Ik ben ook zojuist in de premier league beland met 'Hereford', na 3 of 4 keer rechtstreeks te promoveren, echt cool

.
Iig, sure thing dat de AI soms iets vreemds doet, maar hou wel in je achterhoofd dat een voetbal spel echt zo gruwlijk veel variabelen heeft, en dat echt niet altijd makkelijk te programmeren is.
In mijn ogen is fifa het leukst, en meest realistische voetbal spel wat er is. Ik zie hier gewoon veel mensen klagen, waar het opgelost kan worden door iets meer te oefenen (of om te schakelen naar een andere tactiek, of opstelling. Ik speel zelf ook met een compleet eigen gemaakte tactiek én opstelling, ik zoek mijn spelers precies uit aan de hand van de skills die ik van ze verwacht).
Maar ondanks dat de AI heel soms raar doet(en dan bedoel ik echt héél soms), vind ik het echt alles mee vallen. Ik zie en hoor vaak mensen klagen over dat de speler niet passed naar de speler waar ze naar mikken. Dat is toch echt te wijten aan je eigen. Let dan op waar je naar toe mikt met je joystick(volgens mij zitten ze al vaak te sturen met de 2de speler, voordat de pass is afgerond) Ik heb daar bijv nooooooit last van.
Keepers die niet uitkomen, of juist verkeerd uit komen... nooit last van.
En zo zijn er meer punten. Scripted doelpunten van de AI ? Nog nooit gemerkt. Vind zelfs dat de AI soms te weinig scored (te veel kansen mist).
Ook veel mensen die nog niet eens alle knoppen kennen. Verdedigen met jocky is gewoon belangrijk tegen sterke tegenstanders. Een-twees zijn bijna cruciaal om te gebruiken. Lobbed-passes, overstapjes etc. Er is echt zo enorm veel mogelijk. Ik ken zelf alle knoppen, en zelfs alle trucjes, maar omdat je zo weinig tijd heb om te handelen, lukt het gewoon niet om alle knoppen 100% onder de knie te krijgen (maar door veel te oefenen weer wel). Bijv. overstapje met RB is echt geniaal, maar moeilijk om te doen. Fake shot, werkt super, maar ook vrij moeilijk. Etc. etc.
De vrijheid in fifa is gewoon echt super!
Ik zeg niet dat fifa 100% goed in mekaar zit, maar toch zeker wel voor 95%. Het is gewoon een lekker spel. Als ik wil, kan ik elk doelpunt op een andere manier maken. Maar ik heb nu eenmaal mijn 'speelwijze' en dan lijken de goals idd veel op elkaar, maar dat komt door mijn speelstijl, niet door het spel.
Ik vind dus dat er weinig te klagen op het spel is. Enige waar ik me écht aan stoor, is de 'sfeer'. Als ik een champions leuageu wedstrijd speel, dan moet er sfeer zijn in het stadion!! En dat is er gewoon niet. Of de laatste wedstrijd van het seizoen, waar alles op het spel staat, dan moet er sfeer zijn! Dat is er niet! Dat vind ik echt een gemis. Maar heeft niks met de gameplay te maken. Als je het mij vraagt is de gameplay nagenoeg perfect.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 24-01-2011 18:08
]