Vandaag bericht gekregen van Alternate. Moedebord stuk, reparatie kosten €340 euro. Helaas pindakaas. Nu maar op zoek naar een nieuwe laptop. Zal alleen niet iets van BTO worden, i.v.m. de slechte koeling en accu prestaties van mijn vorige laptop. De laptop beviel wel voor de prijs die ik ervoor had betaald, heb er geen spijt van gehad. Maar heb gelukkig nu een groter budget, dan dat ik destijds had.Ruben0s schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:29:
Balen. Vandaag geprobeerd de bios te flashen van mijn 15c36 ( van Alternate ). Bij de standaard bios maakte de fan op sommige momenten te veel geluid, en dit stoorde nogal, bij de nieuwe versie scheen dit opgelost te zijn. Ging allemaal goed met de tool, maar toen ik hem opnieuw opstartte wilde de laptop niet meer opstarten . Zijn er nog trucjes om de bios erop nieuw op te flashen? Bios op de usb/cd en dan windows + b? Weet dat dit bij sommige laptops mogelijk is.
Of anders hem naar BTO opsturen, als dat mogelijk is? Wil liever niks meer met Alternate te maken hebben, en ben bereid om de kosten te vergoeden.
Is de 17 inch met 7970m niet meer verkrijgbaar? Zie hem niet meer staan op de site.
De 17CL47 is inderdaad EOL (end of life) gegaan deze week.
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Had hem een week geleden willen halen alleen verloor mijn portomonee in de trein
Zijn er nog andere leveranciers die hem aanbieden?
[ Voor 39% gewijzigd door drainor op 20-06-2013 14:35 ]
Verwijderd
Op zich is het vreemd dat je daar geen garantie op krijgt. Als mijn moederbord overlijd door een bug in een driver dan verwacht ik daar toch echt garantie op. Alhoewel bepaalde verkopers tegenwoordig 'geen garantie op een bios flash, zelfs als we je daar opdracht toe geven' in de AV hebben staan is dat natuurlijk niet rechtsgeldig. Een snelle google zoekopdracht wijst uit dat je in elk geval bij lenovo garantie krijgt op een bios flash (en die staan bij mij niet bekend om de goede garantievoorwaarden. Het oplossen van bekende productiefouten net buiten de garantie is praktisch onmogelijk).Ruben0s schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:36:
[...]
Vandaag bericht gekregen van Alternate. Moedebord stuk, reparatie kosten €340 euro. Helaas pindakaas. Nu maar op zoek naar een nieuwe laptop. Zal alleen niet iets van BTO worden, i.v.m. de slechte koeling en accu prestaties van mijn vorige laptop. De laptop beviel wel voor de prijs die ik ervoor had betaald, heb er geen spijt van gehad. Maar heb gelukkig nu een groter budget, dan dat ik destijds had.
Er zijn ruim voldoende alternatieve laptops beschikbaar...drainor schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:33:
Had hem een week geleden willen halen alleen verloor mijn portomonee in de trein![]()
@Darkstone
Ik weet wat je bedoeld maar de performance/prijs verhouding was ideaal, deze laptop viel dan ook binnen mijn budget. Vergeleken met andere laptops die een paar honderd euro duurder zijn en vaak mindere specs bezitten(prestaties), ook tweak ik graag dus het is een ideale laptop voor mijzelf.
Ik weet wat je bedoeld maar de performance/prijs verhouding was ideaal, deze laptop viel dan ook binnen mijn budget. Vergeleken met andere laptops die een paar honderd euro duurder zijn en vaak mindere specs bezitten(prestaties), ook tweak ik graag dus het is een ideale laptop voor mijzelf.
[ Voor 13% gewijzigd door drainor op 20-06-2013 15:16 ]
Ja dat klopt alleen op het laatste moment was de laptop nog maar 1150 euro. En ik heb het niet zo met het uiterlijk van alienware en msi, veel te overdreven naar mijn smaak.
[ Voor 39% gewijzigd door drainor op 20-06-2013 15:50 ]
Ik heb enkele vragen over de bouwkwaliteit van BTO.
Ik ga volgend jaar een informatica richting studeren aan de hoge school en heb dus een laptop nodig. Deze laptop zal dagelijks meegesleurd worden naar de les etc met de fiets, bus, ... Het is dus van cruciaal belang dat de laptop tegen een stootje kan.
Nu kan ik via mijn hoge school ook een laptop aankopen (hp probook) waarvan ik weet dat deze echt gemaakt is voor de business markt en dus ook tegen enkele stootjes kan en hierop gemaakt is. Helaas vind ik de specificaties van deze laptop nogal tegenvallen.
Nu vroeg ik me af hoe dat bij BTO zit? Hebben jullie ook enkele modellen die tegen wat meer kunnen of zijn al jullie laptops eerder gericht op consumenten. Mijn laptop gaat zeer veel vervoerd worden en dan heb je dus al wat sneller iets aan de hand. Liefst moet hij ook wel wat krachtige specificaties in huis hebben want ik wil ook af en toe een spelletje kunnen spelen. (Grafische kaart is dus ook van belang)
Kunnen jullie me specifiek een model aanraden of is BTO niet geschikt voor mij? (Budget ligt rond de €1000)
Ik ga volgend jaar een informatica richting studeren aan de hoge school en heb dus een laptop nodig. Deze laptop zal dagelijks meegesleurd worden naar de les etc met de fiets, bus, ... Het is dus van cruciaal belang dat de laptop tegen een stootje kan.
Nu kan ik via mijn hoge school ook een laptop aankopen (hp probook) waarvan ik weet dat deze echt gemaakt is voor de business markt en dus ook tegen enkele stootjes kan en hierop gemaakt is. Helaas vind ik de specificaties van deze laptop nogal tegenvallen.
Nu vroeg ik me af hoe dat bij BTO zit? Hebben jullie ook enkele modellen die tegen wat meer kunnen of zijn al jullie laptops eerder gericht op consumenten. Mijn laptop gaat zeer veel vervoerd worden en dan heb je dus al wat sneller iets aan de hand. Liefst moet hij ook wel wat krachtige specificaties in huis hebben want ik wil ook af en toe een spelletje kunnen spelen. (Grafische kaart is dus ook van belang)
Kunnen jullie me specifiek een model aanraden of is BTO niet geschikt voor mij? (Budget ligt rond de €1000)
Ondanks dat je vraag niet direct aan mij is gesteld, maar meer aan BTO zelf, wil ik toch even reageren. Ben zelf van mening dat je een BTO alleen moet nemen als je hem maximaal een keer per week vervoert, of in bijvoorbeeld een auto. De laptop is een echte pc vervanger naar mijn mening, ook wat groter en zwaarder dan normale laptops. De behuizing is oke, maar nogmaals, voor veel vervoer zou ik voor een stevigere gaan.SiM0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nu inmiddels een jaar een BTO laptop. Gezien hetgeen ik ervoor heb betaald ben ik er erg tevreden over. Service is ook altijd uitstekend geweest. Maar ik heb hem bijna alleen in het weekend vervoerd en dan ook nog in een auto. Om de hele dag rond te slepen over je schouder is gewoon een beetje zwaar.
Maar wellicht is dat gewoon een persoonlijke mening, afwachten wat de rest ervan zegt!
PSN/Steam: Xamsix
Het gevraagde advies gaat meer over de stevigheid dan over het gewicht. Uiteraard dat een krachtige laptop niet de lichtste is..
Ik sleep mijn 17CL47 elke week de hele wereld over (letterlijk, ben verkeersvlieger) en die krijgt het wel eens zwaar te verduren met het continue in en uit pakken en telkens hardhandig door de X-Ray heen.
Ook de turbulentie en de soms stevige landingen (niet de mijne) moet hij telkens ondergaan en doorstaan.
Na alle stoten en vallen is hij nog als nieuw, mede door de neopreen sleeve, maar toch.
De stevigheid is dus ruim voldoende en gebaseerd op lange extensieve ervaring.
En voor de mensen die zich afvragen waarom? Om te gamen natuurlijk! Een 7970m is bijzonder prettig en snel op Full HD. Op een enkel spel na kan ik alles maxen qua kwaliteit.
(Oh en video's omzetten naar iPad kost mij daar geen stroom
)
Ik sleep mijn 17CL47 elke week de hele wereld over (letterlijk, ben verkeersvlieger) en die krijgt het wel eens zwaar te verduren met het continue in en uit pakken en telkens hardhandig door de X-Ray heen.
Ook de turbulentie en de soms stevige landingen (niet de mijne) moet hij telkens ondergaan en doorstaan.
Na alle stoten en vallen is hij nog als nieuw, mede door de neopreen sleeve, maar toch.
De stevigheid is dus ruim voldoende en gebaseerd op lange extensieve ervaring.
En voor de mensen die zich afvragen waarom? Om te gamen natuurlijk! Een 7970m is bijzonder prettig en snel op Full HD. Op een enkel spel na kan ik alles maxen qua kwaliteit.
(Oh en video's omzetten naar iPad kost mij daar geen stroom
[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 20-06-2013 19:19 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Een Panasonic thoughbook of ThinkPad T series is het niet (mijn 17") maar dat is wel te verwachten.SiM0 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:56:
Heb wel eens andere modellen in mijn handen gehad en ze voelde zeker (naar mijn mening) niet minder stevig aan dan de Dell die ik hiervoor had, sterker nog. Ik vind mijn huidige laptop een stuk beter dan mijn Dell waar vaak de palmrest kraakt en ik nogal wat uitvalproblemen had.
Ik neem echter wel als ik mijn laptop meeneem hem voorzicht mee. Maar ook bij mij heeft hij wel eens een stootje gehad en doet het nog
Rond de 1000 euro zou ik naar de 15CL48 en 17CL48 kijken of, als er je geen windows bij hoeft als student
voldoende 3D power en heb er zelf geen klachten over. Denk dat het ook wel goedkomt, zolang je hem maar niet in een te volle tas duwt met de adapter op het scherm. Zo breek je het scherm van zon beetje iedere laptop wel
Welk model heb je dan? Want mijn 17CL48 is niet zoveel zwaarder dan een gemiddelde 15.6" inch.Xamsix schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:40:
[...]
Ondanks dat je vraag niet direct aan mij is gesteld, maar meer aan BTO zelf, wil ik toch even reageren. Ben zelf van mening dat je een BTO alleen moet nemen als je hem maximaal een keer per week vervoert, of in bijvoorbeeld een auto. De laptop is een echte pc vervanger naar mijn mening, ook wat groter en zwaarder dan normale laptops. De behuizing is oke, maar nogmaals, voor veel vervoer zou ik voor een stevigere gaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb nu inmiddels een jaar een BTO laptop. Gezien hetgeen ik ervoor heb betaald ben ik er erg tevreden over. Service is ook altijd uitstekend geweest. Maar ik heb hem bijna alleen in het weekend vervoerd en dan ook nog in een auto. Om de hele dag rond te slepen over je schouder is gewoon een beetje zwaar.
Maar wellicht is dat gewoon een persoonlijke mening, afwachten wat de rest ervan zegt!
Heb in iedergeval geen probleem er mee, als ik zo zie dat de 17CL50 (met SLI 3Dkaart) rond de 4 kilo weegt dan zou ik je reactie meer snappen
en een 15.6" is niet groter dan een andere 15.6" toch?
KNIP
@ DDH87
Ik las ook een mooi stukje:
"The Core i7 4600MQ's clock behavior is beyond reproach. the CPU in the XMG A523 ususally runs faster than its default clock. Nearly 3.2 GHz in 3D operation are impressive. Clevo has omitted the Turbo stop of the precursor despite the higher graphics power."
knip
[ Voor 46% gewijzigd door zeef op 23-06-2013 14:17 ]
Ik heb de 15CL45, denk toch dat die wel iets zwaarder is dan de dunnere laptops die ook in de markt te krijgen zijn. Daarbij moet ik wel vermelden dat je dan ook minder "bang for buck" krijgt. Probeer eens een Apple aan te schaffen die wellicht steviger en lichter is, met dezelfde specs als een BTO is hij ook dubbel de prijs.Welk model heb je dan? Want mijn 17CL48 is niet zoveel zwaarder dan een gemiddelde 15.6" inch.
Heb in iedergeval geen probleem er mee, als ik zo zie dat de 17CL50 (met SLI 3Dkaart) rond de 4 kilo weegt dan zou ik je reactie meer snappen
en een 15.6" is niet groter dan een andere 15.6" toch?
Wilde ook niet BTO bashen ofzo, puur even gericht ingaan op de vraag of het handig is een BTO te kopen als je er elke dag veel mee moet rondslepen. Zie na die vraag allemaal reacties komen van mensen die elkaar de haren invliegen, terwijl dit topic volgens mij bedoeld is om andere Tweakers te voorzien van relevante ervaringen met het product. Volgens mij is is SiMo nog niet echt geholpen.
Mijn Clevo/BTO P150HM neem ik in een degelijke tas ook vaak mee de hort op en dat gaat prima.
Ben ook prima tevreden over de degelijkheid van de machine.
Bij frequent vervoer zou ik een goede rugzak adviseren, losstaand van welk merk en type laptop je gebruikt.
Ben ook prima tevreden over de degelijkheid van de machine.
Bij frequent vervoer zou ik een goede rugzak adviseren, losstaand van welk merk en type laptop je gebruikt.
Verwijderd
Hallo,
Ik kwam gister een nieuwere EC versie tegen dan die op de btodownloads site voor mijn model stond. dat is de 15cl45 (w150er)
versie op de btodownloads site: EC 1.02.08.zip
Versie die ik gister heb geflashed: EC/KBC V 1.02.09
Zoals gewoonlijk staat er weinig verdere info bij maar misschien dat BTO dit dan ook even kan updaten
1. EC firmware 1.02.09.
2. Add Tj90 CPU fan control.
3. Please refer to the content of readme_EC.txt to update firmware.
hij is hier te downloaden: http://blacky.bestmail.ws/CLEVO%20BIOS/W1xER/W1xER_EC09.zip
Ik kwam gister een nieuwere EC versie tegen dan die op de btodownloads site voor mijn model stond. dat is de 15cl45 (w150er)
versie op de btodownloads site: EC 1.02.08.zip
Versie die ik gister heb geflashed: EC/KBC V 1.02.09
Zoals gewoonlijk staat er weinig verdere info bij maar misschien dat BTO dit dan ook even kan updaten
1. EC firmware 1.02.09.
2. Add Tj90 CPU fan control.
3. Please refer to the content of readme_EC.txt to update firmware.
hij is hier te downloaden: http://blacky.bestmail.ws/CLEVO%20BIOS/W1xER/W1xER_EC09.zip
Kan iemand confirmeren of de 17cl47(met 7970m) M.B.V de display poort, 1920x1024 op 120hz kan outputten? Ik weet dat de display poort het aan zou moeten kunnen, echter wordt dit soms niet ondersteunt door laptops.
Verwijderd
Bij uitlezen van GPU-Z zie ik dat mijn Bios een "beetje" vreemd is.
In plaats van waar normaal een versie staat, staat er bij mij iets anders (zie screenshot)
Ik kan ook de bios niet uitlezen en opslaan, zou dit met de "versie" te maken hebben?
Afgezonderd van dit werkt de 7970m overigens prima!
In plaats van waar normaal een versie staat, staat er bij mij iets anders (zie screenshot)
Ik kan ook de bios niet uitlezen en opslaan, zou dit met de "versie" te maken hebben?
Afgezonderd van dit werkt de 7970m overigens prima!

Verwijderd
Dat lijkt mij inderdaad een kwstie van verkeerd uitlezen want hij herkent hem verder wel als een Clevo MXM kaart.
Verder lijken de specs verder ook te kloppen.
Verder lijken de specs verder ook te kloppen.
Laat maar zitten...H45te schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:14:
Kan iemand confirmeren of de 17cl47(met 7970m) M.B.V de display poort, 1920x1024 op 120hz kan outputten? Ik weet dat de display poort het aan zou moeten kunnen, echter wordt dit soms niet ondersteunt door laptops.
Voor degenen die in vergelijkbare situaties zitten, alle laptops(zelfs met enduro of optimus) kunnen 1920x1080 met 120hz outputten op een externe monitor, mits het een displaypoort heeft.
Dit is gebleken uit testen van Schenker notebooks, die overigens ook Clevo barebones verkopen.
Bron:
- http://www.mysn.de/addon/shopuser.asp?link=faq#120Hz
- Google translate: http://translate.google.c...ink%3Dfaq%23120Hz&act=url
- Onder Technische Daten -->grafik http://www.mysn.de/detail...Order=010;020;015;002;010
Volgens BTO komen ze mogelijk over 2-3 weken uit.ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:18:
Mm... zijn er helemaal geen Clevo laptops met haswell en een HD8970M ?
Waar heb jij deze vandaan gehaald?Tijgert schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:03:
Voor de liefhebber, mijn SteelSeries keyboard in mijn 17CL47.
Het past perfect, staat heel goed en tikt prettiger en nauwkeuriger.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het enige wat jammer is is dat de Fn symbolen niet overeen komen met de standaard Clevo layout, iets wat door Steel nog dit jaar opgelost zal worden met software.
Verwijderd
Ik geloof dat wij ook hebben gebeld en later gemaild?H45te schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:19:
[...]
Laat maar zitten...
Voor degenen die in vergelijkbare situaties zitten, alle laptops(zelfs met enduro of optimus) kunnen 1920x1080 met 120hz outputten op een externe monitor, mits het een displaypoort heeft.
Het hangt dus af van de intel kaart aangezien die de uiteindelijke displays aanstuurt.
Uiteraard moet de bron 3D kaart (AMD of nVidia) het ook aankunnen.
Overigens gaat het niet persé op voor alle laptops, meeste laptops hebben tegenwoordig wel optimus maar er zijn weer verschillende implementaties mogelijk dus als iemand het zeker wil weten dan altijd even vragen.
Wij hebben de vraag uiteraard voorgelegd aan Clevo en Intel. Beide melden ons dat de Display Port bij een Optimus systeem gelimiteerd is aan 60Hz.H45te schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:19:
[...]
Hoe Schenker aan een andere waarde komt is ons nu onbekend. Deze 120Hz waarde zou volgens ons alleen kunnen op een Single GPU Solution als de 17CL50.
Mocht er een update komen dan melden we die hier zeker.
Wil nog even een korte ervaring hier plaatsen over de service van BTO;
Eind 2012 merkte ik dat mijn laptop een beetje raar ging doen. Hij liep vaker vast en er kwamen een paar blue screens voorbij. Een fresh install verhielp het probleem een tijdje, maar het kwam steeds terug. Na wat testen kwam ik erachter dat de harde schijf niet meer in orde was. Enkele sectoren functioneerden niet meer. Ik heb toen direct melding van het probleem gemaakt, maar helaas had ik niet de tijd om de laptop toen op te sturen. Voor mijn afstuderen en werk had ik hem veel te hard nodig.
Inmiddels een half jaar later heb ik eindelijk een aantal weken de tijd om de laptop op te sturen. Een nieuwe RMA aangevraagd, die direct werd goedgekeurd. Toen ik de laptop had opgestuurd mailde ik BTO nog met de vraag of zij een SSD bij konden plaatsen. Binnen no-time kreeg ik antwoord dat dit mogelijk was en hoeveel het kostte. Zij stuurden mij een factuur en die betaalde ik. De laptop ontving ik terug met een nieuwe harde schijf en een SSD bijgeplaatst.
Nu klinkt dat niet zo speciaal, maar als je bedenkt dat ik op dinsdag 18 juni de laptop opgestuurde en deze alweer op dinsdag 25 juni op mijn deurmat lag... geweldige service! Vaak genoeg meegemaakt dat ik een product vele weken kwijt was, wachtende op reparatie.
Eind 2012 merkte ik dat mijn laptop een beetje raar ging doen. Hij liep vaker vast en er kwamen een paar blue screens voorbij. Een fresh install verhielp het probleem een tijdje, maar het kwam steeds terug. Na wat testen kwam ik erachter dat de harde schijf niet meer in orde was. Enkele sectoren functioneerden niet meer. Ik heb toen direct melding van het probleem gemaakt, maar helaas had ik niet de tijd om de laptop toen op te sturen. Voor mijn afstuderen en werk had ik hem veel te hard nodig.
Inmiddels een half jaar later heb ik eindelijk een aantal weken de tijd om de laptop op te sturen. Een nieuwe RMA aangevraagd, die direct werd goedgekeurd. Toen ik de laptop had opgestuurd mailde ik BTO nog met de vraag of zij een SSD bij konden plaatsen. Binnen no-time kreeg ik antwoord dat dit mogelijk was en hoeveel het kostte. Zij stuurden mij een factuur en die betaalde ik. De laptop ontving ik terug met een nieuwe harde schijf en een SSD bijgeplaatst.
Nu klinkt dat niet zo speciaal, maar als je bedenkt dat ik op dinsdag 18 juni de laptop opgestuurde en deze alweer op dinsdag 25 juni op mijn deurmat lag... geweldige service! Vaak genoeg meegemaakt dat ik een product vele weken kwijt was, wachtende op reparatie.
Aan de hand van het schema hierboven zie ik dat het om de maximum resoluties gaan? Op zulke hoge resoluties is het inderdaad zo dat het maximaal op 60hz kan draaien. Dit is overigens ook het limiet van de displaypoort 1.2. Mijn gedachte is dat het wel op 120hz kan met 1920x1080, omdat het een aanzienlijk lagere resolutie is en het dus ook minder van de igpu verreist.BTO_USER schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 16:37:
[...]
Wij hebben de vraag uiteraard voorgelegd aan Clevo en Intel. Beide melden ons dat de Display Port bij een Optimus systeem gelimiteerd is aan 60Hz.
Hoe Schenker aan een andere waarde komt is ons nu onbekend. Deze 120Hz waarde zou volgens ons alleen kunnen op een Single GPU Solution als de 17CL50.
[afbeelding]
Mocht er een update komen dan melden we die hier zeker.
Als ik de chart op bladzijde 18 bekijk van het volgende document: http://www.vesa.org/wp-co...n-on-VESA-DisplayPort.pdf
Ik zie dat er inderdaad een overeenkomst is met jouw tabel hierboven, maar nogmaals, jouw tabel gaat om de maximaal haalbare hz bij het maximale resolutie, niet het maximale hz perse of bij 1920x1080.
Ik hoop dat iemand mij kan verbeteren indien ik het verkeerd heb !
Edit:
Nog meer bewijs aan de hand van deze topic: http://www.teamliquid.net...age.php?topic_id=406297#1
Deze 'Gihi' had precies hetzelfde probleem en kwam tot de volgende conclusie:
"Problem solved with the DP to DVI-D converter I bought. I still have issues sometimes(When playing some 144hz full screen games my monitor says I'm using the wrong cable and screen pixel blurs, if I reset my refresh rate to 120 then back to 144 it's gone, if I alt tab back to my desktop it's usually back), I'll probably make a new thread if I can't figure them out myself."
Hij had deze adapter nodig omdat zijn externe monitor alleen een dual dvi heeft, anders had een gewone displayport - displayport kabel ook wel gewerkt.
Kennelijk heeft hij zijn laptop bij BTO gekocht en het betreft een 17cl46.
Bron:
http://www.teamliquid.net...age.php?topic_id=388782#2
Ik hoop dat dit iets opklaard.
[ Voor 29% gewijzigd door H45te op 29-06-2013 06:10 ]
Zijn er al mensen in dit topic in het bezit van het volgende model: 15CL58, en zo ja wat zijn jouw bevindingen van dit model?
Ik ben op zoek naar een dummy accu voor in mijn P150HM. De accu die ik heb is nog als nieuw en dat wil ik zo houden. De laptop wordt alleen aan de stekker gebruikt dus ik maak me zorgen over de accu.
Zijn er dummies leverbaar of moet ik op zoek naar iemand met een versleten accu?
Zijn er dummies leverbaar of moet ik op zoek naar iemand met een versleten accu?
Verwijderd
Je kunt de accu er ook gewoon uit halen als je hem voor een lange tijd op de oplader gaat gebruiken.
Tussen de 30 en 40% vol koel en droog opgeslagen blijft een accu rustig een aantal weken goed zonder noemenswaardig vermogensverlies.
Tussen de 30 en 40% vol koel en droog opgeslagen blijft een accu rustig een aantal weken goed zonder noemenswaardig vermogensverlies.
klopt, maar dan zit er een "gat" in de laptop en er mist een behoorlijk essentieel rubberen voetje dat precies onder de hoek aan de linker voorkant van de laptop zit...
Dus, mocht er iemand een oude accu "over" hebben of een andere oplossing weten dan hou ik me aanbevolen.
Dus, mocht er iemand een oude accu "over" hebben of een andere oplossing weten dan hou ik me aanbevolen.
[ Voor 70% gewijzigd door Leader98 op 02-07-2013 20:31 ]
Ik zat eraan te denken om een BTO laptop te kopen, maar volgens mijn collega's van de computerwinkel hebben die nogal veel defecte videokaarten en moederborden. Kort gezegd, ze raden me het sterk af. Nu is dit een ervaringen topic, dus ik vroeg me af of jullie daar dan last van hebben en of het echt een slechte keus is?
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Ik heb die van mij nog maar een paar weken maar hij komt degelijk over en werk perfect!
Voordeel tov andere merken is dat de laptop vrij gemakkelijk open te maken is en dat de onderdelen makkelijk bereikbaar zijn.
Voordeel tov andere merken is dat de laptop vrij gemakkelijk open te maken is en dat de onderdelen makkelijk bereikbaar zijn.
@maussie95
Ik heb die van mij ook nog niet zo lang, maar hij komt zeer degelijk over en werkt beter dan men mag verwachten. Daarnaast heb ik nog nooit eerder gehoord dat videokaarten of moederborden daar vaak defect zouden zijn. Kortom onzin.
Ik heb die van mij ook nog niet zo lang, maar hij komt zeer degelijk over en werkt beter dan men mag verwachten. Daarnaast heb ik nog nooit eerder gehoord dat videokaarten of moederborden daar vaak defect zouden zijn. Kortom onzin.
Okee, dan ben ik gerustgesteld en waarschijnlijk koop ik dan eind van de vakantie een BTO laptop!
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
De mijne is twee keer stuk gegaan. Een keer door een reden die ik niet weet en een keer het moederbord (door een bios update).
Je kan dan vast wel begrijpen dat ik niet iemand een BTO laptop ga aanbevelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Ruben0s op 06-07-2013 12:02 ]
Nee begrijp ik helemaal niets van!Ruben0s schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:56:
De mijne is twee keer stuk gegaan. Een keer door een reden die ik niet weet en een keer het moederbord (door een bios update).
Dus je kan een laptop merk reseller niet aanraden omdat je de eerste keer niet weet wat er defect is en de tweede keer het BIOS niet goed flashed?

Ik vind dit nogal kort door-de-bocht!
Heb je geen goede service gehad van BTO?
[ Voor 9% gewijzigd door jgj82 op 06-07-2013 23:48 . Reden: inhoudelijk verbeteren ]
Dit lijkt me eerder jouw fout?Ruben0s schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:56:
* eerste keer heb je niet ver genoeg gezocht / hulp gevraagd / ...
* heb je de bios op de juiste manier geupdate en waarvoor was dit nodig?
ooit BTO gecontacteerd?
Bios update heb ik gedaan omdat de fan telkens op 100% ging. Daarnaast was ik van plan windows 8 te installeren. Een bios updaten is niet zo moeilijk. Dat is al tientalle keren goed gegaan. Deze keer ging leek het ook goed te gaan echter deed me laptop het na een restart het niet meer. Een paar uur na de bios update heb ik de laptop gerestart. Toen wilde de laptop niet meer aan. Bto komt met de conclusie dat het moederbord dood is door de bios update. En dat kost 340 euro. Maar ik vind het eigenlijk wel raar dat het moederbord dood is door de bios update, terwijl ik er nog gewoon een paar uur mee kon werken na de bios update. De tool van clevo zei ook dat de nieuwe bios erop stond. Verder stond in de user manual dat er een soort van safe op de bios chip zit, zodat je de bios flash kan herstellen. Daar ben je echter wel een diskette, usb stick of cd voor nodig met een herstel bestand.
Maar dan over mijn bto laptops.
De eerste was doa, dus ik weet niet wat er mis mee was, volgens mij was er iets met de memory controller op de cpu (wellicht omdat het ook een engineering sample was). Tweede laptop daar had bto een engineering sample cpu in gedaan. Die tweede is "kapot" gegaan door een bios flash, maar daar zat dus ook een ondeugdelijke processor in. Daarnaast waren er nog wel een paar kleine dingen mis mee, zoals de koeling en de geluidspoorten. Voor de rest was het een goede laptop. Maar bto aanbevelen? Nee. Ik ga in ieder geval geen laptop meer via het internet kopen. En al helemaal geen vogeltjes merk meer.
Maar dan over mijn bto laptops.
De eerste was doa, dus ik weet niet wat er mis mee was, volgens mij was er iets met de memory controller op de cpu (wellicht omdat het ook een engineering sample was). Tweede laptop daar had bto een engineering sample cpu in gedaan. Die tweede is "kapot" gegaan door een bios flash, maar daar zat dus ook een ondeugdelijke processor in. Daarnaast waren er nog wel een paar kleine dingen mis mee, zoals de koeling en de geluidspoorten. Voor de rest was het een goede laptop. Maar bto aanbevelen? Nee. Ik ga in ieder geval geen laptop meer via het internet kopen. En al helemaal geen vogeltjes merk meer.
[ Voor 146% gewijzigd door Ruben0s op 07-07-2013 21:35 ]
Ik begrijp je reactie en ik zou er absoluut niet gelukkig mee zijn.
Naar mijn mening had Alternate deze laptop nooit te koop mogen aanbieden, het lijkt wel of je een toonzaalmodel hebt gekregen met alle miserie erbij.
Naar mijn mening had Alternate deze laptop nooit te koop mogen aanbieden, het lijkt wel of je een toonzaalmodel hebt gekregen met alle miserie erbij.
Alternate is echt pure drama. Eerst moest ik 30 dagen wachten op een nieuwe laptop. Nu wacht ik nog op een nieuwe cpu. En ik weiger hun geld te betalen. Moet 80 euro onderzoekskosten betalen, terwijl ze mij van te voren zouden opbellen om te vertellen of een bios flash binnen de garantie valt. Als ze mij konden vertellen dat een bios flash niet binnen de garantie valt dan had ik hem nooit opgestuurd. Ik heb het ze twee keer gevraagd en gevraagd geen kosten te maken voordat ze die vraag konden beantwoorden.
[ Voor 40% gewijzigd door Ruben0s op 07-07-2013 21:43 ]
Volgens onze gegevens ben je eigenaar van een Alternate 15C36, dit is geen Clevo maar een Compal barebone.
Een Clevo BIOS gebruiken zal inderdaad het moederbord defect maken, daarnaast heeft de 15C36 geen bekend probleem met de fan (de 17CL36 had een fan probleem, dit was opgelost met een EC update, meermaals in dit topic besproken).
Verder hebben wij weinig invloed op de service van Alternate notebooks en vinden wij het uitermate jammer dat het zo gelopen is, Volgende keer echt wachten tot ze antwoord op je vraag geven, of gewoon blijven bellen.
Een Clevo BIOS gebruiken zal inderdaad het moederbord defect maken, daarnaast heeft de 15C36 geen bekend probleem met de fan (de 17CL36 had een fan probleem, dit was opgelost met een EC update, meermaals in dit topic besproken).
Verder hebben wij weinig invloed op de service van Alternate notebooks en vinden wij het uitermate jammer dat het zo gelopen is, Volgende keer echt wachten tot ze antwoord op je vraag geven, of gewoon blijven bellen.
Mijn excuses, ik haal waarschijnlijk de namen door elkaar.
Ik heb gezocht op het modelnummer (stond op de accu). Het was inderdaad de 15c36 en daar heb ik deze bios op geflashed.
http://www.btodownloads.n...(PBL20%20-%20PBL21)/bios/
Ik wacht nu nog op een oplossing van alternate ( die 80 euro hoef ik volgens mij al niet meer te betalen). Wil nog een degelijke cpu van hun, aangezien ik de onderdelen ga verkopen. En een es cpu mag ik niet verkopen.
Ik heb gezocht op het modelnummer (stond op de accu). Het was inderdaad de 15c36 en daar heb ik deze bios op geflashed.
http://www.btodownloads.n...(PBL20%20-%20PBL21)/bios/
Ik wacht nu nog op een oplossing van alternate ( die 80 euro hoef ik volgens mij al niet meer te betalen). Wil nog een degelijke cpu van hun, aangezien ik de onderdelen ga verkopen. En een es cpu mag ik niet verkopen.
[ Voor 55% gewijzigd door Ruben0s op 07-07-2013 23:29 ]
Komen er vanuit BTO ook al laptops aan met 802.11ac onboard?
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Deze verwachten wij binnenkort te kunnen leveren.
En wat is binnenkort? Moet ik dan denken aan 2 weken of 2 maanden bij wijze van?BTO_USER schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:10:
Deze verwachten wij binnenkort te kunnen leveren.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Waarschijnlijk deze week nog online.
edit edit
[ Voor 134% gewijzigd door Ruben0s op 11-07-2013 00:13 ]
@Ruben0s
Wij gaan dit niet in dit topic bespreken omdat dit een BTO ervaringen topic is, aangezien het hier om een alternate notebook gaat is dit niet de juiste plek.
Graag helpen wij jou verder via DM.
Wij gaan dit niet in dit topic bespreken omdat dit een BTO ervaringen topic is, aangezien het hier om een alternate notebook gaat is dit niet de juiste plek.
Graag helpen wij jou verder via DM.
Zeer geinteresseerd in de komende 13inch Clevo gaming laptop met een Geforce 765gtx M. Ben wel erg nieuwsgierig wat er voor scherm paneel hier in verwacht kan worden en wat voor kwaliteit accu. Zo qua specs is de laptop een beetje too good to be true namelijk
.
edit: autocorrect maakte van Clevo > celove
edit: autocorrect maakte van Clevo > celove
[ Voor 9% gewijzigd door Sn0wblind op 15-07-2013 02:01 ]
Verwijderd
Je bedoelt denk ik de Clevo W230ST
Vanuit Clevo zelf wordt hij geleverd met twee type schermen.
• 13.3” (33.78cm) HD+ (1600x900) 16:9 panel, 2.85~3.1mm
• 13.3” (33.78cm) FHD (1920x1080) 16:9 panel, 2.8mm
Gezien de 3D kaart lijkt de koppeling met een FHD scherm mij logisch maar even afwachten tot BTO ze online heeft staan.
Vanuit Clevo zelf wordt hij geleverd met twee type schermen.
• 13.3” (33.78cm) HD+ (1600x900) 16:9 panel, 2.85~3.1mm
• 13.3” (33.78cm) FHD (1920x1080) 16:9 panel, 2.8mm
Gezien de 3D kaart lijkt de koppeling met een FHD scherm mij logisch maar even afwachten tot BTO ze online heeft staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 19:32 ]
Verwijderd
Wanneer gaat BTO de CLEVO P375SM (met eventueel 780m in sli) leveren.
Ben wel in voor een hardware upgrade maar ben niet
van plan om de komende jaren weer tegen hetzelfde
chassis aan te kijken...
en waarom bied bto geen notebook aan met 8970m grafische kaart?
Ben wel in voor een hardware upgrade maar ben niet
van plan om de komende jaren weer tegen hetzelfde
chassis aan te kijken...
en waarom bied bto geen notebook aan met 8970m grafische kaart?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2013 15:46 ]
Hallo iedereen, ik ben opzoek naar een laptop met GTX780M en een Haswell i7. Nu kwam ik uit bij de asus G750JH maar deze wordt niet in nederland geleverd. Nu kwam ik dus uit bij BTO en xnotebooks. Wat is het verschil (behalve de prijs) tussen deze twee bedrijven? En hoe is de kwaliteit van de clevo barebones? (clevo p170 in mijn configuratie)
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Na veel pech met mijn vorige laptop (Asus) besloten om BTO eens te proberen.
Heb de X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD besteld.
Bij het bestellen had ik alleen mijn email adres niet goed ingevuld. Dus gelijk maar een email er achteraan gestuurd met de vraag of deze nog aangepast kon worden.
Dezelfde dag nog een mailtje terug met daarin de bevestiging dat deze aangepast zou worden. Dit is voor mij wel even wennen, direct contact. Bij de grotere fabrikanten gaat alles geautomatiseerd en is het lastig om snel een reactie te krijgen.
Pluspunten voor BTO dus tot zover.
Heb de X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD besteld.
Bij het bestellen had ik alleen mijn email adres niet goed ingevuld. Dus gelijk maar een email er achteraan gestuurd met de vraag of deze nog aangepast kon worden.
Dezelfde dag nog een mailtje terug met daarin de bevestiging dat deze aangepast zou worden. Dit is voor mij wel even wennen, direct contact. Bij de grotere fabrikanten gaat alles geautomatiseerd en is het lastig om snel een reactie te krijgen.
Pluspunten voor BTO dus tot zover.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Verwijderd
Beste lezers,
Ik heb paar dagen geleden heb ik deze laptop besteld ---- X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD, Basis--
( http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=615 )
Nou heb ik een probleem
De fans van mijn laptop gaan ineens hard terwijl ik op internet zit of youtube kijk.
dat duurt dus 20 seconden dan stopt het... dan gaat het weer aan dan stopt het weer. Ik heb de laptop pas 1 week dus vies kan het niet zijn. ik heb totaal 20 uur achter gezeten ofso
Kan iemand mij aub helpen?
vraag 2,
Spantie balk van mijn laptop (linker kant) soms als ik erop druk dan doen ie het niet. wat moet ik doen? terug sturen of wat?
bedankt voor u aandacht.
groetjes.
Ik heb paar dagen geleden heb ik deze laptop besteld ---- X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD, Basis--
Nou heb ik een probleem
De fans van mijn laptop gaan ineens hard terwijl ik op internet zit of youtube kijk.
dat duurt dus 20 seconden dan stopt het... dan gaat het weer aan dan stopt het weer. Ik heb de laptop pas 1 week dus vies kan het niet zijn. ik heb totaal 20 uur achter gezeten ofso
vraag 2,
Spantie balk van mijn laptop (linker kant) soms als ik erop druk dan doen ie het niet. wat moet ik doen? terug sturen of wat?
bedankt voor u aandacht.
groetjes.
Ik zou inderdaad even contact op nemen met de verkopende partij.
Het fan management ken ik niet.
Haperende spatiebalk moet niet horen op een nieuwe dure notebook
Het fan management ken ik niet.
Haperende spatiebalk moet niet horen op een nieuwe dure notebook
M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm
Neem even met ons contact op, dan zullen wij kijken wat er mis is.Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 02:49:
Beste lezers,
Nou heb ik een probleem
vraag 2,
bedankt voor u aandacht.
groetjes.
Onze contact gegevens staan op onze website.
Ik ben recent problemen beginnen krijgen met mijn BTO laptop van anderhalf jaar oud.
Ik krijg af en toe blue screens voor Memory Management / Bad Page header / Page Error in an Non Paged Section.
Ik heb Memtest86+ laten lopen en hij geeft fouten maar enkel voor een specifiek gedeelte van mijn geheugen range. 186k - 2096M ( cijfers kunnen lichtjes hoger of lager zijn, heb het niet bij mij)
Ik heb de latjes ( 2 x 4Gb) eens van plaats gewisseld en dezelfde adressen geven fouten ?
Ik vermoed dat dit een probleem op mijn moederbord zal zijn?
Kan ik nog iets anders proberen voor ik hem probeer op te sturen?
Ik krijg af en toe blue screens voor Memory Management / Bad Page header / Page Error in an Non Paged Section.
Ik heb Memtest86+ laten lopen en hij geeft fouten maar enkel voor een specifiek gedeelte van mijn geheugen range. 186k - 2096M ( cijfers kunnen lichtjes hoger of lager zijn, heb het niet bij mij)
Ik heb de latjes ( 2 x 4Gb) eens van plaats gewisseld en dezelfde adressen geven fouten ?
Ik vermoed dat dit een probleem op mijn moederbord zal zijn?
Kan ik nog iets anders proberen voor ik hem probeer op te sturen?
Verwijderd
Nee, als memtest fouten geeft is het per definitie verstandig om met je dealer / verkoper contact op te nemen.
Dit is namelijk geen software foutje.
Dit is namelijk geen software foutje.
Hallo allemaal
Ik heb geen ervaring met BTO maar wel met Clevo ik heb in 2006 bij xxodd laptop gekocht
type clevo m570 met intel core2 cpu t7200 2.0 Ghz met een NVIDIA GeForece GO 7950 GTX
met een HD scherm van 1920*1200 en een HD van 120GB voor 2000 euro.
Al mijn vrienden zijden toen dat ik gek was om zoveel geld uit te geven voor een laptop.
Mijn vrienden hadden toen allemaal laptops van bekenden merken HP,ACER,DELL, MEDION.
Die bekende merken kregen allemaal problemen processor, moederboard, cd-drive,warmte en noem maar op.
Het enige problemen dat ik heb gehad was het scherm die ging naar 5 jaar kapot voor 250 euro heb ik er een nieuw scherm ingezet en de accu die stuk is maar dat maakt niet uit omdat hij toch altijd op de adapter draait en de laptop draait nu nog steeds met windows XP Pro en hij staat elke dag 10 to 12 uur aan.
De laptop is nu geen snelheids duivel meer maar internetten en office 2003 werkt nog steeds goed.
Als de kwaliteit van Clevo nog zo goed is als 7 jaar geleden dan zal ik zeker weer voor een Clevo barebone gaan.
Zit nu te denken om een nieuwe X•BOOK 17CL56 – HASWELL I7 van BTO.
Groeten.
Ik heb geen ervaring met BTO maar wel met Clevo ik heb in 2006 bij xxodd laptop gekocht
type clevo m570 met intel core2 cpu t7200 2.0 Ghz met een NVIDIA GeForece GO 7950 GTX
met een HD scherm van 1920*1200 en een HD van 120GB voor 2000 euro.
Al mijn vrienden zijden toen dat ik gek was om zoveel geld uit te geven voor een laptop.
Mijn vrienden hadden toen allemaal laptops van bekenden merken HP,ACER,DELL, MEDION.
Die bekende merken kregen allemaal problemen processor, moederboard, cd-drive,warmte en noem maar op.
Het enige problemen dat ik heb gehad was het scherm die ging naar 5 jaar kapot voor 250 euro heb ik er een nieuw scherm ingezet en de accu die stuk is maar dat maakt niet uit omdat hij toch altijd op de adapter draait en de laptop draait nu nog steeds met windows XP Pro en hij staat elke dag 10 to 12 uur aan.
De laptop is nu geen snelheids duivel meer maar internetten en office 2003 werkt nog steeds goed.
Als de kwaliteit van Clevo nog zo goed is als 7 jaar geleden dan zal ik zeker weer voor een Clevo barebone gaan.
Zit nu te denken om een nieuwe X•BOOK 17CL56 – HASWELL I7 van BTO.
Groeten.
Verwijderd
De M570 ken ik nog wel, veel verkocht als XXODD dealer.
Qua materiaalgebruik is Clevo veranderd. De M570 heeft nog vrij hard plastic waar de nieuwe Clevo behuizingen, en zeker de CL56, compositiematerialen zijn met zelfs aluminium.
hier wat foto's van de nieuwe behuizing.
Qua materiaalgebruik is Clevo veranderd. De M570 heeft nog vrij hard plastic waar de nieuwe Clevo behuizingen, en zeker de CL56, compositiematerialen zijn met zelfs aluminium.
hier wat foto's van de nieuwe behuizing.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2013 17:07 ]
Beste lezers,
Ik ben ook geïnteresseerd in de 17CL56, ik ben al overtuigd na het lezen van de recente review van de concurrenten hier (Hardware.info) over de 17CL56. Maar heb nog enkele kleine detailvraagjes:
1) In de review die ik hierboven heb vermeld, was er sprake van slechte beeldkwaliteit. Of was dit het goedkoopste scherm? Ik zou namelijk een goed non-glare sherm willen.
2) Het besturingsysteem word door jullie op voorhand geïnstalleerd? Of kan ik deze op CD krijgen?
3) Merkte op dat er een ingebouwde fingerprintreader in zit, wat kan je hier allemaal mee? Zit er bijgeleverde software op en dergelijke?
4) Kan ik hier tot 3 externe monitoren op aansluiten?
Alvast bedankt.
Groetjes.
Ik ben ook geïnteresseerd in de 17CL56, ik ben al overtuigd na het lezen van de recente review van de concurrenten hier (Hardware.info) over de 17CL56. Maar heb nog enkele kleine detailvraagjes:
1) In de review die ik hierboven heb vermeld, was er sprake van slechte beeldkwaliteit. Of was dit het goedkoopste scherm? Ik zou namelijk een goed non-glare sherm willen.
2) Het besturingsysteem word door jullie op voorhand geïnstalleerd? Of kan ik deze op CD krijgen?
3) Merkte op dat er een ingebouwde fingerprintreader in zit, wat kan je hier allemaal mee? Zit er bijgeleverde software op en dergelijke?
4) Kan ik hier tot 3 externe monitoren op aansluiten?
Alvast bedankt.
Groetjes.
Verwijderd
1: De review was gedaan met het standaard scherm naar mijn weten, sowieso niet het 90% GAMUT scherm wat nu is vervangen door een glare (72% gamut) AUO scherm (90% gamut opite blijft wel maar is glanzend)
2: Indien een Windows is meebesteld wordt deze voorgeinstalleerd en de officiele DVD wordt meegeleverd.
3: Inloggen op de desktop en de password kluis openen (dus feitelijk ook inloggen op websites en etc)
4: 2 kan sowieso, 3 weet ik niet. Vermoedelijk moet dan het interne scherm uit maar er zit 1x display port 1.2 op, 1x displayport 1.2 mini en een HDMI 1.4a aansluiting.
2: Indien een Windows is meebesteld wordt deze voorgeinstalleerd en de officiele DVD wordt meegeleverd.
3: Inloggen op de desktop en de password kluis openen (dus feitelijk ook inloggen op websites en etc)
4: 2 kan sowieso, 3 weet ik niet. Vermoedelijk moet dan het interne scherm uit maar er zit 1x display port 1.2 op, 1x displayport 1.2 mini en een HDMI 1.4a aansluiting.
Draaien er hier al mensen met een P150HM op Windows 8?
En zoja wat zijn de bevindingen?
En zoja wat zijn de bevindingen?
Ier een mogelijkheid om de Clevo 13inch Geforce 765m GTX laptop te preorderen? Moet namelijk snel aan een nieuwe laptop. Zie 'm al bij veel andere dealers verschijnen maar nog niet bij BTO.
Ik heb zelf net de Clevo W230ST (i7 4700MQ, 16GB RAM, 256GB mSATA M4, 1TB 5400 RPM) besteld bij een Duitse reseller (geen verzendkosten en ze beloven binnen 1 week). Ben super excited haha 
edit: zelf maar een wireless ac half height kaartje gefixt voor 22 euro! (heb t model zonder wifi kaart besteld)
edit: zelf maar een wireless ac half height kaartje gefixt voor 22 euro! (heb t model zonder wifi kaart besteld)
[ Voor 23% gewijzigd door PJay_ op 30-07-2013 00:04 ]
Dit topic is bedoeld voor ervaringen. Verkoop info graag via een andere weg.Sn0wblind schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 00:00:
Ier een mogelijkheid om de Clevo 13inch Geforce 765m GTX laptop te preorderen? Moet namelijk snel aan een nieuwe laptop. Zie 'm al bij veel andere dealers verschijnen maar nog niet bij BTO.
[ Voor 15% gewijzigd door BTO_USER op 30-07-2013 11:45 ]
Gister heb ik mijn bestelde laptop (de 17CL58-GTX765 i7 QUAD) binnen gekregen.
Eerste indruk is zeer positief. De laptop was netjes verpakt in een degelijke doos.
Na installatie van Windows 7 alle drivers geinstalleerd met behulp van meegeleverde dvd. Hier ben ik erg blij mee aangezien vaak wireless niet out of the box werkt in Windows en ik dus eerst bedraad drivers moet gaan binnen halen.
Na installeren van verschillende games ben ik tot nu toe niet teleurgesteld, de laptop doet wat ie moet doen en doet dit ook relatief stil.
Verder is de bouwkwaliteit top, de laptop zit degelijk in elkaar en voelt ook erg solide aan.
2 Kleine probleempjes, hopelijk weten jullie hier wat daar aan te doen:
- Soms gaat de fan ineens voluit draaien terwijl de laptop niet meer doet dan wat downloaden. Er draaien verder geen aparte programma's mee op de achtergrond en de temperatuur is ook zeker niet te hoog. (gecontroleerd met hw monitor) Dit is maar af en toe en is verder ook niet storend, maar het valt me wel op.
- Ik heb een Logitech usb headset welke ik vrijwel dagelijks gebruik, alleen op deze laptop valt het geluid en de mic op een gegeven moment compleet uit. Opnieuw in usb poort steken lost het probleem op, maar na een paar minuten is het weer zover.
Als ik de headset ingestoken laat zitten en ik speel geen muziek af dan blijft deze wel werken, maar als ik een filmpje wil gaan kijken is het zo bekeken. Idem voor teamspeak.
Zometeen eens een live cd maken en kijken of het puur een windows probleem is of dat het hardware technisch niet helemaal lekker gaat. De headset heeft op mijn vorige laptop en gister op mn game pc altijd prima gewerkt.
Eerste indruk is zeer positief. De laptop was netjes verpakt in een degelijke doos.
Na installatie van Windows 7 alle drivers geinstalleerd met behulp van meegeleverde dvd. Hier ben ik erg blij mee aangezien vaak wireless niet out of the box werkt in Windows en ik dus eerst bedraad drivers moet gaan binnen halen.
Na installeren van verschillende games ben ik tot nu toe niet teleurgesteld, de laptop doet wat ie moet doen en doet dit ook relatief stil.
Verder is de bouwkwaliteit top, de laptop zit degelijk in elkaar en voelt ook erg solide aan.
- Soms gaat de fan ineens voluit draaien terwijl de laptop niet meer doet dan wat downloaden. Er draaien verder geen aparte programma's mee op de achtergrond en de temperatuur is ook zeker niet te hoog. (gecontroleerd met hw monitor) Dit is maar af en toe en is verder ook niet storend, maar het valt me wel op.
- Ik heb een Logitech usb headset welke ik vrijwel dagelijks gebruik, alleen op deze laptop valt het geluid en de mic op een gegeven moment compleet uit. Opnieuw in usb poort steken lost het probleem op, maar na een paar minuten is het weer zover.
Als ik de headset ingestoken laat zitten en ik speel geen muziek af dan blijft deze wel werken, maar als ik een filmpje wil gaan kijken is het zo bekeken. Idem voor teamspeak.
Zometeen eens een live cd maken en kijken of het puur een windows probleem is of dat het hardware technisch niet helemaal lekker gaat. De headset heeft op mijn vorige laptop en gister op mn game pc altijd prima gewerkt.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Neem even met ons contact op hierover, dan zoeken we een oplossing. Graag per mail, info staat op onze website.Franko P. schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:00:
Verwijderd
Ook ik ben in het bezit van laptop 17CL58-GTX765 i7 QUAD ook het probleem met de te snel draaiende fan.
Reeds een mail gezonden naar BTO.
Hierop nog geen reactie op ontvangen.
Ik heb gister avond nog een reactie gekregen.
Heb het advies gekregen om het bios te flashen. Nadat ik de bestanden via email heb ontvangen heb ik dat ook gelijk gedaan.
Systeem fan is lekker rustig nu en doet nu precies wat ie moet doen.
Heb het advies gekregen om het bios te flashen. Nadat ik de bestanden via email heb ontvangen heb ik dat ook gelijk gedaan.
Systeem fan is lekker rustig nu en doet nu precies wat ie moet doen.
Mail gaan wij zo direct beantwoorden.Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:41:
Ook ik ben in het bezit van laptop 17CL58-GTX765 i7 QUAD ook het probleem met de te snel draaiende fan.
Edit: Beantwoord.
[ Voor 11% gewijzigd door BTO_USER op 31-07-2013 13:45 ]
Verwijderd
Ik zie dat er een U•BOOK 14CL16 met quad-core Haswell en Iris Pro is, is er nog een kans dat er een dual-core variant komt met HD5100 komt? Daarnaast ben ik benieuwd wanneer de Samsung XP941 SSD beschikbaar komt als optie.
Verwijderd
Nog niet alle Haswell CPU's (zoals de I3 / I5) zijn (goed) leverbaar.
Zo komen nu ook pas de extra zuinige cpu's goed op de markt.
Welke SSD's kan natuurlijk moeilijk worden gezegd, dat hangt af van het inkoopbeleid van BTO maar op dit moment zijn de 840 SSD's leverbaar.
Zo komen nu ook pas de extra zuinige cpu's goed op de markt.
Welke SSD's kan natuurlijk moeilijk worden gezegd, dat hangt af van het inkoopbeleid van BTO maar op dit moment zijn de 840 SSD's leverbaar.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 21:05 ]
Verwijderd
Ahoy,
Ik heb dezelfde problematiek met een te snel draaiende fan (17CL58-GTX765 i7 QUAD). Ik wil graag weten hoe ik aan een BIOS update kan komen en hoe dat precies in zijn werking gaat.
Alvast bedankt.
Ik heb dezelfde problematiek met een te snel draaiende fan (17CL58-GTX765 i7 QUAD). Ik wil graag weten hoe ik aan een BIOS update kan komen en hoe dat precies in zijn werking gaat.
Alvast bedankt.
Verwijderd
In principe kun je de bios downloaden van btodownloads.nl maar ik zou voor de zekerheid even contact openemen met je verkooppunt. Die kunnen zien of er toevallig al niet de nieuwste op staat en/of het niet een ander probleem is.
Zeker met BIOS updates is het verstandig dit altijd even te controleren aangezien er wel een (klein) risico aan zit!
Zeker met BIOS updates is het verstandig dit altijd even te controleren aangezien er wel een (klein) risico aan zit!
Neem even met onze support contact op (per mail), de contact gegevens staan op onze website.Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:50:
Ahoy,
Alvast bedankt.
Verwijderd
Nog even mijn ervaringen posten met de 15CL48 met i7, 16GB RAM en GTX660m.
Erg fijne laptop, SSD werkt als een speer en games lopen allemaal erg soepel.
Ik heb Crysis 2 gespeeld met de meeste settings op Very High en shadows op High met 2x FSAA. Hiermee haal ik 50+ fps, in zeer intense combat wil de framerate nog wel eens terugvallen naar 40-45, dit valt me zeker niet tegen moet ik zeggen.
Tomb Raider op hoogste kwaliteit is ook geen enkel probleem, geen fps drops e.d.
Ik heb geen BF3 gespeeld maar volgens verschillende tests haalt de laptop rond 40-50 fps met hogere settings.
Alle Call of Duty games lopen ook erg soepel online uiteraard.
Laptop koelt ook erg goed, geen last van warme body. Ik heb toen ook de arctic koelpasta besteld maar dit zal uiteindelijk niet heel veel uit moeten maken.
Hiermee kan ik nog wel een aantal jaar vooruit, erg goede machine
Erg fijne laptop, SSD werkt als een speer en games lopen allemaal erg soepel.
Ik heb Crysis 2 gespeeld met de meeste settings op Very High en shadows op High met 2x FSAA. Hiermee haal ik 50+ fps, in zeer intense combat wil de framerate nog wel eens terugvallen naar 40-45, dit valt me zeker niet tegen moet ik zeggen.
Tomb Raider op hoogste kwaliteit is ook geen enkel probleem, geen fps drops e.d.
Ik heb geen BF3 gespeeld maar volgens verschillende tests haalt de laptop rond 40-50 fps met hogere settings.
Alle Call of Duty games lopen ook erg soepel online uiteraard.
Laptop koelt ook erg goed, geen last van warme body. Ik heb toen ook de arctic koelpasta besteld maar dit zal uiteindelijk niet heel veel uit moeten maken.
Hiermee kan ik nog wel een aantal jaar vooruit, erg goede machine
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 15:30 ]
Verwijderd
Website layout is wel erg lelijk en onoverzichtelijk. Desalniettemin zijn de laptops wel erg goed. Zit Windows 8 overigens overal standaard bij?
verkeerde thread zucht
[ Voor 112% gewijzigd door Graviton12 op 02-08-2013 08:23 ]
Heb je enkel gezocht of er ook naar gevraagd?Ik zoek me rot achter Windows 8 drivers zoals THX Trustudio Pro
Ik weet niet hoe oud het model is, maar je kan proberen om op de Clevo site zelf de W8 drivers van een ietwat vergelijkbaar model te proberen. Zo heb ik destijds ook de hotkey update gevonden die achteraf wel weer de officiele versie werd. Er zijn nogal een berg Clevo modellen en niet elke driver van elk model wordt direct upgedate (of geupdate) op de site.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
verkeerde thread zucht
[ Voor 96% gewijzigd door Graviton12 op 02-08-2013 08:22 ]
Iemand ervaring met de Iris Pro 5200 in combinatie met Photoshop/Lightroom op de 14CL16? Klopt het dat die docking die daarbij zit DVI-D en HDMI output heeft?
Ben aan het twijfelen tussen deze of de 15.17-cl58. Volgens mij heeft dat IPS scherm al wel een streepje voor op de CL58 modellen...
Gamen doe ik niet. Wel RAW bewerking in Photoshop. Maar niet superprofessioneel (megabestanden enzo).
Ben aan het twijfelen tussen deze of de 15.17-cl58. Volgens mij heeft dat IPS scherm al wel een streepje voor op de CL58 modellen...
Gamen doe ik niet. Wel RAW bewerking in Photoshop. Maar niet superprofessioneel (megabestanden enzo).
Hey,
Ik ben op zoek naar een laptop die mijn desktop zal vervangen en ben hierbij op BTO gevallen als een van de opties.
Ik heb wel enkele vragen voor de mensen van bto / gebruikers / eigenaars.
Koeling ? Koelen btw laptops goed onder stress ? (gameing, klein beetje 3d bewerking, photoshop)
Gebruiksgemak ? Hoe zit het met de toetsaanslagen, responsive keyboard of wat stroef ?
Duurzaamheid materiaal ? Krast de bto niet te snel waar je polsen liggen ? slijtage van de trackpad ?
Properheid ? de materiaalen lijken me nogal glossy (stommageneetjes ? vuile vingers snel zichtbaar)
Enige gedeelde ervaringen worden ten zeerste op prijs gesteld !
- willem
Ik ben op zoek naar een laptop die mijn desktop zal vervangen en ben hierbij op BTO gevallen als een van de opties.
Ik heb wel enkele vragen voor de mensen van bto / gebruikers / eigenaars.
Koeling ? Koelen btw laptops goed onder stress ? (gameing, klein beetje 3d bewerking, photoshop)
Gebruiksgemak ? Hoe zit het met de toetsaanslagen, responsive keyboard of wat stroef ?
Duurzaamheid materiaal ? Krast de bto niet te snel waar je polsen liggen ? slijtage van de trackpad ?
Properheid ? de materiaalen lijken me nogal glossy (stommageneetjes ? vuile vingers snel zichtbaar)
Enige gedeelde ervaringen worden ten zeerste op prijs gesteld !
- willem
Verwijderd
Ik denk dat het handig is als u een model noemt wat u overweegt zodat gebruikers hun ervaring kunnen delen. Nu is het een te algemene vraag denk ik.
BTO laptops zijn namelijk samengesteld uit veel verschillende modellen en behuizingen.
Zo is een X-Book vaak gericht op performance (hier bijv. een foto van het koelsysteem) waar de V series meer op desktop / kantoorgebruik zijn gericht en de P series hiertussenin zit.
Verder is dus ook de "properheid" per model verschillend want zo heeft de 15CL56 bijv. een rubber achtige coating foto waar de 17CL56 bijv. weer voor een deel uit aluminium is gemaakt. (palmrest) terwijl ze dus qua specificaties op schermgrote na gelijk zijn.
Maar in dit forum en ook op tweakers.net zelf en andere websites staan reviews.
en hier het normale 15" scherm : hier klikken
en als laatste het 95% gamut scherm (kleuren komen door de camera iets te rood over) : hier klikken
Hoop dat dit iets helpt.
BTO laptops zijn namelijk samengesteld uit veel verschillende modellen en behuizingen.
Zo is een X-Book vaak gericht op performance (hier bijv. een foto van het koelsysteem) waar de V series meer op desktop / kantoorgebruik zijn gericht en de P series hiertussenin zit.
Verder is dus ook de "properheid" per model verschillend want zo heeft de 15CL56 bijv. een rubber achtige coating foto waar de 17CL56 bijv. weer voor een deel uit aluminium is gemaakt. (palmrest) terwijl ze dus qua specificaties op schermgrote na gelijk zijn.
Maar in dit forum en ook op tweakers.net zelf en andere websites staan reviews.
Ik weet niet of het helpt maar hier foto's van de bekende IPS schermen : hier klikken (bijv. 8331 zie je goed het verschil in inkijkhoek)Peentje schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 09:45:
Volgens mij heeft dat IPS scherm al wel een streepje voor op de CL58 modellen...
en hier het normale 15" scherm : hier klikken
en als laatste het 95% gamut scherm (kleuren komen door de camera iets te rood over) : hier klikken
Hoop dat dit iets helpt.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 14:40 ]
kan ik mij vertellen of ik de Realtek wifi adapter kan vervangen voor een Intel Dual Band Wireless-AC 7260, met het model 17CL37 ?
ik zou graag overstappen op AC met mijn 5GHZ router
indien dit mogelijk. waar zit de kaart geplaatst in het systeem? kan hem zo niet zien zitten als ik de backplate verwijder
alvast bedankt
Elroy
ik zou graag overstappen op AC met mijn 5GHZ router
indien dit mogelijk. waar zit de kaart geplaatst in het systeem? kan hem zo niet zien zitten als ik de backplate verwijder
alvast bedankt
Elroy
Even een aanvulling op mijn eerdere post.Franko P. schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:00:
Gister heb ik mijn bestelde laptop (de 17CL58-GTX765 i7 QUAD) binnen gekregen.
Gister middag kreeg ik een email met daarin de nieuwe drivers voor usb 3.0. Na het installeren en rebooten een avond getest en ik kan nu concluderen dat mijn headset problemen opgelost zijn!
Verder heb ik laatst ook mn bios geflasht nadat ik ook die upgrade per email binnen had gekregen.
Gevolg is een fan die doet wat hij moet doen en dus niet at random begint te blazen.
Rest mij dus verder helemaal niets meer wat niet helemaal goed zou moeten zijn.
Tot nu toe ben ik erg blij met mijn keuze voor BTO, als de laptop zo blijft werken ben ik een tevreden gebruiker.
Heb je een link naar beide bestanden. Heb met die fans hetzelfde probleem. Nieuwe USB drivers installeren lijkt me ook nooit verkeerd.Franko P. schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:19:
[...]
Even een aanvulling op mijn eerdere post.
Gister middag kreeg ik een email met daarin de nieuwe drivers voor usb 3.0. Na het installeren en rebooten een avond getest en ik kan nu concluderen dat mijn headset problemen opgelost zijn!
Verder heb ik laatst ook mn bios geflasht nadat ik ook die upgrade per email binnen had gekregen.
Gevolg is een fan die doet wat hij moet doen en dus niet at random begint te blazen.
Rest mij dus verder helemaal niets meer wat niet helemaal goed zou moeten zijn.
Tot nu toe ben ik erg blij met mijn keuze voor BTO, als de laptop zo blijft werken ben ik een tevreden gebruiker.
Nieuwste EC voor 15CL58 en 17CL58: http://www.btodownloads.n...Bios/&file=EC-1.00.07.zip
Nieuwe USB 3.0 driver (Windows 7): http://www.btodownloads.n...pdate/&file=07_USB3.0.zip
Ben je niet zeker welk model notebook je hebt? Neem met ons contact op!
Nieuwe USB 3.0 driver (Windows 7): http://www.btodownloads.n...pdate/&file=07_USB3.0.zip
Een 17CL58, krijg bij de EC drivers (Draai Windows 8 64-bit) error dat ze niet voor 64 bit zijn.BTO_USER schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:19:
Nieuwste EC voor 15CL58 en 17CL58: http://www.btodownloads.n...Bios/&file=EC-1.00.07.zip
De EC is geen driver voor Windows, maar een update voor de BIOS. Vandaar dat ze, maar goed ook, niet werken.
Update werkt via pure DOS, indien hier geen ervaring in is adviseren wij niet om dit zelf te doen. Een computer winkel kan dit in de regel doen, bij ons langskomen kan ook op afspraak.Peentje schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:55:
[...]
Een 17CL58, krijg bij de EC drivers (Draai Windows 8 64-bit) error dat ze niet voor 64 bit zijn.
Ah ok, zal wel uitzoeken hoe het moet. Moet ik wel uit kunnen komen. Gebruik EUFI nu.BTO_USER schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:20:
[...]
Update werkt via pure DOS, indien hier geen ervaring in is adviseren wij niet om dit zelf te doen. Een computer winkel kan dit in de regel doen, bij ons langskomen kan ook op afspraak.
Verwijderd
Is het mogelijk, na het samenstellen van een laptop zonder SSD, dit op een later tijdstip toch bij te laten plaatsen/zelf bij te plaatsen? heeft iemand hier ervaringen mee?
verder ben ik erg geintresseerd echter hoor ik hier en daar dat er problemen zijn met de koeling/geluid. Iemand tips om dit tegen te gaan in de configuratie? of zijn dit overdreven verhalen?
EDIT:
X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD 17inch FULL HD - NVIDIA GTX765M is degene die ik evt. wil bestellen.
verder ben ik erg geintresseerd echter hoor ik hier en daar dat er problemen zijn met de koeling/geluid. Iemand tips om dit tegen te gaan in de configuratie? of zijn dit overdreven verhalen?
EDIT:
X•BOOK 17CL58-GTX765 i7 QUAD 17inch FULL HD - NVIDIA GTX765M is degene die ik evt. wil bestellen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 20:50 ]
Verwijderd
Bij de 17CL58 is het een simpele kwestie van de backplate losmaken en de nieuwe HDD installeren.
Veel tweakers hebben dit dan ook al zelf gedaan.
De fan die in sommige gevallen bleef draaien na dat de laptop koel was wordt hierboven door BTO_user gemeld opgelost met een EC update (wordt dan ook nu toegepast bij levering)
Veel tweakers hebben dit dan ook al zelf gedaan.
De fan die in sommige gevallen bleef draaien na dat de laptop koel was wordt hierboven door BTO_user gemeld opgelost met een EC update (wordt dan ook nu toegepast bij levering)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 14:45 ]
Ik heb naderhand een SSD bijgeplaatst en stelt inderdaad niets voor, had voor de zekerheid een email gestuurd naar BTO of dit een probleem zou zijn ivm garantie. Maar hier wordt niet moeilijk over gedaan.
Ik zit er over te denken om een 14CL16 aan te schaffen. Maar deze is vrij nieuw aangezien hij een Haswell processor bevat. Is hier al wat meer van bekend? (Real life foto's, Batterijduur enz)
Ik heb de 14CL16
Het is een prachtige laptop en enorm goed.
Scherm is prachtig, accuduur is een 3 uur in linux (heb nog geen tijd gehad om mijn powersettings deftig te doen).
CPU is krachtig en de laptop voelt enorm snappy aan.
Mindere punten is het toetsenbord.
Deze voelt gewoon echt niet goed aan. Voor zo een prachtige laptop hebben ze een enorm lage kwaliteit keyboard ingedaan.
Kort samengevat : laptop zou perfect geweest zijn INDIEN er een deftig keyboard in zou zitten.
Het is een prachtige laptop en enorm goed.
Scherm is prachtig, accuduur is een 3 uur in linux (heb nog geen tijd gehad om mijn powersettings deftig te doen).
CPU is krachtig en de laptop voelt enorm snappy aan.
Mindere punten is het toetsenbord.
Deze voelt gewoon echt niet goed aan. Voor zo een prachtige laptop hebben ze een enorm lage kwaliteit keyboard ingedaan.
Kort samengevat : laptop zou perfect geweest zijn INDIEN er een deftig keyboard in zou zitten.
Ondertussen heb ik ook windows 8 geinstalleerd op de 14CL16.
Werkt super.
Wel moet ik opmerken zoals Notebookreview aangaf. Als je hem op batterij gaat draaien gaat hij automatisch terug clocken naar 50% van zijn capaciteit. (Gemerkt bij het spelen van miros edge).
"An annoying and unnecessary restriction is the drastic throttling of the CPU's clock rate in battery mode. Regardless of the selected energy-savings profile, the processor is slowed down to a maximum of 1.3 GHz here, which consequently results in a performance loss of over 50%. Naturally, the battery runtime benefits from this strategy but that should be left to the user to decide."
Hopenlijk komt er de mogelijkheid dit af te zetten. Want ik wil eigenlijk zelf kiezen of hij de volledige kracht mag gebruiken of niet.
Werkt super.
Wel moet ik opmerken zoals Notebookreview aangaf. Als je hem op batterij gaat draaien gaat hij automatisch terug clocken naar 50% van zijn capaciteit. (Gemerkt bij het spelen van miros edge).
"An annoying and unnecessary restriction is the drastic throttling of the CPU's clock rate in battery mode. Regardless of the selected energy-savings profile, the processor is slowed down to a maximum of 1.3 GHz here, which consequently results in a performance loss of over 50%. Naturally, the battery runtime benefits from this strategy but that should be left to the user to decide."
Hopenlijk komt er de mogelijkheid dit af te zetten. Want ik wil eigenlijk zelf kiezen of hij de volledige kracht mag gebruiken of niet.
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.