Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-09 15:48
Volgens mij de GTX765M

Ik vind het veel geld voor die config.
http://www.laptopplus.nl/...492-2gb-gtx-760m/1027010/

[ Voor 112% gewijzigd door Sinned123 op 21-03-2014 09:40 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
evert1982 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:26:
[...]

De GTX 850M heeft toch geen GDDR5, maar GDDR3. Dus de 'schade' valt voor jou mee ;)
De 850M heeft GDDR5, de lagere modellen zoals de 840M hebben DDR3...

Edit: Komen er ook nog Clevo's met een (mini-)DisplayPort? Tot nu toe helaas nog niks gevonden (in ultrabook formaat en 14 of 15 inch schermen)...

[ Voor 29% gewijzigd door R0SSI op 21-03-2014 11:47 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
evert1982 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:28:
[...]

Welke videokaart heeft deze? Nog de oude 7xxM of de nieuwe 8xxm?
De oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Sinned123 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:38:
Volgens mij de GTX765M

Geld moet rollen, het is immers crisis! En ja het is veel geld, maar ik hoop dat ik er ook een stukje service voor terug krijg.
Die had ik idd gezien, maar had geen backlit keyboard helaas. Is ook dezelfde als die 'Dragon Eyes' van MSI, en die is €1000. Dus dan vond ik die te duur en ik wil licht in m'n toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik heb dezelfde laptop hoor ;)
Heb alleen zelf mijn onderdelen erin gestopt, wat stiekem toch best wat geld scheelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Sinned123 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:47:
Ik heb dezelfde laptop hoor ;)
Heb alleen zelf mijn onderdelen erin gestopt, wat stiekem toch best wat geld scheelde.
Ik kreeg het niet voor mekaar om het dan goedkoper te maken. Twee 8GB bankjes HyperX waren €150 los, maar €120 meerprijs bij BTO. Dus ik heb ze maar gewoon erbij geklikt. Ook een 1TB schijf kon ik online nergens vinden voor €25. Die kan ik dan mooi gebruiken in mijn PS4 (zit al 500GB in), want voor die Lenovo pisvlekkenrommelzooi had ik al een 960GB SSD gekocht.

En het scheelt een hoop gedoe als hij stuk gaat dat ik dan niet eerst 3000 onderdelen moet gaan verwisselen, de garantie loopt dan gewoon via BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Sinned123 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:38:
Volgens mij de GTX765M

[...]

http://www.laptopplus.nl/...492-2gb-gtx-760m/1027010/
Hoezo veel geld? Op de site die jij aangeeft heb je een iets mindere videokaart, mindere harde schijf, geen extra adapter etc.
Volgens mij gaat dat niet zoveel schelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Hebben meer mensen er last van dat als zij de laptop (15CL58 met OCZ Vector 256GB) opstarten (of uit slaapstand halen) dat de de Windows opstart tune heel erg kraakt en vervormd wordt? Wanneer de laptop is opgestart en er muziek wordt afgespeeld is er niets aan de hand en ook bij het afsluiten niet.

Zou dit te maken kunnen hebben met alle processen die geactiveerd worden tijdens het opstarten? Overigens was dit niet zo bij de schone installatie, maar is dit in de loop van de tijd gebeurd...

Uiteraard ben ik van de brakke speakers op de hoogte, maar daar zit het probleem niet aangezien muziek dus vervolgens wel zonder vervorming/kraak wordt afgespeeld (slecht is het zeker wel aangezien de speakers gewoon echt r-u-k zijn...)

En heeft er iemand ervaring met het gebruik van de SP/DIF interface op de 15CL58? Wat voor een adapter heb ik nodig? Want het schijnt SP/DIF te zijn, maar er brand geen rood lichtje in de poort als ik muziek afspeel (en uiteraard de juiste audio-uitgang selecteer (SP/DIF Interface bij Volume Control Options))...

Thanks 4 the answers!

[ Voor 37% gewijzigd door renskoenraadt op 21-03-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Ik heb zelf een 15cl57 en ik heb het ook soms. Vooral als ik hem net opstart dan wil hij nog wel eens heel erg kraken met het opstartgeluidje als je inlogt. Maar verder is het geluid helemaal goed.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Krilo_89 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:31:
[...]

Hoezo veel geld? Op de site die jij aangeeft heb je een iets mindere videokaart, mindere harde schijf, geen extra adapter etc.
Volgens mij gaat dat niet zoveel schelen hoor.
Ten eerste omdat hij aangaf 8GB er bij te hebben, dit blijkt 16GB te zijn. Geheugen is duur op dit moment.
Verder wist ik niet dat de 4900MQ zo duur was.
Desondanks is hij op laptopplus in dezelfde config 100euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik zag ook dat hij op Xnotebooks goedkoper en beter kon. Ik heb al besteld, dus ik ga het maar allemaal proberen te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
R0SSI schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:15:
[...]

De 850M heeft GDDR5, de lagere modellen zoals de 840M hebben DDR3...

Edit: Komen er ook nog Clevo's met een (mini-)DisplayPort? Tot nu toe helaas nog niks gevonden (in ultrabook formaat en 14 of 15 inch schermen)...
Nee volgens mij komen er 2 versies. Net als bij de vorige generaties (750m / 650m). Waarschijnlijk kiest BTO (Clevo) dan weer voor de goedkopere DDR3 versie en zit de GDDR5 versie in duurdere (barebones) notebooks.

Naja we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Stab schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 02:10:
[...]

Nee volgens mij komen er 2 versies. Net als bij de vorige generaties (750m / 650m). Waarschijnlijk kiest BTO (Clevo) dan weer voor de goedkopere DDR3 versie en zit de GDDR5 versie in duurdere (barebones) notebooks.

Naja we gaan het zien :)
Dat zou ik spijtig vinden, maar we zien het inderdaad wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb op 20 maart besteld en hij is vandaag verzonden. Die laten er geen gras over groeien bij BTO. Zo rap had ik het niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Inmiddels een hele dag in gebruik. Uiteraard kan ik nooit een product krijgen zonder gebrek, dus het touchpad is stuk. Er wordt volgens mij een aanraking gedetecteerd die er niet is. Ge-wel-dig!

Dit is standaard bij BTO? Moet ik maar weeeeeeeer bellen...

-edit- Vreemd, kon ik eerst alleen nog maar in een verticale lijn met het pijltje bewegen en begon hij te scrollen en te verkleinen/vergroten als ik horizontaal deed wrijven met mn vinger, na een reboot is het weer normaal...

-edit2- Nee, niet helemaal weg. Touchpad heeft gewoon echt kuren, maar ik kan dus niet uitvinden hoe of wanneer de kuren er komen...

[ Voor 42% gewijzigd door Verstekbakker op 25-03-2014 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Verstekbakker schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:15:
Inmiddels een hele dag in gebruik. Uiteraard kan ik nooit een product krijgen zonder gebrek, dus het touchpad is stuk. Er wordt volgens mij een aanraking gedetecteerd die er niet is. Ge-wel-dig!

Dit is standaard bij BTO? Moet ik maar weeeeeeeer bellen...

-edit- Vreemd, kon ik eerst alleen nog maar in een verticale lijn met het pijltje bewegen en begon hij te scrollen en te verkleinen/vergroten als ik horizontaal deed wrijven met mn vinger, na een reboot is het weer normaal...

-edit2- Nee, niet helemaal weg. Touchpad heeft gewoon echt kuren, maar ik kan dus niet uitvinden hoe of wanneer de kuren er komen...
Hmm wat vervelend. Altijd klote.

Ik zou zo niet kunnen bedenken waar het aan ligt. Het klinkt alsof de touchpad waarneemt dat er iets op ligt ofzo... Heb je BTO al gebeld? Klantenservice schijnt goed te zijn.

Welke laptop heb je trouwens gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb de 13" X-book (13CL58).

Het is inmiddels al een paar uur weg gebleven, maar wie weet komt het in de loop van de week terug. En ik ben echt goed gaan opletten dat ik alleen met een vinger eraan kwam, want het leek ook alsof ik per ongeluk met een handpalm eraan kwam of dat misschien de druk van mijn hand op het plastic ernaast het veroorzaakte. Maar het bleef ook als ik alles los liet.

USB-muis aansluiten maakte het mogelijk om even af te sluiten waar ik mee bezig was en om eens onder Linux te kijken of hij het daar ook had, maar daar was het dan weer weg. Moet ik wel zeggen dat onder Linux het touchpad geen tap accepteert als click, dus misschien dat het daarom afwezig was. Daarna weer terug in Windows geboot en toen was het probleem weer weg en daarna weer even een paar stuiptrekkingen en daarna (wordt een apart zinnetje zo) was het weer weg. Soms heb ik het idee dat hij niet zo goed reageert, in elk geval in Windows werkt het niet altijd zoals het hoort.

Bellen vond ik een beetje laat om 23u 's avonds, maar misschien dat ik dat morgen of overmorgen maar eens ga doen. Vooralsnog bevalt me deze laptop in elk geval 100x beter dan die twee stinkpad prullen van Lenovo! Ik denk dat deze dus wel mag blijven, ik heb in elk geval nog geen hersenbloeding gehad van frustratie, daar had ik er namelijk wel 5 van bij Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verstekbakker schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:34:
Ik heb de 13" X-book (13CL58).

Het is inmiddels al een paar uur weg gebleven, maar wie weet komt het in de loop van de week terug. En ik ben echt goed gaan opletten dat ik alleen met een vinger eraan kwam, want het leek ook alsof ik per ongeluk met een handpalm eraan kwam of dat misschien de druk van mijn hand op het plastic ernaast het veroorzaakte. Maar het bleef ook als ik alles los liet.

USB-muis aansluiten maakte het mogelijk om even af te sluiten waar ik mee bezig was en om eens onder Linux te kijken of hij het daar ook had, maar daar was het dan weer weg. Moet ik wel zeggen dat onder Linux het touchpad geen tap accepteert als click, dus misschien dat het daarom afwezig was. Daarna weer terug in Windows geboot en toen was het probleem weer weg en daarna weer even een paar stuiptrekkingen en daarna (wordt een apart zinnetje zo) was het weer weg. Soms heb ik het idee dat hij niet zo goed reageert, in elk geval in Windows werkt het niet altijd zoals het hoort.

Bellen vond ik een beetje laat om 23u 's avonds, maar misschien dat ik dat morgen of overmorgen maar eens ga doen. Vooralsnog bevalt me deze laptop in elk geval 100x beter dan die twee stinkpad prullen van Lenovo! Ik denk dat deze dus wel mag blijven, ik heb in elk geval nog geen hersenbloeding gehad van frustratie, daar had ik er namelijk wel 5 van bij Lenovo.
Heb je al geprobeerd de drivers van Synaptics zelf te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Beste support,

Mijn oplader heeft wat schade, de reden is mij een beetje onbekend echter het zorgt ervoor dat mijn oplaadproces constant stopt en dat ik de oplader rondjes moet draaien voor een goede verbinding.

Hebben jullie tegenwoordig nog dezelfde opladers als toen (S/N: P5W0835016422), of zijn er al nieuwe modellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
gangsta_playa schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:09:
[...]

De touchpad is sowieso megaruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
gangsta_playa schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:09:
[...]

Ja, van het bijgeleverde DVDtje.
Sinned123 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:11:
[...]

De touchpad is sowieso megaruk
Is het een probleem met de kwaliteit denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verstekbakker schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:50:
[...]

Ja, van het bijgeleverde DVDtje.
Ik bedoelde van hier: http://www.synaptics.com/en/drivers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Net gedaan, hopelijk blijven problemen nu achterwege.

Ik heb ook het grootste gezeik om Kali Linux met dual boot ernaast lopend te krijgen. Kali draait prima, maar in Windows gebeuren vervolgens de gekste dingen. Die problemen had ik ook op de Lenovo, dus dat zal dan wel aan Debian liggen ofzo.

Voorlopig nog maar niet teveel stennis om schoppen.

-edit- Nu is wel dat icoontje rechtsonder van het touchpad weg en ik kan niet meer met twee vingers rechts klikken. Dan maar weer terug naar de oude driver.

[ Voor 12% gewijzigd door Verstekbakker op 26-03-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ircghost schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:32:
Beste support,

Mijn oplader heeft wat schade, de reden is mij een beetje onbekend echter het zorgt ervoor dat mijn oplaadproces constant stopt en dat ik de oplader rondjes moet draaien voor een goede verbinding.

Hebben jullie tegenwoordig nog dezelfde opladers als toen (S/N: P5W0835016422), of zijn er al nieuwe modellen?

Alvast bedankt!
Schade = fysiek?
Maar dit klinkt me meer als een knik in de kabel, op een serienummer kunnen wij of BTO niets maar er staat ook een modelnummer onder.

Alternatief kunt u uw verkooppunt (wij, bto of een andere dealer) mailen en die kunnen dan uiteraard de nieuwe adapter voor u opzoeken en melden welk model dat zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verstekbakker schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:47:
[...]

Net gedaan, hopelijk blijven problemen nu achterwege.

Ik heb ook het grootste gezeik om Kali Linux met dual boot ernaast lopend te krijgen. Kali draait prima, maar in Windows gebeuren vervolgens de gekste dingen. Die problemen had ik ook op de Lenovo, dus dat zal dan wel aan Debian liggen ofzo.

Voorlopig nog maar niet teveel stennis om schoppen.

-edit- Nu is wel dat icoontje rechtsonder van het touchpad weg en ik kan niet meer met twee vingers rechts klikken. Dan maar weer terug naar de oude driver.
Je moet eerst de software configureren. Daar kun je de twee vingers aanzetten (zelfs 3 vingers) en het icoontje is gewoon een vinkje dat je moet aanzetten ;)

edit: how to:

Configuratiescherm: "Muis":
Tab "Apparaatinstellingen".
"Geanimeerd systeemvakpictogram in taakbalk" aanvinken. (het kan zijn dat hij achter het pijltje op je taakbalk schuilt, gewoon naar je taakbalk slepen zodat hij daar blijft)

Voor de vingers en andere gestures:
"Instellingen"
Er opent een aparte window. Daar moet je maar een beetje rondneuzen... er staan veel opties bij.

[ Voor 21% gewijzigd door gangsta_playa op 26-03-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
gangsta_playa schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:49:
[...]

Je moet eerst de software configureren. Daar kun je de twee vingers aanzetten (zelfs 3 vingers) en het icoontje is gewoon een vinkje dat je moet aanzetten ;)

edit: how to:

Configuratiescherm: "Muis":
"Geanimeerd systeemvakpictogram in taakbalk" aanvinken. (het kan zijn dat hij achter het pijltje op je taakbalk schuilt, gewoon naar je taakbalk slepen zodat hij daar blijft)

Voor de vingers en andere gestures:
"Instellingen"
Er opent een aparte window. Daar moet je maar een beetje rondneuzen... er staan veel opties bij.
De nieuwste driver had die software juist weggehaald. Alleen de standaard Win7 opties voor de muis waren te kiezen. Ik heb daarna de bijgeleverde driver weer geinstalleerd en nu werkt het weer.

Het was volgens mij ook echt een hardware probleempje, maar ik heb het niet meer terug gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verstekbakker schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:06:
[...]

De nieuwste driver had die software juist weggehaald. Alleen de standaard Win7 opties voor de muis waren te kiezen. Ik heb daarna de bijgeleverde driver weer geinstalleerd en nu werkt het weer.

Het was volgens mij ook echt een hardware probleempje, maar ik heb het niet meer terug gezien.
Dan was hij waarschijnlijk fout geïnstalleerd. Maargoed, als hij nu blijft werken is het eind goed al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
gangsta_playa schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:11:
[...]

Dan was hij waarschijnlijk fout geïnstalleerd. Maargoed, als hij nu blijft werken is het eind goed al goed.
Ik had hem twee keer geprobeerd, steeds hetzelfde resultaat. Wel de driver volgens mij, maar niet dat programma wat erbij hoort. Het geeft inderdaad niet, hij werkt en ik hoop dat het zo blijft. Evengoed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Is bij jullie laptop het scherm trouwens ook zo 'fragiel'? Ik bedoel dan eigenlijk de behuizing van het scherm. Bij mijn 15cl54 is dat echt van heel dun buigzaam plastic. Als je beide uiteinden van het scherm beetpakt en ook maar een klein beetje duwt/trekt, dan verbuig je het scherm direct.

A ) Is dit normaal?
B ) Is dit wel duurzaam? Of is dit juìst duurzaam omdat het dan minder snel breekt?

Het voelt gewoon erg fragiel. Vraag me af of het scherm niet scheef wordt ofzo na de laptop 1000 keer open en dicht te hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Stab schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:40:
Is bij jullie laptop het scherm trouwens ook zo 'fragiel'? Ik bedoel dan eigenlijk de behuizing van het scherm. Bij mijn 15cl54 is dat echt van heel dun buigzaam plastic. Als je beide uiteinden van het scherm beetpakt en ook maar een klein beetje duwt/trekt, dan verbuig je het scherm direct.

A ) Is dit normaal?
B ) Is dit wel duurzaam? Of is dit juìst duurzaam omdat het dan minder snel breekt?

Het voelt gewoon erg fragiel. Vraag me af of het scherm niet scheef wordt ofzo na de laptop 1000 keer open en dicht te hebben gedaan.
A ) Dit is zo bij elke laptop dat geen metalen frame heeft. (hp, toshiba,...). Ik zou aanraden: als je hem toe doet of open doet: neem het scherm dan in het midden vast.

B ) Als je bedoeld: duurzaam zoals metaal. Nee. Maar als je verantwoordelijk met je laptop omgaat (wat je normaal wel doet als je er zoveel geld aan uitgeeft) Dan ga je niet het scherm ombuigen :). De onderkant van de laptop is wel stevig. (heel hard plastic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik heb nog een vraag. Welk scherm/paneel wordt er gebruikt in de 15cl54? Ik zie namelijk dat de barebones van Clevo door andere bedrijven ook zonder IPS scherm en matte wordt geleverd.

Om welk IPS paneel gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn oude Dell XPS was van aluminium. Dat was hard en stevig, maar ook relatief zwaar en gevoelig voor beschadigingen. Krassen waren meteen stukken verf die er af vielen en ontbloot metaal lieten zien. Ik had zelfs op punten stroomlekkage die me zappte door het metaal heen.

Doe mij maar simpel plastic dat tegen een stootje kan...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stab schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:43:
Ik heb nog een vraag. Welk scherm/paneel wordt er gebruikt in de 15cl54? Ik zie namelijk dat de barebones van Clevo door andere bedrijven ook zonder IPS scherm en matte wordt geleverd.

Om welk IPS paneel gaat het hier?
Zal vanavond eens proberen te kijken.
Maar ik zou, als je IPS of SPVA gewend bent, niet snel meer terug willen naar een TN scherm zoals je in sommige laptops ziet.

Gelukkig beginnen laptops nu ook een beetje fatsoenlijke schermen te krijgen want paar jaar geleden kocht je nog schermen die onder de kleinste hoek al compleet verkleurde.
gangsta_playa schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:13:
[...]

A ) Dit is zo bij elke laptop dat geen metalen frame heeft. (hp, toshiba,...). Ik zou aanraden: als je hem toe doet of open doet: neem het scherm dan in het midden vast.

B ) Als je bedoeld: duurzaam zoals metaal. Nee. Maar als je verantwoordelijk met je laptop omgaat (wat je normaal wel doet als je er zoveel geld aan uitgeeft) Dan ga je niet het scherm ombuigen :). De onderkant van de laptop is wel stevig. (heel hard plastic).
Precies, mijn eigen 15CL54 is zelfs al naar Ventië mee geweest en heeft al duizenden kilometers reiservaring, hij is er niet slechter van geworden. Zolang je maar met beleid omgaat zal het er niet onder lijden. Echt slechte behuizingen heb ik niet meer veel gezien sinds de HP DV6 series (die scheurde bijna allen bij de scharnieren uit)

Overigens kunnen schermen vrij goed tegen buigen, moet je maar eens proberen op een oude laptop (dus niet je nieuwe!), zal je nog verbaasd staan hoe flexibel zon scherm is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb trouwens een 120watt adapter erbij besteld, maar ik ben niet tevreden over dat ding. Als hij ingestoken staat dan kan ik op de radio geen Radio 1 meer luisteren door storing. Hebben meer mensen hier last van of heb ik een bijzondere uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verstekbakker schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:40:
Ik heb trouwens een 120watt adapter erbij besteld, maar ik ben niet tevreden over dat ding. Als hij ingestoken staat dan kan ik op de radio geen Radio 1 meer luisteren door storing. Hebben meer mensen hier last van of heb ik een bijzondere uitvoering?
Er zijn 2 mogelijkheden.

1) Hij zend EM golven uit: probeer eens de adapter in te pakken in aluminiumpapier of iets dat een kooi van Faraday kan simuleren. Indien nodig maak je deze vast aan de aarding.

2) Hij zend interferentie uit via het net. En dan kan je er niet echt veel aan doen. (of bestaan er een soort anti interferentie adapters?)

Al bij al: op Google vond je er wel wat over want je bent niet de enige als ik zo een snelle blik werp op de verschillende sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Het is een andere adapter dan die wat er standaard bij zit, dat vond ik al raar. Ik zal eens een en ander testen.

-edit- De adapter die er standaard bij hoort (Chicony) zorgt niet voor storing. Die andere (die ook nog eens een stuk groter is) stoort als een malle. Faraday eromheen verandert dat niet, althans aluminiumfolie verandert niks.

Deze extra adapater mag dus terug. Ze hadden voor die €50 dat het ding kost ook wel een originele mogen bijvoegen...

[ Voor 60% gewijzigd door Verstekbakker op 30-03-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Voor de mensen die overwegen een Clevo barebone te kopen bij deze mijn twee centjes na bijna drie jaar gebruik. Het betreft een BTO 17cl37 met een ATI 6970M 2gb, een 750gb 7200rpm hd en een intel 320 120gb ssd en een Intel i7 2720QM die ik juni 2011 heb gekocht via Notebooktotaal.

Ik kan wel zeggen dat de laptop zeer intensief is gebruikt: ik ben een fervent pc gamer, ik gebruik de laptop op mijn werk, voor de studie, thuis om films op te kijken, hij gaat altijd meer op vakantie, avondjes lannen bij vrienden thuis, enz.
De bottom line is: ja, ik zou weer een Clevo barebone nemen. Heel toevallig ga ik binnenkort als de belastingcentjes binnenkomen een nieuwe bestellen!

In de afgelopen jaren ben ik de volgende problemen tegengekomen:
- Oververhitting. Dit komt door stofopbouw op de radiatoren naast de fans. Gelukkig is de laptop zo gebouwd dat je deze onderdelen gemakkelijk kunt schoonmaken zonder het hele systeem uit elkaar te hoeven halen (kost +- 5 a 10 minuten). Ik moet dit iedere drie maanden doen om te voorkomen dat de fans teveel geluid gaan maken/dat de laptop uitvalt. Ik moet nog steeds eens onderzoeken of ik geen stoffilters bij de lucht intakes kan bevestigen...
- De fans zijn tijdens het gamen vrij lawaaiig, maar ik denk dat iedere gaming laptop in bepaalde mate last hiervan heeft. Gelukkig kun je als consument gemakkelijk bij de fans komen om de boel schoon te maken, dit in tegenstelling tot bijv. Alienware.
- Het 15 inch toetsenbord in een 17 inch laptop: onnodig. We zijn een paar jaar verder en de 17 inch Clevo's worden nog steeds met een 15 inch keyboard geleverd! Het is irritant dat bijvoorbeeld de 'Home' en 'End' knoppen alleen via de Fn toets kunnen worden aangeslagen.
- De gigantisch grote stroomadapter ben ik meer dan zat!!!!!!! Daar staat tegenover dat het ding volgens mij wel enorm degelijk is; hij is immers nooit stukgegaan! Dat was bij de twee Dell laptops die ik voor deze Clevo had wel anders.
- De laptop is vrij zwaar; als je hem iedere dag wilt meenemen doe je er goed aan een rugtas met laptopvak te kopen. Ik ben voor een Samsonite gegaan.
- Ik ben geen fan van de ingebouwde 5.1 speakers + woofertje. Als je de laptop op een tv aansluit of een koptelefoon wilt gebruiken moet je steeds schakelen tussen stereo en 5.1. Inmiddels worden de Clevo barebones volgens mij met een ander speaksysteem geleverd (hopelijk gewoon stereo?).

Voor de rest ben ik nog altijd helemaal tevreden. Ik heb veel waarde voor m'n geld gehad en ik heb goed kunnen gamen de afgelopen jaren. Een game als Battlefield 4 kan ik met AA aan en de meeste settings op high nog prima spelen. Daarnaast is geen enkel stukje hardware kapot gegaan, ondanks het feit dat ik het ding constant overal mee naartoe heb genomen. Tenslotte ben ik erg te spreken over de vlotte service van BTO, afgezien van het feit dat ik zelf erachter moest komen dat ik gemakkelijk bij de fans kon komen om ze schoon te maken. Voor een schoonmaakbeurt werd 25 euro gerekend; de eerste keer was het gratis. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Arrahant op 04-04-2014 12:13 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen die last hebben van uitval van de wifi bij die Intel AC7260? Ik heb steeds wegvallende verbinding op 2,4G en 5G. Ik lees via Google links en rechts meerdere mensen die hiervan last hebben bij die kaart. Ik heb de nieuwste drivers al geprobeerd, maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Is die Intel AC7260 gewoon een brak ding? Ik heb ook gemerkt dat hij niet in "Monitor Mode" te zetten is in Linux, ook wel jammer. Misschien maar eens gaan kijken of hij teruggestuurd of gewisseld kan worden voor iets betrouwbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Verstekbakker schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:07:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van uitval van de wifi bij die Intel AC7260?
Ik heb niet zo lang geleden dezelfde geïnstalleerd. Tot nu toe geef ik de schuld van een wegvallende verbinding nog steeds aan mijn router (TP-Link 1043nd met OpenWRT) O-)
Er zijn periodes dat ik in linux totaal geen problemen ondervind, maar na een tijd heb ik een wegvallende connectie. Een simpele wifi down en wifi up in OpenWRT verhelpt het probleem bij mij. Maar of dat het de kaart of de router is, geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:25
Verstekbakker schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 18:07:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van uitval van de wifi bij die Intel AC7260?
Ja, ik heb hier ook last van. Gelukkig gebeurt het niet te vaak, maar het is zeker irritant.

Als iemand een oplossing weet, zou ik dat graag horen. Ik heb het nog niet aan BTO gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik wil mijn ervaring met de 15cl54 nog even updaten.

Ik heb de laptop nu inmiddels 2 weken in bezit en heb hem inmiddels flink laten werken voor zijn geld. Heb een aantal games gespeeld en hem vandaag een filmbestand laten encoden in Premiere. Dit duurde anderhalf uur en de hele tijd heeft de processor op 100% activiteit gezeten.

Tot mijn grote verbazing is deze laptop extreem goed in koeling... Dat had ik niet verwacht van zo'n dun plastic ding. De CPU komt nooit boven de 60 graden. Geldt overigens ook voor de GPU. Ik heb er dan wel een Cooler Master koelpad bij gehaald van 2 tientjes, maar verwacht niet dat dit meer dan 5-10 graden scheelt.

Hierdoor heb ik in ieder geval veel vertrouwen gekregen in een langdurige toekomst voor dit apparaat. Met deze temperaturen kan hij wel lang mee denk ik. Ben inmiddels ook wel gewend aan het 'kleine' 15.6 inch scherm wat door de 16:9 verhouding wel redelijk klein oogt, maar daardoor is alles ook weer haarscherp natuurlijk.

Verder werkt de interne hardware gewoon naar behoren en is het een retesnelle laptop. Hier heb ik ook nooit aan getwijfeld, maar had alleen mijn twijfels bij de behuizing. Die zijn bij deze ook weg.

Behalve dan over de 'buigzaamheid' van het scherm. Als ik voorzichtig blijf zal ook dat wel meevallen.

Ofwel, tevreden klant hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
https://communities.intel.com/thread/46162

Het probleem is dus met die Intel AC7260. Ik denk dat ik maandag maar weer eens contact ga opnemen. Het is een post van november 2013 en nog steeds niet gefixed door Intel. Gewoon een brakke kaart dus. Wel balen...

Iemand een suggestie voor een vervanger? AC dual band met monitor mode optie...

[ Voor 37% gewijzigd door Verstekbakker op 05-04-2014 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Ik zie net dat jullie de nieuwe GeForce 800m kaarten hebben. En makelijk dat jullie het aantal 3dmark punten erbij geven.

Weet trouwens iemand hoeveel tekens een forumpost maximum mag hebben? Een review die ik nu ben aan het schrijven is een beetje groot aan het worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
gangsta_playa schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:48:
Ik zie net dat jullie de nieuwe GeForce 800m kaarten hebben. En makelijk dat jullie het aantal 3dmark punten erbij geven.

Weet trouwens iemand hoeveel tekens een forumpost maximum mag hebben? Een review die ik nu ben aan het schrijven is een beetje groot aan het worden :)
Je mag hem dan gerust opsplitten, maar zover ik weet moet je dan erg veel typen :P

Edit: Bij de nieuwe (dunne) notebooks nog geen DisplayPort-aansluitingen :-(

[ Voor 7% gewijzigd door R0SSI op 08-04-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
gangsta_playa schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:48:
Een reactie dacht ik 65k tekens en een openingspost een veelvoud daarvan. Ik kan het wel even nazoeken (ik loop er ieder jaar tegenaan met Het grote Canon EF(-S) mount objectieven-topic v2014 en Het grote Nikon F mount objectieven-topic v2014

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

gaat deze laptop: pricewatch: BTO X-BOOK 15CL58
samen met deze mSATA SSD: pricewatch: Plextor PX-256M5M 256GB

??

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 08-04-2014 17:57 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe past iedere mSATA SSD wel.
punt is dat BTO expres sommige merken niet aanbiedt omdat ze bijv. in testen niet altijd even stabiel bleken.
Zo zijn ze ook ooit (wij zelfs toen nog wat eerder) gestopt met de OCZ Vertex 2 en 3.

Waarom niet gewoon een iets duurdere Intel, Samsung of Crucial M500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:53:
In principe past iedere mSATA SSD wel.
punt is dat BTO expres sommige merken niet aanbiedt omdat ze bijv. in testen niet altijd even stabiel bleken.
Zo zijn ze ook ooit (wij zelfs toen nog wat eerder) gestopt met de OCZ Vertex 2 en 3.

Waarom niet gewoon een iets duurdere Intel, Samsung of Crucial M500?
oke, omdat ik de pricewatch: Plextor PX-256M5M 256GB al heb :)
werkt perfect in mijn huidige lenovo.. wil alleen een beter scherm en GPU.
vandaar dat ik naar een BTO aan het kijken ben.

[ Voor 3% gewijzigd door spartacusNLD op 09-04-2014 01:43 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

De Crucial M500 die wij gebruiken en bovenstaande Plextor hebben dezelfde controller, dit zou dus geen problemen mogen geven.
Al adviseren wij wel om de merken te gebruiken die wij aanbieden.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

een kameraad van mij heeft ook een BTO (17 inch gtx 675m)

Zijn laptop blijft blazen, ook wanneer hij gestopt is met gamen en de temperatuur van zijn gpu onder de 40 graden is. Is dit softwarematig op te lossen of is het een kapotte sensor of zoiets. Bij mij blijft mijn laptop ook nog wel een blazen, maar om een of andere reden stopt hij dan wanneer ik het programma GPU temp open (dit werkt bij mijn kameraad niet)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik had hetzelfde met een beta GeForce driver, andere driver installeren verhielp dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Om even terug te komen op het wifi-uitval probleem met die AC7260; problemen lijken vooralsnog opgelost met de driver die te vinden is op de site van BTO.

Ook hebben ze me voor die tweede adapter (die de FM radios in huis stoorde) een vervanger gestuurd. 10x Snellere service dan die zooi van Lenovo. Ik ben een tevreden klant van BTO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:02:
Hallo,

Zijn laptop blijft blazen, ook wanneer hij gestopt is met gamen en de temperatuur van zijn gpu onder de 40 graden is. Is dit softwarematig op te lossen of is het een kapotte sensor of zoiets. Bij mij blijft mijn laptop ook nog wel een blazen, maar om een of andere reden stopt hij dan wanneer ik het programma GPU temp open (dit werkt bij mijn kameraad niet)

Iemand een idee?
Neem even contact op met onze support, vermeld dan meteen even het serienummer van de notebook zodat wij een goeie oplossing kunnen bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door BTO_USER op 13-04-2014 19:42 . Reden: support link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:02:
Hallo,

Iemand een idee?
Fn+nummertje 1 boven het toetsenbord al geprobeerd? Bij de p150sm betekent dit: fans op max zetten.

Edit;

Vraagje aan BTO of iemand anders: Ik zie dat er nieuwe drivers staan op de site. Er zijn nu 2 mappen voor de 15CL56. Waarvan eentje van de p150SM en eentje van de P150SMa. Als ik de laptop heb met de GTX780M, welke moet ik dan nemen? Aangezien de P150SMa een EC update heeft v1.03.3 terwijl mijn EC v1.03.1 is.

[ Voor 19% gewijzigd door gangsta_playa op 13-04-2014 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[b]gangsta_playa schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:05:
Vraagje aan BTO of iemand anders: Ik zie dat er nieuwe drivers staan op de site. Er zijn nu 2 mappen voor de 15CL56. Waarvan eentje van de p150SM en eentje van de P150SMa. Als ik de laptop heb met de GTX780M, welke moet ik dan nemen? Aangezien de P150SMa een EC update heeft v1.03.3 terwijl mijn EC v1.03.1 is.
P150SM = Nvidia GTX7xx serie
P150SMa = Nvidia GTX8xx serie

De BIOS/EC is niet uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumzle
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:08
Weet iemand of het mogelijk is om bij de P170SM de fingerprint module te vervangen? Zit deze los?

Ik weet toevallig dat er 2 verschillende fingerprints in omloop zijn. Een platte en een met een soort van kuiltje. Heb persoonlijk liever die het het kuiltje omdat hij mijn vinger telkens niet goed scant en ik iets te ver naar links of rechts zit met mijn vinger maar heb nu de platte.

Edit: Probleem opgelost. Het bleek een driverprobleem te zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Bumzle op 15-04-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
BTO_USER schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:44:
[...]

P150SM = Nvidia GTX7xx serie
P150SMa = Nvidia GTX8xx serie

De BIOS/EC is niet uitwisselbaar.
Oke dankjewel voor de snelle reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op woensdag 09 april 2014 @ 17:13:
De Crucial M500 die wij gebruiken en bovenstaande Plextor hebben dezelfde controller, dit zou dus geen problemen mogen geven.
Al adviseren wij wel om de merken te gebruiken die wij aanbieden.
Nog heel even over die hd's dan, Ik zit er aan te denken om mijn w150er ook te upgraden naar een nieuwer model alleen ik vraag me al tijden af waarom bijv die samsung msata 250gb meer dan 70 euro duurder is als bijv bij mycom en dat is eigenlijk met alle hd's zo. Niet dat het veel uitmaakt want bestel ze dan gewoon niet bij bto maar snappen doe ik dat dan ook niet helemaal. zou toch het mooiste zijn als je alles bij jullie kan bestellen voor een goede prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik gebruik sinds een maand de 15cl54om video mee te bewerken. Laptop heeft een i7 4700MQ. Ik gebruik de laptop altijd op een cooling pad als ik ga editen / renderen.

Vorige week heb ik voor het eerst een film encoded met deze laptop en het viel me erg mee hoe heet hij werd. Temps van de CPU kwamen nooit boven de 63-64 graden. Super dus.

Nu ben ik diezelfde film, nogmaals aan het encoden (kleine aanpassing gedaan) en nu is de temperatuur 80-81 graden. Dat is wel aan de hoge kant niet?

Maar hoe kan ik nu bijna 20 graden verschil hebben in temperatuur? CPU gebruik is tijdens het encoden 100%, maar dat was het vorige keer ook. Ik zit nu wel in een ander huis, maar no way dat het hier meer dan 5 graden warmer is dan waar ik vorige week zat. Beide keren zit ik met de accu ingeplugd.

Het enige verschil wat ik kan bedenken, is dat de batterij nu bijna leeg was en hij dus tegelijkertijd aan het opladen is. Vorige keer zat ik ook aan de stroom, maar was de batterij al 100%. Kan dat het verschil maken?

Zijn dit overigens niet 'schadelijke' temperaturen? Dat mijn laptopje minder lang meegaat op deze manier? En waar zou het aan kunnen liggen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een 15cl58 gekocht:

-i7 4700MQ quadcore
-GTX 860M 2gb GDDR5
-2x 8gb DDR3L Cruicial
-500gb hybride HDD + 8gb SSD

Hierin zet ik zelf nog een 120gb SSD voor het OS wat windows 8 gaat worden.

Nu vroeg ik mij alleen af of iemand al ervaringen hebben met dit model of soortgelijken. Dit met name over eventuele problemen/obstakels die te verwachten zijn zodat ik deze al kan voorkomen en anders meteen kan oplossen.
Ik begreep uit veel posts dat de laptops van BTO erg snel hitte produceren en als gek geluid van de fan produceren. Is dit nog steeds zo, bij dit model? Zoja, hoe kan dit het best opgelost worden? Neem aan dat dit dan met een actieve cooling pad moet? Ik ben namelijk wel van plan om er ook op te gamen met spellen zoals Rome II Total War.

Daarnaast zag ik dat de geheugen opties van BTO allemaal DDR3L waren ipv DDR3. De laptop komt met 3 geheugensloten waarvan ik er dus 2 gevuld heb. Nu heb ik zelf nog een 4gb DDR3 kaart over en vroeg me af of deze gewoon in de 3e slot kan of dat ik dan echt DDR3L nodig zal hebben. En indien mogelijk, zijn er dan nog risico's, voor of nadelen van?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Stab schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:13:
Ik gebruik sinds een maand de 15cl54om video mee te bewerken. Laptop heeft een i7 4700MQ. Ik gebruik de laptop altijd op een cooling pad als ik ga editen / renderen.

Vorige week heb ik voor het eerst een film encoded met deze laptop en het viel me erg mee hoe heet hij werd. Temps van de CPU kwamen nooit boven de 63-64 graden. Super dus.

Nu ben ik diezelfde film, nogmaals aan het encoden (kleine aanpassing gedaan) en nu is de temperatuur 80-81 graden. Dat is wel aan de hoge kant niet?

Maar hoe kan ik nu bijna 20 graden verschil hebben in temperatuur? CPU gebruik is tijdens het encoden 100%, maar dat was het vorige keer ook. Ik zit nu wel in een ander huis, maar no way dat het hier meer dan 5 graden warmer is dan waar ik vorige week zat. Beide keren zit ik met de accu ingeplugd.

Het enige verschil wat ik kan bedenken, is dat de batterij nu bijna leeg was en hij dus tegelijkertijd aan het opladen is. Vorige keer zat ik ook aan de stroom, maar was de batterij al 100%. Kan dat het verschil maken?

Zijn dit overigens niet 'schadelijke' temperaturen? Dat mijn laptopje minder lang meegaat op deze manier? En waar zou het aan kunnen liggen?

Thanks!
Als het goed is is er al contact met onze support hierover.
Korte antwoord is: Nee, dit kan geen kwaad en zijn prima/normale temperaturen voor de hardware.
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:37:
Ik heb zojuist een 15cl58 gekocht:

-i7 4700MQ quadcore
-GTX 860M 2gb GDDR5
-2x 8gb DDR3L Cruicial

Nu vroeg ik mij alleen af of iemand al ervaringen hebben met dit model of soortgelijken. Dit met name over eventuele problemen/obstakels die te verwachten zijn zodat ik deze al kan voorkomen en anders meteen kan oplossen.
Ik begreep uit veel posts dat de laptops van BTO erg snel hitte produceren en als gek geluid van de fan produceren. Is dit nog steeds zo, bij dit model? Zoja, hoe kan dit het best opgelost worden? Neem aan dat dit dan met een actieve cooling pad moet? Ik ben namelijk wel van plan om er ook op te gamen met spellen zoals Rome II Total War.

Daarnaast zag ik dat de geheugen opties van BTO allemaal DDR3L waren ipv DDR3. De laptop komt met 3 geheugensloten waarvan ik er dus 2 gevuld heb. Nu heb ik zelf nog een 4gb DDR3 kaart over en vroeg me af of deze gewoon in de 3e slot kan of dat ik dan echt DDR3L nodig zal hebben. En indien mogelijk, zijn er dan nog risico's, voor of nadelen van?
Er zijn zover wij weten op dit moment geen problemen meer met fans die zonder reden gaan blazen, uiteindelijk zal een fan de notebook moeten koelen en zal die ook geluid maken, dat heeft elke gaming notebook.
De notebook/processor support enkel DDR3L geheugen, ander geheugen erbij steken kan BSOD veroorzaken.

[ Voor 31% gewijzigd door BTO_USER op 16-04-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het punt is wel bij mijn 17CL58 dat de ventilator zo'n beetje maar 3 standen kent: uit, rustig, voluit.
Daarnaast wordt 1 van de harde schijven weleens warm en dan blijft de ventilator voluit draaien om die te koelen, wat niet lukt, want de ventilator kan de schijven helemaal niet koelen. Uiteindelijk wordt alles koeler (na 3minuten voluit blazen) en ook de harde schijf in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:00:
Er zijn zover wij weten op dit moment geen problemen meer met fans die zonder reden gaan blazen, uiteindelijk zal een fan de notebook moeten koelen en zal die ook geluid maken, dat heeft elke gaming notebook.
De notebook/processor support enkel DDR3L geheugen, ander geheugen erbij steken kan BSOD veroorzaken.
Bedankt voor de snelle reactie! Ging mij er inderdaad om dat hij niet als een gek staat te blazen in de collegezaal of tijdens de studie:) Het geheugen zal ik dan maar op 16gb laten (wat natuurlijk al meer dan zat is 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:11:
Het punt is wel bij mijn 17CL58 dat de ventilator zo'n beetje maar 3 standen kent: uit, rustig, voluit.
Daarnaast wordt 1 van de harde schijven weleens warm en dan blijft de ventilator voluit draaien om die te koelen, wat niet lukt, want de ventilator kan de schijven helemaal niet koelen. Uiteindelijk wordt alles koeler (na 3minuten voluit blazen) en ook de harde schijf in kwestie.
Ivm met die 3 standen, zijn er niet bepaalde software die dit kunnen reguleren zodat je de juiste fanspeed krijgt ipv de dichtsbijzijnde?

De harde schijf die warm word en de volle fanspeeds triggert, wanneer gebeurt dit. Is dit bij intensief gebruik of wordt deze al bij basistaken warm (internet, tekstverwerking, filmpjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Universal Creations schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:11:
Welk BIOS en EC draai je? EC 1.03.02C verhelpt wat problemen met de fan voor de 17CL58 met GTX765M.
download: http://btodownloads.nl/in...0ST%20-%20W370ST%29/Bios/

De fans hebben meerdere standen.
Hij blijft echter graag op 1 stand staan, de reden hiervoor is dat als dit tijdens het werk vrij irritant is als de fan telkens sneller en minder snel gaat draaien, dit veroorzaakt irritatie.
In de lagere temperaturen zitten meer stappen, de fan draait minder snel en is dus minder hoorbaar waardoor vaker switchen niet direct irritant is maar als de fan hoorbaar is blijft hij vooral op 1 stand staan.

[ Voor 22% gewijzigd door BTO_USER op 16-04-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik zal er eens naar kijken. Is er een mogelijkheid tot live-update, of moet het via usb en herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Het veranderen van driver bij de AC7260 wifi van Intel heeft toch niet geholpen. Ik heb nog steeds last van wegvallende verbinding ook al gebruik ik de laatste driver van de BTO site (17.0.0.34).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Universal Creations schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:40:
Ik zal er eens naar kijken. Is er een mogelijkheid tot live-update, of moet het via usb en herstarten?
De update loopt via DOS.
Verstekbakker schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:16:
Het veranderen van driver bij de AC7260 wifi van Intel heeft toch niet geholpen. Ik heb nog steeds last van wegvallende verbinding ook al gebruik ik de laatste driver van de BTO site (17.0.0.34).
Neem even contact op met onze support hierover.

[ Voor 41% gewijzigd door BTO_USER op 17-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop (15cl58) gaat altijd in hibernation in plaats van afsluiten sinds ik windows 8.1 er op heb gezet. Heeft iemand anders dit ook?
Ik weet niet of dit software gerelateerd is van windows of de drivers? Hoe dan ook, hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:02:
Mijn laptop (15cl58) gaat altijd in hibernation in plaats van afsluiten sinds ik windows 8.1 er op heb gezet. Heeft iemand anders dit ook?
Ik weet niet of dit software gerelateerd is van windows of de drivers? Hoe dan ook, hoe kan ik dit oplossen?
Bij het afsluiten van windows 8 en 8.1 wordt er een gedeeltelijke hibernation toegepast. Dat kan uitgeschakeld worden door de optie "fast startup" uit te schakelen.

Bron:
http://www.eightforums.co...turn-off-windows-8-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Zijn er hier meer mensen met problemen met het touchpad bij de 13CL58? Ik ben nu toch wel een week of twee aan de gang met de nieuwste Synaptics driver, maar ik krijg nog steeds soms een onzichtbare vinger die ervoor zorgt dat ik begin te scrollen of zoomen. Ik moet ook nog contact opnemen over het constante uitvallen van die 7260 AC van Intel en wil dan meteen dit probleem ook aankaarten.

Misschien dat hij terug moet, maar ik krijg het probleem met het touchpad niet gereproduceerd, dus kan ook niet zeggen hoe het komt. Ook dat van de wifi krijg ik niet op commando weer terug, dus ook daar kan ik niet uitzoeken waar het aan ligt. Als iemand hetzelfde probleem heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb het fenomeen met het touchpad eindelijk kunnen vastleggen.

http://youtu.be/IjOjWogPNaM

Wie o wie herkent dit en wie kan het oplossen? Dit is al echt een hele tijd gaande, morgen hoop ik eindelijk tijd te vinden om te bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Verstekbakker schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:37:

Wie o wie herkent dit en wie kan het oplossen? Dit is al echt een hele tijd gaande, morgen hoop ik eindelijk tijd te vinden om te bellen/mailen.
Wanneer dit gebeurd en je geeft een korte hardere tik op het touchpad, heb je het daarna nog steeds? Misschien dat je touchpad ergens een mini beetje klemt en hij daardoor een 2e vinger detect?

Het is maar een idee hoor ;), wel raar overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verstekbakker schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 23:37:

Er is een PM verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:37:

Levert het gebruik van een hybrid voor opslag tov. een normale 7200 rpm hd snelheidswinst op? Mijn gevoel zegt dat je voor opslag beter voor hetzelfde geld een grotere 7200 rpm hd had kunnen nemen, en dat zo'n hybrid alleen sneller is wanneer je deze gebruikt voor je OS en dergelijke. Dat een ssd als systeemdisk snelheidswinst oplevert staat uiteraard buiten kijf!

Iemand met meer kennis hierover?

[ Voor 21% gewijzigd door Arrahant op 30-04-2014 09:36 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Krilo_89 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:32:
[...]

Wanneer dit gebeurd en je geeft een korte hardere tik op het touchpad, heb je het daarna nog steeds? Misschien dat je touchpad ergens een mini beetje klemt en hij daardoor een 2e vinger detect?

Het is maar een idee hoor ;), wel raar overigens.
Tikken hielp niet (ik heb geen hamer willen gebruiken, anders vervalt de garantie). Het is ook heel raar dat het halverwege gebeurt en dat het met een reboot weg is. Zou niet zomaar kunnen als het fysieke problemen zijn toch?
Er is er een teruggestuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door Verstekbakker op 30-04-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
Verstekbakker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:25:
[...]

Tikken hielp niet (ik heb geen hamer willen gebruiken, anders vervalt de garantie). Het is ook heel raar dat het halverwege gebeurt en dat het met een reboot weg is. Zou niet zomaar kunnen als het fysieke problemen zijn toch?
Nee, als dat tikken niet helpt en het is na een reboot weer 'normaal', dan zit het absoluut in de software en niet in de hardware. Het zou natuurlijk evengoed kunnen, maar dan zou het wel heeeeel toevallig zijn dat het na een reboot weer werkt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Krilo_89 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:34:
[...]

Nee, als dat tikken niet helpt en het is na een reboot weer 'normaal', dan zit het absoluut in de software en niet in de hardware. Het zou natuurlijk evengoed kunnen, maar dan zou het wel heeeeel toevallig zijn dat het na een reboot weer werkt :+ .
Ja mijn fantasie gaat wel nog zo ver dat misschien de flex-kabel van het touchpad niet helemaal lekker is, een breuk erin ofzo, en dat hij na een bepaalde hoeveelheid warmte ineens gaat flippen. Een reboot is dan misschien net genoeg om hem weer normaal te krijgen. Kan natuurlijk ook in de connector op het moederbord zitten of dichter bij het touchpad/dieper in de machine. Maar ik weet niet eens of er een flex-kabel aan het touchpad zit, zo ver wil ik hem niet opendraaien. Dat is meer iets voor de experts van BTO.

Softwarematig lijkt me dan weer zo sterk omdat niemand dit probleem kent. Ik Google me suf, maar kan nergens iets vinden van gelijkwaardige problemen. Die zijn er wel te vinden over de uitvallende verbinding met die Intel 7260 AC wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrahant schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:29:
[...]

Levert het gebruik van een hybrid voor opslag tov. een normale 7200 rpm hd snelheidswinst op? Mijn gevoel zegt dat je voor opslag beter voor hetzelfde geld een grotere 7200 rpm hd had kunnen nemen, en dat zo'n hybrid alleen sneller is wanneer je deze gebruikt voor je OS en dergelijke. Dat een ssd als systeemdisk snelheidswinst oplevert staat uiteraard buiten kijf!

Iemand met meer kennis hierover?
Een Hybrid is voor opslag ook nog iets sneller.
De grote winst zit hem echter in het gebruiken van de disk voor (veelgebruikte!) aps of je OS.

Persoonlijk raad ik dus meestal een hybrid af voor opslag, opslag (lees bijv. muziek of foto's) is het gebruik namelijk vrij random en los van de soms iets hogere leesnelheid van grotere bestanden kan de hybrid toch niet de bestanden pre-cachen in het SSD deel omdat het random reads zijn.

In normaal NL: 5% / 10% performance gain, voor de meeste gebruikers niet de meerprijs waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Om nog even te reageren op verstekbakker, ik heb precies dezelfde problemen met mijn BTO 15CL57.

1. De wifi kaart

Ik heb ook de intel AC 7260 dual band welke door de fantastische intel drivers alleen een snelle en stabiele verbinding heeft op 5ghz |:( Dit is nogal een probleem omdat de huidige router in huis alleen 2.4ghz of 5ghz kan doen, en als ik hem dan op 5ghz zet dan kunnen de smartphones en de oudere laptops hier in huis niet meer met het netwerk verbinden. Als oplossing heb ik maar een aparte router neergezet die alsnog 5ghz uitzendt. Hier kan BTO uiteraard niks aan doen want de hardware werkt gewoon zoals het hoort maar Intel zelf laat het afweten....

2. Het touchpad

De 15CL57 gebruikt de P157SM barebone waar een sentellic touchpad is geïnstalleerd. Dit touchpad leeft zo'n beetje een eigen leven waardoor ik eigenlijk altijd wel een muis aankoppel aan mijn laptop. Sporadisch werkt hij wel goed, ik heb er even op gegoogled en het schijnt dat sentellic gewoon crap drivers released en verder geen updates meer released :| Maar weer hetzelfde verhaal als bij de wifi, BTO kan er volgens mij ook niks aan doen omdat het echt aan de fabrikant ligt.

Ik heb mij gewoon maar bij deze problemen neergelegd en het is verder een prima laptop :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:52
van mijn clevo w150hr is al voor de 3e keer de GT555m kapot, van alles geprobeerd maar het is gewoon een hardwarematig defect, heel irritant ben nu weer verplicht om op de ps3 een spelletje te spelen terwijl ik net een hoop Dayz aan het spelen was.

Heb 'm bij Alternate aangeschaft en al twee keer teruggestuurd maar ben hem akelig lang kwijt steeds en hier lijdt mijn opleiding onder.

Ik las al vaker dat er bij clevo laptops een probleem is met de warmteafvoer en dat de reden kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Volgens mij heb ik een Synaptics touchpad, ik heb ook de drivers van Synaptics namelijk. Of kan dat gemixed zijn?

Er genoegen mee nemen vind ik te ver gaan, het is niet echt goedkoop spul (€1600), en dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat het goed werkt. Ik heb er alle vertrouwen in dat BTO het gaat oplossen. Ik snap dat de wifi een fout is van Intel, maar als niemand het spul terugstuurt dan wordt Intel ook niet bewogen om er iets aan te doen.

Het staat zo suf om bij klanten te komen en dan te moeten zeggen dat je opnieuw moet opstarten want je touchpad doet raar en dat je iedere 20 minuten de verbinding moet "herstellen" want de verbinding is niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
ak0nnmgn schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:09:
van mijn clevo w150hr is al voor de 3e keer de GT555m kapot, van alles geprobeerd maar het is gewoon een hardwarematig defect, heel irritant ben nu weer verplicht om op de ps3 een spelletje te spelen terwijl ik net een hoop Dayz aan het spelen was.

Heb 'm bij Alternate aangeschaft en al twee keer teruggestuurd maar ben hem akelig lang kwijt steeds en hier lijdt mijn opleiding onder.

Ik las al vaker dat er bij clevo laptops een probleem is met de warmteafvoer en dat de reden kan zijn.
Ik heb waarschijnlijk dezelfde laptop als jou, de W150HRM, en daarbij liepen de temperaturen ook altijd hoog op. Regelmatig bij games dat de laptop uitviel doordat hij te warm werd, dan vooral de CPU. Windows toen zo ingesteld dat er maar 6 cores gebruikt kon worden en hierdoor werd Turbo Boost ook uitgeschakeld. De temperatuur werd niet meer te hoog en geen uitval meer gehad.
Na een tijdje wou ik toch wel weer de Turbo Boost terug, want 2.2 GHz of 2.8 scheelt nogal in single-threaded programma's. Ik heb niet veel aan Hyper Threading (HT), omdat ik aan 4 cores genoeg heb, wou ik de bios HT uitzetten. In de officiele bios blijkt het niet mogelijk te zijn om HT uit te zetten, in verband met rechten. Met behulp van een bios aanpas-programma en een orginele bios van BTO heb ik de rechten voor Hyper Threading aan- en uitzetten op user niveau gezet in plaats van super user. Nadat ik HT uit had gezet, scheelde dit tussen de 10 á 15 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is een verlicht toetsenbord een optie bij deze notebooks ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05:52
R0SSI schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb waarschijnlijk dezelfde laptop als jou, de W150HRM, en daarbij liepen de temperaturen ook altijd hoog op. Regelmatig bij games dat de laptop uitviel doordat hij te warm werd, dan vooral de CPU. Windows toen zo ingesteld dat er maar 6 cores gebruikt kon worden en hierdoor werd Turbo Boost ook uitgeschakeld. De temperatuur werd niet meer te hoog en geen uitval meer gehad.
Na een tijdje wou ik toch wel weer de Turbo Boost terug, want 2.2 GHz of 2.8 scheelt nogal in single-threaded programma's. Ik heb niet veel aan Hyper Threading (HT), omdat ik aan 4 cores genoeg heb, wou ik de bios HT uitzetten. In de officiele bios blijkt het niet mogelijk te zijn om HT uit te zetten, in verband met rechten. Met behulp van een bios aanpas-programma en een orginele bios van BTO heb ik de rechten voor Hyper Threading aan- en uitzetten op user niveau gezet in plaats van super user. Nadat ik HT uit had gezet, scheelde dit tussen de 10 á 15 graden.
klinkt goed alleen is mijn videokaart al afgeschreven en is dit helaas te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

VonFoX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:49:
Is een verlicht toetsenbord een optie bij deze notebooks ?
Beetje lui, check de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:23
Een klein vraagje voor mijn mede-13CL58 eigenaren: Hoe heet wordt jullie CPU in idle? Mijn 4700MQ blijft idle (6-7Watt) rond de 62 graden schommelen.
Dit is helaas precies het punt waarop de fan harder begint te blazen waardoor deze elke halve minuut aan- en weer afslaat.

Nu zit ik eraan te denken om de koelpasta maar eens te vervangen, echter, als +-60 graden een normale idle-temperatuur is heeft dit natuurlijk geen enkele zin. Ik heb overigens wel voor die 'betere' koelpasta gekozen bij het bestellen van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
svenvv2 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
Een klein vraagje voor mijn mede-13CL58 eigenaren: Hoe heet wordt jullie CPU in idle? Mijn 4700MQ blijft idle (6-7Watt) rond de 62 graden schommelen.
Dit is helaas precies het punt waarop de fan harder begint te blazen waardoor deze elke halve minuut aan- en weer afslaat.

Nu zit ik eraan te denken om de koelpasta maar eens te vervangen, echter, als +-60 graden een normale idle-temperatuur is heeft dit natuurlijk geen enkele zin. Ik heb overigens wel voor die 'betere' koelpasta gekozen bij het bestellen van de laptop.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/euof36.png

Heb hem aangezet en heb wat muziek opgezet (Winamp), meer niet.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/10ro6ja.png

Hier nog wat verderop als hij wat langer aan staat. Het schommelt bij mij dus steeds tussen de 50 en 55 zoiets (op Temp1, de cores staan iets lager, geen idee hoe dat precies werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:23
Verstekbakker schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:15:
[...]

Hier nog wat verderop als hij wat langer aan staat. Het schommelt bij mij dus steeds tussen de 50 en 55 zoiets (op Temp1, de cores staan iets lager, geen idee hoe dat precies werkt).
Bedankt! Ik zal inderdaad eens naar de koeling gaan kijken. Met een klein beetje load (zoals een RAR uitpakken) schiet ik al gauw naar de 95 graden.

Toch wel jammer voor een laptop die amper 3 maanden oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 11:07
Zijn hier mensen die (recent) ervaring hebben met de 15CL58, ik twijfel namelijk sterk om er ééntje te gaan bestellen*. Naar wat gezocht te hebben schijnt dus de bouwkwaliteit redelijk te zijn maar wel plastic en heb ik een aantal mensen horen klagen over de speakers. In het kort ben ik op zoek naar de positieve en negatieve punten waar mensen tegenaan gelopen zijn.

Daarnaast heb ik 3 vragen:
  • Hoe bevalt het scherm bij mensen, is deze kleurtechnisch goed en hoe hoog is de helderheid?
    ( Hij wordt momenteel aangeboden in 2 versies: FHD- non glare mat en FHD non glare 95% gamut mat.)
  • Welke behuizing wordt momenteel gebruikt?
  • Weet iemand tot wanneer de actie met de 15cl58 loopt?
@ funky-90: hoe bevalt hij en welk scherm heb je gekozen?

*Ik zit te denken aan een samenstelling met de FHD non glare 95% gamut mat met GTX860M 2GB.

[ Voor 7% gewijzigd door Big-Opti op 03-05-2014 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-07 12:24
Dag mede tweakers,

Ik heb vandaag mijn BTO 15CL56 opgehaald, Windows 7 was gepreinstalleerd vanwege test doeleinde.
Thuis aangekomen heb ik de laptop getest en vervolgens een mSata Crucial M500 geinstalleerd. Vervolgens windows 7 nog een keer opgestart en alles werkt prima..

Vervolgens installeer ik windows 8.1 Build 9600, en kan ik een hoop drivers niet installeren. ik krijg de volgende melding ;

"Device was not found or please enable it before installing its driver!!"

Dit krijg ik onderandere bij mijn NVIDIA Driver maar bijvoorbeeld ook bij de bluetooth driver en fingerprint.

Specs
15CL56
Intel i7 4710
Nvidia GTX770M
Bigfoot Killer Wireless + Bluetooth
16Gig geheugen
1 TB HDD 7200RPM
240G Msata SSD

Wat doe ik verkeerd? Ik heb de firmware nog niet geupdate...Herkennen jullie mijn probleem?

Alvast bedankt

EDIT
Vanmorgen een bericht gestuurd naar BTO support.. echter zijn ze in het weekend niet bereikbaar. Begrijpelijk, jammer voor mij. Toch maar mijn vraag gesteld.

Vanavond werd ik positief verrast door een antwoord op mijn vraag met de oplossing. Ik werd verwezen naar hun support site voor 8.1 drivers. Blijkbaar verschillen deze toch van de DVD met 8.1 drivers die daar op staan. Maandag ga ik even bellen voor meer uitleg ivm toekomstige driver updates.

Dus, ik ben geholpen. Thumbs up for the support.

[ Voor 23% gewijzigd door peerke1987 op 04-05-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
svenvv2 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Bedankt! Ik zal inderdaad eens naar de koeling gaan kijken. Met een klein beetje load (zoals een RAR uitpakken) schiet ik al gauw naar de 95 graden.

Toch wel jammer voor een laptop die amper 3 maanden oud is.
Dan heb je toch garantie? Het kan altijd voorkomen dat je pech hebt met een exemplaar. Daar is garantie voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik heb een BTO15CL58 en zit erover na te denken om de FAN van mijn GPU (3-d kaart) te gaan vervangen. Heeft iemand hier ervaringen mee? En zo ja wat is dan wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:51:
Zijn hier mensen die (recent) ervaring hebben met de 15CL58, ik twijfel namelijk sterk om er ééntje te gaan bestellen*. Naar wat gezocht te hebben schijnt dus de bouwkwaliteit redelijk te zijn maar wel plastic en heb ik een aantal mensen horen klagen over de speakers. In het kort ben ik op zoek naar de positieve en negatieve punten waar mensen tegenaan gelopen zijn.

• Hoe bevalt het scherm bij mensen, is deze kleurtechnisch goed en hoe hoog is de helderheid?
    ( Hij wordt momenteel aangeboden in 2 versies: FHD- non glare mat en FHD non glare 95% gamut mat.)

*Ik zit te denken aan een samenstelling met de FHD non glare 95% gamut mat met GTX860M 2GB.
Ik heb nu 8 maanden een bto15cl58 in bezit en hij bevalt uitstekend! Na veel research ben ik toentertijd uiteindelijk overgegaan tot de aanschaf er van.
Het scherm bevalt mij zeer goed, de kleuren zijn zeer levendig en de inkijkhoeken zijn ook prima! Ik heb ook een 95% gamut mat, ik wil niet meer anders. Als ik dit scherm vergelijk met andere notebooks onder vrienden dan zijn we het er eigenlijk allemaal unaniem over eens dat deze de meest levendige kleuren laat zien! Ik heb verder ook geen klachten over de bouwkwaliteit, voldoende stevig. Je kan de behuizing aan de achterkant van het scherm wel iets indrukken, maar dit heeft geen effect op het scherm! Plus ik neem aan dat als je de laptop meeneemt onderweg dat je er voorzichtig mee omgaat :+ . Zeer de moeite waard. Neem wel een SSD, ik ga er morgen 1 inbouwen. Verbetert de prestaties ongekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Ik heb nu 8 maanden een bto15cl58 in bezit en hij bevalt uitstekend! Na veel research ben ik toentertijd uiteindelijk overgegaan tot de aanschaf er van.
Het scherm bevalt mij zeer goed, de kleuren zijn zeer levendig en de inkijkhoeken zijn ook prima! Ik heb ook een 95% gamut mat, ik wil niet meer anders. Als ik dit scherm vergelijk met andere notebooks onder vrienden dan zijn we het er eigenlijk allemaal unaniem over eens dat deze de meest levendige kleuren laat zien! Ik heb verder ook geen klachten over de bouwkwaliteit, voldoende stevig. Je kan de behuizing aan de achterkant van het scherm wel iets indrukken, maar dit heeft geen effect op het scherm! Plus ik neem aan dat als je de laptop meeneemt onderweg dat je er voorzichtig mee omgaat :+ . Zeer de moeite waard. Neem wel een SSD, ik ga er morgen 1 inbouwen. Verbetert de prestaties ongekend!
Ik kan dit alleen maar beamen _/-\o_ . SSD inbouwen is ook een fluitje van een cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SSD is vandaag binnengekomen bij me en ik heb hem per direct geïnstalleerd. Lol, ik wist niet dat het zo weinig werk was. Het enige wat ik heb hoeven doen is de kap aan de onderkant te verwijder en vervolgens kon ik de HDD er zo uitpakken, hierna kon ik de SSD erin schuiven. Hoefde niks te doen met schroeven of brackets, alles zit perfect en zit niet los! Het opstarten gebeurt nu in 20 seconden, ik heb het gevoeld dat dit voorheen overeenkwam met de laptop uit de "sluimerstand" halen. Ik heb een Kingston V300 upgrade pakket gekocht, dit omdat hier een aantal kabels bijgeleverd worden waardoor de oude harde schijf als externe schijf gebruikt kan worden. Dit omdat er ook een behuizing bijgeleverd wordt waar je de HDD in kan plaatsen. In 1 woord, PERFECT. Een aanrader voor iedereen. Niet dat de BTO 15cl58 voorheen langzaam was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:51:

Een zeer uitgebreide review van een mySN laptop door notebookcheck is te vinden bij de link hieronder. Die laptop heeft dezelfde Clevo barebone als de 15cl58 (die met gtx765m/gtx860m?), als ik me niet vergis.

Link: http://www.notebookcheck....es-Notebook.113909.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:34

Local Host

Het forum is om te leren.

Zojuist een 15CL07 "voor erbij" besteld . Ben erg benieuwd naar de prestaties van deze laptop icm de ssd. Hopelijk kan ik hem vanmiddag al in ontvangst nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Iemand hier ervaring met de 14CL16 hardwareinfo is er niet heel erg over te spreken. Mij lijkt het wel een nette zakelijk laptop, de redelijk betaalbaar is, als je geen wondows nodig hebt.
Ik vraag me vooral af hoe goed de behuizing tegen een stootje kan, aangezien er ik waarschijnlijk af en toe mee in de trein zal gaan werken.
Had even verder gezocht, omdat het op de basis is van de clevo W740SU, daarmee heb ik de volgende reviews gevonden, een, twee, drie, en is het er niet veel makkelijker op geworden.

[ Voor 33% gewijzigd door Diablow op 18-05-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentje93
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-09 11:17
hallo,

Heeft iemand ervaring met de 15cl16?
Mij lijkt het namelijk een erg leuke laptop voor schoolgebruik.

Ik heb er wel nog een aantal vraagjes over.

-Wat is ongeveer de accuduur van de laptop (i5)?
-Ik zie ook veel problemen staan rond de intel AC wifi adapters, dus een bigfoot kan ik beter pakken?
-En is het mogelijk om backlight te krijgen op het toetsenbord?

Als ik een keer wil komen kijken naar een bepaalde laptop, kan ik dan gewoon binnen lopen tussen bepaalde tijden? of moet ik een afspraak maken zoals vermeld staat op de site.
Hebben jullie in de showroom ook een u-book of p-book staan?

Alvast bedankt,

jeroen
Pagina: 1 ... 63 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.