Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-10 18:17
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 00:19:
Je weet dat er een groot verschil zit tussen desktop en mobiele kaarten? pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC presteert ongeveer gelijk aan de mobiele HD6990m.

Zoals je ziet in de BBG: [BBG aanschaf] Gamesysteem heb je al een dergelijke setup voor €600. Zonder scherm en OS geef ik toe, maar dan kom je een stuk goedkoper uit dan wat jij nu denkt dat je kwijt bent.
Aangezien hij vraagt of hij een dual 6990m kan bestellen mogen we aannemen dat hij daarvan op de hoogte is ;) Daarnaast stel hij dat hij de ruimte niet heeft voor een desktop dus de keuze voor een laptop reeds heeft genomen?

Portable met power resulteert momenteel in 2 keuzes bij BTO.
De 15CL37 met HD6990m of 15CL38 met GTX560.
De GTX560 is beduidend minder maar wel in de aanbieding voor 998,99 bij Notebooktotaal.nl

Op je vraag of dual 6990m mogelijk is, vrees ik dat die optie er niet is.
Dual 560 is eigenlijk maximaal en dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat je niet op acceptabele wijze 200W kunt verstoken in een laptop. Bovendien zou het minimaal 17"worden en daarmee is het portable er wel vanaf. De enige die zoiets momenteel zou kunnen is de Alienware M18x oftewel een 18" bakbeest.

Verwijderd

Maar wacht. Dual HD6970m in een clevo bestaat: http://www.anandtech.com/...x7200-amd-6970m-crossfire :+ De adapter alleen is al even zwaar als een normale redelijk normale 13" laptop (v131, U36SD, 13CL**)

Verwijderd

Op een ander forum had iemand een Clevo met 2x 6990m's in z'n Clevo, bestelt via XoticPC (Amerikaanse clevo dealer). De benchmarks waren vergelijkbaar met een desktop 6950 (9k 3DMark 11!). Hiermee zit je dan wel goed voor 2 jaar. Ik had vorig jaar in oktober een MSI GX660 gekocht, ook 17 inch en een echte kast. van een laptop. Hiermee heb ik ook een anderhalve maand mee naar de unief gesleept, dus zo'n probleem is een zware laptop niet.

Ik had de actie met de GTX560m gezien, jammer dat hij niet aanpasbaar is want anders had ik hem wel overwogen. Zou omwille van deze actie de GTX570m op komst zijn bij Clevo?

Verwijderd

Ik raad de GTX560m af. De HD6990m is bijna 2x zo snel voor een vergelijkbaar prijspunt.

Verwijderd

Ik weet, maar als gulden middenweg. Ik kom in mijn configuratie (zonder SSD) met de p150hm op € 1430 en met de p170hm op € 1380. Het is een verdomd moeilijke keuze. Vorig jaar stond ik er niet bij stil in m'n keuze, dat de 5870 die in m'n GX660 zat na een jaar al zo "zwak" zou zijn.

Verwijderd

Die HD5870m is max. 15% trager dan de GTX560m... De upgrade, voor zover die bestaat, is pure geldverspilling.

3Dmark06. Geen zin om andere benches te zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 10:54 ]

Verwijderd

Ik heb die GX660 niet meer, na anderhalve maand verkocht. Ik ga wachten als iemand van BTO kan antwoorden op m'n vraag. Als er 2 6990m's in een laptop gaan ofwel als de GTX570m op komst is, dan ga ik voor Clevo. Anders zal het afwachten zijn..

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:47:
Ik weet, maar als gulden middenweg. Ik kom in mijn configuratie (zonder SSD) met de p150hm op € 1430 en met de p170hm op € 1380. Het is een verdomd moeilijke keuze. Vorig jaar stond ik er niet bij stil in m'n keuze, dat de 5870 die in m'n GX660 zat na een jaar al zo "zwak" zou zijn.
Het draagbare gaat er wel behoorlijk vanaf dan, maar dat heb je zelf wel door.
De adapter van mijn 17CL37 is ook een behoorlijke baksteen.

De GTX570 ging (toen ik ernaar vroeg) niet komen en is minder als de 6990m.
Dit was omdat het verschil met de 580 prijstechnisch en performance wise te klein zou zijn.
Kan zijn dat daar nu alsnog iets in is verandert.

De 18CL36 is met dual 560m misschien geschikt om 6990m's van te maken.
ALS je Dual 6990m kunt krijgen EN je zou op de Intel VGA kunnen werken waarbij beide 6990m's volledig uitgeschakeld zouden zijn, hoef je die adapter niet mee te nemen en zou het een goed idee worden. Dit gaat helaas niet werken.

Ik zou in jouw geval een enkele 6990m nemen in een 15" en daar je games op aanpassen.
Blijf je draagbaar, 50% meer power dan de 5870 en koeltechnisch geen windtunnels ;)
Onderschat de imapct van 3 hard draaiende fans niet ;)

Verwijderd

De barebone van de 15inch vindt ik niet zo aantrekkelijk. Al snap ik het niet goed, op de site van BTO lijkt het dat de p150hm bruched steel heeft, maar als ge naar de foto's kijkt op internet of notebooktotaal dan is dit niet het geval.

Verwijderd

Het is plastic, met een afwerking die lijkt op dat van brushed alu geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:06:
De barebone van de 15inch vindt ik niet zo aantrekkelijk. Al snap ik het niet goed, op de site van BTO lijkt het dat de p150hm bruched steel heeft, maar als ge naar de foto's kijkt op internet of notebooktotaal dan is dit niet het geval.
De 15CL35 is inderdaad plastic. (maar heeft wel een "metaal" structuur)
De closeup hier en hier

Terwijl bij de 15CL37/37 een "rubber" behandeling heeft gekregen. Zie hier

De 17" 17CL35 is ook plastic maar de 17CL36/37 is duidelijk een metalen plaat

Wat de dual VGA betreft, ik ken het model en heb ze ook in m'n handen gehad maar geloof me.
Dat is echt NIET praktisch om te vervoeren. En dat zeg ik terwijl ik zelf een tijd met een 18CL33 heb rondgelopen ... ook de koeling gaat behoorlijk tekeer. (4 fans!)

De 15CL38 actie is leuk ja, maar zoals Darkstone zegt, als je nu al een fatsoenlijke config hebt is de GTX 560m een beetje een onzin upgrade. Ga dan echt voor de ATI 6990, daar zit echt DIKKE winst in :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 22:24 ]

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 06:45

Backspace-NL

New and Improved!

Kan iemand wat zeggen over de bouwkwaliteit van de BTO laptops recentelijk? Is dit goed? Kwaliteit in het algemeen? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met enige grafische power (en het liefst dus Radeon HD 6990 based) - heb mijn oog laten vallen op een XBook 15CL37.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En waarom denk je dat er 'ervaringen' in de titel staat? Genoeg recente bouwkwaliteit besproken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

CLB schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:31:
En waarom denk je dat er 'ervaringen' in de titel staat? Genoeg recente bouwkwaliteit besproken...
OK - wat fijn dat iedere post in dit topic over het onderwerp 'bouwkwaliteit' gaat, en ze allemaal recent zijn. Bedankt voor de feedback.

Verwijderd

Backspace-NL schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:17:
Kan iemand wat zeggen over de bouwkwaliteit van de BTO laptops recentelijk? Is dit goed? Kwaliteit in het algemeen? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop met enige grafische power (en het liefst dus Radeon HD 6990 based) - heb mijn oog laten vallen op een XBook 15CL37.
Wat is goed? Dit is een behoorlijk subjectieve vraag ;)
Zeker omdat wij ze verkopen maar ik denk dat je mag concluderen, zeker als je naar de foto's kijkt dat het systeem degelijk in elkaar zit.

Mocht dat nog niet genoeg vertrouwen opwekken kun je altijd nog op het Clevo nummer de internationale fora bezoeken. Maar tot nu toe hebben wij, op toch behoorlijk wat verkochte units, geen problemen gehad. Noch mechanisch (scharnieren bijv.) noch op gebied van techniek (te warme vga ofzo).

• Double-X-L
Backspace-NL schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:17:
Kan je niet helpen aan 15CL37 info.
De 17CL37 die ik hier heb zit goed en degelijk in elkaar.
Scharnieren zijn zwaar en degelijk, verwacht er geen problemen mee.
Aansluitingen zijn prima en zitten keurig recht t.o.v. het chassis.
Intern is het eveneens keurig, logisch en ook hier niks tegengekomen waar ik mij zorgen over maak.
Alles zit goed vast en ik ben geen 'slechte' bezuinigingen tegengekomen.

Vandaag of morgen verwacht ik een 17CL11 op te halen die ik uiteraard ook aan eenzelfde inspectie zal onderwerpen. Verwacht hier eind deze week een 'review/samenvatting' te plaatsen.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Backspace-NL schreef op maandag 26 september 2011 @ 09:41:
OK - wat fijn dat iedere post in dit topic over het onderwerp 'bouwkwaliteit' gaat, en ze allemaal recent zijn. Bedankt voor de feedback.
Je pakt de search rechtsboven, je tikt je typenummer in en hoppa je vind genoeg, niet zeuren, maar doen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Oké vandaag is mijn BTO 15CL37 binnengekomen en wanneer ik hem aanleg, hoor je de laptop booten, gaan alle lampjes aan die moeten aangaan, maar het scherm daarentegen blijft zwart. De klantendienst van BTO neemt niet op, en is waarschijnlijk al gesloten dus ik vraag of er hier suggesties zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:48:
Oké vandaag is mijn BTO 15CL37 binnengekomen en wanneer ik hem aanleg, hoor je de laptop booten, gaan alle lampjes aan die moeten aangaan, maar het scherm daarentegen blijft zwart. De klantendienst van BTO neemt niet op, en is waarschijnlijk al gesloten dus ik vraag of er hier suggesties zijn?
Zonder accu, aan netstroom proberen?

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-11 09:02

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:48:
Om half 6 sluiten wij inderdaad onze deuren, bel morgen even en vraag naar Stefan, dan kijken we even wat we voor je kunnen doen.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Verwijderd

Zal ik doen, aan netstroom proberen was ook mijn eerste gedacht, maar het werkt helaas niet. Morgen bel ik wel dan.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51

psyy138

blackbulls.nl

gisteren even een 3dmark vantage test gedaan met mijn 15cl35
zeer nette score van 5827 moet ik zeggen alleen mijn cpu werd opeens 95 graden op zijn max..
dit vind ik zeer veel of maakt dat niet uit want er kwam zeer warme lucht uit.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
95 graden lijkt me wat veel idd! Je zou toch zeggen dat met name de gpu zwaar wordt belast tijdens zo'n test.

Mijn 17cl37 met een Radeon 6970m heeft de afgelopen 2 dagen ter reparatie bij BTO gestaan omdat ie te warm werd. Als ik Windows opstartte en hem verder liet idlen liep de gpu temperatuur al snel op van +- 42 graden naar 53 ish graden. Tijdens het gamen piekte de temperatuur soms op 103-104 graden! De cpu temperaturen waren bij mij overigens prima.
Als andere 17cl37 (Clevo p170hm) bezitters met dezelfde gpu dit lezen: ik ben zeer benieuwd naar jullie temperatuurwaarden tijdens heavy load.

Er blijkt nu dat het apparaat al teveel stof had verzameld! BTO heeft de boel van binnen schoongemaakt en de koelpasta vervangen. Hardwarematig niets aangetroffen verder. Ik heb hem sinds 11 juli (intensief) in gebruik, maar toch best snel voor een RMA!
Ik ga de komende tijd iig goed die temperaturen in de gaten houden. En wekelijks even de stofzuiger op de ventilatie van de gpu zetten. :) De komende dagen ga ik het beestje onder het genot van de BF3 beta maar even grondig uittesten!

[ Voor 93% gewijzigd door Arrahant op 27-09-2011 16:11 ]

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

• Double-X-L
Arrahant schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:49:

Ik ga de komende tijd iig goed die temperaturen in de gaten houden. En wekelijks even de stofzuiger op de ventilatie van de gpu zetten. :) De komende dagen ga ik het beestje onder het genot van de BF3 beta maar even grondig uittesten!
Let je wel op dat je de fan niet over de zeik helpt.
Een stofzuiger erop zetten kan een toerental genereren op de fan die helemaal niet prettig zijn ;)
Of je stofzuiger terug schroeven of met beleid en dus niet full power erop zetten.

Je zou ook zo nu en dan eens de FN+1 modus kunnen gebruiken om hem vol te laten blazen.
Had je tijdens die hoge temperaturen wel een voluit draaiende GPU fan?

Ik zal morgen eens zien wat mijn 17CL37 / 6990m qua temps doet op Metro 2033.
Heb nog heel weinig games gedaan door drukte en mooi weer ;)

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51

psyy138

blackbulls.nl

Arrahant schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:49:
95 graden lijkt me wat veel idd! Je zou toch zeggen dat met name de gpu zwaar wordt belast tijdens zo'n test.

Mijn 17cl37 met een Radeon 6970m heeft de afgelopen 2 dagen ter reparatie bij BTO gestaan omdat ie te warm werd. Als ik Windows opstartte en hem verder liet idlen liep de gpu temperatuur al snel op van +- 42 graden naar 53 ish graden. Tijdens het gamen piekte de temperatuur soms op 103-104 graden! De cpu temperaturen waren bij mij overigens prima.
Als andere 17cl37 (Clevo p170hm) bezitters met dezelfde gpu dit lezen: ik ben zeer benieuwd naar jullie temperatuurwaarden tijdens heavy load.

Er blijkt nu dat het apparaat al teveel stof had verzameld! BTO heeft de boel van binnen schoongemaakt en de koelpasta vervangen. Hardwarematig niets aangetroffen verder. Ik heb hem sinds 11 juli (intensief) in gebruik, maar toch best snel voor een RMA!
het rare is dat ik de laptop net een week heb en de gpu die word nog niet zo warm ( 70 ~80 ofzo )
maar ik hoor of ik zie het vanzelf wel als het niet meer goed is :)

O.R.C. Black Bulls Rugby

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

anc

Zo na veel lezen hier en uitgebreidde, tevens zeer prettige, mailwisseling met Roberto van notebooktotaal.nl heb ik vandaag de bestelling gedaan voor een zakelijke/game laptop.
SQL en VMware werkzaamheden en daarnaast de mogelijkheid om voorlopig vooruit te kunnen met games zoals SWTOR en Diablo3, zal dit de vervanging worden van mijn macbook en veelste-grote desktop.

X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD & Blu-Ray brander
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb S-ATA 3 Corsair P3 (Marvell controler)
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

• Double-X-L
Vaak verzocht en lang verwacht maar hij is er nu dan toch.

De caddy is los te bestellen en gaat morgen al in mijn 17CL37 komen.
Niet echt goedkoop maar wel een uitstekende aanvulling.

http://www.notebooktotaal...7ef7fe3086a500096cc32c78a
http://www.bto.eu/html/op...ayPartnerID=1&PartnerID=1

Voor de 15" mensen is dit bijna een must.
Ik ga gewoon mans doen met 3 SSD's en ohja heb het ook gewoon nodig ;)
DVD gaat via mijn NAS dus verlies geen functies met deze optie :)

Zal later de inbouwervaring delen hier.

• Turrycan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-10 09:02
Voor 14 dollar heb je de caddy via ebay
bv
http://www.ebay.com/itm/w...geName=ADME:X:AAQ:US:1123

In vergelijking met 40 euro zou ik zeggen.....doen

• Double-X-L
Turrycan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 20:38:
bv

Moet je alleen wel ff zin hebben in 'mogelijk' 4 tot 6 weken levertijd.
Iemand ervaring hierin of dit inderdaad actuele levertijden zijn?

• MarkPijnenburg1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-11 09:36
Beste tweakers,

Ik heb een aantal weken geleden een 15CL35 gekocht voor mijn ICT opleiding.
Nu probeer ik een 64-bit OS te installeren in VMware, maar ik krijg een foutmelding dat de VT optie niet is enabled. Nu heb ik wat gegoogled, en zag dat je het kon veranderen in de BIOS. Maar de bios van de 15CL35 is minimaal. Ik kan nergens een VT optie vinden in de BIOS. Is daar een oplossing voor? Ik zou het graag willen weten. Alvast bedankt.

Verwijderd

De optie staat niet in het bios. Al geloof ik dat er enkele weken terug een bios update is uitgebracht die dat oplost.

AFAIK staat de optie trouwens standaard aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2011 21:28 ]

• MarkPijnenburg1
Ik heb met wat tools van Intel gekeken, en mijn laptop ondersteund het wel, maar is niet geactiveerd.
Is een BIOS makkelijk te updaten, of is dit een ingrijpende actie voor een PC?

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
MarkPijnenburg1 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:33:
Ik heb met wat tools van Intel gekeken, en mijn laptop ondersteund het wel, maar is niet geactiveerd.
Als je er zelf geen ervaring mee hebt, zou ik bij je leverancier navragen of zij het als een stukje service voor je willen doen. Het is geen rocket science, maar zeker ook niet zonder risico's.

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:28:
AFAIK staat de optie trouwens standaard aan?
Voor zover ik weet niet. Bij mijn vorige laptop stond dit ook niet standaard aan (Alienware M15x) en bij medestudenten stond het ook niet standaard aan.

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
juniordiscart schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:22:
[...]

Voor zover ik weet niet. Bij mijn vorige laptop stond dit ook niet standaard aan (Alienware M15x) en bij medestudenten stond het ook niet standaard aan.
De nieuwere BTO/Clevo BIOS heeft het dus inderdaad wel standaard aan staan (en geen mogelijkheid om het uit te zetten).

• Double-X-L
MarkPijnenburg1 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:33:
Je kunt er gewoon mee ophouden aangezien je CPU het hoogstwaarschijnlijk niet ondersteunt.
Ik neem aan dat je er een 2630QM in hebt zitten?

Intel® vPro Technology No
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) No
Intel® Trusted Execution Technology No

http://ark.intel.com/compare/50067,52219

Vanaf de 2720QM heb je die opties wel

Verwijderd

VT-x wordt wel ondersteund. VT-d is semi-nutteloos in een laptop, daar bestaat ook een handige vuistregel voor: als je niet weet wat VT-d precies inhoud ga je het niet gebruiken.

VT-x heb je nodig om bijvoorbeeld een 64-bit VM te draaien op een machine met een 32-bit OS. Het versnelt het virtualisatieproces ook flink. Zelfs de i3-2310m heeft VT-x. Dat was de vorige generatie wel anders: toen moest je een i5-520m of P8xxx of hoger kopen om dat te krijgen.

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:28:
VT-x wordt wel ondersteund. VT-d is semi-nutteloos in een laptop, daar bestaat ook een handige vuistregel voor: als je niet weet wat VT-d precies inhoud ga je het niet gebruiken.

VT-x heb je nodig om bijvoorbeeld een 64-bit VM te draaien op een machine met een 32-bit OS. Het versnelt het virtualisatieproces ook flink. Zelfs de i3-2310m heeft VT-x. Dat was de vorige generatie wel anders: toen moest je een i5-520m of P8xxx of hoger kopen om dat te krijgen.
Ik heb van die hele Virtual techniek geen kaas gegeten dus mocht ik ernaast zitten dan kun je eerdere post als niet geschreven beschouwen. Dacht dat dergelijke opties pas vanaf 2720 beschikbaar waren, maar niet allemaal dus.

Thnx for the info Dark ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 28-09-2011 02:42 ]

• MarkPijnenburg1
Double-X-L schreef op woensdag 28 september 2011 @ 00:24:
[...]

Je kunt er gewoon mee ophouden aangezien je CPU het hoogstwaarschijnlijk niet ondersteunt.
Ik neem aan dat je er een 2630QM in hebt zitten?

Intel® vPro Technology No
Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) No
Intel® Trusted Execution Technology No

http://ark.intel.com/compare/50067,52219

Vanaf de 2720QM heb je die opties wel
Mijn laptop heeft ook de 2720QM :)

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 16:40
De meeste vragen heb ik zelf al kunnen oplossen maar toch nog even iets wat ik zelf niet direct gevonden heb. Het zou dus gaan om de 17CL36.

Naast spelletjes moet die vooral dienen als werkpaard voor 3D Studio Max voor een student. Nu heb ik al gevonden dat de GTX-560M daar de beter keuze is boven de Radeon door het ganse CUDA-gebeuren. Maar qua schijven en geheugen ben ik er nog niet helemaal uit.

De systeemschijf zou dus een Intel SSD worden maar wat is aan te raden als data schijf? Is, in geval van veel redering en zo, zo'n hybride schijf aan te raden of maakt dat eigenlijk geen verschil uit.
Weer in het geval van het 3D werk, maakt 8GB of 12GB of nog meer, iets uit? Mijn idee was altijd dat, behalve als je begint met virtualisatie, meer dan 4GB ram eigenlijk beetje overbodig is. Misschien 8GB voor de zekerheid maar meer dan dat is geld weg gegooid.

Het aantal USB poorten. Op de site van BTO zelf staat dat 2x USB 3.0 en 2x USB 2.0 terwijl op de site van notebooktotaal enkel de 2 USB 3.0 poorten vermeld staan. Zitter er 4 USB poorten (2x 3.0 & 2x 2.0) op of 2 USB poorten (2x 3.0 die ook kunnen dienen als 2.0)?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Verwijderd

- 8Gb is standaard dus minder zou ik sowieso niet willen.
- Intel 510 serie SSD + een normale 750Gb datadisk. Beter kan het niet.
De hybrid is compleet nutteloos als 2e schijf.
- Bij grote modellen kan 12Gb een edge hebben over 8Gb maar een snelle (en goede) SSD kan dat deels counteren.
- Er zitten 4 USB poorten op. 2x USB 2.0 en 2x USB 3.0 backwards compatible (maar het advies is usb 2.0 devices op de usb 2.0 poorten te laten lopen)

Bedankt trouwens voor de opmerking. Ik zal het direct even aanpassen, het is inderdaad onduidelijk zoals het er nu staat.

• Kenhas
En ik zie dat het ondertussen al aangepast is. Sneller kan het niet echt ;)

Het is nu niet dat ik minder dan 8GB zou nemen. Als het er toch in zit, waarom niet. De toekomstige gebruiker had zijn oog laten vallen op een Asus notebook die 12GB ram aan boord had. Nu wil die persé 12GB ram terwijl ik dit beetje overbodig vind. Scheelt toch een 50 euro wat voor een student wel mooi meegenomen is.

Andere denkpiste qua harde schijven was een hybride schijf als systeemschijf te nemen. Maar dat zal waarschijnlijk ook wel de nodige gevolgen hebben voor de prestaties. Maar heeft het grote gevolgen voor het werken zelf? Bevoorbeeld bij het werken zelf met die 3d software. Zal een bepaalde bewerking sneller gebeuren met een SSD dan met een hybride of "normale" harde schijf?

Verwijderd

Het laden van zaken zal sneller zijn met de SSD.
Als je echter dan toch 12Gb hebt zal het meeste wel vanuit het RAM gebeuren en dus de 3D software niet sneller op trager lopen.

Wel zal de notebook in z'n geheel minder snel aanvoelen. een SSD is een betere (voelbare) performance boost dan bijna ieder andere upgrade juist omdat de HDD het traagste component in een PC is.

Maar... om kosten te besparen helemaal geen verkeerde keuze hoor ;)

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:26
Zojuist de 15P35 besteld bij notebooktotaal, ging alleen even iets mis bij de iDeal afhandeling, geld wel afgeschreven maar de bestelling verder niet verwerkt.
Even gebeld en dit kunnen oplossen door de bestelling opnieuw te doen en dan vooruitbetalen te kiezen, gaan zij de betaling zelf wel koppelen.

Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke laptop en wat de 80 gig SSD gaat brengen...

Verwijderd

Jammer dat men bij BTO zelf niet op de hoogte was dat SLI niet te testen is met batterij, dit kan namelijk niet bij deze machine zoals een aantal zaken meer niet waar ze nog niet van op de hoogte waren..
Wat verder jammer is bij deze notebook dat ook nog een reboot vereist is als je schakelt tussen enable of disable SLI.
BTO_USER schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:48:
Zojuist hebben we de opvolger van de BTO X•BOOK 18C3L33 (X8100) online gezet. Deze 18 inch Performance Laptop is op basis van de P180HM barebone van Clevo (met een NVIDIA GTX560 in SLi) en gaat BTO X•BOOK 18CL36-GTX560 SLi heten.

De 18 inch is een tijdje weggeweest, helaas zou dit nieuwe model reeds begin juli komen maar dat werd 2 maandjes uitegsteld.

Vanaf eind AUG dus verkrijgbaar.

Features:
3x DIMM Slot (wij vullen deze reeds met 12GB standaard BTO RAM)
3x HDD bay intern met RAID support (1x 500GB-7200 standaard)
Firewire, PC Express slot, DVI + HDMI, Fingerprint, 6xUSB (2x 3.0 - 4x 2.0)...rest zie site

Battery test Clevo.
Met run down test, GTX560M SLi de-activated, 200 minuten. Wij zullen tzt de Rundown doen met SLi enabled.

Foto's + detailed specs klik op de buttons op de site.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 17:43 ]

Verwijderd

Vandaad deze 15C36 binnengekregen. Alternate heeft BTO weggehaald en er Alternate bovenop geplakt, hoewel dit in de afbeelding niet getoond werd :(

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/p/pl6vzn43.jpg
Vind ik best wel jammer. Enig idee van hoe ik er vanaf geraak?

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

bv

Klopt, zo zijn we ook begonnen en er is veel kwaliteitsverschil. Voor ons vielen er 2 van de 3 al af omdat de Bezel niet goed vast kon of de connector nogal gammel was.Check dit even aan de hand van goede foto's als blijft het lastig te beoordelen. We hebben uiteindelijk gekozen voor de originele van Clevo.

Wij zaten er enerzijds dus ook niet op de te wachten maargoed, er is vraag naar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 21:24 ]

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:46:
Jammer dat men bij BTO zelf niet op de hoogte was dat SLI niet te testen is met batterij, dit kan namelijk niet bij deze machine zoals een aantal zaken meer niet waar ze nog niet van op de hoogte waren..
Wat verder jammer is bij deze notebook dat ook nog een reboot vereist is als je schakelt tussen enable of disable SLI.

[...]
Ik (en meerdere mensen met mij hier) zou er zelf al op komen dat je geen 250+ Watt uit een accu wil/kan trekken. Daarmee is het testen op de accu dus ook vrij overbodig.
Wat wil je bevestigd hebben met een dergelijke test, dat je 10 minuten in SLI kunt gamen op de accu?
Het is je eerste post maar een regelrechte flame als dit gaat nergens over.

Een reboot voor SLI aan of uit heeft wellicht als voordeel dat ie 1 kaart helemaal dood maakt.
Das een accu besparing die ik de reboot prima vind rechtvaardigen.
Weet jij waarom die reboot nodig is of is ook dit gewoon ongenuanceerde kritiek?

Jouw post komt op mij over als een persoonlijke aanval op de mensen van BTO zonder dat je zelf uberhaupt een dergelijke laptop hebt. Ik denk dat ik ook al weet wie hier achter zit maar laten we daar maar niet over verder gaan. Laat ik het zo zeggen, ik zou mijzelf gewoon op eigen kracht profileren.

Heb hier nu 2 BTO's staan en beide zijn uitstekende machines die prima gaan doen waarvoor ze gekomen zijn.

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
bv

Ik heb voor 15 dollar al enige tijd geleden deze ( als ik het me goed herinner) gehaald voor mijn 17CL37.

http://cgi.ebay.com.sg/ws...DSearch%2BStore%26fvi%3D1

Deze past prima en met het frontje van mijn dvd brander erop sluit hij naadloos op de behuizing aan.
Het frontje van deze caddy heb ik dan weer gebruikt op een usb bracket van 8 euro waarmee de originele dvd brander nu dus een exterme usb versie is geworden.

Ik had deze bestelling binnen een week in huis.

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 18:16:
Vandaad deze 15C36 binnengekregen. Alternate heeft BTO weggehaald en er Alternate bovenop geplakt, hoewel dit in de afbeelding niet getoond werd :(

Vind ik best wel jammer. Enig idee van hoe ik er vanaf geraak?
Is wel jammer, maar er staat toch duidelijk onder de plaatjes:
afbeelding kan van het origineel afwijken.
Alternate haalt de foto's ook maar gewoon van de fabrikant.

Uiteraard was het netter als het erbij had gestaan.

Ik heb de 17CL36 bij Alternate gehaald, en ondanks dat ik zeer tevreden met de laptop ben, haal ik de volgende niet meer bij Alternate, maar via BTO (voor dat ik hem kocht wist ik nog niet dat het een BTO laptop was) zelf. Dan kan ik hem ook nog helemaal aanpassen naar mijn wens. Tevens lijkt me de garantie ook makkelijker gaan. Neem aan de als hij kapot is, dat Alternate hem ook gewoon naar BTO opstuurt.

Daar komt ook nog bij dat ik bij de aanschaf duidelijk heb gevraagd of er een 2e harddisk in past. Hierop antwoordde hij dat dit niet mogelijk was, waardoor een ik externe usb icy box heb besteld. Later kwam ik erachter dat er gewoon een 2e harde schijf bij past, als je onder de dvd-brander kijkt.

[ Voor 2% gewijzigd door Guiding op 28-09-2011 21:28 . Reden: spelfout ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:46:

[...]
Ja, we hebben deze machines binnengekregen en vrijwel meteen uitgeleverd toen ze binnen kwamen. De levertijd was inmiddels al met meer dan een maand uitgesteld door Clevo. Waar het op neer komt is het volgende, dit heeft Double XL ook al verwoord zo te zien. Het vermogen van 2 videokaarten kan alleen door de externe voeding geleverd worden. In een extreem geval, wanneer beide GPU's voor 100% belast worden en de CPU (max 55W - i7-2920 / i7-2960) ook (denk ook even aan 3 harddisks theoretisch) dan is dit teveel voor een laptop accu. Hiervoor moet de externe adapter aangesloten zijn. Het is een beveiliging van het systeem, anders zou je notebook uitvallen vanwege te weinig power.

Dat van die SLi reboot klopt ook. Je zet inderdaad een videokaart helemaal uit of aan. Hoe het precies zit zal ik je besparen maar technisch is het lastig te realiseren om dit on-the-fly te doen.

Uiteraard staan wij open voor gegronde kritiek dus neem gerust contact met ons op bij vragen en/of opmerkingen.

Ik hoop dat je verder tevreden bent met je systeem.

• Double-X-L
BTO_USER schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:08:
[...]

In een extreem geval, wanneer beide GPU's voor 100% belast worden en de CPU (max 55W - i7-2920 / i7-2960) ook (denk ook even aan 3 harddisks theoretisch) dan is dit teveel voor een laptop accu. Hiervoor moet de externe adapter aangesloten zijn. Het is een beveiliging van het systeem, anders zou je notebook uitvallen vanwege te weinig power.
Dual GPU (2x75W), CPU (55W), 3HDD's (15W), 18" LCD (40W).
RAM, LED's, WiFi,en ander klein spul dan zit je onder full stress al snel op 270W.
Op de accu zou dat (volgens mij dan) 17,3 minuten zijn, doe dat een keer of 25 en je accu zal ermee ophouden.

Verwijderd

LCD 40W? Echt niet. Mijn 15.6 LCD verbruikt 6w op hoge helderheid, een 18.4" exemplaar komt niet boven de 10W uit tenzij de helderheid echt belachelijk hoog gaat. Zelfde geld voor de HDD's.

En ik had juist gehoord dat een accu in principe een oneindige stroom kan leveren. Alle laptops tot nu toe die throttle problemen hebben op de adapter hebben dit niet op de accu. Ook de productreview: MSI GT683R-231NL review door Kid Jansen. Het staat er niet heel duidelijk in (zeg maar: niet), maar dat ding throttlet als een gek met furmark en prime95 op de adapter. Op de accu is dat geen enkel probleem. Hetzelfde geld voor elke andere laptop met een te krap bemeten adapter die ik tot nu toe ben tegengekomen.

• Kenhas
BTO is precies iets trager dan notebook totaal met antwoorden op mails ;)

Al paar keer gemaild met notebook totaal en altijd binnen het uur antwoord gehad. Heb BTO eergisteren een mail gestuurd op verkoop@.... en ben nog altijd geduldig aan het wachten op een antwoord (ondertussen al iets minder geduldig ;) )

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Ik heb Clevo net even gesproken en ze geven aan dat SLi kan werken op de batterij, om het verhaal nog even een nieuwe wending te geven. Hieronder het letterlijke antwoord van Clevo.

We have been testing P180HM run on GTX560M in SLi mode on battery with 3D mark was OK.
But we not suggest to run heavy game with SLI without AC adapter way.
Since, SLI is for performance improve, so user should use with AC mode in order to run heavy loading smoothly.

Wanneer een notebook aan de lader staat (en accu deels leeg) wordt deze ook warmer doordat het batterij laadcircuit ook warmte produceert ivm vele amperes die de battery in moeten (90Wh accu. Omdat de capaciteit van de voeding fixed 220WATT is en de temperatuur toeneemt

Theoretisch kan een batterij oneindige stroom leveren, zelfs z'n gehele lading eruit gooie binnen enkele seconden. Bij een auto wordt er zelfs gedurende enkele seconden tot honderden amperes geleverd (100A x 12Volt = 1200WATT).

In het geval van de 18CL36 kan dit tot 220WATT zijn, bij 11 Volt battery dus 20 Ampere. Hier kan het probleem zitten.

Clevo geeft in ieder geval aan dat 100% belasting in single GPU geen probleem is, in SLi GPU setting kan het een probleem opleveren.

• Double-X-L
BTO_USER schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:43:

Theoretisch kan een batterij oneindige stroom leveren, zelfs z'n gehele lading eruit gooie binnen enkele seconden. Bij een auto wordt er zelfs gedurende enkele seconden tot honderden amperes geleverd (100A x 12Volt = 1200WATT).

In het geval van de 18CL36 kan dit tot 220WATT zijn, bij 11 Volt battery dus 20 Ampere. Hier kan het probleem zitten.

Clevo geeft in ieder geval aan dat 100% belasting in single GPU geen probleem is, in SLi GPU setting kan het een probleem opleveren.
Het probleem is dat de afname in prestaties/capaciteit groter wordt met de toename in warmte ontwikkeling.
Ga je de accu snoeihard leeg trekken dan gaat dat gepaard met een aanzienlijke warmte ontwikkeling.
Een auto accu moet geschikt zijn voor hoge start stromen zodoende is de lood accu heel lang favoriet gebleven, een laptop accu is op endurance en formaat ontwikkeld.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:37:
LCD 40W? Echt niet. Mijn 15.6 LCD verbruikt 6w op hoge helderheid, een 18.4" exemplaar komt niet boven de 10W uit tenzij de helderheid echt belachelijk hoog gaat. Zelfde geld voor de HDD's.
De LCD was een grove gok en met de led backlights zou het inderdaad een stuk minder kunnen.
Ik zou daarvan weleens een meting willen zien.
3 HDD's zijn met 5W per stuk lijkt me wel een prima schatting.

Verwijderd

Pak een willekeurig datasheet en controleer het: [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Ik ging er trouwens vanuit dat het notebookHDD's zijn. Dat is toch zo?

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:37:
Pak een willekeurig datasheet en controleer het: [Oproep] Screenies MonitorAssetManager voor panelDB laptops

Ik ging er trouwens vanuit dat het notebookHDD's zijn. Dat is toch zo?
Ja het gaat om notebook LCD's.
Met die tool kom je toch niet achter de verbruikswaarden van panelen?

Verwijderd

Het verbruik staat in het datasheet ;) meestal.

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-02 23:50
Kunnen jullie een inschatting geven wanneer er BTO's te krijgen zijn met Crucial M4 256GB ssds?

[ Voor 1% gewijzigd door SkyKnife op 29-09-2011 14:32 . Reden: de grote van de M4 disk is 256 en niet 250 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Op dit moment zijn we bezig met Micron (=Crucial moederbedrijf) voor de 256GB en 512GB, deze hebben alleen wat levertijd. Hierna gaan we testen en mogelijk toevoegen aan ons assortiment.

[ Voor 7% gewijzigd door BTO_USER op 29-09-2011 15:29 ]

Verwijderd

Laten we het houden bij een ongelukkige start. Wellicht uit lichte frustratie wat niet de weg is om die hier te uiten. Inmiddels contact gehad met Remco (eigenaar BTO). Een erg goed gesprek gehad met uiteindelijke conclusie dat ik wel tevreden ben met gekochte notebook. Puntjes waar ik over viel kan ik uiteindelijk wel begrijpen en mee leven. Zal over een tijdje mijn ervaringen met de notebook posten op een nette manier.
Overigens ook geweldig dat BTO openstaat voor kritische opmerkingen. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 16:23 ]

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:02:
Laten we het houden bij een ongelukkige start. Wellicht uit lichte frustratie wat niet de weg is om die hier te uiten. Inmiddels contact gehad met Remco (eigenaar BTO). Een erg goed gesprek gehad met uiteindelijke conclusie dat ik wel tevreden ben met gekochte notebook. Puntjes waar ik over viel kan ik uiteindelijk wel begrijpen en mee leven. Zal over een tijdje mijn ervaringen met de notebook posten op een nette manier.
Overigens ook geweldig dat BTO openstaat voor kritische opmerkingen. _/-\o_
Goed om te horen en uiteraard zien we de review hier graag tegemoet :)
Of die nou positief,negatief of ergens tussenin zit is'uiteraard helemaal aan jou.
En bij deze dan ook, van harte welkom hier ;)

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:23
SkyKnife schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:48:
Kunnen jullie een inschatting geven wanneer er BTO's te krijgen zijn met Crucial M4 256GB ssds?
Hier alvast een review van de Crucial M4: http://nl.hardware.info/r...-128gb--256-gb-ssd-review

Verwijderd

Een slechte review als je het mij vraagt. Aan een setje benhmarks wat ontworpen is voor harde schijven kun je nooit reallistisch de real-world prestaties afleveren. In de benchmarks doet de vertex3 het erg goed en de kingston V+100 erg slecht, in de praktijk is er nauwelijks verschil.

• desalniettemin
Het zegt mij allemaal niets, maar misschien heeft een ander er wel wat aan ;)

• Guiding
  • Laatst online: 13-11 14:44
Dat geldt toch zo'n beetje voor alle bestaande reviews / benchmarks.

Real life situations zijn heel persoonlijk en verschillen per pc. De combinatie van hardware, type controller enz.

Dit geeft in ieder geval een globaal beeld.

Daarbij moet ik wel zeggen, heb ik de ballen verstand van harde schijven. Ik weet dat mijn oude 160GB Intel X25 SSD Sata300 snel is. Maar de nieuwere en op papier snellere Agility 3 Sata600 in mijn laptop, voelt toch langzamer aan (haalt in de laptop ook niet de opgegeven waarden).

Verwijderd

Toevallig is de X25-m inderdaad sneller dan de agility 3... De beloofde specs van de laatste worden bij lange na niet gehaald, alleen daarom zou ik hem al afraden.

Verwijderd

Plus dat hij nog een "slechte" controller heeft. (Sandforce met asynchroon flashgeheugen)
Heb zelf ook nog een X25M in m'n laptopzitten. Ben heel blij met de SSD.

Nu heeft BTO ook wel hele mooie alternatieven zoals de P3 SSD (toppertje op dit moment) en sinds gister de Crucial M4. Ooit had OCZ met de oude Vertex serie's een mooie product. Nu zijn ze voorbij gestreefd door anderen.

Volgende ronde nieuwe kansen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 23:03 ]

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
voor crucial m4 check ook
http://www.anandtech.com/...m4-micron-c400-ssd-review

daar komen de nadelen ook aan bod, maar heb hem zelf toch nog besteld

gebruikt ook voor het eerst een zelfgemaakte "benchmark" voor meer every day load te simuleren.

1) The MOASB, officially called AnandTech Storage Bench 2011—Heavy Workload, mainly focuses on the times when your I/O activity is the highest. There is a lot of downloading and application installing that happens during the course of this test. My thinking was that it's during application installs, file copies, downloading and multitasking with all of this that you can really notice performance differences between drives.

2) I tried to cover as many bases as possible with the software I incorporated into this test. There's a lot of photo editing in Photoshop, HTML editing in Dreamweaver, web browsing, game playing/level loading (Starcraft II & WoW are both a part of the test) as well as general use stuff (application installing, virus scanning). I included a large amount of email downloading, document creation and editing as well. To top it all off I even use Visual Studio 2008 to build Chromium during the test.

[ Voor 3% gewijzigd door Gotjee op 29-09-2011 23:08 ]

Verwijderd

Ik vind hem persoonlijk niet repressatief. Ik vind deze op dit moment beter:
http://techreport.com/articles.x/21672/11
http://techreport.com/articles.x/21672/7

De M4 wint 3x dik van de vertex 3 met file copy, en verliest 2x iets harder. Hij boot 10% sneller, en laad games 8% en 2% trager dan de vertex 3. De compile benchmark reken ik niet mee.
Je kan redelijk concluderen dat de vertex 3 en M4 even snel zijn. Echter:

De Vertex 3 is duurder.
De vertex 3 heeft de bekende vermeende onbetrouwbaarheid.

Geen reden om die te kiezen als het het mij vraagt: de M4, en als je echt niet gelooft dat sandforce onbetrouwbaar is, de agility 3. De vertex 3 maakt zijn hoge prijs in welke bocht dan ook niet waar.

• Kamiii
  • Laatst online: 18-11-2020
Hey allemaal,

Na 3.5 jaar is het tijd voor een nieuwe goede laptop, en mijn oog is gevallen op de BTO's.
Met name de P•BOOK 17CL35-GT555 QUAD en de P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD.
Het moet een stevige laptop worden voor software development en om te gamen etc. Budget 1000,-
Waar ik momenteel met mijn huidige laptop gek van wordt is dat het mijn kamer verbouwt in een sauna als ik aan het gamen ben of internetten al.
Zijn deze laptops goed gekoeld en maken ze enorm veel lawaai?

Dit is mijn huidige configuratie op de laptops( de niet aanpasbare weggehaald)
NON-Glare + Protector (15 inch) NON Glare + Screen protector optioneel € 0
Batterij 15CL35 - 17CL35 Standaard batterij, 11.1Volt - 4400mA - 48.8Wh (hogere capaciteit optioneel) € 0

Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) - NIEUW!! € 0
Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst) € 6 *
4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 1) € 24 *
4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 2) € 24 *
4GB SSD + 500GB HDD 7200 rpm(Max MB/s 120 lezen / 110 schrijven) € 25

8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK) € 0
Optische disk USB Externe optische disk optioneel € 0
DVD-Software DVD Software optioneel € 0
Wireless + Bluetooth Combo BTO® Wireless, Single Band BGN (2.4GHz), 150MB + Bluetooth combinatiekaart € 0

Microsoft Office (OEM) Microsoft Office Optioneel € 0
Besturingssysteem Besturingsysteem Optioneel - Windows optioneel € 0
Garantie 2 jaar carry in garantie € 0
Externe Harddisk Externe mini harddisk USB 3.0 / 2.0 optioneel € 0
PIXEL Garantie HD+ / FULL-HD Pixel warranty optional € 0

AKTIE GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro
Waar ik nog niet uit ben is of ik nu de 15 of 17 inch moet nemen, ik kan niet echt wijzer worden wat het verschil is tussen de 2 afgezien de grootte en de prijs. Raar dat de 15 inch duurder is of zie ik dat verkeerd.
En ik heb geen verstand van de wireless + bluetooth opties, welke kan ik hiervoor het beste nemen? Ik download nogal wat :P

kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:10

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Kenhas schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:22:
BTO is precies iets trager dan notebook totaal met antwoorden op mails ;)

Al paar keer gemaild met notebook totaal en altijd binnen het uur antwoord gehad. Heb BTO eergisteren een mail gestuurd op verkoop@.... en ben nog altijd geduldig aan het wachten op een antwoord (ondertussen al iets minder geduldig ;) )
Ik denk dat je dan een beetje pech hebt gehad deze keer! :)
Alle keren dat ik contact heb gehad met BTO (zowel verkoop als technische assistentie) reageerden ze altijd binnen enkele uren. Wat in mijn ogen heel snel is, dat Notebook Totaal binnen het uur reageert is natuurlijk fantastisch, maar de reactietijd van BTO is ook nog steeds ver boven gemiddeld vergeleken met de meeste bedrijven.

• Double-X-L
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 00:10:
Hey allemaal,

Waar ik nog niet uit ben is of ik nu de 15 of 17 inch moet nemen, ik kan niet echt wijzer worden wat het verschil is tussen de 2 afgezien de grootte en de prijs. Raar dat de 15 inch duurder is of zie ik dat verkeerd.
En ik heb geen verstand van de wireless + bluetooth opties, welke kan ik hiervoor het beste nemen? Ik download nogal wat :P

kunnen jullie mij helpen?
Alvast bedankt
Antwoord is voor 1000,- momenteel eigenlijk heel simpel, de GTX560 met 95% gamut scherm:

http://www.notebooktotaal...74692995a423f703c5a12a4b0

In de P150HM behuizing met gescheiden koeling voor CPU en VGA.
Geheugen gewoon op 1333 houden, 1600 wordt pas ondersteund vanaf de 2720QM CPU.
Wifi zou een 300Mbps variant (6230 met BT of 6300 zonder BT) moeten worden als je afhankelijk bent van draadloos.

Verwijderd

Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:34:
[...]

Antwoord is voor 1000,- momenteel eigenlijk heel simpel, de GTX560 met 95% gamut scherm:
Alleen als je meer waarde hecht aan performance dan accuduur.

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 08:09:
[...]

Alleen als je meer waarde hecht aan performance dan accuduur.
True, je mist dan naast de wat zwaardere accu ook Optimus.
Aan de andere kant is dat inherent aan een zwaardere VGA in een laptop.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Zo, vorige week ook maar de knoop doorgehakt en de 35CL37 besteld met vanalles en nog wat. Enige wat jammer is, is dat ik vorige week maandagavond een mail kreeg met als antwoord op mijn vraag hoe lang de levertijd is, dat dit ongeveer 3 dagen zou zijn. Zelfde avond nog besteld, dinsdag de (spoed)overboeking gedaan, maar de levertijd staat helaas op 5 oktober - iets langer dan 3 dagen dus.

We wachten af :)

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:34:
[...]

http://www.notebooktotaal...74692995a423f703c5a12a4b0

In de P150HM behuizing met gescheiden koeling voor CPU en VGA.
Geheugen gewoon op 1333 houden, 1600 wordt pas ondersteund vanaf de 2720QM CPU.
Wifi zou een 300Mbps variant (6230 met BT of 6300 zonder BT) moeten worden als je afhankelijk bent van draadloos.
Hmm, lastig, de videokaart is duidelijk beter, maar in die aanbieding is de processor ook wat minder.
Je zegt dat de behuizing gescheiden koeling heeft, dan neem ik aan die andere niet. Wat dat betreft is de P15HM geschikter qua behuizing.

Ik zit altijd op wifi, nooit kabeltje op mijn laptop voor internet. Miss moet ik maar 1300 neerleggen voor de bto 15CL38 met hybrid hardeschijf en betere wifi kaart.

De 15CL37 heeft een ATI HD6990, deze is dan toch weer stuk beter dan de GTX 560?

Lastig...

edit, ik kan ook niet echt vinden wat het verschil is tussen carry-in en pick up and return garantie

[ Voor 7% gewijzigd door Kamiii op 30-09-2011 11:46 ]

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

ReCreator schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:23:
Vandaag in overleg met Notebook Totaal, het volgende besteld:

BTO15CL37 met ATI 6990M
95% gamut non-glare scherm
Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache)
500Gb 7200rpm ipv DVD drive
2x 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
120Gb Intel SSD
Intel Wireless-N 130

Ik ben erg benieuwd naar het gamut scherm en de SSD performance :)
Ben in elk geval al erg tevreden over het advies dat ik gekregen heb :)
Ik kreeg zojuist een melding van het thuisfront dat de laptop is aangekomen! Duurde wat langer dan gehoopt i.v.m. de 95% gamut schermen. Maar geduld is een schone zaak. Bedankt Roberto voor het na-bellen van de week! :)

Vanavond testen, en ik laat mijn bevindingen uiteraard weten!

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Double-X-L
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:36:
[...]

Hmm, lastig, de videokaart is duidelijk beter, maar in die aanbieding is de processor ook wat minder.
Je zegt dat de behuizing gescheiden koeling heeft, dan neem ik aan die andere niet. Wat dat betreft is de P15HM geschikter qua behuizing.

Ik zit altijd op wifi, nooit kabeltje op mijn laptop voor internet. Miss moet ik maar 1300 neerleggen voor de bto 15CL38 met hybrid hardeschijf en betere wifi kaart.

De 15CL37 heeft een ATI HD6990, deze is dan toch weer stuk beter dan de GTX 560?

Lastig...

edit, ik kan ook niet echt vinden wat het verschil is tussen carry-in en pick up and return garantie
De processor is (volgens mij) onderhevig geweest aan een aanpassing.
Ik herinner mij ook in deze een 2670QM te gelezen te hebben.

- De P150HM is de 15" variant van de 17" P170HM die ik hier heb.
Deze zijn nagenoeg gelijk behalve dat hij dus iets smaller is.
De koelinstallaties zijn (zover ik kon zien) exact gelijk.

- Hoe kom jij op 1300,- dan?

- De 6990m is ongeveer 2x zo krachtig als de GTX560m.
Blijft de vraag of je voor je SW dev. NV CUDA kunt gebruiken?

Carry-in is zelf brengen.
Pick up and return is afhalen en bezorgen aan huis.

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:59:
[...]

De processor is (volgens mij) onderhevig geweest aan een aanpassing.
Ik herinner mij ook in deze een 2670QM te gelezen te hebben.

- De P150HM is de 15" variant van de 17" P170HM die ik hier heb.
Deze zijn nagenoeg gelijk behalve dat hij dus iets smaller is.
De koelinstallaties zijn (zover ik kon zien) exact gelijk.

- Hoe kom jij op 1300,- dan?

- De 6990m is ongeveer 2x zo krachtig als de GTX560m.
Blijft de vraag of je voor je SW dev. NV CUDA kunt gebruiken?

Carry-in is zelf brengen.
Pick up and return is afhalen en bezorgen aan huis.
Het verschil met de p150hm en de P•BOOK 15CL35 bedoelde ik.

Bij laptopplus kom ik met de 15CL38 op € 1.255,74
En de 15CL37 op € 1.385,57
Het verschil zit in de videokaart tussen deze 2, als jij zegt dat de 6990m 2x zo goed is als de gtx560m dan ga ik daarvoor nog wel een maand wachten zodat ik het geld ervoor heb, geld voor bijde maar goed.

• Double-X-L
Bij laptopplus hebben ze de aanbieding niet met de 15CL38.

http://www.notebooktotaal...1fd7d38f0e95cbe878799d652

Dan ben je een stuk goedkoper uit ;)

De 15CL35 heeft 1 dubbel koellichaam (CPU+GPU) met een enkele fan.
Zoals dit bij de meeste laptops gebruikelijk is.

Voor 15" hebben de 15CL37 en 38 en voor 17" de 17CL36 / 37 / 38 de beste koeleigenschappen.
Dit omdat de P150HM en P170HM behuizingen voor de GPU links en CPU rechts een eigen koelblok en fan hebben. IMHO liever 2 onafhankelijke koelers met low rpm fans als 1 hoge rpm fan.

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:39:
Bij laptopplus hebben ze de aanbieding niet met de 15CL38.

http://www.notebooktotaal...1fd7d38f0e95cbe878799d652

Dan ben je een stuk goedkoper uit ;)

De 15CL35 heeft 1 dubbel koellichaam (CPU+GPU) met een enkele fan.
Zoals dit bij de meeste laptops gebruikelijk is.

Voor 15" hebben de 15CL37 en 38 en voor 17" de 17CL36 / 37 / 38 de beste koeleigenschappen.
Dit omdat de P150HM en P170HM behuizingen voor de GPU links en CPU rechts een eigen koelblok en fan hebben. IMHO liever 2 onafhankelijke koelers met low rpm fans als 1 hoge rpm fan.
Dat dacht ik dus ook, daarom wil ik nu ook liever een Xbook ipv een Pbook, en in die aanbieding heb je een mindere processor en kan ik de hardeschijf/ wireless niet aanpassen.

Verwijderd

Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:36:
[...]

Lastig...

1: Processor minder? Het scheelt niet zoveel als je denkt ;)

2: Correct. Ziet de foto’s van hem in het echt: hier.

3: Alles boven de BTO kaart (dus alle Intel kaarten) hebben goed bereik. Enkel als u veel data gaat verzenden (en dan bedoel ik in uw interne netwerk) heeft het nut om voor een 300Mbit kaartje te gaan. De 130N is dus goed genoeg.

4: Jazeker. Dat scheelt meer dan de helft. Ik heb hier al een keer een post over gedaan.
ReCreator schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 11:49:
[...]

Ik kreeg zojuist een melding van het thuisfront dat de laptop is aangekomen! Duurde wat langer dan gehoopt i.v.m. de 95% gamut schermen. Maar geduld is een schone zaak. Bedankt Roberto voor het na-bellen van de week! :)

Vanavond testen, en ik laat mijn bevindingen uiteraard weten!
Geen probleem :) U was al even aan het wachten en hoeveel moeite is het voor mij om even te bellen zodat u gerust kunt zijn op de levering? ;) Dat doen we dus gewoon!
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:50:
[...]

Dat dacht ik dus ook, daarom wil ik nu ook liever een Xbook ipv een Pbook, en in die aanbieding heb je een mindere processor en kan ik de hardeschijf/ wireless niet aanpassen.
Dat is het punt van de aanbieding. (daarom is hij zo goedkoper) Maar u kunt het normale model ook gewoon configureren op onze site.

De vraag mb.t. Carry-in of pickup & return garantie.

Carry-in wil zeggen dat u hem zelf moet insturen, wij sturen hem (gratis) terug.
Pickup & return wil zeggen dat de notebook door een koerier bij u (gratis) wordt opgehaald en uiteraard ook weer wordt gebracht.

Tevens is het zo dat we standaard 3 jaar NBT ratio garantie geven op een BTO los van de vorm of het Carry-in of pickup & return is. Maar garantiespecifieke vragen kunt u het beste over mailen :)

• desalniettemin
Daarom heb ik dus voor BTO gekozen mede vanwege die 3 jaar garantie 8)

• Kamiii
Bedankt voor de info @notebook totaal,

Nu zit ik alleen of ik een 17CL37 of 15CL37 moet nemen. De 17 inch is 3.9 kilo, 0.9 kilo zwaarder dan mijn huidige laptop. Ben benieuwd of dat erg veel verschil uitmaakt onder het reizen.
Met als uitbreiding:
Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD (+€28,55)
Intel Centrino Wireless-N 130 150Mbit (+€14,24)
Artic silver koelpasta (6 graden koeler) (+€7,15)
(levert dit veel meer op?) 2x4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz (+€5,95)

Hiermee heb ik wel een development/gaming laptop waarmee ik 3 jaar vooruit kan.

• Double-X-L
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:31:

Nu zit ik alleen of ik een 17CL37 of 15CL37 moet nemen. De 17 inch is 3.9 kilo, 0.9 kilo zwaarder dan mijn huidige laptop. Ben benieuwd of dat erg veel verschil uitmaakt onder het reizen.
Met als uitbreiding:
(levert dit veel meer op?) 2x4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz (+€5,95)

Het gewicht zal je eerder storen als de omvang denk ik.
Ik zou toch kiezen voor de 300Mbit variant als ik jou was.
Ik heb hier momenteel 3 laptops draaien:

- std BTO aka realtek 8188CE
- Intel N1000 300Mbit
- Intel N6200 300Mbit

en mijn ervaring hier is dat het zeker goed merkbaar is in zowel bereik als constante en stabiele up en download streams. Alleen voor intern netwerk nuttig is dus niet helemaal volledig, je bereik heeft een sterke invloed op uiteindelijke performance.

Het geheugen zal niet sneller zijn, beide draaien onder CL9 latencies dus daarop zul je geen winst zien.
Laat dat geheugen zitten en neem daarvoor de 1030 WiFi zou mijn advies dan dus worden.

Verwijderd

desalniettemin schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 17:44:
Daarom heb ik dus voor BTO gekozen mede vanwege die 3 jaar garantie 8)
Wij zijn de enige die "standaard" 3 jaar NBT (ratio) garantie geven.
Dus niet BTO met Notebook Totaal verwarren :P
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 18:31:

Met als uitbreiding:

- Hybrid: Goede keuze. Scheelt echt enorm veel voor relatief bizar weinig geld in performance.
- Wireless N 130 is een goede keuze. Beter signaal en bereik dan de BTO kaart maar niet zoveel duurder. (1030N is zelfde bereik alleen dan enkel 300Mbit i.p.v. 150Mbit wat voor 99% van de mensen al meer dan genoeg is)
- Artic Silver. Het zou eigenlijk standaard moeten worden. Scheelt veel en maakt de notebook ook nog eens sneller (door vaker in de Turbo modus te draaien)
- Corsair? Nee lever weinig op. Voor het geld zou ik het zelf niet laten maar als het meer dan paar procent is is het veel (onder volle belasting). Het is meer dat je dan een echt A-merk in je notebook hebt :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 19:43 ]

• desalniettemin
@Roberto: Mijn excuses :P ;)

• Diumelia
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:13
Vandaag werd tot mijn grote vreugde mijn 15CL37 geleverd. Jammer genoeg was deze vreugde even snel weer weg. Als ik de laptop opstart, krijg ik niets anders dan een zwart scherm. Ook een externe monitor aansluiten helpt niet.

Ik heb al een mailtje naar notebooktotaal en n4all gestuurd, maar helaas nog geen antwoord gekregen (wat wel begrijpelijk is op een vrijdagavond).

Bij een eventuele update laat ik het hier wel even weten.

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:20:
[...]

Het gewicht zal je eerder storen als de omvang denk ik.
Ik zou toch kiezen voor de 300Mbit variant als ik jou was.
Ik heb hier momenteel 3 laptops draaien:

- std BTO aka realtek 8188CE
- Intel N1000 300Mbit
- Intel N6200 300Mbit

en mijn ervaring hier is dat het zeker goed merkbaar is in zowel bereik als constante en stabiele up en download streams. Alleen voor intern netwerk nuttig is dus niet helemaal volledig, je bereik heeft een sterke invloed op uiteindelijke performance.

Het geheugen zal niet sneller zijn, beide draaien onder CL9 latencies dus daarop zul je geen winst zien.
Laat dat geheugen zitten en neem daarvoor de 1030 WiFi zou mijn advies dan dus worden.
Bedankt voor je input, heb bij deze ook maar de X Book 17CL37 gewoon besteld. Dan ben ik nu maar lkkr blut xD.
Ben benieuwd wanneer ik het kan verwachten :o

Is die gratis laptoptas die je er bij krijgt ook wat? Of kan ik strax op zoek naar een andere :P

• Double-X-L
Is het de 15"of 17"geworden?
De 17" tas die ik hier heb is prima, de 15" ken ik niet.

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:16:
Is het de 15"of 17"geworden?
De 17" tas die ik hier heb is prima, de 15" ken ik niet.
De 17inch is het geworden. Groter scherm is wel wat fijner ookal is het zwaarder, nog een jaartje er mee rond lopen op de opleiding kan geen kwaad.

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Diumelia schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:02:
Vandaag werd tot mijn grote vreugde mijn 15CL37 geleverd. Jammer genoeg was deze vreugde even snel weer weg. Als ik de laptop opstart, krijg ik niets anders dan een zwart scherm. Ook een externe monitor aansluiten helpt niet.

Ik heb al een mailtje naar notebooktotaal en n4all gestuurd, maar helaas nog geen antwoord gekregen (wat wel begrijpelijk is op een vrijdagavond).

Ik had hetzelfde probleem met een 15CL37. Contact gehad met BTO, RMA forumlier ingevuld en de laptop is woensdag opgehaald. Wordt gerepareerd terug gestuurd, binnenkort hoop ik. Updates komen hier.

Verwijderd

Diumelia schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:02:

Ik zag net uw mailtje voorbij komen. Vervelend om te horen dat u dit overkwam, gelukkig is dit een uitzondering.
U krijgt vanavond nog van mij reactie! Zeker in dit soort gevallen wil ik uiteraard direct reageren zodat u zich geen zorgen hoeft te maken.

Publiek durf ik dan ook te stellen dat dit opgelost gaat worden! Ziet u uw mailbox in paar minuten voor een reactie.
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:19:
[...]

De 17inch is het geworden. Groter scherm is wel wat fijner ookal is het zwaarder, nog een jaartje er mee rond lopen op de opleiding kan geen kwaad.
Goede keuze! En de 17" heeft ook een goed scherm voor z'n klasse :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2011 22:05 ]

• Double-X-L
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 21:19:
[...]

Goeie keus, top ding, kabeltje prik prak en lopen, kep em zelf ook ;)

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 22:29:
[...]

Goeie keus, top ding, kabeltje prik prak en lopen, kep em zelf ook ;)
win7 ultimate dr op, drivers van bto afhalen en een hele dag bezig zijn om vanalles van mij oude laptop naar de nieuwe overzetten. Dan genieten van snelheid 8)
Zit ook echt dik over mn budget heen, silly me 8)7

• Double-X-L
Kamiii schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:05:
[...]

win7 ultimate dr op, drivers van bto afhalen en een hele dag bezig zijn om vanalles van mij oude laptop naar de nieuwe overzetten. Dan genieten van snelheid 8)
Zit ook echt dik over mn budget heen, silly me 8)7
Als het overschreiden van je budget je geen problemen gaat geven is het een prima koop.
Heb mijn desktop weg gedaan en nog geen moment spijt :)
Nu met 3HDD's kan ik echt stellen dat het een uitstekend (maar blijft prijzig) alternatief is.
Hoop hiermee als bij-effect dat mijn upgrade drang verledden tijd is ;)

• Kamiii
Double-X-L schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:12:
[...]

Als het overschreiden van je budget je geen problemen gaat geven is het een prima koop.
Heb mijn desktop weg gedaan en nog geen moment spijt :)
Nu met 3HDD's kan ik echt stellen dat het een uitstekend (maar blijft prijzig) alternatief is.
Hoop hiermee als bij-effect dat mijn upgrade drang verledden tijd is ;)
Haha jah die drang heb ik al een tijdje, met name de laatste weken met programeren, tergend gewoon.

Verwijderd

Een review van de clevo 17"er met HD6990m en i7-2760m:
http://www.notebookcheck....PRO-Notebook.62356.0.html
Wat we al wisten. Behalve dat het scherm in dit exemplaar brak is Had overigens niet anders verwacht.... en de adapter een stuk groter is dan ik had gedacht.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/20e19fead6.jpg
yikes.
Pagina: 1 ... 30 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.