Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAJ
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 22:07
Sorry om er een heel vraagtopic van te maken, maar ook ik heb wat vraagjes. Aan de andere kant, daar is dit topic ook voor toch?;)

1) Heeft er iemand foto's van de binnenkant van de 17CL56?
2) Verder zou ik graag willen vragen aan BTO of het mogelijk is een laptop zonder harddisks te bestellen. Omdat BTO een bedrijf is wat 'zelf' de laptops in elkaar zet, lijkt me dit niet moeilijk, maar ik wil het toch voor de zekerheid vragen. Weet iemand of ik het beste BTO kan mailen, of aangezien er hier blijkbaar ook een vrij actief account is (goed bezig! :) ) is dit voldoende, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smuurmans
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Je kan BTO het beste even een e-mail sturen. Ze reageren ook vrij actief op dit forum, maar soms kijken ze ook 3 dagen niet, per e-mail krijg je (naar mijn ervaring) erg snel antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 591676

Zojuist de 15cl58 besteld. Ik pas mijn reactie aan wanneer ik de laptop binnen heb!

Heeft iemand ervaring met de levertijd? Kan niks vinden op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb mijn laptop aangemeld voor terugsturen om de Intel AC7260 te vervangen voor de Bigfoot N1202. Ik heb nog geen dag zonder problemen gehad met die kaart (en al 'ik-weet-niet-hoe-veel' drivers geprobeerd), echt een teleurstelling van Intel. Al een half jaar hebben ze problemen met dat ding, maar ze krijgen het maar niet opgelost. Hopelijk is die Bigfoot wel te vertrouwen.

BTO heeft DHL mijn kant op gestuurd om hem kostenloos op te halen en de kaart te vervangen. Top service en ze zijn geen enkele keer (zichtbaar) het geduld verloren door mijn gezeur.
Anoniem: 591676 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:12:
Zojuist de 15cl58 besteld. Ik pas mijn reactie aan wanneer ik de laptop binnen heb!

Heeft iemand ervaring met de levertijd? Kan niks vinden op de site zelf.
Als alles op voorraad is heb je volgende week je laptop volgens mij. Bij mij ging het in elk geval zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597636

Verstekbakker schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:25:
[...]

Tikken hielp niet (ik heb geen hamer willen gebruiken, anders vervalt de garantie). Het is ook heel raar dat het halverwege gebeurt en dat het met een reboot weg is. Zou niet zomaar kunnen als het fysieke problemen zijn toch?

[...]

Er is er een teruggestuurd.
Speciaal maar eens een account aangemaakt voor mijn bto 13cl58.
Dit probleem met de touchpad heb ik ook, begon een week nadat hij binnen kwam ongeveer en doet dit nou elke dag.
Eigenlijk is de touchpad gewoon niet te gebruiken voor mij maar bto vraagt van me om de laptop op te sturen en dan ben ik hem een week kwijt, zo maken ze het dus lekker makkelijk om ook maar iets met de garantie te doen want iedereen kan zijn laptop gemakkelijk een week missen.

Heeft iemand trouwens ervaring met hoe warm de laptop wel niet wordt tijdens gamen?
Ik durf hem niet plat op tafel te zetten als ik game met de nvidia processor aan, hij begint dan binnen 5 minuten te blazen als een gek en stopt pas met blazen als ik spel afsluit, toetsenbord wordt ook bloedheet na maximaal 10 minuten gamen.
Het lijkt wel alsof de fan de warmte niet aan kan net als de oplader die het niet voor elkaar krijgt mijn laptop op te laden als er een spel gespeeld wordt hij blijft dan zo uren hangen op 10% lading.

En dan zijn dit niet eens zulke zwaren spellen, door de hitte die vrij komt bij een spel als minecraft etc durf ik hem al niet vlak op tafel te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

svenvv2 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:43:
Een klein vraagje voor mijn mede-13CL58 eigenaren: Hoe heet wordt jullie CPU in idle? Mijn 4700MQ blijft idle (6-7Watt) rond de 62 graden schommelen.
Dit is helaas precies het punt waarop de fan harder begint te blazen waardoor deze elke halve minuut aan- en weer afslaat.

Nu zit ik eraan te denken om de koelpasta maar eens te vervangen, echter, als +-60 graden een normale idle-temperatuur is heeft dit natuurlijk geen enkele zin. Ik heb overigens wel voor die 'betere' koelpasta gekozen bij het bestellen van de laptop.
mijn 13cl58 is volgens speedfan na een half uurtje tegen de 95 graden aan het aanhikken op alle onderdelen die speedfan aangeeft.
Of dit normaal is weet ik niet vandaar mijn vorige bericht met dezelfde vraag over de temperatuur.

Ik lees nou pas je vraag goed, in idle hangt ie rond de 62 graden

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 597636 op 22-05-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597636 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:13:
[...]

mijn 13cl58 is volgens speedfan na een half uurtje tegen de 95 graden aan het aanhikken op zowat alle onderdelen die speedfan aangeeft.
Of dit normaal is weet ik niet vandaar mijn vorige bericht met dezelfde vraag over de temperatuur.

Ik lees nou pas je vraag goed, in idle hangt ie rond de 62 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Anoniem: 597636 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:09:
[...]

Speciaal maar eens een account aangemaakt voor mijn bto 13cl58.
Dit probleem met de touchpad heb ik ook, begon een week nadat hij binnen kwam ongeveer en doet dit nou elke dag.
Eigenlijk is de touchpad gewoon niet te gebruiken voor mij maar bto vraagt van me om de laptop op te sturen en dan ben ik hem een week kwijt, zo maken ze het dus lekker makkelijk om ook maar iets met de garantie te doen want iedereen kan zijn laptop gemakkelijk een week missen.
Wat gaan ze met de laptop doen om het op te lossen? Bij mij is het niet meer teruggekomen, ik hoop dat het zo blijft, maar ben toch heel benieuwd waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Laatst online: 08:10

auto660

1991 240 GL Brick

62 graden idle? :X Je cpu clockt toch gewoon terug? Dan verbruikt je cpu hooguit 10watt idle, en je gtx765m schakelt als het goed is uit dus daar praat je ook maar over hooguit 3watt. Dan zou je niet de 60 graden moeten halen, zelfs al clockt je cpu niet terug. Wat bij mij hielp was de koelpasta vervangen bij mijn 15CL57. Dit scheelde op de gpu 20 graden en op de cpu 10 graden. (ik heb wel 2 aparte koelsystemen er in zitten, een voor de cpu en een voor de gpu >:) , telkens als ik bij het uitstoffen er naar kijk wil ik hem eigenlijk niet meer dicht doen :P )

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:29:
[...]

62 graden idle? :X Je cpu clockt toch gewoon terug? Dan verbruikt je cpu hooguit 10watt idle, en je gtx765m schakelt als het goed is uit dus daar praat je ook maar over hooguit 3watt. Dan zou je niet de 60 graden moeten halen, zelfs al clockt je cpu niet terug. Wat bij mij hielp was de koelpasta vervangen bij mijn 15CL57. Dit scheelde op de gpu 20 graden en op de cpu 10 graden. (ik heb wel 2 aparte koelsystemen er in zitten, een voor de cpu en een voor de gpu >:) , telkens als ik bij het uitstoffen er naar kijk wil ik hem eigenlijk niet meer dicht doen :P )
[quote]auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:29:
[...]

Ja rond die temperatuur hangt ie meestal wel, en de koelpasta zit er in had al wel een vermoeden dat deze laptop warm kan worden met zon processor.

Hier is t speedfan resultaat als ik 5 minuten een spel aanlaat staan op lage graphics
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2z6czfd.jpg

Moet er even bij zeggen dat de laptop nou schuin staat heb een boek onder de batterij liggen zodat die fan wat meer ruimte heeft anders is het helemaal feest.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 597636 op 22-05-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verstekbakker schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:25:
[...]

Wat gaan ze met de laptop doen om het op te lossen? Bij mij is het niet meer teruggekomen, ik hoop dat het zo blijft, maar ben toch heel benieuwd waar het probleem zit.
Ze gaan niks oplossen maar om er naar te kijken en dan te bepalen of ik garantie heb moet ik de laptop op sturen en een week wachten.
Ook de onderplaat van de laptop waar van die afschuwelijk kleine plastic haakjes aan zitten, zonder reden zijn er 2 zomaar geknapt dus nou puilt die plaat uit, wil ik dat laten vervangen met garantie? Stuur hem dan eerst even een week op zodat we kunnen kijken of je recht hebt op garantie..
Kom op zeg zon ding kost 10 euro maar beetje service kan je toch wel verwachten als je zon laptop koopt.
Valt niks te zien aan de laptop en is nooit gevallen maar toch breken die pootjes, heb t geprobeert uit te leggen aan de telefoon maar daar waren ze heel stellig in dat de laptop hoe dan ook eerst bekeken moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ja ze zijn daar strikt in het zelf beoordelen en inbouwen, maar tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het er eerlijk aan toe gaat. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, ze komen heus wel met een passende oplossing.

Ik heb een Intel AC7260 die continue verbindingsproblemen heeft en ben drie prul nu echt zat. Ze wilden per se die kaart zelf vervangen (voor die Bigfoot N1202), dus moet hem nu ook even missen.

Het is wel begrijpelijk, want als de klant hem zelf gaat vervangen kunnen ze niet garanderen dat de kaart ook echt werkt.

Hoe lang heb je de laptop al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verstekbakker schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:48:
Ja ze zijn daar strikt in het zelf beoordelen en inbouwen, maar tot nu toe kan ik alleen maar zeggen dat het er eerlijk aan toe gaat. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, ze komen heus wel met een passende oplossing.

Ik heb een Intel AC7260 die continue verbindingsproblemen heeft en ben drie prul nu echt zat. Ze wilden per se die kaart zelf vervangen (voor die Bigfoot N1202), dus moet hem nu ook even missen.

Het is wel begrijpelijk, want als de klant hem zelf gaat vervangen kunnen ze niet garanderen dat de kaart ook echt werkt.

Hoe lang heb je de laptop al?
Ik heb de laptop een half jaar denk ik zo, maar ik begrijp best dat voor iets als die touch pad ze het willen bekijken, maar om nou een hele laptop op te sturen voor 2 gebroken haakjes waar verder niks aan te zien is..
ik was ook echt niet van plan om hem zelf open te halen verder maar ik vond de service gewoon beetje matig overkomen, leken het me gewoon moeilijk te maken om zoiets simpels als die plaat even te laten vervangen
Als alternatief kon ik zelf even langs rijden als ik een afspraak maak, helaas kan ik van de benzinekosten dan 2 van die platen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Anoniem: 597636 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:36:
[...]

[quote]auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:29:
[...]

Ja rond die temperatuur hangt ie meestal wel, en de koelpasta zit er in had al wel een vermoeden dat deze laptop warm kan worden met zon processor.

Hier is t speedfan resultaat als ik 5 minuten een spel aanlaat staan op lage graphics
[afbeelding]

Moet er even bij zeggen dat de laptop nou schuin staat heb een boek onder de batterij liggen zodat die fan wat meer ruimte heeft anders is het helemaal feest.
Het gaat er niet om of er koelpasta op zit maar hoeveel en van welke kwaliteit. Van de clevo fabriek uit krijg je een of andere smurrie welke ook nog eens veel te dik is aangebracht. (net als bij elke andere laptop fabrikant zo'n beetje :F ) Als je die koelpasta helemaal weghaalt en de oppervlakten mooi schoonmaakt en dan een heel dun laagje goede koelpasta uitsmeert over je core van je cpu en gpu en dan de koeler er op monteert dan zou het zomaar ineens 10 graden kunnen schelen. Dit heb ik met mijn BTO en mijn Acer gedaan en mijn acer draait nu zelfs helemaal passief gekoeld idle, mijn BTO is er bij de gpu 15 graden op vooruit gegaan.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:41:
[...]

Het gaat er niet om of er koelpasta op zit maar hoeveel en van welke kwaliteit. Van de clevo fabriek uit krijg je een of andere smurrie welke ook nog eens veel te dik is aangebracht. (net als bij elke andere laptop fabrikant zo'n beetje :F ) Als je die koelpasta helemaal weghaalt en de oppervlakten mooi schoonmaakt en dan een heel dun laagje goede koelpasta uitsmeert over je core van je cpu en gpu en dan de koeler er op monteert dan zou het zomaar ineens 10 graden kunnen schelen. Dit heb ik met mijn BTO en mijn Acer gedaan en mijn acer draait nu zelfs helemaal passief gekoeld idle, mijn BTO is er bij de gpu 15 graden op vooruit gegaan.
Oh excuus dat wist ik niet,
Ik heb zelf gewoon de optie aangeklikt bij het bestellen van de laptop via bto zelf, daar kon ik kiezen voor die arctic cooling paste of iets dergelijks, dus ik weet ook niet hoe dik het er op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Anoniem: 597636 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:43:
[...]

Oh excuus dat wist ik niet,
Ik heb zelf gewoon de optie aangeklikt bij het bestellen van de laptop via bto zelf, daar kon ik kiezen voor die arctic cooling paste of iets dergelijks, dus ik weet ook niet hoe dik het er op zit
Dat kreeg ik er ook gratis bij, maar toch was er nog ruimte voor verbetering. Koelpasta aanbrengen is een vak apart en het heeft mij zo'n beetje een jaar aan googelen en uitproberen gekost om de meest ideale manier voor een laptop te vinden maar zo heb ik er wel aardig wat graadjes af gekregen. Standaard had BTO het er ook al goed op gedaan trouwens, het kon gewoon nog wat beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er iemand trouwens ervaring met de batterij van de 13cl58, denk dat ie een uur of 3 mee gaat als ik power save mode aan heb en geen spellen speel anders hoog uit een uur.
Daarnaast laad de laptop niet op als de nvidia processor bezig is, kost even veel stroom als wat de oplader kan leveren neem ik aan?

Tijdens het gamen let ik maar gewoon op wanneer die de 100% aantikt dan haal ik de oplader er uit en als die bij de 7% is de oplader er weer in, is dit de beste manier om mijn batterij een beetje degelijk te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hoeveel watt is je oplader? Een gtx765m (die heb je toch?) wil zo'n beetje 75watt hebben en je cpu zo'n beetje 40 watt. Tel je daar nog je hdd, chipset, scherm en overige dingen bij op (ik denk zo bij elkaar 20 watt) dan heb je daar zo ongeveer 135watt voor nodig. Dit is natuurlijk verre van nauwkeurig maar het geeft wel een beetje een idee van wat het verbruikt. Je accu kun je gewoon aan de lader laten en een keer in de week even ontladen om hem fit te houden. Ik zou niet op de accu gaan gamen, alles wordt dan namelijk teruggeclockt en je accu loopt op zijn limiet omdat hij veel stroom moet leveren. Zo heb ik eens een keer een accu gesloopt in mijn Acer laptop met overclocken :p (had een unlocked multiplier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:53:
Hoeveel watt is je oplader? Een gtx765m (die heb je toch?) wil zo'n beetje 75watt hebben en je cpu zo'n beetje 40 watt. Tel je daar nog je hdd, chipset, scherm en overige dingen bij op (ik denk zo bij elkaar 20 watt) dan heb je daar zo ongeveer 135watt voor nodig. Dit is natuurlijk verre van nauwkeurig maar het geeft wel een beetje een idee van wat het verbruikt. Je accu kun je gewoon aan de lader laten en een keer in de week even ontladen om hem fit te houden. Ik zou niet op de accu gaan gamen, alles wordt dan namelijk teruggeclockt en je accu loopt op zijn limiet omdat hij veel stroom moet leveren. Zo heb ik eens een keer een accu gesloopt in mijn Acer laptop met overclocken :p (had een unlocked multiplier)
De gtx765 zit hier in ja.
De oplader heeft een sticker waar op staat dat de ouotput 120 watt is.
Ah dus voortaan gewoon lekker aan de oplader laten, ik dacht altijd dat dat slecht was voor de batterij een laptop constant aan de lader houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Anoniem: 597636 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:00:
[...]

De gtx765 zit hier in ja.
De oplader heeft een sticker waar op staat dat de ouotput 120 watt is.
Ah dus voortaan gewoon lekker aan de oplader laten, ik dacht altijd dat dat slecht was voor de batterij een laptop constant aan de lader houden
Het is inderdaad slecht voor een accu om de lader er 3 maanden lang achter elkaar in te laten zonder de accu te ontladen maar zolang je je accu een keer per week ontlaad blijft de accu fit en is er niks aan de hand. Je kan ook je accu er uit halen als je hem niet gebruikt zodat hij ook niet warm wordt enzo maar dit is altijd de manier die ik aanhoud en makkelijk in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:04:
[...]

Het is inderdaad slecht voor een accu om de lader er 3 maanden lang achter elkaar in te laten zonder de accu te ontladen maar zolang je je accu een keer per week ontlaad blijft de accu fit en is er niks aan de hand. Je kan ook je accu er uit halen als je hem niet gebruikt zodat hij ook niet warm wordt enzo maar dit is altijd de manier die ik aanhoud en makkelijk in gebruik is.
Handig om te weten ga ik gebruiken voortaan!
Dankjewel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474

JustAJ schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:09:
Sorry om er een heel vraagtopic van te maken, maar ook ik heb wat vraagjes. Aan de andere kant, daar is dit topic ook voor toch?;)

1) Heeft er iemand foto's van de binnenkant van de 17CL56?
2) Verder zou ik graag willen vragen aan BTO of het mogelijk is een laptop zonder harddisks te bestellen. Omdat BTO een bedrijf is wat 'zelf' de laptops in elkaar zet, lijkt me dit niet moeilijk, maar ik wil het toch voor de zekerheid vragen. Weet iemand of ik het beste BTO kan mailen, of aangezien er hier blijkbaar ook een vrij actief account is (goed bezig! :) ) is dit voldoende, of...?
1: staan al online in dit topic :) hier

2: Alles is mogelijk, maar dit zijn verkoop gerelateerde vragen dus altijd even je dealer hiervoor benaderen.
auto660 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:04:
[...]

Dat is grotendeels correct, vergeet echter niet de accu als men hem er voor verlengde tijd er uit haalt tussen de 30 en 40% vol op te slaan. Dan is chemisch de accu het meest tot rust en vindt er het minste discharge plaats. Dit alles ten bevordering van de levensduur. Op die manier heb ik met mijn accu's vaak 3+ jaar gehaald voor ze 50% kwijt waren.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 270474 op 22-05-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Anoniem: 270474 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:07:
[...]
Dat is grotendeels correct, vergeet echter niet de accu als men hem er voor verlengde tijd er uit haalt tussen de 30 en 40% vol op te slaan. Dan is chemisch de accu het meest tot rust en vindt er het minste discharge plaats. Dit alles ten bevordering van de levensduur. Op die manier heb ik met mijn accu's vaak 3+ jaar gehaald voor ze 50% kwijt waren.
Klopt helemaal, maar het ging hier vooral om een manier om op een makkelijke wijze de accu fit te kunnen houden zonder veel moeite. Als je hem er uit laat moet je hem inderdaad zo bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270474 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:07:
[...]

1: staan al online in dit topic :) hier

2: Alles is mogelijk, maar dit zijn verkoop gerelateerde vragen dus altijd even je dealer hiervoor benaderen.

[...]

Bedankt voor de reactie, sorry voor de vele posts achter elkaar.
De laptop wordt tijdens gamen erg warm voor mijn gevoel, heb nooit eerder een game laptop gehad dus echt ervaring er mee heb ik niet.

Zitten er beveiligingen op dat de laptop niet te heet wordt dat ie ineens kapot is door te lang gamen of zwaar gebruik?
En kan ik hem ook als die zo warm wordt gewoon vlak op tafel zetten want dit is voor mijn gevoel niet zo lekker voor de fan want die begint twee keer zoveel lawaai te maken als je hem van tafel af haalt in plaats van vlak op de tafel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166937

Hallo,

vraagje

iemand al bekend met X.BOOK 17M61, zit me gek te zoeken hoe ik in de bios van deze laptop kom.

F2, F10 helpt niet,

wil graag op starten met mijn USB stick maar daarvoor moet ik wel mijn boot device op kunnen geven.

al vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
F12 of delete wellicht, meestal springt er wel iets voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 22:09

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Anoniem: 166937 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:28:
Hallo,

vraagje

iemand al bekend met X.BOOK 17M61, zit me gek te zoeken hoe ik in de bios van deze laptop kom.

F2, F10 helpt niet,

wil graag op starten met mijn USB stick maar daarvoor moet ik wel mijn boot device op kunnen geven.

al vast bedankt.
Voor de 17M61 is het:
Boot menu: F11
BIOS: DEL

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thx,

werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 549182

@snarf158 : heb jij geen manual bij de machine? Daar staat het gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja een beknopte handleiding over poort aan sluitingen en de functie keys

maar daar staat niet hoe je in de bios moet komen, maar maak niet uit heb de bios aan kunnen passen
dat is het belangrijkste.

alles staat nou zo als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een update n.a.v. mijn 17CL56 aankoop bij BTO (afgelopen oktober)

Ik had eerder deze week een technisch vraagje omtrent de usbpoorten.van de machine. (mijn externe USB 3.0 WD hdd wordt bij het booten met een Windows 7 DVD niet herkend door de USB 3.0 poorten, wel door het enige aanwezige 2.0 poortje. Bij een eenmaal geïnstalleerde Windows wordt de externe hdd gewoon herkend door de USB 3.0 poorten)
Ik had wel een 'ernstig' vermoeden van de oorzaak, maar wilde dit even bevestigd of mogelijk niet bevestigd krijgen.

Dinsdagavond 3 juni om 20.54 uur dan maar even via de website van BTO het technisch probleempje middels een mailtje voorgelegd. Wie schetst mijn verbazing toen ik net 5 minuten later, om 20.59 uur al een antwoord kreeg!

Even los van inhoudelijke van het probleem -Windows 7 kan, zoals ik al vermoedde, idd. vanaf een Win 7 boot niet omgaan met USB 3.0, maar pas na de installatie van Windows 7 en na de installatie van USB 3.0 drivers, kan Windows met 3.0 overweg- gaat het mij dus even om de reactiesnelheid van BTO in de avonduren van een doordeweekse dag. 5 minuten!

Ik had op zijn vroegst de volgende werkdag, of misschien zelfs de dag daarna, pas op een reactie gerekend.

Wat kan je daarvan anders vinden dan uitstekend? Complimenten derhalve aan BTO.

Moet je bij de helpdesk van MSI, HP, Dell, Acer of whatever welke 'grote' fabrikanten proberen........ Krijg je een standaard mailtje terug waar je vooralsnog niks mee kunt of nog erger, als je de helpdesk belt dan moet je eerst een aantal standaard vragen beantwoorden / 'stappen'' doorlopen, zoals bijv.
- is de computer aangesloten op het lichtnet of op de accu?
- is de Windows DVD legaal?
- regent het buiten bij u?
- is de machine tijdens het booten met het internet verbonden?

........en meer van dat soort onzin vragen.

Pas als zo'n Helpdeskmedewerker (die toch vaak, zo is mijn ervaring, zelf over weinig parate / technische kennis beschikt) zijn computerbeeldscherm gestuurde standaard lijstje elektronische oplossingsschema heeft afgewerkt kom je tot de kern van het probleem. Dat eindigt dan niet zelden met : "Sorry, maar dan weet ik het ook niet". Heeft u al geprobeerd een volledige recovery uit te voeren?

Alleen al vanwege dit soort non(sens)-service van de 'grote' (merk)fabrikanten, zou je al een BTO willen hebben.............

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 08-06-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andere ervaring met de 17CL56, maar dan wat de hardware in machine zelf betreft :

Een veel voorkomend issue in dit topic zijn vragen over de warmte van de Clevo's.

Ik ben geen gamer en dus zal ik zelden de machine over zijn toeren kunnen krijgen v.w.b. warmteproduktie.

Toch wilde ik mijn flaptopje eens 'uitdagen' : derhalve een uitgebreide virusscan (Norman suite 10.x) gedraaid en tegelijkertijd Mbam een uitgebreide malware test op alle hdd's (2 aanwezig) laten doen.

Ja, dat was toch even schrikken voor mijn flaptopje. De temps schoten de hoogte in tot wel 99 graden Celsius tijdens het scannen en bleven tussen de 93 en 99 'schommelen' (3 keer zelfs bereikte de processorkernen het waterkookpunt) totdat 1 van de bovengenoemde scans gereed was, toen ging de hdd temp pas zakken.

Positieve ervan was dat de machine gewoon bleef 'doorwerken', geen uitval of freeze o.i.d.

En ja, op mijn machine is het bios 100% updated met de laatste verschenen versie. ;)
En ja twee : 1x per maand gaan de schroefjes aan de onderkant even los en worden de fans stofvrij gemaakt

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 08-06-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik een 13CL58 gekocht (nog net een W230ST) met daarin een Intel AC7260. Dat ding was met geen mogelijkheid tot een stabiele verbinding te krijgen, wat een prul van Intel! Allerlei drivers geprobeerd en via Google bleek ook dat al sinds het uitbrengen vorig jaar er veel problemen zijn met die kaart. Natuurlijk niet de schuld van BTO, maar toch vond ik het welletjes na maanden van dikke ergernis.

De helpdesk is ontzettend geduldig en heeft me steeds geholpen met het proberen van drivers. Uiteindelijk hebben ze DHL mijn kant op gestuurd om de laptop op te halen en hebben ze kostenloos (!) de AC7260 vervangen voor de Killer Wireless-N 1202 (9 euro duurder normaal) en hem weer netjes teruggestuurd.

Hij draait als een tierelier! De draadloze verbinding haalt het maximum van m'n glasvezelverbinding. Ook kan ik nu eindelijk pen-testen in Linux met de kaart in 'monitor modus', dat scheelt kabels. Mijn tip voor iedereen die de keuze heeft, laat die prul van Intel links liggen en klik er voor die paar euro die N1202 bij. Een wereld van verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 22:51
Heeft iemand een handleiding hoe ik van een 17cl58 het toetsenbord eraf haal zodat ik en m-sata ssd kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Peter.
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-02 00:46
geldermalsen schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:19:
Heeft iemand een handleiding hoe ik van een 17cl58 het toetsenbord eraf haal zodat ik en m-sata ssd kan plaatsen?
De gebruikershandleiding voor jouw laptop is hier te vinden als pdf: Manual.pdf

Daar zie je dat jouw laptop gebaseeerd is op de Clevo W370ST. Als je dan zoekt voor een "service manual", dan kom je al gauw uit op: http://repo.palkeo.com/clevo-mirror/W3xxST/. In W370ST_ESM.zip zag ik een kopje hoe je een keyboard moet verwijderen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRXS
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 09:26
Ik heb in 2011 een Clevo P150HM gekocht (bij Alternate). Iets meer dan 2 jaar heb ik er plezier van gehad, een flink werk paard, liep altijd goed, games liepen prima. Na 2 jaar en een aantal maanden begon de laptop heet te worden. Een paar weken later is de videokaart overleden.

De temperatuur was altijd abnormaal hoog. 90°C bij performance, 60-70°C bij idle. Heb de laptop genoeg en goed schoongemaakt. Had achteraf misschien gewoon zo'n cooling pad moeten kopen voor dat ding.

Is het mogelijk om de HD6970M uit de P150HM te vervangen? Want nu ligt de laptop nogal stof te happen.

Edit: Waar kan ik het best een videokaart kopen? Want vervangen moet geen probleem zijn.
Voor mensen met een GPU hitte probleem, lees dit topic eens door: http://forum.notebookrevi...0-6970m-undervolting.html

[ Voor 16% gewijzigd door FRXS op 03-07-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

ALTERNATE 17CL58-GTX765, 17.3" notebook

Jaartje oud, afgezien van de wat mindere koeling, doet ie alles wat ik van m vraag.
Kan de nieuwste spellen spelen, al dan niet op hoge settings, maar bijv. BF4 draaid lekker op medium/low met 50 fps. En 't ziet er nog altijd beter uit dan pacman :P

De koelpasta ga ik dit weekend vervangen, naar aanleiding van een topic wat ik had geopend over de slechte koeling van dit apparaat.
(60 graden na opstarten, 65 idle, 95 full load).

Wel raad ik iedereen aan m niet bij alternate te kopen, vanwege de omslachtige garantie etc. Het duurt minstens 4 weken om bijv even wat schoon te laten maken oid. Kan je beter bij bto ff langs gaan.

Weet trouwens iemand of ik de fan kan instellen dat ie standaard continue sneller draaien en niet om de 3 minuten maxxen en dan weer uitgaan en dan weer maxxen dan weer uitgaan en dan .... Je snapt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-05 21:02

Qon

Anoniem: 604128 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:21:
ALTERNATE 17CL58-GTX765, 17.3" notebook

Weet trouwens iemand of ik de fan kan instellen dat ie standaard continue sneller draaien en niet om de 3 minuten maxxen en dan weer uitgaan en dan weer maxxen dan weer uitgaan en dan .... Je snapt het wel.
Ik weet de exacte combinatie niet meer, maar volgens mij kon je de fans op max zetten wanneer je (één van) de volgende toetsencombinatie gebruikt:

FN + 1
FN + 5
FN + F1
FN + F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qon schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:34:
[...]

Ik weet de exacte combinatie niet meer, maar volgens mij kon je de fans op max zetten wanneer je (één van) de volgende toetsencombinatie gebruikt:

FN + 1
FN + 5
FN + F1
FN + F5
Ja dat is het net niet, Ik zoek eigelijk een optie om ze standaard aan te houden op een redelijk tempo, en dan bij full load o.i.d op een hogere stand, maar niet 100% van de aantijd op max.

Want nu, zoals ik al vaker lees in dit topic, gaan ze gewoon uit als de temp onder de 60 zit, maar die schommelt altijd tussen 55-65 in dus het is elke keer vol op max blazen, voor een minuutje.

Een enkele keer wil die zelfs nog gaan blazen als die op standby staat!?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 03-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 21:02

Franko P.

Hit it.

Anoniem: 604128 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Ja dat is het net niet, Ik zoek eigelijk een optie om ze standaard aan te houden op een redelijk tempo, en dan bij full load o.i.d op een hogere stand, maar niet 100% van de aantijd op max.

Want nu, zoals ik al vaker lees in dit topic, gaan ze gewoon uit als de temp onder de 60 zit, maar die schommelt altijd tussen 55-65 in dus het is elke keer vol op max blazen, voor een minuutje.

Een enkele keer wil die zelfs nog gaan blazen als die op standby staat!?
Speedfan? Kan bij mijn weten prima de snelheden van je fans bijhouden.
Is gratis te downloaden.
Heb het jaren gebruikt op mn game pc, geen idee of ie ook laptops ondersteund maar daar ben je natuurlijk zo achter.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375163

hallo,
is er iemand in bezit van een BTO u-book 15CL16. Ik was van plan om er eentje halen voor mijn studie, maar hoe zit het met de bouwkwaliteit? Ik heb gehoord dat sommige laptops van BTO een hele slechte behuizing hebben, maar ik kan niks vinden over de u-book 15CL16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 10:42
Hallo,

Is er al iets meer bekend of de bouwkwaliteit en koeling etc al zijn verbeterd? Zit er erg over na te denken om een 17CL57 aan te schaffen. (Het betreft wel het model met een M290X)

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Vincent227 op 06-07-2014 16:59 ]

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Vincent227 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 16:43:
Hallo,

Is er al iets meer bekend of de bouwkwaliteit en koeling etc al zijn verbeterd? Zit er erg over na te denken om een 17CL57 aan te schaffen. (Het betreft wel het model met een M290X)

Bedankt.
Hey, die heb ik! :9
De behuizing blijft van plastic, maar door de rubberized look&feel voelt het degelijk aan. De koeling is prima, mijn processor wordt niet warmer dan 90 graden en de videokaart ook niet. Maar het is altijd een beetje moeilijk om hier een beeld te geven van de kwaliteit als je het alleen maar met lettertjes kan uitdrukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent227
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-05 10:42
auto660 schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:05:
[...]

Hey, die heb ik! :9
De behuizing blijft van plastic, maar door de rubberized look&feel voelt het degelijk aan. De koeling is prima, mijn processor wordt niet warmer dan 90 graden en de videokaart ook niet. Maar het is altijd een beetje moeilijk om hier een beeld te geven van de kwaliteit als je het alleen maar met lettertjes kan uitdrukken :P
Bedankt! :-) Ik begrijp dat het moeilijk uit te leggen is, ik ga hem toch aanschaffen, warmer dan me huidige laptop kan ie haast niet worden :P, aangezien de BTO een dubbele koelsysteem heeft en me huidige een single koeling heeft voor beide cpu/gpu.

Mijn PC configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF heel wat anders, mss is dit niet eens het goeie topic, maar hoe mogelijk is het om een externe gpu aan mijn bto'tje te hangen? Heb natuurlijk wat onderzoek gedaan. Iemand hier ervaring mee?

Of iemand ervaring met het upgraden van zijn clevo/bto? Ik weet dat het kan, ik weet alleen niet hoe rendabel het is. Een collega van me heeft een desktop gpu in zijn laptop hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 11:03
FRXS schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:44:
Ik heb in 2011 een Clevo P150HM gekocht (bij Alternate). Iets meer dan 2 jaar heb ik er plezier van gehad, een flink werk paard, liep altijd goed, games liepen prima. Na 2 jaar en een aantal maanden begon de laptop heet te worden. Een paar weken later is de videokaart overleden.

De temperatuur was altijd abnormaal hoog. 90°C bij performance, 60-70°C bij idle. Heb de laptop genoeg en goed schoongemaakt. Had achteraf misschien gewoon zo'n cooling pad moeten kopen voor dat ding.

Is het mogelijk om de HD6970M uit de P150HM te vervangen? Want nu ligt de laptop nogal stof te happen.

Edit: Waar kan ik het best een videokaart kopen? Want vervangen moet geen probleem zijn.
Voor mensen met een GPU hitte probleem, lees dit topic eens door: http://forum.notebookrevi...0-6970m-undervolting.html
Wat je kan proberen is je videokaart eruit halen en een minuutje of 10 in de oven stoppen. Het is wellicht een van de mafste dingen die je ooit zult doen met een computeronderdeel, maar deze 'baking recovery method' (google zoekterm suggestie) is toch redelijk succesvol in het weer tot leven brengen van een overleden videokaart.

Let wel: de 'baking recovery method' levert slechts een tijdelijk resultaat. Ik heb zelf zo eens het leven van een dagelijks gebruikte gaming laptop driekwart jaar verlengd. Maar die videokaart heeft de oven wel 5 keer van binnen gezien. Geen wondermiddel dus, maar het heeft mij driekwart jaar later voor hetzelfde geld een smak betere nieuwe laptop opgeleverd, omdat ik de aankoop kon uitstellen.

Ps. die oven gebruik ik nog steeds en nee, mijn pizza's, lasagna's en canneloni's smaken niet naar verdampt plastic. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

FRXS schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:44:

Hier kun je veel informatie vinden als het gaat om het verwisselen van je gpu:
http://forum.techinferno.com/clevo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607885

Hoi allemaal,

Ik heb nu al een tijd een BTO laptop en ik ben er erg tevreden mee, alleen heb ik nu wel een probleem.
Sinds een paar dagen maakt de fan een raar geluid (ronkend? - iig niet zoals een normale fan klinkt).
Dit geluid hoorde ik voor het eerste nadat ik de laptop optilde terwijl hij aan stond.

Ik heb daarna mijn laptop open gemaakt om hem schoon te maken en toen hield het op, maar vandaag is het geluid weer terug.

EDIT: Het lijkt erop dat de fan niet helemaal recht draait en dus tegen iets aankomt.
Is er een mogelijkheid om een losse fan te kopen ergens?

Heeft iemand tips over hoe ik dit kan fixen? Moet ik heb opsturen voor reparatie?

Alle reacties zijn welkom =)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 607885 op 11-07-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al in overweging genomen om gewoon eens de winkel / werkplaats van BTO te bellen................?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 13-07-2014 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb nu al een stuk of 4 bto laptops gekocht/of voor klanten, en de kwaliteit van de behuizing en toetsenborden laat te wensen over. Ik geloof dat ze allemaal behalve een al een keer terug zijn geweest bij BTO ivm problemen, ze doen hun best om het te repareren maar ik stap af van het kopen van BTO's hoe mooi de prijs/prestatie ook is, de kwaliteit is naar mijn mening toch wel niet helemaal top (de behuizingen etc..) en na de terug kerende problemen bij een van de laptops en het niet goed oplossen hiervan (3x terug) is het toch wel een beetje klaar.
Jammer want op papier zijn die dingen helemaal top! De realiteit is echter wat minder top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
MrHarry schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:45:
Ik heb nu al een stuk of 4 bto laptops gekocht/of voor klanten, en de kwaliteit van de behuizing en toetsenborden laat te wensen over. Ik geloof dat ze allemaal behalve een al een keer terug zijn geweest bij BTO ivm problemen, ze doen hun best om het te repareren maar ik stap af van het kopen van BTO's hoe mooi de prijs/prestatie ook is, de kwaliteit is naar mijn mening toch wel niet helemaal top (de behuizingen etc..) en na de terug kerende problemen bij een van de laptops en het niet goed oplossen hiervan (3x terug) is het toch wel een beetje klaar.
Jammer want op papier zijn die dingen helemaal top! De realiteit is echter wat minder top.
Kun je dan op zijn minst specifieker zijn over welke problemen je ermee hebt gehad? Nu moeten we maar allemaal een beetje gissen over wat er mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607885 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 16:26:
Hoi allemaal,

Ik heb nu al een tijd een BTO laptop en ik ben er erg tevreden mee, alleen heb ik nu wel een probleem.
Sinds een paar dagen maakt de fan een raar geluid (ronkend? - iig niet zoals een normale fan klinkt).
Dit geluid hoorde ik voor het eerste nadat ik de laptop optilde terwijl hij aan stond.

Ik heb daarna mijn laptop open gemaakt om hem schoon te maken en toen hield het op, maar vandaag is het geluid weer terug.

EDIT: Het lijkt erop dat de fan niet helemaal recht draait en dus tegen iets aankomt.
Is er een mogelijkheid om een losse fan te kopen ergens?

Heeft iemand tips over hoe ik dit kan fixen? Moet ik heb opsturen voor reparatie?

Alle reacties zijn welkom =)
volgens mij heb ik uw e-mail beantwoord.
Gezien de klachtomschrijving zou ik eerder een slechte lager vermoeden dan dat hij ergens tegenaanloopt. Dat zou namelijk bij het starten tot een fan error moeten leiden (fan kan niet draaien of snel genoeg waardoor de laptop zou kunnen oververhitten, derhalve melding bij bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
Hoi.

Ik sta op het punt om de 13" ips x versie te kopen. Ik heb nog een vraag. Hoe is het geluid van de fans tijdens browsen en word gebruiken ? Ik wil op kantoor geen stofzuiger neerzetten namelijk.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
JHas schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 19:52:
Hoi.

Ik sta op het punt om de 13" ips x versie te kopen. Ik heb nog een vraag. Hoe is het geluid van de fans tijdens browsen en word gebruiken ? Ik wil op kantoor geen stofzuiger neerzetten namelijk.

Bedankt
Ik zit ermee op de bank en hoor hem zelden aan springen. Of dat op kantoor anders is weet ik niet, ik zit niet graag op kantoren ook. Alleen als ik een paar virtual machines draai en een video opzet begint hij wel eens te blazen. Word en browsen is bij mij in alle stilte.

Ik heb een X13 met i7 4900MQ erin en met 16GB RAM en 960GB SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Ik heb een Alternate 15CL58-GTX765 met 240GB SSD
alleen under full load word m'n cpu tegen de 95/98 graden..
Als ik een film kijk of iets met muziek afspeel hoor je een harde tik en dan valt m'n geluid uit..
Iemand ideeen over hoe ik die temps naar beneden krijg? vaak valt turbo-boost er door uit...

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Ik heb er ook 3 samengesteld, i7 ipv i5/3, ssd 250 GB en hdd 1tb met 8 gb ssd hybride, echter, hoe is de kijkhoek van de full hd mat schermen, 17 inch van de bto's ? met name de 17cl17 ?
Mijn huidige acer, indertijd 1100 euro, snelste processor(toen) en 2 x 500 GB hdd's die ik wilde vervangen voor ssd t.z.t., bleek niet open te schroeven, disks kom je niet bij.
Echter het ergst is de diep-bedroevende kijkhoek, zelfs al zit je er recht voor, horizontaal en verticaal, dan zie je ehhhh dokerder danwel lichtere 'vlakken'... ietwat opzij, buiten het midden en er naar kijken en je ziet hoe slecht de kijkhoek is.
Die laptop was duidelijk in prijs omlaag gebracht met het scherm...(En natuurlijk idioot dat de schroefjes bijna onzichtbare (gefreesde?) kruiskop kiertjes hebben en je niet bij je HDD's kan.)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:48
Zijn hier mensen die mij waar meer zouden kunnen vertellen over de behuizing en scherm van de X•BOOK 15CL58, heb hier al een beetje rond gekeken maar kon er niet heel veel over vinden. Ik had een YouTube review gezien waarbij gezegd werdt dat de behuizing slecht was. Ik ga de laptop veel meenemen dus het is fijn als hij niet bij een tikje kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
FE3KA schreef op zondag 27 juli 2014 @ 17:14:
Zijn hier mensen die mij waar meer zouden kunnen vertellen over de behuizing en scherm van de X•BOOK 15CL58, heb hier al een beetje rond gekeken maar kon er niet heel veel over vinden. Ik had een YouTube review gezien waarbij gezegd werdt dat de behuizing slecht was. Ik ga de laptop veel meenemen dus het is fijn als hij niet bij een tikje kapot gaat.
Afbeeldingslocatie: http://static2.vergelijk.nl/fotos/220x220/6/1/7/2/alternate-15cl58-gtx765-20586172.jpg
Deze laptop de 15cl58 heb ik in mijn bezit en is stevig neem hem zelf mee naar school.
Hij voelt steviger aan als menig laptop. Daarintegen is hij wel aan de dikkere kant, maar toch past hij in mijn eastpak inclusief! hoes. Daarbij passen nog 2 boeken en een muis met oplader.

[ Voor 75% gewijzigd door Terrie op 27-07-2014 21:26 ]

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59
Ik ga aan een opleiding werktuigbouwkunde beginnen en wilde daarvoor de BTO U-BOOK 15CL16 kopen.
Als volgt geconfigureerd:
15,6" Full HD IPS(mat)
i7 4712MQ
koelpasta
2x 4GB DDR3L 1600mhz Corsair Vengeance
250GB Samsung 840 EVO
DVDRW Drive 8x
Intel dual band wireless AC 7260

Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is(de specs wel voor die prijs) met oog op de schermkwaliteit en de bouwkwaliteit(moet elke dag mee naar school)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-04 21:48
Ik heb zelf de 15cl58 en die is wel goede kwaliteit, kan je helaas niets vertellen over die van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Jammer dat er momenteel geen glossy schermen zijn, niet bij BTO en niet bij clevo.. :-(
Want ik wil dus een vlotte laptop, maar ik game en kijk er ook films/series op....
Welke ik als basis ook kies (hd+ is al raar) en dan met FHD scherm, ... = mat....

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarti66
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:59
notsonewbie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:08:
Jammer dat er momenteel geen glossy schermen zijn, niet bij BTO en niet bij clevo.. :-(
Want ik wil dus een vlotte laptop, maar ik game en kijk er ook films/series op....
Welke ik als basis ook kies (hd+ is al raar) en dan met FHD scherm, ... = mat....
Waarom heb je liever een glossy scherm dan een mat scherm?
Wat is het voordeel van een glossy scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

jarti66 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 17:10:
[...]

Waarom heb je liever een glossy scherm dan een mat scherm?
Wat is het voordeel van een glossy scherm?
Zie YouTube voor voorbeelden, alles is levendiger en achtergrond licht heb ik hier , noch boven, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
Bij Xnotebooks kun je de 17.3" laptops configureren met een glossy scherm. Je moet er alleen wel extra voor betalen (tov een mat scherm)......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen met een 17cl58 (gtx765m) of vergelijkbaar wel eens geprobeerd om er twee schermen op te zetten?

Ik kan niet zonder 2 schermen (huilliehuillie) maar mn laptop is te groot om er echt lekker naast te staan als 2e scherm. Dus ik ben aan het kijken naar een 21:9 scherm als hoofdscherm, en dan mn 'oude' 1080p schermpje ernaast.

Daarnaast hoe goed kunnen de BTO's (vooral met 1 fan) tegen dicht geklapt gamen?

Met zoiets?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 604128 op 31-07-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:34

Arie

One Man Army

USB grafische kaarten zijn niet geschikt om mee te gamen. Waarom sluit je niet gewoon een monitor aan op de video output van de laptop?

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arie schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:06:
USB grafische kaarten zijn niet geschikt om mee te gamen. Waarom sluit je niet gewoon een monitor aan op de video output van de laptop?
Ik heb er dus 1 op de hmdi, en die zit dan vol. DVI zit er niet op, vga wel, maar is dat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie

Arie

One Man Army

Anoniem: 604128 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:46:
[...]

Ik heb er dus 1 op de hmdi, en die zit dan vol. DVI zit er niet op, vga wel, maar is dat te doen?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Hoe bedoel je "is dat te doen"? De grafische kaart is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de video output. HDMI, DVI en VGA zijn kort door de bocht voorbeelden van connectors. Een USB grafische kaart is meer dan alleen een connector, er zit een simpele grafische kaart in. De video output van de normale grafische kaart is vaak vele malen beter dan die van een USB grafische kaart. Wat betreft de connectors, HDMI en DVI zijn digitaal en VGA is analoog. Digitaal geeft een mooier beeld dan analoog, dat gevoelig is voor interferentie, maar je wilt niet weten hoeveel mensen nog monitoren, beamers en dergelijke aansluiten met VGA. Niets mis mee hoor. Gebruik een digitale video output waar mogelijk, maar anders is VGA ook goed genoeg hoor voor de meeste mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Arie op 01-08-2014 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

evert1982 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:24:
Bij Xnotebooks kun je de 17.3" laptops configureren met een glossy scherm. Je moet er alleen wel extra voor betalen (tov een mat scherm)......
Ok thanx, gevonden.
Zit nog wel ff met de config. te pielen, want een optietje hier en daar en je prijs schiet tussen de 1250 en 2510 euro :)
Maar tof dat die wel glossy hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie

Arie

One Man Army

Gisteren mijn nieuwe notebook mogen ontvangen.

X-BOOK 17CL58 - GTX860
  • 1X 17CL58: 17.3 inch Full HD NON-Glare (mat) NVIDIA GTX860m-2GB
  • 3X 8GB DDR3L (1600MHz) BTO Selected geheugen module
  • 1X DVDRW Drive 8x (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
  • 1X Keyboard US / Nederland - isolated 15CL58 / 17CL58
  • 1X 17.3 inch LED LCD Panel AUO 72% GAMUT - high contrast - non glare (mat)
  • 1X Intel Core i7-4810MQ (6M Cache, up to 3.80 GHz) - 47Watt - Quad Core
  • 1X Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
  • 1X 240GB Intel 530 2.5 inch SSD
  • 1X 1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
  • 1X Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
  • 1X 3 Jaar Pick up & Return Garantie
  • 1X 2 Jaar pixel garantie, bij een oplichtende pixel vervangen wij kosteloos uw FullHD scherm
:)

Ik heb geen eerdere ervaring met BTO. Tot op heden ben ik onder de indruk van deze notebook. Erg snel en voldoende stil. De bouwkwaliteit lijkt zeer goed. Ik ben benieuwd hoe deze notebook me over een x-aantal maanden bevalt.

Wel één minpuntje; de doos was open toen deze werd bezorgd. Eigenlijk is het een doos, in een doos in een doos. ;) De buitenste doos, waarin ook een tas zat, was dicht. Hierin zat een BTO doos, met daarin nog een doos waarin de notebook zat. Deze laatste doos was al open gemaakt. Om het scherm zaten twee plastic beschermfolietjes. Deze leken ook los te zijn geweest. Ondanks dat de notebook zonder besturingssysteem besteld is, was Windows 7 Home Premium toch geïnstalleerd. De notebook lijkt verder niet gebruikt, maar ik vind het wel vreemd dat deze zo geleverd is. :|

[ Voor 1% gewijzigd door Arie op 05-08-2014 14:51 . Reden: Dubbel item in configuratie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Arie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:27:
Ik heb geen eerdere ervaring met BTO. Tot op heden ben ik onder de indruk van deze notebook. Erg snel en voldoende stil. De bouwkwaliteit lijkt zeer goed. Ik ben benieuwd hoe deze notebook me over een x-aantal maanden bevalt.

Wel één minpuntje; de doos was open toen deze werd bezorgd. Eigenlijk is het een doos, in een doos in een doos. ;) De buitenste doos, waarin ook een tas zat, was dicht. Hierin zat een BTO doos, met daarin nog een doos waarin de notebook zat. Deze laatste doos was al open gemaakt. Om het scherm zaten twee plastic beschermfolietjes. Deze leken ook los te zijn geweest. Ondanks dat de notebook zonder besturingssysteem besteld is, was Windows 7 Home Premium toch geïnstalleerd. De notebook lijkt verder niet gebruikt, maar ik vind het wel vreemd dat deze zo geleverd is. :|
Maak je geen zorgen, omdat wij de notebook hier in Nederland op maat assembleren maken wij de doos open, voor het plakken van het BTO logo halen wij ook de folie los.
Bij levering plaatsen wij altijd een Windows 7 of Windows 8.1 installatie, dit is om de notebook uitgebreid voor levering te kunnen testen op werking.

Veel plezier met de notebook!

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leowz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-04-2023
Een vraagje betreft de P•BOOK 15CL54 QUAD IPS.

Ik zou hier graag een ''BTO HDD/SSD Caddy (12mm) - excl disk'' in willen laten zetten.
Echter op een ander forum (9lives ?) reageert iemand het volgende;

''Overigens wil je een SSD sowieso niet in de caddy zetten aangezien de S-ATA drive in sommige laptops nog een SATA 2 poort is.''

Deze reactie dateert wel uit 3 april 2013.

Is dit nog steeds zo? Of zijn de laptops (of deze?) tegenwoordig geleverd met sata 3?

Gr, Leo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zal een reactie van mij zijn geweest.
de SATA poort voor de DVD drives is bij de meeste laptops (niet enkel BTO dus) nog een SATA 2 controller. Dit bespaart kosten (ja, paar euro maar als je 10.000 moederborden maakt tikt dat als fabrikant aan)

Daarom altijd de SSD op de primaire SATA poort en de normale hdd (2.5" 7200rpm) op de caddy poort.
Overigens zal in de 15CL54 mogelijk een 9.5mm caddy moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snap ik niet echt : het is toch de klant die betaalt en mogelijk betaalt die klant graag die 'paar euro' extra voor deze voorziening die hij in nog geen enkele andere laptop aantreft.
Lijkt mij voor de fabrikant juist een 'heerlijk' marketingitem, e.e.a. in het kader van : "Wij zijn innovatief met onze laptops, want...................." toch?

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 11-08-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Hier idem, marketing in NL is niet zelden het weglaten van informatie ivm verkoop.
Ik liet bij xnotebooks de dvd verwijderen, denkende dat er een hdd/ssd slee in kwam.
Dat 'moderne snelheidsmonster' met zijn 3 HDD/SSD's en msata nog een sata2 zou hebben kwam niet eens in mij op. Mede ook doordat de laatste generatie i7 en video graka er in kon.
Nu zit ik met een gapend gat in de zijkant, want de caddy is geen slee, maar een vaste unit...

En SSD op sata 2 wil ik niet, en ivm stroom/hitte/geluid hoeft een 2e Hdd er ook niet in.
Dan liever een dvd, bij betere uitleg had ik die laten zitten. Backups over usb 3 gaan ook rap.(Mac mini met adata ext hdd usb 3 op 130 a 140 MBps via usb 3)

Nu zit ik met een gapend gat en nutteloze caddy. Lekker gevoel bij een 1500+ euro laptop.
Snel is ie wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay... Mijn 17cl58 is nu lekker aan het blazen, op 45graden... Waarbij die dat eerder pas deed vanaf 65...? Hij stopt gewoon niet met blazen. Ook had ik net dat die zomaar de sys32 folder opende? Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dat blazen is niet altijd vanwege de CPU temperatuur, maar vanwege een HDD/SSD die te warm wordt. Het vervelende is dat de actieve koeling alleen maar indirect de HDD/SSD kan koelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Laatst online: 26-05 21:44
notsonewbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:31:
Hier idem, marketing in NL is niet zelden het weglaten van informatie ivm verkoop.
Ik liet bij xnotebooks de dvd verwijderen, denkende dat er een hdd/ssd slee in kwam.
Dat 'moderne snelheidsmonster' met zijn 3 HDD/SSD's en msata nog een sata2 zou hebben kwam niet eens in mij op. Mede ook doordat de laatste generatie i7 en video graka er in kon.
Nu zit ik met een gapend gat in de zijkant, want de caddy is geen slee, maar een vaste unit...

En SSD op sata 2 wil ik niet, en ivm stroom/hitte/geluid hoeft een 2e Hdd er ook niet in.
Dan liever een dvd, bij betere uitleg had ik die laten zitten. Backups over usb 3 gaan ook rap.(Mac mini met adata ext hdd usb 3 op 130 a 140 MBps via usb 3)

Nu zit ik met een gapend gat en nutteloze caddy. Lekker gevoel bij een 1500+ euro laptop.
Snel is ie wel !
Je kan altijd; als tweaker, er een uitschuifbaar bakje voor maken waar je je smartphone kan insteken om hem op te laden. Je gooit je garantie niet weg want je verandert niets aan de laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:34:
Dat blazen is niet altijd vanwege de CPU temperatuur, maar vanwege een HDD/SSD die te warm wordt. Het vervelende is dat de actieve koeling alleen maar indirect de HDD/SSD kan koelen...
met hulp van een tweaker achter gekomen. Waar de SSD eerder max een temp. van 45 graden pakte, zit deze nu soms rond 65. Ik ben bang dat de heatsink niet echt meer doet wat die moet doen. Morgen de koelpasta vervangen, kijken of dat helpt. Moet wel zeggen dat bij een Clevo (niks tegen bto dus, maar bto heeft precies de zelfde notebooks(het zijn clevo's/sagers)) veel foutjes zitten. Specs zijn super, maar de bouw is echt niet up to par.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

In de 17CL58 met GTX 765M zit een bug in de EC (meermaals besproken in dit topic), dit is te verhelpen door een update te doen, deze zijn hier te vinden: http://btodownloads.nl/in...0ST%20-%20W370ST%29/Bios/

De EC (firmware) verhelpt het probleem, wij adviseren ook meteen het BIOS te updaten.
Lees eerst de tekst bestanden door die bijgevoegd zijn.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moniqueje1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-10-2014
Even een vraagje voor bto of mensen met ervaringen als dat hier is toegestaan.

Ik heb maandag een laptop besteld bij bto en bij orderstatus staat ondertussen nog steeds bezig met verwerken, betekent dit dat er nog steeds niet aan mijn order gewerkt wordt of is dit gewoon de orderstatus tot de laptop verzonden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
BTO_USER schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:32:
In de 17CL58 met GTX 765M zit een bug in de EC (meermaals besproken in dit topic), dit is te verhelpen door een update te doen, deze zijn hier te vinden: http://btodownloads.nl/in...0ST%20-%20W370ST%29/Bios/

De EC (firmware) verhelpt het probleem, wij adviseren ook meteen het BIOS te updaten.
Ja, maar kom op, anno 2014 nog geen mogelijkheid tot live update van je bios (dus vanuit Windows). Ik kon dat ruim 10 jaar geleden al met een desktop moederbord.
Nu moet ik eerst een bootable usb gaan aanmaken....

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 13-08-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

gangsta_playa schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:41:
Je kan altijd; als tweaker, er een uitschuifbaar bakje voor maken waar je je smartphone kan insteken om hem op te laden. Je gooit je garantie niet weg want je verandert niets aan de laptop :)
Leuk/goed idee!
Helaas past mijn note II niet, en kans op krassen is groot.

Andere vraag, hoe krijgen julie AC werkend , dus wifi via 2 frequenties?
Mijn tp-link ac1750 router is makkelijk, die staat ingesteld op 'work with both 2,4 and 5,2 GHz'. Dus niet op 2,4 of 5,2 only.

Echter op mijn intel AC wifi module in de xnotebooks, pakt ie of 2,4 of 5,2 als verbindingskanaal.
In de intel wifi software/apparaatbeheer kan ik ook niets vinden dat beide kanalen enabled.
Wil dit zeggen dat hij eigenlijk helemaal niet alszijnde AC-wifi kan werken, maar OF 2,4 OF 5,2 keuze heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
notsonewbie schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 13:38:
[...]

Leuk/goed idee!
Helaas past mijn note II niet, en kans op krassen is groot.

Andere vraag, hoe krijgen julie AC werkend , dus wifi via 2 frequenties?
Mijn tp-link ac1750 router is makkelijk, die staat ingesteld op 'work with both 2,4 and 5,2 GHz'. Dus niet op 2,4 of 5,2 only.

Echter op mijn intel AC wifi module in de xnotebooks, pakt ie of 2,4 of 5,2 als verbindingskanaal.
In de intel wifi software/apparaatbeheer kan ik ook niets vinden dat beide kanalen enabled.
Wil dit zeggen dat hij eigenlijk helemaal niet alszijnde AC-wifi kan werken, maar OF 2,4 OF 5,2 keuze heeft ?
AC is toch enkel via de 5ghz banden en niet via de 2.4ghz banden?

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11ac

Je kan via wifi wel verbinden met 2 naast elkaar liggende banden met dezelfde frequentie.
Dus als je "5ghz only" aanzet op je router, zal je router 2 antennes gebruiken die dan met de 2 antennes van je laptop verbinden. Dit KAN je verbindingssnelheid verdubbelen maar dan kunnen er wel geen apparaten meer verbinding maken met de 2.4ghz banden.

Edit: In België was de verbindingssnelheid van 802.11n echter snel genoeg (150mb/s) om de lijn vol te trekken. (Telenet heeft de snelheid naar 160mb/s verhoogd)

Maar als je gewoon maar met 1 antenne (5ghz) verbindt (zoals mij) zal je met 300mb/s wel genoeg hebben.
Mijn gsm en laptop zijn de enige met een 5ghz antenne in huis ;)

[ Voor 12% gewijzigd door gangsta_playa op 13-08-2014 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:56

Sick Nick

Drop the top!

1 antenne en 1 stream op AC is zelfs 433 Mbit, effectief haal je daar ongeveer 15 a 18 MB per seconde wel mee. Dit is uiteraard alleen op 5 Ghz. Dat je router beide tegelijk aan kan is om er voor te zorgen dat ook oudere apparaten gewoon op 2.4 ghz kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BTO_USER schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 09:32:

Mijn dank is groot.

Anoniem: 614409

Kort vraagje:

Ik ben van plan om de laptop "P•BOOK 15CL54 QUAD IPS" te kopen.
Nu, mijn idee was om hierop als besturingssysteem windows home premium te laten zetten, maar om zelf een USB-stick te kopen met daarop als besturingssysteem linux, ubunthu. Met de stick zou de laptop dus automatisch openen met linux, zo niet met windows.
Mijn vraag is of deze laptop compatibel is met linux.

Dit heb ik reeds gevraagd via email, maar de persoon die antwoordde wist het niet met 100% zekerheid te zeggen,w at ik wel begrijp.
Ik wou gewoon zeker zijn en het zo even vragen om misschien mensen die er wat meer van weten, of mensen die zelf linux gebruiken met BTO laptops, te kunnen bereiken.

Mvg

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:10

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Is er eigenlijk een locatie in België die ook herstellingen kan uitvoeren op een BTO laptop? Ik heb niet veel zin om de laptop op te sturen naar Nederland en hem dan 3 weken te moeten missen :P

• Verstekbakker
  • Niet online
Anoniem: 614409 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 14:56:
Kort vraagje:

Ik ben van plan om de laptop "P•BOOK 15CL54 QUAD IPS" te kopen.
Nu, mijn idee was om hierop als besturingssysteem windows home premium te laten zetten, maar om zelf een USB-stick te kopen met daarop als besturingssysteem linux, ubunthu. Met de stick zou de laptop dus automatisch openen met linux, zo niet met windows.
Mijn vraag is of deze laptop compatibel is met linux.

Dit heb ik reeds gevraagd via email, maar de persoon die antwoordde wist het niet met 100% zekerheid te zeggen,w at ik wel begrijp.
Ik wou gewoon zeker zijn en het zo even vragen om misschien mensen die er wat meer van weten, of mensen die zelf linux gebruiken met BTO laptops, te kunnen bereiken.

Mvg
Ik heb een Xbook 13CL58 en gebruik een Debian distro (Kali Linux). Linux werkt prima. Zorg dat je niet die Intel 7260AC hebt, maar die paar Euro duurdere Bigfoot wireless killer N1202. Intel maakt rommel als het op wifi aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Geen probleem hier met de Intel 7260AC (Ubook 11CL12 met Gentoo erop) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
swima schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:41:
Geen probleem hier met de Intel 7260AC (Ubook 11CL12 met Gentoo erop) ...
Jij misschien niet, maar ik wel. Google anders maar op "Intel 7260AC dropouts". Ik heb verder ook niet zoveel goede ervaringen met Intel wifi spul.

Atheros (die N1202 heeft Atheros chip) of Broadcom zie ik veel liever, zeker als het onder Linux moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Verstekbakker schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 01:51:
[...]

Jij misschien niet, maar ik wel. Google anders maar op "Intel 7260AC dropouts". Ik heb verder ook niet zoveel goede ervaringen met Intel wifi spul.

Atheros (die N1202 heeft Atheros chip) of Broadcom zie ik veel liever, zeker als het onder Linux moet.
Ik denk niet dat je de Bigfoot kaarten nog kan kiezen. Na een paar random laptops te hebben gecheckt zie ik ze nergens meer kiesbaar. De Bigfootkaarten zijn wel leuk maar een pagina voor hun drivers hebben ze toch niet staan en die van op de BTO pagina werkte niet voor mij (de download was constant 0 bij de killer network manager).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
notsonewbie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:31:

Snel is ie wel !
Je kunt toch de bijgeleverde bezel op de caddy klikken (waarschijnlijk eerst de bezel van de caddy eraf halen) en dan in het gapende gat steken? En je kunt hem eventueel ook nog vastzetten, want ik neem aan dat de schroefjes + bracket voor de optical ook meegeleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
De caddy blijft dan nutteloos, maar heeft dan wel een functie : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

gangsta_playa schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:39:
Ik denk niet dat je de Bigfoot kaarten nog kan kiezen. Na een paar random laptops te hebben gecheckt zie ik ze nergens meer kiesbaar. De Bigfootkaarten zijn wel leuk maar een pagina voor hun drivers hebben ze toch niet staan en die van op de BTO pagina werkte niet voor mij (de download was constant 0 bij de killer network manager).
De Bigfoot kaarten zijn inderdaad niet meer leverbaar (EOL).

Drivers vanaf fabrikant zijn hier te vinden: http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/
Drivers op de BTO website zijn hier te vinden: http://btodownloads.nl/in...01102-%201103%20-1202%20/
(zelfde versie)

[ Voor 39% gewijzigd door BTO_USER op 15-08-2014 12:22 . Reden: quote toegevoegd ]

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
BTO_USER schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Drivers vanaf fabrikant zijn hier te vinden: http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/
Drivers op de BTO website zijn hier te vinden: http://btodownloads.nl/in...01102-%201103%20-1202%20/
(zelfde versie)
Ah dat is de site die ik zocht.
De driver die niet werkte was dus de laatste nieuwe driver 1.1.38.1281. (die dus ook op de bto site staat)
Ik gebruik momenteel 1.0.36.1278. Binnenkort eens zoeken naar een paar drivers daartussen zodat ik kan zoeken vanaf welke versie ik de problemen krijg.

Alvast bedankt voor de links :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
BTO_USER schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

(zelfde versie)
Ben ik toch wel blij dat ik nog net een heb kunnen bemachtigen. Zijn er nog andere AC alternatieven voor die Intel 7260AC met Atheros of Broadcom chip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614409

Dank jullie wel voor de snelle reactie, zeer helpvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:40
Beste allemaal.

Ik ben sinds twee weken de eigenaar van de 13" Xbook. In een woord een koningsapparaat.

Specs:

Videokaart - Full HD of 3K WQHD scherm
1 x 13CL58: 13.3 inch Full HD Non-Glare (mat) 1920 x 1080 / NVIDIA GTX860M-2GB
W230SS-FHD-GTX860M

Processor
1 x Intel® Core™ i7-4712MQ (6M Cache, up to 3.30 GHz) - energiezuinig 37Watt - Quad Core
PROC-I7-4712MQ Besteld: 1
Verzonden: 1

Koelpasta
1 x Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
KOELPASTA

Geheugen slot 1
1 x 8GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
DDR3-8GB1600CRU

Geheugen slot 2
1 x Geheugen slot 2 (optioneel)
DDR-OPTIE2

Harddisk / Solid State
1 x 240GB Intel 335 2.5 inch Solid State Disk, 2.5 inch SSD - BESTE PRIJS-/PRESTATIE - AKTIE!
SSD240GB335 Besteld: 1
Verzonden: 1

SSD Slot 1 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
MSATA-OPTIE1

SSD Slot 2 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 2 (optioneel)
MSATA-OPTIE2

Wireless
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
WLAN-7260AC

Keyboard / Toetsenbord taal
1 x Keyboard US / Nederland - met Backlight 13CL58
KEY-US-CLEW230

Besturingssysteem
1 x Windows 8.1 64bit NL (Windows DVD OEM pakket incl installatie)
WIN8.1-64NL

De accuduur is beter dan verwacht. Zeker met browser en gewoon word, excell etc. Filmpje kijken is ook zuinig.

Gamen moet ik nog goed testen maar drie kwartier in de trein Rome II kostte 20% accu. Niet onverdienstelijk.

Ik heb alleen één opmerking. De SD kaart lezer lijkt het niet te doen. :(
Ik zie geen station, ook niet met een sd kaart in de lezer. Bij hardware kan ik ook geen apparaat informatie vinden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Bedankt!
Pagina: 1 ... 64 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.