Tip: zoek eens op wat het woord 'escaleren' betekent..............
Ik bedoel escaleren in de zin van de volgende stap nemen, het op een hoger niveau tillen.
Tip: als iemand je probeert te helpen moet je niet bijdehand gaan doen.
(Met deze houding begrijp ik wel waarom ze je een dikke vinger geven)
Tip: als iemand je probeert te helpen moet je niet bijdehand gaan doen.
(Met deze houding begrijp ik wel waarom ze je een dikke vinger geven)
[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 02-11-2014 01:03 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Dat kan netter
Dit is een computer-BTO-ervaringentopic. Ik denk dat we het daar bij moeten houden.
Laatste dat ik nog kwijt wil (en dan ben ik weer geheel ontopic) betreft een advies uit je bericht van 1 november, 20.19 uur. Daarin schrijf je dat (bijv.) bij de Ombusdman een klacht ingediend kan worden.
Een grotere onzin bestaat er niet. De Ombudsman behandelt alleen klachten die tegen de overheid / overheidsdienaars of semi overheidsinstanties zijn gericht, m.a.w. publiekrechtelijke instanties en nooit en te nimmer privaatrechtelijke instanties (zoals BTO is). Samengevat : een 101% onjuiste suggestie / advies.
En dan vind jij het gek dat er een vraag over je woordkeuze wordt gesteld.............?

Laatste dat ik nog kwijt wil (en dan ben ik weer geheel ontopic) betreft een advies uit je bericht van 1 november, 20.19 uur. Daarin schrijf je dat (bijv.) bij de Ombusdman een klacht ingediend kan worden.
Een grotere onzin bestaat er niet. De Ombudsman behandelt alleen klachten die tegen de overheid / overheidsdienaars of semi overheidsinstanties zijn gericht, m.a.w. publiekrechtelijke instanties en nooit en te nimmer privaatrechtelijke instanties (zoals BTO is). Samengevat : een 101% onjuiste suggestie / advies.
En dan vind jij het gek dat er een vraag over je woordkeuze wordt gesteld.............?
[ Voor 13% gewijzigd door Bolletje op 08-11-2014 20:10 ]
Ja prima eigenlijk, geen contact gehad maar was ook niet nodig, levering vind ik prima omdat ze die natuurlijk moeten samenstellen en zat binnen die 6 dagen een volledig weekend en de post levering zelf.PcManiaxx schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:38:
[...]
Ooh prima, rustig afwachten dan.
Goede ervaring gehad met BTO?
Als je eenmaal betaald hebt wil je natuurlijk de volgende dag alles in huis hebben, maar een week voor zoiets vind ik gewoon reeël.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Werkelijk? Al die moeite om zo te bekvechten met me over dat ik een naampje verkeerd gebruik? Omdat ik per abuis als voorbeeld Ombudsman noem samen met de branche klachtencommissie? Jij hebt grotere problemen dan enkel je laptop kerel als je zo met mensen om gaat die je proberen te helpen.betreft een advies uit je bericht van 1 november, 20.19 uur. Daarin schrijf je dat (bijv.) bij de Ombusdman een klacht ingediend kan worden.
Een grotere onzin bestaat er niet. De Ombudsman behandelt alleen klachten die tegen de overheid / overheidsdienaars of semi overheidsinstanties zijn gericht, m.a.w. publiekrechtelijke instanties en nooit en te nimmer privaatrechtelijke instanties (zoals BTO is).
Juist, 101%? Fouter dan fout? Dan zoek je toch lekker geen externe instantie die je kan helpen, ga lekker elders trollen. of moet de mod je weer manen je jets te koelen?Samengevat : een 101% onjuiste suggestie / advies.
Jouw vraag over dat je 'escaleren' niet begreep stelde je VOOR dat de Ombudsman ter sprake kwamen daarna vroeg je niks meerr en deed je enkel vreemd en onvriendelijk. Wel even de tijdslijn in de gaten houden en niet dingen omdraaien.En dan vind jij het gek dat er een vraag over je woordkeuze wordt gesteld.............?
Nu ga ik je maar negeren zodat je dit topic niet verder vervuilt want je bent niet relevant

Edit:
Persoonsverwisseling, it happens..

[ Voor 22% gewijzigd door Tijgert op 09-11-2014 13:44 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Heb je 'm al terug / hoe is het afgelopen?ottovanoostveen schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:02:
Dit heeft BTO aan mij bevestigd.
Er ontbraken ook 2 schroeven aan de onderkant. Die heb ik zelf eerder aangedraaid.
Destijds toen ik had gezien dat er 2 schroeven aan de onderkant los zaten had ik de laptop voor controle terug moeten sturen. Dan had BTO kunnen constateren dat ook aan de binnenkant schroeven los hadden gezeten of ontbraken.
Apart verhaal, maar ok. Nu 3 weken verder nog geen laptop.
De vorige 'schrijver' in dit topic verwarde jou met mij, want ik heb (gelukkig) geen problemen met mijn BTO'tje.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 11:58 ]
Hallo,
mijn 15cl35 wil niet meer verder opstarten dan het Bios Manufacturing screen van American Trends.
Ik krijg de kans niet om in de bios te geraken, want hij hangt ervoor al vast.
Acties die ik al ondernomen heb:
-Koeler zuiver gemaakt
-2x4Gb geheugen latjes om en om verwijderd, en beide verwijderd
-SSD schijf losgekoppeld
Zelfs geen beepend geluid als ik zowel de SSD en geheugenlatjes verwijder en opstart.
Zit ik met de gebakken peren?
mijn 15cl35 wil niet meer verder opstarten dan het Bios Manufacturing screen van American Trends.
Ik krijg de kans niet om in de bios te geraken, want hij hangt ervoor al vast.
Acties die ik al ondernomen heb:
-Koeler zuiver gemaakt
-2x4Gb geheugen latjes om en om verwijderd, en beide verwijderd
-SSD schijf losgekoppeld
Zelfs geen beepend geluid als ik zowel de SSD en geheugenlatjes verwijder en opstart.
Zit ik met de gebakken peren?
Dit al geprobeerd: de stroom eraf halen, en de grote batterij losmaken.teebee.2.0 schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:48:
Hallo,
[knip]
Dan een 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden?
Als dit niet werkt: weer alles eruit + de bios batterij eruit doen.
Dan weer 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden.
Dan weer alles vastmaken en proberen.
Baterij heb ik ook losgekoppeld, en de biosbatterij al een dag eruitgehaald.
Dacht dat ik ook de bios kon resetten met de jumpers, net zoals bij een pc, maar ik vind geen jumpers om te resetten
Dacht dat ik ook de bios kon resetten met de jumpers, net zoals bij een pc, maar ik vind geen jumpers om te resetten
Ik heb even in dit documentje zitten kijken. Misschien kan je mee kijken en kan je zelf iets vinden?teebee.2.0 schreef op zondag 09 november 2014 @ 13:00:
Baterij heb ik ook losgekoppeld, en de biosbatterij al een dag eruitgehaald.
Manual.pdf weliswaar.
http://www.btodownloads.n...Manual%20-%20Handleiding/
In de troubleshooting zie ik niets staan, en mobo layout ook al niet

Heb je alle toetsen geprobeerd? Als je enkel een opstartplaatje ziet staat er wellicht op de achtergrond, onzichtbaar, een boodschap met een toetsdrukverzoek vanwege een probleem.
Meest relevante zijn wel alle F toetsen en Delete.
Haal ook eens al je schijven en DVD lezer los, wellicht verslikt hij zich daar op.
Meest relevante zijn wel alle F toetsen en Delete.
Haal ook eens al je schijven en DVD lezer los, wellicht verslikt hij zich daar op.
Verschillende toetsen gebruikt, enkel TAB werkt zodat ik kan zien dat het een mobo is van American Trends.
En als je de harde schijf er uit haalt, zegt hij dan iets?
Nee, zelfs zonder HD, geheugenlatjes of batterijen zegt hij iets, geen enkele beep, enkel American Trends tekst.
Ergens een wedstrijd laptop gooien binnenkort?
Ongeveer aan jaar geleden heb ik voor mijn studie System and Network Engineer een nieuwe BTO laptop gekocht die aan een aantal eisen moest voldoen. Zo moest hij licht zijn omdat hij elke dag mee genomen wordt. Hij moet snel zijn voor de virtuele machines die er op draaien. Ook wilde ik er af en toe een klein spelletje op kunnen spelen. Met alle opties kwam ik uit op een laptop van rond de 1300 euro. Incl. 3 jaar garantie. Ook heb ik direct een passende rugzak gekocht voor het dagelijkse transport van de laptop. Met een apart vak voor de laptop.
Waarop mijn keuze is gevallen op de U.BOOK 15CL24 FULL HD IPS. Dit omdat hij aan de gestelde eisen voldeed met een mooi IPS scherm. Verder werd mij dit aangeraden door mijn collega's omdat deze een goede ervaring hebben met BTO. Plus ik vindt het fijn dat de eventuele reparatie in Nederland plaats vindt. Dit alles heeft mij de doorslag gegeven voor deze laptop.
Helaas ervaar ik vanaf het begin al verschillende problemen. Het begon als eerste met het uit elkaar vallen van de body. Dit kwam omdat de schroeven niet goed bevestigd waren en de bodemplaat van de bovenkap losgekomen is. De schroeven zijn echt uit de body gevallen. Ook verschenen er wel eens regenbogen over het scherm. Door een beetje met het scherm te wiebelen was het euvel verholpen.
Hiervoor heb ik hem opgestuurd naar BTO waar ze binnen een week de LCD kalen vervangen hebben en de schroeven opnieuw vast gezet hebben. Goede service dus!
Na een paar maanden begonnen dezelfde problemen zich weer voor te doen. Ook kraste de CPU fan tegen de behuizing. Waarop ik de laptop weer terug gestuurd heb. Uit onderzoek was gebleken dat de laptop niet correct geassembleerd was en volledig opnieuw geassembleerd moest worden. Ook diende het LCD paneel vervangen te worden om het probleem van de regenboog kleuren op te lossen. Ook dit was weer keurig binnen een week opgelost.
Helaas bleken de problemen hiermee niet opgelost. Want de laptop viel nog steeds uit elkaar in de rechter bovenhoek. Door dit probleem is de power connector ook losgekomen. Waarop de laptop weer opgestuurd is. Ze hebben toen het bovenste deel van de behuizing vervangen. Dit het gedeelte waar de schroeven van de bodemplaat in vast gezet worden en het geheel bij elkaar houd. Ook hier weer keurig in een week voor de reparatie. Alleen zijn ze vergeten de powerconnector vast te zetten.
Aangezien ik een drukke tijd heb met mijn studie kan ik de laptop niet elke keer een week missen. Dus het het probleem van de power connector maar voor lief genomen. Met een beetje friemelen laad de laptop gewoon op.
Helaas begonnen de problemen van de behuizing zich weer voor te doen. Ook beginnen de toetsen van het toetsenbord en het touchpad moeilijk te doen. Ook dien ik de powerknop degelijk in te drukken om hem aan te zetten. Dit kan te maken hebben met de nieuwe top cover.
Maar helaas is deze week mijn laptop uit mijn tas gevallen omdat de rits van het laptop vak niet goed dicht zat. Dus nu moet ik even kijken hoe ik dit financieel ga oplossen. Want dit is natuurlijk mijn eigen fout. Wat waarschijnlijk betekend dat de problemen en de kosten op de val worden geschoven. Over de verdere afhandeling zal ik jullie verder op de hoogte houden.
Maar zoals jullie begrijpen ben ik niet heel erg te spreken over de kwaliteit van BTO. Het kan zijn dat ik een maandag ochtend model heb ontvangen. Maar dit heeft er voor mij wel tot geleid, dat ik het vertrouwen in BTO heb verloren.
Waarop mijn keuze is gevallen op de U.BOOK 15CL24 FULL HD IPS. Dit omdat hij aan de gestelde eisen voldeed met een mooi IPS scherm. Verder werd mij dit aangeraden door mijn collega's omdat deze een goede ervaring hebben met BTO. Plus ik vindt het fijn dat de eventuele reparatie in Nederland plaats vindt. Dit alles heeft mij de doorslag gegeven voor deze laptop.
Helaas ervaar ik vanaf het begin al verschillende problemen. Het begon als eerste met het uit elkaar vallen van de body. Dit kwam omdat de schroeven niet goed bevestigd waren en de bodemplaat van de bovenkap losgekomen is. De schroeven zijn echt uit de body gevallen. Ook verschenen er wel eens regenbogen over het scherm. Door een beetje met het scherm te wiebelen was het euvel verholpen.
Hiervoor heb ik hem opgestuurd naar BTO waar ze binnen een week de LCD kalen vervangen hebben en de schroeven opnieuw vast gezet hebben. Goede service dus!
Na een paar maanden begonnen dezelfde problemen zich weer voor te doen. Ook kraste de CPU fan tegen de behuizing. Waarop ik de laptop weer terug gestuurd heb. Uit onderzoek was gebleken dat de laptop niet correct geassembleerd was en volledig opnieuw geassembleerd moest worden. Ook diende het LCD paneel vervangen te worden om het probleem van de regenboog kleuren op te lossen. Ook dit was weer keurig binnen een week opgelost.
Helaas bleken de problemen hiermee niet opgelost. Want de laptop viel nog steeds uit elkaar in de rechter bovenhoek. Door dit probleem is de power connector ook losgekomen. Waarop de laptop weer opgestuurd is. Ze hebben toen het bovenste deel van de behuizing vervangen. Dit het gedeelte waar de schroeven van de bodemplaat in vast gezet worden en het geheel bij elkaar houd. Ook hier weer keurig in een week voor de reparatie. Alleen zijn ze vergeten de powerconnector vast te zetten.
Aangezien ik een drukke tijd heb met mijn studie kan ik de laptop niet elke keer een week missen. Dus het het probleem van de power connector maar voor lief genomen. Met een beetje friemelen laad de laptop gewoon op.
Helaas begonnen de problemen van de behuizing zich weer voor te doen. Ook beginnen de toetsen van het toetsenbord en het touchpad moeilijk te doen. Ook dien ik de powerknop degelijk in te drukken om hem aan te zetten. Dit kan te maken hebben met de nieuwe top cover.
Maar helaas is deze week mijn laptop uit mijn tas gevallen omdat de rits van het laptop vak niet goed dicht zat. Dus nu moet ik even kijken hoe ik dit financieel ga oplossen. Want dit is natuurlijk mijn eigen fout. Wat waarschijnlijk betekend dat de problemen en de kosten op de val worden geschoven. Over de verdere afhandeling zal ik jullie verder op de hoogte houden.
Maar zoals jullie begrijpen ben ik niet heel erg te spreken over de kwaliteit van BTO. Het kan zijn dat ik een maandag ochtend model heb ontvangen. Maar dit heeft er voor mij wel tot geleid, dat ik het vertrouwen in BTO heb verloren.
Heey!! Wat ziet mijn oog?! Nieuwe videokaarten en ook nog een 3K scherm.
Sinterklaas staat gelukkig om de hoek
Sinterklaas staat gelukkig om de hoek

En ook de Bigfoot Killer N-202 is weer verkrijgbaar zo te zien
Is zo'n bigfoot nou echt zo bijzonder? Ik bedoel, die ene milliseconde zal een Koreaanse Pro gamer wat uitmaken, maar mij??
Ze zijn in mijn ervaring stabieler dan de Intel kaartjes. En de software is ook heel handig. Nooit meer met je firewall sleutelen omdat de killer software het in veel minder klikken doet.
Verwijderd
Dat niet alleen, maar iedereen die zich een beetje verdiept in netwerkkaartjes weet dat er meer is dan alleen een 'milliseconde' performancewinst bij het gamen.
Aandachtspunten die bij dit soort kaartjes zeker zo belangrijk zijn, zijn idd. de aangehaalde software, de optredende latency, de 'kracht' / ontvangstcapaciteit van de ontvanger en natuurlijk / vanzelfsprekend, de hoeveelheid data die per seconde overgebracht kan worden, al dan niet in samenhang met de eerder genoemde onderwerpen.
Het is niet voor niets dat de ene router de andere niet is en in diezelfde context is de ene wifi kaart de andere niet.
Op het w w w zijn meer dan voldoende artikelen te vinden waarin de verschillen tussen standaard kaartjes en die van Bigfoot worden besproken. Net zoals er natuurlijk veel meer uitstekende kaartjes te vinden zijn.
Aandachtspunten die bij dit soort kaartjes zeker zo belangrijk zijn, zijn idd. de aangehaalde software, de optredende latency, de 'kracht' / ontvangstcapaciteit van de ontvanger en natuurlijk / vanzelfsprekend, de hoeveelheid data die per seconde overgebracht kan worden, al dan niet in samenhang met de eerder genoemde onderwerpen.
Het is niet voor niets dat de ene router de andere niet is en in diezelfde context is de ene wifi kaart de andere niet.
Op het w w w zijn meer dan voldoende artikelen te vinden waarin de verschillen tussen standaard kaartjes en die van Bigfoot worden besproken. Net zoals er natuurlijk veel meer uitstekende kaartjes te vinden zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 11:57 ]
Hallo BTO Gebruikers,
Ik wil graag upgraden van W7 naar W8.1 op mijn BTO 17cl47 (7970M)
Ik heb dit al eens eerder geprobeerd (clean install).
Ik kon toen maar geen werkende driver vinden voor de switchable graphics Intel HD XXXX en de AMD HD 7970M
Heeft iemand enig idee welke driver(s) ik moet gebruiken?
Zelfs op Windows 7 vind ik het eng om de 7970M drivers te updaten, heb ook nog steeds drivers uit 2012 :c
Ik wil graag upgraden van W7 naar W8.1 op mijn BTO 17cl47 (7970M)
Ik heb dit al eens eerder geprobeerd (clean install).
Ik kon toen maar geen werkende driver vinden voor de switchable graphics Intel HD XXXX en de AMD HD 7970M
Heeft iemand enig idee welke driver(s) ik moet gebruiken?
Zelfs op Windows 7 vind ik het eng om de 7970M drivers te updaten, heb ook nog steeds drivers uit 2012 :c
Vervelend dat sommige mensen negatieve ervaringen hebben met BTO. Ik heb mijn 17CL37 met een 6970M uit juli 2011 nog altijd in gebruik en deze werkt uitstekend. Ik heb hem na drie maanden gebruik destijds terug moeten sturen omdat de laptop uitviel door oververhitting. Dit was binnen een paar dagen geregeld.
Uitval door oververhitting gebeurde na een paar maanden weer, en toen kwam ik erachter de je dit model gemakkelijk open kunt maken om de radiatoren stofvrij te maken. In de loop der jaren heb ik het apparaat dan ook om de drie maanden opengemaakt om hem stofvrij te maken en hij is verder probleemloos blijven werken. Ik neem dat iedere gaming laptop die actief lucht aanzuigt een professionele stofverzamelaar is.
Enige nadeel is en blijft dat de koeling onder load relatief luid is en de stroomadapter gigantisch is. Maar daar staat tegenover dat ik veel waar voor m'n geld heb gehad. Destijds was een soortgelijke laptop via Alienware iets van 30% duurder.
Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe versie van hetzelfde model in huis te halen: de 17CL56 met een GTX 980M. Het frappeert me dat zo'n ding nog altijd niet met een stoffilter geleverd wordt!! Dat zou een hoop gedoe schelen. Dat wordt weer iedere drie maanden openmaken en stofvrij maken.
Ik kijk met een schuin oog naar MSI notebooks van soortgelijke specs die weliswaar iets goedkoper zijn, maar die je waarschijnlijk niet zomaar openmaakt om de radiatoren schoon te maken. Ook worden die standaard geleverd met Windows 8.1, terwijl ik liever Windows 7 draai.
Uitval door oververhitting gebeurde na een paar maanden weer, en toen kwam ik erachter de je dit model gemakkelijk open kunt maken om de radiatoren stofvrij te maken. In de loop der jaren heb ik het apparaat dan ook om de drie maanden opengemaakt om hem stofvrij te maken en hij is verder probleemloos blijven werken. Ik neem dat iedere gaming laptop die actief lucht aanzuigt een professionele stofverzamelaar is.
Enige nadeel is en blijft dat de koeling onder load relatief luid is en de stroomadapter gigantisch is. Maar daar staat tegenover dat ik veel waar voor m'n geld heb gehad. Destijds was een soortgelijke laptop via Alienware iets van 30% duurder.
Ik zit er nu aan te denken om een nieuwe versie van hetzelfde model in huis te halen: de 17CL56 met een GTX 980M. Het frappeert me dat zo'n ding nog altijd niet met een stoffilter geleverd wordt!! Dat zou een hoop gedoe schelen. Dat wordt weer iedere drie maanden openmaken en stofvrij maken.
Ik kijk met een schuin oog naar MSI notebooks van soortgelijke specs die weliswaar iets goedkoper zijn, maar die je waarschijnlijk niet zomaar openmaakt om de radiatoren schoon te maken. Ook worden die standaard geleverd met Windows 8.1, terwijl ik liever Windows 7 draai.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Wat mij tegen staat met de msi's is dat ze maar 1 koelfan hebben, kijk dus goed of de configuratie die je gaat kiezen geen warmte issues gaat geven.
Al is het zo dat als je de koelpasta gewoon goed aanbrengt en hem stofvrij houdt dat het dan gewoon goed werkt.
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU
Als je een stoffilter hebt komt al het stof daar weer in, dan kan daar ook geen lucht meer door. Dus dan moet je hem alsnog openmaken. Het systeem van de p150sm (niet de a versie) vind ik beter. De fans zitten magnetisch op zijn plaats en kan je er gewoon uit nemen: klep open (4 Phillips schroeven), klepje van fan open (4 Phillips schroeven) (*2 fans) en klaar. Dan kan je gewoon de fan apart afkuisen. Aan de koelvinnen kun je dan zeer eenvoudig aan omdat er geen fan in de weg zit.Arrahant schreef op woensdag 26 november 2014 @ 13:35:
knip
knip
Zo werkt het ook in de mijne! Toch zou het makkelijk zijn als je alleen de behuizing hoeft open te maken, het stoffilter aan de binnenkant verwijderd, en die schoonmaakt. Zodat je de behuizing van de fans niet hoeft los te maken en ook niet tussen de spijlen van de radiator hoeft te peuteren met een mini borsteltje.gangsta_playa schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:49:
[...]
Als je een stoffilter hebt komt al het stof daar weer in, dan kan daar ook geen lucht meer door. Dus dan moet je hem alsnog openmaken. Het systeem van de p150sm (niet de a versie) vind ik beter. De fans zitten magnetisch op zijn plaats en kan je er gewoon uit nemen: klep open (4 Phillips schroeven), klepje van fan open (4 Phillips schroeven) (*2 fans) en klaar. Dan kan je gewoon de fan apart afkuisen. Aan de koelvinnen kun je dan zeer eenvoudig aan omdat er geen fan in de weg zit.
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Perslucht (gedroogd en niet geolied) werkt ook hoorArrahant schreef op zondag 30 november 2014 @ 01:18:
[...]
Zo werkt het ook in de mijne! Toch zou het makkelijk zijn als je alleen de behuizing hoeft open te maken, het stoffilter aan de binnenkant verwijderd, en die schoonmaakt. Zodat je de behuizing van de fans niet hoeft los te maken en ook niet tussen de spijlen van de radiator hoeft te peuteren met een mini borsteltje.
Beste,
Ik heb een X•BOOK 15CL56 - GTX met een Nvida Geforce 770M GTX, ik kijk op de support site van BTO maar de drivers zijn vrij oud. Welke drivers kan ik gebruiken voor dit notebook? Mijn ervaring is dat niet alle nvidia drivers "Passend" volgens nvidia ook daadwerkelijk werken...
groeten en alvast bedankt.
Ik heb een X•BOOK 15CL56 - GTX met een Nvida Geforce 770M GTX, ik kijk op de support site van BTO maar de drivers zijn vrij oud. Welke drivers kan ik gebruiken voor dit notebook? Mijn ervaring is dat niet alle nvidia drivers "Passend" volgens nvidia ook daadwerkelijk werken...
groeten en alvast bedankt.
Hierbij een waarschuwing. Op marktplaats wordt op dit moment getracht mijn gestolen 15CL56 te verkopen.
Eh.. politie bellen?
Ik was dus in de markt voor een nieuwe gaming laptop met een GTX980 en ik stuntelde per toeval op een kek nieuw Clevo modelletje, de P670SG
Een HEUL poepie anders dan de P170/P150 modellen. Chiclet toetsenbord, flink dunner, grotendeels legering behuizing... gewoon mooi.
Helaas wel alles op het mobo vastgesoldeerd, maarja, kan niet alles hebben... scheelt wellicht wat in prijs.
Gezien BTO's eigenlijk Clevo's zijn dacht ik eens met mijn vingers te gaan kijken bij ze als ik eens in de buurt was. 'Helaas' hadden ze enkel de 15.6" op voorraad, maar men zei dat de 17.1" er ook heel snel aan kwam...
Kerst staat voor de deur!
Ik was dus in de markt voor een nieuwe gaming laptop met een GTX980 en ik stuntelde per toeval op een kek nieuw Clevo modelletje, de P670SG
Een HEUL poepie anders dan de P170/P150 modellen. Chiclet toetsenbord, flink dunner, grotendeels legering behuizing... gewoon mooi.
Helaas wel alles op het mobo vastgesoldeerd, maarja, kan niet alles hebben... scheelt wellicht wat in prijs.
Gezien BTO's eigenlijk Clevo's zijn dacht ik eens met mijn vingers te gaan kijken bij ze als ik eens in de buurt was. 'Helaas' hadden ze enkel de 15.6" op voorraad, maar men zei dat de 17.1" er ook heel snel aan kwam...
Kerst staat voor de deur!
[ Voor 94% gewijzigd door Tijgert op 07-12-2014 22:14 ]
Politie bellen is op dit moment niet iets wat ik iemand zou aanraden op dit moment. De ongelofelijke onwetendheid die ik bij hen tegenkom doet mij vermoeden dat de misdaden die in dit land opgelost worden het resultaat is van een heel klein en onbereikbaar groepje wel-competente mensen en dat de misdaden die wel opgelost worden echt alleen maar het topje van een reuzachtige ijsberg zijn van misdrijvenn die zonder enig gevolg ten uitvoer worden gebracht.
Je hebt altijd te maken met een dark number. Maar dat neemt niet weg dat je de diefstal van je laptop niet zou moeten aangeven! Als we stoppen met aangifte doen wordt het nog lastiger om de misdaad te bestrijden. De politie heeft toch een slachtoffer nodig die melding maakt van zijn/haar schade!VorCha schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:11:
Politie bellen is op dit moment niet iets wat ik iemand zou aanraden op dit moment. De ongelofelijke onwetendheid die ik bij hen tegenkom doet mij vermoeden dat de misdaden die in dit land opgelost worden het resultaat is van een heel klein en onbereikbaar groepje wel-competente mensen en dat de misdaden die wel opgelost worden echt alleen maar het topje van een reuzachtige ijsberg zijn van misdrijvenn die zonder enig gevolg ten uitvoer worden gebracht.
Hoe en waar heeft de diefstal plaatsgevonden? Hou daarnaast Marktplaats continu in de gaten. Of weet je min of meer zeker dat een bepaalde advertentie jouw laptop betreft? Aan je eerste reactie te lezen lijkt dit het geval te zijn. Op het moment dat je de politie belt en zegt dat advertentie X jouw laptop betreft gaan ze er toch wel achteraan, hoop ik?
Ik vind het hoogst onverantwoordelijk en rondweg stuitend dat jij het normaal vindt om iemand af te raden bij een misdrijf de politie te bellen.Politie bellen is op dit moment niet iets wat ik iemand zou aanraden op dit moment.
Dat gezegd hebbende ga ik er zelf van uit dat je de laptop wilt 'kopen' en wat mensen als backup mee neemt voor als het ECHT van jou is, inclusief een belletje naar de politie voor een 'I told you so'.
Ik en mijn 'hulpje' willen wel assisteren.
Edit+p.s.:
Ik ben hier op Tweakers eens opgelicht voor 220 euro.
Aangifte gedaan, bewijzen geleverd. Ik was niet de enige, jongen gearresteerd, jongen voor de rechter, ik mijn geld terug en hij in de bak. Presto.
Had ik mijn mond gehouden en bleef ik thuis mokken en deed iedereen dat dan deed hij dat nu nog en lachtte hij zich suf.
[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 08-12-2014 21:18 ]
Amen to that! Altijd gelijk aangifte doen bij diefstal!!Tijgert schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:15:
[...]
Had ik mijn mond gehouden en bleef ik thuis mokken en deed iedereen dat dan deed hij dat nu nog en lachtte hij zich suf.
Stop, ik heb nergens bedoeld te zeggen dat je niet de politie moet bellen, sterker nog, ik krijg op dit moment nog net niet te horen; 'Oh, bent u het weer'Tijgert schreef op maandag 08 december 2014 @ 21:15:
[...]
Ik vind het hoogst onverantwoordelijk en rondweg stuitend dat jij het normaal vindt om iemand af te raden bij een misdrijf de politie te bellen.
Ja je moet altijd bellen, daar sta ik nog steeds achter. Maar gezien de effort die de politie op dit moment levert, raad ik je wel aan om te zorgen dat je over een sterke dosis geduld beschikt.
Ik ben opgelucht om te lezen dat jij uiteindelijk je geld terug gezien hebt, dat geeft een mens hoop.
Sidenote, ik ben zelf enige tijd ambtenaar in dienst geweest van vtsPN. Alleen al daarom vind ik dat ik verplicht ben om vertrouwen te hebben in het politieapparaat.
Het kan echter in mijn ogen geen kwaad om je onvrede te uiten over iets, wellicht dat er iets toch verbetert. En ik ben echt best wel boos en teleurgesteld op dit moment.
Dit begint of topic te raken, mijn excuus daarvoor.
Naja, dan wordt de soep wellicht iets minder heet gegeten. Feit blijft wel dat for evil to triumph all it takes is for good men to do nothing.
Ben ik helemaal met je eens, en daarom ben ik dus juist wel bezig.Tijgert schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:00:
Naja, dan wordt de soep wellicht iets minder heet gegeten. Feit blijft wel dat for evil to triumph all it takes is for good men to do nothing.
Jullie houden het nog even van mij tegoed, maar ik ben zelf zo veel mogelijk onderzoek aan het doen. Tot nu toe ben ik al 2 mensen tegen gekomen waarvan gegevens werden misbruikt. Ik wil niet te veel loslaten van wat ik gevonden heb, vind en nog denkt te vinden. Maar wanneer ik mijn BTO terug hebt dan zet ik het wel online waarschijnlijk.
Op www.opgelichtopinternet.nl heb ik veel info gevonden. Er was zelfs al een topic over dit heerschap en het heeft dan ook sterk bijgedragen aan het 'oplossen' daar uiteindelijk de dader EN zijn curator op het forum zaten om de mensen schadeloos te stellen.
Voor iedereen met de killer kaarten: nieuwe downloads
(je kan nu per wifi netwerk een max snelheid opgeven en de app-prioriteiten downloaden in de software zelf zonder dat de hele suite moet geupdate worden)
http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/
v1.1.48.1376
Werkt al een maand perfect op men 1202
Aan bto: misschien de drivers op de site bijwerken met deze versie
http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/
v1.1.48.1376
Werkt al een maand perfect op men 1202
"Ladies and gentlemen.. we've got him!" 
Wat dan? Nou, mijn nieuwe P670SG oftewel de BTO 17CL62. 980Mmmmmmmm wat lekker
Ervaringen voor de liefhebbers komen er aan!
Wat dan? Nou, mijn nieuwe P670SG oftewel de BTO 17CL62. 980Mmmmmmmm wat lekker
Ervaringen voor de liefhebbers komen er aan!
Verwijderd
Het is enorm lastig te vinden, maar ik heb een tijd geleden BTO gevraagd over het upgraden van mijn GPU.
Het antwoord was, dat kan wel maar wss kan die de extra hitte niet aan, maar voorzover ik weet draaid een 970/980m koeler als mijn 765m... Dus behalve de kosten van een nieuwe gpu, wat zijn de problemen hiervan?
Het antwoord was, dat kan wel maar wss kan die de extra hitte niet aan, maar voorzover ik weet draaid een 970/980m koeler als mijn 765m... Dus behalve de kosten van een nieuwe gpu, wat zijn de problemen hiervan?
Check! gaan we wat mee doen.gangsta_playa schreef op donderdag 11 december 2014 @ 19:56:
Edit; nieuwe versie staat op onze website. http://btodownloads.nl/in...01103%20-1202%20-%201525/
De meeste GTX 765M modellen zijn niet met een MXM module verkocht, indien er geen MXM module inzit kan de upgrade niet, dit lijkt mij eerder de reden.Verwijderd schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:23:
Het is enorm lastig te vinden, maar ik heb een tijd geleden BTO gevraagd over het upgraden van mijn GPU.
[ Voor 9% gewijzigd door BTO_USER op 15-12-2014 23:02 ]
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Verwijderd
Mhh vandaar, ja op het moment van contact waren jullie behoorlijk druk en werd het gesprek redelijk snel stopgezet (begrijpelijk, geen klachtBTO_USER schreef op maandag 15 december 2014 @ 15:55:
[...]
Check! gaan we wat mee doen.
[...]
De meeste GTX 765M modellen zijn niet met een MXM module verkocht, indien er geen MXM module inzit kan de upgrade niet, dit lijkt mij eerder de reden.
Het probleem is meer de bios ondersteuning. Mijn oude P170EM (17CL47) kan ook gewoon een 980m aan omdat het een MXM module is, maar de bios snapt dat niet want kent het niet.
Er zijn home-brew biossen die dat wellicht kunnen, maar zo'n kaart kost los honderden euro's en dat is wat gortig voor een probeersel, kan je beter helemaal upgraden.
(en eerlijk gezegd ben ik redelijk ondersteboven van wat Clevo nu produceerd vergeleken met vroeger, wat een mooi apparaat.. foto's volgen)
Er zijn home-brew biossen die dat wellicht kunnen, maar zo'n kaart kost los honderden euro's en dat is wat gortig voor een probeersel, kan je beter helemaal upgraden.
(en eerlijk gezegd ben ik redelijk ondersteboven van wat Clevo nu produceerd vergeleken met vroeger, wat een mooi apparaat.. foto's volgen)
[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 16-12-2014 18:42 ]
Verwijderd
Volgens mij heb je wat hulp nodig met meten?Tijgert schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:31:
Yumyum gimme some
Nog geen inch dik en een GTX980m erin, tijgert blij
P670SG aka 17CL62
Maar ach, wat scheelt het? Het is maar net waar je blij mee bent.
Oops, in mijn jeugdig enthousiasme keek ik even naar het 15.6" model (de GTX970 dan, die GTX980 is dan weer wat dikker).
Duizend excuses
Neemt niet weg dat ik idd wel blij mee ben ja, lijkt wel een hele nieuwe weg voor Clevo laptops.
Duizend excuses
Verwijderd
Hallo, ik heb de 15CL58 (i7 4710MQ, 8 GB RAM, hybride harddisk van 1 TB aan 5400 rpm, GTX 960) en heb eens PC Mark 7 laten draaien. Mijn score was 4200 punten, maar een review 15CL58 op hardware.info scoort ie 5500 punten! Hij heeft wel SSD en 16 GB ram daar, maar dit kan toch niet zoveel verschil zijn? Scheelt er iets aan mijn systeem of is het gewoon omdat de review van augustus dateert, dat de hardware zodanig al is geëvolueerd dat hij daarom veel minder scoort? Heeft iemand 15CL58/17CL58 met gelijkaardige configuratie die misschien eens PCMark7 wil laten draaien?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
@Stubborn
Als je er vanuit gaat dat een SSD zeker enkele malen sneller is dan een 5400rpm schijf en dat PC Mark 7 niet op je hybride deel van je SSHD draait omdat dit niet frequent voorkomt, denk ik dat je wel de verklaring te pakken hebt?
Kijk eens bij PC Mark naar een collega met een Clevo W355 serie met vergelijkbare hdd? Wellicht dat je dan wel redelijk goed in balans bent?
Als je er vanuit gaat dat een SSD zeker enkele malen sneller is dan een 5400rpm schijf en dat PC Mark 7 niet op je hybride deel van je SSHD draait omdat dit niet frequent voorkomt, denk ik dat je wel de verklaring te pakken hebt?
Kijk eens bij PC Mark naar een collega met een Clevo W355 serie met vergelijkbare hdd? Wellicht dat je dan wel redelijk goed in balans bent?
Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL
Verwijderd
Ik probeer nu mijn Clevo/alternate/bto 17cl58 (i7, gtx765m) te verbinden met 2 schermen, waarvan 1 21:9 2560x1080 over de HDMI, en de tweede op vga. Hij ziet wel schermen, maar op het vga scherm komt niks te voorschijn? Weet iemand hier een oplossing op? En vooral hoe het eruit moet zien in configuratie scherm?
http://puu.sh/dHJst/7dcd1b4b4e.png http://puu.sh/dHJt5/f9c35b167a.png
nog gekker. Tijdens opstarten herkende hij de vga wel, en liet het BTO scherm daarop zien, maar daarna gaat die weer naar zwart en zit alles op de 21:9...
http://puu.sh/dHJst/7dcd1b4b4e.png http://puu.sh/dHJt5/f9c35b167a.png
nog gekker. Tijdens opstarten herkende hij de vga wel, en liet het BTO scherm daarop zien, maar daarna gaat die weer naar zwart en zit alles op de 21:9...
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 14:30 ]
Volgens mij moet je in de display config 3 schermen zien staan die je kan slepen al naar waar je je muis over de randen wilt duwen, zoals op je plaatje. maar ik zie maar 2 displays geactiveerd, de andere zijn zwart..
Ik heb eigenlijk (nog steeds
) het probleem dat mijn scherm vreemde kleuren geef. Tegenwoordig komt het bijna altijd voor, en ik kan het niet meer oplossen door de laptop op een oneffen ondergrond te plaatsen
Wat er gebeurt is dat op het scherm een kleur precies de overhand neemt als er aan het scherm bewogen wordt, of de laptop zelf bewogen wordt. Er komt dan een rood of groen raster op het scherm (veranderd van kleur als je met de basis beweegt, of op een kant naast het toetsenbord druk zet), die de andere kleuren overstemt. Ook de pixels zijn hier dan duidelijk zichtbaar.
Ik dacht eerst dat het een koelingsprobleem was, maar de graka blijft op idle rond de 40-45 graden, en onder load niet meer dan 85.
Volgende verdachte was het scherm zelf, maar aangezien het soms goed gaat, en het probleem zich voordoet 'vanuit' de basis, denk ik dat het de connectie tussen het scherm en de laptop moet zijn. Is dit makkelijk bereikbaar? Ik heb de service manual opgezocht, maar daar staat niet meteen informatie in over de link met het scherm. Het gaat overigens om een 17cl37.
Ik kan hem ook opsturen, maar ik vrees een beetje voor de kostprijs, en dan ben ik hem waarschijnlijk enkele weken kwijt...

Wat er gebeurt is dat op het scherm een kleur precies de overhand neemt als er aan het scherm bewogen wordt, of de laptop zelf bewogen wordt. Er komt dan een rood of groen raster op het scherm (veranderd van kleur als je met de basis beweegt, of op een kant naast het toetsenbord druk zet), die de andere kleuren overstemt. Ook de pixels zijn hier dan duidelijk zichtbaar.
Ik dacht eerst dat het een koelingsprobleem was, maar de graka blijft op idle rond de 40-45 graden, en onder load niet meer dan 85.
Volgende verdachte was het scherm zelf, maar aangezien het soms goed gaat, en het probleem zich voordoet 'vanuit' de basis, denk ik dat het de connectie tussen het scherm en de laptop moet zijn. Is dit makkelijk bereikbaar? Ik heb de service manual opgezocht, maar daar staat niet meteen informatie in over de link met het scherm. Het gaat overigens om een 17cl37.
Ik kan hem ook opsturen, maar ik vrees een beetje voor de kostprijs, en dan ben ik hem waarschijnlijk enkele weken kwijt...
Verwijderd
Dat dacht ik ook, heb echt alle mogelijke dingen geprobeerd (afaik) maar kom er niet uit. Misschien dat @BTO_user iets weet?Tijgert schreef op woensdag 24 december 2014 @ 15:26:
Volgens mij moet je in de display config 3 schermen zien staan die je kan slepen al naar waar je je muis over de randen wilt duwen, zoals op je plaatje. maar ik zie maar 2 displays geactiveerd, de andere zijn zwart..
Stuur even een mailtje naar onze support afdeling, die zullen het dan even bekijken > klik.
@Tijgert hoe zijn je ervaringen inmiddels met je nieuwe BTO 17CL62? Ik ben wel benieuwd, want ik twijfel tussen die en een MSI GS70 Stealth Pro. Hoe is de bouwkwaliteit bijvoorbeeld van de BTO?
Nou, ik had geen flauw idee dat ik dit apparaat zo fantastisch zou vinden, eerlijk waar.@Tijgert hoe zijn je ervaringen inmiddels met je nieuwe BTO 17CL62? Ik ben wel benieuwd, want ik twijfel tussen die en een MSI GS70 Stealth Pro. Hoe is de bouwkwaliteit bijvoorbeeld van de BTO?
Het lijkt gewoon bijna geen Clevo apparaat, wat een verschil met vroeger.
Er komt nog een hele review aan, maar die heeft door een sterfgeval wat vertraging opgelopen.
Wat ik wel even kan highlighten is het volgende:
De behuizing is bijzonder mooi en stevig en vooral dun! Hij lijkt dan ook heel erg breed, maar dat istie niet, hij is gewoon erg dun. Toch koelt het systeem uitstekend want de CPU tikt op 8 cores tegen de 34x aan onder volduurbelating en blijft dan netjes onder 95 graden met een verbruik van 47W (kamertemperatuur was 23 graden). (ondervolten kan trouwens ook en dan is hij nog wat koeler).
De 980m is even snel als een 970 DESKTOP, gekker kan het haast niet worden. Je kan hem nog wat overklocken ook (135MHz max er bij) en je doet niet onder voor een bovengemiddelde gaming desktop.
De temperatuur blijft schrikbarend laag, max 75 graden.. gewoon jammer dat verder overclocken niet kan (nog niet).
De GS70 is geloof ik voor hetzelfde geld enkel een 970m zag ik?
Het toetsenbord is een absolute topper. Chiclet met precies de juiste travel en weerstand, ik kan er geen enkel verbeterpunt op bedenken. De verlichting is enkel wit maar kan uit, fel of gedimmed worden. Vroeger had ik een kleurentoestenbord, maar na een uur spelen zette ik een kleur en die bleef er twee jaar op staan dus veel heb je er niet aan.
Het touchpad is ook veel beter. Goede frictie en de randen voel je net wel. Het is ook vrij groot voor een laptop en dat 'muist' erg fijn.
De bouwkwaliteit is absoluut prima, stevig en toch geen stuk steen. Je kan het beste even bij BTO langs gaan om met je vingers te kijken, dat deed ik ook en het trok mij meteen over de streep.
Heb ik dan niks te zeiken? Jawel, het scherm is goed/mooi genoeg voor een standaard TN paneel, maar de 17.3" variant kent geen 3K of 4K of zelfs IPS optie omdat ze LVDS gebruiken om aan te sturen. De 15.6" heeft die opties wel met eDP.
Enkel LG heeft IPS voor de 17.3" (35ms!), maar dat past dan weer niet vanwege een proprietary aansluiting.
Voordeel is wel dat het FHD scherm wat er in zit lage responstijden heeft van 2 en 6ms (Zie ChiMei op Panelook) waardoor je met gamen goed gebruik kan maken van de 60Hz verversingsfrequentie, en dat is eigenlijk ook waar je die 980m voor hebt.
Het is wel beetje een zeikpuntje van niks, helemaal daar Clevo/BTO er niks aan kan doen, er bestaan gewoon geen 17.3" schermen van 3K of 4K of zelfs IPS wat erin past, dus dan bestaat er geeneens een optie.
Verder is de poortlayout niet ideaal omdat men besloten heeft haast niks aan de achterkant te plaatsen en is de exhaust van de CPU aan de linker zijkant terwijl die van de GPU wel aan de achterkant is. Maar alles zal z'n reden hebben.
Oh, en Windows 8.1 heeft de scrollfunctie van de touchpad omgedraaid (Apple na-apers) wat BLOEDirritant is en de laatste officiele drivers die Clevo/BTO meegeeft heeft geen boxje om dat om te draaien. Oudere 16.x serie drivers hebben dat wel, maar nu je dat weet is dat geen issue. Was trouwens toch geen Clevo ding maar een Windows ding.
Verder is het wel handig om te weten dat upgraden van de CPU en de GPU niet mogelijk is omdat ze vastgesoldeerd zitten op het moederbord. Dat is ook de reden dat het allemaal dunner en goedkoper kan tegenwoordig. Nadeel is wel dat als er iets goed stuk gaat je hele moederbord er aan is, maar daar heeft onze lieve heer garantie voor uitgevonden. Let wel dat ook de GS70 van binnen alles heeft vastgesoldeerd.
Hehe, toch iets langer geworden dan gepland
Je koopt je er geen buil aan
[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 30-12-2014 16:39 ]
Eerder gelijk aan een GTX 780. (GTX 970 is zowat gelijk aan een GTX 780 Ti)Tijgert schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 16:21:
[...]
De 980m is even snel als een 970 DESKTOP, gekker kan het haast niet worden. Je kan hem nog wat overklocken ook (135MHz max er bij) en je doet niet onder voor een bovengemiddelde gaming desktop.
De temperatuur blijft schrikbarend laag, max 75 graden.. gewoon jammer dat verder overclocken niet kan (nog niet).
"A 60fps average is met or exceeded in most games here, with the card falling just shy of last year's GTX 780. It wasn't so long ago that this was a top-end card and the fact that the same level of performance is now available on mobile is phenomenal."
http://www.eurogamer.net/...ator-gt72-gtx-980m-review
maar wel ongelooflijk dat dit op een laptop mogelijk is
Ja je hebt gelijk, de overgeklockte 980m is nagenoeg gelijk aan een desktop 970m.
Nog steeds verbluffend dat dit nu kan als je de koelconstructies ziet van bepaalde desktopkaarten.
Er schijnen met unlockte biossen al overclocks gehaald te worden die aanschurken tegen normale GTX980 prestaties.
Nog steeds verbluffend dat dit nu kan als je de koelconstructies ziet van bepaalde desktopkaarten.
Er schijnen met unlockte biossen al overclocks gehaald te worden die aanschurken tegen normale GTX980 prestaties.
[ Voor 24% gewijzigd door Tijgert op 30-12-2014 19:12 ]
@Tijgert bedankt! Top dat je zo even uitgebreid je ervaringen hebt willen delen. Doet mij wel sterk neigen richting de BTO, maar dan met een 970m erin. Waar komt eigenlijk je uiteindelijke review te staan?
In ieder geval sterkte met je sterfgeval en super dat je zo snel wilde reageren.
In ieder geval sterkte met je sterfgeval en super dat je zo snel wilde reageren.
De review post ik natuurlijk hier in dit topic en ik denk ook een normale product review als hij in de PW te vinden is. Ik doe het dan wel gewoon in het Nederlandsch omdat er internationaal al reviews in het Engels te vinden zijn.
@Tijgert, pricewatch: BTO X-Book 17CL62 we wachten met spanning af
Volgens mij zijn alle USB poorten (4 stuks) 3.0, 2.0 zit er niet op... da's zoooo 2014
[ Voor 5% gewijzigd door Tijgert op 05-01-2015 13:47 ]
Lijkt een foutje te zijn, moet inderdaad 4 x USB 3.0 zijn.
Zojuist aangepast.
Zojuist aangepast.
zeg vraagje. ik start zojuist mijn bto op ('BTO 17CL37 i7-2720QM/8GB/HD6990M )
En nu begint hij binnen enkele seconde te piepen. en gaan er drie leds kniperen van het toetsenbord. (beeld etc is wel normaal. Hij doet gewoon zijn ding. Hangt aan de lader. Maar valt dan spontaan uit. Enig idee hier?
En nu begint hij binnen enkele seconde te piepen. en gaan er drie leds kniperen van het toetsenbord. (beeld etc is wel normaal. Hij doet gewoon zijn ding. Hangt aan de lader. Maar valt dan spontaan uit. Enig idee hier?
Wordt ie warm? Kan warmte issue zijn, waardoor hij uitvalt vanwege oververhittingsgevaar?
Of teveel stof in de ventilatoren?
PS. Hoe piept de bios? Kort-kort-kort, lang-lang-lang of op een andere manier?
Of teveel stof in de ventilatoren?
PS. Hoe piept de bios? Kort-kort-kort, lang-lang-lang of op een andere manier?
nee wordt niet te warm. nieuwe koelpasta zit er op. ventilatoren en radiatoren zijn schoon.
drie lange piepjes met een tussenpoos van een twee seconde dan weer drie etc. etc
bios van vga geupdate en bios van laptop geupdate. probleem blijft. ook als ik in dos boot of gewoon in bios boot.
drie lange piepjes met een tussenpoos van een twee seconde dan weer drie etc. etc
bios van vga geupdate en bios van laptop geupdate. probleem blijft. ook als ik in dos boot of gewoon in bios boot.
[ Voor 25% gewijzigd door X-Tripiot op 09-01-2015 13:24 ]
Hmmm, lastige kwestie, het kan zijn dat de pasta niet goed zit, maar er is ook een kans dat er een ram module niet goed is, wellicht dat je dat eerst kan testen? Ram er uit halen en per stuk testen of het probleem terugkomt?X-Tripiot schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 09:14:
nee wordt niet te warm. nieuwe koelpasta zit er op. ventilatoren en radiatoren zijn schoon.
Hallo, ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe laptop, en heb hierbij de BTO 17CL62 op het oog.
Door de review van @Tijgert ben ik zo goed als verkocht voor bovenstaand model!
Nu zag ik in de TS dat sommige dealers lagere prijzen hebben dan de BTO site.
Weten jullie misschien welke dealers dit zijn? Ik heb via Google alleen Laptop Plus gevonden:
http://www.laptopplus.nl/...980-full-hd-quad/1029208/
Weten jullie misschien welke dealers dit zijn? Ik heb via Google alleen Laptop Plus gevonden:
Dat is er in ieder geval een. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Notebooktotaal.nl van Roberto.Chrisiesmit93 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:25:
Hallo, ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe laptop, en heb hierbij de BTO 17CL62 op het oog.
roberto neemt zelf ook alle tijd voor je als je hem even belt, en helpt je evt ook om keuzes te maken
Top bedankt, daar zat ik nou net op te wachten
Ik heb sinds augustus 2014 een P•BOOK 15CL54 QUAD IPS gekocht bij BTO.
Bij aankomst leek in eerste instantie alles in orde en de boel functioneerde naar behoren. Na verloop van tijd begonnen de schroeven uit de behuizing te vallen, in eerste instantie dacht ik dat ik misschien een slecht exemplaar had ontvangen maar een kennis die precies het zelfde model had besteld had hier ook last van.
De temperatuur van de ssd vond ik ook nogal aan de hoge kant, deze werd soms wel 70 graden..
Uiteindelijk maar besloten om de schroeven er zelf terug in te draaien aangezien ik de laptop op dat moment niet kon missen. Een paar weken later weer het zelfde verhaal alleen was toen ook de ram module defect, ik ben van mening dat de assemblage en de kwaliteit van de behuizing ondermaats is. zeker voor het bedrag van ongeveer 1200 euro.
Volgende keer toch een Asus of Lenovo
Bij aankomst leek in eerste instantie alles in orde en de boel functioneerde naar behoren. Na verloop van tijd begonnen de schroeven uit de behuizing te vallen, in eerste instantie dacht ik dat ik misschien een slecht exemplaar had ontvangen maar een kennis die precies het zelfde model had besteld had hier ook last van.
De temperatuur van de ssd vond ik ook nogal aan de hoge kant, deze werd soms wel 70 graden..
Uiteindelijk maar besloten om de schroeven er zelf terug in te draaien aangezien ik de laptop op dat moment niet kon missen. Een paar weken later weer het zelfde verhaal alleen was toen ook de ram module defect, ik ben van mening dat de assemblage en de kwaliteit van de behuizing ondermaats is. zeker voor het bedrag van ongeveer 1200 euro.
Je zegt zelf al dat je maat hetzelfde model had, blijkbaar een probleem met dat model of die batch?
Autofabrikanten hebben ook wel eens een model wat zo naar de schroothoop kan. Onhandig en onprettig, zeer zeker, maar ook zeker geen standaard.
Is het toen wel opgelost?
Autofabrikanten hebben ook wel eens een model wat zo naar de schroothoop kan. Onhandig en onprettig, zeer zeker, maar ook zeker geen standaard.
Vervelend te lezen dat er problemen met de notebook zijn, neem aub contact op met onze support afdeling om het te laten verhelpen.jasperattema schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:23:
Ik zou toch echt ff samen met BTO dit probleem aanpakken. Je hebt garantie, dus weinig gedoe.jasperattema schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:23:
Ik werk nu ruim 3,5 jaar op dezelfde BTO laptop en heb weinig te klagen! Ik zou dus juist zeggen dat de bouwkwaliteit toppie is!
Mijn laptop is nog in reparatie, de laptop van die vriend van me is nog gewoon thuis aangezien hij een tentamenweek heeft.Tijgert schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:20:
Je zegt zelf al dat je maat hetzelfde model had, blijkbaar een probleem met dat model of die batch?
het RMA beleid kan ik dus nog niet beoordelen, hoop echter dat het vlot verloopt aangezien ik bezig was met een project..
Heeft er iemand nog leuke ervaringen met de nieuwe modellen??
Ik overweeg sterk om de 15" P650SG te halen! Voor 100 euro meer kan het ook de P670SG zijn of de P751ZM.. keuzes keuzes keuzes..
www.frees-it.com
Zeer zeker, niet het nieuwste model maar wel mijn eerste BTO notebook, de 15CL62. Wat een heerlijke laptop!Tijgert schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:55:
Heeft er iemand nog leuke ervaringen met de nieuwe modellen??
Ik zocht een dagelijkse, portable, redelijke battery time hebbende krachtpatser en dat heb ik zeker. Wat een verademing. Komende van de HP probook 4730S aka "Slagschip" is dit zo ontzettend prettig!
Ik ga aankomende week(hoop ik) nog een review schrijven. Eerst nog een project afmaken
ps. sommigen vinden 15 inch niet portable, maar komende vanaf 17,3 Inch is het toch een stuk draagbaarder
De 15CL62 is idd een heerlijk dingetje, ik heb de grote 17" broer van hem en die is van binnen 100% hetzelfde. Voor 17" is die anders ook erg portable want hij weegt maar 2,5KG (zonder voeding).
Ik heb er nu een 240W Dell voeding aan hangen die lichter is dan de standaard voeding, scheelt weer gewicht, maar om hem enkel te gebruiken voor office spul en surfen is een simpele 19v voeding van 60W of zelfs minder al zat en die zijn echt heel klein.
Edit: zodra de Dart uit komt is die er helemaal perfect voor! (maar dan niet gaan gamen of converteren).
Wel grappig dat je met die 15" bijna een sterkere PC in je broekzak hebt dan op je desktop
Ik ben benieuwd naar je review
(eens zien of je het met de mijne eens bent)
Ik heb er nu een 240W Dell voeding aan hangen die lichter is dan de standaard voeding, scheelt weer gewicht, maar om hem enkel te gebruiken voor office spul en surfen is een simpele 19v voeding van 60W of zelfs minder al zat en die zijn echt heel klein.
Edit: zodra de Dart uit komt is die er helemaal perfect voor! (maar dan niet gaan gamen of converteren).
Wel grappig dat je met die 15" bijna een sterkere PC in je broekzak hebt dan op je desktop
Ik ben benieuwd naar je review
[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 24-01-2015 23:31 ]
Weet iemand hoe het fan profiel in een BTO aan te passen is? Ik heb een BTO 15CL54 en het valt mij op dat de notebook soms spontaan zijn fans op 100% draait terwijl ik alleen in Windows zit en verder niets doe.
Draait er niks op de achtergrond wat eens in de zoveel tijd de temperatuur omhoog brengt tot hij MOET koelen?
Er draait niets waarvan de temperatuur omhoog van zou moeten gaan.Tijgert schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:47:
Draait er niks op de achtergrond wat eens in de zoveel tijd de temperatuur omhoog brengt tot hij MOET koelen?
Yup!Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 22:14:
Heb je de meest recente biosversie?
Vandaag de P650SG, dus met 980M besteld. Binnenkort post ik hier mn ervaringen! Ik ben benieuwd
www.frees-it.com
980M FTW 
Ik ben er ook superblij mee, krijg die kaart bijna niet maxed out...
Ik ben er ook superblij mee, krijg die kaart bijna niet maxed out...
Ik zoek hulp bij jullie..
Mijn oog is gevallen op "een" 15 inch BTO laptop. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke model is nu clean/plat en heeft een degelijke videokaart?
En, werkt BTO alleen met BIOS of ook met UEFI?
Mijn oog is gevallen op "een" 15 inch BTO laptop. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke model is nu clean/plat en heeft een degelijke videokaart?
En, werkt BTO alleen met BIOS of ook met UEFI?
[ Voor 11% gewijzigd door renedis op 07-02-2015 22:45 ]
De 15CL62 is erg dun en krachtig in de video. Het is ook een recent model en met mobiele chips waardoor hij het langer vol houdt op een accu lading dan desktop chips.
Je hebt dan keuze uit een GTX970M en een 980M.
De 17CL62 is intern exact gelijk aan de 15CL62, enkel het chassis en het scherm zijn groter.
In de review staat er meer over. (ja, shameless plug ja, maar ik krijg er niks voor dus so what
)
Er zullen vast meerdere 15" laptops zijn die goed zijn, maar enkel van deze heb ik verstand.
Je hebt dan keuze uit een GTX970M en een 980M.
De 17CL62 is intern exact gelijk aan de 15CL62, enkel het chassis en het scherm zijn groter.
In de review staat er meer over. (ja, shameless plug ja, maar ik krijg er niks voor dus so what
Er zullen vast meerdere 15" laptops zijn die goed zijn, maar enkel van deze heb ik verstand.
Zo, mijn laptop is binnen! En ben onder de indruk van bouwkwaliteit. Maar de 980M wel echt bijzonder rap zeg
Moest nog wel even EC updaten naar nieuwe versie ivm korte hick ups in Far cry 4, maar het loopt als een tiet nu. Alles max en ~50 fps!
Moest nog wel even EC updaten naar nieuwe versie ivm korte hick ups in Far cry 4, maar het loopt als een tiet nu. Alles max en ~50 fps!
www.frees-it.com
Gaaf he? 'slechts' FullHD en dan een GTX980 is zoooo lekker, alles soepel en geen concessies meer
Wat mindere ervaring : ATI 6990M van de 2 jaar en 10 maanden oude BTO 17CL35 heeft het begeven. Vervangingskosten rond de 470,-
Ik heb exact het zelfde, al iets voor gevonden in de tussentijd?Arnlith schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:56:
Weet iemand hoe het fan profiel in een BTO aan te passen is? Ik heb een BTO 15CL54 en het valt mij op dat de notebook soms spontaan zijn fans op 100% draait terwijl ik alleen in Windows zit en verder niets doe.
Helaas niet!True schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:58:
[...]
Ik heb exact het zelfde, al iets voor gevonden in de tussentijd?
Misschien dat dit het is, wat eerder was dat er 'at random' tests werden uitgevoerd, dat was een Windows 8 'feature' die deed dat als ik mijn laptop even niet gebruikte, heb dit aangepast en werd toen al minder, ik kwam daar achter door procesbeheer in de gaten te houden. En dat na te zoeken, ik weet helaas niet meer hoe dat heette.
Wellicht dat hier nog iets in zit, ik geloof dat ik alleen die spin-up merk bij gebruik zonder netstroom:

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.