Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te horen dat hij bevalt!

Wat uw vraag betreft; als de notebook een grotere voeding nodig heeft dan wordt deze meegeleverd.
Maar des te lager het wattage des te kleiner de voeding en dat is zeker bij een 11" natuurlijk een pré.
Ik weet dat de (vorige generatie) 15CL35 zelfs nog op een 60watt adapter kon werken (ook Core i7 maar dan Sandy Bridge + GT 555m) dus een 90watt lijkt mij afdoende.

Het hangt ook van het gebruik af. Als u de 4 usb poorten maximaal belast + de accu bent opladen + zwaar aan het gamen en nog een priemgetal (prime95) laten uitrekenen (en dat doe je eerder op een grote 15 of 17") dan wil je mogelijk de adapter wat zwaar belasten.

Maar zolang uw notebook gewoon oplaadt, ook onder belasting, is het helemaal goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 16:39
Bedankt voor je snelle antwoord. De 11 inch laptop heeft maar 3 USB poorten.

Eigenlijk wat ik wil doen is, wat Virtual machines willen draaien en mee gamen. Op de USB poort heb ik dan een los toetsenbord en een draadloze muis hangen. Eventueel een externe DVD speler.

Ik ga niet alle zware taken tegelijk opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

@WishmasterNL

Bedankt voor je antwoord, ga hem morgen bestellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amiga1260 schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 22:05:
Bedankt voor je snelle antwoord. De 11 inch laptop heeft maar 3 USB poorten.

Eigenlijk wat ik wil doen is, wat Virtual machines willen draaien en mee gamen. Op de USB poort heb ik dan een los toetsenbord en een draadloze muis hangen. Eventueel een externe DVD speler.

Ik ga niet alle zware taken tegelijk opdraaien.
Het was ook als voorbeeld bedoeld.
Maar de systemen worden vrij zwaar getest voor levering, mocht er nou toch iets zijn neem dan gerust contact op maar tot op heden hebben wij (en zover bekend andere ook niet) geen klachten ontvangen over de toereikendheid van de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom013
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05-2022
Ik ben sinds vier weken in het bezit van een BTO 15CL47. De reden voor aanschaf van deze notebook is dat ik een model wilde met zeer goede gamingprestaties, zonder daarbij af te stappen van het formaat 15,6" inch. Na 5 jaar was mijn oude notebook aan vervanging toe. Na veel reviews en gebruikerservaringen gelezen te hebben op o.a. notebookcheck.de, notebookreview.com en tweakers.net kwam uit bij een clevo, een barebone laptopbouwer waarvan de modellen onder andere namen verder worden geassembleerd en verkocht (o.a. Sager, XMG, Puget, XNotebooks en BTO).

Redenen dat ik voor deze notebook gekozen heb:
- Zeer goede gamingprestaties
- Sober uiterlijk, ik wilde vooral geen ruimteschip
- Zelf samenstellen, niet gebonden aan kant-en-klare configuraties andere fabrikanten
- Scherp geprijsd

De configuratie is als volgt geworden:

- Intel Core i7-3610QM (2.3GHz - 3.3GHz, 6MB Intel® Smart Cache, 45W Max TDP)
- Arctic Silver koelpasta
- 15.6” FHD 16:9 LED Backlit Wide screen (1920x1080) mat scherm
- 16GB Corsair First Class Vengeance DDR3-1600 ram geheugen
- 2GB AMD Radeon 7970m GDDR5 grafische kaart
- 256GB Samsung 830 SSD
- 500GB WD5000BEVT HDD in caddy (dvd-rw zelf vervangen)
- Bigfoot Killer Wireless-N 1103

Mijn ervaringen na vier weken:

Bouwkwaliteit:

Ik vind de bouwkwaliteit erg goed. De notebook voelt zeer solide aan. Behalve de bezel is alles mat afgewerkt en dat vind ik erg fijn, omdat er dan bijna geen vingerafdrukken te zien zijn. Er zijn tal van aansluitingen aan de zij- en achterkant. Vooral de plaatsing van de hdmi-poort en de stroomaansluiting aan de achterkant vind ik fijn.

Keyboard en touchpad:

Het keyboard heeft als gimmick dat het verlicht is en dat er middels een sneltoets verschillende patronen en kleuren gekozen kunnen worden. Los van dit is het een prettig toetsenbord dat zeer stevig aanvoelt. Een nadeel vind ik dat het geen chiclet toetsenbord is. Het touchpad vind ik niet tegenvallen, maar het is niet bijzonder. Behalve de huidige generatie MacBook Pro zijn er in mijn ogen nauwelijks goede touchpads op de markt. Bovendien is dit een gamenotebook en op een tafel of bureau houd ik het liever bij de Logitech g400.

Geluid:

De geluidskaart en de THX ProStudio Pro equalizer geven een mooi geluid. De onkyo speakers zijn ok, maar wil je echt van je films, muziek of games genieten investeer dan in een goede koptelefoon of speakerset. Zelf gebruik ik de Logitech Z623 en ik vind het allemaal net iets mooier klinken dan mijn vorige laptop.

Gebruik:

Ik heb het besturingssysteem en alle programma’s op de ssd geïnstalleerd en de gebruikersmappen via een register aanpassing naar de d: schijf overgezet. Vervolgens heb ik de ssd optimization guide van thessdreview.com doorlopen. Ik ben het meest onder de indruk van de snelheid. De radeon kan de meeste games van dit moment op de hoogste settings draaien. Ik lees wel dat veel gebruikers problemen ondervinden met de radeon en dat met name de enduro technologie (het wisselen tussen de intel hd 4000 en de radeon, afgeleid van nvidia optimus) niet prestatie bevorderend werkt. Het komt de temperatuur wel ten goede. Op volle toeren in de Furmark stresstest bereikt de gpu een maximale temperatuur van 84 graden Celsius. Sinds gisteren gebruik ik de volgende driverinstellingen: http://forum.notebookrevi...feedback-appreciated.html

Ik heb de volgende gamebenchmarks gedaan (1920x1080, max aa en af):

- The Elder Scrolls V – Skyrim: ultra settings 59,82 fps gemiddeld
- F1 2011: ultra settings 30,72 fps gemiddeld (deze game ‘lijdt’ het meeste onder enduro)
- Battlefield 3: ultra settings 40,81 fps gemiddeld

Conclusie:

Pluspunten:

- Razendsnelle gpu
- Snelle ssd
- Mooi scherm
- Goede geluidskaart
- Fijn toetsenbord

Minpunten:

- Zware adapter en de notebook is ook niet de lichtste*
- Enduro technologie moet voor de clevo modellen nog verbeterd worden
- Touchpad is niet van bijzonder niveau

*Ik ervaar dit niet als een groot nadeel, dit weet je al als je een gamingnotebook koopt, dit is meer een desktopvervanging.

Tot slot wil ik nog melden dat de communicatie met BTO en het door hen geleverd werk van hoge kwaliteit is. Ze antwoorden snel op je vragen en ze leveren zeer goede kwaliteit producten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag over schermen en resoluties. Ik weet dat de native resolutie het beste is om te gebruiken maar welk scherm maakt een betere conversie naar lagere resoluties wat betreft leesbaarheid, helderheid,contrast ect.?

HD+ 1600x900 naar 1440x900 ,1024x768

Of

Full HD 1920x1080 naar 1600x900 , 1440x900 , 1024x768

Wat betreft glans of mat schermopervlak neem ik aan dat glans de voorkeur heeft wanneer je de resoluties terugschroeft.

Groet,

J.D

P.S: Wanneer gaan jullie de nieuwe "Sager NP6370 / Clevo W370ET" GTX660 2GB GDDR5 / HD4000 Optimus opnemen in jullie assortiment?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt. Notebookcheck heeft al een review:
http://www.notebookcheck....0ET-Notebook.78123.0.html

Dezelfde turbo boost bug/feature als in de versies met GT650m. Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:59:
Hallo,

Ik heb een vraag over schermen en resoluties. Ik weet dat de native resolutie het beste is om te gebruiken maar welk scherm maakt een betere conversie naar lagere resoluties wat betreft leesbaarheid, helderheid,contrast ect.?

HD+ 1600x900 naar 1440x900 ,1024x768

Of

Full HD 1920x1080 naar 1600x900 , 1440x900 , 1024x768

Wat betreft glans of mat schermopervlak neem ik aan dat glans de voorkeur heeft wanneer je de resoluties terugschroeft.

Groet,

J.D
Als een scherm niet op zijn native resolutie draait gaat hij interpoleren. In andere woorden, er zijn 2 pixels beschikbaar om 1.5 pixel weer te geven. Dit zorgt voor de “lagere leesbaarheid”.
Dit omdat letters bijv. niet allemaal even dik lijken.

De enige echte remedie is dan een resolutie te kiezen op precies de helft van de native resolutie.
Dus 1920x1080 zou 960x540 moeten worden. Dan heb je voor iedere pixel precies 2 pixels over en is het “verlies’ het minste.

Oude CRT schermen hadden hier veel minder last van.
Overigens moet je ook nog rekening houden met de aspectratio (16:9 scherm die een 4:3 resolutie draait)

Qua beeldoppervlak maakt het niets uit, het is puur de finish van het scherm en zegt niets over de onderverdeling van pixels in het scherm. Mat of glanzend kan beiden.

Maar is, als de grote van de tekst een probleem is, Widnows op 125% of 150% draaien geen optie? Dan blijft de scherpte behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows draaien op 125/150% zou een optie kunnen zijn maar was benieuwd of een van beide hierboven vermelde schermen de conversie beter maakt naar genoemde resoluties, inclusief interpolarisatie.

Weet niet in hoeverre je mijn scherm van +/- 6 jaar kunt vergelijken met de hedendaagse schermen, maar die heeft een native van 1440x900 en staat al een paar jaar op 1024x768. Icoontjes en applicaties zijn niet piepklein en allles is prima te lezen,anders had ik hem wel terug gezet op 1440x900.

Zit wel nog op XP dus ik zou windows 7 er is over kunnen gooien om te testen of hij vanuit native resolutie beter de boel kan upscalen dan XP.

Nog enig idee wanneer jullie de nieuwe "Sager NP6370 / Clevo W370ET" GTX660 2GB GDDR5 / HD4000 Optimus gaan opnemen in jullie assortiment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:28:

Schijnt te kunnen worden verholpen door het programmaatje "throttlestop" te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:48:
Windows draaien op 125/150% zou een optie kunnen zijn maar was benieuwd of een van beide hierboven vermelde schermen de conversie beter maakt naar genoemde resoluties, inclusief interpolarisatie.

Weet niet in hoeverre je mijn scherm van +/- 6 jaar kunt vergelijken met de hedendaagse schermen, maar die heeft een native van 1440x900 en staat al een paar jaar op 1024x768. Icoontjes en applicaties zijn niet piepklein en allles is prima te lezen,anders had ik hem wel terug gezet op 1440x900.

Zit wel nog op XP dus ik zou windows 7 er is over kunnen gooien om te testen of hij vanuit native resolutie beter de boel kan upscalen dan XP.

Nog enig idee wanneer jullie de nieuwe "Sager NP6370 / Clevo W370ET" GTX660 2GB GDDR5 / HD4000 Optimus gaan opnemen in jullie assortiment?
Een dezer dagen komt dat model online heeft BTO laten weten vandaag.

Maar ontopic:

Windows 7 kan zeker beter upschalen dan XP, het enige moment waar je nog "last" er van zult hebben is in programma's (voornamelijk oude) waar je de resolutie niet kunt instellen. Maar bijv. internetexplorer schaalt gewoon mee en kun je (zoals je vermoedelijk al weet) ook tot 400% zoomen.

Mijn gevoel zegt mij dat het 1920x1080 scherm beter zal zijn, dit om de simpele reden dat er meer pixels zijn en er dus iets meer scherpte kan blijven maar dat zou ik eigenlijk morgen even moeten testen. Verder zal het beeld meer detail hebben als u hem gewoon op de native resolutie laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 22:48:
[...]

Een dezer dagen komt dat model online heeft BTO laten weten vandaag.

Maar ontopic:

Windows 7 kan zeker beter upschalen dan XP, het enige moment waar je nog "last" er van zult hebben is in programma's (voornamelijk oude) waar je de resolutie niet kunt instellen. Maar bijv. internetexplorer schaalt gewoon mee en kun je (zoals je vermoedelijk al weet) ook tot 400% zoomen.

Mijn gevoel zegt mij dat het 1920x1080 scherm beter zal zijn, dit om de simpele reden dat er meer pixels zijn en er dus iets meer scherpte kan blijven maar dat zou ik eigenlijk morgen even moeten testen. Verder zal het beeld meer detail hebben als u hem gewoon op de native resolutie laat draaien.
Bedankt voor je reactie. Als je het zou kunnen testen dan hoor ik graag welk scherm een beter beeld behoud. Als het upscalen in windows 7 mij niet het beeld geeft wat ik er van verwacht is het fijn om een scherm te hebben dat in ieder geval nog een acceptabel beeld blijft geven wanneer je de resoluties terug schroeft.

Verlies je veel processor kracht door een andere dan native resolutie te gebruiken of is dat verwaarloosbaar?

Groet,

J.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo , weet iemand hoe het komt dat mijn draadloze netwerkkaart Intel Centrino N6235 in mijn BTO 17CL47 zo langzaam opstart als ik mijn windows 7 terug opstart.
Mijn router is een Cisco EA4500 , met mijn vorige laptop nooit geen probleem mee gehad daar was het maar een Intel AGN 5100 draadloze netwerkkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:28:

is hier nog iets uitgekomen?
gezien ons toen beloofd is dat iemand hier terug op zou komen...

of word dit (net als nu WEER gebeurd) gewoon "ignored to oblivion" ?

throttlestop is geen oplossing..
net als het masseren van half werkende pixels (gewoon garantie claimen)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Mochten mensen hier problemen mee ondervinden kunnen ze ons hierover mailen.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:54:
Hallo , weet iemand hoe het komt dat mijn draadloze netwerkkaart Intel Centrino N6235 in mijn BTO 17CL47 zo langzaam opstart als ik mijn windows 7 terug opstart.
Mijn router is een Cisco EA4500 , met mijn vorige laptop nooit geen probleem mee gehad daar was het maar een Intel AGN 5100 draadloze netwerkkaart.
Gebruik je de laatste Intel WLAN driver?
- link is oud, lees bericht hieronder -

[ Voor 95% gewijzigd door BTO_USER op 07-08-2012 15:32 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Das 15.1.1, de laatste is van 20 juli 15.2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u , Double-X-L , was niet meer gaan kijken naar de nieuwe drivers.
We zullen nu zien hoe het verloopt , heb ze geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Heb vandaag mijn laptop binonen, hij ziet in windows de 7970 niet, wel in de bios, met de Intel GPU
kan ik niet eens wow spelen.

tips? kan nergens werkende drivers vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Moet pre-installed zijn door BTO (die driver dan)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

heb het OS opnieuw geinstalleerd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Why? Ding wordt zonder bloatware geleverd.. DriverCD'tje?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Kan er nu niks meer aan doen.

Beetje vaag, heb de drivers die op de CD staan geinstalleerd, maar rechtsonder als ik rechtsklip op het amd tooltje staat er geen 7970 bij.

In world of warcraft is mijn fps tussen de 20 en 30, ook wanneer er niks spannends gebeurt op het scherm, dit zou toch wel 60 moeten zijn.

gpu-z laad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yintha schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:06:

Beetje vaag, heb de drivers die op de CD staan geinstalleerd, maar rechtsonder als ik rechtsklip op het amd tooltje staat er geen 7970 bij.

In world of warcraft is mijn fps tussen de 20 en 30, ook wanneer er niks spannends gebeurt op het scherm, dit zou toch wel 60 moeten zijn.

gpu-z laad niet.
Als je een paar berichten terug leest weet je hoe je high performance kunt geven aan de .exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:35

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Yintha schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 00:06:

gpu-z laad niet.
inmiddels heb ik bij mij het probleem verholpen. waarschijnlijk heb ik de problemen ook zelf veroorzaakt :P

zet je energiebeheerschema op "gebalanceerd". dit moet blijkbaar om Enduro ( de techniek of software? ) te laten werken. het is echter geen probleem om de instellingen binnen dit energiebeheerschema aan te passen zolang dit schema maar geselecteerd is.

verwijder nu je drivers van je videokaart.
daarna even met driver sweeper eroverheen om ervoor te zorgen dat echt alles er vanaf is.

er vanuit gaande dat je ook een windows 7 64bit draait moet je deze drivers van de intel HD grapics downloaden en installeren: http://downloadcenter.int...%29*&DownloadType=Drivers
dit zijn de nieuwste drivers.
nadat je dit hebt gedaan doe je de bijgeleverde dvd van je laptop in de laptop en installeer je de driver van de ATI kaart. ik geloof dat het op de dvd VGA heet, en dat er ook een driver van Geforce opstaat ( die moet je dus NIET gebruiken )
selecteer bij het installeren de aangepaste installatie en zorg ervoor dat alles aangevinkt staat om te worden geïnstalleerd.

nadat je, elke keer dat de laptop dit vraagt, opnieuw hebt opgestart moet het nu wel werken.

de reden dat je de videokaart nu ook niet altijd ziet in bijvoorbeeld GPU-Z is waarschijnlijk omdat de kaart op dat moment niet gebruikt word, maar alleen de intel HD graphics "kaart".

zoals hierboven ook al ergens aangegeven zul je in Catalyst Control Center onder: energie > schakelbare grapics moeten aangeven welke kaart er moet worden gebruikt voor de toepassing.
energiebesparing of hoge prestaties.

zet een vinkje bij: een waarschuwing weergeven voor niet-toegewezen toepassingen.
nu krijg je, nadat je een nog niet toegewezen toepassing hebt gebruikt een melding en kun je instellen welke kaart er voor die toepassing gebruikt moet worden. dit moet eenmalig per toepassing. of je voegt ze zelf even toe ;)

nu zal het moeten werken ;)

succes..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:25:
[...]

Bedankt voor je reactie. Als je het zou kunnen testen dan hoor ik graag welk scherm een beter beeld behoud. Als het upscalen in windows 7 mij niet het beeld geeft wat ik er van verwacht is het fijn om een scherm te hebben dat in ieder geval nog een acceptabel beeld blijft geven wanneer je de resoluties terug schroeft.

Verlies je veel processor kracht door een andere dan native resolutie te gebruiken of is dat verwaarloosbaar?

Groet,

J.D
Belofte is belofte.
Ik heb een 15CL44 gepakt met een 1600x900 scherm.
Foto's van deze notebook in het echt hier.

Maar waar het om ging, de foto's van verschillende resoluties. Eerst 1600, daarna 1366 en als laatste 1280.

Ik heb de foto's 800x600 pix gehouden zodat ze niet buiten het forum qua grote zouden vallen. Mocht je hogere resolutie nodig hebben moet je even mailen maar ik denk dat dit al een duidelijk beeld geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/resolutie/1600.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/resolutie/1366.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/resolutie/1200.jpg

Op een lagere resolutie draaien kan in 3D alleen maar meer performance geven want er hoeven minder pixel gerenderd te worden. Vandaar ook dat 3Dmark zegmaar niet op 1920x1080 getest wordt.

Ik denk persoonlijk dat het 1600x900 scherm (Getest naast een 1920x1080 scherm) iets beter scherp blijft vreemd genoeg. Maar dat kan persoonlijk zijn, heb het in iedergeval wel getest.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH TWEAKERS, VERLOS MIJ VAN ONWETENHEID!

Ik wil een allround laptop aanschaffen voor mijn opleiding voor max 800 euro. Mijn oog was gevallen op de nieuwe P•BOOK 14C46 van BTO, een 14 inch laptop met erg veel in huis voor 799 euro. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die deze notebook hebben aangeschaft of eventueel ervaring hebben met andere BTO laptops.

Graag zou ik dan te weten willen komen over de Pbook:
-wat de kwaliteit van de behuizing is,
-of het toetsenbord fijn is
-hoe lang de batterijduur is
-de kwaliteit van het scherm
-hoe goed het trackpad is
-hoeveel lawaai hij maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 14:15:
OH TWEAKERS, VERLOS MIJ VAN ONWETENHEID!

Ik wil een allround laptop aanschaffen voor mijn opleiding voor max 800 euro. Mijn oog was gevallen op de nieuwe P•BOOK 14C46 van BTO, een 14 inch laptop met erg veel in huis voor 799 euro. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die deze notebook hebben aangeschaft of eventueel ervaring hebben met andere BTO laptops.

Graag zou ik dan te weten willen komen over de Pbook:
-wat de kwaliteit van de behuizing is,
-of het toetsenbord fijn is
-hoe lang de batterijduur is
-de kwaliteit van het scherm
-hoe goed het trackpad is
-hoeveel lawaai hij maakt
Ik heb de Notebook natuurlijk niet, maar ik kan wel iets vertellen over BTO.

Ik heb een 15cl45 in mijn bezit gehad. Wat betreft prestaties, scherm en koeling/lawaai? Perfect echt een ontzettend mooi laptop ook voor de prijs. Echter waarop ik vond dat BTO een steek liet vallen was bouwkwaliteit. De laptop voelt niet solide aan, dit zegt natuurlijk niks over hoelang de laptop meegaat, gezien ik de laptop ook maar een maandje heb gehad, maar hoe langer ik de laptop had, hoe meer ik mij hieraan ging irriteren. Wat betreft mijn trackpad en toetsenbord, toetsenbord was niet geweldig. Maar ook niet erg slecht wat je af en toe ook hoort. trackpad was wel een ramp, er zit een bepaalde coating op die erg stroef is.

Wat dan wel weer erg positief is, is de service.

Let wel even goed op waarom de configuratie goedkoop is?

- i3
- 6 cell accu. (Wel een upgrade naar 5200Mah voor 19 euro.)
- 720p scherm.

Als je dit allemaal niet uitmaakt? Had ik gevraagd of je een kijkje mag nemen bij BTO zelf, zo kun je de laptop eerst bekijken voordat je hem koopt.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
[quote]BTO_USER schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:57:

[...]

het is niet dat sommige mensen er een probleem mee hebben.
het is gewoon iets dat IK graag zou weten,
gezien er een toezegging gedaan is, dat hierop terug gekomen zou worden. en dit gewoon niet gebeurd.

is hier een oplossing voor? of word dit verteld aan mensen?
dat de turbo niet werkt als de gpu gebruikt word?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

We zijn op de achtergrond druk bezig geweest met Clevo. Dit inzake de BIOS met Turbo mode=On bij ingeschakelde NVIDIA GT650M.

Inmiddels hebben we de diverse test-stadia doorlopen en de BIOS heeft z'n final release bereikt.

Gebruikers die deze BIOS willen installeren op hun BTO P•BOOK 15CL45 / 17CL45 kunnen zich melden bij onze support. Contact info staat op de website.

[ Voor 10% gewijzigd door BTO_USER op 10-08-2012 16:44 . Reden: Toevoeging Nvidia versie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:25:
[...]

Bij ons gekocht? (ik zag NBT staan)
Neem dan gewoon even contact op via het e-mailadres en we gaan er mee aan de slag.
Kunnen we gelijk goed inventariseren wat er aan de hand is en een actieplan opstellen.

Goed om te horen dat hij eigenlijk wel bevalt behoudens het probleem maar dat is vast en zeker op te lossen, zoals BTO_user ook al melde kunnen we o.a. het geheugen en de schijf zelf testen. Moet haast wel iets in die richting zijn.

Team combo is trouwens van Team Group http://www.teamgroup.com.tw/en.html dus ze bestaan wel echt.
Nog een kleine update voor de volgers. Ik heb nogmaals Windows 7 geïnstalleerd (omdat het nog trager leek te gaan dan voorheen) en tijdens het updaten is het helemaal gestopt. Na een reboot van een update wil Windows niet meer booten en binnen Ubuntu wil de harde schijf niet meer mounten. Ik heb zonet even contact opgenomen met NBT dus ik hoop dat het probleem nu snel opgelost zal zijn (waar ik trouwens niet aan twijfel). Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:04:
We zijn op de achtergrond druk bezig geweest met Clevo. Dit inzake de BIOS met Turbo mode=On bij ingeschakelde NVIDIA GT650M.

Inmiddels hebben we de diverse test-stadia doorlopen en de BIOS heeft z'n final release bereikt.

Gebruikers die deze BIOS willen installeren op hun BTO P•BOOK 15CL45 / 17CL45 kunnen zich melden bij onze support. Contact info staat op de website.
En hoe zit het met de ATI 7970m problemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 01:15
Hallo mensen,

Ik ben een noob op tweakers als reageerder maar gebruik het al jaren als hulpvolle bron. Aangezien ik net een BTO laptop heb gekocht vind ik het dan ook leuk om even mijn ervaring te delen.

Voorafgaand aan de aankoop had ik twijfels tussen Dell, Thinkpad en met gemengde gevoelens ook Asus. Ik leerde BTO pas kennen tijdens mijn vergelijkingen en aangezien ik de gehele laptop zelf kon samenstellen en het relatief dichtbij (Utrecht - vanuit Leiden) geassembleerd zou worden durfde ik de gok te wagen met een nieuw en voor mijn onbekend merk.

Het systeem:
- BTO® P•BOOK 17M45 - 17.3 inch Non-Glare, Full HD
- (1920 x 1080), NVIDIA GT650-2GB GDDR5
- Intel® Core™ i7-3610QM Quad Core Processor (6MB Cache, 2.3 GHz, Turbo Mode 3.3GHz)
- 2 x 4GB DDR3 (1600MHz) Memory Module, BTO Selected
- 120GB ADATA Solid State Disk, SATA-3, S510 + 60GB OCZ NOCTI Solid State Disk, mSATA
- Bluetooth Module Notebook
- The Intel® Centrino® Wireless-N 135 802.11 b/g/n plus
- bluetooth 4.0
- 8 x DVDRW Drive (DVD+/+RW / DVD-/-RW)
- 6 Cell notebook batterij 4400mA (48.84Wh)
- Artic Silver koelpasta (Processor + VGA kaart wordt meer gekoeld, tot 6 graden winst)

Dit systeem kostte €1230,- inclusief en werd met wat accessoires geleverd als muis en tas.

Afbeeldingslocatie: http://www.ace-auto.eu/webimages/bto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ace-auto.eu/webimages/bto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ace-auto.eu/webimages/bto3.jpg

Ik heb het systeem donderdag afgehaald, tot nog toe vind ik het fantastisch. Het start photoshop bijvoorbeeld in enkele seconde op. Maargoed, dat is per configuratie verschillend. Dus ik som even mijn ervaring op beperkt tot de case.

Voordelen v/d case
- 4 USB poorten
- numeriek toetsenbordje
- Verbazend goed geluid.
- Felle backlight
- Matte schermafwerking (ik zie het als voordeel aangezien ik veel buiten zit)
- Erg licht (in ieder geval lichter dan mijn voorgaande xps en vaio van gelijkwaardige grootte)

Nadelen v/d case
- De toetsen zijn naar mijn idee vreemd ingedeeld. Voorbeeld is windows toets rechts, delete boven numeriek toetsenbord etc.
- De muis klik wat zwaarder dan ik gewend ben
- ledindicatie van num lock en caps lock zitten aan de voorkant, wanneer op de unit op schoot ligt ziet ik deze niet. Ik ben nog wel van het per ongeluk locken van deze toetsen, dus irritante plek.

Qua specs kan het dus verschillen, maar deze gaat in ieder geval als de brandweer :9

Kortom, tot nog toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 23-09 17:53
Spatiebalk zit wel erg ver naar links. Lijkt me niet echt fijn typen :)

[ Voor 6% gewijzigd door desalniettemin op 13-08-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 01:15
desalniettemin schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 16:24:
Spatiebalk zit wel erg ver naar links. Lijkt me niet echt fijn typen :)
Nu je het zegt, zit inderdaad veel naar links. Waarschijnlijk door die windowstoets die ze naar rechts hebben gezet. Het valt mij niet echt op met typen trouwens. Mijn normale toetsenbord heeft het namelijk hetzelfde, maar dan windowstoets in plaats van de fn toets. Nieuwe laptop is natuurlijk altijd wennen.. qua typen ik zit dus nog wel veel te knoeien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

ik heb nu de BTO 17CL47 nu ongeveer 2-3 weken.

maar sinds vandaag spontane blue screens. vandaag al 2 voorbij zien komen.
als ik het goed lees had het te maken met de display driver :S

BTO al een mailtje gestuurd met de foto's van de blue screens. ben benieuwd

edit: uiteraard al de drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar kreeg ook toen een blue screen

[ Voor 18% gewijzigd door WishmasterNL op 13-08-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-04 02:26
Ik heb nu me 17cl47 nu ook iets van een paar weken en ik had gisteren ook een blue screen
Maar eens de blue screen file door iemand uit te lezen wat het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

ik heb inmiddels contact gehad met BTO zelf.
heb ze nu ook de dump files gestuurd.

wacht nu op hun reactie.

ook heb ik inmiddels last van mn toetsenbord.
soms worden mijn toetsen niet geregistreerden moet ik extra hard tikken willen ze wel geregistreerd worden.
dit heeft betrekking op de toetsen: G,V,B,H, TAB, SPATIE.
en soms ook andere toetsen.
erg vervelend.

ik ben benieuwd hoe dit word opgelost door BTO.

ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
sorry hoor, maar deze hele bladzij staat VOL met ellende..

7970m die niet werken in games, en rare trucen uitgehaald moeten worden voordat deze werkt (alienware heeft dit prima opgelost.

blauwe schermen / problemen.

hierboven WEER een toetsenbord die brak is. (dat mocht ik niet meer zeggen, want dat was niet zo! WEL dus!)

en dan nog eens een notebook totaal die heel lakoniek en vrolijk reply-t.

word het niet eens tijd dat al deze issues, die constant maar terug keren, gewoon eenmalig knap opgelost worden?

ik zal wel weer een hoop boze reply's en pm's krijgen, maar dit is toch gewoon on-acceptabel allemaal? laten we eens heel eerlijk wezen.

en nu komt er een nieuw model, en is weer de hele keyboard lay-out verpest!
die spatie hoort een hele toets naar rechts, om maar een voorbeeld te noemen..

en dan zwijg ik nog over hoeveel mensen een versleten touchpad of chi-mei scherm hebben... ik ga dit volgen, en kijken hoe ook dit weer (tijdelijk) opgelost word

[ Voor 19% gewijzigd door aron225 op 14-08-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:15:
[...]

En hoe zit het met de ATI 7970m problemen dan?
die zijn nog niet opgelost..
ik verwacht dat bto gewoon wacht tot amd zelf een nieuwe driver brengt oid.
bto kan hier ook niets aan doen, die moet wachten op CLEVO (een chinees bedrijf waar bto zijn spullen e.d. vandaan haalt) tot die het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

ik ben ook heel benieuwd hoe het probleem met het toetsenbord word opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
bto service is, gewoon goed.
ik neem aan dat ze er zeer snel een nieuw keyboard in stoppen.
alleen hoe lang deze het GOED gaat doen, is nog maal de vraag..

ik persoonlijk, vind het chiclet toetsenbord een drama, deze zit ook op mijn bto (gewoon niet te vergelijken met het alienware keyboard, waar ik dit nu op tik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

WishmasterNL schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:23:
ik ben ook heel benieuwd hoe het probleem met het toetsenbord word opgelost
Het is altijd vervelend als mensen een probleem ondervinden met een van onze producten. De mensen die een probleem ondervinden met een toetsenbord of anderszins melden zich bij onze TD en worden netjes en snel geholpen. Eventueel klaar terwijl de klant wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

BTO_USER schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:05:
[...]

Het is altijd vervelend als mensen een probleem ondervinden met een van onze producten. De mensen die een probleem ondervinden met een toetsenbord of anderszins melden zich bij onze TD en worden netjes en snel geholpen. Eventueel klaar terwijl de klant wacht.
ik wacht af ;)

status update:
inmiddels bericht ontvangen dat er niks is gevonden in de minidumps die ik heb toegestuurd.
helaas. ben benieuwd hoe dit nu verder gaat.
ook meer info gegeven over welke toetsen wat problemen geven. nu afwachten op hun reactie.

heb zelf trouwens het idee dat je beter kan bellen, wat waarschijnlijk sneller zal gaan.
per dag krijg je namelijk maar 1 mailtje terug.
en dan kan het wel eens lang gaan duren. maar misschien ben ik wat te ongeduldig.

edit: status update

[ Voor 38% gewijzigd door WishmasterNL op 15-08-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
ik krijg steets meer blue screens toch maar weer eens contact opnemen met bto wel jammer heb hem net weer een week binnen

Verwijderd

Mijn bto met de gt650M loopt verder prima hier, en ook met turbo boost, je kan dmv throttlestop altijd je turbo boost aanzetten tijdens het gamen,werkt prima. Het enige wat ik dan toch iets minder vind zijn de zeer weinige lucht intake gaatjes. Dat zou nog wel veel beter kunnen. Denk dat de cpu dan zo 5-10 graden koeler blijft. Heb bij die van mij een notepal u3 koelpad gekocht maar die heeft totaal geen effect door die ultra kleine gaatjes voor de lucht inlaat. MIsschien is dat een idee voor BTO om een soort van custom backplate aan te bieden waar meer gaten in zitten zodat een koeling pad ook effect heeft. Kan ik bijvoorbeeld ook zo'n losse plaat voor de 15cl45 bestellen>? en is mn garantie eigenlijk weg als ik dat zelf doe ? Had de laptop laatst even voorzichtig getest zonder de bodem plaat erop en dat scheelde behoorlijk wat qua temps.

Groeten: Wulff

Verwijderd

Blaast of zuigt die notepal? Want dat maakt ook verschil aangezien de BTO dus aanzuigt.

Maar, en ik weet dat we op tweakers zitten, is het erg dat hij paar graden warmer is? Iedere notebook zal koeler zijn zonder backplate maar het gaat er om of hij bij normaal gebruik gewoon stil is. (i.a.w. niet op high staat). Verder zorgt de backplate wel voor een specifieke airflow waar ook nog andere componenten (semi) actief mee worden gekoeld. Als de plaat weg is koel je enkel nog de cpu.

Wat een custom plaat betreft, daar is niets bij mij over bekend. In principe mogen onze klanten onderdelen vervangen zonder hun garantie te verliezen, alleen is dit wel op eigen risico. Boren / zagen zou ik wel willen afraden! Maar waarom ook, want bij andere klanten draaien de systemen gewoon goed met de plaat er op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2012 16:21 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Bij het ontwerpen moet je het midden zien te vinden. Een kap erop zorgt altijd voor een iets hogere temperatuur, zolang dit binnen het toelaatbare blijft is dat prima. Ik zou niet zelf gaan lopen verbouwen, je zult wel heel veel gaatjes moeten boren om het resultaat te krijgen als zonder kap. Hiermee wordt de kap ook weer kwetsbaar.

Ik stel me een land voor waar iedereen zijn motorklep van z'n auto haalt omdat dan de temperatuur sneller weg kan (omhoog nl.) en de fan van de motor minder draait. Niemand weet waarom, ze hebben ook geen problemen, maar ze doen het gewoon omdat het kan :) Erg praktisch is het niet.

• WishmasterNL

WishmasterNL

Even een update over mijn 17CL47.

Vandaag de laptop bij BTO gebracht.
Dit scheelt weer een dag t.o.v. de post.
En wil hem toch zo kort mogelijk kwijt.

Werd erg vriendelijk te woord gestaan door Stefan.
Nu nog even afwachten over wat het resultaat is, maar heb hier veel vertrouwen in.

De service die tot nu toe geleverd word vindt ik toch wel zeer positief.
Ondanks het feit dat je normaal gesproken niet binnen een maand al met dit soort problemen hoort te zitten.

Nogmaals, erg goede service van BTO!!

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 17:21:
Bij het ontwerpen moet je het midden zien te vinden. Een kap erop zorgt altijd voor een iets hogere temperatuur, zolang dit binnen het toelaatbare blijft is dat prima. Ik zou niet zelf gaan lopen verbouwen, je zult wel heel veel gaatjes moeten boren om het resultaat te krijgen als zonder kap. Hiermee wordt de kap ook weer kwetsbaar.

Ik stel me een land voor waar iedereen zijn motorklep van z'n auto haalt omdat dan de temperatuur sneller weg kan (omhoog nl.) en de fan van de motor minder draait. Niemand weet waarom, ze hebben ook geen problemen, maar ze doen het gewoon omdat het kan :) Erg praktisch is het niet.
Hehe, thanx voor je reply! maar het hoeft natuurlijk niet net zoals zonder kap te zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die 9 kleine streepjes bij de fan intake voldoende zijn, tuurlijk t wil wel maar mijn i7 word toch wel 90 graden af en toe, en als dat oml;aag kan naar 80-85 is dat pure winst voor mij. Als ik nu de onderkant bekijke zie ik ongeveer 15% van de inlaat fan, dus 85% is geblokkeerd door de bodem plaat. dat was wat ik bedoelde. en nog even over die motorkap :) daar is de radiator voor die achter je grill zit dus superveel lucht aanzuigt tijdens het rijden hehe. En het is ook totaal geen kritiek verder hoor mocht je dat denken. Mijn laptop loopt verder prima hier. Maar toch als het koeler kan bij de cpu is dat mooi meegenomen toch>? en als dat te realiseren is via wat gaatjes bij de fan intake te boren oid prima dan. Maar in elk geval bedankt voor de info dat als ik dat eventueel ga doen dat mijn garantie dan niet direct weg is.

Verwijderd

Nog nooit een thinkpad gezien?

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/3e7399c4d9.jpg

Bij de fan zit niet eens een lucht inlaat. WTF?!? De lucht wordt gewoon aangezogen op andere plaatsen dan je dat verwacht. Zo blijft de hele behuizing koel. Theoretisch dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 20:05:
[...]

Hehe, thanx voor je reply! maar het hoeft natuurlijk niet net zoals zonder kap te zijn, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die 9 kleine streepjes bij de fan intake voldoende zijn, tuurlijk t wil wel maar mijn i7 word toch wel 90 graden af en toe, en als dat oml;aag kan naar 80-85 is dat pure winst voor mij. Als ik nu de onderkant bekijke zie ik ongeveer 15% van de inlaat fan, dus 85% is geblokkeerd door de bodem plaat. dat was wat ik bedoelde. en nog even over die motorkap :) daar is de radiator voor die achter je grill zit dus superveel lucht aanzuigt tijdens het rijden hehe. En het is ook totaal geen kritiek verder hoor mocht je dat denken. Mijn laptop loopt verder prima hier. Maar toch als het koeler kan bij de cpu is dat mooi meegenomen toch>? en als dat te realiseren is via wat gaatjes bij de fan intake te boren oid prima dan. Maar in elk geval bedankt voor de info dat als ik dat eventueel ga doen dat mijn garantie dan niet direct weg is.
Even aanvulling op het bericht van mijn collega:

Op het moederbord van de 17CL45 zitten meer heatpipes, als je grotere gaten maakt bij de fan zullen deze heatpipes geen lucht meer krijgen (even snel van google getrokken: klik).
Op dit moment trekt de fan lucht over het moederbord heen.
Ja, je CPU zal minder warm zijn, maar het moederbord zelf zal er moeite mee krijgen.

Het is dus niet geadviseerd om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:52
Hoi,

ik heb op de BTO site wat moeite het laatste bios voor de 17cl37 te vinden. Kan iemand mij even in de goede richting duwen? In de map voor de 17CLxx modellen zie ik namelijk 2 verschillende zips zonder een txt file ofzo, dus ik twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
KnoxNL schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:40:
Hoi,

ik heb op de BTO site wat moeite het laatste bios voor de 17cl37 te vinden. Kan iemand mij even in de goede richting duwen? In de map voor de 17CLxx modellen zie ik namelijk 2 verschillende zips zonder een txt file ofzo, dus ik twijfel...
BIOS en E/C files zijn 2 bestanden die je moet flashen bedoel je dat niet?
Eerst je E/C file updaten en daarna je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
mijn bto doet het ook weer!!
ik heb hem tot bijna het moederbord uit elkaar gesloot, alle koelpasta's vervangen..
keyboard tot het laatste stofje schoon gemaakt, en weer werkend.

punten:
koelpasta heeft iemand erop gekwakt met een schep oid...
de pad's op de geheugenchips, er zaten er 2 dubbel gevouwen.
koelpasta was knal en knal hard.
keyboard heeft nog steeds last van een hoop mis aanslagen..

1 geheugen module (vreemde team group elite module's) geeft veel errors.

ik hoop dat ik nu klaar ben met die drama bak, en hij nou eens meer dan een maand of 2 het knap doet..

tevens vind ik het een vreemde situatie, dat de gpu EN cpu 1 heatpipe hebben, de heatsink los in de behuizing, en dan de fan vast geschroefd op de back cover??
dit MOET gewoon beter..

de hardware is wel oké.. jammer dat alles zo in elkaar geprakt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Double-X-L schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 13:59:
[...]

BIOS en E/C files zijn 2 bestanden die je moet flashen bedoel je dat niet?
Eerst je E/C file updaten en daarna je BIOS.
Ah zit het zo! Ik heb toch echt de nodige jaren ervaring in de ICT, toegegeven de laatste jaren minder met consumentenspul, maar dit is toch echt nieuw voor mij! Gisteren die E/C gedaan (wat het dan ook moge zijn lol) en dat ging binnen 2 seconden, fans hard aan en laptop schakelde zich uit. Nu maar de bios doen dan, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
ik word laptop zo zat K.T ding blijft crashen op de display drivers ik raad iedereen af om een 7970m te nemen die dingen zijn een drama ik weet niet hoe het zit met de 680m maar het kan niet erger dan dit .
op eht ogenblik heb ik contact met bto service om te kijken wat het probleem is.
volgens bto service die me bsod files had nagekeken gaat het om de nvidia display drivers gaat
ik heb niet eens een nvidia .
temperatuur kan het ook niet zijn in battlefield 3 word die rond de 75 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Streetdevil schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:08:
ik word laptop zo zat K.T ding blijft crashen op de display drivers ik raad iedereen af om een 7970m te nemen die dingen zijn een drama ik weet niet hoe het zit met de 680m maar het kan niet erger dan dit .
op eht ogenblik heb ik contact met bto service om te kijken wat het probleem is.
volgens bto service die me bsod files had nagekeken gaat het om de nvidia display drivers gaat
Zorgt een eventueel geinstalleerd Nvidia PhysX pakket dan niet voor de problemen?
KnoxNL schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:26:
[...]

Gisteren die E/C gedaan (wat het dan ook moge zijn lol) en dat ging binnen 2 seconden, fans hard aan en laptop schakelde zich uit. Nu maar de bios doen dan, thanks.
E/C omvat inderdaad de bios controlled fan tables, zodoende de spin up.

[ Voor 20% gewijzigd door Double-X-L op 19-08-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streetdevil
Nee er staat helemaal niks meer op van nvidia gisteren kon ik niet eens langers dan 10 min gamen voordat ik een bsod kreeg na 5 x gaf ik het op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Streetdevil schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 19:23:
Nee er staat helemaal niks meer op van nvidia gisteren kon ik niet eens langers dan 10 min gamen voordat ik een bsod kreeg na 5 x gaf ik het op
Stuur mij anders even die BSOD dumps, misschien dat ik er iets aan kan zien.
En draai alvast even een VRAM test bijvoorbeeld deze hier
Zoveel en zo snel BSOD's moet niet moeilijk te vinden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Double-X-L op 19-08-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

Handige tool om bsod's na te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
Streetdevil schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:08:
ga je mond spoelen!!
7970m zijn beesten van gpu's..
helaas kan clevo hier alleen geen soep van bakken,

de alienware m17 met 7970m draait als een trein, en heeft de optie de hele crappy enduro ellende uit te zetten, zodat je ALTIJD op de 7970m draait (ook de desktop)

de fabrikant dient dit gewoon te repareren (bto in dit geval) alleen heb je daar niets aan, want die kunnen er ook niets mee.

dus een dure 680 kopen? nee hoor, alleen een ander merk (met alleen maar voordelen) in plaats van de bto machine's.. de kaarten zijn super, de ondersteuning vanuit clevo en bto is alleen uber brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexil
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-07-2023
Nou, i was geinteresseerd in een Bto met een 7970m, maar ik ga wel twijfelen door de dingen die ik hier lees. Ik weet wel dat mensen met problemen eerder geneigd zijn hun problemen te vermelden op een forum en de mensen die geen problemen hebben minder de moeite zullen nemen om even een goede ervaring te vermelden.

Hoe zit het nou met BTO? Over het algemeen geen problemen of wel?

En ik neem dat het probleem met de Enduro een probleem is dat op elke BTO met een ATI kaart aanwezig is..Of hebben we het hier ook over kansen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Pexil schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:35:
Nou, i was geinteresseerd in een Bto met een 7970m, maar ik ga wel twijfelen door de dingen die ik hier lees. Ik weet wel dat mensen met problemen eerder geneigd zijn hun problemen te vermelden op een forum en de mensen die geen problemen hebben minder de moeite zullen nemen om even een goede ervaring te vermelden.

Hoe zit het nou met BTO? Over het algemeen geen problemen of wel?

En ik neem dat het probleem met de Enduro een probleem is dat op elke BTO met een ATI kaart aanwezig is..Of hebben we het hier ook over kansen?
Het 7970m enduro probleem is een ontwerpkeuze van de barebone fabrikant Clevo.
De 7970m modellen van BTO zijn gebaseerd op diezelfde Clevo barebones.

De Alienware M17 heeft nog altijd een manual switch optie (FN+F7+reboot) zodat je zelf kan schakelen tussen IGP en AMD. Je kunt ook gewoon enduro gebruiken maar deze techniek is nog niet zo verfijnd als Nvidia's optimus.
My guess is dat het softwarematig wel beter zal worden zoals dit ook bij optimus is gegaan.
Blijft alleen nog de verminderde performance met Endurance 'on', ik denk dat dit inherent is aan de gebruikte techniek en daarmee een softwarematige fix niet mogelijk is.

Clevos en daarmee BTO's i.c.m. met een 7970m zijn vooralsnog dus een verhaal met een staartje.
Er is genoeg over te vinden zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 18:43
Is er eigenlijk een manier om een RMA zelf op te volgen? Mijn laptop zou sinds gisteren aangekomen moeten zijn bij BTO, maar op het eerste gezicht vind ik niet direct iets terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 09:40

Qon

Ik kan het antwoord op deze puur uit interesse gestelde vraag niet in de voorgaande posts vinden:

Is het mogelijk om de grafische kaarten te (laten) vervangen op een clevo barebone BTO notebook? Of is dit net als bij andere notebooks niet (of moeilijk) mogelijk omdat deze vast gesoldeerd zijn?

Ik heb namelijk sinds kort een BTO notebook van Mitracom in mijn bezit en ben benieuwd naar mijn uitbreidingsmogelijkheden.

Ik ben tot op heden trouwens erg tevreden over mijn notebook! De spatie toets gaat wel stroever dan op mijn vorige laptop, maar daar wen ik snel genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

somfortiwan schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:03:
Is er eigenlijk een manier om een RMA zelf op te volgen? Mijn laptop zou sinds gisteren aangekomen moeten zijn bij BTO, maar op het eerste gezicht vind ik niet direct iets terug.
Onze RMA is niet online te volgen, stuur even een mailtje of bel even.
Qon schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 16:07:
Ik kan het antwoord op deze puur uit interesse gestelde vraag niet in de voorgaande posts vinden:

Is het mogelijk om de grafische kaarten te (laten) vervangen op een clevo barebone BTO notebook? Of is dit net als bij andere notebooks niet (of moeilijk) mogelijk omdat deze vast gesoldeerd zijn?

Ik heb namelijk sinds kort een BTO notebook van Mitracom in mijn bezit en ben benieuwd naar mijn uitbreidingsmogelijkheden.

Ik ben tot op heden trouwens erg tevreden over mijn notebook! De spatie toets gaat wel stroever dan op mijn vorige laptop, maar daar wen ik snel genoeg aan.
Hou er rekening mee dat Mitracom geen BTO verkoopt als merk. Ze noemen daar het zelf samenstellen BTO ( als in Build To Order ). Aan deze producten kan en mag niet het merk BTO gekoppeld worden.

Clevo levert al de P series met een MXM kaart (vervangbaar), de rest (W series) zit gesoldeerd op het moederbord en dus niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yintha

Yintha

We'll stay gold forever

Heb mijn 17CL47-79et 70 nu ongeveer 2 weken in bezit, en zojuist hoor ik een vreemd gezoem in de laptop op het moment dat ik een spel opstart (waarschijnlijk de gpu fan dus?)

Het geluid zit helemaal links in de laptop t.h.v. de SD kaart lezert,
wat kan ik het beste doen nu?

edit: laptop opengemaakt, fan losgemaakt er valt niks aan te zien.. wel een vervelend geluid.

[ Voor 14% gewijzigd door Yintha op 22-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Yintha schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:17:
Heb mijn 17CL47-79et 70 nu ongeveer 2 weken in bezit, en zojuist hoor ik een vreemd gezoem in de laptop op het moment dat ik een spel opstart (waarschijnlijk de gpu fan dus?)

Het geluid zit helemaal links in de laptop t.h.v. de SD kaart lezert,
wat kan ik het beste doen nu?

edit: laptop opengemaakt, fan losgemaakt er valt niks aan te zien.. wel een vervelend geluid.
volgens mij, weet dit niet 100% zeker, zit de videokaart aan de rechterkant ;) ( gezien vanuit het punt dat je naar je scherm kijkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de 17CL36/37 zat hij inderdaad rechts.
CPU fan kan natuurlijk ook opspringen als hij al wat warmer is. Begint het geluid dus als je meer lucht uit de fan voelt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Laatst online: 07-04 16:49
BTO_USER schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 14:57:

[...]

Gebruik je de laatste Intel WLAN driver?
- link is oud, lees bericht hieronder -
Hallo daar...

Ook ik wil hier even op reageren, aangezien mijn netwerkkaart de The Intel® Centrino® Ultimate-N 6300
ook problemen heeft.

In de eerste plaats duurt het bijna 1 tot anderhalve minuut na dat ik mijn bureaublad zie voordat ik internet heb.
In de tweede plaats komt het steeds vaker voor dat ik mijn internetverbinding verlies, terwijl mijn vriendin die naast mij zit, ook op de laptop, gewoon internet blijft houden.

En nu komt het vreemde.....

Stel ik heb een aantal pagina's open, en ik open er nog 1 bij, dan kan het zomaar zijn dat ik de foutmelding krijg dat de pagina niet geopend kan worden omdat ik niet verbonden ben met het internet?!?

Echter.....,

mijn andere pagina's blijven nog wel steeds verbonden met het internet... |:(
Pas als ik die pagina's ga verversen of als ik een pagina terug wil, ben ik ook die pagina's kwijt.

En ja, ik weet zeker dat ik dan nog internet heb op die pagina's, want alles werkt bij die pagina's goed.
Mijn vriendin zit namelijk vaak op de zelfde pagina's, en als ik bij haar iets zie aftellen, bv bij een spelletje wat ik ook aan het spelen ben, dan zie ik bij haar precies hetzelfde als bij mij, ondanks dat ik op andere pagina's geen internet heb/kan krijgen...

Ook het netwerk tekentje geeft gewoon aan dat ik met het internet verbonden ben.

Als ik de laptop dan weer opstart, gebeurt het maar al te vaak dat ik dan helemaal geen internet heb, terwijl mijn vriendin het nog wel heeft....

Ik had eerst driver 14.1.1.0
Na dat ik heb geupdate naar driver 15.1.1.0 bleef ik dit probleem nog steeds houden.

Mijn vriendin heeft een LiveBox-e944, en ik heb thuis een Netgear WNDR3700.
Bij iemand anders die een Linksys wrt54g heeft, kwam dit probleem ook voor....

Dus ik heb in feite 2 problemen.
1. Het veel te lang duren voordat ik internet heb, en
2. Dat het internet regelmatig weg/uit valt. ( de laatste 5 dagen zo'n 25 keer..... :'( )

Wat kan ik hier aan doen???

Greet, hondaygo...

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undercover.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-01-2022
supportj indienen bij bto?

Verwijderd

Klein vraagje? Ik wil een keuze maken tussen de 15CL47-7970 i7 QUAD en de 15CL46-GTX675. Het blijkt dat de videokaart van AMD stukken beter is dan die van nvidia, tevens zit er een SSD in eerder genoemde laptop.

Is het dan ook zo dat de 15CL47 een betere keuze is dan de 15CL46? Verder verschillen ze nl. niet?

Offtopic: kan niet reageren in het NBBG topic.

Verwijderd

Daar moet je ook niet reageren. Je moet zijn in Laptop Aankoopadvies.

Verwijderd

nice heb een test met 3dmark11 gedaan en kom op een score van 3100 ipv de 2200 die ik haalde zonder de gt650m te overklokken. Veel winst te behalen dus!

http://www.3dmark.com/3dm11/4194817

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

hondaygo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 23:32:
[...]

Wat kan ik hier aan doen???

Greet, hondaygo...
Wat we kunnen doen in zo'n geval is de kaart vervangen voor een nieuwe, misschien is er iets mis met de kaart. Het kan ook een compatible issue zijn natuurlijk, dan is de kaart b.v. Te vervangen voor een intel 6235 (is echter 300mb max ipv 450mb). We kunnen ook nog een killer wireless 1103 testen, deze is qua snelheid gelijk.

Neem even contact op met de TD voor verdere gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er alweer eens nieuwe drivers van BTO voor de nvidia gt 650m in de maak dan?? zag dat er een nieuwe officiele 305.67 driver voor notebooks was nu, dikke performance boost in 3dmark11! maar door dat waardeloze optimus schakelt ie weer steeds heen en weer tussen de intel en nvidia drivers dus dat is minder.

Zou erg mooi zijn als BTO eens met nieuwere drivers komt die wel 100% werken voor deze kaarten. Snap best dat t vast niet makkelijk is om dit te fiksen maar hoop toch wel dat er eens een keer drivers komen die wat nieuwer zijn als de 295 series driver waar ik het nu mee moet doen. sure die doen het wel, maar het kan beter denk ik. Of is het zo dat ik voor altijd "opgescheept"zit met de ouwere driver? ik heb er niet superveel verstand van hoe dat gaat om een driver 100% te laten werken met dat optimus maar als het bij die 295 versie is gelukt waarom dan niet voor de nieuwste driver?

hier een linkje naar deze drier: http://us.download.nvidia...7_64bit_international.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Holy shit,

wat maken de laatste intel drivers voor de Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230 in mijn 17cl37 een hoop uit zeg! Snelheden bijna verdubbeld, dank Intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
KnoxNL schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:56:
Holy shit,

wat maken de laatste intel drivers voor de Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6230 in mijn 17cl37 een hoop uit zeg! Snelheden bijna verdubbeld, dank Intel :)
Welke snelheid heb je het dan over, WLAN-LAN?
Ik denk dat de driver zelf de instelling 20/40Mhz (channelwidth) op auto zet, stond daarvoor op 20Mhz.
Handmatige aanpassing gaf je bij voorgaande drivers hetzelfde resultaat.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:56:
Zijn er alweer eens nieuwe drivers van BTO voor de nvidia gt 650m in de maak dan??
Die zullen van Clevo af moeten komen, BTO maakt geen drivers.

[ Voor 20% gewijzigd door Double-X-L op 25-08-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hij staat nu op automatisch, ik weet niet hoe het daarvoor stond. Ik heb hier wel eens hulp gevraagd mbt mijn snelheden, en ook eens een apart topic gemaakt, maar niemand heeft mij ooit op deze setting gewezen.

Jammer dat ik niet weet hoe het stond, nu weet ik nooit of het door de setting of toch daadwerkelijk de driver komt.

Anyways happy camper here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 17:48
Ik heb trouwens nog steeds af en toe last van dansende pixels op mijn scherm. Ik had er al een paar emails over verstuurd naar Stefan van BTO zelf, maar op het einde heb ik nooit geen berichten meer terug gekregen, wat ik wel een beetje jammer vond.

Er werd me aangeraden om wat te prutsen met het scherm door hem wat te bewegen omdat ze vermoeden dat het een slecht contact is, en dat werkte ook altijd. Alleen heb ik nu ook weer die flikkerende pixels op mijn scherm en heb hier een halfuur moeten zoeken naar de sweet spot zeg maar om ze weg te krijgen. Is er echt geen methode dat ik zelf kan toepassen zodat dit probleem eindelijk voor eens en altijd van de baan is, want ik word er een beetje moe van.

Voor de mensen die niet weten waar het over gaat:

YouTube: weird noise

Het ligt weldegelijk aan het LCD scherm, want als ik hem koppel aan mijn tv via de HDMI kabel zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Is dat niet gewoon een gevalletje reparatie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kapotte LCD kabel lijkt mij. is een gevalletje garantie, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Probleem met reparatie is dat ik de laptop dan altijd weer een paar dagen kwijt ben aangezien ik in België woon, en ik dan geen andere PC heb om op te kunnen werken. Daarom dat ik eerst even wou polsen of ik zelf niets kon doen om het te verhelpen. Vooralsnog werkt de methode van aan het scherm te prutsen gelukkig wel, dus voorlopig kan ik wel verder gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackbird024
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06 16:22
Na jaren van meelezen wordt het tijd om ook te posten :)

Na een paar jaren genieten van mijn XXODD 9070D is het tijd geworden om hem te vervangen.
Aangezien ik vanaf aanschaf altijd goed geholpen ben door Roberto (notebooktotaal) heb ik ook nu weer een laptop bij hem aangeschaft (en ook nu weer super geholpen).
Het is deze geworden:

X-Book 17CL48-GTX660. Ultieme prijs / prestatie laptop
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb Crucial M4 -- SUPER HOT --
- Harddisk (2e) 750Gb 7200rpm
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-3610QM (2,3Ghz / 6Mb cache. Ivy Bridge)
- Raid Geen
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6235 Dual band

Zelf heb ik nog een W7 pro licentie dus die had ik niet nodig.

Als hij binnen is volgt er uiteraard een uitgebreide review.
(Als jullie dan ook benchmarks willen moeten jullie even aangeven hoe en welke aangezien ik dat nog nooit gedaan heb.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubmifer schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 13:44:
Probleem met reparatie is dat ik de laptop dan altijd weer een paar dagen kwijt ben aangezien ik in België woon, en ik dan geen andere PC heb om op te kunnen werken. Daarom dat ik eerst even wou polsen of ik zelf niets kon doen om het te verhelpen. Vooralsnog werkt de methode van aan het scherm te prutsen gelukkig wel, dus voorlopig kan ik wel verder gaan denk ik.
Grote kans dat het de lintkabel is. In principe is het geen defect wat direct voor problemen zorgt in de zin van de stabiliteit.
Mijn advies zou echter toch zijn hem z.s.m. op te sturen, je hebt garantie en dan moet je er m.i. ook gebruik van maken. Ik weet zeker dat ze hem zo snel mogelijk zullen retourneren, wie weet voor een aankomende vakantie of vrije periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
ik heb vorig week mijn laptop opgestuurd ter reparatie en kan niks anders zeggen dat de service perfect was. als ik over een paar jaar weer een laptop zal kopen zal ik dat hoogst waarschijnlijk weer bij notebooktotaal / bto halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
hallo BTO, ik heb een vraagje..
ben zelf in het bezit van een BTO 17Cl36 (gtx460M-i7 2630QM)
en nu is mijn vraag of deze laptop over sata300 of sata600 beschikt?
weet ik wat voor SSD nut heeft :9

alvast bedankt!

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De 17CL36 heeft 2 x SATA 3 (600) poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

naruto schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:11:
ik heb vorig week mijn laptop opgestuurd ter reparatie en kan niks anders zeggen dat de service perfect was. als ik over een paar jaar weer een laptop zal kopen zal ik dat hoogst waarschijnlijk weer bij notebooktotaal / bto halen :-)
pfoe,
ik ben mn laptop nu anderhalve week kwijt.
dit vanwege blue screens en het toetsenbord.

heb vrijdag gebeld en toen was het toetsenbord al vervangen. maar de blue screens konden ze niet reproduceren. nu gaan ze alleen nog naar de drivers kijken. maar ik denk dat daar weinig uit gaat komen.
pfoe, ik had mn laptop graag zaterdag weer in mn bezit gehad, maar helaas.

tijdens het telefoongesprek van vrijdagochtend aangegeven dat ik de laptop graag eind van de middag wilde ophalen mocht dit mogelijk zijn. ze gingen er spoed van maken. en gevraagd of ze me wilde bellen als het lukte, maar ook als het niet ging lukken. maar helaas niks gehoord van BTO.

hopelijk kan ik hem vandaag ophalen.
want, een laptop die net een maand oud is en die ik inmiddels al 1,5 week kwijt ben, vind ik vrij vervelend.

overigens, ook ik heb hele goede ervaringen met Roberto van notebooktotaal.
veel kennis, goed advies. ook mijn bto komt bij hem vandaan

[ Voor 19% gewijzigd door WishmasterNL op 27-08-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! eindelijk een laptop besteld :) Na vele mailtjes gestuurd te hebben naar Notebooktotaal/BTO en daar hele snelle goede feedback van hebben gekregen heb ik snel mijn keuze kunnen maken.

Tot nu toe is mijn ervaring met deze webwinkel super, nu nog wachten op de laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Hmm, kreeg net een mailtje terug.
Beste Bram,

Volgens mijn systeem zit er geen pixel garantie op dit scherm, klopt dit?
Indien er geen pixel garantie aangekocht is kan ik helaas weinig doen.
Heb even de bestelbon er bijgehaald, en zie inderdaad dat er geen pixel garantie aangekruist staat, terwijl dat nochtans wel de bedoeling was. Maar goed, dat is mijn schuld. Maar valt dit niet ook gewoon onder de normale garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Je mag toch anno 2012 verwachten dat je gewoon een scherm krijgt zonder pixel defecten. Dit zijn echt niet de moeilijkste schermen om te produceren, met een dergelijke dichtheid.

Van een tablet wordt het toch ook niet geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

ik heb inmiddels mn laptop weer terug.

alles werkt op dit moment naar alle tevredenheid.

goede service van BTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

rubmifer schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:39:
Hmm, kreeg net een mailtje terug.

[...]

Heb even de bestelbon er bijgehaald, en zie inderdaad dat er geen pixel garantie aangekruist staat, terwijl dat nochtans wel de bedoeling was. Maar goed, dat is mijn schuld. Maar valt dit niet ook gewoon onder de normale garantie?
na het zien van bovenstaande filmpje (die wij al eens eerder gezien hadden trouwens? ik herken hem), is dit een hardware probleem die waarschijnlijk komt door een defecte of losse LCD kabel.
Dit is gewoon garantie, hiervoor moet de notebook wel retour voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

helaas, mijn vreugde was van korte duur.

binnen 5 min alweer een bluescreen.

was met niks bijzonders bezig.
Guild Wars 2 updaten en tweakers lezen.

zucht :S

nieuwe windows installatie dan maar.
misschien dat dat wat uit gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
BTO_USER schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:23:
[...]

na het zien van bovenstaande filmpje (die wij al eens eerder gezien hadden trouwens? ik herken hem), is dit een hardware probleem die waarschijnlijk komt door een defecte of losse LCD kabel.
Dit is gewoon garantie, hiervoor moet de notebook wel retour voor reparatie.
Ja, ik had hem al eens geplaatst een paar maand terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

WishmasterNL schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:49:
helaas, mijn vreugde was van korte duur.

binnen 5 min alweer een bluescreen.

was met niks bijzonders bezig.
Guild Wars 2 updaten en tweakers lezen.

zucht :S

nieuwe windows installatie dan maar.
misschien dat dat wat uit gaat halen.
Zoals je weet zijn wij hier ook mee bezig, je kent ons verhaal.
rubmifer schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:21:
[...]
Ja, ik had hem al eens geplaatst een paar maand terug. :)
Ja, Als je dit bedoelt met knipperde pixel is het garantie en kan je hem naar ons toesturen voor reparatie (of je dit wil en doet is uiteraard niet aan ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

[quote]BTO_USER schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:38:
[...]

Zoals je weet zijn wij hier ook mee bezig, je kent ons verhaal.
[...]

klopt, en ben ook blij met het snelle handelen van vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmad
  • Laatst online: 08-09 19:53
Ik ben misschien van plan om een 15CL44 te kopen. Ik ga alleen nog even in de winkels thuis kijken wat ik daar voor 1000euro kan krijgen.

Wat mij vooral aantrekt aan deze laptop/BTO is de extra grote batterij en de mogelijkheid om zoveel aan te passen. Echt leuk! Wel jammer dat deze laptop geen backlit toetsenbord heeft en ook geen optie heeft om dit toe te voegen...

ps: Jullie website van BTO is echt wel toe aan een design update hoor. Ik weet wel dat dit veel tijd/geld kost, maar je moet niet vergeten dat dit het eerste is wat nieuwe klanten zien!

Veel nieuwe klanten (waaronder ik) komen naar je website omdat iemand jullie aanbevolen heeft. Maar ze zijn ook vaak een beetje bang omdat ze niet zeker weten hoe het werkt en wat de kwaliteit is van dit onbekend merk. Dus een mooiere website zou echt wel helpen met het winnen van het vertrouwen van nieuwe klanten!

Jullie kunnen eens bij de concurrentie gaan kijken hoe zij laptops aanprijzen. Dit is veel mooier, duidelijker en simpeler!

Vooral die doorschijnende achtergrond als je op een product klikt vind ik nogal onduidelijk

[ Voor 52% gewijzigd door manmad op 27-08-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is Laptop Aankoopadvies voor.

En de groote van de batterij.. dat is nu net iets waar je niet naar moet kijken. Als de wilt weten hoe lang de accuduur is sla je een review na. Rekensommetjes op basis van de accucapaciteit werken gewoon niet.
Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.