Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell hanteert een beleid waar de gebruiker alles mag vervangen, als ik het me goed herriner mag alles door de klant worden vervangen behalve het moederbord: daarvoor moet je verplicht een monteur laten komen. Het document waar dat in staat kan ik even niet vinden (alleen de zakelijke variant)

Mijn harde schijf is al 2x stuk gegaan, zelf opgelost. De manuals staan zelfs online. Voor mij als tweaker is dat een groot voordeel tov standaard pick up en return garantie: als ik bij wijze van spreken mijn toetsenbord sloop en dat valt onder garantie, heb ik mijn laptop niet op te sturen. Beide keren met de kapotte harde schijf kon ik ook nog gewoon doorwerken (alhoewel met regelmatige vastlopers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoT.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 13:08
Vraag:
Is het mogelijk om bij BTO een laptop samen te stellen met een lege HDD-bracket in plaats van de DVD-drive? Ik heb namelijk geen zin om een SSD aan te schaffen als ik er één heb. Een losse bracket kopen is ook zonde van de DVD-drive (waar je ook dan voor betaald hebt).

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 23:50
De 15P35 en 15CL35 kunnen zo goed als gelijk geconfigureerd worden. Voor de CL betaal ik dan ongeveer 150 euro meer (de P blijft nog net onder de 1000). Nu koop ik het ding niet voor een jaar, dus vraag me af wat het verschil nu precies is tussen de P en CL die het verschil in bedrag kan rechtvaardigen...
Eén van beide gaat het wel worden, een dergelijke configuratie krijg ik bij andere merken niet voor elkaar.

Als laatste de vraag hoeveel beter de 128 GB van Crucial is (156) tov de Intel 320 (106) het bedrag scheelt niet heel veel, maar ga je dit ook werkelijk in performance terug zien?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
powadha schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:21:
De 15P35 en 15CL35 kunnen zo goed als gelijk geconfigureerd worden. Voor de CL betaal ik dan ongeveer 150 euro meer (de P blijft nog net onder de 1000). Nu koop ik het ding niet voor een jaar, dus vraag me af wat het verschil nu precies is tussen de P en CL die het verschil in bedrag kan rechtvaardigen...
Eén van beide gaat het wel worden, een dergelijke configuratie krijg ik bij andere merken niet voor elkaar.

Als laatste de vraag hoeveel beter de 128 GB van Crucial is (156) tov de Intel 320 (106) het bedrag scheelt niet heel veel, maar ga je dit ook werkelijk in performance terug zien?

Bedankt
Dat ligt aan je gebruik maar over het algmeneen zijn er wel verschillen.
Kom je van een rpm HDD af dan zijn ze beide a giant leap forward.

Ik draai hier op 2 M4's en een 320 80GB voor data, verschillen zijn er zeker maar dat is alleen in bepaalde situaties.

[ Voor 6% gewijzigd door Double-X-L op 06-11-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:37:
[...]

mmorpg and one-shooter als geen verbinding kan krijgen, zoals dragon age en dergelijke.
Kan altijd een 2de batterij aanschaffen als backup,

Hoe lang kan je gamen met 1 batterij ongeveer?
M'n 17CL35 met de betere accu hield het zonet na een uurtje Battlefield 3 in de trein voor gezien :P
Vind ik eerlijk gezegd helemaal niets mis mee voor het 17" 1080p grafisch geweld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powadha schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:21:

Bedankt
De 15CL35 is een wat degelijker systeem in de zin van de behuizing alsook heeft hij wat andere aansluitingen zoals een e-sata poort.

Beiden systemen zijn zeer goed maar ik denk dat foto's nog het meeste zullen zeggen:

15CL35
15P35

Hoewel ik zelf de 15P35 iets mooier vind is de keuze voor de 15CL35 in mijn geval eerder gemaakt i.v.m. de extra opties (9cell accu bijv.) en e-sata welke voor mijn gebruik handig zijn.

De prijzen die u noemt zijn ex btw (zo te zien van de bto site) hou dat wel in gedachte.
Maar de M4 is de betere SSD van de twee, gaat u echt het verschil merken? Nee als u een normale gebruiker bent ... aan de andere kant ... de M4 is wel de echte top dus bent u een zwaardere gebruiker dan is de extra snelheid en iops wel zeer fijn meegenomen!
DoT. schreef op zondag 06 november 2011 @ 01:48:
Vraag:
Is het mogelijk om bij BTO een laptop samen te stellen met een lege HDD-bracket in plaats van de DVD-drive? Ik heb namelijk geen zin om een SSD aan te schaffen als ik er één heb. Een losse bracket kopen is ook zonde van de DVD-drive (waar je ook dan voor betaald hebt).

bvd
Ik kan niet voor andere dealers spreken maar in overleg is er uiteraard altijd wat mogelijk.
Vergeet echter niet dat het maar weinig euro's zal schelen omdat bij de productie er toch rekening wordt gehouden met het feit dat er een HDD in moet om te testen en wij hem dus bij levering weer verwijderen (BTO levert alleen complete systemen).

Als ik moet gokken in uw geval scheelt dat 20 ' a 30 euro. Dan kunt u beter die schijf houden en hem in een externe behuizing stoppen. Tenminste, dat lijkt mij? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 17:12
Ik denk dat hij bedoelt, ipv de dvd-drive een lege hdd caddy. Hij heeft immers nog een ssd liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 22:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Laten we het hopen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat inderdaad, voor een beperkte tijd, weer online.
Had het vanmiddag al gepost op onze feed. Voor de mensen die er dus echt een willen ... realiseer wel dat de GTX 560m er echt uit gaat. (GTX 560m begint al redelijk mid-range te worden in het Clevo assortiment, nVidia moet dus met een serieus alternatief gaan komen imho)
Your Grandma schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:00:
Ik denk dat hij bedoelt, ipv de dvd-drive een lege hdd caddy. Hij heeft immers nog een ssd liggen.
Die kan los worden besteld ja, dat is dus niet zon probleem :)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:12:
Had het vanmiddag al gepost op onze feed en site. Voor de mensen die er dus echt een willen ... realiseer wel dat de GTX 560m er echt uit gaat. (GTX 560m begint al redelijk mid-range te worden in het Clevo assortiment, nVidia moet dus met een serieus alternatief gaan komen imho)

[...]

Die kan los worden besteld ja, dat is dus niet zon probleem :)
En komt er dan een 15CL38 met 570m voor in de plaats als 'overgang' tussen de 15CL35 (555GT) en 15CL37 (6990) ;)

Vind de 555GT niet 'future-proof' genoeg en de 6990 weer net boven het budget. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door brentnl op 07-11-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoT.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-08 13:08
Bedankt voor het advies, Notebook Totaal. Door uw comment bedacht ik me dat ik nog een oude lege WD behuizing heb liggen voor externe HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:12:
Had het vanmiddag al gepost op onze feed. Voor de mensen die er dus echt een willen ... realiseer wel dat de GTX 560m er echt uit gaat. (GTX 560m begint al redelijk mid-range te worden in het Clevo assortiment, nVidia moet dus met een serieus alternatief gaan komen imho)
De 560m is vooralsnog een prima mid range kaart natuurlijk, hij is alleen net iets te duur vs 6990m.
Het is ook niet zo dat we de 555 al afschrijven naar low range.
555-560-570-580 is perfomance wise een prima line up behalve dan dat ze de 580 uit de markt prijzen.
Kijk ik bij ATI dan staat er bar weinig tegenover behalve de 6990m, midrange is bijna totaal afwezig.
Of je moet zin hebben in een APU systeem, maar SB + mxm vs APU in mobile world is vooralsnog voor Intel.

[ Voor 1% gewijzigd door Double-X-L op 08-11-2011 09:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2011 @ 23:45:
Ik heb sinds een aantal uren mijn 17CL35 in bezit, en ik ben nu al verliefd.

Wat een verdomd mooi scherm, damn! (de matte)

Ik zal later meer over m'n ervaringen plaatsen, nu eerst een lange nacht data verplaatsen, indelen, software installeren, configureren en kwijlen.
Blij dat je dit even wilt melden op het forum. We krijgen geregeld wat vragen over dit scherm en er zijn nog maar weinig reacies. Dan is het altijd fijn om zo'n enthousiaste gebruiker te verwelkomen.

We zijn pas 3 of 4 maanden geleden terug begonnen met Non Glare nadat er de afgelopen jaren door de fabrikanten voornamelijk gefocussed werd op Glare. Pas nu merk je dat consumenten de voordelen van Non Glare goed in de gaten krijgen. Het prijsverschil zien we aan de inkoopkant ook iets dalen. De hogere prijs van Non Glare wordt voornamelijk veroorzaakt door minder aanbod (tov Glare schermen, deze zijn volop verkrijgbaar).

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickzore
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10-2021
Ik ben van plan om de 15P35 te kopen, maar ik heb een paar vraagjes. Ik zou graag een SSD erin willen zetten, maar er is nogal wat keus. Nu ga ik hem vooral voor studie en een beetje gamen gebruiken, dus niet heel zwaar. Ik was van plan om de 128 GB BTO selected SSD erin te zetten. Daarnaast ga ik een externe hdd kopen om alle bestanden kwijt te kunnen en dingen over te zetten naar mijn desktop. Mijn desktop is ook prima om mijn games mee te spelen (i7-920 en 4850 in CrossfireX). Maar lijkt die 128 gb BTO selected SSD voor 60 euro meer een verstandige keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
rickzore schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:23:
Ik ben van plan om de 15P35 te kopen, maar ik heb een paar vraagjes. Ik zou graag een SSD erin willen zetten, maar er is nogal wat keus. Nu ga ik hem vooral voor studie en een beetje gamen gebruiken, dus niet heel zwaar. Ik was van plan om de 128 GB BTO selected SSD erin te zetten. Daarnaast ga ik een externe hdd kopen om alle bestanden kwijt te kunnen en dingen over te zetten naar mijn desktop. Mijn desktop is ook prima om mijn games mee te spelen (i7-920 en 4850 in CrossfireX). Maar lijkt die 128 gb BTO selected SSD voor 60 euro meer een verstandige keus?
Iedere SSD is een vooruitgang op een conventionele schijf.
Er zijn onderling wel verschillen maar (zoals al vaak is aangehaald) zijn die in de praktijk niet zo drastisch als de specs willen doen geloven. Deze zijn gebaseerd op ideale omstandigheden die maar weinig in de praktijk voorkomen. Het schrijven van hele grote bestanden in 1 keer is wat je meestal leest als MB/sec specs in zowel schrijven als lezen. De meest voorkomende situatie is dat kleine bestanden geschreven/gelezen moeten worden. Cachen, booten, installeren. De zgn 4Kb snelheid is zodoende van groter belang.
Daarnaast heb je nog de comprimerende controlers zoals de sandforce die je in de OCZ SSD's ziet.
Zolang de data gecomprimeerd kan worden zijn deze het snelst, maar is dat niet het geval dan worden ze voorbijgestreefd door de Intel 510 en Crucial M4 met Marvell controller.

De betere SSD's zijn momenteel (in mijn beleving) de Intel's en Crucial M4's.

De BTO selected is naar mijn weten een redelijke std Sata2 SSD.
Prijstechnisch veel GB's voor je geld, qua snelheid redelijk.
Ik zou voor een M4 SSD gaan, of als ik moest besparen een Sata2 Intel 320 80GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rickzore schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:23:
De BTO selected is in de basis een Teamgroup SSD. Geen slechte SSD maar ook geen extreme performer. Persoonlijk zou ik voor zowel de snelheid maar vooral ook de betrouwbaarheid (Intel is de nr1) en is die 122,50 (dubbele prijs dus) imho wel waard. Zeker omdat de IOPS een stuk hoger ligt.

Wat voor studie precies als ik vragen mag? Wie weet dat er nog paar tips kunnen worden gegeven.
Sowieso zou ik wel je wireless upgraden naar een Intel kaart i.v.m. niet altijd overal bereik in het eduroam netwerk.

• rickzore
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:41:
[...]

De BTO selected is in de basis een Teamgroup SSD. Geen slechte SSD maar ook geen extreme performer. Persoonlijk zou ik voor zowel de snelheid maar vooral ook de betrouwbaarheid (Intel is de nr1) en is die 122,50 (dubbele prijs dus) imho wel waard. Zeker omdat de IOPS een stuk hoger ligt.

Wat voor studie precies als ik vragen mag? Wie weet dat er nog paar tips kunnen worden gegeven.
Sowieso zou ik wel je wireless upgraden naar een Intel kaart i.v.m. niet altijd overal bereik in het eduroam netwerk.
Ik zit op de Universiteit van Tilburg (bedrijfseconomie, dus ik wil waar voor mijn geld! haha). Meestal heb ik prima bereik met mijn iPhone, dus ik neem aan dat je met een bto laptop dat ook hebt:)

Ik vraag me gewoon af of je echt veel verschil gaat merken tussen de Teamgroup SSD en de Intel. De laptop koop ik om in het weekend mee naar huis te kunnen nemen zodat ik thuis ook lekker kan studeren en een beetje gamen. Voor het echte zware werk heb ik mijn desktop hier in Tilburg staan. Zijn er hier toevallig mensen die de BTO selected SSD hebben gekocht en daar wat over kunnen vertellen?

edit:

Ik heb zelf nog even wat rond gekeken op internet en ik ben overtuigt dat de intel 320 120gb inderdaad een verstandige keuze is. Nu is het zo dat de intel 320 120gb ongeveer 150 euro kost en de m4 128gb ongeveer 165 als je ze los koopt. Bij nbt is het zo dat er een prijsverschil van 60 euro tussen zit. Hoe kan dat? Is het misschien niet verstandig om de standaard 500 gb schijf erin te laten zitten en daar een externe hdd van te maken met een hdd behuizing(die heb ik namelijk wel nodig voor grote bestanden)? Vervolgens zou ik dan zelfs een m4 128 gb erin kunnen zetten voor een relatief klein prijsverschil met de intel. Het probleem zal echter wel zijn dat je de garantie kwijt raak volgens mij?

Ik hoop op wat commentaar over deze gedachte :)

Bedankt voor de reacties tot nu toe!!

[ Voor 24% gewijzigd door rickzore op 10-11-2011 11:47 ]

Verwijderd

Ik zeg ja. De Teamgroup is dan wel een SSD maar niet dat je zegt WOW.
Natuurlijk, de keuze voor een SSD is de belangrijkste en de specificaties zijn pas een tweede dus de BTO selected is niet slecht. Maar relatief gezien doen de Intel en Crucial het qua prijs / prestatie een stuk beter. Zeker als je naar de IOPS kijkt maar ook naar de benchmarks zie je een M4 wel 3x zo snel zijn (relatief) tijdens het bewerken van grote bestanden.

Nu ben je natuurlijk niet de hele dag met grote bestanden bezig maar de Intel en Crucial hebben zich beiden bewezen als de absolute top. De BTO selected is goed maar zit daar duidelijk onder qua performance. Dan moet je je afvragen wat gaat het me kosten als ik de laptop 3 jaar gebruik. Paar tientjes per jaar? Ik zou het er niet om laten.

Voor de bedrijfseconomen onder ons, denk aan TCO ;)

De garantie raakt u van ons niet kwijt, voor andere dealers kan ik natuurlijk niet spreken… maar! Stel hij gaat defect en het is onduidelijk waar het probleem zit en BTO constateert dat het uw schijf is? Dan wordt het lastig want hoe kwam dat defect daar?

Het is beter het systeem compleet zo geconfigureerd te kopen, het prijsverschil zit hem niet in onze marge maar wat BTO voor de upgrade vraagt. Vergeet niet dat waar anderen dagprijzen kunnen hanteren bij BTO het met iets grotere volumes gaat. Soms zit het mee soms zit het tegen ;)
(Zie bijv. de harddiskprijzen op dit moment dankzij de situatie in Thailand op dit moment. Sommige schijven zijn wel 100% duurder geworden!)

Voor verdere (specifieke aankoop) vragen kunt u het beste mailen aangezien dit wel een ervaringen topic is en blijft :)

Resumerend, zelf upgraden? Geen probleem en qua keuze voor de SSD de M4 / Intel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 13:01 ]

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb een tweetal maanden geleden een 15CL37 gekocht,
Beeldscherm 15.6" Full-HD LED display 60% Gamut
Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Win 7 Ultimate 64 bit

Doel laptop:
- voornamelijk werk (vooral kantoorapplicaties)
- af en toe Fireworks
- FSX

Levering en installatie: alles in orde. Er was even wat verwarring tussen BTO en Notebook Totaal ivm het leveradres, maar aflevering zelf was prima. Installatie verliep ook vlekkeloos: de bijgeleverde drivers waren zelfs voor een niet al te gevorderd computergebruiker als ikzelf vlot te installeren. Goed en snel advies van NBT.

Tot dusver overtreft de laptop mijn verwachtingen:
- zelfs het gewone scherm is heel wat beter dan wat ik bij HP gewoon was;
- start bijzonder snel op (al is dat voor mij minder belangrijk);
- de hybride schijf is een bekostigbaar alternatief en zorgt voor een goede snelheid;
- op FSX werkt deze combinatie mooi: zelfs met alle schuivers open haal ik zonder problemen +25 fps in zowat alle omstandigheden, wat niet mis is gezien de reputatie van FSX.
- het toetsenbord vergde aanvankelijk was aanpassing, maar geeft heel goede feedback bij het typen.
- prijs-kwaliteitverhouding is ontzettend sterk en in Belgie niet te evenaren.

• rickzore
Dank voor de reacties. Ik heb besloten om voor de volgende configuratie te gaan:

15P35:

- Anti-glans folie Deze folie maakt uw scherm mat
- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Externe USB DVD drive Hieronder kunt u een externe DVD drive kiezen
- Garantie 2 Jaar Carry-in garantie (standaard)
- Geheugenslot (1) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Geheugenslot (2) 4Gb Corsair First Class eXtreme DDR3-1333Mhz
- Harddisk 120Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- Keyboard QWERTY
- Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
- Microsoft Office Geen office licentie -- Kies hieronder
- Pixelgarantie Pixelgarantie optioneel -- Kies hieronder
- Processor Core i7-2670QM (2,2Ghz, 6Mb cache)
- Windows Geen besturingssysteem -- Kies hieronder
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 130 150Mbit

Het lijkt me een mooi systeempje voor 977 euro.

• Double-X-L
rickzore schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:27:
Dank voor de reacties. Ik heb besloten om voor de volgende configuratie te gaan:

15P35:

- DVD of Blu-ray / extra harddisk DVD-+RW brander (te vervangen voor extra harddisk)
- Keyboard QWERTY

Als de keuze tussen een Intel 320 120GB of een M4 128GB zou gaan lijkt me de M4 onbetwist winnaar.
Zeker omdat je daarmee over een SATA600 SSD praat en het prijsverschil klein is.

Dit is zelfs nihil omdat je ook weer iets meer opslag krijgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Double-X-L op 10-11-2011 15:58 . Reden: Zie net dat het prijsverschil iets groter is als ik dacht. ]

Verwijderd

rickzore schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:27:

15P35:

- Keyboard QWERTY

Voor die prijs een onverslagen configuratie :)
StijnDP schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:05:
Ik heb een tweetal maanden geleden een 15CL37 gekocht,
Beeldscherm 15.6" Full-HD LED display 60% Gamut
Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
Harddisk Hybrid 500Gb 7200rpm + 4Gb SSD
Koelpasta Artic silver koelpasta (6 graden koeler)
Processor Core i7-2630QM (2Ghz, 6Mb cache)
Win 7 Ultimate 64 bit

Doel laptop:
- voornamelijk werk (vooral kantoorapplicaties)
- af en toe Fireworks
- FSX

Levering en installatie: alles in orde. Er was even wat verwarring tussen BTO en Notebook Totaal ivm het leveradres, maar aflevering zelf was prima. Installatie verliep ook vlekkeloos: de bijgeleverde drivers waren zelfs voor een niet al te gevorderd computergebruiker als ikzelf vlot te installeren. Goed en snel advies van NBT.

Tot dusver overtreft de laptop mijn verwachtingen:
- zelfs het gewone scherm is heel wat beter dan wat ik bij HP gewoon was;
- start bijzonder snel op (al is dat voor mij minder belangrijk);
- de hybride schijf is een bekostigbaar alternatief en zorgt voor een goede snelheid;
- op FSX werkt deze combinatie mooi: zelfs met alle schuivers open haal ik zonder problemen +25 fps in zowat alle omstandigheden, wat niet mis is gezien de reputatie van FSX.
- het toetsenbord vergde aanvankelijk was aanpassing, maar geeft heel goede feedback bij het typen.
- prijs-kwaliteitverhouding is ontzettend sterk en in Belgie niet te evenaren.
Goed om te horen dat u tevreden bent.
En ook mooi om nog een recensie over het 60% gamut (normale) scherm te horen. Er was een tijdje een discussie gaande dat deze niet zo goed was maar dit is nu ook ontkracht :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 16:22 ]

Verwijderd

Dat zegt op zich niet zoveel.. Ik hoor ook zat vaak dat mensen het scherm in hun -bijvoorbeeld- de sony SB goed vinden. Daar heeft elke reviewsite die ik tot nu toe ben tegengekomen toch een heel andere mening over...

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Freak187

geen

Ik ben een vervanger aan het zoeken voor m'n huidige laptop (1st generation Intel Centrino). Deze laptop houdt het onderhand al 8 jaar moeiteloos vol. _/-\o_ Destijds gekocht bij Paradigit, met een Compal-basis. Ik zoek al heel lang naar een vervanger en eindelijk lijk ik em gevonden te hebben.

Enige minpunt vind ik dat Windows niet standaard in de prijs begrepen zit en dat prijzen ex btw berekend worden. De sub-totaal prijs ziet er dan leuk uit, maar het totaal is even slikken.

Kia Niro-EV 2024

Verwijderd

Er zijn zat dealers, inclusief wij zelf, die gewoon de incl. BTW prijs weergeven.
Dat de optieprijzen op de BTO site ex de btw zijn klopt maar u kunt altijd bovenaan de pagina direct de totaalprijs zien.

Windows in de prijs inbegrepen? Waarom? Het is toch juist een Build To Order notebook? ;)
Wij hebben veel studenten en ondernemingen als klant die zelf nog licenties hebben of er goedkoper aan kunnen komen i.v.m. afspraken met Microsoft.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:58:
Dat zegt op zich niet zoveel.. Ik hoor ook zat vaak dat mensen het scherm in hun -bijvoorbeeld- de sony SB goed vinden. Daar heeft elke reviewsite die ik tot nu toe ben tegengekomen toch een heel andere mening over...
Dat kan zeker kloppen wat je nu zegt. Maar uiteindelijk blijft het een subjectieve waarneming. Als veel mensen zeggen dat het goed is bij die Sony laptop zou je kunnen stellen dat het in iedergeval voldoende is voor het algemene publiek. Dat de puristen liever een 95% gamut scherm hebben, inclusief ik zelf, moet niet de maatstaaf zijn :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 19:16 ]

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik vind het scherm dat op mijn 17CL35 zit een heel stuk beter dan op mijn Compaq Pressario. Helder, mooie strakke kleuren en wit is wit en zwart is zwart. Kortom nog steeds geen spijt van mijn aankoop. En dat voor maar €948 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Review 17CL36 BTO

Ik heb ca een half jaar geleden een BTO notebook (17CL36) gekocht. Ik doe veel 3d-werk, wat inhoud dat het notebook vaak nachtenlang beeldbestanden voor animaties moet berekenen en vervolgens overdag weer grote 3d bestanden voor zijn kiezen krijgt. Ik durf te beweren dat mijn BTO geen makkelijk leven heeft.
Leuk ... maar waarom stuur ik dan deze mail?

Ik wilde, zoals met BTO een half jaar geleden afgesproken, laten weten hoe het de hardware vergaat:
  • Stil - en dan bedoel ik niet stiller dan de afzuigkap in de keuken, maar geluidsloos. Ik dacht eerst dat er iets stuk was.
  • Belastbaar - gisteren nog een bestand onder hoge tijdsdruk berekend van 13.000 pixels breedte (2,3m x 1,8m x 100dpi) voor een tentoonstelling in Enschede. De `fat clients` op locatie stopten al bij het inladen van het bestand.
  • Betrouwbaar - Eén van mijn opdrachtgevers heeft net nieuwe laptops (Sony) in gebruik genomen (ik had jullie naam wel doorgegeven - men koos voor iemand uit de regio). Ik ga je niet vermoeien met wat er alles mis is, ook omdat de leverancier dat schijnbaar ook niet weet?!?!
    De 17CL36 heeft tot op heden nog geen krimp gegeven onder de boven omschreven omstandigheden.
  • Snel - Ik bedoel niet - raw powerhouse brute force - (want die roem is vergankelijk) Tot aan de log-on screen start de laptop sneller op dan mijn smartphone. Laat ik het anders zeggen: Als ik de laptop `s ochtends opstart zie ik een log-on voordat ik klaar ben met het opbergen van de laptoptas - nee ik heb generlei lichamelijke gebreken ;)
    Snelheid ontstaat door de afstemming tussen proc, ssd, vid, mem, os, etc, etc. Maar wie zit ik dat nou te vertellen.
  • TCO (total cost of ownership) Ik ben gestopt met tellen hoe vaak ik het aanschafbedrag al weer terug heb verdient.
    Ik kom op plekken waar herhaaldelijk de stoppen eruit liggen, medewerkers dus bestanden kwijt raken, prog-servers het begeven, back-up verdwijnt of onbruikbaar is, downtime voor netwerken wekelijkse kost is, voedingen overlijden - een de mijn BTO is dan de enige comp die gewoon door gaat . Ik merk meestal dat er weer wat mis is als het ineens stil wordt en twee tellen later iedereen om me heen begint te vloeken.
    Ik zou aan deze plek iets moeten zeggen over jullie helpdesk en klantgerichtheid en zo, maar om eerlijk te zijn ... ik spreek, mail jullie nu voor het eerst. Ik heb geen idee of jullie een helpdesk hebben ... maar ja, misschien is dat ook wel de beste recensie die je kan wensen.
Heb ik voorstellen of wensen om het geheel te verbeteren:
... ik heb er een tijdje over nagedacht ... maar nee. Het systeem doet, zo als ik dat wilde, hetgeen waarvoor het is aangeschaft. Er zijn wel dingen die ik graag anders zou willen hebben maar grotendeels kan dat in Laptop-land nog steeds niet.
  • Een laptop-beeldscherm die color-sync is met drukbestanden. (doe ik nu met een extern 24" HP scherm) Maar die is niet echt mobiel. Jammer dan ... misschien de laptop die ik over 2 jaar bij BTO koop ;)
BTO - bedankt voor de goede hardware die ik van jullie ontvangen heb en en het relaxte gevoel dat ik nog iedere ochtend heb als ik de BTO opstart 8)

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:58:
Een review is ook subjectief :)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Iemand een idee waarom ik hyper-v niet aan de gang krijg? bto 15cl35 intel i7-2630qm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyper-v werkt toch ook wel zonder VT-d?

Iets mee info zou trouwens handig zijn.. Als ik hier vraag waarom mijn code niet compileert weet ook niemand dat. Waarom niet? Omdat ik nul info geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickzore
Ik ben nog benieuwd naar een aantal zaken rondom de accu van een BTO laptop.

Ten eerste hoor je vaak dat de accu van de meeste laptops na een jaar of 1,5 nog maar weinig capaciteit over heeft. Nu gaat de techniek natuurlijk vooruit en zijn er systemen in laptops die een speciaal circuit gebruiken op het moment dat de batterij vol is en je aan het net ligt. Zo blijft je batterij niet steeds opladen etc. Mijn vraag is of er ook zo'n systeem in BTO laptops zit. Zo ja, op alle modellen of maar een aantal? Zo nee, wat kun je er dan aan doen om de accu zo lang mogelijk mee te laten gaan? Accu eruit halen bijvoorbeeld? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Daar staat namelijk nog weinig over op dit forum.

Hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zit al jaren in elke laptop. Maar toch gaan accu's stuk, daar doe je niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:08:
Hyper-v werkt toch ook wel zonder VT-d?

Iets mee info zou trouwens handig zijn.. Als ik hier vraag waarom mijn code niet compileert weet ook niemand dat. Waarom niet? Omdat ik nul info geef.
Laat mijn reactie nou net het gevolg zijn van zulk een 'nul info' vraag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

rickzore schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 15:09:
Ik ben nog benieuwd naar een aantal zaken rondom de accu van een BTO laptop.

Ten eerste hoor je vaak dat de accu van de meeste laptops na een jaar of 1,5 nog maar weinig capaciteit over heeft. Nu gaat de techniek natuurlijk vooruit en zijn er systemen in laptops die een speciaal circuit gebruiken op het moment dat de batterij vol is en je aan het net ligt. Zo blijft je batterij niet steeds opladen etc. Mijn vraag is of er ook zo'n systeem in BTO laptops zit. Zo ja, op alle modellen of maar een aantal? Zo nee, wat kun je er dan aan doen om de accu zo lang mogelijk mee te laten gaan? Accu eruit halen bijvoorbeeld? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Daar staat namelijk nog weinig over op dit forum.

Hartelijk bedankt!
Je batterij gaat zowiezo achteruit..daar doe je niks tegen. Ik heb een 8 jaar oude laptop en mijn batterij is nog in goede staat. Ik varieer regelmatig met netstroom en batterij. De ene keer laad ik em volledig op en blijf ik een paar uur werken met netstroom. De dag erna gebruik ik de batterij totdat er 10-20% over is. Zo houd je de batterij het best, volgens mij. Als ie constant aan de netstroom zit, wordt ie lui.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
  • Laatst online: 14-12-2024
Hoi!

Ik ben van plan de volgende notebook te gaan bestellen:

P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD 15.6'' FHD-95% GAMUT-GT555 2GB € 1207

Scherm 15CL serie: 15.6 inch FULL HD LED - NTSC 95% color gamut - Ultra High Contrast Glare, 1920x1080 (Non Glare optioneel)
Videokaart: Intel® HD Graphics (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GT555m 2Gb GDDR3 + Optimus Technologie (batterij-besparing via Intel HD Graphics)
**Batterij 15CL35 / 17CL35 / 17CL11: hoge capaciteit batterij, 11.1Volt - 5600mA - 62.16Wh (circa 30% langere batterijduur)
Chipset: Mobile Intel® HM65 Express Chipset
**Processor Sany Bridge (max 45W - QUAD): Intel® Core™ i7-2670QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.1GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
Processor koeling: Standaard processor koeling
RAM DDR3 1333 (1): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 1)
RAM DDR3 1333 (2): 4Gb BTO Selected DDR3-1333MHz (slot 2)
**Harddisk: 256GB SSD SATA-3 CRUCIAL M4 FW0009 -SUPER HOT PRODUCT- (Max 500 MB/s lezen / 260 schrijven)
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)

Ik heb nog wel enkele vragen?

1. Zou de 144 euro upgrade naar een intel i7-2760QM processor een goede optie zijn of is het geldverspilling?
2. Bestaat er een groot verschil tussen de 4gb ram DDR3 typen? Dus is de 1333 naar 1600Mhz upgrade de 32 euro waard?
3. Heeft deze Intel Centrino Ultimate N-6300 kaart ook bluetooth? En is de keuze voor deze kaart verstandig?
4. Is deze Crucial M4 256GB SSD de 361 euro's waard? En waarom zou ik bijvoorbeeld een duurdere/lagere specs Intel SSD kopen?
5. Maakt deze duurdere batterij de laptop groter/lomper?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
De 2820 is bij BTO.eu uit het assortiment, maar bij notebooktotaal nog verkrijgbaar... gaat deze bij NBT er uiteindelijk ook uit?

En is de 2760 beter als de 2820? 2,4 vs 2,3ghz, en 6mb vs 8mb cache..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
marijnvonk schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:23:

1. Zou de 144 euro upgrade naar een intel i7-2760QM processor een goede optie zijn of is het geldverspilling?
2. Bestaat er een groot verschil tussen de 4gb ram DDR3 typen? Dus is de 1333 naar 1600Mhz upgrade de 32 euro waard?
3. Heeft deze Intel Centrino Ultimate N-6300 kaart ook bluetooth? En is de keuze voor deze kaart verstandig?
4. Is deze Crucial M4 256GB SSD de 361 euro's waard? En waarom zou ik bijvoorbeeld een duurdere/lagere specs Intel SSD kopen?

Bedankt!
1- Een upgrade is geldverspilling als je de voordelen niet gaat gebruiken, puur naar de specs en mogelijkheden gekeken is het vrij snel een dure upgrade.

2- hangt samen met het vorige punt, als je CPU een 26XXQM blijft, ondersteunt je systeem geen 1600Mhz.
Oftewel, ga je de CPU upgraden naar de 27XXQM serie dan kan je pas 1600Mhz draaien.

3- De 6300 heeft GEEN bluetooth.

4- Een lagere spec Intel heeft meer GB om de prijs enigszins te compenseren.
heb je die extra GB's nodig of ga je voor snelheid, persoonlijke afweging dus maar ik zou de SATA3 M4 nemen.

5- Daar durf ik geen hard antwoord op te geven maar ik denk het wel.

Graag gedaan ;)
brentnl schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:16:

Performance is zo goed als gelijk, 8MB cache en 100Mhz heffen elkaar wel op.
Wellicht zijn er uitzonderingen die de cache of Mhz een klein voordeeltje geven, +- verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Bedankt! Weet iemand dan ook nog toevallig of het geluid van de P•BOOK 15CL35 een beetje helder en luid is? En is er een verschil tussend de speakers in de P-books en X-books?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Misschien stom vraagje, maar wordt er standaard een adapter bijgeleverd? Ik ben nu bij stap 3 van het bestelproces op bto.eu en ik kan kiezen uit een aantal extra's (tassen, keyboards etc etc) maar ook uit adapters. Ik mag toch aannemen dat er standaard een wordt bijgeleverd zonder extra kosten?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
Ja, alles zit erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Adapter type baksteen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Heb nu weer een irritant probleempje. Terwijl ik mij geheugen problemen kreeg, kreeg ik plots ook een irritant probleem met mijn connectie. Het logo van mijn wireless geeft aan dat ik disconnected ben van het internet (het rode X'je) terwijl ik weldegelijk verbonden ben met het internet.

Kan dit liggen aan mijn netwerk adaptor? Heb er de Intel Centrino N 6300 laten insteken. Misschien even de drivers herinstaleren? Vooraleer ik dat doe vraag ik het toch hier maar even voor ik iets prematuur doe. In het software center zie ik ook de Intel wireless wifi software staan. Kan ik die gewoon uninstallen, en dan via de bijgeleverde cd rom van bto opnieuw herinstaleren? Is dat de optie 'Install LAN driver'? Want voor de rest zie ik niet echt iets wat met het internet te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dacht dat die drivers voor alle kaarten geldig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Heeft hier iemand ervaring met een bto notebook en dus ook over de kwaliteit van het geluid (helderheid en volume)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
rubmifer schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:41:
Heb nu weer een irritant probleempje. Terwijl ik mij geheugen problemen kreeg, kreeg ik plots ook een irritant probleem met mijn connectie. Het logo van mijn wireless geeft aan dat ik disconnected ben van het internet (het rode X'je) terwijl ik weldegelijk verbonden ben met het internet.
Als je via de hotkey je Wifi (FN+F11) schakelt ben je daar vanaf, gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
marijnvonk schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:53:
Heeft hier iemand ervaring met een bto notebook en dus ook over de kwaliteit van het geluid (helderheid en volume)?
Ik heb de 17CL35 en ik zeg het eerlijk, het geluid is ruk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:58
Geluid lijkt me inderdaad niet het sterkste punt. Als ik een serie of film wil kijken dan moet ik het volume om maximaal zetten en zelfs dan moet ik goed blijven luisteren. Verder ook niet echt een bijzonder rijk of warm geluid. Maar goed het blijft een laptop en daar kan je nooit echt veel van verwachten. Thuis heb ik mijn laptop aangesloten op een home cinema systeem en bij het gamen heb ik een headset op. Dus voor is het geluid geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ik heb er de Logitech Z-305 usb soundbar aangehangen. Is ook niet het beste geluid, maar iig veel beter dan de speakers van de 17CL35. En het volume is meer dan voldoende. Ik hecht niet zo'n belang aan het geluid van mijn laptop, dus die Logitech is voldoende voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Ok, dat is wel weer jammer. Maar ja, had ook eigenlijk niet anders verwacht eigenlijk. Dan zal ik mijn headphones maar gewoon altijd meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oosterhofjf schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:25:
Maar goed het blijft een laptop en daar kan je nooit echt veel van verwachten.
I beg to differ. Er zijn heus wel laptops die een redelijk speakersetje (zoals die soundbar, gok ik) verslaan qua geluid. Die vind je alleen niet bij bto, de clevo's hebben vaak erg matig geluid volgens de reviews. Ik kan alleen niets vinden over de 15P**, maar ik zou niet veel verwachten wat betreft het geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freak187 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:22:
[...]

Je batterij gaat zowiezo achteruit..daar doe je niks tegen. Ik heb een 8 jaar oude laptop en mijn batterij is nog in goede staat. Ik varieer regelmatig met netstroom en batterij. De ene keer laad ik em volledig op en blijf ik een paar uur werken met netstroom. De dag erna gebruik ik de batterij totdat er 10-20% over is. Zo houd je de batterij het best, volgens mij. Als ie constant aan de netstroom zit, wordt ie lui.
Dat is helemaal correct!
een accu alleen als ups / backup gebruiken is killing. Dan beter de accu (bij lange tijd geen gebruik) hem tussen de 30 en 40% vol wegleggen. Dit kan rustig voor een maandje zonder dat hij echt slechter wordt. Maar constant in de laptop laten zitten en steeds die eerste paar procent bijladen sloopt de, meestal, eerste cell waardoor je opeens van bijv. 40% accu naar 0% schiet.
marijnvonk schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 19:23:
Hoi!

Ik ben van plan de volgende notebook te gaan bestellen:

Ik heb nog wel enkele vragen?

Bedankt!
1: De 162.99 euro is het alleen waard als u het ook echt gaat gebruiken.
Dus in het kort, waarvoor gaat u het systeem gebruiken? Video / fotobewerking of zware 3D bewerking? Ja dan zeker. Gewoon als huis tuin en keukensysteem? Dan niet.

Indien u wel upgraded zou ik sowieso het 1600Mhz geheugen pakken.

2: Zie punt 1.

3: Nee, maar dat staat ook vermeld. (Op de BTO site staat Wireless only en op onze site Geen Bleutooth). Bluetooth zit bij al deze systemen namelijk in de wireless kaart en de 6300N gebruikt de 3e (BT) antenna voor een beter ontvangst / bereik.

4: Dat kunnen we alleen zeggen als we uw gebruik weten maar zowel de Intel (zeker 510, maar ik denk dat u de 320 bedoelt) als de Crucial zijn goede SSD. De M4 is enkel een heel stuk sneller dan de Intel 320 in bepaalde tests omdat hij S-ATA 3 is en een iets hogere IOPS rating heeft. Afhankelijk van het gebruik dus maar bij huis tuin en keuken niet zo spannend.

5: Nee, hij steekt niet uit. Dit zijn namelijk foto's van de 15CL35 met de 9cell. Hij steekt dus 0.0 uit, de accu is alleen wat beter gevuld en weegt iets meer.
brentnl schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:16:
De 2820 is bij BTO.eu uit het assortiment, maar bij notebooktotaal nog verkrijgbaar... gaat deze bij NBT er uiteindelijk ook uit?

De 2820 is inderdaad van de BTO site en ik heb hem nu net ook van notebooktotaal.nl gehaald.
De 2820QM was namelijk een tijdelijke, op = op, actie van BTO voor die prijs. Blijkbaar is iemand bij BTO s'avonds nog aan werk geweest en heeft hem offline gehaald na de laatste was verkocht :)

De 2760 is een nieuwere 2720QM, de 2820QM was nog de oude (niet slechte hoor!) generatie cpu's. De nieuwe zal binnenkort wel uitkomen maar het was een beetje lood om oud ijzer qua performance. Sommige aps hadden baat bij de extra cache, games zijn echter net iets sneller op de hogere clocksnelheid van de 2720QM
marijnvonk schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 03:18:
Bedankt! Weet iemand dan ook nog toevallig of het geluid van de P•BOOK 15CL35 een beetje helder en luid is? En is er een verschil tussend de speakers in de P-books en X-books?
De 15CL37/8 heeft iets betere speakers.
Zie bijv de "mini" subwoofer op de open foto links.

Scheelt niet veel maar het is allemaal net wat ronder qua geluid. De 15CL35 is gewoon standaard. Niet heel scherp maar ook zeker geen JBL of Dynaudio geluid... aan de andere kant, mooi geluid uit een notebook kan niet. Redelijk geluid wel ... maar mooi? Dat je zegt goh hier kan ik uren naar luisteren? ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:14:
[...]

I beg to differ. Er zijn heus wel laptops die een redelijk speakersetje (zoals die soundbar, gok ik) verslaan qua geluid. Die vind je alleen niet bij bto, de clevo's hebben vaak erg matig geluid volgens de reviews. Ik kan alleen niets vinden over de 15P**, maar ik zou niet veel verwachten wat betreft het geluid.
Ik geloof dat het aanbod om te komen kijken / luisteren nog open staat ;)
Nu zeg je zoiets als; ik heb vandaag alleen zwarte auto's gezien dus alle auto's zijn morgen ook zwart.
(Tevens is het geen Clevo model maar van Pegatron)

Overigens zijn er wel degelijk een aantal modellen met goed geluid, ook uit de Clevo fabriek. Specifiek de modellen met 4 / 5 speakers. Deze presteren zeker niet onder gemiddeld, eerder er iets boven.
(moet je wel de extra speakers aanzetten middels de shortcut, voorheen was dat CRTL + 5)

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:29:
[...]

3: Nee, maar dat staat ook vermeld. (Op de BTO site staat Wireless only en op onze site Geen Bleutooth). Bluetooth zit bij al deze systemen namelijk in de wireless kaart en de 6300N gebruikt de 3e (BT) antenna voor een beter ontvangst / bereik.

(moet je wel de extra speakers aanzetten middels de shortcut, voorheen was dat CRTL + 5)
- Bij de dual en triple antenne kaarten worden de antennes zowel voor BT als Wifi ingezet.
Er is dus geen separate BT antenne bij zowel de X2 wifi kaart als x3 kaartjes.
Bij gelijktijdig gebruik zal je wifi naar 150MBps en 300MBps gaan voor respectievelijk de 2x2 en 3x3 modellen
Zie hier de 6230 2x2 Wifi 300MBps + BT met dus ook maar 2 antennes.
http://www.intel.com/cont...rino-advanced-n-6230.html
.

- Het is FN + 5 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Double-X-L op 13-11-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FN + 5 = het geluid zachter zetten dus nee ;) (FN + 6 is harder zoals je kunt zien aan het icoon met de Speaker <| ))) ).
Werkt overigens niet op iedere notebook.

6230 is geen 6300 (ultimate!) wireless lan kaart.
BT kan niet draaien op deze kaart (is geen combocard), ik heb het ook niet bedacht maar het is en blijft de enige 450Mbps kaart op dit moment in het assortiment van BTO

Meer specs van de 6300 + foto (3 antenne) http://www.intel.com/cont...ultimate-n-6300-brief.pdf

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:29:
[...]

Dat is helemaal correct!
een accu alleen als ups / backup gebruiken is killing. Dan beter de accu (bij lange tijd geen gebruik) hem tussen de 30 en 40% vol wegleggen. Dit kan rustig voor een maandje zonder dat hij echt slechter wordt. Maar constant in de laptop laten zitten en steeds die eerste paar procent bijladen sloopt de, meestal, eerste cell waardoor je opeens van bijv. 40% accu naar 0% schiet.

[...]

1: De 162.99 euro is het alleen waard als u het ook echt gaat gebruiken.
Dus in het kort, waarvoor gaat u het systeem gebruiken? Video / fotobewerking of zware 3D bewerking? Ja dan zeker. Gewoon als huis tuin en keukensysteem? Dan niet.

Indien u wel upgraded zou ik sowieso het 1600Mhz geheugen pakken.

2: Zie punt 1.

4: Dat kunnen we alleen zeggen als we uw gebruik weten maar zowel de Intel (zeker 510, maar ik denk dat u de 320 bedoelt) als de Crucial zijn goede SSD. De M4 is enkel een heel stuk sneller dan de Intel 320 in bepaalde tests omdat hij S-ATA 3 is en een iets hogere IOPS rating heeft. Afhankelijk van het gebruik dus maar bij huis tuin en keuken niet zo spannend.

5: Nee, hij steekt niet uit. Dit zijn namelijk foto's van de 15CL35 met de 9cell. Hij steekt dus 0.0 uit, de accu is alleen wat beter gevuld en weegt iets meer.
Bedankt voor de reactie!
Ik zit nu toch wel sterk te twijfelen om toch voor de 15cl37/(38) te gaan, maar omdat ik geld over wil hebben voor het upgraden van mijn PC vind ik deze nog net iets te duur.

Kunt u mij misschien vertellen of u weet of er in de nabije toekomst nog nieuwe acties gaan plaatsvinden binnen deze 15" modellen?

[ Voor 21% gewijzigd door marijnvonk op 13-11-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat antwoord kan ik (helaas) pas geven als uw gebruik duidelijk is maar de evidente voordelen zijn:

1: 4 Geheugensloten i.p.v. 2
2: MXM 3D kaart slot (uitwisselbare 3D kaart)
3: Groter koelsysteem
4: Iets betere speakers / meer aansluitingen

Mogelijk dat met de upgrade naar een 15CL37 uw pc upgraden niet meer nodig is? Dit voornamelijk omdat u dan qua 3D en cpu performance eigenlijk wel de absolute top heeft.

Er staan op dit moment geen acties gepland ... maar die zijn er ook niet echt geweest met de 15CL35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnvonk
Tja, de upgrade van mijn pc staat eigenlijk wel vast. Thuis gebruik ik vrijwel altijd mijn pc, omdat ik een groot scherm prettiger werken vind.

Maar ik ben vaak (voor meerdere dagen) niet thuis en dan wil ik ook een degelijk systeem hebben. Alleen vind ik dan in het geval van de 15CL37 dat €1865 wel erg veel geld is en dan zou ik alleen de SSD M4 ge-upgrade hebben. Het is dan natuurlijk alsnog wel een topsysteem, maar ik moet nog even afwegen of ik dat het geld waard vind ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:57:
Er staan op dit moment geen acties gepland ... maar die zijn er ook niet echt geweest met de 15CL35?
Dat klopt, maar de 15CL35 is sowieso al een stuk minder duur. Dus ik hoopte dat er wellicht een actie zou komen waardoor de 15CL37/38 de prijs van de 15CL35 wellicht iets meer zou weten te benaderen ;) Of dat er misschien een model uit zou komen met dezelfde "behuizing" (en speakers) als de 15CL37/38 met bijvoorbeeld een GT555 er in.

[ Voor 36% gewijzigd door marijnvonk op 14-11-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet zit er in geen enkel 15" model wat bto verkoopt 'goede' speakers. Daarvoor moet je bij de 17"ers. Die schijnen een stuk beter te zijn al is onmogelijk te beoordelen hoe goed precies.vanwege die FN + 5 switch die vaak wordt vergeten. Bijvoorbeeld:

http://www.notebookcheck....0HM-Notebook.45594.0.html
Speakers

Judging sound quality proved itself rather difficult. The case contains a subwoofer and five speakers, of which only two could be activated at any one given time in our test notebook.??????? The resulting sound quality can be called average. Lows, mids and highs sounded quite distinct (albeit muffled), but the bass seemed rather subtle. At top volume, the speakers were sufficiently loud. An external sound system is not altogether necessary but is still recommended over the long haul. Other notebooks like the Asus G73, the Dell XPS 17 and the MSI GT663R are several notches above the DevilTech DTX in terms of sound quality. Nevertheless, the P170HM scores some points thanks to the fact that it supports "THX TruStudio Pro".
Of dat een fout is of by design ben ik nog niet achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 23:00:
FN + 5 = het geluid zachter zetten dus nee ;) (FN + 6 is harder zoals je kunt zien aan het icoon met de Speaker <| ))) ).
Werkt overigens niet op iedere notebook.
Heb jij het nou niet over FN +F5 of F6?
Dat is vaak de verwarring, met FN + 5 (zonder F) schakel je de audio.

Met de F5 en F6 toetsen regel je volume.
De combinatie met 5 is dus niet af te lezen omdat er op de 5 geen symbooltje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Als ik vanavond een 15CL38 op NBT.nl zou bestellen, wanneer zou ik deze dan geleverd kunnen hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
brentnl schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Als ik vanavond een 15CL38 op NBT.nl zou bestellen, wanneer zou ik deze dan geleverd kunnen hebben? :)
Daarvoor moet je een mail naar hem sturen of even bellen.
BTO laat leverbaar vanaf 11-11-2011 zien, als die levering op tijd is geweest kan NBT daar meer over zeggen.
But again, levertijden en dealer vragen rechtstreeks naar betreffende instantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brentnl schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:23:
Zoals Double-XL zegt moeten dit soort vragen echt direct aan ons worden gericht want dit forum is van tweakers.net en conform regelementen mogen wij niet orders behandelen via dit forum :)

voor meer informatie kunt u dus het beste even bellen of mailen met de dealer waar u wilt bestellen (in dit geval ons). Dit houdt het forum schoon en netter :)
Double-X-L schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:03:
[...]

Heb jij het nou niet over FN +F5 of F6?
Dat is vaak de verwarring, met FN + 5 (zonder F) schakel je de audio.

Met de F5 en F6 toetsen regel je volume.
De combinatie met 5 is dus niet af te lezen omdat er op de 5 geen symbooltje staat.
Ik las, het was al laat, FN + F5 maar het is inderdaad zonder de F ;)
Klopte dus.
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:25:

Fout lijkt mij, want echt handig is het niet ... maar als je het weet is er verder niets aan de hand. Alleen inderdaad, waarom zou je het uberhaupt "standaard" uit leveren?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:03:
[...]
voor meer informatie kunt u dus het beste even bellen of mailen met de dealer waar u wilt bestellen (in dit geval ons). Dit houdt het forum schoon en netter :)
*done

excuses voor m'n spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de BTO 17CL35 goed genoeg om battlefield 3 en GTA IV minimaal op med. te kunnen spelen?

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=519

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:15:
Is de BTO 17CL35 goed genoeg om battlefield 3 en GTA IV minimaal op med. te kunnen spelen?

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=519
BF3 zal GPU kritisch worden als ik kijk naar:

http://www.techspot.com/r...attlefield-3-performance/
Zij testen alleen op high maar een HD4890 red het dan ook niet op 1680x1050.
Er zullen ook hier ongetwijfeld mensen met BF3 ervaring zijn op een GT555.

GTA 4 moet geen probleem zijn op medium baserend op:
http://www.pcgameshardwar...ics-cards/Reviews/?page=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Laatst online: 17-07 00:36
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:25:
Voor zover ik weet zit er in geen enkel 15" model wat bto verkoopt 'goede' speakers. Daarvoor moet je bij de 17"ers. Die schijnen een stuk beter te zijn al is onmogelijk te beoordelen hoe goed precies.vanwege die FN + 5 switch die vaak wordt vergeten. Bijvoorbeeld:

http://www.notebookcheck....0HM-Notebook.45594.0.html

[...]

Dan moeten ze bij notebookcheck gewoon de "Handleiding" maar eens doornemen, daar staan toch best handige dingen bijvoorbeeld de FN-5 combinatie ;)
Hoewel ik dit ook niet echt handig kan noemen dat het standaard uit staat..

Het geluid van de laptop vind ik zelf niet erg goed moet ik zeggen (het is zegmaar "vermoeiend" om naar te luisteren), maar heb het bij laptops ook nog nooit anders gehoord (ik heb de P170HM oftewel 17cl37)

Ook moet ik hier bij vermelden dat de koeling prima werkt :).
De 2760QM komt met BF3 niet boven de 80C uit terwijl alle cores gewoon lekker of 3,5Ghz zitten (met gekke spikes daarboven, ooit eens 19Ghz gemeten met HWiNFO64).
De videokaart blijft zo rond de 70-75C wanneer ik de achterkant iets ophoog (voor betere lucht inlaat) dit is eigenlijk toch wel iets wat gemeld moet worden want zonder ophoging wordt de 6990m gewoon 85C op stock rates onder full load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Zojuist toch maar de 15CL37 besteld bij notebooktotaal.nl.. Durfde de gok van de 560GTX toch niet te nemen tov de 6990 ivm verouderen van de grafische kaart..

Het is deze setup geworden:
  • 1 x BTO X•BOOK 15CL37 met ATI 6990 3D + Full-HD. Goede game laptop! (15cl37) = €2.074,18
  • Wireless card Intel Centrino Wireless-N 1030 Single band
  • Processor Core i7-2760QM (2,40Ghz, 6Mb cache)
  • Harddisk 128Gb Crucial M4 FW0009 -- SUPER HOT --
  • Geheugenslot (2) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
  • Geheugenslot (1) 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
  • Externe USB DVD drive Externe DVD-+RW drive (USB 2.0)
  • extra harddisk 750Gb 7200rpm.
  • Beeldscherm 15.6" Full-HD NTSC 95% color gamut - True non-Glare
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
Mijn BTO 15CL35 is binnen, maar helemaal soepeltjes loopt het niet.
Tijdens installatie windows een paar harde crashes gehad (beeld wordt een kleuren brij met een fijne brom aan geluid). Na installatie gebeurde dit nog een aantal keer tijdens gebruik skype. Na installatie laatste drivers van nVidia is het even niet meer voorgekomen maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in.
Vanavond maar eens een skype sessie maken en het resultaat even filmen...altijd handig voor support.

Tweede probleem is de Intel Centrino Advanced-N 6230. Laatste drivers uiteraard maar het ding weigert een snellere verbinding dan 54Mbps op te zetten (naar Linksys 4200). Op beide banden niets anders dan die trage 54Mbps, erg frustrerend in ieder geval.

Voor nu maar zien dat het ding niet meer crashed en stabiel blijft anders mag hij terug. Voor 1200+ mag je toch wel wat verwachten lijkt me...

Verder een mooie machine. Het VGA knopje linksboven kan ik nog niet helemaal volgen. Indrukken lijkt geen effect te hebben en het ding is altijd oranje. Kan goed wezen dat dat veranderd op het moment van intensief gebruik maar dat is er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
powadha schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:37:
Tijdens installatie windows een paar harde crashes gehad (beeld wordt een kleuren brij met een fijne brom aan geluid). Na installatie gebeurde dit nog een aantal keer tijdens gebruik skype. Na installatie laatste drivers van nVidia is het even niet meer voorgekomen maar ik heb er nog niet veel vertrouwen in.
Vanavond maar eens een skype sessie maken en het resultaat even filmen...altijd handig voor support.

Tweede probleem is de Intel Centrino Advanced-N 6230. Laatste drivers uiteraard maar het ding weigert een snellere verbinding dan 54Mbps op te zetten (naar Linksys 4200). Op beide banden niets anders dan die trage 54Mbps, erg frustrerend in ieder geval.

Voor nu maar zien dat het ding niet meer crashed en stabiel blijft anders mag hij terug. Voor 1200+ mag je toch wel wat verwachten lijkt me...

Verder een mooie machine. Het VGA knopje linksboven kan ik nog niet helemaal volgen. Indrukken lijkt geen effect te hebben en het ding is altijd oranje. Kan goed wezen dat dat veranderd op het moment van intensief gebruik maar dat is er nog niet van gekomen.
- Ik zou de vga eens op diverse manieren belasten en kijken of je het kunt isoleren.

- Zet eerst je bluetooth eens uit en kijk even wat die dan doet.
Bluetooth deelt op de 6230 zijn antennes met Wifi en kan soms fuck-ups genereren.
Maximale 54 MBps verbinding zou kunnen komen doordat je router op G modus blijft hangen.
Probeer die eens handmatig op N te zetten.

- Indicatie is inderdaad van optimus en zou groen moeten worden als de Nvidia kaart actief is.

[ Voor 7% gewijzigd door Double-X-L op 15-11-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

powadha schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 14:37:

Zijn al de drivers vanaf de meegeleverde DVD geïnstalleerd? omdat het optimus is kan je niet de driver van Nvidia gebruiken, als de juiste drivers geïnstalleerd zijn moet het VGA knopje ook gewoon van kleur veranderen (vandaar dat ik denk dat je een foute installatie gedaan hebt ;) )

Kleurtjes zijn;
groen - altijd op Intel.
oranje - standaard op Intel, merkt hij dat er meer power nodig heeft gaat hij naar Nvidia.

Voor het wireless probleem verwijs ik je naar het bericht van Double-X-L hierboven.

Mochten de problemen voortdoen, graag even contact opnemen met onze support (at bto.eu), dan helpen we je graag verder.

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
Het wifi probleem is verholpen, hij verbind nu netjes met 300Mbps

Het crash probleem blijft zich voordoen. Dit deed het al tijdens eerste installatie windows, met driver van dvd, de beta versie van de dvd en de GT555 m variant van nvidia zelf.

Om een idee te geven hoe het eruit ziet: http://dl.dropbox.com/u/12639083/MOV_0437.mp4

In dit geval dus in een game, maar het doet zich op alle momenten voor...soms na 5 minuten soms na een uur, met of zonder belasting. Geen pijl op te trekken.
De vga indicator gaat overigens nooit van oranje af...ook niet als de led van de dGPU brand. Maar dat zou dus kloppen, hij springt immers wel naar de andere gpu als dat nodig is.

Het valt me op dat bij de drivers online bij nVidia wel een variant voor de GT555 wordt aangeboden die ook de instelling biedt welke gpu gebruikt wordt (eventueel auto of manual) maar goed, dat terzijde.

Duidelijk een technisch probleem dus en heb inmiddels een mail naar support gestuurd. Blijft een mooie laptop, nu nog even afwachten of alles gefixed gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door powadha op 15-11-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
powadha schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:53:
..
Het crash probleem blijft zich voordoen. Dit deed het al tijdens eerste installatie windows, met driver van dvd, de beta versie van de dvd en de GT555 m variant van nvidia zelf.
..
Misschien dat je nog drivers kunt proberen van http://laptopvideo2go.com/drivers ?
Deze werken bij mij tot op heden goed voor mijn 9800GTS M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
[
powadha schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:53:
Het wifi probleem is verholpen, hij verbind nu netjes met 300Mbps

Om een idee te geven hoe het eruit ziet: http://dl.dropbox.com/u/12639083/MOV_0437.mp4

In dit geval dus in een game, maar het doet zich op alle momenten voor...soms na 5 minuten soms na een uur, met of zonder belasting. Geen pijl op te trekken.
De vga indicator gaat overigens nooit van oranje af...ook niet als de led van de dGPU brand. Maar dat zou dus kloppen, hij springt immers wel naar de andere gpu als dat nodig is.

Het valt me op dat bij de drivers online bij nVidia wel een variant voor de GT555 wordt aangeboden die ook de instelling biedt welke gpu gebruikt wordt (eventueel auto of manual) maar goed, dat terzijde.

Duidelijk een technisch probleem dus en heb inmiddels een mail naar support gestuurd. Blijft een mooie laptop, nu nog even afwachten of alles gefixed gaat worden.
Wellicht handig voor andere users wat je wifi probleem veroorzaakte.

Dat filmpje is inderdaad wel heel bizar.
Lijkt wel slechte analoge ontvangst, nog nooit gezien in ieder geval.
brentnl schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:35:
[...]

Misschien dat je nog drivers kunt proberen van http://laptopvideo2go.com/drivers ?
Deze werken bij mij tot op heden goed voor mijn 9800GTS M.
De vergelijking met een goedwerkende driver op een VGA kaart van 5 generaties terug ontgaat mij volledig ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Double-X-L op 15-11-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het wel.
In dit geval kan de gebruiker het beste contact opnemen met zijn dealer / verkooppunt want dit gaat vermoedelijk niet worden opgelost met software.

Kan wel speculeren wat het is maar er zijn nog 3 opties dus om niemand op een vals spoor te zetten zal ik dat niet doen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:44:
Ik herken het wel.
In dit geval kan de gebruiker het beste contact opnemen met zijn dealer / verkooppunt want dit gaat vermoedelijk niet worden opgelost met software.

Kan wel speculeren wat het is maar er zijn nog 3 opties dus om niemand op een vals spoor te zetten zal ik dat niet doen :)
Als ik mag gokken zou ik in volgorde:

- Ram
- VGA
- MoBo
- Scherm

gaan aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brentnl
Double-X-L schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:37:
[
[...]

De vergelijking met een goedwerkende driver op een VGA kaart van 5 generaties terug ontgaat mij volledig ;)
Zo moeilijk is het niet hoor ;) Ik heb het filmpje niet bekeken, ging alleen in op het driver verhaal, waarop ik reageerde dat laptopvideo2go vaak goede (aangepaste) drivers levert die vaak beter werken als de standaard versies.
Althans, zo heb ik het altijd ervaren. Dat dit over mijn 3 jaar oude GPU gaat wil niet zeggen dat nieuwere GPU's er geen profijt van kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Je kan niet zo maar standaard drivers gebruiken voor zover ik weet, je hebt de specifieke Clevo drivers nodig, die doen een hele reeks tests tijdens de install en configureren zich adhv wat uit de tests naar boven komt, allee, toch bij mijn Clevo P170HM.
Die weigert simpelweg om een andere te installen, waar hij ook vanaf komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Graviton12 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:27:
Je kan niet zo maar standaard drivers gebruiken voor zover ik weet, je hebt de specifieke Clevo drivers nodig, die doen een hele reeks tests tijdens de install en configureren zich adhv wat uit de tests naar boven komt, allee, toch bij mijn Clevo P170HM.
Die weigert simpelweg om een andere te installen, waar hij ook vanaf komt.
als jouw Clevo P170HM een 17CL37 is gaat iedere AMD driver erop passen.
Het enige waar je op moet letten is dat het een Mobility driver is.
De update tool van AMD werkt veelal niet.

De laatste 11.11 drivers vers van de pers:

W7 64bit
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_64_dd_ccc_ocl.exe

W7 32bit
http://www2.ati.com/DriVe...ta_win7_32_dd_ccc_ocl.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:58
Bedankt voor de link.

Gedownload en geïnstalleerd. Gebeurd de update dan automatisch of moet ik nog wat veranderen in ccc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
oosterhofjf schreef op woensdag 16 november 2011 @ 11:38:
Bedankt voor de link.

Gedownload en geïnstalleerd. Gebeurd de update dan automatisch of moet ik nog wat veranderen in ccc?
Ik blijf de mensen aanraden om de oude driver eerst te verwijderen.
Een nieuwe driver over de oude zetten (oftewel installeren zonder un-install) geeft af en toe nog rare fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou beste Tweakers, mijn Samsung 830 ssd 256GB was gister binnen gekomen. Na 5 weken wachten. Die dingen zijn nergens op voorraad. :X

De 830 paste zonder enige moeite in mijn laptop. Let er wel even op dat die samsung ssd 7mm hoog is. De harde schijf in de bto laptop 9.5mm, dus ik moest er wel wat schuim tussen doen.

Windows installatie ging in 10 minuten en zonder problemen. Software installeren ging erg snel. Even een HD tune gedraaid tussendoor. Die haalde 350-400MB/s. prima dus. dat was met 55gb aan bestanden op de ssd.

Windows 7 opstarten met alle software gaat binnen 20 sec. vanaf het indrukken van de aanknop(getimed met stopwatch).

Sorry voor de korte en warrige ervaring/beschrijving, ik zit in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDtune is totaal ongeschikt voor het testen van SSD's. De resultaten die je daarmee haalt kun je negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTO_USER schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 18:35:
[...]

Zijn al de drivers vanaf de meegeleverde DVD geïnstalleerd? omdat het optimus is kan je niet de driver van Nvidia gebruiken
Hoe zit dat precies? Ik zit te kijken naar de 15p35, ook met optimus dus. Maar je kunt dus nooit zomaar de nieuwste nvivida driver pakken, dat moet altijd een speciale versie zijn van de bto site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Iemand ervaring met het GLS tracking nummer? Ik heb een 14-cijferig trackingnummer gekregen, maar als ik naar de GLS site ga, wordt deze niet herkend.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 17:02:
HDtune is totaal ongeschikt voor het testen van SSD's. De resultaten die je daarmee haalt kun je negeren.
Dacht al zoiets, maar weet even niet hoe dat andere benchmark programma'tje heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Het grote SSD topic ~ Deel 9 staan er een aantal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, dank je.

Voor de liefhebber:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JOXB9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een vraagje over de P-BOOK 17CL35 GT-555.

Hoe oud is dit model precies en komt er binnenkort een opvolger van?

Of iets vergelijkbaars, ik zoek een supersnelle 17", maar de videokaart hoeft niet al te spectaculair te zijn, maar geen onboard kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Letterlijk elk model is 'supersnel'. Als er maar een SSD in zit, al is dat in combinatie met een i3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Dan hangt van je definitie daarvan af, ik vind een i3 niet veel bijzonders.

Alleen een browsertje open gaat wel, maar als je erop aan het werk bent, 2 browsers, photoshop, IDE, en een virtual machine, dan is wat extra power wel lekker.

Ik denk aan een 17CL35 met:
intel 2860qm
2x4gb 1600mhz
intel 510 120gb ssd

Op dit moment is dat denk ik wel het snelste wat er te krijgen is, tegen nog redelijke prijs.

Een zware videokaart heb ik niet nodig aangezien er niet gegamed wordt op de laptop, maar iets meer als de onboard is vaak wel lekker als er wat gerenderd moet worden. Merk toch dat onboard kaarten vaak ook moeite hebben met PDF'jes etc. Of complexe flash websites.

[ Voor 24% gewijzigd door Navi op 16-11-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, supersnel is wel een vage definitie :)
Voor welk gebruik? videorendering? Dan zou ik niet een i3 pakken.

Maar eigenlijk versnelt een SSD bijna ieder systeem. Zelfs een oude C2D laptop kan nog snel aanvoelen met een goede SSD.

De 17CL35 zelf loopt al een tijdje mee maar er zijn nog geen opvolgers opgedoken. (ook niet bij Clevo zelf)
Navi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:28:
Dan hangt van je definitie daarvan af, ik vind een i3 niet veel bijzonders.

Alleen een browsertje open gaat wel, maar als je erop aan het werk bent, 2 browsers, photoshop, IDE, en een virtual machine, dan is wat extra power wel lekker.

Ik denk aan een 17CL35 met:
intel 2860qm
2x4gb 1600mhz
intel 510 120gb ssd

Op dit moment is dat denk ik wel het snelste wat er te krijgen is, tegen nog redelijke prijs.

Een zware videokaart heb ik niet nodig aangezien er niet gegamed wordt op de laptop, maar iets meer als de onboard is vaak wel lekker als er wat gerenderd moet worden. Merk toch dat onboard kaarten vaak ook moeite hebben met PDF'jes etc. Of complexe flash websites.
Zag de reactie pas na mijn post.

Kijkende naar uw reactie is het een mooie config.
Ben zelf een fan van de Intel 510 series alleen waarom die terwijl de M4 qua prijs nu wel iets interessanter is?

En niet vergeten Artic Silver te kiezen :) (zeker bij de 2860)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ok, ik zal hier nog even onderzoek naar doen, het zou jammer zijn als een maandje later bv de verbeterde opvolger uit zou komen.

Maar goed ik denk het niet aangezien de laatste Sandy Bridge processoren etc hier ook in kunnen.

De 17CL35 met bovengenoemde specs zijn goed leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja geen problemen op dit moment.
Opzich is de 17CL35 ook helemaal up to date ja. Zelfs de 2960XM is een optie in dit systeem dus daar zal het niet aan liggen. Het nieuwe matte UHC (300CD/M2) scherm is ook top. Denk dat dit nog wel een tijd een goede middenmoter blijft in het assortiment i.v.m. z'n goede prijs / prestatie score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Navi schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:39:
Ok, ik zal hier nog even onderzoek naar doen, het zou jammer zijn als een maandje later bv de verbeterde opvolger uit zou komen.

Maar goed ik denk het niet aangezien de laatste Sandy Bridge processoren etc hier ook in kunnen.

De 17CL35 met bovengenoemde specs zijn goed leverbaar?
Als er iets nieuws komt zal dat geen CPU of GPU zijn.
Zowel Intel als de GPU fabs. hebben op korte termijn geen opvolgende reeks klaar staan.
Een nieuwe behuizing/barebone of SSD zou hooguit kunnen maar om dan te zeggen dat je net de boot hebt gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Ja das nog een goeie, tijdens het bestellen op jullie site kan ik voor een mat scherm kiezen voor een kleine meerprijs, maar volgens mij heeft hij std al een mat scherm.

Dus moet de optie hier weg of is het toch iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een vraag.

Heb net een 17cl37 binnen. Nu zit daar een crucial ssd van 128gb in en een normale schijf van 500gb.
Nu geeft deze aan dat de ssd schijf maar 119gb is en de ander 465.
Ik heb nu mijn versie van windows erop gezet en de drivers en houd maar ongeveer 96gb over.
Ik vind dat er wel erg veel af gaat, is dit normaal?
(Of staat er nog ergens de windows versie (zonder licentie) van bto op?)

vind het raar dat de schijf 128gb is en na formatteren maar 119 overblijft, hetzelfde geld voor de andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Is volkomen normaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamotek
  • Laatst online: 17-07 00:36
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:50:
heb een vraag.

Heb net een 17cl37 binnen. Nu zit daar een crucial ssd van 128gb in en een normale schijf van 500gb.
Nu geeft deze aan dat de ssd schijf maar 119gb is en de ander 465.
Ik heb nu mijn versie van windows erop gezet en de drivers en houd maar ongeveer 96gb over.
Ik vind dat er wel erg veel af gaat, is dit normaal?
(Of staat er nog ergens de windows versie (zonder licentie) van bto op?)

vind het raar dat de schijf 128gb is en na formatteren maar 119 overblijft, hetzelfde geld voor de andere schijf.
Dit is het leuke rekenen van harddisk fabrikanten.
Normaal bestaat 1 Gb uit 1024 Mb en 1 Mb weer uit 1024 Kb enz.
Harddisk fabrikanten doen het zo 1Gb is 1000 Mb en 1 Mb is 1000 kb.
Nu lijkt dit maar een klein verschil maar dit kan er toch voor zorgen dat een 750Gb harddisk eigenlijk minder dan 700Gb is.

Het komt dus door een verschil van rekenen, en lijkt het alsof er meer op de disk past terwijl dit niet zo is.

[ Voor 5% gewijzigd door Yamotek op 16-11-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knappe jongen die en 750Gb harddisk weet te vinden :+
Pagina: 1 ... 35 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.