Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 19:53
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:49:
Daar is Laptop Aankoopadvies voor.

En de groote van de batterij.. dat is nu net iets waar je niet naar moet kijken. Als de wilt weten hoe lang de accuduur is sla je een review na. Rekensommetjes op basis van de accucapaciteit werken gewoon niet.
Bedankt voor het antwoord! Zal daar een topic starten ;)

Het grote probleem is dat ik geen reviews vind over deze laptop :( . Dus daarom dat ik enkel naar de capaciteit keek. Aangezien dit toch al iets meer aanduiding geeft dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manmad schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 21:41:
Ik ben misschien van plan om een 15CL44 te kopen. Ik ga alleen nog even in de winkels thuis kijken wat ik daar voor 1000euro kan krijgen.

Wat mij vooral aantrekt aan deze laptop/BTO is de extra grote batterij en de mogelijkheid om zoveel aan te passen. Echt leuk! Wel jammer dat deze laptop geen backlit toetsenbord heeft en ook geen optie heeft om dit toe te voegen...

Wat zouden jullie kiezen als scherm? 1600x900 mat true non glare, of 30euro bij betalen voor 1920x1080 glare?
Ik heb altijd een glare scherm gehad, maar lees toch wel veel voordelen van mat over glare op het internet.

ps: Jullie website is echt wel toe aan een design update hoor... Ik weet wel dat dit veel tijd/geld kost, maar je moet niet vergeten dat dit het eerste is wat nieuwe klanten zien!
Aan wie het is bericht van het design gericht? Ons (notebooktotaal.nl) of bto? (bto.eu)
Maar wat betreft de keuze van het scherm, zelf vind ik het 1600x900 scherm wel mooier dan een glanzend scherm. Maar mijn voorkeur gaat sowieso naar matte schermen

Hier foto's van deze notebook in het echt.

Wat betreft het backlit keyboard, het is een leuke gadget maar 99% van de tweakers kunnen blind typen dus echt nut? Het ziet er natuurlijk wel leuk uit, nuttig wat minder (beeldscherm verlicht ook nog je keyboard).

De 9cell accu doet goed z'n best en zeker op de IGP kan de notebook behoorlijk lang mee maar wat ga je er precies mee doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:23:
[...]

Aan wie het is bericht van het design gericht? Ons (notebooktotaal.nl) of bto? (bto.eu)
Maar wat betreft de keuze van het scherm, zelf vind ik het 1600x900 scherm wel mooier dan een glanzend scherm. Maar mijn voorkeur gaat sowieso naar matte schermen

Hier foto's van deze notebook in het echt.

Wat betreft het backlit keyboard, het is een leuke gadget maar 99% van de tweakers kunnen blind typen dus echt nut? Het ziet er natuurlijk wel leuk uit, nuttig wat minder (beeldscherm verlicht ook nog je keyboard).

De 9cell accu doet goed z'n best en zeker op de IGP kan de notebook behoorlijk lang mee maar wat ga je er precies mee doen?
Leuk dat je op dit uur het forum nog nakijkt!

Over het backlit heb je wel gelijk! Het is maar een extraatje wat mooi eruit ziet maar totaal niet nuttig, dit zie ik nu in nadat ik er over nadenk.

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dus de site van BTO zelf, jullie site is wel mooi en simpel! Ik zal eens op jullie site rondkijken, ik ken jullie nog niet. Ben zelf heel nieuw hierin.

Wat de accu betreft. Ik heb mijn laptop tijdens sommige lessen nodig (vooral de linux lessen) aangezien ik nog geen externe hdd heb om mijn linux virtual drive op te plaatsen.
Maar nu lees ik dat een laptop dat ik wou kopen een tijdje terug van dell maar een 2-2.5 uur met gewoon gebruik meeging. En dit vond ik toch wel jammer aangezien mijn les 2uur duurt! Dus hoopte ik toch op een 3uur batterij zodat ik nog een uurtje in de trein kan bezig zijn met mijn laptop.

Ik ben van plan om een i5 te nemen aangezien ik geen i7 nodig heb, deze nogal warm kan worden en meer stroom verbruikt.

Bedankt voor je antwoord over het scherm! Ga nog aan wat vrienden vragen, maar denk toch dat ik een mat scherm eens ga proberen! Als het niet meevalt, koop ik in de toekomst gewoon terug een glossy scherm ;)
Vind het super leuk dat je het minder dure scherm het beste vind! Dit geeft weer dat je het echt meent! Schept direct vertrouwen vind ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Backlit is gewoon een hele toffe feature hoor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/k1BINJ9Of0rPFT5uQ8ttlL1d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZZ928pRdHxIghFEaPrutLKtO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LnQUrYZVdfau5uf2WZi9e8FG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yd5dGfamoQJ0KHuvCxfQqg8T/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

manmad schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:59:
[...]
Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde dus de site van BTO zelf, jullie site is wel mooi en simpel! Ik zal eens op jullie site rondkijken, ik ken jullie nog niet. Ben zelf heel nieuw hierin.
Maak je geen zorgen, hier zijn wij op de achtergrond druk mee bezig, echter zien wij het liever in 1 keer goed. het komt helemaal goed, maar niet vandaag.

Als je twijfels hebt over een scherm, kan je het best eens bij ons langs komen (op afspraak), wij hebben hier demo's staan waar je het dan mooi kan bekijken. uiteindelijk zegt een review niet zo heel veel over een scherm, aangezien het erg persoonlijk is of je een scherm mooi vind of niet.
Op onze website staan contact gegevens.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
BTO_USER schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 23:19:
[...]

Maak je geen zorgen, hier zijn wij op de achtergrond druk mee bezig, echter zien wij het liever in 1 keer goed. het komt helemaal goed, maar niet vandaag.

Als je twijfels hebt over een scherm, kan je het best eens bij ons langs komen (op afspraak), wij hebben hier demo's staan waar je het dan mooi kan bekijken. uiteindelijk zegt een review niet zo heel veel over een scherm, aangezien het erg persoonlijk is of je een scherm mooi vind of niet.
Op onze website staan contact gegevens.
Bedankt voor het antwoord!

ps: als ik naar notebooks probeer te gaan op jullie website lukt het niet! Daarstraks ging het wel? Ligt het probleem bij mij of bij de server?

*edit*
Contact gaat ook niet trouwens :p Dan blijft hij maar laden maar geraakt er niet in

[ Voor 5% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

We draaien weer, er ging even iets mis.
(probleem aan onze kant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

manmad schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:59:
[...]

Leuk dat je op dit uur het forum nog nakijkt!

Over het backlit heb je wel gelijk! Het is maar een extraatje wat mooi eruit ziet maar totaal niet nuttig, dit zie ik nu in nadat ik er over nadenk.

Wat de accu betreft. Ik heb mijn laptop tijdens sommige lessen nodig (vooral de linux lessen) aangezien ik nog geen externe hdd heb om mijn linux virtual drive op te plaatsen.
Maar nu lees ik dat een laptop dat ik wou kopen een tijdje terug van dell maar een 2-2.5 uur met gewoon gebruik meeging. En dit vond ik toch wel jammer aangezien mijn les 2uur duurt! Dus hoopte ik toch op een 3uur batterij zodat ik nog een uurtje in de trein kan bezig zijn met mijn laptop.

Ik ben van plan om een i5 te nemen aangezien ik geen i7 nodig heb, deze nogal warm kan worden en meer stroom verbruikt.

Bedankt voor je antwoord over het scherm! Ga nog aan wat vrienden vragen, maar denk toch dat ik een mat scherm eens ga proberen! Als het niet meevalt, koop ik in de toekomst gewoon terug een glossy scherm ;)
Vind het super leuk dat je het minder dure scherm het beste vind! Dit geeft weer dat je het echt meent! Schept direct vertrouwen vind ik ;)
Het kan zo zijn dat native Linux (hoewel CentOs / Ubuntu wel aardig up to date zijn) een iets kortere accu-werktijd geeft door minder optimalisatie voor optimus maar daarintegen is Linux wel weer lichter dan Windows, hoe dan ook; ik heb deze notebook persoonlijk op meer dan 3 uur geclockt met een ruwndown. Opzich ook niet vreemd want het is, zeker op de IGP, geen energieslurper.

Z'n voorganger de 15CL35 met minder energieopties kon al bij licht gebruik tussen de 3.5 en in extreme gevallen zelfs 4 uur halen met de grote accu.

Is een SSD dan trouwens geen goede optie? Scheelt nog wat in stroomgebruik (niet veel, maar wel iets) een i5 lijkt mij ruim voldoende tenzij u echt grote DB query's gaat uitvoeren of VM's gaat draaien.

Wat het scherm betreft, zeker als je in de trein gaat zitten zou ik gewoon het matte scherm pakken. Verder is het 1600x900 scherm van goede kwaliteit, zoals ook te zien op de foto's, lekker helder en fijne matte coating. Daar zou ik geen glanzend full-hd scherm voor ruilen tenzij ik dagelijks foto / video edit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
BTO_USER schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:46:
[...]

Wat we kunnen doen in zo'n geval is de kaart vervangen voor een nieuwe, misschien is er iets mis met de kaart. Het kan ook een compatible issue zijn natuurlijk, dan is de kaart b.v. Te vervangen voor een intel 6235 (is echter 300mb max ipv 450mb). We kunnen ook nog een killer wireless 1103 testen, deze is qua snelheid gelijk.

Neem even contact op met de TD voor verdere gang van zaken.
Ik heb ondertussen contact opgenomen met jullie TD, en Stefan heeft mij alweer een mailtje gestuurd, dus het contact is er. :)

Greetz, Joska.

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Laatst online: 22-09 17:48
Zo, de reparatie aanvraag is toch ingediend. Ik merk dat ik de dansende pixels heel wat moeilijker weg krijg, dus is het wel tijd om hem eens op te sturen. Hopelijk ben ik hem niet al te lang kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein maar irriterend probleem. Ik heb nu enkele maanden een bto 15cl46 notebook (gtx 670m) en heb daar als externe monitor een acer G245HQ( 24 inch). Nou viel mij op dat als ik mijn notebook op deze monitor aansluit de kleuren een beetje vaal zijn, ergo zwart is niet zwart maar donkergrijs. Nou kan ik dit oplossen door via het intel graphics and media control center, onder het kopje kleurverbetering de optie YCbCr te selecteren.

en dan nu het probleem, elke keer als ik de notebook uitzet worden mijn opgeslagen instellingen van het intel intel graphics and media control center niet opgeslagen, en moet ik dit dus veranderen elke keer als ik de notebook opstart. :(

ter vermelding als ik de instellingen van het interne scherm wil aanpassen via het controlcenter kan ik niet kiezen voor de optie YCbCr.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je de monitor aangesloten? Als hij via VGA zit zou ik DVI eens proberen.
En dat zwart niet zwart is maar donkergrijs zou zomaar eens aan het pannel kunnen liggen.

Heb je dit dus ook als je hem op een andere computer aansluit?

Verwijderd

De monitor is aangesloten met een hdmi kabel

Verwijderd

Het zwart is niet zwart gevoel zit hem in de instellingen, het probleem ligt volgens mij bij het feit dat de profielen aangemaakt in het intel control center niet worden ingeschakeld als ik de notebook opstart. Het kan ook zijn dat deze wel gebruikt worden maar de optie YCbCr niet omdat dit niet van toepassing is op het interne scherm

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 11:06:
Het zwart is niet zwart gevoel zit hem in de instellingen, het probleem ligt volgens mij bij het feit dat de profielen aangemaakt in het intel control center niet worden ingeschakeld als ik de notebook opstart. Het kan ook zijn dat deze wel gebruikt worden maar de optie YCbCr niet omdat dit niet van toepassing is op het interne scherm
Check eens of de resolutie van het externe scherm (z'n native resolutie) overeenkomt met de resolutie die ingesteld staat? Als je b.v. 1600x900 gaan aansturen op een Full HD ( lees: 1920x1080) monitor dan worden kleuren inderdaad valer en plaatjes minder scherm. Je kunt de ingestelde resoluties bekijken in de beeldscherm manager van Intel/NVIDIA.

Verwijderd

Z'n native resolutie komt overeen met de instellingen (full HD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Ik lees net in de mail dat ik zelf blijkbaar mijn notebook moet opsturen. Valt dit defect niet onder de pick up en return garantie? Of krijg je deze maar 1x ofzo? Want mijn notebook zomaar zelf opsturen vind ik persoonlijk maar een risico volle bedoening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je pickup & return garantie hebt gekocht lijkt mij dit een misverstandje, heb je dit al aan BTO zelf gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:39:
Als je pickup & return garantie hebt gekocht lijkt mij dit een misverstandje, heb je dit al aan BTO zelf gevraagd?
Ik dacht wel dat ik 2 jaar pick up en return had aangevinkt aangezien ik nog tegen mezelf zei dat ik dat zeker belangrijk vond, maar als ik terug kijk op de bestelbon zie ik enkel maar de 2 jaar carry in garantie staan. *zucht*

Ik heb bij mijn eerste defect in de mail nochtans wel de melding gekregen dat ik recht had op de pick up en return garantie.
Wij veronderstellen dat uw probleem veroorzaakt wordt door een hardwarestoring. Wij streven ernaar uw klacht zo snel mogelijk te verhelpen.
U heeft volgens de overeengekomen garantie-afspraken recht op Pick Up en Return garantie, dit zal GLS Koeriers voor ons gaan verrichten.
Zij zullen binnen enkele werkdagen bij u het pakket komen ophalen, dit kan tussen 9:00 en 17:00 uur.
Het is helaas niet mogelijk een exacte tijd aan te geven, dit is aan de planning van de Chauffeur zelf.
Dus ja, ik weet nu eigenlijk niet precies hoe het zit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 17:53
Opsturen via wie moet dat eigenlijk? Via Kiala of TNT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

rubmifer schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:49:
[...]

Ik dacht wel dat ik 2 jaar pick up en return had aangevinkt aangezien ik nog tegen mezelf zei dat ik dat zeker belangrijk vond, maar als ik terug kijk op de bestelbon zie ik enkel maar de 2 jaar carry in garantie staan. *zucht*

Ik heb bij mijn eerste defect in de mail nochtans wel de melding gekregen dat ik recht had op de pick up en return garantie.

[...]

Dus ja, ik weet nu eigenlijk niet precies hoe het zit... :|
Indien een notebook binnen 2 weken defect raakt, halen wij deze altijd op met DHL, na de 2 weken vervalt dit en gaat het over naar de normale aangeschafte garantie. Waarschijnlijk heb je problemen met de notebook gehad in de eerste 2 weken, dan halen wij hem inderdaad op.

Als je even een mail naar support stuurt met het RMA nummer zal ik even kijken hoe de notebook exact besteld is, indien er pickup en return garantie gekocht is halen wij hem uiteraard op.

Edit; even nagekeken, er is inderdaad geen pickup en return gekocht. JE zal hem dus zelf moeten opsturen of langs brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door BTO_USER op 31-08-2012 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
desalniettemin schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:33:
Opsturen via wie moet dat eigenlijk? Via Kiala of TNT?
Via pick-up wordt ie gewoon bij jouw thuis opgehaald.
Als je dat niet hebt ben je zelf helemaal vrij hoe je hem opstuurd.
Verstandig is het altijd wel om de laptop verzekerd en aangetekend te versturen.

Voor het terugsturen is de tegenpartij altijd weer verantwoordelijk en die is dus ook weer vrij om een "verstuurder" te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52
Double-X-L schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:19:
[...]

Welke snelheid heb je het dan over, WLAN-LAN?
Ik denk dat de driver zelf de instelling 20/40Mhz (channelwidth) op auto zet, stond daarvoor op 20Mhz.
Handmatige aanpassing gaf je bij voorgaande drivers hetzelfde resultaat.

[...]

Die zullen van Clevo af moeten komen, BTO maakt geen drivers.
Aaarrghhh, niks veranderd en de snelheden zijn sinds een paar dagen weer 2 MB down en 3 up.
Zou je kunnen aangeven welke setting je precies bedoelde?

En andere tips zijn ook welkom. Ik ben het zo beu. Kan niet eens een DVD wireless streamen van mijn NAS nu.

Dit beschrijft ook redelijk het probleem:

[WLAN] Groot verschil read write

Na mijn vorige post in dit topic had ik dus 5 MB down/up. Dit kan toch niet zomaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Heb je al kunnen uitsluiten met andere apparatuur (andere laptop of router) of het probleem aan je Tp-Link router of de Intel kaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Een andere laptop had ik tot mijn beschikking, ook met N modus. Dit heeft niet mogen baten.
Het vreemde is dat ik de ene keer wel en de andere keer niet de hoge snelheden behaal, met dezelfde apparatuur. Ik heb alles nu handmatig ingesteld, 40 Mhz, N modus, 300 rate verzenden etc. om te voorkomen dat router en laptop dit automatisch gaan bepalen maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Mijn Tp-Link 1043nd staat ingesteld op beveiliging met WPA2-PSK en dan encryptie AES, daarna moet je op je laptop manueel de encryptie aanpassen naar AES bij eigenschappen van draadloos netwerk, tab beveiliging. Kijk ook even in je router bij wireless advanced ofdat WMM enabled is. Heb een beetje moeten rondzoeken voor de juiste termen want momenteel draai ik openWRT erop.

BTW ik heb wel maar een Realtek kaart, maar het zou kunnen dat die intel niet goed samenwerkt met een bepaalde encryptie op de Tp-Link

[ Voor 15% gewijzigd door dask op 01-09-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
WMM staat aan, aan beide kanten en de encryptie staat ook goed helaas.
Ik ga openwrt maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Ik ben bijna zeker dat dit niets iets zal oplossen, is vooral handig om je router verder zelf te configureren met extra packets. Ik zou nog eens de instellingen van je router zetten op mode 11bgn mixed en dan channel width Automatic. Eventueel bij wireless advanced de transmit power op medium zetten, wordt de router minder warm, werkt dan wel stabieler, maar bereik is iets minder. En dan op de netwerkkaart van je laptop bij Eigenschappen, daarna Configureren..., geavanceerd eens zien of er daar iets vreemd staat ingesteld. 802.11d zou uitgeschakeld moeten zijn, draadloze modus b/g/n, roaming sensitive level op low...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Channel width terug naar auto lijkt voor nu iets te helpen, hoewel hij daar altijd al op stond voordat ik het gisteren veranderd heb.

Geweldig is nog steeds anders:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.207.130/1-9-2012%2014-15-23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al naar het powermanagement gekeken?
Vandaag bij een klant geweest waar de wireless kaart zelfs direct naast de router tussen de 65Mbps en 150Mbps schommelde. Bleek uiteindelijk dat wanneer de laptop (terwijl de kaart wel op 5. max power stond) in powersaving was dat de kaart dan half z'n power had. Maf maar waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Ja, dat was 1 van de eerste stappen een tijd terug al:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.207.130/energie.jpg

Evenals de sterkte op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Ik ben zéér blij!

Vandaag ik heb ik mijn BTO 17CL48-GTX660 in ontvangst mogen nemen.
Ik kan niet anders zeggen dan totaal tevreden over de service van Roberto maar ook zeer tevreden over BTO.
De laptop ziet er niet alleen super uit maar voelt ook super aan. Lekker stevig, geen flex!
Het scherm voelt ook goed, het beeld is erg mooi, ik had een XXODD met glans scherm maar dit matte scherm is minstens net zo mooi maar dan met een nog betere kijkhoek.

Oftewel achter deze mooie laptop zit een erg tevreden klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Zelfde settings, gewoon vanmorgen mijn laptop aangezet en lanspeed gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://88.159.207.130/2-9-2012%2014-15-23.jpg

Dat de write speed veel hoger ligt heb ik bijna altijd, maar nu zijn de verschillen om een of andere reden wel groot vind ik, zonder iets te veranderen. Zal rond het middaguur nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Dit zijn de snelheden die ik behaal tussen de Realtek RTL8188CE (150Mbps) en de harde schijf op de TP-Link 1043ND op 4 meter afstand.De waarden lijken me aanvaardbaar, het voordeel van je 300Mbps Intel kaart zit hem in het 2 richtingsverkeer. Nu nog hopen dat alles een beetje stabiel blijft.
Afbeeldingslocatie: http://uppix.com/t-Knipsel50431de50010c205.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
4 meter?

ja dan lijkt het aanvaardbaar, hoewel in het eerder door mij gemaakte topic er iemand is die er toch wel zwaar overheen gaat met de Openwrt firmware.

Hoe dan ook ik zit wel wat verder weg dan jij van mijn router dus het lijkt zo slecht nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
De behaalde waarden hangen af van zoveel factoren, mijn router staat op openWRT niet ingesteld op volledige snelheid om de warmteproductie te reduceren, waardoor die ook stabieler draait.
Die Centrino kaart moet sowieso beter zijn. Ik heb even de test gedaan vanop een tiental meter in een andere kamer en dan kom ik op een 45Mbps in read en 45Mbps in write. Zolang dat alles maar stabiel draait en ik rond de 6MB/s in read en write zit ben ik content op dit moment. Binnen een paar jaar zullen we allemaal wel een nieuwere router kopen in het 802.11 ac protocol (1Gbps) :) met andere netwerkkaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Misschien zit er wel genoeg rek in onze kaartjes om met een ac router de boel wat op te krikken? Anyways, ik heb dit topic genoeg gekaapt, het is niet echt BTO gerelateerd. Excuus!

• rubmifer
Pff, ik ging morgen de laptop opsturen aangezien ik volgende week een andere laptop kan lenen van iemand, maar vandaag is het helemaal om zeep precies. Gisteren geen enkel probleem, 's avonds de laptop zonder enig probleem afgesloten, maar vandaag lukt niets meer.

Ik start hem op, ga even naar beneden, kom weer naar boven en zie de laptop op een gewoon blauw scherm vast staan (geen blue screen, gewoon een blauwe achtergrond). Bizar dacht ik, dus even herstarten. Ik herstart, maar het scherm blijft gewoon helemaal zwart. De laptop blijft draaien, tot hij er plots mee ophoudt, en weer opstart terwijl het scherm steeds gewoon zwart blijft. Ik zie dus niets, en kan dus ook niets controleren. Iemand met gelijkaardige ervaringen in het verleden?

Zal hem nu wel zeker moeten opsturen, maar moet ook een nieuwe reperatieaanvraag indienen voor dit nieuw probleem?

• desalniettemin
Ik zou vandaag mijn laptop opsturen (na overleg met Roberto), omdat het beeldscherm steeds uitviel, maar ben ziek dus dat wordt niets. Gekke is dat na gistermiddag om een uur 12 het beeldscherm niet één keer meer is uitgevallen. Snap er nu echt de ballen van hoor :?

[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 06-09-2012 11:14 ]

Verwijderd

Ik heb nu een paar maanden en 15cl46 laptop, en de laatse paar weken begint er iets te ratelen rechts voor als je de laptop opstart, de laatste paar dagen is het erger, het klinkt als een los schroefje maar het is er geen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Helaas toch weer uitgevallen.

Ik ga toch eerst een herinstallatie doen, want ben toch ziek. Dan nog steeds beeldscherm uitval, dan stuur ik de laptop op :)

[ Voor 130% gewijzigd door desalniettemin op 07-09-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:06:
Ik heb nu een paar maanden en 15cl46 laptop, en de laatse paar weken begint er iets te ratelen rechts voor als je de laptop opstart, de laatste paar dagen is het erger, het klinkt als een los schroefje maar het is er geen.

Iemand enig idee?
Kan de HDD zijn die moeite heeft met koud op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2012 @ 13:06:

Iemand enig idee?
Dat kan je fan zijn aangezien je zowel uiterst links als rechts een fan hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Eindelijk! er is nieuwe driver in zicht ETA oktober voor de Enduro perikelen

http://www.anandtech.com/...chable-graphics-levels-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
Hey,

Ongeveer een jaartje geleden de BTO laptop 17cl45 met de GT555m gekocht, erg tevreden!

Nu wil ik een SSD gaan plaatsten en de CD-rom eruit halen.

IN mijn CD rom zit een mooi hoekje in, zijn deze ergens bestelbaar? Of zijn de rechten die standaar zijn ook goed? Want mij lijkt het namelijk erg opvallen. Hij valt er zo buiten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet helemaal duidelijk wat u bedoelt met een hoekje maar ik heb een idee.
Bij de 17CL35 van u is de bezel van de DVD drive gewoon los te halen en op de caddy te klikken.

Beantwoord dat de vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
Zo hier dan de review (ik indeling overgenomen van een review van Omni aangezien dit mijn eerste review is)heb de h, ik heb voor de benchmark 3D Mark 11 maar die moet ik nog draaien.
Kan ik deze ook aan de gewone reviews toevoegen aangezien hij niet in de pricewatch staat?

•Aankoop & Eerste Indruk

Dit is wat ik precies gekocht heb:
X-Book 17CL48-GTX660
- DVD-+RW brander
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Harddisk 128Gb Crucial M4 -- SUPER HOT --
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
- Processor Core i7-3610QM (2,3Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6235 Dual band
Zelf had ik nog een Windows 7 Professional licentie.
1.Intro & Keuze
Ik heb deze laptop gekozen als vervanger voor mijn XXODD 9070D.
In eerste instantie wilde ik weer een 18.4” laptop maar aangezien de keuze daarin op dit moment te beperkt is ben ik voor een 17.3” gegaan.
De XXODD had ik ook via Notebooktotaal gekocht en aangezien ik nog steeds erg tevreden was over service (zowel pre- als aftersales) ben ik nu ook weer voor Notebooktotaal gegaan.
De laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt als desktop vervanger en wordt gebruikt voor alle standaard dingen maar ook voor hobby videobewerking en het kijken van Full HD films.
2.Unboxing
De laptop zat goed verpakt in een dubbele doos en keurig in beschermfoam (geen piepschuim maar dat andere spul, geen idee hoe dat heet).
Uiteraard was het scherm afgedekt door een plastic folie en tussen het scherm en toetsenbord was een kwalitatief goede stofdoek aanwezig.
Tevens zat er een driver CD bij en een gebruiksaanwijzing.
3.Eerste Indruk: drivers & bloatware
Ik had geen Windows meebesteld maar de laptop werd wel helemaal kant en klaar geleverd met Windows 7 Professional 64bit en alle drivers waren ook al geinstalleerd.
Verder was er hélemaal geen bloatware geinstalleerd, dus gewoon een heerlijk schone laptop.
• Features & Uiterlijk
1.Exterieur
Ondanks dat ik de laptop heb uitgezocht op basis van prestaties i.p.v. uiterlijk ziet de laptop er ook gewoon nog erg netjes uit. Persoonlijk vind ik het design zeer goed geslaagd. De behuizing is gelukkig niet gevoelig voor vinger afdrukken.
2.Features
Aan de linkerkant is de laptop voorzien van:
-Kensington lock
-1x USB 2.0
-S/PDIF-Out Jack
-Microphone-In Jack
-Headphone-Out Jack
-DVD-brander
Aan de rechterkant zitten:
-2x USB 3.0
-1x USB3.0/eSata
-HDMI-out
-Multi-In-1 Card Reader
-RJ-45 LAN Jack
Aan de achterkant zit nog de:
-External Monitor Port
-DC-In Jack
• Bouwkwaliteit & Ergonomie
1.Behuizing & toetsenbord
De laptop voelt goed en stevig aan
De behuizing is geheel van kunstof, als je erg je best doet is er wel wat flex in de body te vinden maar deze is een stuk minder aanwezig dan in zakelijke Dell M6600 die ik op mijn werk gebruik. Ook de flex in het scherm is alleen aanwezig als je dat echt wilt vinden, het scherm is sterk genoeg om via een hoek van het scherm open gedaan te worden.
Het toestenbord heeft eigenlijk geen flex en typt erg prettig, de toetsregistraties zijn duidelijk en goed.
Ook de indeling werkt voor mij goed, rechts zit een erg groot uitgevallen Ctrl-toets wat toch wel prettig blijkt. En ook de aparte PgUp/PgDn waren voor mij een must aangezien ik bij mijn vorige laptop steeds de num lk daarvoor aan/uit moest zetten.
Maar voor het feit dat het toetsenbord iets lager ligt dan het voorste deel (de arm-rest) blijkt erg prettig voor het typen te zijn omdat de polsen wat rechter kunnen blijven.
2.Beeldscherm & Kijkhoeken
Het beeldscherm is een 17.3 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080) scherm. Peroonlijk vind ik het een erg mooi scherm en vanaf nagenoeg iedere hoek is het scherm nog zeer goed en duidelijk te bekijken.
3.Touchpad
Het touchpad werkt prima en heeft een goed formaat. Hij ondersteund multitouch en dat werkt wel makkelijk als je bijvoorbeeld bij een website wilt inzoomen.
De linker en rechtermuisknoppen werken prima middels duidelijke klik.

Foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Is het nog niet aangeraden om mijn Windows 8 van MSDN te gebruiken alsenige OS op de 17CL35? Ik ben het nu als dual boot aan het installeren en kijken of ik alles werkend krijg. Worden er nog driver updates vrijgegeven vanuit Clevo/BTO voor Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Vrees ervoor, enige wat ik minder vind van Clevo is dat hun driver support niet iets is om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Ja klopt, helaas werkt de hotkey driver niet en werken nu de knoppen om tussen GPU te schakelen en degene naast de Power knop niet.

// De knoppen naast de power knop werken wel behalve de Wireless knop.

[ Voor 22% gewijzigd door K93 op 09-09-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
OP notebookcheck zie ik redelijk wat mensen praten over een firmware update voor de intel management engine. Mensen die het is gelukt om dat te doen maken melding van een temp drop 10 graden idle. Dus dat zou ik ook wel willen :)
Enig idee waar ik die firmware update zou kunnen vinden voor mijn 15cl45 ? en misschien ook met wat instructies hoe ik dat zou moeten doen?

het gaat dan om deze versie denk ik: Intel ME Version: v8.0, Build 1464, Hotfix 10
in HWinfo zie ik dat ik Versie 8.0 Build 1441 hotfix 4 heb
De matching Management engine driver is dan deze: http://downloadcenter.int...geLang=true&DwnldID=21201

Hoop dat iemand me kan vertellen hoe en wat precies. Ik draai nu al de laatste bios update van de clevo site met de geupdate EC enzo. (die ik overigens nog steeds niet op de bto site zie staan had daar ook al es over gemaild een tijd terug en toen zouden ze dat testen maar tot nu toe nog niks hehe. en ik draai die al een tijd en werkt perfect) Dus kom op BTO vind echt dat t wel iets beter kan met updates voor drivers en bios enzo. op de clevo driver download pagina staan ook wel wat nieuwere drivers volgens mij dan die jullie meeleveren met de 15cl45 laptop.Is toch een kleine moeite om die er bij jullie btodownloads site er ook bij te zetten?

Alvast bedankt en ik hoop dat jullie me kunnen vertellen hoe en wat, want 10 graad verschil vind ik nogal wat

Groeten: Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Het BIOS en de firmware hebben wij zojuist geupdate; http://btodownloads.nl/No...ERM%20-%20W170ER%29/BIOS/
Graag even goed de text bestanden doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ook na herinstallatie uitval beeldscherm. Ik ga notebook opsturen, want dit is klote :)

@BTO_USER: laptop opgestuurd in originele doos, maar zonder omdoos, want niet te krijgen in de maat van de originele doos. Vuilniszakken er omheen gedaan en die vastgemaakt met plakband. Hopelijk is dat geen probleem? :)

[ Voor 56% gewijzigd door desalniettemin op 12-09-2012 17:15 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Stuur voor zulke vragen even een mailtje, dan hebben andere Tweakers er geen last van.

• Kamiii
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Hallo allemaal,

Ik heb nog wat vragen liggen over mijn BTO ( 17CL37 ) specs staan onderin.
  • Waar ik al tijden last van heb is dat de fans vaak onnodig veel blazen. Bij het opstarten stijgt de laptop gewoon op. Het zal wel wat stof zijn, maar dit is al zo sinds ik de laptop heb. ( oktober 2011 dacht ik )
  • De temps lopen bij de videokaart boven de 100 graden uit en de cores boven de 90. Dit lijkt mij toch niet erg gezond of is dit normaal onder het gamen.
  • Met de specs op mijn laptop, verbaast het me dat ik Guild Wars 2 totaal niet op de max settings kan runnen. Een ander met een wat recentere BTO maar qua specs ongeveer gelijk aan die van mij kan GW2 wel op max draaien. Het lijkt er op dat mijn laptop under performt.
  • Edit:: Zijn er ook docking stations beschikbaar voor deze laptops?
Ik hoop dat hier wat antwoorden naar boven komen =)

X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander (te vervangen vo
- Externe USB DVD drive: Hieronder kunt u een externe DVD
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Harddisk (2e): Geen 2e harddisk -- Kies hierond
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies
- Processor: Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cach
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: Intel Centrino Wireless-N 1030 S

Verwijderd

Dat klinkt als slecht aangebrachte koelpasta want 100 graden voor je videokaart is erg veel. Ik zo dat direct opnieuw gaan aanbrengen dan ik heb dan niet dezelfde specs als jou maar als ik een half uur tot een uur game op mijn laptop (core i7 3610QM , GT650M) dan is de cpu een x 80-85 graden en de videokaart word niet warmer dan hooguit 75 graden. Ik zou op zoek gaan naar een tube IC Diamond koelpasta en dat zorgvuldig aanbrengen. denk dat je dan al een aardig verschil in temps zal zien. Verder is je laptop vrij makkelijk open te maken om te kijken of er idd veel stof in zit of niet. En het updaten van je EC + Bios zou ook nog kunnen helpen. De EC regelt de fans etc volgens mij.

Succes ermee in elk geval

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Klinkt inderdaad alsof je met die specss last hebt van throttling, oftewel de koeling is absoluut niet in orde. En dat terwijl je zo te zien ook nog eens extra betaald hebt voor die duurdere koelingspasta.. Ik zou gewoon je machine opsturen want dat is zo te zien dus gewoon absoluut niet in orde.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Kamiii schreef op donderdag 13 september 2012 @ 11:17:
Hallo allemaal,

Ik heb nog wat vragen liggen over mijn BTO ( 17CL37 ) specs staan onderin.
  • Waar ik al tijden last van heb is dat de fans vaak onnodig veel blazen. Bij het opstarten stijgt de laptop gewoon op. Het zal wel wat stof zijn, maar dit is al zo sinds ik de laptop heb. ( oktober 2011 dacht ik )
  • De temps lopen bij de videokaart boven de 100 graden uit en de cores boven de 90. Dit lijkt mij toch niet erg gezond of is dit normaal onder het gamen.
  • Met de specs op mijn laptop, verbaast het me dat ik Guild Wars 2 totaal niet op de max settings kan runnen. Een ander met een wat recentere BTO maar qua specs ongeveer gelijk aan die van mij kan GW2 wel op max draaien. Het lijkt er op dat mijn laptop under performt.
  • Edit:: Zijn er ook docking stations beschikbaar voor deze laptops?
Ik hoop dat hier wat antwoorden naar boven komen =)

X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander (te vervangen vo
- Externe USB DVD drive: Hieronder kunt u een externe DVD
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk: Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Harddisk (2e): Geen 2e harddisk -- Kies hierond
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies
- Processor: Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cach
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: Intel Centrino Wireless-N 1030 S
Dit klinkt alsof de heatsink vol gelopen is met stof, hierdoor kan de fan de lucht niet meer door de heatsink blazen en kan de warmte dus nergens naartoe.
Als Tweaker kan je de notebook zelf open maken en dit nakijken.
Vinand schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:54:
Klinkt inderdaad alsof je met die specss last hebt van throttling, oftewel de koeling is absoluut niet in orde. En dat terwijl je zo te zien ook nog eens extra betaald hebt voor die duurdere koelingspasta.. Ik zou gewoon je machine opsturen want dat is zo te zien dus gewoon absoluut niet in orde.
De notebook is 1 jaar oud, als de koelpasta onjuist was geplaatst was dit direct naar voren gekomen.
Uiteraard mag de notebook naar ons voor reparatie, maar als het enkel stof is kan hij het beter zelf doen (als hij weet wat hij doet).

Verwijderd

hij zegt ook in zn post dat ie die laptop vanaf oktober al had en dat t vrijwel vanaf dat moment al zo is, daarom was mijn idee de koelpasta ipv stof. maar dat is wel een iets lastiger klusje om te vervangen dus als je daar geen ervaring mee hebt zou ik dat laten doen door iemand die dat wel heeft of idd toch opsturen

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Zo op afstand kunnen wij het niet zien, wat wij wel weten, is dat hij zelf de fan schoon kan maken, mocht het daarna niet verholpen zijn kunnen we verder kijken, maar als je eenmaal de hele heatsink eraf gehaald hebt moet je de koelpasta vervangen, dan kan je beter eerst naar de stof kijken (waar de heatsink niet los voor hoeft).

Daarnaast wil ik je even wijzen op zijn review: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36896667
"De laptop is vrij stil onder het gamen, nu heb ik ook nog maar 1 potje LoL gedaan op max settings. "

Maar het probleem met de fan kan hij inderdaad verhelpen door een EC update te doen, ik geloof dat het hier al eerder besproken is.
Warmte probleem lijkt mij zeker stof.

[ Voor 8% gewijzigd door BTO_USER op 13-09-2012 18:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:22:
hij zegt ook in zn post dat ie die laptop vanaf oktober al had en dat t vrijwel vanaf dat moment al zo is, daarom was mijn idee de koelpasta ipv stof. maar dat is wel een iets lastiger klusje om te vervangen dus als je daar geen ervaring mee hebt zou ik dat laten doen door iemand die dat wel heeft of idd toch opsturen
Ik zie aan de specs dat hij bij ons gekocht is.
Als de klant contact opneemt (hoewel zoals BTO user zegt het evt. een EC update kan zijn) wil ik natuurlijk graag kijken waar het aan ligt. Zal ik meteen het koelsysteem even schoonmaken als de klant dit zelf niet wil of durft.

Maar dat dan liever per e-mail.

p.s. nee er zijn geen dockingstations vanaf BTO direct beschikbaar. Wel maken verschillende fabrikanten (o.a. logitech en Trust) universele dockingstations. Hier kan zelfs VGA overheen alleen is vaak de resolutie beperkt. Voor "gaming" of zwaar gebruik raad ik het dus af.
Maar een portreplicator kan wel handig zijn. (hoe je enkel dus je VGA + USB los te koppelen bij verplaatsen ipv alle kabels)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2012 19:14 ]

• Kamiii
Bedankt voor het mee denken allen

Ik heb zelf geen ervaring met het updaten van EC + BIOS en enig form van met hardware spelen durf ik eigenlijks niet aan te beginnen in mn eentje. Ben nogal afhankelijk van de laptop vanwege mijn studie.

@BTO user,, onder het gamen was het juist vrij rustig, niet al te high end games, maar idle was het altijd al willekeurig met de cpu fan.

Destijds maakte ik me niet al te veel zorgen, maar nu met GW2 merk ik dat het niet helemaal lkkr zit.

@notebook ik hen een mail verstuurd, jammer dat er geen echte dockig stations zijn. Ik moet nl elke dag 4 usb + internet + vga + power los en aan koppelen. Ik zal het portreplicator even bekijken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ik heb maar even verder gelezen en ik zag dat je EC 1.00.08 hebt (staat ergens in dit topic), deze EC heeft een bug die de CPU soms als 100 graden aangeeft. hierdoor gaat de fan op volle toeren draaien, het kan geen kwaad verder (lees; de CPU is niet echt 100 graden).

oplosbaar door de EC te updaten naar 1.00.09, downloadbaar op onze website.

tip;
Als je de EC update niet zelf durft te doen kan je altijd naar een hardware shop om de hoek gaan (zover die er nog zijn), meestal weten die wel hoe een BIOS of EC update werkt.
Zo update duurt 10 seconden als ze de juiste spulletjes hebben.

Deze bug heeft trouwens enkel invloed op de CPU, de videokaart heeft nergens last van, als deze 100 graden is zal hier iemand naar moeten kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door BTO_USER op 14-09-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Ik heb de fans zelf maar schoon gemaakt, er is wel zn kleine schroef verdwenen in de laptop :/

De CPU temps zijn nu ongeveer 65 graden ipv 95 graden
De GPU temps zijn nu ongeveer 75 graden ipv 100+ graden

Ik zal nog kijken of er zn kleine shop in de buurt its, BIOS en EC update heb ik 0 ervaring mee.

Maar toch vind ik het nog raar dat ik GW2 niet op max kan runnen, ook niet eens in de buurt ervan. De performance van de laptop stelt wat teleur bij deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.notebookcheck....Guild-Wars-2.81294.0.html

zelfs de GTX 680 desktop kan GW2 niet op max. draaien met 60fps...

Edit: GTX680, zonder m.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Kamiii schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 17:32:
Ik heb de fans zelf maar schoon gemaakt, er is wel zn kleine schroef verdwenen in de laptop :/
In de notebook? zit hij er nog in? Als het schroefje op de verkeerde plek komt kan hij kortsluiting maken, zorg er dus even voor dat hij absoluut niet in de notebook los dwaalt.

Zoals Darkstone hierboven zegt, GW2 is een zwaar spel, hier is dus niet veel aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Ik kon het niet meer terug vinden en naar wat schudden etc hoorde ik ook niks meer, het zal wel ergens vast zitten nu. Maar om het er uit te halen moet denk ik de hele laptop open gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even helemaal uit elkaar is toch nog altijd beter dan dan kortsluiting toch? kan maar zo dat dat schroefje net die 2 punten op jr moederbord vind waarmee je m doorbrand oid

• Streetdevil
  • Laatst online: 29-04 02:26
Hebben er hier meer mensen met een 17cl47 last van veel BSOD bij het gamen .
En welke prog gebruiken jullie om de temps te meten hwmonitor ziet de 7970m niet

• Kamiii
Zijn er ergens docs of iets te vinden hoe ik de laptop geheel moet open maken om dat schroefje te vinden?

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Streetdevil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 09:42:
Hebben er hier meer mensen met een 17cl47 last van veel BSOD bij het gamen .
En welke prog gebruiken jullie om de temps te meten hwmonitor ziet de 7970m niet
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=367183
deze ff'tjes instaleren, is de nieuwste driver.
Hiervoor had ik dagelijks blue screens, nu geeeeeeen ééntje.

Verwijderd

Kamiii schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:57:
Zijn er ergens docs of iets te vinden hoe ik de laptop geheel moet open maken om dat schroefje te vinden?
Ik denk dat het nu toch echt beter is dat je hem even langsbrengt want dit kan voor veel problemen zorgen. Zoals ik ook in mijn e-mail melde ben je welkom, kan ook meteen het het bios / EC worden geupdate.

Verwijderd

@ Kamiii als ik zou weten op welke clevo je 17cl35 is gebaseerd dan heb ik wel de goeie service manual voor je

denk dat het een P170 is maar misschien dat iemand van bto of notebook totaal dat even kan bevestigen?

Of idd langsbrenegen zoals notebooktotaal ook al zei. kan nog best es lastig zijn om hem helemaal uit elkaar te halen. Heb ooit es van mn vorige HP laptop de fans schoongemaakt, moest ie ook helemaal uit elkaar om bij die fans te komen. was geen easy job moet ik eerlijk zeggen.vooral de kabel van het keyboard was toen erg breekbaar dus zou hem alleen helemaal uit elkaar halen als je 100% cxker bent van jezelf of dat gaat lukken. Als je het verprutst ben je ook direct je garantie kwijt denk ik zo

Ik snap hem ook wel want aan zn profile te zien woont hij in Lemmer (Friesland) das een aardig ritje dan helemaal naar r'dam

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2012 13:52 ]

• Streetdevil
  • Laatst online: 29-04 02:26
Ik heb er nu iets nieuws bij heb het nu 2x gehad dat me laptop ineens uit valt en ik was niks bijzonders aan het doen zat op tweakers.net geen foutmelding niks ineens uit kan hem daarna gelijk weer aanzetten.

Alleen bij het aanzetten krijg ik de melding dat die niet goed was afgesloten of ik hem normaal wil opstarten

[ Voor 21% gewijzigd door Streetdevil op 15-09-2012 16:52 ]

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 13:18:
@ Kamiii als ik zou weten op welke clevo je 17cl35 is gebaseerd dan heb ik wel de goeie service manual voor je
Hij heeft geen 17CL35 maar een 17CL37 ;) en die is inderdaad gebaseerd op een Clevo P170HM barebone.
De CL35 is uitgevoerd met een GT540m GPU en gebaseerd op de Clevo W170 serie.

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
Streetdevil schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 16:51:
Ik heb er nu iets nieuws bij heb het nu 2x gehad dat me laptop ineens uit valt en ik was niks bijzonders aan het doen zat op tweakers.net geen foutmelding niks ineens uit kan hem daarna gelijk weer aanzetten.

Alleen bij het aanzetten krijg ik de melding dat die niet goed was afgesloten of ik hem normaal wil opstarten
Probeer de driver te installeren die ik je gaf.. voor mij heeft het geholpen met de blue screens.
Maar bovenstaande problemen heb ik nooit gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillaume001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 21:28
Beste Tweakers

Sinds deze week heb ik de X-Book 17CL48-GTX660. Hier volgt mijn review.

1 Reden aankoop
Ik diende een laptop aan te kopen aangezien ik dit academiejaar ga studeren in Gent (Hogent). Uiteraard heb je hiervoor een laptop nodig die aan bepaalde specificaties moet voldoen. Daarnaast wou ik de laptop ook aankopen om games te spelen. De laptop moest dus voor beide zaken geschikt zijn. Tevens had ik een voorkeur voor 17-inchschermen. Tot hiertoe maakte ik gebruik van een Desktop-pc met een 22,5-inchscherm. Vandaar dat ik niet naar een 15-inchscherm wou terugvallen, het verschil zou me te groot zijn. Bovendien is het budget van een student over het algemeen ook niet echt zeer groot. Na wat afspraken te maken met twee vrienden hebben we beslist om de laptop samen aan te kopen. We kozen voor deze BTO omdat hij aan al onze eisen voldeed, er goed uitzag en dat alles voor een zeer schappelijke prijs.

2 Pre-sale
Na beslist te hebben welke laptop ik ging kopen moest ik uiteraard nog beslissen waar ik hem ging kopen. Eerst wil ik duidelijk maken dat zowel Hiteco als BTO als Notebook Totaal uiterst snel en vooral vriendelijk zijn. Uiteindelijk viel de keuze op Notebook Totaal omwille van de uitzonderlijke vriendelijkheid van Roberto en de enorme hoeveelheid informatie hij voor u opzoekt. Daarnaast krijg je er één jaar extra garantie. Na wat gemaild te hebben, kwamen we uiteindelijk bij volgende samenstelling uit.

X-Book 17CL48-GTX660
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Harddisk 128Gb Samsung 830 serie S-ATA 3 SSD
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm
- Keyboard AZERTY (Belgisch)
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-3610QM (2,3Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Windows Windows 7 Home Premium (Upgradeable naar Windows 8)
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6235 Dual band

3 Unboxing
De unboxing gebeurde met (opnieuw) deskundige uitleg van Dhr. Roberto. Zoals u op de site kunt lezen krijg je bij een dergelijke laptop een muismat, een muis, een schermafkuisdoekje, in-earoortjes en een laptoptas. De laptop zat degelijk verpakt en de extra’s zijn aangenaam. Hoewel ze zijn kwalitatief niet top (te verwachten aangezien je ze gratis krijgt). Het zijn leuke extra’s om meteen van start te kunnen gaan maar indien je budget over hebt raad ik aan om ze zelf te kopen.

4 Behuizing
De laptop ziet er gewoon zeer modern, degelijk en goed uit! Hij heeft een heerlijk moderne grijze kleur met een zeer degelijk mat patroon. Mede hierdoor heb je weinig last van vingerafdrukken op de behuizing. Ik heb hier al enkele video’s gezien waarop duidelijk een slechte behuizing van de BTO-laptops te zien is. Dit is echter totaal niet het geval bij dit model. De vorige laptop die ik had was een HP met een behuizing die werkelijk 10 keer minder degelijk aanvoelde en 10 keer meer flex had. Misschien dat de evolutie bij de modellen van HP wel verbeterd is maar ik kan enkel oordelen dat deze laptop heel degelijk aanvoelt. Er zijn voldoende aansluitingen/features voorzien. Ik zal ze hier nu niet allemaal uittypen maar daar ben ik zeker tevreden over. Er is onder andere een knop voorzien om te schakelen tussen de zwakke en sterke GPU (uiterst handig).
Toch is ook niet alles positief aan dit model. Zo is de onderste rand (waar je onderarmen soms op rusten) vrij scherp. Dit is behoorlijk irritant bij lang gebruik. Iets wat ik echter nog veel erger vond is dat bij 2 van de 3 laptops het BTO-logo erg scheef op de laptop geplakt werd. Dat komt bij de klant over alsof het er opgegooid is en het verstoort ook het verder mooie uiterlijk. Spijtig en eigenlijk een kleine moeite voor de fabrikant om correct te doen. Daarnaast maakt de DVD-drive ook uiterst veel lawaai. Het is precies of hij is je CD aan het verbrokkelen in plaats van aan het ronddraaien.

5 Toetsenbord en touchpad
Het toetsenbord typt gewoon heel goed. Het registreert de toetsaanslagen uiterst nauwkeurig en je moet de toetsen voldoende indrukken. Het is niet zo dat wanneer je je vingers op het toetsenbord houdt er meteen dertig letters getypt worden.
Wat voor mij persoonlijk wel wat moeilijker is, is dat het typen iets minder vlot verloopt dan op mijn desktop. Misschien is dit gewoon een kwestie van gewoon worden. In ieder geval voelt het toetsenbord goed en degelijk aan.

Het touchpad registreert werkt ook goed maar het scrollen kan wel eens moeilijk zijn. Bij de HP laptop had ik een soort van zone rechts speciaal voor het scrollen. Hier is dit enkel softwarmatig, er is dus geen fysiek gevoel dat je in het scrolgebied zit. Hierdoor zit je soms iets teveel naar links en scroll je niet. Vervelend maar ook dit zal ik waarschijnlijk gewoon worden. Het touchpad kan trouwens enkel softwarematig afgezet worden. Een knop net boven het touchpad had misschien een handige feauture geweest zijn. Zo kan het nu voorvallen dat je tijdens het gamen plots over je touchpad beweegt en dit je beweging ingame stoort. Normaal zou je dan gewoon de knop kunnen induwen, nu moet je uit het spel gaan.

Er zijn wel wat mindere punten aan beide zaken maar die zijn hoogstens mindere puntjes het gehele gevoel over zowel het toetsenbord als het touchpad (in iets mindere mate) is wel goed.

6 Scherm
Het scherm is FENOMENAAL. Ik twijfelde hier aanvankelijk over want het was geen 95% gamutscherm terwijl sommige andere BTO-laptops hier wel over beschikken. Het heeft een zalig helderheidsniveau en kan ook heerlijk zwart weergeven. Daarnaast is Full HD uiteraard nog scherper op een 17-inch model t.o.v. een 22-inch model. De kijkhoeken vind ik behoorlijk, niet uitzonderlijk goed of slecht.

7 Software
Hier kan ik vrij kort over zijn er is geen bloatware aanwezig op de PC’s. Dat maakt de laptop sneller t.o.v. een laptop met dezelfde specificaties van een merk. Alles was goed geinstalleerd van Windows en de drivers waren ook goed geïnstalleerd. Hoewel er wel van één laptop een probleem was met het Windows Framework 4.0. Uiteindelijk heb ik het zelf kunnen oplossen. Daarnaast is er ook een handig besturingsprogramma meegeleverd. Hiermee kun je de helderheid instellen, touchpad afleggen, verschillende profielen selecteren, enz.

8 Prestaties
Het allerbelangrijkste van een laptop zijn uiteraard de prestaties. En daar ben ik zeer tevreden over. De SSD doet de laptop in zo’n 15 seconden volledig opstarten. Ook de HDD presteert zeer goed, bij games laden de maps zeer snel. De Wireless Card zorgt voor een zeer goed bereik en snelheid. Zo heb ik qua bereik ongeveer 20% meer bereik in mijn kamer en qua snelheid ongeveer 15% meer.
In energysafemode kun je zeker HD-videos afspelen en de laptop gebruiken voor internet, word, …
Vandaar dat ik voorlopig de “veel eisende” mode momenteel enkel gebruik voor games. Hierbij kan ik zeggen dat de grafische kaart uiterst sterk is. Ik draai Guild Wars 2 op medium/high. In WvWvW raad ik aan om op medium te draaien zeker als je sieges doet. In PvE draait alles over het algemeen vlot op high. Battlefield 3 draai ik op high zonder enige probleem +- 35 fps. Ultra is net niet haalbaar +-22 fps. Thuis heb ik een HD6870 en die kan Battlefield 3 maar op medium/high draaien. Dit verbaasde mij enorm en toont de kracht van de laptop! Andere recente games liggen ook in lijn met mijn conclusie. De laptop is ook uiterst stil. Bij normaal gebruik hoor je hem helemaal niet, bij intensief gebruikt blazen de fans wel maar het blijft behoorlijk. De warmte is tevens totaal geen probleem. Hij blijft gewoon koel bij alles behalve gamen. En dan nog is het zeker te doen.

Het enige wat iets minder is, is de batterijduur. In “energiebesparende mode” houdt de batterij het zo’n 4h30 min uit op een volle lading. In “veeleisende mode” houdt hij het 2h30 a 3h00 uit. Voor mij mocht bij beide modi de batterijduur ongeveer 1 a 1h30 langer zijn.

9 Eindoordeel

Ik hou mijn slotconclusie kort.

De positieve punten van deze laptop zijn:
-het verzorgde uiterlijk
-de prachtige hardware en bijhorende prestaties
-het heerlijke scherm
-het algehele gevoel
-de schitterende service

De negatieve punten van deze laptop zijn:
-de batterijduur
-het touchpad
-sommige mindere punt(jes) aan de behuizing

Om er toch maar eens een cijfer op te plakken: 84/100

Mochten er nog zaken zijn die ik vergeten te vermelden ben in de review, meld het mij aub. Mochten jullie nog bijkomende vragen hebben, dan mogen jullie ze gerust stellen.

P.S. Ik lees hier vaak veel slechts over BTO wat ik nu erg vreemd vindt!

Mvg
Guillaume

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 08-09 20:24
Voor ik een RMA indien, stel ik hier toch de vraag.
Ik heb een 15CL35 gekocht in december 2011 met de gekende set-up: 120GB SSD, i7-2670M, 8GB RAM,...
Hij was al een tijdje grieperig (waarom? weet ik niet, ik vermoed een slechte driver), Windows voelde wat versleten, slijkerig aan en bij booten bleef hij (op mijn gevoel af) wat langer op een zwart scherm staan en wat langer op het Win7-splash screen. Omdat ik veel in het buitenland heb gezeten de voorbije maanden, heb ik er ook niet veel belang of tijd aan besteed, noch veel tweaking van enige aard.
Nu moet ik helaas vaststellen dat de notebook plots helemaal niet meer van grond geraakt: hij blijft hangen op het boot screen, of splash screen,... als het beest maar een naam heeft.
Wat ik reeds heb geprobeerd:
Boot zonder peripherals.
Boot zonder accu/lader.
Boot zonder SSD.
Boot zonder RAM.
Boot met versteken van RAM, gebruik van 1 reepje in de verschillende set-ups.
Boot met Boot-CD van Linux (Ubuntu).
Uithalen en terugzetten van het pilbatterijtje.
Controle van de SSD op een andere pc: geen fouten gevonden, alvast de nodige data overgezet. Na het terugplaatsen van de SSD in de notebook kwam er geen verbetering naar voor.

Zoals men vermoedelijk weet: het splash screen geeft de opties F2 en F7 aan. Deze beide functies doen helemaal niets. De controleLED'jes en ventilator doen het gewoon, ook de CD-drive spint gewoon op, maar de pc weigert het in te lezen of erop te reageren.

Op één configuratie gaf die een kik (auditief), maar bij het herproberen van deze set-up, kreeg ik deze niet meer.

...

Iemand nog opties? Is dit een verloren zaak? Ter verduidelijking: geen enkele set-up gaf enig verschil voor de boot-stop (geen BSOD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Stuur dit even in een email naar onze support emailbox dan zullen we je assisteren. Bellen mag ook, de gegevens staan op onze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Laatst online: 08-09 20:24
Om het even duidelijk te stellen: Uitgezonderd van dit probleem, ben ik er zeer tevreden van :-). Ik zal je een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dat is altijd fijn om te horen natuurlijk :)

[ Voor 14% gewijzigd door BTO_USER op 18-09-2012 22:51 ]

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 09:40

Qon

Wilde even vermelden dat ik Guildwars 2 op 34 fps speel, met heel zelden drops onder de 30 fps met mijn BTO van mitracom. Alle instellingen op het hoogst.

Specs:
i7 2670qm
AMD 6990m
8 gb 1333 mhz ram
1920 x 1080 anti - glare full hd
Arctic coolpaste -6 graden

Alleen m'n temperaturen liggen vrij hoog, tijdens een uur of 2/3 spelen tikt m'n GPU vaak de 90 graden aan, CPU blijft vaak rond de 80 schommelen op dat moment.

Verwijderd

Dat is alleen geen BTO.

Maar het te vergelijken model van BTO zal een 17CL37 zijn geweest.
Je zou ze eens kunnen vragen je koeling schoon te maken. (alhoewel de 6990m wel een redelijk hete kaart is dus 50 graden moet je ook weer niet verwachten zegmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al helemaal uitgezocht welke laptop ik wil en met welke specs.
Ik zit alleen nog met een groot dilemma: BTO of Notebook Totaal.

Ik kan gewoon niet kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aCb1780
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 16:28
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:20:
Ik heb al helemaal uitgezocht welke laptop ik wil en met welke specs.
Ik zit alleen nog met een groot dilemma: BTO of Notebook Totaal.

Ik kan gewoon niet kiezen...
Notebook Totaal is een verkoper van BTO.

Als je op de site van BTO een bestelling plaatst is deze rechtstreeks naar BTO.
Bij Notebook Totaal heb je nog een extra tussenpersoon en een extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aCb1780 schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:41:
[...]

Notebook Totaal is een verkoper van BTO.

Als je op de site van BTO een bestelling plaatst is deze rechtstreeks naar BTO.
Bij Notebook Totaal heb je nog een extra tussenpersoon en een extra kost.
Notebook Totaal is echter goedkoper, maar ik dacht meer aan garantie en service enzo (ik hoorde ook dat BTO verzendkosten rekent en tweakerskorting).

Ik wil graag windows 7 voorgeinstalleerd hebben met drivers, (ik kan zelf mijn windows 7 dvdtje er in doen en instaleren, maar als ik een bepaald iets niet werkend krijg met de driver is dat uitermate onhandig) dus dat ik thuis alleen de key hoef in te vullen en te activeren.

En bij BTO krijg je een draagtas enzo (ik kon ipv de draagtas ook een sleeve krijgen) Is dit met die draagtas enzo ook het geval bij Notebook Totaal? of heeft alleen BTO die actie met tasje en muisje erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hebben ze beiden.

Tas is eigenlijk het enige boeiende van het setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 21:47:
[...]

Notebook Totaal is echter goedkoper, maar ik dacht meer aan garantie en service enzo (ik hoorde ook dat BTO verzendkosten rekent en tweakerskorting).

Ik wil graag windows 7 voorgeinstalleerd hebben met drivers, (ik kan zelf mijn windows 7 dvdtje er in doen en instaleren, maar als ik een bepaald iets niet werkend krijg met de driver is dat uitermate onhandig) dus dat ik thuis alleen de key hoef in te vullen en te activeren.

En bij BTO krijg je een draagtas enzo (ik kon ipv de draagtas ook een sleeve krijgen) Is dit met die draagtas enzo ook het geval bij Notebook Totaal? of heeft alleen BTO die actie met tasje en muisje erbij?
Als u ingeeft in het opmerkingenveld welke versie u voorgeinstalleerd wilt hebben (als u geen Windows meebesteld uiteraard) zal deze gewoon worden voorgeinstalleerd zodat u enkel nog uw productcode hoeft in te vullen. Een zogenaamde Turn-key oplevering.

De tas, muis en etc, staan bij de specificaties vermeld op onze site bij de BTO notebooks die wij verkopen en zit daar dus uiteraard bij.

Tweakerskorting qua verzending? Zowel bij BTO als bij Notebook Totaal is de verzending gratis.

Waar u het beste kunt bestellen ga ik als één van de twee natuurlijk niet zeggen maar het belangrijkste is dat u weet dat u in beiden gevallen een echte BTO zal ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 09:54 ]

• desalniettemin
Laptop weer terug 8) Net weer aangesloten en geupdate. Hopelijk nu geen uitval meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Ik zie op mijn laptop P•BOOK 11CL45-GT650 i7 QUAD de afdrukken van de rubbervoetjes van het scherm op de laptop staan, is het mogelijk op die afrukken weg te halen zonder dat ik de laptop terug stuur?

Afbeeldingslocatie: http://www.awmosoft.nl/images/P9300121.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.awmosoft.nl/images/P9300122.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Laatst online: 07-04 16:49
Zo, na dat ik mijn laptop heb weer gekregen van BTO, heb ik hem eerst maar eens uitvoerig getest.

Het probleem was dat ik steeds internet uitval had, EN dat het langer dan een minuut duurde voordat ik een internetverbinding had nadat het bureaublad te voorschijn kwam.

Ze hebben de laptop 2 weken getest, ook met hun eigen SSD er in, firmware van mijn SSD bijgewerkt, Windows 7 Ultimate er weer opnieuw opgezet, en er een kopie van hun Windows 7 bij gedaan, omdat het vermoeden er was dat het aan mijn eigen Windows 7 schijfje zou kunnen liggen, omdat ik bij mijn vriendin dezelfde Windows er op had gezet, en dat bij haar dezelfde problemen naar boven kwamen.

En idd, ik heb nu vrijwel gelijk een internetverbinding bij het naar boven komen van het bureaublad, en heb zowel bij mij thuis als bij mijn vriendin geen internet uitval meer gehad. :)

Stefan van BTO, dankjewel voor het herstellen van mijn laptop. :P

Goede service, en een goed contact gehad tijdens de ''behandeling''. :)

Wel kreeg ik weer na het openen van 2 flash games, 1tje op Google Chrome, en 1tje op IE, weer last van dat strepen gebeuren.
Lijkt wel op artifacts.
Maar goed, je hebt die foto's toen gezien die ik je gestuurd had.
Ik verdenk hiervan echter Google Chrome versus Adobe FlashPlayer....

greetz, hondaygo... 8)

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb na reparatie geen beelduitval meer gehad, dus ook hier een tevreden gebruiker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Het Enduro probleem, heeft enkel de C47 hier last van?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke laptop met een recente AMD grafische kaart en switchable graphics, met uitzondering van de Alienware M17x (en M18x. Maar die kan je in nederland niet krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kunnen we nu tegen dat enduro probleem doen. We wachten al maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets anders kopen. Don't say i didn't warn you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:20

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dan maar wachten of die drivers echt binnenkort komen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommySprat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22
Anandtech heeft al meerdere nieuwsberichten online gezet over de voortgang van de nieuwe AMD drivers I.C.M. muxless Enduro. Er zou volgende week een hotfix uitkomen. In het artikel staat verder ook nog wat we de rest van het jaar kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Weet iemand hoe ik de Samsung 830 SSD van 7 mm goed kan vastzetten in de 11.6 Inch BTO laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

amiga1260 schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 21:43:
Weet iemand hoe ik de Samsung 830 SSD van 7 mm goed kan vastzetten in de 11.6 Inch BTO laptop?
Stuur even een mailtje naar onze support, dan zullen ze je een fix aanbevelen.

Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.