Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Nee dat gelukkig niet.
De cpu blijft bij mij op ongeveer 38 graden. Gecheckt met speedfan.
De gpu weet ik niet die wordt niet aangegeven?!(6990M)

edit:
Om een of andere rare reden pakt hij mijn gpu niet in speedfan, maar in gpuz wel
temps atm:
GPU temp 1: 59
GPU temp 2: 52
GPU temp 3: 57
Standalone, geen installatie en alles bij de hand.
1 to rule them all ;)

http://www.hwinfo.com/files/hw64_388.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-11-2020
Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:44:
Dus bij jullie gaan de fans ook nog helemaal uit?
Hier blijen ze constant low rpm draaien.

CPU = 38
GPU = 42
Nee de fan gaat niet helemaal uit, blijft ook hier op low rpm draaien. De GPU fan daarin tegen hoor ik vaker helemaal niet.
Het is met name de CPU fan die ik hoor.

CPU 40~42

de gpu is niet aangegeven in speedfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

Nee dat gelukkig niet.
De cpu blijft bij mij op ongeveer 38 graden. Gecheckt met speedfan.
De gpu weet ik niet die wordt niet aangegeven?!(6990M)

edit:
Om een of andere rare reden pakt hij mijn gpu niet in speedfan, maar in gpuz wel
temps atm:
GPU temp 1: 59
GPU temp 2: 52
GPU temp 3: 57
Daarmee is jouw GPU 20 graden hoger als hier.
Heb je hem net onder load gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:58:
[...]

Standalone, geen installatie en alles bij de hand.
1 to rule them all ;)

http://www.hwinfo.com/files/hw64_388.zip
Nice, die blijf ik zeker gebruiken
Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:04:
[...]

Daarmee is jouw GPU 20 graden hoger als hier.
Heb je hem net onder load gehad?
ja heel eventjes. GPU terwijl ik aant browsen ben naar de 10 rpm dat kan niet kloppen toch?

GPU fan current: 48rpm min: 2rpm max: 400rpm
GPU thermaldiode current: 46 graden min: 45 graden max: 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-07 00:36
Ik heb nu ook even dat HW info programmatje gebruikt, maar zie iets heel geks met de processor, iedere keer wordt de turbo voor iedere core in en uitgeschakeld dus mhz spiken zegmaar de hele tijd, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:23:
[...]

ja heel eventjes. GPU terwijl ik aant browsen ben naar de 10 rpm dat kan niet kloppen toch?

GPU fan current: 48rpm min: 2rpm max: 400rpm
GPU thermaldiode current: 46 graden min: 45 graden max: 60 graden
Dat zijn 'normale' waardes die je kunt negeren.
Volgens mij komt dat door voltage regeling van de fan door het BIOS.
Yamotek schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:58:
Ik heb nu ook even dat HW info programmatje gebruikt, maar zie iets heel geks met de processor, iedere keer wordt de turbo voor iedere core in en uitgeschakeld dus mhz spiken zegmaar de hele tijd, is dit normaal?
Dat is inderdaad normaal turbo 2.0 gedrag waardoor het nog dynamischer is.
Kijk maar naar je voltages voor CPU, same thing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Daarnaast zou je eens kunnen zoeken op 'SSD allignment' om optimale resultaten te halen.

Spikes in een grafiek als deze worden veroorzaakt door de beschreven delen.
Een SSD benchmark met zo goed als horizontale lijn is een onbeschreven/lege SSD.
Oftewel de SSD in een PC zetten als secundaire disk en dan benchmarks draaien.
Nu zijn jouw spikes wel erg radicaal, is Windows niet met van alles bezig, Superfetch en/of indexeren?
Ik heb mijn SSD 'alligned' voordat ik Windows heb geïnstalleerd. Indexeren heb ik uitgezet, wat Superfetch is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
vleesie1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:51:
[...]

Ik heb mijn SSD 'alligned' voordat ik Windows heb geïnstalleerd. Indexeren heb ik uitgezet, wat Superfetch is weet ik niet.
Start - run - services.msc
In die lijst zoeken naar 'Superfetch' - aanklikken - disable - stop service - apply - klaar.
Superfetch monitored en zet veel gebruikte programma's direct in je RAM.
Dat is bij een SSD niet nodig (0,1ms zoektijd) dus onnodige schrijfacties op je SSD.
Het werkt in samenhang met defragmentatie wat om dezelfde reden onnodig is.
Het genereert dus onnodige lees/schrijf cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:36:
[...]

In die lijst zoeken naar 'Superfetch' - aanklikken - disable - stop service - apply - klaar.
Dat is bij een SSD niet nodig (0,1ms zoektijd) dus onnodige schrijfacties op je SSD.
Die stond al uit.
Wat moet ik dan zoal vermijden om op de SSD te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vleesie1 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 23:46:
[...]

Die stond al uit.
Wat moet ik dan zoal vermijden om op de SSD te zetten?
Nou vooral dingen die veel ruimte in beslag nemen zoals films, games etc...
Ik zou het op een andere manier bekijken: Wat wil je er op zetten.
Windows7(obvious)
Programma's die je vaak gebruikt zoals CAD programma's, dingen die windows laad bij startup denk aan
virusscanners. Misschien nog een tip voor je, pagefile uitzetten dit kan je makkelijk 4Gb aan ruimte schelen, alleen als je onder de 4gb RAM geheugen zit zou ik het laten. Gebruik je geen slaapstand? Schakel die dan ook uit scheelt je ook weer ruimte. Oja en als je je ssd als boot gebruikt is je temp map naar een andere HDD verplaatsen een optie. Ga naar: Configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerde Sys.Instellingen -> Tab geavanceerd dan rechts onder in omgevingsvariabelen of in het engels environment variables. Dan staan in de eerste tabel 3 dingen Path, TEMP en TMP, verander alleen TEMP en TMP naar een andere locatie. Bijvoorbeeld D:\Temp\

Veel snelheidsplezier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamiii schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:58:
[...]

Nee de fan gaat niet helemaal uit, blijft ook hier op low rpm draaien. De GPU fan daarin tegen hoor ik vaker helemaal niet.
Het is met name de CPU fan die ik hoor.

CPU 40~42

de gpu is niet aangegeven in speedfan
Hallo Kamiii,

Het probleem ligt in de firmware versie 8, ik heb zelf een xnotebooks Titan SA17 (Clevo P170) en had dit probleem ook dat de fan plotsklaps zomaar hard ging draaien zonder enige noodzaak op dat moment, heb de helpdesk gebeld van xnotebooks en die hebben mij de firmware versie 6 toegestuurd en daarmee is dit probleem gelukkig opgelost want het was zeer irritant te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Is het trouwens ook mogelijk om Hyperthreading uit te schakelen?

Nu is het zo dat ik een emulatie heb die niet op volle snelheid gaat en de processor wordt maar voor 40% benut.
Ook multitask ik niet zo erg dus zou het voor mij fijner zijn als dit uitstond (ook omdat deze optie uitzetten gewoon scheelt in temperatuur).
Ik heb wat rondgekeken en zag dat ik dit in de bios moest aanpassen maar deze optie staat er bij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:29:
[...]

Hallo Kamiii,

Het probleem ligt in de firmware versie 8, ik heb zelf een xnotebooks Titan SA17 (Clevo P170) en had dit probleem ook dat de fan plotsklaps zomaar hard ging draaien zonder enige noodzaak op dat moment, heb de helpdesk gebeld van xnotebooks en die hebben mij de firmware versie 6 toegestuurd en daarmee is dit probleem gelukkig opgelost want het was zeer irritant te noemen.
Zoals reeds bekend is krijg je dan een probleem met het steeds aan en uit gaan van de fans.
Das pas echt irritant........
Dit opspinnen zonder reden treed hier dusdanig minimaal op dat ik er zeker niet voor zou kiezen terug te gaan naar de 06 E/C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Yamotek schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:24:
Is het trouwens ook mogelijk om Hyperthreading uit te schakelen?

Nu is het zo dat ik een emulatie heb die niet op volle snelheid gaat en de processor wordt maar voor 40% benut.
Ook multitask ik niet zo erg dus zou het voor mij fijner zijn als dit uitstond (ook omdat deze optie uitzetten gewoon scheelt in temperatuur).
Ik heb wat rondgekeken en zag dat ik dit in de bios moest aanpassen maar deze optie staat er bij niet.
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 00:15:
Hallo allemaal,

Ik volg dit topic al een tijdje (dank voor alle foto's en uitleg over deze laptops) en ben sinds kort ook eigenaar van een 15CL35.

Via het forum van notebookreview.com over dit model(Clevo W150HR) heb ik een tip gevonden om het geluid en vooral de warmte iets terug te dringen wanneer de cpu vol gas gaat. Dan gaat namelijk de turbo aan en wordt het voltage van de cpu nogal wat verhoogd. van 0.9V naar 1.2V zo uit me hoofd.

http://forum.notebookrevi...0hr-owners-lounge-57.html
"You can also adjust the power settings to Max CPU Usage 99% which disables TurboBoost... it runs about 10C cooler that way and there's not much loss in performance as most games aren't very CPU intensive."

Ik heb het getest met Supreme commander 2 en openhardwaremonitor op de achtergrond.
De cpu komt niet boven de 2ghz uit en blijft redelijk koel op gemiddeld 72 C graden.
De fan blijft ook een stuk stiller hierdoor.

De turbo wordt niet gebruikt. Het kost iets performance, op hoge presentaties had ik 3fps meer in Crysis 1.

Met de turbo aan wordt de cpu rond de 88 graden en maakt de fan ook aardig wat lawaai.

En over de batterijtijd: 2 uur en 40 minuten, wi-fi aan, internet browsen en soms een flash filmpje. scherm op 50%.

(specs: 15CL35, 9cell hi-cap batterij, artic silver pasta, Intel wireless-n 1030)
oeps, me stupid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Dask, dat gaat over de turbo boost van intel niet over Hyperthreading.

Edit: Dit feitje over Turbo blijft wel handig iig, zal zeker schelen wanneer je op de batterij bezig bent :)

Turbo is eigenlijk gewoon het overclocken van de processor, Hyperthreading is dat er 4 cores zijn, en 8 threads dus dat Windows het ziet als 8 cores i.p.v. de 4 cores die er maar zijn.
Dit is handig voor multi-tasken, maar niet als programma's niet met meerdere threads overweg kunnen waardoor de processor gewoon niet volledig wordt benut.

Van dat laatste heb ik last dus wil ik het graag uit hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Yamotek op 13-10-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Double-X-L schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 17:45:
[...]

Zoals reeds bekend is krijg je dan een probleem met het steeds aan en uit gaan van de fans.
Das pas echt irritant........
Dit opspinnen zonder reden treed hier dusdanig minimaal op dat ik er zeker niet voor zou kiezen terug te gaan naar de 06 E/C.
Wij hebben zojuist EC 09 ontvangen van Clevo, dit is nog een test versie, nog niet officieel dus.
Als er problemen zijn met EC 08 adviseer ik even met ons contact op te nemen, dan sturen we EC 09 (of je komt langs, dan updaten wij het), deze moet weer wat problemen verhelpen.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:03:
[...]

Wij hebben zojuist EC 09 ontvangen van Clevo, dit is nog een test versie, nog niet officieel dus.
Als er problemen zijn met EC 08 adviseer ik even met ons contact op te nemen, dan sturen we EC 09 (of je komt langs, dan updaten wij het), deze moet weer wat problemen verhelpen.
Daar meld ik mij uiteraard wel weer voor aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Double-X-L schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:05:
[...]

Daar meld ik mij uiteraard wel weer voor aan ;)
stuur even mailtje naar Support ;)

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diumelia
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 09:42
Ik heb vandaag m'n 15cl37 opnieuw ontvangen. Hebben jullie wat tips om de batterij zo lang mogelijk in goede conditie te houden? Want de batterij van m'n (nu) oude laptop gaat nog maar 8 minuten mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Laatst online: 11:21
Niet continu alleen op de voeding werken als de accu erin zit. Gebruik het waar het voor is, en zo af en toe een keer laten ontladen en in 1x opladen. Dan zou je veel plezier van je accu moeten kunnen hebben ;)

Accu's gaan nou eenmaal kapot, of het nou door gebruik is of niet.
Veel plezier met je 15cl37!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
Diumelia schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:36:
Ik heb vandaag m'n 15cl37 opnieuw ontvangen. Hebben jullie wat tips om de batterij zo lang mogelijk in goede conditie te houden? Want de batterij van m'n (nu) oude laptop gaat nog maar 8 minuten mee...
Wat ik altijd doe, batterij opladen, dan leeg maken door gebruik. Ook echt zo dood als mogelijk krijgen, dan weer opladen. Herhaal de eerste 3-5 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diumelia
  • Laatst online: 19-09 09:42
Dank voor de tips! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamiii
[b][message=36929070,noline]
Accu's gaan nou eenmaal kapot, of het nou door gebruik is of niet.
Na 3.5 jaar gaat mijn asus laptop nog steeds lang mee. Ongeveer 90-95% van wat het zou moeten zijn als die nieuw is.
Af en toe leeg laten lopen, 1x in de 2 weken of maand. In een college lokaal zonder stroom loopt die snel leeg :P
Je moet maar net weten hoe je met een accu moet omgaan. Maar geluk heeft er ook wel wat mee te maken :P

Maar is het moeilijk de firmare te updaten ik heb nl ook wel interesse om de beta uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Kamiii schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:54:
[...]

Na 3.5 jaar gaat mijn asus laptop nog steeds lang mee. Ongeveer 90-95% van wat het zou moeten zijn als die nieuw is.
Af en toe leeg laten lopen, 1x in de 2 weken of maand. In een college lokaal zonder stroom loopt die snel leeg :P
Je moet maar net weten hoe je met een accu moet omgaan. Maar geluk heeft er ook wel wat mee te maken :P

Maar is het moeilijk de firmare te updaten ik heb nl ook wel interesse om de beta uit te proberen.
Bootable USB stick maken en instructies volgen, maar ik zou op de final wachten als ik u was.
Uit de vraag haal ik dat u het nog nooit gedaan heeft en er dus niet ervaren mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Double-X-L schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:36:
[...]

Is het bovenstaande ook bruikbaar als je naast een ssd voor het os een gewone harde schrijf voor data gebruikt? Oftewel: veelgebruikte programma's op de dataschijf, worden die na uitschakeling van superfetch nog wel "gewoon" in het RAM gezet?

Sorry als dit een hele domme vraag is, maar dit is de eerste keer dat ik hierover lees!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Heb net even CrystalDiskMark laten draaien op de BTO select SSD en de 750GB HDD van een 18CL36.

KLIK HIER

Heb daarna dezelfde benchmark eens laten lopen op mijn oude toshiba notebook waarvan ik de harde schijf vervangen heb door een Intel 320 SSD

KLIK HIER

Kloppen de waarden een beetje van die BTO ssd? Had niet verwacht dat die sneller ging zijn dan een Intel 320 maar dat ie op bepaalde vlakken trager is dan de 750GB harde schijf had ik, eerlijk gezegd, niet verwacht

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai eens met 3x 50MB. Volgens mij heb je een soort van pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB te pakken. Die heeft een vergelijkbare performancekaraktistiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:05:
Draai eens met 3x 50MB. Volgens mij heb je een soort van pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB te pakken. Die heeft een vergelijkbare performancekaraktistiek.
Mijn 96GB V100+ doet volgens AS SSD
seq: 216 read 189 write
4K:14 read 30 write
4k-64thrd: 20 read 12 write

Is toch een behoorlijk andere karakteristiek.
Of wijken crystalmark en AS-SSD dan veel van elkaar af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De V+100 doet ook 0.01MB/s als je er 50GB in een keer naartoe schrijft ;)

Goed dat is een overdrijving. Maar de snelheid kakt echt in als je teveel naar dat ding schrijft.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 19:22:
De V+100 doet ook 0.01MB/s als je er 50GB in een keer naartoe schrijft ;)

Goed dat is een overdrijving. Maar de snelheid kakt echt in als je teveel naar dat ding schrijft.
Hij zit hier als lokale data schijf naast 2 M4's dus no worries here.
Heb geen grote bestanden voorhanden of ik moet iets van mijn NAS gaan halen maar dat duurt me te lang.
Ik zal eens kijken wat er over blijft aan performance als ik iets groots voor handen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Afbeeldingslocatie: http://www.haspeel.be/prive/18-2.png

Over de schijf vind ik Team Combo SSD maar internet levert me niet veel informatie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de schijf of heel erg slecht in random writes, of er is iets mis.. De meest voor de hand liggende dingen:

Staat write caching aan?
Open AS SSD (alleen openen. Niet draaien). Staat er OK of BAD achter alignement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit al een tijdje Team Group SSD's in de BTO's als men kiest voor de BTO selected SSD's.
Zelf niet echt een fan van maar ze zijn qua prijs wel interessant. Zaten vroeger ook in XXODD's ...
Geen slechte ervaringen mee.

Maar info over de SSD's: http://www.teamgroup.com....ata/en/12/476/zfKsFi.html

Je moet het dan ook echt als een soort tussenstap zien tussen de hybrid en een echte volle SSD.
Raad meestal zelf aan door te sparen voor een P3, M4 of 320 serie SSD. (OCZ begin ik niet over ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Als ik op de juiste plaats heb gekeken, moet alignment in orde zijn. Eerst staat er linksboven het merk (Team_Combo_SSD), daaronder firmware (denk ik), dan iaStor - OK en daaronder 103424 K - OK

Write caching staat uit. Als ik daarover lees, zijn de meningen serieus verdeeld. In het begin van mijn Intel 320 eens beetje geprobeerd met aan en uit en gaf eigenlijk dezelfde resultaten.

Maar ja, deze laptop is de opvolger van een laptop met een 5400rpm schijf dus het verschil zal wel duidelijk merkbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenhas schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:30:
Write caching staat uit. Als ik daarover lees, zijn de meningen serieus verdeeld. In het begin van mijn Intel 320 eens beetje geprobeerd met aan en uit en gaf eigenlijk dezelfde resultaten.
Volgens mij staat hij juist standaard aan... Als je hem uit zet gaat de performance van bepaalde SSD's down the toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:12:
Er zit al een tijdje Team Group SSD's in de BTO's als men kiest voor de BTO selected SSD's.
Zelf niet echt een fan van maar ze zijn qua prijs wel interessant. Zaten vroeger ook in XXODD's ...
Geen slechte ervaringen mee.

Maar info over de SSD's: http://www.teamgroup.com....ata/en/12/476/zfKsFi.html

Je moet het dan ook echt als een soort tussenstap zien tussen de hybrid en een echte volle SSD.
Raad meestal zelf aan door te sparen voor een P3, M4 of 320 serie SSD. (OCZ begin ik niet over ;))
Zijn Team Group SSD's dan ook niet Sandforce based SSD's, waardoor je je ook moet afvragen hoe betrouwbaar deze zijn (in vergelijking met OCZ)?

-------------------------------------------------------------------------------

Ik heb me gisteren eens verdiept in een 15CL38 met een i7-2820QM incl. een GTX560M vs GTX580M. Eén van de vragen die bij me opkwamen ging ook over de SSD's. Ik zag naar BTO selected ook de bekende M4, 320 en 510. In mijn geval zou ik gaan voor een 510, maar nu vroeg ik het volgende af:
- Is een dergelijke SSD echt van Intel, qua garantie e.d.? Zo hoorde ik in het SSD aanschaftopic laatst dat wanneer je SSD's besteld in een kant-en-klare machine, deze een ander serienummer (kunnen) hebben en dus geen garantie meer bij Intel hebben (echte OEM's dus). Een voorbeeld van een HP machine met een 510 zou dan kunnen zijn: SSDSC2MH250A2HP i.p.v. normaal SSDSC2MH250A2K5. Hoe zit dit bij een samengestelde laptop bij BTO?

Ik vroeg me verder nog af hoe het kan dat een precies dezelfde configuratie van de 15CL38, met alleen de grafische kaart verschillend (GTX560M vs GTX580M), opeens 400 euro verschilt. Kost een dergelijke 580M 600 euro normaal ofzo? :?

Zo had ik nog wel wat meer vragen, maar ik neem aan dat die niet in dit ervaringentopic thuishoren. Wellicht dat ik daarover nog binnenkort een mail stuur naar BTO of NBT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De GT580m is gewoon schandalig duur. Zo €400 duurder dan een HD6990m die vergelijkbaar presteert. Je kan beter ATI nemen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het puur voor het gamen gaat gebruiken wel ja.
Alleen sommige "grafische" pakketten draaien beter (/ of helemaal niet) op nVidia kaarten.

Maar de ATI 6990 verkoopt ong. 70% van de tijd. 10% 580m en de rest de GTX 560m hoewel daar nu wel een leuke actie mee is.

@marcel87

De vraag van de Intel SSD's van BTO kan / mag ik niet beantwoorden omdat hij direct aan de fabrikant is gericht ;) (maar afaik staat er geen HP achter, de machines die ik had waren gewoon losse disken maar pin me er niet op vast. Dat kan BTO beter vertellen)

Maar waarom geen M4 of P3? Ben zelf ook een grote fan van de Intel 510 serie (heb zowel een X25M als hoofdschijf als een 510 als werkschijf en ben zeer content er mee) maar is een M4 niet beter qua kosten? Enige echte grote voordelen zijn garantie en betrouwbaarheid (maar de M4 / P3 doen het ook niet slecht t.o.v. Sandforce OCZ's)

Overigens geven die Team Groups vreemdgenoeg (of niet? i.v.m. lagere performance) bijna geen problemen. Alleen 1.5 jaar geleden (toen ze nog in XXODD's zaten) een kleine reeks met uitvallen gehad over de G1 reeks.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Dank voor de snelle reacties ;).
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:20:
De vraag van de Intel SSD's van BTO kan / mag ik niet beantwoorden omdat hij direct aan de fabrikant is gericht ;) (maar afaik staat er geen HP achter, de machines die ik had waren gewoon losse disken maar pin me er niet op vast. Dat kan BTO beter vertellen)
Uiteraard geen HP inderdaad, maar dat was slechts een voorbeeld ;). Ik wacht nog wel even af wat BTO daarover zegt, al dan niet per mail.

Ik heb huidig deze laptop, met inderdaad een X25M en een Nvidia 9300GS "chip" (i.p.v. een kaart, daar kwam ik later pas achter :S :'( ). Hoe dan ook, mn scherm streept nu al voor de tweede keer en ik zit nu buiten de garantie dus ik neig naar iets anders i.p.v. voor de tweede keer het scherm te laten repareren voor 300,- (waarna hij toch geheid weer na 6 maand kapot is, net als nu).

Ik gebruik inderdaad zoals NBT zegt, veel programma's die Nvidia's hulp/ondersteuning (=CAD, CS5, Realflow) kunnen gebruiken al zal een AMD het ook best doen, maar dan een stuk langzamer waarschijnlijk. Toch blijf ik liever dan bij Nvidia, vanwege die programma's. Komt er geen GTX570M in waarvoor je kunt kiezen? Of is het ook mogelijk om buitenom de config persoonlijk bij BTO of NBT een GTX570M te regelen (omdat dit dan de gulden middenweg lijkt te zijn, ik roep maar eens wat)?

En waarom geen M4? Omdat deze ong. 162 euro kost vs 193 bij BTO, dit scheelt vrij weinig vond ik. En ik denk dat je de snelheidsverschillen amper gaat merken, dus dan kies ik liever voor wat zekerheid qua betrouwbaarheid, naast dat Intel mij bevalt (zowel de X25M 160GB als de 510 120GB die ik al heb). Daarnaast is de M4 natuurlijk op 25nm vs de 510 op 34nm flash, dus qua levensduur en aantal schrijfacties zal er ook wel een verschil zijn. Uiteraard valt dit laatste natuurlijk weg bij introductie van de 520 straks, omdat die ook op 25nm zal zijn. Mja, dat is de toekomst :9.

In eerste instantie wilde ik voor een volgende laptop voor een HP 8560W gaan o.i.d., maar gisteren ontdekte ik dit topic en kwam er achter dat BTO waarschijnlijk veel meer hardware+prestatie kan leveren voor hetzelfde geld. Is er trouwens een mogelijkheid om dergelijke laptops in het echt eerst te aanschouwen en te bekijken, voordat je 1800+ overmaakt en moet afwachten hoe het allemaal is?

[ Voor 18% gewijzigd door Aardwolf op 14-10-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
marcel87 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 21:52:
Dank voor de snelle reacties ;).

[...]

Uiteraard geen HP inderdaad, maar dat was slechts een voorbeeld ;). Ik wacht nog wel even af wat BTO daarover zegt, al dan niet per mail.

En waarom geen M4? Omdat deze ong. 162 euro kost vs 193 bij BTO, dit scheelt vrij weinig vond ik. En ik denk dat je de snelheidsverschillen amper gaat merken, dus dan kies ik liever voor wat zekerheid qua betrouwbaarheid, naast dat Intel mij bevalt (zowel de X25M 160GB als de 510 120GB die ik al heb). Daarnaast is de M4 natuurlijk op 25nm vs de 510 op 34nm flash, dus qua levensduur en aantal schrijfacties zal er ook wel een verschil zijn. Uiteraard valt dit laatste natuurlijk weg bij introductie van de 520 straks, omdat die ook op 25nm zal zijn. Mja, dat is de toekomst :9.

In eerste instantie wilde ik voor een volgende laptop voor een HP 8560W gaan o.i.d., maar gisteren ontdekte ik dit topic en kwam er achter dat BTO waarschijnlijk veel meer hardware+prestatie kan leveren voor hetzelfde geld. Is er trouwens een mogelijkheid om dergelijke laptops in het echt eerst te aanschouwen en te bekijken, voordat je 1800+ overmaakt en moet afwachten hoe het allemaal is?
De intels en betrouwbaarheid is tegenwoordig toch niet zo zwart wit als voorheen.
In de vorige reeks gebruikte ze een eigen controler, de 510 heeft een Marvell gelijk aan de M4.
Dan zou het komen van de geheugenchips, zou kunnen maar dat moet nog bewezen worden.
De M4 is evenals de 510 vooralsnog zeer goed en betrouwbaar but time will tell.

Voordat ik de mijn e kocht ben ik gaan kijken in IJselstein bij Utrecht, dus dat kan.
Van de meeste Clevo barebones is er wel een review te vinden, dus als jij weet welk model jouw interesse heeft zou je daar eens naar kunnen zoeken.

Ik zie trouwens net dat ze 8GB DDR3 modules hebben, zijn ze eerder als de PW :)
Is er iemand die 32GB in zijn systeem heeft zitten of zijn er al gevallen waarin dit goed gebruikt kan worden?
RAM disk is hetgeen bij mij op zou komen als handig, virtual dingen/VMware e.d gebruik ik niet.
Weet wel dat het pas vanaf W7 pro mogelijk is, aangezien mijn HomePremium tot 16GB gaat.
Meer RAM zal altijd wel blijven komen, het is in ieder geval toekomst gericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hm, kan dat nog in IJsselstein dan? Ik dacht dat het niet kon omdat in de OP hier een lange streep doorheen staat. Mja, als het kan, dan zou dat mooi zijn natuurlijk. ;)

Wie heeft 8GB DDR3 modules? En sodimm of normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
marcel87 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 01:39:
Hm, kan dat nog in IJsselstein dan? Ik dacht dat het niet kon omdat in de OP hier een lange streep doorheen staat. Mja, als het kan, dan zou dat mooi zijn natuurlijk. ;)

Wie heeft 8GB DDR3 modules? En sodimm of normaal?
Daar heb ik hier niks over gelezen hier dus ik denk dat het gewoon moet kunnen.
Anders zou je ze gewoon even moeten bellen.

Maar zoek je een 15 of 17" laptop?
Over de 17" aka 17CL37 kan ik meepraten, alleen zit hier een 6990m in en geen NV.
Als je van een 9300 komt is een 560m al een gigantische stap voorwaarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marcel87

Normaliter konden onze (toekomstige) klanten ons mailen en dan maakte wij een afspraak bij BTO.
Uiteraard wil ik het voor u proberen maar BTO heeft aangegeven de laatste tijd het zo druk te hebben dat hier geen gelegenheid voor is.

Als u dus dit echt wilt kunt u het beste even mailen, dit soort vragen horen namelijk eigenlijk niet op het forum :)

De 510 / M4 zijn min of meer gelijk maar de Intel heeft langere support en m.i. een iets stabielere werking. (firmware afhankelijk uiteraard)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Double-X-L schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:56:
[...]
Daar heb ik hier niks over gelezen hier dus ik denk dat het gewoon moet kunnen.
Anders zou je ze gewoon even moeten bellen.
Hm oké, ik kijk dan nog even.
Maar zoek je een 15 of 17" laptop?
Over de 17" aka 17CL37 kan ik meepraten, alleen zit hier een 6990m in en geen NV.
Als je van een 9300 komt is een 560m al een gigantische stap voorwaarts.
Een 15", omdat hij naast performance nog wel mobiel moet zijn. En idd, van een 9300 is alles een vooruitgang, haha :9. Maar goed, ik zag dat de 560M ongeveer gelijkwaardig moet zijn aan een GT545/GTX550Ti desktopkaart, omdat hier dezelfde chip in zit (GF116). Een 580M zal dan ongeveer gelijkwaardig moeten zijn aan een GTX560(Ti) desktopkaart met GF114. Vandaar dat ik dan ook vraag voor een GTX570M, omdat deze net als de GTX580M een GF114 heeft, maar waarschijnlijk een gulden middenweg betreft tussen prestatie en prijs.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:01:
Normaliter konden onze (toekomstige) klanten ons mailen en dan maakte wij een afspraak bij BTO.
Uiteraard wil ik het voor u proberen maar BTO heeft aangegeven de laatste tijd het zo druk te hebben dat hier geen gelegenheid is.

Als u dus dit echt wilt kunt u het beste even mailen, dit soort vragen horen namelijk eigenlijk niet op het forum :)
Jep idd, mijn excuses, het was inderdaad niet echt een vraag over ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aardwolf op 15-10-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
marcel87 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

Hm oké, ik kijk dan nog even.

[...]

Een 15", omdat hij naast performance nog wel mobiel moet zijn. En idd, van een 9300 is alles een vooruitgang, haha :9. Maar goed, ik zag dat de 560M ongeveer gelijkwaardig moet zijn aan een GT545/GTX550Ti desktopkaart, omdat hier dezelfde chip in zit (GF116). Een 580M zal dan ongeveer gelijkwaardig moeten zijn aan een GTX560(Ti) desktopkaart met GF114. Vandaar dat ik dan ook vraag voor een GTX570M, omdat deze net als de GTX580M een GF114 heeft, maar waarschijnlijk een gulden middenweg betreft tussen prestatie en prijs.

[...]

Jep idd, mijn excuses, het was inderdaad niet echt een vraag over ervaringen.
Dan zou je kunnen kijken naar reviews over de P150HM aangezien dat de clevo barebone is waar je over praat. Als 15" concurentie heeft ie dan alleen de MSI
pricewatch: MSI GT683DXR-471NL

Met enkelvoudige koeling wat mij voor een 570 absoluut ongewenst is.
Verder ken ik ff geen 15" die soortgelijke NV vga power in huis heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 15-10-2011 17:44 . Reden: tekst viel in quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:44:
[...]

Dan zou je kunnen kijken naar reviews over de P150HM aangezien dat de clevo barebone is waar je over praat.
http://www.anandtech.com/...cer-radeon-hd-6970m-rocks dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Bedankt allebei!

@ Double-X-L
Toch vreemd dat die MSI maar een enkele koeler heeft, zeker bij zo'n kaart, lijkt me inderdaad ook niet een lekker plan.

@ Darkstone
Dank je, duidelijke review, die ga ik eens lezen. Veel plaatjes die overeenkomen met de al eens eerder geposte plaatjes van ik meen NBT. Ik vind die koeling toch wel een stuk beter eruit zien. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Even een klein probleem melden en hopelijk iemand die een antwoord weet.

Gaat dus over de 18CL36.

Na een dag of vijf werken, start de laptop niet meer op. Het windows vlaggetje en Windows Loading komen er op en dan houdt het op. Vlaggetje blijft wapperen maar dat is het ook.
Geprobeerd op te starten in Safe Mode, begint vanalles te laden maar houdt dan op bij .....pnp.sys (puntjes ben ik nu vergeten wat het was).
Dan maar proberen Windows te herinstalleren maar ook daar stopt alles nadat Windows Loading en het vlaggetje erop komt. Daarna niets meer. Blijft gewoon op het vlaggetje staan.

Als iemand een idee'tje heeft, laat maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Na een aantal weken zoeken voor een laptop, kwam ik bij BTO uit. Dit omdat elke laptop die ik vond net wat miste of gewoon te duur was met wat ik wou. Ik zoek een laptop voor o.a. school, ik wil namelijk gemakkelijk 1 of 2 virtuele machines kunnen draaien. Maar naast school wil ik zo nu en dan een game kunnen spelen. Games in de richting van Anno 1404, hoeft niet voluit te draaien @60hz. Dus een GT 555m is voldoende. Uiteindelijk heb ik de volgende configuratie samengesteld:

15CL35-GT555 QUAD 15.6'' FHD-95% GAMUT-GT555 2GB
Scherm 15CL serie: 15.6 inch FULL HD LED - NTSC 95% color gamut - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)
Videokaart: Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Batterij 15CL35 - 17CL35: Standaard batterij, 11.1Volt - 4400mA - 48.8Wh (hogere capaciteit optioneel)
Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) - NIEUW!!
Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
RAM DDR3 1333 (1): 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4GB Corsair First Class eXtreme DDR3-1333MHz (slot 2)
Harddisk: 500GB HDD 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45% sneller dan 5400RPM
Wireless + Bluetooth Combo: Intel® Centrino® Wireless-N 1000, Single Band BGN (2.4GHz), 300MB, Wireless Only
Ik vraag mij dus af of dit een goede configuratie is.

En nog een kleine vraag: wat is de gemiddelde levertijd? Rond de 5 werkdagen?

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyverveer
  • Laatst online: 16-04 06:45
ik ben sinds een kleine 2 weken in bezit van een bto laptop (17cl35)

2670
gt555m
8gb 1400mhz
*128gb agilty -> vervangen 256gb crucial m4
intel n6300 450Mbps

ook bovenstaande testje gedaan en beduidend snellerAfbeeldingslocatie: http://i471.photobucket.com/albums/rr76/joeyverveer/diverse_zooi/test.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0SSI schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:12:
Na een aantal weken zoeken voor een laptop, kwam ik bij BTO uit. Dit omdat elke laptop die ik vond net wat miste of gewoon te duur was met wat ik wou. Ik zoek een laptop voor o.a. school, ik wil namelijk gemakkelijk 1 of 2 virtuele machines kunnen draaien. Maar naast school wil ik zo nu en dan een game kunnen spelen. Games in de richting van Anno 1404, hoeft niet voluit te draaien @60hz. Dus een GT 555m is voldoende. Uiteindelijk heb ik de volgende configuratie samengesteld:

[...]

Ik vraag mij dus af of dit een goede configuratie is.

En nog een kleine vraag: wat is de gemiddelde levertijd? Rond de 5 werkdagen?
Op zich geen verkeerde configuratie maar wij bieden / raden juist de 1000N niet aan omdat hij geen bluetooth heeft. Voor mensen met een smartphone is bluetooth wel handig dus weet u zeker dat u deze optie wilt missen om paar euro'tjes (want daar gaat het over) te besparen? :)

Het matte scherm is zeer mooi te noemen, zelfde kwaliteit als het glanzende scherm.

Levertijd hangt van uw gekozen leverancier af maar wij halen op dit moment tussen de 4 en 5 werkdagen dus kan representatief zijn voor bto zelf (zag aan uw configuratie dat hij van hun site kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een laptop om te gebruiken voor school en vooral voor het uittekenen van 2D en 3D ontwerpen, renders te maken, programma's zoals photoshop,vectorworks, artlantis, enz..

Ik ben aan het overwegen om een laptop bij BTO te bestellen en nu heb ik vlug even het volgende bekeken:
de P•BOOK 17CL35-GT555 QUAD

Scherm 17.3" FHD led glare
Videokaart NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Videokaart Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.

processor: i7-2760QM 6MB cache 2.40 ghz tot 3.5ghz boost

RAM DDR3 1333 (1) 4GB corsair DDR3 1333MHz
RAM DDR3 1333 (2) 4GB corsair DDR3 1333MHz

rest speelt niet zo een rol..
Ik had graag geweten of ik hier wel goed zit met dit voor wat ik hem wil gebruiken en nodig zal hebben.
waarom bv niet gaan voor de duurdere kingstons die op 1600MHz werken?
Welk besturingssysteem staat er standaard op geinstalleerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ Sacro:
Je weet dat 17 inch best groot is om dagelijks mee te slepen? Wellicht is het handiger om een 15,6" te nemen en deze dan op school of waar dan ook aan een externe monitor te hangen, dan heb je mobiliteit en een extern scherm.

Wat ik verder niet helemaal begrijp is waarom je voor die processor gaat. De 2760QM heeft 6MB cache en is naar verhouding duurder dan de 2820QM. De laatste heeft 8MB cache, is 26 euro (excl. BTW) goedkoper met de actieprijs en is slechts 0,1GHz langzamer, die snelheid meer of minder ga je niet merken, het geld en de cache daarentegen wel.

Voor 14 euro meer (2x 1600MHz RAM kost 40 euro min besparing CPU (=26 euro) -> 40-26=14) heb je 8GB op 1600MHz. Is te overwegen dan, is dan toch een beetje sneller. Het is ongeveer vergelijkbaar met 1333MHz met latency 7 (CL7), dat kitje van Corsair zal waarschijnlijk 1333MHz @ CL9 zijn. Voor 14 euro zou ik het mee pakken... alle beetjes helpen, mits het voor weinig geld meer kan, is het mooi meegenomen. Ik denk dat je in jou geval meer merkt van meer geheugen, dan van sneller geheugen al dan niet een lagere latency.

Die GT555M is een zuinig kaartje lijkt me met aardig wat VRAM, wel iets langzamer dan de GTX560M. Of dat erg is moet je zelf uitmaken. Overigens hoort de GTX560M volgens mij ook die Optimus Tech. te hebben, althans dat lijkt me.
----------------------------------
@ BTO/NBT: Al die i7 CPU's hebben als het goed is een IGP en op die HM65 en HM67 chipsetborden moet die IGP ook kunnen worden gebruikt of mis ik iets?
----------------------------------
Het OS is onderaan ergens te kiezen geloof ik, althans bij BTO dan. Ga wel in ieder geval voor een 64 bit, anders heb je niets aan 8GB RAM, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al.

Oh ja, en als het budget het toelaat, kijk eens naar een SSD, daarmee haal je ook een grote snelheidsboost. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 18-10-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Kenhas schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 22:34:
Even een klein probleem melden en hopelijk iemand die een antwoord weet.

Gaat dus over de 18CL36.

Na een dag of vijf werken, start de laptop niet meer op. Het windows vlaggetje en Windows Loading komen er op en dan houdt het op. Vlaggetje blijft wapperen maar dat is het ook.
Geprobeerd op te starten in Safe Mode, begint vanalles te laden maar houdt dan op bij .....pnp.sys (puntjes ben ik nu vergeten wat het was).
Dan maar proberen Windows te herinstalleren maar ook daar stopt alles nadat Windows Loading en het vlaggetje erop komt. Daarna niets meer. Blijft gewoon op het vlaggetje staan.

Als iemand een idee'tje heeft, laat maar komen
Wou vanmorgen nog eens zien of er iets aan te doen was maar komt na het logo van BTO enkel "Schijffout. Druk Ctrl+Ald+Del om opnieuw op te starten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Nu opeens een dooie pixel na al die tijd :o Maar ik vraag me af of het een dooie pixel is en niet een uitstaande. Weet iemand het verschil misschien?

Edit: laat maar, is al opgelost. Ik tikte met het uiteinde van me Bic pen op de pixel en weg was het 8)

[ Voor 26% gewijzigd door desalniettemin op 18-10-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:24:
[...]

Op zich geen verkeerde configuratie maar wij bieden / raden juist de 1000N niet aan omdat hij geen bluetooth heeft. Voor mensen met een smartphone is bluetooth wel handig dus weet u zeker dat u deze optie wilt missen om paar euro'tjes (want daar gaat het over) te besparen? :)

Het matte scherm is zeer mooi te noemen, zelfde kwaliteit als het glanzende scherm.

Levertijd hangt van uw gekozen leverancier af maar wij halen op dit moment tussen de 4 en 5 werkdagen dus kan representatief zijn voor bto zelf (zag aan uw configuratie dat hij van hun site kwam).
Ik heb nu ook bluetooth op de laptop, maar heb het nog nooit gebruikt en zal het ook niet gebruiken. Daarom koos ik voor de Intel zonder bluetooth. En is de kans kleiner op storingen, want bluetooth en wifi gaan over dezelfde antennes als ik het goed begrepen heb.

Edit: En besteld (via BTO zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
desalniettemin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:34:
Nu opeens een dooie pixel na al die tijd :o Maar ik vraag me af of het een dooie pixel is en niet een uitstaande. Weet iemand het verschil misschien?

Edit: laat maar, is al opgelost. Ik tikte met het uiteinde van me Bic pen op de pixel en weg was het 8)
Die kan af en toe nog eens terug komen, volgens mij wordt dat een luie pixel genoemd.
Heb het hier ook eens gehad (netbook) bij het opstarten bleef deze blauw, na 2 min weg.
Kenhas schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:10:
[...]

Wou vanmorgen nog eens zien of er iets aan te doen was maar komt na het logo van BTO enkel "Schijffout. Druk Ctrl+Ald+Del om opnieuw op te starten"
Heb je toevallig iets met AHCI settings gedaan na de installatie van Windows?
Wat heb je als primaire schijf draaien?

[ Voor 41% gewijzigd door Double-X-L op 18-10-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:55:
Ik zoek een laptop om te gebruiken voor school en vooral voor het uittekenen van 2D en 3D ontwerpen, renders te maken, programma's zoals photoshop,vectorworks, artlantis, enz..

Ik ben aan het overwegen om een laptop bij BTO te bestellen en nu heb ik vlug even het volgende bekeken:
de P•BOOK 17CL35-GT555 QUAD

Scherm 17.3" FHD led glare
Videokaart NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
Videokaart Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.

processor: i7-2760QM 6MB cache 2.40 ghz tot 3.5ghz boost

RAM DDR3 1333 (1) 4GB corsair DDR3 1333MHz
RAM DDR3 1333 (2) 4GB corsair DDR3 1333MHz

rest speelt niet zo een rol..
Ik had graag geweten of ik hier wel goed zit met dit voor wat ik hem wil gebruiken en nodig zal hebben.
waarom bv niet gaan voor de duurdere kingstons die op 1600MHz werken?
Welk besturingssysteem staat er standaard op geinstalleerd? :)
Sowieso zou ik bij een 2760QM altijd het Kingston geheugen pakken omdat je cpu immers ook op 1600Mhz kan draaien en je zo performance laat liggen.

Er staat standaard, zonder licentie, Windows 7 Home Premium 64Bits NL geinstalleerd op een BTO in turn-key staat. U hoeft enkel uw productcode in te voeren en naam en de notebook is klaar voor gebruik. De drivers staan er dus ook al op.

Als je echt veel met 3D gaat werken zou ik trouwens een stapje hoger dan de GT 555 gaan maar voor normaal gebruik is hij gewoon zeer goed te noemen.

Hier tevens foto's van de 17CL35 in het echt :)
desalniettemin schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:34:

Let wel op dat je niet te hard tikt mocht het nog een keer voorkomen.
Dit is inderdaad een lui pixel die je met zacht masseren van een doek meestal weer tot leven kunt brengen of met pixelfixer (zet de pixel heelveel keer snel aan en uit).

Te hard drukken zal als resultaat hebben dat de difuserfoil beschadigd raakt dus let er op :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@NBT: een zacht tikje was al voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals gevraagd: een korte bespreking over mijn 15CL37.

Een tweetal weken geleden besloot ik een BTO 15CL37 aan te schaffen om bij mijn vriendin thuis als game-oplossing te dienen. Hierbij heb ik gekozen voor volgende specs:
-Intel Core I7 Q2670QM
-8GB Corsair 1st Class Extreme
-128GB BTO-selected SSD (Team Combo)
-ATI 6990m
-Intel Wireless N1000
-DVD+/-RW
-Windows 7 Home Premium 64BIT Engels
-2 jaar Pickup & Return.

Levering:
Ik heb het toestel op dinsdag besteld bij BTO.eu, onmiddellijk het geld overgeschreven & het duurde tot donderdagmiddag voor het ontvangen was (België naar NL). Onmiddellijk kreeg ik bericht dat het toestel in productie ging en dat het waarschijnlijk maandag verstuurd ging worden. Door een probleem bij GLS bleef het toestel echter enkele dagen in Nederland staan, maar donderdagochtend werd het toestel geleverd. Wat dit betreft: hulde aan BTO!

Verpakking:
Alles kwam binnen op mijn werk, degelijk ingepakt in een grote kartonnen doos. Het pakket bevatte de PC in zijn eigen verpakking, een tas, een muis, installatieCD's & alle nodige papierwerk. Wederom: niets op aan te merken!

Buitenkant:
Het toestel ziet er mooi strak uit, ITT tot de meeste mass-produced laptops die ik de laatste 10 jaar verkocht (10+ jaar consumer/b2b retail gedaan, nu in ITS functie). Aan de linkerkant zit het toetsenbord (net) merkbaar losser dan aan de rechterkant, maar niets problematisch (gebruik maar eens een HP of Acer klavier, daar duw je door ;) ).
De startknop gaat ietwat stroef maar dit is ook weer een persoonlijke kwestie. Het scherm is sterk spiegelend, net zoals praktisch elke consumer laptop, maar daar dit enkel binnen gebruikt word zal dit geen nadeel opleveren voor mijn gebruik. De stroomadapter is groot & zwaar, maar door het bovengemiddelde stroomverbruik van de laptop is dit een noodzakelijk kwaad.

Prestaties:
Bij de eerste opstart krijg je de taalkeuzes e.d. Na de keuze voor Engels en de gewoonlijke stappen start de windows zeer snel op. Hier merk je het verschil tussen een SSD en een gewone HDD. Alles start onmiddellijk op, geen delays, gewoon opzetten en werken (spelen idg).
Onmiddellijk viel het scherm me op. Zelden heb ik zulke goede kleuren/helderheid gezien. Enkel enkele IPS panelen (zoals de Apple schermen) komen in de buurt! Het is zelfs zo helder dat je niet meer merkt dat het een glansscherm bedraagt, nergens zie je weerspiegelingen! (toch niet waar ik hem gebruik). Een dikke + voor Clevo
Na wat settings aangepast te hebben heb ik het toestel dan even terug ingepakt (was op men werk ;) ). Thuisgekomen heb ik direct Crysis 2+patch geinstalleerd. Dit ging vrij snel en dan spelen maar. Alles maxed out gezet (ULTRA/dx 9.0 natuurlijk, DX11 durf ik zelfs niet van dromen ;) ) en het spel liep vrij degelijk voor een laptop: 35-45fps; op High alles 60+.
Daarna Crysis terug gedesinstalleerd (was maar een test ;) ) en World Of Tanks geinstalleerd. Dit ging ook zeer vlot, maar toen ik het op very high settings probeerde te draaien was ik een beetje depri: tussen 25 & 55fps. Na wat proberen kwam ik tot 2 conclusies: de ATI driver is out of date (nieuwe drivers werken beter me WOT) & de Edge detect AA is te hoog gegrepen voor de 6990m. Zonder de AA heb ik gemiddeld 40-80fps afhankelijk de map, maar onder 50fps is niet genoeg om het spel vlot te spelen.
Daarop heb ik geprobeerd om de ATI driver te updaten maar dit weigerde hij. Later deze week neem ik men laptop mee naar mijn eigen stek om me wat dieper te verdiepen in dit probleem maar voorlopig heb ik nog geen tijd gehad om naar een oplossing te zoeken
Daarna Oblivion (5th year Edition) + 3QTP (texture mod) + Franscesco's levelled creature/item mod (full) gedraaid & deze werk naadloos maxed out (1920x1080, HDR (dus geen AA), alle sliders op hoogste, shadows,...) met een framerate van 50-65fps. Skyrim here i come ;)
De wifi werkt ook perfect. ICM met een sitecom draadloze router (300mbps) en een Telenet abbo heb ik geen last van traag internet/trage ping itt mijn vorige laptop (een sony VPC reeks toestel die een 150mbps N-kaart had).
Het geluid is ok (ook weer beter dan mijn vorige laptop) alleen heb ik de THX mogelijkheden nog niet kunnen testen (ook iets voor dit weekend).

Voorlopige conclusie:
op enkele (minieme) zaken na is dit toestel elke euro waard! Ik heb meer dan genoeg ervaring met laptops om te mogen opmerken dat je voor het geld dat je voor een BTO betaald geen enkele "merkpc" met dezelfde kwaliteit gaat vinden in de consumentenreeksen voor de prijs die je hier gaat betalen! Het dichtstbijzijnde toestel dat overeenkomt met mijn toestel (die lokaal kan besteld worden) is een Dell Alienware die ongeveer 1000€ duurder is!
Mijn persoonlijke aanrader voor mensen die weten wat ze willen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-01-2024
FF een noob vraagje.
Is het de moeite waard om een intel wifi kaartje in onze BTO te stoppen?
We zijn verhuisd en alles aansluitingen zijn mooi weg gewerkt in de meterkast.
Ik heb eigenlijk geen zin meer om een lan kabel door te trekken omzo de laptops op de lan aan te sluiten voor gaming.
Er zit nu een Realtek kaartje in beide laptops.
Ik heb geen ervaring met Intel WIFi kaarten samen met gaming. De Realtek daarintegen bevriest soms of veroorzaakt een vorm van lag (maar erg kort). En dat is iets wat een gamer niet wil....
Ervaringen zijn welkom... :>

[ Voor 20% gewijzigd door peatron op 18-10-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Intels zijn uiteraard de betere kaartjes maar het kan evengoed in uw router zitten dat de verbinding even wegvalt.

Proberen kan uiteraard geen kwaad, het zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Mijn verbinding viel altijd regelmatig uit toen ik nog zonder draad internette. Met draad heb ik daar nooit last meer van gehad :) En draad is nog sneller ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Misschien dat de halve buurt inderdaad op hetzelfde kanaal zit, wellicht dat een switch van kanaal al wat uit kan maken. Dat kan je natuurlijk even controleren met inSSIDer, dan zie je het snel genoeg of het daaraan kan liggen. :)

Met de KPN Experiabox had ik ook een hele tijd amper ontvangst, even op een ander kanaal gezet nadat ik in dat programmaatje heb gekeken, daarna een heel stuk betere ontvangst. Zeker het proberen waard.

[ Voor 30% gewijzigd door Aardwolf op 18-10-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:11:
De Intels zijn uiteraard de betere kaartjes maar het kan evengoed in uw router zitten dat de verbinding even wegvalt.

Proberen kan uiteraard geen kwaad, het zijn de kosten niet.
Ik mag hopen van niet ,want heb de router gekocht op advies van UPC.
Up en down load test zijn top. En ook ping testen zijn ok. Geen packets lost enz..
Maar zoveel verstand van routers heb ik niet.
Ik zal BTO eens benaderen wat de mogelijkheden zijn. Want een wifi kaartje vervangen lijkt mij niet zo moeilijk. Wellicht dat ik het er zelf in mag zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peatron
marcel87 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:53:
Misschien dat de halve buurt inderdaad op hetzelfde kanaal zit, wellicht dat een switch van kanaal al wat uit kan maken. Dat kan je natuurlijk even controleren met inSSIDer, dan zie je het snel genoeg of het daaraan kan liggen. :)

Met de KPN Experiabox had ik ook een hele tijd amper ontvangst, even op een ander kanaal gezet nadat ik in dat programmaatje heb gekeken, daarna een heel stuk betere ontvangst. Zeker het proberen waard.
Er zit niemand op mijn kanaal. Dus daar ligt het niet aan.

THX voor het proggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
peatron schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:04:
[...]
Er zit niemand op mijn kanaal. Dus daar ligt het niet aan.
THX voor het proggie.
Oké, had gekund. Op zich wel geinig programmaatje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-08 10:53
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:23:

Thuisgekomen heb ik direct Crysis 2+patch geinstalleerd. Dit ging vrij snel en dan spelen maar. Alles maxed out gezet (ULTRA/dx 9.0 natuurlijk, DX11 durf ik zelfs niet van dromen ;) ) en het spel liep vrij degelijk voor een laptop: 35-45fps; op High alles 60+.
Ik denk dat jouw systeem die game + de DX11 patch behoorlijk goed zal draaien! Voor de rest: veel plezier ermee!

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niika
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2024
Zo, dan word het nu eens tijd om een review te schrijven over BTO.

Maar eerst beginnen bij het begin.
Mijn drang voor gamen op de pc begon weer te kriebelen. Nu wat jaren op de xbox actief te zijn geweest en ik op mijn Macbook pro niet kon gamen ben ik online op zoek gegaan naar mogelijkheden. Vroeger had ik gewoon een desktop , maar mijn vrouw vond dit niet niks in de woonkamer vandaar de overschakeling destijds naar Mac.

Om toch gezellig bij de vrouw te zitten ipv alleen op mijn zolderkamer  ben ik me gaan orienteren op een game laptop. Naar Dell,Toshiba,Asus ect te hebben bekeken kwam ik ook bij BTO uit. Tot mijn verbazing op het eerste gezicht nette laptops goede specs en NETTE prijzen !

Natuurlijk ga ik niet over een nacht ijs en heb ik de reviews en testen allemaal gelezen waarna mijn keuze naar BTO uit ging. Op de BTO website was mijn oog gevallen op de X•BOOK 15CL38-GTX560 QUAD. Als je dan even rond neust kom je erachter dan bij Alternate Bto laptops verkoopt onder de naam Alternate notebook maar dat de prijs 200 euro lager ligt dan als je hem bij BTO koopt. Eerlijk is eerlijk je kan hem dan niet custom configureren waarin BTO erg sterk is. Na deze gekocht te hebben wilde ik toch iets meer. Een SSD zou fijn zijn en de interne WIFI welke standaard 150n is wilde ik vervangen voor de intel combo 300N kaart. Toen kwam ik in aanraking met de firma BTO en werd ik telefonisch te woord gestaan door Rob.
Hij behartigd de sales bij BTO. Naar telefonisch contact mocht ik langskomen en heb ik in de keuken mogen kijken van BTO.

Allereerst hebben zij mij erg goed geholpen ondanks ik de laptop niet direct had gekocht bij hun. Zij hebben mijn wifi kaartje ingebouw,ssd geplaatst oude hdd in een bracket geplaatst waar mijn cdrom zat en mijn voorzien van een externe combo drive. Tijdens dit gebeurde babbelde ik wat met Rob, kreeg ik een kopje koffie en mocht ik bij hun een kijkje in het bedrijf nemen. Op de assemblage afdeling worden de notebooks per order verzameld en custom in elkaar gezet. Het viel me op dat er professionele mensen werken welke ook technisch erg goed op de hoogte zijn ! Elke vraag werd beantwoord. Wat me ook opviel is dat elke notebook uitgebreid getest word voordat hij het pand verlaat naar de eindgebruiker toe. Ik heb zulke vriendelijkheid,openhartigheid nog nooit meegemaakt bij een computerdealer/distributeur. Toen kreeg ik de factuur ..... waarop alleen een ssd en bracket in rekening waren gebracht. Ik zei klopt dit Ja werd mij volmondig gezegt. Dus geen inbouwkosten geen kosten voor het overzetten van mijn windows image geen kosten voor alles te testen... Nee. In een woord TOP!!

Naar een paar dagen te hebben gegamed op mijn laptop is mijn conclusie dat je voor 1000 euro een echt monster in huis hebt waarop de games soepel draaien en de bouwkwaliteit van de laptop goed te noemen is. Het is geen I catcher kwa uiterlijk (vergeleken met Apple of andere bling laptops) maar gewoon netjes.

BTO BEDANKT !! Mijn volgende word zeker weer een BTO !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 17:54
Mijn BTO 15V125+ werkt na een aantal jaar nog prima, maar ik heb soms last van crashes in bepaalde games.
Het beeld hangt dan even en daarna is alles wazig en vervormd. Dit gaat niet meer weg tenzij ik een restart doe, als ik niks doe dan loopt kort daarna het hele systeem vast.

Ik draai Vista en er zit een NVIDIA 8600 GT Graphics 512mb in.
Ik heb het vermoeden dat het aan de drivers ligt, dus ik ben bij de support pagina gaan kijken.
Zijn dit dan de drivers die ik moet hebben?

http://download.bto.eu/No...5_Vista_Vga_PM_Nvidia.rar

Alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door rickuss op 19-10-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@marcel87
Ik weet inderdaad dat het 17" groot is, en wat je zegt over die 15.6" aan een externe hangen.. dat doe ik dus al :) maar enkel thuis dan. want heb niet echt de mogelijk in school dat te doen dus daarom..
De andere puntjes ivm geheugen en processor, fijn om te weten! ik bekijk het zeker eens :)

Die grafische kaart is voor mij voldoende :)
ik heb inderdaad al gekeken naar enkele SSD schijven, en ik ben wel van plan om er eentje in te plaatsen als ik een laptop zou kopen!

bedankt voor de reactie!

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickuss schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:43:
Mijn BTO 15V125+ werkt na een aantal jaar nog prima, maar ik heb soms last van crashes in bepaalde games.
Het beeld hangt dan even en daarna is alles wazig en vervormd. Dit gaat niet meer weg tenzij ik een restart doe, als ik niks doe dan loopt kort daarna het hele systeem vast.

Ik draai Vista en er zit een NVIDIA 8600 GT Graphics 512mb in.
Ik heb het vermoeden dat het aan de drivers ligt, dus ik ben bij de support pagina gaan kijken.
Zijn dit dan de drivers die ik moet hebben?

http://download.bto.eu/No...5_Vista_Vga_PM_Nvidia.rar

Heb je toevallig een foto van de problemen?
Dit lijkt mij namelijk niet aan de drivers te liggen. Nu wil ik natuurlijk niets uitsluiten maar heeft u bijv. het koelsysteem al een keer schoongemaakt? Dat zou een verklaring kunnen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:48:
@marcel87
Ik weet inderdaad dat het 17" groot is, en wat je zegt over die 15.6" aan een externe hangen.. dat doe ik dus al :) maar enkel thuis dan. want heb niet echt de mogelijk in school dat te doen dus daarom..
De andere puntjes ivm geheugen en processor, fijn om te weten! ik bekijk het zeker eens :)

Die grafische kaart is voor mij voldoende :)
ik heb inderdaad al gekeken naar enkele SSD schijven, en ik ben wel van plan om er eentje in te plaatsen als ik een laptop zou kopen!

bedankt voor de reactie!
Weet u dan al welke SSD? Persoonlijk zou ik kiezen tussen de Intel's, Corsair of Crucial's.
De OCZ zou ik enkel kiezen als het niet als primaire schijf gebruikt gaat worden. (Sandforce controller)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Heb je toevallig een foto van de problemen?
Dit lijkt mij namelijk niet aan de drivers te liggen. Nu wil ik natuurlijk niets uitsluiten maar heeft u bijv. het koelsysteem al een keer schoongemaakt? Dat zou een verklaring kunnen zijn.

De volgende keer zal ik er een foto van maken.
Overigens heb ik mijn laptop al een stuk of 3x bij jullie langs gebracht voor een grote schoonmaakbeurt. Dit verbeterde de performance duidelijk, maar na verloop van tijd gaat de performance toch weer achteruit (wellicht binnenkort nog een keer dus).
Blijft de vraag: wat zijn de meest recente en/of beste drivers voor mijn systeem? Vista 32bit. Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat u hem bij ons heeft langsgebracht ;)

Notebook Totaal = een grote dealer / distributor van BTO.
Maar Notebook Totaal en BTO zijn dus losse en niet aan elkaar verbonden ondernemingen.

Ik vermoed dat u huisdieren heeft / een mogelijk de notebook in een stoffige omgeving staat? Dit omdat dit al de 3e keer is dat het moet.

Drivers kunt u via nVidia verkrijgen maar ook via laptopvideo2go.com en de BTO site (meest recente staan daar)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickuss
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:25:
Ik denk niet dat u hem bij ons heeft langsgebracht ;)

Notebook Totaal = een grote dealer / distributor van BTO.
Maar Notebook Totaal en BTO zijn dus losse en niet aan elkaar verbonden ondernemingen.

Ik vermoed dat u huisdieren heeft / een mogelijk de notebook in een stoffige omgeving staat? Dit omdat dit al de 3e keer is dat het moet.

Drivers kunt u via nVidia verkrijgen maar ook via laptopvideo2go.com en de BTO site (meest recente staan daar)
Excuses ;)
Overigens heb ik geen huisdieren en ventileer regelmatig, ik denk dus dat het aan de behuizing ligt, maar na zoveel jaar hoor je mij daar niet over klagen.
De drivers die op de BTO site staan, geven dus mijn eerder beschreven probleem. Ik ga nu de nieuwste drivers van Nvidia.com proberen (via dat driver-detection tooltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, zouden geen problemen moeten geven.
Is dit gedaan op een schone installatie?

En welke foutmelding krijgt u precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korteder
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10-2020
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, hoe kan ik het Bios updaten van mijn 17CL35-GT555 Notebook? Of staat hier al de nieuwste versie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja... dat is lastig te zeggen welke bios u heeft aangezien we niet op UW notebook kunnen kijken.

Maar waarom zou u updaten als u geen problemen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korteder
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-10-2020
Het is toch handig om up to date te blijven? En misschien zijn er verbeteringen. Ik heb nu versie 1.01.04

[ Voor 13% gewijzigd door korteder op 20-10-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, even wachten op de mijne. Ik ben benieuwd :) Tot op heden ben ik positief over de gang van zaken, alleen erg jammer dat je nergens de order status kunt zien bij BTO..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
korteder schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:47:
Het is toch handig om up to date te blijven? En misschien zijn er verbeteringen. Ik heb nu versie 1.01.04
Als er geen bugs in zitten die opgelost moeten worden is het veelal een 'updated CPU support' wat er verandert. Oftewel er worden ander CPU's ondersteunt die later uit zijn gekomen.
Een bios flashen blijft altijd een mate van risico met zich meebrengen, er hoeft maar iets fout te gaan en de laptop is bricked.

Zijn er geen klachten en is er in de changelog geen verbetering te vinden, dan is een BIOS update onnodig en sterk af te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstok
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-09-2019
Gaat BTO de i7-2860QM in het assortiment opnemen?

In de review @ notebookcheck staat deze processor tussen het vorige Core i7-2920XM en huidige Core i7-2960XM topmodel:
quote: "In our opinion, performance-orientated users are well advised with the Core i7-2860QM..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheidswinst val juist heel erg mee, totaal niet in verhouding met de prijs. In games heb je er zelfs niets aan.

Sowieso ligt de snelheidswinst totaal niet in verhouding met de prijs..De i7-2860QM is zeker 2x zo duur als de i7-2670QM, tegen een prestatiewinst van maximaal 10%. Je uurloon moet wel erg hoog zijn om dat over 3 jaar terug verdiend te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 16:21
Even een korte vraag die hier wat beter is uitgelegd.
snoebels in "[Ervaringen] xnotebooks"
Hebben er meer mensen opgemerkt dat de 6790m idle 60+ graden wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen wordt het hoogstwaarschijnlijk deze configuratie:

P•BOOK 17CL35-GT555 QUAD NVIDIA GT555 2GB - 17'' FULL HD

**Batterij 15CL35 - 17CL35: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**Harddisk: 128GB SSD SATA-3 Corsair P3 Series (Marvell Controler) (Max 480 MB/s lezen / 320 schrijven)
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 320GB 7200rpm; Extra interne harddisk in Caddy. Externe DVDRW kunt u hieronder los bestellen.
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – ENGELS

Voor de rest dus de standaard configuratie.

Toch voor de Corsair P3 gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
snoebels schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:03:
Even een korte vraag die hier wat beter is uitgelegd.
snoebels in "[Ervaringen] xnotebooks"
Hebben er meer mensen opgemerkt dat de 6790m idle 60+ graden wordt?
De vraag die je wilt stellen is dus eigenlijk:

Hebben er hier nog of meer mensen last van een HD6970m die niet terug klokt naar de juiste 150-100 clocks?

Daarmee sluit je de koeling al uit omdat je kaart niet op de juiste clocks en bijhorende voltages loopt.
Hier geen problemen in ieder geval met een HD6990m die Idle op 48 graden blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
Double-X-L schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

De vraag die je wilt stellen is dus eigenlijk:

Hebben er hier nog of meer mensen last van een HD6970m die niet terug klokt naar de juiste 150-100 clocks?

Daarmee sluit je de koeling al uit omdat je kaart niet op de juiste clocks en bijhorende voltages loopt.
Hier geen problemen in ieder geval met een HD6990m die Idle op 48 graden blijft.
Dat klopt, thnx voor de reactie! Ik heb het met de shop eigenaar over gehad maar daar kreeg ik niks nuttigs uit... Dus ik ga zelf maar rond vragend dacht ik. Meer mensen die hier zicht op hebben? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
GLS kwam vandaag langs, alleen was er helaas niemand thuis. Dus maar naar een pakketshop laten versturen en daar maandag maar ophalen. Ik kan niet wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0SSI schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 23:37:
GLS kwam vandaag langs, alleen was er helaas niemand thuis. Dus maar naar een pakketshop laten versturen en daar maandag maar ophalen. Ik kan niet wachten :D
GLS had de mijne bij de buren afgegeven.. Dat doen ze blijkbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
Ik ben hier met een vraag wat eigenlijk niet door de laptop komt..

Het stekkertje wat de laptop in gaat van mijn speakerset is afgebroken (het topje daarvan).
Probleem is echter dat ik dat stukje er niet uit kan krijgen en ook dat ik nu dus geen geluid meer heb want het is het hoofdstekkertje, heel veel dingen geprobeerd om het toch eruit te krijgen maar het lukt niet.

Persoonlijk vind ik het wel zoiets van om je laptop hier nou voor op te sturen wat ver gaan, maar als er eigenlijk geen andere oplossing is dan moet dat maar.

Dus mijn vraag: Iemand een oplossing om toch dit afgebroken stekkertje eruit te krijgen of is het toch verstandiger om de laptop op te sturen voor "reparatie"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang zoeken naar geschikte desktop-replacements kwam ik uiteindelijk uit bij BTO, en kan ik mij helemaal vinden in de 17CL37. Maar ik ben niet zo technisch onderlegd en ik heb nog een paar vraagjes:

- Ik verkies een scherm met Glare, maar heeft de Non-Glare versie dezelfde eigenschappen (contrast,
kijkhoek,...) of zijn die beter ofzo?
- Ik las dat de clevo's soms te wensen over laten als het op de intensiteit van de kleuren aankomt. Hoe zit dat
bij BTO?
- Ik vroeg me af hoe luid jullie de fans ervaren bij full load, wordt het ooit storend of is het misschien
merkbaar luider dan bij andere laptops?
- Zijn er behalve de koelpasta nog dingen die de temperatuur zouden kunnen drukken (trauma's, trauma's :P )
zonder dat ik zelf in de laptop moet gaan prutsen ?
- Vervalt de garantie bij BTO overigens als je zelf de case opent om bijv. zelf het stof te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:29:
- Ik vroeg me af hoe luid jullie de fans ervaren bij full load, wordt het ooit storend of is het misschien
- Zijn er behalve de koelpasta nog dingen die de temperatuur zouden kunnen drukken (trauma's, trauma's :P )
-Heb zelf de P150hm van clevo gekocht bij de concurent ;), maar ik kan je vertellen dat full load niet extreem hard is maar hij is ook niet het stilst...
-Naast een goeie TIM beurd zou kunnen kijken naar fenomeen "undervolten" van je 6990M dit zal nog eens gratis 10 graden van de full load afhalen.

Verder heb ik gelezen dat de P170hm nogmaals beter koeld dan de P150hm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is deze barebone:
http://www.anandtech.com/...clevo-p170hm-geforce-485m

Uiterlijke temeratuur is goed volgens http://www.notebookcheck....PRO-Notebook.62356.0.html, maar niet uitzonderlijk.

Scherm in de reviews is een andere dan bto levert. Niet het matte scherm nemen overigens. Dat is hetzelfde scherm als je in de xps 17 kan configureren, ik heb nog niemand gehoord die daar tevreden over was.
snoebels schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:40:
Dat is niet waar. Dit is de 15":
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/4223/clevo-p150hm-internals.jpg
En dit de 17":
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/c15684c02a.jpg

Werkelijk exact dezelfde koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@scav_on: intensiteit is prima op mijn 17cl35 :)

[ Voor 28% gewijzigd door desalniettemin op 23-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Gezien de hardware die erin zit kan ik niet klagen maar ik zou het absoluut niet stil durven noemen. Idle draait 1 van de fans continu, de andere springt zo nu en dan (merkbaar) bij. Ik ben dan zelf gewend aan de stilte van een VAIO Z en SA idle (die hoor je gewoon niet) maar als je daar mee kan leven is het prima natuurlijk.
Onder load is een ander verhaal, omdat de fans zo groot zijn is het geen hoog frequente zoem zoals de SA weet te produceren maar ik vind het persoonlijk redelijk storend (net als bij de SA overigens). Nu maakt ie alleen maar zoveel herrie als ik aan het gamen ben, dan heb ik meestal toch een koptelefoon op of speakers eraan dus dan zet je die gewoon wat harder :P

Over het scherm op de 17CL37, daar heb ik een tijd terug al wat over gepost en iedereen verklaarde me voor gek. Ik vind het veel te blauw, zelfs na aanpassingen komt het bij lange na niet in de buurt van m'n VAIO Z. Ook de kijkhoeken zijn beduidend minder, achterover leunen geeft al een enorm verschil. Helderheid is dan wel in orde dus ook in een zonnige omgeving (binnen) kan je prima werken.

Maar nogmaals, dit alles accepteer ik puur vanwege de dikke videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties :)
snoebels schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:40:
[...]

-Heb zelf de P150hm van clevo gekocht bij de concurent ;), maar ik kan je vertellen dat full load niet extreem hard is maar hij is ook niet het stilst...
-Naast een goeie TIM beurd zou kunnen kijken naar fenomeen "undervolten" van je 6990M dit zal nog eens gratis 10 graden van de full load afhalen.

Kan BTO dat ook voor jou doen, naast de koeling pasta misschien nóg wat TIM aanbrengen op strategische plaatsen? Of misschien zelfs de fans upgraden, als dat mogelijk is? Zo'n laptop mag van mij best meer als 4 jaar mee gaan, en in mijn ervaring betekent dat dat je het ding best zo koel mogelijk houdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:29:
Na lang zoeken naar geschikte desktop-replacements kwam ik uiteindelijk uit bij BTO, en kan ik mij helemaal vinden in de 17CL37. Maar ik ben niet zo technisch onderlegd en ik heb nog een paar vraagjes:

- Ik verkies een scherm met Glare, maar heeft de Non-Glare versie dezelfde eigenschappen (contrast,
kijkhoek,...) of zijn die beter ofzo?
- Ik las dat de clevo's soms te wensen over laten als het op de intensiteit van de kleuren aankomt. Hoe zit dat
bij BTO?
- Vervalt de garantie bij BTO overigens als je zelf de case opent om bijv. zelf het stof te verwijderen?

In reactie tot uw vragen:

1: Ja, ze zijn niet alleen gemateerd maar hebben ook een iets hogere helderheid (-+ 100CD/M meer)

2: Nee, dat hangt sowieso af van het model maar bijna alle Clevo barebones in het huidige BTO
assortiment hebben juist (ruim!) beter dan gemiddelde schermen.

3: Het is natuurlijk een high-end notebook maar de koeling valt opzich wel mee als je de prestaties in gedachte houdt. (echt fluisterstil zal hij niet zijn maar constant @ max draaien doet hij zeker ook niet)

4: Ja, goed schoon houden ;)

5: Ik kan niet voor andere dealers dan ons zelf en BTO spreken maar bij ons is het geen probleem en BTO promoot het af en toe “servicen” van een notebook :)

Over de tips m.b.t. undervolten, ik raad het af. Dit kan de stabiliteit (long-term) negatief beïnvloeden.
Hij draait immers niet voorniets op dat bepaalde voltage.

@CLB: Hier nog een foto van de koeling van de 17CL36
En hier van de 15CL38

Nog “net” iets scherpere foto’s ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:28:
Na lang wikken en wegen wordt het hoogstwaarschijnlijk deze configuratie:

P•BOOK 17CL35-GT555 QUAD NVIDIA GT555 2GB - 17'' FULL HD

**Batterij 15CL35 - 17CL35: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**Harddisk: 128GB SSD SATA-3 Corsair P3 Series (Marvell Controler) (Max 480 MB/s lezen / 320 schrijven)
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 320GB 7200rpm; Extra interne harddisk in Caddy. Externe DVDRW kunt u hieronder los bestellen.
**Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit – ENGELS

Voor de rest dus de standaard configuratie.

Toch voor de Corsair P3 gekozen :)
Ik zou voor de 500Gb 7200rpm gaan, kost relatief (gezien de extra capaciteit) niet veel extra.
Verder een mooie config maar geen mat scherm? (nog betere kwaliteit)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

2 weken geleden mijn nieuwe BTO 15P35 ontvangen, zeer snelle machine. Enkel één probleem, bij gamen valt deze steeds uit en herstart dan terug normaal. Uurtje gamen is al snel 5 keer opnieuw opstarten, zeer frustrerend...de nieuwste drivers geinstalleerd maar geen verbetering. Bij normaal gebruik geen probleem...
De cpu word bij gamen 75 graden en de GPU rond de 60, lijkt me normaal toch.
Heb reeds een mail gestuurd naar bto maar nog geen reactie.
Iemand ervaring hiermee? Voor een laptop van 1000 euro geen goed teken me dunkt...

Mvg,

Len
Pagina: 1 ... 33 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.