Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcel94 schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:50:
Ik ga hem gebruiken voor school daarnaast gebruik ik hem voor het gamen (FPS games). Is het bereik van die 130N echt een stuk beter?
De Intel 130N is een upgrade die ik meestal wel aanraad.
Kijk BTO gebruikt natuurlijk geen slechte componenten maar ze bieden niet voorniets de Intel upgrade aan. In vergelijkende tests bleek de Intel veel langer een hoge snelheid vast te kunnen houden en heeft hij ook een iets verder bereik. (De BTO selected is een Realtek, bijv. de 8188 serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-08 22:15
Oke, thuis gebruik ik toch meestal een internetkabel, maakt het dan nog verschil uit of ik voor 150mb of 300mb ga? Ik vraag me dus af of ik het echt erg ga merken het is wel weer 15 euro en bij de 1030 zelfs 27 euro er bij. En over het RAM Geheugen, wat raad je mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil tussen 150 of 300Mbit is nihil zolang u maar geen grote bestanden achter elkaar via het wireless gaat sturen. Maar dat doet men meestal niet op school, en daar is zelden de snelheid hoger dan 100Mbit dus dat zit ook wel goed.

De enige reden om dus meer dan 150Mbit te kiezen is als u thuis geen snelle (kabel) verbinding zou hebben. Aangezien u wel een netwerkkabel heeft is dat nog altijd beter. (want nooit storing of signaalverlies)

Het ram geheugen, het Corsair geheugen kost niet zoveel extra dus daarvoor zou ik het niet laten. Het is ook niet zon groot verschil in performance maar reken tot max 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
Oke bedankt voor de info, ik denk dat ik dan gewoon de standaard netwerkkaart neem en het corsair ramgeheugen. Ik heb nog een lagere prijs bij jullie gemeld, als jullie deze doorvoeren denk ik dat ik de laptop wel bij jullie bestel, verzendkosten zijn gratis neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Uhm handel dat persoonlijk af via email ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat CLB bedoelt; dit soort vragen horen niet thuis op het forum.(dit forum is enkel bedoeld voor vragen en ervaringen over en met BTO's, niet over de aankoop zelf, daarover kunt u het beste contact opnemen met het verkooppunt in kwestie)
En inderdaad, wij rekenen geen verzendkosten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
Jullie hebben gelijk, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder geen probleem hoor ;) Geen excuses nodig!

Nu #bedtijd.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
nickjet2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:46:
Ik heb nu een tijdje mijn 17CL35 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. op een puntje na. Namelijk het geluid is erg slecht. Zelfs via mijn logitech USB headset storen liedjes heel erg met veel ruis lijkt het.

Nu dacht ik van ik van laat ik even naar wat instellingen kijken dus ik riep THX op die tussen de pictogrammen staat in maan taakbalk. Alleen zei deze dat die geen media apparaat kan vinden en ik kon niks veranderen omdat alles niet aanklikbaar was. Nu zit ik dus met een probleem, en hopelijk is het een bekend probleem en kan iemand mij verder helpen. Is het normaal dat standaard het geluid tegen valt en komen deze problemen meer voor?
bvd
Zowel ruis uit de onboard speakers als uit een usb headset (met eigen geluidskaart ingebouwd I guess)? Weet je zeker dat het niet iets te maken heeft met software? Speel eens wat muziek af via verschillende programma's?
Het THX tooltje werkt als het goed is sowieso niet vanzelf samen met de headset. Ik krijg iig ook een dergelijke melding wanneer ik het tooltje probeer op te starten terwijl mijn usb headset is ingeplugd.

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al meer mensen over gehoord hoor, het lijkt me dat het gewoon een structureel probleem is. Of IIG een structureel probleem met de standaarddriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Ruudje88 schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:51:
Ik heb sinds 2 weken een BTO 17CL37. Maar sinds dat ik deze vanmiddag uit mijn tas haalde en aanzette gingen de lampjes ongeveer 10 seconden aan en daarna weer uit. Dit blijft hij nu doen en ik krijg op geen mogelijke manier beeld. Ik heb de batterij eruit gehad en via de adapter opgestart. Eigenlijk alles we geprobeerd. RMA ben ik niet zo'n voorstander van aangezien ik hem geen 3-4 weken wil/kan missen.
Klinkt alsof die niet door zijn RAM test gaat komen.
Had het ook weven toen ik mijn RAM van slot 2 en 4, naar 1 en 3 (onder keyboard) had verplaatst.
Achterkant open, ram eruit halen, opnieuw plaatsen en kijken.
No help, dan eruit halen en 1 van de 2 terug zetten.
No help dan omwisselen voor de ander.
No help = RMA
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:02:
Ik heb er al meer mensen over gehoord hoor, het lijkt me dat het gewoon een structureel probleem is. Of IIG een structureel probleem met de standaarddriver.
Laatste drivers (2.65) van Realtek pakken, haal ze zelf altijd van Guru3d.

[ Voor 17% gewijzigd door Double-X-L op 13-09-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:56
Ik heb sinds 2 weken een BTO 17CL37. Maar sinds dat ik deze vanmiddag uit mijn tas haalde en aanzette gingen de lampjes ongeveer 10 seconden aan en daarna weer uit. Dit blijft hij nu doen en ik krijg op geen mogelijke manier beeld. Ik heb de batterij eruit gehad en via de adapter opgestart. Eigenlijk alles we geprobeerd. RMA ben ik niet zo'n voorstander van aangezien ik hem geen 3-4 weken wil/kan missen.
Zeer apart. Ik heb hetzelfde systeem en nu na 1,5 week precies hetzelfde probleem. Morgen ook maar contact met BTO opnemen.

[ Voor 41% gewijzigd door korenjw op 13-09-2011 21:20 ]

Verwijderd

Persoonlijke Review BTO 17CL35 (na 2 weken licht gebruik)

Vanwege koelingsproblemen met mijn vorige workstation (HP elitebook 8530w) heb ik besloten een andere laptop te kopen. Mijn keuze is toen op de 17CL35 gevallen. Alhier mijn bevindingen tot op heden.

Prestaties: :) :) :) :)

korte samenvatting componenten: (voor exactly specs, kijk op http://www.BTO.eu)
_i7-2630QM 2Ghz Quadcore processor
_8GB Corsair geheugen
_ Nvidia GT555m grafische kaart (+ onboard kaart voor energie besparing)
_ 4GB SSD + 500GB 7200rpm Hybrid drive

_Wat extra's t.o.v. standaard model zoals betere koelpasta en betere WLAN adapter

Tot op heden ben ik zeer tevreden over de prestaties, ook al heb ik de laptop nog niet tot het uiterste gedreven.

Met meerdere zware Adobe programma's tegelijk in gebruik heeft deze laptop me niet teleur gesteld. Het enige spel dat ik heb gespeeld - Company of Heroes; Tales of valor - kan op Full HD en alle opties op maximaal in elk geval prima gespeeld worden. (minimum framerate van rond de 20, heb geen haperingen gemerkt).
De laptop lijkt ook dan niet echt onder de indruk en wordt ook niet erg warm.

Casing :) :) :)
In vergelijking met mijn vorige laptop - Hp Elitebook - is de casing uiteraard van mindere kwaliteit. Dit is voor een laptop met de bovengenoemde specificaties voor minder dan 1000 Euro echter niet vreemd. Omdat de Elitebook lijn van HP in een totaal andere prijsklasse (1500+) valt dan deze zal ik ze niet vergelijken.

Het materiaal van de behuizing is zwart kunststof. Het voelt degelijk aan en kraakt niet. De oppervlaktes worden wel snel stoffig, maar dit is niet iets waar ik me erg druk over maak.

De scharnieren voelen stevig en betrouwbaar aan, maar niet onverwoestbaar. Doordat het scherm niet volledig naar achteren geklapt kan worden is hier wel een risico aanwezig dat met lomp gebruik je het scherm van je casing rukt. Bij normaal gebruik lijkt dit vooralsnog echter niet een probleem.

Het toetsenbord (isolated, NIET backlit) is prettig, responsief en compleet. De aanslagen doen auditief ietwat hol aan als je van een Macbook of topklasse laptop komt, maar na twee weken valt het me niet eens meer op. Het toetsenbord is tevens voorzien van een Numpad.

Overige kloppen (Force onboard gpu, wireless, mute, webcam, power) zijn minimalistisch uitgevoerd. Ze werken wel goed en komen heel degelijk over, al ziet het er wel een beetje uit als een goedkope oplossing.

Een punt dat kritiek behoeft zijn de indicatie lampjes van de Capslock, voeding,batterij, Numlock en scrolllock. Deze zijn namelijk zo aan de voorkant gemonteerd, dat je je wang op het tafelblad moet leggen om te kijken welk lampje bij welke functie hoort. Het LED licht zelf is ook nauwelijks zichtbaar vanuit een 'werkpositie'. Hier had Clevo wel even beter over na mogen denken.

De Multitouch pad is niet briljant (fabrieks-af een beetje stroef) maar werk wel goed en is voorzien van 2 muisknoppen. De multitouch werkt goed. Zoals eerder gezegd, op een Hi-end laptop casing werkt het allemaal net wat beter, maar daar betaal je dan ook meer voor. Ik ervaar het verschil echter als marginaal. Blijkbaar slijt er eerst een coating af voordat je een gladde pad hebt.

Het scherm (17" GLARE Gamut-60 16:9 fullHD) Is helder, zelden irritant reflecterend en eigenlijk de grootste meevaller wat de casing betreft. De kleuren zijn goed en zwart en wit komen ook goed uit. Het scherm kan wel makkelijk torderen als je aan de hoekjes trekt/duwt. Dit is wel een beetje eng als je een aluminium behuizing gewend bent. Het scherm is stabiel qua positionering.

Tot slot is de adapter gigantisch en het geluid ronduit ruk, de speakers zitten aan de onderkant!. Als deze punten erg belangrijk voor je zijn en je wil voor het geluid geen externe speakers/headphones wilt gebruiken dan raad ik aan dit punt erg serieus te nemen. (De geluidskaart voldoet prima en met externe speakers is er geen probleem).

Draagbaarheid :) :) :)
Dit is een 17.3" mobile workstation. Het is niet gemaakt voor op een tafeltje in de trein. Echter, hij weegt maar 3.1kg en is voor een 17.3" laptop redelijk compact. Zoals eerder aangegeven is de adapter heel erg fors. Sleep je je laptop veel mee en wil je overal kunnen werken, dan is de 15.6" in elk geval een verstandige optie.
De batterijduur is op powersaver ook niet onaardig. (nooit gemeten, maar volgens mij zit het wel goed).

Gratis extras
De gratis extra's zijn de volgende:
_Optische USB Muis: erg klein, maar werkt goed en heeft scrollwieltje. fijna backup muis.
_In-ear koptelefoon: erbarmelijke kwaliteit. Heb ze in een lade gedonderd, voor noodgevallen.
_muismat: zat er bij mij niet bij
_Draagtas: Prima ding! stevig en met handig vak voor muis en externe HD. Alles past er goed in, alleen de adapter creeerd door zijn formaat een beetje een gezwel.

Service BTO :) :) :) :) :)
Het hele traject van informeren t/m bezorging is vlekkeloos gelopen en ik was zeer aangenaam verrast met de manier waarop ik geholpen werd met mijn vragen. De service is persoonlijk, zeer goed geïnformeerd en klantgericht. Ook nadat je je geld over hebt gemaakt. Als service een belangrijk punt voor je is dan is BTO zeker een aanrader!

Conclusie :) :) :) :) (en dat voor een zeer goede prijs)
Prima laptop voor een prima prijs bij een winkel met uitstekende service. Zoek een alternatief als je veel eisen stelt aan je ingebouwde speakers, of als je een laptop wilt die je ongestraft van een kerktoren kan werpen. De 17'" is niet de meest intelligente aankoop als je hem ook veel onderweg wilt gebruiken, maar voor een 17" valt het allemaal best wel mee, op de adapter na.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 15:25 . Reden: spelfoutjes; toegevoegd: BTO kado pakket ]

• Giablo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
Heeft iemand toevallig wat foto's van de extra's die BTO levert?

Ik heb ook een 15P35 besteld. Deze hoorde ik gisteren op te halen maar is per ongeluk naar mijn adres verstuurd. Ach is ook goed, hoef er niet voor te betalen dus mij hoor je niet klagen dan. Alleen hopen dat iemand nu thuis is om het pakket aan te kunnen pakken!! Heb er zin in! :>

Verwijderd

@ Giablo: Kan wel uitleggen wat je erbij krijgt.

Een best aardige draagtas. laptop zit goed vast en goed beschermd. aan de voorkant zit een vak voor je muis en externe HD. Adapter kan er ook in maar gaat een beetje moeizaam.

Een Optisch muisje, niet echt een heldending maar hij werkt. Een beetje klein, maar wel scrollwieltje.

In-ear koptelefoon van erbarmelijke kwaliteit. Heb hem even gebruikt voor in m'n smartphone maar heb ze na een dag in een lade gegooid voor noodgevallen.

Een muismat, maar die zat er bij mij niet bij dus geen idee of het wat is.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2011 15:26 . Reden: @'tje toegevoegd ]

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Ik heb wel een muismat, maar die heb ik niet nodig, want bluetrack 8)

Wel jammer dat je niets aan dat THX hebt, want ondanks dat ik het wel 10 keer geactiveerd heb, kan ik het niet instellen. Maar geluid vind ik niet zo belangrijk, dus :)

• Giablo
Thanks voor de reactie :)

Helaas was er niemand om het pakketje vandaag in ontvangst te nemen. Nu maar hopen dat ik hem morgen wel in mijn handjes mag hebben :)

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Inderdaad, gewoon even aanmelden bij onze TD en als je hem bij ons gekocht hebt en het betreft een jonge laptop ( net geleverd ) dan wordt je met voorrang geholpen. Het kan zo maar gebeuren dat je binnen een uurtje buiten staat of je binnen een paar dagen je laptop terug hebt. In noodgevallen vervangen we hem zelfs voor een nieuwe indien de defecte er nog goed uit ziet. Dit noemen we een DOE regeling en geniet dus prioriteit.

De 15CL35 met Nong Glare schermen vetrekken deze week uit China. Ik verwacht deze medio volgende week echt binnen. Er is een chronisch tekort geweest aan deze schermen maar de levering lijkt op gang gekomen.

Helaas worden de laatste paar weken zendingen uitgesteld maar we doen er alles aan om de levertijden terug te dringen. De meesten mensen krijgen inmiddels binnen 2 tot 4 werkdagen hun laptop geleverd.

@Giablo
We hadden elkaar vandaag even aan de lijn en in principe mnoet GLS morgen weer komen, lag er een briefje in de bus?
Marcel94 schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:16:
- Is de standaard netwerkkaart goed genoeg of kan ik beter die van Intel nemen met een snelheid van 300mb, het scheelt namelijk maar 1 euro. (standaard is 150mb maar wel met bluetooth)?
De Intel WLAN 1000 is een zeer goede een aantrekkelijke netwerkkaart met 300MB en bewezen Intel kwaliteit. Vergelijkbaar met de Intel 1030 kaart maar dan zonder Bluetooth. Heb je dus geen behoefte aan Bluetooth dan is dit een zeer interessante keuze.
Een aantal gebruikers ondervindt trouwens problemen met Bleutooth + Wireless tegelijkertijd gebruiken. Waarschijnlijk omdat dit allemaal over dezelfde antennes gaat.

Bluetooth wordt minder en minder gebruikt vanwege de aanwezigheid van het veel snellere en makkelijkere Wireless in Smart Phones. Bestandjes doorsturen ff per email ipv lastig via Bluetooth (pairen etc etc).

[ Voor 23% gewijzigd door BTO_USER op 14-09-2011 21:48 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

• Giablo
@ BTO_USER

Er was heel netjes een briefje achtergelaten ja. Ik zal hem morgen wel zien verschijnen :D Ik laat dan gelijk mijn bevindingen weten.

Oei, dit is jammer! Ik heb kennelijk een paar dagen te vroeg mijn laptop besteld! 15p35 staat nu voor behoorlijk wat minder euro op de BTO website. Toch wel een 40 euro verschil! :(

[ Voor 38% gewijzigd door Giablo op 14-09-2011 23:52 ]

• Double-X-L
nickjet2 schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:46:
Ik heb nu een tijdje mijn 17CL35 en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. op een puntje na. Namelijk het geluid is erg slecht. Zelfs via mijn logitech USB headset storen liedjes heel erg met veel ruis lijkt het.

Nu dacht ik van ik van laat ik even naar wat instellingen kijken dus ik riep THX op die tussen de pictogrammen staat in maan taakbalk. Alleen zei deze dat die geen media apparaat kan vinden en ik kon niks veranderen omdat alles niet aanklikbaar was. Nu zit ik dus met een probleem, en hopelijk is het een bekend probleem en kan iemand mij verder helpen. Is het normaal dat standaard het geluid tegen valt en komen deze problemen meer voor?
bvd
Je weet dat je de THX functie activeert met FN+5?
Zo worden alle speakers incl sub actief en wordt matig geluid opeens echt goed voor een laptop.
Had het zelf ook niet gedacht maar het doet meer dan je denkt.
Ik praat dan wel vanuit 17CL37 perspectief, dus niet dezelfde latop met wellicht dus andere speakers.

Het lijkt me geen oplossing voor ruis op de lijn, maar zo komen je THX functies wel aan.
Ruis kan meerdere problemen zijn van hardware/software tot settings.
Speel je bijvoorbeeld met VLC en staat daarvan het volume vol open dan gaat het ook mis.
Heb je het op low volume settings, meerdere programma's en meerdere drivers, dan is het hardware.
Voordat je dat uitgesloten hebt kun je dus nog wel wat testen.

Probeer anders eens de 2.65 driver:
http://downloads.guru3d.c...61ad88ddf40fd7f46416625e6

[ Voor 26% gewijzigd door Double-X-L op 15-09-2011 00:27 ]

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

BTO_USER schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:42:
[...]

De 15CL35 met Nong Glare schermen vetrekken deze week uit China. Ik verwacht deze medio volgende week echt binnen. Er is een chronisch tekort geweest aan deze schermen maar de levering lijkt op gang gekomen.
Geldt dit ook voor de 15CL37 misschien? :) Mij is verteld eind september leverbaar (non-glare 95% gamut) (25aug besteld), en ik heb zeker het geduld hoor want het is me netjes gemeld, maar eerder kan natuurlijk geen kwaad ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Giablo
Yes! Hij is binnen. Leuk apparaat hoor. Lekker snel! Alle drivers van het cdtje netjes geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Wat wel jammer is is dat ik geen draad van de adapter naar stroom heb gekregen :S. Gelukkig had ik nog eentje van me netbook bij me dus die maar aangesloten. Wel een beetje slordig. Straks maar ff een spelletje er op proberen. :)

Ik kan met geen mogelijkheid wireless connecten thuis. Hij vindt mijn router maar wil niet connecten. Mijn oude laptop en alle andere apparaten (mobiel etc.) kunnen wel op het netwerk. Met de draad gaat alles prima. Ik heb de nieuwste drivers van intel gedownload maar dit mag ook niet helpen. Ik heb de intel n1000 wireless optie genomen. iemand sugesties? Anders moet ik hem naar BTO terug brengen ben ik bang... :(

[ Voor 71% gewijzigd door Giablo op 15-09-2011 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel94
Probeer eens bij iemand anders met zijn/haar netwerk te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Giablo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:03:
Yes! Hij is binnen. Leuk apparaat hoor. Lekker snel! Alle drivers van het cdtje netjes geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Wat wel jammer is is dat ik geen draad van de adapter naar stroom heb gekregen :S. Gelukkig had ik nog eentje van me netbook bij me dus die maar aangesloten. Wel een beetje slordig. Straks maar ff een spelletje er op proberen. :)

Ik kan met geen mogelijkheid wireless connecten thuis. Hij vindt mijn router maar wil niet connecten. Mijn oude laptop en alle andere apparaten (mobiel etc.) kunnen wel op het netwerk. Met de draad gaat alles prima. Ik heb de nieuwste drivers van intel gedownload maar dit mag ook niet helpen. Ik heb de intel n1000 wireless optie genomen. iemand sugesties? Anders moet ik hem naar BTO terug brengen ben ik bang... :(
Ik heb dat met mijn intel 6230 dual in combinatie met een belkin N+ router opgelost door bij de eigenschappen van de wifi kaart 802.11n-modus uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mede
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:06
Ik heb enkele maanden geleden een BTO 17CL35-GT540 gekocht en heb sinds gisteren een (nieuwe) Intel Centrino Ultimate-N 6300 gekregen. Ik wil mijn huidige wifi kaart, een Intel Centrino Wireless-N 1030 S vervangen voor deze. Ik zou graag willen weten of ik nog ergens rekening mee moet houden tijdens het "omwisselen" van het kaartje, just to be sure...

3600 Wp | 12x AEG mono | SE3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giablo
Yes ik kan nu eindelijk helemaal genieten van mijn nieuwe speeltje! Was net even naar BTO lang gegaan. Hebben het gelijk gefixt. Heel lullig iets, ik heb geen bluetooth kaart. Maar Bluetooth stond wel aan. Dit zorgde voor het niet kunnen connecten met de router.simpel Fn+F3 indrukken en het probleem was verholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen woensdag is mijn laptop opgehaald vanwege de pixel en vandaag hoorde ik via de foon (toevallig was ik net in de mediamarkt waardoor ik meneer van BTO op begin niet verstond) dat die maandag al weer wordt bezorgd. Naar mijn mening zeer vlot :).

Ik heb ook een targus rugtas gekocht (targus a7) voor 65 e en ik hoop dat deze gaat bevallen. Deze heeft net iets meer ruimte dan de standaard BTO tas (welke ik ook ga gebruiken, als ik bij klanten langs ga en een grote laptop nodig heb). Voor de studie is de rugzak dan weer makkelijker.

Ik heb overwogen om 2x een 128gb ssd te nemen, 1 voor mijn pc en voor de laptop 1, maar heb toch besloten om 1 van 256gb te doen voor pc omdat ik denk dat hoe goed de laptop ook is... echt serieus werk doe ik liever op 2 monitoren. En als die heel erg bevalt.... misschien toch nog 1 voor de lap :9. Ik wilde geen sandforce controller dus het is een crucial m4 geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een Corsair P3 ;)
Of natuurlijk de veiligste (maar net iets minder snelle) keuze, de Intel 320 series.

Moet zeggen nu, sinds de komst van de P3 SSD's bij BTO, de Crucial M4 wel steeds minder wordt verzocht bij ons en men gewoon hem met de standaard P3 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Sorry als het hier al eerder gevraagd is; is het nl mogelijk om zelf de harddisk te vervangen door een andere (ssd), en ben je dan de garantie kwijt? (ik dacht dan alleen de garantie op de hdd maar wou het toch even zeker weten)

• Headblast
  • Laatst online: 14-07 23:24
bij die 15 inch segment qua schermen is dat FULL HD LED Glare TFT (1920x1080) t.o.v dat Gamut scherm zoveel verschil? Het scheelt namelijk 100 euro met de specs die ik wil dan.

PSN: Headblast1987, Battlenet: Miyoujin#2279

• John767
  • Laatst online: 21:44
De standaard FullHD schermen zijn al van bovengemiddelde kwaliteit, en heb je zeker geen verkeerde aan. Maar als je een gamut scherm er naast zet, zie je daadwerkelijk verschil. De kleuren zijn echt super helder.

Of je het echt nodig hebt, dat is een eigen keuze.

• desalniettemin
Ik vind de kleuren op het gewone scherm al superhelder. Ze spatten van je beeldscherm af om het zo maar eens te noemen :)

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Net de BTO selected 256GB SSD terug gekregen van de RMA, heb de 2 128GB SSD's omgeruild vanwege dat er 1 kapot was gegaan.

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ben me voor een nieuwe laptop aan het focussen op BTO. Twijfel nog tussen een 15 inch of 17 inch model: de 15CL35 of de 17CL35, beide met de GT555M.
Heeft iemand voor mij de maten van de hoogte en de breedte van het beeldscherm van een 15CL35 en een 17CL35 (dus niet de afmetingen van de laptop, maar van het netto-scherm)?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

• desalniettemin
17CL35: 38 breed en 21,5 hoog :)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 17-09-2011 16:11 ]

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thx.
Nu nog iemand met de 15CL35.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Verwijderd

15CL35: 34.5cm breed en 19.5cm hoog.

Verwijderd

Dat doe je toch gewoon via http://members.ping.de/~sven/dpi.html?

Verwijderd

Headblast schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 01:25:
bij die 15 inch segment qua schermen is dat FULL HD LED Glare TFT (1920x1080) t.o.v dat Gamut scherm zoveel verschil? Het scheelt namelijk 100 euro met de specs die ik wil dan.
U heeft de vergelijkende foto's al gezien?

Gamut
Black 2 Black scherm
Het normale scherm

Let trouwens niet op de rode gloed in het 95% gamut scherm, dit was m'n camera en in het echt valt het niet op. De normale BTO schermen zijn al tussen de 60 en 72% gamut maar het 95% gamut sherm is qua kleurdiepte beter. (vooral duidelijkere roodtinten en groentinten)

Voor de andere user:

Precieze afmetingen notebooks:

15CL35: 374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H) en 2.6 Kilo (2.7 met de High-cap accu)
17CL35: 413mm (B ) x 277.5mm (D) x 25.1mm~38.9mm (H) en 3.1 Kilo (3.2 met de High-cap accu)

Het scherm was dankzij de users al duidelijk.

Hier trouwens nog foto's van de 17CL35-GT555
bertp1 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:56:
Sorry als het hier al eerder gevraagd is; is het nl mogelijk om zelf de harddisk te vervangen door een andere (ssd), en ben je dan de garantie kwijt? (ik dacht dan alleen de garantie op de hdd maar wou het toch even zeker weten)
Dat verschil van dealer tot dealer dus ik kan geen universeel antwoord geven maar bij ons doet dit de garantie niet vervallen. Dit natuurlijk wel met in gedachte dat er geen garantie op het vervangende onderdeel zit (op de originele harddisk nog wel) en dat eventuele defecten ontstaan door installatie of gebruik van het nieuwe onderdeel ook uitgesloten zijn. (i.a.w. stel u schiet uit met uw schroevendraaier tijdens de installatie)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel tevreden hoor. Ik heb een 15CL35 gekocht als basis met 8Gb RAM, er een i7 2520QM bij gekozen met een kloksnelheid van 2,2GHz, een Intel SSD van 120Gb laten installeren voor het besturingssysteem en de CD-ROM bay laten vervangen voor een 2e HDD bay. Er zitten mooi ook 2 USB 3.0 poorten op wat mijn nieuwere externe HDD's meteen een stuk bruikbaarder maakt.

Windows 7 Ultimate draait supersnel op deze machine en de Adobe Creative Suite werkt nu bijna net zo snel als Microsoft Office programma's. De non-glare schermen waren niet leverbaar tijdelijk, maar het non-glare folie werkt prima als alternatief en beschermt ook meteen mijn scherm. De behuizing is licht maar robuust. Ik ben ook zeer te spreken over de service van BTO, lekker persoonlijk en snel geholpen, ook met goed advies over het beste basis chassis om op voort te bouwen. BTO bood me wat geen andere aanbieder kon; een laptop zoals ik 'm wil, zonder allerlei extra's, bloatware en opties die ik niet wil.

Enige nadelen die ik tot op heden heb gevonden zijn dat de "home" en "end" button onder de num-pad zitten (en ik dus met Num Lock moet wisselen om dat te kunnen gebruiken), dat de ingebouwde luidspreker niet erg goed is en dat het touchpad wat stroef is en erg grof reageert bij scrollen. Maar dat zijn wat mij betreft allemaal non-issues en het mousepad maakt wel zoomen mogelijk en ondersteunt scrollen zowel met 2 vingers als met één langs de zijkant. Lekker intuïtief dus.

BTO is voor mij een aanbeveling waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilerHugo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
Aanschaf BTO 15CL35,

Ik had nog nooit van BTO gehoord maar omdat een klasgenoot van mij al dezelfde laptop had wist ik er meer van.

De laptop had ik afgelopen woensdag besteld en kreeg hem vandaag (maandag) rond 1 uur al binnen.

Laptop uit de doos gehaald, wat blijkt "niet compleet" :( .
( De extra bij bestelde Schokbestendige fleece en de gratis stereo oordopjes zaten er niet bij. )

Wat er wel in zat:
- Laptop
- Muismat/muis/oplader.
- Cd van BTO.
- Aantal hoesjes en dozen
- Handleiding.

BTO gebeld, erg vriendelijke medewerker aan de lijn. Fleece en oordopjes werden meteen toegestuurd zonder moeite. :)

Laptop bekeken en opgestart:

Laptop ziet er erg mooi afgewerkt uit en start op als de brandweer(2e keer)!
Enige apartheid wat mij opviel was dat de webcam via een "fn" toetsencombinatie moest worden aangezet.
Dit wist ik niet en had al gelijk weer naar BTO gebeld waarbij ze mij erg vriendelijk vertelden dat ik al niet de enige was. 8)7

Het toetsenbord typt erg fijn, wel vind ik het touchpad een beetje raar.
Het touchpad in tegenstelling tot mijn vorige laptop ligt een beetje grof op de vingers.

Eindbeoordeling:

Naast dat helaas niet alles in de doos zat ben ik erg tevreden.
De laptop is snel geleverd en is erg snel, stil en ziet er strak uit.
Ook is de BTO klantenservice in 1 woord "TOP" d:)b .

Als cijfer zou ik het een 9 willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilerHugo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08-2024
[quote]ZeilerHugo schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:12:
Aanschaf BTO 15CL35,

Ik had nog nooit van BTO gehoord maar omdat een klasgenoot van mij al dezelfde laptop had wist ik er meer van.

De laptop had ik afgelopen woensdag besteld en kreeg hem vandaag (maandag) rond 1 uur al binnen.

Laptop uit de doos gehaald, wat blijkt "niet compleet" :( .
( De extra bij bestelde Schokbestendige fleece en de gratis stereo oordopjes zaten er niet bij. )

Wat er wel in zat:
- Laptop
- Muismat/muis/oplader.
- Cd van BTO.
- Aantal hoesjes en dozen
- Handleiding.

BTO gebeld, erg vriendelijke medewerker aan de lijn. Fleece en oordopjes werden meteen toegestuurd zonder moeite. :)

Laptop bekeken en opgestart:

Laptop ziet er erg mooi afgewerkt uit en start op als de brandweer(2e keer)!
Enige apartheid wat mij opviel was dat de webcam via een "fn" toetsencombinatie moest worden aangezet.
Dit wist ik niet en had al gelijk weer naar BTO gebeld waarbij ze mij erg vriendelijk vertelden dat ik al niet de enige was. 8)7

Het toetsenbord typt erg fijn, wel vind ik het touchpad een beetje raar.
Het touchpad in tegenstelling tot mijn vorige laptop ligt een beetje grof op de vingers.

* Wel valt me op dat er een zacht gezoem uit de laptop komt.

Eindbeoordeling:

Naast dat helaas niet alles in de doos zat ben ik erg tevreden.
De laptop is snel geleverd en is erg snel en ziet er strak uit.
Ook is de BTO klantenservice in 1 woord "TOP" d:)b .

Als cijfer zou ik het een 9 willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zachte "zoem" zal vermoedelijk de harddisk zijn. (aangezien u de 2e keer pas snel starten noemt ga ik er vanuit dat u een Hybrid 500Gb + 4Gb ssd heeft gekozen? Die zijn na de 2e keer opstarten pas snel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop is weer terug en bij een vlugge inspectie geen enkele stukke pixels. Ook past die netjes in de tas, zelfs met sleeve, dus dat is mooi meegenomen. Al met al netjes en vlot geregeld dus :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Niet langer van toepassing....

[ Voor 99% gewijzigd door Double-X-L op 07-12-2012 20:42 . Reden: vervallen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gister nacht besteld bij notebook totaal, kan niet wachten tot ie binnenkomt, iemand een ETA? : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 16:34:
gister nacht besteld bij notebook totaal, kan niet wachten tot ie binnenkomt, iemand een ETA? : )
Joh, ik denk dat ie gewoon vandaag nog gaat komen.....ofzo ;)
Volgens mij is er maar 1 iemand die je dat kan vertellen, je dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackvulcano
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
ben er gisterenavond ook maar is aan gegaan en een exemplaar besteld. De levertijden zijn iirc 3-4 werkdagen. Ik verwacht m iig op zijn vroegst vrijdag en anders maandag.

Voor de geïnteresseerden onder ons de config;

BTO X•BOOK 15CL37 met ATI 6990 3D + Full-HD. Goede game laptop!
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder
- Beeldscherm: 15.6" Full-HD NTSC 95% color gam
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: 500Gb 7200rpm. Deze drive vervan
- Externe USB DVD drive: Hieronder kunt u een externe DVD
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standa
- Geheugenslot (1): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Geheugenslot (2): 4Gb Corsair First Class eXtreme
- Geheugenslot (3): Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4): Leeg geheugenslot
- Harddisk: 96Gb Kingston SSD NOW 100+
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hie
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies
- Processor: Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Geen besturingssysteem -- Kies h
- Wireless card: BTO Wireless Single Band BGN 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Zojuist is er een nieuwe EC door Clevo/ BTO uitgegeven voor de 17CL36 en 17CL37, download gaat via; klik
Daar staan 3 bestanden in, 2 daarvan zijn nieuwe EC versies.
BTO-EC.08.zip, deze EC is speciaal voor BTO gemaakt.
CLEVO-EC.08.zip, deze EC is door Clevo gemaakt in samenwerking met BTO.

Het verschil tussen deze 2 versies zijn de fan tables, beide lossen het probleem op.

Mocht je geen last hebben van een fan die aan en uit gaat adviseren wij niet om direct de update te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Mijn huidige PC (4/5 jaar oud) vertoond nu echt mankementen. Het wordt tijd voor een nieuwe PC / Laptop.

Mijn eisen / wensen zijn:
- budget is rond 1500 euro
- laptop moet minimaal 2 - 3 jaar meegaan
- Ik gebruik de laptop voornamelijk voor dagelijks gebruik (internetten, muziek, films etc)
- Ik speel af en toe een game (bijv starcraft 2). Het zal mooi zijn als de nieuwe laptop de nieuwste games (bijv
battle field 3) makkelijk kan draaien (hoeft niet perse de hoogste setting).
- Af en toe foto's bewerken met lightroom / photoso

De onderstaande laptop is volgens mij een beetje overkill of niet?

X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Harddisk 128Gb S-ATA 3 Corsair P3 (Marvell controler)
- Harddisk (2e) 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

Raden jullie mij deze aan of een andere BTO laptop? zo ja welke (bijv X-Book 17CL35 / X-Book 17CL36? en wat zijn de verschillen tussen deze versies?)

En wat zijn de verschillen tussen "BTO selected" geheugen met "Corsair" / "Kingston" geheugen? Welke van de drie raden jullie aan? en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Had ik toevallig al niet met u gemaild?

Maar onderstaand reactie op uw vragen:

1: Overkill? Ik denk het niet. Dit is nog een vrij normale configuratie van de 17CL37. We verkopen ze zeker regelmatig nog dikker uitgevoerd. ‘

Zeker als u de nieuwste games zoals BF 3 wilt gaan spelen is dit eerder een minimale configuratie om echt van het spel te kunnen gaan genieten. (en dat zeg ik echt niet om de prijs op te drijven, daar staan onze recensies wel voor in ;))

2: De 17CL35 is voor nu wel “goed” maar vergeet niet dat deze niet te upgraden is. Geen 2e interne schijf via SATA 2/3, geen 4 geheugensloten (12/16Gb kan, zeker in de toekomst, geen kwaad), geen MXM slot om de 3D kaart te vervangen en! Het belangrijkste , het scherm.

Ziet u zelf de verschillen tussen beiden schermen:

17CL35
17CL37

Nu is het wat lastig te zien op foto’s maar er zit duidelijk verschil tussen beiden schermen. Dat gezegd hebbende is het 17CL35 scherm zeker niet slecht en al beter dan gemiddeld. Maar zoals Double-X-L ook z’n zn review meldt is het scherm van de 17CL37/36 series wel bijzonder goed!

Vergeet trouwens ook niet dat de ATI 6990 bijna drie keer zo snel is als de GT 555M!
ATI 6990: 13.500 3Dmark vantage punten
nVidia 555: 4900 3Dmark vantage punten

De configuratie is verder wel goed! Artic Silver + een P3 SSD :)

De 17CL36 zou ik laten voor wat hij is, voor gamers is de ATI versie echt velen malen sneller en echt die “paar” euro meer waard. Pas als u naar de GTX 580m versie gaat kijken wordt het interessant maar die is dan weer behoorlijk aan de prijs t.o.v. de ATI 6990 versie.

3: Het geheugen moet u niet zo naar kijken. Wanneer u een 2720QM of hoger kiest altijd het Kingston Hyper-X pakken i.v.m. 1600Mhz FSB. En anders maakt het weinig uit, paar procentjes voor het Corsair + dat het een wat bekender merk is.

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
BTO_USER schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:32:
Zojuist is er een nieuwe EC door Clevo/ BTO uitgegeven voor de 17CL36 en 17CL37, download gaat via; klik

Het verschil tussen deze 2 versies zijn de fan tables, beide lossen het probleem op.

Mocht je geen last hebben van een fan die aan en uit gaat adviseren wij niet om direct de update te doen.
Welke kan je ons aanraden kwa EC?

Is de BTO EC verfijnd? Als je het hebt over fans rpm?

thx voor de update :)

[ Voor 2% gewijzigd door peatron op 21-09-2011 00:35 . Reden: Leesfout ]

• Double-X-L
peatron schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:30:
[...]

De BTO variant vind ik iets prettiger.
VGA fan is daarin nog net iets beter getuned.
CPU zijn voor mijn gevoel nagenoeg gelijk.

• peatron
Double-X-L schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:02:
[...]

De BTO variant vind ik iets prettiger.
VGA fan is daarin nog net iets beter getuned.
CPU zijn voor mijn gevoel nagenoeg gelijk.
Ok Super

Ik merk wel dat je nu last gaat krijgen van de cpu fan. Deze is duidelijk aanwezig...
De temps voor gpu en cpu zijn top.

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Zijn er trouwens al ervaringen met de Radeon HD 6990m? En dan op het gebied van gaming prestaties? Ik kan online nog niet heel erg veel vinden over deze kaart.
Ik hoop de mijne (15CL37, met aardig veel aanpassingen) binnenkort te mogen ontvangen :)

Verwijderd

Wat meer wil je nog weten ;)

Maar simpelweg de snelste ATI op dit moment dus pak anders een review van de 6970 en gooi er nog wat performance bovenop

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:49:
Wat meer wil je nog weten ;)

Maar simpelweg de snelste ATI op dit moment dus pak anders een review van de 6970 en gooi er nog wat performance bovenop
Die had ik inderdaad gezien, en het beloofd veel goeds! :) Ik verwachtte eigenlijk rond deze tijd wel wat meer youtube filmpjes en gewone gebruikerservaringen.

Ik zal eens kijken naar wat 6970 reviews, dank je! :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Er is niks wat ik niet goed met de 6970 kan spelen (verder met i7, 8gb, intel ssd) dus met een 6990 moet dat ook wel goed komen :P

• Bjornmeijer935
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Ik zal vanmiddag de update er eens op zetten en eens kijken of het nu wat stiller is.

• Double-X-L
ReCreator schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:56:
[...]

Die had ik inderdaad gezien, en het beloofd veel goeds! :) Ik verwachtte eigenlijk rond deze tijd wel wat meer youtube filmpjes en gewone gebruikerservaringen.

Ik zal eens kijken naar wat 6970 reviews, dank je! :)
17% meer shaders, 5% hogere GPU clock.
Performance gains over de 6970m zijn tussen de 10 en 20%.
Als je naar 6970m reviews gaat kijken, you do the math ;)

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

peatron schreef op woensdag 21 september 2011 @ 00:30:
[...]

Ons maakt het niet zo uit welke je gaat gebruiken, de BTO EC heeft de fans sneller draaien, hierdoor zal hij minder warm zijn, het verschil is echter erg klein (5% uit mijn hoofd).
Ook zal je merken dat de BTO EC minder grote stappen maakt naar overschakeling, de fans gaan dus niet opeens 10% sneller draaien, dit doet hij in stappen.

Wij leveren uit met de originele EC van Clevo, op verzoek kunnen wij ook de BTO EC erop plaatsen.

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Double-X-L schreef op woensdag 21 september 2011 @ 11:55:
[...]

17% meer shaders, 5% hogere GPU clock.
Performance gains over de 6970m zijn tussen de 10 en 20%.
Als je naar 6970m reviews gaat kijken, you do the math ;)
Ziet er inderdaad erg goed uit! Maar ik moet niet teveel gaan kijken naar die filmpjes denk ik, want ik moet nog ongeveer een week of 2 wachten :P Heb erg veel zin om het te gaan testen :)

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Ik heb een hele goede ervaring met mijn bto laptop.(15cl37)

I7 2630QM
8GB
6970m

Games draaien lekker. Geweldig om lekker op vakantie op het strand (met stekker aansluiting;)) just cause 2 te spelen... Laptop FTW!

De geluidskaart van realtek zorgt voor problemen met bad company 2, weet iemand hier hoe je deze onboard geluidskaart compleet kan uitschakelen. (niet via device manager, dit gaat namelijk niet) ik weet 200% zeker dat dit door de geluidskaart komt. Dit kom door een technisch probleem met punkbuster en realtek.

Het grootste minpunt vind het toetsenbord, deze heeft namelijk flink last van ghosting. Ik kan maar 3 toetsen tegelijk indrukken. Als ik met battlefield een heli bestuur gaar dit soms erg slecht, zelfde geld met granaten gooien bij cod.

Als dit te fixen is hoor ik het graag.

gr kevin

[ Voor 42% gewijzigd door bulletproof93 op 21-09-2011 13:13 ]

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:34

psyy138

blackbulls.nl

is er al iets meer bekend over de 95% gamut schermen?? (kwa levertijd)

[ Voor 12% gewijzigd door psyy138 op 21-09-2011 13:55 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

psyy138 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:55:
Wacht ik ook op ;) Eind augustus besteld, en laatste nieuws was eind september, dus kan niet lang meer duren.

Dat er maar 3 toetsen tegelijk ingedrukt kunnen worden is wel een beetje zorgelijk voor een gaminglaptop. Ik hoop dat het misschien een andere oorzaak heeft, en anders maar een Logitech Alto gebruiken o.i.d.
Lijkt mee te vallen...

[ Voor 3% gewijzigd door ReCreator op 21-09-2011 14:36 ]

• innocent
BTO_USER schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 20:32:

Bij notebook review, url http://forum.notebookrevi...16-clevo-bios-thread.html

Staat voor clevo 'EC/KBC V 1.00.08 & No BIOS' onderstaande uitleg/waarschuwing (P170HM (Sager NP8170) ):

Modify fan table.
The link is on the forum. However, this EC/KBC suffers from some serious bugs so it is not recommended to install.

Hopelijk geld dat niet voor deze versies, al vermoed ik dat het hier om dezelfde versies gaat.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Klopt, dit probleem hebben wij echter niet gezien tijdens het testen en de EC staat nog online bij Clevo, het zou direct offline gaan als er problemen zijn.
Mogelijk is dit enkel van toepassing voor Sager notebooks of gebruiken ze daar een oud BIOS?

Ik zal zo direct even Clevo mailen hierover, ben benieuwd wat ze er over zeggen.

Mochten jullie het probleem ook krijgen bij een BTO notebook, laat het even weten.

• naruto
Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 21:09:
Beste,

Had ik toevallig al niet met u gemaild?

Maar onderstaand reactie op uw vragen:

1: Overkill? Ik denk het niet. Dit is nog een vrij normale configuratie van de 17CL37. We verkopen ze zeker regelmatig nog dikker uitgevoerd. ‘

Zeker als u de nieuwste games zoals BF 3 wilt gaan spelen is dit eerder een minimale configuratie om echt van het spel te kunnen gaan genieten. (en dat zeg ik echt niet om de prijs op te drijven, daar staan onze recensies wel voor in ;))

2: De 17CL35 is voor nu wel “goed” maar vergeet niet dat deze niet te upgraden is. Geen 2e interne schijf via SATA 2/3, geen 4 geheugensloten (12/16Gb kan, zeker in de toekomst, geen kwaad), geen MXM slot om de 3D kaart te vervangen en! Het belangrijkste , het scherm.

Ziet u zelf de verschillen tussen beiden schermen:

17CL35
17CL37

Nu is het wat lastig te zien op foto’s maar er zit duidelijk verschil tussen beiden schermen. Dat gezegd hebbende is het 17CL35 scherm zeker niet slecht en al beter dan gemiddeld. Maar zoals Double-X-L ook z’n zn review meldt is het scherm van de 17CL37/36 series wel bijzonder goed!

Vergeet trouwens ook niet dat de ATI 6990 bijna drie keer zo snel is als de GT 555M!
ATI 6990: 13.500 3Dmark vantage punten
nVidia 555: 4900 3Dmark vantage punten

De configuratie is verder wel goed! Artic Silver + een P3 SSD :)

De 17CL36 zou ik laten voor wat hij is, voor gamers is de ATI versie echt velen malen sneller en echt die “paar” euro meer waard. Pas als u naar de GTX 580m versie gaat kijken wordt het interessant maar die is dan weer behoorlijk aan de prijs t.o.v. de ATI 6990 versie.

3: Het geheugen moet u niet zo naar kijken. Wanneer u een 2720QM of hoger kiest altijd het Kingston Hyper-X pakken i.v.m. 1600Mhz FSB. En anders maakt het weinig uit, paar procentjes voor het Corsair + dat het een wat bekender merk is.
Dank je wel voor de reactie.

ik heb nog een paar vragen namelijk:
1: Indien ik in de toekomst bijvoorbeeld een andere harde schijf of geheugen wil plaatsen. vervalt dan mijn garantie? standaard garantie is toch 2 jaar bij jullie?

2: heeft het nog toegevoegde waarde tov van een standaard harde schijf om als tweede harde schijf de hybrid 500gb nemen?

3: Wat raad je aan? wel of geen anti glans folie? is het een soort sticker wat jullie op het scherm plakken?

4: Worden de drivers van bijv moederbord etc meegeleverd of moet je deze ergens vandaan downloaden. ik neem aan dat het standaard door jullie geïnstalleerd worden? en is er ook een soort restore cd?

alvast bedankt

groetjes

Naruto

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dit is voor mij de oplossing, bedankt! (17CL35)

Nu eigenlijk nog een oplossing tegen het trillen. Ik heb de laptop vaak op een houten tafel staan, en dan wordt het wel vervelend.. Als je hem met je vinger wat oplicht aan de voorkant is het over. Wellicht dat iets van rubber oid ook helpt. Moet ik nog even proberen. Mocht iemand al een oplossing hebben gevonden dan hoor ik dat graag!

[ Voor 35% gewijzigd door Lexus! op 21-09-2011 21:45 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het spijt me zeer, maar al je vragen zijn al tientallen keren voorgekomen in dit topic...
naruto schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:34:
1: Indien ik in de toekomst bijvoorbeeld een andere harde schijf of geheugen wil plaatsen.
vervalt dan mijn garantie? standaard garantie is toch 2 jaar bij jullie?
Nee vervalt niet
2: heeft het nog toegevoegde waarde tov van een standaard harde schijf om als tweede harde schijf de hybrid 500gb nemen?
Ligt eraan wat je wilt.. Je kan het beste je Hybrid HDD gebruiken voor de installatie van apps / games
3: Wat raad je aan? wel of geen anti glans folie? is het een soort sticker wat jullie op het scherm plakken?
Erg persoonlijk.. En folie zegt het al inderdaad, is een soort 'sticker' wat op het glansscherm wordt aangebracht.
4: Worden de drivers van bijv moederbord etc meegeleverd of moet je deze ergens vandaan downloaden. ik neem aan dat het standaard door jullie geïnstalleerd worden? en is er ook een soort restore cd?
Als je kiest voor Windows wordt deze door BTO / Notebooktotaal geinstallerd, inclusief drivers ja

Groeten hoeven hier ook niet op Tweakers, die doen we altijd al automatisch

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• innocent
BTO_USER schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:24:
Mogelijk is dit enkel van toepassing voor Sager notebooks of gebruiken ze daar een oud BIOS?
Ik vermoed clevo BIOS 1.01.10.

• Double-X-L
Lexus! schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:41:
[...]

Nu eigenlijk nog een oplossing tegen het trillen. Ik heb de laptop vaak op een houten tafel staan, en dan wordt het wel vervelend.. Als je hem met je vinger wat oplicht aan de voorkant is het over. Wellicht dat iets van rubber oid ook helpt. Moet ik nog even proberen. Mocht iemand al een oplossing hebben gevonden dan hoor ik dat graag!
Graag gedaan ;)
Het trillen heb ik hier niet maar ik zou eens kijken of 1 van de rubber voetjes.
Het lijkt alsof 1 van die dopjes/voetjes scheef of er niet meer in zit.
Kan me niet voorstellen dat het chassis niet recht zou zijn.

Verwijderd

naruto schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:34:
[...]

Dank je wel voor de reactie.

1: Indien ik in de toekomst bijvoorbeeld een andere harde schijf of geheugen wil plaatsen. vervalt dan mijn garantie? standaard garantie is toch 2 jaar bij jullie?

alvast bedankt

groetjes

Naruto
Geen probleem! Daar is het topic voor :)

1: Ik kan niet voor andere dealers spreken maar bij ons vervalt de garantie NIET.
Dit uiteraard wel met in achtname van het feit dat defecten ontstaan door componenten van derden danwel een onjuiste installatie door u, de eindgebruiker, niet gedekt zijn.

Tevens is de garantie bij ons, zover ik weet als enige, 3 jaar NBT ratio garantie.
Dat wil zeggen 2 jaar fabrieksgarantie en dan nog één jaar extra garantie via onze voorwaarden. Daar leg ik u graag meer over maar dan wel uit buiten dit forum aangezien wij verder geen promotie mogen maken voor onze onderneming. (Voorwaarde voor het gebruik van een bedrijfsaccount is geen promotie. Ik beantwoord dus enkel generieke vragen. Voor specifieke vragen m.b.t. Notebook Totaal kunt u het beste direct contact opzoeken)

2: 2e harddisk? Nee nooit een hybrid als 2e schijf nemen. Heeft geen nut, de Hybrid heeft alleen nut als primaire schijf. Een betere configuratie zou echter zijn een (kleine?) SSD als primaire schijf en dan een grote normale schijf als secundaire schijf.

3: Foto's van de folie hier. Het is inderdaad dus een folie die door BTO over het scherm wordt geplakt. Persoonlijk zou ik, als u echt een mat scherm wenst, de true-non glare schermen aanraden zoals in de 15CL35.

4: Alle drivers die nodig zijn om het systeem schoon (opnieuw) te installeren zijn meegeleverd.
Indien u Windows bijbesteld krijgt u een echte licentie bij uw systeem die dus niet (zoals bij bijv. grotere A-merken) aan dat ene systeem is gebonden. Dus geen gedoe met recovery CD's.
psyy138 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:55:
Zoals ReCreator zegt.
Het is "even" wachten ... maar dan heb je ook wat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 01:11 ]

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:08:
[...]

2: 2e harddisk? Nee nooit een hybrid als 2e schijf nemen. Heeft geen nut, de Hybrid heeft alleen nut als primaire schijf. Een betere configuratie zou echter zijn een (kleine?) SSD als primaire schijf en dan een grote normale schijf als secundaire schijf.
De hybrid inzetten als data disk is inderdaad weinig zinvol.
De winst wordt behaald doordat hij 4GB cached naar gelang de meest gebruikte files.
Windows boot (dus inderdaad als primaire disk) is waar de meeste winst te halen valt.
Gebruik als program disk zou ook een plan kunnen zijn.

Games of data opslag zijn dus beide zinloos.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

innocent schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:19:
[...]

Ik vermoed clevo BIOS 1.01.10.
Zojuist contact gehad met Clevo, het gaat om 1 notebook die dit probleem vertoond, wij gaan er dus vanuit dat het een incident was.

• peatron
BTO_USER schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:21:n
[...]

Zojuist contact gehad met Clevo, het gaat om 1 notebook die dit probleem vertoond, wij gaan er dus vanuit dat het een incident was.
:)
De gpu fan is nu strak geregeld, maar de cpu fan die is nu echt hoorbaar zodra de laptop aanstaat.
Misschien een optie om daar iets aan tedoen?
Ik zou dat erg kunnen waarderen. Ik weet niet of andere gebruikers hier last van hebben?
Laatste bios en EC van BTO zijn geflashed. naar de 17CL37.

mvg

Inmiddels is mijn vraag al beantwoordt..

[ Voor 8% gewijzigd door peatron op 22-09-2011 10:24 . Reden: stukje info ]

• innocent
BTO_USER schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:21:
[...]

Gelukkig maar :)

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Ik ben misschien van plan om een 15CL38 aan te schaffen, maar had nog een vraag ivm nVidia Optimus. Er zijn verschillende berichten geweest dat Optimus niet op een GTX kaart mogelijk is, maar op de website van nVidia over de GTX560m staat dat het wel mogelijk is indien de manufacturer het ondersteunt. Nu mijn vraag is of dat Clevo dit ondersteunt, of hebben ze de settings nog dezelfde gelaten zoals bij de GTX460m?

Verwijderd

Clevo ondersteunt dit niet. Alleen toshiba en alienware.

• juniordiscart
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 13:24
Ok, bedankt. :)

Verwijderd

juniordiscart schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:36:
Ik ben misschien van plan om een 15CL38 aan te schaffen, maar had nog een vraag ivm nVidia Optimus. Er zijn verschillende berichten geweest dat Optimus niet op een GTX kaart mogelijk is, maar op de website van nVidia over de GTX560m staat dat het wel mogelijk is indien de manufacturer het ondersteunt. Nu mijn vraag is of dat Clevo dit ondersteunt, of hebben ze de settings nog dezelfde gelaten zoals bij de GTX460m?
We krijgen de vraag vaker maar het antwoord is, zoals Darkstone melde, nee.

Dit heeft wel redenen, Optimus is niet gewenst op een gaming laptop en heeft nog "wat" probleempjes. Plus dat de performance bij een GTX kaart dan minder wordt.
Random artikel

Optimus is a great bit of technology, but as it stands it takes control of things in a way that actually hampers the user from getting the best overall experience. Someone just grabbing a new Alienware (and also I assume any other Optimus system) will have loads of headaches and only those able and willing to dive into the system will manage to get the best performance. And even then, with some evidence that the Optimus driver doesn’t shut down the discrete GPU fully when idle, it means that the battery life is suffering due to Optimus drivers rather than a fundamental system flaw. Either way, I have a great system now, but one that took too much work and time to get into this state – all because Optimus is convinced it knows better how to manage the computer state than I do.

• desalniettemin
Lexus! schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:41:
[...]

Voor mij ook _/-\o_ Ik kan nu eindelijk bij de THX instellingen. Bedankt ook namens mij 8)

• naruto
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 01:08:
[...]

Geen probleem! Daar is het topic voor :)

1: Ik kan niet voor andere dealers spreken maar bij ons vervalt de garantie NIET.
Dit uiteraard wel met in achtname van het feit dat defecten ontstaan door componenten van derden danwel een onjuiste installatie door u, de eindgebruiker, niet gedekt zijn.

Tevens is de garantie bij ons, zover ik weet als enige, 3 jaar NBT ratio garantie.
Dat wil zeggen 2 jaar fabrieksgarantie en dan nog één jaar extra garantie via onze voorwaarden. Daar leg ik u graag meer over maar dan wel uit buiten dit forum aangezien wij verder geen promotie mogen maken voor onze onderneming. (Voorwaarde voor het gebruik van een bedrijfsaccount is geen promotie. Ik beantwoord dus enkel generieke vragen. Voor specifieke vragen m.b.t. Notebook Totaal kunt u het beste direct contact opzoeken)

3: Foto's van de folie hier. Het is inderdaad dus een folie die door BTO over het scherm wordt geplakt. Persoonlijk zou ik, als u echt een mat scherm wenst, de true-non glare schermen aanraden zoals in de 15CL35.

4: Alle drivers die nodig zijn om het systeem schoon (opnieuw) te installeren zijn meegeleverd.
Indien u Windows bijbesteld krijgt u een echte licentie bij uw systeem die dus niet (zoals bij bijv. grotere A-merken) aan dat ene systeem is gebonden. Dus geen gedoe met recovery CD's.

[...]

Zoals ReCreator zegt.
Het is "even" wachten ... maar dan heb je ook wat ;)
zijn die gamut schermen ook voor de 17cl37? en heeft u enig idee of deze al beschikbaar is? idem voor de non glare variant? is deze ook bescikbaar voor de 17cl37

Verwijderd

Op dit moment zijn er enkel 15.6" 95% Gamut schermen.
Wel is het scherm dat standaard in de 17CL37 zit al een heel stuk beter dan een gemiddeld 17" scherm. Zie ook de review van Double-X-L.

In de toekomst (meer kan ik nog niet zeggen, BTO bepaald uiteindelijk) komen er ook GAMUT schermen voor de 17CL3x series (weet nnl dat ze er zijn) maar dat gaat denk ik nog wel even duren dus is niets wat binnenkort gaat gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 20:42 ]

• peatron
@BTO

Is er voor de 17CL37 een rubber dopje voor aan de onderkant?
Ik game met de laptop en dat doe ik zonder de accu. Dus de accu wordt niet gebruikt.
Aan de accu zit zo een "rubbertje" die mis je dus en daarwordt de laptop onstabiel van..

Het is niet het einde van de wereld, maar ook niet geheel onbelangrijk.. :)

ps: Op advies van Stefan van BTO heb ik nu de Clevo EC geflashed en nu is de laptop een stuk stiller(cpu fan).

many thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

sinds gistere mijn laptop (15cl35) binnen. HEEL onverwachts omdat er op de site nog in productie staat.
tot nu toe zeer mooie laptop alleen vind ik het jammer dat het geluid niet zo heel goed en hard kan.
maar het typt fijn en ziet er goed en degelijk uit.

alleen nog een vraagje, klopt het dat de 9cell accu niet uitsteekt aan de achterkant ? want anders heb ik gewoon de 6cell.

alvast bedankt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Kun je op de accu zelf of softwarematig met bijv. HWinfo aflezen:

48,8Whr en 4400mah voor de 6 cell

62,16Whr en5600mah voor de 9 cell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij steekt niet uit. Hij is dan ook een stuk kleiner in capaciteit dan de 9-cel van de meeste andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

peatron schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:29:
@BTO

Is er voor de 17CL37 een rubber dopje voor aan de onderkant?
Ik game met de laptop en dat doe ik zonder de accu. Dus de accu wordt niet gebruikt.
Aan de accu zit zo een "rubbertje" die mis je dus en daarwordt de laptop onstabiel van..

Het is niet het einde van de wereld, maar ook niet geheel onbelangrijk.. :)

ps: Op advies van Stefan van BTO heb ik nu de Clevo EC geflashed en nu is de laptop een stuk stiller(cpu fan).

many thx
Gooi je vraag even in de mail naar mij (Stefan), ik heb een mogelijke oplossing voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
Zojuist het onderstaande bij notebooktotaal besteld.

1 x X-Book 17CL37, Intel Sandy Bridge, Full-HD, ATI HD 6990 radeon
- Geheugenslot (4): Leeg geheugenslot
- Harddisk: 128Gb S-ATA 3 Corsair P3 (Marvell controler)
- Harddisk (2e): 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Keyboard: QWERTY
- Koelpasta: Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office: Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie: Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor: Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows: Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- DVD of Blu-ray / extra harddisk: DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Wireless card: Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band
- Geheugenslot (3): Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (2): 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (1): 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Garantie: 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Externe USB DVD drive: Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Anti-glans folie: Geen -- Kies hieronder

Is een hoop geld maar ik denk dat het de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psyy138 schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:56:
sinds gistere mijn laptop (15cl35) binnen. HEEL onverwachts omdat er op de site nog in productie staat.
tot nu toe zeer mooie laptop alleen vind ik het jammer dat het geluid niet zo heel goed en hard kan.
maar het typt fijn en ziet er goed en degelijk uit.

alleen nog een vraagje, klopt het dat de 9cell accu niet uitsteekt aan de achterkant ? want anders heb ik gewoon de 6cell.

alvast bedankt.
Ja dat klopt, ik had ook nog geen verzendbewijs van BTO ontvangen.
Foutje denk ik, was niet op de hoogte dat hij was verzonden.

Geluid is niet het sterktepunt maar zeker niet slechter dan gemiddeld.

De 9cell accu (hoge capaciteit) steekt NIET uit.
U heeft dus zeker de juiste accu als deze ook op de pakbon staat :)

Goed om te horen dat u de 15CL35 verder een fijne notebook vindt!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffei
  • Laatst online: 10-07-2022
15cl35 binnen gekomen, fijn dingetje zover moet ik zeggen.

Één dingetje kunnen ontdekken, de camera toets naast de power toets werkt niet.
De fn + f10 toets wel, niet een echt een probleem maarja.

Ow en owja, moet ik niet met fn + 1 de fan op 100% kunnen zetten?

edit: na even crysis 2 spelen zitten mijn cpu temps boven de 90 en gaat de fan maar af en toe loeien.

[ Voor 16% gewijzigd door Toffei op 23-09-2011 20:55 ]

• Double-X-L
Toffei schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 20:11:
15cl35 binnen gekomen, fijn dingetje zover moet ik zeggen.

Één dingetje kunnen ontdekken, de camera toets naast de power toets werkt niet.
De fn + f10 toets wel, niet een echt een probleem maarja.

Ow en owja, moet ik niet met fn + 1 de fan op 100% kunnen zetten?

edit: na even crysis 2 spelen zitten mijn cpu temps boven de 90 en gaat de fan maar af en toe loeien.
Ik denk dat je camera onder de hotkey software valt.
Heb je die al geinstalleerd?

http://download.bto.eu/No...Windows%207/06_Hotkey.zip

De 100% fan optie zit niet op alle modellen volgens mij.
Daarbij is die feature eigenlijk alleen voor bench akties.

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 24-09-2011 12:00 ]

• Toffei
Double-X-L schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat je camera onder de hotkey software valt.
Heb je die al geinstalleerd?

http://download.bto.eu/No...Windows%207/06_Hotkey.zip

De 100% fan optie zit niet op alle modellen volgens mij.
Daarbij is die feature eigenlijk alleen voor bench akties.
Ah nvm, hield hem niet lang genoeg in 8)7

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

ik snap alleen niet hoe ik met die optimus (icm GT555) moet omgaan. want ik heb even call of duty 4 gespeeld waarmee ik echter maar 20 fps heb op low settings en resolutie op 1920x1080. moet ik die vga knop op de laptop gebruiken / hoe zou dit moeten werken.. alvast bedankt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Toffei
psyy138 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 20:36:
ik snap alleen niet hoe ik met die optimus (icm GT555) moet omgaan. want ik heb even call of duty 4 gespeeld waarmee ik echter maar 20 fps heb op low settings en resolutie op 1920x1080. moet ik die vga knop op de laptop gebruiken / hoe zou dit moeten werken.. alvast bedankt.
Als de vga knop op oranje staat wisseld hij tussen je gt555m en de cpu, wanneer je dan een spel opstart schakelt hij automatisch de gt555m in. Als hij op groen staat staat hij op energie bewarende modus en gebruikt hij alleen de cpu. Je ziet wanneer hij oranje is ook het groene lampje ernaast uitgaan en het oranje lampje aan wanneer je een game opstart.

Verwijderd

Is het ook mogelijk om 2 ATI 6990m videokaarten te bestellen? En zo ja, wat is de meerprijs hiervoor? Ik ben al een geruime tijd op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn oude Lenovo heeft het zonet begeven, dus ik ben nu echt genoodzaakt om een nieuwe te kopen. Omdat ik elke dag naar de universiteit moet zou ik eerder geneigd zijn om een dunne stijlvolle laptop te kopen (apple), maar de performance is ondermaats. Dus ik moet de keuze maken tussen portability/performance..

Verwijderd

Je zag hem vast al aankomen: waarom een laptop en geen desktop + lichte laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het overwogen, maar ik heb er gewoon de plaats niet voor. Plus een degelijke setup kost al rond de 950, zonder scherm. Doe daar dan nog eens een MBA air bij, dat geld heb ik er niet voor over. Ik ga nu ook niet echt dagelijks gamen, maar als ik bv Crysis 2 wil spelen doe ik dit het liefst met de settings op het uiterste.. Moeilijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat er een groot verschil zit tussen desktop en mobiele kaarten? pricewatch: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC presteert ongeveer gelijk aan de mobiele HD6990m.

Zoals je ziet in de BBG: [BBG aanschaf] Gamesysteem heb je al een dergelijke setup voor €600. Zonder scherm en OS geef ik toe, maar dan kom je een stuk goedkoper uit dan wat jij nu denkt dat je kwijt bent.
Pagina: 1 ... 29 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.