Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:48:
[...]

De batterij zit toch altijd in de laptop? ;)
Bedoelt u niet (zoals hieronder vermeld) de oplader?

Bij een niet geaard stopcontact kan dit inderdaad voorkomen.
Ja inderdaad, de oplader natuurlijk. :+

En inderdaad, had niet door dat het stopcontact waarin de adaptor was aangesloten niet geaard was. Net even de adaptor in een geaard stopcontact en dan is er geen sprake van schokjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
is voor de laptops van BTO alleen de officiele caddy te gebruiken? aangezien ze de modellen van andere laptops gebruiken. vind namelijk de caddy (40 euro) duur vergeleken met de 20 euro die ze er bij andere laptops voor vragen en ik denk dat als ik straks in de zomer een laptop koop mooi de optische drive eruit haal en een ssd erbij doe (ssd in de sata-3 en de 500gb in de sata-2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan alle caddy's gebruiken. Een DVD drive is gewoon een universeel onderdeel net als harde schijven. In principe kan je elke caddy van het juiste formaat gebruiken (PATA/sata, 9.5mm of 12.7mm, en slot/tray drive zijn de variabelen waar je op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
Heb nu de 15CL37 een tijdje in gebruik en qua performance is hij echt super! niets op aan te merken, echt een top apparaat. Gekocht bij Notebook Totaal.

Nu heb ik sinds een weekje dat er af en toe wazige strepen/pixels op mijn scherm verschijnen. Dit kan zijn tijdens een film, maar ook gewoon in Outlook of in de browser. Vooral in het midden van het scherm krijg ik dan allerlei artifacts van gekleurde pixels en lijnen die weggaan als ik het scherm een beetje beweeg, of het scherm aan de achterkant (deksel) in duw. Het lijkt me dus iets te maken hebben met een losse connector ofzo.

Het is moeilijk op beeld vast te leggen, want het gaat ook vaak snel weer weg en het is niet te voorspellen. Iemand suggesties voordat ik me ga beroepen op garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:16
Misschien dat de GPU te warm wordt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk als je een brief zit te typen.
Als het echt weg gaat/terug komt als je het scherm beweegt, dan lijkt het eerder op een kabelbreuk, of wat je zei losse connector.

Is het bijvoorbeeld ook als je gewoon een tijdje in het bios zit? Dus Windowsloos testen.

Maar gewoon contact opnemen met je dealer, dan weet je hoe het verder gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:52:
Heb nu de 15CL37 een tijdje in gebruik en qua performance is hij echt super! niets op aan te merken, echt een top apparaat. Gekocht bij Notebook Totaal.

Nu heb ik sinds een weekje dat er af en toe wazige strepen/pixels op mijn scherm verschijnen. Dit kan zijn tijdens een film, maar ook gewoon in Outlook of in de browser. Vooral in het midden van het scherm krijg ik dan allerlei artifacts van gekleurde pixels en lijnen die weggaan als ik het scherm een beetje beweeg, of het scherm aan de achterkant (deksel) in duw. Het lijkt me dus iets te maken hebben met een losse connector ofzo.

Het is moeilijk op beeld vast te leggen, want het gaat ook vaak snel weer weg en het is niet te voorspellen. Iemand suggesties voordat ik me ga beroepen op garantie?
Ja, direct contact opnemen met je dealer. Hij leest immers toch mee op het forum ;)
Maar het kunnen verschillende zaken zijn, ik herken wel wat u bedoelt maar we moeten de eenheid eerst onderzoeken om echt vast te stellen wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:46

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb de algemene voorwaarden van BTO eens doorgelezen, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik ze erg slecht vind.
De wijze van transport, verzending verpakking e.d. wordt bepaald door N4ALL b.v./ BTO Notebooks, zonder dat N4ALL b.v./BTO Notebooks hiervoor enige aansprakelijkheid draagt.
De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.
Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op u over.

De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen u op grond van
enige overeenkomst aan N4ALL b.v./BTO Notebooks verschuldigd bent, heeft voldaan.
Tot zover het risico dat ze kennelijk in alle gevallen bij jou neerleggen.
Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan N4ALL b.v./BTO Notebooks te retourneren. Wanneer uw product één of meerdere notebooks betreft en deze reeds voor u op maat is samengesteld, dan brengen wij 10% in mindering als kosten.
Bij mijn weten is dit gewoon hardstikke onwettig.
Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is, de eventuele verzegeling op de verpakking niet is verbroken, het product in nieuwe staat verkeerd, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.
En ook dit is wettelijk niet toegestaan: je moet een product kunnen openen en bekijken.
Alle foto’s, thumbnails, afbeeldingen, tekeningen en gegevens betreffende uitvoeringen, gewichten, afmetingen, kleuren, enz. gelden slechts bij benadering. Afwijkingen van de werkelijkheid kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn.
Dus als ik 'n i7 bestel, en ik krijg 'n i3, mag ik niet ontbinden? Lijkt me niet...
Alle aanbiedingen van N4ALL b.v./BTO Notebooks zijn vrijblijvend en N4ALL b.v./ BTO Notebooks behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen
Je hebt dan wel het recht om de koop te ontbinden...

Ik vind het echt heel kwalijk klinken allemaal... Ben ik de enige daar in? Of kan ik dit beter posten in het Shopping forum?

Of wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een regelmatig discussiepunt: zoek maar eens op wet kopen op afstand in dit topic. Als je het mij vraagt is het inderdaad onwettig, maar wie ben ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Ardana schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:31:
Ik heb de algemene voorwaarden van BTO eens doorgelezen, maar ik kan niet anders zeggen dan dat ik ze erg slecht vind.

Of wordt de soep niet zo heet gegeten als hij wordt opgediend?
Klopt, de soep wordt inderdaad niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt. De rechten van de consument liggen vast en kennen wij als geen ander. De wettelijke rechten van een consument overstijgen dan ook hetgeen dat in onze voorwaarden genoemd staat, de wet is de wet. Wij hebben nog nimmer een conflict gehad met een klant waar geen oplossing voor is gevonden naar tevredenheid van beide partijen.

Klanten worden bij ons goed voorgelicht wat ze krijgen, de informatie is duidelijk. En als er iets niet klopt dan regelen we dat meteen voor de klant. Zouden we dat niet doen dan waren we niet de grootste notebook fabrikant op Nederlandse bodem geworden, dat hebben we in de afgelopen 12 jaar weten op te bouwen en zijn we erg zuinig op.

Dit stukje is voor consumenten het belangrijkste en benadrukt dat wij ons aan de rechten houden die een afnemer na aankoop volgens de Nederlandse wet heeft.

10.3 Indien één of meer van de bepalingen van deze Voorwaarden of enige andere
overeenkomst met N4ALL b.v./BTO Notebooks in strijd mochten zijn met enig toepasselijk
rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden
vervangen door een door N4ALL b.v./BTO Notebooks vast te stellen nieuwe rechtens
toelaatbare vergelijkbare bepaling.

11.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop
deze Voorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze Voorwaarden, is uitsluitend
Nederlands recht van toepassing.

Hierin verklaren wij ons aan de Nederlandse wet te houden, zwart op wit. Ben je consument dan betreft dit dus het consumentenrecht.

Deze algemene voorwaarden zijn voortgekomen uit de tijd toen we begonnen met uitsluitend zakelijke klanten (2000 dus - distributie voornamelijk), business to business zeg maar. Dan gelden andere regels. In de jaren hierna zijn de voorwaarden aangepast met 10.3 een 11.1 om de consument te beschermen.

Je punt is duidelijk en we zullen de algemene voorwaarden onder de loep nemen en proberen een duidelijk onderscheid te maken tussen de rechten van een zakelijke gebruiker en de wettelijke rechten van een consument.

Als we ons niet aan de wet houden na de levering, dat had je dat zeker in dit forum kunnen lezen :)

KORTOM: Wij houden ons aan de wet: Kopen op afstand!

[ Voor 11% gewijzigd door BTO_USER op 16-03-2012 11:14 . Reden: Aanvulling ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
@BTO_User: ik had ook niet anders verwacht :)

Ik zou inderdaad de algemene voorwaarden nog eens onder de loep nemen. Dan wordt een en ander een stuk duidelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Gaaf, dat betekent dat wij weer BTO als mogelijke vervanging van onze huidige MSI en Dell XPS zien, nu Diablo 3 er aan komt, zijn ze na 4,5-5 jaar toch echt wel aan vervanging toe ;) (Starcraft II trokken ze net niet meer, dus ik verwacht helemaal 'n probleem om lekker Diablo 3 te spelen.

Thnx for the reply :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan bij dezen het verzoek om de AV zo aan te passen dat dat voor iedereen meteen duidelijk is. De klanten worden immers al goed voorgelicht, dan lijkt het mij dat een dergelijke beslissing alleen maar winnaars kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb mijn oog laten vallen op een 17CL35-GT555 QUAD maar ik had nog enkele vragen waar ik niet onmiddellijk antwoord op vond:

- Hoe storend zijn de fans tijdens idle en full load? De laptop zal voornamelijk gebruikt worden in stille ruimtes zoals klaslokalen en studielokalen.

- Kan het touchpad hardwarematig uitgeschakeld worden? Dit kon ik nergens terugvinden maar het zou wel zeer handig zijn.

- Is het een echt mat scherm of zit er een folie over? Ik heb geen ervaring met zo'n schermen, daarom dat ik het liever hier vraag.

- Hoe groot is de lader wanneer er gebruik gemaakt word van de krachtigere batterij?
- Is de azerty-layout hetzelfde als de qwerty-layout qua numpad en enter-toets?

De laptop zal voornamelijk gebruikt worden om te programmeren in Eclipse, Netbeans en Visual Studio. Regelmatig zal er ook een game zoals Diablo 3 of Battlefield 3 gespeeld worden.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per punt antwoord;

• Dat hangt een beetje af van de configuratie. Maar, met Artic Silver scheelt het sowieso veel. Zeker als u dan ook nog eens in optimus mode staat (enkel Intel IGP aan)

• Ja, dat is mogelijk via de FN + F1 combo. Zie ook deze foto van het toetsenbord waar je op de F1 key kunt zien dat het touchpad is weergegeven.

• Ja, het is echt een mat scherm. Een glanzend scherm met een folie kan ook maar het mooiste is het, nu geleverde, matte scherm.

• Evengroot, zal morgen even een foto maken van de adapter, is denk voor meer mensen in dit topic wel interessant om te weten.

• Zo uit mijn hoofd wel.

Welke configuratie dacht u aan? Toevallig een 2760QM? Dat combineert goed met het 1600Mhz geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:04:
[...]
Dan bij dezen het verzoek om de AV zo aan te passen dat dat voor iedereen meteen duidelijk is. De klanten worden immers al goed voorgelicht, dan lijkt het mij dat een dergelijke beslissing alleen maar winnaars kent.
desalniettemin schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 16:03:
@BTO_User: ik had ook niet anders verwacht :)

Ik zou inderdaad de algemene voorwaarden nog eens onder de loep nemen. Dan wordt een en ander een stuk duidelijker ;)
Ja gaan we zeker doen, bedankt voor de argumenten. Ook al verklaren we duidelijk dat we ons aan de wet houden, en dus ook het consumenten recht wat sterk verankert is in de Nederlandse wet, zullen we het er duidelijker in gaan zetten zodat er geen onduidelijkheden meer over zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door BTO_USER op 16-03-2012 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 22:28:
[...]
Welke configuratie dacht u aan? Toevallig een 2760QM? Dat combineert goed met het 1600Mhz geheugen.
Ik dacht eerder aan een 2670QM, leek me voldoende. Hartelijk bedankt voor de antwoorden, ben er nu redelijk zeker van dat het deze laptop word.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn oude 15C27 (ik dacht 27 :P) maar ik vindt al die Clevo laptops bijzonder gammel en lelijk (persoonlijke smaak). Wanneer kan ik een nieuwe C (voorkeur: met ATI-videokaart) in de 15" serie verwachten, is dit nog voor de zomervakantie? Dan kan ik het in mijn agenda schrijven voor bij de voorlopige belastingteruggave...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 22:16
Waarschijnlijk zal Clevo weer de huidige barebones updaten naar nieuwe specificaties. Dus nieuwe hardware erin zetten. Voor een andere look zal je denk meer naar die MSI barebone (de M39) moeten kijken, alleen wel zonder AMD videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werewolf_789 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 00:27:
[...]

Ik dacht eerder aan een 2670QM, leek me voldoende. Hartelijk bedankt voor de antwoorden, ben er nu redelijk zeker van dat het deze laptop word.
Is ook een goede cpu hoor :)
Neodymium schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:29:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn oude 15C27 (ik dacht 27 :P) maar ik vindt al die Clevo laptops bijzonder gammel en lelijk (persoonlijke smaak). Wanneer kan ik een nieuwe C (voorkeur: met ATI-videokaart) in de 15" serie verwachten, is dit nog voor de zomervakantie? Dan kan ik het in mijn agenda schrijven voor bij de voorlopige belastingteruggave...
De 15CL37 is op dit moment de beste uitvoering met een ATI 6990 3Dkaart, afaik staan er nog geen nieuwe ultra high-end ATI GPU's op de wachtlijst.
Maar de C27 is al een hele oude serie, heeft u al de foto's gezien van de nieuw serie? Is echt een compleet andere barebone. Idem de 15CL35, deze begon ooit als (Clevo naam) 760wk maar is behoorlijk geupdate door de jaren heen :)
John767 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:38:
Waarschijnlijk zal Clevo weer de huidige barebones updaten naar nieuwe specificaties. Dus nieuwe hardware erin zetten. Voor een andere look zal je denk meer naar die MSI barebone (de M39) moeten kijken, alleen wel zonder AMD videokaart.
Correct, de 15M39 is wel een compleet andere look maar heeft enkel als optie een (MXM!) nVidia GTX 570m als optie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:59:

De 15CL37 is op dit moment de [...]
Volgens mij vroeg hij wanneer er een nieuw ontwerp kwam, niet welke laptops jullie verder nog verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Neodymium schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:29:
De 15C27 is een Compal barebone, de huidige 15" Compal met een videokaart (15C36) is niet meer te leveren, dit kan enkel een stille hint voor jou zijn ;)
exacte leverdatum is weliswaar onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
heb vanmiddag een BTO X-Book 17M39 besteld bij notebook totaal met een andere netwerkkaart en blu ray rom.
ben benieuwd de oude hp laptop is een 1.5 ghz dual core 2 gb ram en een 8400 128gb die met gamen niet meer mee kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 14:19:
[...]

Volgens mij vroeg hij wanneer er een nieuw ontwerp kwam, niet welke laptops jullie verder nog verkopen ;)
Zoals BTO user meldt is het een "opvolging" ;)
Denk dat de vraag dus correct is beantwoord aangezien de Compal barebone er momenteel niet is.
(C = Compal, CL Clevo, en etc.)
Goofy1978 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 18:28:
heb vanmiddag een BTO X-Book 17M39 besteld bij notebook totaal met een andere netwerkkaart en blu ray rom.
ben benieuwd de oude hp laptop is een 1.5 ghz dual core 2 gb ram en een 8400 128gb die met gamen niet meer mee kan
Ik zou zeggen, post vooral je ervaringen zowel postief als negatief :)
Qua performance ga je in iedergeval een gigantische stap vooruit maken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aantal maanden geleden voor mijn zusje een laptop via Alternate gekocht. De fabrikant van deze laptop is BTO (ook bevestigd door Alternate.) Vandaar dat ik dus hier mijn ervaringen post. Recent is het scherm van de laptop kapot gegaan, het scherm is verkleurd op meerdere plekken en dus ben ik langs Alternate gegaan om te vragen hoe dit zat, tot enigszins mijn verbazing kreeg ik te horen dat het user abuse was. Persoonlijk ken ik mijn zusje niet echt als een user abuse type, maar of dit wel of niet de case was laat ik even buiten beschouwing.

Echter toen de man van de klantenservice mij hielp en liet zien hoe deze schade waarschijnlijk ontstaan is vond ik iets opvallends. Hij drukte de bovenkant van de laptop, wanneer dichtgeklapt, zodanig in dat deze het scherm raakte. Persoonlijk verbaasde mij het dat de buitenkant zover door kon buigen en dus überhaupt schade kon veroorzaken aan het scherm. Mijn ervaring met BTO is dus ook op dit moment dat voor een laptop die niet te veel meegenomen hoeft te worden ze prima notebooks leveren: goede prijs/kwaliteit verhouding en naar eigen wens aangepast, echter op het moment dat je die laptop regelmatig naar andere plekken toeneemt moet je oppassen dat die niet per ongeluk een tik op de bovenkant krijgt bij het vervoeren bijv. (denk aan fietsen.) Dit kan je namelijk zo een leuke schadepost geven, zonder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

BTO_USER schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:49:
[...]

De 15C27 is een Compal barebone, de huidige 15" Compal met een videokaart (15C36) is niet meer te leveren, dit kan enkel een stille hint voor jou zijn ;)
exacte leverdatum is weliswaar onbekend.
Uhu uhu, stille hint yeah! (dank hiervoor!). Nieuwe laptop is nodig rond april dit jaar, dus eens afwachten of er een mooie 15C39 o.i.d. met ATI-Kaart dan beschikbaar komt. Duurt dit dan nog weken of meer in de trend van maanden?
De 15CL37 is op dit moment de beste uitvoering met een ATI 6990 3Dkaart, afaik staan er nog geen nieuwe ultra high-end ATI GPU's op de wachtlijst.
Maar de C27 is al een hele oude serie, heeft u al de foto's gezien van de nieuw serie? Is echt een compleet andere barebone. (...)
.

Dank voor de foto's, maar ik heb het gewoon echt niet met die Clevo's. Ik ben wel benieuwd waar Compal dan binnenkort mee op de kroppen komt. Ik ben vast éen van de gebruikers die om 08.00 bij introductie voor de deur ligt :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Maarten: eigenlijk vind ik dat niet onder user abuse vallen: een laptop die er niet tegen kan om regelmatig verhuisd te worden, voldoet niet aan wat je van 'n laptop mag verwachten. Juist laptops zijn bedoeld om veel te verhuizen, veel open en dicht te klappen en juist die moeten er tegen kunnen als er 'n keertje wat druk wordt uitgeoefend. Maar ook hier is alles naar z'n prijs: als het 'n goedkoop modelletje was, is 't 'n ander verhaal dan wanneer het 'n high-end product is, met dito prijs.

Ik zal niet zeggen dat het geen user abuse is, maar ik zou er toch echt wel m'n vraagtekens bij hebben. Het voelt voor mij heel vreemd als ze met droge ogen durven te beweren dat 'n laptop niet vaak verhuisd/open en dicht geklapt mag worden. Waar je wel 'n discussie over kan hebben, is of er tijdens het vervoer genoeg zorg betracht is.

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 17-03-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 09:50

TVL

@Maarten Wat een bullshit zeg. Proberen ze mooi onder hun garantie uit te komen. Een laptop is een gebruiksapparaat dat gewoon gebruikt dient te worden, en als door normaal gebruik er schade ontstaat dan moet dit gewoon garantie zijn. Het is niet jouw probleem dat ze een fabricage fout (want zo zie ik dit euvel) hebben gemaakt. Bovendien is het wel vaker gebeurd denk ik omdat hij precies weet wat het probleem is.

Welk type is het overigens? ..CL35? Is dit een Compal? Ik heb overigens ook een Compal, de IFL90 maar ik moet zeggen dat die wel heel stevig is. Alleen ben ik bang dat binnenkort een keer de videokaart kapot gaan want er gaan er heel veel stuk. Bekend fabricage probleem van de 8600 GT kaarten van Nvidia. :(

Ben overigens ook naar een nieuwe laptop aan het kijken, vereiste is dat deze stevig is daarom heb ik toendertijd voor een IFL90 gekozen.

[ Voor 42% gewijzigd door TVL op 18-03-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De huidige laptop is niet meer terug te vinden op de website, was een model van zo'n €750,- CL15 serie, core i7-2630Qm processor, 4 GB RAM, GT-555, productnaam: ALTERNATE 15C36 Performance II. Zorgvuldigheid is het zozeer het probleem, er is bijvoorbeeld direct een hoes bijgekocht om het aantal krassen te beperken, klappen enigszins op te vangen, maar helaas mocht dat niet baten. De scharnieren e.d. zijn dus allemaal nog prima, echter boog de buitenkant dus net wat door waardoor die het scherm geraakt heeft en beschadigd heeft. Als je dus een stevige laptop (van de buitenkant zoekt) raad ik je deze laptop niet zozeer aan.

Of het wel of niet user abuse zou zijn ben ik niet expres over verder gegaan: Dit is meer een probleem tussen Alternate en ons en niet zozeer de kwaliteit van de BTO laptops. Hoewel ik het wel met jullie eens ben op een aantal punten, maar waar sta je als consument tegenwoordig? ;) In het vervolg zullen ze mij daar echter niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in dit topic redelijk algemeen bekend dat de service van alternatie waardeloos is. Dat is oud nieuws, maar niet minder erg.

Vul ook meteen een shopsurvey in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 21:39:

Echter toen de man van de klantenservice mij hielp en liet zien hoe deze schade waarschijnlijk ontstaan is vond ik iets opvallends. Hij drukte de bovenkant van de laptop, wanneer dichtgeklapt, zodanig in dat deze het scherm raakte. Persoonlijk verbaasde mij het dat de buitenkant zover door kon buigen en dus überhaupt schade kon veroorzaken aan het scherm. Mijn ervaring met BTO is dus ook op dit moment dat voor een laptop die niet te veel meegenomen hoeft te worden ze prima notebooks leveren: goede prijs/kwaliteit verhouding en naar eigen wens aangepast, echter op het moment dat je die laptop regelmatig naar andere plekken toeneemt moet je oppassen dat die niet per ongeluk een tik op de bovenkant krijgt bij het vervoeren bijv. (denk aan fietsen.) Dit kan je namelijk zo een leuke schadepost geven, zonder garantie.
Bedankt dat je dit hebt gezegd. Ik had het vermoeden namelijk al. Twee weken nadat ik de laptop (15cl35) in gebruik had genomen kreeg ik namelijk witte strepen in het midden van het beeldscherm (geen artifacts). De strepen waren alleen zichtbaar in een heldere kamer en ik heb ze weggekregen door er met een speciale beeldschermdoek over heen te wrijven. Zelf had ik het vermoeden dat dit was gekomen, doordat mijn laptop in een laptoptas tegen de muur had gestaan en waarschijnlijk dus met het scherm tegen de muur leunde. Gelukkig bevalt de laptop mij tot nu toe erg goed, ik heb de wel beruchte versie met de ES cpu. Ik wens je trouwens veel succes met Alternate, want mijn eerste 15cl35 was namelijk al binnen een dag stuk. Ik kan je vertellen dat je je laptop een paar maandjes kwijt bent :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ruben0s op 18-03-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:54

psyy138

blackbulls.nl

Ruben0s schreef op zondag 18 maart 2012 @ 23:07:
[...]

Bedankt dat je dit hebt gezegd. Ik had het vermoeden namelijk al. Twee weken nadat ik de laptop (15cl35) in gebruik had genomen kreeg ik namelijk witte strepen in het midden van het beeldscherm (geen artifacts). De strepen waren alleen zichtbaar in een heldere kamer en ik heb ze weggekregen door er met een speciale beeldschermdoek over heen te wrijven. Zelf had ik het vermoeden dat dit was gekomen, doordat mijn laptop in een laptoptas tegen de muur had gestaan en waarschijnlijk dus met het scherm tegen de muur leunde. Gelukkig bevalt de laptop mij tot nu toe erg goed, ik heb de wel beruchte versie met de ES cpu. Ik wens je trouwens veel succes met Alternate, want mijn eerste 15cl35 was namelijk al binnen een dag stuk. Ik kan je vertellen dat je je laptop een paar maandjes kwijt bent :P
ik heb ook een 15cl35 maar dan van notebooktotaal en dus niet van alternate en heb er tot nu toe nog nooit problemen mee gehad, alles loopt vlekkeloos ^^

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik heb de 17cl35 (9-8-11) en ook ik heb tot nu toe geen problemen gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Laatst online: 18:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik heb nu al sinds juni1 vorig jaar een 15cl37. Ik ben er erg tevreden van! De prestaties (I7-2630qm icm de ati 6970) zijn super. Ook het FullHD scherm is fantastisch :)

Nu heb ik tegenwoordig wel een irritant probleem(pje). Als de laptop soms trillingen ondervindt (van de tafel waar die op staat, of als erop getypt wordt) kan het gebeuren dat er ergens rond de escape knop een geluid komt van precies een onderdeel dat los zit. Ik heb hem al eens voorzichtig opengeschroefd, maar kan niks vinden. Het enige wat ik kan denken is dat het misschien van de processorkoeler kan komen, maar ik weet het niet.

Is dit een bekend probleem?

Verder niks dan lof hoor! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ETzPliskin op 19-03-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de escape zitten geloof ik ook een weerhaakje om het toetsenbord vast te houden. Druk daar eens wat aan? (Als het goed is kunt je de nokjes zien)

Of lijkt het echt van de binnenkant te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

ETzPliskin schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:59:
Ik heb nu al sinds juni1 vorig jaar een 15cl37. Ik ben er erg tevreden van! De prestaties (I7-2630qm icm de ati 6970) zijn super. Ook het FullHD scherm is fantastisch :)

Nu heb ik tegenwoordig wel een irritant probleem(pje). Als de laptop soms trillingen ondervindt (van de tafel waar die op staat, of als erop getypt wordt) kan het gebeuren dat er ergens rond de escape knop een geluid komt van precies een onderdeel dat los zit. Ik heb hem al eens voorzichtig opengeschroefd, maar kan niks vinden. Het enige wat ik kan denken is dat het misschien van de processorkoeler kan komen, maar ik weet het niet.

Is dit een bekend probleem?

Verder niks dan lof hoor! ;)
Zet dit even in een mailtje naar ons wil je? (support AT BTO punt EU) indien mogelijk met een filmpje + het geluid.
Dan zullen wij even kijken wat het kan zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:27:
Bij de escape zitten geloof ik ook een weerhaakje om het toetsenbord vast te houden. Druk daar eens wat aan? (Als het goed is kunt je de nokjes zien)

Of lijkt het echt van de binnenkant te komen?
Dit lijkt het vooorlopig opgelost te hebben, maar soms heeft hij het ook niet, dus even testen :)
BTO_USER schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:48:
[...]

Zet dit even in een mailtje naar ons wil je? (support AT BTO punt EU) indien mogelijk met een filmpje + het geluid.
Dan zullen wij even kijken wat het kan zijn ;) .
Ik zal nog even afwachten of het terug komt! :)

De DVD/Blu-Ray drive maakt ook nogal lawaai onder invloed van dezelfde trillingen, maar mijn vorige laptop had dit ook. Dit lijkt me dan wel normaal? Toch maar even vragen voor de zekerheid... :P

Lijkt nu net alsof mijn laptop langs alle kanten trilt en lawaai maakt. Maar zo erg is het gelukkig niet :)

[ Voor 17% gewijzigd door ETzPliskin op 19-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD drives kunnen soms aardig lawaai maken ja ;) Dat je de hele tafel voelt trillen.
Hangt ook een beetje van de DVD af heb ik het idee. Zelf ooit een keertje meegemaakt (3 jaar geleden) dat een CD uit elkaar spatte in de drive. Hoezo "productiefoutje" van de CD-fabrikant ;)

En goed om te horen dat het, voor nu, opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 14:14
Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van een 15CL35, bij Notebooktotaal vandaan.
De laptop functioneert prima, ben al met al heel erg tevreden over de performance (en dat toetsenbord...heerlijk gewoon!).

Het enige minpuntje is dat tijdens het gamen de laptop nogal herrie begint te maken. Begrijpelijk natuurlijk, de warmte moet weg. Maar ik was toch even aan het kijken of het mogelijk is om de fan te vervangen door een stillere variant.
Een mailtje aan BTO verteld me simpelweg dat dit niet kan. De fan zou namelijk harder gaan draaien om beter te koelen (nee, echt? 8)7 ) en met het vervangen zouden er onderdelen gaan overhitten.

Volgens mij moet het toch echt wel kunnen, zolang er maar een vergelijkbare fan in gezet wordt.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de fan vervangen van een 15CL35 (of een vergelijkbare Clevo?).
Laptop fans zijn ook niet heel erg makkelijk te vinden...

Volgens mij zit er nu de volgende fan in:
code:
1
http://www.forcecon.com/eng/prod_more.asp?pid=73&cname=Fans(1)&pname=Centrifugal%20Fan%20Module

Misschien ben ik gewoon eigenwijs en weiger ik te geloven dat de fan niet vervangen kan worden, hoor.
Maargoed...je bent een tweaker of je bent het niet, zeggen we dan maar he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Is er al iets bekend over een 18" laptop met een 6990 of vergelijkbare kaart?
Ik wil niet de SLI 560's hebben namelijk.
En aangezien mijn onderstaande setup de deur uit moet voor ik de laptop kan aanschaffen heb ik nog wel effe.

Eisen: 18 inch laptop met dus een 6990 of vergelijkbare kaart en een SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[b]Gytax schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:40:
Volgens mij moet het toch echt wel kunnen, zolang er maar een vergelijkbare fan in gezet wordt.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de fan vervangen van een 15CL35 (of een vergelijkbare Clevo?).

code:
1
http://www.forcecon.com/eng/prod_more.asp?pid=73&cname=Fans(1)&pname=Centrifugal%20Fan%20Module

Misschien ben ik gewoon eigenwijs en weiger ik te geloven dat de fan niet vervangen kan worden, hoor.
Mocht je de fan willen vervangen moet je er rekening mee houden dat de garantie ook verloren gaat, Wij kunnen niet garanderen dat elke fan op de markt de notebook 100% werkend zal houden.

Wij gaan er altijd vanuit dat Tweakers weten wat ze doen en ook de gevolgen op zich nemen mocht het fout gaan ;)

Zoals je zelf al zegt, ze zijn moeilijk te vinden, dit heeft ook een reden, elke fan is in feite speciaal gemaakt voor het type notebook, het is geen desktop! 8)7 (krijg je je hamertje weer terug :*) )

PS, je kan misschien een nieuwe EC update uitvoeren, deze heeft een ander "FAN table", misschien lost dat je probleem ook op, download staat hier: http://download.bto.eu/No...HRM%20-%20W170HR%29/Bios/
(Enkel voor de 15CL35 met GT555M, updaten eigen risico, je kent het verhaal als Tweaker).

[ Voor 12% gewijzigd door BTO_USER op 20-03-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
BTO_USER schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:55:
[...]

Zoals je zelf al zegt, ze zijn moeilijk te vinden, dit heeft ook een reden, elke fan is in feite speciaal gemaakt voor het type notebook, het is geen desktop! 8)7 (krijg je je hamertje weer terug :*) )

PS, je kan misschien een nieuwe EC update uitvoeren, deze heeft een ander "FAN table", misschien lost dat je probleem ook op, download staat hier: http://download.bto.eu/No...HRM%20-%20W170HR%29/Bios/
(Enkel voor de 15CL35 met GT555M, updaten eigen risico, je kent het verhaal als Tweaker).
Ik snap dat elke fan speciaal gemaakt is voor de notebook, maar als ik maar lang genoeg schroef hou ik volgens mij toch echt alleen een vierkant (of rond) fannetje over ;)

Ik zal de EC update even proberen. Ik heb laatst wel de 109 bios erop geknikkerd, maar dat haalde vrijwel niets uit voor het geluid van de fans.
Thanks voor de tip, in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

ApC_IcE schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:01:
Is er al iets bekend over een 18" laptop met een 6990 of vergelijkbare kaart?
Ik wil niet de SLI 560's hebben namelijk.
En aangezien mijn onderstaande setup de deur uit moet voor ik de laptop kan aanschaffen heb ik nog wel effe.

Eisen: 18 inch laptop met dus een 6990 of vergelijkbare kaart en een SSD.
De 18 inch markt is zeer dun....bijna geen aanbieders die ons de mogelijkheid bieden om een systeem op maat te kunnen bouwen. Clevo doet dit nog met de P180HM (X•BOOK 18CL36) maar het is nog onduidelijk of hier een opvolger voor komt. Tot nader orde is de enige versie dan ook de 18CL36 met GTX560 in SLi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Gytax schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:40:
Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van een 15CL35, bij Notebooktotaal vandaan.
De laptop functioneert prima, ben al met al heel erg tevreden over de performance (en dat toetsenbord...heerlijk gewoon!).

Het enige minpuntje is dat tijdens het gamen de laptop nogal herrie begint te maken. Begrijpelijk natuurlijk, de warmte moet weg. Maar ik was toch even aan het kijken of het mogelijk is om de fan te vervangen door een stillere variant.
Een mailtje aan BTO verteld me simpelweg dat dit niet kan. De fan zou namelijk harder gaan draaien om beter te koelen (nee, echt? 8)7 ) en met het vervangen zouden er onderdelen gaan overhitten.

code:
1

wat is veel lawaai ik ondervind bijna geen lawaai tijdens het game :).
hij is nog stiller als mijn eigen pc egt ideaal er komt wel alleen un hoop warme lugt uit je er bijna een worstenbroodje mee opwarmen >:) maar dat is goed te doen allemaal.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Laatst online: 01-09 23:03
Gytax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:16:

Ik snap dat elke fan speciaal gemaakt is voor de notebook, maar als ik maar lang genoeg schroef hou ik volgens mij toch echt alleen een vierkant (of rond) fannetje over ;)
Je bent gelimiteerd aan een aantal zaken waardoor vervangen van de fan weinig op zal leveren.
Met bladoppervlak kun je niks doen, gelimiteerd aan de fan casing aldaar.
RPM's omlaag brengen met gelijkblijvend bladoppervlak is minder CFM's dus minder koeling.
Het enige wat resteert is een fan met wellicht een ander bladdesign of andere lagers.

Als je luistert naar het soort geluid is dat dan een hoge toon/piep of luchtruis wat je hoort?
Hoge toon/piep komt van je lagers af, daar kun je nog wat mee, wellicht onder garantie.
Luchtruis komt van de benodigde CFM's, winst zal echt nihil zijn tenzij je TDP ruimte over hebt om de temperatuur hoger te laten worden door de RPM's te verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2012 @ 21:06:
DVD drives kunnen soms aardig lawaai maken ja ;) Dat je de hele tafel voelt trillen.
Hangt ook een beetje van de DVD af heb ik het idee. Zelf ooit een keertje meegemaakt (3 jaar geleden) dat een CD uit elkaar spatte in de drive. Hoezo "productiefoutje" van de CD-fabrikant ;)

En goed om te horen dat het, voor nu, opgelost is.
Ik bedoelde dat de DVD-Drive trilt terwijl ik typ enzo.

Het geluid is terug trouwens, het moet wel van ergens binnenin de laptop komen. Als ik ermee schud, dan voel ik iets tikken terwijl het dat geluid maakt.

Ik zal misschien binnenkort eens een filmpje maken en dan doorsturen naar BTO ook. Als ik dit weekend thuis ben, ga ik eens kijken aan de binnenkant. Ik heb hier helaas geen werkmateriaal.

Hij werkt verder perfect, dus geen rare crashes of hardwarefouten ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
psyy138 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:32:
[...]

wat is veel lawaai ik ondervind bijna geen lawaai tijdens het game :).
hij is nog stiller als mijn eigen pc egt ideaal er komt wel alleen un hoop warme lugt uit je er bijna een worstenbroodje mee opwarmen >:) maar dat is goed te doen allemaal.
Nouja, wat de ene persoon lawaai vind, vind de andere persoon misschien geen lawaai.
In mijn huiskamer is er amper omgevingsgeluid. Ik vind het lawaai wanneer het geblaas het niet prettig meer maakt om tv te kijken. Ik heb ook standaard het geluid uitstaan van de laptop.
Double-X-L schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:33:
[...]

Je bent gelimiteerd aan een aantal zaken waardoor vervangen van de fan weinig op zal leveren.
Met bladoppervlak kun je niks doen, gelimiteerd aan de fan casing aldaar.
RPM's omlaag brengen met gelijkblijvend bladoppervlak is minder CFM's dus minder koeling.
Het enige wat resteert is een fan met wellicht een ander bladdesign of andere lagers.

Als je luistert naar het soort geluid is dat dan een hoge toon/piep of luchtruis wat je hoort?
Hoge toon/piep komt van je lagers af, daar kun je nog wat mee, wellicht onder garantie.
Luchtruis komt van de benodigde CFM's, winst zal echt nihil zijn tenzij je TDP ruimte over hebt om de temperatuur hoger te laten worden door de RPM's te verlagen.
Uiteraard moet de luchtverplaatsing hetzelfde of beter zijn.
Het is echt gewoon geblaas wat ik hoor, geen rare piepjes oid. De fan doet zijn werk prima, ik vind alleen dat hij te veel van zich laat horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Gytax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:07:
[...]
Nouja, wat de ene persoon lawaai vind, vind de andere persoon misschien geen lawaai.
In mijn huiskamer is er amper omgevingsgeluid. Ik vind het lawaai wanneer het geblaas het niet prettig meer maakt om tv te kijken. Ik heb ook standaard het geluid uitstaan van de laptop.
[...]
Uiteraard moet de luchtverplaatsing hetzelfde of beter zijn.
Het is echt gewoon geblaas wat ik hoor, geen rare piepjes oid. De fan doet zijn werk prima, ik vind alleen dat hij te veel van zich laat horen ;)
Je mag vinden dat hij teveel lawaai maakt, ik vind al die motors die voor mijn huis rijden ook teveel lawaai maken :P (Kan er helaas weinig aan doen :-( )
Maar ik ben bang dat een ander type fan je probleem niet gaat verhelpen, je kan er van uitgaan dat de fan die erin zit de beste keus was/is.

Maar je bent vrij om te knutselen met jou notebook, Maar kijk aub uit, als er uiteindelijk iets defect gaat is dat gewoon zonde.
En vergeet die EC update niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
de 17cl35 met 2630 i7 en gt555 word hier ook verschrikkelijk heet, en maakt kabaal..
een hele hoop geprobeerd, maar helaas..

we zullen er maar mee moeten leven

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
BTO_USER schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Je mag vinden dat hij teveel lawaai maakt, ik vind al die motors die voor mijn huis rijden ook teveel lawaai maken :P (Kan er helaas weinig aan doen :-( )
Maar ik ben bang dat een ander type fan je probleem niet gaat verhelpen, je kan er van uitgaan dat de fan die erin zit de beste keus was/is.

Maar je bent vrij om te knutselen met jou notebook, Maar kijk aub uit, als er uiteindelijk iets defect gaat is dat gewoon zonde.
En vergeet die EC update niet.
Haha, ik heb zo nu en dan een random persoon beneden op de parkeerplaats staan met zijn autoradio veuls (ja, de verkeerde spelling was daar nodig) te hard. Wel naast je auto staan met de deur open natuurlijk, dat is pas pimp! :F
Wij nederlanders moeten toch iets te klagen hebben, dus dan wordt het de laptop! ;)
Ik weet ook niet of het echt gaat helpen, daarom had ik hem alleen opengemaakt en ben ik even informatie in gaan winnen, voor ik rare dingen ga doen wat uiteindelijk niets uit zal halen.

Ik zal zeker uitkijken met wat ik ga doen, maar thanks for the warning =).
Eerst maar even de EC update erop knikkeren en dan kijken we weer verder. Ik post hier nog wel weer even terug met voortgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Girtab
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-06 13:21
Hallo mede-tweakers,

Ik heb al 8 maanden een 17CL35 via Notebooktotaal (GT555M, i7-2720, Intel Centrino Advanced-N 6230, en nog vele andere leuke extra's). Allereerst even mijn ervaringen delen: geweldige laptop, goede service, echt perfect. De enige kleine minpuntjes die ik kan bedenken: de rubberen dopjes van mijn scherm kwamen redelijk snel los en kreeg ik er in eerste instantie geen linux op gedraaid. Ook hoorde ik (net als iemand in een vorige post) iets rammelen en nu bleek dat er een los schroefje ergens zat, vandaag de dag weet ik nog altijd niet waar deze vandaan komt :P Hopelijk hebben andere mensen iets aan mijn ervaringen :)

Nu heb ik een paar vragen, waarvan ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden, indien niet dan stuur ik BTO zelf een mailtje). Allereerst als ik zo een (hdd)caddy wil bestellen waar kan ik dat dan het beste doen, bij Notebooktotaal, BTO of bij Clevo?

De volgende vraag gaat over de drivers op de bto site ( http://download.bto.eu/No...HRM%20-%20W170HR%29/Bios/ ):
Is de BIOS 1.09 ook geschikt voor mijn moederbord? En wat houdt die EC_03 update in?

Mijn huidige configuratie: W150HRM
Moederbord info:
BIOS-version: 1.01.03TNB
EC: 1.00.01
American Megatrends Version 2.10.1208

Speccy:
HM65
American Megatrends 4.6.4
Date: 04/08/2011

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Girtab schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:00:
Hallo mede-tweakers,

Ik heb al 8 maanden een 17CL35 via Notebooktotaal (GT555M, i7-2720, Intel Centrino Advanced-N 6230, en nog vele andere leuke extra's). Allereerst even mijn ervaringen delen: geweldige laptop, goede service, echt perfect. De enige kleine minpuntjes die ik kan bedenken: de rubberen dopjes van mijn scherm kwamen redelijk snel los en kreeg ik er in eerste instantie geen linux op gedraaid. Ook hoorde ik (net als iemand in een vorige post) iets rammelen en nu bleek dat er een los schroefje ergens zat, vandaag de dag weet ik nog altijd niet waar deze vandaan komt :P Hopelijk hebben andere mensen iets aan mijn ervaringen :)

Nu heb ik een paar vragen, waarvan ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden, indien niet dan stuur ik BTO zelf een mailtje). Allereerst als ik zo een (hdd)caddy wil bestellen waar kan ik dat dan het beste doen, bij Notebooktotaal, BTO of bij Clevo?

De volgende vraag gaat over de drivers op de bto site ( http://download.bto.eu/No...HRM%20-%20W170HR%29/Bios/ ):
Is de BIOS 1.09 ook geschikt voor mijn moederbord? En wat houdt die EC_03 update in?

Moederbord info:

Speccy:
HM65

Alvast bedankt!
Raar dat er een los schroefje in de notebook zat, niet echt de bedoeling, maar dat zal wel duidelijk zijn. Goed dat je hem eruit gehaald hebt.

Een HDD caddy voor in de DVD player, het maakt niet echt heel veel uit waar je hem vandaan haalt, uiteindelijk zijn ze het zelfde. Clevo zelf levert ze in ieder geval niet ;)

De link die je geeft is inderdaad voor de 17CL35 met GT555M, de EC update heeft een nieuw fan table.
Wij adviseren echter niet om een BIOS update te doen als het niet nodig is, heb je nergens last van, lekker zo laten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

[YouTube: http://youtu.be/XcwMQ7W-Dx4]

Ik heb een filmpje gemaakt, en even verborgen op youtube gezet. Ik heb de laptop eens snel open gedaan onderaan, maar ik kon niet echt iets los vinden...

Ter info: De laptop staat op een tafel, en iemand geeft klopjes op de tafel in het filmpje.

[ Voor 18% gewijzigd door ETzPliskin op 21-03-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Girtab schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:00:
Hallo mede-tweakers,

Moederbord info:

Speccy:
HM65

Alvast bedankt!
Wat het bestellen betreft, waar u wilt ;) Omdat de notebook bij ons vandaankomt betekend dit niet dat de caddy ook van ons moet komen, daar bent u echt 100% vrij in. Zolang de installatie maar geen schade of gevolgschade oplevert (lees uitschieten met een schroevendraaier bijv.) heeft dit ook verder geen gevolgen voor de garantie.

Wat het losse schroefje betreft, vervelend om te horen dat u dit overkwam, gelukkig heeft u de juiste stap genomen door hem te verwijderen. Je weet nooit waar hij tegenaan had kunnen komen!

Wat het bios betreft, BTO zegt het eigenlijk al, nooit een bios flashen als er geen problemen zijn. Het is niet zo alsof u er opeens performance mee wint.
ETzPliskin schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:01:
[video]

Ik heb een filmpje gemaakt, en even verborgen op youtube gezet. Ik heb de laptop eens snel open gedaan onderaan, maar ik kon niet echt iets los vinden...

Ter info: De laptop staat op een tafel, en iemand geeft klopjes op de tafel in het filmpje.
Goed dat u zegt dat iemand klopjes geeft op de tafel, ik dacht eerst ... wow dat is luid :+
Het klinkt alsof de onderkant van de DVDdrive tegen de onderkant van de behuizing tikt. Mogelijk zit de schroef van de DVD drive (onderkant) niet helemaal vast. Kunt u deze nakijken? Anders inderdaad even contact opnemen voor garantie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Maar het gedeelte wat geluid maakt zit aan de andere kant van de DVD-Drive... Of zeg ik nou iets dom? :P

[ Voor 15% gewijzigd door ETzPliskin op 21-03-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja, het klinkt dus hé ;) Kan idd ook een ander iets zijn.

Maar indien gewenst kun je natuurlijk altijd even op afspraak langskomen zodat we er naar kunnen kijken. Verdere afwikkeling van dit probleem moet ik echter, conform voorwaarden tweakers.net bedrijfsaccounts, per mail doen daar dit een ervaringentopic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 19:11:
Nouja, het klinkt dus hé ;) Kan idd ook een ander iets zijn.

Maar indien gewenst kun je natuurlijk altijd even op afspraak langskomen zodat we er naar kunnen kijken. Verdere afwikkeling van dit probleem moet ik echter, conform voorwaarden tweakers.net bedrijfsaccounts, per mail doen daar dit een ervaringentopic is :)
Ik ga het probleem nog even op het gemak bekijken, en dan neem ik wel contact op via mail eventueel.
Langskomen zal zo gemakkelijk niet gaan, daar ik in België woon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loed21
  • Laatst online: 09-09 09:13
Hallo, ik ben al een aantal maanden in bezit van een 15CL35, welke overigens perfect werkt! Ook heb ik al eens contact gehad met klantenservice van BTO, direct zijn mijn defecte meegeleverde muis en oordopjes omgeruild. Waarvoor mijn dank! _/-\o_

Echter waar ik nu tegenaan loop is dat de Nvidia kaart (GT555m) niet meer gedecteerd wordt door HWinfo 64bit na de nieuwe update. Heeft iemand anders daar ook last van? De Nvidiakaart staat nu nergens meer bij (ook niet via specs. ) Dit deed het voorheen altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
loed21 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:36:
Hallo, ik ben al een aantal maanden in bezit van een 15CL35, welke overigens perfect werkt! Ook heb ik al eens contact gehad met klantenservice van BTO, direct zijn mijn defecte meegeleverde muis en oordopjes omgeruild. Waarvoor mijn dank! _/-\o_

Echter waar ik nu tegenaan loop is dat de Nvidia kaart (GT555m) niet meer gedecteerd wordt door HWinfo 64bit na de nieuwe update. Heeft iemand anders daar ook last van? De Nvidiakaart staat nu nergens meer bij (ook niet via specs. ) Dit deed het voorheen altijd perfect.
Dit komt waarschijnlijk door Nvidia Optimus, de GT555m kaart wordt uitgezet wanneer deze niet nodig is door Optimus.
Je kan switchen met het VGA knopje linksbovenin, heb je dat al geprobeerd?

Zet anders eens een game aan, zodat de GT555m aan het werk moet en alt-tab dan terug naar HWinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loed21
  • Laatst online: 09-09 09:13
Je hebt gelijk, alleen met de knop zelf werkte het niet, maar hij stond via power management ook nog op energiebesparing. Op hoge prestatie is deze wel weer zichtbaar, bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso werkt hij dan wel hoor, alleen wat je zegt, op de accu in energiebespaarstand zal hij niet zomaar inschakelen :)

Dan toch het knopje in optimus mode zetten i.p.v. force IGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
Gytax schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:29:
[...]
...
Ik zal zeker uitkijken met wat ik ga doen, maar thanks for the warning =).
Eerst maar even de EC update erop knikkeren en dan kijken we weer verder. Ik post hier nog wel weer even terug met voortgang.
Nou, ik heb nu de EC_03 update erop staan, maar het maakt bar weinig verschil.
Dan zal het toch echt noodzakelijk zijn om zo hard te gaan koelen.
Helaas is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:36:
Sowieso werkt hij dan wel hoor, alleen wat je zegt, op de accu in energiebespaarstand zal hij niet zomaar inschakelen :)

Dan toch het knopje in optimus mode zetten i.p.v. force IGP.
dat knopje links boven is toch voor het inschakelen/uitschakelen van alle graka's . schakel tussen proccessor en gpu toch als ik me niet vergis, want ik gebruik dat knopje nooit en het zal ook niet nodig zijn.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

psyy138 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:18:
[...]

dat knopje links boven is toch voor het inschakelen/uitschakelen van alle graka's . schakel tussen proccessor en gpu toch als ik me niet vergis, want ik gebruik dat knopje nooit en het zal ook niet nodig zijn.
Als het knopje oranje is schakelt de notebook zelf tussen nvidia en Intel. Als hij groen is staat hij altijd op Intel.
Groen moet je in feite dus enkel gebruiken als je de batterij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe de opvolger van de 15M39 er uit gaat zien (o.a. grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor kan je beter het MSI nieuws in de gaten houden, die levert die notebook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Laatst online: 00:10
Ik heb lang getwijfeld tussen xnotebook en bto omdat beide dezelfde behuizing en prestatie biedt voor +-20 prijs verschil.Bto is met crucial m4 128gb en xnotebook is aktie ssd liteon marvel controller 128 gb en voor de rest is het dezelfde.Maar bij bto heb ik 3 jaar gerantie carry in en xnotebook is 2 jaar. dus lijkt me eerder keuze om voor bto te gaan.en wat zouden jullie kiezen of is ook gelijk/twijfel voor jullie.ervaring bto,xnotebook

gaat om model xnotebook sense XA15 gt555 en bto is PBOOK 15P35-GT555
en nog 1 ding zouden jullie echt voor mat scherm gaan? bijde bieden gratis gamut scherm :) tot 30/03/2012 (bto) en kan ook voor mat gaan met meerprijs 60 euro, is dat waard?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen wordt die notebook vrij waardeloos beoordeeld op notebookcheck. Dus dat lijkt me hoe dan ook geen slimme keuze.

Ja dat is dezelfde notebook, alleen onder een ander merk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
site die je gaf is medion erazer laptop, en niet bto ofwel xnotebook. en behuizing is ook anders.
en is meest verkocht model bij notebooktotaal
en is notebooktotaal goede site/winkel?

[ Voor 14% gewijzigd door royalt123 op 25-03-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, alleen de kleur is anders. De notebook is precies hetzelfde. Voor zover ik weet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
mijn excuses voor verkeerde bto model aangegeven.het is De BTO PBOOK 15CL35-GT555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:57:
Nee hoor, alleen de kleur is anders. De notebook is precies hetzelfde. Voor zover ik weet.
Klopt dus niet. Heb ik al eens eerder in dit topic gemeld ;) De uitnodiging om eens te komen kijken in Rotterdam staat nogsteeds open :)
royalt123 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:55:
site die je gaf is medion erazer laptop, en niet bto ofwel xnotebook. en behuizing is ook anders.
en is meest verkocht model bij notebooktotaal
en is notebooktotaal goede site/winkel?
Precies, er zitten verschillen in. Verder is de 15P35 een mooi systeem maar heeft het geen 95% gamut scherm. Daarvoor moet u bij de 15CL35 zijn :)

De 3 jaar garantie is niet iets van BTO maar ons (NBT), alleen lees even goed onze voorwaarden zodat er geen misverstanden ontstaan.
royalt123 schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:02:
mijn excuses voor verkeerde bto model aangegeven.het is De BTO PBOOK 15CL35-GT555.
Juist, de 15CL35 dus ;)
Ik vind zelf een mat scherm mooi, het glanzende scherm heeft echter ook zijn charmes.
De link die ik gaf is van het glanzende 95% gamut scherm, ik zal morgen proberen als ik op kantoor ben even foto's te schieten van het 95% gamut matte scherm.

Het matte scherm raad ik vooral aan voor studenten die veel onder TL licht zitten in collegazalen, of mensen die veel buiten gaan zitten.

Voor gamers die in hun gameroom zitten (en het vaak wat donkerder is) is het glanzende scherm mogelijk iets beter omdat het helderder lijkt (met de nadruk op lijkt :))

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:17:
[...]

Klopt dus niet. Heb ik al eens eerder in dit topic gemeld ;) De uitnodiging om eens te komen kijken in Rotterdam staat nogsteeds open :)
Ja? Volgens mij zijn alle relevante kenmerken (toetsenbord, touchpad, koeling, accuduur precies hetzelfde. Ik kan verder niets vinden behalve een uitspraak van jou dat het geen relabeled medion is, maar een pegatron-asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 18:17:
ik zal morgen proberen als ik op kantoor ben even foto's te schieten van het 95% gamut matte scherm.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aD8LUZWcECFqO67PIFglypck/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2UJ4SH5dny2NkTaDWZdULU0J/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/q5AsobMm3PqD2a6wPeNeAFZt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3zORXGEa2K4p2UyHXkIQCXP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PnNBZ3NAYYKgnxhPeCKgYJeM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tIe27O1mf9zXLtcRGL1BpZzp/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08 13:50
ja zo'n 95% gamut scherm is wel de bom. ik heb nu ongeveer een jaartje een 17cl35 in gebruik en dat was al een upgrade qua scherm. echter toen ik hem naast een notebook van een vriendin had staan die een 95% gamut scherm heeft is dat toch weer een tikje helderder/scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Mijn vertrouwen in BTO notebooks begint nu wel af te nemen. Mijn dochter heeft op mijn advies een BTO 17C37 / 6990 aangeschaft om mee te kunnen doen aan game party's. Op 6-3 heeft ze de notebook ontvangen. Die vertoonde echter problemen, enkele malen per dag een BSOD met verschillende oorzaken.
BTO kwam er na anderhalve week ook niet uit en stuurde een nieuwe op (netjes van hun hoor).
Helaas pindakaas, midden in een game party viel het ding uit. Tot grote hilariteit van de andere deelnemers "wie koopt er ook een BTO dan ...". Thuisgekomen bleek de batterij volledig leeg te zijn (terwijl hij aan de netadapter hing). Na 3 uur aan de netadapter (notebook uit) starte hij wel weer op, maar de batterij was slechts 3% geladen. Dat wordt weer RMA-en dus. Mij dochter is het beu, die heeft het liefst haar geld terug. Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat kan de beste gebeuren, contact opnemen en verder afhandelen dunkt me.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 09:41:
Na 3 uur aan de netadapter (notebook uit) starte hij wel weer op, maar de batterij was slechts 3% geladen.
Verzoek om contact op te nemen met onze technische dienst, we willen dit graag zsm onderzoeken. Kun u ons een foto mailen van de adapter die gebruikt wordt? Het lijkt erop alsof de adapter niet voldoende "stroom" kan leveren en dan ontstaan dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Uiteraard kan zoiets gebeuren. Maar het is wel erg veel pech als je 2 nieuwe notebooks het gelijk niet doen. Dan begin je te twijfelen aan de kwaliteit. De netwerkadapter is trouwens de orgininele die erbij zit. Uiteraard heb ik inmiddels een rma request ingediend. Mijn verdenking is inderdaad ook de adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:10:
Uiteraard kan zoiets gebeuren. Maar het is wel erg veel pech als je 2 nieuwe notebooks het gelijk niet doen. Dan begin je te twijfelen aan de kwaliteit. De netwerkadapter is trouwens de orgininele die erbij zit. Uiteraard heb ik inmiddels een rma request ingediend. Mijn verdenking is inderdaad ook de adapter.
ik denk dat het gewoon puur toeval is. de productie kan nooit 100% perfect zijn neem ik aan

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij ook, het eerste probleem (BSOD's) lijkt mij namelijk niet aan een accu te liggen.
Verder zou dit forum volstaan met dergelijke problemen als het vaker voorkomt want er zijn nogal wat tweakers met een BTO.

Ik ben er dan ook zeker van (zoals BTO al liet blijken) dat dit goed opgelost gaat worden. Ik heb het probleem ook wel eens gezien toen iemand ging gamen met een 65watt (travel) adapter op een systeem dat eigenlijk 90watt nodig had. De accu kon dus niet bijladen en na denk 2 uur viel het systeem uit (wat overigens een ThinkPad i.p.v. BTO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:
Dat lijkt mij ook, het eerste probleem (BSOD's) lijkt mij namelijk niet aan een accu te liggen.
Verder zou dit forum volstaan met dergelijke problemen als het vaker voorkomt want er zijn nogal wat tweakers met een BTO.

Ik ben er dan ook zeker van (zoals BTO al liet blijken) dat dit goed opgelost gaat worden. Ik heb het probleem ook wel eens gezien toen iemand ging gamen met een 65watt (travel) adapter op een systeem dat eigenlijk 90watt nodig had. De accu kon dus niet bijladen en na denk 2 uur viel het systeem uit (wat overigens een ThinkPad i.p.v. BTO)
ja maar hij geeft aan dat hij de orginele adapter gebruikt, dus dan zou het gewoon aan de accu moeten liggen of de adapter of de stroompunt. wat ik ook zou proberen is de accu eruit te halen en alleen op de adapter aan te sluiten. kijken wat die dan doet.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:10:
We zullen dit met de hoogste prioriteit behandelen want ook voor ons is dit een "bijzondere" case. Een laptop vervangen voor een nieuwe doen we dan ook om 100% zeker te zijn dat alles opgelost is. De adapter is de vorige keer niet vervangen dus daar zal het onderzoek zich vnl op gaan richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:46:
Daarom zijn er tegenwoordig laptops waarbij je een melding krijgt in het bios als je een te kleine adapter aansluit. Hij weigert dan op te laden.

Dat werkt ook niet altijd perfect. Mijn laptop is ontworpen voor een 90w adapter, maar gebruikt onder full load maximaal zo'n 50w. Met een 65-watter eraan laad hij echter niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fulload + oploaden maar 50watt? Mhz.
Maar wat je zegt, soms werkt zoiets wel goed en soms niet, ik heb al genoeg vreemde constructies gezien bij klanten (bijv. gebruik op een boot en dus een 12v naar 220 conversie en dan weer terug naar 19v) die soms wel en soms niet werkte ;)

Het advies blijft, de originele adapter! Stroom is het levensbloed van je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
psyy138 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:21:
[...]
ja maar hij geeft aan dat hij de orginele adapter gebruikt, dus dan zou het gewoon aan de accu moeten liggen of de adapter of de stroompunt. wat ik ook zou proberen is de accu eruit te halen en alleen op de adapter aan te sluiten. kijken wat die dan doet.
Eerlijk gezegd had ik daar ook al aan gedacht. Maar ik kreeg de batterij niet los, klemt ergens. En er nou met een schroevendraaier op los te wrikken vond ik not done voor een nieuwe notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:45:
[...]
Eerlijk gezegd had ik daar ook al aan gedacht. Maar ik kreeg de batterij niet los, klemt ergens. En er nou met een schroevendraaier op los te wrikken vond ik not done voor een nieuwe notebook.
Nee zeker niet doen, hier hebben we genoeg handige jongens rondlopen ;)
Wellicht ten overvloede: Als uw laptop door ons opgehaald wordt graag laptop + adapter meegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 11:45:
[...]

je meot wel even het schuif/schakel knopje of hoe het ook heet 8)7 :? naar open doen ipv op dicht laten staan 8)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Snap ik. Ik heb wel 3 handen nodig, want het zijn 2 schuifjes (met veer) en dan nog een hand om de batterij te lichten. :?
[edit]
Gelukt (met 3 handen). Zonder batterij doet ie helemaal niks.

[ Voor 22% gewijzigd door mesa57 op 26-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

mesa57 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 17:31:
Snap ik. Ik heb wel 3 handen nodig, want het zijn 2 schuifjes (met veer) en dan nog een hand om de batterij te lichten. :?
[edit]
Gelukt (met 3 handen). Zonder batterij doet ie helemaal niks.
dan zou ik zeggen dat het aan de adapter ligt maar daar ga ik uiteraard niet over :) ( misschien al een andere stop contact geprobeerd ?? )

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Morgen weet ik meer. BTO gaat een nieuwe adapter opsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Zo ik krijg net een mailtje terug van BTO ivm mijn CPU koeler.

Een vervanger kost 25 euro + 15 euro verzendkosten. Vind ik wel prijzig :o
Maar dit zal inclusief heatpipes enzo zijn vermoed ik?

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb enerzijds geen zin om mijn laptop op te sturen omdat ik hem nodig heb, maar anderzijds vind ik het wel veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopod
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
ETzPliskin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:44:
Zo ik krijg net een mailtje terug van BTO ivm mijn CPU koeler.

Een vervanger kost 25 euro + 15 euro verzendkosten. Vind ik wel prijzig :o
Maar dit zal inclusief heatpipes enzo zijn vermoed ik?

Ik weet nog niet wat ik ga doen. Ik heb enerzijds geen zin om mijn laptop op te sturen omdat ik hem nodig heb, maar anderzijds vind ik het wel veel geld...
Zijn 2 punten van dezelfde zijde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er dan precies stuk aan de fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Als de fan ook maar iets van trillingen doorkrijgt brengt die een irritant geluid voort, ongeacht of die draait of niet. De gpu fan heeft dit niet.

De fan werkt verder wel hoor, maar het is gewoon irritant :P

[ Voor 8% gewijzigd door ETzPliskin op 27-03-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahh. Is het dan niet een beter idee om hem even open te schroeven en kijken of er iets mis is? Misschien zit er alleen een schroef niet helemaal goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 20:12:
Ahh. Is het dan niet een beter idee om hem even open te schroeven en kijken of er iets mis is? Misschien zit er alleen een schroef niet helemaal goed vast.
Dat heb ik gedaan. Daardoor weet ik dat de cpu-fan het geluid voortbrengt.

Een paar pagina's terug staat er een filmpje van. Ik heb nog een tweede filmpje ook, maar dat heb ik nog niet online gezet :P

Misschien dat ik hem later deze week nog eens open doe. We weet heb ik iets over het hoofd gezien :)

[ Voor 9% gewijzigd door ETzPliskin op 27-03-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het zou kunnen dat er net iets aanloopt in een bepaalde positie.

Is die 25 euro trouwens niet gewoon als borg? Totdat de oude fan terug is? Anders toch even opsturen of, indien mogelijk, langskomen dan kan het in een dagje gefixt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 21:50:
Ja, het zou kunnen dat er net iets aanloopt in een bepaalde positie.

Is die 25 euro trouwens niet gewoon als borg? Totdat de oude fan terug is? Anders toch even opsturen of, indien mogelijk, langskomen dan kan het in een dagje gefixt zijn :)
Als ik tijd heb kan ik misschien in de paasvakantie eens langskomen. Dan neem ik wel contact op via mail voor een afspraak.

Het is toch een trip van bijna 160km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

ETzPliskin schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:07:
[...]

Als ik tijd heb kan ik misschien in de paasvakantie eens langskomen. Dan neem ik wel contact op via mail voor een afspraak.

Het is toch een trip van bijna 160km.
Neem even met ons contact op per mail, Wij hebben vandaag jou vraag beantwoord of je een nieuwe fan kon bestellen, die hebben wij netjes beantwoord.
Maar langskomen en direct vervangen is geen probleem, wel op afspraak uiteraard.

Stuur even een mailtje met je gegevens (serienummer enz), dan kunnen we een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08 13:50
Dragor schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:42:
[...]

Heb je het precies ingesteld zoals in de manual staat? Daar staat namelijk precies in hoe alles ingesteld moet worden. Zie: http://download.bto.eu/No...P150HM)/Manual/Manual.pdf (Onder 2-9 Audio Features)
ik heb zojuist een SSD geinstalleerd in mijn BTO 15cl37, ook Win7 vers geinstalleerd en nu keert het probleem weer terug dat realtek niet mijn volledige 5.1 set detecteerd (slechts front left en right). maar deze keer heb ik hem wel netjes op 5.1 staan. wat doe ik nu weer fout |:(
Pagina: 1 ... 39 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.