Een update n.a.v. mijn 17CL56 aankoop bij BTO (afgelopen oktober)
Ik had eerder deze week een technisch vraagje omtrent de usbpoorten.van de machine. (mijn externe USB 3.0 WD hdd wordt bij het booten met een Windows 7 DVD niet herkend door de USB 3.0 poorten, wel door het enige aanwezige 2.0 poortje. Bij een eenmaal geïnstalleerde Windows wordt de externe hdd gewoon herkend door de USB 3.0 poorten)
Ik had wel een 'ernstig' vermoeden van de oorzaak, maar wilde dit even bevestigd of mogelijk niet bevestigd krijgen.
Dinsdagavond 3 juni om 20.54 uur dan maar even via de website van BTO het technisch probleempje middels een mailtje voorgelegd. Wie schetst mijn verbazing toen ik net 5 minuten later, om 20.59 uur al een antwoord kreeg!
Even los van inhoudelijke van het probleem -Windows 7 kan, zoals ik al vermoedde, idd. vanaf een Win 7 boot niet omgaan met USB 3.0, maar pas na de installatie van Windows 7 en na de installatie van USB 3.0 drivers, kan Windows met 3.0 overweg- gaat het mij dus even om de reactiesnelheid van BTO in de avonduren van een doordeweekse dag. 5 minuten!
Ik had op zijn vroegst de volgende werkdag, of misschien zelfs de dag daarna, pas op een reactie gerekend.
Wat kan je daarvan anders vinden dan uitstekend? Complimenten derhalve aan BTO.
Moet je bij de helpdesk van MSI, HP, Dell, Acer of whatever welke 'grote' fabrikanten proberen........ Krijg je een standaard mailtje terug waar je vooralsnog niks mee kunt of nog erger, als je de helpdesk belt dan moet je eerst een aantal standaard vragen beantwoorden / 'stappen'' doorlopen, zoals bijv.
- is de computer aangesloten op het lichtnet of op de accu?
- is de Windows DVD legaal?
- regent het buiten bij u?
- is de machine tijdens het booten met het internet verbonden?
........en meer van dat soort onzin vragen.
Pas als zo'n Helpdeskmedewerker (die toch vaak, zo is mijn ervaring, zelf over weinig parate / technische kennis beschikt) zijn computerbeeldscherm gestuurde standaard lijstje elektronische oplossingsschema heeft afgewerkt kom je tot de kern van het probleem. Dat eindigt dan niet zelden met : "Sorry, maar dan weet ik het ook niet". Heeft u al geprobeerd een volledige recovery uit te voeren?
Alleen al vanwege dit soort non(sens)-service van de 'grote' (merk)fabrikanten, zou je al een BTO willen hebben.............
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 549182 op 08-06-2014 00:13
]