Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:04:
Hallo,

2 weken geleden mijn nieuwe BTO 15P35 ontvangen, zeer snelle machine. Enkel één probleem, bij gamen valt deze steeds uit en herstart dan terug normaal. Uurtje gamen is al snel 5 keer opnieuw opstarten, zeer frustrerend...de nieuwste drivers geinstalleerd maar geen verbetering. Bij normaal gebruik geen probleem...
De cpu word bij gamen 75 graden en de GPU rond de 60, lijkt me normaal toch.
Heb reeds een mail gestuurd naar bto maar nog geen reactie.
Iemand ervaring hiermee? Voor een laptop van 1000 euro geen goed teken me dunkt...

Mvg,

Len
Beetje lastig om vanaf hier te bepalen hoe of wat maar bel anders even met onze helpdesk. Als blijkt dat er vermoedelijk een hardware probleem is dan val je in de DOA regeling en wordt je met voorrang geholpen.

Nummers staan op de website.

Temperaturen zijn inderdaad okee, CPU koeling lijkt goed te werken.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-03 16:21
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 12:09:
Bedankt voor de snelle reacties :)

[...]

Kan BTO dat ook voor jou doen, naast de koeling pasta misschien nóg wat TIM aanbrengen op strategische plaatsen? Of misschien zelfs de fans upgraden, als dat mogelijk is? Zo'n laptop mag van mij best meer als 4 jaar mee gaan, en in mijn ervaring betekent dat dat je het ding best zo koel mogelijk houdt?
Pasta wordt sowieso alleen op plekken aangebracht als er contact gemaakt moet worden met een koelblok. Pasta heeft verder ook geen koelende eigenschap, tis puur en alleen voor overdracht van warmte.
Verder bestaat er zo ver ik weet geen interne fan upgrade... Wat overigens niet nodig is. De fans draaien sneller naarmate hogere tempraturen worden behaald om binnen de gezonde/ veilige marges te blijven.
Wat ook veel kan schelen is als je iets onder de laptop zet. In mijn geval heb ik dit wat ook tot 10 graden kan schelen. Nu zie ik dit niet direct terug in de max tempratuur aangezien die altijd blijven hangen op 85-89 graden met furmark. De fans draaien dan overigens minder snel!

Naast standaard en goeie koelpasta kun je wijnig doen aan de CPU. Die zal rond de 75 graden blijven onder full load wat ook gewoon gezond is.

Dus in het kort:
Het grootste verschil in temp/lawaai zult je ondervinden wanneer je de GPU doet underclocken (m6970/m6990) en de laptop op een standaard zet.
Heb verder geen ervaring met de huidige Nvidia laptop GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik heb hem :D :D Nu nog even opnieuw installeren en dan kijken wat ie kan. Volgende week kan ik denk ik wel een review schrijven. Maar wat ziet ie er mooi uit en wat is ie snel :D

Edit: Installatie kon niet worden voltooid.. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt bij het installeren van een laptop/desktop. Maar ik probeer het nog eens. (Opnieuw opstarten geeft een foutmelding of BSOD.)

[ Voor 37% gewijzigd door R0SSI op 24-10-2011 18:42 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 01:32:
[...]

[...]

Ik zou voor de 500Gb 7200rpm gaan, kost relatief (gezien de extra capaciteit) niet veel extra.
Ik vind 128 + 320 wel genoeg, aangezien ik voor m'n media voornamelijk een andere PC gebruik.
En dan is een externe 2TB veel meer GB voor je geld zodra ik de ruimte nodig heb ;)
Verder een mooie config maar geen mat scherm? (nog betere kwaliteit)
Oh ik wist niet dat die kwaliteit ook nog beter was... ik zat een beetje met het ontspiegelen in m'n hoofd (mat maar iets mindere kwaliteit).

Daar moet ik dan nog even over nadenken, over het algemeen ben ik wel fan van matte schermen, ookal werk ik voornamelijk in donkere ruimtes.

Hoe zit het met de kijkhoek van het scherm? (glans en mat)

Bij mijn huidige laptop (HP Compaq nx9420) wordt diep zwart al donkergrijs bij een kijkhoek van 20 graden :P
Best vervelend bij video en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:04:
Hallo,

2 weken geleden mijn nieuwe BTO 15P35 ontvangen, zeer snelle machine. Enkel één probleem, bij gamen valt deze steeds uit en herstart dan terug normaal. Uurtje gamen is al snel 5 keer opnieuw opstarten, zeer frustrerend...de nieuwste drivers geinstalleerd maar geen verbetering. Bij normaal gebruik geen probleem...
De cpu word bij gamen 75 graden en de GPU rond de 60, lijkt me normaal toch.
Heb reeds een mail gestuurd naar bto maar nog geen reactie.
Iemand ervaring hiermee? Voor een laptop van 1000 euro geen goed teken me dunkt...

Mvg,

Len
Welke errors staan er in je eventlog (Post ze ff)? Dat zegt al veel over je probleem en kunnen we je misschien zo wel helpen :)

Overigens is BTO vrij snel met reageren, op mijn RMA-aanvraag reageerden ze binnen één dag en dat was niet eens een werkdag...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:29:
[...]

Ik vind 128 + 320 wel genoeg, aangezien ik voor m'n media voornamelijk een andere PC gebruik.
En dan is een externe 2TB veel meer GB voor je geld zodra ik de ruimte nodig heb ;)

[...]

Oh ik wist niet dat die kwaliteit ook nog beter was... ik zat een beetje met het ontspiegelen in m'n hoofd (mat maar iets mindere kwaliteit).

Daar moet ik dan nog even over nadenken, over het algemeen ben ik wel fan van matte schermen, ookal werk ik voornamelijk in donkere ruimtes.

Hoe zit het met de kijkhoek van het scherm? (glans en mat)

Bij mijn huidige laptop (HP Compaq nx9420) wordt diep zwart al donkergrijs bij een kijkhoek van 20 graden :P
Best vervelend bij video en games.
Wat de opslag betreft, ik snap het.

Het scherm is en blijft een TN scherm maar de inkijkhoeken zijn goed voor een type uit deze klasse.
Zie zelf maar en deze foto.

Het natuurlijke matte scherm is het beste, dan het glanzende scherm, en daarna pas de folie (vind ik een magere oplossing als je voor niet veel meer geld een ECHT mat scherm kunt kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom dit tegen in het event log , weet begot niet wat het betekent...overigens heeft BTO reeds correct gereageerd hierop waarvoor dank. Ze komen de laptop woensdag afhalen.

Bron : WMI
//./root/CIMV2
SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99
0x80041003
Logboeknaam: Application
Bron: Microsoft-Windows-WMI
Datum: 18/10/2011 19:26:08
Gebeurtenis-id:10
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: n.v.t.
Computer: GEBRUIK-FH6VBR4
Beschrijving:
Gebeurtenisfilter met query SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99 kan niet opnieuw worden geactiveerd in naamruimte //./root/CIMV2 vanwege fout 0x80041003. Mogelijk worden er geen gebeurtenissen via dit filter doorgegeven totdat het probleem is verholpen.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-WMI" Guid="{1edeee53-0afe-4609-b846-d8c0b2075b1f}" EventSourceName="WinMgmt" />
<EventID Qualifiers="49152">10</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-10-18T17:26:08.000000000Z" />
<EventRecordID>1751</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
<Channel>Application</Channel>
<Computer>GEBRUIK-FH6VBR4</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>//./root/CIMV2</Data>
<Data>SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99</Data>
<Data>0x80041003</Data>
</EventData>
</Event>
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:06:
[...]

Welke errors staan er in je eventlog (Post ze ff)? Dat zegt al veel over je probleem en kunnen we je misschien zo wel helpen :)

Overigens is BTO vrij snel met reageren, op mijn RMA-aanvraag reageerden ze binnen één dag en dat was niet eens een werkdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kom ik ook veel tegen...

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
Datum: 24/08/2011 19:15:26
Gebeurtenis-id:37
Taakcategorie: (7)
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Beschrijving:
De snelheid van processor 4 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.
Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power" Guid="{0F67E49F-FE51-4E9F-B490-6F2948CC6027}" />
<EventID>37</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>7</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2011-08-24T17:15:26.529930700Z" />
<EventRecordID>7819</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="52" />
<Channel>System</Channel>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="Group">0</Data>
<Data Name="Number">4</Data>
<Data Name="CapDurationInSeconds">71</Data>
<Data Name="PpcChanges">1</Data>
<Data Name="TpcChanges">0</Data>
<Data Name="PccChanges">0</Data>
</EventData>
</Event>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke adapter heb je? (hoeveel watt).
Gebeurt het ook op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:29:
Ik kom dit tegen in het event log , weet begot niet wat het betekent...overigens heeft BTO reeds correct gereageerd hierop waarvoor dank. Ze komen de laptop woensdag afhalen.

...

[...]
Daar was ik al bang voor (Probleem klonk mij erg bekend). Ik heb bijna dezelfde error en andere drivers ed. hielpen bij mij in elk geval niet. De mijne wordt dus voor daarvoor ook opgehaald deze week :(. Jammer, maar kan gebeuren en de service tot op heden is uitstekend :).
punisher007 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:52:
[...]

Bij het beheer van Windows servers houdt dit in dat power management aanstaat en dat cores worden uitgeschakeld en/of terug worden gebracht qua verbruik.
Klopt, alleen in Windows 7 zou je de meldingen niet moeten zien :). Deze melding kan echter ook door hw problemen veroorzaakt worden, aangezien Windows 7 gewoon met Speedstep om moet kunnen gaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:31:

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power
Datum: 24/08/2011 19:15:26
Gebeurtenis-id:37
Taakcategorie: (7)
Niveau: Waarschuwing
Trefwoorden:
Gebruiker: SYSTEM
Beschrijving:
De snelheid van processor 4 in groep 0 wordt beperkt door de firmware van de computer. De processor heeft deze lage prestatiestatus gedurende 71 seconden sinds het laatste rapport.
Gebeurtenis-XML:
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Processor-Power" Guid="{0F67E49F-FE51-4E9F-B490-6F2948CC6027}" />
<EventID>37</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>7</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Correlation />
</System>
<EventData>
</EventData>
</Event>
Bij het beheer van Windows servers houdt dit in dat power management aanstaat en dat cores worden uitgeschakeld en/of terug worden gebracht qua verbruik.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beperkt door firmware? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal modellen die cpu rates (hard) kunnen forcen maar dan kun je het ook weer uitzetten. Ben dus net zoals jou benieuwd naar de uitkomst maar goed om te horen dat het reeds is opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 20:08:
Beperkt door firmware? Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
Denk dat je het ook meer moet lezen als beperkt door bios setting ;)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
Ik test nu een game, maar volgens mij werkt de GT555M niet. Ik denk dat dit een driver fout is, maar hoe weet ik dit zeker. Want wanneer ik in GPUZ kijken, zie ik dat de GPU bijna uitgeschakeld is.
Heeft iemand een idee om dit om te lossen?

Ik heb een GPU op de Intel processor en een GT555M. NVidia Optimus zou automatisch moeten switchen...

Opgelost: ik moest de game opnieuw opstarten om de profielen van NVidia te laden :$

[ Voor 29% gewijzigd door R0SSI op 25-10-2011 10:52 ]

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Jammer dat mijn eerste post meteen negatief is, want voor de rest heb ik ontzettend genoten al van mijn 2 weken oude 17cl37

Miserie met de nieuwe BTO laptop. Constant blue screens, en geen enkel idee van waar het probleem komt... Als er iemand eventueel DMP bestanden kan lezen, dan kan die mij misschien helpen, maar daar heb ik geen kennis van.

Voorlopig zie ik ook geen echte aanleiding voor de blue screens. Ik open geen speciale programma's, heb niets speciaals geinstaleerd voor zover ik weet ook. Eenmaal een blue screen krijg ik hem niet eens voorbij het windows logo bij het opstarten, dan krijg ik een flash van een blue screen. Herstelpunt lijkt op dit moment ook niet veel uit te halen. Als ik hem afzet, en opstart lijkt ie voorlopig wel te werken, tot een gegeven moment (moet me haasten met dit te typen vooraleer hij weer uitvalt vrees ik)

Nee, dit vind ik niet leuk :( Geen idee ook of het aan windows ligt of aan de hardware ook. En heropzenden is ook zo kut, ben ik hem weer een hele poos kwijt... (woonachtig in belgië)

Staat hier iets nuttig in?

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/xf2dkg.jpg

die atikmdag.sys is bij de bovenste, bij de onderste 2 is het de ntoskrnl.exe die problemen zou geven.Dit zijn de dump files, misschien dat mensen met meer verstand er eens in kunnen neuzen.

https://rapidshare.com/files/946987136/Desktop.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al andere drivers geprobeerd? atikmgdag is namelijk een Ati/AMD-ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Ik heb dat juist eens geprobeerd, maar bij het instaleren van de drivers van op de ati site geeft hij telkens de foutmelding 'kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat. Uw computer bevat geen geschikte grafische adaptor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
rubmifer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:03:
Ik heb dat juist eens geprobeerd, maar bij het instaleren van de drivers van op de ati site geeft hij telkens de foutmelding 'kan niet worden gedownload omdat uw computer incompatibele hardware/software bevat. Uw computer bevat geen geschikte grafische adaptor'
Ik weet niet of dit precies hetzelfde probleem is, maar die foutmelding is een tijdje terug voorgekomen in dit topic. Kun je hier iets mee?
Double-X-L in "[Ervaringen] BTO notebook / laptops"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

rubmifer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:03:
Mochten de problemen blijven meldt dit dan ook aan via onze TD, gegevens hiervoor staan op de BTO site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
rubmifer schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:38:

die atikmdag.sys is bij de bovenste, bij de onderste 2 is het de ntoskrnl.exe die problemen zou geven.Dit zijn de dump files, misschien dat mensen met meer verstand er eens in kunnen neuzen.

https://rapidshare.com/files/946987136/Desktop.rar
Op welke driver draai je nu dan?
Welk antivirus gebruik je?
Schakel je veel USB hardware (sticks/ext HDD's e.d)

Zet handmatig de laatste ATI driver erop.

http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_32_dd_ccc_ocl.exe

http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_64_dd_ccc_ocl.exe

Als probleem blijft met ATIKMDAG schakel je Aero uit om te isoleren of het een 2D/3D issue is.
Mochten de problemen dan alsnog blijven hebben we hier weer een log file nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 26-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:31:

<System>
<EventID>37</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>3</Level>
<Task>7</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Correlation />
</System>
<EventData>
</EventData>
</Event>
Heb je settings in energiebeheer staan op Max proccesor state =99%?
En wellicht ook nog met Intels XTU software gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:29:
Heb je settings in energiebeheer staan op Max proccesor state =99%?
Ehm. Dat lost het misschien wel op. Maar het moet op 100% ook gewoon werken, anders lijkt het mij een gevalletje garantie. Als-ie het op de standaard settings niet aankan is het gewoon een enorme fabricagefout of er is iets anders aan de hand, een kapotte adapter of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:34:
[...]

Ehm. Dat lost het misschien wel op. Maar het moet op 100% ook gewoon werken, anders lijkt het mij een gevalletje garantie. Als-ie het op de standaard settings niet aankan is het gewoon een enorme fabricagefout of er is iets anders aan de hand, een kapotte adapter of iets dergelijks.
Het probleem doet zich voor op de 99% setting.
Heb het hier ook even gezien maar kan mijn oplossing niet meer 123 herinneren.
100% draaien lost het op waarna ik verder ben gaan zoeken in de poweroptions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:55:
[...]

Het probleem doet zich voor op de 99% setting.
Heb het hier ook even gezien maar kan mijn oplossing niet meer 123 herinneren.
100% draaien lost het op waarna ik verder ben gaan zoeken in de poweroptions.
De 100% instelling lostte het bij mij niet op helaas. Die had ik ookal geprobeerd inderdaad :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
Via mail van bto een paar drivers geinstaleerd, maar die hebben niet geholpen.

Heb even de memtest laten lopen, en hij geeft inderdaad veel fouten. Zal dus denk ik inderdaad aan het geheugen liggen.

Heb bto net even een mailtje gestuurd met de vraag of ik zelf vlug even de laptop niet kan opendoen, want ik heb misschien wel het vermoeden dat het gewoon om een slecht contact of iets dergelijks kan gaan. Heb nu al een 3tal keer meegemaakt dat wanneer ik de laptop oppak om te verplaatsen, dat hij meteen over gaat in een BSOD.

Misschien dat één van jullie hier een antwoord over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
Mijn BTO laptop heeft een ingebouwde webcam, maar zodra ik het programma WebCam Installer 3.32 (wat al op de laptop stond) wil starten, geeft hij de melding 'No Camera Device'. Ook o.a. MSN 'vindt' de webcam niet. Heeft iemand een oplossing?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conscience NL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:51:
Mijn BTO laptop heeft een ingebouwde webcam, maar zodra ik het programma WebCam Installer 3.32 (wat al op de laptop stond) wil starten, geeft hij de melding 'No Camera Device'. Ook o.a. MSN 'vindt' de webcam niet. Heeft iemand een oplossing?
Drivers geinstalleerd? Die staan apart op de drivers dvd erbij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Webcam aanzetten met fn+F10 of met de button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:41
dask schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:45:
Webcam aanzetten met fn+F10 of met de button.
Thanks, die fn+F10 did the trick.

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-05 00:07
Ik heb een probleem met mijn CL1737 met ati 6970, ik kan de drivers niet naar de laatste versie geupgrade krijgen.
De ati installatie zegt me dat het niet de juiste hardware is. Meer mensen hier last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
ThaGostino schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:12:
Ik heb een probleem met mijn CL1737 met ati 6970, ik kan de drivers niet naar de laatste versie geupgrade krijgen.
De ati installatie zegt me dat het niet de juiste hardware is. Meer mensen hier last van gehad?
Is bekend, als je een search in dit topic doet (rechts boven) op 'amd driver' weet jij het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 10:45
Hallo tweakers,

Heb een probleem met mijn bto P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD als ik de vga aansluiting aansluit op mijn philips tv loopt de laptop vast.
Dit heb ik meerdere malen geprobeerd soms krijg ik zelfs een blauw scherm.
Op de tv helemaal geen beeld.
Ik heb ook een dell en hp laptop die doen het wel op de zelfde tv dus moet het wel in de laptop zitten.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
Zo niet Maandag maar even contact opnemen met de td van bto

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
niels_vlaar schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:18:
Hallo tweakers,

Heb een probleem met mijn bto P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD als ik de vga aansluiting aansluit op mijn philips tv loopt de laptop vast.
Op de tv helemaal geen beeld.
Ik heb ook een dell en hp laptop die doen het wel op de zelfde tv dus moet het wel in de laptop zitten.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
Zo niet Maandag maar even contact opnemen met de td van bto

Wellicht dat het Optimus verhaal problemen geeft.
Probeer eens te schakelen met de GT555 actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Hoe kan de gt555 constant aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels_vlaar schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:38:
Hoe kan de gt555 constant aan zetten?
Je kan de gt555 niet constant aanzetten. Wat wel kan is het programma waarmee je bijvoorbeeld een video afspeelt via de nvidia laten lopen. Maar Optimus werkt niet letterlijk als twee aparte gpu's. De intel wordt altijd gebruikt voor de beelduitvoer. Als de Nvidia wordt gebruikt kopieert deze telkens het gerenderde frame in het geheugen van de Intel die het dan weergeeft via de uitgangen,vga en hdmi. (dat is wat ik er van begrijp)
niels_vlaar schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 16:18:

Ik heb mijne vaak via de vga aan tv's en beamer aangesloten. Klinkt als een driver probleem. Er is vorige maand nog een nieuwe Intel vga driver uitgekomen. Update eens? (mijn intel update kwam via windows update)

En voor de Ubuntu liefhebbers.
Ik heb een dualboot gemaakt met win7 en Ubuntu 11.10.
Ubuntu doet het in één keer zonder problemen. Wireless doet het direct. Maar optimus werkt niet, dus altijd op de Nvidia. Maar er zijn projecten aan de gang om dat werkend te krijgen, "Ironhide" is de projectnaam. Ook doen de hotkeys voor bijvoorbeeld de schermhelderheid het niet. Dat moet je dan via de software veranderen.

Ook ben ik het eerste echte minpuntje tegengekomen :+ er zitten geen mediatoetsen op het toetsenbord, dus even snel je muziek op pauze zetten gaat niet zo snel.

Ik heb ook een Samsung 830 ssd besteld voor m'n laptop , ik zal proberen daarover wat ervaringen te posten als die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

Ik heb een 17CL37 en uit de initiele configuratie mogelijkheden maak ik op dat ik een 2e hdd intern zou kunnen plaatsen en een 3e ter opoffering van de dvdbay.
Nu heb ik gezocht, maar ik kan nergens vinden waar ik die 2e hdd bij moet plaatsen.
Weet iemand mij te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
anc schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:22:
Ik heb een 17CL37 en uit de initiele configuratie mogelijkheden maak ik op dat ik een 2e hdd intern zou kunnen plaatsen en een 3e ter opoffering van de dvdbay.
Nu heb ik gezocht, maar ik kan nergens vinden waar ik die 2e hdd bij moet plaatsen.
Weet iemand mij te helpen?
Onder je DVD drive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

Ah kijk eens aan :-)

Dus ik schroef die kap eraf en dan zie ik de casing van de dvd drive. Die moet ik er dan op een manier eruit halen en daaronder heb ik dus de ruimte voor de schijf. Dat is dan zeg maar recht onder mijn rechterhand als ik gewoon aan m'n laptop werk?

[ Voor 3% gewijzigd door anc op 30-10-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
anc schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:55:
[...]

Ah kijk eens aan :-)

Dus ik schroef die kap eraf en dan zie ik de casing van de dvd drive. Die moet ik er dan op een manier eruit halen en daaronder heb ik dus de ruimte voor de schijf. Dat is dan zeg maar recht onder mijn rechterhand als ik gewoon aan m'n laptop werk?
Correct, kapje eraf, 1 schroefje voor je DVD drive, DVD drive eruit, en vervolgens 2 of 3 schroefjes en je hebt je HDD bracket in je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflcakes
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 22:13
Hoe kan ik meer opties in mijn bios inschakelen? Laatste bios update heeft niet geholpen 17CL37.
Ik wil namelijk Hyper Threading uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Vandaag hebben wij officieel een nieuw EC (firmware) voor de P170HM ontvangen, deze lost het probleem op dat notebooks soms spontaan uitvallen.
De EC gaat door het leven met nummertje .09.
download: http://download.bto.eu/No...%20-%20EC/P17xHM-EC09.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
BTO_USER schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 13:53:
Vandaag hebben wij officieel een nieuw EC (firmware) voor de P170HM ontvangen, deze lost het probleem op dat notebooks soms spontaan uitvallen.
De EC gaat door het leven met nummertje .09.
download: http://download.bto.eu/No...%20-%20EC/P17xHM-EC09.zip
Flashed and testing................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Ik zie op verschillende built to order sites (bv. xnotebook en deviltech) dat er laptops worden aangeboden met de GTX570. Heeft iemand enig idee of BTO dit binnenkort ook aan zal bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
En waarom zou je die willen en geen GTX560, 580 of ATI 6990?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
CLB schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 14:35:
En waarom zou je die willen en geen GTX560, 580 of ATI 6990?
GTX560>GTX570 en een 580 is duur
De GTX570 zit in een MSI barbone (model nummer moet ik nog opzoeken) en ondersteund standaard geen 6990m.

Daarnaast zouden AMD kaarten over het algemeen meer issues hebben dan Nvidia kaarten in games en blijven sommigen liever weg bij deze kaarten (heb hier zelf geen last van met mijn 6970m)

Zowiezo een aantrekkelijke kaart als je de 560 toch te langzaam vind en de 580 te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja dat een GTX560 minder is dan een GTX570 begrijp ik, maar of je nou merkt dat je 1-2 fps meer hebt..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO verkoopt juist geen 15CL38 meer omdat de vraag naar deze kaarten zo laag is.
Voor relatief weinig "meer" geld heb je een ATI 6990 model welke qua performance ruim superieur is aan een GTX 560 of 570M.

En welke problemen praten we over? Ik zie de laatste tijd wat minder problemen met ATI (AMD) dan met nvidia ... beiden zijn niet slecht! Maar ATI is op dit moment de keuze voor gamers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crysiz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-08 19:33
Jammer...

Relatief weinig "meer" geld is voor mij helaas te duur. Ik vind het gat tussen of een GT555 of een 6990 wel erg groot. Zowel in prijs als prestatie. Enige verwachting of er binnen enige tijd een mooie middenweg beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
crysiz schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:29:
Jammer...

Relatief weinig "meer" geld is voor mij helaas te duur. Ik vind het gat tussen of een GT555 of een 6990 wel erg groot. Zowel in prijs als prestatie. Enige verwachting of er binnen enige tijd een mooie middenweg beschikbaar komt?
De middenweg tussen 555 en 6990m is momenteel de GTX560m.
Kijk je naar prijzen dan is de stap van 555 naar 560 met 400,- ook geen kleine.
Daar staat dan wel een andere behuizing tegenover W170HR vs P170HM en daar kan ik niks over zeggen aangezien ik die nooit naast elkaar heb gezien.

Anders moet je de V&A eens bekijken, ik heb zo het idee dat daar een HD6990m tussen staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r zit wel een aardig verschil tussen beiden behuizingen.
Zie deze foto's:

17CL36
en
17CL35.

Maar ik bedoelde meer het originele gat van de 15CL38 naar de 15CL37 (dus GTX 560m versus ATI 6990). Bij de 17" (= multimedia) loopt de GTX 560m iets beter en is hij er nog. Maar ik snap de beslissing helemaal, de GT 555 is niet eens zo slecht zeker niet in vergelijking met de GTX 560m (scheelt ook maar xx5 in de naam ;)) want als je echt gaat gamen wil je toch een GTX 580m of ATI 6990.

Maar nogmaals, ik snap uw afweging wel!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom is er eigenlijk gekozen voor een 128bit interface ipv een 192bit interface bij de GT555m van de 15CL35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat hij goedkoper is natuurlijk. Maar die vraag moet je aan clevo stellen, niet aan bto notebooks. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoebels
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 02:52:
Waarom is er eigenlijk gekozen voor een 128bit interface ipv een 192bit interface bij de GT555m van de 15CL35?
Kan het zijn dat er 2 verschillende kaarten op de markt zijn? Als ik deze sheet zie is dat zo but correct me if im wrong!
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gt-555m-us.html
klik specs

En clevo leverd de barbones incl videokaart aan een bto of xnotebooks... etc

[ Voor 9% gewijzigd door snoebels op 01-11-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
•144 cores 709MHz (GF106), 128Bit GDDR5 z.B. MSI GX780
•144 cores 590MHz (GF106), 192Bit DDR3 z.B. Dell XPS 17, Alienware M14x
•144 cores 590MHz (GF106), 128Bit DDR3 z.B. Schenker XMG A501 / A701 (Clevo W150HRM / W170HN)
•96 cores 753MHz (GF108), 128Bit GDDR5 z.B. Lenovo Y570p / Y560p

192bits ddr3 of 128bits gddr5 vindt ik nog logisch als keuze voor de afnemer.
Het GDDR5 ligt qua gebruik iets hoger en wordt dus ook wat warmer.

De 96 cores 128bits variant lijkt me dan weer gewoon misleiding.
Het is gewoon een andere chip en de afname van 50% shaders is gewoon aanzienlijk.
Het verschil in traagste en snelste is daarmee gewoon te groot en zou gewoon GT550m moeten heten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt pas echt grappig als je bedenkt dat er GT550m's bestaan die sneller of gelijk zijn aan GT555m's. Al staat dat niet op de notebookcheck pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gister in het bezit van een bto 15p35 met als enige opties de hybrid hdd en artic silver koelpasta. En hij bevalt me prima. Mega snel, super scherm en ziet er ook nog goed uit ook.
Ik heb echter ipv windows 7, de developer preview van windows 8 er op gezet. Niet perse omdat ik een developer ben, maar meer uit interesse.
Ik heb echter een probleem met het installeren van de drivers. Sowieso pakt de laptop de driver cd niet, dat is opzich geen ramp want alles kan uiteraard ook handmatig worden geinstalleerd. Hierbij stuit ik echter op het probleem dat ik niet weet welke driver ik moet pakken van de cd voor mijn wireless atheros ar9002wb-1ng card. Mijn FN + F2 om de kaart aan te zetten werkt niet, tenzij ik het in een fractie van een seconde indruk tijdens het opstarten. Verder heb ik op de UvA de mogelijkheid voor toegang tot het draadloze netwerk, dit werkt echter niet. Nadat ik via de UvA site een configuration manager heb geinstalleerd en alles correct heb ingevoerd blijft de pc maar bezig met verbinden tot het netwerk maar maakt niet daadwerkelijk verbinding. Ik heb een vermoeden dat dit aan de driver licht, het zou mischien ook aan de software van de uva kunnen liggen die niet werkt met windows 8.
Verder doen enkele keys op het toetsenbord als volume up/down en mute het niet meer, volgend/vorig nummer, stop, pause/play doen het nog wel. Ik heb de driver voor de hotkeys wel geinstalleerd!

Zit er niets anders op dat terug te gaan naar Win 7, wat geen ramp is uiteraard, of weet iemand een oplossing voor mijn problemen.

Notebooktotaal, top service BTW!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W8 is nog experimenteel dus volle support kunnen wij er nog niet op geven.
Uiteraard wil ik u wel, buiten het forum (dit is enkel voor ervaringen) ondersteunen en kijken hoe we het kunnen oplossen.

Er zijn vaak wel alternatieve drivers te vinden maar dingen zoals de hotkey util kunnen, mogelijk, nog niet werken onder W8 als deze op een andere manier de hardware aanstuurt. (zijn softkeys en dus niet via de bios geprogrameerd voor een bepaalde functie).

UvA werkt geloof ook nog met eduroam? Dan kan het zijn dat de vereiste auth-functies nog niet "goed" worden ondersteund door W8?

Wireless kan trouwens ook nog via de software aan en uit worden gezet maar eerst moet uiteraard de juiste driver worden geinstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02

psyy138

blackbulls.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:31:
Ik ben sinds gister in het bezit van een bto 15p35 met als enige opties de hybrid hdd en artic silver koelpasta. En hij bevalt me prima. Mega snel, super scherm en ziet er ook nog goed uit ook.
Ik heb echter ipv windows 7, de developer preview van windows 8 er op gezet. Niet perse omdat ik een developer ben, maar meer uit interesse.
Ik heb echter een probleem met het installeren van de drivers. Sowieso pakt de laptop de driver cd niet, dat is opzich geen ramp want alles kan uiteraard ook handmatig worden geinstalleerd. Hierbij stuit ik echter op het probleem dat ik niet weet welke driver ik moet pakken van de cd voor mijn wireless atheros ar9002wb-1ng card. Mijn FN + F2 om de kaart aan te zetten werkt niet, tenzij ik het in een fractie van een seconde indruk tijdens het opstarten. Verder heb ik op de UvA de mogelijkheid voor toegang tot het draadloze netwerk, dit werkt echter niet. Nadat ik via de UvA site een configuration manager heb geinstalleerd en alles correct heb ingevoerd blijft de pc maar bezig met verbinden tot het netwerk maar maakt niet daadwerkelijk verbinding. Ik heb een vermoeden dat dit aan de driver licht, het zou mischien ook aan de software van de uva kunnen liggen die niet werkt met windows 8.
Verder doen enkele keys op het toetsenbord als volume up/down en mute het niet meer, volgend/vorig nummer, stop, pause/play doen het nog wel. Ik heb de driver voor de hotkeys wel geinstalleerd!

Zit er niets anders op dat terug te gaan naar Win 7, wat geen ramp is uiteraard, of weet iemand een oplossing voor mijn problemen.

Notebooktotaal, top service BTW!!!
wat ik denk is dat de drivers (nog)niet werken voor win8 ik heb de zelfde laptop drm maar met iets andere specificaties.
ik heb wel win8 in vmware geinstalleerd (wat ook een optie is ) om te testen enz.

succes

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dat er nog geen volledige support is voor windows 8, hopelijk zo snel mogelijk:)

Nou, het vreemde is, de hotkeys voor het volume en mute deden het wel. Maar sinds ik een aantal drivers heb geinstalleerd doen alleen de vorig/volgend nummer, pause, play en stop hotkeys het nog. Deze werken echter voor Itunes en de hotkeys voor mute & volume zijn voor windows zelf zeg maar. Ik denk dat de hotkey driver mischien wel de oorzaak is van het niet werken, ik zal hem er zometeen af knikkeren om te kijken.

Het klopt dat de uva met eduroam werkt, ik zal morgen even bij ze vragen of het configuratie programma wat ze aanbieden, wel met windows 8 werkt, als ze er tenminste verstand van hebben. Ik heb inmiddels de intel pro wireless driver geinstalleerd (Helemaal over het hoofd gezien bij de installatie, was zo bezig met die atheros driver te zoeken) dus wellicht dat de verbinding morgen wel tot stand kan komen.

Op een gegeven moment heb ik een soort van client utility van atheros van de installatie cd geplukt en geinstalleerd waarna mijn hele wireless verbinding eruit donderde en ik helemaal geen netwerk meer kon vinden. Heb het er snel af gehaald en dat doet het weer. Wat op de cd zijn nu de juiste drivers die geinstalleerd moeten worden voor de atheros?

EDIT- Helaas, het mocht niet baten. Na deinstallatie van de hotkey driver is er helemaal niets veranderd. Inmiddels heb ik wel de truck gevonden om de wireless card aan/uit te zetten. Ik moet eerst op de wireless hotkey drukken, en dan heel snel FN +F2 combo doen om de kaart te activeren. Ik neem aan dat dat niet gebruikelijk is? Ik weet in ieder geval dat het zo werkt dus dat is al een lichtpuntje!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04
Goede avond,

Heb momenteel een XXODD laptop van 3 jaar oud (9800gts, 4gb ram, C2D P8400 2,2ghz) waar ik een beetje op ben uitgekeken. Software zoals Photoshop (bestanden van 1,5gb, 300dpi etc) werken niet soepel, filters duren lang met renderen, After Effects kent hetzelfde probleem... Ook games die ik af en toe wil spelen komen niet verder als medium settings.. kortom; ik wil een nieuwe laptop.

Ik heb geen desktop en gebruik mijn laptop dus zowel thuis als op het werk, vandaar dat het een 15,6" moet zijn. De 15CL37 en de 15CL35 blijven dan momenteel eigenlijk als enige 'krachtpatsers' over.

Sowieso wil ik:
- 128 crucial m4 SSD + 750GB 2e HDD

Nu zit ik nog met een paar vragen:
  • Waarom heeft de CL35 maar 2 ram slots ipv 4 zoals de CL37?
  • Is het slim om nu al 16gb ram te nemen of is het slimmer om dat over een jaar bij te zetten?
  • i7 2820/2670/2760, is er ergens een bench tussen die 3?
  • welk merk wordt er gebruikt als er voor 'bto' hardware gekozen wordt bij ram en/of wireless?
  • Zou ik de komende 2 a 3 jaar vooruit kunnen met de GT555 voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chef bier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08-2022
brentnl schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:20:
.........

Sowieso wil ik:

• Is het slim om nu al 16gb ram te nemen of is het slimmer om dat over een jaar bij te zetten?
  • welk merk wordt er gebruikt als er voor 'bto' hardware gekozen wordt bij ram en/of wireless?
Hoi Brentnl,

Ik heb wat antwoorden voor je:
- De CL35 heeft maar 2 ram slots ipv 4 omdat het een 15" model is en er nu eenmaal niet meer ruimte is voor meer geheugenstrips. In de 17" modellen is dit natuurlijk wel het geval aangezien deze behuizingen en moederborden groter zijn ;)
- Is het slim om nu 16 gb ram te nemen of later? Antwoord: de prijzen voor ddr3 geheugen liggen op dit moment heel laag en afhankelijk van je plannen met je laptop (diehard gamen / videobewerking ed.) is het vervolgens je eigen keuze.... :)
- Voor benchmarks voor Intels I7 varianten check: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html of één van alle 1000 andere benchmarks via bijvoorbeeld de hardware.info site...
- De bto keuze aan ram/wireless is denk ik merkloos... Dus niet de vertrouwde A-merken als Intel voor wireless en Kingston/OCZ voor ram. Wil je gaan voor kwaliteit dan moet je naar mijn idee gewoon voor de A-merken kiezen. Wat prijs betreft niet eens een echt groot verschil btw.
- Een GT555 videokaart is voor games nu al aan de magere kant met games als Battlefield 3 bijvoorbeeld.
Als je gewoon toekomstgericht (komende 3 jaar) voor een game laptop wil kiezen, ga dan voor een ATI 6990 of een NVidea GTX580. Deze kosten een paar centen maar dan heb je ook wat :P Als je gewoon niet zoveel geeft om de allerhoogste grafische instellingen dan kun je ook wel af met een GT555 maar ga je in de toekomst wel eerder onderuit voor de nieuwste games.

Welterusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Hey Chef,

bedankt voor de nachtelijke-response ;)

- de cl35/37 zijn beide 15", vandaar mijn vraag ;)
- qua ram begin ik denk ik met 8, 16 kan altijd nog
- qua cpu moet ik even kijken of het nu echt dat prijsverschil waard is.
- de gpu neigt dan toch meer richting de 6990, aangezien ik nog wel even vooruit wil kunnen.

Staan er verder nog 'spannende' wijzigingen op het plan bij BTO in de vorm van nieuwe modellen, nieuwe specs of nieuwe behuizingen? (voor 15" modellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
brentnl schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:29:
Hey Chef,

bedankt voor de nachtelijke-response ;)

- de cl35/37 zijn beide 15", vandaar mijn vraag ;)
- qua ram begin ik denk ik met 8, 16 kan altijd nog
- qua cpu moet ik even kijken of het nu echt dat prijsverschil waard is.
- de gpu neigt dan toch meer richting de 6990, aangezien ik nog wel even vooruit wil kunnen.

Staan er verder nog 'spannende' wijzigingen op het plan bij BTO in de vorm van nieuwe modellen, nieuwe specs of nieuwe behuizingen? (voor 15" modellen)
- De -35 heeft ook een ander moederbord met vaste 555 GPU waarmee het wat drukker is op het mobo.
Ook is daarvoor een andere behuizing gebruikt.
- De CPU keuze is echt afhankelijk van gebruik, mede omdat je zelf de afweging moet maken of het voor jou de meerprijs waard is.
- De 6990m is prijstechnisch de meest interessante chip momenteel maar hebben jou toepassingen geen voordeel met Nvidia?
- Het gebruikte std geheugen varieert en is de laatste tijd van TEAM, prima spul.

Wellicht nog iets voor de mensen hier met een 15" P150HM of 17" P170HM machine:
Ik heb hier een 17CL37 die ik zakelijk vervangen heb en toch als demo hier wil houden.
De HD6990m gaat dan niet gebruikt worden en kan gedowngrade worden, zijn er mensen die interesse hebben in een upgrade? Mensen met een GT560 kunnen hiermee letterlijk hun VGA power verdubbelen.
Weet niet of deze modellen met de 460m is geleverd maar dan win je nog meer natuurlijk.

Kaartje kan met koelblokje 1 op 1 omgezet worden met wellicht de accu en/of adapter indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is terug :9. Al met al bijna een weekje weg geweest.. En dat had ook te maken met aflevering omdat ik niet thuis was, dus de rma-tijden zijn uitstekend :Y. Nu ff laptop opnieuw installeren om te zien of het probleem er nog steeds is, maar ik verwacht van niet :D.

[Edit]
Idd Hij doet het uitstekend nu :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Mijne gaat maandag RMA naar alternate omdat de schijf defect is, hoop dat ik hem dan net zo snel terug krijg. Komt bij Alternate vandaan, en naar hun zeggen zouden ze de HDD zelf vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMA, omdat de schijf kapot is? Die schijf mag je toch wel zelf vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FLOiAM
Nee. :/
Ter verifiering twee keer achteraan gebeld, maar ze moeten de complete laptop ontvangen... erg vervelend, kan er zelf wel een tijdelijk schijfje in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:04:
Nee, je moet natuurlijk de hele laptop sturen, want misschien ben jij wel zo stom om te zeggen dat het de hdd is terwijl het gewoon een niet geformateerde disk is en er dus niets mis.... Af en toe denken de bedrijven dat iedereen behave zij dom is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eind deze week een keuze maken, ik twijfel tussen de 15CL35 en de 15CL37.
Anders zou mijn keuze onmiddelijk de 15CL38 geweest zijn, maar die is spijtig genoeg niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:48:
Ik moet eind deze week een keuze maken, ik twijfel tussen de 15CL35 en de 15CL37.
Anders zou mijn keuze onmiddelijk de 15CL38 geweest zijn, maar die is spijtig genoeg niet meer te verkrijgen.
Zit met dezelfde keuze ;) Had ook liever de CL38 gehad, zit je qua GPU er net tussen in (6990 en 555GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:59:
[...]

Nee, je moet natuurlijk de hele laptop sturen, want misschien ben jij wel zo stom om te zeggen dat het de hdd is terwijl het gewoon een niet geformateerde disk is en er dus niets mis.... Af en toe denken de bedrijven dat iedereen behave zij dom is..
In zeker 80% van de gevallen is het ook zo.... Van die handige harries die wel eventjes zelf de boel fixen, daarbij alles om zeep helpen en dan gaan klagen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:23

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Heb zojuist een laptop besteld bij Notebooktotaal dit word de 2e Clevo ben over de eerste zeer te spreken en heb deze nog steeds in mijn bezit.

Heb de volgende configuratie besteld:
X-Book 17CL36, Intel Sandy Bridge, Full-HD + nVidia GTX-560M
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- Beeldscherm 17.3 Inch Full-HD LED - UHC glanzend 1920x1080
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Grafischekaart NVIDIA® GeForce® GTX560M 1.5Gb
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

Totaal: €1.394,65

Ben zeer benieuwd naar deze laptop, aangezien ik nu ook een 17CL35 heb. Weet iemand of er extra kosten zijn verbonden aan het partitioneren en installeren van Windows bij Notebooktotaal? Heb dit aangegeven bij de opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sick Nick schreef op woensdag 02 november 2011 @ 17:27:
[...]

In zeker 80% van de gevallen is het ook zo.... Van die handige harries die wel eventjes zelf de boel fixen, daarbij alles om zeep helpen en dan gaan klagen dat het niet werkt.
Klopt, dus heel vreemd vind ik het niet, wel vervelend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op woensdag 02 november 2011 @ 00:20:
Goede avond,

Heb momenteel een XXODD laptop van 3 jaar oud (9800gts, 4gb ram, C2D P8400 2,2ghz) waar ik een beetje op ben uitgekeken. Software zoals Photoshop (bestanden van 1,5gb, 300dpi etc) werken niet soepel, filters duren lang met renderen, After Effects kent hetzelfde probleem... Ook games die ik af en toe wil spelen komen niet verder als medium settings.. kortom; ik wil een nieuwe laptop.

Ik heb geen desktop en gebruik mijn laptop dus zowel thuis als op het werk, vandaar dat het een 15,6" moet zijn. De 15CL37 en de 15CL35 blijven dan momenteel eigenlijk als enige 'krachtpatsers' over.

Sowieso wil ik:

In reactie tot uw vragen

1: De CL37 is een wat grotere behuizing (15.6" uiteraard) en heeft hierdoor meer ruimte.
Tevens is de marktpositie van de 15CL35 net één stapje lager en des te meer opties des te hoger de prijs.

Zie hier overigens foto's van de 15CL35 en de 15CL37.

2: Dat hangt geheel van uw gebruik af, qua prijs zal het vermoedelijk niet heel veel gaan schelen (tientjes werk) en uw gebruik is wel vrij zwaar. Zelf zou ik het doen ... maar moet er eerlijk bij zeggen dat u het niet meteen zou missen als u het niet kiest.

3:
2820 = 8Mb + 1600Mhz FSB + VT-x / VTd
2760 = 6Mb + 1600Mhz FSB + VT-x / VTd
2670 = 6Mb + 1333Mhz FSB + VT-x

Ik zeg dat je onder volledige belasting tot 20% meer snelheid kunt krijgen waar ik in uw geval overigens de 2820QM zou aanraden. (is op dit moment ook nog eens goedkoper dus win/win)

4: Team Group voor geheugen en realtek / atheros voor het wireless deel.

5: Hangt af van de games en uw wensen. De GT 555 is geen slechte kaart maar de ATI 6990 is wel eventje hele andere koek. Daar durf ik zeker wel te zeggen 2 jaar op nogsteeds hoge settings. De GT 555 zal dan al wel op medium / lagere instellingen moeten worden gezet (gaat snel in game-wereld)
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:48:
Wat zijn de afwegingen? Wie weet dat we kunnen helpen.
De 15CL38 is er uit omdat bijna iedereen (als ze dan toch voor een dikke machine gingen) de ATI versie pakte. Grappig is dat de 17" nVidia GTX 560m versie wel veel verkoopt :)
Nemean schreef op woensdag 02 november 2011 @ 18:08:
Heb zojuist een laptop besteld bij Notebooktotaal dit word de 2e Clevo ben over de eerste zeer te spreken en heb deze nog steeds in mijn bezit.

Heb de volgende configuratie besteld:
X-Book 17CL36, Intel Sandy Bridge, Full-HD + nVidia GTX-560M
- Anti-glans folie Geen -- Kies hieronder
- Anti-virus Geen licentie
- Beeldscherm 17.3 Inch Full-HD LED - UHC glanzend 1920x1080
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar pickup & return garantie
- Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
- Geheugenslot (3) Leeg geheugenslot
- Geheugenslot (4) Leeg geheugenslot
- Grafischekaart NVIDIA® GeForce® GTX560M 1.5Gb
- Harddisk 500Gb 7200rpm 16Mb cache
- Harddisk (2e) Geen 2e harddisk -- Kies hieronder
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card BTO Wireless Single Band BGN 150Mbit

Totaal: €1.394,65

Ben zeer benieuwd naar deze laptop, aangezien ik nu ook een 17CL35 heb. Weet iemand of er extra kosten zijn verbonden aan het partitioneren en installeren van Windows bij Notebooktotaal? Heb dit aangegeven bij de opmerkingen.
Dit soort vragen kunt u beter direct stellen ... maar nee wij rekenen geen extra kosten :)
Volgensmij heb ik u ook net aan de telefoon gesproken?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels een update van windows 8 gehad. Hotkeys doen het allemaal weer en de wireless card is ook weer op de fatsoenlijke manier aan/uit te krijgen. Nu alleen morgen even op de UvA kijken of ik het netwerk in kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
@NBT, bedankt voor de reactie!

Makkelijker wordt het er niet op ;) Dat het een BTO-notebook gaat worden staat vast, maar ik zit nu dus te twijfelen met wat ik moet kiezen. Kon op de site geen afmetingen vinden; wat is het verschil als ik bijvoorbeeld een 17" neem? Moet de laptop iedere dag meenemen, vandaar de vraag..

Als ik namelijk de 17CL36 neem, lever ik in op de videokaart, maar als ik voor de rest dezelfde hardware kies, ben ik goedkoper uit als een 15"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
brentnl schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:06:
@NBT, bedankt voor de reactie!

Makkelijker wordt het er niet op ;) Dat het een BTO-notebook gaat worden staat vast, maar ik zit nu dus te twijfelen met wat ik moet kiezen. Kon op de site geen afmetingen vinden; wat is het verschil als ik bijvoorbeeld een 17" neem? Moet de laptop iedere dag meenemen, vandaar de vraag..

Als ik namelijk de 17CL36 neem, lever ik in op de videokaart, maar als ik voor de rest dezelfde hardware kies, ben ik goedkoper uit als een 15"...
Iedere dag meenemen wordt ook pas relevant zodra je er veel mee moet lopen.
Als je dus gaat fietsen, lopen of in mindere mate met de trein, dan wordt het bezwaarlijk.
De 17" is natuurlijk niet de lichtste en meest handbare.

Het verschil is dus dat ie groter en zwaarder is, of dat teveel bezwaren mee brengt kan jij alleen zelf beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoelt u die laatste opmerking? Dat de 17CL36 goedkoper is dan de 15CL37? Dat klopt maar als u veel met 3D gaat doen is de ATI 6990 voor die "relatief" kleine meerprijs (t.o.v. de extra prestaties) een verstandige upgrade.

De afmetingen kan ik u uiteraard wel geven:

17CL36: 412mm (B ) x 279mm (D) x 39mm~48mm (H) en 3.9 Kilo
15CL37: 376mm (B ) x 256mm (D) x 35mm~43mm (H) en 3.1 Kilo
17CL35: 413mm (B ) x 277.5mm (D) x 25.1mm~38.9mm (H) en 3.1 Kilo
15CL35: 374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H) en 2.6 Kilo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:48:
Hoe bedoelt u die laatste opmerking? Dat de 17CL36 goedkoper is dan de 15CL37? Dat klopt maar als u veel met 3D gaat doen is de ATI 6990 voor die "relatief" kleine meerprijs (t.o.v. de extra prestaties) een verstandige upgrade.

De afmetingen kan ik u uiteraard wel geven:

17CL36: 412mm (B ) x 279mm (D) x 39mm~48mm (H) en 3.9 Kilo
15CL37: 376mm (B ) x 256mm (D) x 35mm~43mm (H) en 3.1 Kilo
17CL35: 413mm (B ) x 277.5mm (D) x 25.1mm~38.9mm (H) en 3.1 Kilo
15CL35: 374mm (B ) x 250mm (D) x 25mm~37mm (H) en 2.6 Kilo
daar heb je ook wel weer gelijk in, maar zit een mogelijkheid te zoeken om niet 1800/1900 euro uit te moeten geven voor een dergelijke laptop met de specs die ik wil ;) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,
Ik zou graag deze notebook bestellen:

P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD 15.6'' FHD-95% GAMUT-GT555 2GB € 1193

**Scherm 15CL serie: 15.6 inch FULL HD LED - NTSC 95% color gamut - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)
Videokaart: Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
**Batterij 15CL35 - 17CL35: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)
Chipset: Mobile Intel® HM65 Express Chipset
Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) - NIEUW!!
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 1333 (1): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 2)
**Harddisk: 120GB SSD SATA-2 Intel 320 series (Max 270 MB/s lezen / 220 schrijven) - 38.000 IOPS
**Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): Blu-Ray (R)W Brander 6x + 8x DVD-(R)W incl. PowerDVD Suite AKTIEPRIJS!!
Optische disk USB: Externe optische disk optioneel
DVD-Software: DVD Software optioneel
**Wireless / Bluetooth (Combo): Intel® Centrino® Ultimate-N 6300, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 450Mb, Snelste wireless only kaart!!
Bluetooth Draadloze Speakers: Bluetooth Speakers Optioneel
USB 3.0 - 2.0: 2 x USB 3.0 + 2 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)
VGA-poort: 1 x D sub 15-Pin VGA poort
HDMI Poort: HDMI aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV
Webcam: Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
E-SATA Poort: Externe SATA aansluiting voor snelle schijven
Keyboard: Notebook keyboard incl Numeriek keypad
Keyboard Layout: QWERTY Toetsenbord (VS-Internationaal voor NL)
LAN: 10/100/1000 GigaBit Ethernet (RJ45)
Cardreader: 7-in-1 card Reader (MMC/SD/MiniSD/MS/MS-Pro/MS-Duo/MS-DuoPRO)
Audio: Ingebouwde Stereo speakers
Audio: Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning
Audio: Microfoon-ingang, Speaker uitgang + Digitale uitgang (SPDIF)
Microsoft Office (OEM): Microsoft Office Optioneel
Besturingssysteem: Besturingsysteem Optioneel - Windows optioneel
Garantie: 2 jaar carry in garantie

Bedoeling is voor op reis en niet thuis (voor enkele maanden op de baan) te online gamen, films bekijken, photoshoppen. internetten.
Zijn er zaken die ik zou moeten verbeteren of die nodig zijn op deze notebook?

Dank je.
Alex

ps. mega topic hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:49:
Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) - NIEUW!!

**RAM DDR3 1333 (1): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333 (2): 4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz (slot 2)

ps. mega topic hier ;)
Het geheugen zal met de I7 2670QM op maximaal 1333Mhz draaien, vanaf de I7 2760QM zal het op 1600Mhz draaien, verder is het een prima setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:12:
[...]

Het geheugen zal met de I7 2670QM op maximaal 1333Mhz draaien, vanaf de I7 2760QM zal het op 1600Mhz draaien, verder is het een prima setup.
Zo beter een I7 2760QM voor 144 euro te nemen om optimaal van je geheugen te genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder de goedkoopste i7, het verschil is veel te klein om de aanschafprijs te rechtvaardigen.
en waar haalt iedereen toch vandaan dat je sneller geheugen nodig hebt? Het scheelt hoogstens een procent of 2....

Maar aangezien je veel op reis gaat, is het dan niet verstandiger om een laptop te nemen met een langere accuduur? Een 13" weet al snel het dubbele te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:33:

Maar aangezien je veel op reis gaat, is het dan niet verstandiger om een laptop te nemen met een langere accuduur? Een 13" weet al snel het dubbele te halen.
Een 13" advies van de anti 768p man ;)

Laten we dan wel meteen appels met appels vergelijken.

Een 13" heeft een kleinere accu. dus moet je wel heel hard inleveren op specs.
Langer werken klinkt aardig maar als je er een i7 en 555 in wil hebben gaat het hele verhaal niet door.
Een i7 quad in een 13" is uberhaupt al een no go.

Met veel reizen zou ik dan wel alsnog voor de mindere specs en compacter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Double-X-L schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:07:
[...]

Een 13" advies van de anti 768p man ;)

Laten we dan wel meteen appels met appels vergelijken.

Een 13" heeft een kleinere accu. dus moet je wel heel hard inleveren op specs.
Langer werken klinkt aardig maar als je er een i7 en 555 in wil hebben gaat het hele verhaal niet door.

Maar heb wel meestal elektriciteit ter beschikking, dus denk dat niet een groot probleem zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak heft een 13"juist een grotere accu...
dus moet je wel heel hard inleveren op specs.
Dan pak je een van de 3 a 4 laptops met een quad en tegelijkertijd een redelijke grafische kaart.. ik snap je punt even niet.
Dan zijn we het eens :P Als ik van plan was een paar maanden te reizen zou ik een macbook air-achtige computer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:19:
[...]
Vaak heft een 13"juist een grotere accu...

[...]
Dan pak je een van de 3 a 4 laptops met een quad en tegelijkertijd een redelijke grafische kaart.. ik snap je punt even niet.

[...]

Dan zijn we het eens :P Als ik van plan was een paar maanden te reizen zou ik een macbook air-achtige computer aanschaffen.
Grotere accu terwijl de ruimte minder is klinkt niet logisch

Een snelle PW scan geeft mij geen QM laptops tot 13'3".
Kom dan eigenlijk alleen uit op een timeline met i5 dual en GT540:
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3830TG-2434G50MN

Maar dan nog, zijn gebruik heeft het over films, games, photoshop en internet.
Ik ben niet anti768p maar een iets hogere reso is dan wel prettig lijkt me.

Again, om echt handzaam te zijn valt een 15,6 in mijn beleving ook af.
Daar heb ik hier momenteel een Edge 11 voor zal (straks een 13" SB worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ben ik een voegwoordje vergeten: ik doelde op 15.6" laptops met een QM en een langere accuduur. Met een 13" kan je niet gamen. Alle 13" laptops met een goede GPU hebben last van thortteling issues met uitzondering van de M11x, voor zover ik weet. Edit: behalve misschien de msi x460DX.. zelf even uitzoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 20-09 09:01
Hey! Vraagje:

De 17CL35-GT555, wat is de SATA snelheid van deze laptop? Ik wil er namelijk misschien een Crucial M4 128GB in zetten..

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle sandy bridge laptops hebben 2x SATA3 ofwel SATA-600 ofwel SATA-III. Niet dat je het verschil echt gaat merken: een SSD is snel vanwege de lage accestimes, niet vanwege de hoge sequentionele doorvoersnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nubcaek
  • Laatst online: 20-09 09:01
Okey sure.. nouja 't zal wel een verschil zijn van de standaard HDD naar de Crucial m4 toch, mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
nubcaek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:41:
Okey sure.. nouja 't zal wel een verschil zijn van de standaard HDD naar de Crucial m4 toch, mag ik hopen?
De winst zit vooral in de minimale latencies die de ervaring veel sneller maakt dan de 'grote bestanden' lees snelheid aka seuentiele snelheid waar de marketing wereld je mee dood gooit. Iedere moderne SSD doet je versteld staan als je van HDD af komt.

De M4 is gewoon een goeie keuze, no worries ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Double-X-L op 03-11-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een aantal uren mijn 17CL35 in bezit, en ik ben nu al verliefd.

Wat een verdomd mooi scherm, damn! (de matte)

Ik zal later meer over m'n ervaringen plaatsen, nu eerst een lange nacht data verplaatsen, indelen, software installeren, configureren en kwijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nubcaek schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:41:
Dat gaat u zeker merken. Ook het verschil tussen een S-ATA 2 SSD en een SATA 3 SSD (meestal hoger gespeced) gaat u merken. Wel is het zo dat u inderdaad voornamelijk baat gaat hebben van de keuze voor een SSD, of het nu een S2 of S3 disk is maakt weinig uit voor de normale gebruikservaring. Alleen bij zwaar gebruik zoals DB's draaien, grote files wegschrijven / lezen en editing is er baat bij een Sata 3 disk die bijv. 500Mb per sec haalt i.p.v. 250Mb per sec.

Aan de andere kant ... de SSD's zijn nu toch goedkoop dus pak dan meteen een van de beste SSD's. De M4 :)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 15:49:
Hello,
Ik zou graag deze notebook bestellen:

P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD 15.6'' FHD-95% GAMUT-GT555 2GB € 1193

Bedoeling is voor op reis en niet thuis (voor enkele maanden op de baan) te online gamen, films bekijken, photoshoppen. internetten.
Zijn er zaken die ik zou moeten verbeteren of die nodig zijn op deze notebook?

Dank je.
Alex

ps. mega topic hier ;)
Even los van de specificaties. Welke games gaat u er op spelen?
En wat zijn de wensen qua accuwerktijd / gewicht?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:35:
Alle sandy bridge laptops hebben 2x SATA3 ofwel SATA-600 ofwel SATA-III. Niet dat je het verschil echt gaat merken: een SSD is snel vanwege de lage accestimes, niet vanwege de hoge sequentionele doorvoersnelheden.
Deels met je eens, uiteraard is de lage toegangstijd het eerste wat je opvalt. Het systeem reageert veel sneller.

Eens, een snelle SATA2 overtreft soms een langzame SATA3 ssd.

Echter, Performance users werken ook vaak met grote ISO's, pakken grote RAR/ZIP bestanden uit, doen videobewerking, eventueel in een 17CL36/17CL37 met meerdere SSD's en dan is er verschil tussen SATA-2 en SATA-3 merkbaar. Hier gaat de hoge data doorvoer en de vaak snellere SATA3 SSD tov (over het algemeen langzamare) SATA2 SSD wel meespelen.

Een SSD geeft een fantastische gebruikerservaring. Laten we dat voorop stellen. De snelheid van een "langzame" ssd ligt meestal op een veelvoud van de maximale snelheid van een Harddisk. De rest is meer bijzaak maar men moet ook wat te kiezen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 21:35:
[...]

Je kan de gt555 niet constant aanzetten. Wat wel kan is het programma waarmee je bijvoorbeeld een video afspeelt via de nvidia laten lopen. Maar Optimus werkt niet letterlijk als twee aparte gpu's. De intel wordt altijd gebruikt voor de beelduitvoer. Als de Nvidia wordt gebruikt kopieert deze telkens het gerenderde frame in het geheugen van de Intel die het dan weergeeft via de uitgangen,vga en hdmi. (dat is wat ik er van begrijp)

[...]

Ik heb mijne vaak via de vga aan tv's en beamer aangesloten. Klinkt als een driver probleem. Er is vorige maand nog een nieuwe Intel vga driver uitgekomen. Update eens? (mijn intel update kwam via windows update)
Heb de intel vga driver geupdate en het werkt loopt niet meer vast.
Bedankt voor de hulp toch vreemd dat er zomaar een slechte driver tussen zit die de philps tv niet ondersteund. Want als ik hem met de oud driver met de vga aansluiting op een monitor aansloot deed hij het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even los van de specificaties. Welke games gaat u er op spelen?
En wat zijn de wensen qua accuwerktijd / gewicht?
mmorpg and one-shooter als geen verbinding kan krijgen, zoals dragon age en dergelijke.
Kan altijd een 2de batterij aanschaffen als backup,

Hoe lang kan je gamen met 1 batterij ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:04:
Alternate hanteert voor RMA's op hun eigen laptops gelijke regels als op A-merk laptops blijkbaar. In de meeste gevallen moet dus de fysieke laptop binnenkomen ter bewijs van het gekoppelde serienummer, dat zullen ze bewijsbaar moeten rapporteren. Alternate heeft vele tienduizenden klanten en het blijft altijd lastig om telefonisch of via email de technische vaardigheid van een klant in te schatten.

Dat is dan weer een voordeel van een wat kleiner merk, dan kun je meestal volstaan met het toesturen van een losse harddisk. Deze zal dan worden vervangen, of zoals bij ons b.v. terwijl je wacht.

Maar de meeste grote bedrijven, of A-merken zullen die losse harddisk niet accepteren.
@Darkstone, ik neem aan dat Dell dat ook niet accepteerd toch? Zo staat het in ieder geval wel in hun garantievoorwaarden.

Pagina: 1 ... 34 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.