Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matushki
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 09:26
De Intels worden met name gewaardeerd om de degelijkheid/kwaliteit en niet primair om de snelheid. Die is redelijk gemiddeld.
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:21:
De BTO selected(Team Group) SSD's zijn lekker rap opzich, daarbij vind ik de Intel 320's nog al aardig overpriced voor de prestaties die ze bieden, qua prestaties scheelt het bijna niks van de oude Intel x25 SSD's. Heb dan geen benchmarks op de BTO SSD gedraaid maar qua boottijd doen ze het wel goed ook laden van programma's gaat lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teebee.2.0
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-09-2023
Heb ubuntu 10.10 geinstalleerd op mijn 15cl35, maar ik krijg het draadloze gedeelte niet aan de praat.
Kan iemand mij op weg helpen naar de juiste drivers die ik moet installeren ?

**Wireless + Bluetooth Combo: Intel® Centrino® Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 00:13:
Goed om te horen.
Wil je nog delen welke driver? Dan hebben andere tweakers er mogelijk ook nog iets aan. (hoewel u de eerste bent die problemen heeft met de standaard BTO drivers, maar het kan natuurlijk).
Met deze driver is het gelukt: http://www.csd.toshiba.co...ct=DL&soid=2718593&ref=EV

De laatste versie van Realtek zorgde ervoor dat de kaart niet meer herkend werd, maar bij deze werkt het wel. Raar gedoe dus :p Nuja, nu is hij weer op zijn normale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:23:
[...]
De laatste versie van Realtek zorgde ervoor dat de kaart niet meer herkend werd, maar bij deze werkt het wel. Raar gedoe dus :p Nuja, nu is hij weer op zijn normale snelheid.
//Beetje offtopic//
Realtek inderdaad af en toe een beetje raar met drivers. Ik had op me desktop een keer nieuwe realtek lan driver gekregen via de Windows update. en na de installatie was ik ineens me wireless kwijt. (LevelOne usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:50
BTO_USER schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

Graag horen wij inderdaad ook de versie van de oude driver en de versie van de nieuwe driver. Is in apparaat beheerd redelijk eenvoudig te achterhalen.
Ons zijn geen problemen bekend met de fabrieksdriver maar we hebben al wel meegemaakt dat deze automatisch vervangen wordt door een Microsoft universele driver via updates.

UPDATE ATI/AMD 6990 LEVERING:
Gisteren is de zending met 17CL37 en 15C37 binnengekomen van Clevo, beiden met de nieuwe AMD/ATI 6990. Er gaan dus wat Tweakers blij worden de komende dagen..... :)
Dat zijn mooie berichten! We wachten met spanning af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 14:11

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

https:// www.bto.eu/

ATI 6990 Leveringen:
Vanavond vinden de eerste tests en Windows Imaging plaats. Morgen zal de productie volle bak aan de gang gaan maar het zijn veel orders dus we kunnen niet iedereen tegelijk blij maken :'(
Binnen enkele dagen verwachten we de achterstand weggewerkt te hebben en qua productie op peil te zitten :)

Even geduld nog voor de 6990 fans maar er wordt aan gewerkt! Maar, dan ben je de eeerste met de nieuwste VGA Topper!

De 15CL37 met ATI 6990 is trouwens leverbaar met 3 soorten schermen. Het standaard, beter dan gemiddeld, scherm. Een 95% GAMUT scherm en een echte NON GLARE versie daarvan.

UPDATE 17CL35 LEVERING:
Vrijdag verwachten wij een levering van Clevo binnen, hierbij zittten dan ook de 17CL35 notebooks. Deze zullen in de dagen erna geleverd worden (uiteraard op basis van besteldatum).

BTO Laptops&Desktop PC's - Nieuwsgierig? Bekijk onze producten op Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-09 19:21

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Matushki schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:29:
De Intels worden met name gewaardeerd om de degelijkheid/kwaliteit en niet primair om de snelheid. Die is redelijk gemiddeld.

[...]
Misschien wel, maar ik waardeer een goede prijs prestatie verhouding en uiteraard de prijs per GB. Daarbij heb ik er wel vertrouwen in dat de Team Group SSD's gewoon betrouwbaar zijn. Deze hebben zoals BTO_USER al heeft aan gegeven niet die instabiele sandforce controller waardoor deze dus waarschijnlijk geen problemen zal ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Matushki schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 15:09:
Geen eigen ervaring over de BTO selected SSD. Ik heb ook de 17cl35 gt555 2GB besteld, maar gekozen voor de intel 320 SSD. Notebook Totaal was namelijk niet erg enthousiast over de BTO selected SSD's en schat de intel's een stuk hoger in. Maar ik begrijp ook dat het ingekochte merk voor de BTO selected van tijd tot tijd varieert.

[...]
http://nl.hardware.info/n...te-lost-problemen-niet-op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Wij hebben deze problemen nimmer zelf ervaren met de Intel SSD, in tegenstelling tot de SSD's met Sandforce controllers....hier zijn de problemen....eh hoe brengen we dat diplomatiek....eh....meer aanwezig??
Onze voorkeur gaat dan nu ook uit naar de team SSD's (BTO Selected) en de Intel versies. Ondanks dat er een firmware probleem in de Intel zou moeten zijn, toch nog steeds fors minder uitval.
Bjornmeijer935 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 19:56:
[...]
Misschien wel, maar ik waardeer een goede prijs prestatie verhouding en uiteraard de prijs per GB. Daarbij heb ik er wel vertrouwen in dat de Team Group SSD's gewoon betrouwbaar zijn. Deze hebben zoals BTO_USER al heeft aan gegeven niet die instabiele sandforce controller waardoor deze dus waarschijnlijk geen problemen zal ondervinden.
Wij gebruiken eigenlijk altijd Team SSD's als de BTO Selected producten. Het is een keer gebeurt dat Team even niet kon leveren en we uitgeweken zijn naar Kingston. Nu gaan de leveringen al 6 maanden goed en is de BTO Selected dus als 6 maanden Team. Dit merk biedt een goede prijs prestatie verhouding.

Belangrijk om te vermelden is dat ins ons testlab continue getest wordt met tientallen SSD's van vele merken. pas na 100% succesvolle test en vele reboots + standby-wake ups gaat zo'n SSd in het assortiment. We gaan dus niet over 1 nacht ijs. We zijn dan ook met Team bezig de nieuweste SSD's op SATA-3 te testen met verschillende controlers. Hiermee leveren we support aan Team mbt de betrouwbaarheid. Dit hebben we ook geprobeerd aan Corsair en OCZ, echter niet met het resultaat dat zou leiden tot minder uitval en minder incompatibiliteit. Er zijn nog steeds meer mensen tevreden met OCZ dan ontevreden, maar voor ons is een uitval van 5tot 10% lastig uit te leggen. Het zal je data maar zijn.

De komende maand zullen er dan ook belangrijke keuzes gemaakt worden in het assortiment SSD's bij BTO. een stapje terug betekent wellicht een stapje minder snelheid maar een gigantische stap voorwaards in de betrowbaarheid. Team hoort bij die betrouwbare SSD'.s.

TOT SLOT:
Wij hebben sterk het gevoel dat de Sandforce controler icm OCZ en Corsair (en andere) zo op de top van z'n kunnen afgesteld staat dat deze instabiel wordt. Het ligt niet aan een bepaalde notebook-model. We merken dezelfde verschijnselen in alle modellen van 4 verschillende leveranciers. Geen toeval is onze mening. Wellicht de reden dat een Intel niet gekozen heeft voor Sandforce? Misschien zit er een combinatieprobleem in de Intel mobile chipset en de Sandforce SSD's? Combinatie problemen zijn de moeilijkst oplosbaar.

Dit probleem uit zich trouwens in het feit dat bij een koude boot de SSD door de bios niet gezien wordt, in vele gevallen na een warmte boot (ctrl-alt-del) wel. na vele biossen en firmwares zijn we er nog niet in geslaagd dit probleem structureel te verhelpen. Feit is wel dat wanneer we een BTO (=Team), Intel of Kingston (non sandfroce) plaatsen de problemen verholpen zijn. Wordt vervolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met WLAN opgelost dankzij BTO_USER, top service.

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Als je een bestelling bij BTO.eu doet, is de status van de bestelling nog ergens te volgen of moet ik gewoon uit gaan van de verwachte leverdatum? :)

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

-Mike- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 02:46:
Als je een bestelling bij BTO.eu doet, is de status van de bestelling nog ergens te volgen of moet ik gewoon uit gaan van de verwachte leverdatum? :)
Je kan bij BTO de status telefonisch of per mail opvragen.

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

-Mike- schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 02:46:
Ja, de verwachte leverdatum is een richtdatum. Echer, er zit vaak nog 12.000km tussen ons en de laptops in + douane + transport NL. Voor de meest exacte datum altijd even mailen of bellen.

• -Mike-
Bedankt voor de antwoorden beide ;)
Ik vind het alleen altijd zo zeikerig over komen als ik al na 3 dagen ga bellen voor een update, dus ik wacht nog wel even bel wel rond de richtdatum.

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 11:54
Gister een BTO 17CL37 besteld bij laptopplus.nl :D

Intel Core i7-2720QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.3GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
2x4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz
500GB 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45 sneller dan 5400RPM
17 inch FULL HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
ATI HD Mobility Radeon 6990, totaal 2GB DDR5
Blu-Ray (R)W Brander 6x + 8x DVD-(R)W incl. PowerDVD Suite
Modem + Netwerk + BTO® Wireless, BGN (2.4GHz), 300MB + Bluetooth

€1375 ex. BTW (1636 incl. BTW)

Ik had liever een non-glare scherm maar aangezien ze dit niet aanbevelen heb ik het achterwegen gelaten.
Ik bestel de OCZ Agility 3 120GB los bij Alternate (scheelt ruim €60)

Er komt zeker een uitgebreide review op HWI en Tweakers

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 23:03
Ruudje88 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 19:55:
Gister een BTO 17CL37 besteld bij laptopplus.nl :D

Intel Core i7-2720QM 6Mb Cache, 2.20 GHZ (3.3GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads)
2x4GB Kingston HyperX High Performance Gaming DDR3-1600MHz
500GB 7200 rpm 16Mb cache. Minimaal 45 sneller dan 5400RPM
17 inch FULL HD WUXGA+ Glare TFT (1920x1080)
ATI HD Mobility Radeon 6990, totaal 2GB DDR5
Blu-Ray (R)W Brander 6x + 8x DVD-(R)W incl. PowerDVD Suite
Modem + Netwerk + BTO® Wireless, BGN (2.4GHz), 300MB + Bluetooth

€1375 ex. BTW (1636 incl. BTW)

Ik had liever een non-glare scherm maar aangezien ze dit niet aanbevelen heb ik het achterwegen gelaten.
Ik bestel de OCZ Agility 3 120GB los bij Alternate (scheelt ruim €60)

Er komt zeker een uitgebreide review op HWI en Tweakers
Dan zou ik echt nog eens kijken naar de Intel320 of Crucial M4 SSD.
De asynchrone Sandforce SSD's (agility/force3) zijn niet zo heel sterk en hebben vooralsnog de meeste issues. De 80GB 320 Intel is prijstechnisch zeker interessant ;)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Minimaal 45x sneller dan 5400rpm, mooie marketingtermen whahaha

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

CLB schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:12:
Haha inderdaad al denk ik dat 45% realistischer is en wat er oorspronkelijk ook stond, maar doe er mij anders ook zo eentje hoor. :9

Maargoed het enige waar de prestaties verschillen echt in zitten is de toegangstijd en niet zo zeer de uiteindelijke lees of schrijf snelheid misschien 10-15MB/s.

[ Voor 21% gewijzigd door Bjornmeijer935 op 25-08-2011 20:42 ]

Verwijderd

Dat is correct.
Een 640Gb 5400rpm kan qua read zelfs sneller zijn dan een 160Gb 7200rpm (om even een extreem voorbeeld te geven).

Waar een schijf mee staat of valt (zie ook de oude WD Raptor 10k series) zijn de reactietijden.
Een raptor 74Gb (heb er nog een) met 8Mb cache haalt read nou? 90Mb? 110Mb? Niet echt spannend, een moderne 1Tb 7200rpm draait hem er zo uit.

Ga je echter Windows booten van de 1Tb en de 74Gb raptor wint de raptor het met gemak.

Het zelfde met de SSD's, de IOPS zijn eigenlijk belangrijke dan de rauwe Mbps.
Wat de OCZ Agility betreft, zelf weten maar De Intel 320 / Crucial M4 kost niet zoveel meer en staat toch wel beter bekend.

Zie het zo.

1x per seconden een 100Mb file laden.
Of 2x per seconden een 65MB file laden.

Meer Mbps is dus niet altijd sneller als de K-IOPS lager zijn.
Dat heeft BTO denk ik ook bedoeld met 45%, in reactietijd tijdens gemiddeld gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2011 22:59 ]

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

CLB schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:12:
Geen marketing verhaal hoor! Wederom niet.
Op onze site staat inderdaad 45% sneller dan 5400RPM wat feitelijk klopt. Ik denk een knip + plak foutje van Ruudje88 :)

UPDATE:
Sorry Ruudje88, ik hoorde dat je het van een andere site hebt gehaald dan die van ons waar geen 45% staat maar 45.

Ik zoek nog wel naar zo'n schijf die 45 maal sneller is dan een 5400RPM ;)

[ Voor 13% gewijzigd door BTO_USER op 25-08-2011 23:17 ]

Verwijderd

Als je heel selectief naar specs gaat kijken vind je er vast wel een die 45x zo snel is. Bijvoorbeeld 4K read met hoge que depth. Meer dan 100x zo snel als een harde schijf!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/t5DYkQJ4ucJ1NIJgWR2s09qu/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aBcW582GK7WU0X2z5tHMMa2F/full.png

:+

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Een normale harde schijf zit bij 4K read/write toch rond de 40 tot 65MB/s? Dan zou ie op 1800-3000 moeten komen....dan we zijn close.

Maar inderdaad, dit is wel heel selectief kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Vandaag in overleg met Notebook Totaal, het volgende besteld:

BTO15CL37 met ATI 6990M
95% gamut non-glare scherm
Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache)
500Gb 7200rpm ipv DVD drive
2x 4Gb Kingston HyperX Gaming 1600Mhz
120Gb Intel SSD
Intel Wireless-N 130

Ik ben erg benieuwd naar het gamut scherm en de SSD performance :)
Ben in elk geval al erg tevreden over het advies dat ik gekregen heb :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kijk dat zijn mooie configs =) Zo wil ik 'm ook wel hebben =)
Zitten er op deze BTO's eigenlijk overal stickers, zodat je zelf niks kan upgraden..?

[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 26-08-2011 00:25 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Warranty void if removed"-stickers zijn sowieso niet rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
That's true, I know, maarja daarom wilde ik weten of ze er uberhaupt op zitten.. Nice to know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

CLB schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:24:
Kijk dat zijn mooie configs =) Zo wil ik 'm ook wel hebben =)
Zitten er op deze BTO's eigenlijk overal stickers, zodat je zelf niks kan upgraden..?
Dank je :) Ik kijk er ook erg naar uit, ik heb deze vooral gekocht om Diablo 3 mee te kunnen gaan spelen. Vandaar ook het non-glare scherm omdat het een donkere game is, was een goede tip van Notebook Totaal ;)
Verder de SSD is natuurlijk wel lekker om spellen die je veel speelt op te installeren.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind voor bewegende beelden non-glare sowieso mooier, alleen voor statische content (met veel wit) valt het heel erg tegen. Maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik niet heel erg nauwkeurig heb vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 00:54:
Ik vind voor bewegende beelden non-glare sowieso mooier, alleen voor statische content (met veel wit) valt het heel erg tegen. Maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik niet heel erg nauwkeurig heb vergeleken.
Ik heb voorheen altijd glare schermen gehad waar ik best tevreden over was. Voor bewegende content ziet het er ook zeker niet slecht uit. Maar idd als je naar een afbeelding kijkt of zo dan ziet dat er zeker beter uit op een glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist 15c63 back2school afgeleverd gekregen, en hij werkt supertof.
Maar er zit een doorzichtige sticker op het scherm, dat het beeld volgens mij zeer lelijk maakt.
Kan ik deze er zomaar af halen?

Edit: Nvm, curiosity killed the cat, ik heb hem er al afgetrokken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een sticker? Zit er niet toevallig een beschermfolie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het er al af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• po1son
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 17:38

po1son

They call me captain.

Ik heb recent een 17 inch BTO notebook aangeschaft.

Ik moet zeggen dat de service van notebooktotaal perfect was, ookal waren er wat problemen bij de verzending (het is niet mogelijk om naar een postbus te verzenden, dus is de notebook zonder extra kosten naar buitenland gestuurd).

De laptop zelf ben ik zeer tevreden over, draait alle games op hoge settings die ik tot nu to heb geprobeerd (World of Warcraft, Starcraft 2, Assassins creed, portal 2, MW2). Het touchpad werkt goed en het aanslaan van het toetsenbord is heel prettig.

Dus als iemand nog aan het twijfelen is over de aanschaf van een nieuwe BTO, ik raad ze zeker aan.

But I just want to play it right, we are gonna get there tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammeer
  • Laatst online: 05-07 22:32
Ik ben van plan om een BTO laptop aan te schaffen, heb alleen nog een vraagje over de 15P35-GT555.
Weet iemand of de Nvidia Optimus technologie ook handmatig uit te schakelen is in de BIOS, dus dat standaard alleen de GT555 wordt gebruikt/gezien door het systeem.

Edit: kleine verandering in de vraagstelling

[ Voor 11% gewijzigd door brammeer op 26-08-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:00
po1son schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:16:
Ik heb recent een 17 inch BTO notebook aangeschaft.

Ik moet zeggen dat de service van notebooktotaal perfect was, ookal waren er wat problemen bij de verzending (het is niet mogelijk om naar een postbus te verzenden, dus is de notebook zonder extra kosten naar buitenland gestuurd).

De laptop zelf ben ik zeer tevreden over, draait alle games op hoge settings die ik tot nu to heb geprobeerd (World of Warcraft, Starcraft 2, Assassins creed, portal 2, MW2). Het touchpad werkt goed en het aanslaan van het toetsenbord is heel prettig.

Dus als iemand nog aan het twijfelen is over de aanschaf van een nieuwe BTO, ik raad ze zeker aan.
Hey Poison,

Welk type was dit dan en wat is je configuratie. Ik wil namelijk ook een desktopvervanger hebben. Echter wil ik zo goed mogelijk BF3/MW3 en in de toekomst GTAV willen spelen. (World of warcraft ook maar dat werkt bijna overal op;) Nu kan ik een 6990 aanschaffen maar ik vraag me af of dat niet over de top is..

Nu wil ik dat wel uitgeven maar dan moet ik er zeker van zijn dat ik er 3-4 jaar mee vooruit kan... Anders kan ik beter de GT 555 pakken... vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brammeer schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:58:
Ik ben van plan om een BTO laptop aan te schaffen, heb alleen nog een vraagje over de 15P35-GT555.
Weet iemand of de Nvidia Optimus technologie ook handmatig uit te schakelen is in de BIOS, dus dat standaard alleen de GT555 wordt gebruikt/gezien door het systeem.

Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammeer
Jammer, ik wilde eens kijken of ik een dualboot met osx voor elkaar kon krijgen, maar dat wordt dan iets lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimmyT schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

Hey Poison,

Welk type was dit dan en wat is je configuratie. Ik wil namelijk ook een desktopvervanger hebben. Echter wil ik zo goed mogelijk BF3/MW3 en in de toekomst GTAV willen spelen. (World of warcraft ook maar dat werkt bijna overal op;) Nu kan ik een 6990 aanschaffen maar ik vraag me af of dat niet over de top is..

Nu wil ik dat wel uitgeven maar dan moet ik er zeker van zijn dat ik er 3-4 jaar mee vooruit kan... Anders kan ik beter de GT 555 pakken... vandaar...
Voor nu is een GT 555 wel voldoende.
Maar de toekomstige zware games, zeker i.c.m. de 1920x1080 resolutie smeken haast om die ATI 6990. Het is niet voorniets de meest verkochte high-end notebook (17CL37 en 15CL37) bij ons op dit moment :)

De 6990 is dus zeker niet over de top, tenminste niet als u alles op high wilt kunnen spelen met FSAA en 1920x1080. De GT 555M is een goede kaart maar zie de verschillen:

ATI 6990 specs / review
en
nVidia GT 555M specs / review

Ik zou het voor die relatief (gezien de extra performance die u er mee wint + veel meer uitbreidingsmogelijkheden van de CL37 modellen zoals o.a. 4 geheugensloten) weinig extra euro's wel weten als ik het kon uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09-2023
Jeey, ik mag ook ff patsen:

1 17,3 inch BTO X-BOOK 17CL37 FULL-HD QUAD 5-8 Werkdagen € 1.099, 01
1 120GB SATA-2 Intel 320 series SSD (Max 270 MB/s lezen / 220 schrijven) - 38.000 IOPS € 123, 75 €1 Windows 7 Home Premium 64 bit NEDERLANDS € 91, 08
1 Intel Centrino Advanced-N 6230, Dual Band BGN (2.4/5GHz), 300MB + Bluetooth combinatiekaart € 30, 69
1 Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst) € 5, 94
1 2 Jaar fabrieksgarantie + 1 Jaar aanvullende garantie € 52, 50

Totaalprijs: € 1.350, 47
Bezorgkosten € 0, -
Betaalmethode toeslag € 0, -
BTW € 256, 59
Garantie / Verzekering € 52, 50

Totaalprijs: € 1.659, 56

Besteld bij Laptopplus, diverse resellers bekeken en zij waren de enige die een GRATIS dode pixel garantie van 24 uur aanbieden en gratis verzendkosten als je gebruik moet maken van de garantie waardoor je geen pick up en return toeslag hoeft te betalen!
Scheelde mooi ff een hoop geld.

Ik dacht er slim aan te doen om voor een kleine meerprijs te kiezen voor de intel SSD omdat deze toch wel een stuk sneller zou zijn dan de BTO selected...did i fall for it?? or...?

Voor de bulk opslag heb ik in mijn (inmiddels voor de tweede maal overleden) XXODD laptop GRRR :( nog een 750 GIG HDD 7500 RPM die ik hierin stop.

Nou schrijf ik dit natuurlijk niet (alleen) voor de patserij, ik ben echt heel benieuwd naar jullie kritische blik.
Ik weet dat ik me aan deze config geen buil zal vallen maar ik wil graag weten wat jullie opvalt of juist tegenvalt.
Ik heb hem zo geconfigureerd ivm het complete zware werk, niet alleen de games op de hoogste settings maar ook HD videobewerking van projecten met een duur van drie uur en diverse conversieprogramma's.

So please: Show me what you got! >:)

EDIT:

Oh, NOG een vraagje: ik wil uiteraard windows 7 op de SSD installeren ivm de snelle opstart. Is dit ook werkelijk een groot verschil met de standaard opstarttijd die ik nu gewent ben vanaf een 7500RPM HDD?? en de laadtijd van games van een SSD?

[ Voor 9% gewijzigd door avatarbenjamin op 26-08-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Ben zeer tevreden over de mijne tot nu toe 8) Morgen alleen nog even een systeem backup maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brammeer schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:58:

Wel kun je optimus automatisch laten regelen of hem vastzetten in de NVIDIA Display settings (onder 3d settings/manage 3d settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avatarbenjamin schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 16:13:
Nou schrijf ik dit natuurlijk niet (alleen) voor de patserij, ik ben echt heel benieuwd naar jullie kritische blik.
Ik weet dat ik me aan deze config geen buil zal vallen maar ik wil graag weten wat jullie opvalt of juist tegenvalt.
Ik heb hem zo geconfigureerd ivm het complete zware werk, niet alleen de games op de hoogste settings maar ook HD videobewerking van projecten met een duur van drie uur en diverse conversieprogramma's.
Lees: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/8 :)
brammeer schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:35:
Jammer, ik wilde eens kijken of ik een dualboot met osx voor elkaar kon krijgen, maar dat wordt dan iets lastiger.
Dat kan wel hoor, maar je kan enkel de IGP gebruiken. Als je de GT555m ook wil gebruiken moet je aardig aan het hacken gaan... ik weet niet eens of het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
Ik heb zojuist mijn 15P35 binnen gekregen, wat een prachtig apparaat. Nu miste ik alleen de drivers dvd in de doos en ik zie dat ze op de site ook nog niet staan?

Ah, ik gebruik wel gewoon de driver iso van de 15cl35

[ Voor 14% gewijzigd door -Mike- op 26-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dinsdag bij BTO.eu een 17cl35 besteld,
En heb al een aantal mailconferenties gehad met BTO,
maar één ding blijf ik me afvragen :) wanneer zal ik de laptop in handen krijgen?
En ik heb niet meteen zin om nog maar eens te mailen :p wil namelijk niet als een zaag of ambetanterik overkomen...

grtz Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:50
Voor de geinteresseerden staat er nu een review van de (echte) AMD Radeon 6990M op Notebookcheck.net. Hij haalt het net niet bij de Nvidia GTX 580M, maar voor het geld zeker een topkaartje! Beide te vinden in de BTO laptops.

http://www.notebookcheck....raphics-Card.60150.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:42:
[...]

Dat kan wel hoor, maar je kan enkel de IGP gebruiken. Als je de GT555m ook wil gebruiken moet je aardig aan het hacken gaan... ik weet niet eens of het kan.
Daar hebben we de hackintosh community voor, die hebben een hele rits drivers voor alle andere videokaarten. Om zo osx te installeren gaat gewoon simpelweg niet werken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammeer
@Bjornmeijer, Tot die conclusie ben ik (na veel zoeken) ook gekomen. Toch jammer dat apple een net iets andere manier heeft bedacht om zijn Intel 3000 met een Nvidia kaart te combineren.

Overigens net de 15CL35 besteld, dus als ik er nog mee aan de gang ga, laat ik wel horen hoe ver ik kom. (mits dat niet teveel OT is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag men BTO ontvangen.. zeer tevreden, maar heb toch enkele 'problemen' die ik nog moet zien uit te dokteren ivm de netwerkkaart (intel 6230)
Heb steeds een zeer goede signaalsterkte maar toch valt af en toe mijn internet uit..
Iemand die ondertussen al een goede 'setup' heeft ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornmeijer935

Bjornmeijer935

I see dead pixels

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 22:26:
Heb vandaag men BTO ontvangen.. zeer tevreden, maar heb toch enkele 'problemen' die ik nog moet zien uit te dokteren ivm de netwerkkaart (intel 6230)
Heb steeds een zeer goede signaalsterkte maar toch valt af en toe mijn internet uit..
Iemand die ondertussen al een goede 'setup' heeft ontdekt?
Wat bedoel je met internet valt uit? Is het de router die het begeeft of de netwerk kaart die zijn verbinding verliest?

Ik heb overigens dezelfde kaart en ik heb gewoon een goede stabiele verbinding. Ik heb overigens gewoon de windows setup gebruikt die er standaard op stond en toen geupgrade naar professional. Ik heb geen instellingen hoeven aan te passen om het werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf zogezegd verbonden maar heb geen internet connectie... geen standaard gateway
Dit kan ik oplossen door de driver te gebruiken (repair) en dan vindt hij wel een adres
Als ik op dezelfde plaats blijf geen probleem, vanaf dat ik mij 1 meter verzet kan het zijn dat ik plots geen internet meer heb.

Wel heb ik behoorlijke snelheden hoor:
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/3767/downloadspeed.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
-Mike- schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:07:
Ik heb zojuist mijn 15P35 binnen gekregen, wat een prachtig apparaat. Nu miste ik alleen de drivers dvd in de doos en ik zie dat ze op de site ook nog niet staan?

Hoeveel bedraagt de Wh of mA van de batterij? Zou er op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Komende week komt er een review van de 17CL37 nadat ik deze gisteren heb afgehaald.
Communicatie met Roberto en Remco is (zoals zo vaak gezegd) erg goed en prettig.
Eerste indruk van de laptop is zeer positief na wat aanloop/install issues.
Wel had ik meer BIOS opties verwacht, hier kun je vrijwel geen aanpassingen doen.
Specifiek gezegd had ik de HT functie aan/uit graag gehad om HT uit te zetten.

Komende week volop tijd om alles door te nemen/testen, gisteren alleen even L4D2 gezien.
Temperaturen zijn vooralsnog boven verwachting laag.

Mochten er nog specifieke vragen/test verzoekjes zijn voor de 17CL37 met HD6990m, laat maar horen.

Mijn setup:

17CL37 met als aanpassing:

i7 2720QM CPU en Arctic silver koelpasta.
Primary SSD: 64GB Crucial M4
Sec SSD: 80GB Intel 320
Rest is standaard, dus ook een glare scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Kunnen deze schermen eigenlijk inbranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Nee, LCD schermen kennen niet de negatieve eigenschappen van Plasma schermen als inbranden. Als schijnt dat met de nieuwe Plasma schermen (NeoPlasma) ook weer opgelost te zijn maar dat is redelijk off-topic. Maar je dus geen zorgen over inbranden op een LCD scherm van je notebook.
-Mike- schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:07:

http://download.bto.eu/Notebooks/15P35%20-%20%28A25PA%29/

Ze staan er gewoon hoor :)

[ Voor 44% gewijzigd door BTO_USER op 27-08-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SemperEgo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 01:05:
[...]

Hoeveel bedraagt de Wh of mA van de batterij? Zou er op moeten staan.
10.8v 4400mAh, 47Wh.
Maar grappig genoeg gaat de notebook veel langer mee dan de standaard 6Cell uit de 15CL35.
Dit model is dan ook iets zuiniger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:45:
[...]

10.8v 4400mAh, 47Wh.
Maar grappig genoeg gaat de notebook veel langer mee dan de standaard 6Cell uit de 15CL35.
Dit model is dan ook iets zuiniger :)
En gaat ie langer mee dan de 9Cell uit de 15CL35?
Zijn er toevallig plannen om extended battery's uit te brengen voor dit model of voor de 15CL35 (dus meer Wh dan de 9cell, die nu al niet uitsteekt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 9-cel steekt alleen niet uit omdat er 9 kleine cellen in zitten, waardoor je op dezelfde capaciteit uitkomt als acer-6-cellen, die zijn 66wh dacht ik. Het aantal cellen zegt niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapmans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 16:33
Hoi, een dikke maand geleden een 15CL38 gekocht. Prima aparaat. Goede ervaringen mee tot nu toe. Enige wat tegenvalt is de indeling van het toetsenbord. Helaas verkocht BTO op dat moment geen modellen 15" met een full size toetsenbord. Ik heb tot nu toe het numerieke deel nog niet gebruikt en vind het dus jammer van de ruimte. Maar dat is misschien ook een kwestie van wennen.

De doos gekocht bij notebooktotaal van Roberto. Roberto is een bevlogen iemand met hart voor zijn klanten en zijn zaak. Door deze passie spat 't er wel eens een beetje van af ;) Hij is trouwens bijzonder goed technisch geïnformeerd. Een prettige eigenschap.

Ik heb de standaard driver cd er bij gekregen en het zijn echt heel veel drivers. Ik vraag me af wie wel eens geprobeerd heeft de optimale driverconfiguratie te vinden voor de doos. Ik heb het gevoel dat er vrij veel drivers tussen zitten die niets toevoegen (bijvoorbeeld THX drivers, alleen nuttig als je dolby gaat of de doos aansluit op een goede geluidsinstallatie?) in een standalone configuratie. Ik ga zels nog wel eens wat vrotten, maar als iemand hier al over nagedacht heeft dan hoor ik dat graag.

Ik zou het trouwens waarderen als BTO (of Notebooktotaal) een poging doet de update procedure voor bios inzichtelijker te maken. Ik heb de image, maar een walkthrough (bijvoorbeeld met een referentie naar hoe dit via USB of CD uit te voeren) gaat waarde toevoegen.

Mijn config trouwens:
BTO X•BOOK 15CL38 met nVidia GTX 560 - Ultra fast!
- Processor Core i7-2720QM (2,20Ghz, 6Mb cache) OEM Actie!
- Grafischekaart NVIDIA® GeForce® GTX560M 1.5Gb GDDR5
- Harddisk 160Gb Intel SATA-2 320 serie SSD
- extra harddisk 500Gb 7200rpm. Deze drive vervangt uw DVD drive
- Externe USB DVD drive Externe DVD-+RW drive (USB 2.0)
- 2x 4Gb Kingston Hyper X DDR3-1600Mhz
- Wireless card Intel Centrino Wireless-N 1030 Single band

[ Voor 14% gewijzigd door Jaapmans op 27-08-2011 11:41 . Reden: (toevoegen config) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Jaapmans schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:32:
Ik zou het trouwens waarderen als BTO (of Notebooktotaal) een poging doet de update procedure voor bios inzichtelijker te maken. Ik heb de image, maar een walkthrough (bijvoorbeeld met een referentie naar hoe dit via USB of CD uit te voeren) gaat waarde toevoegen.
Dat is bij ons intern ook altijd de eeuwige discussie, hoe eenvoudig moeten we het maken. In principe heb je een bootable USB nodig, bios erop zetten, adapter aansluiten en flashen ( Soms BIOS + EC firmware samen ).

We willen het ook weer niet te makkelijk maken, wij adviseren aan onervaren gebruikers namelijk dit door ons te laten doen (zie waarschuwing download area BTO ). We doen dit als service en dat is wel zo veilig. Wil je het zelf doen, dan is er enige technische kennis benodigd.

Hoe je een USB Bootable stick maakt is eenvoudig te vinden op, 1 van de duizende topics via google, te vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:01:
De 9-cel steekt alleen niet uit omdat er 9 kleine cellen in zitten, waardoor je op dezelfde capaciteit uitkomt als acer-6-cellen, die zijn 66wh dacht ik. Het aantal cellen zegt niet zoveel.
Ja dat weet ik.
Ik vroeg juist of er plannen zijn om wel een effectief uitstekende batterij aan te bieden, dus met grote cellen (of gewoon dus hogere capaciteit, meer Wh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

Er zijn geen plannen om een "uitstekende batterij" te gaan ontwikkelen.
Het enige dat nog kan is dat er een hogere capacteit per Cell leverbaar wordt waardoor het vermogen van de batterij in totaal toeneemt in dezelfde afmeting van de batterij behuizing. In theorie kan dit al maar de prijs van een nog betere Cell ligt fors hoger dan de huizige waardoor je 6 of 9 maal deze hogere prijs krijgt ( het aantal gebruikte cellen ). Dit zou de prijs dan dusdanig opdrijven dat er nog maar een deel van de afnemers kiest voor een dergelijke "dure" oplossing. Maar, de ontwikkeling van batterijen staat niet stil dus wie weet kun je over een jaar een nieuwe batterij kopen die anderhalf maar de capaciteit heeft van de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is verbazingwekkend weinig vooruitgang op het gebied van batterijen. Als ik de batterij van een 8 jaar oude pentium 4 laptop erbij pak (8 cel, 98000Wh), dan is die in verhouding precies even groot als de accu in mn huidige laptop. Als er al vooruitgang komt is dat op basis van een andere technologie, iets anders dan li-ion. Maar vertrouw er maar niet op dat dat binnen enkele jaren gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

De laptops hebben een trent gekregen om kleiner en lichter te worden. Ik heb ook liever 200 gram zwaarder en dan meer batterij capaciteit.

Weeg je batterij even van je 8 jaar oude P4. Ik denk dat deze anderhalf tot 2 maal zo zwaar is. Zou je die batterij van jou museum erfstuk in een laptop van de huidige generatie doen dan gaat deze 2 tot 3 maal zo lang mee als nu, lees minimaal 5 tot 8 uur. Met jou P4 CPU van 70/80/90Watt?? Een batterij zo compact als de hudiige generatie?

Lithium staat juist volop in ontwikkeling doordat deze kennis doorontwikkeld wordt voor electrische auto's, fietsen etc etc.

Er is weinig vooruitgang in de praktijk in de systemen, maar dit is iets anders dan weinig ontwikkeling. Juist nu worden er miljarden geinvesteerd in de verbetering van Lithium cellen. In de 17CL36 zit de juiste verhouding van de batterij. Maat het is lastig uitleggen aan een Aziaat dan wij met een 15CL35, 17CL35 graag een 80 of 90Wh batterij willen hebben omdat we meer dan 4 tot 5 uur op een lading willen werken.

Dus jij wat bedoelt is wat jij merkt, maar dat heeft te maken met keuzes als gewicht en prijs. Meegenomen dat een Aziaat 2 tot 3 uur op de batterij voldoende vindt bij een derglijk systeem, helaas wil dezelfde Aziaat dat ook nog eens combineren met een laag gewicht.

Even in vergelijking, als in jou P4 een 40 tot 50WH had gezeten had je hem nooit gekocht of nu zwaar ontevreden geweest. Ze kijken dus meer vanuit het oogpunt, met welke capaciteit halen we de 2 tot 3 uur zodat 80% van de markt blij is. Terwijl ze voor een paar tientjes de laptops een dubbele batterij zouden kunnen geven, duurdere cellen, grotere omvang en groter gewicht.

Normaals, ik heb graag een laptop van 200 gram zwaarder en dan een veel betere batterij. Dat proberen we ze keer op keer duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bijna 700gr volgens mij weegschaal. Als ik even snel reken betekent dat dat het gewicht-per-Wh in een paar jaar tijd is verminderd met 25%. Vooruitgang, maar niet veel. Het ergste is idd dat er tegenwoordig vaak kleinere accu's worden verkocht. Een niet-uitstekende accu groter dan 66wh is in bijna geen enkele laptop meer te vinden, alleen nog 17" stoeptegels. En bepaalde asus thin-en-lights (84Wh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:17:
Bijna 700gr volgens mij weegschaal. Als ik even snel reken betekent dat dat het gewicht-per-Wh in een paar jaar tijd is verminderd met 25%. Vooruitgang, maar niet veel. Het ergste is idd dat er tegenwoordig vaak kleinere accu's worden verkocht. Een niet-uitstekende accu groter dan 66wh is in bijna geen enkele laptop meer te vinden, alleen nog 17" stoeptegels. En bepaalde asus thin-en-lights (84Wh).
En die apple dingen, die schijnen het ook wel aardig te doen met Accu's.
Maar tegen de tijd dat iemand mij overtuigd heeft om een apple te kopen kan ik mijn laptop draadloos bijladen ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
BTO_USER schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:36:
Er zijn geen plannen om een "uitstekende batterij" te gaan ontwikkelen.
Het enige dat nog kan is dat er een hogere capacteit per Cell leverbaar wordt waardoor het vermogen van de batterij in totaal toeneemt in dezelfde afmeting van de batterij behuizing. In theorie kan dit al maar de prijs van een nog betere Cell ligt fors hoger dan de huizige waardoor je 6 of 9 maal deze hogere prijs krijgt ( het aantal gebruikte cellen ). Dit zou de prijs dan dusdanig opdrijven dat er nog maar een deel van de afnemers kiest voor een dergelijke "dure" oplossing. Maar, de ontwikkeling van batterijen staat niet stil dus wie weet kun je over een jaar een nieuwe batterij kopen die anderhalf maar de capaciteit heeft van de huidige.
Hmm jammer, ik heb ook liever een wat langere batterijduur en wat meer gewicht. Nu het zou ook al helpen als ze de efficiëntie van hun barebone wat opkrikken :P , zoals blijkt uit de Anandtech review. Er is nog veel te winnen door het verbruik in idle load te optimaliseren, als ze dit op bv het niveau van de XPS 15 kunnen brengen dan stijgt de batterijduur nog hard. Daar zit geen BIOS/Driver update voor aan te komen zeker :+ ?

Mss over een andere boeg gooien dan: Hoelang denk je nog dat je (verse!) batterijen kan leveren voor de huidige generatie Clevo's? Als ik bv over 1,5-3 jaar (als de huidige dan zijn beste tijd heeft gehad) nog een nieuwe batterij wil kopen, gaat dat dan nog?
Double-X-L schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:19:
[...]

En die apple dingen, die schijnen het ook wel aardig te doen met Accu's.
Maar tegen de tijd dat iemand mij overtuigd heeft om een apple te kopen kan ik mijn laptop draadloos bijladen ofzo ;)
Die Apple dingen gebruiken ook wel Li-Po batterijen denk ik. Die zijn duurder maar hebben wel hogere capaciteit en zijn niet vorm gebonden (Li-Ion werken best in cellen met vaste omvang). Doordat ze niet vorm gebonden zijn, en Apple de batterij inbouwt, steken ze letterlijk alle vrije ruimte vol met batterij. Mooi te zien bij een ontmantelde Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hogere capaciteit per volume, niet per gewicht. In een standaard dikke laptop heeft het weinig zin li-polimeer accus te gebruiken, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

SemperEgo schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Mss over een andere boeg gooien dan: Hoelang denk je nog dat je (verse!) batterijen kan leveren voor de huidige generatie Clevo's? Als ik bv over 1,5-3 jaar (als de huidige dan zijn beste tijd heeft gehad) nog een nieuwe batterij wil kopen, gaat dat dan nog?
[...]
Jazeker, wij zijn de importeur voor Clevo en daarom voorraad houdend. In de regel hebben wij deze 3 tot 4 jaar op voorraad en daarna op afroep ivm het verouderingsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
BTO_USER schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 10:22:
Nee, LCD schermen kennen niet de negatieve eigenschappen van Plasma schermen als inbranden. Als schijnt dat met de nieuwe Plasma schermen (NeoPlasma) ook weer opgelost te zijn maar dat is redelijk off-topic. Maar je dus geen zorgen over inbranden op een LCD scherm van je notebook.

[...]

http://download.bto.eu/Notebooks/15P35%20-%20%28A25PA%29/

Ze staan er gewoon hoor :)
Excuses, ik heb gewoon niet goed gezocht dus. :$

Nog even een vraagje, hoe kon ik er snel achter welke wireless driver ik moet installeren? Mijn schone Windows 7 installatie detecteert hem namelijk niet.

Edit:3 Meer vertrouwen in mijn eigen kunnen hebben, het is al gelukt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -Mike- op 27-08-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTO_USER

BTO_USER

Bedrijfsaccount BTO

@Mike
Kijk, en zo raak je vertrouwd met je eigen systeem.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorig jaar heb ik een BTO 15P31 en ik moet zeggen dat het feit dat je echt NIETS zinnigs in de BIOS kan aanpassen echt een super doorn in het oog is.
Als tweaker wil ik gewoon hardware instellingen in de BIOS/EFI kunnen aanpassen.

Voorbeeld: In het verleden had ik een probleem met WLAN aan de praat krijgen onder Linux. De oplossing hiervoor is om de WLAN adapter in de BIOS default aan te zetten maar dat mag een eigenaar van een 15P30 niet.
Gelukkig heeft BTO niet veel later een aparte BIOS ter download aangeboden met WLAN aan dus nadat ik de BIOS had geupdate kon ik eindelijk met Linux verder. Een behoorlijke tour als je nagaat dat deze aanpassing in de BIOS normaal gesproken maar 30 seconden kost.

Momenteel wil ik zowel vtx als vtd (Intel Virtualisation) in de BIOS van mijn BTO aanzetten (of iig checken of dit ondersteund wordt) en uiteraard is dat ook afgeschermd in de BIOS door BTO.....

Wat een ramp, nooit meer BTO! Geef me gewoon een BIOS waar ik wat meer dan alleen de systeemtijd kan aanpassen!

Teleurgestelde Tweaker.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2011 20:07 . Reden: Laptop modelnummer was verkeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Net of jij op voorhand weet / kan zeggen dat bijvoorbeeld Dell wel heel z'n bios open heeft staan / gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:16:
Net of jij op voorhand weet / kan zeggen dat bijvoorbeeld Dell wel heel z'n bios open heeft staan / gezet?
Ik werk nu 14 jaar in de ICT (Support/Systeembeheer) en ik heb nog nooit een laptop BIOS gezien met zo weinig opties. Zelfs een Compaq LTE had vroegah een uitgebreidere BIOS. ;)

En ja, een Dell Inspiron of Latitude staat wel 'open'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealXistence
  • Laatst online: 06-09 11:48
Ik heb sinds 2 weken een BTO 17CL35 ben er erg tevreden over maar sinds gisteren heb ik battery bar erop staan. Deze geeft aan dat ik 10,3 % slijtage van de accu heb. Dit lijkt me zeer sterk gezien een accu die 2 weken oud is normaal op volledig vermogen dient te werken.

Is dit een fout van het programma of kan ik hier nog iets aan oplossen? Het betreft trouwens een 62 khw
Ik maak me hier overigens niet al te grote zorgen om maar weten is beter dan ontwetend zijn :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somfortiwan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:15
Ik blijf me ondertussen ergeren aan mijn 'Slaapstand' probleem. Ongeveer 1 keer op 5 crasht mijn Windows als ik in slaapstand ga en volgt er een reboot... Aangezien ik zeer vaak in slaapstand ga (erfenis van oude laptop met defecte batterij, waardoor ik laptop altijd sloot als ik even van locatie veranderde), gebeurt het dus bijna dagelijks... (En ja, ik heb handmatig de instellingen aangepast zodat hij in slaapstand gaat, niet in sluimerstand) Eerdere suggesties waren het updaten van de drivers van mijn SSD (BTO Selected 128GB), maar daar heb ik nog geen recentere versie van gevonden... Nog iemand anders een idee?

Edit: ik heb battery bar ook even geinstalleerd en volgens het programma heb ik ook al 7,4% slijtage na ongeveer 3 weken (de laptop is sinds 3 augustus denk ik in gebruik).

[ Voor 12% gewijzigd door somfortiwan op 27-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperEgo
Ik heb dat nogal gelezen dat mensen na niet zo'n lange tijd l batterijslijtage hebben, is dat een veel voorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:02
volgens mij heeft elke laptop last van batterijslijtage en dat begint al vanaf het moment dat de laptop accu de fabriek verlaat.

[ Voor 70% gewijzigd door Ruben0s op 27-08-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Laatst online: 18-05 18:06
TheRealXistence schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:58:
Ik heb sinds 2 weken een BTO 17CL35 ben er erg tevreden over maar sinds gisteren heb ik battery bar erop staan. Deze geeft aan dat ik 10,3 % slijtage van de accu heb. Dit lijkt me zeer sterk gezien een accu die 2 weken oud is normaal op volledig vermogen dient te werken.

Is dit een fout van het programma of kan ik hier nog iets aan oplossen? Het betreft trouwens een 62 khw
Ik maak me hier overigens niet al te grote zorgen om maar weten is beter dan ontwetend zijn :P:P
Ik heb dezelfde batterij en hetzelfde probleem, de slijtage neemt toe als de laptop volledig ontlaadt. Het enigste wat bij mij de slijtage tegenhoud is de laptop op tijd in sluimerstand te laten gaan (+/-10%) De slijtage meet ik met 2 programma's en geven allebei hetzelfde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij houd altijd al 10% capaciteit vast. Als je hem instelt dat hij bij 10% stopt met ontladen, hou je eigenlijk 19% van de capaciteit vast. Goed over nagedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Wat wil je nu zeggen? Dat ik de instelling dan op 1% moet zetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
;p ^^

Denk dat ie wil zeggen dat je er niks aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dask schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:08:
Wat wil je nu zeggen? Dat ik de instelling dan op 1% moet zetten ofzo?
Dat kan best... de elektronica in de accu regelt het verder wel.

Punt is, een accu is een verbruiksproduct, hij kan na 5 jaar arupbt sterven, of al binnen een jaar langzaam de geest geven. Daar doe je niets aan. Gebruik de accu gewoon zoals je hem wilt dan heb je er het langste plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BTO_USER

Ik zie dat de 128GB SATA-3 Corsair P3 Series (Marvell Controler) (Max 480 MB/s lezen / 320 schrijven die jullie aanbieden niet veel duurder is dan de 120GB SATA-2 INTEL 320 series SSD. Hoe zit het met de betrouwbaarheid/stabiliteit van die Corsair P3 series SSD schijf en geniet de INTEL 320 nog steeds de voorkeur ondanks dat de Corsair sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De voorkeur hangt vooral af van je eigen eisen... de marvel is sneller, de intel is betrouwbaarder. Pick one. Ik zou zelf de marvel nemen omdat je via BTO het grootste selling point mist van de intel 320: de 5 jaar garantie. Geen enkel ander merk levert dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:19:
De voorkeur hangt vooral af van je eigen eisen... de marvel is sneller, de intel is betrouwbaarder. Pick one. Ik zou zelf de marvel nemen omdat je via BTO het grootste selling point mist van de intel 320: de 5 jaar garantie. Geen enkel ander merk levert dat.
Over die Marvell controler lees ik dan wel weer dit `However, the Marvell 9174's big problem is that you only get the full performance potential at capacities beyond 200GB`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat geld voor ELKE ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels_vlaar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 10:45
Hallo

Mijn nieuwe bto notebook start niet meer op aangezien jullie veel van bto notebooks weten zet ik hier een link naar mijn probleem neer.[win764bit] opstart herstel kan niet herstellen corruptfile
Omdat het waarschijnlijk een windows probleem is heb ik het in het windows deel van tweakers gezet om dit topic niet te vervuilen.

alsvast bedant voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealXistence
  • Laatst online: 06-09 11:48
Wel raar eigenlijk dat batterij slijtage dan zo snel optreed want battery bar geeft aan dat ik nog maar 55.7 kWh over heb van de 62. Houdt dit niet in dat de chip die deze instellingen vasthoud de informatie niet goed verwerkt? Aanvankelijk zou je dan denken dat er een precentage van 4,5 procent of dergelijke is en niet dat je na een keer de accu leeg en volladen dan op eens 10,3 hebt.

En uiteraard is een accu een verbruiksproduct. Maar in normaal gebruik verliest een accu volgens mijn weten pas na een aantal tientallen keren echt capaciteit. Is dus eigenlijk gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
Normaal gezien zou, zoals Darkstone reeds heeft aangegeven, een hardwarematige veiligheid zijn ingebouwd tegen slijtage bij het volledig ontladen. Indien dit niet is, bij batterij instellingen een veiligheidsmarge instellen om naar sluimerstand over te gaan om te snelle slijtage te voorkomen. Bij mij werkt dit, Ik ben wel benieuwd of ik na een volgende calibratie ineens een pak meer slijtage zou hebben dan normaal. Maar ik ga dit nog niet testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso, als je de batterij echt volledig ontlaad is hij meteen stuk...
TheRealXistence schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 11:52:
Wel raar eigenlijk dat batterij slijtage dan zo snel optreed want battery bar geeft aan dat ik nog maar 55.7 kWh over heb van de 62. Houdt dit niet in dat de chip die deze instellingen vasthoud de informatie niet goed verwerkt? Aanvankelijk zou je dan denken dat er een precentage van 4,5 procent of dergelijke is en niet dat je na een keer de accu leeg en volladen dan op eens 10,3 hebt.
Dat is normaal, ik had ook een wear van 8% toen ik mijn laptop kreeg, en ik het anandtech er ook vaak oer horen praten. bv:
http://www.anandtech.com/...00-clevos-w150hr-tested/7
op de dag van aankomst al 14% wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar heb ik geluk, heb mijn laptop nu 2.5 week en heb nog steeds 1% batterij slijtage. En dat na meerdere keren bijna helemaal ontladen. (tot 15% ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die een desktop moet kunnen vervangen, alsmede mobiel zijn. Aangezien ik graag een SSD wil gebruiken, kom ik snel uit op een BTO laptop.

Nu had ik de volgende configuratie in gedachten, ik ben geen expert dus ik ben benieuwd of jullie nog goede op- of aanmerkingen hebben:

15.6 Full HD
i7 2630QM
Arctic koelpasta
2x 4Gb Corsair First class DDR3 1333MHz
120Gb SATA-3 OZC Agility 3
500Gb 7200rpm hdd in caddy
Externe dvd

Nu heeft BTO 4 laptops die in deze configuratie geleverd kunnen worden (maar met verschillende gpus), dit zijn de
P•BOOK 15C36-BACK2SCHOOL (€1295),
P•BOOK 15P35-GT555 QUAD (€1319),
P•BOOK 15CL35-GT555 QUAD (€1369) en
X•BOOK 15CL38-GTX560 QUAD (€1679).

Nu lijkt me de X-book wat prijzig. De P-books liggen echter erg dicht bij elkaar. Qua GPU ben ik niet te veel eisend. In mijn huidige desktop zit een GTX 260 en die voldoet nog prima. Ik ben vooral benieuwd naar het verschil in scherm, toetsenbord/touchpad en gewicht (ie gebruiksgemak), maar enig commentaar op GPU is ook welkom.

Ik ben erg benieuwd of jullie nog goede suggesties hebben. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
SSD's zijn bij vele andere notebookfabrikanten ook mogelijk en anders is zelf upgraden DE optie natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, en waarom juist BTO?

En neem niet de agility 3, dat is de slechtste SSD ooit imo. Alles zonder sandforce controller (=OCZ) is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:20:
SSD's zijn bij vele andere notebookfabrikanten ook mogelijk en anders is zelf upgraden DE optie natuurlijk!
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 14:25:
Inderdaad, en waarom juist BTO?

En neem niet de agility 3, dat is de slechtste SSD ooit imo. Alles zonder sandforce controller (=OCZ) is goed.
Mij lijkt zelf upgraden niet echt verstandig. Ik heb wel veel gekeken naar andere notebooks maar ik ben niet vaak de SSD + HDD in caddy tegengekomen. Daarom kwam ik dus op BTO uit, maar ik wil andere opties zeker niet uitsluiten. Ik weet alleen niet waar ik moet zoeken.

Bedankt voor het advies over de SSD, dan doen we die niet. De niet OZC 120Gb opties zijn Intel 320, 510 en corsair P3, is daar nog een beste (prijs/kwaliteit) uit te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan in ELKE notebook met een dvd bay een caddy stoppen. Zelf upgraden is een fluitje van een cent. Als je dat niet wil kom je idd bij bto uit...

Verder, elke SSD uit dat rijtje is goed, ik zou zelf de P3 nemen. Dat is een rebrand van de M4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Crucial M4 heeft net FW update gekregen waarmee nog eens 20% performance boost erbovenop komt.
Er zijn wel mensen die het getest hebben en nogal verschillende uiteenlopende meningen erop na houden wat die 20% juist inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral seq. read, heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-08 08:08
Ben bezig met orienteren op de laptopmarkt. Ik zweer eigenlijk bij Dell laptops maar op dit moment spreken de modellen me niet zo aan. De Alienware laptops vind ik veel te duur dus ook die vallen af.

Mijn oog is daarom gevallen op BTO. Hoe betrouwbaar en duurzaam zijn deze laptops? Mijn Dells hebben op deze punten nooit in de steek gelaten maar hoe zit het bij BTO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De xps en alienware zijn zeker steviger als ik de reviews moet geloven. Alhoewel, in de laatste review http://www.anandtech.com/...00-clevos-w150hr-tested/2 werd opvallend weinig gezegd over de bouwkwaliteit. De bouwkwaliteit zal wel gemiddeld zijn. Niet slecht, ook niet beter dan gemiddeld in dit segment.
Pagina: 1 ... 26 ... 71 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic. Geen aankoopadviestopic.