning of anticipatie is, het is allang geen probleem meer.
Heeft dus allemaal niks te maken met een vorm van verliefdheid op jezelf.

Only fools are enslaved by time and space.

• powah2k4
  • Laatst online: 31-05 13:40
Agjeh, zeuren over het spel en toch gewoon blijven spelen. Als het niet bevalt ga je toch gewoon wat anders spelen? Toch niet zo moeilijk?

Nou als iemand potje op de xbox wil doen, voeg me maar toe. xbox live of FUT speel ik.

GT: powah87

• vinom
  • Nu online
Eerste FIFA 12 Details:
Klik!

vinom wijzigde deze reactie 23-01-2011 14:55 (4%)

• NickThissen
  • Laatst online: 11:14
quote:
Meh.
Ik vind dat personality+ soms al wat ver gaan (sommige spelers zijn gewoon overdreven sterk of overdreven snel), en dit 'passie' lijkt me al helemaal niks. Wil ik fijn een wedstrijd online spelen, speel ik toevallig tegen een club waar een van m'n spelers bij weg is gegaan, en dan krijg ik opeens allemaal harde tackels op m'n dak? Het zorgt gewoon voor inbalans in het spel. Misschien dat het over veel potjes wel uitbalanceerd (het ene potje heb jij het voordeel, het andere potje heb je het nadeel), maar dat maakt voor een aantal zeer frustrerende potjes. De potjes waar jij in het voordeel bent zul je namelijk niet veel van merken, maar als je in het nadeel bent zul je je kapot ergeren. Ik heb liever dat het gewoon op skill aankomt. Als een speler beter is dan een andere prima, dat moet natuurlijk ook, maar het moet niet te overdreven worden en niet van random elementen gaan afhangen ("ja vandaag is het vrijdag dus Ronaldo heeft een kater en is vandaag wat langzamer, sorry!" 8)7 )

En ik weet wel 1 ding, ik wacht eerst eens een week of twee voordat ik deze koop, even aanluisteren hoe het met het online gedeelte zit. Fifa11 meteen gekocht maar dat werkt nog steeds niet goed online, 9/10 keer heb ik al een disconnect voordat ik uberhaupt m'n team kan kiezen (alsof hij er gewoon niet doorheen komt ofzo), daar heb ik geen zin meer in bij fifa12. Dan koop ik em wel een maandje later als de frustraties zover zijn dat hij goedkoop op marktplaats staat :)

NickThissen wijzigde deze reactie 23-01-2011 16:25 (4%)

Mijn iRacing profiel

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben aan PES begonnen dit weekend, na jaren Fifa. Ergerde me aan wat facetten.

PES bevalt me toch wel beter dan verwacht, met een groot aantal pluspunten. Minpunten zijn met name de bewegingsvrijheid van de spelers, die lijkt niet "360 graden" zoals in Fifa, dus speelt wat houteriger. Ook het geluid van de bal is niet je van het, en natuurlijk de niet kloppende teams + ontbrekende competities ed.

Voordelen zijn de verrassende gameplay: scoren kan altijd en overal, afstandsschoten gaan er makkelijker in maar op een manier waarop je wilt rondrennen in je woonkamer. Simpelweg onverwachte spelsituaties, minder "scripted". Vrije trappen nemen gaan wat meer natuurgetrouw, veld ziet er veel beter uit en last but not least: het spel lijkt niet op een mierennest zoals Fifa, waar ik toch dichter op de TV moet zitten wil ik onderscheid kunnen maken.

Maar goed, online met vrienden blijft het sowieso bij Fifa...PES is nu in ieder geval een erg leuke bijkomstigheid.

• Resonance
quote:
Sorry hoor, maar al die kritiek punten hierboven ligt toch echt aan je eigen 'kunnen'.

...

Niet om onvriendelijk te zijn maar in mijn ogen is dat je reinste onzin. Ik zal zeker niet van mezelf zeggen dat ik een geweldige speler ben, maar ik heb in de afgelopen 3 delen FIFA toch flink wat uurtjes zitten en ben onder andere in elk deeltje op worldclass met teams uit de Engelse 3e divisie naar de Premier League gepromoveerd dus me dunkt dat ik genoeg ervaring heb om te mogen zeggen dat er gewoon altijd wel *iets* schort aan de AI. In dit geval dus een aantal zaken die mij en heel wat andere spelers redelijk doen frustreren.

Daarmee impliceer ik niets over skill, noch over het winnen of verliezen van wedstrijden (winnen lukt immers het gros van de tijd alsnog wel), maar meer over de spel-ervaring :)

Maargoed, ik wil dit ook niet al te veel verzwaren, want tussendoor heb ik gewoon nog veel plezier aan het spel. Alleen op sommige momenten stapelt er ineens zo'n bergje overduidelijke frustrerende gebreken en AI-"features" (laten we het zo maar noemen :p) op dat dat even geventileerd moet worden

• Maus|IA2
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-11-2011

Maus|IA2

USA Sucks!

Ik ben ook zojuist in de premier league beland met 'Hereford', na 3 of 4 keer rechtstreeks te promoveren, echt cool :).

Iig, sure thing dat de AI soms iets vreemds doet, maar hou wel in je achterhoofd dat een voetbal spel echt zo gruwlijk veel variabelen heeft, en dat echt niet altijd makkelijk te programmeren is.

In mijn ogen is fifa het leukst, en meest realistische voetbal spel wat er is. Ik zie hier gewoon veel mensen klagen, waar het opgelost kan worden door iets meer te oefenen (of om te schakelen naar een andere tactiek, of opstelling. Ik speel zelf ook met een compleet eigen gemaakte tactiek én opstelling, ik zoek mijn spelers precies uit aan de hand van de skills die ik van ze verwacht).

Maar ondanks dat de AI heel soms raar doet(en dan bedoel ik echt héél soms), vind ik het echt alles mee vallen. Ik zie en hoor vaak mensen klagen over dat de speler niet passed naar de speler waar ze naar mikken. Dat is toch echt te wijten aan je eigen. Let dan op waar je naar toe mikt met je joystick(volgens mij zitten ze al vaak te sturen met de 2de speler, voordat de pass is afgerond) Ik heb daar bijv nooooooit last van.

Keepers die niet uitkomen, of juist verkeerd uit komen... nooit last van.

En zo zijn er meer punten. Scripted doelpunten van de AI ? Nog nooit gemerkt. Vind zelfs dat de AI soms te weinig scored (te veel kansen mist).

Ook veel mensen die nog niet eens alle knoppen kennen. Verdedigen met jocky is gewoon belangrijk tegen sterke tegenstanders. Een-twees zijn bijna cruciaal om te gebruiken. Lobbed-passes, overstapjes etc. Er is echt zo enorm veel mogelijk. Ik ken zelf alle knoppen, en zelfs alle trucjes, maar omdat je zo weinig tijd heb om te handelen, lukt het gewoon niet om alle knoppen 100% onder de knie te krijgen (maar door veel te oefenen weer wel). Bijv. overstapje met RB is echt geniaal, maar moeilijk om te doen. Fake shot, werkt super, maar ook vrij moeilijk. Etc. etc.

De vrijheid in fifa is gewoon echt super!

Ik zeg niet dat fifa 100% goed in mekaar zit, maar toch zeker wel voor 95%. Het is gewoon een lekker spel. Als ik wil, kan ik elk doelpunt op een andere manier maken. Maar ik heb nu eenmaal mijn 'speelwijze' en dan lijken de goals idd veel op elkaar, maar dat komt door mijn speelstijl, niet door het spel.

Ik vind dus dat er weinig te klagen op het spel is. Enige waar ik me écht aan stoor, is de 'sfeer'. Als ik een champions leuageu wedstrijd speel, dan moet er sfeer zijn in het stadion!! En dat is er gewoon niet. Of de laatste wedstrijd van het seizoen, waar alles op het spel staat, dan moet er sfeer zijn! Dat is er niet! Dat vind ik echt een gemis. Maar heeft niks met de gameplay te maken. Als je het mij vraagt is de gameplay nagenoeg perfect.

Maus|IA2 wijzigde deze reactie 24-01-2011 18:08 (9%)

• Kluutmaran
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 12:25
Lol enige minpunt de sfeer noemen 8)7
  • Wat te denken van dingen als duel om een diepe bal dat de spits er ineens een meter voor ligt,
  • Automatische pogingen om de bal aan te nemen bij diepe ballen waardoor je uit balans bent de bal mist en de tegenstander zo door kan lopen,
  • Slecht meelopende spitsen bij 2 vs 1 uitbraak,
  • Spitsen die de hoek in willen lopen waar jij zelf net naar op weg bent om hem voor te willen geven op die spits die dus aan de zijkant is in plaats van voor de goal,
  • Altijd dezelfde posities innemen in plaats van een dynamisch veldspel (4-3-3 is altijd 4-3-3 na elk stilstaand moment)
  • Trage spelhervattingen,
  • Standaard goals (op 16 naar binnen komen en zo geplaatst in de verre hoek schieten, zit 9 van de 10 keer terwijl het in het echt een hele moeilijke bal zou zijn)
  • Verdedigers die niet reageren op een 1-2tje van de tegenstander, ergo altijd te laat zijn tenzij je zelf de lopende man volgt
  • Nog steeds rare kaarten, zoals keeper zelden rood voor doorgebroken spelers
  • Custom match waarbij de max. 4 sterren is ofzo loopt de lobby altijd vast als de tegenstander standaard een 5 sterren team heeft
  • Altijd shirtjetrekken terwijl je in het echt geel of zelfs rood bij een doorgebroken speler vasthouden krijgt, is dit bij FIFA gewoon onderdeel van het spel
Veel frustraties zijn vaak een kwestie van oefenen ja maar de foutenlijst is nog altijd aanzienlijk.

Xbox Live: Spuit11

• erriezeekanmgn
quote:
Kluutmaran schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:45:
Lol enige minpunt de sfeer noemen 8)7
    ...
Veel frustraties zijn vaak een kwestie van oefenen ja maar de foutenlijst is nog altijd aanzienlijk.
pssst. kijk uit met gelijk hebben. dit klopt allemaal allemaal niet volgens Pacino, DennZo en Maus.

• Pacino
quote:
erriezeekanmgn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:06:
[...]

pssst. kijk uit met gelijk hebben. dit klopt allemaal allemaal niet volgens Pacino, DennZo en Maus.
Als je mijn naam gebruikt in een bericht (met hoofdletter dit keer zelfs!) zorg dan aub dat je me geen woorden in de mond legt.
Ik dacht dat LoneRanger toch een einde aan deze discussie had gemaakt met zijn post.

Maar goed, Kluut heeft inderdaad ook enkele punten van irritatie in zn lijst opgenomen die aan hem zelf te wijten zijn. Maar, in tegenstelling tot wat jij eerst had gepost, zitten er enkele zeer duidelijke 'bugs' in dat lijstje waar hij gewoon gelijk in heeft.

Eigenlijk zou ik niet moeten reageren op zo'n kinderachtige posts, dat zal ik dus ook niet meer doen de volgende keer.

• DennZo
quote:
erriezeekanmgn schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:06:
[...]

Pff je begint een beetje een vervelend mannetje te worden met zulke berichten. Misschien kun je beter eerst gaan oefenen voordat je hier weer je gal komt spuwen over de game! Of lees Maus' zijn bericht is door, dan zie je waar je fout zit.
quote:
_/-\o_

• Tr4nnel
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-06 13:53
Ik heb altijd best goed FIFA gespeeld, maar de laatste tijd gaat het minder.(wordt gepowned, vooral door vrienden). Vooral verdedigen lukt me niet meer. Ik gebruik tegenwoordig de linkertrigger enzo, maar ze lopen me allemaal voorbij, ik stap niet in, dat soort dingen. Iemand wat handige tips:) Ik zit nu te experimenteren en alles gaat mis.

Verder heb ik een formatie bedacht 4-2-3-1 met een van de DMF op CM. Eerst speelde dit super, maar nu krijg ik er ook niets meer uit. Veel tegengoals ook. Iemand nog tips met betrekking tot formatie?

En als laatste, wat moet je met die uitgebreide instellingen bij team-management. snelheid van het passen enzo.

• powah2k4
xbox speel je?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

quote:
Tr4nnel schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:50:
Ik heb altijd best goed FIFA gespeeld, maar de laatste tijd gaat het minder.(wordt gepowned, vooral door vrienden). Vooral verdedigen lukt me niet meer. Ik gebruik tegenwoordig de linkertrigger enzo, maar ze lopen me allemaal voorbij, ik stap niet in, dat soort dingen. Iemand wat handige tips:) Ik zit nu te experimenteren en alles gaat mis.

Verder heb ik een formatie bedacht 4-2-3-1 met een van de DMF op CM. Eerst speelde dit super, maar nu krijg ik er ook niets meer uit. Veel tegengoals ook. Iemand nog tips met betrekking tot formatie?

En als laatste, wat moet je met die uitgebreide instellingen bij team-management. snelheid van het passen enzo.
Ultra defensive met counter attack aan, en dan spelers die pasen mee laten lopen met LB+A (dus tijdens pasen) voor een snelle uitbraak.

• powah2k4
Ultra defensive moet je vaker in te korte ruimtes spelen waardoor ze vaak open ruimtes niet benutten.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:00
Guys, misschien kunnen jullie me helpen.

Sinds kort kan ik helemaal geen online wedstrijden meer spelen.
Als ik speel via een 'snelle' wedstrijd, gaat hij eerst op niveau zoeken -> 5 niveaus verschil -> 10niveaus verschil, en dan staat er dat de tegenstander de wedstrijd heeft verlaten "-,-

De PS3 helemaal opnieuw geformatteerd en opnieuw ingelogd met mijn PSN account.
Nu ga ik FIFA opnieuw spelen, en dan krijg ik de melding "De online pass content kan nu niet worden opgehaald van de server. Probeer het later nog eens."
Ik heb de code ook nog niet opnieuw ingevoerd, weet iemand misschien waar dit moet??

Grrr EA is killing me! :(

Dubbel Fristie wijzigde deze reactie 25-01-2011 14:14 (7%)

• NickEnzo94
  • Laatst online: 18-04 13:59

NickEnzo94

PSN NickEnzo94

Ik speel nu manager mode met Barcelona B-team met m'n virtuele speler, hopend door te stromen naar Barcelona A met m'n speler. Probleem is dat ik nu in de beker tegen Real Madrid moet.

Onverslaanbaar.

Beetje jammer. xD

Kheb nu ook al 5potjes achter elkaar tegen Real zo een onmogelijke scheids, ik weiger te verliezen als het door zo een kutbeslissing komt.

--Casillas is onverslaanbaar.

NickEnzo94 wijzigde deze reactie 25-01-2011 17:02 (43%)

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True