Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 23:25
Ik heb sinds kort een 17CL58.
Een paar mindere punten waar ik tegenaan ben gelopen (verder levert de laptop wat ik ervan had verwacht):
-het speakergeluid is blikkerig! Het geluid van mijn Dell Studio 17 met JBL speakers was echt heel goed en dan is dit wel een flinke achteruitgang
-de wlan (Intel N 7260) valt regelmatig opeens uit, ook al heb ik in het energiebeheer ingesteld dat wlan niet uitgeschakeld mag worden.
-als de ventilator inschakelt, klinkt eerst een geluidje wat echt behoorlijk irritant is niet als de ventilator ingeschakeld wordt... maar er wordt iets ingeschakeld als dit geluidje zacht te horen (soort van belletje)
-het toetsenbord tikt op zich prima qua aanslaggevoel, maar het geluid is erg hol en "plastic"

[ Voor 10% gewijzigd door Universal Creations op 20-01-2014 17:52 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Aangezien mijn huidige laptop redelijk traag begint te worden (i.e. ik ben veeleisender geworden) ben ik aan het rondkijken naar een nieuw exemplaar.

Als controlfreak/detailfreak spreken mij BTO laptops zeer aan. Ik dit geval kan ik namelijk zélf kiezen wat voor wlan, geheugenbankjes en HD/SSD ik wil en wordt ik niet opgescheept met non-brand poppenspul omdat iemand een paar centen wil besparen. Nu is mijn oog gevallen op een midrange-exemplaar 15inch met GTX 765.

Ik vroeg me dan ook af, Heeft er iemand ervaring met de XBook 15CL58 of 15M55 (beiden zou helemaal top zijn).

Ben vooral beniewd naar het volgende:

*De CL58 is een Clevo barebone en de M55 een MSI (toch?). Persoonlijke ervaring is dat Clevo's vlugger door hun accu heengaan als andere laptops [Misschien door het goedkope moederbordje?]. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen, of zie ik spoken?

*Hoe zit het met de koeling van beide laptops? De M55 komt niet standaard met een 765, dus ben een beetje sceptisch over de koeling, zit ik straks niet met een gloeiend hete laptop (of een luide fan)

*Bouwkwaliteit in general. De "feel". Persoonlijk vind ik die bij Clevo's niet al te geweldig, maar zit daar wel een steigende lijn is. Onlangs bij een vriend een recenter model gezien, en wat "plastic maar stevig" aanvoelde. Is dit een gelukstreffer of is het daadwerkelijk beter geworden?

*HDD/SSD slots. Gezien mijn gewoonte om HDDs/SSDs bij te zetten, vroeg ik mij af hoe de slots van de beiden laptops zitten. Ik weet dat de Clevo twee 2,5 slots en 1 mSata slot heeft en de MSI één 2.5 en 2 mSata slots.
Nu is mijn vraag wat specifieker. Heeft iemand ervaring met het "vol" plaatsen van de laptop? Heb ik het verleden de ervaring gehad dat het toevoegen van een HDD ervoor zorgt dat een laptop vlug warm werd. (HDD zal wel in de weg hebben gezeten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:45:

*Hoe zit het met de koeling van beide laptops? De M55 komt niet standaard met een 765, dus ben een beetje sceptisch over de koeling, zit ik straks niet met een gloeiend hete laptop (of een luide fan)

*Bouwkwaliteit in general. De "feel". Persoonlijk vind ik die bij Clevo's niet al te geweldig, maar zit daar wel een steigende lijn is. Onlangs bij een vriend een recenter model gezien, en wat "plastic maar stevig" aanvoelde. Is dit een gelukstreffer of is het daadwerkelijk beter geworden?
Koeling: ik heb zelf de 15cl56 met een GTX780m erin.
Natuurlijk is hij luid (56db staat op sommige sites) maar dat verwachte ik toch al sinds een kaart van 100Watt gekoeld moet worden.
Maar als je gewoon wat internet sites bezoekt kunnen de fans zelfs uit (men hp deed dit ook vroeger dus gewoon de koeling altijd op passief instellen, als hij gekoeld moet worden zal hij de fan weer terug aan zetten)
Dus: speel je een game, gebruik dan gewoon een headset ;)

Voor de bouwkwaliteit: ik heb op tweakers veel slechte ervaringen gelezen maar ik vind deze (clevo p150sm) zelfs steviger dan men hp (dv6 2150sb). Het enige minpunt: 1 van de 6 pootjes staan op de batterij. Dus batterij eruit: laptop onstabiel. Natuurlijk heb ik zelf op men laptopkoeler al een steuntje van rubber gezet. En hij is veel aangenamer om te gebruiken. De palmsteunen worden niet warm, zelfs niet tijdens het stresstesten.

Natuurlijk telt dit voor de P150SM maar als clevo deze bouwkwaliteit overal handhaaft heb je zeker geen probleem.

Reviews op andere sites:
15CL58:
http://www.notebookcheck....0ST-Notebook.94048.0.html

15m55:
http://forum.notebookrevi...ge60-barebone-review.html
omdat de barebone ongeveer gelijk is aan de GE60:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.77855.0.html

De 2 reviews van notebookcheck zijn zeer uitgebreid. Zeker lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
[b][message=41632932,noline]

Ik vroeg me dan ook af, Heeft er iemand ervaring met de XBook 15CL58 of 15M55 (beiden zou helemaal top zijn).

Ben vooral beniewd naar het volgende:

*De CL58 is een Clevo barebone en de M55 een MSI (toch?). Persoonlijke ervaring is dat Clevo's vlugger door hun accu heengaan als andere laptops [Misschien door het goedkope moederbordje?]. Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen, of zie ik spoken?

*HDD/SSD slots. Gezien mijn gewoonte om HDDs/SSDs bij te zetten, vroeg ik mij af hoe de slots van de beiden laptops zitten. Ik weet dat de Clevo twee 2,5 slots en 1 mSata slot heeft en de MSI één 2.5 en 2 mSata slots.
Nu is mijn vraag wat specifieker. Heeft iemand ervaring met het "vol" plaatsen van de laptop? Heb ik het verleden de ervaring gehad dat het toevoegen van een HDD ervoor zorgt dat een laptop vlug warm werd. (HDD zal wel in de weg hebben gezeten)
Ik heb een 15CL58.

- De accu is naar mijn idee uitstekend. 3 a 4 uur bij rustig tekstverwerken e.d. Bij gamen richting de 2 uur.
- De M55 kan ik niks over zeggen. De 15CL58 maakt wel wat geluid bij gamen (niet hinderlijk) maar wanneer de externe videokaart wordt uitgeschakeld hoor je hem niet. (Dus ook niet bij HD Films e.d.)
- Bouwkwaliteit/design is inderdaad niet geweldig. Ze voelen zoals je zelf al aangeeft "plastic maar stevig" aan.
- Ik heb zelf een extra HDD van me oude laptop erbij gezet, geen problemen ondervonden met de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

.Peter. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:30:

On-topic ervaring over mijn eerste laptop, de BTO P.BOOK 17CL34 (gebaseerd op Clevo B7130).
Specs:
Scherm: 17.3" 1600x900 met non-glare folie
CPU: Intel i5-460M
GPU: nVidia GT425M
Storage: 60GB Vertex 2 SSD (na 5 maanden dood)
RAM: 4 GB (makkelijk te upgraden naar 8 GB)
Wireless: Intel Centrino Advanced-N 6200
OS: Windows 7 Starter was voorgeinstalleerd, direct vervangen door Kubuntu. Ondertussen draait Arch Linux.

Deze was in tweevoud besteld (een voor mij, een voor mijn broertje).

De hardware is degelijk en makkelijk open te maken. De originele OCZ Vertex 2 SSD was wel na 5 maanden dood, maar daarvoor heb ik een Intel 320 SSD gekregen die nog steeds prima werkt. De OCZ Vertex 2 van mijn broertje was na 10 maanden de weg kwijt (vervangen door een Kingston SSDNow V100 die nu nog steeds als backup schijf dient (upgraded vanwege capaciteit)).

De batterij is wel wat minder, in het begin ging deze iets van twee uur mee en na 11 maanden was deze al stuk (32% capaciteit over). Eigenlijk viel dat nog buiten de 6 maanden garantieperiode voor batterijen, maar N4ALL (BTO) was wel zo aardig om alsnog deze te vervangen (had meteen maar een upgrade gedaan naar een grotere capaciteit). Op het moment is die batterij weer 43% wat waarschijnlijk aan mijn gebruikspatroon ligt (grootste deel van de tijd op netstroom met accu erin).

Qua koeling heb ik ook niets te klagen, terwijl ik nu zit te typen is de i5-460M 42°C (de nVidia 425M is met bbswitch uitgeschakeld). Zelfs bij volledige belasting (software compilatie) blijft de temperatuur gemiddeld onder 70 graden (kritiek is 105°C!).

De behuizing lijkt misschien niet speciaal, maar het zit nog allemaal bij elkaar na drie jaar gebruik (als student). Wel is mijn scherm in juni 2013 eens stuk gegaan (toen ik deze uit mijn tas pakte zat er linksboven een zwarte vlek), deze was nog best makkelijk te vervangen door een scherm van eBay. In eerste instantie was ik niet zo blij met het toetsenbord omdat deze page up/down, home/end onder Fn+pijltjes had geplaatst, maar ondertussen ben ik daar aan gewend.

Het geluid via de speakers is volgens mij niet zo geweldig, maar ik ben niet zo'n audiofiel en kan er niet echt een oordeel aan geven.

Al met al ben ik zeer te spreken over de service, zelfs buiten de garantieperiode waren ze nog coulant.
Erg nette service inderdaad, daar kunnen veel A-merken nog wat van leren! Maar moet zeggen dat het verhaal me verder niet erg sterkt om een Clevo/BTO aan te raden. In 3 jaar van de laptop zijn er 2 SSD's kapot, 2 batterijen op en is één keer het scherm vervangen. Al met al betekent het dat zo ongeveer om het half de laptop niet meer naar behoren functioneert. Door de prachtige prijzen twijfel ik regelmatig of ik mensen een Clevo zal aanraden (veelal bekenden) die een desktop vervanger zoeken om op te gamen. Maar kom toch nog te vaak dit soort verhalen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Let daarbij wel op dat we het hebben over de Vertex 2, een SSD die bekend stond om zijn hoge failurerate. 2 accu's 2 jaar tijd is dan weer veel, al hangt dat af van het gebruik van de accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Lithium accu's kunnen heel slecht tegen ver leeg lopen (vandaar ook die kritische grens van 5%). Continu aan de stroom hangen is eigenlijk helemaal geen probleem. Ik heb een Acer laptop 5 jaar lang bijna 24/7 aan de stroom gehad en de accu was nog voor 75% in orde. Ik had een Dell accu 2 jaar lang 24/7 aan de stroom hangen, totdat ik hem een paar keer per ongeluk diep ontladen had: ging in een maand tijd van 85% capaciteit naar 40% capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 12:25
ormagon schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Erg nette service inderdaad, daar kunnen veel A-merken nog wat van leren! Maar moet zeggen dat het verhaal me verder niet erg sterkt om een Clevo/BTO aan te raden. In 3 jaar van de laptop zijn er 2 SSD's kapot, 2 batterijen op en is één keer het scherm vervangen. Al met al betekent het dat zo ongeveer om het half de laptop niet meer naar behoren functioneert. Door de prachtige prijzen twijfel ik regelmatig of ik mensen een Clevo zal aanraden (veelal bekenden) die een desktop vervanger zoeken om op te gamen. Maar kom toch nog te vaak dit soort verhalen tegen.
Dit gaat over twee laptops met dezelfde OCZ Vertex 2 SSD. Ik heb nu weinig vertrouwen in OCZ SSDs, maar de Intel 320 die ik er voor in de plaats heb gekregen doet het verder uitstekend.

Het scherm van mijn broertje werkt gewoon nog, mijn scherm was stuk gegaan na een reis:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fGqZjqs.jpg

De batterijen zijn wel wat minder, dat zou ik bij een volgende laptop wel beter willen hebben (lees: langere accuduur). Ik ging soms na 25% gewoon nog even door, wellicht dat dit heeft meegespeeld bij snellere slijtage.

Als ik een nieuwe laptop nodig heb, dan zou ik weer een BTO/Clevo laptop overwegen. De service van BTO is gewoon prima en de spullen zijn naar mijn idee ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik weet bijna wel zeker dat ik weer voor een BTO/Clevo laptop ga. De service en bouwkwaliteit vind ik goed, maar al de keuzes die je hebt vind ik belangrijk. Een grotere SSD of meer geheugen is vaak geen probleem en die keus heb je vaak niet bij andere fabrikanten.
Alleen hoop ik wel dat er meer Ultrabooks uitkomen die samengesteld kunnen worden, zoals bijvoorbeeld de Clevo W840SU en de W840SN. Of dat er een Ultrabook komt met een GTX765M als GPU net als de Razer Blade (of een tragere GT755M/GTX760M).

[ Voor 4% gewijzigd door R0SSI op 24-01-2014 13:08 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:23
R0SSI schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:50:
......
Alleen hoop ik wel dat er meer Ultrabooks uitkomen die samengesteld kunnen worden, zoals bijvoorbeeld de Clevo W840SU en de W840SN. Of dat er een Ultrabook komt met een GTX765M als GPU net als de Razer Blade (of een tragere GT755M/GTX760M).
Zelf heb ik sinds kort de 13' W230ST (13CL58) met GT765M. Hij is nou niet bijzonder dun te noemen, maar je neemt hem heel wat makkelijker mee dan de 15' X-books. ;)

Ik weet dat er bij de W230ST en sommige andere clevo modellen problemen zijn dat de fan ineens een paar seconden vol gaat draaien en ik heb zo het idee dat het bij mijn laptop aan de temperatuurdiodes ligt. Pakweg elke 20 minuten schiet de CPU diode ineens naar 85-90 graden voor een seconde of 5 om daarna weer naar normale temperatuur terug te vallen (meestal rond de 50). Dat is precies wanneer de fan begint te blazen.
Hetzelfde idee heb ik af en toe ook met de GPU diode, maar die zakt voor 2-3 seconden naar 0 terug 8)7
(Metingen dmv. Aida64)

Nu vind ik overal berichten over het 'fanprobleem', maar nergens in combinatie met de temp. die de diode aangeeft. Nu is mij vraag dus: Heeft het bij meerdere mensen met de aangegeven diodetemperatuur te maken of ligt het echt aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn over dit model niet zulke meldingen bij ons bekend, maar als u contact opneemt met uw dealer kunnen ze kijken of er mogelijk een nieuwe bios update is.

Het is overigens inderdaad niet het dunste model (dat is de 14CL16) maar zon GTX 765m past ook niet zomaar in een 13". die moet toch wel enige koeling hebben :)
.Peter. schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:36:
[...]

Dit gaat over twee laptops met dezelfde OCZ Vertex 2 SSD. Ik heb nu weinig vertrouwen in OCZ SSDs, maar de Intel 320 die ik er voor in de plaats heb gekregen doet het verder uitstekend.
De OCZ Vertex 2 had zon beetje in alle merken laptops (dat had te maken met powerstates bleek later) problemen. Daarom zijn wij zelf (NBT) al heel vroeg gestopt met het leveren van de Vertex 2, de OCZ Vertex 3 was maar marginaal beter. Uitvalpercentages over de 20% werden soms gehaald.

Terwijl de gelijktijdig geleverde Crucial M4's het nogsteeds perfect doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:28
Iemand enig idee hoe lang de accu het van de 14CL17 volhoudt met een i3 processor? Ik kan erg weinig over dit mode vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:56
Ik was benieuwd naar wat ervaringen.
Ik ben op zoek naar een 13,3-15,6" laptop met een deftige videokaart voor een goede prijs.
Je komt dan al gauw bij 1 van de build to order laptops uit.
Ik heb er al wat gevonden maar vind te weinig gebruikservaringen, denk aan geluid ventilator,throttle, kwaliteit beeldscherm,algehele bouwkwalitiet.
Mijn voorkeur gaat denk ik uit naar de 14" msi met een GTX 760m, maar als 1 van de bovengenoemde punten duidelijk minder is kan het ook een andere worden.
Ik heb de volgende laptops gezien.

14" op basis van MSI ms 1492, nadelen zo'n 15% langzamer dan een GTX 765m
http://www.laptopplus.nl/...492-2gb-gtx-760m/1027010/

13,3" op basis van de clevo w230st, meest "sexy" wel erg dik. Met een GTX 765m
http://www.laptopplus.nl/...gtx-765m-full-hd/1026969/

15,6" op basis van de clevo w350stq ook weer GTX 765m
http://www.laptopplus.nl/...ch-clevo-w350stq/1027492/

15,6" op basis van? GTX 660m zo'n 40% trager dan een GTX 765. vreemde eend,want oud model. Echter scherpe prijs en voor 40euro de mogelijkheid om een nog beter scherm te kiezen. Geen idee of ik daar wat aan heb(doe geen grafische dingen), maar kan een mooi beeld wel waarderen.
http://www.xnotebooks.nl/...4000-optimus-ms-16ga.html

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barzi schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:20:
Iemand enig idee hoe lang de accu het van de 14CL17 volhoudt met een i3 processor? Ik kan erg weinig over dit mode vinden namelijk.
Omdat de accu iets kleiner is hangt het bij dit model enorm om het gebruik, hij kan echter wel 5 uur op een lading halen. Ik heb ze echter niet dagelijks hier staan dus heb het zelf niet uitgebreid getest.

Zal de volgende keer dit eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds een tijdje problemen als ik een usb stick aansluit op mijn BTO 15cl46 (muis etc. usb werkt gewoon).

Waneer ik een usb stick aansluit krijg ik geluidsbevesteging dat er iets aangesloten is, en na lang wachten is hij ook in computer te zien. Maar wanneer ik er iets heen verplaats krijg ik de error: kan dit item niet vinden. Dit item bevindt zich niet langer in computer. controleer de locatie van het item en probeer het opnieuw. verwisselbare schijf.

De usb stick werkt, ik heb hem geformateerd op een andere pc om te kijken of dat helpt (op de mijne vindt hij hem uiteraard niet).

In aparaatbeheer staat geen uitroepteken of niets, en het stuurprogramma opnieuw installeren heeft ook geen nut. Net als het opnieuw installeren van de usb drivers.

Iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u hem al eens in een andere poort gestoken?
Sommige USB 3.0 sticks (of poorten) willen nog wel eens wat "kieskeurig" zijn.

Ik zit dit over alle merken die wij verkopen, laatst een HP gehad die geen Crucial USB 3.0 sticks wou lezen in de USB 3.0 poort maar wel in de USB 2.0 poort bijv.

Test dus ook eens met een USB stick van een ander merk, het lijkt mij, zoals u het nu omschrijft, geen defect namelijk. Update ook even (indien mogelijk) uw chipset drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 21:06:
Het is overigens inderdaad niet het dunste model (dat is de 14CL16) maar zon GTX 765m past ook niet zomaar in een 13". die moet toch wel enige koeling hebben :)
Dat begrijp ik, maar een 14" geeft toch net wat meer ruimte. Het is ook gelukt met een Razer Blade namelijk, en die is zelfs maar 17mm hoog (al zal daar het nodige aan enigneering in zitten). Helaas hebben veel notebooks nog geen Displaypoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Volgens de review van notebookcheck heeft de clevo 13,3" betere cooling dan de 14" msi ge40, blijf het toch bijzonder vinden dat ze een deftige quad core met max 45w tdp en een videokaart met max 75w tdp redelijk gekoeld krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Nevermind..

[ Voor 99% gewijzigd door auto660 op 04-02-2014 07:37 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Afijn, je wordt er meteen op afgerekend als je een andere bios in de laptop flasht zodat de laptop ook daadwerkelijk bruikbaar wordt.
...
Dus ik heb nu een laptop van €1350 gekocht welke ik welgeteld 3 dagen heb kunnen gebruiken en daarna alleen maar weg is geweest voor een defect waarvan zij denken dat ik het heb veroorzaakt
Ongelooflijk, je flasht zowaar een volledig niet standaard en niet ondersteunde bios op je laptop die zogenaamd goed is, van een niet gelieerde derde partij, dan gaat hij vlak daarna stuk en dan ga je klagen dat je garantie wilt? Man, ik zou je hoofdschuddend weer de deur uit sturen.

Een bad flash is al je eigen risico, maar een gehobbyde bios? no way dat dit onder de garantie valt. Je mag je handjes dicht knijpen dat men er toch naar wilt kijken en wilt zien of er wellicht een andere reden voor te vinden is anders dan de bios en je niet meteen standaard de hoofdprijs rekent voor het zelf prutsen met het hart van de laptop. Ik denk dat je voor deze coulance van BTO wel wat extra geduld mag opbrengen.

BTO, topservice dat jullie überhaupt de moeite nemen.

Dat gezegd hebbende: ik heb ook sterk nagedacht over die Prema bios en had het bijna gedaan maar zag er toch maar vanaf omdat de totale gain in de enkele procenten gaat zitten en dat is me dat risico niet waard.
Er zijn al te veel verhalen over gebrickte dure laptops door die Prema biossen.

(Dat hij het een tijdje deed betekent niet dat het niet aan het bios ligt. Als je diesel tankt in plaats van benzine dan rijdt je auto ook nog wel tig kilometer voor hij gaat pruttelen)

Ps. in je sig biedt je nota bene een bios flash service aan...

[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 03-02-2014 19:31 . Reden: Je sig... bijna te hilarisch voor woorden :) ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Tijgert schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:28:
[...]

Ongelooflijk, je flasht zowaar een volledig niet standaard en niet ondersteunde bios op je laptop die zogenaamd goed is, van een niet gelieerde derde partij, dan gaat hij vlak daarna stuk en dan ga je klagen dat je garantie wilt? Man, ik zou je hoofdschuddend weer de deur uit sturen.

Een bad flash is al je eigen risico, maar een gehobbyde bios? no way dat dit onder de garantie valt. Je mag je handjes dicht knijpen dat men er toch naar wilt kijken en wilt zien of er wellicht een andere reden voor te vinden is anders dan de bios en je niet meteen standaard de hoofdprijs rekent voor het zelf prutsen met het hart van de laptop. Ik denk dat je voor deze coulance van BTO wel wat extra geduld mag opbrengen.

BTO, topservice dat jullie überhaupt de moeite nemen.

Dat gezegd hebbende: ik heb ook sterk nagedacht over die Prema bios en had het bijna gedaan maar zag er toch maar vanaf omdat de totale gain in de enkele procenten gaat zitten en dat is me dat risico niet waard.
Er zijn al te veel verhalen over gebrickte dure laptops door die Prema biossen.

(Dat hij het een tijdje deed betekent niet dat het niet aan het bios ligt. Als je diesel tankt in plaats van benzine dan rijdt je auto ook nog wel tig kilometer voor hij gaat pruttelen)
Ik was geïrriteerd door meerdere dingen waardoor deze niet zo bedoelde post kwam. Ik heb mijn post dan ook weggehaald omdat hij niks toevoegt aan dit topic en omdat het gewoon niet zo netjes was :$

[ Voor 49% gewijzigd door auto660 op 04-02-2014 07:39 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als er irritaties zijn dan praat je er over, je vraagt hulp of meningen, je gaat dan niet met modder gooien uit frustratie in die richting waaruit je juist de hulp wilt hebben.
Heb je ondertussen al contact gehad hierover?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik heb een BTO X-Book 17M39 die wat traag word de laatste tijd.
Nu wil ik een verse instal doen op een nieuwe ssd die ik er nog in moet zetten.
Passen gewoon alle gangbare 2.5inch ssd in met gewone sata aansluiting of moet er een speciaal soort ssd in?
De nieuwere ssds zijn ook 7 mm hoog ipv 9.5 mm bijvoorbeeld

[ Voor 10% gewijzigd door Goofy1978 op 08-02-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 17:45
De gangbare 2,5 inch SSD's zullen gewoon passen, zowel de 9,5 als de 7mm.
Het is meer bij de normale harddisks dat die nog wel eens wat dikker willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarbij moet worden opgemerkt dat als men een 7mm hoge SSD plaatst het vaak wel aan te raden is om er voor te zorgen dat hij niet kan rondschuiven. Er blijft bij 7mm namelijk wat speling naar boven over. Op zich minimaal maar het kan wel wat extra spanning op het SATA slot zetten.

Overigens zal dat model maximaal SATA 2 ondersteuning naar ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ik heb hem toen bij nbt besteld, zouden er ook bevestigings middelen voor een extera schijf bij geleverd zijn?
Dan moet ik nog eens zoeken op zolder

edit
Die zitten er niet bij heb net gekeken, je kan ze ook nergens bestellen bij bto voor zover ik kan zien.
wel hd houders die de dvd rom vervangen maar die wil ik houden, heb nog een extra plek in de laptop zelf over.

[ Voor 43% gewijzigd door Goofy1978 op 09-02-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Noot: in sommige bays past ook een 12,5mm drive. Zoals in mijn 17CL47, intern lukt het niet, maar in de caddy weer wel. Hij gaat dan wat stroef erin en er uit, maar heb zo wel 2TB er bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
zit een blu ray speler in die ik wil houden, en heb niet veel opslag nodig alleen een snelle ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Tijgert schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:36:
Als er irritaties zijn dan praat je er over, je vraagt hulp of meningen, je gaat dan niet met modder gooien uit frustratie in die richting waaruit je juist de hulp wilt hebben.
Heb je ondertussen al contact gehad hierover?
Ja, het was inderdaad niet zo netjes. Ik heb mijn bericht dan ook weggehaald omdat ik er achteraf ook geen goed gevoel over had.

Maar ik heb contact met BTO gehad en het moederbord en de processor zijn onder coulance vervangen (en hier heb ik BTO dan ook voor bedankt) en ik typ dit bericht nu vanaf mijn BTO 15CL57 :9

Dus thumbs up voor BTO 8) (en nee, ik doe niet aan facebook...)

[ Voor 4% gewijzigd door auto660 op 09-02-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
De ssd inbouwen en installeren is gelukt en windows start nu ook weer razendsnel op.
Heb stukjes dubbelzijdige tape gebruikt om te zorgen dat de ssd niet kan verschuiven.
Is een crucial m500 120gb
En bedankt iedereen voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Goofy1978 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 19:18:
De ssd inbouwen en installeren is gelukt en windows start nu ook weer razendsnel op.
Heb stukjes dubbelzijdige tape gebruikt om te zorgen dat de ssd niet kan verschuiven.
Is een crucial m500 120gb
En bedankt iedereen voor de tips.
Op lange termijn zou ik toch stukjes mouche ertussen steken :) plakband komt waarschijnlijk los door de hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Ja het laat idd een keer los, maar heb de tape aan de bovenkant van de ssd geplakt zodat de afdekplaat de schijf naar beneden drukt en de tape zelf klem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Goofy1978 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:16:
Ja het laat idd een keer los, maar heb de tape aan de bovenkant van de ssd geplakt zodat de afdekplaat de schijf naar beneden drukt en de tape zelf klem zit.
Op die plek heb ik dus de mouche gestoken. :)

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Is het mogelijk om 3 externe beeldschermen op mijn 17cl58 aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 17CL58 heeft één HDMI poort en één VGA poort.
Dat maakt het dus fysiek onmogelijk.

Er zijn wel modellen met bijv. Displayport (afhankelijk van type / versie kun je dan daisychainen) of 3 uitgangen maar dan moet er ook worden gekeken naar de 3Dkaart wat hij kan outputen en welke resoluties.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 16:55
Hallo, Ik heb een clevo p150em en viel mij op dat de PCH temperaturen tijdens het gamen richting de 90 graden gaan. Nou had ik gelezen dat de pch onder het toetsenbord zat, maar bij de p150em zit er een stuk plastick van de behuizing voor en valt hier dus ook niks aan te doen (was van plan er een cooling pad op te doen, want dit schijnt al 20 graden te schelen). Bij de p1xxSM series kun je er wel gewoon bij om dit probleem op te lossen, want dit lijkt me meer op een design fout en dat hier dus ook daadwerkelijk moederborden aan kapot zullen gaan..

Idle / tijdens internetten is de pch 75 graden. (het merk is geen BTO, maar van jullie nederlandse collega's)

Oeps, ik zie net dat voor XNB een eigen topic is, excuses hiervoor O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Chaosstorm op 14-02-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 10:33
Ik ben zelf een BTO aan het overwegen als toekomstige notebook en zie dat de website van BTO tegenwoordig een stuk overzichterlijker is. Echter heeft de site nog steeds geen SSL/TLS beveiliging, dat vind ik toch best onprofessioneel anno 2014, helemaal voor een site die computers verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Matthijs8 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:04:
Ik ben zelf een BTO aan het overwegen als toekomstige notebook en zie dat de website van BTO tegenwoordig een stuk overzichterlijker is. Echter heeft de site nog steeds geen SSL/TLS beveiliging, dat vind ik toch best onprofessioneel anno 2014, helemaal voor een site die computers verkoopt.
Alternate, Coolblue, Bol.com,... worden pas via TLS beveiligd als je de bankgegevens enzo moet invullen (soms ook vanaf dat je de winkelwagen bekijkt). Dit is bij BTO ook zo volgens mij (ik heb een overschrijving gedaan en het is alweer een tijdje geleden).

[ Voor 3% gewijzigd door gangsta_playa op 18-02-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Ik heb even gekeken en bij die 3 winkels als je iets in je winkelmandje plaatst of vanuit je winkelmandje op bestellen klikt, schakelen ze allemaal over naar HTTPS. Als je bij Bol en Alternate direct vanuit de beginpagina inlogt op je account gaat het ook via HTTPS, alleen bij Coolblue niet, maar daar is vanuit het winkelwagentje inloggen wel beveiligd.
Bij bto.eu kan je niet via HTTPS inloggen en de persoonlijke gegevens die je moet opgeven tijdens een bestelling gaan ook niet via HTTPS. Zelfde voor de login voor dealers.
Ik heb in verschillende browsers geprobeerd de site handmatig via HTTPS te bereiken, maar dan wordt ie automatisch naar de HTTP versie gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Matthijs8 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:02:
Ik heb even gekeken en bij die 3 winkels als je iets in je winkelmandje plaatst of vanuit je winkelmandje op bestellen klikt, schakelen ze allemaal over naar HTTPS. Als je bij Bol en Alternate direct vanuit de beginpagina inlogt op je account gaat het ook via HTTPS, alleen bij Coolblue niet, maar daar is vanuit het winkelwagentje inloggen wel beveiligd.
Bij bto.eu kan je niet via HTTPS inloggen en de persoonlijke gegevens die je moet opgeven tijdens een bestelling gaan ook niet via HTTPS. Zelfde voor de login voor dealers.
Ik heb in verschillende browsers geprobeerd de site handmatig via HTTPS te bereiken, maar dan wordt ie automatisch naar de HTTP versie gestuurd.
Dan moetten we maar even wachten op een verklaring :). De nieuwe site ziet er inderdaad wel beter uit. Alleen zijn er een paar computers weg. Zoals de 17 inch laptop met dual GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

gangsta_playa schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:59:
[...]
Dan moetten we maar even wachten op een verklaring :). De nieuwe site ziet er inderdaad wel beter uit. Alleen zijn er een paar computers weg. Zoals de 17 inch laptop met dual GPU.
De verklaring is dat HTTPS op de server reeds aangevraagd is maar door een aantal oorzaken momenteel nog niet actief is. Hier wordt aan gewerkt en op onze testsite is deze inmiddels aktief. Het is een kwestie van dagen, weken dat dit op de live site ook aktief zal worden.

De opvolger van de 17CL60 komt eraan om je vraag te beantwoorden, dat is de versie dus met SLi / Crossfire.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
Goedendag,

Ik ben aan het orienteren om een nieuwe notebook aan te schaffen... Helaas is een desktop geen optie, en ben dan ook bij BTO terecht gekomen bij twee modellen...

15M55 15"
13cl58 13"

Beiden met 2x8GB en Dual AC Wifi en 765GTX. Zelf heb ik nog een 512GB SSD liggen. Qua prijs liggen ze enorm bij elkaar.. Mijn voornaamste taken zullen zijn:

Programmeren, VM's draaien en gamen!

Ik twijfel enorm... Wat zijn de gemiddelde temperaturen idle? En wat tijdens het gamen? Hoe zit het met de tijden van de accu? Hoe zit het qua geluidsproductie idle en tijdens het stressen van de laptop? Helaas is mijn budget ook dit bedrag ongeveer maximaal wat ik te besteden heb.

Het voordeel van de 13 over de 15 is een kleiner formaat, geen numpad en een ips paneel! Het voordeel van de 15 is het steelseries keyboard, iets groter scherm.

In afwachting van een bericht!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:22

RyuuPro

That Damn Fly

Spuitelf schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:15:
Goedendag,

Ik ben aan het orienteren om een nieuwe notebook aan te schaffen... Helaas is een desktop geen optie, en ben dan ook bij BTO terecht gekomen bij twee modellen...

15M55 15"
13cl58 13"

Beiden met 2x8GB en Dual AC Wifi en 765GTX. Zelf heb ik nog een 512GB SSD liggen. Qua prijs liggen ze enorm bij elkaar.. Mijn voornaamste taken zullen zijn:

Ik twijfel enorm... Wat zijn de gemiddelde temperaturen idle? En wat tijdens het gamen? Hoe zit het met de tijden van de accu? Hoe zit het qua geluidsproductie idle en tijdens het stressen van de laptop? Helaas is mijn budget ook dit bedrag ongeveer maximaal wat ik te besteden heb.

Het voordeel van de 13 over de 15 is een kleiner formaat, geen numpad en een ips paneel! Het voordeel van de 15 is het steelseries keyboard, iets groter scherm.

Ik heb zelf de 15M55 (met AC7260 en Artic Koelpasta).
- Temperaturen onder full load ~60-80 graden.
- Accu: 2-3 uur bij normaal gebruik (Internet enz. met scherm op 50%)
- Geluidsproductie Idle: Ik hoor hem bijna niet.
- Stressen: Je hoort hem wel, maar dat is stil vergeleken met de HP Laptops die de TU's altijd hebben.

Kaze Ni Nare

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-05 21:15
RyuuPro schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:42:
[...]

Ik heb zelf de 15M55 (met AC7260 en Artic Koelpasta).
- Temperaturen onder full load ~60-80 graden.
- Geluidsproductie Idle: Ik hoor hem bijna niet.
- Stressen: Je hoort hem wel, maar dat is stil vergeleken met de HP Laptops die de TU's altijd hebben.
Hmm.. 2-3 uur... dat is wel heel kort voor een laptop anno 2014 waar de dedicated graphics card van uit geschakeld word bij geen gebruik. Wat zijn de plekken op de laptop tijdens load waar het enorm heet word?

• gangsta_playa
Spuitelf schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Hmm.. 2-3 uur... dat is wel heel kort voor een laptop anno 2014 waar de dedicated graphics card van uit geschakeld word bij geen gebruik. Wat zijn de plekken op de laptop tijdens load waar het enorm heet word?
Review 15m55 ( MSI MS-16gc barebone):
http://forum.notebookreview.com/msi/726398-ms-16gc-ge60-barebone-review.html
Zoals de eerste alinea in die review zegt: bijna gelijk aan de MSI GE60 (Msi verkoopt ook zen eigen barebones): http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GE60-i789W7H-Notebook.77855.0.html

Review 13cl58 (Clevo W230ST barebone):
http://www.notebookcheck.net/Review-One-K33-3E-Clevo-W230ST-Barebones-Notebook.99914.0.html

Zelf vind ik de reviews van notebookcheck de moeite waard om eens helemaal door te lezen. Denk er wel om dat zij waarschijnlijk een andere configuratie hebben. (Mogelijk een andere gpu, cpu,...)

• Universal Creations
RyuuPro schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:42:
Dat is bij de 17cl58 wel beter, want daar haal ik 4-5uur met internetten (scherm op 40%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Spuitelf schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Tja 6-cels accu's he.

Ik heb het maar 1 keer kunnen voelen, dat was op een LAN met 50 man in dezelfde ruimte.
Toen werd het omhulsel van het toetsenbord redelijk warm. (Maar niet oncomfortabel)
Voor de rest er nooit wat van gevoeld. (Afgezien van de warme luchtstroom)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Spuitelf schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:15:
Goedendag,

15M55 15"
13cl58 13"

Op notebookcheck staat voor de Clevo w230st (want dat is de BTO onderhuids) een review met alle antwoorden op je vragen.
Ik heb hem zelf ook.
Hij word aardig warm en onder load is hij ontiegelijk luidruchtig.
Idle hij echter voor mij niet hoorbaar en het scherm is werkelijk fantastisch.
Toetsenbord is trouwens juist 1 van de sterke punten van deze laptop.
De speakers zijn zeer matig, blikkerig geluid en ze gaan totaal niet hard, ondanks het onkyo label....
Zelf heb ik er bewust een i3-4000m inzitten, want hij schijnt te throttlen bij turbo boost.
Op termijn als de i5-4000u of hoger ergens verkrijgbaar is(al dan niet uit een defecte laptop) dan vervang ik hem daarvoor. De koeling voor de cpu en gpu is namelijk gecombineerd.

Ik heb me van te voren goed ingelezen en was me volledige bewust van de nadelen/voordelen.
Voordelen:
Gewicht (2KG)
Scherm (volgens mij vind je op geen enkele build to order een betere en heel belangrijk niet glossy)
Uitbreidingssloten (2x msata en 1 2,5" ssd)
Dikke videokaart (GTX765M)
Custom Bios verkrijgbaar van Prema (dit geld voor alle clevo's)
Toetsenbord (echt top, lekker veel ruimte tussen de toetsen en typt uitstekend)
Led verlichting in het toetsenbord
120w brick (qua gewicht en omvang lekker klein en dus makkelijk mee te nemen)
Design (puur persoonlijk, lekker spartaans)

Nadelen:
Geluid (bar en boos, echt slecht)
Redelijk dik (3,2CM)
Koeling (1 ventilator voor cpu/gpu, hierdoor kan hij onder load behoorlijk luidruchtig zijn)
Batterijduur (maximaal 3,5uur wellicht met custom bios naar 4uur te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
Sinned123, volgens mij waren de U serie processors BGA (ball grid array) en worden deze gesoldeerd op de socket, het lijkt me niet dat dat zal gaan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Oef dat is balen.
Geen andere cpu's met lage tdp die wel gaan passen?

Al gekeken.
Had nog een i3-4100m kunnen hebben, de rest heeft allemaal turboboost.
En alle E/Y/U varianten zijn BGA.

[ Voor 47% gewijzigd door Sinned123 op 21-02-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Sinned123 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:52:Zelf heb ik er bewust een i3-4000m inzitten, want hij schijnt te throttlen bij turbo boost.
Op termijn als de i5-4000u of hoger ergens verkrijgbaar is(al dan niet uit een defecte laptop) dan vervang ik hem daarvoor. De koeling voor de cpu en gpu is namelijk gecombineerd.
Ik heb er een i7-4700HQ inzitten en Prime95 krijgt hem niet eens uit Turbo Boost :P
(Wel met fan op 100% :p )

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Die BTO laptops zien er goed uit, maar ik zou graag een 680M erin willen bouwen, geeft zoveel meer bang voor je buck. Ik ga het even vragen aan de BTO klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
The Great HooD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:47:
Die BTO laptops zien er goed uit, maar ik zou graag een 680M erin willen bouwen, geeft zoveel meer bang voor je buck. Ik ga het even vragen aan de BTO klantenservice.
De 680m is wel een leuke vga, maar dan kun je beter voor een 780m gaan. Die heeft veel sneller video geheugen ook de extra shaders zijn een leuke bij komst. (zelf heb ik ook een gtx 680m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Great HooD schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:47:
In welk model?
Want zoals de user boven ons zegt zijn er al diverse modellen met GTX 770m en GTX 780m 3dkaart in MXM formaat (dus ook upgradeable alhoewel ik op dit moment prijs / prestatie niet zou weten naar wat u die zou willen upgraden)

Overigens zijn nu ook de K5100m quadro's een optie voor professioneel gebruik.
Maar terug naar de originele vraag, waarom de GTX 680m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik wilde net een mailtje sturen, anders doe ik het maar even beide. Ik heb op internet wat benchmarks opgezocht, en daarbij kwam ik uit op een betere prestatie van de 680M in vergelijking met duurdere GPU zoals de 770M. Ik bedoel dit model overigens:

X•BOOK 13CL58 GTX765 IPS

Hier heb ik een goed overzicht van de vergelijkingen die ik bedoel:

http://www.notebookcheck....70M-GTX-765M.93277.0.html

Nadat ik de Alienware 14 heb afgeschreven ga ik voor dit model, geeft me meer kracht voor minder geld. En makkelijker uitbreidbaar in de toekomst dus dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de verschillen onderling zijn duidelijk.
een GTX 765m is de instap (zover je daar over kunt spreken) GTX kaart tegenover de hoogst (en veel duurder) geplaatste GTX van de vorige generatie. (welke ook flink wat meer stroom trekt)

Punt is echter dat in de 13CL58 echt maar de 765 kaart gaat, net zoals in de 17CL58.
Dat zijn namelijk geen MXM kaarten.

Zie de binnenkant van de 13CL58:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/xl/197088-7.jpg

Het is dus niet mogelijk om deze kaart te vervangen, enkel op de 15CL56 en 17CL56 series zijn GTX kaarten geleverd in MXM format op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Aha, ok dank. Nouja dan bestel ik hem met de 765M. Hartstikke bedankt voor reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Ik denk ook dat de GTX680M veel te veel warmte gaat opwekken. 110W tegenover de GTX780M (100W) en de GTX765M (<75W). De 13CL58 zou volgens mij nooit die warmte kunnen afvoeren zonder boven de 100 graden Celsius te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update n.a.v. mijn postings van afgelopen oktober en dan met name bedoeld voor degenen die 'overwegen' een BTO Clevo aan te gaan schaffen, maar nog niet hebben (durven) besluiten.

Ik ben nog steeds uiterst tevreden over onderstaande laptop. (hieronder even de highlights van het flaptopje weergegeven zodat we weten waarover we 't hebben)
Een waar snelheidsheidsduiveltje, zo kan ik na bijna 6 maanden gebruik vaststellen!

Warmteafvoer : prima (is een regelmatig terugkerend 'gespreksitem' in dit lange forumtopic, constateer ik)
Geluidsproductie : internetten, Office-applicaties en meer van dat 'gedoe' : muisstil.
Geluidsproductie : gamen, virusscannen en andere taken die wat van het systeem 'vragen': nadrukkelijk hoorbaar, maar in mijn beleving nooit storend

1 min of meer 'echt' minpuntje : daar ik de machine als desktopvervanger gebruik, is de accu permanent niet in de machine aanwezig. Door de wijze waarop Clevo zijn case heeft gebouwd, ontbreekt daardoor linksvoor een steunvoetje van de machine. Bij vrij heftig typen op de toetsen linksonder op het toetsenbord, veroorzaakt dit enige resonantie / vering, maar nét niet storend.
Da's ook het enige minpuntje dat ik na bijna 6 maanden gebruik kan opnoemen.

laptop : BTO Clevo P170SM X*book 17CL56

Processor : i7-4900MQ

Geheugen : 32 gig DDR3 (BTO selected)

Harddisk(s) : 2x SSD Samsung 840 pro (2x 512 Gb)

Videokaart(en) : Nvidia GTX780M + Intel HD4600

Brander : Blue Ray brander

Netwerkkaart(en) : Bigfoot Killer wireless N1103

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Ik heb een 13" aangeschaft, maar nu herkent NVIDIA drivers mijn 765M niet, zowel de drivers op de disk, als de nieuwste drivers op de NVIDIA site. Hij zegt dat er geen hardware te vinden is.

Ik draai Windows 8.1, loopt als een zonnetje, alleen zonder 765M kan ik niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
heb ik ook gehad.
Bij mij crashte hij ook nog eens elke 10a15min.
Beetje gestoeid met geheugen (er 1 uitgehaald) en sindsdien werkt hij goed.
Weet nog steeds niet of het de module of het bankje is(moet ik nog testen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb een driver gepakt die net ff een tikje ouder is dan de nieuwste en hij werkte direct. Wat een super laptop. Laat binnenkort wel even een review achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit momenteel erg te twijfelen tussen de 17m55 en de 17cl58 (beide met de GTX 765m).

Gewicht, looks en het kleine prijsverschil zijn voor mij niet belangrijk. Wat de 17m55 aantrekkelijk maakt is het Steelseries toetsenbord, aangezien ik de laptop voornamelijk ga gebruiken voor het gamen. Aan de andere kant lijkt de cl58 serie een stuk populairder (ondanks het hele slechte speaker systeem?).

Wat raden jullie mij aan? Bouwkwaliteit en temperaturen tijdens het gamen zijn voor mij het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Laatst online: 30-12-2024
Begrijp ik het nou goed dat de 'Alternate' laptops eigenlijk gewoon BTO laptops zijn?

De Alternate laptops zijn wel een stuk goedkoper dan wanneer je een BTO laptop zelf zou samen stellen. Zijn die wel gewoon precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Stab schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:56:
Begrijp ik het nou goed dat de 'Alternate' laptops eigenlijk gewoon BTO laptops zijn?

De Alternate laptops zijn wel een stuk goedkoper dan wanneer je een BTO laptop zelf zou samen stellen. Zijn die wel gewoon precies hetzelfde?
Ja, dat zijn dezelfde. Met wel als verschil dat je voor de rest dus niets kan customizen.
(Ik kan bijv. mijn config van mijn 15M55 niet bestellen bij Alternate)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:40

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik heb de X-BOOK 17M27+ variant en alhoewel dit model al lang en breed uit de productie is wilde ik toch nog even een opmerking plaatsen die voor mogelijke toekomstige model van belang kan zijn.

Op beide connectie punten van het scherm en de bodem is het frame rondom het scherm gescheurd. Al vanaf dag 1 dat ik de laptop had klonk het altijd al wat ongezond terwijl ik de laptop opende (altijd gekraak), maar aangezien ik niks kon aanpassen en alles leek te werken heb ik er nooit iets mee gedaan. Sinds een jaar loop ik nu rond met steeds groter wordende scheuren, waarbij ik de stukken frame meer en meer terug moet duwen.

Ik heb de laptop overigens nooit laten vallen. Mijn advies voor BTO is dan ook om mogelijk het schermframe iets minder gespannen te monteren dan het geval was met mijn laptop. Maar mogelijk betreft het bij mij een productiefout.

Wat foto's ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vgGkmoZ63pnQ2l6ianO39rst/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OuZ7bi3IMHb11X3psnfrahXs/medium.jpg

Hebben jullie hier meer meldingen van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
Ik zit te kijken naar de 15CL56 en 15CL58. Als ik een 58 configureer met 4 ram modules heb ik dan nog profijt van de Triple Channel techniek? Of wordt Quadruple Channel ook ondersteund?
En als ik de Killer 450N netwerkkaart neem, wordt die dan ook op 3 antennes aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-09 07:50

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb recentelijk een irritant probleem met mijn 15cl37. Als de laptop op een verhoogje staat, dan komt het soms voor dat het scherm overloopt met rode pixels. Als ik druk zet op de linkerkant van de laptop gaat het weg, als ik druk zet aan de rechterkant komen er kleurtjes bij :P

Vrij irritant probleem dus. Via HDMI komt dit probleem niet voor. Zou dit moeilijk zijn om zelf op te lossen? Ik kan met mijn eindwerk nu mijn laptop echt niet enkele weken missen. Gelukkig komt het probleem niet altijd voor, en is het op te lossen door bijvoorbeeld de linkerbovenkant een klein beetje te verhogen. Ik hoop alleen dat het de komende maanden niet erger wordt :P

Ondertussen eens een andere vraag. Is de 15cl37 nog geschikt om bijvoorbeeld een 780m in te bouwen ipv de 6970m? En kan de processor ook een upgrade krijgen naar de nieuwste modellen?

Toch even onderzocht en de 2630qm is misschien te vervangen door een i7-3***qm? De 780m heeft precies wel een veel hogere TDP dan de 6970m helaas...

[ Voor 20% gewijzigd door ETzPliskin op 09-03-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik heb vannacht een 15cl54 gekocht met extra geheugen, SSD, GPU upgrade naar 750m en grotere hardeschijf. Tot grote (positieve) verbazing is hij vanmiddag al verzonden met DHL.
Wellicht komt hij morgen of anders maandag dus al aan...

Dat is wel erg snel niet? Rustige tijden bij BTO? Of hebben ze daar veel configuraties al zo klaar staan ofzo? Haha.

Nou ja ik plaats hier wat de bevindingen zijn als ik hem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levering op zaterdag is ivm aangetekend uitgesloten.
Maandag zal het dus worden.

In principe is het iets rustiger, dat zie je ieder jaar rondom verkiezingen, vakanties en de tijd voor het vakantiegeld.

Iedere BTO wordt naar specificaties klant gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:01:
Levering op zaterdag is ivm aangetekend uitgesloten.
Maandag zal het dus worden.

In principe is het iets rustiger, dat zie je ieder jaar rondom verkiezingen, vakanties en de tijd voor het vakantiegeld.

Iedere BTO wordt naar specificaties klant gebouwd.
Oke dank. Dan wacht ik rustig op maandag.
Ik had alleen niet zo'n snelle levering verwacht. Zie toch veel mensen die het hebben over dagen tot weken van de levering.
Nou kost het inderdaad ook niet zo veel tijd om dat allemaal in te bouwen / installeren maar erg snelle service dus in ieder geval. Goede zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Nog een vraag trouwens. Ik kan weinig vinden over de 15cl54, ook niet als ik op de het barebones model 'Clevo W650SR' zoek.

Weten jullie wellicht nog andere laptops die op hetzelfde model gebaseerd zijn? Ik heb nog maar 1 review kunnen vinden en in die versie zat ook geen IPS scherm zoals dat in de 15cl54 wel zit.

Zou er graag wat meer over lezen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Ik weet verder niet zo veel over de laptop en er valt inderdaad maar weinig over te vinden, wel vond ik dit draadje. Ik heb hem niet gelezen maar in die 3 pagina's moet wel iets nuttigs staan:
http://forum.notebookrevi...s-w650sr-np6652-love.html
Als het gewoon slap gelul is dan heb je alvast mijn excuus voor het aanraden van dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
auto660 schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 22:39:
Ik weet verder niet zo veel over de laptop en er valt inderdaad maar weinig over te vinden, wel vond ik dit draadje. Ik heb hem niet gelezen maar in die 3 pagina's moet wel iets nuttigs staan:
http://forum.notebookrevi...s-w650sr-np6652-love.html
Als het gewoon slap gelul is dan heb je alvast mijn excuus voor het aanraden van dit draadje.
Thanks. Die had ik ook al gevonden inderdaad. Wel goed om te lezen.

Verder kan ik niets vinden over deze laptop :D
Misschien kan Notebook Totaal nog wat ophelderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de vraag?
Heb zelf een 15CL54 maar ik weet niet of het helemaal "net" is als wij onder ons bedrijven account ervaringen gaan delen.

Gerichte vragen mogen wij uiteraard wel beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik wil tzt een 17CL56 aanschaffen met een 770/780m. Ik heb me al veel ingelezen over de display en performance van de apparaten, maar ik kon niet veel vinden over de kwaliteit van de luidsprekers. Ik kom van een 15 inch CMBP af en het geluid daarvan vind ik dik prima. Hoe verhoudt dat zich tov de 17cl56?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als het geluid van de 17CL56 hetzelfde is als van de 17CL58, dan klinkt het bagger. Ik heb ook vrijwel meteen een losse luidspreker aangeschaft voor bij de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Verwijderd schreef op zondag 16 maart 2014 @ 12:33:
Wat is de vraag?
Heb zelf een 15CL54 maar ik weet niet of het helemaal "net" is als wij onder ons bedrijven account ervaringen gaan delen.

Gerichte vragen mogen wij uiteraard wel beantwoorden.
Nou ik zou graag wat meer willen lezen over de laptop. Reviews en dergelijke. Die kan ik helaas nergens vinden. En als ik zoek op barebones model van Clevo vind ik ook maar 1 review van een laptop die op die barebones is gebaseerd.

De vraag is dus of je misschien nog meer laptopmodellen kent die van hetzelfde barebones gebruik maken.

Mag ik aan jou wel nog vragen hoe heet jouw CPU / GPU worden bij intensief gebruik? (renderen bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:54:
Als het geluid van de 17CL56 hetzelfde is als van de 17CL58, dan klinkt het bagger. Ik heb ook vrijwel meteen een losse luidspreker aangeschaft voor bij de laptop.
Dat is niet precies de zelfde speakersetup. De CL56 gaat harder maar de macbooks staan standaard wel bekend om hun goede geluid uit dunne behuizingen.

De laptop die zich kan meten met de CMBP zou de M55 en M59 series zijn.
De CL56 staat qua speakerset daar inderdaad onder, maar voor normaal gebruik horen we er geen klachten over, wil je echt muziek er op luisteren is een extern set (maar dat is bij iedere laptop eigenlijk wel zo op de oude MSI L735 series na bijv.) wel aangeraden.
Stab schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:24:
[...]

Nou ik zou graag wat meer willen lezen over de laptop. Reviews en dergelijke. Die kan ik helaas nergens vinden. En als ik zoek op barebones model van Clevo vind ik ook maar 1 review van een laptop die op die barebones is gebaseerd.

De vraag is dus of je misschien nog meer laptopmodellen kent die van hetzelfde barebones gebruik maken.

Mag ik aan jou wel nog vragen hoe heet jouw CPU / GPU worden bij intensief gebruik? (renderen bv)
Met alle plezier, maar ik geloof dat u vandaag uw laptop al gaat ontvangen ;)
Dus ik zou haast willen zeggen, laat juist u als gebruiker (ipv bedrijvenaccount) hier weten hoe hij bevalt.
Daar hebben denk ik veel gebruikers wat aan en het is (ook voor ons) altijd leuk om ervaringen te lezen!

Maar zo even snel (dus niet uitgebreid getest) kom ik op 74 graden met een GT 740m.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iuigi schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:29:
Ik wil tzt een 17CL56 aanschaffen met een 770/780m. Ik heb me al veel ingelezen over de display en performance van de apparaten, maar ik kon niet veel vinden over de kwaliteit van de luidsprekers. Ik kom van een 15 inch CMBP af en het geluid daarvan vind ik dik prima. Hoe verhoudt dat zich tov de 17cl56?
Héél kort samengevat ? Zelden een beroerder geluid gehoord.

Minder kort? Daar ik mijn 17CL56 (okt. 2013) niet voor het luisteren naar muziek heb aangeschaft, boeit mij dat dan ook niet echt. Als ik echter een mp3tje of zo download om dat later naar CD te branden voor gebruik in de auto en ik beluister het MP3'tje om het even op volledigheid etc. etc. te controleren, dan 'schieten mij de tranen in de ogen vanwege de beroerde geluidskwaliteit' -> erg flets / blikkerig en futloos geluid, maar zoals gezegd : voor de geluidskwaliteit heb ik het ding niet gekocht..................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s e k
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-09 20:25
Ik sluit me aan bij aan bij niet relevant. Van de kwaliteit van het geluid moet je niets verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:17:
maar dat is bij iedere laptop eigenlijk wel zo op de oude MSI L735 series na bijv.) wel aangeraden.
Mijn vorige laptop was een Dell Studio 17 en ik heb nog nooit zo'n goed geluid uit een laptop gehoord als bij die. Maar goed. Ik heb nu gewoon een Minirig luidspreker erbij en dat is nog meer genieten... (kost ook wat, heb je ook wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik heb vandaag mijn nieuwe BTO 15CL54 ontvangen. Aangezien er weinig op internet te vinden is over deze notebook, zal ik een duit in het zakje doen en mijn ervaringen tot nu toe delen.

Ik heb de volgende configuratie gekozen:
CPU: i7 4700MQ
GPU: Geforce GT 750m
MEM: 16 GB @ 1600 mhz
HDD: 1TB 7200 rpm + Samsung Evo 120GB SSD

Ik was op zoek naar een laptop met een IPS scherm in de prijsklasse 1000-1500 euro waar ik HD / 4K beelden mee kan editen en color graden. Tot mijn verbazing zijn er eigenlijk maar een beperkt aantal opties. Bij BTO was de prijs goed en kon ik zelf bepalen wat er nou allemaal voor hardware in zou komen.

Op donderdagavond de laptop besteld, de dag erna (vrijdag) verzonden met DHL. Supersnel dus.
Verpakking enzo ook allemaal goed.

De laptop ziet er mooi uit, eenvoudig doch zakelijk. Wat we me wel direct opviel is dat het scherm eigenlijk kleiner is dan ik had verwacht. Dat komt door de 16:9 verhouding. Mijn oude laptop is 16:10 en hoewel die maar 5% meer schermoppervlakte heeft, lijkt hij een heel stuk groter. Dat komt vooral omdat je 'in de hoogte' wat mist.
Ik wen er wel aan.

Het IPS scherm is prima. Doet weinig onder voor mijn IPS stand-alone schermen van mijn PC zo op eerste blik.
De laptop is razendsnel. Ik heb al snel even mijn Premiere CS6 er op gezet en een testje gedaan om te kijken hoe de laptop het trekt, maar dat gaat allemaal prima. De GPU (GT 750m) is snel genoeg om de 'previews' te kunnen renderen en in realtime af te spelen op 1080p, zelfs met wat effecten erover heen. Het renderen + exporteren zelf gebeurt voornamelijk op de CPU en gaat zo op eerste oogopslag minstens net zo snel als mijn desktop i5 2500k.
Ook even de temperaturen in de gaten gehouden. Na een minuut of 3 exporteren zat de CPU op 75 graden C bij 90-100% gebruik. Daar leek de temperatuur te stagneren.
Niet slecht voor zo'n dunne laptop lijkt me. Die Haswells moeten dat toch wel afkunnen.
Ik heb er nog een 'cooling plate' bij besteld gisteren zodat die temperaturen niet nog veel hoger worden in de zomer dadelijk.

Ook is de laptop erg stil, tot dat de GPU wordt aangeslingerd. Dan maakt hij vrij veel lawaai. Geen probleem voor mij overigens, want dat gebeurt alleen als er 'gewerkt moet worden'.

Batterijduur leek me wel wat tegen te vallen. Na een uur of 1.5 - 2 is het wel gebeurd.

Wat wel echt belabberd is, zijn de ingebouwde speakers. Slechtste geluid wat ik ooit uit een laptop heb gehoord en ik verwacht heus geen wonderen van een laptop. Schel en blikkerig.

Wat me als laatste nog opviel is dat de behuizing van het scherm enorm dun is en gemaakt is van 'zacht' plastic. Als ik de 2 uiteinden van het scherm vastpak en een heeel klein beetje kracht zet, dan 'buigt' het scherm echt. Is dit normaal? Dit geeft me nu niet echt het vertrouwen dat dit heel lang goed zal gaan. Wellicht overdrijf ik, maar als je de laptop in je leven 1000 keer open en dicht doet dan is dit misschien toch wel van belang.

Mousepad en keyboard zijn neutraal. Niks bijzonders, maar voelen wel degelijk aan.

Nou, voorlopige conclusies over de 15cl54:

Positief:
+ IPS scherm is mooi
+ Ingebouwde hardware i.c.m. IPS nergens anders voor deze prijs in een laptop te krijgen
+ Razendsnel
+ Prijs / specs verhouding

Negatief:
- Dunne behuizing van het scherm, voelt fragiel aan
- Accuduur
- 16:9 beeldverhouding. 16:10 is toch echt beter
- Geluid van de speakers. Niet om aan te horen.

Al met al tot nu toe tevreden over de snelheid van BTO en de laptop zelf. Ik heb nu in principe een Macbook Pro van 15 inchh, maar dan zonder 16:10, een goedkopere behuizing en kutgeluid, maar wel voor de helft van de prijs...

Geen slechte deal dus dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Stab op 18-03-2014 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Laatst online: 14-02 14:15
Goede en uitgebreide review! Je had misschien beter even kunnen wachten met deze aankoop. Dit model is nl. ook leverbaar met de opvolger van de GT 750M, een GTX 850M GDDR5. En de prijs ligt niet veel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
evert1982 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:28:
Goede en uitgebreide review! Je had misschien beter even kunnen wachten met deze aankoop. Dit model is nl. ook leverbaar met de opvolger van de GT 750M, een GTX 850M GDDR5. En de prijs ligt niet veel hoger.
Dank.
Oke, daar heb ik niets over kunnen vinden. Gaat BTO deze ook implementeren in de 15cl54?? En per wanneer?

Overigens is er wederom een DDR3 versie van de GTX 850m en ook een GDDR5 versie. Ik denk dat de snelheidswinst met de DDR3 versie op zich nog wel meevalt, maar als ze deze laptop vanaf volgende week gaan leveren met een 850m met GDDR5 voor een vergelijkbare prijs, dan voel ik me wel genaaid ja :D

[ Voor 32% gewijzigd door Stab op 18-03-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Door mijn recente ervaringen met Lenovo heb ik alle vertrouwen verloren in laptops. Maar ik kom er niet onderuit dat zo'n ding haast onmisbaar is en dus moet ik verder zoeken naar zo'n apparaat.

De T440p van Lenovo was op papier gewoon het perfecte apparaat. Nu blijft eigenlijk de Clevo based laptop nog over die aan mijn eisen voldoet, maar daarover zijn nogal wat meningen bekend. Ik zal even opsommen wat ik nodig heb en dan zet ik erachter waarom ik MISSCHIEN een BTO X-dinges wil proberen:

Een full-voltage i7 quad core (4700MQ of 4900MQ)
Maximaal 14" (13", nog beter zelfs)
IPS scherm (IPS aanwezig)
16GB of meer RAM (16GB max)

Meer valt me nu even niet in, maar die 13" X-dinges met i7 4700MQ of 4900MQ (afhankelijk van het nut door throttling) zou het dan gaan worden. Mijn vraag is nu (en daarom staat dit niet in in LAA), wat zijn jullie ervaringen nou echt met die 13" X-dingen?

Ik lees overal dat ze het geluid hebben van de JSF met de temperatuur van de afterburner en dat de accu maar twee uurtjes mee gaat. Dat zijn voor mij behoorlijke struikelblokken. Ik begrijp dat zo'n accu niet lang meegaat als je FHD video's gaat zitten renderen (dat doe je ook alleen als hij aan de stroom hangt), maar als je dat niet doet moet het toch mogelijk zijn om er lang op te kunnen werken (4 uur of langer)? Hitte is niet goed voor de houdbaarheid en ik wil toch wel een jaartje of 5 kunnen doen met zo'n apparaat (het zijn toch weer 1500 euro).

En wat als hij me na een paar dagen stoeien toch niet bevalt, of gewoon echt (in mijn ogen, zoals die zwakke prul van Lenovo, ja ik wil het nogmaals gezegd hebben want ik ben nog steeds goed pissig) brakke kwaliteit heeft? Kan hij dan kostenloos en zonder gezeur terug naar BTO? Op de website van BTO kan ik daarover namelijk niks terugvinden (dus ik ga ervanuit dat het niet kan, maar er is een wet koop op afstand etc. etc. etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Geluid is voornamelijk onder load.
Idle is het best stil hoor.
Accu is inderdaad niet best, 4uur word een hele opgave.

MSI heeft trouwens ook een 14" barebone die meen ik een langere accuduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Sinned123 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:13:
Geluid is voornamelijk onder load.
Idle is het best stil hoor.
Accu is inderdaad niet best, 4uur word een hele opgave.

MSI heeft trouwens ook een 14" barebone die meen ik een langere accuduur heeft.
Linkje voor die MSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Ik heb nog een vraag.

Ik heb gelezen dat de accu (veel) langer mee gaat als je hem niet tot 100% oplaadt en dan niet helemaal leeg laat gaan.
De vraag is nu BTO dit al heeft 'ingebouwd' in de accu. Met andere woorden, als Windows aangeeft dat de accu 100% is opgeladen, is dat dan eigenlijk 80%?
Zo niet, is er een methode om te zorgen dat de accu niet hoger wordt opgeladen dan 80%? Is daar een app voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Stab schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:45:
Ik heb nog een vraag.

Ik heb gelezen dat de accu (veel) langer mee gaat als je hem niet tot 100% oplaadt en dan niet helemaal leeg laat gaan.
De vraag is nu BTO dit al heeft 'ingebouwd' in de accu. Met andere woorden, als Windows aangeeft dat de accu 100% is opgeladen, is dat dan eigenlijk 80%?
Zo niet, is er een methode om te zorgen dat de accu niet hoger wordt opgeladen dan 80%? Is daar een app voor ofzo?
Ik zou eigenlijk zo weinig mogelijk je batterij 100 percent opladen. Altijd max 95 percent. En minstens 5 percent. Zo hou je ze het langste goed. Eigenlijk hoop ik dat dit ingebouwd is in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Stab schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Dank.
Oke, daar heb ik niets over kunnen vinden. Gaat BTO deze ook implementeren in de 15cl54?? En per wanneer?

Overigens is er wederom een DDR3 versie van de GTX 850m en ook een GDDR5 versie. Ik denk dat de snelheidswinst met de DDR3 versie op zich nog wel meevalt, maar als ze deze laptop vanaf volgende week gaan leveren met een 850m met GDDR5 voor een vergelijkbare prijs, dan voel ik me wel genaaid ja :D
Ik weet zeker dat ik voor de volgende laptop niet weer een DDR3 koop, performance is echt veel lager dan met GDDR5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
gangsta_playa schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 19:27:
Ik zou eigenlijk zo weinig mogelijk je batterij 100 percent opladen. Altijd max 95 percent. En minstens 5 percent. Zo hou je ze het langste goed. Eigenlijk hoop ik dat dit ingebouwd is in windows.
Wat is er slecht aan het 100% vol laden van een Lithium accu? Ik doe dat al jaren, sterker nog, bij mij hangt de laptop bijna altijd aan de adapter. Mijn accu's die ik tot nu heb gehad gingen vlot 5jaar mee. Diep ontladen is wel heel slecht voor Lithium accu's, daar "slijten" ze direct van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Universal Creations schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:35:
[...]

Wat is er slecht aan het 100% vol laden van een Lithium accu? Ik doe dat al jaren, sterker nog, bij mij hangt de laptop bijna altijd aan de adapter. Mijn accu's die ik tot nu heb gehad gingen vlot 5jaar mee. Diep ontladen is wel heel slecht voor Lithium accu's, daar "slijten" ze direct van.
Ik heb dit ook 2 jaar gedaan bij men hp. En die batterij is nu na 5 minuten leeg. Terwijl men neef het doet zoals ik zei, en hij na 3 jaar nog steeds 50 percent van zijn capaciteit heeft. En het zijn allebij lithium ion batterijen.

Artikel op ars technica: http://arstechnica.com/ga...to-use-an-li-ion-battery/

[ Voor 9% gewijzigd door gangsta_playa op 20-03-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb zojuist dan maar radicaal de knoop doorgehakt en besteld, want alles ligt al lang genoeg stil.

Een X-book 13CL58 met bijzonderheden:
Intel® Core™ i7-4900MQ (8M Cache, up to 3.80 GHz) - 47Watt
8GB DDR3L (1600MHz) Kingston HyperX geheugen module
Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
1 extra adapter 120 Watt

:W €1.618,50. Ik ben heel benieuwd, to be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Verstekbakker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:27:
Ik heb zojuist dan maar radicaal de knoop doorgehakt en besteld, want alles ligt al lang genoeg stil.

1 extra adapter 120 Watt

Waarom geen SSD bijvoegen? zonde van een superlaptop, dit is een relatief kleine kostenpost maar verbetert de snelheid aanzienlijk!

Ik heb zelf inmiddels bijna een jaar een BTO-laptop en ben nog altijd zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
gangsta_playa schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Ik heb dit ook 2 jaar gedaan bij men hp. En die batterij is nu na 5 minuten leeg. Terwijl men neef het doet zoals ik zei, en hij na 3 jaar nog steeds 50 percent van zijn capaciteit heeft. En het zijn allebij lithium ion batterijen.

Artikel op ars technica: http://arstechnica.com/ga...to-use-an-li-ion-battery/
Interessant, want mijn ervaring is anders. Daarnaast: als een accu vol is, is de weerstand groot en loopt er nauwelijks stroom doorheen. De stroom loopt dan hoofdzakelijk naar je moederbord. Een accu op 95% houden zoals jij eigenlijk zegt, is net zo erg. Sterker nog: dan loopt er meer stroom door de accu vanwege de iets lagere weerstand.
Ik werk nu al 12jaar met laptops die continu aan de adapter hangen (met accu erin). De enige accu's die het niet 3+ jaar goed volhielden (met nog steeds 60% aan capaciteit) zijn degene die een paar keer diep ontladen waren (minder dan 5% vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Universal Creations schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:34:
[...]

Interessant, want mijn ervaring is anders. Daarnaast: als een accu vol is, is de weerstand groot en loopt er nauwelijks stroom doorheen. De stroom loopt dan hoofdzakelijk naar je moederbord. Een accu op 95% houden zoals jij eigenlijk zegt, is net zo erg. Sterker nog: dan loopt er meer stroom door de accu vanwege de iets lagere weerstand.
Ik werk nu al 12jaar met laptops die continu aan de adapter hangen (met accu erin). De enige accu's die het niet 3+ jaar goed volhielden (met nog steeds 60% aan capaciteit) zijn degene die een paar keer diep ontladen waren (minder dan 5% vol).
Ik probeer men accu nu altijd op 45 percent te laten. zou een magisch nummer zijn volgens de meeste sites. Dan gaat de capaciteit er het minst snel uit.

Voor de accu uit de laptop: lithium ion batterijen hebben het liefste een temperatuur van 0°C (ongeveer). Hoe warmer, hoe slechter. En een laptop is altijd warm. (relatief t.o.v. 0°C) daarom denk ik dan: beter eruit dan erin :)

Edit: Maar dit is nu allemaal hoe ik erover denk, d.m.v. ervaring en internet. :P

[ Voor 3% gewijzigd door gangsta_playa op 20-03-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
smuurmans schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:14:
[...]

Waarom geen SSD bijvoegen? zonde van een superlaptop, dit is een relatief kleine kostenpost maar verbetert de snelheid aanzienlijk!

Ik heb zelf inmiddels bijna een jaar een BTO-laptop en ben nog altijd zeer tevreden!
Hier ligt een M500 SSD van 960 GB, dus maak je geen zorgen ;) . Ik heb een 1TB schijf erbij gepakt omdat dat maar een meerprijs had van €25 en die kan ik eventueel in de PS4 zetten later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
Stab schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Dank.

De GTX 850M heeft toch geen GDDR5, maar GDDR3. Dus de 'schade' valt voor jou mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
Verstekbakker schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:27:

1 extra adapter 120 Watt

Welke videokaart heeft deze? Nog de oude 7xxM of de nieuwe 8xxm?
Pagina: 1 ... 62 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.