Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 21:32:
[...]

Probeer eens optische drives in slaapstand zetten / time out aan te passen.
Dit omdat middels een caddy de 2e harddisk eigenlijk op een (zo ziet de bios het in principe ook) ODD aansluiting zit. Wie weet dat hiermee het probleem is opgelost.
Dedicated ODD aansluiting?? Voor het BIOS is het toch echt een gewone SATA2 port.

Windows geeft die optie dan ook niet aangezien deze geen ODD detecteert.
BIOS ziet een SATA device, auto detect, en nergens wordt meer een ODD gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

voor de 15M39,

- kan er iemand wat zeggen wat de ervaringen zijn met het scherm dat in dat type vn laptop zit? ik vind enorm veel positiev commentaren over het scherm van de 15cl37, maar weinig of niets over het scherm van de M39.

- is er ook een azerty klavier beschikbaar, ik nl nergens de mogelijkheid om te kiezen? mss vergeten optie-tje :D

- die 55mm, is toch dikte achterzijde i hope :p op welke barebone is deze gebasseerd?

- zijn er nu al fotos van de 15M39, heb es door topic gespit, maar vind ze niet (waren mislukt D8 ik)

[ Voor 21% gewijzigd door SadisticPanda op 07-01-2012 14:05 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan zeker m'n ervaringen delen.

1: Het scherm is goed, het is niet het zelfde scherm wat in de 15CL35 zit maar zit zeker boven het gemiddelde (60% GAMUT). Ik meen uit m'n hoofd dat hij 72% is met een natuurlijke matte coating.

2: Nee, AZERTY is helaas (nog) niet leverbaar op dit model. We proberen via een omweg ze wel te krijgen maar hierover is nog geen duidelijkheid.

3: een MSI :) De dikte is opzich in cijfers wel dik maar in het echt valt het mee door het ontwerp en hoe de lijnen lopen (hij is dus niet helemaal 55mm dik)

4: Ik heb wel paar foto's maar post ze liever niet omdat ze inderdaad niet zo mooi zijn geworden.
Volgende week zal ik nieuwe foto's maken als ik tijd heb en ze voor alle users posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 16:09
Hallo, ik heb een 15cl35 en een probleem met booten.
Alhoewel de boot sequence zo is ingesteld dat hij als eerste met de harde schijf opstart, probeert hij allereerst vanuit het netwerk op te starten en dan krijg ik een foutmelding.
Ik heb al e.e.a. uitgezocht en het heeft te maken met PXE. Dat is het systeem om via lan te booten. Aangezien ik dat niet nodig heb en het dus een probleem oplevert wil ik dat graag uitzetten. In het bios kun je bijna niets instellen... Weet iemand hoe ik dit toch kan uitschakelen? Is namelijk nogal irritant.
Als de foutmelding komt en ik druk vervolgens op ctrl-alt-del dan start hij vervolgens wel op vanaf de hdd. Ook als ik vanuit windows herstart is er geen probleem. Alleen als de laptop helemaal uit stond en ik hem aan wil zetten.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt het mij dat de hdd nog niet helemaal op toeren was en dus de eerste keer wordt overgeslagen als het na een CRTL + ALT + DEL wel werkt.

Probeer eens de DVD drive als primary boot device in te stellen en er een installatie dvd in te doen.
Als hij daar welk keer op keer direct vanaf opstart weten we dus wat het is.

Alternatief kun je de lan poort helemaal onderaan zetten / uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Dank voor de snelle reactie. Met een opstart dvd gaat het wel goed. Ik zou dus die lan poort inderdaad willen uitzetten, maar weet niet hoe. In het bios kun je weliswaar de volgorde veranderen, maar iets eruit verwijderen of op disable zetten is niet mogelijk. De volgorde is al zo dat lan helemaal onderaan staat. Weet jij hoe ik dit wel kan uitzetten? Moet ik misschien een bios update doen, zodat ik daar meer instelmogelijkheden krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me eerder focussen op het feit dat de harddisk blijkbaar niet altijd snel genoeg opspint.
Kun je hem eens uitlezen met HD-tune en kijken naar de smart waarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Oke, dat ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Afbeeldingslocatie: http://94.214.69.242/1.png

Ik heb geen idee of dit normale waarden zijn en of je dit bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
@ Ezbenito: Ik denk dat er meer bedoeld wordt wat de SMART waardes zijn van de schijf (het HEALTH tabje van HD-Tune).

[ Voor 4% gewijzigd door John767 op 09-01-2012 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Afbeeldingslocatie: http://94.214.69.242/2.png

Dankjewel John767.

Is met deze waardes iets raars aan de hand? Staat allemaal op oké....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Kan je even controleren welke firmware er op de SSD staat?
(Dit kan je controleren in apparaat beheer --> rechtersmuis knop op de SSD --> eigenschappen --> details --> heardware id --> bovenste regel volledig hiernaartoe kopiëren.)

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
IDE\DiskOCZ-AGILITY3____________________________2.11____

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Dat betekend dat je firmware 2.11 hebt op dit moment.
Er is versie 2.15 uit, deze kan je installeren, mogelijk een oplossing (kan het niet beloven).
De firmware is hier te download; http://www.ocztechnology....oDrive_3_X2_and_Synapse_/

Mocht je niet weten hoe je een firmware moet updaten neem dan even met ons direct contact op, dan helpen wij daarmee.

Edit; Maak eerst even een backup van belangrijke bestanden, het kan wel eens fout gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door BTO_USER op 09-01-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Bedankt ik ga kijken of me dat zelf lukt. Data is niet erg, er staat niets belangrijks op. Mocht het niet lukken, meldt ik me bij jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John767 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 19:56:
@ Ezbenito: Ik denk dat er meer bedoeld wordt wat de SMART waardes zijn van de schijf (het HEALTH tabje van HD-Tune).
Dat bedoelde ik inderdaad ;)
Maar dankzij de hulp van BTO_user gaat het vermoedelijk voor de user al opgelost worden :)
Ezbenito schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:55:
Bedankt ik ga kijken of me dat zelf lukt. Data is niet erg, er staat niets belangrijks op. Mocht het niet lukken, meldt ik me bij jullie.
Let op dat u de accu 100% oplaad en de adapter aansluit. Ooit 1x gehad dat de stroom uitviel tijdens een update ... :X

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Een ervaringspuntje: als je Linux wilt draaien is het waarschijnlijk handig als je een tientje of wat meer investeert en een Intel wifi kaartje koopt.

Ik heb bij mijn onlangse aankoop het standaard wifi model gekocht (met een realtek chip) en de driver-ondersteuning is wat lastig (recente kernel vereist + firmware, mogelijk wat crashgevoelig). Ofwel, ik had me met een paar euro meer waarschijnlijk wat pijn en moeite kunnen besparen. Wellicht ook wel nuttig om op de configuratiewebsite zelf te vermelden.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klanten die hier om vragen melden we het standaard :) Neemt niet weg dat het goed is het nogmaals te melden.
De support voor de Intel kaarten is inderdaad beter maar ik denk niet dat BTO het op de website gaat melden omdat 99% van de users uiteindelijk toch Windows gebruikers zijn.

Overigens zijn er wel meer dingen die niet altijd direct werken onder Linux zoals Optimus. (draait standaard enkel op de GT 555). Hoewel dat niet specifiek BTO is maar meer nVidia en Realtek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan hoor ik alvast samen met Infinitive tot die schamele 1%; alleen heb ik nog niets gekocht en ben ik nog aan het uitwerken wat ik juist moet hebben.

Ik heb in elk geval nog een vraag in verband met het model 17cl37.
Is het juist te stellen dat indien ik Bluetooth wens, ik absoluut een WiFi module met Bluetooth dien aan te kopen?

De 6300 lijkt me een goede keuze voor Linux, maar ik ben een beetje bang dat ik dan geen Bluetooth meer zal hebben.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:56:

De 6300 lijkt me een goede keuze voor Linux, maar ik ben een beetje bang dat ik dan geen Bluetooth meer zal hebben.

Bedankt
De Intel 6300 heeft inderdaad geen bluetooth, je zal de Intel 6230 moeten pakken als je graag bluetooth wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:56:
Dan hoor ik alvast samen met Infinitive tot die schamele 1%; alleen heb ik nog niets gekocht en ben ik nog aan het uitwerken wat ik juist moet hebben.

Ik heb in elk geval nog een vraag in verband met het model 17cl37.
Is het juist te stellen dat indien ik Bluetooth wens, ik absoluut een WiFi module met Bluetooth dien aan te kopen?

Bedankt
Zoals ook in de specificaties vermeld heeft de 6300N geen bluetooth.
Je zult dan een externe (USB) BT module moeten kopen. Dit geeft je wel meer vrijheid in de keuze qua chipset.

De BigFoot killer wireless heeft overgens ook geen Bluetooth.
Maar waarom de keuze voor de 6300N boven de 6230? Die heeft namelijk wel bleutooth en qua ontvangst ontlopen ze elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:29

Sick Nick

Drop the top!

450 Mbit vs 300 Mbit linkspeed uiteraard, 3x3 vs 2x2 antenne setup (ik ga er dan wel vanuit dat er ook daadwerkelijk 3 antenne's in de BTO zitten). Heb die van mij nog niet zover open gehaald om er een intel in te zetten, de standaard atheros schopt het niet verder dan 72 Mbit ongeacht de instellingen op zowel de laptop als de router (linksys E4200 die zowat alles aan kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje en opmerking van mijn kant. Als eerste had ik een kleine issue en Roberto heeft mij weer goed voor de telefoon geholpen. Indien je zelf redelijk bent, is hij dat ook :)

Daarnaast een vraag over de laptop zelf en specifiek over de videokaart. Als ik op de interne GPU youtube kijk dan is het 3 sec goed en dan opeens krijg ik 3fps en loopt het hakkelig. Als ik vervolgens de gt555 activeer dan is het uiteraard weer soepel. Geen groot probleem want de gpu wisselen is met een simpele knop te doen, maar toch typisch want de interne GPU moet volgens mij ruim snel genoeg zijn.

Laat maar, raar, na maanden dit gedrag te hebben is youtube nu opeens goed. Zou dit komen door een aanpassing aan youtube dat er nu mp4 wordt gegeven wat hardwarematig kan worden gedecodeerd ipv flash (ik roep maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft inderdaad een deel met drivers en met je browser te maken.
Het is nu iets te laat voor een lang technisch verhaal maar als je er meer voor wilt weten licht ik dat graag morgen toe.

Mochten andere gebruikers hier last van hebben dan de tip zowel de nieuwste java, flash, als browser versie te installeren en via Windows update de laatste IGP drivers te installeren.

Hier overigens de foto's van de 15M39 voor de mensen die er naar vroegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:40:
[...]

Zoals ook in de specificaties vermeld heeft de 6300N geen bluetooth.
Je zult dan een externe (USB) BT module moeten kopen. Dit geeft je wel meer vrijheid in de keuze qua chipset.

De BigFoot killer wireless heeft overgens ook geen Bluetooth.
Maar waarom de keuze voor de 6300N boven de 6230? Die heeft namelijk wel bleutooth en qua ontvangst ontlopen ze elkaar niet veel.
Wel, mijn eerste gevoel na wat Googlen was dat er blijkbaar betere ondersteuning is voor de 6300 op dit moment voor wat Linux betreft. Maar ik research nog wat verder voor de 6230; had wel graag Bluetooth gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Met betrekking tot Linux en Intel Wireless kaarten.....wellicht kan deze site nog helpen?

http://www.intel.com/support/wireless/sb/cs-006408.htm

Ons zijn ons gebruikers bekend met Intel Bluetooth + Wireless binnen Ubuntu.

Inmiddels heeft er ook een Linux gebruiker melding gemaakt van een succesvolle switch van Intel GPU naar NVIDIA GT555 GPU op de 15CL35,15P35, 17CL35 ( Hybride SLi / NVIDIA Optimus ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:54

psyy138

blackbulls.nl

is hackintosh eigenlijk mogelijk op de bto laptops iemand enig idee?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat het werkt, echter gaat BTO daar natuurlijk nooit enige vorm van garantie op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niemand doen ;)
Het is namelijk iets wat officieel niet mag hé!

Maar de hardware zou het probleem niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

das mooi dan ga ik doe is uitproberen een keer :) dus de hardware is in Principe combitable.

15p35 met i7 26720 en de gt555

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Denk dat het niet helemaal gaat werken aangezien Optimus niet supported is en nog een paar dingetjes(intel wifi, en nog 2 andere iirc).

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat optimus niet supported is maakt niet uit, je kan gewoon op de IGP werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2bzeit
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09-2021

h2bzeit

np: Ke$ha - Tick Tock

Dat kan natuurlijk, maar een laptop zonder WiFi wordt je niet zo vrolijk van neem ik aan. Geen idee of er (al) kexts oid zijn om een intel chip te laten werken.

I'm late / I'm late / For a very important date. / No time to say "Hello, Goodbye". / I'm late, I'm late, I'm late.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wifi chip kan je natuurlijk voor 2 of 3 tientjes vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:41:
Dat optimus niet supported is maakt niet uit, je kan gewoon op de IGP werken.
Precies :)
Idem met Linux, daar werkt (hoewel ik nu berichten hoor dat het sindskort wel werkt) het ook nog niet op iedere distro.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:53:
De wifi chip kan je natuurlijk voor 2 of 3 tientjes vervangen :)
Ook correct, hoewel BTO opzich al mooie kaartjes erin stopt. Enige wens (maar dat komt vooral uit mijn ThinkPad tijd) qua wireless die ik nog zou hebben zijn de Atheros 5xxx kaarten :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee als het mogelijk is om een toetsenbord te bestellen voor mijn laptop? Zo ja, enig idee hoeveel mij dit zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet weten welk model u heeft dus kan ook niets over de kosten zeggen maar neemt u eens contact op met uw dealer? :)

Let wel op dat (sommige) dealers mogelijk niet willen dat de end-users dit zelf vervangen i.v.m. garantie.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey tweakers

Ik heb al een paar maanden de 17cl37, zéér tevreden mee!
Ik had in het begin het probleempje dat mijn CPU fan zomaar ineens begon te loeien.
Wat bleek nou dat ze dit verholpen hebben in de nieuwe bios firmwire. Ik natuurlijk de bios geflashed en inderdaad probleem verholpen :D.

Nu heb ik een Crucial M4 aangeschaft en deze ingebouwd,en uiteraard Windows 7 opnieuw erop gezet(en natuurlijk de drivers geïnstalleerd). Maar nu is het probleem weer terug :S, net alsof het aan windows zelf ligt... Natuurlijk meteen even de temps gechecked met HWinfo64 en wat bleek nu dat elke keer als de fan begint op te spinnen de temperatuur van de CPU op 100°C springt, wat ofc een foute reading is en daarna weer netjes op de 37°C springt.

Weet iemand misschien waar het aan ligt of het al een bekend probleem is?

Mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:00:
Heey tweakers

Ik heb al een paar maanden de 17cl37, zéér tevreden mee!
Ik had in het begin het probleempje dat mijn CPU fan zomaar ineens begon te loeien.
Wat bleek nou dat ze dit verholpen hebben in de nieuwe bios firmwire. Ik natuurlijk de bios geflashed en inderdaad probleem verholpen :D.

Nu heb ik een Crucial M4 aangeschaft en deze ingebouwd,en uiteraard Windows 7 opnieuw erop gezet(en natuurlijk de drivers geïnstalleerd). Maar nu is het probleem weer terug :S, net alsof het aan windows zelf ligt... Natuurlijk meteen even de temps gechecked met HWinfo64 en wat bleek nu dat elke keer als de fan begint op te spinnen de temperatuur van de CPU op 100°C springt, wat ofc een foute reading is en daarna weer netjes op de 37°C springt.

Weet iemand misschien waar het aan ligt of het al een bekend probleem is?

Mvg.
Dit kan je oplossen met een firmware update, versie 09 lost de problemen op.
Hier te downloaden: http://download.bto.eu/No...%20-%20EC/P17xHM-EC09.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:29:
[...]

Dit kan je oplossen met een firmware update, versie 09 lost de problemen op.
Hier te downloaden: http://download.bto.eu/No...%20-%20EC/P17xHM-EC09.zip
Heb 'm geupdate. So far so good...
Ik had eerst de P17HM_BIOS110 erop geflashed dacht dus 110 de nieuwere versie was thnx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:44:
[...]

Heb 'm geupdate. So far so good...
Ik had eerst de P17HM_BIOS110 erop geflashed dacht dus 110 de nieuwere versie was thnx _/-\o_
Klopt ook hoor, maar dat is het BIOS.

P17HM_BIOS110.zip = BIOS
P17xHM-EC09.zip = EC (AKA firmware)

2 verschillende dingen dus ;)

Succes met je notebook met SSD (vergeet niet de firmware van je SSD te updaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt BTO binnenkort nog met nieuwe of vernieuwde notebooks of opties???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan over 2 maanden ivy bridge verwachten. De geruchten zijn dat apple daar 8 april mee komt, en BTO komt meestal niet veel later. Al verwacht ik niet dat BTO daar een concreet antwoord op gaat geven :P. Als je dat doet stel je of veel klanten teleur, of zorg je dat iedereen zijn aankoop gaat uitstellen.

Ik verwacht persoonlijk overigens geen aanpassingen in de behuizing.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, zo kun je natuurlijk altijd blijven wachten ;)
Mijn advies: je moet kopen op het moment dat je het nodig hebt.

Kijk scheelt het één week kun je vaak nog wel wachten maar los van de releasedates zit je ook nog met levertijden, moeten testen en leverbaarheid andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clevo Refreshes X7200 With X79-Based P270WM, AVADirect First in Line

Where things get really interesting is that, judging from the photos AVADirect sent us, Clevo has finally given the X7200 a much-needed sprucing up. The P270WM includes not just a backlit keyboard, but in a bid to finally satisfy our Jarred Walton, the keyboard itself has been completely redesigned and now includes a layout that's actually functional.

/flauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is Ivy bridge precies, en is dat het enige??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe processorreeks. De performancewinst schijnt 20% per kloktik te worden, en usb 3.0 zit geintrigeerd in het chipset.

Belangrijker is echter dat je naast de meeste ivy-bridge laptops een thunderbolt chip kan verwachten. Dit heeft 2 voordelen:
Er komt eindelijk displayport op laptops. Vooralsnog doen alleen apple en dell dit consistent...
Met thunderbolt kan je allerlei externe media aansluiten, waaronder pci-e devices. Ergo, gewoon een desktop HD6770 aansluiten en je hebt GTX580m/HD6990m performance in je notebook, voor een fractie van de prijs.

Macrumors schat dat op 8 april de nieuwe macs komen met ivy bridge. Dat lijkt mij een goede schatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, enig idee wat de prijzen zullen worden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet, en diegenen die het wel weten gaan het niet zeggen. Ik verwacht echter geen prijsstijging. De 'nieuwe' chips korten gewoon hetzelfde als de oude, dat doet intel altijd. Dat zegt echter weinig over de kosten van de rest van de notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, dan wacht ik daarop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat tussen "release" en "to market" soms nog wel een tijdje kan zitten ;)
Dat hebben we vaker gezien (leverproblemen bijv.)

Wat de prijs betreft, zoals Darkstone zegt; opvolgende techniek is niet per definitie duurder, het is enkel een verbetering en soms zelfs goedkoper te produceren. Aan de andere kant, ik weet nog wel dat ik ooit 4000 gulden (zoiets?) betaalde voor een Pentium 2 450Mhz... dat is de prijs om voorop te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 08:22
Ik heb nu ongeveer een maand of 5 een 13c19 (8cel) met i5 2410m 8gb geheugen en sinds kort een intel 320 ssd erin. Dit bevalt mij zéér goed! Echter heb ik een klein probleempje. De rechter usb poort kan wel bijvoorbeeld mijn telefoon opladen of een usb stick voorzien van stroom maar ik kan de apparaten niet zien in Windows die ik er op aan sluit. De nieuwste chipset drivers heb ik al geprobeerd maar het mocht niet baten.

Ook in de bios is een externe hardeschijf niet te zien wanneer deze aangesloten is op de usb poort, op andere poorten weer wel...

Kan ik hier uit opmaken dat die gewoon defect is?

Ik gebruik niet veel usb apparaten maar zo af en toe is die extra poort wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Deagle schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:37:
Ik heb nu ongeveer een maand of 5 een 13c19 (8cel) met i5 2410m 8gb geheugen en sinds kort een intel 320 ssd erin. Dit bevalt mij zéér goed! Echter heb ik een klein probleempje. De rechter usb poort kan wel bijvoorbeeld mijn telefoon opladen of een usb stick voorzien van stroom maar ik kan de apparaten niet zien in Windows die ik er op aan sluit. De nieuwste chipset drivers heb ik al geprobeerd maar het mocht niet baten.

Ook in de bios is een externe hardeschijf niet te zien wanneer deze aangesloten is op de usb poort, op andere poorten weer wel...

Kan ik hier uit opmaken dat die gewoon defect is?

Ik gebruik niet veel usb apparaten maar zo af en toe is die extra poort wel handig.
Effe offtopic: hoeveel batterij haal je ongeveer?

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Met alleen wat msn, internet e.d. dik 6 uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ongeveer het gemiddelde hoor. De meeste 13" notebooks halen dat tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan nog beter, in een rundown haalde hij echt bijna 8 uur.

Wat het probleem betreft, ik neem aan dat de devices het op andere computers wel goed doen?
Wat als je heel voorzichtig de stekker beweegt in de USB poort?

Anders toch even contact opnemen met je dealer voor verdere oplossing want als het bios het ook niet ziet lijkt mij het geen software (Windows) probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
Oke, ik stuur je een pm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
Mijn notebook van BTO bevalt prima, alleen is het controleren op updates voor drivers een beetje een drama op de site. Geen idee of er inmiddels een nieuwe Nvidia driver uit is...Kan niet gewoon de Nvidia GT555M driver geïnstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Kan iemand mij vertellen welke (13 of 15 inch) modellen, over een firewire analsuiting beschikken? En is het mogelijk bto laptop ook vóór geinstalleerd te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: De 15CL37 heeft firewire :)
Hier foto's van hem in het echt
Op de 2e foto kunt u de firewire poort zien zitten.

2: Hangt een beetje van de dealer af hoe en wat maar in de basis wordt een systeem al compleet voorgeisntalleerd geleverd met Windows, een zogenoemde turn-key oplevering. U hoeft enkel uw productcode + gebruikersnaam in te vullen. De rest is al geinstalleerd (dus drivers en etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coppensc
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11-2020
Ben van plan om mij ook een laptop te kopen van bto nl de 15cl35. De samenstelling is redelijk makkelijk. Alleen twijfel ik aan 2 dingen. Dat is de crucial m4 als ssd kiezen, is dit wat?
En welk wirelesskaart is volgens jullie de betere. Dat zijn twee dingen waar ik niet echt iets van weet.

*kleine opmerking. Al een paar keer gemaild met bto en moet zeggen dat deze steeds snel met een antwoord komen en niet zomaar lukraak wat zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door coppensc op 25-02-2012 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M4 is een goede SSD, alleen wat verwacht u er van? De Intel 320 is een stuk goedkoper en evengoed een fijne SSD. De Samsung 830 kost echter weer wat meer maar is qua IOPS / Raw read weer net een stukje sneller.

i.a.w. wat wilt u dus? Iedere SSD is natuurlijk een verbetering over een normale harddisk. Ik zeg ook altijd tegen onze klanten, liever 4Gb ram en een hele snelle SSD dan 16Gb ram en een 7200rpm harddisk. Qua gevoelssnelheid zal de 4Gb + SSD config het bij normaal desktop-gebruik altijd winnen.

De wireless kaart is ook weer een kwestie van, wat wilt en wat u verwacht u er van?
De Intel kaarten zijn typisch wat beter qua bereik maar kosten ook meer, als u niet 30 meter van het accesspoint gaat zitten en/of hele grote bestanden via het netwerk gaat versturen is een BTO kaart ook gewoon goed.

Let wel op, de high-end Intel kaart en BigFoot killer wireless hebben geen bluetooth. Heeft u dat dus toch nodig? Dan is de "beste" kaart die u kunt kiezen de Intel 6230 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

weet iemand wat voor een sata controller zit er in de 15cl35 (W150HRM) ?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

psyy138 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:24:
weet iemand wat voor een sata controller zit er in de 15cl35 (W150HRM) ?
SATA-600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

daarmee kun je dus die nieuwste ssd's mee aansturen toch ?

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Maar het snelheidsverschil tussen SATA-300 en SATA-600 is in de praktijk irrelevant. Ik zou liever de intel 320 aanraden dan de M4, ware het niet dat die eerste verschrikkelijk slecht geprijsd is.

Het beste pak je gewoon de goedkoopste non-sandforce SSD die je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:40:
Ja. Maar het snelheidsverschil tussen SATA-300 en SATA-600 is in de praktijk irrelevant. Ik zou liever de intel 320 aanraden dan de M4, ware het niet dat die eerste verschrikkelijk slecht geprijsd is.

Het beste pak je gewoon de goedkoopste non-sandforce SSD die je kan krijgen.
De Crucial M4 heeft geen sandforce, last time we checked. prima SSD dus.
Naast de Intel 320 en de M4 is de OCZ Vertex plus ook een goeie (betrouwbaar) SSD voor een leuke prijs.
psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:37:
[...]

daarmee kun je dus die nieuwste ssd's mee aansturen toch ?
Correct

[ Voor 14% gewijzigd door BTO_USER op 28-02-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ja ik wil namelijk een hd carry in mijn laptop hebben met een ssd :) maar dan weet ik dat ik sata 600 ssd's kan kopen want toch scheelt het wat in de snelheid vergeleken met sata 300. beter goed dan een beetje goed :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste keer dat ik newegg bekeek had de vertex plus een nog hoger percentage 1-ster reviews dan de sandforce 1 en 2 drives gecombineerd. Dat lijkt mij ook een duidelijke afrader.

Zowieso heeft dat merk het helemaal verpest bij de twakers door o.a. 4 generaties achter elkaar onbetrouwbare SSD's te verkopen, reviewsites om te kopen hier, en 55GB SSD's te verkopen aan argeloze consumenten onder de noemer 60GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:
De laatste keer dat ik newegg bekeek had de vertex plus een nog hoger percentage 1-ster reviews dan de sandforce 1 en 2 drives gecombineerd. Dat lijkt mij ook een duidelijke afrader.

Zowieso heeft dat merk het helemaal verpest bij de twakers door o.a. 4 generaties achter elkaar onbetrouwbare SSD's te verkopen, reviewsites om te kopen hier, en 55GB SSD's te verkopen aan argeloze consumenten onder de noemer 60GB.
dus wat is volgens jou een aanrader? welke ssd ^^

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:04:
ja ik wil namelijk een hd carry in mijn laptop hebben met een ssd :) maar dan weet ik dat ik sata 600 ssd's kan kopen want toch scheelt het wat in de snelheid vergeleken met sata 300. beter goed dan een beetje goed :)
Dat kan, de DVD bay is echter wel SATA 300, dus daar me je de harddisk in doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:

Wij hebben sinds firmware 3.55 goeie ervaringen met de OCZ Vertex plus, dat een review site er slechte ervaringen mee heeft is iets anders.
Maar over het sandforce verhaal heb je zeker gelijk, Wij zijn dan ook gedeeltelijk gestopt met sandforce controllers, enkel de nieuwe Intel 520 heeft de controller nog. Later we zeggen dat Intel zichzelf al genoeg bewezen heeft dat wij er veel vertrouwen in hebben dat dit ook goed komt :9 (Mijn huidige (werk) systeem heeft een Intel 520, gaat prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:13:
[...]

dus wat is volgens jou een aanrader? welke ssd ^^
Alles wat geen sandforce controller heeft of OCZ is.

Corsair zou ik zelf ook afraden. het voldoet an sich, maar de firmware support van corsair is over het algemeen waardeloos en zowel de M4 als de samsung 830 zijn goedkoper. Ik denk niet dat je het verschil in een realistische setting gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Beste allen,

Ik heb sinds een half jaar de 15cl37 (met HD6970m) in gebruik. de laptop bevalt mij prima en ik verwacht er nog zeker een aantal jaar mee voorruit te mogen;).
Echter heb ik sinds kort het volgende probleem. Tijdens het gamen, varierend van 1/2 uur tot 2 uur, kreeg ik afentoe ineens dit scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img862.imageshack.us/img862/7892/img0192bt.jpg

Het enige wat ik vervolgens nog kan doen is mijn laptop opnieuw opstarten.

Ik heb afgelopen week de laptop bij een plaatselijke specialist gebracht, wie mij vertelde dat dit meestal een hitte probleem(GPU) betreft. Hij is zo vriendelijk geweest de fans stofvrij te maken en de koelpasta te vervangen , daarbij meldde hij mij dat de orginele koelpasta erg verdroogd (slecht) was.

In goede hoop ga ik ervanuit dat mijn probleem nu verholpen is. De laptop is niet meer vastgelopen. De specialist adviseerde mij ook om MSI afterburner te installeren zodat ik mijn GPU tempraturen in de gaten kan houden.

De volgende tempraturen worden gemeten:
Na 5 minuten starcraft II is de GPU 103 graden celsius. Dit lijkt mij veel te warm.
Wanneer ik de laptop echter verhoog met een paar onderzetters wordt de GPU na een uur starcraft II niet warmer als 85 garden celsius.

Op internet vind ik allerlei verschillende verhalen over maximaal toelaatbare temperaturen. Volgens de een mag de kaart niet warmer worden als 80 graden en volgens de ander moet de kaart tot 110 graden geen problemen geven.

Ik word er niet meer wijs uit en vandaar mijn vraag hier. Werkt de laptop naar behoren of moet deze zos nel mogelijk terug naar de leverancier?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij een gevalletje garantie. Ik heb wel eens precies hetzelfde scherm gehad na een te hoge overclock met mijn mobiele budget-GPU. Ook met starcraft.

Maximale temperaturen moet je je niet op blindstaren. Als het werkt is het binnen de marges, anders... niet, duh. Zo wordt er met mijn laptop een maximale temperatuur van 120° gehanteerd. Een andere laptop met precies dezelfde videokaart kapte er al bij 95° mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

zal ocz vertex 3 een goede zijn icm bto laptops ? want ik wil toch echt sata 600 xD of ben ik nu eigenwijs???
want dat lijkt me wel een leuke ssd zo te zien aan reviews en prestaties.

EDIT: zoals je ziet heb ik weinig verstand van ssd's >:)

[ Voor 14% gewijzigd door psyy138 op 28-02-2012 14:50 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet u uiteindelijk zelf weten maar mijn ervaringen met de M4, Intel 320, 510, 520, Performance Pro en de Samsung 830 zijn beter. Uw weet wat in ons assortiment zit en wat niet ;)

Hij is vooral goedkoop, dus of een topdeal of niet. Dat kan alleen de tijd uitwijzen.
BTO zal echter er niet om liegen dat de OCZ Vertex Plus sinds de nieuwe firmware een beter zijn geworden. Zelf heb ik dit nog niet getest want wij verkopen geen OCZ tenzij de klant hier echt om vraagt. (i.v.m. ervaringen Vertex 2 / 3)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:49:
zal ocz vertex 3 een goede zijn icm bto laptops ? want ik wil toch echt sata 600 xD of ben ik nu eigenwijs???

De OCZ Vertes 3 raad ik echt af hoor, wij hebben deze getest en werken helaas niet helemaal naar behoren in onze systemen.

Elke SSD die je kan selecteren op www.bto.eu zijn getest en werken in BTO notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:49:

Lees voordat je zo'n "supersnelle" sandforce koopt sowieso even Het grote SSD topic ~ Deel 9#specs. Er zijn vast redenen om er zo een te kopen, maar dat hij met 500MB/s schrijft, is daar geen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een BTO laptop te kopen, maar kan ik daar ook zelf een (tweedehands) SSD inzetten? Dit is namelijk veel goedkoper (srry ik ben gierig ;) ). En zo ja, waar moet ik dan op letten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
@cod8smith: Je mag er gewoon een eigen (SSD)schijf in plaatsen. Alleen valt deze niet onder je BTO garantie, en ook geen garantie dat het werkt.

Belangrijk is om dan een SSD te kiezen die in de BTO lijst staat. Bijvoorbeeld OCZ Vertex SSD's geven problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat John767 zegt klopt zo ongeveer wel.

Zoals ik al eerder noemde in mijn post hierboven zijn er SSD's waar we goede ervaringen mee hebben.

Er zijn twee zaken waar je rekening mee moet houden bij inbouwen:

1: Als het een 2e schijf is kan het zijn dat je nog inbouwbrackets nodig hebt. Tevens is gevolgschade / inbouwschade niet gedekt.

2: Als er problemen onstaan met je laptop is het soms lastig om uit te vinden welk component dit veroorzaakt. In die zin is het handiger (want hoeveel euro scheelt het precies? Het zal geen 100 zijn ;)) om alles bij één leverancier te kopen omdat die dan het gehele systeem kan testen.
(al eens eerder meegemaakt dat het component van een derde het probleem veroorzaakte)

Overigens maken we er inderdaad verder geen punt van. Een klant mag vervangen maar accepteert daarmee ook een (klein?) risico. Aan een ieder zelf te kiezen. We leven in een vrij land 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korteder
  • Laatst online: 16-10-2020
Ik ben van plan mijn BTO 17CL35 te upgraden met een Intel SSD 520 Series van 120GB. Heeft dit veel snelheidswinst want op de site van BTO staat SATA3 terwijl de SSD een SATA6 schijf is. Kan ik dan maar voor de helft gebruik maken van de snelheid? En zal dit stabiel draaien?

Dit zijn nu mijn specificaties:
i7 2720QM
8GB 1333mhz DDR3
Nvidia Geforce GT555m + Intel HD 3000
500GB HDD

Gr. korteder

[ Voor 17% gewijzigd door korteder op 01-03-2012 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

korteder schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:54:
Ik ben van plan mijn BTO 17CL35 te upgraden met een Intel SSD 520 Series van 120GB. Heeft dit veel snelheidswinst want op de site van BTO staat SATA3 terwijl de SSD een SATA6 schijf is. Kan ik dan maar voor de helft gebruik maken van de snelheid? En zal dit stabiel draaien?

i7 2720QM
8GB 1333mhz DDR3
500GB HDD

Gr. korteder
als ik me niet vergis word dat gewoon op de snelheid van sata 3 gewerkt ipv sata 6 dus het is inderdaag prestatie verlies. Dus als je een sata 3 ssd pakt ben je eigenlijk precies het zeflde uit en volgens mij liggen die wat goedkoper. ... correct me if i'm wrong >:)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korteder
Maar is de Intel SSD wel een betrouwbare schijf? Ik een aantal negatieve verhalen gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

korteder schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:08:
Maar is de Intel SSD wel een betrouwbare schijf? Ik een aantal negatieve verhalen gehoord....
ik heb geen idee, beste kan je gewoon een ssd kiezen die tussen het rijtje van BTO staat.
Daarmee bedoel ik die je kunt kiezen uit de configuratie, dat ben ik dus ook van plan om te doen.
Die zijn getest en goed werkend in de bto's

succes ^^ ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Totaal hebben wij 1 defecte Intel schijf gehad, dit kwam door de firmware fout in de 320 serie. --> nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij

Echter levert Intel nu met een firmware die dit niet meer heeft en is de uitval in feite 0% (Bij ons).

Intel heeft de betrouwbaarste SSDs die er op de markt zijn.
korteder schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:54:

i7 2720QM
8GB 1333mhz DDR3
500GB HDD

Gr. korteder
SATA 2 = SATA 300.
SATA 3 = SATA 600.
Wikipedia: Serial ATA
Werkt dus op volle toeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

BTO_USER schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Totaal hebben wij 1 defecte Intel schijf gehad, dit kwam door de firmware fout in de 320 serie. --> nieuws: Intel geeft herstelfirmware voor 320-ssd's vrij

Echter levert Intel nu met een firmware die dit niet meer heeft en is de uitval in feite 0% (Bij ons).

Intel heeft de betrouwbaarste SSDs die er op de markt zijn.

[...]

SATA 2 = SATA 300.
SATA 3 = SATA 600.
Wikipedia: Serial ATA
Werkt dus op volle toeren!
dan heb ik niks gezegd :P

8)7 8)7 8)7

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier, nog geen defecte Intel SSD's meegemaakt.
Volgens officiële cijfers ligt de uitval 78% lager (relatief) dan een gemiddelde consumenten SSD.

Ze zijn niet de snelste maar ook de vorige generatie (X25-M) staan bekend als zeer betrouwbaar en is mijn favo SSD om te leveren in zakelijke systemen vanwege de hoge betrouwbaarheid.

Maar hey! Het is Intel ;) Wat verwacht je?
psyy138 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 10:22:
[...]

ik heb geen idee, beste kan je gewoon een ssd kiezen die tussen het rijtje van BTO staat.
Daarmee bedoel ik die je kunt kiezen uit de configuratie, dat ben ik dus ook van plan om te doen.
Die zijn getest en goed werkend in de bto's

succes ^^ ;)
De 520 serie wordt nu ook in BTO notebooks aangeboden dus dat is gewoon een optie :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korteder
oké bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemsD
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 20:14
ik wil binnenkort ook een BTO laptop kopen. Nu heb ik een videocamera die enkel via Firewire met de pc te verbinden is. Firewire is dus een must.
Ik heb enkele jaren terug al een pcmcia Firewire gekocht die ik nu op een Medion laptop gebruik.
Is er ook een laptop met pcmcia ? Ik merk dat oa. de 17CL37-ATI6990 QUAD standaard een firewire heeft, maar die configuratie vind ik wat duur. Want ik wil er graag een SSD bij en hij komt dan toch al snel op +/- 1700 Euro.

2de vraag : bestaan er ook dockingstations voor de BTO's. De laptop moet nl. portable zijn, maar eenmaal thuis gebruik ik externe luidsprekers, scherm, keyboard en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dockingstations: wachten.

Over een maand komt intel met ivy bridge. Een groot deel van die notebooks krijgt thunderbolt.
Met hunderbolt kan je in essentie alles extern aansluiten. Grafische kaarte, geluidskaarten, usb hubs, monitoren met dat allemaal ingebouwd (ja die bestaal al). Als je je laptop niet nu nodig hebt, dan zou ik echt afwachten.

Er zijn wel usb docks te vinden, maar die dingen zijn er imo om te vermijden. Ik hoor er nooit iemand positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaemsD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:53:
ik wil binnenkort ook een BTO laptop kopen. Nu heb ik een videocamera die enkel via Firewire met de pc te verbinden is. Firewire is dus een must.
Ik heb enkele jaren terug al een pcmcia Firewire gekocht die ik nu op een Medion laptop gebruik.
Is er ook een laptop met pcmcia ? Ik merk dat oa. de 17CL37-ATI6990 QUAD standaard een firewire heeft, maar die configuratie vind ik wat duur. Want ik wil er graag een SSD bij en hij komt dan toch al snel op +/- 1700 Euro.

2de vraag : bestaan er ook dockingstations voor de BTO's. De laptop moet nl. portable zijn, maar eenmaal thuis gebruik ik externe luidsprekers, scherm, keyboard en muis.
Moet het persé een 17 inch model zijn?
Maar inderdaad, de CL37 serie (en CL36) zijn de enige met firewire in het BTO aanbod op dit moment.
PCMCIA is al een oude standaard (opgevolgd door expresscard) en zit zodoende niet op deze notebooks.

Wat de prijs betreft, de SSD prijzen zijn net (gister) wel behoorlijk gedaald dus die zullen niet snel veel lager worden.

Wat de tweede vraag betreft, er zijn momenteel USB dockingstation op de markt. Een echte BTO dock is er niet meer (Intel Modula) daar dit toch voornamelijk high-end consumer / MKB notebooks zijn en grootzakelijke klanten eerder een ThinkPad of HP pakken.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:07:
Dockingstations: wachten.

Over een maand komt intel met ivy bridge. Een groot deel van die notebooks krijgt thunderbolt.
Met hunderbolt kan je in essentie alles extern aansluiten. Grafische kaarte, geluidskaarten, usb hubs, monitoren met dat allemaal ingebouwd (ja die bestaal al). Als je je laptop niet nu nodig hebt, dan zou ik echt afwachten.

Er zijn wel usb docks te vinden, maar die dingen zijn er imo om te vermijden. Ik hoor er nooit iemand positief over.
Kijk uit ;) Er stond recentelijk nog een bericht over dat Intel zelf de levering van de Ivy Bridge cpu's heeft uitgesteld. En dit heeft voor iedereen in de "business" vergaande gevolgen. Het is dus niet zo dat er nu al kale (barebone) systemen klaar liggen bij BTO die enkel nog wachten op een CPU. De hele productie moet nu worden verplaatst, dus CPU's maar ook behuizingen, componenten, chipsets. The works. Dus ik zie niet binnen nu en een maand een groot leverbaar gama aan Ivy Bridge systemen, of het nu BTO, HP, Lenovo of welk ander merk dan ook is.

Thunderbolt zelf is inderdaad wel een mooie ontwikkeling! Een soort van USB+ voor nu echt alle devices. En je kunt ze daisychainen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoorde ik. Maar ik vraag me af hoe zich dat houd in deze high-end markt. Ik ga er eigenlijk nog steeds van uit dat je binnen 2 maanden vanaf vandaag een ivy-brigde notebook in ontvangst kunt nemen. Ten minste bij apple, alienware en clevo. Deze merken zijn meestal als eerste met nieuwe hardware.

Met een lager budget zou ik overigens meteen zeggen dat je beter nu kunt kopen. Zoveel beter is het nu ook weer niet, en of je straks prijzige thunderbolt chips gaat tegenkomen op €800 laptops is nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemsD
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-05 20:14
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:53:
[...]

PCMCIA is al een oude standaard (opgevolgd door expresscard) en zit zodoende niet op deze notebooks.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik een expresscard firewire heb, had me vergist.
Maar zijn er dus wel notebooks met dese aansluiting ?
Bedankt in elk geval ook voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen BTO levert die nog en wat andere notebooks die sowieso niet aantrekkelijk geprijsd zijn Zoals de sony F2 en zakelijke notebooks (latitude, thinkpad). Althans dat is de reden dat ik dit vraagstuk hier laat staan en niet naar een NBBG topic verplaats, zoals ik meestal doe. Voor de vraag welke notebook je beter kunt nemen kan je beter naar [NBBG Aanschaf] Workstation februari 2010 of [NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011 gaan, afhankelijk van je primare doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezbenito
Ik heb een 15cl35 en het volgende probleempje.
Als ik in windows 7 van gebruiker wissel krijg ik vaak een zwart scherm. Laptop blijft gewoon aan staan. Ik denk dat het een hardware probleempje is. Iemand hier ook last van of een idee hoe dit op te lossen?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al Windows update geprobeerd?
En wat als je je systeem hersteld naar een vorige configuratie?

Dit klinkt nog niet direct als een h/w defect. Eerder als een hangende driver of programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Ik merk hier nu dat ik wanneer de batterij is aangesloten op de laptop dat ik op een van de USB poorten een kleine elektrische schok kan voelen wanneer ik er met mijn vinger langs passeer. Is dit normaal en kan dit kwaad? Of aan wat ligt dit? (is de 17CL37)

[ Voor 3% gewijzigd door rubmifer op 04-03-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
@rubmifer: Heb je de adapter aangesloten op een geaard stopcontact? Want daar zou het probleem wel is kunnen liggen. Is wel vaker op het forum langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rubmifer schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:45:
Ik merk hier nu dat ik wanneer de batterij is aangesloten op de laptop dat ik op een van de USB poorten een kleine elektrische schok kan voelen wanneer ik er met mijn vinger langs passeer. Is dit normaal en kan dit kwaad? Of aan wat ligt dit? (is de 17CL37)
De batterij zit toch altijd in de laptop? ;)
Bedoelt u niet (zoals hieronder vermeld) de oplader?

Bij een niet geaard stopcontact kan dit inderdaad voorkomen.
Pagina: 1 ... 38 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.