Freak187 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:22:
[...]
Je batterij gaat zowiezo achteruit..daar doe je niks tegen. Ik heb een 8 jaar oude laptop en mijn batterij is nog in goede staat. Ik varieer regelmatig met netstroom en batterij. De ene keer laad ik em volledig op en blijf ik een paar uur werken met netstroom. De dag erna gebruik ik de batterij totdat er 10-20% over is. Zo houd je de batterij het best, volgens mij. Als ie constant aan de netstroom zit, wordt ie lui.
Dat is helemaal correct!
een accu alleen als ups / backup gebruiken is killing. Dan beter de accu (bij lange tijd geen gebruik) hem tussen de 30 en 40% vol wegleggen. Dit kan rustig voor een maandje zonder dat hij echt slechter wordt. Maar constant in de laptop laten zitten en steeds die eerste paar procent bijladen sloopt de, meestal, eerste cell waardoor je opeens van bijv. 40% accu naar 0% schiet.
marijnvonk schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:23:
Hoi!
Ik ben van plan de volgende notebook te gaan bestellen:
Ik heb nog wel enkele vragen?
1. Zou de 144 euro upgrade naar een intel i7-2760QM processor een goede optie zijn of is het geldverspilling?
2. Bestaat er een groot verschil tussen de 4gb ram DDR3 typen? Dus is de 1333 naar 1600Mhz upgrade de 32 euro waard?
3. Heeft deze Intel Centrino Ultimate N-6300 kaart ook bluetooth? En is de keuze voor deze kaart verstandig?
4. Is deze Crucial M4 256GB SSD de 361 euro's waard? En waarom zou ik bijvoorbeeld een duurdere/lagere specs Intel SSD kopen?
5. Maakt deze duurdere batterij de laptop groter/lomper?
Bedankt!
1: De 162.99 euro is het alleen waard als u het ook echt gaat gebruiken.
Dus in het kort, waarvoor gaat u het systeem gebruiken? Video / fotobewerking of zware 3D bewerking? Ja dan zeker. Gewoon als huis tuin en keukensysteem? Dan niet.
Indien u wel upgraded zou ik sowieso het 1600Mhz geheugen pakken.
2: Zie punt 1.
3: Nee, maar dat staat ook vermeld. (Op de BTO site staat Wireless only en op onze site Geen Bleutooth). Bluetooth zit bij al deze systemen namelijk in de wireless kaart en de 6300N gebruikt de 3e (BT) antenna voor een beter ontvangst / bereik.
4: Dat kunnen we alleen zeggen als we uw gebruik weten maar zowel de Intel (zeker 510, maar ik denk dat u de 320 bedoelt) als de Crucial zijn goede SSD. De M4 is enkel een heel stuk sneller dan de Intel 320 in bepaalde tests omdat hij S-ATA 3 is en een iets hogere IOPS rating heeft. Afhankelijk van het gebruik dus maar bij huis tuin en keuken niet zo spannend.
5: Nee, hij steekt niet uit. Dit zijn namelijk foto's van de
15CL35 met de 9cell. Hij steekt dus 0.0 uit, de accu is alleen wat beter gevuld en weegt iets meer.
De 2820 is inderdaad van de BTO site en ik heb hem nu net ook van notebooktotaal.nl gehaald.
De 2820QM was namelijk een tijdelijke, op = op, actie van BTO voor die prijs. Blijkbaar is iemand bij BTO s'avonds nog aan werk geweest en heeft hem offline gehaald na de laatste was verkocht
De 2760 is een nieuwere 2720QM, de 2820QM was nog de oude (niet slechte hoor!) generatie cpu's. De nieuwe zal binnenkort wel uitkomen maar het was een beetje lood om oud ijzer qua performance. Sommige aps hadden baat bij de extra cache, games zijn echter net iets sneller op de hogere clocksnelheid van de 2720QM
De 15CL37/8 heeft iets betere speakers.
Zie bijv de "mini" subwoofer op de
open foto links.
Scheelt niet veel maar het is allemaal net wat ronder qua geluid. De 15CL35 is gewoon standaard. Niet heel scherp maar ook zeker geen JBL of Dynaudio geluid... aan de andere kant, mooi geluid uit een notebook kan niet. Redelijk geluid wel ... maar mooi? Dat je zegt goh hier kan ik uren naar luisteren?

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:14:
[...]
I beg to differ. Er zijn heus wel laptops die een redelijk speakersetje (zoals die soundbar, gok ik) verslaan qua geluid. Die vind je alleen niet bij bto, de clevo's hebben vaak erg matig geluid volgens de reviews. Ik kan alleen niets vinden over de 15P**, maar ik zou niet veel verwachten wat betreft het geluid.
Ik geloof dat het aanbod om te komen kijken / luisteren nog open staat

Nu zeg je zoiets als; ik heb vandaag alleen zwarte auto's gezien dus alle auto's zijn morgen ook zwart.
(Tevens is het geen Clevo model maar van Pegatron)
Overigens zijn er wel degelijk een aantal modellen met goed geluid, ook uit de Clevo fabriek. Specifiek de modellen met 4 / 5 speakers. Deze presteren zeker niet onder gemiddeld, eerder er iets boven.
(moet je wel de extra speakers aanzetten middels de shortcut, voorheen was dat CRTL + 5)
[
Voor 111% gewijzigd door
Verwijderd op 13-11-2011 22:06
]