Volgens http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html zijn er verschillende versies van de GT 555M op de markt. Kan iemand mij zeggen welke versie er in de P•BOOK 15P35-GT555 zit?
Verwijderd
Wat is nu precies je punt?Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 00:52:
Een review van de clevo 17"er met HD6990m en i7-2760m:
http://www.notebookcheck....PRO-Notebook.62356.0.html
Wat we al wisten. Behalve dat het scherm in dit exemplaar brak is Had overigens niet anders verwacht.... en de adapter een stuk groter is dan ik had gedacht.
yikes.
Je weet evengoed dat per fabrikant het scherm verschilt (zie ook opmerking Double-XL over z'n 17CL37) dus je opmerking m.b.t. het scherm is ongegrond. De adapter, tja wat verwacht je met deze specificaties?
Een V8 die 1 op 20 loopt is helaas ook nog geen realiteit
#dingeninhunverbandzien
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:12:
Volgens http://www.notebookcheck....orce-GT-555M.41933.0.html zijn er verschillende versies van de GT 555M op de markt. Kan iemand mij zeggen welke versie er in de P•BOOK 15P35-GT555 zit?

De middelste versie dus
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2011 13:44 ]
Verwijderd
Het zal je verbazen, maar er zijn echt merken die een stuk kleinere 200W+ adapter leveren bij een high-end notebook.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 13:42:
De adapter, tja wat verwacht je met deze specificaties?
MooiHet zal je verbazen, maar er zijn echt merken die een stuk kleinere 200W+ adapter leveren bij een high-end notebook.
Verwijderd
@NotebookTotaal
Ik zie blijkbaar dat ik niet de enige was met het dood scherm, zou het kunnen dat dit een probleem is bij die nieuwe gamut schermen? Raakt wel opgelost, daar ben ik zeker van.
Ik zie blijkbaar dat ik niet de enige was met het dood scherm, zou het kunnen dat dit een probleem is bij die nieuwe gamut schermen? Raakt wel opgelost, daar ben ik zeker van.
Verwijderd
Ze testen de laptops voordat ze worden verstuurd.. Als het echt een probleem was met het scherm waren ze daar zelf al achter gekomen. Nee, ik denk dat het een probleem is met een fout gegane windows update of iets dergelijks, of vervoersschade.
Weet iemand of BTO de geheugenmodules standaard in de sloten onder het toetsenbord plaatst of aan de onderkant van de laptop? Ik heb de mijne besteld met 2x 4GB, maar gezien de geheugen prijzen (los, niet via BTO) zou 8GB extra maar rond de 40-50 euro kosten. Alleen de manual van de P150HM barebone geeft aan dat de modules onder het toetsenbord niet user upgradeable zijn (en ik liever ook niet het hele ding uitelkaar haal ;-).
Thanks!
Thanks!
Zowel de manual als de website van BTO (15CL37) geven anders aan, geen idee wat ik nu moet verwachten hahaVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:05:
De P150HM barebone heeft maar 2 geheugenslots voor zover ik weet.
Verwijderd
Ik verwar hem met de Clevo W150HRM. Die heeft 2 slots. Volgens de notebooktotaal site zitten er idd 4 slots in de 15CL37 met HD6990m
Gelukkig. Dus mocht iemand het weten.. Anders sla ik de extra 8gb wel over..Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:17:
Ik verwar hem met de Clevo W150HRM. Die heeft 2 slots. Volgens de notebooktotaal site zitten er idd 4 slots in de 15CL37 met HD6990m
Sager steekt ze wel onder het toetsenbord (bij 2 latjes) maar als je in de clevo manual gaat kijken staat er letterlijk dat als je 2 latjes hebt ze in de 2 onderste slots dienen te zitten.
Zover ik weet is Sager ook gewoon Clevo barebone, heb zelf een Xnotebooks waarbij ook in de manual 'non user upgradable' staat dus ik zit met hetzelfde probleem.
Van wat ik via speccy en google kon terugvinden zijn het trouwens deze latjes pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Edit:
Misverstand/misinterpretatie met Xnotebooks, openen breekt garantie niet, enkel eventuele beschadigingen zijn niet binnen garantie.
Zover ik weet is Sager ook gewoon Clevo barebone, heb zelf een Xnotebooks waarbij ook in de manual 'non user upgradable' staat dus ik zit met hetzelfde probleem.
Van wat ik via speccy en google kon terugvinden zijn het trouwens deze latjes pricewatch: Kingston KVR1333D3S9/4G
Edit:
Misverstand/misinterpretatie met Xnotebooks, openen breekt garantie niet, enkel eventuele beschadigingen zijn niet binnen garantie.
[ Voor 36% gewijzigd door Graviton12 op 04-10-2011 18:21 ]
Verwijderd
Warranty void if removed stickers e.d. zijn nooit rechtsgeldig op computers. Je hebt het recht je spul te upgraden.
Lekker als een merk wat toch voor tweakers bestemd is dat soort dingen vermeld...
Lekker als een merk wat toch voor tweakers bestemd is dat soort dingen vermeld...
yep weet het, als een laptop 16-32GB RAM aankan, je koopt hem met 8 en gewoon 2 latjes bijsteken zou 'geen garantie meer' betekenen 
Spijtige is dat ze onder het toetsenbord steken, altijd klote gevonden dat je daarvoor je halve laptop moet openmaken.
Spijtige is dat ze onder het toetsenbord steken, altijd klote gevonden dat je daarvoor je halve laptop moet openmaken.
Verwijderd
Dat klopt.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:37:
Ze testen de laptops voordat ze worden verstuurd.. Als het echt een probleem was met het scherm waren ze daar zelf al achter gekomen. Nee, ik denk dat het een probleem is met een fout gegane windows update of iets dergelijks, of vervoersschade.
Het zelfde geldt voor pixelgarantie, indien besteld wordt het scherm voor verzending gecontroleerd.
Toch komt het soms voor dat er bij aflevering dan toch een pixeltje in zit. Dit is helaas niet te voorkomen.
Maar het testen gebeurt altijd, immers het kost ons (als leverancier) en BTO (als fabrikant) "dubbel" geld als een notebook DOA wordt geleverd nog los van dat de klant er van schrikt dus er wordt _altijd_ getest
Standaard bij het moederbord en dus niet onder het toetsenbord. Waarom? Dat is makkelijker voor de mensen van BTO en 99.9% haalt na aanschaf z'n notebook niet meer open. Simpele afweging dus.Backspace-NL schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 11:51:
[...]
Gelukkig. Dus mocht iemand het weten.. Anders sla ik de extra 8gb wel over..
Maar het kan dus wel
Laat ik dan nog maar even melden dat dit bij ons (Notebook Totaal) GEEN probleem is in tegenstelling tot andere merken. Zoals Darkstone zegt, het is een tweakers merk en natuurlijk begrijpen wij dat. Vandaar ook dat BTO met jullie meedenkt en o.a. de Corsair M4 SSD is gaan leverenGraviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 12:20:
heb zelf een Xnotebooks waarbij ook in de manual 'non user upgradable' staat dus ik zit met hetzelfde probleem.
Als ik nog eens tijd en veel zin heb maak ik hem open voor te zien waar ze nu echt zitten.
Verkoper zei toen ik hem ging ophalen dat als je ze zelf bijsteekt je de garantie verbreekt (staat ook in de manual dat je pas gaat upgraden 'nadat' de garantie is afgelopen).
Lijkt me vrij sterk, als je eraan kan met schroeven los te maken bv, waarom zou je dan je warranty verliezen.
Sowieso vind ik het vreemd dat een verkoper dat er expliciteit erbij zegt. Dus stel je wilt stof verwijderen uit je fans (en je weet hoe dat moet, laten we dat vooropstellen) dan zou ook je garantie zijn verlopen? Nou dat moest eens zo zijn bij auto's. Zou je garantie vervallen als je je ruitenwisservloeistof vervangt?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 13:42 ]
Verwijderd
Ik heb nu sinds 3 maand de X•BOOK 15CL37, en ik ben er zeer tevreden over. Ten eerste de goede service van Bto, die mij in Nieuwegein het model liet uitproberen.
De laptop is erg snel en draait elke moderne game op volledige grafische instellingen, dit is te danken aan de snelle ATI 6970 (nu vervangen door de 6990 op de bto site).
Waar ik ook erg tevreden over ben is het scherm kwaliteit, de 1920X1080 15ich scherm heeft heldere kleuren en goede inkijk hoeken, echter als het scherm zwart is, kan je bovenin het scherm wat lightleak zien.
Wat me ook erg meeviel was de accuduur, met wifi aan ongeveer 3.5uur met minimale settings en onder windows 8 beta ongeveer 4uur onder deze settings.
Er zijn echter drie dingen die mij tegenvallen.
Het eerste is de gehele afwerking, die wel erg plastiek is, daar staat tegen over dat de laptop erg robuust aanvoelt.
De tweede is het geluid, deze is erg goed maar de surround functie werkt niet, erger nog zet je deze aan dan valt het geluid in het geheel weg, of klinkt erg muf.
De laatste tegenvaller is de microfoon voor videobellen, deze is waardeloos en zit op een rare plek, niet in het scherm maar boven de trackpad. Dit heeft als gevolg dat mensen zichzelf kunnen horen praten, of dat je per ongeluk met je handen de microfoon afdekt.
Dit zijn kleine tegenvallers op een geweldig goed laptop, hiervoor had ik een 15inch macbook pro maar die mis ik geen seconde met deze BTO laptop:)
De laptop is erg snel en draait elke moderne game op volledige grafische instellingen, dit is te danken aan de snelle ATI 6970 (nu vervangen door de 6990 op de bto site).
Waar ik ook erg tevreden over ben is het scherm kwaliteit, de 1920X1080 15ich scherm heeft heldere kleuren en goede inkijk hoeken, echter als het scherm zwart is, kan je bovenin het scherm wat lightleak zien.
Wat me ook erg meeviel was de accuduur, met wifi aan ongeveer 3.5uur met minimale settings en onder windows 8 beta ongeveer 4uur onder deze settings.
Er zijn echter drie dingen die mij tegenvallen.
Het eerste is de gehele afwerking, die wel erg plastiek is, daar staat tegen over dat de laptop erg robuust aanvoelt.
De tweede is het geluid, deze is erg goed maar de surround functie werkt niet, erger nog zet je deze aan dan valt het geluid in het geheel weg, of klinkt erg muf.
De laatste tegenvaller is de microfoon voor videobellen, deze is waardeloos en zit op een rare plek, niet in het scherm maar boven de trackpad. Dit heeft als gevolg dat mensen zichzelf kunnen horen praten, of dat je per ongeluk met je handen de microfoon afdekt.
Dit zijn kleine tegenvallers op een geweldig goed laptop, hiervoor had ik een 15inch macbook pro maar die mis ik geen seconde met deze BTO laptop:)
Op notebook check staat een review van de clevo barebone, geluid is idd een tegenvallend iets, heb zelf een 17" P170HM met zogezegd THX, klinkt echt nergens naar.
Dus het kan wel, ongeacht wat de Clevo manual zegt? Zag op YouTube al ergens een filmpje van iemand die het toetsenbord losmaakt van een Sager P150HM model. Nog dingen om rekening mee te houden of idd gewoon het kapje van de speakers losmaken en die 5 schroeven van het keyboard?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:35:
[...]
Standaard bij het moederbord en dus niet onder het toetsenbord. Waarom? Dat is makkelijker voor de mensen van BTO en 99.9% haalt na aanschaf z'n notebook niet meer open. Simpele afweging dus.
Maar het kan dus wel
Heb jij weleens geschakeld met FN+5 (nietzijnde F5)?Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 13:57:
Op notebook check staat een review van de clevo barebone, geluid is idd een tegenvallend iets, heb zelf een 17" P170HM met zogezegd THX, klinkt echt nergens naar.
Bedoel je?
Gewoon geluid hoger of lager zetten via fn?
Speel eens muziek af en dan FN+5, hoor je dan verschil?Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:02:
Bedoel je?
Zoals ik al zei niet F5 maar die daaronder, normale 5
[ Voor 10% gewijzigd door Double-X-L op 02-10-2011 17:16 ]
yep, nu je het zegt 
Maar wat is het, fn + 5 kicked THX in gang of zo?
Dacht dat dat altijd standaard draaide (toch in de taakbalk)
Hoe het precies werkt, I dunno.Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 17:50:
yep, nu je het zegt
Het enige wat ik weet is dat alle speakers incl. sub dan gaan spelen.
THX enabled noem ik het en daarna kun je met de THX settings gaan finetunen.
Er zijn vaak geluiden van mensen die zeggen dat het geluid slecht is, ik heb daar echt geen last van.
Zorg alleen dat je de FN+5 functie onthoud en gebruikt, ff fine tunen met de THX settings et voila
Now tell me, is het geluid slecht/matig/voldoende/beter/goed/prima/uitstekend??
[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 02-10-2011 17:55 ]
Gelijk maar ff gaan zien voor alle keyboard shortcuts, er zijn er meer precies, Fn+1 zou fan control zijn bv
Hoor wel degelijk verschil.
Als je in settings gaat zien staat er dat ie automatisch THX start als Windows aangaat, niet dus precies.
Met Fn + 5 klinkt het in ieder geval toch al beter
Volume is wel bedroevend laag, zelfs met alles maxed.
Als je in settings gaat zien staat er dat ie automatisch THX start als Windows aangaat, niet dus precies.
[ Voor 55% gewijzigd door Graviton12 op 02-10-2011 18:07 ]
Geen volume problemen hier.Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:01:
Gelijk maar ff gaan zien voor alle keyboard shortcuts, er zijn er meer precies, Fn+1 zou fan control zijn bv
Probeer het eens met deze driver:
http://downloads.guru3d.c...61ad88ddf40fd7f46416625e6
Daar blijf ik nog ff vanaf 
Heb ff gechecked, cd heeft laatste nieuwe van Clevo, de 6.01. nog iets.
Ik draai op bovenstaande driver en alle helemaal prettig hier.Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:29:
Daar blijf ik nog ff vanaf
2 andere tweakers hadden ook goede ervring met deze laatste Realtek driver.
Zit verder geen risico aan, het is de meest recente realtek driver.
Verwijderd
Dat is dus logisch. Wat de software doet is bepaalde toonhoogtes boosten, bijvoorbeeld het volume van de sub word met 2x verhoogd.Graviton12 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 18:01:
Dat heeft een groot nadeel: wat als op een gegeven moment die sub aan zijn max zit en je zet hem nog harder? Dan vervormt het geluid dus gigantisch, dat is prut.
Bovenstaande is wat ik uit dit topic heb gevist: Wat klinkt goed? CD kwaliteit
Je vervormt in feite de muziek zodat het op low-end instalalties beter klinkt. Met een goed audioset klinkt het alleen maar slechter.
Daarmee zou het een simpele equalizer zijn en dat is niet het geval.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:02:
[...]
Dat is dus logisch. Wat de software doet is bepaalde toonhoogtes boosten, bijvoorbeeld het volume van de sub word met 2x verhoogd.
Dat heeft een groot nadeel: wat als op een gegeven moment die sub aan zijn max zit en je zet hem nog harder? Dan vervormt het geluid dus gigantisch, dat is prut.
Bovenstaande is wat ik uit dit topic heb gevist: Wat klinkt goed? CD kwaliteit
Je vervormt in feite de muziek zodat het op low-end instalalties beter klinkt. Met een goed audioset klinkt het alleen maar slechter.
Ten eerste activeer je alle speakers en ten tweede wordt het verwerkt met Creatives crystalizer.
The goal of the Crystalizer is to restore the sound of the original recording (as it existed before mastering the CD) through a kind of "reverse engineering" that applies corrections that are the inverse of the ones typically used during mastering. The basic idea is to consider the entire process - from the original recording to home reproduction - rather than putting the marketing medium (generally CD Audio) on a pedestal and making it the absolute reference
Crystalizer uses a multiband compander (compressor/expander) with dynamically adjusted compression/expansion. Its main function is to detect transients and to increase their relative volume level. As a consequence of enabling the Crystalizer, the signal is altered, and whether the result improves upon the input audio is purely a matter of perception and can depend on the type of audio being played.
De mate waarin dat gebeurt is te finetunen en kan ook gewoon uitgezet worden.
Het is dus geen domme 'Loudness' functie die het contrast van het frequentiebereik tussen hoge en lage tonen kunstmatig verhoogd waardoor de perceptie van het geluid beter zou zijn.
Doordat de uitwerking verschilt per opname is het zo dat er niet 1 setting is die voor alle tracks goed werkt.
Een loudness functie kan dat wel doordat er alleen hoog en laag versterkt wordt.
Het menselijk gehoor verschilt per mens waardoor geluid een kwestie van persoonlijke perceptie is.
De een heeft een dip/top in het hoog, de ander in laag, aka niet linear over het hele bereik.
Kortom weer je huiswerk niet gedaan en middels een binnenbocht willen vertellen dat de kwaliteit gewoon slecht zou zijn.
Verwijderd
Als ik 'middels een binnenbocht willen vertellen dat de kwaliteit gewoon slecht zou zijn.' had ik dat wel gedaan door te vertellen hoe belachelijk ik het vind dat je speakers moet activeren met een of andere toetscombinatie die 0.5% van de gebruikers kent en nog minder wordt gebruikt. Dat soort opmerkingen voegen niets toe.
Ik word trouwens niet veel wijzer van dat stuk wat je hebt geplakt. as it existed before mastering the CD''... Dat kan simpelweg niet. Dat zou ook betekenen dat alle niet-geremasterde nummers als poep klinken. De software kan onmogelijk beslissen in hoeverre de software is geremasterd omdat hij niet weer hoe de oorspronkelijke opname klinkt.
Ik word trouwens niet veel wijzer van dat stuk wat je hebt geplakt. as it existed before mastering the CD''... Dat kan simpelweg niet. Dat zou ook betekenen dat alle niet-geremasterde nummers als poep klinken. De software kan onmogelijk beslissen in hoeverre de software is geremasterd omdat hij niet weer hoe de oorspronkelijke opname klinkt.
Dat je het met de onbekende FN+5 combinatie moet activeren is niet logisch en bij velen niet bekend maar zegt dan weer niets over de kwaliteit.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:05:
Als ik 'middels een binnenbocht willen vertellen dat de kwaliteit gewoon slecht zou zijn.' had ik dat wel gedaan door te vertellen hoe belachelijk ik het vind dat je speakers moet activeren met een of andere toetscombinatie die 0.5% van de gebruikers kent en nog minder wordt gebruikt. Dat soort opmerkingen voegen niets toe.
De binnenbocht is dat jij stelt dat iets logisch is.
Ik heb geen volume issues met of zonder crystaliser.
Ik kan het spul zonder enige toevoeging laten clippen over een brede frequentie band omdat het hard kan, niet omdat specifieke banden versterkt worden.
En audio mastering had je zelf even kunnen vinden voordat je zegt dat zoiets simpelweg niet bestaat?
Mastering, a form of audio post-production, is the process of preparing and transferring recorded audio from a source containing the final mix to a data storage device (the master); the source from which all copies will be produced (via methods such as pressing, duplication or replication).
Wikipedia: Audio mastering
Again, do your homework voordat je gaat oordelen of zeggen dat iets niet bestaat.
Verwijderd
Ik zeg niet dat audio mastering niet bestaat. Het gequote stuk 3 posts terug lijkt te suggesteren dat de software de audio de-mastert naar de situatie voordat de audio is bewerkt. Dat is onmogelijk.Double-X-L schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:33:
En audio mastering had je zelf even kunnen vinden voordat je zegt dat zoiets simpelweg niet bestaat?
Mastering, a form of audio post-production, is the process of preparing and transferring recorded audio from a source containing the final mix to a data storage device (the master); the source from which all copies will be produced (via methods such as pressing, duplication or replication).
Wikipedia: Audio mastering
Goed, een mens zal het in beperkte mate lukken als hij weet hoe het origineel moet klinken, maar voor een stuk software is dat echt totaal onmogelijk.
Als ik het lees is dat hetgeen nagestreeft wordt, the goal is......Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:21:
[...]
Ik zeg niet dat audio mastering niet bestaat. Het gequote stuk 3 posts terug lijkt te suggesteren dat de software de audio de-mastert naar de situatie voordat de audio is bewerkt. Dat is onmogelijk.
Goed, een mens zal het in beperkte mate lukken als hij weet hoe het origineel moet klinken, maar voor een stuk software is dat echt totaal onmogelijk.
Dat probeert men dus zo dicht mogelijk te benaderen.
In een studio hebben ze 1000en knopjes die allerlei aanpassingen maken aan het live gespeelde.
Wat men wil bereiken is een zo neutraal mogelijke master.
Hoe dat exact gedaan word zou ik na moeten gaan, maar ik kan mij zo voorstellen dat we anno nu een behoorlijke kijk hebben op de verliezen/aanpassingen van het geluid bij digitaliseren.
Dat daar een soort van predicitive correctie logica op los te laten is, is dan ook niet ondenkbaar.
[ Voor 0% gewijzigd door Double-X-L op 03-10-2011 09:32 . Reden: typo ]
Als ik Fn+5 gebruik dan krijg ik de snelzoekfunctie. Qua geluid veranderd er helemaal niets.
Heb jij een P150HM of P170HM notebook of een ander model?desalniettemin schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:32:
Als ik Fn+5 gebruik dan krijg ik de snelzoekfunctie. Qua geluid veranderd er helemaal niets.
Daar dacht ik ook al aan dat ik waarschijnlijk het verkeerde model zou hebben
Ik heb de 17cl35.
Verkeerd model denk ik, alleen de P1XXHM modellen hebben de hardware/speakers daarvoor.desalniettemin schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:37:
Daar dacht ik ook al aan dat ik waarschijnlijk het verkeerde model zou hebbenIk heb de 17cl35.
Had de hoop dat een 17CL11 er ook iets mee deed.
Natuurlijk niet, maar de mens mag toch hopen
Ik ga binnenkort eens kijken voor laptopspeakers. Scheelt gelijk een heleboel in geluidskwaliteit
Verwijderd
Vraagje...
Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Met name het scharnier is vaak een zwak punt bij intensief mobiel gebruik. Ik kan op de website van BTO en NotebookTotaal een paar plaatjes vinden, maar die vertellen natuurlijk niet het hele verhaal. Ik ben geinteresseerd in de 15P35 of de 15CL35 (op basis van prijs en looks licht voorkeur voor de 15P35).
Het is fijn als vertegenwoordigers van BTO en/of NotebookTotaal hierop reageren, maar liever nog heb ik reacties van gebruikers zelf.
Ik ga hem namelijk voor school gebruiken. Mijn huidige laptop is na één schooljaar inmiddels aardig brak (Toshiba).
Groet,
Jan
Hoe zit het met de bouwkwaliteit? Met name het scharnier is vaak een zwak punt bij intensief mobiel gebruik. Ik kan op de website van BTO en NotebookTotaal een paar plaatjes vinden, maar die vertellen natuurlijk niet het hele verhaal. Ik ben geinteresseerd in de 15P35 of de 15CL35 (op basis van prijs en looks licht voorkeur voor de 15P35).
Het is fijn als vertegenwoordigers van BTO en/of NotebookTotaal hierop reageren, maar liever nog heb ik reacties van gebruikers zelf.
Ik ga hem namelijk voor school gebruiken. Mijn huidige laptop is na één schooljaar inmiddels aardig brak (Toshiba).
Groet,
Jan
Zojuist mijn nieuwe 15CL37 binnengekregen.. Helaas, werkt het ding niet. Krijg alleen een zwart scherm en verder hoor je 'm wel starten, hoor 'm zelfs de cd booten, maar niks op het scherm.
Toch zonde, dan wacht je al bijna een week, en dan krijg je ook nog een defect apparaat (en zo te zien zijn er de laatste tijd wel meer mensen met dit euvel).
Ohja, terugsturen, en dan kan het best nog wel een paar dagen duren voordat het uberhaupt opgelost is. Dus in totaal wacht ik dan meer dan 1,5-2 weken op mijn laptop van 1600 euro...
Toch zonde, dan wacht je al bijna een week, en dan krijg je ook nog een defect apparaat (en zo te zien zijn er de laatste tijd wel meer mensen met dit euvel).
Ohja, terugsturen, en dan kan het best nog wel een paar dagen duren voordat het uberhaupt opgelost is. Dus in totaal wacht ik dan meer dan 1,5-2 weken op mijn laptop van 1600 euro...
[ Voor 20% gewijzigd door Backspace-NL op 03-10-2011 16:29 ]
Ik weet hoet het voelt!
Ik zit in exact dezelfde situatie.
Uitgebreide test 15CL35: http://nl.hardware.info/p...to-notebooks-pbook-15cl35Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:46:
Vraagje...
Groet,
Jan
Vandaar dat ik denk dat het een groter probleem is. Hoe lang ben je 'm al kwijt?Diumelia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:57:
Ik weet hoet het voelt!Ik zit in exact dezelfde situatie.
Ze zijn hem nog niet komen ophalen.
Ik verwacht dat dat morgen gebeurd (hoop ik
).
Pff, ik heb net contact gehad en ze dringend verzocht het zsm op te lossen - al sturen ze me een nieuwe die wel werkt, zal me eigenlijk een zorg zijn. Lijkt er gewoon op dat er niet getest wordt oid - het kan toch niet zo zijn dat er de laatste tijd al 3 mensen zijn met eenzelfde euvel...Diumelia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:10:
Ze zijn hem nog niet komen ophalen.Ik verwacht dat dat morgen gebeurd (hoop ik
).
Als het goed is staat de mijne iig in de pick-up voor morgen van GLS. Als het inderdaad aan de vervoerder ligt die te hardhandig met de pakketten omgaat, dan is het misschien verstandig voor BTO/N4ALL om eens naar een andere vervoerder te kijken,
Ten eerste, voordat BTO een notebook uitlevert wordt deze zo'n 6 uur getest. Vele mensen in dit forum kunnen dit beamen. In die tijd zijn wij in staat de hardware te testen. Wij testen liever langer maar dat is praktisch niet uitvoerbaar. Ook wij hebben geconstateerd dat er met een bepaald model een hoger uitvalspercentage is dan we gewend zijn van Clevo. Dit ligt dus niet aan de manier van testen want net voordat een notebook onze organisatie verlaat wordt er nog een volledige versie van Windows geplaatst en extra getest (Wireless, GPU test etc).
Naar aanleiding van de meldingen op Tweakers en op onze RMA afdeling zijn we vandaag direct in contact getreden met Clevo. Zijn onderkennen dat er met een bepaalde batch een probleem is, welk probleem is ons nog niet precies duidelijk maar wel wat het resultaat van dit probleem is. Klanten ontvangen notebooks die geheel niet of soms maar enkele dagen werken.
Ik hoop dat een ieder begrijpt dat BTO een hoge kwaliteit nastreeft en er alles aan doet om geleverde laptops terug te krijgen, dit is immers dubbel werk en gaat gepaard met hoge kosten.
Gelukkig hebben we vrijdag een geheel nieuwe batch binnen gekregen en we zullen de mensen met problemen dus ook een geheel nieuw notebook aanbieden.
Inmiddels is de "oude batch" niet meer beschikbaar voor productie en gaat terug naar Clevo, mede op ons aangeven en ervaringen van Tweakers members.
Kortom, iedereen met dergelijke problemen wordt snel geholpen en ik heb begrepen van onze TD dat alle systemen inmiddels bij ons binnen zijn of binnenkort bij de klant afgehaald worden op onze kosten. Deze worden uiteraard ook weer netjes thuis afgeleverd.
Wij nemen onze verantwoordelijkheid als het gaat om dit soort problemen en zullen er voor zorgen dat iedereen snel geholpen wordt. Onze excuses voor de overlast die dit veroorzaakt heeft.
Naar aanleiding van de meldingen op Tweakers en op onze RMA afdeling zijn we vandaag direct in contact getreden met Clevo. Zijn onderkennen dat er met een bepaalde batch een probleem is, welk probleem is ons nog niet precies duidelijk maar wel wat het resultaat van dit probleem is. Klanten ontvangen notebooks die geheel niet of soms maar enkele dagen werken.
Ik hoop dat een ieder begrijpt dat BTO een hoge kwaliteit nastreeft en er alles aan doet om geleverde laptops terug te krijgen, dit is immers dubbel werk en gaat gepaard met hoge kosten.
Gelukkig hebben we vrijdag een geheel nieuwe batch binnen gekregen en we zullen de mensen met problemen dus ook een geheel nieuw notebook aanbieden.
Inmiddels is de "oude batch" niet meer beschikbaar voor productie en gaat terug naar Clevo, mede op ons aangeven en ervaringen van Tweakers members.
Kortom, iedereen met dergelijke problemen wordt snel geholpen en ik heb begrepen van onze TD dat alle systemen inmiddels bij ons binnen zijn of binnenkort bij de klant afgehaald worden op onze kosten. Deze worden uiteraard ook weer netjes thuis afgeleverd.
Wij nemen onze verantwoordelijkheid als het gaat om dit soort problemen en zullen er voor zorgen dat iedereen snel geholpen wordt. Onze excuses voor de overlast die dit veroorzaakt heeft.
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Bedankt! We wachten af..... Betekent dit dat de gehele laptop vervangen wordt? Is er dan geen mogelijkheid om bijvoorbeeld de mensen die al een RMA hebben direct te voorzien van een nieuwe? Dat zou iniedergeval de wachttijd verkorten en uiteindelijk zou het hetzelfde resultaat hebben.BTO_USER schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:34:
[..]
[ Voor 50% gewijzigd door Backspace-NL op 03-10-2011 17:39 ]
Ok fijn om te horen dat jullie er goed mee om gaan. Heb mijn laptop vorige week woensdag laten ophalen en hoop binnenkort, deze week, de nieuwe te mogen ontvangen. Wel jammer van de BF3 beta die ik nu mis. En die nieuwe batch laptops, die is zeker niet toevallig voorzien van de nieuwe 2670 die nu standaard lijkt te zijn? Niet geschoten is altijd misBTO_USER schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 17:34:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat notebook totaal een laptop levert. Ik heb ze een mail gestuurd vanochtend maar nog geen reactie gehad.
Ben eigenlijk nieuwsgierig of de X-book 17CL37 al binnen zijn bij BTO, vorige week besteld bij Nootbooktotaal en kan niet wachten tot ik hem binnen krijg
.
Ze staan op site van BTO dat ze 29-09 binnen moeten komen maar er staat nog een X bij voorraad
.
Ze staan op site van BTO dat ze 29-09 binnen moeten komen maar er staat nog een X bij voorraad

Vorige week dinsdag was het geld op hun rekening overgeschreven, vrijdag had ik de laptop in huis.Kamiii schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:08:
Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt voordat notebook totaal een laptop levert. Ik heb ze een mail gestuurd vanochtend maar nog geen reactie gehad.
bij mijn 15cl35 zitten 2 headset ingangen maar hoe krijg ik die 2e ingang goed ingesteld dat ik die ook daadwerkelijk kan gebruiken??
O.R.C. Black Bulls Rugby
2 headset ingangen???psyy138 schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:01:
bij mijn 15cl35 zitten 2 headset ingangen maar hoe krijg ik die 2e ingang goed ingesteld dat ik die ook daadwerkelijk kan gebruiken??
Als ik snel in de manual kijk voor jouw laptop zie ik op pagina 38:
- 1 headphone
- 1 Microphone
- 1 Spdif aka digitaal uit
wat is die spdif danDouble-X-L schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:39:
[...]
2 headset ingangen???
Als ik snel in de manual kijk voor jouw laptop zie ik op pagina 38:
- 1 headphone
- 1 Microphone
- 1 Spdif aka digitaal uit
O.R.C. Black Bulls Rugby
Spdif is de afkorting voor Sony/Philips Digital Interconnect Format.
Een digitale verbinding voor audioverbindingen zoals je ze wellicht kent op je DVD speler in Coax of optische vorm. Coax valt ook onder de SPDIF format en Toshiba's TOSlink kent men als de optische/glasvezel variant.
Hier komt dus een digitaal signaal uit waar een headphone niks mee kan.
Te gebruiken voor versterkers of wellicht een hele dure digitale headset met eigen versterker.
Wat je daarin stopt is een 75ohms digitale kabel.
Kleine correctie: SPDIF is de format, TOSlink is een connector
[ Voor 8% gewijzigd door Double-X-L op 04-10-2011 10:59 ]
3-4 werkdagenKamiii schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:08:
Ik kreeg vorige week een antwoord dat het op dit moment gemiddeld 6 werkdagen duurt.
Verwijderd
Dan zal ik toch nog maar reagerenVerwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:46:
Vraagje...
Groet,
Jan
De 15CL35 heet zeer degelijke scharnieren, wij verkopen dit model al ong. 3 jaar (in verschillende versies uiteraard, 3 jaar geleden was dit specifieke model er nog niet maar wel de zelfde behuizing) en in die tijd heb ik er nog geen enkel terug gehad met fysieke schade door gebruik.
Ze kunnen zeker tegen een stootje en ook de XXODD’s die wij verkochten kwamen niet met dit soort defecten terug.
De 15P35 is een wat nieuwe model en qua degelijkheid nog het beste te vergelijken met de BTO 15C30U. Dit is dan wel een wat meer “plastic” notebook maar wel van de beste kwaliteit plastic (dubbel gebaken) die er is. Ook hier twijfel ik er dus niet aan dat dit model jaren mee zal gaan. De tijd zal het bewijzen zoals met de 15CL35 reeks maar ik heb er alle vertrouwen in. Iedere keer als ik ze in m’n handen heb denk ik die is toch aardig stevig!
Dat hangt compleet van het model & configuratie af. Maar hou rekening met (gemiddeld) 5 werkdagen.Kamiii schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:08:
Ik had de mail vanochtend ontvangen, misschien heb ik de laptop aankomend weekend, dat zou mooi.
Ik zag ook ineens dat de 17cl37 ineens 100euro duurder is geworden, de 15cl37 was ook duurder. Is er iets veranderd aan de specs of behuizing?
Ik zag ook ineens dat de 17cl37 ineens 100euro duurder is geworden, de 15cl37 was ook duurder. Is er iets veranderd aan de specs of behuizing?
Misschien rare vraag voor dit topic maar zijn er eigenlijk alternatieven voor BTO? Ik weet Dell en iets van Xnotebook (of iets dergelijks) maar is bto voor de rest alleen op de markt?
Weet niet hoe het komt maar mails zijn blijkbaar moeilijk bij BTO. Vorige dinsdag een mail gestuurd, donderdag voormiddag antwoord. Binnen het uur hadden ze terug antwoord. Nu ben ik dus sedert donderdag voormiddag aan het wachten op een mail van hun.
Je kan het eigenlijk een beetje dubbel opvatten. Ofwel heb je iets van "als ze zelfs al hun mail niet kunnen beantwoorden, wat is dan de rest van de service" of je neemt het op als "ze investeren hun tijd liever in het snel afleveren van de bestellingen ipv andere mails te beantwoorden"
Weet niet hoe het komt maar mails zijn blijkbaar moeilijk bij BTO. Vorige dinsdag een mail gestuurd, donderdag voormiddag antwoord. Binnen het uur hadden ze terug antwoord. Nu ben ik dus sedert donderdag voormiddag aan het wachten op een mail van hun.
Je kan het eigenlijk een beetje dubbel opvatten. Ofwel heb je iets van "als ze zelfs al hun mail niet kunnen beantwoorden, wat is dan de rest van de service" of je neemt het op als "ze investeren hun tijd liever in het snel afleveren van de bestellingen ipv andere mails te beantwoorden"
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Verwijderd
Over welke markt heb je het? In het buitenland kan je ook hp, lenovo, en tig andere merken samenstellen op de website van de fabrikant. In nederland alleen bij dell, sony, en diverse kleinere partijen.
Ah, oeps, mijn excuses, verre van duidelijk geweest.
Bedoelde op vlak van "op maat gemaakte" notebooks

Je doelt op Clevo/Compal oftewel barebone based notebooks.Kenhas schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:21:
Ah, oeps, mijn excuses, verre van duidelijk geweest.![]()
Vroeger had je XXodd maar dat is ter zielen gegaan en volgens mij waren die ook indirect inkoper geweest bij BTO. Volgens mij is BTO de bekendste maar zullen er nog wel een paar zijn.
Aangezien Alternate ze ook verkoopt onder gelijke typenr's maar dan als eigen merk en laptopplus ook BTO's verkoopt zijn ze geen kleine speler. Alternatieven ken ik eigenlijk niet, iemand anders??
Zelf samenstellen (in meer of mindere mate) kan wel bij meerdere merken.
[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 04-10-2011 14:29 ]
Mijn collega Rob van Dijk heeft op donderdag 29/09/2011 9:36 u een email gestuurd en verzocht een aantal formulieren in te vullen + KvK uitreksel omdat u zich aan wilde melden als Wederverkoper van BTO notebooks. Het Tweakers forum is hier niet voor bedoelt, dit is bedoelt voor Consumenten. Wij waren dan ook benieuwd naar uw bedoelingen. Wij wachten nog op uw reactie en ingevulde formulieren.Kenhas schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:17:
Misschien rare vraag voor dit topic maar zijn er eigenlijk alternatieven voor BTO? Ik weet Dell en iets van Xnotebook (of iets dergelijks) maar is bto voor de rest alleen op de markt?
Wellicht is de email van mijn Collega Rob van Dijk aan uw aandacht ontschoten, in dat geval kan ik u per direct deze email van die betreffende datum nogmaals mailen.
Verdere zaken met betrekking tot werderverkoop dienen echt per telefoon te geschieden of per email en niet via het tweakers forum! Wij antwoorden in de regel binnen 1 werkdag, uitzondering mbt dealeraanvragen zullen er zijn ivm aanmaken accounts etc etc.
U kent de weg, u heeft onze nummers dus we horen graag van u.
BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch
Verwijderd
Nee, zoals ook gemeld aan allen die per mail contact hebben gehad met ons is i.v.m. de slechte dollarkoers (was 1.45 nu 1.33) het inkopen "simpelweg" duurder geworden.Kamiii schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 14:05:
Ik had de mail vanochtend ontvangen, misschien heb ik de laptop aankomend weekend, dat zou mooi.
Overigens zijn sommige modellen, zoals de 15CL38, juist weer goedkoper geworden.
Het is heel jammer dat de prijzen omhoog moesten maar dit zult u overal gaan zien want de meeste grote partijen (zoals BTO die directe links met o.a. Clevo heeft) kopen met dollars in.
Dan zal de mail van donderdag 29/09/2011 13:34 en van 3/10/2011 16:19 jullie ontgaan zijn
Op de eerste (en enigste) plaats gaat het hier op het forum over mezelf als consument. Ik sta eigenlijk op het punt om een andere notebook voor mezelf aan te schaffen, dus helemaal los van die wederverkoper toestanden. Voor dat doel (andere notebook kopen) heb ik ook al meerdere berichten hier geplaatst.
Ik ging die eigenlijk al besteld hebben via notebook totaal maar mijn voorkeur gaat eigenlijk een beetje uit naar de +18 inch versie. Sedert een tijdje staat die niet meer op notebook totaal en toen die er wel nog stond, was die enkel te verkrijgen met videokaarten in sli, wat voor mij véééééél te veel van het goede is. Het gaat mij vooral om de diagonaal omdat die naast een 23inch monitor staat en dan staat +18 inch beter dan een 17,3 inch. Toen opeens dat wederverkopen en ik dacht dat ik zo misschien andere combinaties schermdiagonaal/videokaart kon zien.
Dus voor alle duidelijkheid, ik post hier als consument. Ik heb zeker niet de ambitie om mij voor te doen als verkoper en/of expert of iets dergelijks. Daarvoor zijn er mensen zoals Notebook Totaal, Darkstone, Double XL, ... en natuurlijk BTO zelf. Daarom dat ik ook niets gezegd heb over wederverkoop en dergelijke. Mijn excuses mocht dat anders zijn overgekomen.
De vraag of er nog andere zijn, naast BTO, is enkel bedoeld zoals die er staat. Gewoon een vraag of er nog andere zijn. Bij het nogmaals lezen van dat bericht kan wel gedacht worden dat ik die vraag stel doordat ik geen antwoord krijg op mijn mail. Dat was dus niet de bedoeling. De enigste reden dat ik dat plaatste van die mails, was om een reactie te krijgen van andere gebruikers of het momenteel langer duurt dan vroeger om antwoord te krijgen (wegens grotere drukte door begin schooljaar of zoiets) en eigenlijk ook wel een beetje opdat BTO dit zou lezen. Heb vorige week op dit forum ook gevraagd hoe lang het duurt eer er antwoord komt en een half uur daarna kreeg ik opeens antwoord op mijn mail. Wou gewoon even hetzelfde proberen. Laatste wat ik wou bereiken, was het voor het hoofd stoten van mensen. Ik ben hier op dit forum per slot van rekening ook maar consument en leergierige gebruiker.
Als laatste wil ik nog duidelijk maken dat ik hier geen discussie wil uitlokken. Wou gewoon even duidelijk maken wat mijn bedoelingen zijn en vooral, wat mijn bedoelingen niet zijn
Op de eerste (en enigste) plaats gaat het hier op het forum over mezelf als consument. Ik sta eigenlijk op het punt om een andere notebook voor mezelf aan te schaffen, dus helemaal los van die wederverkoper toestanden. Voor dat doel (andere notebook kopen) heb ik ook al meerdere berichten hier geplaatst.
Ik ging die eigenlijk al besteld hebben via notebook totaal maar mijn voorkeur gaat eigenlijk een beetje uit naar de +18 inch versie. Sedert een tijdje staat die niet meer op notebook totaal en toen die er wel nog stond, was die enkel te verkrijgen met videokaarten in sli, wat voor mij véééééél te veel van het goede is. Het gaat mij vooral om de diagonaal omdat die naast een 23inch monitor staat en dan staat +18 inch beter dan een 17,3 inch. Toen opeens dat wederverkopen en ik dacht dat ik zo misschien andere combinaties schermdiagonaal/videokaart kon zien.
Dus voor alle duidelijkheid, ik post hier als consument. Ik heb zeker niet de ambitie om mij voor te doen als verkoper en/of expert of iets dergelijks. Daarvoor zijn er mensen zoals Notebook Totaal, Darkstone, Double XL, ... en natuurlijk BTO zelf. Daarom dat ik ook niets gezegd heb over wederverkoop en dergelijke. Mijn excuses mocht dat anders zijn overgekomen.
De vraag of er nog andere zijn, naast BTO, is enkel bedoeld zoals die er staat. Gewoon een vraag of er nog andere zijn. Bij het nogmaals lezen van dat bericht kan wel gedacht worden dat ik die vraag stel doordat ik geen antwoord krijg op mijn mail. Dat was dus niet de bedoeling. De enigste reden dat ik dat plaatste van die mails, was om een reactie te krijgen van andere gebruikers of het momenteel langer duurt dan vroeger om antwoord te krijgen (wegens grotere drukte door begin schooljaar of zoiets) en eigenlijk ook wel een beetje opdat BTO dit zou lezen. Heb vorige week op dit forum ook gevraagd hoe lang het duurt eer er antwoord komt en een half uur daarna kreeg ik opeens antwoord op mijn mail. Wou gewoon even hetzelfde proberen. Laatste wat ik wou bereiken, was het voor het hoofd stoten van mensen. Ik ben hier op dit forum per slot van rekening ook maar consument en leergierige gebruiker.
Als laatste wil ik nog duidelijk maken dat ik hier geen discussie wil uitlokken. Wou gewoon even duidelijk maken wat mijn bedoelingen zijn en vooral, wat mijn bedoelingen niet zijn
Verwijderd
We kunnen hem gewoon leveren hoor.Kenhas schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 18:34:
Dan zal de mail van donderdag 29/09/2011 13:34 en van 3/10/2011 16:19 jullie ontgaan zijn![]()
Staat alleen niet online omdat er niet zoveel vraag is, maar u heeft ons al eerder gemaild dus zou zeggen stuur een mailtje en we kunnen verder (buiten dit forum) spreken.
Sterker nog, hij staat in de planning om vanavond weer online te komen na de prijs "updates".
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 18:39 ]
Beste Tweakers,
misschien een domme vraag, maar ik heb ondertussen de 17CL37 Notebook van BTO, geleverd met de AMD (ATI) Radeon HD 6990m videokaart. Via de drivers van de bijgeleverde dvd werkt alles. Nu wilde ik alleen na een herinstallatie de originele AMD drivers installeren, maar dan krijg ik de melding, AMD Catalyst Mobility kan niet worden gedownload, omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat. Uw computer bevat geen geschikte grafische adapter. Weet iemand hoe dit mogelijk is, of wordt de kaart niet in originele vorm geleverd? Bedankt
misschien een domme vraag, maar ik heb ondertussen de 17CL37 Notebook van BTO, geleverd met de AMD (ATI) Radeon HD 6990m videokaart. Via de drivers van de bijgeleverde dvd werkt alles. Nu wilde ik alleen na een herinstallatie de originele AMD drivers installeren, maar dan krijg ik de melding, AMD Catalyst Mobility kan niet worden gedownload, omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat. Uw computer bevat geen geschikte grafische adapter. Weet iemand hoe dit mogelijk is, of wordt de kaart niet in originele vorm geleverd? Bedankt
Dus wanneer je de dvd opstart?
Kreeg die melding toen ik via AMD site catalyst afhaalde en wilde installen, niet toen ik na een Windows 7 install gewoon de dvd gebruikte.
Kreeg die melding toen ik via AMD site catalyst afhaalde en wilde installen, niet toen ik na een Windows 7 install gewoon de dvd gebruikte.
Gewoon zelf de 11.9 mobility downloaden, heb het probleem vaker zien gebeuren met die download tool/dingetje/app van AMD. Werkt volgens mij alleen als er al een driver of iets op staat.korenjw schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:14:
Beste Tweakers,
Kale windows = STD VGA driver
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_32_dd_ccc_ocl.exe
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_64_dd_ccc_ocl.exe
[ Voor 21% gewijzigd door Double-X-L op 04-10-2011 19:39 . Reden: links aangepast ]
Vandaag melding gehad dat mijn DOA laptop gerepareerd is en klaarstaat voor verzending. Morgen maar een dagje vrijnemen dan!
Hoop ik voor je dat ie morgen komt. Anders heb je voor niets gesnipperd
Verwijderd
Ik weet niet precies wat BTO heeft vermeld maar klaarstaan is wat anders dan verzonden.Blackvulcano schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:03:
Vandaag melding gehad dat mijn DOA laptop gerepareerd is en klaarstaat voor verzending. Morgen maar een dagje vrijnemen dan!
Controleer dit dus even voor je voorniets vrij neemt
Mijn XBook 17cl37 is eindelijk binnnen. Hieronder mijn eerste indruk:
- Netjes ingepakt en opgestuurd (binnen 5 - 7 werk dagen)
- De gratis meegeleverde muis + tas is van goede kwaliteit
- Bouw kwaliteit van de notebook is degelijk. Vergelijkbaar met de Dell XPS 17. Naar mijn idee ietsje steviger.
Het heeft een goede uitstraling - Scherm is uitstekend. De helderheid mag van mij wel ietsje hoger zijn.
- De 8 cell batterij is echt een baksteen.
- Laptop is bij normaal gebruik redelijk stil.
- Gebied rondom de num pad wordt na lang gebruik ietsje warmer. maar het stoort zeker niet.
- Geluid is beter dan verwacht.
Another happy 17CL37 brother has entered the topicnaruto schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:16:
Mijn XBook 17cl37 is eindelijk binnnen. Hieronder mijn eerste indruk:Morgen maar eens photoshop / lightroom + wat games testen. ben benieuwd hoe dat uitpakt.
- Bouw kwaliteit van de notebook is degelijk. Vergelijkbaar met de Dell XPS 17. Naar mijn idee ietsje steviger.
Het heeft een goede uitstraling- Scherm is uitstekend. De helderheid mag van mij wel ietsje hoger zijn.
- Gebied rondom de num pad wordt na lang gebruik ietsje warmer. maar het stoort zeker niet.
Heb/had jij ook een XPS17 in huis?
Ik had paar maanden geleden een XPS17 maar was er niet tevreden mee. De kwaliteit van de 17CL37 is op het eerste gezicht vele malen beterDouble-X-L schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:24:
[...]
Another happy 17CL37 brother has entered the topic
Heb/had jij ook een XPS17 in huis?
Verwijderd
Goed om te horen! Als er nog vragen zijn hoor ik het welnaruto schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:16:
Mijn XBook 17cl37 is eindelijk binnnen. Hieronder mijn eerste indruk:Morgen maar eens photoshop / lightroom + wat games testen. ben benieuwd hoe dat uitpakt.
Het heeft een goede uitstraling- Scherm is uitstekend. De helderheid mag van mij wel ietsje hoger zijn.
En sinds de update (ook bedankt Double-XL voor dit aan te kaarten) blijven ze stil ook
Wat zijn volgens jou de grootste verschillen met de XPS 17? (zowel negatief als positief)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 21:29 ]
De XPS17 kan behoorlijk blazen bij normaal gebruik. Daarnaast kan hij behoorlijk warm worden. Dat zijn de voornaamste punten wat mij nu echt op valt in vergelijking met de 17cl37.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:29:
[...]
Goed om te horen! Als er nog vragen zijn hoor ik het wel
En sinds de update (ook bedankt Double-XL voor dit aan te kaarten) blijven ze stil ook
Wat zijn volgens jou de grootste verschillen met de XPS 17? (zowel negatief als positief)
Kreeg die melding ook altijd met mijn vorige notebook (Toshiba). Was nochtans een "gewone" ATI kaart die erin zat. Dan maar gedownload van de site van Toshiba. Behalve het feit dat het een verouderde driver was, was de rest gewoon de standaard ATI driver.korenjw schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:14:
Beste Tweakers,
Heb hier al paar keer gelezen dat ook de 17CL37 redelijk hoorbaar blaast (wat niet meer dan normaal is met dergelijke grafische kaarten) maar blijkbaar moet de Dell daar ook niet voor onderdoen?De XPS17 kan behoorlijk blazen bij normaal gebruik
Is dit eigenlijk niet bij alle notebooks met een min of meer zelfde grafische kaart en processor vergelijkbaar? De warmte moet per slot van rekening toch afgevoerd worden, los van welk merk de notebook is. Of zijn er nog mods zoals andere fan of zo die een iets stillere werking kan opleveren?
Verwijderd
Toshiba en sony doen niet mee aan het AMD driverprogramma. Clevo wel. Je hoort de laatste driver gewoon probleemloos te kunnen downloaden van de site.
Interessant, ik was onder de indruk dat mensen met een Clevo/BTO notebook + 6970M/6990M de embedded versie van de drivers moesten gebruiken. Of althans, dat is de enige die het voor mij doet (6970M). Ik kreeg ook de melding die korenjw ontving; incompatible device detected. Maar ik draaide op dat moment al de Catalyst driver die op de meegeleverde BTO dvd stondDouble-X-L schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:36:
[...]
Gewoon zelf de 11.9 mobility downloaden, heb het probleem vaker zien gebeuren met die download tool/dingetje/app van AMD. Werkt volgens mij alleen als er al een driver of iets op staat.
Kale windows = STD VGA driver
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_32_dd_ccc_ocl.exe
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_64_dd_ccc_ocl.exe
Ik zou ook graag nieuwere drivers willen gebruiken, want Clevo loopt hopeloos achter met drivers. Ook de embedded versie van de driver op AMD.com loopt flink achter op de mobility versie.
Maar als ik de mobile versie download kan ik die gebruiken ism. mijn 6970M? Gewoon via het bestandje dat Double-X-L eerder linkte? Geen speciale installatie oid? Als ik straks thuis ben maar eens proberen
Zou het mogelijk zijn om de 11.10 beta driver van amd op de een of andere manier op deze kaarten aan de praat te krijgen? In verband met de Battlefield 3 beta.
Edit: ben maar even thuis gaan "werken" en inderdaad: 11.9 werkt gewoon! Bizar! Ik heb vorige week dit driver installatie probleempje aan BTO voorgelegd en kreeg deze oplossing niet aangereikt. Anyways: happy!!
Edit 2: 11.10 voor mobility gevonden! Gemod door een lid van het Guru3D forum. Hier gevonden: http://forum.techinferno....view-driver-released.html . Nu eens even een tijdje testen!
[ Voor 21% gewijzigd door Arrahant op 05-10-2011 11:49 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
De verschillen zitten hem eigenlijk in de koelsystemen.Kenhas schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:02:
[...]
Heb hier al paar keer gelezen dat ook de 17CL37 redelijk hoorbaar blaast (wat niet meer dan normaal is met dergelijke grafische kaarten) maar blijkbaar moet de Dell daar ook niet voor onderdoen?
Is dit eigenlijk niet bij alle notebooks met een min of meer zelfde grafische kaart en processor vergelijkbaar? De warmte moet per slot van rekening toch afgevoerd worden, los van welk merk de notebook is. Of zijn er nog mods zoals andere fan of zo die een iets stillere werking kan opleveren?
Koeling in notebooks is in-direct, oftewel de warmte wordt eerst van de kaart weg geleid naar een radiator voor daadwerkelijk gekoeld gaat worden. Desktop kaarten hebben de fan op het primaire koellichaam zelf, laptops hebben die ruimte/hoogte daarvoor niet. Dan zitten we met 2 echte warmte bronnen, CPU en VGA.
Als je kijkt naar deze foto's van de Clevo en een andere optie die ik destijds persoonlijk overwoog de MSI GT780:
P170HM te krijgen met GTX560-580-HD6990m
http://notebooktotaal.nl/17cl36/IMG_4023.JPG
MSI GT780 (te krijgen met GTX560-570
http://www.notebookcheck.com/typo3temp/pics/e6a2ba91b3.jpg
Dan heeft de Clevo koeltechnisch een betere oplossing en zelfs een grotere fan ingezet voor het VGA deel om minder hard te hoeven draaien voor gelijke CFM's luchtverplaatsing.
Daarnaast hou je ook de regel kleinere fan = high RPM en eerder irritant door hoge toon geluid.
Kortom gelijke kaarten met verschillende koelsystemen en dus verschillende geluids producties
Gescheiden koelsystemen zijn ook te vinden in de Alienware M17x en wellicht andere high-end VGA laptops.
99% is echter uitgevoerd met single koeling en de P150HM is de enige 15,6" die ik ken met dubbele koeling.
Nog enkele recente resultaten van mijn 17CL37 :
Metro 2033 max 84 graden.
Dead island max 82 graden
Geluidsproductie is hierbij goed en niet storend/irritant.
Was gisteren om 12 uur gemeld, maar zal idd ff snel mailen. Anders ga ik als nog een middagje wat nuttigs doen.Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 20:39:
[...]
Ik weet niet precies wat BTO heeft vermeld maar klaarstaan is wat anders dan verzonden.
Controleer dit dus even voor je voorniets vrij neemtZou nogal jammer zijn nietwaar?
pom pompommmm
Bij mij bezweek het hoofdvak al binnen twee weken (onderkant losgegaan), waarschijnlijk vanwege de bakste... ehhh ik bedoel de adapter die hij moet dragen.naruto schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 21:16:
Mijn XBook 17cl37 is eindelijk binnnen. Hieronder mijn eerste indruk:
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Ik heb het nog niet gebruikt maar het is wel leuk dat het er is. Ik loop liever niet al te vaak rond met een 4 a 5 kilo laptop rond.Arrahant schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:25:
[...]
Bij mij bezweek het hoofdvak al binnen twee weken (onderkant losgegaan), waarschijnlijk vanwege de bakste... ehhh ik bedoel de adapter die hij moet dragen.
Al hoewel het niet zo heel veel zegt heeft de 17cl37 een windows experience score van 7.1.
vanavond maar eens wat performance testen uitvoeren
Ik ben benieuwd: wat zijn de scores individueel?naruto schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:01:
Ik heb het nog niet gebruikt maar het is wel leuk dat het er is. Ik loop liever niet al te vaak rond met een 4 a 5 kilo laptop rond.
Al hoewel het niet zo heel veel zegt heeft de 17cl37 een windows experience score van 7.1.
vanavond maar eens wat performance testen uitvoeren.
En welke haalt dus je score naar een 7.1?
Laptop is binnen én gaat aan. Leek er eerst op dat ik een HDD miste maar na een belletje bleek het gelukkig alleen nog niet te zijn geformateerd. Eerst maar win7 prof er opzetten en dan kijken of ik nog wat bf3 beta kan mee pakken.Blackvulcano schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:47:
[...]
Was gisteren om 12 uur gemeld, maar zal idd ff snel mailen. Anders ga ik als nog een middagje wat nuttigs doen.
pom pompommmm
Dank voor deze link!Arrahant schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:53:
[...]
Edit 2: 11.10 voor mobility gevonden! Gemod door een lid van het Guru3D forum. Hier gevonden: http://forum.techinferno....view-driver-released.html . Nu eens even een tijdje testen!
Erg rustig ineens in dit topic... Allemaal tevreden gebruikers hopelijk.
Ik zit nog steeds met smart te wachten wanneer mijn bestelde 15P35 klaar voor verzending is.
Zijn er hier trouwens nog mensen die hun ervaring met dit model willen delen, bijna alles wat ik hier lees gaat over de Clevo modellen.
Ik zit nog steeds met smart te wachten wanneer mijn bestelde 15P35 klaar voor verzending is.
Zijn er hier trouwens nog mensen die hun ervaring met dit model willen delen, bijna alles wat ik hier lees gaat over de Clevo modellen.
Ik heb vanochtend mijn 17cl37 opgehaald en so far so good :-)
Het installeren duurde even, elke driver vraagt zo'n beetje voor een restart.
Kwam erachter dat ik ook infrarood iets heb, geen idee waar dat goed voor is.
Ik luister graag naar gitaar muziek en ik vind dat het geluid redelijk is, in de voorgaande pagina's las ik iets over tweaken/tunen van de instellingen. Dat ga ik terugzoeken en uitproberen.
Een gehele verrassing trouwens. Ik had de Corsair P3 ssd besteld maar er blijkt een Crucial M4 in te zitten. Geen bezwaar! :-)
Edit: ik heb die drivers van 3dguru gelijk geïnstalleerd en het geluid is zeker verbeterd!
Ik luister graag naar gitaar muziek en ik vind dat het geluid redelijk is, in de voorgaande pagina's las ik iets over tweaken/tunen van de instellingen. Dat ga ik terugzoeken en uitproberen.
Een gehele verrassing trouwens. Ik had de Corsair P3 ssd besteld maar er blijkt een Crucial M4 in te zitten. Geen bezwaar! :-)
Edit: ik heb die drivers van 3dguru gelijk geïnstalleerd en het geluid is zeker verbeterd!
[ Voor 7% gewijzigd door anc op 06-10-2011 13:55 ]
Heb je een linkje waar je die drivers vandaan hebt gehaald?.anc schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:35:
Pagina 122naruto schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:19:
[...]
Heb je een linkje waar je die drivers vandaan hebt gehaald?.
http://downloads.guru3d.c...61ad88ddf40fd7f46416625e6
Daar schijnt een vroeger een equalizer in gezeten te hebben, maar helaas niet meer in deze.
Dank je
Verwijderd
Oh dat had niet gehoeven hoor ;-)anc schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:35:
Als ik een notebook herinstalleer installeer ik alle drivers in één keer en reboot ik dan.
Moet ie even nadenken ... maar gaat eigenlijk bijna nooit fout. Iedere keer rebooten met 14 drivers is wel wat tijdsintensief ja ...
De SSD was een verassing
Laptop is verzonden
morgen of zaterdag zal het wel binnen zijn. Ben benieuwd
dan hoop ik voor je dat het morgen is want de GLS bezorgt niet op zaterdag
Toch maar proberen dusnaruto schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:35:
[...]
Dank je. vanavond maar eens installeren. Ik Ben benieuwd of het inderdaad een verbetering is.
Woensdag mijn 17CL37 binnengekregen,
Vergeleken met mijn laptop zeker een goede vooruitgang (asus x71sl met Nvidia 9300m GS).
Adapter is idd wat groot, maar dat had ik ook wel verwacht, gewicht is hetzelfde gebleven en 4kg vind ik niet iets zwaars om mee te slepen (gemiddelde boekentas is 5kg+ wat ik iedere dag mee naar school toe neem).
De videokaart klokt zichzelf ook naar beneden toe (100 Mhz core 150 Mhz geheugen) 40C in idle (dit kan ook de nieuwe driver zijn, maar negatiefs over deze kaart dat die zich niet terugklokt klopt dus niet meer).
In games zijn de prestaties geweldig te noemen, hiermee kan ik nog wel een paar jaar mee vooruit.
De dubbele koeling werkt goed (zelfs onafhankelijk van elkaar, wordt de processor belast processor fan gaat aan en zo ook met de videokaart).
Het scherm is ook iets waar ik zeker tevreden mee ben, het spiegelt zeker minder in vergelijking tot mijn oude laptop scherm en over de kijkhoek kan ik ook niet veel negatiefs zeggen.
Wat de review van notebookcheck betreft, vind ik de laptop beter dan wat ze daar over de laptop zeggen, het scherm zit gewoon goed vast (zelf vind ik iets losser fijner, komt er minder druk op het scherm te staan met open en dicht doen en je moet aardig schudden wil je het laptop scherm laten bewegen).
Ook ben ik blij dat ik toch de 2760QM processor heb ipv de 2720
(Bedankt daarvoor).
Het opstarten gaan ook hardstikke snel, ik denk dat dit komt doordat ik de Hybrid 500GB heb met 4GB SSD.
Ik heb het geheugen 1333 Mhz gehouden (wel het A merk gekocht). Op een review las ik namelijk dat bij een sneller geheugen de prestaties nauwelijks toenemen (zo'n 1 á 2% of zelfs helemaal niet).
Over de geluidskaart ben ik positief, vond het zeker een nadeel dat in mijn oude laptop maar een 2.1 geluidskaart zat, terwijl in deze er een 5.1 kaart in zit waardoor ik mijn hele surround sound set er weer op kan aansluiten (ook ben ik blij dat de equalizer weer terug is in de driver van Realtek kan ik eindelijk weer m'n geluid configureren zoals ik zelf wil).
Toetsenbord is even wennen, klein minpuntje is dat de numlock toets nu in fn onder de Del knop zit, maar dat is dan ook het enige nadeel. Ik vind de ruimtelijke indelen van het toetsenbord wel even wennen, maar zo komt er iig geen vuil tussen en maak je ook minder typfouten.
Om een einde te maken aan mijn lange bericht, kan ik eigenlijk niets negatiefs over deze laptop zeggen en ben ik zeer tevreden.
Alleen had ik nog een vraag, waar zit de slot voor de 2de HDD? Ik had de achterkant even opengehaald maar kon het niet vinden (ben nu eigenlijk wel nieuwschierig waar het nou wel zit).
Edit: Mhz videokaart aangepast (was in de war met mijn 9300m GS denk ik
)
Vergeleken met mijn laptop zeker een goede vooruitgang (asus x71sl met Nvidia 9300m GS).
Adapter is idd wat groot, maar dat had ik ook wel verwacht, gewicht is hetzelfde gebleven en 4kg vind ik niet iets zwaars om mee te slepen (gemiddelde boekentas is 5kg+ wat ik iedere dag mee naar school toe neem).
De videokaart klokt zichzelf ook naar beneden toe (100 Mhz core 150 Mhz geheugen) 40C in idle (dit kan ook de nieuwe driver zijn, maar negatiefs over deze kaart dat die zich niet terugklokt klopt dus niet meer).
In games zijn de prestaties geweldig te noemen, hiermee kan ik nog wel een paar jaar mee vooruit.
De dubbele koeling werkt goed (zelfs onafhankelijk van elkaar, wordt de processor belast processor fan gaat aan en zo ook met de videokaart).
Het scherm is ook iets waar ik zeker tevreden mee ben, het spiegelt zeker minder in vergelijking tot mijn oude laptop scherm en over de kijkhoek kan ik ook niet veel negatiefs zeggen.
Wat de review van notebookcheck betreft, vind ik de laptop beter dan wat ze daar over de laptop zeggen, het scherm zit gewoon goed vast (zelf vind ik iets losser fijner, komt er minder druk op het scherm te staan met open en dicht doen en je moet aardig schudden wil je het laptop scherm laten bewegen).
Ook ben ik blij dat ik toch de 2760QM processor heb ipv de 2720
Het opstarten gaan ook hardstikke snel, ik denk dat dit komt doordat ik de Hybrid 500GB heb met 4GB SSD.
Ik heb het geheugen 1333 Mhz gehouden (wel het A merk gekocht). Op een review las ik namelijk dat bij een sneller geheugen de prestaties nauwelijks toenemen (zo'n 1 á 2% of zelfs helemaal niet).
Over de geluidskaart ben ik positief, vond het zeker een nadeel dat in mijn oude laptop maar een 2.1 geluidskaart zat, terwijl in deze er een 5.1 kaart in zit waardoor ik mijn hele surround sound set er weer op kan aansluiten (ook ben ik blij dat de equalizer weer terug is in de driver van Realtek kan ik eindelijk weer m'n geluid configureren zoals ik zelf wil).
Toetsenbord is even wennen, klein minpuntje is dat de numlock toets nu in fn onder de Del knop zit, maar dat is dan ook het enige nadeel. Ik vind de ruimtelijke indelen van het toetsenbord wel even wennen, maar zo komt er iig geen vuil tussen en maak je ook minder typfouten.
Om een einde te maken aan mijn lange bericht, kan ik eigenlijk niets negatiefs over deze laptop zeggen en ben ik zeer tevreden.
Alleen had ik nog een vraag, waar zit de slot voor de 2de HDD? Ik had de achterkant even opengehaald maar kon het niet vinden (ben nu eigenlijk wel nieuwschierig waar het nou wel zit).
Edit: Mhz videokaart aangepast (was in de war met mijn 9300m GS denk ik
Die vindt je onder de DVD drive.Yamotek schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:09:
De videokaart klokt zichzelf ook naar beneden toe (125 Mhz core 100 Mhz geheugen dat moet zijn 100 voor de core 150 voor geheugen, voor er mensen vragen gaan stellen) 40C in idle (dit kan ook de nieuwe driver zijn, maar negatiefs over deze kaart dat die zich niet terugklokt klopt dus niet meer).
Klepje open, 1 schroefje los, Drive eruit, 4 schroefjes voor de HDD bracket.
And another happy 17CL37 broeder erbij
Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.