Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 15CL45 met i7-2630QM en GT650M sinds juni. Over het algemeen ben ik er dusver tevreden van, behalve dat het keyboard in het begin wennen was, voornamelijk omdat ik vaak het trackpad raakt met de onderkant van mijn hand en daardoor het typen verstoord werd (plus dat ik QWERTY nog niet gewoon was, ondertussen wel).

Eerst heb ik er niet veel met gegamed, maar de voorbije maand wel redelijk wat, en recent heb ik gemerkt dat, tenminste bij bepaalde games (League of Legends en Torchlight 2, de games die ik de laatste tijd voornamelijk gespeeld heb), de framerate vaak voor geen enkele duidelijke reden dramatisch dropt naar 5-10, soms 10-20 fps, wat heel storend is tijdens het gamen. Dit zijn zeker geen games die zware hardware vereisen, dus dit zou echt geen probleem mogen zijn. Ook de grafische settings in deze games verlagen helpt niet of nauwelijks. Mijn laptop staat altijd met de GPU switch knop op orangje, dus normaal zou de GT650 altijd moeten werken tijdens het gamen.

Soms helpt een reboot van de laptop tijdelijk om de framerate te normaliseren, maar vaak ook niet. Ik heb ook het gevoel dat dit meer en meer voorkomt, eerst was het soms en nu praktisch iedere keer dat ik speel, maar dit kan ook mijn eigen foute inschatting zijn. Ik ben niet zeker of dit ligt aan een driver probleem (heb de meest recente driver in elk geval, geen idee of het begon net na een update), een inherent probleem met de GT650M of het Optimus systeem, een ander hardwareprobleem (bvb. throttling door oververhitting, alhoewel ik dit betwijfel, zeker aangezien het al voorkomt net na een cold boot) of een gebruikersprobleem.

Ik zou het appreciëren als iemand hier enig inzicht in kan bieden, want het is heel erg storend en verpest de gebruikservaring van mijn laptop, aangezien het de bedoeling is dat ik er goed met kan gamen, zeker in games zoals de voornoemde die niet te zwaar zouden mogen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Het klinkt toch echt als throttling, al is het inderdaad vreemd dat het direct na een cold boot voorkomt.

Hou anders je temperaturen eens bij en check dit op het moment dat het probleem weer de kop op steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik geloof ik wel al eerder gedaan, toen het pas begon, en merkte toch geen oververhitting. Zal het nog eens proberen, maar betwijfel...

Edit: Ik wou net eens kijken naar HWMonitor en CPU-Z om te zien of er oververhitting/throttling gebeurde tijdens het gamen, maar... Wanneer ik CPU-Z wil opstarten crasht het consistent tijdens het laden bij het "Graphics" punt van het loading screen. Nu begin ik me toch wel echt zorgen te maken. Net Torchlight 2 eventjes gespeeld, CPU temps gingen niet boven 70 graden en deze keer niet echt slowdowns gemerkt, misschien een klein beetje, maar realiseer me nu ook net weer (iets dat me al eerder opviel in HWMonitor bij deze laptop) is dat ik de GPU temps niet kan zien in dat programma... Wat toch ook abnormaal is.

Edit 2: Ik ben het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat ik daarnet een rookgeur vanuit het ventilatiegat aan de linkerkant van mijn laptop kon ruiken... Er was toch geen andere merkbare bron. Was nochtans nog niet lang aan noch niet belastend gebruikt. Dus nu ben ik heel erg bezorgd aan het worden. Vrees dat ik mss zal moeten gebruik maken van mijn garantie, alhoewel ik echt geen zin heb om 'm een week of hoe lang dan ook kwijt te zijn, aangezien ik momenteel geen andere computer heb.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij twijfel gewoon even contact opnemen met uw verkooppunt.
Die kunnen direct met u een diagnose stellen.

Dat hij crasht kan net zo goed aan de drivers liggen, of het koelsysteem (maar als hij niet boven de 70 graden komt zal dat wel mee vallen tenzij de GPU erg warm wordt) zit wat stof in.

Zeker als het zich eerst niet voordeed lijkt het mij eerder aan een van de twee bovenstaande zaken liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laptop crasht niet, er zijn alleen vaak ferme vertragingen merkbaar tijdens het gamen. Alhoewel ik vandaag al een hele tijd Torchlight 2 heb zitten spelen en nog geen problemen heb opgemerkt. Straks nog eens in League of Legends testen of de FPS daar oké zit. Nog steeds een beetje bezorgd over de geur uit het ventilatiesysteem, maar momenteel voel ik me toch iets meer gerustgesteld aangezien hij vandaag voorlopig nog prima werkt.

Edit: Nu net nog eens getest, met GPU-Z aan, maximale temperatuur van de GT650M was ongeveer 65 graden maar de CPU zat al in de buurt van 90. Dus toch mogelijks throttling, want nu was er weer wat vertraging merkbaar, eerder vandaag niet. CPU-Z blijft crashen.

En nog iets anders dat me enige lichte zorgen baart is dat de laptopbatterij na nog maar een kleine 3 maanden in gebruik te zijn al 20 % wear heeft volgens HWMonitor.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:22

RyuuPro

That Damn Fly

Vraagje: Welke Clevo Barebone wordt er gebruikt voor de P•BOOK 15CL54?

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De W650SR / W655SR
Voorheen de W650EH (GT 740 met Ivy Bridge)

Wat de accu van SummerB betreft; zon tooltje zegt weinig, trek de accu maar eens twee of drie keer helemaal leeg en (over de nacht heen) helemaal opladen. Grote kans dat hij dan andere waarden geeft.

Dit heeft met de calibratie te maken in de meeste gevallen.
(en gaat de laptop nu echt een uur minder lang mee op de accu? Het is overigens afgeraden, welke laptop dan ook, altijd alleen maar aan de oplader te laten liggen maar dat is reeds vaker besproken in dit topic )

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipponl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb de 13CL58 Besteld bij notebooktotaal en zal voor de geintreseerde wanneer deze binnenkomt een revieuw schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:16
jipponl schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:49:
Ik heb de 13CL58 Besteld bij notebooktotaal en zal voor de geintreseerde wanneer deze binnenkomt een revieuw schrijven!
Ben erg geïnteresseerd in een review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

RyuuPro schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:30:
Vraagje: Welke Clevo Barebone wordt er gebruikt voor de P•BOOK 15CL54?
Om de info compleet te krijgen......

15CL54 GT740-2GB = W650SH
15CL54 GT750-2GB = W650SR

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

BTO_USER schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 19:35:
[...]Om de info compleet te krijgen......

15CL54 GT740-2GB = W650SH
15CL54 GT750-2GB = W650SR
Dank je wel.
Ga ik gelijk irritant doen en doorvragen welke barebone de nieuwe 15M55 is?
(Zit nog te twijfelen of ik een P*Book of een X*Book neem)
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:13:
X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD
16G Ram
240SSD Samsung
Alvast bedankt.
Dat zou ik in het xnotebooks-topic vragen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door RyuuPro op 03-09-2013 21:00 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Let a.u.b. op de topicwaarschuwing. Dit is dus geen aankoopadviestopic. Kleine, BTO specifieke vragen, ok, maar geen algemene vragen over 'Ik wil een X inch laptop en mijn budget is Y euro. Is deze BTO goed?

Die reacties zijn dan ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

jipponl schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:49:
Zou mooi zijn. Lijkt mij een erg aantrekkelijke notebook. 1.7KG, 3 a 4 uur werken op een accu, met top specs.

De buren hebben al wat test resultaten:

http://nl.hardware.info/p...13cl58#tab:testresultaten

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraag: Heeft de 17CL47 (oftewel de P170EM) een Port Multiplier op zijn eSata poort zitten?
Ik kan dit nergens terug vinden...

Edit:
Ok, ik heb nu zelf ondervonden dat hij met een 4-voudige Sata doos maar 1 schijf ziet, dus geen port multiplier heeft.. lijkt het. Iemand?

[ Voor 37% gewijzigd door Tijgert op 08-09-2013 12:29 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het zoeken naar een waardige vervanger van mijn huidige Toshiba Qosmio, het geluid van deze laptop is super.
Ik ben dan ook benieuwd of de geluidskwaliteit van een BTO Xbook te vergelijken is met dat van mijn Qosmio. Wie heeft ervaringen??

Ik heb al een Xbook samengeteld maar durf nog niet te bestellen, vanwege het geluid en vanwege het feit dat ik extra moet betalen wanneer ik pixelgarantie wil. Ik koop een nieuw product en mag toch verwachten dat het scherm geen foute pixels geeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eReMB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik heb hetzelfde gevoel als ThePriest4U aangaande de pixelgarantie. Wie zegt mij dat de teruggestuurde schermen niet aan andere klanten zonder pixelgarantie worden verkocht? Pixelgarantie zou niet meer een issue moeten zijn; met de huidige techniek zou elk scherm perfect moeten zijn, i.i.g. bij aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf goede ervaringen met Dell, nog nooit een slecht scherm gezien en die keren dat er iets was reageerde men adequaat en werd het binnen 72 uur opgelost.
Toshiba was 1 maal en nooit weer en dit heeft te maken met de kwaliteit en de service en dat gaat met name om de Qosmio laptop.

BTO lijkt me een nieuwe uitdaging maar ik ken het product niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb slechte ervaringen met bto.. BTO 15CL35-GT555 gekocht in 2011 en elke keer problemen..
Eerste keer moederbord doorgebrand. vervangen onder garantie. hoe is nog de vraag maar goed..

2de keer hdmi poort afgebroken. moederbord vervangen onder garantie.

na terugkomst van reparatie werken 2 usb poorten niet meer links onder.
1 speaker links deed het niet dit alles binnen 2 werkdagen gemeld.
1 week daarop breekt de hdmi poort WEER van binnen terwijl ik hem al EXTRA voorzichtig eruit haalde aangezien ik dit al eerder had ervaren:/ ik had de hdmi poort letterlijk 2 keer gebruikt.

hierbij vermeld dat ik het van de speaker niet zo erg vond(geluid is toch al beroerd) elke pc tussen 200-500 heeft beter geluid.. , usb poorten wat minder maar de hdmi poort daar baal ik wel van.

laptop weer opgestuurd . Dit was de diagnose : 3 foto's met een pen die de hdmi poort aanraakt.
speaker schijnt gewoon te werken.. volgens mij hebben ze gewoon het draadje weer aangesloten zodat ze toch nog onderzoekskosten kunnen berekenen.
en mijn 2 usb poorten zouden niet werken door een foute windows installatie terwijl ze wel werkte voordat het moederbord voor de 2de keer vervangen was.

onderzoekskosten + verzendkosten 76.83. Voor de zogenaamde onderzoekskosten het aanraken met een pen en daarvan 3 foto's maken

Overigens heb ik pick up en return incl garantie 3 jaar. tot nu toe heeft de pick up en return nog nooit gewerkt voor mij.. ik geef aan vrijdag ophalen. maar verwacht uiteraard wel een bevestiging vooraf zodat ik thuis kan zijn. helaas... donderdag avond 11 uur krijg ik de bevestiging dat hij vrijdag word opgehaald en dat terwijl ik niet thuis was omdat ik geen bevestiging vooraf heb gekregen..

Ik zou geen bto meer nemen . Mijn tijd en kosten hadden bespaard kunnen blijven als ze gewoon bij aanmelding van reparatie hadden vermeld dat het niet meer onder garantie viel. Ik had de "diagnose" zelf al gesteld dat de hdmi poort kapot was.3 foto's maken en 76 euro rekenen.. volgens mij doet de fotograaf het nog voor een betere prijs.. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Eerste keer moederbord doorgebrand. vervangen onder garantie. hoe is nog de vraag maar goed..
Wat bedoel je met deze zin? Hoe het moederbord is doorgebrand of hoe het vervangen is? Lijkt mij dat alles stuk kan, vooral juist moederborden met die priegelige componenten.
speaker schijnt gewoon te werken.. volgens mij hebben ze gewoon het draadje weer aangesloten zodat ze toch nog onderzoekskosten kunnen berekenen.
Ehm.. zelfs al zouden ze niks repareren kunnen ze alsnog onderzoekskosten berekenen. Ze zouden nu gewoon reparatiekosten kunnen berekenen lijkt me terwijl ze dat blijkbaar niet deden.
en mijn 2 usb poorten zouden niet werken door een foute windows installatie terwijl ze wel werkte voordat het moederbord voor de 2de keer vervangen was
Je geeft niet aan of ze nu wel werken of niet en of dit was na het opsturen of na een verse windows installatie.
onderzoekskosten + verzendkosten 76.83. Voor de zogenaamde onderzoekskosten het aanraken met een pen en daarvan 3 foto's maken
Onderzoekskosten zijn vaak een standaard tarief + extra tijd.
Het pakket aannemen, openen, je werkplek inrichten, openschroeven, bekijken, doormeten, opzoeken, inpakken, terugsturen, kost allemaal tijd en moeite en daar betaal je voor.
Ze hebben bijvoorbeeld enkel wat foto's gemaakt van iets aanraken met een pen en niet van de rest van de hele keten is het daarom niet gebeurt denk je?
ik geef aan vrijdag ophalen. maar verwacht uiteraard wel een bevestiging vooraf zodat ik thuis kan zijn. helaas... donderdag avond 11 uur krijg ik de bevestiging dat hij vrijdag word opgehaald en dat terwijl ik niet thuis was omdat ik geen bevestiging vooraf heb gekregen..
Ik weet niet hoe ver vantevoren je het hebt aangegeven, maar als je donderdag middag ofzo indiceert dan begrijp ik dat wel. Heb je er zelf niet even achteraan gebeld dan toen een reactie uit bleef?
11 uur is wel wat laat, maar het is toch wel iets... denk niet dat Dell of een ander groot bedrijf je op die tijd nog belt of mailt.
Mijn tijd en kosten hadden bespaard kunnen blijven als ze gewoon bij aanmelding van reparatie hadden vermeld dat het niet meer onder garantie viel.
Het lijkt alsof het oordeel was dat er niet zorgvuldig mee is omgegaan.. Wat gaven ze voor reden aan daarvoor dan? Eerlijk gezegd is twee maal een poort intern afbreken ook wel erg verdacht hoor, soldeerpunten breken niet zomaar en al helemaal niet twee keer achter elkaar.
3 foto's maken en 76 euro rekenen.. volgens mij doet de fotograaf het nog voor een betere prijs..
Tja, als je enkel snel 3 foto's maakt van een reeeds open laptop dan is het misschien wat veel, maar er komt meer werk bij kijken achter de schermen en dat vergeet je. Iemand moet dat toch betalen.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 22:03:
Overigens heb ik pick up en return incl garantie 3 jaar. tot nu toe heeft de pick up en return nog nooit gewerkt voor mij.. ik geef aan vrijdag ophalen. maar verwacht uiteraard wel een bevestiging vooraf zodat ik thuis kan zijn. helaas... donderdag avond 11 uur krijg ik de bevestiging dat hij vrijdag word opgehaald en dat terwijl ik niet thuis was omdat ik geen bevestiging vooraf heb gekregen..
Spijtig om te lezen dat u ontevreden bent over het product en onze service. De geschiedenis lezende is hier onderling al heel veel over gezegd, wij willen er inhoudelijk gerust nogmaals met u op in gaan maar dit forum zullen we hier niet voor aanwenden.

Inzake de Pickup:
We hebben uw aanmelding ontvangen met het verzoek om de laptop donderdag of vrijdag bij u op te halen. Wij hebben gekozen voor donderdag (zo snel mogelijk) en de pickup erin gezet bij DHL voor die dag. Zodra dit bevestigd werd hebben wij dit bevestigd aan u per email. Vanwege uw eigen verzoek op een van deze dagen zijn wij er vanuit gegaan dat het pakket klaar zou staan vanaf donderdag. Onze TD is er dan ook vanuit gegaan dat op deze verzoekdagen iemand aanwezig was.

Om dit te voorkomen kunnen wij het pakket ook ophalen bij het bedrijf waar u werkt, bij de buren of familie/vrienden die op deze dag aanwezig zijn. Het is dus geen noodzaak om het het eigen adres aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die BTO griezelverhalen maken mij wel onrustig, ik kies toch maar weer voor Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat bedoel je met deze zin? Hoe het moederbord is doorgebrand of hoe het vervangen is? Lijkt mij dat alles stuk kan, vooral juist moederborden met die priegelige componenten.
Alles kan stuk gaan dat weet ik vind ik ook niet erg vraag me alleen af hoe het kan gebeurd zijn.. maargoed.
Ehm.. zelfs al zouden ze niks repareren kunnen ze alsnog onderzoekskosten berekenen. Ze zouden nu gewoon reparatiekosten kunnen berekenen lijkt me terwijl ze dat blijkbaar niet deden.
Dat is ook het geval ze berekenen een bedrag over iets om te kijken of het stuk is.. wat ik van te voren al aangaf dat het stuk was. uit mijn diagnose konden zij mij al vertellen dat ik hier geen garantie meer op had. wat dus niet is gebeurd. De laptop is niet open gemaakt..
Dit is hetzelfde als je bijvoorbeeld zelf aangeeft mijn beeldscherm heeft zoveel dode pixels.
waarna je je pc opstuurt hun maken er 3 foto's van en zeggen je beeldscherm mist zoveel zoveel pixels
onderzoekskosten 67 euro.
Je geeft niet aan of ze nu wel werken of niet en of dit was na het opsturen of na een verse windows installatie.
nadat ik de laptop van de 2de reparatie terug had gehad werkten ze niet meer.. nu alsnog niet omdat het door een foutieve installatie komt terwijl deze niet is aangepast..
Onderzoekskosten zijn vaak een standaard tarief + extra tijd.
Het pakket aannemen, openen, je werkplek inrichten, openschroeven, bekijken, doormeten, opzoeken, inpakken, terugsturen, kost allemaal tijd en moeite en daar betaal je voor.
Ze hebben bijvoorbeeld enkel wat foto's gemaakt van iets aanraken met een pen en niet van de rest van de hele keten is het daarom niet gebeurt denk je?
er is verder geen hele keten.. de buitekant van de laptop is gefotografeerd. het gekke is mijn speaker links deed het niet en bij hun ineens wel..
Ik weet niet hoe ver vantevoren je het hebt aangegeven, maar als je donderdag middag ofzo indiceert dan begrijp ik dat wel. Heb je er zelf niet even achteraan gebeld dan toen een reactie uit bleef?
11 uur is wel wat laat, maar het is toch wel iets... denk niet dat Dell of een ander groot bedrijf je op die tijd nog belt of mailt.
Ik verwacht gewoon een bevestiging terug. ik werk namelijk ook gewoon. hij stond ingepakt en wel. maar als ik geen bevestiging krijg neem ik ook geen vrij.
Het lijkt alsof het oordeel was dat er niet zorgvuldig mee is omgegaan.. Wat gaven ze voor reden aan daarvoor dan? Eerlijk gezegd is twee maal een poort intern afbreken ook wel erg verdacht hoor, soldeerpunten breken niet zomaar en al helemaal niet twee keer achter elkaar.
tjaah.. ik vind niet dat dit mag gebeuren de poort hoort toch ook geen speling te hebben in de behuizing ik weet niet waardoor hij de eerste keer afbrak maar kan je wel vertellen dat ik de tweede keer extreem voorzichtig was met het eruit halen. en van binnen hoorde ik een knak. hij werkt nu nog wel in een bepaalde houding met de hdmi kabel omhoog gedrukt.
Tja, als je enkel snel 3 foto's maakt van een reeeds open laptop dan is het misschien wat veel, maar er komt meer werk bij kijken achter de schermen en dat vergeet je. Iemand moet dat toch betalen.
begrijp ik maar de laptop was niet open gemaakt ik heb helaas juist die email verwijderd.. anders had ik de foto's gepost maar het was met een pen aan de buitenkant.. hij is helemaal niet open geweest.

Al met al wil ik gewoon zeggen dat er beter gecommuniceerd kan worden.
als zij mij per email hadden vertelt dat de hdmi poort niet onder garantie meer zou vallen had ik hem niet opgestuurt. het onderzoek ernaar was gewoon louche..
Het speakertje links zal me een worst wezen het geluid is toch al beroerd.
en de usb poorten die niet werken zijn niet mijn fout van een foutieve installatie. deze werkten na terugkomst van de reparatie niet meer terwijl deze altijd in gebruik zijn geweest voor de muis. en er niks aan veranderd is op een nieuw moederbord na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik wil binnen kort een 17cl56 bestellen met de volgende configuratie

X-Book 17CL56 met Core i7 Haswell en nVidia GTX 770m

- Beeldscherm 17.3" Full-HD MAT display. Glanzend of AUO optioneel
- DVD & Blu-Ray brander
- Geheugenslot (1) 8Gb DDR 3 1600Mhz Kingston Hyper-X met koeling
- Geheugenslot (2) 8Gb DDR 3 1600Mhz Kingston Hyper-X met koeling
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Grafischekaart GTX 770M 3Gb GDDR5
- Harddisk 1000Gb (1Tb) 7200rpm. 32Mb cache hdd
- Harddisk (2e) 256Gb Samsung 840 pro series SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Standaard
- Processor Core i7-4700MQ (2.4Ghz / 3.4Ghz Turbo, 6Mb cache)
- SSD module (mSATA) 240Gb Intel 525 (snelste mSATA SSD)
- SSD module 2 240Gb Intel 525 (snelste mSATA SSD)
- Wireless card Bigfoot Killer Wireless-N 1103 dualband. 450Mbit Geen Bleutooth

Deze configuratie gaat bij notebooktotaal 2585 euro kosten nu ben ik gaan rekenen met de zelfde configuratie maar dan zonder de samsung SSD en de twee intel mSATA SSD kom ik uit op 1595 euro
Koop ik de samsung SSD en de twee intel mSATA SSD los en zet deze er zelf in ben ik 200+ (2*245)+ 1595= 2285 euro armer.

Dit is dus 300 euro goed koper.

Hebben de boys van BTO niet in de gaten dat de losse onderdelen bij computer boer om de hoek goedkoper zijn.
Je zou toch zeggen dat ze net duur of goedkoper moeten kunnen leveren.

Maar hoe zit het met de garantie is mijn vraag als ik de SSD er zelf in zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dat is ook het geval ze berekenen een bedrag over iets om te kijken of het stuk is.. wat ik van te voren al aangaf dat het stuk was.
Met alle respect, maar een klant die een conclusie trekt hoeft niks met de werkelijkheid te maken te hebben. Je moest eens weten hoe vaak gebruikers foute conclusies trekken als er iets stuk is/lijkt.
Totdat je als bedrijf zelf de diagnose hebt vastgesteld is er gewoon geen diagnose.
uit mijn diagnose konden zij mij al vertellen dat ik hier geen garantie meer op had. wat dus niet is gebeurd. De laptop is niet open gemaakt..
Hoe weet je zo zeker dat de laptop niet is open gemaakt? Wezen ze er enkel met de pen naar van de buitenkant? Je weet toch wel dat dat niks zegt over of de laptop open is geweest of niet. Niet alles wat er is gedaan is te zien op die drie foto's.
En dan nog, blijkbaar was er dus wel een kans dat het onder de garantie viel, maar moest men het zelf eerst zien waarna men besloot dat dat niet kon... Als een connector twee maal afbreekt, wat mijns inziens met een zeker geweld moet gebeuren of anders heb je echt super-duper pech, dan zou ik ook achterdochtig worden en jij denk ik ook wel eigenlijk. Ik weet niet waarom het toch niet onder de garantie viel de tweede keer. Heb je ze gevraagd waarom dat was?
nu alsnog niet omdat het door een foutieve installatie komt terwijl deze niet is aangepast..
Dus je USB poorten werken nog steeds niet, maar je hebt niet even snel getest met een snelle schone installatie of het echt daar aan ligt of niet? Lijkt mij dat als je poorten ECHT stuk zijn dat dit toch zeker een reden is voor een ander moederbord.. weer.. ik zou dat eens checken.
er is verder geen hele keten.. de buitekant van de laptop is gefotografeerd.
Of je leest niet of je begrijpt me niet. Voordat je de buitenkant van de laptop KAN fotograferen moet je eerst het pakket aannemen, openen, uitpakken, je werkplek/fotografeerplek klaar maken, foto's maken... dan ben je al een paar stappen verder in de 'keten' van wat je laptop allemaal mee maakt voor je hem terug hebt.
Gezien je hem dus wel weer hebt ga ik er van uit dat de rest van de keten (openschroeven, bekijken, doormeten, opzoeken, inpakken, terugsturen) ook is gebeurt. Mijn punt is dat er meer handelingen gebeuren met je laptop dan je denkt en alle tijd, moeite, locaties en gereedschap moet betaald worden. Vandaar dat onderzoekskosten geen tientje zijn ofzo.
Ik verwacht gewoon een bevestiging terug. ik werk namelijk ook gewoon. hij stond ingepakt en wel. maar als ik geen bevestiging krijg neem ik ook geen vrij.
Je zegt dus niet hoe ver vantevoren je het hebt aangemeld en dus kan niemand ook beoordelen of je wel of niet op een redelijke termijn die bevestiging hebt gehad, die je wel hebt gehad zeg je, alleen vrij laat op de avond.
begrijp ik maar de laptop was niet open gemaakt ik heb helaas juist die email verwijderd.. anders had ik de foto's gepost maar het was met een pen aan de buitenkant.. hij is helemaal niet open geweest.
Nogmaals; dat ze foto's van de buitenkant gemaakt hebben zegt niks over wat ze er allemaal mee hebben gedaan. Van de hele keten aan handelingen die elke RMA door gaat, die ik hierboven nog eens uitlegde, is geen enkele foto gemaakt. Toch betekent dat niet dat de laptop spontaan als bij toverslag bij hun op tafel lag in de foto houding. Er gebeurt genoeg wat ze niet op foto vast leggen.
Al met al wil ik gewoon zeggen dat er beter gecommuniceerd kan worden.
als zij mij per email hadden vertelt dat de hdmi poort niet onder garantie meer zou vallen had ik hem niet opgestuurt. het onderzoek ernaar was gewoon louche..
Vanwaar de qualificatie dat het onderzoek louche was? Ze hebben 100% zelf vastgesteld, o.a. doch mogelijk niet exclusief door extern te kijken, dat de poort stuk was. Dat ze het de tweede keer niet onder de garantie vonden vallen en de eerste keer wel heeft je toch zeker vragen doen stellen hoop ik?
en de usb poorten die niet werken zijn niet mijn fout van een foutieve installatie. deze werkten na terugkomst van de reparatie niet meer terwijl deze altijd in gebruik zijn geweest voor de muis. en er niks aan veranderd is op een nieuw moederbord na
Ik zou gewoon meteen even zelf testen met een versie installatie... kost niet zo veel tijd als je met images werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 17:27:
[...]

Het is niet onze bedoeling om hier JA en NEE spelletjes te starten, dat wij foto's van de buitenzijde hebben genomen is slechts om aan te tonen hoe we de laptop hebben ontvangen. Wij staan voor een persoonlijke en servicegerichte afhandeling van garantie aanvragen. Echter moeten we in dit geval toch een korte reactie plaatsen.

Bij deze kan ik bevestigen dat de laptop wel degelijk open is geweest. De eerste keer hebben we het volledige moederbord met losgekomen HDMI poort onder coulance vervangen. Het moederbord hebben we ter beoordeling opgestuurd, de conclusie is dat de HDMI connector door externe kracht van het moederbord was los gekomen. Okee, case closed zonder kosten voor de klant.

Wanneer dit een tweede maal onder gelijke omstandigheden nogmaals voor komt kunnen we dit niet een tweede maal onder coulance laten plaatsvinden. Uiteraard na nieuwe beoordeling. Wederom is geconstateerd dat de HDMI poort door externe krachten losgekomen is van het moederbord. Het probleem zit dan waarschijnlijk in de kabel of in der kracht waarmee deze geplaatst wordt. Deze connector zit echt stevig vast en komt zeker niet gemakkelijk los, met vele tienduizenden laptops in het veld hebben we die ervaring inmiddels wel opgebouwd. Al bekijken we ieder geval opnieuw uiteraard, zo ook dit geval.

Dat de USB poorten niet werken zal door het nieuwe moederbord komen, dit betreft een nieuwe USB 3.0 Controler en de oude drivers werken hier blijkbaar niet mee. Het installeren van de nieuwe driver volstaat dan voor een juiste werking. Onze welgemeende excuses dat we deze niet gechecked hebben met uw eigen schijf / software, op onze testschijf stonden de laatste drivers wel geinstalleerd. Maargoed, het betreft een zeer uitzondelijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

jwsmid schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:03:

Hebben de boys van BTO niet in de gaten dat de losse onderdelen bij computer boer om de hoek goedkoper zijn.
Je zou toch zeggen dat ze net duur of goedkoper moeten kunnen leveren.

Wij zien inderdaad ook partijen die bereid zijn tegen extreem lage marges te leveren, echter kunnen wij de organisatie en ons hoge service nivo niet in de lucht houden voor een paar euro. Een los mSata kaartje verkopen is iets anders dan complexe laptops met de componenten ingebouwd.

Maar geen probleem hoor, zelf een harddisk of SSD erin sleutelen levert geen probleem op mbt de garantie mits goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik ben geintereseert in de 17CL58-GTX765 i7 QUAD, Basis.

Ik zoek me rot maar de foto's online zijn zo klein, kan niet goed zien waar de aansluitingen zitten en wat voor toetsenbord het is (van die toetsen zonder ruimte ertussen, of van die zwevende als bij dell, waar alsnog kruimels in verdwijnen?).
Zijn er closeup foto's van deze laptop?

Dit zou een aluminium laptop zijn. Maar hier en daar lees ik dat ie plastic overkomt. Wat is het nou echt? Alu of plastic. Persoonlijk heb ik liever plastic (voelt beter tegen de huid dat koel aluminium).

Is hier een toetsenbord met backlight bij te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 17CL58 is niet van aluminium maar staat naar mijn weten ook niet vermeld.
Maar hier de foto's van deze laptop toen hij nog de 17CL48 werd genoemd.
Vandaar de GTX 660m sticker

Zoals u kunt zien is het een "closed" keyboard design, ment noemt het het ook wel chiclet af en toe.
Maar eten boven een laptop raden wij in het algemeen af, al was het maar omdat iemand ongelukkig genoeg is dat er ook drinken over de laptop gaat.

Backlit keyboard is op dit moment enkel selecteerbaar op de 15CL58 en verder standaard op de M55 en CL56/CL57 series.
jwsmid schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:03:

Deze configuratie gaat bij notebooktotaal 2585 euro kosten nu ben ik gaan rekenen met de zelfde configuratie maar dan zonder de samsung SSD en de twee intel mSATA SSD kom ik uit op 1595 euro
Koop ik de samsung SSD en de twee intel mSATA SSD los en zet deze er zelf in ben ik 200+ (2*245)+ 1595= 2285 euro armer.

Precies wat BTO zegt, de garantie blijft bij ons behouden zolang er maar niet door de installatie of het component zelf een defect onstaat.
Gaat dus een week na het installeren van uw eigen HDD / SSD, bijvoorbeeld, de DVD drive defect dan is dat niet aan elkaar verbonden en wordt dit gewoon onder garantie vervangen.

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 21:53 ]

• carsten888
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:43:
De 17CL58 is niet van aluminium maar staat naar mijn weten ook niet vermeld.
Maar hier de foto's van deze laptop
dank je wel. daar kan ik wel wat mee.

[toegevoegd]
Emm. Misschien een domme vraag. Ik heb begrepen dat een pc een stuk sneller wordt met een ssd. Ik neem aan dat daar het os en de programma's op draaien en evt. mijn documenten. Ik wil er win8 op draaien (evt. met dualboot met ubuntu). Is 120 GB genoeg daarvoor? Daarnaast wil ik een 1t HD voor gewone bestanden. Bij de configuratie van deze laptop zie ik optie 1ste harde schijf en 2de harde schijf en ssd modules. Ik denk dat 1ste harde schijf is waar het os op staat, dus ik denk dat ik daar een ssd moet kiezen en 2de harde schijf dan de 1t. Klopt dat? Maar wat zijn die ssd modules dan?

[ Voor 48% gewijzigd door carsten888 op 13-09-2013 08:25 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een SSD maakt in het algemeen de snelheidsbeleving beter.
Hij zal dus sneller "dingen" laden. Meer FPS in games of snellere videorendering wordt er echter niet mee behaald, daarvoor zijn de GPU en CPU verantwoordelijk.

Windows (7) neemt typisch na updates en etc zon 30Gb in, zelf heb ik een 120Gb SSD in mijn systeem zitten en met wat programma's en etc voldoet het net. Maar, de mijn documenten heb ik verplaatst naar mijn 2e harddisk. Zie deze guide hiervoor. (In het Engels)

Qua configuratie opties maakt het eigenlijk niet uit of het de 1e of 2e hdd is. Voor het BIOS zijn er gewoon twee schijven in willekeurige volgorde. Windows zal echter wel (standaard) op de SSD worden geinstalleerd.

De SSD modules zijn mSATA SSD's (een soort mini SSD die dus minder ruimte in beslag neemt en dus de 2 2.5" SATA sloten vrij laat voor iemand die bijv. 2x een 1TB hdd wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carsten888
dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William4242
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 12:44
Ik heb net mijn nieuwe bto notebook aangekregen, een 17CL56.

Ik ben er zeer tevreden van, de laptop is razendsnel en lijkt op eerste zicht zeer stevig.
Heb er zelf een SSD ingestoken en heb zonder problemen het besturingssysteem erop kunnen installeren.
Temperaturen vallen mee, nooit boven 70 graden.

Maar heb toch enkele problemen ondervonden:
1) Het scherm was langs de linkerkant niet dichtgeklikt, de bevel zat los en ook het toetsenbord was los aan de linkerkant. Mogelijk tijdens de verzending gebeurd en was snel terug dichtgeklikt.

2) De ventilator van de GPU is vreselijk afgesteld, vanaf een lichte temperatuurstijging gaat de fan direct naar 100%, zelfs bij 40 graden. En ik kan niet direct een oplossing vinden, afterburner of andere tweak tools werken niet. En zover ik weet zijn er nog geen BIOS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 22:04
Zijn de caddy's waarmee je een HDD in de plaats van de optische drive kan zetten voor de P150HM en de P170HM gelijk aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed als, je hebt zover ik kan nagaan 2 type caddy's. De slimline (9mm) en de 12.5mm normale caddy's. De P150 / 170 zijn soort van broertjes en hebben beiden normale drivers.

Overigens past, met speling, een dunne caddy ook in de "dikke" sloten maar daarom is het verstandig bij het bestellen van een caddy altijd het model waarvoor hij is te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

William4242 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:40:
Ik heb net mijn nieuwe bto notebook aangekregen, een 17CL56.

Ik ben er zeer tevreden van, de laptop is razendsnel en lijkt op eerste zicht zeer stevig.
Heb er zelf een SSD ingestoken en heb zonder problemen het besturingssysteem erop kunnen installeren.
Temperaturen vallen mee, nooit boven 70 graden.

Maar heb toch enkele problemen ondervonden:
1) Het scherm was langs de linkerkant niet dichtgeklikt, de bevel zat los en ook het toetsenbord was los aan de linkerkant. Mogelijk tijdens de verzending gebeurd en was snel terug dichtgeklikt.

2) De ventilator van de GPU is vreselijk afgesteld, vanaf een lichte temperatuurstijging gaat de fan direct naar 100%, zelfs bij 40 graden. En ik kan niet direct een oplossing vinden, afterburner of andere tweak tools werken niet. En zover ik weet zijn er nog geen BIOS updates.
Zou je even contact met ons willen opnemen per email? dan zullen we even kijken wat we voor je kunnen doen met betrekking tot punt 2.
Onze mail gegevens staan op onze website.

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Zo het is alweer even geleden geleden dat ik hier gereageerd had :)

Ik hem mijn BTO nu ruim 1 jaar en ben er nog steeds dik tevreden mee.
En ik sta dus nog volledig achter mijn Review

Hij is nog volledig in nieuwstaat en ook de muispad (ik gebruik geen losse muis) is nog helemaal niet versleten.
Naast het videobewerken doe ik nu nog veel meer aan fotobewerken (RAW foto's en deze dan weer omzetten) en ook dat gaat hem nog steeds goed af :)

Na een druk jaar (dochter van 1 jaar) wil ik nu hier weer wat vaker aanwezig zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag!

Ik ben geïnteresseerd in de BTO/Alternate 17M55 laptop met de gtx765m videokaart.
Samen met een 120gb SSD en een 2e HDD

De specificaties/prijs zijn vrijwel gelijk aan de 17cl58, op het verlichte toetsenbord na.

Ik kan echter nergens op het internet mensen vinden die ervaring hebben met dit model.
Iemand ervaring met de 17M55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylandejonge
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-11-2024

dylandejonge

Online Marketing Stratego

Ik heb zojuist de BTO 15CL58 ontvangen.

Klein overzichtje van de specs:
- GTX765
- 3x 4GB DDR3Corsair Vengeance
- 120GB Cruail SSD
- Bigfoot Killer wireless-N 1202
- Backlight
- koelpasta

Als er interesse is, post ik de ervaringen over 1-2 dagen :)

Whatever the problem - Be part of the solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dit als een ervaringberichtje wordt beschouwd, maar ik wil toch graag wat opmerken / vragen:
daar ik sinds begin augustus op zoek ben naar een laptop (merk) en ik sindsdien ook echt vele uurtjes aan research heb verricht qua merken etc. etc. en BTO naast noch 2 andere "merken" tot de overblijvers behoort, heb ik mij als eerste wat verdiept in het BTO gebeuren. Samengevat komt het er wel een beetje op neer dat ik door alle postings op het w w w de indruk heb gekregen met de mogelijke aanschaf van een BTO geen miskoop te doen. Wat dat betreft is het e.e.a. wel voor elkaar denk ik.

Reden voor deze posting is het volgende :
het viel / valt mij wel op dat ik best wat berichtjes las die gingen over de aflevering van een nieuwe laptop en dat de koper kort na ontvangst over één of meerdere kleine geitjes wat minder blij was:
zonder alle voorbeelden nu te kunnen quoten (daarvoor heb ik al té lang en téveel algemene berichten gelezen, staan mij opmerkingen bij als : haarscheurtje in het een of andere onderdeel van de laptop, relatief heel erg veel herrie (toeren) makende fans, een drivertje dat moest worden na-geïnstalleerd en / of geupdate moest worden (of iets wat hierop lijkt) en nog wat dingetjes. Vanuit BTO las ik dan even verderop in het topic dat de probleemhouder uitgenodigd werd om contact op te nemen met BTO en weer even later kon je dan lezen dat het prima was opgelost, maar toch.........?

De vraag die bij mij daarom een beetje naar voren kwam was de volgende : worden de machines voor aflevering niet redelijk uitputtend getest / bekeken, m.a.w. wordt de machine geassembleerd en vervolgens ingepakt zonder 24-uurs of 48 uurs check...........?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 20:50 ]

Verwijderd

Het kan altijd voorkomen dat er iets (er werken mensen bij BTO) door de vingers slipt maar ik kan beamen dat BTO de systemen echt test. Heb soms wel eens klanten die met spoed hun systeem willen, maar als ik dan aan BTO vraag kunnen we het testen weglaten zodat de klant zijn laptop één dag eerder heeft is daar het antwoord nee.

En terecht eigenlijk, stel je voor dat je je laptop ongetest ontvangt en vervolgens zit er een probleempje in? Maar zon beetje ieder merk, MSI, Asus, HP en dus ook BTO test voor levering.

Alleen lees je soms ook wel eens berichten over een defecte merk X, dat komt omdat soms iets zomaar kapot gaat. Gek? Vervelend wel maar in alle jaren dat ik nu al in dit vak zit heb ik het wel eens meegemaakt (was met een ThinkPad) dat ik hem hier werkend teste, ga naar de klant en hij start niet meer op. Toen stonden we beiden toch even te kijken. En een beetje een universele regel in de computerwereld is dat ; of iets gaat stuk binnen de eerste twee weken of het blijft voor jaren draaien.

Statisch zie je dus (ongeacht merk) dat de eerste paar werken crucial zijn.

Dus gaat er wel eens wat fout? Overal, het gaat er m.i. om hoe het opgelost wordt.

Doe met de informatie wat u wilt maar ik denk dat uw vraag zo goed is beantwoord?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 08:53 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wanneer er iets mis gaat na de levering trekken wij ons dit zeer aan, we doen er ook iets mee. Sterker nog, de mensen die een dergelijk probleem hebben ervaren zijn meestal zo snel geholpen dat het zelden toch echt grote problemen leidt. In 90% van de gevallen laten wij een DHL Koerier het pakket op halen bij een willekeurige locatie in Belgie of Nederland en vervangen wij direct het onderdeel of de laptop. In de andere gevallen komt de klant langs om direct het probleem te verhelpen.

Elke Laptop, lees allemaal, worden getest met MEMtest (circa 4 uur) en een volwaardige Windows test (circa 2 uur) inclusief alle drivers. Zelfs wanneer een klant geen Windows heeft besteld. Echter, een 48 uur durende Laptop test zit er niet meer in. Zeker in de zomer gaan er duizenden laptops via onze productie en daar zou dus praktisch geen ruimte voor zijn. Uiteraard zijn de losse onderdelen + barebone al eens (electronisch) getest in de fabrieken waar ze uiteindelijk gemaakt worden.

En "klagen" is nu eenmaal makkelijker dan complimenten geven, mensen doen dat vanuit teleurstelling en die snappen we maar al tegoed. Het gebeurt inderdaad dat we via dit Tweakers forum lezen dat iemand een DOA heeft ( probleem direct na ontvangst ) zonder dat onze TD dit nog weet. Dan vinden wij het wel zo netjes om niet af te wachten en direct met de klant in contact te gaan. Dat de klant daarna tevreden reageert komt doordat we alles in het werk stellen deze tevreden te krijgen.

Wij zijn dan ook helemaal niet bang voor dergelijke reacties op dit forum, dit daagt ons uit om het beter te doen. Dat we 100% tevreden klanten hebben is het streven.

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Sinds gisteren mijn hitte probleem ook opgelost. Vanaf begin af aan al problemen dat cpu te heet werd en dat het systeem zichzelf daarna afsluit (bij zware games en in een relatie warme kamer; zomer of met houtkachel verwarmde kamer). Dit had te maken met het feit dat gpu en cpu op hetzelfde koelblok zat. Cpu is een 2670QM en gpu een GT555M.
De oplossing was door hyperthreading uit te zetten op de cpu. Dit scheelt circa 10-15 graden op de cpu bij dezelfde games. Dus al met al nog meer tevreden met mijn BTO :D

Gamertag for Xbox: R0SSI

Verwijderd

Fijn om te horen dat u tevreden bent!

Maar; Heeft u hiervoor de notebook ooit aangemeld?
Want er zijn enorm veel 15CL35's (uw model) verkocht en zichzelf afsluiten is niet normaal, een 15CL35 kan gewoon op volle settings (in normale omstandigheden) uren 3D draaien zonder uit te vallen. (tempratuur stabiliseert uitzichzelf op een td max)

Heeft u dus bijv. ooit al eens de koeling uitgeblazen? Mogelijk dat hier in de jaren stof in is gaan zitten of bijv. dat er een obstructie voor de koeling was?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 17:07 ]

• R0SSI
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:05:
Fijn om te horen dat u tevreden bent!

Maar; Heeft u hiervoor de notebook ooit aangemeld?
Want er zijn enorm veel 15CL35's (uw model) verkocht en zichzelf afsluiten is niet normaal, een 15CL35 kan gewoon op volle settings (in normale omstandigheden) uren 3D draaien zonder uit te vallen. (tempratuur stabiliseert uitzichzelf op een td max)

Heeft u dus bijv. ooit al eens de koeling uitgeblazen? Mogelijk dat hier in de jaren stof in is gaan zitten of bijv. dat er een obstructie voor de koeling was?
Met regelmaat stof uit de koeling geblazen. Maar zoals ik al zei: in warme ruimtes kan hij uitvallen. En de cpu kan wel altijd voluit draaien, maar de cpu snelheid wordt dan weer teruggeklokt. En daar heb je niks aan wanneer er maximaal 3 cores gebruikt worden. Op dit moment gebeurd dit niet meer en ben ik weer zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
R0SSI schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:57:
Sinds gisteren mijn hitte probleem ook opgelost. Vanaf begin af aan al problemen dat cpu te heet werd en dat het systeem zichzelf daarna afsluit (bij zware games en in een relatie warme kamer; zomer of met houtkachel verwarmde kamer). Dit had te maken met het feit dat gpu en cpu op hetzelfde koelblok zat. Cpu is een 2670QM en gpu een GT555M.
De oplossing was door hyperthreading uit te zetten op de cpu. Dit scheelt circa 10-15 graden op de cpu bij dezelfde games. Dus al met al nog meer tevreden met mijn BTO :D
En weer komen de warmteproblemen terug bij de 15CL35. Mijn BTO is nu ongeveer 8 maanden de deur uit, omwille van dezelfde problemen die jij ervaart. Dat ding werd bij banale dingen en lichte games zo warm (>90°C) dat je er panini's kon onder bakken en dat hij zich na een tijdje gewoon afsloot. Hij is tweemaal terug naar BTO gegaan en tweemaal hebben ze er niets aan kunnen doen, het koelsysteem is simpelweg prut.

Zonde dat deze laptop zo ondermaats was, waar de service echt wel goed is. Maar dat is ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
AppliArt schreef op zondag 29 september 2013 @ 08:27:
[...]

En weer komen de warmteproblemen terug bij de 15CL35. Mijn BTO is nu ongeveer 8 maanden de deur uit, omwille van dezelfde problemen die jij ervaart. Dat ding werd bij banale dingen en lichte games zo warm (>90°C) dat je er panini's kon onder bakken en dat hij zich na een tijdje gewoon afsloot. Hij is tweemaal terug naar BTO gegaan en tweemaal hebben ze er niets aan kunnen doen, het koelsysteem is simpelweg prut.

Zonde dat deze laptop zo ondermaats was, waar de service echt wel goed is. Maar dat is ook het enige.
Ze hadden de GT555M op een aparte koeling moeten zetten. Daar lag het probleem, cpu en gpu op 1 koeling. Dus bij volgende systeem opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumperJack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06-2024

JumperJack

TrackMania

Hallo! Ik heb de laatste wat pagina's van dit topic doorgevlooid, en kom veel nuttigs te weten over BTO zelf.

Maar ik vroeg me af of er ook iemand is die ervaringen heeft met de kleine BTO 11CL12 U-BOOK. Ik ben hier misschien wel in geïnteresseerd, maar ik vraag me erg af of de Intel Celeron processor i.c.m. de onboard videokaart de prestaties niet dusver naar beneden halen dat het weinig zin heeft om 8GB RAM en een SSD harde schijf erin te stoppen.

No Signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
JumperJack schreef op maandag 30 september 2013 @ 08:35:
Hallo! Ik heb de laatste wat pagina's van dit topic doorgevlooid, en kom veel nuttigs te weten over BTO zelf.

Maar ik vroeg me af of er ook iemand is die ervaringen heeft met de kleine BTO 11CL12 U-BOOK. Ik ben hier misschien wel in geïnteresseerd, maar ik vraag me erg af of de Intel Celeron processor i.c.m. de onboard videokaart de prestaties niet dusver naar beneden halen dat het weinig zin heeft om 8GB RAM en een SSD harde schijf erin te stoppen.
Een SSD is altijd handig, met welke processor dan ook. De laptop zal er veel sneller door worden, want ook met een Celeron (waarvan de meeste modellen toch vrij snel zijn) vormt de HDD een bottleneck.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb vorige week een bestelling geplaatst maar nooit een e-mail ontvangen met wat ongeveer de levertijd is, en ik als nieuwe klant zijnde vraag me dus af hoe lang een levering gemiddeld duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:36:
Hoi,

Ik heb vorige week een bestelling geplaatst maar nooit een e-mail ontvangen met wat ongeveer de levertijd is, en ik als nieuwe klant zijnde vraag me dus af hoe lang een levering gemiddeld duurt.
Dat is vreemd, iedereen krijgt binnen 24 uur ( op werkdagen ) een orderbevestiging in PDF per email met daarop een verwachte leverdatum. Mail ons even naar de verkoop dan kijken we het na, we hebben nu te weinig gegevens om dit voor je te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er inderdaad compleet overheen gekeken, verwachtte leverdatum was vandaag maar dat zal dan wel morgen of overmorgen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterjanvh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-07 17:14
Iemand inmiddels een 15CL56/15CL57 in huis?
Ik heb dringend een nieuwe laptop nodig voor school en af en toe gaming (BF 3 en 4).
Voor school moet ik erg vaak virtuele machines draaien, voorbeeldopstelling: Windows Server 2012 en drie W7 clients of gelijkaardige linux omgeving.
De 15CL56/57 lijken me wel uitermate geschikt of denken jullie daar anders over?

Toch nog enkele vraagjes:
- Heeft iemand foto's van hoe deze beestjes er in het echt uitzien?
- Wat is ongeveer de batterijduur?
Ik kom van een laptop die tijdens de lessen (internet + word) maximum 2uur meegaat. Dit zou ik toch aanzienlijk beter willen.
Tijdens draaien van virtuele systemen of tijdens het gamen heb ik steeds een stopcontact ter beschikking, dan is de accuduur van minder belang.
Ik begrijp dat het moeilijk is te voorspellen, aangezien dit sterk afhangt wat je er mee doet.
- Hoe zit het met de temperaturen? Zijn de fans luid?
- Is het de moeite om een GTX780M te nemen ipv de 8970/770? (Prijs-kwaliteits gewijs)

Tweede optie is om nog even te wachten op een update van de Macbook Pro 15" met haswell CPU en hopelijk betere GPU. Om te gamen is de laptop dan wel heel wat minder (GPU nooit erg sterk), maar batterijduur is wel aanzienlijk beter.
Nog een voordeel hiervan is de beschikbaarheid van XCode, zonder hiervoor de laptop van hackintosh te voorzien
Nadeel: dure appel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week de 17CL58 binnegekregen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Vanuit jou post maak ik op dat jij netwerk of ict beheerder doet en ik doe diezelfde opleiding.

De computer die ik nu heb die werkt prima met virtual machines. hij kan sowieso 3 draaien maar dan merk je af en toe wel dat hij een klein beetje moeite heeft. Maar niet zo dat je 5 min moet wachten voor je verder kan.

De batterijduur zal rond de 4/5 uur wezen. Dat is bij mij het geval.
De fans zijn bij games af en toe even luid maar dat is van korte duur.

Verder kan ik je niet echt helpen aangezien ik wel een andere laptop heb maar ik hoop in ieder geval je iets mee te hebben geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 00:09

Chris van der G

Tailchakra

Weet iemand of er al nieuws is voor de Windows 8 drivers van de 15p35?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb vorige week mijn 15M55 binnengekregen.
Ben er tot nu toe extreem tevreden mee, zal binnenkort wel eens een review schrijven.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:44:
Ik heb vorige week de 17CL58 binnegekregen en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Vanuit jou post maak ik op dat jij netwerk of ict beheerder doet en ik doe diezelfde opleiding.

De computer die ik nu heb die werkt prima met virtual machines. hij kan sowieso 3 draaien maar dan merk je af en toe wel dat hij een klein beetje moeite heeft. Maar niet zo dat je 5 min moet wachten voor je verder kan.

De batterijduur zal rond de 4/5 uur wezen. Dat is bij mij het geval.
De fans zijn bij games af en toe even luid maar dat is van korte duur.

Verder kan ik je niet echt helpen aangezien ik wel een andere laptop heb maar ik hoop in ieder geval je iets mee te hebben geholpen.
Wat ook helpt is bijv. een 4800MQ Met VT-d ipv alleen VT-x van de 4700MQ.
Maar een goede SSD + genoeg ram kan ook al aardig helpen bij VMware. (bijv. de 840 pro met MLC ipv de goedkopere SSD's met TLC geheugen die bij veel I/O REQ's wat inzakken qua performance)

Ben dus wel benieuwd naar je configuratie.

@RyuuPro
Benieuwd naar de review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de standaard configuratie op de artic silver koelpasta na. Maar nu moet ik eerlijk zijn dat ik vaak ook nog andere programma's draai terwijl ik de vmware aan heb staan ;) Ik zou best een SSD willen maar dat werd me eigenlijk toch net even iets te duur. Verder niks dan lof ben dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N.a.v. mijn recente BTO aankoop, mijn ervaringen rond de aankoop :

komende van een desktop uit 2007 en zoekende naar een 'echte' desktop vervanger, begon ik in juli van dit jaar m'n zoektocht naar een laptop / laptopleverancier. Het moest een 17" worden met 2 SSD schijven, verder v.v. één van de snelste Intel processortjes en de laatste Nvidia GTX780. Ik stond 'open' voor elk merk (m.u.v. Acer) zodat vele laptopmerken de revue passeerden alvorens er uiteindelijk 2 overbleven : MSI en BTO. Qua specs en reviews sneuvelden in augustus en september alle merken totdat er uiteindelijk 2 overbleven : MSI en BTO. Een bezoekje aan BTO leverde aanvullende info over v.w.b. de 'looks' van de machine. MSI deed het tot het laatste toe vrij goed (was samengevat een honderd of 2 a 3 goedkoper dan een vergelijkbare BTO) maar had als minpunten dat je niet 'even' de telefoon kunt pakken voor ondersteuning. Verder 'scoorde' MSI wat minder v.w.b. het ontbreken van info m.b.t. de in de machine zittende SSD schijven. Er was info over het feit dát er SSD schijven inzaten, maar over merk en type was geen tierelier te vinden. Verder miste ik bij MSI info over het al dan niet even simpel de onderkant van het laptopje los kunnen schroeven voor het (toekomstige) broodnodige stofonderhoud. Daarover was op het www goede info te vinden m.b.t. de BTO's.
Was mijn speurtocht naar BTO info dan alleen maar 'hallelujah'? Nee, op het www waren ook best wel wat kritiekpuntjes over de notebooks van BTO (Clevo's) Zo was er de grootst gemene deler over het niet al te fijn ervaren van het touchpad en las ik steeds maar weer terugkerende ervaringen van users en reviewers over het lawaai van de fans bij belasting van het systeem. (Beide aandachtspunten door mij tot op heden niet 'herkend'.) Daarnaast vonden velen het ontwerp van de Clevo's maar 'saaI' en gespeend van toeters en bellen. Welnu, dat laatste sprak mij dus wel aan. Ik was niet op zoek naar een bling-bling machine.

Alles op een rijtje zettende en wijs geworden door ervaringen uit het verleden v.w.b. service en serviceduur, viel de keuze uiteindelijk toch op bij BTO IJsselstein.

Op 3 oktober middels hun website de bestelling geplaatst. (Xbook 17CL56). Bijna onmiddellijk antwoord ontvangen hoe de betaling diende te geschiedden en na keuze van mij voor telebankieren (waarop eveneens onmiddellijk bevestiging van BTO dat de betaling was ontvangen) volgde één dag later een mail met daarin de verwachte leveringsdatum : zijnde 11 oktober.
Het wachten was begonnen.......

Op woensdag 9 oktober een mailtje ontvangen dat de machine gereed stond. (Dat was dus 2 dagen eerder dan de verwachte leverdatum). Plusje dus!

Dezelfde dag nog om 16.50 uur de machine opgehaald. Eerste indrukken van de machine waren positief.
Na het avondeten onmiddellijk begonnen met de eigen software te installeren en de machine in orde te maken. 2e indruk die avond : wat een zalig snelle machine!
Donderdag 10 oktober in de ochtenduren de machine verder voorzien van persoonlijke software. Bij een nieuwe opstart wilde ik gelijk eens even het bios bekijken en toen ontdekte ik iets vreemds:
bij de harddisks werd slechts 1 disk vermeld en geen, zoals fysiek in de machine aanwezig zijnde, 2 SSD's.
Na wat heen en weer wandelen door het bios stond de 2e hdd er opeens weer wel en even later weer niet. Alarmbellen gingen dus rinkelen!

Diezelfde dag nog telefonisch contact gezocht met BTO. Ik kon gelijk even langskomen. Idd. constateerde men daar met mij dat de aanwezigheid van een 2e hdd in het bios een soort van knipperlichteffect vertoonde : wel / niet, wel / niet etc. etc. (Ik vergeet nog te vermelden dat in Windows gewoon 2 hdd's benaderbaar waren, dus het probleem zat kennelijk -hoe vreemd ook- alleen in het bios)

Daar het die donderdagmiddag de 10e oktober al aardig tegen vijven liep, de machine helaas achter moeten laten. Ik had 'm nog geen 24 uur in mijn bezit!!!

Maandag de 14e oktober kreeg ik een telefoontje van BTO. De machine was gereed. Probleem / oorzaak : moederbord / bios defect. Er stond een nieuwe barebone voor mij klaar. Overgezet in de nieuwe machine: het geheugen, de processor en de 2 SSD hdd's. Verder een nieuwe machine dus.

Conclusie? Een top service van BTO om amper anderhalve (werk)dag na achterlating van mijn splinternieuwe machine, het probleem opgelost te zien worden.

Ik hoop dat potentiële kopers met dit bericht hun voordeel kunnen doen.

Heb ik dan helemaal geen aandachtspunten voor BTO? Jawel.
Toen ik mijn splinternieuwe (2e) BTO dus in gebruik nam, ontdekte ik bij het kijken in Windows dat er maar 1 hdd zichtbaar was en géén 2. Het bios vermeldde nu wél keurig netjes 2 hdd's (zoals het hoort). Daar ik niet uit een ei gekropen ben en wist dat mijn hdd's uit de defecte barebone in de nieuwe waren geplaatst, ben ik dus naar schijfbeheer gegaan en ontdekte ik dat de 2e hdd nog niet was geïnitieerd / toegewezen. Nadat ik dit had gedaan (kostte nog geen 2 minuten) werd ook de 2e hdd keurig netjes door Windows 'opgepikt'. Nu was / ben ik geen leek, maar iemand die dat wel zou zijn geweest, zou zich waarschijnlijk de krampen zijn geschrokken : eerst geen 2e hdd in het bios en na reparatie (lees : vervanging machine) geen 2e hdd in Windows. Dát had de techneut m.i. even dus nog even moeten regelen voordat de nieuwe machine aan mij werd uitgeleverd. Waarschijnlijk 'glad' vergeten, maar toch........

2e puntje van aandacht is het niet verstrekken van info over de vingerafdruk software. Bij het in gebruik nemen van de machine en het aanklikken van het desbetreffende icoontje op het buroblad, verscheen een foutmelding: de software kon niet worden gestart. Ook na herinstallatie middels de meegeleverde driverdisk van BTO bleef dit probleem(pje) aanwezig.
Bij toeval ontdekte ik dat wanneer ik bij het opstarten van de machine koos voor het plaatsen van een vingerafdruk en deze ook daadwerkelijk werd ingesteld, ik na de opstart van Windows en het aanklikken van het burobladicoontje van deze software, géén foutmelding meer kreeg. De meegeleverde Engelstalig manual verstrekte hieomtrent geen info. Dit had Clevo / BTO wellicht beter kunnen regelen : informeer de klant dat de vingerafdruk software vanaf het buroblad een error oplevert, totdat er feitelijk een vingerprint is gemaakt bij de opstart. Daarna werkt de software. Je zal het maar even weten / moeten ontdekken.

Derde aandachtspuntje : de meegeleverde webcamsoftware wilde eveneens niet opstarten vanaf het buroblad. Ik ontdekte middels apparaatbeheer dat een heel ander 'merk' hardware webcam in mijn machine zat dan softwarematig geïnstalleerd was door BTO. Op de meegeleverde driverdisk stond overigens ook de juiste software. Toen ik de 'foute' had verwijderd en de juiste had geïnstalleerd, werkte ook de webcam naar behoren.

De machine heb ik nu 6 dagen in gebruik. Eindconclusie : een supersnelle machine en een uitstekende service van BTO : je zal een machine nog geen dag in huis hebben en 'm dan al weer achter moeten laten bij de dealer omdat er een fabrieksfout in zit............. Ik kan daarom BTO bij een ieder van harte aanbevelen!

Tip voor de Clevoboys in China ;) : als je weer eens een machine ontwerpt, zorg er dan voor dat één van de ondersteuningspootjes van de machine niet op de accu wordt gemonteerd. Als je, net zoals ik, de machine als desktopvervanger gebruikt en de accu dus min of meer permanent verwijdert, anders dan 1x per maand even opladen en weer ontladen tot 40%, dan 'staat' de machine voor 99% van de gebruiksduur op 'slechts' 3 pootjes en dat levert 10 % instabiliteit op. (10% betekent relatief gezien onmerkbaar (maar toch) tenzij je redelijk wat druk uitoefent op de kast linksvoor, dan merk je dat het pootje van de accu ontbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:07
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:40:
N.a.v. mijn recente BTO aankoop, mijn ervaringen rond de aankoop :

- Hele grote knip ;) -

Tip voor de Clevoboys in China ;) : als je weer eens een machine ontwerpt, zorg er dan voor dat één van de ondersteuningspootjes van de machine niet op de accu wordt gemonteerd. Als je, net zoals ik, de machine als desktopvervanger gebruikt en de accu dus min of meer permanent verwijdert, anders dan 1x per maand even opladen en weer ontladen tot 40%, dan 'staat' de machine voor 99% van de gebruiksduur op 'slechts' 3 pootjes en dat levert 10 % instabiliteit op. (10% betekent relatief gezien onmerkbaar (maar toch) tenzij je redelijk wat druk uitoefent op de kast linksvoor, dan merk je dat het pootje van de accu ontbreekt).
Mooi omschreven allemaal! Kun je mij misschien ook uitleggen waarom Xnotebooks bijv. niet ter sprake is gekomen? En hoe warm wordt de laptop wanneer je alles volle bak draait (stresst). Dit aangezien je alleen maar leest dat clevo's te warm worden etc.
Ikzelf wil namelijk ook een nieuwe laptop en vind Xnotebooks als BTO helemaal top vanwege het zelf samenstellen. Ik twijfel alleen nog over die spookverhalen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Dit aangezien je alleen maar leest dat clevo's te warm worden etc.
Dit is niet mijn ervaring trouwens, dus 'alleen maar', ietwat overdreven lijkt me.
Vergeet niet dat over het algemeen enkel de klagers van zich laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Krilo_89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:02:
[...]

Mooi omschreven allemaal! Kun je mij misschien ook uitleggen waarom Xnotebooks bijv. niet ter sprake is gekomen? En hoe warm wordt de laptop wanneer je alles volle bak draait (stresst). Dit aangezien je alleen maar leest dat clevo's te warm worden etc.
Ikzelf wil namelijk ook een nieuwe laptop en vind Xnotebooks als BTO helemaal top vanwege het zelf samenstellen. Ik twijfel alleen nog over die spookverhalen op internet.
Kijk bij het bestellen van een notebook met een snelle GPU dat deze niet via één koel element gekoeld wordt. Dan kan het inderdaad zo zijn dat de notebook zijn warmte niet goed kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Krilo_89

Waarom ik niet bij Xnotebooks heb gekocht? Dat heeft een heel pragmatische reden :
afstand van mijn woning tot Xnotebooks is om en nabij de 65 Km,
afstand van mijn woning tot BTO is om en nabij de 30 Km.
Als het andersom was geweest, dan had ik de machine bij Xnotebooks gekocht.

Enne, wanneer ik in Rotterdam zou wonen (of binnen een range van een kilometer of 30 a 40 ervan, dan had ik mijn Clevo bij ............ gekocht. Als je net zoals ik dit topic helemaal vanaf pagina 1 hebt doorgelezen, dan weet je wat er op de ............ moet staan.

Ik heb de machine nog niet full stressed gekregen, maar ik heb 'm de afgelopen week wel een paar keer flink laten werken. Hitte? Geen problemen kunnen ontdekken. (Ik heb 'm niet boven de 50 graden gekregen) Lawaai? Bij wat harder werken redelijk wat fangeluid. Iig vind ik de warmteontwikkeling vrij normaal en is de geluidsproductie wellichtiets hoger dan ik misschien gewend ben. Ik 'kom' natuurlijk van een desktop dus mijn vergelijking gaat even niet op ; da's appels met peren vergelijken. De Clevo's presteren wat geluidsproduktie betreft (en voor zover ik dat nu na een week kan beoordelen) niet echt beter of slechter dan om het even welk ander 'merk'.

Maar, misschien willen ze je bij BTO wel even laten testen. Als je namelijk naar BTO rijdt en je komt in de wacht / ontvangstruimte, dan staat daar een 17"(demomodel). Ik heb daar ook 2 gamedoosjes bij zien liggen. Wat weerhoudt je ervan om ze te bellen en om een demonstratie te vragen? Nee heb je,..............

Succes met je beslissing!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik ben de laatste tijd op zoek geweest naar een nieuwe laptop en mijn oog is gevallen op de BTO 15CL58, ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft omdat voor mij BTO nieuw is en ik er nog niet al te veel over weet

Groet Julius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_kers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03-2014
Hallo,
Ik sta op het punt om mijn nieuwe 15CL54 te gaan installeren. Nu zag ik op BTOdownloads dat er nieuwe BIOS en EC firmware is resp. 1.00.06 /1.00.03. Is het een 'must have' om die nu eerst te updaten voordat ik Win8 ga installeren? En zo ja, is er een volgorde waarin BIOS of EC geupdate moeten worden?
O ja, waar kan ik uberhaupt vinden wat precies de fixes zijn in deze nieuwe firmware? Misschien de hier vaak genoemde fan-control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje voor de mensen die het weten:
Ik ga mijn (oude) 17CL47 eens vers installeren met Windows 7en wil alle drivers up to date.
Wat is de beste Hotkey driver?

Volgens de BTO site is dat 6.0062, maar vaak worden driver lijsten van oudere modellen niet meer bijgewerkt ook al heeft een nieuwer model een recentere driver die ook zou werken en wellicht beter is.
Zo is er bijvoorbeeld ook een 7.0009 voor de 17CL57... zou dat goed werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

de_kers schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:39:
Hallo,
Ik sta op het punt om mijn nieuwe 15CL54 te gaan installeren. Nu zag ik op BTOdownloads dat er nieuwe BIOS en EC firmware is resp. 1.00.06 /1.00.03. Is het een 'must have' om die nu eerst te updaten voordat ik Win8 ga installeren?
BIOS 1.03.xx geeft support voor Win 8.1, je andere vragen zijn beantwoord via mail.
Tijgert schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:07:
Zo is er bijvoorbeeld ook een 7.0009 voor de 17CL57... zou dat goed werken?
Ja, dit moet in feiten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

Ik heb mijn 15M55 (Post volledige specs later nog wel, iig de 4700MQ en GTX765M) nog niet extreem veel kunnen testen, omdat ik het druk heb met studie op het moment, maar de 1e resultaten van wat tests:

Idle:
CPU - 40 graden

Prime95
CPU - 80 graden
Throttelt niet, zit zelfs nog in Turbo (3.2 Ghz)

Furmark
GPU - 85 graden
(Throttelt naar 766Mhz ipv 901Mhz, maar dat komt door Nvidia's drivers die dat direct doen zodra Furmark start)

Ga later deze week nog wat realistische benchmarks (Unigine Heaven & Valley) draaien en eens kijken wat voor temperaturen ik daaruit krijg.

Voor de rest tot nu toe:
+ Scherm (95% Gamut) erg mooi.
+ Toetsenbord (Steelseries)
+ Idle onhoorbaar

- Touchpad (Maar er hangt toch altijd een muis aan)

[ Voor 11% gewijzigd door RyuuPro op 29-10-2013 12:24 ]

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unigine Heaven gebruiken wij ook vaak om echt te testen.

Furmark zou zwaarder moeten zijn maar je ziet dat de systeembelasting (dus niet alleen GPU 100%) vaak hoger is met Unigine in mijn ervaring.

Wat ook kan is Furmark + prime95 tegelijk, alleen nut heeft het niet tenzij je iets wilt testen tot de max.
Heb systemen meegemaakt die bij prime + furmark de brui er aan gaven (desktops notabene! bleek voeding te zijn) maar bij 4 uur lang Rome II bijv. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:53
Wie heeft er ervaring met het draaien van Linux op BTO laptops? Niet dat ik hele grote problemen verwacht, maar zijn er dingen die niet werken onder Linux of die lastig zijn om draaiend te krijgen? Daarbij denk ik vooral aan drivers voor bv. volumeknoppen en Fn-toetsen.

Ik weet dat Nvidia Optimus lastig kan zijn onder Linux, maar dat ligt niet aan BTO. Bovendien maak ik me daar geen zorgen over omdat ik die grafische kaart niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro

RyuuPro

That Damn Fly

marcvangend schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:14:
Wie heeft er ervaring met het draaien van Linux op BTO laptops? Niet dat ik hele grote problemen verwacht, maar zijn er dingen die niet werken onder Linux of die lastig zijn om draaiend te krijgen? Daarbij denk ik vooral aan drivers voor bv. volumeknoppen en Fn-toetsen.

Ik weet dat Nvidia Optimus lastig kan zijn onder Linux, maar dat ligt niet aan BTO. Bovendien maak ik me daar geen zorgen over omdat ik die grafische kaart niet nodig heb.
Ik draai Kubuntu 12.04 op mijn 15M55 zonder problemen (na kernel update).

Sinds Ubuntu 13.10 is er standaard support voor de Killer E2200 (standaard LAN), om wifi werkend te krijgen moet je nog ff de juiste backports-driver binnenhalen (wisselt of je Intel of Killer hebt).

Alles ervoor moet je een 13.10 kernel opzetten.

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmid
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik heb nu ongeveer 3 week een 17CL56 in huis en tot nu toe geen problemem en ik draai windows 7 pro en kubuntu 13.10 van af een usb stick en tot nu nog geen problemen

jwsmid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
marcvangend schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:14:

De Fn keys werken normaal gezien zonder probleem. In mijn distro (Mint) moest ik wel een eenvoudige hack in de /etc/default/grub file toepassen om de brightness te kunnen regelen.
Met het installeren van Optimus geen enkel probleem gehad.(GT555M), ik zou daarom ook zeker een Nvidia kaartje nemen.

Kijk zeker naar een goede wireless kaart om in linux te werken, mijn combo RTL8188CE kaartje is ondanks het hercompileren van de driver nog steeds zo labiel als de pest in linux (in Windows zo stabiel als iets).
Ben daarom ook op zoek naar een nieuw combo (bluetooth/wifi) Intel kaartje. Als iemand een goed kaartje kent, laat zeker iets weten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Laatst online: 18-09 16:23
dask schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:46:
[...]

De Fn keys werken normaal gezien zonder probleem. In mijn distro (Mint) moest ik wel een eenvoudige hack in de /etc/default/grub file toepassen om de brightness te kunnen regelen.
Met het installeren van Optimus geen enkel probleem gehad.(GT555M), ik zou daarom ook zeker een Nvidia kaartje nemen.

Kijk zeker naar een goede wireless kaart om in linux te werken, mijn combo RTL8188CE kaartje is ondanks het hercompileren van de driver nog steeds zo labiel als de pest in linux (in Windows zo stabiel als iets).
Ben daarom ook op zoek naar een nieuw combo (bluetooth/wifi) Intel kaartje. Als iemand een goed kaartje kent, laat zeker iets weten. :P
Ik heb zelf zowel de Intel N6235 als de N6300, zolang je een vrij nieuwe release draait is er niks aan de hand, maar als je Ubuntu 12.04 of ouder draait zitten er toch wat oneffenheden in. (Een nieuwe kernel doet echter wonderen....)

Voor de nieuwere 7000-serie kaartjes (ac) moet je schijnbaar wat klooien of een bleeding-edge release draaien. ( http://askubuntu.com/ques...-centrino-advanced-n-7260 )

Het prijsverschil tussen de N en de AC kaartjes is nog geen 5 euro, dus als je het niet heel erg vindt om verplicht kernel 3.11+ te draaien zou ik zeker een nieuwe 7XXX overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcvangend
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:53
Bedankt voor alle antwoorden, dat is weer een zorg minder. Ik gebruik graag Arch Linux, dus het installeren van de meest recente software versies zal het probleem niet zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
svenvv2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:23:
[...]
...
Voor de nieuwere 7000-serie kaartjes (ac) moet je schijnbaar wat klooien of een bleeding-edge release draaien. ( http://askubuntu.com/ques...-centrino-advanced-n-7260 )

Het prijsverschil tussen de N en de AC kaartjes is nog geen 5 euro, dus als je het niet heel erg vindt om verplicht kernel 3.11+ te draaien zou ik zeker een nieuwe 7XXX overwegen.
Heel hard bedankt voor de toelichting, aangezien ik vanaf 2014 overschakel naar een rolling distro, lijkt mij de Intel AC 7260 combo wel een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Laatst online: 18-09 16:23
dask schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:54:
[...]

Heel hard bedankt voor de toelichting, aangezien ik vanaf 2014 overschakel naar een rolling distro, lijkt mij de Intel AC 7260 combo wel een goede keuze.
Kijk voordat je besteld wel eerst even of je een 2x2 of een 3x3 kaartje hebt op dit moment. Grote kans dat je een 2x2 (2 antennes) kaartje hebt op dit moment, maar in het zelfdzame geval dat je 3 antennes hebt lopen is het misschien verstandiger om de N6300 te nemen. (Ik heb me niet echt ingelezen in de stof, maar het lijkt me logisch dat 3 antennes altijd beter is dan 2 :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
ja 2 antennes, is besteld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 20:56

renskoenraadt

Like No Other

Kan iemand mij vertellen welk type S/PDIF aansluiting op de 15CL58 aanwezig is? Is dit een optische of coaxiale aansluiting?

Thanks!

Reeds gevonden! Kan met een kleine converter die er bij geleverd wordt als er door mij een Oehlback kabel gekozen wordt.

[ Voor 32% gewijzigd door renskoenraadt op 07-11-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumzle
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:08
Verwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:40:
--- knip ---
Donderdag 10 oktober in de ochtenduren de machine verder voorzien van persoonlijke software. Bij een nieuwe opstart wilde ik gelijk eens even het bios bekijken en toen ontdekte ik iets vreemds:
bij de harddisks werd slechts 1 disk vermeld en geen, zoals fysiek in de machine aanwezig zijnde, 2 SSD's.
Na wat heen en weer wandelen door het bios stond de 2e hdd er opeens weer wel en even later weer niet. Alarmbellen gingen dus rinkelen!
--- knip ---
Ik loop stage bij BTO Notebooks en weet dat er goed getest wordt. Helaas zijn dit soort problemen moeilijk te detecteren. Waarschijnlijk stond de 2de SSD op de testbank wel in de BIOS vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Even voor de BTO eigenaren: is er iemand die zo'n kekke BTO muismat heeft en niet gebruikt?
Ik ben de mijne verloren en vond hem juist zo fijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Tijgert schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:36:
Even voor de BTO eigenaren: is er iemand die zo'n kekke BTO muismat heeft en niet gebruikt?
Ik ben de mijne verloren en vond hem juist zo fijn :'(
Check ;) Vind hem slecht ö Heb liever mijn gladde muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muismat is helaas niet te koop bij BTO, heb ik al geprobeerd. Ik zou er ook graag nog 1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bumzle schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:28:
[...]

Ik loop stage bij BTO Notebooks en weet dat er goed getest wordt. Helaas zijn dit soort problemen moeilijk te detecteren. Waarschijnlijk stond de 2de SSD op de testbank wel in de BIOS vermeld.
Interessante reactie, alleen begrijp ik deze niet helemaal goed. In mijn 'lange' aanschafervaringen bericht (zie mijn bericht van 20 oktober) 'val' ik ook niet over het defect, dát kan immers bij ieder nieuw apparaat voorkomen. Fabrieksfoutjes zijn all in the game. (zie mijn lange bericht omtrent de aanschaf van mijn laptopje).

Ik had liever gezien dat je gereageerd zou hebben op één van de drie door mij genoemde aandachtspunten, bijv. het aandachtspunt m.b.t. tot het ná de reparatie niet initialiseren van de 2e hdd. Dát is m.i. een vergissinkje dat wel een heel klein beetje slordiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:36:
[...]
Ik had liever gezien dat je gereageerd zou hebben op één van de drie door mij genoemde aandachtspunten, bijv. het aandachtspunt m.b.t. tot het ná de reparatie niet initialiseren van de 2e hdd. Dát is m.i. een vergissinkje dat wel een heel klein beetje slordiger is.
Daar heb je helemaal gelijk in, normaliter loopt het initialiseren en testen van de 2e harddisk mee in de test procedure. Dat kan eigenlijk niet mis gaan omdat op het testformulier een vinkje gezet moet worden bij de 2e harddisk..zo van...gezien en getest etc. Dat is vreemd genoeg niet gebeurt en krijg je dus het verschijnsel dat de 2e harddisk wel in de BIOS gezien wordt maar voor klanten niet bruikbaar is (sterker nog niet gezien wordt in Windows als disk).

Slordig, want voor ons is het niet meer dan een test Ghost image vanaf de server automatisch deployen op een 2e disk, naast de bestaande eerste Windows bootdisk. Het gaat dus bijna.....automatisch.

Excuses voor het ongemak en het is doorgegeven aan onze presales, daar waar de laptops getest worden voor ze worden verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand ervaringen met de nieuwe ubook 11CL12?
Ben op zoek naar nieuwe netbook en twijfel tussen lenovo edge 130 en de 11CL12 van bto. Beide hebben hun voor- en nadelen qua specs, maar kom tot heden nog geen gebruikerservaringen tegen van die van bto.

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 17:57
Heb sinds een paar weken de 15CL58 met gtx765m en een SSD. Paar pluspunten:
- Zeer goed scherm! Stond in het begin er echt van te kijken.
- Nieuwste games zijn goed speelbaar op high. Iets oudere spellen (uitzonderingen daargelaten) makkelijk op Ultra.
- Bij normaal gebruik (internet/tekstverwerken) gaat de accu 4 uur mee.

Als iemand vragen heeft; brand los!

Verwijderd

BTO_USER schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:55:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, normaliter loopt het initialiseren en testen van de 2e harddisk mee in de test procedure. Dat kan eigenlijk niet mis gaan omdat op het testformulier een vinkje gezet moet worden bij de 2e harddisk..zo van...gezien en getest etc. Dat is vreemd genoeg niet gebeurt en krijg je dus het verschijnsel dat de 2e harddisk wel in de BIOS gezien wordt maar voor klanten niet bruikbaar is (sterker nog niet gezien wordt in Windows als disk).

Slordig, want voor ons is het niet meer dan een test Ghost image vanaf de server automatisch deployen op een 2e disk, naast de bestaande eerste Windows bootdisk. Het gaat dus bijna.....automatisch.

Excuses voor het ongemak en het is doorgegeven aan onze presales, daar waar de laptops getest worden voor ze worden verzonden.
Dank voor de reactie. Om nu te voorkomen dat er voor meelezers een vertekend beeld ontstaat, hecht ik er waarde aan om in ieder geval glashelder te maken dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand was (behalve dan een machine waarin in het mobo een fabrieksfout zat en dat kán nu eenmaal gebeuren).

Ik heb uitsluitend naar waarheid de gang van zaken rond mijn aankoop bij jullie beschreven, niets meer en niets minder.

Dat ik niet blij was dat mij nu net een machine 'overkwam' waarin kennelijk een ernstige fabrieksfout zat is 1 ding, maar daar kunnen jullie weinig aan doen.

Veel belangrijker was voor mij de manier waarop jullie met het euvel zijn omgegaan en dat was:
1. zeer snel en dus
2. zeer klantvriendelijk en daardoor
3. kan ik jullie als bedrijf alleen maar aanbevelen!

Dat ik daarnaast een enkel aandachtspuntje had doet aan vorenstaand rijtje van 3 niets af.

• Bumzle
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:08
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:36:
[...]

Interessante reactie, alleen begrijp ik deze niet helemaal goed. In mijn 'lange' aanschafervaringen bericht (zie mijn bericht van 20 oktober) 'val' ik ook niet over het defect, dát kan immers bij ieder nieuw apparaat voorkomen. Fabrieksfoutjes zijn all in the game. (zie mijn lange bericht omtrent de aanschaf van mijn laptopje).

Excuus, ik had je bericht te vluchtig doorgelezen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 01:10
Heeft er iemand ervaring met een 17CL58 laptop, er zijn geen reviews te vinden en ik weet dat enkele mensen ze hier hebben.

Mijn voornamelijkste vraag is bevalt de laptop nog steeds? Ik lees namelijk veel horror verhalen over BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke horrorverhalen en waar vind ik die? Ik heb namelijk best wel wat research verricht alvorens mijn keuze te bepalen. Waar heb ik wat gemist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Slechte bouwkwaliteit
Slechte koeling
Altijd storingen op het begin.
Moederboarden die doorbrangen
poorten die kapot gaan.

Nu weet ik dat op internet altijd alleen de slechten verhalen worden gepost, daarom vraag ik hier naar ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Slechte bouwkwaliteit
Niks mis mee. Een lichtgewicht plastic behuizing is nou eenmaal niet zo rigide als aluminium, maar 'slecht' is een hele andere kwalificatie. Het werkt, en goed. Bovendien heeft wat flexibiliteit als voordeel dat het wat meer kan hebben qua knallen en butsen.
Slechte koeling
Dat lees ik enkel wel eens van laptops waar alle hete onderdelen op 1 koelblok zitten (ook dat komt bij andere merken ook voor, niet alleen BTO/Clevo). Dat hebben dus de meeste laptops die zo veel mogelijk high-end hardware in een kleine behuizing stoppen. Als je een dubbele koeling hebt, apart voor de CPU en GPU (meestal niet op de allerkleinste laptops) zal je nooit ergens last van hebben. Zelfs als je beide onderdelen vollast draait.
Altijd storingen op het begin.
Rare klacht. Aan het begin van wat? Windows starten?
Nog nooit gehoord en dan nog, 'altijd' impliceert 100% en dat is wel wat overdreven en klinkt niet erg realistisch.
Moederboarden die doorbrange
Gebeurt elk merk wel, hoe meer units er van een model verkocht zijn hoe meer defecten er zijn absoluut gezien terwijl dat relatief waarschijnlijk hetzelfde is als andere, obscuurdere, merken.
poorten die kapot gaan.
Gebeurt ook op meerdere laptoppen, zie boven.
Nu weet ik dat op internet altijd alleen de slechten verhalen worden gepost, daarom vraag ik hier naar ervaringen.
Ik heb zelf nog maar 1 BTO gehad, een tweedehandsje notabene, en die wertk nog altijd 100% en nooit klachten mee gehad.
Is een 17" model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Hallo,
Ik ben al lang gecharmeerd van de BTO laptops omdat ze (vooral met de high end modellen) geen draagbare kermis zijn maar toch high end hardware hebben. En nu wil ik over zo'n anderhalve maand een laptop bij jullie gaan kopen maar ik zou graag willen weten of Nvidia en (vooral) AMD binnenkort hun mobile videokaart series gaan vernieuwen omdat het nu eigenlijk allemaal rebrands zijn van de vorige series. (behalve de gtx780m dan, maar die is mij iets te duur) En ik zag dat je bij de 15CL57 op een dode link komt als je naar de plaatjes wilt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Wat is het verschil qua garantie met een alternate en bto 17cl58.
Voor 30 euro meer zit er namelijk een ssd in een alternate 17cl58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:08

auto660

1991 240 GL Brick

Ik begreep zelf dan amd in Q1 2014 met allemaal nieuwe apu's kwam en misschien ook wel nieuwe mobile gpu's. Normaal stel ik nooit uit met hardware maar nu krijg je een videokaart van 1 jaar terug zeg maar, tenzij je de gtx780m neemt...

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
geldermalsen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:55:
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Wat is het verschil qua garantie met een alternate en bto 17cl58.
Voor 30 euro meer zit er namelijk een ssd in een alternate 17cl58
Verschil is het punt waar je de garantie hebt, en dat is bij Alternate natuurlijk Alternate. Bij BTO zijn de lijnen korter (en misschien sneller).
De BTO 17CL58 is voor niets extra te voorzien van een 120GB Samsung EVO ipv de 1TB schijf.

Verwijderd

auto660 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:26:
Ik begreep zelf dan amd in Q1 2014 met allemaal nieuwe apu's kwam en misschien ook wel nieuwe mobile gpu's. Normaal stel ik nooit uit met hardware maar nu krijg je een videokaart van 1 jaar terug zeg maar, tenzij je de gtx780m neemt...
Vergeet niet dat de ttm altijd hoger ligt dan de launch date, vaak wel 3 weken meer.
Dat heeft te maken met drivers maken, testen met verschillende configuraties en dat even heel de wereld beleverd moet worden (we zagen dat bijv. ook met de upgrade naar haswell)

Overigens hier foto's van de 15CL56/57 in het echt zoals gevraagd.

• Ky0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-07-2024

Ky0

Heeft er hier iemand ervaring met the 14CL17 ultrabook?
Ik zit eraan te denken om hem te bestellen met de i3 processor maar zit nog steeds een beetje te twijfelen.

Ten eerste is het echt moeilijk om goeie fotos te vinden van de laptop..
Tweede is dat het niet duidelijk is over hoelang je met de batterij kan doen met bijvoorbeeld browsen, en bijvoorbeeld met een film te kijken.
Derde was het keyboard - ik had gelezen dat op de 14CL16 het keyboard werd aangegeven als niet zo super. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoop dat iemand hier wat antwoorden voor me heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
-edit- Dit moest met het zakelijke account

[ Voor 91% gewijzigd door Roberto op 22-11-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat u de 14CL16 bedoelt?
De eerste levering 14CL16's had het eerder besproken keyboard, echter is dat al snel na eerste levering aangepast. Wij horen klanten er niet meer over (waaronder toch een aantal tweakers)

Wellicht dat ze hier ook even een reactie kunnen plaatsen? :)

Foto's van de 14CL16 hier

Als het om de 14CL17 gaat die heeft het zelfde keyboard maar een andere behuizing waar naar mijn weten dit sowieso geen issue is geweest. Die is namelijk op de zelfde basis als de 15CL17 foto's hier voor het idee

Batterijgebruik is voor iedere laptop subjectief, we hebben klanten die met een 17CL58 echt 4+ uur weten te halen en klanten die de 2.5 uur halen. Maar hou het bij de 14CL16 tussen de 2.5 en 4 uur.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 10:50 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.