Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ky0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2024

Ky0

Dank voor de info en het ging echt om de 14CL17.
Als ik de fotos die je hebt gepost van de 15CL17 vergelijk met de fotos van de 14CL17 van de BTO site dan ziet het er echt niet hetzelfde uit.

IIG erg veel bedankt voor de info en als er nog meer mensen die zijn een 14CL17 hebben zou ik graag horen wat zij hier van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik heb de laptop ontvangen en ben er erg blij mee. Hij werd verrassend snel geleverd. Heel mooie snelle machine.

Wel nog een paar puntjes:

1. Ik kon de windows 8 licentiecode niet invoeren omdat de 0 en 1 toesen het niet deden. Gelukkig kon dat worden overgeslagen en werken die toetsen nu wel. Alleen nu kan ik niet vinden waar die code in te voeren.

2. Hij maakt best veel geluid. Als ik gewoon het buroblad open heb staan zonder programma's dan is het default geluid best aanzienlijk en klinkt niet monotoom, alsof de ventilator een beetje flappert. Ik had nog wel speciaal op aanraden van R van notebooktotaal arctic pasta gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
Inmiddels heb ik gevonden waar die licentiecode in te voeren, maar nou blijkt dat de code op het cd hoesje niet de 25 cijferige licentiecode is.

http://engelweb.nl/images_online/win8.jpg

Dus ik peuterde wat aan dat donkerblauwe stickertje om te kijken of het nummer erachter zat. Maar niks dus.

Waar kan ik mijn activeringscode vinden? Staat ook niet op de cd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 21:11
Ik kon niet zo snel een juiste plek hiervoor vinden.. maar bestaat de mogelijkheid om in een BTO van ~15" drie schijven in te bouwen? (Hiermee natuurlijk rekening houdend met HDD caddy's en mSATA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:22

RyuuPro

That Damn Fly

Arnlith schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:17:
Ik kon niet zo snel een juiste plek hiervoor vinden.. maar bestaat de mogelijkheid om in een BTO van ~15" drie schijven in te bouwen? (Hiermee natuurlijk rekening houdend met HDD caddy's en mSATA)
Ja, er kunnen er in mijn 15M55 bijvoorbeeld 4. (1x HDD, 1x Caddy, 2x MSata)

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 17:45
carsten888 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:13:
Inmiddels heb ik gevonden waar die licentiecode in te voeren, maar nou blijkt dat de code op het cd hoesje niet de 25 cijferige licentiecode is.

Dus ik peuterde wat aan dat donkerblauwe stickertje om te kijken of het nummer erachter zat. Maar niks dus.

Als eens onderop de laptop gezocht naar het ontbrekende del van die sticker? Lijkt me waarschijnlijk dat deze daar al geplakt is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carsten888 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:35:
Ik heb de laptop ontvangen en ben er erg blij mee. Hij werd verrassend snel geleverd. Heel mooie snelle machine.

Wel nog een paar puntjes:

1. Ik kon de windows 8 licentiecode niet invoeren omdat de 0 en 1 toesen het niet deden. Gelukkig kon dat worden overgeslagen en werken die toetsen nu wel. Alleen nu kan ik niet vinden waar die code in te voeren.

2. Hij maakt best veel geluid. Als ik gewoon het buroblad open heb staan zonder programma's dan is het default geluid best aanzienlijk en klinkt niet monotoom, alsof de ventilator een beetje flappert. Ik had nog wel speciaal op aanraden van R van notebooktotaal arctic pasta gekozen.
Beste Carsten,

1: Bij activeren (zoek even in je uitvoeren box er naar, komt hij automatisch omhoog als "Windows activeren".

2: Kijk even naar het processorgebruik, dat kan fluctueren, de eerste paar dagen is de notebook natuurlijk ook wat vaker zwaar belast door updaten, installeren van programma's en indexeren bestanden.

Mail anders gerust even met ons als het aanhoudt, is namelijk geen bekende klacht bij uw model.
carsten888 schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 15:13:

Die zit onderop de laptop geplakt. Heeft u daar al gekeken?
U kunt het ook zien op de foto dat er op dat "blauwe vlakje" eerst een sticker heeft gezeten.
RyuuPro schreef op zondag 24 november 2013 @ 00:12:
[...]

Ja, er kunnen er in mijn 15M55 bijvoorbeeld 4. (1x HDD, 1x Caddy, 2x MSata)
Hou er wel rekening mee dat mSATA dus enkel voor SSD's is.
De 15CL58 kan bijv. wel twee 2.5" hdd's aan zonder caddy, met een caddy is er een derde 2.5" slot en het mSATA slot is dan nog vrij voor een 4e (maar dan dus wel SSD) hdd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 14:43:
Hou er wel rekening mee dat mSATA dus enkel voor SSD's is.
De 15CL58 kan bijv. wel twee 2.5" hdd's aan zonder caddy, met een caddy is er een derde 2.5" slot en het mSATA slot is dan nog vrij voor een 4e (maar dan dus wel SSD) hdd.
Ooh kijk, dat is gelijk zo'n beetje het model wat ik zoek voor mijn HBO systeembeheer. :9~ Zeker even het kijken waard :P
Gemini NL schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:57:
Heb sinds een paar weken de 15CL58 met gtx765m en een SSD. Paar pluspunten:
- Zeer goed scherm! Stond in het begin er echt van te kijken.
- Nieuwste games zijn goed speelbaar op high. Iets oudere spellen (uitzonderingen daargelaten) makkelijk op Ultra.
- Bij normaal gebruik (internet/tekstverwerken) gaat de accu 4 uur mee.

Als iemand vragen heeft; brand los!
Algemene bouwkwaliteit? Negatieve punten? Maar zeker ook positieve punten :P

[ Voor 37% gewijzigd door ItMeAedri op 25-11-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
@notebooktotaal
licentiecode zat inderdaad aan de onderkant van de laptop. :F

Wat betreft geluid kijk ik het nog een tijdje aan, anders mail ik je wel.

verder super mooie laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Arnlith schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:01:
[...]

Ooh kijk, dat is gelijk zo'n beetje het model wat ik zoek voor mijn HBO systeembeheer. :9~ Zeker even het kijken waard :P

[...]

Algemene bouwkwaliteit? Negatieve punten? Maar zeker ook positieve punten :P
Algemene bouwkwaliteit is OK: voor een plastic behuizing is hij gewoon prima. Hij voelt stevig aan en ik heb niet de indruk dat ik op goedkope plastic knoppen zit te drukken. Toch had het net even wat sjieker gemogen. Grootste minpunt vind ik het uiterlijk. Hiervoor had ik een Sony Vaio uit 2010 en die was qua uiterlijk een stuk mooier. De BTO is een lomp ding (relatief dik) met saaie kleuren waarbij de backlight van het toetsenbord niet mooi is uitgewerkt. Een collega van me heeft een laptop van MSI waarbij het prachtig is, zelf heb ik hem eigenlijk altijd uit staan. Verder is de lader ook ontzettend lomp, maar daar houdt het op wat negatieve punten betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Laatst online: 17-09 19:00
Ik heb gister mijn nieuwe 15CL57 (I7 4700QM, HD 8970M, 2 schijven van 1 TB, AC 7620 Wifi kaart, artic koelpasta plus de standaard opties) binnen gekregen. Ik heb voor 2 schijven van 1 TB gekozen en apart een 256gb Msata besteld (Plextor m5m) Was ook makkelijk te installeren.

Vorige week woensdag besteld en vrijdag geld over gemaakt dus 3/4 dagen inclusief zondag, vrij snel dus. Het was bezorgd met GLS en op internet las ik verschillende negatieve verhalen maar ik kreeg het pakket gewoon goed binnen. Mij track&trace gaf niks aan. (Verschillende combinaties postcodes geprobeerd maar helemaal niks, even BTO gemailed en gelijk antwoord gekregen)

Ik vind de laptop er een stuk mooier uitzien dan op de foto's. Scherm is erg mooi en prestaties zijn geweldig. Mijn kamergenoten keken met open mond naar battlefield 3 die volledig vloeiend liep. (ik heb de 8970M een extra 150 MHZ stabiel overclocked)

Laptop presteert precies zoals ik had verwacht. Laptop was niet goedkoop dus heb ook vele uren gezocht naar de perfecte gamelaptop, en ik denk dat deze kwa prijs/kwaliteit erg goed is.

Het geluid van de speakers vind ik matig (Normaal voor een laptop),de drivers van ATI zijn gewoon slecht en enduro zit vol bugs. Uiterlijk kan voor sommige een minput zijn maar ik vind het een mooie laptop zonder poespas. Dit is mijn eerste laptop met een gekleurd toetsenbord en ik vind het er top uitzien haha. Touchpad is ruw maar dit verbeterd waarschijnlijk.

Ik schrijf dit op mijn werk maar ik kan echt niet wachten om naar huis te gaan en battlefield 3 en 4 te gaan spelen:))))

Ik heb in totaal 1600 euro aan deze laptop uitgegeven (inclusief de plextor 256 m5m die ik in een aparte webwinkel heb besteld)

Ik vind de snelheid van de service van BTO uitstekend en de laptop is helemaal naar wens.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Enduro vol bugs? Kan je daar wat meer over vertellen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• bulletproof93
Ik heb het nu niet meer gehad en heb de drivers even veranderd maar daarvoor wilde die soms ingame terugschakelen naar de hd4600. Ik kreeg een 95% framedrops in BF3. Ik heb het gister avond niet meer gehad (3 uur gamen) nadat ik de drivers had veranderd dus dat lijkt opgelost te zijn.

Verwijderd

Soms (ook met nVidia optimus) ligt dit bijv. aan dat er een patch is voor het spel. (dus een ingame bug)

Zo wou ooit een spel de ingame cutscenes (pre-renderd) via de intel HD 4000 (ging om een iets ouder model) laten lopen en hierna de game zelf weer via de krachtige 3Dkaart. Alleen moest de 3D kaart dan weer even omschakelen wat zorgde voor een knippering in het scherm.

Uiteraard al lang opgelost door de game producent maar het ligt zeker niet altijd aan AMD (alhoewel nVidia drivers wel vaak iets stabieler zijn)

• Ky0
  • Laatst online: 19-07-2024

Ky0

Even mijn ervaring delen met de mensen hier.

Zaterdag had ik mijn BTO 14CL17 laptop besteld.
Specs: 14inch 720p resolutie - i3 4000m met intel HD4600 - 8GB ram - artic koelpasta.

Maandag netjes een email en bevestiging en daarna een mailtje voor de betaling. Deze dezelfde ochtend nog gedaan en toen net vervolg mailtjes.
In de tussentijd en daarvoor contact gehad met de sales persoon van BTO - replies waren snel, info was gegeven en altijd heel vriendelijk.

Dinsdag middag email gekregen van verzending en woensdag was de laptop in mijn handen.

Laptop was heel netjes verpakt en eenmaal uitgepakt zag er prachtig uit. Eerste wat ik had gedaan was de achterkant open maken (om mijn SSD erin te zetten). Alles ging heel makkelijk en ik moest niet de halve laptop uit elkaar halen om dit te doen. A+ bouwkwaliteit.

Windows 8 geinstalleert op de SSD en toen met de drivers CD alles drivers geinstalleert - dit ging vlekkeloos.

Laptop eenmaal draaiend - toen ben ik met de settings gaan klooien en de laptop een beetje gestresstest.
Laptop maakt bijna geen geluid en wordt ook bijna niet warm. Tijdens het stressen van de intel HD 4600 kaart begon de laptop vrij hard te blazen maar werd niet warm.

De laptop werd geleverd met muis, muismat, oordopjes, tas, sleeve en docking station. Een van de minpunten ligt hier, terwijl de laptop van hoge kwaliteit is vondt ik de accessoires van mindere kwaliteit (je kunt niet alles krijgen :P )

All in all ben ik ontzettend blij met de laptop, de service. Ik zal zeker aan iedereen die ik ken BTO aanraden.

• Tijgert

Tijgert

Ik heb het nu niet meer gehad
Dus had je het eigenlijk ook iets genuanceerd kunnen brengen... Je deed nu net alsof de hele technologie meteen de prullenbak in kan terwijl het niks meer is dan een bug die met een nieuwe driver is opgelost. Zo'n beetje de hoeksteen van het principe drivers & updates.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Tijgert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:54:
[...]

Dus had je het eigenlijk ook iets genuanceerd kunnen brengen... Je deed nu net alsof de hele technologie meteen de prullenbak in kan terwijl het niks meer is dan een bug die met een nieuwe driver is opgelost. Zo'n beetje de hoeksteen van het principe drivers & updates.
Nou.. Misschien ben ik het maar ik lees gelijk de context en dan is het duidelijk hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Tijgert schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:54:
[...]

Ik wist dit toendertijd niet en had al een aantal drivers uitgeprobeerd. Pas de dag erna kwam ik op een driver die dit niet had. Vandaar de negativiteit, en ik hoopte dat dit gecorigeerd was met mij volgende post. Ik ben nog steeds niet helemaal positief over de ATI drivers maar de games doen het goed in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
  • Laatst online: 18-11-2020
Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen? Betreft een X-Book 17CL37 uit september 2011.

Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/4int3wom5/1486781_578489038890491_451273451_n.jpg

Ik heb de laptop de afgelopen twee maanden niet meer verplaatst en niks intensief op gedraaid. Afgelopen zondag begon het scherm en extern scherm the glitchen en vandaag een bsod. Na een verse installatie is de laptop weer bruikbaar alleen blijft het scherm zoals in de afbeelding. Videokaart stuk of kabels?

[ Voor 7% gewijzigd door Kamiii op 03-12-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:29

Local Host

Het forum is om te leren.

dit lijkt mij eerder een videokaart-driver probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

dit lijkt mij eerder een videokaart-driver probleem :)
Het problem geeft inderdaad aan dat het systeem de driver niet in kan (weet te) laden. Wellicht omdat de driver corrupt is geraakt, maar het kan dus ook dat de GPU stuk is waardoor er geen goed signaal aan Windows wordt gegeven welke GPU het nou is. Het kan dus beide.

Enige manier om het echt zeker te weten als drivers herinstalleren niet werkt (en dingen als driver sweeper ook niks gedaan krijgen) is een versie Windows installatie, met drivers waarvan bekend is dat die werkten, tenzij Windows voorheen zelf al een bruikbare driver in zich had.
Hoe dan ook zijn deze kleuren fout want zelfs zonder goede driver hoort hij een 'fall-back' te hebben naar een standaard Low-res VGA adapter met normale kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
  • Laatst online: 18-11-2020
Tijgert schreef op woensdag 04 december 2013 @ 11:15:
[...]

Het problem geeft inderdaad aan dat het systeem de driver niet in kan (weet te) laden. Wellicht omdat de driver corrupt is geraakt, maar het kan dus ook dat de GPU stuk is waardoor er geen goed signaal aan Windows wordt gegeven welke GPU het nou is. Het kan dus beide.

Enige manier om het echt zeker te weten als drivers herinstalleren niet werkt (en dingen als driver sweeper ook niks gedaan krijgen) is een versie Windows installatie, met drivers waarvan bekend is dat die werkten, tenzij Windows voorheen zelf al een bruikbare driver in zich had.
Hoe dan ook zijn deze kleuren fout want zelfs zonder goede driver hoort hij een 'fall-back' te hebben naar een standaard Low-res VGA adapter met normale kleuren.
Ik had dus al een nieuwe verse windows installatie gedaan, nu heb ik de orginele drivers geinstalleerd en nu krijg ik wederom een bsod. Als ik geen bsod krijg, hoor ik windows opstarten en zie ik een zwart scherm.

Het is wel mogelijk om windows op te starten in safe modus. Alleen ziet het er niet uit als een normale safe modus. Resolutie is zo laag als het kan en kleuren worden ook niet normaal getoond.

Er zit een Radeon HD 6990M in.

Edit:
Ben er wel zeker van dat de videokaart kapot is / doorgebrand. Maat van mij zei dat ik moest kijken naar de kabels van de videokaart en de kaart er uit moest halen en weer op nieuw aansluiten, echter krijg ik de laptop met geen mogelijkheid open, schroefjes zitten te strak vast.

Wat is een vergelijkbare videokaart waarmee ik deze kan vervangen?

[ Voor 16% gewijzigd door Kamiii op 04-12-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Kan ik niet zeggen, moet even een reseller antwoord geven denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Ik heb sinds een week of 3 - 4 ook een BTO laptop aangeschaft, een 15CL58. Machine werkt meer dan perfect, zeker met een eigen ingestoken SSD (OCZ Vector 256GB).

Ik moet wel zeggen dat er één heel groot minpunt is: Het geluid uit de speakers is echt om te huilen zo slecht. Alleen maar schelle hoge tonen, totaal geen laag. Dit was bij mijn vorige laptops (Sony Vaio uit 2011 en Samsung uit 2012) wel anders. Dat Onkyo hier de naam aan leent is een behoorlijke vergissing van dit bedrijf, lijkt me.

Heeft iemand andere ervaringen (wellicht dat mijn speakers niet lekker werken of de drivers niet goed zijn)?

Verder een top lap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik moet wel zeggen dat er één heel groot minpunt is: Het geluid uit de speakers is echt om te huilen zo slecht. Alleen maar schelle hoge tonen, totaal geen laag. Dit was bij mijn vorige laptops (Sony Vaio uit 2011 en Samsung uit 2012) wel anders. Dat Onkyo hier de naam aan leent is een behoorlijke vergissing van dit bedrijf, lijkt me.
Het geluid leek bij mij voorheen ook beter, maar na een verse Windows install is dat idd niet erg prettig. De devices geven wel gewoon aan dat er een subwoofer in zit en hij trilt ook wel een beetje, maar naar mijn gevoel niet meer als voorheen.... ik moet eens wat gaan testen denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Het geluid is inderdaad niet geweldig. Maar wat ik nog veel erger vind is dat het toetsenbord last heeft van ghosting. Dit merk je vooral bij het vliegen van vliegtuigen/helicopters. Dit is mijn 2de BTO laptop en dat was al op de vorige ook al. Ik heb een ander keyboard (van 10 euro!) aangesloten en nergens last van. Voor een gamelaptop van 1500 euro is dit wel een van de grootste minpunten en eigenlijk niet acceptabel. Verder top laptop maar hier kon ik me een beetje aan ergeren om steeds in een dogfight mijn tegenstander te verliezen omdat het vliegtuig niet reageert en dan mag ik helemaal opnieuw beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Wil iemand die een 15CL56/15CL57 even kijken hoeveel watt zijn voeding heeft? Want BTO zegt op hun site dat de adapters die ze mee leveren 220Watt zijn, maar de Clevo P150SM (waar ze op gebaseerd zijn) wordt standaard met een adapter geleverd die "maar" 180watt kan leveren. En hebben jullie dan een 2pins power plug of eentje met meerdere?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de 15m55 een MSI barebone?

En een lastigere vraag: de 15cl58 en 15m55 komen voor dezelfde specs op ongeveer dezelfde prijs uit, waarom zou je voor de ene of de andere kiezen?
Ik veronderstel dat de meeste mensen hier niet met allebeide laptops vertrouwd zijn, dus ik hoop vooral iets te horen van BTO-medewerkers of andere verkopers. Bijvoorbeeld welke koelt het beste, welke heeft de betere touchpad, speakers e.d., welke je verkiest om welke reden dan ook.

Ik sta namelijk op het punt een van beide te kopen, met een 4700mq en gtx765m en 250gb ssd. Al bij voorbaat mijn excuses om toch een beetje aankoopadvies te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

auto660 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:56:
Wil iemand die een 15CL56/15CL57 even kijken hoeveel watt zijn voeding heeft? Want BTO zegt op hun site dat de adapters die ze mee leveren 220Watt zijn, maar de Clevo P150SM (waar ze op gebaseerd zijn) wordt standaard met een adapter geleverd die "maar" 180watt kan leveren. En hebben jullie dan een 2pins power plug of eentje met meerdere?
Het is inderdaad een 180WATT versie, blijkbaar is er een foutje geslopen in de database en we hebben het online meteen aangepast. Het is een 2Pin powerplug.
Verwijderd schreef op donderdag 05 december 2013 @ 01:07:
Is de 15m55 een MSI barebone?

En een lastigere vraag: de 15cl58 en 15m55 komen voor dezelfde specs op ongeveer dezelfde prijs uit, waarom zou je voor de ene of de andere kiezen?
Ik veronderstel dat de meeste mensen hier niet met allebeide laptops vertrouwd zijn, dus ik hoop vooral iets te horen van BTO-medewerkers of andere verkopers. Bijvoorbeeld welke koelt het beste, welke heeft de betere touchpad, speakers e.d., welke je verkiest om welke reden dan ook.

Ik sta namelijk op het punt een van beide te kopen, met een 4700mq en gtx765m en 250gb ssd. Al bij voorbaat mijn excuses om toch een beetje aankoopadvies te vragen.
Het aankoopadvies achterwege latende van onze kant kan ik je alleen wijzen op de verschillen.

De 15CL58 is circa 200Gram zwaarder, heeft een wat langere batterij duur, beschikt over 3 geheugensloten, 2x een standaard harddisk inbouw 2.5 inch en 1x mSATA.

De 15M55 heeft 2x geheugensloten, 1x een standaard harddisk inbouw 2.5 inch en 2x mSATA.

Verder nog zaken als persoonlijke voorkeur...dus bv de kleur van de behuizing en het Steel Series keyboard van de 15M55.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Wat is de levertijd van een 17CL58 ik heb hem namelijk nodig voor woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 09:52
beste leden,

Ik heb enkele vraagjes over mijn aankoop.

Ik zou graag deze laptop kopen.

http://i41.tinypic.com/2hec57s.jpg

Maar ik heb nu deze laptop ook gevonden en die heeft beter grafische kaart voor dezelfde prijs.

http://i43.tinypic.com/11icniw.jpg

Nu heb ik de volgend vragen over de laptops.

1 Waarom is de eerste laptop bijna duurder dan tweede voor mindere prestaties?

2 Uit welk materiaal is de 15CL54 en de 15M55 gemaakt?

3 De 15CL54 heeft geen verlichte toetsen als ik goed kijk en de 15m55 heeft steelseries toetsenbord met verlichting. wat is er nog verschillend tussen beide toetsenborden en typen ze goed?

4 Ik heb graag zou dun mogelijk laptop, is het verschil merkbaar in het echt tussen beide laptops?

5 Hoe zit het beiden met warmte productie?

6 hoe is het met het geluid kwaliteit van beide laptops en welke merk speakers zitten er in ?

7 IPS en de gewone led scherm Zijn er merkbare verschillen tussen beiden ?

8 Hoe zit het met de Batterij duur van beide laptops ? bij gewoon gebruik (internet en of film bekijken)

9 is het de moeite om op de laptop pixel garantie te nemen of niet ?

10 Hoelang is de leveringsdatum voor deze configuraties?

Hopelijk ben ik niets vergeten.

De laptop zal worden gebruikt voor internet en office gebruik, voor gamen heb ik een vaste pc.

mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de 15CL54 vind deze persoonlijk strakker uitzien ( of heb ik hier een verkeerd beeld in )

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij de juiste keuze te nemen.

groetjes aaronito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
ik zit te twijfelen tussen de 17cl56 en de 17cl58 is de CL56 de extra 340 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

3 De 15CL54 heeft geen verlichte toetsen als ik goed kijk en de 15m55 heeft steelseries toetsenbord met verlichting. wat is er nog verschillend tussen beide toetsenborden en typen ze goed?
Standaard toetsenbord = crap
Steelseries toetsenbord = geweldig

Zal waarsch weinig schelen. Mijn 15M55 wordt 80-85 graden onder Full Load

6 hoe is het met het geluid kwaliteit van beide laptops en welke merk speakers zitten er in ?
Gemiddeld, zoals met alle laptops. Uit mijn hoofd gezegd zijn het Onkyo's

8 Hoe zit het met de Batterij duur van beide laptops ? bij gewoon gebruik (internet en of film bekijken)
Ik doe er 2-4 uur mee, afhankelijk van mijn schermhelderheid.

Mijn 15m55 was er binnen 2 weken.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geldermalsen schreef op donderdag 05 december 2013 @ 22:04:
ik zit te twijfelen tussen de 17cl56 en de 17cl58 is de CL56 de extra 340 euro waard?
Dat hangt totaal van het door u gewenste gebruik af.

De CL56 heeft een snellere 3Dkaart, gaat u nou enkel word en excel uitvoeren heeft dat dus weinig nut.
Maar gaat complexe 3D games spelen (en heeft u het budget er voor om de max te kopen) dan is het wel verstandig. Maar dat gezegd hebbende is de GTX 765m van de 17CL58 ook niet traag te noemen.

Zie de review van zon GTX 765m: http://www.notebookcheck....rce-GTX-675M.70785.0.html
aaronito schreef op donderdag 05 december 2013 @ 12:36:
beste leden,

Ik heb enkele vraagjes over mijn aankoop.

Nu heb ik de volgend vragen over de laptops.

1 Waarom is de eerste laptop bijna duurder dan tweede voor mindere prestaties?
Dat is een kwestie van perspectief, dunner en IPS schermen kosten meer

2 Uit welk materiaal is de 15CL54 en de 15M55 gemaakt?
Ziet u zelf:
De 15CL54
en
De 15M55.
Maar in de basis versterkt plastic waar de M series ook aluminium delen heeft.

Hoe iets typt is persoonlijk, het zijn twee verschillen stijlen. De 15M55 heeft inderdaad wel backlit verlichting, de 15CL54 niet.

4 Ik heb graag zou dun mogelijk laptop, is het verschil merkbaar in het echt tussen beide laptops?
Ja, ultrabook design versus normale multimedia laptop, de 15M55 staat hoger op z'n pootjes

Gewoon normaal. Beiden geen extreme GTX 780m configuraties. Maar hou liever de reacties van de gebruikers in dit topic aan en de reviews, wij zijn dealer dus ik wil een product niet ophemelen of verkeerde verwachtingen scheppen.

De 15CL54 heeft standaard speakers, gewoon normaal maar niet extreem luid. De 15M55 is meer voor multimedia gemaakt en deze speakers gaan luider en hebben een iets breder klankbeeld. Geen Onkyo trouwens. P.S., omdat we dealer zijn ga ik geen termen gebruiken als goed of slecht, puur objectief kun je vaststellen dat de 15M55 harder gaat

7 IPS en de gewone led scherm Zijn er merkbare verschillen tussen beiden ?
Behoorlijk, zie ook de foto's. IPS heeft een betere inkijkhoek bijv. Maar op tweakers.net is hier veel over te vinden, niet iedere gebruiker heeft een IPS scherm nodig

Internet of een film is nogal een verschil, maar hou voor beiden minimaal 2 uur aan, valt het nooit tegen. Mijn eigen 15CL54 kan wel 3.5 uur halen overigens maar YMMV

9 is het de moeite om op de laptop pixel garantie te nemen of niet ?
Keuze is aan de klant, komt niet meer zo vaak voor als vroeger

Gemiddeld zon 4 á 5 werkdagen

Hopelijk kunnen jullie me helpen bij de juiste keuze te nemen.
groetjes aaronito

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
[quote]RyuuPro schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 00:35:
3 Standaard toetsenbord = crap
Steelseries toetsenbord = geweldig

is er dan echt zoveel verschil?

Zal waarsch weinig schelen. Mijn 15M55 wordt 80-85 graden onder Full Load

Ook met de gtx 765 in dan

welke configuratie zou jij aanraden ? ( los van de hand dat je zelf een 15M55 hebt)

En vriendelijk bedankt al voor de nodig antwoorden die je me hebt gegeven.

[ Voor 8% gewijzigd door aaronito op 06-12-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

is er dan echt zoveel verschil?
Het standaard toetsenbord wordt over het algemeen bestempeld als "Functional at best."
Het Steelseries toetsenbord is gemaakt door een bedrijf dat veel ervaring heeft met toetsenborden. (En mijn persoonlijke ervaring, hij tikt extreem lekker.)

Ook met de gtx 765 in dan
welke configuratie zou jij aanraden ? ( los van de hand dat je zelf een 15M55 hebt)

Ik heb er zelf een GTX765 inzitten. Mijn configuratie (Geen enkel probleem mee gehad):
- Wireless card: Intel 7260AC Wireless
- Processor: Core i7-4700MQ (2.4Ghz / 3.4Ghz)
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden)
- Harddisk: 1000Gb (1Tb) 7200rpm. 32Mb cache
- Grafischekaart: nVidia GTX 765m 2Gb (super gamin)
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO selected High Speed 1600
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO selected High Speed 1600
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie
- Beeldscherm: 15.6" Full-HD MAT 95% GAMUT high
€1.097,24

- 95% Gamut is niet meer leverbaar, maar de standaard matte schijnt ook redelijk goed te zijn.
- Zelf nog los een SSD gekocht en met een HDD Caddy die erin gezet ipv mijn DVD Drive.

O ja, ik moet nog steeds eens die uitgebreide review schrijven.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 95% gamut schermen zijn inderdaad niet meer leverbaar op de 15M55.
Maar om een idee te krijgen bij het 95% gamut scherm hier foto's van dit scherm. Let niet op de ietswat rode gloed, is voornamelijk mijn camera maar hij is wel wat "levendiger" dan de normale schermen.

Steelseries keyboard vind ik fijn typen maar toevallig heb ik zelf (op persoonlijke titel dus :)) de voorkeur voor het ciclet keyboard van de 15CL54 omdat de toetsen daar een net iets kortere pitch hebben en dus voor mensen die snel en veel typen (het is m'n werk) fijn is.

Maar dat is persoonlijk en dus zeer subjectief.
(beste keyboards blijven de NMB / Chinoy ThinkPad T / X series keyboards)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-12-2020
Ben op zoek naar een goede betaalbare gamelaptop.

Ik heb dit topic al een beetje doorgelezen.

Ik zat te kijken naar deze notebook : http://www.notebooktotaal...c42a9cc3e09611d709af7a64b .

Nu had ik een paar vragen , namelijk :

- GTA V , BF4 , COD Ghosts. Kan ik deze games goed op FHD spelen? Hoeft niet de hoogste settings. Als het maar speelbaar en soepel is.

- Hoe zit het met de warmte en geluidsproductie als ik deze games speel?

- Ik zou er graag een Samsung 840 EVO 250GB in willen. Waarom is deze zo duur? In de pricewatch hier op Tweakers is deze al te krijgen voor nog geen 160 euro te koop. Dit is dan zelfs nog inc notebook bracket.

- Is deze laptop nog stevig? Hij zal niet veel verplaatst worden. Maar ben toch benieuwd ( wat bij veel laptops is ) hoe het zit met het toetsenbord. Als ik een toets indruk , gaat het toetsenbord dan meeveren naar beneden? En is het een verlicht toetsenbord? Bij de 15,6 inch versie is het toetsenbord namelijk wel verlicht.

Alvast bedankt voor de feedback!

EDIT :

Als ik een X•BOOK 17M55-GT750/GTX765 koop zonder MSATA SSD , zit er dan wel al standaard een MSATA slot in?

[ Voor 13% gewijzigd door vinnie1 op 13-12-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik quote mij zelf dan nog maar even:
Bolletje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:05:
Modbreak:Let a.u.b. op de topicwaarschuwing. Dit is dus geen aankoopadviestopic. Kleine, BTO specifieke vragen, ok, maar geen algemene vragen over 'Ik wil een X inch laptop en mijn budget is Y euro. Is deze BTO goed?
Het gaat hier om het delen van ervaringen met (specifieke) BTO laptops, niet over generiek aankoopadvies van laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Bolletje schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:46:
Ik quote mij zelf dan nog maar even:

[...]

Het gaat hier om het delen van ervaringen met (specifieke) BTO laptops, niet over generiek aankoopadvies van laptops.
Volgens mij vraag ik hier om ervaringen 8)7 . Alleen het stukje SSD niet.... Ik vraag niet of deze laptop het geld waard is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik heb dezelfde laptop vrijdag aangeschaft en ik kan je zeggen dat hij vloeiend BF4 afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Ik heb sinds kort een 17cl58 laptop hij bevalt goed, echter zodra ik gegamed heb en daarmee stop blijven de fans vol draaien ookal is de laptop niet warmer dan 35 a 40 graden.

ik heb de laatste EC driver al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Vandaag mijn 15CL58 binnengekregen van notebook totaal en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben zover.. het enige punt waar ik nu mee zit is dat ik enorme last heb van backlight bleeding aan de linkerkant van mijn scherm. Dus dat wordt even communiceren over hoe en wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hallo :) Ik ben sinds kort in het bezit van een 11CL12 en heb meteen een kort vraagje ;)
Heeft iemand de fn-keys werkend gekregen onder Linux?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds 29-11-2013 in het bezit van de X.BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD(175).
Ik ben heel tevreden over de laptop.

Games gelijk FIFA 14, Saints Row 4, terra online kunnen er gemakkelijk op beste kwaliteit op gespeeld worden en je merk dat de laptop er geen problemen mee heeft.

Een goede serves: de laptop was binnen de 5 dagen klaar voor af te halen.
Dus ik vind het een goeie laptop voor een goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
Ik heb een paar weken geleden een 17CL58-GTX765 i7 aangeschaft. Het geluid vond ik te hard. Dacht eerst dat het de fan was, maar bleek toch de 2de HD te zijn. Die uiteindelijk vervangen voor een SSD. Nu helemaal blij.

• swima
swima schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:50:
Hallo :) Ik ben sinds kort in het bezit van een 11CL12 en heb meteen een kort vraagje ;)
Mag ik dat even nog een keer onder de aandacht brengen? Wellicht zelfs van de heren (en dames?) van Notebook Totaal & BTO zelf? ;-)

Verwijderd

Gisteren is mijn grafische kaart overladen van mijn BTO :( Ik heb al een RMA/reparatie aangevraagd, maar heeft iemand een idee of dan alleen de grafische kaart vervangen moet worden of dat het moederbord ook mee moet?

Als het alleen de kaart is, dan is dat heel mooi. Anders wil ik misschien meteen een upgradeje uit laten voeren (Dat zou volgens mij mogelijk moeten zijn?).

Komt mooi op een klote tijd, net wanneer ik hem nodig heb ivm kerst ed. En natuurlijk gaat BTO zelf ook dicht met kerst en oud en nieuw. Wat wel begrijpelijk/logisch is, want bij ons is er ook maar 1 man op kantoor in die tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Heeft iemand een idee hoe ik de melding als ik op een fn toets duw terug krijg ( normaal komt er een balkje op mijn scherm met de tekst in, waar ik op gedrukt heb)

bto 15M55

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Heeft iemand eravring met het aansluiten van een optische kabel (via een 3,5mm adapter naar een home cinema set?

Ik heb net een nieuwe Windows installatie gedaan en het enige wat er op staat zijn de drivers en XBMC. Ik heb binnen XBMC de Audio output device uiteraard aangepast naar DirectSound: SPDIF interface en ook de Passthrough Output Device naar DirectSound: SPDIF interface. Je ziet dan ook dat de uitgang herkend wordt omdat er staat (TX0) (Via High Definition Audio), dus daar ligt de fout niet naar mijn mening.

Ik heb echter NIET de Creative Sound Blaster Cinema Equalizer geinstalleerd, ik vind het geluid uit mijn speakers nu ook beter dan voor de verse installatie. Ik neem aan dat dit niet nodig is?

Wat me ook op valt is dat er een oplichtend rondje om de poort komt te staan waar je een kabel insteekt (VIA HD Audio deck), zowel bij de hoofdtelefoon uitgang als de microfoon ingang, maar NIET wanneer ik de optische kabel via de bijgeleverde adapter aansluit. Is dit bij andereen ook zo?

De optische kabel die ik gebruik is overigens een Oehlbach Optostar 2,0m. en deze wordt aan de andere zijde aangesloten op een Philips CSS9211/12 audioset met optische ingang (en uiteraard ook als zodanig geselecteerd op het display van de set.

Wie heeft de oplossing?

Oplossing is inmiddels gevonden via telefonische support! De adapter die Oehlbach standaard bijlevert is niet de juiste. Wanneer er een optische kabel aangesloten gaat worden is er een adapter nodig.

EDIT: Toch niet de juiste oplossing blijkt nu... Had op internet een verloopstukje besteld van 3.5mm jack naar optical, maar ook deze werkt niet.

Het lijkt wel of dat er helemaal geen optische S/PDIF aanwezig is, maar slechts een digitale coaxiaal S/PDIF. Kan iemand dit wellicht bevestigen? Of zijn er wel mensen met een 15CL58 waar in de S/PDIF uitgang een rood lampje zichtbaar is er waaruit dus blijkt dat er wel een optische S/PDIF uitgang op deze laptop zit?

[ Voor 24% gewijzigd door renskoenraadt op 24-12-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Weet iemand waar ik zo'n kabel in Godsnaam vandaan haal? Nergens is zo'n verloopstukje (male 3,5mm. jack -> female digitale coax) of kabel verkrijgbaar...ik vind het echt ongelooflijk bagger dat BTO deze aansluiting heeft gebruikt ipv de veel meer standaard optische S/PDIF aansluiting...KANSLOOS!

[ Voor 11% gewijzigd door renskoenraadt op 25-12-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterBuma
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 17:24
http://www.allekabels.nl/...LCNnuWey7sCFUZY3god8w8AGg

Als het goed is moet die passen.
Mini-TOSLINK
A mini-TOSLINK adapter

Mini-TOSLINK is a standardized optical fiber connector smaller than the standard square TOSLINK connector commonly used in larger consumer audio equipment. The plug is almost the same size and shape as the ubiquitous 3.5 mm stereo minijack. Adapters are available to connect a full-size TOSLINK plug to a mini-TOSLINK socket. There are combined 3.5 mm jack and mini-TOSLINK sockets which can accept a 3.5 mm jack or a mini-TOSLINK plug; mini-TOSLINK plugs are made 0.5 mm longer than electrical jack plugs so that the latter are too short to touch and damage the LED of combined connectors. Many notebook computers use these connectors, e.g., for either 3.5 mm electrical headphone output or TOSLINK digital output, and for either electrical microphone and TOSLINK line-in. Mini-TOSLINK jacks are commonly used on laptop computers and portable digital audio equipment.
Bron Wikipedia

[ Voor 75% gewijzigd door PieterBuma op 25-12-2013 12:15 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Dat klopt. Alleen wérkt die niet... Dat is het probleem. Ik heb nl een Oehlbach optische kabel thuis en heb van Delock een verloopstukje aangeschaft. Op elkaar aangesloten vormen deze dezelfde kabel als jij voor stelt.

Punt is dat er met geen mogelijkheid geluid uitgestuurd wordt.

Volgens de medewerker van BTO schijnt de aansluiting een coaxiale S/PDIF aansluiting te zijn, alleen zijn daar geen kabels voor verkrijgbaar. En als die er al zijn, lees ik eigenlijk alleen maar dat deze kabels mono en/of met analoog geluid zijn, terwijl S/PDIF natuurlijk staat voor sony/philips Digital interface met 5.1 aansturing.

De medewerker heeft me ook een fotootje gestuurd van het verloopstukje dat moet werken, maar kan dat nergens vinden en lijkt gewoon een analoge jack naar RCA te zijn.

Iemand een ander idee of die weet hoe je het wellicht toch optische signaal in de gecombineerde poort geactiveerd krijgt?

Of die kan bevestigen dat er een lampje zou moeten branden in de gecombineerde poort?

Dank! And Merry Christmas all!

[ Voor 3% gewijzigd door renskoenraadt op 25-12-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Coaxiaal SPDIF bestaat zeker, vroeger ook gebruikt vanaf een Philips TV. Is in feite gewoon een normale tulpstekker ja, dus een 3.5mm naar tulp zou moeten werken. Ondanks dat het raar lijkt, kan je ook hier gewoon digitaal over sturen mits je versterker dit ook ondersteunt. Je stuurt 1 en 0 dus dat kan ook prima over een tulp kabel.

Ik had HDMI vanaf een PC naar de TV en vanaf de TV de tulpkabel naar de versterker en kreeg daar netjes 5.1 Dolby Digital en DTS overheen. Zelfs nog een filmpje van online staan:

YouTube: 47PFL9703 Dolby Digital ouput through SPDIF

Als het coaxiaal SPDIF is zal er nooit een lampje gaan branden in de combipoort, aangezien het geen optische is zoals jij nu wilt gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Dus dan zou ik zo'n adaptertje nodig hebben?

http://www.kabelsenmeer.n...-35mm-mono-Jack-male.html

Wel heel vreemd dan dat je het nauwelijks tegenkomt op internet, heb al uren lang gezocht naar zoiets, maar tot nu toe weinig resultaat, alleen de bovenste link tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Zoiets zou moeten werken en dan gewoon een normale rca kabel. Bij voorkeur een video RCA kabel aangezien die meestal wel 75 ohm zijn (de gele). Maar met een normale RCA kabel zou het ook al moeten werken. Ik had het geluk dat ik van RCA uit naar RCA in ging en niet zo'n adaptertje hoefde te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Sick Nick schreef op woensdag 25 december 2013 @ 16:13:
Zoiets zou moeten werken en dan gewoon een normale rca kabel. Bij voorkeur een video RCA kabel aangezien die meestal wel 75 ohm zijn (de gele). Maar met een normale RCA kabel zou het ook al moeten werken. Ik had het geluk dat ik van RCA uit naar RCA in ging en niet zo'n adaptertje hoefde te kopen.
Ik snap werkelijk niet dat BTO hier dan voor gekozen heeft als alle andere fabrikanten van 'standaard' laptops wel kiezen voor een gecombineerde jack/optische uitgang.

En dat er dan geen kabel wordt meegeleverd, want zo gemakkelijk zijn ze niet te verkrijgen...

Maar zijn er nog eigenaren van de BTO laptops die gebruik maken van de S/PDIF aansluiting en welke kabel of adapter hebben jullie dan gebruikt?

[ Voor 10% gewijzigd door renskoenraadt op 26-12-2013 12:41 ]

Verwijderd

aaronito schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:00:
Heeft iemand een idee hoe ik de melding als ik op een fn toets duw terug krijg ( normaal komt er een balkje op mijn scherm met de tekst in, waar ik op gedrukt heb)

bto 15M55

alvast bedankt
Heb je de hotkey utility opnieuw geinstalleerd?
Kan zijn dat hij op uw dvd afhankelijk van de versie een andere naam heeft. (SCM bijv).

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Ik zit zelf te twijfelen tussen een 13cl58 en een 15cl58. Het wordt een multimedia laptop (gamen, office, internetten), als ik deze voor lange tijd of intensief ga gebruiken zet ik deze op mijn laptop standaard en sluit ik er een los scherm en muis en toetsenbord op aan. Ik heb een aantal vragen hierover en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee:

- Is het IPS scherm van een 13cl58 echt mooier dan het TN panel van een 15cl58? Is de 95% gamut nog de meerprijs waard?
- Wat is het verschil in performance tussen de BTO selected high speed en de overige "A merken" memory? Is het de meerprijs waard?
- Merk je het verschil in performance tussen de mSATA SSD's en de reguliere 2.5" SSD's?
- Ik kan kiezen voor een Crucial RealSSD M500, maar deze kan ik helemaal niet vinden? Ik kan een Crucial RealSSD M300 vinden of een Crucial M500.
- Ik lees in veel reviews dat het lastig is om achteraf een mSATA SSD in te bouwen, omdat je dan wat schroefjes mist. Maar een mSATA SSD los kopen is vaak wel goedkoper. Heeft iemand heir ervaring mee?
- Kan ik gewoon twee extra schermen aansluiten, via VGA en via HDMI?

[ Voor 13% gewijzigd door fvs op 26-12-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conform de regels van tweakers.net voor een bedrijvenaccount kunnen wij geen direct aankoopadvies geven. Dit zal ik dan ook niet doen, wel kan ik aantal vragen voor u beantwoorden.

Scherm: Mooier is subjectief, de een heeft een voorkeur voor een 95% gamut scherm en de ander wil de extreme inkijkhoeken van een IPS scherm zoals de iPad.

Om een klein beetje het verschil te tonen hier wat foto's van diverse type schermen:

IPS scherm: hier klikken
normaal scherm: hier klikken
95% gamut scherm: hier klikken (let niet op de rode gloed, kwam voornamelijk door mijn camera)

Ik denk dat de gebruikers in het topic zelf het beste hun ervaringen kunnen vertellen :)

Geheugen: BTO selected is geheugen wat BTO op dat moment op voorraad heeft, dat kan zijn team group, samsung maar soms ook crucial. Of het het waard is hangt per gebruiker af. Wel heeft het Kingston Hyper-X geheugen XMP geheugenprofiel ondersteuning.

SSD: Het verschil tussen SSD's hangt meer af van het model dan de aansluiting. Wel is het zo dat de 2.5" modellen (denk aan een 840 pro) doorgaans wat sneller zijn en niet leverbaar in msATA formaat maar in mSATA formaat is dan weer de Intel 525 leverbaar.
Zie anders dit tweakers.net artikel: reviews: Msata-ssd's: klein van stuk, groot in prestaties?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Is er gewoon NIEMAND die gebruik maakt van de S/PDIF uitgang op zijn 15/17 CL 55/56/57/58? Of een ander model?

[ Voor 6% gewijzigd door renskoenraadt op 28-12-2013 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

De 512GB mSata's van Samsung zijn anders net zo rapperderap als de grote broer. Alleen als OEM te krijgen echter (of eBay).
Je zou denken dat een bedijf dan JUIST OEM's moet kunnen regelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cubuz
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 12:13
Waar zijn de 17" modellen gebleven met de amd 8970m. Deze zijn niet meer te vinden/bestellen op de bekende sites....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:03:
De 512GB mSata's van Samsung zijn anders net zo rapperderap als de grote broer. Alleen als OEM te krijgen echter (of eBay).
Je zou denken dat een bedijf dan JUIST OEM's moet kunnen regelen...
Kan ze inderdaad niet 123 vinden bij groothandels. Typisch zijn daarvoor hele grote contracten nodig. De normale EVO's zijn wel leverbaar in NL.
Tevens zijn ze nogal kostbaar, maar wat is niet is kan altijd nog komen, zo zijn er ondertussen ook al 480Gb M500's (Crucial)
cubuz schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 19:21:
Waar zijn de 17" modellen gebleven met de amd 8970m. Deze zijn niet meer te vinden/bestellen op de bekende sites....?
Dat klopt. Voorlopig blijft (o.a. ivm leverbaarheid) het even nVidia (GTX series) voor het high-end segment.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpiet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-08 16:01
Ik heb vandaag mijn BTO 13CL58-GTX765 ontvangen. Windows 8.1 Pro staat er inmiddels op. Maar wat ik ook probeer, ik krijg de Nvidia drivers niet geïnstalleerd. Setup geeft de melding dat er geen ondersteunde hardware is gevonden. Terwiijl auto-detectie door Nvidia vindt ook geen hardware. Apparaat beheer onder Windows geeft alleen de Intel HD 4600 en een onbekend PCI Simple Communications controller. Maar nergens een spoor van de Nvidia GTX765M.

Doe ik iets fout? Moet ik de Nvidia ergens handmatig activeren? Of zit ik met een ontbrekende/defecte GPU?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Neem even contact met ons op per email, onze mail gegevens staan op de website.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
swima schreef op woensdag 11 december 2013 @ 02:20:
Hallo :)
Is het mogeljk hierop nog antwoord te krijgen? Het hoeft niet per se meteen een oplossing te zijn maar een reactie vind ik wel prettig moet ik zeggen ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
swima schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:22:
swima schreef op woensdag 11 december 2013 @ 02:20:

[...]

Hallo :)
Is het mogeljk hierop nog antwoord te krijgen? Het hoeft niet per se meteen een oplossing te zijn maar een reactie vind ik wel prettig moet ik zeggen ... ;-)
Welke distro(-release) gebruik je?
Bij mij (15CL35) met Mint 14 werken de fn-keys out of the box, al moest ik wel een kleine modificatie toepassen met de brightness keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
dask schreef op maandag 30 december 2013 @ 17:48:
[...]

Welke distro(-release) gebruik je?
Bij mij (15CL35) met Mint 14 werken de fn-keys out of the box, al moest ik wel een kleine modificatie toepassen met de brightness keys.
Gentoo (= rolling release)
Wat heb je allemaal draaiende dan? Gebruik je bijvoorbeeld acpid? En welke modules worden hiervoor gebruikt?

En dank je wel voor jouw reactie! Ik dacht al ik ben absoluut de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:50:
[...]

Heb je de hotkey utility opnieuw geinstalleerd?
Kan zijn dat hij op uw dvd afhankelijk van de versie een andere naam heeft. (SCM bijv).
Heb de utility opnieuw installeerd en het is nu in orde.

Hoe stel ik de fn toest P1 opnieuw in.

bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
swima schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:12:
[...]

Gentoo (= rolling release)
Wat heb je allemaal draaiende dan? Gebruik je bijvoorbeeld acpid? En welke modules worden hiervoor gebruikt?

En dank je wel voor jouw reactie! Ik dacht al ik ben absoluut de enige ;)
Ben wel niet zo bedreven in linux, maar je kan zeker eens kijken in:

/etc/default/grub

GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT="elevator=deadline quiet splash acpi_osi=vendor"

en dan de grub updaten:
code:
1
sudo update-grub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-09 21:41
Toen ik een laptop bestelde kreeg ik na op de bestel knop te duwen volgende reactie:

Error: ADODB.Field error '800a0bcd'
Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested operation requires a current record.

/html/Order_sendmail.asp, line 85

Moet ik hem gewoon opnieuw bestellen of is de bestelling erlangs gekomen?

M.v.g.

Marcel Horemans

Edit: Ik heb snel een mailtje gekregen van de dienst verkoop. Ik moest gewoon even opnieuw bestellen.
Ik zal een review posten als de examens gedaan zijn :)

Happy Newyear :)

[ Voor 19% gewijzigd door gangsta_playa op 31-12-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al enkele weken mijn 15cl58 (i7 4700mq, 8gb ram, gtx765m, 250gb samsung evo ssd) en ik ben er vooralsnog zeer tevreden mee. Snel geleverd en geen enkel mankement. Mag toch ook eens gezegd worden d:)b .

Voor degenen die twijfelen tussen de 15cl58 en de 15m55, ik ben alleszins tevreden met mijn keuze. Keyboard is geen crap, hij loopt niet te heet, maakt weinig lawaai, fan doet niet raar, geen buitensporige throttling... Het enige op fora en in reviews vernoemde nadeel dat volgens mij echt klopt, is de erbarmelijke sound uit de laptopspeakers. Ik was gewaarschuwd en ik schrok er nog van :) . Niet dat het mij veel kan schelen.

Kortom, tevreden. Als ik over iets moet klagen, is het dat het een beetje omslachtig is om aan goede informatie te geraken bij het kiezen van een bto laptop. Welke barebone exact, goede review vinden, wat is er misschien veranderd... Maar tevreden dus :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Zijn de HDD en de CD-drive van de 15cl56 aangesloten door met SATA 3? Of SATA 2 of een andere combinatie van de 2? Dan weet ik of ik men eigen SSD in de CD-drive moet steken of in de HDD ruimte (en de HDD dan in de CD-drive) als hij bij me aankomt.

Natuurlijk niet direct in de CD-drive maar eerst in een caddy :)

Edit: natuurlijk zal de HDD wel zijn aangesloten met SATA 3 maar de CD-drive is bij de meeste laptops maar aangesloten via SATA 2 of vroeger SATA 1

[ Voor 19% gewijzigd door gangsta_playa op 02-01-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friend
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 16:44
15CL58-GTX765 BIOS settings kom ik niet meer in.
Ik heb een wachtwoord bij het booten (wat ik gewoon weet en (Windows) booten lukt ook), maar het lukt mij niet meer om in de BIOS settings te komen, hij start iedere keer weer door. Welke toets moet ik daarvoor hebben (staat dat ergens in een manual)?? Escape, F1, F2, F10, F12 of delete of een andere toets? Of moet ik eerst mijn wachtwoord weer verwijderen (maar dat kan volgens mij alleen in de BIOS settings)?
O ja, het bootlogo had ik uitgezet, als dat nog wat uit maakt.

Oplossing is: bij Windows 8.x, niet shutdown, maar reboot, dan met F2 bij herstart wordt BIOS Setup gestart.

[ Voor 44% gewijzigd door friend op 10-01-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gangsta_playa schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 21:40:
Zijn de HDD en de CD-drive van de 15cl56 aangesloten door met SATA 3? Of SATA 2 of een andere combinatie van de 2? Dan weet ik of ik men eigen SSD in de CD-drive moet steken of in de HDD ruimte (en de HDD dan in de CD-drive) als hij bij me aankomt.

Natuurlijk niet direct in de CD-drive maar eerst in een caddy :)

Edit: natuurlijk zal de HDD wel zijn aangesloten met SATA 3 maar de CD-drive is bij de meeste laptops maar aangesloten via SATA 2 of vroeger SATA 1
Bij de meeste modellen is het SATA slot waar de caddy op kan (dus DVD) bay) inderdaad SATA 2.
Voor beste resultaten raden wij dan ook aan de SSD altijd in je primaire slot te doen (sowieso handig aangezien je er 9 van de 10 keer vanaf wilt booten) en de normale hdd dan in de caddy.

Alternatief kan men ook een mSATA SSD plaatsen (qua snelheid net zo snel) en de 2.5" hdd intern laten.
friend schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 22:27:
15CL58-GTX765 BIOS settings kom ik niet meer in.
Ik heb een wachtwoord bij het booten (wat ik gewoon weet en (Windows) booten lukt ook), maar het lukt mij niet meer om in de BIOS settings te komen, hij start iedere keer weer door. Welke toets moet ik daarvoor hebben (staat dat ergens in een manual)?? Escape, F1, F2, F10, F12 of delete of een andere toets? Of moet ik eerst mijn wachtwoord weer verwijderen (maar dat kan volgens mij alleen in de BIOS settings)?
O ja, het bootlogo had ik uitgezet, als dat nog wat uit maakt.

American Megatrends lijkt de delete toets de hotkey te zijn, maar het lukt mij niet met snel of lang indrukken voor het wachtwoord (is nog geen seconde dat er beeld is) en direct na het wachtwoord tot de Windows boot.
Dat staat inderdaad in de handleiding.
Maar tip, als je fast boot aan hebt start hij sneller op, ik raad dan aan nadat je hem aan hebt gezet direct veel keer op de toets te drukken. Soms luistert het namelijk nogal nauw bij fast boot, je kunt dus al beginnen met de toets (meerdere keren) indrukken voor het beeld aanspringt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een BTO 15CL45 (clevo w150er) en sinds de update naar windows 8.1 heb ik een raar probleem heb t tot nu toe zelf proberen te verhelpen alleen lukt dat niet. Elke keer als ik iets wil veranderen in de settings van mijn bedrade netwerk kaart (Realtek RTL8186) loop dat vast (not responding) en gaat de netwerk kaart ook nietmeer aan en krijg ik dat irritante gele driehoekje. kan dit dan alleen verhelpen door de laptop uit te drukken en weer aan te doen restart blijft ie ook op hangen dan. Hebben meer mensen dit ? of kan iemand me vertellen waar dit aan zou kunnen liggen? heb t al geprobeerd met de windows 8 BTO driver, ook met de meest recente versies van de realtek site en allemaal het zelfde. ook na een clean install. Vind dit super vreemd want met windows 8 had ik nergens last van. Kan iemand van notebooktotaal of bto mij vertellen wat ik hier aan kan doen want ik kom er zelf echt niet meer uit helaas.

Groet: Wulff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBTO
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik heb onlangs een 15CL35-GT555 overgenomen.
Nu wil ik mijn Creative 5.1 setje hierop aansluiten (met nog 3 losse stekkers) In de laptop zit een realtek HD geluidskaartje volgens mij.
Hoe gaat dit lukken: met uitgang HDMI o.i.d.. Moet ik met een extern geluidskaartje gaan werken of met een verloopstukje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analfabeet
  • Laatst online: 02-08 17:26
Ik heb de website van bto aardig af zitten struinen op zoek naar een laptop met soortgelijke specificaties als de macbookpro en dan eigenlijk voornamelijk naar de iris pro in combinatie met een extra grafische kaart erin.. Zie ik iets over het hoofd of moet ik het ergens vinden (ook daar moeite mee om ook maar een laptop te vinden die je nog goed kan samenstellen).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

FrankBTO schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:42:
Ik heb onlangs een 15CL35-GT555 overgenomen.
Nu wil ik mijn Creative 5.1 setje hierop aansluiten (met nog 3 losse stekkers) In de laptop zit een realtek HD geluidskaartje volgens mij.
Hoe gaat dit lukken: met uitgang HDMI o.i.d.. Moet ik met een extern geluidskaartje gaan werken of met een verloopstukje ?
Dat wordt een lastige. Heeft je setje toevallig ook een digitale coax aansluiting? Ziet eruit als rode (of witte zo je wilt) tulp plug, maar dan met oranje of zwarte binnenrand.

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een adapter nodig om op de digitale audio uitgang (digitale coax) van je BTO een digitale coax kabel aan te sluiten welke dan in je Creative setje gaat.

Zo'n adaptertje kan je vinden via deze link:

Adapter voor gebruik digitale audiopoort op BTO laptop

[ Voor 4% gewijzigd door renskoenraadt op 05-01-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
analfabeet schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:31:
Ik heb de website van bto aardig af zitten struinen op zoek naar een laptop met soortgelijke specificaties als de macbookpro en dan eigenlijk voornamelijk naar de iris pro in combinatie met een extra grafische kaart erin.. Zie ik iets over het hoofd of moet ik het ergens vinden (ook daar moeite mee om ook maar een laptop te vinden die je nog goed kan samenstellen).

Iemand een idee?
Aan welke GPU dacht je? Ik kan je een link geven als je gewoon de gewilde schermdiagonaal en gpu noemt :)

Edit: Laat maar vallen, ik zie nergens een CPU die een GT3E grafische kern heeft. (behalve deze:
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=622 maar die heeft dan weer geen extra GPU)

[ Voor 17% gewijzigd door gangsta_playa op 05-01-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad maar één model met een Iris pro kaart, dat is de 14CL16.
Maar er zijn wel veel modellen met normale optimus (HD 4600 / GTX).

Waarvoor deze specifieke configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analfabeet
  • Laatst online: 02-08 17:26
Ik ben op zoek naar een laptop met de specificaties van de MacBook pro, maar dan niet van Apple vanwege mijn aversie hiervoor. Inmiddels al wel zover dat ik toch ga kiezen voor een laptop met een quadro grafische kaart. Het is om vectorworks sketchup etc te draaien. 3D rendering, dat soort dingen.

Met alleen de quadro zijn er wel enkele opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Kan het zijn dat op de site de foto's van de 15CL56 haswell afwijken van de echte notebook? Ik zie namelijk geen vingerprintscanner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 12:25
swima schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:50:
Zou je met jouw dmesg ergens kunnen posten? Als het goed is bevat het DMI informatie over de barebone waar jouw laptop op gebaseerd is.

Op mijn P.BOOK 17CL34 (eind 2010) werkten bijna alle Fn-keys out-of-the-box op de brightness keys na. Ondertussen werken die weer (https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/806032 https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=45452).

On-topic ervaring over mijn eerste laptop, de BTO P.BOOK 17CL34 (gebaseerd op Clevo B7130).
Specs:
Scherm: 17.3" 1600x900 met non-glare folie
CPU: Intel i5-460M
GPU: nVidia GT425M
Storage: 60GB Vertex 2 SSD (na 5 maanden dood)
RAM: 4 GB (makkelijk te upgraden naar 8 GB)
Wireless: Intel Centrino Advanced-N 6200
OS: Windows 7 Starter was voorgeinstalleerd, direct vervangen door Kubuntu. Ondertussen draait Arch Linux.

Deze was in tweevoud besteld (een voor mij, een voor mijn broertje).

De hardware is degelijk en makkelijk open te maken. De originele OCZ Vertex 2 SSD was wel na 5 maanden dood, maar daarvoor heb ik een Intel 320 SSD gekregen die nog steeds prima werkt. De OCZ Vertex 2 van mijn broertje was na 10 maanden de weg kwijt (vervangen door een Kingston SSDNow V100 die nu nog steeds als backup schijf dient (upgraded vanwege capaciteit)).

De batterij is wel wat minder, in het begin ging deze iets van twee uur mee en na 11 maanden was deze al stuk (32% capaciteit over). Eigenlijk viel dat nog buiten de 6 maanden garantieperiode voor batterijen, maar N4ALL (BTO) was wel zo aardig om alsnog deze te vervangen (had meteen maar een upgrade gedaan naar een grotere capaciteit). Op het moment is die batterij weer 43% wat waarschijnlijk aan mijn gebruikspatroon ligt (grootste deel van de tijd op netstroom met accu erin).

Qua koeling heb ik ook niets te klagen, terwijl ik nu zit te typen is de i5-460M 42°C (de nVidia 425M is met bbswitch uitgeschakeld). Zelfs bij volledige belasting (software compilatie) blijft de temperatuur gemiddeld onder 70 graden (kritiek is 105°C!).

De behuizing lijkt misschien niet speciaal, maar het zit nog allemaal bij elkaar na drie jaar gebruik (als student). Wel is mijn scherm in juni 2013 eens stuk gegaan (toen ik deze uit mijn tas pakte zat er linksboven een zwarte vlek), deze was nog best makkelijk te vervangen door een scherm van eBay. In eerste instantie was ik niet zo blij met het toetsenbord omdat deze page up/down, home/end onder Fn+pijltjes had geplaatst, maar ondertussen ben ik daar aan gewend.

Het geluid via de speakers is volgens mij niet zo geweldig, maar ik ben niet zo'n audiofiel en kan er niet echt een oordeel aan geven.

Al met al ben ik zeer te spreken over de service, zelfs buiten de garantieperiode waren ze nog coulant.

Om maar eens af te sluiten met wat plus- en minpunten over de BTO P-BOOK 17CL34:
+ Makkelijk open te maken, componenten makkelijk te vervangen (scherm, schijf, RAM, toetsenbord zijn allemaal eens vervangen/gereinigd :+ ).
+ Werkt grotendeels out-of-the-box met Linux (behalve de Optimus GPU in het begin, opgelost met Bumblebee en bbswitch)
+ Bouwkwaliteit, na 3 jaar werkt alles nog steeds. Geen toetsen die eruit vallen (zoals bij een goedkope Toshiba bij dag één was gebeurd...), geen GPU die loslaat (HP laptop...), connectoren (USB, HDMI, eSATA, LAN) werken nog steeds evenals WLAN.
+ Touchpad reageert soepel (deze vertoont wel slijtagesporen na drie jaar gebruik, vandaar dat ik nu liever een muis of een Logitech T650 gebruik)
- BIOS is wat beperkt.
- OCZ Vertex 2 schijven waren na 5 en 11 maanden stuk.
- Rare locatie van Page up/page down, Home/end op het toetsenbord

[ Voor 5% gewijzigd door .Peter. op 07-01-2014 11:28 . Reden: kleine correcties, info over toetsenbord/touchpad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
.Peter. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 00:30:
[...]
Zou je met jouw dmesg ergens kunnen posten? Als het goed is bevat het DMI informatie over de barebone waar jouw laptop op gebaseerd is.
Hallo Peter,

ik heb even kort gespiekt in de dmesg en kom deze informatie tegen:

code:
1
kernel: DMI: Notebook                        W310CZ/CZ-T      /W310CZ          , BIOS 4.6.5 09/26/2013

Ik zal even kijken wat ik via Google kan vinden over deze barebone maar ben uiteraard ook heel erg blij als jij nog verder tips voor mij hebt ... ;-)

EDIT: Laat maar ... ik heb me daar nog verder in verdiept en het is in feite enkel een kwestie van acpid goed te configureren en jij krijgt alles zo werkend als je het wilt ;) 8) >:)

[ Voor 13% gewijzigd door swima op 07-01-2014 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm,

Ik wilde een laptop bij BTO bestellen maar had nog een vraagje over de levertijd. Dus ik BTO gebeld over de levertijd en daarbij ook het typenummer (15CL57) genoemd en daar zeiden ze dat als ik hem in de eerste week van januari bestelde dat hij dan in de tweede week van januari hier was. Dus ik heb op maandag in de eerste week van januari de 15CL57 besteld en meteen het geld overgemaakt zodat de laptop dinsdag in de productie kon. Nu heb ik vandaag gebeld hoe het er met de laptop voor stond en ik was een beetje verbaasd met het antwoord dat de laptop niet op voorraad was en dat hij dus pas volgende week geleverd kon worden :| Nu werd er wel netjes gevraagd of het een probleem was en of er dan misschien voor een andere optie gekozen moest worden maar dit hoefde ook weer niet van mij want de laptop heeft geen haast maar wachten op zo'n monster is wel moeilijk hoor :9~ Dus het was niet zo'n groot probleem.

Dus als je met spoed een laptop moet hebben zal ik aanraden om de levertijd nog even dubbel te vragen zodat je niet zonder laptop zit. Maar je moet sowieso geen build to order laptop kopen als je haast hebt, dan kun je beter voor een kant-en-klare laptop gaan.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Hallo,

In mijn 15CL35 (Clevo W150HRM) heb ik een Crucial M500 480gb SSD geplaatst. Om gebruik te maken van de hardwarematige encryptie mogelijkheid van deze schrijf moet Windows 8.1 in "UEFI" modus zijn geinstalleerd. Dat lukt me niet, en ik heb ook geen duidelijkheid of dit MoBo / BIOS dit wel ondersteund.

Ik heb een UEFI ready windows 8.1 installatie USB stick gemaakt en getracht daarvan te booten. De enige BIOS setting die duidt op iets van EFI is de setting: USB legacy. Volgens de uitleg zou hij op "disabled" EFI USB sticks moeten herkennen. Dat doet hij niet.

Mijn BIOS is versie 1.09, de laatste zoals te vinden in de BTO downloads. Deze BIOS is echter heel beperkt in setup mogelijkheiden. Er circuleren op internet wel gemodde versies van dit BIOS, maar ik ben nog een beetje huiverig om die te installeren.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met dit BIOS en mij uitsluitsel kunnen geven over de UEFI support van dit model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
auto660 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:07:
Hmm,

Ik wilde een laptop bij BTO bestellen maar had nog een vraagje over de levertijd. Dus ik BTO gebeld over de levertijd en daarbij ook het typenummer (15CL57) genoemd en daar zeiden ze dat als ik hem in de eerste week van januari bestelde dat hij dan in de tweede week van januari hier was. Dus ik heb op maandag in de eerste week van januari de 15CL57 besteld en meteen het geld overgemaakt zodat de laptop dinsdag in de productie kon. Nu heb ik vandaag gebeld hoe het er met de laptop voor stond en ik was een beetje verbaasd met het antwoord dat de laptop niet op voorraad was en dat hij dus pas volgende week geleverd kon worden :| Nu werd er wel netjes gevraagd of het een probleem was en of er dan misschien voor een andere optie gekozen moest worden maar dit hoefde ook weer niet van mij want de laptop heeft geen haast maar wachten op zo'n monster is wel moeilijk hoor :9~ Dus het was niet zo'n groot probleem.

Dus als je met spoed een laptop moet hebben zal ik aanraden om de levertijd nog even dubbel te vragen zodat je niet zonder laptop zit. Maar je moet sowieso geen build to order laptop kopen als je haast hebt, dan kun je beter voor een kant-en-klare laptop gaan.
Als je normaal gezien een mailtje krijgt als hij is verzonden, dan is die van mij ook te laat. Maar bij jou model staat op de site echter dat hij op voorraad is? (bij mijn model 15CL56 staat dit ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

gangsta_playa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Als je normaal gezien een mailtje krijgt als hij is verzonden, dan is die van mij ook te laat. Maar bij jou model staat op de site echter dat hij op voorraad is? (bij mijn model 15CL56 staat dit ook)
Klopt, maar BTO zegt via de telefoon dat ze pas volgende week weer komen. Maar de 15CL57 heeft de P157SM barebone en de 15CL56 de P150SM. Dus jou laptop kan nog wel leverbaar zijn omdat hij op een andere basis is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
auto660 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Klopt, maar BTO zegt via de telefoon dat ze pas volgende week weer komen. Maar de 15CL57 heeft de P157SM barebone en de 15CL56 de P150SM. Dus jou laptop kan nog wel leverbaar zijn omdat hij op een andere basis is gebouwd.
Inderdaad, ik heb net een mailtje gekregen dat hij waarschijnlijk morgen word verzonden. (weeral goede service via mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 11:33:
Hallo,

Ik heb een BTO 15CL45 (clevo w150er) en sinds de update naar windows 8.1 heb ik een raar probleem heb t tot nu toe zelf proberen te verhelpen alleen lukt dat niet. Elke keer als ik iets wil veranderen in de settings van mijn bedrade netwerk kaart (Realtek RTL8186) loop dat vast (not responding) en gaat de netwerk kaart ook nietmeer aan en krijg ik dat irritante gele driehoekje. kan dit dan alleen verhelpen door de laptop uit te drukken en weer aan te doen restart blijft ie ook op hangen dan. Hebben meer mensen dit ? of kan iemand me vertellen waar dit aan zou kunnen liggen? heb t al geprobeerd met de windows 8 BTO driver, ook met de meest recente versies van de realtek site en allemaal het zelfde. ook na een clean install. Vind dit super vreemd want met windows 8 had ik nergens last van. Kan iemand van notebooktotaal of bto mij vertellen wat ik hier aan kan doen want ik kom er zelf echt niet meer uit helaas.

Groet: Wulff
Nou na uren lang zoeken uiteindelijk uitgekomen bij een meer recente versie die acer (ja hun wel) aanboden op hun site. Vind Clevo BTO harstikke mooie laptops maar driver support is toch wel drama. als het een splinternieuw model betreft zijn er nog wel es een paar updates heeeel misschien maar voor de rest ... zoek t lekker zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1
Ik wil de CL58 17'' aanschaffen. Maar ben benieuwd of dit een backlit toetsenbord is...

Iemand die dat weet? Aangezien de 15'' versie van dit model wel backlit toetsenbord heeft...

[ Voor 24% gewijzigd door vinnie1 op 10-01-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit is een normaal keyboard.
Foto van het keyboard in het echt hier
Zoals u kunt zien is het dus een normaal ciclet keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronito
ik heb een bto 15m55

is het mogelijk om te veranderen van dvd writer naar bluray writer?

en waar kan ik deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankBTO
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-04-2023
Helaas geen mogelijkheid een (coax spdif) digitale kabel in mijn creative dtt2200 te pluggen.
er zou dus een verloop moeten zijn van spdif naar de 3 stekkertjes (zwart rose groen) uit de creative.
Je verwijzing naar het monoadaptertje is goed (ook al elders gelezen) maar nu nog naar de 3 stekkers.
Iemand nog suggesties??
Kan ik het anders oplossen met een externe usb geluidskaart? Maar hoe schakel ik dan de realtec uit?
renskoenraadt schreef op zondag 05 januari 2014 @ 22:22:
[...]

Dat wordt een lastige. Heeft je setje toevallig ook een digitale coax aansluiting? Ziet eruit als rode (of witte zo je wilt) tulp plug, maar dan met oranje of zwarte binnenrand.

Zo ja, dan heb je waarschijnlijk een adapter nodig om op de digitale audio uitgang (digitale coax) van je BTO een digitale coax kabel aan te sluiten welke dan in je Creative setje gaat.

Zo'n adaptertje kan je vinden via deze link:

Adapter voor gebruik digitale audiopoort op BTO laptop

[ Voor 4% gewijzigd door FrankBTO op 11-01-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleurieus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:50
Fleurieus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:25:
Hallo,

In mijn 15CL35 (Clevo W150HRM) heb ik een Crucial M500 480gb SSD geplaatst. Om gebruik te maken van de hardwarematige encryptie mogelijkheid van deze schrijf moet Windows 8.1 in "UEFI" modus zijn geinstalleerd. Dat lukt me niet, en ik heb ook geen duidelijkheid of dit MoBo / BIOS dit wel ondersteund.

Ik heb een UEFI ready windows 8.1 installatie USB stick gemaakt en getracht daarvan te booten. De enige BIOS setting die duidt op iets van EFI is de setting: USB legacy. Volgens de uitleg zou hij op "disabled" EFI USB sticks moeten herkennen. Dat doet hij niet.

Mijn BIOS is versie 1.09, de laatste zoals te vinden in de BTO downloads. Deze BIOS is echter heel beperkt in setup mogelijkheiden. Er circuleren op internet wel gemodde versies van dit BIOS, maar ik ben nog een beetje huiverig om die te installeren.

Zijn er tweakers die ervaring hebben met dit BIOS en mij uitsluitsel kunnen geven over de UEFI support van dit model?
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Hallo,

ik heb sinds Augustus 2012 een BTO 17CL47, helaas gisteravond dom dom dom de laptop laten vallen.
Scherm is gecracked, verder alles intact, ik typ dit bericht op een extern scherm.

Ik wil graag de laptop laten repareren maar het punt is dat ik de laptop eigenlijk niet kan missen, tentamens komen eraan en ik moet dus veel leren.. zijn die schermen ook zelf te vervangen en dus te bestellen?

edit: http://www.laptop-lcd-scr...3-LAPTOP-SCREEN__4887.asp past dit? :/

[ Voor 11% gewijzigd door Yintha op 12-01-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Men 15CL56 (Clevo P150SM) is net ingesteld. Alles werkt perfect (enkel de extra software van de fingerprintreader maar die gebruik ik enkel bij het inloggen op windows dus die software heb ik niet nodig). Zeker de look en feel van de behuizing is een toppunt. Ook het toetsenbord voelt perfect. Veel beter dan die toetsenborden van HP waarvan de toetsen veel te losjes zitten. Ik had eerst wat problemen met de cd drive die er maar niet uit wilde (hij past er juist in, ik moest wat meer kracht zetten om hem eruit te trekken) maar nu zit de HDD daar mooi te draaien. Gamen gaat egt superieur op de GTX780M.

Extra: De foto's op de site van BTO kloppen niet. Tussen de 2 muisbuttons zit namelijk nog nog een fingerprintreader.

Ik heb nu examens maar als die gedaan zijn ga ik eens een volledige review schrijven. Ik heb ook een unboxing filmpje gemaakt waar ik ook de SSD installeer in de notebook maar ik weet niet zeker of ik die online zet.

Al bij al: uiterst tevreden klant hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 12:25
Fleurieus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:25:In mijn 15CL35 (Clevo W150HRM) heb ik een Crucial M500 480gb SSD geplaatst. Om gebruik te maken van de hardwarematige encryptie mogelijkheid van deze schrijf moet Windows 8.1 in "UEFI" modus zijn geinstalleerd. Dat lukt me niet, en ik heb ook geen duidelijkheid of dit MoBo / BIOS dit wel ondersteund.

Zelf heb ik de 17CL34 (Clevo B7130), volgens mij lukte het wel om te booten in UEFI (met GRUB2 + Linux), maar hierbij bleef de blacklight van het paneel uit waardoor een extern monitor nodig was). Hiervoor moest ik in mijn beperkte BIOS een instelling wijzigen (Legacy boot? UEFI first? Ik kan het me niet meer herinneren).

Je zou kunnen proberen om met een Linux Live USB te booten om te kijken of UEFI überhaupt wel boot. Misschien success stories van andere gebruikers die deze Clevo laptop hebben?
Yintha schreef op zondag 12 januari 2014 @ 14:13:
ik heb sinds Augustus 2012 een BTO 17CL47, helaas gisteravond dom dom dom de laptop laten vallen.
Scherm is gecracked, verder alles intact, ik typ dit bericht op een extern scherm.

Ik wil graag de laptop laten repareren maar het punt is dat ik de laptop eigenlijk niet kan missen, tentamens komen eraan en ik moet dus veel leren.. zijn die schermen ook zelf te vervangen en dus te bestellen?

edit: http://www.laptop-lcd-scr...3-LAPTOP-SCREEN__4887.asp past dit? :/
Probeer de service manual te vinden, daar staan modelnummers in. Voor de 17CL34 (Clevo B7130) heb ik die op https://lekensteyn.nl/files/clevo/ gezet zodat je een idee hebt hoe die eruit ziet. Mijn scherm is ook ooit gebroken, deze heb ik door een scherm van eBay vervangen. Helaas is het scherm veel te blauw, maar ik wou niet zoveel kwijt voor een paneel.

Voor http://www.ebay.co.uk/itm...CREEN-MATTE-/400408286671 had ik toen GBP 49.35 + GBP 9.50 verzend betaald.
Pagina: 1 ... 61 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.