Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de geluidsproductie van de fans van de 15p35?
Is het door optimus bij normaal gebruik (internet, filmpje) redelijk stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Double-X-L schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:49:
[...]

Die vindt je onder de DVD drive.
Klepje open, 1 schroefje los, Drive eruit, 4 schroefjes voor de HDD bracket.

And another happy 17CL37 broeder erbij :)
Vandaar, had ook verder geen zin om alles meteen open te halen, maar nu weet ik tenminste waar ik zoeken moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

OK - mijn probleem is inmiddels opgelost. Ik heb vandaag een nieuwe laptop ontvangen van BTO die wel beeld geeft. Zojuist 8GB RAM bijgeplaatst (nu dus 16GB), de HDD naar een losse caddy gemoved en intern een SSD aangesloten. Momenteel loopt de memtest, en het ziet er veelbelovend uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:06
Ik heb sinds 2 dagen een 17CL37. Heerlijke laptop, echter 1 probleem:

Wanneer ik hem op mijn tv aangesloten heb (en dat is eigenlijk altijd bij mij) verspringt het beeld 1 keer in de zoveel tijd naar "negatief" beeld. Dit is dan op het laptopscherm niet, alleen de tv. Even Fn + F7 helpt, maar gruwelijk irritant natuurlijk.

Meerdere drivers geprobeerd, no luck so far.

Pics or it didn't happen: Klik

Het maakt niet uit of ik een film kijk of niet btw, bij surfen/idle stand gebeurd het ook.

Iemand dezelde ervaringen / een oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Ehm?
KnoxNL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:22:

Wanneer ik hem op mijn tv aangesloten heb (en dat is eigenlijk altijd bij mij) verspringt het beeld 1 keer in de zoveel tijd naar "negatief" beeld. Dit is dan op het laptopscherm niet, alleen de tv. Even Fn + F7 helpt, maar gruwelijk irritant natuurlijk.
Heb dit zelf ook eens gehad met mijn MediaCenter icm een Philips LCD TV, heb je al eens nieuwe Firmware geladen voor je TV?
Andere HDMI kabel?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 17:16 ]

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Een firmware update voor de tv heb ik als eerste gedaan, excuus. Dit was ik vergeten te vermelden. Ik heb zo geen 2e HDMI kabel bij de hand, maar aan deze setup heeft 3 jaar lang een hp laptop via HDMI gehangen. Het enige wat veranderd is is dus de laptop. Nou kan ik best van een vriend een HDMI kabel lenen en zal ik dit ook doen, maar ik denk zelf dat het iets anders is en hoop dat iemand in de mean time misschien een oplossing heeft.

Ik verdenk de kabel dus niet omdat het zo willekeurig optreedt.

Wel bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Probeer het eens op een andere TV / Monitor als je die gelegenheid hebt. Als je er niet uit komt horen we graag van je.

UPDATE: ik zie nu pas dat je zelf ook een Philips hebt. Hier hoor ik in verhouding wel meer problemen over mbt de TV te gebruiken als monitor. HDMI Bluray, DVD etc etc geen probleem.

Oh ja en als je een andere HDMI kabel nodig hebt voor test dan moet je het via de mail laten weten, kunnen we snel regelen.

[ Voor 61% gewijzigd door BTO_USER op 07-10-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het heeft ook geen haast, kan het altijd proberen.

Ik ga vast nog wel een keer bij mijn ouders op bezoek dit weekend, en zal hem dan daar eens aan de tv hangen.
Ik laat wel weten hoe het uitgepakt heeft.

Zo aan je reactie te horen ben ik namelijk tot nog toe de enige 17CL37 user met dit probleem? :+

Edit: dus niet ;)

Helaas hebben mijn ouders ook een philips, maar ga het toch proberen.
Zou het dan een probleem zijn mbt ATI kaarten? Want zoals gezegd, mijn HP laptop met Nvidia kaart heeft dit nooit gehad, en die is 3 jaar niet van dat tv meubel af geweest.

Bedankt voor het aanbod van de HDMI kabel, maar als ik deze even in het dorp bij een vriend haal scheelt dat ons weer een hoop heen en weer sturen. Ook al begreep ik laatst van Roberto dat de eigenaar van BTO bij mij om de hoek woont, toen hij de laptops kwam afleveren.

Ik kom erop terug!

[ Voor 47% gewijzigd door KnoxNL op 07-10-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nou, we horen wel vaker klachten mbt HDMI compatibiliteit en vage storingen in het beeld. Een verhoogd percentage bij Philips. Die laten zich wat minder makkelijk als monitor gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Het is in ieder geval iets om rekening mee te houden bij de volgende aanschaf. Maar ik heb mijn eerdere reactie nog even aangevuld, misschien dat dat nog ideeën of juist vragen oproept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie overigens heel veel problemen met hdmi.. xps 15, xps 17, N55, sony's, en nu deze. Volgens mij heeft nvidia gigantisch geblunders met hun drivers. Clonen is in veel gevallen onmogelijk.

Gebruik displayport, of gebruik een andere mode dan clone.

Edit: ah :')

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:59:
Ik zie overigens heel veel problemen met hdmi.. xps 15, xps 17, N55, sony's, en nu deze. Volgens mij heeft nvidia gigantisch geblunders met hun drivers. Clonen is in veel gevallen onmogelijk.

Gebruik displayport, of gebruik een andere mode dan clone.
17CL37 zit geen Nvidia in dus daar hoeven we in deze niet te zoeken.

Mijn vragen zouden zijn:

- Heb je dit ook in 2d desktop omgeving aangezien ik op de foto een film zie?
- Welke software gebruik je om films mee te spelen?
- Heb je andere software players gebruikt, zelfde probleem?

Het klinkt mij als een software issue of een sync probleem met je HDMI in de oren.

Ik heb mijn 17CL37 niet aan tv hangen dus kan je niet vertellen of het probleem hier ook zou zijn.
Gebruik de HDMI alleen voor geluid tijdens games.

[ Voor 9% gewijzigd door Double-X-L op 07-10-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hoi,

bedankt voor het meedenken beiden.

Inderdaad betreft het hier de ATI 6990m.

Om op double's vragen terug te komen:

- Zoals in mijn 1e post, zowel bij een film (in dit specifieke geval De Blu-ray van Band of Brothers) als bij surfen/idle komt het voor
- Voor de films gebruik ik Powerdvd in case van Blu-Ray, VLC voor al het andere. Maar je raadt het al, ook bij vlc gaat het de mist in.

Overigens gebruik ik binnen windows 7 het classic theme, dus zonder alle eyecandy en 3d acceleratie is dan ook niet nodig bij desktop gebruik.

Nog even aanvullend:

Heb ook al gestest met clone, extend, de officiele extend via eyefinity en met het laptopscherm uitgeschakeld.

EDIT:

Hier nog een schitterend plaatje van dit topic met scherm extend en de tv als primair

KLIK

[ Voor 21% gewijzigd door KnoxNL op 07-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
KnoxNL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:29:
Hoi,

bedankt voor het meedenken beiden.

Inderdaad betreft het hier de ATI 6990m.

Om op double's vragen terug te komen:

- Zoals in mijn 1e post, zowel bij een film (in dit specifieke geval De Blu-ray van Band of Brothers) als bij surfen/idle komt het voor
- Voor de films gebruik ik Powerdvd in case van Blu-Ray, VLC voor al het andere. Maar je raadt het al, ook bij vlc gaat het de mist in.

Overigens gebruik ik binnen windows 7 het classic theme, dus zonder alle eyecandy en 3d acceleratie is dan ook niet nodig bij desktop gebruik.

Nog even aanvullend:

Heb ook al gestest met clone, extend, de officiele extend via eyefinity en met het laptopscherm uitgeschakeld.

EDIT:

Hier nog een schitterend plaatje van dit topic met scherm extend en de tv als primair

KLIK
Ok duidelijk, moeten we verder zoeken.
Welke frequentie heb je de output staan?
Hoe lang blijft het beeld zo en hoe vaak komt het voor per uur?
Zijn de tussenpozen gelijk, time het eens.

Het makkelijkst blijft natuurlijk een andere tv aankoppelen, maar die optie heb je even niet?
Als je in de buurt van Vinkeveen woont mag je het gewoon hier op een Panasonic proberen.

[ Voor 0% gewijzigd door Double-X-L op 07-10-2011 18:53 . Reden: panasonic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Heb ik eindelijk mijn laptop(17cl37) binnen, wordt ik geteisterd door de BSOD >.<
Wil ik windows 7 ultimate 64 bits er op zetten, install voltooid, start op, dan de volgende keer dat de laptop opnieuw gestart wordt een bsodje. Iets met dat de bios ... niet compitable is ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACPI toevallig? Die fout heb ik recentelijk eerder gehoord bij een klant.
Maar toch vreemd hé, de systemen gaan werkend en al getest bij BTO weg. (immers als ze niet testen zouden ze heel wat meer problemen hebben)

Werkte de installatie die is geleverd wel goed? (dus voor u W7 Ult. ging installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Die installatie werkte, en het is idd de ACPI bios fout.
Hoe kan ik dit fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naruto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08-2020
Ik kreeg vandaag een BSOD (kan media drive of iets in die trend niet vinden).

heeft iemand dit ook weleens gehad? ik heb de 17cl37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
KnoxNL schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 16:22:

Meerdere drivers geprobeerd, no luck so far.

Pics or it didn't happen: Klik

Het maakt niet uit of ik een film kijk of niet btw, bij surfen/idle stand gebeurd het ook.

Iemand dezelde ervaringen / een oplossing?

Alvast bedankt voor het meedenken.
Heb hetzelfde gehad met mijn desktop 24" scherm door die te verbinden met een brakke/el cheapo Aldi hdmi-kabel. Ik vermoed iets met de aansluitingen van de connector op de kabel. Op mijn 32" Philips-tv met een andere hdmi kabel nooit zoiets voorgehad. Het zal wellicht aan de kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

In 99,9% van de gevallen werkt HDMI van Laptop probleemloos naar HDMI van LCD TV. In beide zit een stukje firmware die wat gegevens uitwisselt als type product (DVR, Bluray speler, CAM etc etc). Maar ook zaken als max resolutie, timings, frequenties etc etc. Als hier een "kink in de kabel" optreedt (firmware LCD praat niet lekker met Firmware Laptop/GPU/Drivers) dan kun je van alles verwachten. Ik heb bij mijn Philips destijds overscan, underscan en vervormingen gezien. Net ff niet top allemaal. Samsung gekocht, alle problemen weg.

Tot dit moment zijn ons geen verdere klachten bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Kamiii schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:28:
Heb ik eindelijk mijn laptop(17cl37) binnen, wordt ik geteisterd door de BSOD >.<
Wil ik windows 7 ultimate 64 bits er op zetten, install voltooid, start op, dan de volgende keer dat de laptop opnieuw gestart wordt een bsodje. Iets met dat de bios ... niet compitable is ofzo
Nou 5e keer geinstalleerd, op dit moment nog geen bsod gekregen. Nu maar hopen dat het niet trg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamiii schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:48:
Die installatie werkte, en het is idd de ACPI bios fout.
Hoe kan ik dit fixen?
Kom ik nog op terug.
naruto schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:48:
Ik kreeg vandaag een BSOD (kan media drive of iets in die trend niet vinden).

heeft iemand dit ook weleens gehad? ik heb de 17cl37
Dat zal iedereen wel eens hebben gehad ;) (een BSOD).
Vermoedelijk probeerde de notebook iets van je CD of HDD te lezen en kon hij het niet vinden.
Dat is typisch de oorzaak voor deze BSOD maar dat zegt (nog) niets over de notebook zelf.
Kamiii schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:11:
[...]

Nou 5e keer geinstalleerd, op dit moment nog geen bsod gekregen. Nu maar hopen dat het niet trg komt.
Laten we het hopen, maar omdat ik deze fout vaker ben tegengekomen (niet specifiek BTO maar sowieso bij herinstallatie notebooks) ga ik dit toch eens uitzoeken :)

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:13:
Dat zal iedereen wel eens hebben gehad ;) (een BSOD).
Vermoedelijk probeerde de notebook iets van je CD of HDD te lezen en kon hij het niet vinden.
Dat is typisch de oorzaak voor deze BSOD maar dat zegt (nog) niets over de notebook zelf.

Ik heb serieus nog nooit een bsod gehad op mijn laptop :P , in 3.5 jaar tijd niks voorbij zien komen. En dan heb ik mijn laptop wel minstens 1x per jaar een clean install. Eveneens met de computer die 5 jaar oud is.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 21:13:
Laten we het hopen, maar omdat ik deze fout vaker ben tegengekomen (niet specifiek BTO maar sowieso bij herinstallatie notebooks) ga ik dit toch eens uitzoeken :)
Momenteel alle drivers erop gezet en so far so good.
Dat scherm is scherp en helder, pfff echt wennen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me deze week dan eindelijk een BTO.eu besteld ;) deze moet dienen als gaming-rigje als ik bij mijn vriendin logeer (woont 50km verder & heb geen rijbewijs ;) ). Ik heb thuis een "echte" rig staan (desktop: core I7 2600k, 8gb, GTX580, 2x raptor 150gb 10krpm @ raid 0 etc...) maar die laat ik daar staan.

Heb de volgende specs besteld:
X-BOOK 15CL37 met de 6990m
8gb (corsair)/ 128gb ssd (bto selected, er gaan alleen games a la WOT & skyrim op draaien, geen hardcore spul), de Intel wifi module (1€ opleg = lol ;) ).

Na iets minder dan een jaar "gegamed" te hebben op een SONY laptop met een Intel P6100/4GB//ATI 5470 was het eindelijk tijd voor degelijk spul (mijn ping bij WOT was hoger dan mijn framerate, zelfs na tweaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
@Forzexxx

Toevallig zit ik te kijken naar exact dezelfde configuratie en ook speel WOT :P

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen van je laptop en hoe het spelletje draait op hoogste instellingen. Als het niet teveel gevraagd is, zou je ervaringen willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
oosterhofjf schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:16:
@Forzexxx

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen van je laptop en hoe het spelletje draait op hoogste instellingen. Als het niet teveel gevraagd is, zou je ervaringen willen posten?
WOT zou vanaf een GT555 al prima moeten draaien;
Grafisch nou niet echt een uitdaging voor de meest recente VGA kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Double-X-L schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 18:52:
[...]

Ok duidelijk, moeten we verder zoeken.
Welke frequentie heb je de output staan?
Hoe lang blijft het beeld zo en hoe vaak komt het voor per uur?
Zijn de tussenpozen gelijk, time het eens.

Het makkelijkst blijft natuurlijk een andere tv aankoppelen, maar die optie heb je even niet?
Als je in de buurt van Vinkeveen woont mag je het gewoon hier op een Panasonic proberen.
Ik kan wel een andere tv gebruiken hoor, en ga ik ook dit weekeinde nog doen, alsmede een andere kabel. Die spullen hebben wij op het werk allemaal liggen en ik heb gelukkig toegang in het weekend.

Om nog even antwoord te geven op je vragen (want ik denk en hoop :X nog steeds dat het iets anders is:

- Mijn tv is een 42PFL5604H
- Output is 1920 x 1080, 60 Hz
- Soms blijft het beeld zo totdat ik Fn + F7 gebruik (enkele minuten, soms springt het binnen een paar seconden terug. Compleet willekeurig
- Het tijdsinterval is ook random, ik heb het 3 keer in een kwartier gehad maar ook wel eens een uur niet

Vinkeveen is helaas geen optie voor mij, maar bedankt voor het aanbod! Zoals gezegd ga ik hem vandaag nog op een andere tv testen met een andere kabel...

But in the meantime ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Hey iedereen!

ik heb een BTO laptop, de 17CL35 (2720QM / 8gb / GT555m) en daar ben ik zeer tevreden mee! Maar ik hou er van om aan te klooien en ben zeer nieuwsgierig dus ik vroeg mij af;

is het mogelijk om ergens een gtx 560m te kopen (ik heb geen winkels kunnen vinden) en deze in te bouwen? Zo ja; heeft iemand enig idee waar ik ze mobiele videokaarten verkopen?

Uiteraard begrijp ik dat je hiermee de garantie verwijderd.. daar maak ik me niet druk om. :)

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:27

anc

Ik heb laatste die audio drivers geinstalleerd die in deze thread genoemd waren. Echter daar zit dus nu geen equalizer in. Dit zou ik toch wel willen. Iemand enig idee waar deze in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 23:28
Schijnt geen optie meer te zijn in de huidige Realtek. Er is een codecpack, maar bij mij deed die het niet.

Ik luister naar pinquinradio via Windows media speler. Die heeft wel een equalizer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
nubcaek schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:46:
Hey iedereen!

ik heb een BTO laptop, de 17CL35 (2720QM / 8gb / GT555m) en daar ben ik zeer tevreden mee! Maar ik hou er van om aan te klooien en ben zeer nieuwsgierig dus ik vroeg mij af;

is het mogelijk om ergens een gtx 560m te kopen (ik heb geen winkels kunnen vinden) en deze in te bouwen? Zo ja; heeft iemand enig idee waar ik ze mobiele videokaarten verkopen?

Uiteraard begrijp ik dat je hiermee de garantie verwijderd.. daar maak ik me niet druk om. :)

Heel erg bedankt!
http://www.mxm-upgrade.com/index.html

Geen 560m maar houd het eens in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

nubcaek schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:46:
Hey iedereen!

In de 17CL35 zit de videokaart op het moederbord gesoldeerd, videokaart upgrade dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Mijn probleem LIJKT opgelost.

Voor in de knowledgebase van NBT/BTO:

http://www.avsforum.com/a.../index.php/t-1297907.html

Toch een ATI setting die het verhelpt, waarschijnlijk heeft mijn oude laptop met Nvidia kaart die setting default gehad.

Mocht ik nog last krijgen dan laat ik het uiteraard even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:16:
@Forzexxx

sowieso zal ik het posten ;)

@ Double-X: het moet maxxed out draaien & de laptop zou toch zeker 2-3 jaar moeten meekunnen (ie 1-2 jaar alles high, dan 2-3jaar op medium. Ben nogal een beetje een eikel op dat gebied ;) heb op men vorige job genoeg games getest op laptops met gt555's e.d. en verhoudingsgewijs betaalde je veel voor wat ze waard zijn. Dan liever hetzelfde bedrag betalen voor een laptop met een 6990m ;).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Nvm.

Dus ik heb mijn 17CL37 nu een dag en ik zal even een eerste indruk geven.

Meevallers (qua verwachtingen)
  • Het gewicht, dit valt reuze mee met wacht ik had verwacht.
  • Grootte van het scherm/ laptop, had gedacht dat het veel groter zou zijn dan een 15 inch. Blij dat ik de 17 inch heb gekozen.
Tegenvallers (qua verwachtingen)
  • BSOD bij installatie van windows 7 ultimate 64 bits. 5x is scheepsrecht, duurde best lang voordat ik aan de slag kon. Dit had ik niet verwacht :X .
  • De baksteen die meegeleverd werd. Had wel groot verwacht maar dit is toch echt mega groot xD.
  • De bezorging om half 9 sochtends, daar was mijn moeder niet blij mee haha. Ik zat net op mijn werk :P.
Plus punten
  • Het scherm, super scherm, en de hoge resolutie is echt super mooi. Zeker niks op aan te merken.
  • De gratis spullen die je er bij kreeg. De tas vind ik echt super, veel vakjes en dergelijke. De muis is fijn voor onderweg, zal niet mijn game muis thuis vervangen maar ik was ook toe aan een nieuwe. De vorige gratis muis begint cure te tonen na 3.5 jaar xD. De muismat vind ik ook erg handig, makkelijk om mee te nemen en opvouwbaar :P.
  • De laptop is vrij stil onder het gamen, nu heb ik ook nog maar 1 potje LoL gedaan op max settings.
  • Kwaliteit van de laptop is ook erg goed, voelt stevig aan.
Min punten
  • Klein puntje is dat de stekker en niet 1,2,3 in gaat (bij de laptop). Daarin tegen zit het wel stevig vast maar ik maak me zorgen om die 4 kleine puntjes.
  • De cpu fan blaast bij internet gebruik af en toe nogal. Dan is de meevaller dat de lucht koel is die er uit komt dus iig geen verwarming meer.
Verdict
Zeer tevreden, zal met de tijd alleen maar beter worden ( zolang de bsod niet trg komt xD ). Nog van alles weer aan het installeren en downloaden etc.

Gezien jullie de specs van deze laptop wel weten.
Ik heb het 3.5 jaar met een ASUS X56S met een versleten bagger HDD moeten doen.
Kan nu al niet meer zonder deze, met name het scherm en de resolutie is wereld van verschil. _/-\o_

Edit:
Batterij is trouwens snel opgeladen, ging ook ongeveer 2 uur mee. Niet echt geklokt maar viel reuze mee.

[ Voor 98% gewijzigd door Kamiii op 08-10-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Afgelopen donderdag heb ik mijn 17CL37 opgehaald, dus heb hem nu 4 dagen in het bezit en wil graag mijn ervaring delen.

Verrast
Ik was aangenaam verrast toen ik de laptop ophaalde en de pakbon nakeek waarop een andere SSD stond dan ik besteld had.
Namelijk de Crucial 4M was geinstalleerd i.p.v. de Corsair P3. Een prima meevaller :-)

Meevaller
Daarnaast heb ik vanaf het begin af aan zitten twijfelen of ik een mat folie eroverheen zou doen of niet. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat ik het op de getoonde fotos niet zo mooi vond. Uiteindelijk ook niet nodig. Het scherm is prima! Ja je ziet wel reflecties maar het is prima te doen. (En ik ben een grote zeur op dat gebied) Buiten in de zon zitten is wel onmogelijk om dan comfortabel te werken.

Ervaring
Via notebooktotaal heb ik de laptop bestelt, tijdens dit proces ben ik erg goed geholpen en zijn mijn vragen snel beantwoord. Er werd ook meegewerkt aan mijn verzoek om het bestel proces te versnellen. Top dus!

Ik heb de laptop zelf afgehaald in IJsselstein. Dit ging enig sinds gehaast eraan toe, maar kreeg wel antwoorden op mijn vragen. Ik had alleen toch even de laptop daar aan willen zetten en mijn standaard check willen toepassen bij aanschaf van hardware. Werkt alles? (laptop aan? ja beeld? ja toetsenbord in orde? ja oke klaar. 5 minuten tops) Maar dit werd afgewezen en dhr haalde een uitgebreide controle lijst voor zich waarbij alles MOET werken, zeker goed! Alleen ik geloof altijd pas dingen als ik het zelf gezien heb :-)
Hierbij had ik zeker mijn tegenvaller opgevallen en direct kunnen aankaarten.

Thuis aangekomen, alles uitpakken.
Laptop..... GROOT ding :-) Stevig en voelt degelijk aan.
Voeding.... GROOT ding :-) niets op aan te merken.
Tas, muis en muismat is prima.

Hij is standaard geleverd met een Win7 Home OEM uitvoering zonder ingevulde key als je geen OS aanvraagt. Dit hebben ze gedaan, omdat ze de laptop uitvoerig controleren.
Ik ben begonnen met Windows 7 Enterprise installatie en ondervond geen enkel probleem. Installatie ging vlekkeloos.
Vervolgens de drivers installeren, want diverse onderdelen waren nog niet goed geconfigureerd.
Daarvoor is een meegeleverde DVD. Dit duurt wel lang, je zal alle drivers 1 na 1 moeten nalopen, maar aan het einde heb je dan ook wel alles werkend.
In ongeveer 10 seconden kan je rebooten en je browser alweer openen. Razend snel dus.

Windows prestatie index
Processor...................... 7,5
Geheugen....................... 7,6
Grafisch....................... 7,6
Grafische weergave voor spellen 7,6
Primaire harde schijf.......... 7,9

Toen een game proberen. Deus Ex - Human Revolution. Allemaal erg soepel! Alleen bleef ineens mijn q plakken. Ik druk hem kort in en hij komt kort erna pas omhoog. Hoe langer ik hem ingedrukt hield hoe langer deze bleef plakken. Erg vervelend.
Ik heb erover gemaild en kreeg antwoord erop om een klacht in te dienen bij bto en dan zou het snel opgelost worden. Dit wilde ik doen met een filmpje om het duidelijk te maken. Echter de volgende dag toen ik het filmpje wilde maken, was er niets meer aan de hand. Tot op vandaag is dit ook niet meer voorgekomen.

Tegenvaller
Het toetsenbord heeft naar mijn mening redelijk wat speling. Toetsen mag je horen, niet teveel natuurlijk maar ik heb het gevoel bij elke aanslag dat het toetsenbord frame tikt tegen de bodem. Tenminste zo klinkt het. Een beetje speling heb ik geen bezwaar tegen, maar het moet niet meer worden en vooral niet storend worden.
Ik heb hierbij een paar opties
* Klacht indienen met mogelijkheid dat ik dus m'n laptop kwijt ben voor een tijd(RMA), dat komt nu absoluut niet uit.
* Afwachten en hopen dat het na een tijdje verdwijnt of niet meer stoort
* Toetsenbord eraf halen en er iets onder leggen en hopen dat het niet trilt (Dit zal ik denk ik als eerste doen, maarja wat leg ik eronder)

Al met al erg tevreden met mijn laptop. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anc schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:21:
* Toetsenbord eraf halen en er iets onder leggen en hopen dat het niet trilt (Dit zal ik denk ik als eerste doen, maarja wat leg ik eronder)
Dubbelzijdig plakband ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Hah! ik zat meer aan iets wat niet plakt te denken. Aangezien ik denk dat ik alleen de ruimte hoef op te vullen om dit probleem uit de weg te ruimen. Misschien wat papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de laptop zoals iedereen weet al een tijdje in bezit en dacht nog even echte gebruikers ervaring posten.

De laptop bevalt nog steeds bijzonder goed. Ook bij andere mensen die hem zien valt die goed in de smaak. Wel is die met adapter & muis etc echt behoorlijk zwaar. Ik heb een grote targus rugzak en hoewel ik dacht dat een kilo meer of minder wel mee zou vallen, is het toch een gesjouw tov een 13'.

De prestaties zijn uitstekend, alleen snap ik niet goed waarom die soms hapert bij het afspelen van youtube of flashgames (welke ik ontwikkel). Een reboot is dan echter voldoende om het weer goed te krijgen in dat geval. Drivers etc heb ik al geupdate en omdat het niet echt storend is voor mij laat ik het verder zo.

De service van BTO en vooral ook NBT (roberto) zijn ook uitstekend. Inmiddels hebben jullie beetje kunnen volgen hoe eea is verlopen, en ik ben blij dat er nog bedrijven zijn waar je als heren in eerlijkheid kan onderhandelen en RMA's kan doen zonder dat je alles in je schoenen geschoven krijgt.

Het toetsenbord blijf ik een beetje jammer vinden, maar ik denk dat er op elke laptop wel iets valt aan te merken.

Het geluid uit een (goede) koptelefoon is uitmuntend naar mijn smaak. Ik weet niet of dit ook hoorbaar is door de BTO dopjes (die zitten net als de BTO muis nog in de originele verpakking).

De volgende laptop is absoluut een BTO en ik denk dat dat het beste compliment is wat je een bedrijf kan geven op een markt waar redelijk veel concurrentie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:00:

Het toetsenbord blijf ik een beetje jammer vinden, maar ik denk dat er op elke laptop wel iets valt aan te merken.
Wat vind je jammer van het toetsenbord?

En ja er valt altijd iets op te merken aan elke laptop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gebrek aan home/end toetsen en het non-standaard numpad gedeelte, zoals bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe spiegelend zijn de glare schermen precies?
Ik heb een ipad en dat is ook wel als spiegelend te beschouwen denk ik. Op dat apparaat vind ik de spiegelingen wel meevallen namelijk. Is het daarmee te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondaygo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-04 16:49
Hallo mede Tweakers en BTO Laptop bezitters.

Vraagje...

Ik ben in het bezit van een X-BOOK 18CL33 i7/18.4 inch (X8100-2XATI5870).
Nu heb ik gemerkt dat in deze laptop een zeer simpele bios zit.
Is het ook mogelijk om deze bios te (laten) upgraden naar een meer uitgebreidere versie?

just looking for wisdom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:28:
Ik heb een ipad en dat is ook wel als spiegelend te beschouwen denk ik. Op dat apparaat vind ik de spiegelingen wel meevallen namelijk. Is het daarmee te vergelijken?
Ik merk het niet echt, alleen met zwart natuurlijk. Mooie schermen hoor, stukken beter schermen van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:28:
Ja alleen bij een ipad, is de reflectie een beetje onscherp (Dubbel)
Dat is met dit scherm van de 17cl37 niet zo.
Verder bijna gelijk.

Ik heb dit getest met alleen zwart en een lamp :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc

anc

Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:16:
Het gebrek aan home/end toetsen en het non-standaard numpad gedeelte, zoals bekend.
Aha!

Ervaart niemand enige speling met het typen? Als ik zeg maar op het numpad gedeelte type dan hoor ik geen bijgeluid maar als ik type op de letters vanaf a tot j en alles ertussen dan hoor ik een geluid alsof er speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

anc schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 07:42:
[...]

Aha!

Ervaart niemand enige speling met het typen? Als ik zeg maar op het numpad gedeelte type dan hoor ik geen bijgeluid maar als ik type op de letters vanaf a tot j en alles ertussen dan hoor ik een geluid alsof er speling.
Ik ervaar hetzelfde - volgens mij is dat eigenlijk wel een bekend iets van de Clevo's.

Mijn ervaring tot nu toe (heb mijn 15CL37 nu drie dagen intensief kunnen gebruiken):

1. Het design en de bouw van de laptops zijn prima in orde. Heb het ding al half uitelkaar gehad voor het plaatsen van extra geheugen, andere schijf en extra schijf in de media bay. Alles is heel solide!

2. Het lawaai van de fans valt reuze mee. Als ik gewoon wat simpele dingen aan het doen ben dan hoor je ze niet eens meer na een tijdje, bij zwaarder werk (gamen) dan hoor je ze wel, maar meestal gaat het geluid van de game er wel overheen.

3. De voeding maakt wel lawaai (mijn exemplaar tenminste). Als de batterij vol is dan hoor ik een soort van 'pieptoon' uit de voeding komen wat ik initieel als irritant ervaarde, maar inmiddels ook eigenlijk niet meer opmerk.

4. De performance van het systeem is perfect (natuurlijk spec afhankelijk, het is een model met een i7-2670QM, Radeon HD 6990M, 16GB RAM en een SSD).

5. De mogelijkheden in de BIOS zijn wat beperkt, natuurlijk ook niet veel van nodig, maar het zou fijn zijn als er wat meer opties waren.

6. Het beeldscherm is perfect (95% gamut, 15.6" FullHD mat/true non-glare)! Daar ben ik wel happy mee. Geen dode pixels, kleuren zijn perfect. Enige wat ik gedaan heb is de dpi op 125% gezet - de lettertjes zijn anders wel erg klein, wat op zich niet zo'n probleem is behalve als ik vermoeide ogen heb. Mijn HP EliteBook 8540w staat by default ook op 125%.

7. Geluid is verder niks op aan te merken, draai de meeste games in 5.1.

Naja, verder dus helemaal tevreden mee. Enige issue wat ik nog had (wat best wel vreemd was) - bij het bijplaatsen van 8GB ram heb ik dit gedaan onder het toetsenbord. Het systeem wilde vervolgens niet meer booten. Reepjes eruit gehaald, en vervolgens wel weer booten. Toen heb ik de modules die onderop de laptop zaten onder het toetsenbord geplaatst en de nieuwe onderop. Toen werkte het dus wel! Het geheugen is verder van hetzelfde merk en type, dus dat was een beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
Zouden geheugen upgrades voor laptops met maar 2 sloten dan eindelijk "betaalbaar" gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:50
Ik ga daar eens kijken. Bedankt voor de reacties... feit dat die gesoldeerd is.. is wel weer heel erg jammer moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druppers
  • Laatst online: 12-10-2011
Ik wil deze laptop binnenkort gaan bestellen, hebben jullie er nog opmerkingen over ?
Dan kan ik dat meenemen voor ik het besteld.

- 17CL37 - ATI6990 QUAD
- I7-2820QM 8mb
- 4x4GB Kingston Hyperx DDR3-1600MHZ
- 250GB Sata-3 Intel 510 SSD
- 750GB 7200rpm
- Blu-ray (R)W
- Intel Centrino Advanced-n 6230 - Dual band
- Ultra high contrast glare
- Non glare + screen protection

met Windows proffesional etc komt de laptop neer op 3.100 euro ongeveer (incl. btw) 8)7
Afgezien dat dit een gigantisch bedrag is voor een laptop, moet ik wel zeker weten dat dit het beste is wat ik nu kan wensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Keuze ziet er goed uit.

De keuze voor de Intel 510 SSD is perfect, zeer stabiel en betrouwbaar. Net als de Intel WLAN 6230.

Valt eigenlijk weinig aan te merken op deze config.

[ Voor 36% gewijzigd door zeef op 10-10-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druppers
Nou bij BTO configuratie zie je 2 NON-glare optie's:
1) 17.3 inch NON GLARE (mat) - Full HD LED TFT, 300cd/m...... ultra high contrast
2) NON glare + protector 17inch

Eigenlijk heb ik beide gekozen :? (zie ik nu)

welke raad u aan ?
Want sticker verwijderen is makkelijker dan een beeldscherm vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druppers
En eigenlijk wilde ik de Kingston Hyperx series voor SSD - voor de preformance die ik visueel zag staan erbij.
Maar weet niet of die aan de kwaliteit en betrouwbaarheid van de Intel 510 kan voldoen

Welke is beste keuze denk u ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Druppers
Keuze is dus een echt NON Glare scherm of een Glare scherm met folie. Dit kun je overwegen als je hem ooit wilt verwijderen of je scherm wilt beschermen tegen krassen etc etc.

Qua betrouwbaarheid binnen de performance SATA-3 SSD's staan bij ons bovenaan:
1. Intel 510 series
2. Corsair P3 en Crucial M4
3. Kingston HyperX

Betrouwbaarheid heeft deels te maken met kwaliteit en deels te maken met booten. Er zijn nogal wat (boot)-problemen geweest met Sandforce controllers, die zitten overigens niet in de Intel, Corsair P3 en Crucial M4. Wel in de Kingston HyperX, in tegenstelling tot OCZ en Corsair Force is de HyperX dan weer stabieler met booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

druppers schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:22:
Ik wil deze laptop binnenkort gaan bestellen, hebben jullie er nog opmerkingen over ?
Dan kan ik dat meenemen voor ik het besteld.

- 17CL37 - ATI6990 QUAD
- I7-2820QM 8mb
- 4x4GB Kingston Hyperx DDR3-1600MHZ
- 250GB Sata-3 Intel 510 SSD
- 750GB 7200rpm
- Blu-ray (R)W
- Intel Centrino Advanced-n 6230 - Dual band
- Ultra high contrast glare
- Non glare + screen protection

met Windows proffesional etc komt de laptop neer op 3.100 euro ongeveer (incl. btw) 8)7
Afgezien dat dit een gigantisch bedrag is voor een laptop, moet ik wel zeker weten dat dit het beste is wat ik nu kan wensen ;)
Paar opmerkingen.

Voor welk gebruik gaat deze notebook worden ingezet? (dat is het belangrijkste)

1: Ultra HIGH contrast glare + non glare folie = geen winnend idee als je weet dat er dus ook nu een normaal (nog hogere kwaliteit) mat scherm bestelbaar is.

Zie hier foto's van de 17CL37 met het glanzende scherm. Plak je er dan vervolgens folie overheen ziet het er zo uit. Nu zijn die laatste foto's wel met mijn cameraphone genomen i.p.v. hoge kwaliteit camera maar dan nog ... neem dan het echte matte scherm ;)

2: Ga je vooral cpu berekingen doen of meer 3D games spelen? De 2820QM is namelijk een hele goede cpu maar wel de "vorige" revisie van deze cpu's. de 2760QM is het nieuwere type.
Aan de andere kant is de 2820QM wel een stukje goedkoper.

3: Waarom de Intel SSD? Ik ben groot fan van de Intels, sterker nog ... ik raad ze m'n klanten ze meestal aan ... maar de Corsair P3 256Gb is wel een heel stuk goedkoper dan de Intel 510. In iedergeval m.i. het verschil niet waard tenzij betrouwbaarheid een absolute vereiste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik zou voor de betrouwbaarheid gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na zo'n 8 jaar lurken toch maar een Tweakers account aangemaakt! Deze site is altijd zo volledig geweest qua informatie dat registratie gewoonweg nooit nodig is geweest :P

Ik ben van plan binnenkort de 17CL35 - GT555 aan te schaffen.

Mijn vorige 2 PC's waren 'oude' PC's van m'n vader, daarnaast heb ik de afgelopen jaren bijna al m'n gaming op consoles gedaan, en ben dus behoorlijk onbekend met hardware tegenwoordig.

Wat ik me vooral afvraag is het verschil tussen de SSD schijven.
Ik wil graag een 128GB SSD schijf met een 320GB 7200rpm schijf in het dvd-hok.

Na flink wat pagina's van dit topic te hebben gelezen valt het mij op dat er veel discussie is over SSD's.
Ik ben maar een arme student, maar is het een slechte keuze om een BTO-selected of OCZ Vertex Plus te verkiezen boven een Intel 320 (laat staan 510)? Is het de 30/40eu waard?

Het geheel is al een ruggengraat uit m'n lijf namelijk, en de stap van 5400rpm naar SSD lijkt mij al groot genoeg. Ik lees veel over betrouwbaarheid, maar is dit relatief tot elkaar, of is een BTO-selected of OCZ Vertex Plus minder betrouwbaar dan een gouwe ouwe draaiende HDD?

Wat ik erop ga doen (qua zware applicaties):
Skyrim spelen.
Adobe CS5 (voornamelijk Photoshop, Illustrator en inDesign, maar ook Premiere Pro en After Effects hoogstwaarschijnlijk)
Cinema 4D oid.

Ik moet zeggen dat ik enorm blij ben dat ik BTO heb gevonden, ik ben er in ieder geval al over uit dat dit het merk voor mij is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de X•BOOK 17CL40DT? Ik lees veel goede dingen over de X•BOOK 17CL37, maar aangezien de prijs vrijwel gelijk is, twijfel ik tussen die twee :). Over de 40 kan ik echter maar weinig vinden helaas... Of mijn zoekskills laten mij weer eens in de steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:04:
Na zo'n 8 jaar lurken toch maar een Tweakers account aangemaakt! Deze site is altijd zo volledig geweest qua informatie dat registratie gewoonweg nooit nodig is geweest :P

Ik ben van plan binnenkort de 17CL35 - GT555 aan te schaffen.

Mijn vorige 2 PC's waren 'oude' PC's van m'n vader, daarnaast heb ik de afgelopen jaren bijna al m'n gaming op consoles gedaan, en ben dus behoorlijk onbekend met hardware tegenwoordig.

Wat ik me vooral afvraag is het verschil tussen de SSD schijven.
Ik wil graag een 128GB SSD schijf met een 320GB 7200rpm schijf in het dvd-hok.

Na flink wat pagina's van dit topic te hebben gelezen valt het mij op dat er veel discussie is over SSD's.
Ik ben maar een arme student, maar is het een slechte keuze om een BTO-selected of OCZ Vertex Plus te verkiezen boven een Intel 320 (laat staan 510)? Is het de 30/40eu waard?

Het geheel is al een ruggengraat uit m'n lijf namelijk, en de stap van 5400rpm naar SSD lijkt mij al groot genoeg. Ik lees veel over betrouwbaarheid, maar is dit relatief tot elkaar, of is een BTO-selected of OCZ Vertex Plus minder betrouwbaar dan een gouwe ouwe draaiende HDD?

Wat ik erop ga doen (qua zware applicaties):
Skyrim spelen.
Adobe CS5 (voornamelijk Photoshop, Illustrator en inDesign, maar ook Premiere Pro en After Effects hoogstwaarschijnlijk)
Cinema 4D oid.

Ik moet zeggen dat ik enorm blij ben dat ik BTO heb gevonden, ik ben er in ieder geval al over uit dat dit het merk voor mij is :D
Beste,

Ik zo absoluut die paar euro meer investeren in een high-end SSD.

Over de OCZ SSD’s is hier denk wel bekend hoe ik er over denk (i.a.w. als iemand er eentje via onze site besteld vraag ik hem altijd of hij het zeker weet). De BTO SSD is … een SSD. Maar het blijft wel meer een kostengerichte oplossing. (5x sneller dan een normale hdd. Maar een echte SSD kan veel meer IOPS halen dan de budget BTO versie)

Vandaar ook mijn tip: Spaar door of … wat ook kan! Zet nu een Hybrid HDD (met 4Gb SSD Cache) in je laptop en wacht tot je een echte volwaardige S-ATA 3 SSD (geen sandforce) kunt kopen zoals de zeer gewilde Crucial M4 (heb je vermoedelijk ook al over gelezen)

Maar dan een hele andere vraag, waarom een 320 serie of 510 (duur) SSD als je voor minder geld een Crucial M4 of Corsair P3 hebt? De Intel’s zijn primair goed vanwege hun stabiliteit en kwaliteit maar de Crucial of Corsair hebben niet de problemen die de Sandforce ssd’s wel hebben (o.a. OCZ dus)

Voor uw gebruik zou ik trouwens investeren in "minimaal" een 2760QM of 2820QM (nu goedkoper dan de 2760 i.v.m. actie) met Kingston Hyper-X (1666Mhz) geheugen. Dat levert al snel 15% winst op omdat uw gebruik vooral veel cpu afhankelijk is.
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:12:
Iemand ervaring met de X•BOOK 17CL40DT? Ik lees veel goede dingen over de X•BOOK 17CL37, maar aangezien de prijs vrijwel gelijk is, twijfel ik tussen die twee :). Over de 40 kan ik echter maar weinig vinden helaas... Of mijn zoekskills laten mij weer eens in de steek.
Dat is jammer dat ik het nu lees, heb er pas nog een van verkocht, anders had ik foto's kunnen maken. Maar wat wil je weten? Het is vooral een desktopvervanger. Niet echt het meest mobiele model zegmaar ... maar wel degelijk en het is (voor specifieke toepassingen) natuurlijk super dat er een HEX-CORE desktopcpu in kan :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:35:
Dat is jammer dat ik het nu lees, heb er pas nog een van verkocht, anders had ik foto's kunnen maken. Maar wat wil je weten? Het is vooral een desktopvervanger. Niet echt het meest mobiele model zegmaar ... maar wel degelijk en het is (voor specifieke toepassingen) natuurlijk super dat er een HEX-CORE desktopcpu in kan :)
Zover kan ik inderdaad ook komen met Google ed ;) Model boeit mij ook niet zoveel, zolang het praktisch is. Ik zoek vooral een laptop die de komende paar jaar nog wel mee kan qua gamen (Over paar jaar zal het natuurlijk niet meer top-of-the-hill wezen, maar dat is altijd). Voor de rest qua apps: Visual Studio en fotobewerking (Lightroom/Photoshop). Het wordt wel mijn main station, omdat ik gewoon graag in de woonkamer zit achter de computer ipv mijn werkhok, waar ik al vaak zit. Een behoorlijke hdd en memory is dus ook mooi meegenomen. Dus vandaar dat ik twijfel tussen de memory en hdd van de 40 en de videokaart vd 37. Ik kan natuurlijk ook de videokaart vd 37 in de 40 stoppen, maar dat valt eigenlijk net buiten mijn budget-conform zone :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik, persoonlijk, de 17CL37 pakken.
Waarom?

1: 4 geheugensloten i.p.v. 3
2: 3e hdd bay wordt toch bijna nooit gebruikt.
3: Stiller / ergonomisch beter (als u hem zonder extern keyboard gaat gebruiken)
4: ATI 6990

Voordeel van de 40 is inderdaad de cpu ... maar dat is ook meteen het grootste nadeel van de 17CL40DT.

Toevallig vandaag klanten met precies de zelfde afwegingen gesproken, eentje is er al uit en die gaat dan toch voor de 17CL40DT omdat die zoveel keer sneller is in rendering (videobewerking) door z'n zes-core cpu. Heb je die "rauwe" cpu power echter niet nodig blijft mijn favo machine de 17CL37 :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:35:
[...]

Beste,

Ik zo absoluut die paar euro meer investeren in een high-end SSD.

Over de OCZ SSD’s is hier denk wel bekend hoe ik er over denk (i.a.w. als iemand er eentje via onze site besteld vraag ik hem altijd of hij het zeker weet). De BTO SSD is … een SSD. Maar het blijft wel meer een kostengerichte oplossing. (5x sneller dan een normale hdd. Maar een echte SSD kan veel meer IOPS halen dan de budget BTO versie)

Vandaar ook mijn tip: Spaar door of … wat ook kan! Zet nu een Hybrid HDD (met 4Gb SSD Cache) in je laptop en wacht tot je een echte volwaardige S-ATA 3 SSD (geen sandforce) kunt kopen zoals de zeer gewilde Crucial M4 (heb je vermoedelijk ook al over gelezen)

Maar dan een hele andere vraag, waarom een 320 serie of 510 (duur) SSD als je voor minder geld een Crucial M4 of Corsair P3 hebt? De Intel’s zijn primair goed vanwege hun stabiliteit en kwaliteit maar de Crucial of Corsair hebben niet de problemen die de Sandforce ssd’s wel hebben (o.a. OCZ dus)
De Intel 320 serie is toch goedkoper dan de Crucial M4 en Corsair P3?

Ik neig nu naar de 320, de kwaliteit is denk ik het extra geld waard en hij lijkt mij meer dan snel genoeg voor mijn gebruik en daarnaast kan ik deze later nog vervangen met een snellere SSD (die over wie-weet-hoelang veel goedkoper zal zijn). De 320 kan ik tegen die tijd vast wel ergens anders voor gebruiken (desnoods gaat die naar m'n vader).
Of ik vervang ooit de 320gb 7200rpm schijf (die ik van plan ben ipv de dvdspeler te nemen) met een extra (high end) SSD (is dit mogelijk?).
Voor uw gebruik zou ik trouwens investeren in "minimaal" een 2760QM of 2820QM (nu goedkoper dan de 2760 i.v.m. actie) met Kingston Hyper-X (1666Mhz) geheugen. Dat levert al snel 15% winst op omdat uw gebruik vooral veel cpu afhankelijk is.
Dit gaat me sowieso 150 euro extra kosten en dat is het me eigenlijk niet waard.
Ik wil niet te lang meer wachten met een nieuwe laptop (stagevergoeding + een website die binnenkort af is maakt het mogelijk dat ik er nu eindelijk geld voor heb). Mijn huidige laptop (HP Compaq nx9420, 4 jaar oud) begint af te takelen (de videokaart ligt op z'n sterfbed) en Skyrim komt op 11nov uit.

95% van mijn gebruik zal Photoshop, Illustrator en inDesign zijn, qua HD videobewerking en 3D modellering ben ik al wat blij dat het uberhaupt mogelijk is. En ik ga er van uit dat Skyrim met de goedkopere CPU en RAM ook prima zal draaien.

Eigenlijk is 1084eu excl. (waar ik nu naar kijk (incl de 320)) al boven mijn budget, en dan moet ik Skyrim ook nog eens kopen :P

Ik ben benieuwd of je mijn argumenten logisch vindt klinken, en sowieso heel erg bedankt voor het advies, aan mij en aan alle anderen in dit topic wat mij ook goed heeft geholpen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:09:
Dan zou ik, persoonlijk, de 17CL37 pakken.
Waarom?

3: Stiller / ergonomisch beter (als u hem zonder extern keyboard gaat gebruiken)

Voordeel van de 40 is inderdaad de cpu ... maar dat is ook meteen het grootste nadeel van de 17CL40DT.

Toevallig vandaag klanten met precies de zelfde afwegingen gesproken, eentje is er al uit en die gaat dan toch voor de 17CL40DT omdat die zoveel keer sneller is in rendering (videobewerking) door z'n zes-core cpu. Heb je die "rauwe" cpu power echter niet nodig blijft mijn favo machine de 17CL37 :)
Thanks, daar heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Hallo allemaal,

Iemand bezig geweest met Rage spelen op een Clevo notebook met een 6XXXM? Ik ga denk ik maar even wachten tot de speciale Rage driver ook voor mobility uitkomt. Ik heb heel de tijd last van kleine hiccups; volgens mij heeft het niet met de fps te maken, want AA bijv uitzetten heeft geen voelbaar effect.

De update van de game heeft iig nog niet geholpen!

Hoor graag hoe het bij jullie gaat!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:09:

1: Is dan wel weer een triple channel set up wat weer iets sneller is.
2: 3e HDD kan evt in een 17CL37 met caddy ook gerealiseerd worden. (kost je wel je DVD drive)
3: kan ik niks over zeggen, ken de 17CL40 niet.
4: ATI heeft wat minder ondersteuning aan prof. gebruik.
Volgens mij zijn de Nvidia's daar nog steeds beter in en wellicht kun je er een GTX580 in laten zetten?
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:12:
[...]

Of ik vervang ooit de 320gb 7200rpm schijf (die ik van plan ben ipv de dvdspeler te nemen) met een extra (high end) SSD (is dit mogelijk?).
Een high end als in SATA3 SSD gaat geen nut hebben, de DVD naar HDD conversie draait op SATA2 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

[/quote]
Een high end als in SATA3 SSD gaat geen nut hebben, de DVD naar HDD conversie draait op SATA2 speed.
[/quote]

Een leuk en simpel tooltje om dat te checken is deze: SATA2/SATA3 Check

Als er een device op SATA2 zit is dat de ODD (of HDD in ODD-Caddy).

Volgens onze gegevens zit bij alle modellen zit de ODD aangesloten op SATA2 en heeft een SATA3 SSD in een ODD-Caddy dus niet veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is dus wel mogelijk om nu bijvoorbeeld met een goedkopere SSD te beginnen (BTO-selected of Intel320), en over bijvoorbeeld een jaar deze SSD in de ODD-caddy te plaatsen en een nieuwe Sata III SSD in de plaats van de oude Sata II SSD te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie niet wat je daarmee op schiet, het verschil tussen een SATA2 en SATA3 SSD is sowieso nauwelijks merkbaar. Upgraden is in veel gevallen geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:12:
[...]

De Intel 320 serie is toch goedkoper dan de Crucial M4 en Corsair P3?

Ik neig nu naar de 320, de kwaliteit is denk ik het extra geld waard en hij lijkt mij meer dan snel genoeg voor mijn gebruik en daarnaast kan ik deze later nog vervangen met een snellere SSD (die over wie-weet-hoelang veel goedkoper zal zijn). De 320 kan ik tegen die tijd vast wel ergens anders voor gebruiken (desnoods gaat die naar m'n vader).
Correct. Het scheelt precies 16.50 incl. de BTW

Alleen wil je nou echt die laatste paar euro besparen voor zon groot verschil?
Sterker nog, als je de prijs per gb uitrekent (8Gb meer!) dan kom je op een nog veel kleiner verschil.

S-ATA 2 versus S-ATA 3 en er zit wel 100Mb per sec aan performance tussen. (Read tot 400Mb per sec!)

Vervangen voor een snellere SSD is onzin, de grootste stap is de keuze voor een SSD. Als je echter al een SSD gewent bent (en dan natuurlijk wel een fatsoenlijke) merk je bijna niet het verschil bij dagelijks gebruik bij de overstap naar een nog snellere, zelfs niet als die 100Mb per sec sneller is.

Nee, kies meteen een goede SSD. Uw keuze maar ik zeg altijd maar zo, goedkoop = duurkoop. Nu ga je 2x geld uitgeven om net 17 euro te besparen?

De interne drive kun je uiteraard wel vervangen met een extra SSD maar hou dan rekening dat die max op S-ATA 2 zal draaien.
Dit gaat me sowieso 150 euro extra kosten en dat is het me eigenlijk niet waard.
Ik wil niet te lang meer wachten met een nieuwe laptop (stagevergoeding + een website die binnenkort af is maakt het mogelijk dat ik er nu eindelijk geld voor heb). Mijn huidige laptop (HP Compaq nx9420, 4 jaar oud) begint af te takelen (de videokaart ligt op z'n sterfbed) en Skyrim komt op 11nov uit.

95% van mijn gebruik zal Photoshop, Illustrator en inDesign zijn, qua HD videobewerking en 3D modellering ben ik al wat blij dat het uberhaupt mogelijk is. En ik ga er van uit dat Skyrim met de goedkopere CPU en RAM ook prima zal draaien.

Eigenlijk is 1084eu excl. (waar ik nu naar kijk (incl de 320)) al boven mijn budget, en dan moet ik Skyrim ook nog eens kopen :P

Ik ben benieuwd of je mijn argumenten logisch vindt klinken, en sowieso heel erg bedankt voor het advies, aan mij en aan alle anderen in dit topic wat mij ook goed heeft geholpen! O+
Juist photoshop en illustrator willen nog wel eens wat cpu gebruiken maar het is natuurlijk wel relatief. Het zal sowieso een extreme boost zijn over je huidige configuratie en hier is het prijsverschil wel “wat” groter dan die 17 euro ;)

Over de prijs. Op onze site melden we enkel incl. prijzen.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:45:
Maar het is dus wel mogelijk om nu bijvoorbeeld met een goedkopere SSD te beginnen (BTO-selected of Intel320), en over bijvoorbeeld een jaar deze SSD in de ODD-caddy te plaatsen en een nieuwe Sata III SSD in de plaats van de oude Sata II SSD te stoppen?
Zoals al vermeld. Meteen een goede SSD kopen.
Je koopt ook een auto met een 1.6 liter om er later een 2.0 in te gaan plaatsen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:45:
Ja dat heeft zeker zin. Sterker nog, zo denken veel SSD fans erover. Ik koop nu een relatief goedkope en betrouwbar Sata2 en die gebruik ik later voor een caddy of dekstop. Maarja, nu profiteren van meteen de goede SSD is ook interessant natuurlijk.
Sata3 SSD heeft niet veel zin wanneer je deze aansluit op een SATA2 connector. Dat is bekend.

Sata3 SSD heeft zeker zin tov een Sata2 SSD. De winst is interessant, we hebben zelf ooit een test gedaan en het is moeilijk om met een Sata2 boven de 200 - 300MB/s uit te komen. Dit in tegenstelling tot een Sata3 variant, de tests die wij hebben gedaan komen op resultaten van 400-500MB/s uit. Tja, of je het merkt bij gewoon Office gebruik…..denk het niet. Bij veel data…..zeker.

Ook een leuke testje is een SATA3 aansluiten op een Sata2, wat gebeurt er dan. We hebben dat ooit gedaan, kan het even niet meer zo vinden maar hier staat zo’n testje van een Crucial Sata3 aangesloten op Sata2 en Sata3 (verschil).
http://www.maximumpc.com/...ial_c300_256gb_ssd_review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn huidige laptop (DELL Studio) veel lawaai maakt, het touchpad stuk is, het moederboard al eens stuk is gegaan, het geluid soms een seconde crasht... en dat allemaal in één jaar tijd. Ik zag dat je de laptops van BTO goed samen kon stellen op notebooktotaal.nl, en ik zat al op notebooktotaal.nl te kijken bij de 15,6" laptops van BTO. Daar zie ik 10 verschillende laptops staan, dus weet ik niet zo goed welke keuze ik moet maken. Kan iemand van BTO/notebooktotaal die hier post mij helpen?

Ik ben op zoek naar:

- Stille laptop (dus dat je gewoon een YouTube filmpje kan kijken zonder dat hij meteen gaat blazen, etc.)
- Full HD 1080p resolutie 1920x1080
- Glanzend scherm (dus dat het een spiegelend scherm is)
- 15,6 inch
- 8 GB RAM
- Intel i5 Sandy Bridge (dus de 2e generatie)
- Een redelijke videokaart, het hoeft niet de allerbeste te zijn. Het liefst een NVIDIA.
- ~500GB HDD met wat SSD erbij
- Windows 7 Home Premium 64 bits

Ik wil het gebruiken als multimedia laptop; ik heb vaak ook 10 tabs in Chrome open staan, een download programma aanstaan, muziek, etc. Hij moet goed blijven presteren en zo stil mogelijk blijven. Iemand een suggestie bij notebooktotaal.nl?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Vervelend om te horen dat u zoveel problemen heeft gehad met uw vorige laptop!.

Gezien uw wensen kan ik u wel helpen:

1: Stille laptop. Nou is stil helaas relatief. Een echte stille notebook zal een BTO, Dell, Asus, of andere consumentennotebook nooit worden. Wel is het zo dat de koeling van de 15CL35-GT555 zoals velen kunnen beamen niet snel voluit draait. (zie ook de foto van het koelsysteem)

Wil je echt de aller-stilste notebooks die er zijn kom je al snel bij de Lenovo ThinkPads uit. Deze (zakelijke) laptops kosten echter factor 2 van een BTO en zijn niet te configureren.
Resumerend; hoewel de BTO niet de ALLERSTILTE notebooks zijn ter wereld doen ze het, zeker met de Artic Silver koelpasta, behoorlijk goed. Al helemaal met optimus ingeschakeld.

2: Geen probleem.
3: Geen probleem
4: Geen probleem
5: Geen probleem

6: Waarom een Core i5? Hij kost -+ 7 euro meer dan de instap Core i7 2670QM maar is wel met z’n 2 cores trager. Nu weet ik dat je zou kunnen zeggen 2 cores meer is meer warmte maar het scheelt niet extreem. De TDP van een Core i7 komt ook niet boven de 45Watt.

7: Ook dus de 15CL35-GT555 i.v.m. Optimus. (nog minder koeling als de VGA niet belast wordt)

8: U bedoelt een Hybrid drive?

9: Staat standaard al geïnstalleerd maar wel zonder licentie. (is zoals u heeft gezien optioneel)

Kortom, de 15CL35.
Hier foto’s van de notebook met het glanzende 95% gamut scherm. Let niet op de rode gloed. Dit komt door de camera.

Voorbeeldconfiguratie:

BTO 15CL35-GT555 95% Gamut Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 6Cell 4400mA batterij
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- Beeldscherm 15.6" Full-HD NTSC 95% color gamut - UHC Glanzend
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- UMTS / 3G module Optioneel
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

Hier zijn uiteraard nog aanpassingen op te maken maar dit zou een goede basis zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:50:
Beste,

Vervelend om te horen dat u zoveel problemen heeft gehad met uw vorige laptop!.

Gezien uw wensen kan ik u wel helpen:

1: Stille laptop. Nou is stil helaas relatief. Een echte stille notebook zal een BTO, Dell, Asus, of andere consumentennotebook nooit worden. Wel is het zo dat de koeling van de 15CL35-GT555 zoals velen kunnen beamen niet snel voluit draait. (zie ook de foto van het koelsysteem)

Wil je echt de aller-stilste notebooks die er zijn kom je al snel bij de Lenovo ThinkPads uit. Deze (zakelijke) laptops kosten echter factor 2 van een BTO en zijn niet te configureren.
Resumerend; hoewel de BTO niet de ALLERSTILTE notebooks zijn ter wereld doen ze het, zeker met de Artic Silver koelpasta, behoorlijk goed. Al helemaal met optimus ingeschakeld.

2: Geen probleem.
3: Geen probleem
4: Geen probleem
5: Geen probleem

6: Waarom een Core i5? Hij kost -+ 7 euro meer dan de instap Core i7 2670QM maar is wel met z’n 2 cores trager. Nu weet ik dat je zou kunnen zeggen 2 cores meer is meer warmte maar het scheelt niet extreem. De TDP van een Core i7 komt ook niet boven de 45Watt.

7: Ook dus de 15CL35-GT555 i.v.m. Optimus. (nog minder koeling als de VGA niet belast wordt)

8: U bedoelt een Hybrid drive?

9: Staat standaard al geïnstalleerd maar wel zonder licentie. (is zoals u heeft gezien optioneel)

Kortom, de 15CL35.
Hier foto’s van de notebook met het glanzende 95% gamut scherm. Let niet op de rode gloed. Dit komt door de camera.

Voorbeeldconfiguratie:

BTO 15CL35-GT555 95% Gamut Quadcore Sandy Bridge laptop
- Accu 6Cell 4400mA batterij
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- Beeldscherm 15.6" Full-HD NTSC 95% color gamut - UHC Glanzend
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb BTO Selected DDR3-1333Mhz
- Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- UMTS / 3G module Optioneel
- Windows Windows 7 Home Premium 32 of 64Bits
- Wireless card Intel Centrino Advanced-N 6230 Dual band

Hier zijn uiteraard nog aanpassingen op te maken maar dit zou een goede basis zijn.
Bedankt voor uw antwoord :)
Ik wil liever i5 omdat ik i7 een beetje overkill vind.
Die voorbeeldconfiguratie ziet er goed uit, ik zal er vanavond wel ff mee verder gaan. Ik had nog wel 1 vraagje: er staat '95% GAMUT (NTSC) FULL HD scherm met LED technologie!', wat wordt bedoelt met NTSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een standaard. (http://www.ipctechnology..../techinfo/color_gamut.htm)
Er wordt dus bedoeld hoeveel van die standaard wordt gehaald. (Wikipedia: RGB color space)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de juiste wikipedia pagina: Wikipedia: CIE 1931 color space

Dat vlak is een benadering van wat de gemiddelde mens kan zien. Het percentage is relatief tegenover een bepaalde standaardgroote die NTSC heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:07:
Dat is een standaard. (http://www.ipctechnology..../techinfo/color_gamut.htm)
Er wordt dus bedoeld hoeveel van die standaard wordt gehaald. (Wikipedia: RGB color space)
Ah ok, ik dacht dat het te maken had met wat je bij tv's en games ziet, die NTSC. In dit geval is het dus iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Dat dacht ik eerst ook. NTSC is Amerikaans, in Nederland hebben wel Pal. Is tv-standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Conscience NL schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:43:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn huidige laptop (DELL Studio) veel lawaai maakt, het touchpad stuk is, het moederboard al eens stuk is gegaan, het geluid soms een seconde crasht... en dat allemaal in één jaar tijd. Ik zag dat je de laptops van BTO goed samen kon stellen op notebooktotaal.nl, en ik zat al op notebooktotaal.nl te kijken bij de 15,6" laptops van BTO. Daar zie ik 10 verschillende laptops staan, dus weet ik niet zo goed welke keuze ik moet maken. Kan iemand van BTO/notebooktotaal die hier post mij helpen?

Ik ben op zoek naar:

- Stille laptop (dus dat je gewoon een YouTube filmpje kan kijken zonder dat hij meteen gaat blazen, etc.)
- Full HD 1080p resolutie 1920x1080
- Glanzend scherm (dus dat het een spiegelend scherm is)
- 15,6 inch
- 8 GB RAM
- Intel i5 Sandy Bridge (dus de 2e generatie)
- Een redelijke videokaart, het hoeft niet de allerbeste te zijn. Het liefst een NVIDIA.
- ~500GB HDD met wat SSD erbij
- Windows 7 Home Premium 64 bits

Ik wil het gebruiken als multimedia laptop; ik heb vaak ook 10 tabs in Chrome open staan, een download programma aanstaan, muziek, etc. Hij moet goed blijven presteren en zo stil mogelijk blijven. Iemand een suggestie bij notebooktotaal.nl?
Iemand al bezig met een nieuwe OP met FAQ voor een nieuw topic?

Zie hierboven weer vragen naar een bekende weg......
Als ik de 5 criteria punten lees is meneer er zelf al uit lijkt me zo.
Ook leest het wat minder prettig als er in een korte post 4x de naam 'notebooktotaal.nl' staat.

Wil je gericht aankoopadvies van BTO danwel NBT dan zijn die prima via mail bereikbaar.
Als je aankoopadvies wil is daar een apart topic voor.
Als je gericht op zoek bent naar antwoorden/ervaringen over 1 v/d BTO modellen dan zit je hier goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Double-X-L op 11-10-2011 19:22 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Conscience: ik heb de 17 inch. Is stil, snel en een hele mooie beeldkwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Ik heb zojuist van de beta van battlefield 3 mogen genieten, maar kwam er al snel achter dat de wireless kaart nogal wat spikes heeft (ineens voor korte tijd een hoge latency) wat behoorlijk irritant is bij alles, kon soms niet eens normaal door een deur lopen omdat ik dan ineens in de muur loop.

Ik heb de realtek wireless kaart (verbinding is echter goed, 5 balkjes en heb met downloaden of andere dingen nergens last van). Maar in vergelijking tot een kabel erin heb ik met online gamen toch behoorlijk wat last van die spikes.

Mijn vraag: Is dit probleem realtek gerelateerd, of hebben eigenlijk alle wireless kaarten dit?
Dus geen problemen met de verbinding zelf, alleen met de "spikes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Zou het aan de beta (overbelasting van servers) kunnen liggen? Heb je dit met andere spellen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Signaalsterkte zegt nog niets over de kwaliteit van het signaal.
Maar zoals dask zegt... weet je zeker dat het niet aan je server ligt?

Indien je dit hebt kunnen uitsluiten, wat als je een ander wireless kanaal kiest? Of hem vastzet op 801.11N of G?

Hoe dan ook, de Intel Wireless kaarten zijn veel beter maar slecht zou ik de realtek kaarten (toch wel zeer veel gebruikt) ook weer niet willen noemen.

Doe anders eens een ping -t en kijk naar je latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Ik heb het nu over het verschil met bekabeling en wireless, het zijn de servers volgens mij niet omdat ik geen last meer had van "lagg" toen ik over ging op wired internet.

Ik heb nergens anders last mee met wireless internet, downloaden, streamen en radio luisteren gaat prima. Alleen met online FPS spellen heb ik er problemen mee (kan dit ook aan de router liggen?).

Met of het aan de realtek kaart ligt, doelde ik erop of de intel kaarten dit probleem met de "spikes" niet hebben.

edit: ping -t naar de router toe of naar het modem en dan vergelijken? (kabel/wireless)

[ Voor 8% gewijzigd door Yamotek op 11-10-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ping -t naar de router en dan kijken of je gekke dingen ziet. Moet in principe altijd 1ms zijn, zoals dat bij mij het geval is.

Edit: even snel getest. bijna alleen maar 1ms en <1ms. Met een uitschieter naar 10ms ongeveer 1x per 1080 pixels met standaard instellingen in cmd.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En packetloss is ook niet goed.
Kijk anders ook met een wireless analyser of er toevallig niet nog een netwerk van je buren op het zelfde kanaal zit. Wil ook nog wel eens dit soort dingen veroorzaken terwijl je het tijdens normaal surfen of downloaden niet merkt. (immers maakt het niets uit of een page nou in 10 of 100ms load, het is bijna niet merkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 21:22:
ping -t naar de router en dan kijken of je gekke dingen ziet. Moet in principe altijd 1ms zijn, zoals dat bij mij het geval is.
Gedaan, voor 1 minuut het was altijd 1 ms en 1 keer 2 ms.
Zal het later nog een keer proberen maar dan wat langer.

Lijkt me niet dat de buren op dezelfde frequentie zitten, ik woon op een boerderij (er zit minstens 25 meter tot de buren) en meestal zit ik maar 3-5 meter van de router af.

We hebben ook een dual band router dus zou het eigenlijk goed moeten werken.

Antwoordt voor onderstaand bericht: ik heb de 17cl37 dus de 6990m

[ Voor 5% gewijzigd door Yamotek op 11-10-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-09 17:18
@Rifleshader, welke videokaart heb je in je notebook zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Iemand enig idee waarom mijn CPU fan ongeveer elke 1 a 2 minuten soms onnodig hoge toeren maakt. Dit is met name na het opstarten van de laptop ( 17cl37 ).

Ik merk ook een groot verschil in de power conservation modes. Als deze op performance staat na het gamen en daarna ga browsen of iets dergelijks dan krijg ik het zelfde.
Alsof de CPU fan zich verveelt en maar even gaat blazen :P

Merkte dit met name na de installatie van visual studio 2010 en sql server 2008 op zondag.

Momenteel loopt de fan alweer een tijdje stabiel en dan ben ik alleen maar aan het internetten.
Gek genoeg hoor ik de CPU fan amper als ik GC of Wii games aan het spelen ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Kamiii op 11-10-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Kamiii: dat was toch opgelost met de nieuwe bios update voor jouw model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Kamiii schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:32:
Iemand enig idee waarom mijn CPU fan ongeveer elke 1 a 2 minuten soms onnodig hoge toeren maakt. Dit is met name na het opstarten van de laptop ( 17cl37 ).

Ik merk ook een groot verschil in de power conservation modes. Als deze op performance staat na het gamen en daarna ga browsen of iets dergelijks dan krijg ik het zelfde.
Alsof de CPU fan zich verveelt en maar even gaat blazen :P

Merkte dit met name na de installatie van visual studio 2010 en sql server 2008 op zondag.

Momenteel loopt de fan alweer een tijdje stabiel en dan ben ik alleen maar aan het internetten.
Gek genoeg hoor ik de CPU fan amper als ik GC of Wii games aan het spelen ben.
Kan je even controleren welke EC (firmware) er op staat? Dit kan je in het BIOS nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb een 15CL35 gekocht, en ik heb de SSD eens getest met AS SSD en HD Tune.

Met AS SSD krijg ik echter lagere waarden dan degene die ik in benchmarks te zien krijg.

Mijn SSD
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33dwp48.png

Random benchmark
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/11v0fx2.png

Vooral het verschil in 4K Read en Write en de Read Access Time vind ik opmerkelijk.

Met HD Tune krijg ik een zeer rare grafiek, in vergelijking met de zo goed als rechte lijn van andere benchmarks. Ook liggen de waarden bij mij veel lager.

Mijn SSD
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/64nlg6.png

Random benchmark
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/10rkfaa.png

Ik heb zelfs een nieuwere firmware (0002 t.o.v. 0001) en toch presteert mijn SSD slechter.

Wat kan hier het probleem zijn?

Ik weet dat er een nieuwere firmware beschikbaar is (0009). Als ik deze nieuwe firmware er op zet, vervalt dan de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Kijk de help na bij de fw 00009 versie, daar staat alles beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

vleesie1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:56:
Ik weet dat er een nieuwere firmware beschikbaar is (0009). Als ik deze nieuwe firmware er op zet, vervalt dan de garantie?
Nee, dit is over het algemeen geen probleem, ga echter niet met gemodde firmwares aan de slag, maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
vleesie1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:56:
Ik heb een 15CL35 gekocht, en ik heb de SSD eens getest met AS SSD en HD Tune.

Met AS SSD krijg ik echter lagere waarden dan degene die ik in benchmarks te zien krijg.

Vooral het verschil in 4K Read en Write en de Read Access Time vind ik opmerkelijk.

Met HD Tune krijg ik een zeer rare grafiek, in vergelijking met de zo goed als rechte lijn van andere benchmarks. Ook liggen de waarden bij mij veel lager.

Ik heb zelfs een nieuwere firmware (0002 t.o.v. 0001) en toch presteert mijn SSD slechter.

Wat kan hier het probleem zijn?

Nieuwe officiele firmware zal de garantie niet doen vervallen, je gebruikt hem nog steeds in spec.
De 0009 firmware is beduidend gunstig voor je prestaties en zeker aan te raden.
Het is hier behandeld in een review:

reviews: Crucial m4: koning onder de ssd's

Daarnaast zou je eens kunnen zoeken op 'SSD allignment' om optimale resultaten te halen.

Spikes in een grafiek als deze worden veroorzaakt door de beschreven delen.
Een SSD benchmark met zo goed als horizontale lijn is een onbeschreven/lege SSD.
Oftewel de SSD in een PC zetten als secundaire disk en dan benchmarks draaien.
Nu zijn jouw spikes wel erg radicaal, is Windows niet met van alles bezig, Superfetch en/of indexeren?

[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 12-10-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm ik heb dit probleem ook (17cl37) dat hij gewoon in idle random de fan laat draaien,
net alsof het een test is(in stapjes opbouwen),zelfs nu ik dit aan het typen ben. Ik heb in mijn bios gekeken en hij geeft aan EC versie: 10.000.8 als ik het goed herinner, in ieder geval die 8.

Thnx in advance :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 15:32 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:29:
Hmmm ik heb dit probleem ook (17cl37) dat hij gewoon in idle random de fan laat draaien,
net alsof het een test is(in stapjes opbouwen),zelfs nu ik dit aan het typen ben. Ik heb in mijn bios gekeken en hij geeft aan EC versie: 10.000.8 als ik het goed herinner, in ieder geval die 8.

Thnx in advance :)
Ik heb dit een enkele keer meegemaakt hier en er is iets wat op dat moment een verkeerde temp. doorgeeft.
Bij het direct monitoren van de temps heb ik geen afwijking kunnen vinden.
Aangezien het hier vrijwel niet voorkomt is het moeilijk kijken om te zien waar het vandaan komt.
Ik ben er dus wel mee bezig maar het reproduceren is zeldzaam :(

[ Voor 27% gewijzigd door Double-X-L op 12-10-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Wanneer ik CPUID HWMonitorPro gebruik lijkt de fan voor de CPU bij 43 graden aan te gaan en stopt deze weer wanneer de temperatuur onder de 40C zakt.

Bij mij gaan de fans namelijk om de minuut aan en uit wanneer ik niks doe :p, dus is het vrij makkelijk te zien. Ik zal het zelf nu nog een keer bekijken en dan mijn bericht aanpassen.

Edit: CPU fan slaat inderdaad aan bij 43C en gaat uit bij 39-38C en dan loopt de temp weer op naar 43C enz.

[ Voor 32% gewijzigd door Yamotek op 12-10-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
BTO_USER schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:28:
[...]

Kan je even controleren welke EC (firmware) er op staat? Dit kan je in het BIOS nakijken.
Bios: 1.01.10
Firmware: 1.00.08
Vbios: br40793.004
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:29:
net alsof het een test is(in stapjes opbouwen)
Dat heb ik dus ook.

En nu ik dit typ gaat de fan weer in stappen ff hoger en dan weer laag.

[ Voor 40% gewijzigd door Kamiii op 12-10-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Dus bij jullie gaan de fans ook nog helemaal uit?
Hier blijen ze constant low rpm draaien.

CPU = 38
GPU = 42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:44:
Dus bij jullie gaan de fans ook nog helemaal uit?
Hier blijen ze constant low rpm draaien.

CPU = 38
GPU = 42
Nee dat gelukkig niet.
De cpu blijft bij mij op ongeveer 38 graden. Gecheckt met speedfan.
De gpu weet ik niet die wordt niet aangegeven?!(6990M)

edit:
Om een of andere rare reden pakt hij mijn gpu niet in speedfan, maar in gpuz wel
temps atm:
GPU temp 1: 59
GPU temp 2: 52
GPU temp 3: 57

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 16:55 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.