Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:54

psyy138

blackbulls.nl

Yos1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 01:50:
[...]

ik heb zojuist een SSD geinstalleerd in mijn BTO 15cl37, ook Win7 vers geinstalleerd en nu keert het probleem weer terug dat realtek niet mijn volledige 5.1 set detecteerd (slechts front left en right). maar deze keer heb ik hem wel netjes op 5.1 staan. wat doe ik nu weer fout |:(
5.1 op (deze) laptop kan toch niet? er zitten toch niet de benodigde 3 aansluitingen op.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yos1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-08 13:50
jawel, er zitten zelf 4 aansluitingen op (4e is een S/PDIF voor 7.1)

nu heeft hij een nachtje uit gestaan en vanmorgen lijkt alles te werken. ik zou willen dat ik weet wat ik heb gedaan, zodat ik het de volgende keer fatsoenlijk kan oplossen, maar ik heb geen idee wat ervoor heeft gezorgd dat het werkt, want opnieuw opstarten alleen, is het niet, dat heb ik gisteravond ook geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
Sinds een tijdje heb ik een BTO 15cl35, ben er zeer over te spreken!
Het enigste nadeeltje vind ik de trackpad deze sluit zo hard, je kunt al helemaal een lichte plek er op zien.
zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

hendrilankamp schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:19:
Het enigste nadeeltje vind ik de trackpad deze sluit zo hard, je kunt al helemaal een lichte plek er op zien.
uhhhmmm nee :) en ik heb hem toch al meer als een half jaar.

maar even over die aansluitingen.. die 15cl37 heeft er zeker meer. want ik heb die groene ( front geluid) ,, mic en spdif en geen idee wat ik er mee moet ;)

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar februari een laptop bij BTO gekocht omdat ik hier gelukkig (in vergelijking met andere fabrikanten) wel zelf mijn eigen laptop samen kon stellen. Na intensief gebruik voor studie e.d. en veel plezier van de door mij zelf samengestelde heerlijk snelle laptop :*) (SSD) had ik de laatste tijd ineens af en toe wat strepen op het scherm, die na even wiebelen met het scherm weer weggingen. Na contact met BTO en het opsturen van een filmpje hoe de strepen eruit zagen dachten ze aan een kabel in het scherm. Kon toen direct een afspraak maken om het te laten repareren. Inmiddels heb ik mijn laptop weer terug, scherm is weer helemaal in orde en hebben ze de kabel in mijn scherm kosteloos vervangen! Kan niet anders zeggen dan topservice! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrilankamp schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:19:
Daar hoor ik meer mensen over. Een kapot exemplaar wat ik ooit had gekregen had daar ook last van. De textuur slijt gewoon snel weg. Al was dat ding al 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is, zoals ook te zien aan de reacties van verschillende klanten, afhankelijk van de gebruiker.

De een drukt wat harder, de ander heeft weer een beetje vettige vingers, de ander zweet. Punt is, het is bij sommige niet te voorkomen. Om als referentiekader een 2 jaar oude laptop te gebruiken vind ik dan ook wat onhandig zonder iets over het gebruik te weten ;) Sowieso was dit model (15CL35) niet 2 jaar gelden op de markt. Dat zal dan mogelijk een 760TUN/WUN zijn geweest. (clevo modelnaam)

De HP DV8 serie is zon bekend voorbeeld met een zilver touchpad wat bij sommige users echt binnen 3 maanden zwart was (de lak er onder) en bij andere users na 2 jaar maar lichte spoortjes vertoonde.

Het blijft een gebruiksproduct ;)
Yos1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:16:

nu heeft hij een nachtje uit gestaan en vanmorgen lijkt alles te werken. ik zou willen dat ik weet wat ik heb gedaan, zodat ik het de volgende keer fatsoenlijk kan oplossen, maar ik heb geen idee wat ervoor heeft gezorgd dat het werkt, want opnieuw opstarten alleen, is het niet, dat heb ik gisteravond ook geprobeerd...
Automatische Windows driverupdate? Overigens werken die poorten ook autosensing, soms wil rebooten zonder kabels erin ook helpen. Mogelijk dat dat de oplossing was? :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:04:
Het is, zoals ook te zien aan de reacties van verschillende klanten, afhankelijk van de gebruiker.

De een drukt wat harder, de ander heeft weer een beetje vettige vingers, de ander zweet. Punt is, het is bij sommige niet te voorkomen. Om als referentiekader een 2 jaar oude laptop te gebruiken vind ik dan ook wat onhandig zonder iets over het gebruik te weten ;) Sowieso was dit model (15CL35) niet 2 jaar gelden op de markt. Dat zal dan mogelijk een 760TUN/WUN zijn geweest. (clevo modelnaam)
Een W87CU. Los daarvan is het toetsenbord en design op het oog exact hetzelfde als de huidige lijnen, tot op de textuur op de touchpad buttons toe. In combinatie met het feit dat er alleen deze maand al 2 mensen zijn die ik daarover hoor, geeft mij nu niet de indruk dat er in die 2 jaar iets veranderd is aan de input devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Yos1 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:16:

Neem anders even contact met ons op, alle gevallen mbt 2.1 / 5.1 en 7.1 zijn even "complex" qua instellen maar als het eenmaal draait dan blijft dat ook zo. Het signaal wat je naar buiten stuurt moet wel goed opgepakt worden door de receiver. Desnoods loggen we in op je systeem om even mee te kijken wat er gebeurt. De contactgegens staan op onze site

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:30:
[...]

Een W87CU. Los daarvan is het toetsenbord en design op het oog exact hetzelfde als de huidige lijnen, tot op de textuur op de touchpad buttons toe. In combinatie met het feit dat er alleen deze maand al 2 mensen zijn die ik daarover hoor, geeft mij nu niet de indruk dat er in die 2 jaar iets veranderd is aan de input devices.
Een W87CU is een 17.3" Game systeem (zie hier de foto's) van al weer 2 generaties geleden. Dat is niet echt te vergelijken en snap dan ook niet je link naar de 15.6" 15CL35 van BTO.

De 17.3" 17CL37 is dan ook een ander design waar je eigenlijk dan mee zou moeten vergelijken, maar o.a. het touchpad is van ander materiaal zoals je kunt zien.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Even voor de volledigheid : BTO heeft een nieuwe 220v adapter opgestuurd en de laptop werkt weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:34:
[...]

Een W87CU is een 17.3" Game systeem (zie hier de foto's) van al weer 2 generaties geleden. Dat is niet echt te vergelijken en snap dan ook niet je link naar de 15.6" 15CL35 van BTO.

De 17.3" 17CL37 is dan ook een ander design waar je eigenlijk dan mee zou moeten vergelijken, maar o.a. het touchpad is van ander materiaal zoals je kunt zien.
Je hebt gelijk. Bij nadere inspectie op o.a. anandtech blijkt de textuur anders. Maar dan nog, een slijtend touchpad mag eigenlijk niet voorkomen op een laptop boven de paar honderd euro. Al weet ik er wel een paar op te noemen met hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
afgelopen maandag kwam de bto 17m39 laptop binnen van nbt, na wat gestuntel om de harde schijf te partitioneren ging alles goed.(had geen windows 7 64bit erbij gekocht maar stond er al op hoefde enkel de code in te voren)
de laptop is veel sneller dan ik verwachte gta4 draait als een zonnetje met hoge instellingen.
gta4 is wel een oud spel maar nog steeds behoorlijk zwaar voor een pc.
de lucht die ie uitblaast met gamen is echt warm, wel gaaf kan zien dat er gestookt word vanbinnen.
vind het een geweldig ding :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Liever warme lucht die eruit komt dan dat het er binnen blijft ;)
Let er wel op dat de rook er niet uit gaat :P (Elektra werkt op rook, zodra het er uit is werkt het niet meer B) )

GTA 4 is inderdaad nogsteeds zwaar maar dat hangt ook een beetje van de ongelukkige programmering af.
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 16:49:
[...]

Je hebt gelijk. Bij nadere inspectie op o.a. anandtech blijkt de textuur anders. Maar dan nog, een slijtend touchpad mag eigenlijk niet voorkomen op een laptop boven de paar honderd euro. Al weet ik er wel een paar op te noemen met hetzelfde euvel.
Niet alleen op anadtech maar ook gewoon op onze foto's. Het slijten zie ik zelfs op macbooks met hun glazen touchpad gebeuren dus nogmaals, afhankelijk van de gebruiker. Zelf hoor ik er in iedergeval weinig tot niets over.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf als zakelijk gebruiker reeds een week een zeer gelukkige bezitter van een BTO 17CL35 laptop. Besteld op woensdagochtend, gekregen op vrijdag middag in België. Uitstekende service van Remco van N4all, het bedrijf in Nederland de de verkoop en levering regelt voor BTO laptops.

De meesten van jullie blijken niet hoog op te lopen met de service van Alternate en dat begrijp ik maar al te best. Ik kan hier alleen op zeggen de je het beste de BTO laptop besteld in Nederland zelf. Intracommunautaire factuur is mogelijk en voor aktie modellen een levertijd mogelijk van 2 dagen! Dat gecombineerd met een democratische prijs en sterke service. Doen! zou ik zeggen.

Er is geen enkele reden om via tussenleveranciers te gaan en de BTO laptops zijn minstens even goed en zelfs beter dan de 'bekende' merken. Waarom dan (veel) meer betalen voor een HP of Dell? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:05:
De meesten van jullie blijken niet hoog op te lopen met de service van Alternate en dat begrijp ik maar al te best.

Ik kan hier alleen op zeggen de je het beste de BTO laptop besteld in Nederland zelf.

Doen! zou ik zeggen.

Er is geen enkele reden om via tussenleveranciers te gaan en de BTO laptops zijn minstens even goed en zelfs beter dan de 'bekende' merken.

Waarom dan (veel) meer betalen voor een HP of Dell? 8)7
Welkom op tweakers.....
Missen we alleen nog de argumenten waarmee je bovengenoemde stellingen kunt onderbouwen,
Altijd prettig in een ervaringen topic.

Wat ik nu lees is eigenlijk een loze verwijzing/spam om direct in Ijselstein af te nemen met behulp van minder bekende woorden.

[ Voor 21% gewijzigd door Double-X-L op 02-04-2012 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HANC
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 23:05:
Er is geen enkele reden om via tussenleveranciers te gaan en de BTO laptops zijn minstens even goed en zelfs beter dan de 'bekende' merken. Waarom dan (veel) meer betalen voor een HP of Dell? 8)7
Niets ten nadele van BTO hoor, gezien de reacties die zij hier op het forum geven lijkt het mij inderdaad een prima partij om zaken mee te doen, maar ik vind deze stelling toch een beetje te kort door de bocht.

Ik heb mijn 17CL37 vorig jaar via Notebook Totaal gekocht tegen een scherpere prijs dan BTO op dat moment kon leveren. Bovendien heb ik zeer duidelijk en goed advies gekregen alsmede een zeer goede afwikkeling bij de levering.
Persoonlijk heeft deze ervaring mij er toe doen besluiten dat als ik ooit weer een ander notebook nodig mocht hebben ik alleen naar een andere partij zal gaan als Notebook Totaal hem niet kon leveren tegen een concurrerende prijs.

Sluit mij dus aan bij Double-X-L, van harte welkom, heel veel success met je notebook (zal je zeker geen spijt van krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
NBT geeft nog een extra jaar garantie boven de 2 jaar van bto zelf, wel moet je in het 3e jaar dan de onderdelen betalen het monteren en repareren is dan voor hun als ik het goed weet.
er zijn meer laptop leveranciers actief op dit forum das al een teken dat ze met problemen snel willen helpen en advies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 21:01
Poeh, ik zag de X-Book 15CL46 net voor het eerst (ik ga er maar even van uit dat dat ding vrij nieuw is, nog nooit eerder gezien) en met de GTX675M en voor de verandering erg strak design (backlit keyboard o.a.) lijkt het me een enorm interessante laptop. Heeft iemand hier al ervaringen mee?

P.s. ik zie trouwens dat er 2 (misschien wel meer) varianten zijn, met de GTX675M of de GTX670M. Ik weet dat het allemaal customizable is bij BTO, maar het was niet iets wat ik direct opmerkte :)

[ Voor 12% gewijzigd door asteriK op 03-04-2012 21:07 . Reden: postscriptum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere toetsenbordlayout. Onze gebeden zijn verhoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Klopt, de GTX675 is de opvolger van de GTX580. Wij dachten slechte een re-brand maar hij is aantoonbaar sneller. Hetzelfde geldt voor de GTX670 als opvolger van de GTX570. Qua prijs- prestatie dik in orde.

De 15CL46 is leverbaar met GTX670-1.5GB met standaard keyboard en met GTX675-2GB incl verlicht keyboard.

De Benchmarks zijn net geupload en bijgewerkt. Morgen volgens er nog meer Benchmarks :-)....en misschien nog meer nieuwe modellen.

Het keyboard heeft inderdaad de layout waar Darkstone op zat te wachten, het is fantastisch om te zien. Meerdere kleuren en je kan er zelfs een complete disco van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens
http://www.notebookcheck....rce-GTX-580M.56636.0.html
http://www.notebookcheck....rce-GTX-675M.70785.0.html
Dezelfde kloksnelheden. Dat hij sneller is moet komen door een nieuwere driverversie. Of notebookcheck zit ernaast.
Due to similar clock speeds, the GeForce GTX 675M is as fast as the old GTX 580M and is this noticeably more powerful than the GTX 670M and AMD Radeon HD 6970M.
en dat was niet het toetsenbord waar ik op zat te wachten. Dat is zonder numpad. Maar het numpad is tenminste te gebruiken bij deze nieuwe versie. Een non-standaard layout is gewoon een dikke nee.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
Het keyboard heeft inderdaad de layout waar Darkstone op zat te wachten, het is fantastisch om te zien. Meerdere kleuren en je kan er zelfs een complete disco van maken :-)
In dat geval ben ik het ook zeker met Darkstone eens, dit is een flinke stap in de goeie richting. Die discoverlichting vraagt om een filmpje, als je dan toch die benchmarks aan het doen bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat valt technisch gezien onder reclame terwijl bedrijfsaccounts in de regel alleen support mogen leveren. Ik zeg het maar vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

^ Wat hij zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het overwegen om een BTO laptop aan te schaffen, concreet denk ik aan de 15CL46. Ik heb echter nog nooit een BTO laptop in mijn handen gehad en kan me geen goed beeld vormen van de kwaliteit van de case. Hoe zit het met stevigheid? En nog belangrijker, hoe zit het met koeling? En de schermkwaliteit? Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asteriK
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 21:59:
Dat valt technisch gezien onder reclame terwijl bedrijfsaccounts in de regel alleen support mogen leveren. Ik zeg het maar vast...
Mijn fout. Excuses daarvoor. Ik dacht alleen maar even wat beeldmateriaal te zien te krijgen... dus maar hopen dat een andere gebruiker iets dergelijks in de planning heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik zat echt te wachten op een model als de 15cl46. De speakers en het toetsenbord zijn voor mij echt dikke pluspunten. Nog even wachter op de nieuwe processoren en dan ga ik maar eens bestellen. Heeft iemand al ervaringen met dit 15cl46 model? Ik ben namelijk zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat net een halve dag online bij BTO, dat lijkt mij lastig ;)
Zal wel kijken of ik morgen foto's kan maken van hoe hij er in het echt uitziet zodat jullie tweakers een beter beeld kunnen krijgen.

Hij is nog zo nieuw dat we hem zelf nog niet helemaal op de site hebben staan, kwam dus onverwacht vanuit BTO ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:43:
Ik ben aan het overwegen om een BTO laptop aan te schaffen, concreet denk ik aan de 15CL46. Ik heb echter nog nooit een BTO laptop in mijn handen gehad en kan me geen goed beeld vormen van de kwaliteit van de case. Hoe zit het met stevigheid? En nog belangrijker, hoe zit het met koeling? En de schermkwaliteit? Alvast bedankt :)
Voor ervaringen met vorige / huidige series kunt u het topic lezen. schermkwaliteit ervaart iedereen anders en BTO gebruikt verschillende fabrikanten met verschillende barebones. De CL zal een Clevo barebone zijn, sterker nog, het broertje van de al lopende 15CL37. Maar zoals ook hierboven vermeld, ik zal z.s.m. foto's schieten + wat meer info plaatsen zodra ik er zelf eentje in mijn handen heb gehad :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehh. Kom over 2 maanden maar terug als er reviews beschikbaar zijn. en vergeet ook de topicwarning hieronder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05

koelebobes

Wen BTC €100K

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:50:
Hij staat net een halve dag online, wat denk je zelf? ;)
Zal wel kijken of ik morgen foto's kan maken van hoe hij er in het echt uitziet zodat jullie tweakers een beter beeld kunnen krijgen.

Hij is nog zo nieuw dat we hem zelf nog niet helemaal op de site hebben staan, kwam dus onverwacht vanuit BTO ;)
Verklaart dit ook de optie van het ontbreken van de 2de hardeschijf ? Vind het scherm er wel fragiel dun uit zien of is ie toch best stevig ? Hij moet namelijks elke dag gebruikt worden.

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een refresh van de 15CL37/38 serie dus frabiel zou ik niet willen zeggen.
Ik heb hier juist een 15CL37 staan welke pas ook is gereviewed en dat is gewoon een degelijke en mooi afgewerkte laptop, maar eerlijk is eerlijk, wat verwacht je er van? Het is geen ThinkPad, maar wel een hele mooie bang for buck machine.

Over de 15CL46 kan ik nog geen uitspraken doen totdat ik hem zelf in m'n handen heb gehad, anders spreek ik voor mijn beurt / maak ik reclame en dat is niet de bedoeling :)
De regels van tweakers.net stellen dat bedrijfsaccounts niet bedoeld zijn voor reclameuitingen en daar houden we ons strikt aan aangezien we graag op tweakers.net blijven reageren :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:43:
Ik heb nu zelf een maand of 3 een 17CL35-GT555, volledig uitgerust met i7-2860QM, intel 510 SSD, 8GB RAM etc, echt een _SUPER_ snel ding.

Normaliter werk ik veel met DELL en ik moet zeggen de behuizing van deze 17CL35 vind ik wat matig, het is volgens mij niet super degelijk en het oogt wat goedkoop, plastic achtig, daar had wat mij betreft iets meer geld in mogen zitten, maar verder werkt hij prima.

Ik zou overigens wel aanraden voor de pixelgarantie te gaan, ik heb namelijk een stuk of 3 dode pixels in het scherm, en dat schijnt vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:05

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik verwacht van zon krachtige laptop dat ik hem elke dagelijks mee kan nemen naar school/ Shoot locaties. En gewoon stevig aanvoelt. Ik heb net een mailtje verzonden met wat van mijn eisen van een laptop :).. als we daar de golden middenweg in kunnen vinden dan ben ik ready om een laptop te gaan bestellen. Alleen heb gewoon goed advies nodig :)

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ik gebruik deze laptop zelf ook dagelijks voor mijn werk en sleep hem overal mee naartoe in zijn tas (ben ZZP'er), en dat gaat prima hoor. Er zit overigens wel een baksteen van een voeding bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navi schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:03:
Ik zou overigens wel aanraden voor de pixelgarantie te gaan, ik heb namelijk een stuk of 3 dode pixels in het scherm, en dat schijnt vaker voor te komen.
pixelgarantie -> kopen bij een winkel waarbij je probleemloos de wet koop op afstand kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 22:50:

[...]

Voor ervaringen met vorige / huidige series kunt u het topic lezen. schermkwaliteit ervaart iedereen anders en BTO gebruikt verschillende fabrikanten met verschillende barebones. De CL zal een Clevo barebone zijn, sterker nog, het broertje van de al lopende 15CL37. Maar zoals ook hierboven vermeld, ik zal z.s.m. foto's schieten + wat meer info plaatsen zodra ik er zelf eentje in mijn handen heb gehad :)
Bedankt, ik ben zeer benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Navi schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:03:
[...]

Ik heb nu zelf een maand of 3 een 17CL35-GT555, volledig uitgerust met i7-2860QM, intel 510 SSD, 8GB RAM etc, echt een _SUPER_ snel ding.

Normaliter werk ik veel met DELL en ik moet zeggen de behuizing van deze 17CL35 vind ik wat matig, het is volgens mij niet super degelijk en het oogt wat goedkoop, plastic achtig, daar had wat mij betreft iets meer geld in mogen zitten, maar verder werkt hij prima.

Ik heb dezelfde laptop en heb tot nu toe helemaal nergens last van gehad. Op een "uitstaande pixel" na. Met een pen voorzichtig opgetikt en toen deed ie het weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelebobes schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:03:
Ik verwacht van zon krachtige laptop dat ik hem elke dagelijks mee kan nemen naar school/ Shoot locaties. En gewoon stevig aanvoelt. Ik heb net een mailtje verzonden met wat van mijn eisen van een laptop :).. als we daar de golden middenweg in kunnen vinden dan ben ik ready om een laptop te gaan bestellen. Alleen heb gewoon goed advies nodig :)
En heb je advies gekregen? ben je er al uit wat je gaat doen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:22:
[...]

En heb je advies gekregen? ben je er al uit wat je gaat doen? :)
Ik heb precies hetzelfde. Mijn huidige "school-laptop" valt bijna van ellende uit elkaar. Maar om nu met een bakbeest van 3,1 kilo te gaan rondslepen. Ik heb liever een laptopje die iets minder zwaar is, wat langer op de accu meegaat en goedkoper is, maarja dat is een utopie :P (:D)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is die 13C19 misschien iets voor je? Ik zoek iets waar ik mijn Desktop mee af kan danken. Alles in een notebook en dan maakt het gewicht mij niet zoveel uit. :)

BTO 13C19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neodymium schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:08:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Mijn huidige "school-laptop" valt bijna van ellende uit elkaar. Maar om nu met een bakbeest van 3,1 kilo te gaan rondslepen. Ik heb liever een laptopje die iets minder zwaar is, wat langer op de accu meegaat en goedkoper is, maarja dat is een utopie :P (:D)
Lichtere laptops zijn er wel maar niet met een GTX 675m ;)
De 15CL35 is bijv. wat lichter maar dat zie je ook terug in de specs. Wel gaat die ook lang mee op de accu (heb klanten die in DIT topic melden dat ze tot 4 uur haalden, zelf haal ik met de 9cell meestal tussen de 3 en 3.5 uur maar gebruik hem mogelijk wat zwaarder)

Voor de vragen over de 15CL46 (zou foto's maken). Ik heb de notebook ondertussen mogen gebruiken maar kan nog geen foto's plaatsen omdat het model pre-launch was.

Over het toetsenbord kan ik kort zijn, heel gaaf! En het is ook een ander keyboard dan het "oude" ciclet van Clevo wat we zo gewend zijn. Ik voorspel dat dit dus een goedlopende combo gaat worden. Zeker ook omdat er ook nog een GTX 670m versie is welke toch ook bijzonder potent is maar wel een stukje goedkoper.

Volgende week kan ik foto's online zetten en zal dit dan ook DIRECT doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 13:17:
Dan is die 13C19 misschien iets voor je? Ik zoek iets waar ik mijn Desktop mee af kan danken. Alles in een notebook en dan maakt het gewicht mij niet zoveel uit. :)

BTO 13C19
Die is gruwelijk duur in vergelijking met de concurrentie. En met een GT520m kan je bijna niets, wacht dan op kepler (of nog beter, thunderbolt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 23:07:
[...]

pixelgarantie -> kopen bij een winkel waarbij je probleemloos de wet koop op afstand kan gebruiken.
Wat bedoel je hier precies mee? Deze BTO notebook was op maat en dan kun je volgens mij die van het 7 dagen retourrecht gebruik maken?

Overigens waren er 4 pixels stuk, 1 witte en 3 gekleurde, maar als ik erop tik dan doen de gekleurde om de witte heen het wel en blijft alleen de witte stuk. Niet storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Navi schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:55:
Wat bedoel je hier precies mee? Deze BTO notebook was op maat en dan kun je volgens mij die van het 7 dagen retourrecht gebruik maken?
Dat is geen maatwerk, maar een samenstelling uit standaardonderdelen.

http://blog.iusmentis.com...r-de-wet-koop-op-afstand/

Maatwerk is als je iets een kleur laat spuiten. Of als je zegt: ik wil dit onderdeel die jullie niet standaard aanbieden. Anders valt het gewoon onder de wet kopen op afstand. Ik zou uit principe al niet bestellen bij een webwinkel met ontwijkende voorwaarden. Iig niet zonder daar vooraf naar te informeren, zeker bij dit bedrag.

Als de verkoper jou verkeerd voorlicht over jouw rechten, wordt de termijn bovendien verlengd naar, ik meen, 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:50:
[...]

Die is gruwelijk duur in vergelijking met de concurrentie. En met een GT520m kan je bijna niets, wacht dan op kepler (of nog beter, thunderbolt).
Het is geen gaming kaart maar heeft toch nog voldoende power voor de meeste users.
Zie de notebookcheck beoordeling van de kaart: http://www.notebookcheck....orce-GT-520M.43104.0.html

Dus ik denk dat je nu wel heel makkelijk iets afschrijft. En wat is duur? Een notebook is meer dan de som der specificaties. 8 uur op een accu is best fijn.

Nog even los van dat de 13C19 helemaal geen GT520m onboard heeft ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 19:52:
Dus ik denk dat je nu wel heel makkelijk iets afschrijft. En wat is duur? Een notebook is meer dan de som der specificaties. 8 uur op een accu is best fijn.
Hij is duur omdat je laptops hebt zoals de V131, die goedkoper zijn en desondanks even lang mee gaan op de accu. Kijk maar eens in de pricewatch, als ik me niet vergis heeft asus ook een model
Bovendien was het model sowieso al alleen interessant vanwege de quadcore mogelijkheid. Ten eerste kan ik die mogelijkheid nu niet meer vinden bij de meeste dealers (en bij diegenen die hem nog wel aanbieden, €899 met windows...), en ten tweede hebben we nu pricewatch: MSI X460-032NL. Waar overigens ook nog geen fatsoenlijke reviews van zijn (HWI telt niet mee).

En ten derde hoort deze discussie in [NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012. En ten vierde, bedrijfsaccount?
Nog even los van dat de 13C19 helemaal geen GT520m onboard heeft ;)
Niet bij jou, nee. En waar ze hem nog wel aanbieden zo duur dat ik me afvraag dat die mogelijkheid nog bestaat...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2012 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben je in de war met de 13C36 ? dat is geen 13C19 . De 13C19 is met video on board en heeft een heel ander prijskaartje. De 13C36 staat niet meer op de site bij BTO.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat dacht ik dus ook, totdat:

13C19:
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooktotaal.nl/images/13C16-13C36-BTO-01.jpg
13C36:
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/120449/1/bto-notebooks-13c36.jpg

Zoek de verschillen. Volgens mij verschilt alleen de kleur van de speaker grille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja zoek de verschillen! 8)7

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kom je er wel achter.

Wel eens van de binnenkant gehoord? ;)

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:34:
Natuurlijk. Maar als ik zie dat je bijvoorbeeld xnb één barebone hebt waar je naar keuze een GT520m en quadcore kan inladen, dan krijg ik vooral de indruk dat het verschil in de naam een marketingtechnische is. En dat het in feite dezelfde laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je dus een te snelle conclusie getrokken. Het wordt je vergeven en keep on the good work :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:34:
ja zoek de verschillen! 8)7

Als je iets verder kijkt dan je neus lang is kom je er wel achter.

Lekker constructief, kom dan ook met de toelichting.
Het verschil zit hem gewoon in het MB met (13C36) of zonder (13CL19) GT520.
Of dat de meerprijs waard is, is prima te vinden middels de gerenomeerde review sites.
De barebone is verder gelijk.

Bij Xnotebooks.nl kun je hem volledig aanpassen met/zonder GT520
http://www.xnotebooks.nl/...ks/energy-sa13-gt520.html
Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 14:52:
Dan heb je dus een te snelle conclusie getrokken. Het wordt je vergeven en keep on the good work :)
Zijn visie is correct, het zijn dezelfde barebones met een afwijkend moederbord.
Dat verandert niets aan de uiteindelijke ervaring zolang er sprake is van gelijke hardware als CPU/RAM/HDD.
Vergiffenis en gratie van iemand die 1 dag geregistreerd is en dus uiteindelijk zelf met een binnenbocht conclusie komt. Het zij JOUW vergeven omdat je pas 1 dag geregistreerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 10:38
Ik heb een tijdje een BTO 15CL37. Nu was ik updates aan het installeren, en moest de PC opnieuw opstarten. Dus ik schakel de pc uit en wil hem weer aanzetten, het enige wat er gebeurd is dat de led die aangeeft dat de laptop aan de lader zit 2x aan en uit gaan. Verder doet de laptop niks meer. Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Bas. schreef op maandag 09 april 2012 @ 14:35:
Ik heb een tijdje een BTO 15CL37. Nu was ik updates aan het installeren, en moest de PC opnieuw opstarten. Dus ik schakel de pc uit en wil hem weer aanzetten, het enige wat er gebeurd is dat de led die aangeeft dat de laptop aan de lader zit 2x aan en uit gaan. Verder doet de laptop niks meer. Iemand enig idee wat dit is?
Je schakelt de PC uit klinkt een beetje tricky, niet met de aan/uit knop gedaan neem ik aan?
Omdat je ook expliciet zegt dat je hem weer AAN gezet hebt.

Systeem uitzetten middels de aan/uit knop tijdens updates geeft een grote kans op corruptie van windows.
Neemt niet weg dat je gewoon je BIOS in zou moeten komen, dat lukt ook niet haal ik uit jouw verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Double-X-L schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:00:
[...]

Je schakelt de PC uit klinkt een beetje tricky, niet met de aan/uit knop gedaan neem ik aan?
Omdat je ook expliciet zegt dat je hem weer AAN gezet hebt.

Systeem uitzetten middels de aan/uit knop tijdens updates geeft een grote kans op corruptie van windows.
Neemt niet weg dat je gewoon je BIOS in zou moeten komen, dat lukt ook niet haal ik uit jouw verhaal?
Ik zat gisteren achter de PC en ging naar bed, dus heb op uitschakelen gedrukt. Ik zag dat Windows een hoop updates te installeren had, dus gewoon bij weggelopen. Vanmiddag wil ik de laptop weer aan zetten, hij gaat niet meer aan. Het enige wat ik nog zie is de led die brand, omdat de laptop aan de lader hangt. Heb al een andere zelfde lader geprobeerd, maar geeft geen verschil. Ook zonder accu niet. Enige wat ik zie is dat het ledje die oranje brand, 2x groen knippert en weer oranje word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Die knipperende LED klinkt als een foutcode, daar zou iets over te vinden moeten zijn.
Wat je nog zou kunnen doen:

- Accu eruit halen, aan/uit knop 10 sec indgedrukt houden, accu terug en aanzetten.
- RAM 1 voor 1 proberen, 1 eruit halen, aanzetten en omgekeerd.
- Contact opnemen met je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Double-X-L schreef op maandag 09 april 2012 @ 15:36:
Die knipperende LED klinkt als een foutcode, daar zou iets over te vinden moeten zijn.
Wat je nog zou kunnen doen:

- Accu eruit halen, aan/uit knop 10 sec indgedrukt houden, accu terug en aanzetten.
- RAM 1 voor 1 proberen, 1 eruit halen, aanzetten en omgekeerd.
- Contact opnemen met je dealer.
Allemaal al geprobeerd, ik wist dat 2 geheugensloten onder het toetsenbord zitten. Dus ik het toetsenbord eruit halen, kom ik daar een cmos batterij tegen. Heb deze vervangen voor een nieuwe en hij loopt weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 2 weken geleden volgende notebook besteld...

1 x BTO 15CL35-GT555 95% Gamut Quadcore Sandy Bridge laptop (15CL35-GT555) = €1.451,21
Accu 9Cell 5600mA batterij (Hi-CAP) 25% meer werktijd
Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
Anti-virus Geen licentie
Beeldscherm 15.6" Full-HD NTSC 95% color gamut - True non-Glare
DVD of Blu-ray / extra harddisk 750Gb 7200rpm. Deze drive vervangt uw DVD drive
Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard) + 1 Jr NBT
Geheugenslot (1) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb BTO selected High Speed 1600Mhz
Harddisk 120Gb Intel 520 serie SSD (S-ATA 3, 80.000 IOPS)
Keyboard QWERTY
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
Pixelgarantie 30 Dagen pixelgarantie (BTO)
Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
Wireless card Intel Centrino Wireless-N 1030 Single band

Na ca. 4 dagen had ik deze al in mijn bezit en ik moet zeggen... echt een cool ding.
Razend snel en toch erg stil... alleen het geluid mocht best wat beter zijn.

Na enkele dagen ermee gewerkt te hebben viel het me op dat ik telkens erg last had
van brandende ogen. Heb altijd met een glanzend bilddscherm gewerkt en moest
nu dus erg wennen aan het matte display. Nog enkele dagen geprobeerd maar geen
verbetering... kon echt niet wennen aan het matte display. Waarom... geen idee.
Toch dan maar eens Roberto van Notebooktotaal gecontacteerd welke mij enige tips
gaf betreffende de instellingen... zonder verbetering. Nu dus maar op aanraden BTO
gemailed en direct een uitnodiging gekregen om het display toch maar eens nader te bekijken.
Hierbij werd echter vastgesteld dat het display echt in orde was. Daar ik kenbaar maakte
dat mijn ogen maar niet aan het matte display konden wennen werd mij direkt
voorgesteld om een glanzend display in te bouwen..... dit tot mijn vreugde want nu
met het glanzende display.... echt geweldig. Super mooie kleurern en een super scherp beeld
en geen last meer van brande ogen.

Voor deze uitmuntende service wilde ik graag BTO en Roberto van Notebooktotaal bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Geluid aanpassen via Fn+5, niet "F5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me wel af waarom je 1600mhz RAM hebt, terwijl de processor dat niet eens ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:47

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Its more the motherboard that will determine the speed you can natively support. The Mobo manual will also list the support for overclocked speeds as well.
Bron: http://www.overclock.net/...ly-supports-up-to-1333mhz

Sowieso klinkt het fanci'er en kunnen ze er dus meer knaken voor vragen ;) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:56:
Ik vraag me wel af waarom je 1600mhz RAM hebt, terwijl de processor dat niet eens ondersteunt.
Servers doen ze dit ook, hogere series gebruiken dan wat cpu ondersteuning aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2012 @ 19:56:
Wij leveren standaard met 1600 Mhz geheugen: http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=520

Wij hebben een test run gedaan met de 1600Mhz en 1866Mhz modules, ze draaien beide op de juiste snelheid met een I7 2670QM en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds april 2011 de BTO 15CL35 met GT540 - de eerste generatie dus- en die kreeg in december een probleem met de usb 2-poort aan de rechterzijde :de muis die er altijd op zit werd niet meer herkend, evenals
allerlei ander usb-apparaten die ik daarna ging testen op die poort, wel stroom op ledjes trouwens.Soms kwam na 5 of meer keer inpluggen de usb-errorcode 45 of 43, installeren mislukt dus.Apparaatbeheer gaf geen fouten aan, toch alles geprobeerd wat er op internet te vinden was: stroom en accu eraf, usb-controllers opnieuw geinstalleerd,systeemherstel,inf.cache in sys32, upper en lower filters in register, alle Microsoft-oplossingen,
etc.etc.
Wou hem terugsturen en na een week er niet mee gewerkt te hebben deed de usb-poort het weer.... Tot nu.
Zelfde probleem.Ik denk dus toch aan een hardware-probleem, slecht contact ofzo,
Hij gaat sowieso binnenkort terug voor een onderhoudsbeurt en dan wordt het ongetwijfeld gefixt, maar toch:
kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:33:
Ik heb sinds april 2011 de BTO 15CL35 met GT540 - de eerste generatie dus- en die kreeg in december een probleem met de usb 2-poort aan de rechterzijde :de muis die er altijd op zit werd niet meer herkend, evenals
allerlei ander usb-apparaten die ik daarna ging testen op die poort, wel stroom op ledjes trouwens.Soms kwam na 5 of meer keer inpluggen de usb-errorcode 45 of 43, installeren mislukt dus.Apparaatbeheer gaf geen fouten aan, toch alles geprobeerd wat er op internet te vinden was: stroom en accu eraf, usb-controllers opnieuw geinstalleerd,systeemherstel,inf.cache in sys32, upper en lower filters in register, alle Microsoft-oplossingen,
etc.etc.
Wou hem terugsturen en na een week er niet mee gewerkt te hebben deed de usb-poort het weer.... Tot nu.
Zelfde probleem.Ik denk dus toch aan een hardware-probleem, slecht contact ofzo,
Hij gaat sowieso binnenkort terug voor een onderhoudsbeurt en dan wordt het ongetwijfeld gefixt, maar toch:
ik heb nergens langs van maar ik heb ook de 2e generatie denk ik met de gt555.
maar als je genoeg kennis hebt kun je hem ook even openmaken kijken of er toevallig ergens los contact is

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Laatst online: 03-05-2021
gewoon lekker terug brengen en laten fixxen..

je mag toch zeker 3 jaar lang een goed werkend product verwachten, en dus moeten ze het fixxen..

en een onderhoudsbeurt voor een laptop?? wat moet dat inhouden ?
ben daar erg benieuwd naar (ziet een gat inde markt)

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:43:
[...]

ik heb nergens langs van maar ik heb ook de 2e generatie denk ik met de gt555.
maar als je genoeg kennis hebt kun je hem ook even openmaken kijken of er toevallig ergens los contact is
Aangezien hij toch terug gaat zou ik dat niet doen.
Sowieso een los contact op de USB poorten? Dan zou je moeten solderen op het moederbord en dat lijkt mij niet verstandig :)
aron225 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:54:

BTO zelf biedt de mogelijkheid je notebook te laten nalopen. Zie het als een soort APK.
Hierbij maken ze o.a. het koelsysteem schoon maar BTO_user zal hier meer over kunnen zeggen.

Een handige tweaker kan het opzich zelf maar niet iedereen is vertrouwd genoeg met computers om ze open te maken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoofTurkey schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:08:
[...]

Bron: http://www.overclock.net/...ly-supports-up-to-1333mhz

Sowieso klinkt het fanci'er en kunnen ze er dus meer knaken voor vragen ;) .
Maar dat gaat over desktopborden. Het enige wat snellere DIMM's je leveren op een desktopboard is de garantie dat hij die snelheid aankan. Als ik me niet vergis.
Graviton12 schreef op maandag 09 april 2012 @ 20:18:
[...]

Servers doen ze dit ook, hogere series gebruiken dan wat cpu ondersteuning aangeeft.
uhuu. Het praktisch nut daarvan zie ik niet in. Sowieso komen de 1333 en 1600 chipjes gewoon uit dezelfde fabriek rollen.
Ahh. Dat wist ik nog niet.
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:33:
Ik weet niet wat er onder een onderhoudsbeurt wordt verstaan. Maar het lijkt me niet dat er 'zomaar' een moederbord á een paar honderd euro inkoop wordt vervangen. Dan moet je echt zeker weten dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Lagere voltages mogelijk als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klopt, maar niet in een notebook. Daar kan je het voltage immers niet aanpassen.

En bovendien heeft een lager voltage niets te maken met het gebruik van 'snellere' dimm's. Maar met het gebruik van LV (low voltage) dimm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

aron225 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:54:
gewoon lekker terug brengen en laten fixxen..

je mag toch zeker 3 jaar lang een goed werkend product verwachten, en dus moeten ze het fixxen..

ben daar erg benieuwd naar (ziet een gat inde markt)
Als er een defect is moet de eigenaar van de notebook contact met ons opnemen en uiteraard gaan wij het fixen, waar lees je anders in dit topic? ;)

Voor meer informatie over het onderhoud van een BTO notebook kan je met ons contact opnemen.
het is geen gat in de markt, een beetje Tweaker doet het zelf, echter is niet iedereen een Tweaker of wil een Tweaker zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: mijn vraag met betrekking tot het probleem met de niet-werkende of niet-herkende
usb-poort van mijn BTO 15CL35 is dus niet of ik wel of niet gebruik moet maken van mijn garantie of de onderhoudsbeurt die BTO en andere resellers aanbieden, maar of er handige Tweakers zijn die het probleem herkennen en nog een mogelijke softwarematige suggestie weten.
Ik heb apparaat- en energiebeheer,sytem32, het register en de Winupdates binnenstebuiten gekeerd.
Totdat ik hem kan missen voor onderhoud maar even met één usb-poort minder, want verder loopt ie als een
tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Heb je een extern keyboard toevallig? doe die erin en reboot de laptop, kan je met F2 in het BIOS komen met dit keyboard?

[ Voor 74% gewijzigd door BTO_USER op 11-04-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft even geduurd maar eindelijk tijd om zoals gevraagd de foto's van zowel de 15CL46 en 17CL46 te uploaden.

Hieronder klikken:
17CL46
en
15CL46

Wat betreft het gebruik, aangezien ze nu geleverd kunnen worden ben ik voor de eerste de deur uitging er eens goed voor gaan zitten. Qua behuizing lijkt het nogsteeds veel op de voorgangers (15CL37/17CL37) maar een aantal dingen zijn veranderd.

1: Het keyboard zoals ook op de foto's. Hoewel ik zelf het oude keyboard best fijn vond werken was hier (zoals te lezen) soms wat kritiek op qua layout. Nu het nieuwe toetsenbord typt, zo moet ik toegeven, nog wat lekkerder ja. En natuurlijk heel geinig die backlighting.

2: Displayport aansluiting. Handige toevoeging.

3: Iets veranderd koelsysteem, het viel mij op dat bij normaal gebruik (geen 3D belasting) het systeem behoorlijk stil bleef ondanks de specs.

Deze drie punten zijn wel mijn persoonlijke mening en dus niet als BTO dealer bedoeld. (maar conform regels tweakers.net mag ik niet met mijn privé-account reageren in een topic waar ik ook zakelijk in reageer. Dit ter voorkoming van verwarring :))

Als er vragen zijn beantwoord ik deze uiteraard graag :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's die zijn gepost van de 15cl46 zijn anders dan die op notebooktotaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 22:16
Dat is dan ook het verschil tussen studio foto's en real life foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F Ik bedoel andere barebone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
Op dinsdag 10 april mijn 15cl37 (gekocht bij Notebooktotaal) ter reparatie opgestuurd (zat een fout/breuk in de LCD kabel, waardoor ik allerlei rare strepen/vlekken over mn scherm heen kreeg).

Vandaag de laptop, keurig verpakt, gerepareerd ontvangen van N4ALL.

Top Service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ik zie het ja. U bedoelt op onze site.
Ja de foto's van BTO zelf zijn allemaal van het 17" model.
Vandaar ook dat ik nog losse foto's heb gemaakt zodat geïnteresseerde beter kunnen zien om welk model het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Nieuwe Compal Barebone 15,4" en diverse 14" modellen komen eraan (hopen we dan). Heb een leuke powerpoint presentatie van de QAL50 / QAL51 gevonden: http://ftp.compal.com/Dow...ilver_20120405_%20V11.ppt

http://www.notebookcheck....orce-GT-650M.71887.0.html voor de videokaart met GDDR5 :) Blijkt een sterke deelnemer te zijn in de mid-range (voor 2,5 kg laptops).

Afbeeldingslocatie: http://www.monsternotebook.com.tr/UPLOAD/QAL51/Thumb/001_large.jpg

Ziet er niet al te slecht uit? Wanneer mogen we deze in Nederland verwachten? En daarnaast zien die 14" modellen van Compal er ook niet slecht uit!

Afbeeldingslocatie: http://www.marasst.com/images/20120418/QAT11.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Neodymium op 18-04-2012 20:43 . Reden: Extra Plaatjes :) ]

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, u kunt goed zoeken ;)
Maar verder nog geen uitspraken!

Overigens is BTO niet alleen Compal, ook Clevo, Mitac en nog paar.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
1 grote hoera voor het keyboard op die ?monster? en compal.. zullen de jongens bij clevo het dan eindelijk door hebben ?

lijkt mij een ERG goed begin voor bto, dingen zien er best strak uit! en keyboard lay-out begint eindelijk ergens op te slaan...

de scharnieren op die onderste compal zien er vrij fragiel uit, maar dat kan in de praktijk alle kanten op..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Grappig om te zien dat er nu een Onkyo speaker stickertje op zit terwijl dat op de 17CL37 niet zit maar verder zo te zien wel hetzelfde chassis met een ander toetsenbord erin. Lekker mee doen in de speaker-merken-rage dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik ook zulke onzin. De XPS lijn, envy en msi zijn de enige met speakers die echt boven de middelmaat uitstijgen volgens notebookcheck. De rest lijkt vooralsnog pure marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Sick Nick schreef op donderdag 19 april 2012 @ 22:24:
Grappig om te zien dat er nu een Onkyo speaker stickertje op zit terwijl dat op de 17CL37 niet zit maar verder zo te zien wel hetzelfde chassis met een ander toetsenbord erin. Lekker mee doen in de speaker-merken-rage dus :P
De covers van de 17CL46 zijn anders, al gaat het om millimeters en een aantal gaten extra maar het uiterlijk/stijl is in feite het zelfde.

Ook zitten er duidelijk betere speakers in, komt eens langs zou ik zeggen, dan kan je het zelf vergelijken met de vorige serie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Onkyo is ook eigenlijk geen speakerbouwer i.t.t. JBL (Dell), Dynaudio (MSI), Klipsch (Alienware) en B&O (Asus). Het zegt dus niet zo heel veel, echter zal Onkyo zijn naam ook niet zomaar uitlenen.

De driver units verschillen en schijnen veelal van OEM fabrikant Eastern Asia te komen.
Die schijnen dan weer veel te doen voor o.a. :Philips, Sony, JVC, Kenwood, Panasonic, Yamaha, Onkyo.

Er is pas wat zinnigs over te zeggen wanneer iemand het kan vergelijken.
Het beste geluid wat ik tot nu toe gehoord heb is van MSI gevolgd door Dell XPS dan Alienware en dan Asus.
Al heb ik de Asus maar even gehoord en geen settings gezien of aangepast.

En al blijft geluid een heel persoonlijk item, bij laptops is het logischerwijs vooral het gemis aan lage tonen wat de meeste mensen als eerste noemen. Als die aanwezig zijn zit je al snel in de betere klasse.
Dit vereist voor een goede werking een aparte driver om, grotendeels, dezelfde reden als de sub in een HT set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
maar verder zo te zien wel hetzelfde chassis met een ander toetsenbord erin.
Dit is de 15" maar zo op het eerste gezicht zie je het bijna niet idd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yVe4UQRpHt2cL4DAbQ3ocD0u/full.jpg
vsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PoauWTL2AqpRi51wlGQiuICO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rmTQj27QMLEpE9k95WvAHdhG/full.jpg
vsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yNr41IVwCTyUAS4wRwvMqkxh/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:26:
Onkyo is ook eigenlijk geen speakerbouwer i.t.t. JBL (Dell), Dynaudio (MSI), Klipsch (Alienware) en B&O (Asus). Het zegt dus niet zo heel veel, echter zal Onkyo zijn naam ook niet zomaar uitlenen.

De driver units verschillen en schijnen veelal van OEM fabrikant Eastern Asia te komen.
Die schijnen dan weer veel te doen voor o.a. :Philips, Sony, JVC, Kenwood, Panasonic, Yamaha, Onkyo.

Er is pas wat zinnigs over te zeggen wanneer iemand het kan vergelijken.
Het beste geluid wat ik tot nu toe gehoord heb is van MSI gevolgd door Dell XPS dan Alienware en dan Asus.
Al heb ik de Asus maar even gehoord en geen settings gezien of aangepast.

En al blijft geluid een heel persoonlijk item, bij laptops is het logischerwijs vooral het gemis aan lage tonen wat de meeste mensen als eerste noemen. Als die aanwezig zijn zit je al snel in de betere klasse.
Dit vereist voor een goede werking een aparte driver om, grotendeels, dezelfde reden als de sub in een HT set.
Ook ik moet zeggen dat de 17M39 (MSI barebone'ish) voor mij het beste geluid gaf.
De MSI L735 die ik denk tot 4 jaar geleden verkocht had voor zijn dunne design zelfs het beste geluid.

Maar er worden grote stappen gemaakt, ik snap Darkstone zijn kritiek dan ook niet, die is gebaseerd op puur louter reviews.
Nu ben ik ook iemand die high-end audio mag genieten. Ik heb een versterker staan die vergruisd is door sommige en de hemel is ingeprezen door anderen. Wie heeft dan de waarheid of het gelijk?
Ik, want ik luister naar en vind het mooi. Een ander mogelijk niet. Voor hem is de waarheid dat het niets is.

Laten we dus niet over subjectieve zaken vallen. Het geluid is zeker beter dan gemiddeld, ondertussen heb ik ze al genoeg in m'n handen gehad en nummers op geluister om te kunnen zeggen; ja het is beter dan het gemiddelde en blijft ook op hoge volume helder. Best in class? Nee maar je hoeft voor normaal gebruik niet meer meteen over te schakelen naar externe speakers.
17CL37 heeft dat ook nooit gehad, wel een uitgebreid audiosysteem maar dat had de 15CL37 (voorloper) ook. Ik heb hier nog een foto waarop je de "subwoofer" ziet zitten. (onder de linker fan).

Verder is het design, zoals CLB aangeeft, wel iets anders hoor :) Zeker als je ze naast elkaar ziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2012 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews. Er zijn niet veel goede reviewsite meer, maar ik vertrouw de mening van een fatsoenlijke reviewsite meer dan die van mij. De mensen daar zien meer notebooks dan mij, en hebben er een geen belang bij om iets te zeggen, althans, dat is de bedoeling.

Waar ik meer mee zit is dat er verschillende mensen in het topic zijn die het geluid van de BTO's echt waardeloos vonden. en dan niet alleen de speakers, ook de headphone jacks. Tsja... Dat is toch wat andere koek dan de vele mensen die in het xps 15 topic melden dat de speakers erg goed zijn.

Ik ben zelf slechthorend, sterker nog, ik hoor uberhaubt alleen electronisch, al die marketingonzin slaat gewoon nergens op, en hetgeen waarvoor het meest reclame voor wordt gemaakt (volgens mij, asus bang & oulfson) is volgens de reviews gewoon middelmatig. Ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand gebaat is daarbij. Er zijn ook zat mensen die zeggen dat hun oude asus laptopje betere speakers heeft dan de huidige variant, en daar zit niet zo'n mooi stickertje op.

Sterker nog, er bestaat een bepaalde asus thin en light met B&O certificering. Dat ding heeft uberhaubt alleen maar mono geluid. Dat is gewoon misleiding naar de consument. Als je met iets adventeert, zorg dan dat dat terecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:06:

Waar ik meer mee zit is dat er verschillende mensen in het topic zijn die het geluid van de BTO's echt waardeloos vonden. en dan niet alleen de speakers, ook de headphone jacks. Tsja... Dat is toch wat andere koek dan de vele mensen die in het xps 15 topic melden dat de speakers erg goed zijn.
"Some say". Google daar eens op ;)

Al vind iemand (wat natuurlijk kan en mag! ik benoem zelf ook verschillen) het geluid niet mooi maakt dat per definitie niet het geluid van de andere (niet door klant geteste) modellen slecht.

De stelling dat BTO's slecht klinken is dus niet correct. Dat een BTO (insert barebonefabikant) niet voldoet aan de verwachting van een individuele klant kan (waar dan de vraag is; wat verwacht de klant aangezien het zeker niet onder het gemiddelde is over de lijn gezien) en mag zeker besproken worden.

Nu zou ik nog een heel verhaal kunnen en willen schrijven over hoe men tot dergelijke uitspraken (zowel positief als negatief) komt maar het is me daar nu te laat voor. Morgen weer vroeg op.

Zullen we het er maar op houden dat jij die mening toebedeeld bent? En dat dat mag :)
Neemt niet weg dat ik nog geen klachten heb gehad over het geluid over bijv. de koptelefoonpoort. Daar hangt gewoon de zelfde geluidskaart achter als bijv. een gemiddelde Dell of Asus.

Ja, er zijn betere geluidskaarten (Auztentec bijv. HDA X-Mystique met bijv Swappable OPAMPs: Wikipedia: Operationele versterker) maar die ga je niet in laptops terugvinden. Sowieso is een externe geluidskaart bij de meeste pc toepassingen beter i.v.m. storingen in het stroomcirquit als we "zo" high-end gaan praten ;)

Merkt echter 99.9% van de end-users niets van die hun koptelefoon (bijv. een high-end Sennheiser HD 600) aansturen met de ingebouwde geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 00:43:
Daar hangt gewoon de zelfde geluidskaart achter als bijv. een gemiddelde Dell of Asus.
Zeg je in Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" niet precies het tegenovergestelde?

En dat de geluidskaart toch praktisch hetzelfde is, dacht ik ook. Maar als je verschillenden mensen negatief hoort, dan lijkt het mij dat er toch meer verschil in zit dan je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 01:14:
[...]

Zeg je in Verwijderd in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops" niet precies het tegenovergestelde?

En dat de geluidskaart toch praktisch hetzelfde is, dacht ik ook. Maar als je verschillenden mensen negatief hoort, dan lijkt het mij dat er toch meer verschil in zit dan je zou denken.
Nee, maar zo wil jij dat interpreteren ;)
Maar hey, dan zal jouw favo merk ook wel slecht zijn, ik hoor daar immers ook verschillende mensen negatief over. Zie je wat je doet? ;)

Laten we het nu s.v.p. weer over inhoudelijke zaken hebben i.p.v. spijkers op laag water zoeken.
Het is een ervaringen topic, heb je ervaringen met deze systemen die je wilt delen? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 15:29

Sick Nick

Drop the top!

Ho ho, was niet de bedoeling om te zeggen dat het brak is. Met Fn + 5 alle speakers ingeschakelen geeft op m'n 17CL37 voor een laptop best goed geluid, kan ook erg hard. Daarom viel het me op dat er op het eerste gezicht gewoon een onkyo label bij is geplakt op verder hetzelfde chassis. Als ook de speakers zijn veranderd, wie weet klinkt het nog beter. Maar die zijn uiteraard niet door onkyo gemaakt ;) Of door welk ander HiFi merk dan ook, die handel komt gewoon bij een OEM vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Neodymium schreef op woensdag 18 april 2012 @ 20:37:

Nieuwe Compal Barebone 15,4" en diverse 14" modellen komen eraan (hopen we dan).

Ziet er niet al te slecht uit? Wanneer mogen we deze in Nederland verwachten? En daarnaast zien die 14" modellen van Compal er ook niet slecht uit!
Klopt, dat was ook vorig jaar toen we bij Compal waren ook al opgevallen, wees geduldig en check de site met regelmaat. We zijn al meer dan 10 jaar Compal leverancier. Misschien gaan we er wel iets mee doen ;)
Sick Nick schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:02:
Ho ho, was niet de bedoeling om te zeggen dat het brak is. Met Fn + 5 alle speakers ingeschakelen geeft op m'n 17CL37 voor een laptop best goed geluid, kan ook erg hard. Daarom viel het me op dat er op het eerste gezicht gewoon een onkyo label bij is geplakt op verder hetzelfde chassis. Als ook de speakers zijn veranderd, wie weet klinkt het nog beter. Maar die zijn uiteraard niet door Onkyo gemaakt ;) Of door welk ander HiFi merk dan ook, die handel komt gewoon bij een OEM vandaan.
Een product manager van Clevo is goed bevriend met een engineer bij Onkyo en zo is het contact gelegd. Onkyo maakt wel degelijk zelf speakers en besteed dit voor de notebook speakers zeker niet uit aan derden. Wat je in ieder geval kunt stellen is dat het label Onkyo zorgt voor bepaalde minimum eisen mbt het geluid. Dit in combinatie met een stukje THX software. Wat wij kunnen vaststellen is dat het geluid flink verbeterd is t.o.v. voorgaande series en daar was het om te doen. Voor een ieder die twijfelt, ga eens luisteren. We kunnen de verschillen zo laten horen. Dan heb je de eigen ervaring ipv linkjes.

Goed om te zien dat Sick Nick al tevreden was met de huidige speakers, en inderdaad, dan klinkt het nu inderdaad alleen nog maar beter.

Kortom, de behuizing van de 15CL46 barebone is voor 99% gelijk aan de 15CL37 behuizing (en 17CL46 aan 17CL36-17CL37):
- Display Poort toegevoegd
- 1xUSB 2.0 is USB 3.0 geworden ( totaal 3x 3.0 ; 1 in combinatie met E-Sata )
- mSATA is toegevoegd moederbord ( biedt ruimte aan een Flash/SSD kaartje )
- Moederbord is iets dieper de casing in gegaan om ruimte te bieden aan het Backlight keyboard (+ de mal is aangepast in de hoogte, een enkele mm meen ik)
- Optimus is toegevoegd voor NVIDIA kaarten, verbetering van de batterijduur
- Onkyo speakers

......en nog wat "kleine" aanpassingen hier en daar.

mSATA
Middels een mSATA slot kun je Intel ® Rapid Start Technology en Intel ® Smart Response Technology gebruiken. Meestal wordt er dan 24GB gebruikt zodat je laptop een super cache heeft die onder andere het booten versneld en de harde schijf al dan niet cached ( verbeterde versie van oude Turbo Memory zeg maar met nieuwe/verbeterde...lees sneller....werking ). Tevens kun je b.v. een 64/80/120/240GB mSATA kopen waar je je operating system op kunt zetten, eigenlijk heb je dus een SSD in een klein slotje zitten.
Samsung heeft b.v. de 830 series SSD ook uitgebracht op mSATA.

Hetzelfde geldt voor de audio prestaties van de P-BOOK 17CL44/17CL45. Ondanks het feit dat er qua barebone optisch niet veel veranderd is, is de geluidskwaliteit aantoonbaar verbeterd. De grootste wijzigingen zitten dan ook onder de "motorkap".

Als grote wens hadden we tevens staan een tweede harde schijf in de 17CL35 series, die wens is vervuld met de komst van de 17CL44/17CL45. Kortom, er kunnen nu dus 3 harddisks/SSD in. 2 maal in de barebone zelf en 1 maal in een caddy (op de plek van de DVDRW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
ik ben wel benieuwd naar die speakers.

kan je er een foto van maken? (de oude en nieuwe naast elkaar oid? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Laatst online: 20-09 11:07
Hier een review van de 7-serie laptops van BTO: X-Book 15CL46 en 17CL46:

http://nl.hardware.info/r...o-x-book-15cl46-en-17cl46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:48
Ik heb een 10-tal maanden geleden een 17CL35 gekocht, waar ik tot nu toe best tevreden ben.

Nu zit ik wel nog met een probleem, dat ik tot nu toe nog niet heb kunnen oplossen (en waar er misschien ook geen oplossing voor bestaat).

Ik heb me namelijk onlangs het videobewerkingspakket 'Cyberlink Powerdirector 10' gekocht. Nu zou deze ondersteuning moeten bieden voor 'Intel Quick Sync', van de ingebouwde HD 3000 graphics van mijn notebook. Tot op heden is het me echter nog niet gelukt om hiervan gebruik te maken. Het is namelijk zo dat Powerdirector steeds gebruik maakt van de nVidia GT555, ipv de Intel graphics, waardoor de Quick Sync dus niet te activeren is (en ook niet in de settings van Powerdirector terug te vinden is).

Een paar maand geleden heb ik reeds eens dezelfde vraag hier gepost, en toen stelde iemand voor om in het nVidia-configuratiescherm, het programma Powerdirector 'verplicht' gebruik te laten maken van de 'Integrated graphics'. Dit blijkt echter niet te helpen, want van zodra ik Powerdirector opstart, begint het oranje lampje van de GT555 te branden.

Als ik in de manual van de BTO lees, zie ik ook dat je door op de knop 'VGA' te drukken ook kan switchen tss de twee modi, nl de Optimus (geïntegreerde of GT555, naargelang de noodzaak), of 'UMA-modus' (enkel geïntegreerde graphics). Normaal zou dan ook het lampje onder de 'VGA-knop' oranje (Optimus) of groen (UMA) moeten oplichten. Bij mij is het 'VGA-logo' enkel oranje, hoeveel ik ook klik.

De laatste nVidia en Intel HD3000 drivers zijn geïnstalleerd, dus daar kan het ook niet aan liggen. Zou het dan bvb aan de bios kunnen liggen (heb ik nog geen update van gedaan, maar is natuurlijk allerlaatste redmiddel)?

De bedoeling is dus om enkel de 'geïntegreerde graphics' te gebruiken, in de hoop dat Powerdirector mij ook de mogelijkheid gaat geven om de 'Quick Sync' te gebruiken (scheelt in rendertijd bij AVCHD-conversie). Iemand enig idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Stap 1: is dat de knop met opschrift VGA (links boven keyboard) groen brand.
Stap 2: mocht stap 1 alleen niet werken kun je het programma dat je gebruikt ook nog koppelen aan de Intel videokaart ( geintegreerde graphics kaart )

Werkt dit niet, een stap 3:
Wat je kunt doen is de videokaart tijdelijk voor alle programma's even omzetten naar Intel ( geintegreerde graphics noemen ze het bij Nvidia = Intel HD3000 )
Zie plaatje hier
Je moet dan wellicht stap 1 ook actief hebben, VGA knop brand groen.

PS, druk na stap 2 en 3 wel op de knop TOEPASSEN in het NVIDIA scherm (rechts onderin) ;)

Optioneel maar niet zo'n elegante oplossing een stap 4:
Check anders eens in je energiebeheer binnen Windows 7 of je daar de setting hebt dat je hem vast kunt zetten op Intel Uma. Met dit energieschema wordt dan alleen de Shared Videokaart aangesproken.

Soms staat deze setting verborgen en moet je even klikken op andere / overige energieschema's weergeven. Dan komt ie wellicht vanzelf tevoorschijn. Stap 2 werkt niet altijd, zal ook van het programma zelf afhankelijk zijn vermoeden we.

Ik heb net zowel stap 1. 2 en 3 getest op een 15CL35 en dit werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door BTO_USER op 22-04-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
Is het mogelijk om zelf geheugen bij te plaatsen in een 15CL37 ? Op de site van BTO staat dat zo'n ding 4 slots heeft, maar als ik de achterste plaat onder de laptop openmaak zie ik maar 2 slots...

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 40 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.