Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:24
JHas schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:27:
Beste allemaal.

Ik ben sinds twee weken de eigenaar van de 13" Xbook. In een woord een koningsapparaat.

Specs:

Videokaart - Full HD of 3K WQHD scherm
1 x 13CL58: 13.3 inch Full HD Non-Glare (mat) 1920 x 1080 / NVIDIA GTX860M-2GB
W230SS-FHD-GTX860M

Processor
1 x Intel® Core™ i7-4712MQ (6M Cache, up to 3.30 GHz) - energiezuinig 37Watt - Quad Core
PROC-I7-4712MQ Besteld: 1
Verzonden: 1

Koelpasta
1 x Koelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
KOELPASTA

Geheugen slot 1
1 x 8GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
DDR3-8GB1600CRU

Geheugen slot 2
1 x Geheugen slot 2 (optioneel)
DDR-OPTIE2

Harddisk / Solid State
1 x 240GB Intel 335 2.5 inch Solid State Disk, 2.5 inch SSD - BESTE PRIJS-/PRESTATIE - AKTIE!
SSD240GB335 Besteld: 1
Verzonden: 1

SSD Slot 1 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 1 (optioneel)
MSATA-OPTIE1

SSD Slot 2 (mSATA)
1 x Geen mSATA SSD Module in slot 2 (optioneel)
MSATA-OPTIE2

Wireless
1 x Intel Dual Band Wireless-AC 7260, 2.4 & 5GHz, 300~867Mbps + Bluetooth
WLAN-7260AC

Keyboard / Toetsenbord taal
1 x Keyboard US / Nederland - met Backlight 13CL58
KEY-US-CLEW230

Besturingssysteem
1 x Windows 8.1 64bit NL (Windows DVD OEM pakket incl installatie)
WIN8.1-64NL

De accuduur is beter dan verwacht. Zeker met browser en gewoon word, excell etc. Filmpje kijken is ook zuinig.

Gamen moet ik nog goed testen maar drie kwartier in de trein Rome II kostte 20% accu. Niet onverdienstelijk.

Ik heb alleen één opmerking. De SD kaart lezer lijkt het niet te doen. :(
Ik zie geen station, ook niet met een sd kaart in de lezer. Bij hardware kan ik ook geen apparaat informatie vinden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Bedankt!
Wat was de prijs van je notebook? En de accuduur was beter dan verwacht? Wat was de accuduur dan?
Dat zijn de dingen waar ik nog wel even benieuwd naar ben.

Hebben ze op hun site niet drivers voor jou versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 13:40
1370 afgerekend. Maar op de zaak en volledig aftrekbaar dus dat was wel acceptabel. Blijft een dure jongen.

Ik heb verhalen gelezen over de accu. 3 uur max met light gebruik ga ik zelf nu makkelijk overheen. Maar de energiezuinige processor helpt aanzienlijk. Het is een eerste indruk hoor na kort gebruik.

Een uitgebreide review zal nog wel volgen. (heeft iemand een alternatief voor Fraps voor W8.1?)

Die drivers? Als ik deze download:

/ Notebooks (Drivers) / 13CL58 GTX860M (W230SS) / Windows 8.1 / Drivers /Card reader

en installeer, doet hij het dan?

[ Voor 16% gewijzigd door JHas op 19-08-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wut
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 12:18

Wut

Drie jaar geleden een BTO laptop gekocht. Na een jaar een reparatieaanvraag ingestuurd omdat de cpu bij 25% activiteit al oververhit raakte (90+ graden Celcius en ergens bij de 100 viel de laptop dan uit). Toen is de koelpasta vervangen waardoor de laptop een paar maanden koeler werd (80+ graden) bij ongeveer 25% cpu activiteit.
Ik heb van BTO toen te horen gekregen dat alleen temperaturen boven de 100 graden zorgmakend zijn.

Tegenwoordig lopen de temperaturen bij het bekijken van een youtubefilmpje of TED-talk weer in de 90+ graden celcius (zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dqk4xz.png
Is dit echt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 18:13

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Wij adviseren een notebook 1 maal per jaar te laten onderhouden, dit is nodig doordat in sommige gevallen de heatsink vol kan lopen met stof (per huishouden is dit verschillend, huisdieren helpen niet mee), dit zal de koeling drastisch verslechteren.
Als de notebook 2 jaar lang geen onderhoud heeft gehad zou dit inderdaad problemen kunnen opleveren.

Als Tweaker kan je hem ook zelf even open en schoonmaken, dit is niet zo heel lastig.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Wut schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:13:
Drie jaar geleden een BTO laptop gekocht. Na een jaar een reparatieaanvraag ingestuurd omdat de cpu bij 25% activiteit al oververhit raakte (90+ graden Celcius en ergens bij de 100 viel de laptop dan uit). Toen is de koelpasta vervangen waardoor de laptop een paar maanden koeler werd (80+ graden) bij ongeveer 25% cpu activiteit.
Ik heb van BTO toen te horen gekregen dat alleen temperaturen boven de 100 graden zorgmakend zijn.

Tegenwoordig lopen de temperaturen bij het bekijken van een youtubefilmpje of TED-talk weer in de 90+ graden celcius (zie screenshot).

[afbeelding]
Is dit echt normaal?
Heb je de laptop al eens stofvrij gemaakt? Ik heb dezelfde CPU als jij (ook 3 jaar oud), en kan zonder probleem uren aan een stuk gamen. Ik haal wel regelmatig de laptop open om het stof uit de koelers te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHas
Ik heb drivers gedownload van de cardreader maar er komt nog steeds geen vooruitgang. Ik denk dat het de laptop terug moet sturen. Of heeft iemand anders nog ideeën?

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 15:00
Wut schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:13:

[afbeelding]
Is dit echt normaal?
Ik had dit ook met mijn laptop, de laptop zelf is niet instaat om alles goed te koelen. Ik heb het opgelost door HT uit te zetten, scheelde circa 10 graden. Ik heb een GT-555M met een 2670QM als ik het goed heb. Deze combinatie levert teveel warmte af wat niet afgevoerd kan worden door het koelelement. Vooral bij gamen viel de laptop snel uit. Vervangen koelpasta en stofvrij maken heeft niks geholpen...

Gamertag for Xbox: R0SSI

• Krilo_89
  • Laatst online: 08:24
JHas schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:49:
Ik heb drivers gedownload van de cardreader maar er komt nog steeds geen vooruitgang. Ik denk dat het de laptop terug moet sturen. Of heeft iemand anders nog ideeën?
Download het programma Speccy of gebruik Everest (ik dacht dat het zo heettte), om te kijken wat voor Cardreader er in je laptop zit. Daarna ga je naar die fabrikant hun website en download je de juiste drivers bij het juiste besturingssysteem.

• JHas
Krilo_89 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:15:
[...]

Download het programma Speccy of gebruik Everest (ik dacht dat het zo heettte), om te kijken wat voor Cardreader er in je laptop zit. Daarna ga je naar die fabrikant hun website en download je de juiste drivers bij het juiste besturingssysteem.
Bedankt! Ik heb speccy staan maar zie geen card reader. Dus dat is een bijzonder probleem. De laptop gaat dus terug. Niet heel fijn!

Probleem opgelost nadat ik een andere driver heb ontvangen van de helpdesk. :9

[ Voor 7% gewijzigd door JHas op 21-08-2014 15:54 ]

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:03

John Doos

ClaudZaque

Ik krijg met geen mogelijkheid windows 8.1 pro aan de praat op de A25PA.
Ik heb hier al een paar mensen gezien en ook 1 iemand ge dmmed weken geleden maar gene reactie.

Is dit een bekend probleem?
Heb zojuist in een andere laptop zonder extra drivers te installeren win8.1 geinstalleerd en ga nou de SSD weer terug zetten in de BTO laptop.

Nee

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Stuur eens een mailtje naar onze support, misschien kunnen die helpen. Vermeld wel even wat er exact fout gaat.
Onze contact pagina: klik

BTO Laptops&Desktop PC's

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

[quote]BTO_USER schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:15:
Stuur eens een mailtje naar onze support, misschien kunnen die helpen. Vermeld wel even wat er exact fout gaat.
Onze contact pagina: klik
[/quote]

Tegen alle verwachtingen in is het gelukt.

De gein is dat windows 8 en 8.1 standaard niet de videoadapters herkennen.

Door de ssd of hdd in een andere laptop te stoppen, te installeren en de nvidia kaart te installeren.
Hem vervolgens in de BTO A25PA te stoppen, en hij doet het.

Scratch that, tijdens het downloaden van iets ineens een zwart scherm.
Zonder cursor.

Reboot op de harde manier, scherm blijft zwart?
Win8 installatie medium gebruikt om te fixxen, lukt niet automatisch.
Bootrec /fixboot en /rebuildbcd op alle mogelijke drive letters.

En ben weer terug bij af...

EDIT
Kan alleen nog in de laptop komen als ik een system restore doe vanaf install medium, deze faalt maar als ik dan reboot zit ik er weer in...

EDIT 2
Door met het installatie medium op te starten, bcdedit geforceerd naar safe mode opstarten daarin te zetten. Boot hij wel, echter zijn de videoadapters wel correct geinstalleerd!

EDIT 3
Met een externe monitor erop, en blind wachtwoord typen en enter drukken, heb ik ineens beeld op de monitor. Niet op de laptop. Het lijkt erop of hij het scherm niet heeft geinstalleerd.

Toch maar even gemailed!

Heb win8.1 op de notebook gekregen met een bios update.

Het wifi probleem heb ik opgelost door een photkey driver te gebruiken, die ik ergens op internet vond.
Welke van een Amerikaanse notebookbouwer kwam.

[ Voor 50% gewijzigd door John Doos op 01-09-2014 18:15 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 12:42
Support BTO ook videocard upgrades, zoals voor het model: 17CL56
Want ik zou graag over 3 jaar de videokaart willen upgraden van een GTX 870M naar een nieuwer model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Fermion schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 00:10:
Support BTO ook videocard upgrades, zoals voor het model: 17CL56
Want ik zou graag over 3 jaar de videokaart willen upgraden van een GTX 870M naar een nieuwer model.
Tegen mij zeiden ze ooit nee, dit vanwege dat er geen rekening word gehouden met de warmte van nieuwere kaarten etc. Trouwens, zo'n kaart is ABSURD duur, en niet verkrijgbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Anoniem: 604128 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:26:
[...]

Tegen mij zeiden ze ooit nee, dit vanwege dat er geen rekening word gehouden met de warmte van nieuwere kaarten etc. Trouwens, zo'n kaart is ABSURD duur, en niet verkrijgbaar!
Dacht eerder het probleem het BIOS/UEFI support zou zijn bij het uitbrengen van een nieuwe videokaart. qua warmte probleem, 870m is niet het licht model en de behuizing ondersteunt 880m (zou denken dat de 880m meer stroom en energie verbruikt), ik ga ervan uit dat de toekomstige modellen niet meer zullen gaan verbruiken. niet vergeten de positie van de GPU, is dat een afgesproken standaard?

Als laatst de prijs, wat is absurd duur, 400 a 500 euro? Maar niet verkrijgbaar, ook BTO werkt hier niet aan mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Fermion op 27-08-2014 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Grafische kaarten zijn in het MXM formaat tegenwoordig. Allemaal onderling uitwisselbaar. Echter... moet de bios er wel mee kunnen werken.
Een 8xx kaart zal niet als zodanig worden herkend want de laatste bios was van voor die kaarten bestonden. Wellicht werkt het toch als de laptop de kaart niet herkent, maar misschien ook niet. Dure gok.
Kijk maar op eBay wat een kaart kost. Zoek naar 7970m of mxm 780.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
Tijgert schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 05:16:
Grafische kaarten zijn in het MXM formaat tegenwoordig. Allemaal onderling uitwisselbaar. Echter... moet de bios er wel mee kunnen werken.
Een 8xx kaart zal niet als zodanig worden herkend want de laatste bios was van voor die kaarten bestonden. Wellicht werkt het toch als de laptop de kaart niet herkent, maar misschien ook niet. Dure gok.
Kijk maar op eBay wat een kaart kost. Zoek naar 7970m of mxm 780.
(orienteer mij op de toekomst)

Als ik zie wat nu het vorige top model tegenwoordig kost, dan trek ik de lijn door zodat je grofweg hetzelfde prijs over 3 jaar kan aanhouden. Ronde de 500 USD. Prijs ligt in de lijn van mijn gedachten.

MSI NVIDIA GTX 780M 4 GB DDR5 MXM 3.0 LAPTOP Graphic Card
$500.00

Het ligt dus aan de maker van de laptop of het de toekomstige grafische kaarten zal ondersteunen.... wel, je weet eigenlijk nu al dat dit niet zal gebeuren. Hooguit de generatie die in 2015 uitkomt.

thnx voor je input.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:53

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe laptop, en de BTO U-book 14CL19/14CL18 is één van de modellen die op mijn lijstje staat. Ik lees alleen her en der dat de bouwkwaliteit van BTO's (oa ook in een review van de 14CL16) niet altijd even goed is. Nu zal ik de laptop veel onderweg meenemen, en voor veel typwerk gebruiken en bouwkwaliteit is daarbij één van mijn specifieke aandachtspunten.

Zijn er Tweakers met inzicht in de bouwkwaliteit van de 14CL19/14CL18 (ik begrijp overigens dat bij beide verschillende barebones worden gebruikt)?

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 28-08-2014 11:50 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heb van de week de U•BOOK 15CL16 IPS FULL HD aangeschaft, heb zelf apart een 840 250Gb Evo SSD aangeschaft en deze kon ik ook heel gemakkelijk plaatsen. Nu vraag ik me af hoe ik bij de caddy kom om de standaard HDD dan in te bouwen? Iemand een idee, moet ik de hele achterkant dan los schroeven? Want als ik de bezel van de caddy los haal zie ik ook geen schroefjes zitten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos

John Doos

ClaudZaque

True schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:07:
Heb van de week de U•BOOK 15CL16 IPS FULL HD aangeschaft, heb zelf apart een 840 250Gb Evo SSD aangeschaft en deze kon ik ook heel gemakkelijk plaatsen. Nu vraag ik me af hoe ik bij de caddy kom om de standaard HDD dan in te bouwen? Iemand een idee, moet ik de hele achterkant dan los schroeven? Want als ik de bezel van de caddy los haal zie ik ook geen schroefjes zitten.
Als het goed is gewoon de hele drive bay eruit halen.
Dit moet wss met 1 schroefje welke een kleine tekening van een CD heeft.

Deze is te vinden in het verlengde van de "cd drive bay" een cm of 15 naar het midden gok ik zo.

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

John Doos schreef op maandag 01 september 2014 @ 18:14:
[...]

Als het goed is gewoon de hele drive bay eruit halen.
Dit moet wss met 1 schroefje welke een kleine tekening van een CD heeft.

Deze is te vinden in het verlengde van de "cd drive bay" een cm of 15 naar het midden gok ik zo.
Ah, yes gevonden, bedankt!

Gebruik mijn Ubook nu even, maar moet zeggen dat alles eigenlijk prima werkt, batterij gaat goed mee, scherm is duidelijk, toetsenbord typt fijn. Moet alleen wel wennen aan Fn > home/end welke ik nog wel eens gebruik. Verder zelf Windows 8.1 geïnstalleerd en Windows updates gedraaid en alle hotkeys werken ook voortreffelijk! _/-\o_

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-05 10:19
Zijn hier toevallig meerdere mensen met een BTO 15CL35 GT555?
Hebben jullie ook last van hitteproblemen? Mijn notebook is al een keer onder reparatie geweest hiervoor en toen was de gpu dood. Nu is dit echter alweer het geval. De notebook is 3 jaar oud.

CPU idle altijd netjes rond de 60c. Full load rond de 90. Dit is voor een mobile cpu best prima.
De GPU aan de andere kant lijkt zichzelf te desolderen bij de ~90c. De vorige keer overlijdde de notebook op 93c. Nu ging het weer fout bij de 91c. Niks geen temp cut off. Gewoon een nvlddkm bluescreen en dood. Laptop start nog wel op maar blue screent of valt heel snel weer uit. Ook komt er een vreselijke soldeerlucht uit de exhaust. Quality Control issue?

Ik hoor graag of hier meer mensen problemen mee hebben. Want eigenlijk kan het gewoon niet. Laptop is helaas net een maand niet meer verzekerd en garantie is ook al over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hitte problemen:
Mijn bto kwam met w8.1
Werd nogal vlot erg warm (i7 en gtx850m)
In settings bleek de cooling op PASSIEF te staan!!

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Vraag hebben jullie 17 inch modellen ook geen klepje over de accu?
Ik niet in elk geval op de 17cl17

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
Zijn er mensen hier die een BTO met dubbel koelsysteem (CPU & GPU) zoals in de huidige 17CL57, die wat ervaringen kunnen delen? Vroeger las je in deze thread nogal wat berichten over problemen met het afvoeren van de hitte en fans die een hoop herrie produceren aangezien ze maximaal moeten blazen.

Een afzonderlijke koeling voor de CPU en GPU zou dit probleem - deels - moeten kunnen verhelpen, net zoals Alienware en Asus ROG dit doen met hun laptops.

Iets zegt me dat de kwaliteit wat koeling betreft ook bij deze clevo barebone niet vergelijkbaar is met die van bovenstaande merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbenard
notsonewbie schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:18:
Hitte problemen:
Mijn bto kwam met w8.1
Werd nogal vlot erg warm (i7 en gtx850m)
In settings bleek de cooling op PASSIEF te staan!!
Nou mijne staat zeker niet op passief. Het is een straaljager. Koelpasta al vervangen maar helpt niks.

EDIT: Laptop is zojuist overleden.

[ Voor 5% gewijzigd door paulbenard op 05-09-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-06 17:44
kellhus schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:29:
Zijn er mensen hier die een BTO met dubbel koelsysteem (CPU & GPU) zoals in de huidige 17CL57, die wat ervaringen kunnen delen?

***knip***
15CL56 hier (gtx780m en i7 4700MQ)

Als je gewoon een filmpje ziet en je hebt de laptop op energie sparende stand staan kan je de fans gewoon laten uitzetten zelfs. (de hdd ook als je wilt)
Als je dan weer een spelletje begint te spelen geeft hij ongeveer 55dB (gpu max balast)
De cpu blaast constant op 10% hier in de zomer terwijl hij in idle draait. (als hij op performance staat (bij energie sparende stand switcht hij tussen 10% en 0% elke 5 min) ).
De gpu blaast niet want dan staat hij niet aan ;)

Dus kort: hij kan stil zijn, maar ook luidruchtig, hangt van je energiesettings en je gebruik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulbenard
kellhus schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 08:29:
Zijn er mensen hier die een BTO met dubbel koelsysteem (CPU & GPU) zoals in de huidige 17CL57, die wat ervaringen kunnen delen? Vroeger las je in deze thread nogal wat berichten over problemen met het afvoeren van de hitte en fans die een hoop herrie produceren aangezien ze maximaal moeten blazen.
Klasgenootje van me heeft deze notebook met een GTX 675MX.
Hij is zeer te spreken over het dubbele koelsysteem. Het is best stil en in gaming wordt het ook niet echt luidruchtig.

• Diglett
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-06-2024
Beste,

Ik twijfel er aan om een BTO 15CL56 (GTX) te kopen, maar ik heb alleen jullie ervaring nog nodig met betrekking tot het toetsenbord.
Aangezien ik nog wel eens Doom speel zonder muis (tot 6 toetsen tegelijk), wil ik geen last hebben van Ghosting van het toetsenbord.

Zou iemand dit kunnen testen op een BTO laptop met het volgende (geheel gratis) programma?
HKBTest Ver 2.0 Beta
Video
YouTube: (anti ghosting) test

Wetransfer
http://we.tl/QbLlbVicFH
Originele link
http://www.xfastest.com/p...mp;mod=view&itemid=85

Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Diglett op 11-09-2014 08:21 . Reden: Verkeerde link geplaatst ]

Anoniem: 549182

Ik heb de 17CL56 (met de 780 GTX) en da's volgens mij op het scherm en de videokaart na (theoretisch) dezelfde machine. Echter, omdat BTO's, BTO's zijn, kun je volgens mij niet 'zomaar' aan een willekeurig persoon vragen om dat tooltje te testen, want elke BTO is theoretisch voorzien van een andere processor, ander(e) (hoeveelheid en / of merk) werkgeheugen en 1 of meerdere andere (soorten / merken) HDD's en ik kan mij voorstellen dat 1 of meerdere componenten van invloed (kunnen?) zijn op de werking van het progje? (Da's meer een vraag dan een stelling)

Als dat niet zo is, dan wil ik dat progje best even voor je testen, maar ik ga het niet vanaf de door jou gelinkte pagina downloaden, want toen ik dit zojuist probeerde, begon mijn Malwarescanner gelijk te gillen dat het een verdachte download(site / progje) betrof, dus met alle respect voor jouw integriteit : "Nee dank je, niet vanaf die locatie". Mijn malwarescanner betreft Mbam.

Dus, laat maar horen hoe je het in gedachten hebt.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 10-09-2014 16:53 . Reden: typefoutjes bijgewerkt ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

En nee, hij staat niet meer op passief gekoeld, noch op accu noch op 220v.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ua2lwiO.jpg
Dat was schrikken, een mobo in een xnotebook die erg stil is, dus bijna 100 C !!!!!!!!!!!
Zou de koeling niet zijn aangesloten of zo....?
SNEL! maar wat een miskoop gevoel.

[ Voor 98% gewijzigd door notsonewbie op 10-09-2014 21:42 ]

• gangsta_playa
15cl56 hier. Ik heb wel een Belgisch toetsenbord maar ik neem aan dat het Nederlandse dezelfde technologie gebruikt.

Ik heb in een gesloten omgeving even dat programma getest. Zonder de F keys te gebruiken kwam ik uit op 7 keys. Als alle keys naast elkaar liggen is het max 5. Maar als ze verspreid liggen is het dus 7. Als je de F keys mee gebruikt kom ik uit op 9.

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06 01:03
Houd het dan bij dat topic. Dit topic is om ervaring uit te delen over BTO laptops, niet voor persoonlijk aankoopadvies.

[ Voor 79% gewijzigd door Bolletje op 10-09-2014 23:57 ]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
Heb je dit topic (iig de laatste paar pagina's) al een beetje doorgelezen? Maar zoals de waarschuwing al zegt, is dit geen adviestopic. Ervaringen kun je gewoon lezen namelijk.
Tot zover mijn bemoeienis met een ander forumdeel.... ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• psvunited
Dan had je ook één gedeelte kunnen weg laten.
Ben namelijk benieuwd naar de behuizing en warmte.

Iemand ervaring? gaat om deze modellen: BTO P-BOOK 15CL54 / BTO X-BOOK 15CL58

• Diglett
Even voor de duidelijkheid betreft het Verkooptopic, Ik heb getwijfeld om mijn vraag daar te stellen omdat ik advies vraag. Maar omdat ik verder genoeg informatie weet van een BTO laptop (of hier heb gelezen), maar ook andere laptops en mijn keuze daarin zelf kan maken heb ik dit niet nodig. (overigens niemand weet iets over ghosting af Clevo, Sony, BTO)

Ik heb zelfs BTO gebeld met dezelfde vraag, zij gaven aan om ervaringen te lezen met betrekking tot het toetsenbord. Maar omdat er weinig informatie bekend is over ghosting (ik heb dit topic overigens wel doorgespit) heb ik mijn vraag hier gesteld.
Anoniem: 549182 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 16:47:
Ik heb de 17CL56 (met de 780 GTX) en da's volgens mij op het scherm en de videokaart na (theoretisch) dezelfde machine. Echter, omdat BTO's, BTO's zijn, kun je volgens mij niet 'zomaar' aan een willekeurig persoon vragen om dat tooltje te testen, want elke BTO is theoretisch voorzien van een andere processor, ander(e) (hoeveelheid en / of merk) werkgeheugen en 1 of meerdere andere (soorten / merken) HDD's en ik kan mij voorstellen dat 1 of meerdere componenten van invloed (kunnen?) zijn op de werking van het progje? (Da's meer een vraag dan een stelling)

Als dat niet zo is, dan wil ik dat progje best even voor je testen, maar ik ga het niet vanaf de door jou gelinkte pagina downloaden, want toen ik dit zojuist probeerde, begon mijn Malwarescanner gelijk te gillen dat het een verdachte download(site / progje) betrof, dus met alle respect voor jouw integriteit : "Nee dank je, niet vanaf die locatie". Mijn malwarescanner betreft Mbam.

Dus, laat maar horen hoe je het in gedachten hebt.
Mijn excuses als een link van mij malware bezit. Ik heb een andere link aangemaakt, en het programma nogmaals gescand. (Virustotal, volledig vrij van ellende) Ik heb ook de originele link erbij gezet, maar omdat hier erg veel reclame op staat en in het chinees is heb ik jullie deze ellende proberen te besparen.
Wetransfer
Originele link
http://www.xfastest.com/p...:index&mod=view&itemid=85

Het programma is vooral gericht op het toetsenbord (zoals ik dat heb ervaren).
Onderstaande link iets meer informatie over Ghosting en daarbij eventuele combinaties waarbij dit kan voorkomen.
http://www.microsoft.com/...ntighostingexplained.mspx

Zoals ik al aangegeven heb, heb ik BTO gebeld. Zij konden mij niet helpen betreft het toetsenbord.Dit kan ik alleen ondervinden door de laptop in handen te hebben of uit te gaan van een ervaring. Ik weet niet zeker of elke laptop het zelfde toetsenbord gebruikt. Ik hoop natuurlijk dat dit wel het geval is.

Omdat ik nog wel eens de volgende spellen speel:
Dogfight 5 tot 6 toetsen (ook aangegeven in dit topic) (last van ghosting)
Curve Fever (3 of meer personen) 6 of meer toetsen.
Doom:
De combinatie van L Shift, L Alt, pijl omhoog of omlaag ,pijl links of rechts en de letter A of Z.
Verder is de combinatie "WASD" soms de letter "E" en spatiebalk uiteraard ook belangrijk om te kunnen gamen.
gangsta_playa schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:24:
15cl56 hier. Ik heb wel een Belgisch toetsenbord maar ik neem aan dat het Nederlandse dezelfde technologie gebruikt.

Ik heb in een gesloten omgeving even dat programma getest. Zonder de F keys te gebruiken kwam ik uit op 7 keys. Als alle keys naast elkaar liggen is het max 5. Maar als ze verspreid liggen is het dus 7. Als je de F keys mee gebruikt kom ik uit op 9.
Bedankt, dat je dit voor mij hebt kunnen testen en je ervaring hebt willen delen betreft ghosting. Ik neem dit mee in mijn overweging.

Ik vind het vervelend dat er weinig informatie over bekend is. Ik heb een Sony Viao en een toetsenbord van Rapoo gebruikt (waarschijnlijk nog een aantal) welke last hebben van ghosting.
Ik denk dat de meeste normale gebruikers er weinig last van hebben of dit niet zomaar door hebben, maar voor mensen die bepaalde programma's gebruiken of gamen met veel toetsen is dit waarschijnlijk een vervelend probleem.

Update:
Voor mij is de volgende toetscombinatie belangrijk
L-shift, L-alt, A, up, left. (eventueel up, right of down, left of down, right)

Ik ben er achter gekomen dat de twee pijltjes toetsen soms niet samen kunnen met andere combinaties. Wat het grootste probleem veroorzaakt (voor mij). Overigens kan mijn huidige laptop maximaal 8 toetsen tegelijk.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ndldhy.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Diglett op 11-09-2014 19:14 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

notsonewbie schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:24:
En nee, hij staat niet meer op passief gekoeld, noch op accu noch op 220v.
[afbeelding]
Dat was schrikken, een mobo in een xnotebook die erg stil is, dus bijna 100 C !!!!!!!!!!!
Zou de koeling niet zijn aangesloten of zo....?
SNEL! maar wat een miskoop gevoel.
Dit model betreft, zoals je zelf al aangeeft, een ander merk laptop. Dit is dus geen BTO systeem. Sterker nog, dit systeem wordt niet door BTO aangeboden dan wel verkocht. Ik adviseer je in een ander forum van het bijbehorende merk om tips te vragen of dit te melden bij de verkopende partij.

BTO Laptops&Desktop PC's

• paulbenard
Diglett schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:37:
Beste,

Ik twijfel er aan om een BTO 15CL56 (GTX) te kopen, maar ik heb alleen jullie ervaring nog nodig met betrekking tot het toetsenbord.
Aangezien ik nog wel eens Doom speel zonder muis (tot 6 toetsen tegelijk), wil ik geen last hebben van Ghosting van het toetsenbord.

Zou iemand dit kunnen testen op een BTO laptop met het volgende (geheel gratis) programma?
HKBTest Ver 2.0 Beta
Video
YouTube: (anti ghosting) test

Wetransfer
Originele link
http://www.xfastest.com/p...mp;mod=view&itemid=85

Alvast bedankt.
net even geprobeerd. Kwam uit op 10 keys tegelijk.

Anoniem: 560307

Ik kom ook uit op 10 max en geen enkel probleem voor de toetsencombinatie die jij voorstelde.

Een andere vraag: heeft er iemand al de optische drive uit zijn 15cl58 proberen te halen? De mijne weigert meer dan 3mm uit de behuizing te komen. Ja het schroefje is los en ik ben min of meer met al mijn kracht aan het duwen. Zie ik iets over het hoofd?
Plan was om een hdd caddy te kopen maar dat ga ik nu toch even uitstellen.

Overigens nog steeds bijzonder tevreden over mijn bto laptop :)

• psvunited
Hoe zit het trouwens met de koeling en het geluid? Twijfel nog steeds tussen een BTO P Book 15CL54 of een Y50 met dat lelijke toetsenbord.

Y50 zou een betere koeling hebben en betere bouw.
Iemand die hier op kan reageren?

Edit: nog een vraagje, hoe zit het met het kopen van een bto laptop bij een partner van bto. Prijzen zijn minder duur maar hoe is het dan met de service/garantie?

[ Voor 26% gewijzigd door psvunited op 12-09-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

BTO_USER schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:01:
Dit model betreft, zoals je zelf al aangeeft, een ander merk laptop. Dit is dus geen BTO systeem. Sterker nog, dit systeem wordt niet door BTO aangeboden dan wel verkocht. Ik adviseer je in een ander forum van het bijbehorende merk om tips te vragen of dit te melden bij de verkopende partij.
Jawel, Xnotebooks is ook Built to Order, dat is echt geen MSI of Alienware.
Zie bijv. ook [Ervaringen] BTO notebook / laptops
(dit forum, dit topic, xnotebooks, dus could have fooled me!)

In het vervolg niet zoveel capslock ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bolletje op 12-09-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Klopt, er zijn meerdere merken die Buit To Order laptops verkopen als je dat bedoelt. Echter het zou zo maar kunnen dat BTO ook gewoon een merk is......:-) M.a.w. in dit Topic wordt het MERK BTO bedoelt en dus niet het Built To Order principe.

We snappen de verwarring van je maar het heeft niets met elkaar te maken. M.b.t. jou probleem en het product wat door het mer BTO niet aangeboden wordt zul je de problemen die je ondervindt moeten melden bij de merkhouder XNB. We hadden je graag geholpen maar wij verkopen dit specifieke product dus niet.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06 13:46

renskoenraadt

Like No Other

Weg

[ Voor 96% gewijzigd door Bolletje op 12-09-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Dan nog staan er tal van topics hier in deze draad, over xnotebooks.
Waarom is dat dan wel goed!?
Maf allemaal hoor, tegensprekende berichten : "mag niet, gaat over merk bto, én tig berichten in deze draad met xnotebooks...."
Klik op deze vis link, [Ervaringen] BTO notebook / laptops en zie het zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door notsonewbie op 12-09-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

notsonewbie schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:45:
Dan nog staan er tal van topics hier in deze draad, over xnotebooks.
Waarom is dat dan wel goed!?
We zijn het helemaal met je eens! Een Topic zou gebruikt moeten worden waar ie voor bedoelt is.

BTO Laptops&Desktop PC's

• Diglett
Bedankt voor het testen van jullie BTO laptops. Nu kan ik langzaam mijn keuze vast stellen en een laptop aanschaffen.

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:08
Ik heb zondag 7 september 2014 een BTO laptop besteld, maar nog niets gehoord na de 'Uw Bestelling # 141027308‏' e-mail. Gisteravond nog even een mailtje via de contactpagina gestuurt, maar waarschijnlijk reageert BTO niet in het weekend. Daarom probeer ik het hier even of iemand er al ervaring mee heeft 'dat het langer dan één week gaat duren':
In de meeste gevallen bedraagt de levertijd maximaal 1 week na ontvangst van uw betaling

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hallo medeTweakers

Ik heb even jullie advies/ervaring nodig en denk dat het wel hier kan aangezien het meer is om jullie ervaringen dan om het feit dat ik zit te denken een BTO laptop te kopen. Ik heb wat rond gelezen en de reacties lijken positief maar ik wil graag meer zekerheid.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de BTO X•BOOK 17M55? En wat is jullie ervaring met BTO in het algemeen. Gaat deze laptop de komende 4 jaar mee? Want dat is de bedoeling. Ik ben dus vooral op zoek naar mensen die mij kunnen zeggen dat het het geld waard is of dat ik beter voor een Asus o.i.d. kan gaan.

Hier even de specs na mijn eigen samenstelling:
- Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
- 16GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
- NVIDIA GTX860-2GB GDDR5
- 240GB Crucial M500 mSATA SSD
- 1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
- Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (2.4/5GHz, 300~867Mbps) + Bluetooth 4.0

Mocht dit toch in aankoop advies moeten (wat ik niet denk) dan hoor ik dat wel.

Alvast bedankt.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamondo25
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:08
Ianovski schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 23:01:
Hallo medeTweakers

Ik heb even jullie advies/ervaring nodig en denk dat het wel hier kan aangezien het meer is om jullie ervaringen dan om het feit dat ik zit te denken een BTO laptop te kopen. Ik heb wat rond gelezen en de reacties lijken positief maar ik wil graag meer zekerheid.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de BTO X•BOOK 17M55? En wat is jullie ervaring met BTO in het algemeen. Gaat deze laptop de komende 4 jaar mee? Want dat is de bedoeling. Ik ben dus vooral op zoek naar mensen die mij kunnen zeggen dat het het geld waard is of dat ik beter voor een Asus o.i.d. kan gaan.

Hier even de specs na mijn eigen samenstelling:
- Intel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
- 16GB DDR3L (1600MHz) Crucial geheugen module module
- NVIDIA GTX860-2GB GDDR5
- 240GB Crucial M500 mSATA SSD
- 1TB (1000GB) 7200rpm 2.5 inch harddisk
- Intel Dual Band Wireless-AC 7260 (2.4/5GHz, 300~867Mbps) + Bluetooth 4.0

Mocht dit toch in aankoop advies moeten (wat ik niet denk) dan hoor ik dat wel.

Alvast bedankt.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic. Daarvoor hebben we Laptop Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Ja I know, maar ik ben dan ook meer op zoek naar ervaringen van mensen met BTO ;)

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ben erg tevreden met mijn 17CL47.
Is al wat ouder, maar nog steeds een toppertje!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Oh het was niet zozeer dat ik het hier beter vond passen maar meer als eventuele ondersteuning op mijn eerste post. Maar ik ga dan even een post aanmaken in het aankoop advies topic! In ieder geval bedankt.
Tijgert schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:13:
Ik ben erg tevreden met mijn 17CL47.
Is al wat ouder, maar nog steeds een toppertje!
Goed om te horen, dankje! :)

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Laatst online: 01-06 12:22

Chris van der G

Tailchakra

Ik heb een 15P35, nu is deze al een stuk ouder aan het worden en wil ik er graag een SSD in stoppen om hem sneller te maken. Is er een manier om mijn 15p35 CD Drive te vervangen met een SSD? Zo niet, is deze laptop wel geschikt voor een SSD en maakt het dan uit welke ik gebruik?

Ik kan namelijk nergens informatie vinden over BTO Laptops..

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

In de 15P35 kan een SSD, Als je de DVD bay opgeeft voor een SSD kan je het best de harddisk daarin doen en de SSD op de plek van de harddisk, dan maak je gebruik van de snelste poort voor de SSD.

BTO Laptops&Desktop PC's

Anoniem: 537388

Lezers,

Ooit kocht ik me een BTO laptop. draadje
En was er blij mee, toen

Totdat het toesloeg.

Mijn draadloos internet viel stelselmatig uit.
gewoon, zomaar.
Ik mailde dit naar BTO.
Vriendelijk als ze waren, kon ik deze opsturen. En het werd stil...
Totdat ik vroeg naar mijn herstelling.
Die zou morgen opgestuurd worden. Hersteld, want ze vonden niks.
Ik kreeg de laptop terug. Met de melding dat mijn drivers(hun drivers dus) moesten geüpdatet moesten worden.
Helaas konden zij dit niet, ofwel geen paswoord, ofwel "software" is geen zaak van voor ons.
(lees, wij verkopen PC dozen)

Mijn laptop had daar eenmaal opgezet, een verbinding met het internet, en klaar: hersteld.

sedert 04 september 2013 tot op heden blijven de problemen, de kleine ergerniksjes groeien.

Mijn vraag is dan ook, zijn er mensen met ook een laptop van BTO, die soortgelijke zaken hebben, of hebben tegengekomen?

Moest ik kunnen ruil ik deze om voor een echte laptop.

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Je vermeldt niet eens welke laptop je hebt, niet eens welke wifi-kaart... Beetje makkelijk voor jou en moeilijk voor ons om er iets over te zeggen he.

Verstekbakker in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

[ Voor 22% gewijzigd door Verstekbakker op 26-09-2014 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Zie onze reactie in een ander topic: BTO_USER in "BTO laptop CPU Temp"
BTO_USER schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:51:
Spijtig te lezen dat je niet tevreden bent.Ik ben dan ook meteen even in deze zaak gedoken.

De Laptop is hier inderdaad binnengekomen met een Draadloos netwerk klacht. Het eerste dat wij hebben gedaan is de laptop enkele dagen in test gehad met onze harde schijf met Windows. Hierbij zijn geen problemen geconstateerd. Vervolgens hebben we na telefonisch contact met jou harde schijf met software getest, ook bij deze test zijn door ons geen problemen geconstateerd.

Het is dus niet zo dat wij slechts gepoogd hebben een verbinding met Internet te maken en klaar. Nee, dit vergt iets meer dan het openen van een enkele pagina.

Wat we nog kunnen proberen is om een geheel andere versie van Draadloos netwerkkaart te plaatsen, er zijn inmiddels opvolgers beschikbaar van de Intel 135 die je hebt (Intel 7260). Er vanuit gaande dat het iets met compatibiliteit te maken heeft. Een andere oplossing kunnen we momenteel ook niet aandragen omdat de hardware bij ons geen problemen liet zien....ik zou bijna zeggen helaas. Immers, bij geconstateerde problemen is de klacht eenvoudiger op te lossen.

Wat ook nog zou kunnen is bij ons langs komen zodat we samen testen op het netwerk hier, als het echt een probleem is moet we het snel zichtbaar krijgen toch?

Je hebt onze contact gegevens en hopelijk vinden we snel een passende oplossing.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 452014

Mijn broer heeft vorige week een BTO laptop besteld, gisteren aangekomen.
We hebben een probleem om op te laden, de batterij wilt eenmaal niet hoger laden dan 31% en als bij performance profiel iets hoger gekozen word dan batterij sparend gaat de batterij zelf langzaam leeg, met de adapter aangesloten.

Iemand een idee voor een fix? of best gewoon BTO contacteren en terug opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Anoniem: 452014 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:18:
Iemand een idee voor een fix? of best gewoon BTO contacteren en terug opsturen
Ik zou 'm dan sowieso opsturen nadat ik 's maandags even gebeld had.

Anoniem: 537388

weg

[ Voor 98% gewijzigd door Bolletje op 29-09-2014 22:16 ]

• Tijgert

Tijgert

IvanFLO gaan we spammen? Dit heb je al gepost in zowel deze thread als een andere thread. Mod intervention please.
Doe je volgende poging eens met wat meer informatie zodat iemand wellicht wat nuttigs kan toevoegen, i.e. router type en aantal locaties waarop probleem zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moniqueje1
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-10-2014
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een BTO 15cl58 gekocht.

Hij bevalt heel erg, alleen heb ik sinds vandaag een probleempje.
Als ik oortjes erin plug en muziek of een serie/film/game aanheb, hoor ik de achtergrond muziek heel hard maar de stemmen hoor je bijna niet.
Met de speakers van de laptop zelf werkt het naar behoren, maar met 2 setjes oortjes die tot vandaag prima werkten, doet hij het bovenstaande nu.
Heb sinds gisteren geen instellingen veranderd en als ik er naar kijk staan alle instellingen ook gewoon zoals ze horen.

Weet iemand iets voor dit probleem of is het makkelijker/beter om gewoon contact op te nemen met BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Moniqueje1 schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:10:
Hallo,

Ik heb een paar weken geleden een BTO 15cl58 gekocht.

Hij bevalt heel erg, alleen heb ik sinds vandaag een probleempje.
Als ik oortjes erin plug en muziek of een serie/film/game aanheb, hoor ik de achtergrond muziek heel hard maar de stemmen hoor je bijna niet.
Met de speakers van de laptop zelf werkt het naar behoren, maar met 2 setjes oortjes die tot vandaag prima werkten, doet hij het bovenstaande nu.
Heb sinds gisteren geen instellingen veranderd en als ik er naar kijk staan alle instellingen ook gewoon zoals ze horen.

Weet iemand iets voor dit probleem of is het makkelijker/beter om gewoon contact op te nemen met BTO?
Zoals jij het verwoord is het duidelijk een softwarematig probleem, als je het inderdaad bij alle mogelijke opties hebt: gamen/film/serie dan zou ik even naar de drivers kijken van je geluid, anders naar je programma waar je het mee kijkt of de bestanden zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 18:51
Ik heb mijn BTO 17M49 nu al twee jaar, en ik ben er wel tevreden van!
Nu heb ik de laatste tijd wel een redelijk groot probleem, ik moet namenlijk voor school in vmware een 64bit machine installeren. Maar vmWare blijft volhouden dat vt-x uitgeschakeld staat.
In de bios is de optie om vt-x in te schakelen niet terug te vinden, en als ik een programma gebruik om het te controlleren krijg ik de reactie dat vt-x wel aan staat.
Na een paar mails heen en weer naar de helpdesk van bto heb ik dan eindelijk een nieuwe versie van de bios gekregen. Nu is het mij na 2 dagen nog niet gelukt om deze te installeren.
Iemand een oplossing? Want ik heb niet zoveel zin om eens naar Nederland over en weer te rijden (is 200km enkel van bij mij thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn BTO'tje is slechts 11 maanden en 22 dagen oud en ik heb in die tijd reeds 2x het bios succesvol geflasht. Waar gaat de biosupdate bij jou dan mis / wat lukt er niet? Als we er zo via de berichtjes niet uitkomen, dan kun je toch ook simpelweg naar een Belgische reseller van BTO gaan? Er zijn er voldoende in Belgie.

Los daarvan : ik heb simpelweg een bootable USB-tje gemaakt en daar de flash mee uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 04-10-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
Hij wil gewoon niet starten met updaten, eerst gewoon een blauw scherm. Dan toch via Dos aan de bestanden geraakt, wou hij ze niet uitvoeren.
Welke bestanden zet jij dan allemaal op deze usb als ik vragen mag?
ah, ik wist niet dat er resellers waren in België, als ik zo op google kijk vind ik er ook niet direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teneinde problemen met flashen te voorkomen, ben ik eerst maar eens begonnen de warning.txt of hoe het bestandje ook heet op de update pagina van BTO, uit te printen en deze GOED door te lezen en LETTERLIJK als manual te gebruiken.
Vervolgens heb ik op het WWW een site gezocht waar ik een USB bootable mee kon maken.
Vervolgens het biosbestand op die USB erbij gezet en letterlijk met het uitgeprinte papiertje in de hand de instructies gevolgd.
Als je even in Google gaat zoeken dan vind je zo. (daarmee bedoel ik usb bootable tooltjes én BTO leveranciers in België) Hier heb je er bijvoorbeeld al eentje : Klik

Ik wil je wel even wat prikkelen : het was mij persoonlijk "mijn eer te na" om voor zoiets onbenulligs als een biosflash naar BTO terug te gaan, dan moest mij toch zelf ook prima gaan lukken............... 8) Welnu, dat is dan ook gelukt!

Als je persé hulp wil hebben : ik heb het usb stikje nog compleet naast mijn laptopje liggen. Middels een tooltje als 'we transfer' kan ik het je zo toesturen...............

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 04-10-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
In die warning.txt staat er niet meer dan dat het flashen op eigen risico is bij mij. usb heb ik al bootable gemaakt.
Het bios bestand dat ik heb is een zip die 3 bestanden bevat:
-17m49.30n
-AFUDOS.exe
-flash.BAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klik eerst eens door op die pagina waarop je het bios vindt:

er staan meerdere bestanden. Ik heb de tekst uit eentje hier even naartoe gekopieerd:

How to flash BIOS ROM:

1. Plug in AC adaptor.
2. Enter CMOS setup to disable "Intel Anti-Theft Technology" if the item is available.
3. Run Meset.exe under pure DOS environment, system will restart automatically.
4. Run flashme.bat under pure DOS, system will shut down automatically.
5. Plug off AC adapter for 5 seconds then plug in AC adapter.
6. Power on system, the system will restart automatically.
7. Enter CMOS setup to check BIOS version and load system default, save changes and reboot.
8. If the original BIOS settings are different from system default, please enter CMOS setup to change BIOS settings before system loads Windows.

Zo staan er dus 5 bestanden in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
Dit bestand staat helemaal niet bij mijn bios. Bij de huidige laptop modellen staat dit er allemaal.
Ik heb bij de bestanden voor mijn laptop Meset.exe en flashme.bat zelfs niet eens staan!
Zoals ik in mijn vorige reactie zeg zitten er maar 3 bestanden in de map bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik er dan tussenuit moet, want jij hebt immers weer een ander flaptopje dan ik heb (17CL56) en dadelijk geef ik jou advies wat misschien wel helemaal niet op jouw flaptopje van toepassing is.
Bel even met BTO en / of ga langs een Belgische reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
  • Laatst online: 15-06 13:15
Ik heb een probleem ivm geluid naar headset.
Ik bezit een BTO 13CL58 met GTX 860M en I7 4712HQ.

Als ik de laptop normaal opstart en een headset aansluit werkt deze normaal, wanneer ik de laptop in sleep mode zet en deze er daarna weer uithaal wordt mijn headset herkent als ik hem aansluit, maar er wordt geen geluid meer doorgegeven!

Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Een andere headset, de audio poort stovrij te maken.

Driver die te vinden is op bto.eu helpdesk opnieuw te installeren, zonder resultaat. De driver via VIA HD te downloaden, maar de chip die in de laptop zit (VIA VT1802S) kan ik nergens vinden. De driver download pagina van VIA HD werkt ook voor geen ene meter en VIA VT1802S staat er niet eens vermeld.

De laptop uitzetten en de batterij eruit te halen en de power knop even in te drukken helpt wel. Deze oplossing is natuurlijk niet handig om elke keer uit te voeren, dan valt het nut van sleep mode weg.

Via google heb ik ook nog naar oplossingen gezocht, maar deze waren niet van toepassing op mijn probleem.

Heeft er iemand nog een mogelijke oplossing? ik kan de laptop niet missen aangezien ik deze nodig heb voor mijn studie alsook de functie om een headset te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
Kan je deze eens testen? (nieuwere versie dan bto heeft op de site)

http://alldrivers.ucoz.ne...40530_whql/2014-07-13-513
Versie 6.0.11.0500 moet je nemen ;)

Je bent alleszins niet de enige. Ik zie wel meer treads over dit probleem bij mensen die Ubuntu draaien.

Lees dit eens helemaal: http://superuser.com/ques...or-sleep-mode-windows-8-1

Je moet het HOTKEY programma hebben geïnstalleerd. Daarna:

TL;DR (temporary workaround)

If your headphones/Line-out don't work after sleep mode or locking the screen and you have a VIA sound card just download CLEVO's hot keys manager and run the file initHeadphones.exe. I still have to figure out why though...

TL;DR (stable solution)

wspawn from the forum of Notebook Review (thank you! You are still welcome to post an answer yourself) found the following solution:

To prevent the hotkey software from messing with the audio controls / headphones rename the following file: C:\Program Files (x86)\Hotkey\hp.dll to C:\Program Files (x86)\Hotkey\hp_DISABLED.dll.

[ Voor 49% gewijzigd door gangsta_playa op 07-10-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenlownager
  • Laatst online: 15-06 13:15
ik heb dat topic ook gevonden via google.
Bij de driversectie van BTO heb ik hotkeys geïnstalleerd maar ik kan de map C:\Program Files (x86)\Hotkey niet vinden.

Het HOTKEY programma dat BTO ter beschikking stelt (en ik geïnstalleerd heb) zou toch niet mogen verschillen met die van CLEVO zelf? ik zal die van CLEVO eens installeren en zien of het dan werkt.
Alvast bedankt!

Edit: het werkt, ik heb Hotkey 6.0100 geïnstalleerd en het probleem (workaround) werkt dmv windows knop in te duwen en hotkey in te typen en vervolgens het programma te openen (er opent niks) en het probleem is opgelost.

[ Voor 22% gewijzigd door thenlownager op 07-10-2014 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Mijn 15CL35 (GT555M) is plots enorm traag geworden. Sinds gisteren kan ik zelfs niet meer normaal in Chrome browsen, alles hapert constant.

Ik heb de Performance Test van PassMark eens laten lopen, en hieruit bleek dat zo goed als alles ondermaats presteert (behalve de SSD misschien).

Hier de resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Wi82hMS.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vjET3Vk.png

De CPU (i7 2670QM) zou slechter presteren dan een E8400 uit 2008.
De GPU is slechter dan de geïntegreerde HD Graphics 4000.
Het geheugen scoort 2.5 keer lager dan zou moeten.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

Zojuist een X•BOOK 17CL56 met 880m gtx besteld. Ik ben zeer benieuwd. Nog een paar daagjes en dan zal ik mijn bevindingen hier ook eens posten.

Ik neem aan dat de levering hiervan een paar dagen op zich laat wachten.
Iemand enige idee wanneer het aangeleverd zou kunnen worden door DHL?

[ Voor 33% gewijzigd door PcManiaxx op 08-10-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

PcManiaxx schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:54:
Zojuist een X•BOOK 17CL56 met 880m gtx besteld. Ik ben zeer benieuwd. Nog een paar daagjes en dan zal ik mijn bevindingen hier ook eens posten.

Ik neem aan dat de levering hiervan een paar dagen op zich laat wachten.
Iemand enige idee wanneer het aangeleverd zou kunnen worden door DHL?
Mijn levering duurde al met al 6 dagen na de iDeal betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 15:02

PcManiaxx

ondertitel duh

True schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:53:
[...]

Mijn levering duurde al met al 6 dagen na de iDeal betaling.
Ooh prima, rustig afwachten dan.

Goede ervaring gehad met BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618403

BTO 15CL58 aangekomen zaterdag, eigenlijk niet echt tevreden.

De eerste keer dat ik hem wou opstarten wou hij zelfs niet opstarten, de powerknop moet ik iedere keer heel hard indrukken voor hij "doorgegeven" krijgt dat hij moet opstarten en zelf als ik hard duw moet ik soms 2 keer drukken voor hij begint op te starten.

Daarnaast zijn de F toetsen bol, net alsof er een helling eronder zit. De rest van de toetsen zijn wel normaal.

Scherm doet soms raar, laptop start op en kleuren zien er plots uitgewast en bleek uit.

Internetbrowsen verloopt niet zo soepel, vooral op Facebook. Daar kan ik niet zonder lag scrollen, eventjes soepel maar daarna blijft alles weer een volle seconde hangen. Op Chrome is dit veel minder erg dan Firefox maar toch, Firefox is eigenlijk even snel als Chrome dus ik begrijp niet waarom Firefox zoveel trager is op mijn laptop. i7 4710MQ met GTX860M en hij kan niet eens Facebook deftig draaien? Alsjeblief zeg, als ik daar 1100 euro heb voor betaald..

Zijn er nog mensen met deze problemen? Ik mag hem trouwens terug opsturen maar ik heb her en der gelezen dat softwarematige problemen niet worden opgelost ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 618403 op 09-10-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Had je geen geduld meer om tot een 980 te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627409

Voor iedereen die problemen heeft met de intel dual band wireless-ac 7260 en die hier niet uitkomen!

Ik heb een zelf 15CL56 en had op mijn thuis netwerk maar 10 mb down waar mijn oudere laptops 75 mb down hadden. Na vele uren gezocht te hebben naar een oplossing en vele drivers later heb ik uiteindelijk een oplossing gevonden. Het leek mij een goed idee om deze met jullie te delen omdat het zo vreselijk moeilijk te vinden was.

De oplossing heb ik gevonden op: http://answers.microsoft....acda-5a31b38c069e?page=38

--------------------

Ok everybody. I have had to fix this issue for many people after the 8.1 update.

This is often a driver issue because windows 8.1 will use it's own drivers rather than the manufacturer's drivers for the wireless adapter.

The following steps will fix many people's issues with connecting wirelessly after the 8.1 update.

I'm doing this from memory so forgive any mistakes in the exact dialogue options, but I should be satisfactorily close enough.

Try this:

Step 1:
Go into the device manager.
(If you don't know where to find it, read this or just google it.)

Step 2:
Find your wireless adapter under the category "Network Adapters", (take note of the name on it) then right click on the specific wireless adapter (mine looks like "Qualcomm Atheros AR9285 Wireless Network Adapter") and select "Update Driver Software...".

Step 3:
Windows will ask you if you want to search automatically for the driver, you must NOT choose this option. Instead choose "Let me pick from a list of device drivers on my computer".

Step 4:
Using the name you took note of in step 2, find the correct driver.
(you may have to disable the show compatible, but i don't think i had to. The name from step 2 will be useful here.)

Step 5:
Install that driver and after a reboot (may work without one) your wireless adapter should now work.

Hope this helps some of you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 19:49
Anoniem: 618403 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:15:
BTO 15CL58 aangekomen zaterdag, eigenlijk niet echt tevreden.

De eerste keer dat ik hem wou opstarten wou hij zelfs niet opstarten, de powerknop moet ik iedere keer heel hard indrukken voor hij "doorgegeven" krijgt dat hij moet opstarten en zelf als ik hard duw moet ik soms 2 keer drukken voor hij begint op te starten.

Daarnaast zijn de F toetsen bol, net alsof er een helling eronder zit. De rest van de toetsen zijn wel normaal.

Scherm doet soms raar, laptop start op en kleuren zien er plots uitgewast en bleek uit.

Internetbrowsen verloopt niet zo soepel, vooral op Facebook. Daar kan ik niet zonder lag scrollen, eventjes soepel maar daarna blijft alles weer een volle seconde hangen. Op Chrome is dit veel minder erg dan Firefox maar toch, Firefox is eigenlijk even snel als Chrome dus ik begrijp niet waarom Firefox zoveel trager is op mijn laptop. i7 4710MQ met GTX860M en hij kan niet eens Facebook deftig draaien? Alsjeblief zeg, als ik daar 1100 euro heb voor betaald..

Zijn er nog mensen met deze problemen? Ik mag hem trouwens terug opsturen maar ik heb her en der gelezen dat softwarematige problemen niet worden opgelost ?
Ik heb de 17CL58 en die heeft hetzelfde probleem met de powerknop. Het is niet zozeer het hard of dubbel drukken, maar je moet de juiste plek drukken en dat is een beetje jammer.
De F-toetsen staan rechts wat omhoog bij mij. Maar het viel me eigenlijk nooit op.
Dat de kleuren niet goed zijn van je scherm plotseling, lijkt mij een hardwareprobleem.
Verder totaal geen problemen met trage Firefox. Ik heb overigens Windows 7 Pro 64bit en alle drivers handmatig geïnstalleerd.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonarddr
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb twee weken geleden een 14cl19 gekocht bij BTO. Tot nu toe niets anders dan ellende.
1. Ik heb bij bestelling een extra universele laptopaccu besteld. Deze bleek defect
2. Het wifibereik van de 14cl19 is waardeloos. Bij BTO gaf men aan dat dit het geval is bij alle 14cl19 modellen, een besparing van de fabrikant van de behuizing. Wel erkenden ze het probleem.
Na deze problemen heb ik mijn laptop ter garantie op laten halen (pick up and return) en heeft men handmatig de antene verlengt.
3. Vandaag mijn notebook terug ontvangen, na een half uur gebruik viel de laptop vanuit het niets uit en wilde deze ook niet aan. Na verloop van tijd werkte de laptop opnieuw, maar viel deze opnieuw uit bij een kleine beweging.

Conclusie, de 14cl19 van BTO is een enorme misser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klinkt als simpele maar vervelende pech, maar ik mag aannemen dat BTO dit gewoon zsm wilt oplossen?
Wanneer ze dit euvel zelf ook constateren gaan ze echt niet moeilijk doen, dat zou compleet tegengesteld zijn aan de hele houding in deze thread.
(helaas) even volhouden en blijven melden/praten met ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Sowieso is handmatig antenne's verlengen nou niet echt een strakke oplossing. Die dingen worden in de fabriek op de milimeter precies geplaatst om storingen/crosstalk te voorkomen. Als je dan op goed geluk een nieuw draadje trekt (misschien wel langs flink storende onderdelen), daar zal de stabiliteit niet echt mee vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Vleis schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:02:
Mijn 15CL35 (GT555M) is plots enorm traag geworden. Sinds gisteren kan ik zelfs niet meer normaal in Chrome browsen, alles hapert constant.
De CPU (i7 2670QM) zou slechter presteren dan een E8400 uit 2008.
De GPU is slechter dan de geïntegreerde HD Graphics 4000.
Het geheugen scoort 2.5 keer lager dan zou moeten.
Waar kan dit aan liggen?
EDIT: draai eerst een cpu test en kijk hoeveel MHz / GHz ie tikt.

Als je geluk hebt, uefi / bios instellingen.

Of softwarematig, daar eerst kijken, in energie beheer: de max. klok van je cpu, die staat bijv. misschien op minimaal 2% en max. 10%.
Verder kan je kijken naar de koeling instelling (passief of niet, RPM percentages) want ook dat kan hardware doen terug schakelen naar ondermaats, en dus koel, presteren.

Als alles namelijk wel werkt, lijkt STUK zijn, mij erg vreemd.
Verder heb ik op mijn xnotebooks een stukje 'dashboard software' waar ik kan kiezen uit o.a. ECO mode
voor gewoon werk op alleen de accu bijv.
In eco mode gaat alles uiteraard op de laagste kloktikken. Misschien heb jij ook wel een eco software lopen. Of zelfs een toets zoals acers aspire 5 en 7 series soms hadden. AL dan niet met de Fn toets combi.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 15-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

leonarddr schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:29:
Ik heb twee weken geleden een 14cl19 gekocht bij BTO. Tot nu toe niets anders dan ellende.
1. Ik heb bij bestelling een extra universele laptopaccu besteld. Deze bleek defect
2. Het wifibereik van de 14cl19 is waardeloos. Bij BTO gaf men aan dat dit het geval is bij alle 14cl19 modellen, een besparing van de fabrikant van de behuizing. Wel erkenden ze het probleem.
Na deze problemen heb ik mijn laptop ter garantie op laten halen (pick up and return) en heeft men handmatig de antene verlengt.
3. Vandaag mijn notebook terug ontvangen, na een half uur gebruik viel de laptop vanuit het niets uit en wilde deze ook niet aan. Na verloop van tijd werkte de laptop opnieuw, maar viel deze opnieuw uit bij een kleine beweging.

Conclusie, de 14cl19 van BTO is een enorme misser.
Vervelend te lezen dat er een nieuw probleem met de notebook is, Als het goed is is er al contact geweest en zijn er een aantal dingen in werking gezet om het te verhelpen.
De wireless antenne is niet verlengd maar is vervangen voor een ander exemplaar die langer is waardoor het bereik beter is, om misverstanden te voorkomen is dit een wireless artenne die "officieel" is en niet door ons in elkaar geknutseld is.

BTO Laptops&Desktop PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Gisteren ben ik langs geweest in de showroom van BTO, stonden me daar toch een aantal fijne laptops :P
Zelf heb ik dan een oude 17CL47 (P170EM) en die is, laten we PC zijn, niet bepaald mooi (maar wel retesnel en niet stuk te krijgen), maar tegenwoordig hebben ze (Clevo/BTO) toch wel heel luxe ogend apparaatjes!
Had ik niet zo mooi verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/siTzUqY38MoaZ5ZOIQsnxabr/medium.jpg

Helaas beetje wazige foto, zag ik achteraf pas :/

Anyway, ik was dus in de markt voor wat nieuws en dacht ik ga eens kijken met mijn vingers naar wat er te krijgen is (plaatjes van sites zeggen te weinig), maar eenmaal daar vertelde men mij dat er in november (+-) ook Clevo's/BTO's met GTX980M aan komen... ik wacht daar maar even op dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629679

Geen enkel probleem!

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 629679 op 24-10-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Helaas, na iets meer dan 2 jaar de 17CL47 te hebben, dan nu toch een rode streep door mijn beeldscherm heen.

Nu maar afwachten wat het zou zijn.
Videokaart is uitgesloten ( getest door een extern scherm aan te sluiten en de streep hier niet op te zien is )

Ik laat me verrassen met wat het is :P
Donderdagochtend de laptop langs brengen bij BTO. ligt nagenoeg op de route naar huis.

Voor de rest zeer tevreden over de laptop!

[ Voor 10% gewijzigd door WishmasterNL op 28-10-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Klinkt als een LCD failure. Simpel op te lossen en niet eens zo duur, helemaal als je het zelf doet met een schermpje van eBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:45

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Tijgert schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:36:
Klinkt als een LCD failure. Simpel op te lossen en niet eens zo duur, helemaal als je het zelf doet met een schermpje van eBay.
Ik kan wel het een en het ander zelf doen.
Alleen aan het scherm waag ik me liever niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Alleen aan het scherm waag ik me liever niet :P
Trust me, dat is peanuts

- Schroefjes uit het scherm aan de voorkant (onder de rubbertjes).
- Randjes oppoppen.
- Schroefjes aan de rand van het scherm er uit.
- Scherm er uit tillen en kabel voorzichtig lostrekken van het scherm (zit waarschijnlijk met plakband vast.
- Aflezen welk type scherm het is en zoeken op eBay.

Eventueel een ander type maar compatibel scherm kopen (zitten wel eens wat andere versienummers bij die gewoon werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovanoostveen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik vind de service niet goed.

LCD scherm binnen 1 jaar kapot omdat er schroeven ontbraken aan de binnenkant van het scherm (door te veel druk van het scharnier op de rand van het scherm is deze stuk gegaan).

Geen garantie krijg ik te horen. Had ik moeten melden..., is alleen niet zichtbaar aan de buitenkant ;)

Kosten: €228,-

Laptop ligt sinds week 41 bij BTO, nu nog steeds niet gerepareerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hoe weet je dat er schroeven missen en dat dat de oorzaak is?

Als iets binnen 1 jaar stuk gaat door een duidelijke fabrieksfout heb je altijd garantie.
Als je het niet van buiten kon zien is het al helemaal geen argument dat je het eerder had moeten melden.

Zelfs NA de 2 jaar garantie periode, als je kunt aantonen dat er een grote fabrieksfout in zit, kan je nog tot bepaalde hoogte garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottovanoostveen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-02-2024
Dit heeft BTO aan mij bevestigd.

Er ontbraken ook 2 schroeven aan de onderkant. Die heb ik zelf eerder aangedraaid.

Destijds toen ik had gezien dat er 2 schroeven aan de onderkant los zaten had ik de laptop voor controle terug moeten sturen. Dan had BTO kunnen constateren dat ook aan de binnenkant schroeven los hadden gezeten of ontbraken.

Apart verhaal, maar ok. Nu 3 weken verder nog geen laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Laptopschermen liggen denk ik niet los op een stapel daar, die laptops zijn barebones die opgevuld worden en dus al een scherm hebben. Mogelijk moeten ze het apart bestellen.
Als je echt zeker weet dat het onder garantie hoort te vallen dan moet je het escaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarmee je bedoelt?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 549182 op 31-10-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

waarmee je bedoelt?
Simpel, als je denkt dat je echt in je recht staat dan moet je je recht halen, als je het de moeite vindt.

Als je lid bent van DAS of een andere rechtsbijstandsverekering hebt.. Je kan bij de ombudsman klagen, bij een of andere branche klachtencommissie. Beetje zelf uit zoeken waar je met zo'n klacht terecht kan...
Bedenk wel dat je het moet kunnen aantonen en dat het tijd gaat kosten. Afhankelijk van je inkomen zullen de kosten erg meevallen, maar of je die tijd er aan kwijt wilt zijn als je nu al weet dat het zelf ook te fixen is...

Kijk eerst eens wat zo'n scherm kost on-line. Een groot aantal schermen heb je al in huis onder de 100 euro.

Maar probeer eerst nog eens met BTO in dialoog te gaan want ik me kan me bijna niet voorstellen dat men een duidelijke fabrieksfout niet onder de garantie vindt vallen.

Pagina: 1 ... 65 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.